Potřebujeme vrátit základy život zachraňujících metod do školních osnov?
Francie zavádí od září povinnou výuku školáků s cílem seznámit je, jak se chovat při teroristickém útoku. Žáci se třikrát ročně zúčastní cvičení, kde se naučí a procvičí správný postup pro případ teroristického útoku. Jedním ze scénářů je i útok "šíleného střelce" ve školských zařízeních, který je častý zejména v USA. Děti ve věku 13 a 14 let budou současně proškoleni v základních záchranářských a dovednostech, včetně základů poskytnutí první pomoci (zdroj: express.co.uk).

Pamětníkům jistě nemusím připomínat, že součástí našich dřívějších školních osnov byla i výuka tolik vysmívané civilní obrany. Není sporu o tom, že by se měla - v nějaké modernější podobě - obnovit. Nebylo by ani od věci, kdyby se žáci v hodinách tělesné výchovy naučili základům sebeobrany. Osobně bych nic nenamítal proti tomu, aby na našich vysokých školách byly obnoveny Vojenské katedry, kde by se studenti naučili ovládat zbraň, osvojili si bojová umění, absolvovali kurz první pomoci a byli schopni se aktivně zapojit do záchranářských akcí, nastane-li krizová situace.
Nemá smysl o problému jen psát, nenásleduje-li čin. A tak slovo do pranice: podpořili byste otevřený dopis ministryni Valachové s prosbou vrátit výuku metod a způsobů zachraňujících život do školních osnov?

Pamětníkům jistě nemusím připomínat, že součástí našich dřívějších školních osnov byla i výuka tolik vysmívané civilní obrany. Není sporu o tom, že by se měla - v nějaké modernější podobě - obnovit. Nebylo by ani od věci, kdyby se žáci v hodinách tělesné výchovy naučili základům sebeobrany. Osobně bych nic nenamítal proti tomu, aby na našich vysokých školách byly obnoveny Vojenské katedry, kde by se studenti naučili ovládat zbraň, osvojili si bojová umění, absolvovali kurz první pomoci a byli schopni se aktivně zapojit do záchranářských akcí, nastane-li krizová situace.
Nemá smysl o problému jen psát, nenásleduje-li čin. A tak slovo do pranice: podpořili byste otevřený dopis ministryni Valachové s prosbou vrátit výuku metod a způsobů zachraňujících život do školních osnov?