Svou kandidaturou neomezuji svobodnou volbu občanů

10. 01. 2013 | 11:41
Přečteno 14661 krát
Chtěla bych upřímně odpovědět těm, kteří mne vyzývají, abych se vzdala prezidentské kandidatury ve prospěch ministra Schwarzenberga, i těm, kteří mne naopak žádají, abych nezklamala ty, kteří mne od počátku podporují a angažovali se obětavě pro mé zvolení.

Věřím, že obě tyto skupiny jsou podobně jako já vedeny zájmem o dobro naší země. Opravdu upřímně jsem přemýšlela o těchto výzvách, protože i já osobně se domnívám, že z těch, kdo upoutali pozornost nákladnými kampaněmi a koho také media a průzkumy preferují, by se prezidentem České republiky rozhodně neměli stát ani Miloš Zeman ani Jan Fischer (a to nejen pro jejich minulý či současný vztah ke komunistické straně) a že jako i někteří jiní je Karel Schwarzenberg proti těmto dvěma pro zemi nepochybně příznivější volbou.

Jde ale o samotný princip svobodné přímé volby, kterou si lidé přáli. Každý volič se nyní musí sám rozhodnout podle svého svědomí a neměl by tudíž svou povinnost přenášet zpět zase na rozhodnutí politiků. Či dokonce vyzývat k dohodě a výběru losem mezi kandidáty příbuzných názorů.

Moje kandidatura je (po těžkém rozhodování před rokem a za poctivých okolností celé kampaně) nabídkou zkušeností, znalostí a vizí voličům, kteří, jak věřím, si vyberou podle hlasu svého vlastního rozumu a svědomí. Nestojím přece nikomu v cestě - vždyť kdo je přesvědčen, že svým hlasem pro svého kandidáta prospěje České republice, má možnost to udělat a já jeho volbu zcela respektuji, je-li svobodná. Nepovažuji za správné svým odstoupením snímat z voličů tuto jejich individuální odpovědnost. Volba s ohledem na rozdílný charakter a různé kvality všech kandidátů v nadcházející přímé volbě bude pak také mimo jiné nezkresleným obrazem o stavu naší společnosti.

Vaše Zuzana Roithová

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

David napsal(a):

Správné rozhodnutí!

-

"...Volba s ohledem na rozdílný charakter a různé kvality všech kandidátů v nadcházející přímé volbě bude pak také mimo jiné nezkresleným obrazem o stavu naší společnosti...."

-

Docela mám obavy z toho nezkresleného obrazu naší společnosti, který se nám po volbě ukáže.
10. 01. 2013 | 11:50

jak napsal(a):

Ano, paní Roithová, rozumím tomu a koneckonců s tím i souhlasím. Ale vzhledem k tomu, že za největší favority pro druhé kolo ustanovila média spolu se sociologickými agenturami exkomunisty Fischera a Zemana, kteří pro mě představují špatné nebo nejhorší možné prezidentské prototypy, dotunila mě tak zcela změnit prefernce.
Ačkoli bych za ideální situace dost možná hodil svůj hlas Vám, již delší dobu jsem rozhodnut volit Dienstbiera, který pro mě představuje antikorupční, proevropskou i sociálně citlivou personu (podobně jako Vy, nerozumím tedy trochu tomu, proč je Vám bližší Schwarzenberg) a který má reálně šance alespoň jednoho ze dvou favoritů vytlačit ze druhého kola.
Jestliže před druhým kolem (nepostoupíte-li) podpoříte svého favorita veřejně, ocením to.
10. 01. 2013 | 11:51

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,.....píše už podruhé,...Copak to bylo za hrátky, tady na Aktuálně, že se blog paní Roithové vytratil??

Copak, copak???

Pní Roithová,...nic nevzdávat.

