Putinův džihád
Jednou z knih, které dnes nabývají na aktuálnosti je publikace Eduarda Knoblocha Nomádi a Rusové. Knobloch nachází nomádské prvky ve všech ruských státních útvarech až po Sovětský Svaz. Nomádi vládli stepním oblastem Ruska až do pozdního středověku. Ruská knížectví včetně toho největšího, Moskevského, které postupně požíralo ostatní, jim byla podřízena, musela platit daně mongolským chánům, jejichž největším státním útvarem byla Zlatá Horda. Zlatá Horda s centrem na střední Volze posléze přijala islám
Zatímco v Evropě začínala renesance, v centrální části Ruska vládly nomádské, mongolské a turecké zvyklosti. Knobloch stopuje jejich vlivy ve všech sférách ruského života. Do života ruských knížectví, kam se sice z Kyjevské Rusi rozšířilo byzantské ortodoxní křesťanství, v Rusku zvané pravoslaví, zasáhl islám, projevovalo se to především v podřízeném postavení žen. Nejhlubší otisk však nomádské zvyky zanechaly v ruském státoprávním uspořádání. Ruské samoděržaví, ale i leninsko-stalinská bolševická diktatura byly odrazem zbožštělého postavení nomádských vládců, důraz na bezpečnost, pocit vnějšího ohrožení,totalitní systém, hierarchická podřízenost na úkor jednotlivce a individuální svobody, které se v evropské usedlé zemědělské společnosti rozvíjely od renesance přes osvícenství až do současnosti, vyplývaly z toho, že nomádské společenství bylo v neustálém pohybu, jeho smyslem bylo dobývat a rozšiřovat obsazená území a které zároveň žilo v neustálém vnějším ohrožení.
Carská ideologie trojjedinosti samoděržaví, pravoslaví a národa se přetavila v leninsko-stalinské komunistické dogma, jehož mesianistická ideologie, militarismus, universalistické nároky, násilí a rozpínavost byly velice podobné islámu v době arabské později turecké expanze.
S Putinem, jeho lítostí nad rozpadem SSSR a snahou obnovit sovětskou ruskou říši v jejím největším teritoriálním rozsahu, ideálně si pak podrobit celou Evropu, se islámské expanzionistické rysy do Ruska vracejí. Vpádem na Ukrajinu Putin zahájil svůj džihád. Pro islám se svět dělil na dům islámu a dům války,kde probíhala svatá válka -džihád. I pro Putina je Rusko domem pravé ruské víry, nezkaženosti a čistoty a zkažený, zhýralý Západ domem války, kde je vše dovoleno třeba bestiální vraždění jako na Ukrajině (srv. vraždění tzv. Islámského státu).
Ne nadarmo se Putinová pátá kolona v Evropě, u nás okamurovci vyšvihli především nenávistí a vyvoláváním hrůzy z islámu (ač u nás muslimové téměř nejsou a žádní muslimští migranti k nám nemířili). Jde přece o podobnost čistě náhodnou, stejně jako komunismus potíral křesťanství, i když putinský režim, byť bytostně azijský, je pro nás především fašismem. Však komunismus a fašismus jsou dvěma tvářemi jedné totality
Zatímco v Evropě začínala renesance, v centrální části Ruska vládly nomádské, mongolské a turecké zvyklosti. Knobloch stopuje jejich vlivy ve všech sférách ruského života. Do života ruských knížectví, kam se sice z Kyjevské Rusi rozšířilo byzantské ortodoxní křesťanství, v Rusku zvané pravoslaví, zasáhl islám, projevovalo se to především v podřízeném postavení žen. Nejhlubší otisk však nomádské zvyky zanechaly v ruském státoprávním uspořádání. Ruské samoděržaví, ale i leninsko-stalinská bolševická diktatura byly odrazem zbožštělého postavení nomádských vládců, důraz na bezpečnost, pocit vnějšího ohrožení,totalitní systém, hierarchická podřízenost na úkor jednotlivce a individuální svobody, které se v evropské usedlé zemědělské společnosti rozvíjely od renesance přes osvícenství až do současnosti, vyplývaly z toho, že nomádské společenství bylo v neustálém pohybu, jeho smyslem bylo dobývat a rozšiřovat obsazená území a které zároveň žilo v neustálém vnějším ohrožení.
Carská ideologie trojjedinosti samoděržaví, pravoslaví a národa se přetavila v leninsko-stalinské komunistické dogma, jehož mesianistická ideologie, militarismus, universalistické nároky, násilí a rozpínavost byly velice podobné islámu v době arabské později turecké expanze.
S Putinem, jeho lítostí nad rozpadem SSSR a snahou obnovit sovětskou ruskou říši v jejím největším teritoriálním rozsahu, ideálně si pak podrobit celou Evropu, se islámské expanzionistické rysy do Ruska vracejí. Vpádem na Ukrajinu Putin zahájil svůj džihád. Pro islám se svět dělil na dům islámu a dům války,kde probíhala svatá válka -džihád. I pro Putina je Rusko domem pravé ruské víry, nezkaženosti a čistoty a zkažený, zhýralý Západ domem války, kde je vše dovoleno třeba bestiální vraždění jako na Ukrajině (srv. vraždění tzv. Islámského státu).
Ne nadarmo se Putinová pátá kolona v Evropě, u nás okamurovci vyšvihli především nenávistí a vyvoláváním hrůzy z islámu (ač u nás muslimové téměř nejsou a žádní muslimští migranti k nám nemířili). Jde přece o podobnost čistě náhodnou, stejně jako komunismus potíral křesťanství, i když putinský režim, byť bytostně azijský, je pro nás především fašismem. Však komunismus a fašismus jsou dvěma tvářemi jedné totality