S bohem(právo) a šáteček…
Nevytvářejme „tekutá“ lidská práva, která se dříve či později obrátí proti nám !
Rozsudek Nejvyššího soudu ve věci muslimského šátku je v obecné rovině jistě správný, neboť opravdu by nikdo neměl být diskriminován pro své náboženské přesvědčení. Problém je ovšem v tom, že tento rozsudek je v extrémním rozporu s konkrétní věcí a s důkazy, které v této konkrétní věci byly provedeny. Odhlédneme-li od toho, že nikdo vlastně neví kdo ona „somálská dívka“ opravdu je – do republiky přiletěla z Moskvy bez dokladů, které jí byly vystaveny na její žádost (?), které pak několikrát „ztratila“ ( a kdo se s nimi nyní prokazuje někde v Evropě ví jen Bůh) a byly jí opakovaně vystaveny doklady nové, k soudnímu jednání se nikdy nedostavila a podle některých (nepotvrzených!) informací již dávno není na území našeho státu) – soud se mýlí v zásadní věci: existoval legitimní důvod zákazu šátku žáků při vyučování a tím důvodem byla rovnost občanů a jejich práv.
Pokud totiž v našich školách nesmí mít nikdo na hlavě pokrývku hlavy, nemůže jakékoliv náboženství představovat výjimku z tohoto pravidla. Jsme sekulární stát a náboženské přesvědčení nemůže nikomu poskytnout jiná práva, než která mají i ostatní občané. Odmítnout někomu „právo“, které nikdo další z občanů nemá, není diskriminace. Když šátek tak i čepice….
Zaměňování problémů , totiž tvrzení že „nikdo nám nemá zakazovat co máme nosit“, jak to činí většina publicistiky a politiků věc jen zamlžuje. Šlo a jde zde o zcela konkrétní problém, totiž o chování žáků při vyučování. Ne o obecnou otázku jak se mohou a mají lidé oblékat. Školní řád by totiž, po rozsudku NS mohl vypadat takto: „Při vyučování nesmí mít žák pokrývku hlavy, jen muslimky mají vyjímku“. Tomu říkáte rovnost? Na moji námitku v rozhlasovém pořadu, že stejně tak by mělo být chráněno politické přesvědčení žáka, který má při vyučování na hlavě čepici s nápisem „ODS“ odpověděla advokátka „somálské dívky“ tvrzením, že lze být dobrý „straníkem“ i bez čepice s nápisem, zatímco bez šátku „dívka“ nemůže být dobrou muslimkou. Ale to není pravda! Na světě jsou miliony muslimek, které žádný šátek nenosí a naopak si myslí, že povinnost zahalování je znakem podřízenosti žen a proti jejich svobodě oblékat se jak chtějí. Jaké „svobodě to vlastně „fandíme“?
Nevytvářejme „tekutá“ lidská práva, která se dříve či později obrátí proti nám !
Rozsudek Nejvyššího soudu ve věci muslimského šátku je v obecné rovině jistě správný, neboť opravdu by nikdo neměl být diskriminován pro své náboženské přesvědčení. Problém je ovšem v tom, že tento rozsudek je v extrémním rozporu s konkrétní věcí a s důkazy, které v této konkrétní věci byly provedeny. Odhlédneme-li od toho, že nikdo vlastně neví kdo ona „somálská dívka“ opravdu je – do republiky přiletěla z Moskvy bez dokladů, které jí byly vystaveny na její žádost (?), které pak několikrát „ztratila“ ( a kdo se s nimi nyní prokazuje někde v Evropě ví jen Bůh) a byly jí opakovaně vystaveny doklady nové, k soudnímu jednání se nikdy nedostavila a podle některých (nepotvrzených!) informací již dávno není na území našeho státu) – soud se mýlí v zásadní věci: existoval legitimní důvod zákazu šátku žáků při vyučování a tím důvodem byla rovnost občanů a jejich práv.
Pokud totiž v našich školách nesmí mít nikdo na hlavě pokrývku hlavy, nemůže jakékoliv náboženství představovat výjimku z tohoto pravidla. Jsme sekulární stát a náboženské přesvědčení nemůže nikomu poskytnout jiná práva, než která mají i ostatní občané. Odmítnout někomu „právo“, které nikdo další z občanů nemá, není diskriminace. Když šátek tak i čepice….
Zaměňování problémů , totiž tvrzení že „nikdo nám nemá zakazovat co máme nosit“, jak to činí většina publicistiky a politiků věc jen zamlžuje. Šlo a jde zde o zcela konkrétní problém, totiž o chování žáků při vyučování. Ne o obecnou otázku jak se mohou a mají lidé oblékat. Školní řád by totiž, po rozsudku NS mohl vypadat takto: „Při vyučování nesmí mít žák pokrývku hlavy, jen muslimky mají vyjímku“. Tomu říkáte rovnost? Na moji námitku v rozhlasovém pořadu, že stejně tak by mělo být chráněno politické přesvědčení žáka, který má při vyučování na hlavě čepici s nápisem „ODS“ odpověděla advokátka „somálské dívky“ tvrzením, že lze být dobrý „straníkem“ i bez čepice s nápisem, zatímco bez šátku „dívka“ nemůže být dobrou muslimkou. Ale to není pravda! Na světě jsou miliony muslimek, které žádný šátek nenosí a naopak si myslí, že povinnost zahalování je znakem podřízenosti žen a proti jejich svobodě oblékat se jak chtějí. Jaké „svobodě to vlastně „fandíme“?
Nevytvářejme „tekutá“ lidská práva, která se dříve či později obrátí proti nám !