Měla jsem docela dlouhý vstup, teď to zkrátím, až uvidím, že mi to Aktuálně pustí.
Tužka.
10. 01. 2013 | 11:53

Bohuš napsal(a):

Vážená paní Roithová, chtěl bych říct, že tragédie typu Schwarzi nebo Sobotka a pod. volit nehodlám. Z kandidátů se mi nelíbí nikdo. Avšak - myslím, že by konečně měla dostat šanci žena, v tomto případě se přikláním k názoru, že byste to měla být Vy. Není v tom extra náklonnost z mé strany, spíše se snažím (sám za sebe) nalézt konečně východisko z toho marastu, který "muži" v této zemi vytvořili. Snad lidi vezmou rozum do hrsti. S mužskými kandidáty nesouhlasím. Když mohl být prezidentem černoch (Obama v USA), proč to nezkusit se ženou? Dejme Vám šanci. Horší, než s chlapama to nebude. Spíš je šance, že to bude lepší.Kandidaturu v žádném případě nevzdávejte!
10. 01. 2013 | 11:53

Martin1 napsal(a):

Zuzana Roithová
Když jste kandidovala jako Euro - poslankyně za KDU-ČSL, tak jeden můj přítel byl nucen svým ředitelem - vaším příznivcem, aby v neplacených přesčasech lepil jakási očička na panáčky, které měly složit k vaší propagaci. Když to odmítl, tak byl z podniku vyštván tím, že mu byla zastavena pohyblivá složka výplaty. I v demokracii jsou zase i pod vašim úsměvem používány totalitní způsoby. Vždyť to znáte z fungování i v EU, že ano?
10. 01. 2013 | 12:01

Mirek napsal(a):

Chápu že není snadné vzdát se kandidatury už kvůli financím a energii která byla investována.

Pokládám vás za dobrou kandidátku a vážím si vaší práce v EP. Pokud budete kandidovat v příštích volbách budu Vás volit. V těchto volbách ovšem budu volit lepšího kandidáta - Karla Schwarzenberga což je přes řadu slabších stránek přece jen kandidát kalibru Václava Havla. Je to i taktičtější volba, prestože mám pocit, že hlasy slušnějších voličů se nakonec stejně roztříští a skutečně jsme odsouzeni k Zemanovi a Fischerovi.
10. 01. 2013 | 12:04

Tužka napsal(a):

Tužka napíše,....zopakuje,....
...ve vymazaném textu jsem psala, že se mi nelíbilo, jak pan moderátor Moravec Vás nezdvořile chtěl poškodit, že neznáte nějaké číslo.

Vůbec se mi jeho moderování nelíbí, skáče kandidátům na prezidenta do řeči, nenechá je dokončit myšlenku, dožaduje se podružných informací, a sám má ty informace před sebou a čte je. Je nanejvýš trapný.

Dnes večer se v superdebatě nedejte,...nejlépe by bylo, kdybyste se všichni kandidáti domluvili, že s pamem moderátorem Moravcem "vytřete schody".

Jen ho "odpalte", nejste přece "kráčející statistická ročenka nebo encyklopedie".

Optejte se ho třeba, jak se latinsky jmenuje ta část mozku, která mu umožňuje mluvení.

Držím Vám palce, máte šance,....nic nevzdávejte. Pokud se dostanete do druhého kola, tlak na Vás se zvýší,....neustoupit,....vydržet,....přeji úspěch.
Tužka.
10. 01. 2013 | 12:20

mik napsal(a):

Pani Roithova na jedne strane mate pravdu ze by volic nemel vracet rozhodnuti na politiky ale znate jiste dobre ceskou mentalitu a spravne uvazujete o tom ze pro CR neni dobre aby se prezidentem stal Fischer nebo Zeman Swarzenberg je mozna pro mnoho lidi neprijatelny ale je jedinym moznym kdo muze ovlivnit to ze nebude finale mezi Fischerem a Zemanem ale v tom odstoupeni byste nemohla zustat osamocena muselo by odstoupit 5 kandidatu protoze jsou jen 4 kteri maji sanci se dostat do druheho kola pokud se ale roztristi hlasy tak ani Swarzenberg ani Dinsbier jich neziskaji dost na postup na ukor nektereho z dvojice Fischer - Zeman ale podle kurzu sazkovych kancelari se Swarzenberg zacina blizit k Fischerovi zatimco Dinsbier ma stale propastny odstup 11 kandidatu dnes 9 kandidatu je blbost je to stejna blbost jako pozadavek 50000 podpisu proste svobodna prima volba byla usita horkou jehlou a je to stejny slendrian jako Drabkovy verejne prace zadarmo a hlaseni se na poste ale na rozdil od tohoto slendrianu je dobre ze lide mohou rozhodnout ale preci jen by potrebovali vybirat z mensiho poctu ve finale nebudou ani tri ani ctyri ale jen dva,,,takze vyzva k odstopeni je proste takticka zalezitost a pokyn aby se neroztristily hlasy,,spolehat na to ze lide nebudou volit Fischera nebo Zemana je slaba v ceske spolecnosti je stale velike procento tech co jen po 89 otocili kabaty naruby a vsichni tihle lide budou Zemana nebo Fischera volit
10. 01. 2013 | 12:23

