Retro v komiksu letí. Nebo spíše reedice starších komiksů mají šanci oslovit nejen komiksové fanoušky, ale i čtenáře, kteří o komiks obvykle nejeví zájem, ale na své srdcové záležitosti z dávných dob nedají dopustit. A tak je tu Tajemství Velkého Vonta v limitované edici nebo patnáct let starý Čtyřlístek. Především však upozorňuji na raritní Nezbedné komiksy Josefa Lady, které vás unesou až do samé prehistorie českého komiksu!
„Bohumil Polan byl velmi slušný, až plachý člověk.“
Myslím, že jako kreslíř bych se měl rozloučit s jednou z nejvýraznějších osobností českého kresleného humoru nikoliv slovy, ale obrazem. Že byl Vladimír Jiránek brilantním kouzelníkem s čárami a myšlenkami, přece není třeba připomínat. Kratinkou vzpomínku na mistra jsem pověsil na svůj web.
Skoro tisíc platících fanoušků na první den festivalu, další stovky návštěvníků na dalších akcích po celé Praze – to je potěšující bilance sedmého ročníku KomiksFEST!u (pár vět o mých dojmech z Komiksové soboty v MeetFactory najdete tady). Na závěr se tradičně rozdávaly ceny Muriel (hned po diskusi s jednou z hvězd festivalu Thomasem Ottem). Jaké jsou tedy nejlepší komiksy uplynulého roku? Nejlepší knihou je antologie Ještě jsme ve válce. Scénářům vévodí dvojice Mašek/Baban nejen za úspěšnou parodii Ve stínu šumavských hvozdů, ale i za nový strip Dašek & Jadrný. Nejlepším výtvarníkem je po letech opět Jiří Grus. Zahraničním komiksům kraloval Ibikus Pascala Rabatého, čestnou Muriel si odvezl hororový génius Thomas Ott. Nejbouřlivějším potleskem doprovodilo publikum do síně slávy českou ilustrátorskou legendu Karla Frantu.