Petr z Tábora napsal(a):

Upřímně - já Vás volit nebudu. Ale máte podporu více než 50tisíc spoluobčanů a množství sympatizujících. Jejich důvěra Vás zavazuje k tomu, abyste absolvovala kampaň i volby. Nemluvě o Vaší straně. Nedejte na nějaké fandy jiných kandidátů, kteří ztratili soudnost a prosazují jen to své. To by se pak mohla hrát jakákoli liga třeba podle hodnoty nakoupených hráčů a druhá polovina týmů by to mohla hned na začátku vzdát, protože ty majetnější kluby skutečně nejsou schopni ohrozit.
10. 01. 2013 | 12:31

Homunkulus napsal(a):

Vážená paní Roithová, velmi vážně jsem uvažoval o to, že bych Vás volil. Vyjadřuji Vám tu podporu coby představitelce věcné a důvěryhodné politiky a očekávám od Vás i nadále působení ve veřejné oblasti. Volit budu ovšem tentokrát pana Dienstbiera obdobně jako výše "jak". Tříštění hlasů považuji za osudný omyl.
10. 01. 2013 | 12:31

Irena napsal(a):

autorka:

Já vám rozumím. Naděje umírá poslední. Co kdyby se předpovědi nesplnily a vy jste postoupila a dostala šanci? Samozřejmě je líbivější obléct své pohnutky do krásného morálního kabátku - vedete přece lidi k osobnostnímu růstu tím, že z nich nesnímáte jejich individuální zodpovědnost. Pěkné, vážně moc pěkné.
Zeman i Fischer jsou pro mě naprosto nepřijatelná volba, stejně jako Schwarzenberg a stejně jako VY!
Vidím vás jako člověka, který nedokáže hodnotit lidi podle toho, co a jak dobře nebo špatně v současné době dělají. Aby ne - máte klapky na očích a prostě jim nedáte šanci.
Naštěstí kolem sebe neregistruji nikoho, kdo by si vás přál na Hradě.
Já budu volit Jiřího Dienstbiera. To je podle mě intelektuálně, emocionálně i sociálně vyzrálý člověk, narozdíl od vás, přestože (nebo právě proto?:-))) byste jako křesťanka morální mandát mít měla.
Naštěstí ve svém okolí neregistruji nikoho, kdo by uvažoval
10. 01. 2013 | 12:48

Irena napsal(a):

chabička se vloudila - poslední věta.
10. 01. 2013 | 12:51

DH napsal(a):

vysvětlení k 10. 01. 2013 | 11:53
Pane Tužko byl to příspěvek, který vyzýval paní Zuzanu Roithovou k odstoupení ve prospěch pana Karla Schwanzerberga s odkazem na podepsané dojednání mezi KDU-ČSL a TOP 09 a starosty,okamžitě poté svůj blog paní MUDr Zuzana Roithová smázla a uvedla jej znovu.
10. 01. 2013 | 12:53

Libertad napsal(a):

Pani Zuzana Roithová napsala: "..,by se prezidentem České republiky rozhodně neměli stát ani Miloš Zeman ani Jan Fischer..".
Konstatuji pani Zuzano, že smysl slova "rozhodně" je v protikladu se návrhem na sjednocování kandidátů za účelem toho, aby jmenovaní pánové nebyli zvoleni.
Samovolné sjednocování voličům bez výzvy (bez sjednocení jandidátů) těch, které chceme rozptýleně volit je neúčinné.
DNES ve 20:00 v přímém přenosu ČT, se buď sjednotíte, vysvětlíte a zdůvodníte své odstoupení, nebo za 14 vybíráme mezi komunisty.
Na závěr konstatuji:
a) sjednotíte-li se na kandidátu K.Sch. nebo P.S. volím T.F
b) nesjednotíte-li se na nikom, volím scůj sen, Tedy T.F.

Vašemu názoru rozumím a respektuji, pouze dodávám, že kdybyste nebyla zavázána KDU-ČSL Váš názor na sjednocení kandidátů by byl jiný.

Upřímně Vás zdravím

Sidonio Libertad
10. 01. 2013 | 12:56

Michal napsal(a):

Kandidatura paní Roithové je chvályhodná a rozhodnutí vytrvat až do konce je rozumné. Kandidatura ji stála ohromné úsilí a věřím, že o ní ještě v politice hodně uslyšíme. Pokud správně čtu tento blog, jde prakticky o apel na voliče, aby volili ji nebo pana Schwarzenberga, pokud uznají, že má větší šanci projít do druhého kola. Jasněji to nemohlo zaznít, pokud chtěla Zuzana Roithová zůstat na kandidátce. Má můj obdiv. Takových lidí je potřeba co nejvíc. V politice se nám jich moc nedostává. Platí to i o Jiřím Dienstbierovi, Karlu Schwarzenbergovi nebo i Přemyslu Sobotkovi, přestože s jejich názory nemusíme vždy souhlasit.
10. 01. 2013 | 13:02

Jožka napsal(a):

Považuji vás za slušného člověka, dávám vám hlas.
10. 01. 2013 | 13:14

karel napsal(a):

v žádném případě neodstupujte ve prospěch ve prospěch knížete. Pan kníže, jakkoli je to slušný člověk, na to nemá.
10. 01. 2013 | 13:17

Xavier napsal(a):

Apely na odstoupení Zuzany Roithové ve prospěch pana Schwarzenberga chápu jako předvolební taktiku z dílny jeho kampaně. Pan K.S. pro mne není alternativou k Zuzaně Roithové. Svůj hlas dám jí a nenechám se nikým manipulovat, že tím podporuji tandem Fischer-Zeman. Je to nesmysl a placená vymývárna mozků. Volme svobodně a nenechme se bulíkovat - jen leklé ryby plavou po proudu!
10. 01. 2013 | 13:21

Joe napsal(a):

Paní Roithová jste interesantní dáma, ale prezidentem budu volit Miloše Zemana.
10. 01. 2013 | 13:21

Pavel Kasík napsal(a):

Skvěle řečeno, děkuji.
10. 01. 2013 | 13:22

Kanalnik napsal(a):

sice bych vas asi nevolil, kdybych mohl, ale tento clanek mohu klidne podepsat - napsala jste to velice moudre
10. 01. 2013 | 13:23

zubatá napsal(a):

Nevotravuj.
Nemáš šanci, ani když budeš chodit za podvodnicí Julčou Tymošenkovou každej tejden.
10. 01. 2013 | 13:43

kolja napsal(a):

Ze všech kandidátů jste podle mě ta nejlepší: ušlechtilá, inteligentní, aktivní, se skvělým spektrem vzácných profesionálních a životních zkušeností.
Dokonce říkám, že jste hezčí než Bobo :)

Ale tyhle volby nejsou průzkum veřejného mínění ani volba největšího Čecha/Češky.
Kdo se nedostane do druhého kola, ten se prostě nepočítá.
V téhle volbě chci za sebe zabránit postupu Zemana a Fishera.
Vy mi v tom nepomůžete.
I když si dělám pořád nepatrnou naději, že navzdory tomu Vašemu vyhlášení v blogu ještě ve zbývajících hodinách vyzvete svoje voliče k podpoře toho kandidáta, který ty dva má šanci překonat...
Bylo by to překvapení a taky potvrzení Vaší velkorysosti.
Když tak neučiníte, bude to naprosto pochopitelné, nikdo by Vám to neměl vyčítat - jen doufám, že zrovna o Vaše hlasy to K. S. neprojede.
10. 01. 2013 | 13:45

VašeK napsal(a):

To vyhrožování dalším kandidátům nese podpis Kalouska ....
10. 01. 2013 | 13:51

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro DH,....díky,....pokud je to tak,....jsem nedůvěřivá a furtaimrvére ve střehu,...život mě naučil,...
Tužka.
10. 01. 2013 | 13:52

gabriela napsal(a):

"Svou kandidaturou neomezuji svobodnou volbu občanů"

Paní Zuzano Roithová, moji ano a dalších mnoha potencionálních voličů Tomia Okamury také, protože s dalšími osmi kandidáty kandidujete v této odpudivé frašce, zvané přímá volba prezidenta ...

a` propos ...

"Ne"ústavní loutkový soud v čele s nejvyšší marionetou P.Rychetským svým rozhodnutím o Okamurově stížnosti na neregulérnost a neústavnost přímé volby prezidenta jenom potvrdil, že se stal odpornou mafiózní strukturou, která nedbá na čistotu práva a voleb. Volby neodložil a neumožil kandidovat občanu, který s pravděpodobností hraničící se 100% jistotou, nasbíral 50000 a více pravých podpisů reálných občanů a měl tedy ústavou zaručené právo se prezidentské volby účastnit. Ústavní soud se tak stal odporným hnisajícím vředem na naší společnosti, hrající podle jednoznačně politického zadání současné prohnilé loutkové vlády. Nemám více co k tomu dodat.
Při této první zmanipulované a protiústavní přímé volbě prezidenta, lépe řečeno frašce, vyhodím všechny kandidáty do koše, vyjma jednoho, kterému jsem původně věřila a přeškrtnu ho od shora dolů jednoduše proto, že se účastní špinavé, protiprávní a neregulérní hry. Na druhou čistou stranu napíši jméno Tomia Okamury. To je nyní jediná možná čistá volba přímé volby prezidenta, kterou mohu učinit s čistým vědomím a svědomím. TOMIO OKAMURA NA HRAD ...
10. 01. 2013 | 13:53

český maloměšťák napsal(a):

Možná jste mohla napsat už teď - že ve druhém kole podpoříte občana Schwarzenberga (pokud taková možnost nastane...doufám, že ne).
Ušetřila byste za papír (nebo za minuty propojovacích poplatků).

I z toho důvodu je dobré, pokud Vás budou lidé v 1. kole volit. Čím víc - tím líp.
10. 01. 2013 | 13:53

šašek z Jihlavy napsal(a):

Vážená paní doktorko a europoslankyně. Poslední větou jste potvrdila vysokou morální úroveň, pokud by nekandidovala Táňa, máte můj hlas.
Doufám, že svůj kredit zúročíte při jiných volbách.
10. 01. 2013 | 14:00

Radim napsal(a):

Jste také dobrý kandidát, ale měla jste do toho jít pořádně. Kampaň téměř nemáte - je to strašně nevýrazné, mnoho lidí Vás tu nezná nebo velice slabě (Brusel je pro zdejší lid obecný příliš daleko...) a ty rozhodnou. Takhle bohužel ubíráte hlasy těm, kteří by tu šanci měli... sorry
Já bych na Vašem místě pochopil, že nemám šanci a podpořil někoho, kdo tu šanci má (alespoň doufám, že bych tu sílu a rozum měl)...
10. 01. 2013 | 14:00

ušák napsal(a):

Paní Roitová, nevěřím předvolebním průzkumům a ani manipulaci pana Moravce.Čas všechno ukáže. Nemohu uvěřit že by lidé zapomněli na vulgární a opileckou rétoriku pana Zemana v době jeho vládnutí. Jestli ano, pak tady můžeme mít za 10 let favorita Klause.
10. 01. 2013 | 14:10

Viola napsal(a):

Ze všech kandidátek na prezidentku mi připadáte nejmilejší. Ale jak byste se zachovala po volbách, když je docela jasné, že komunisté budou zvoleni ve větším než malém počtu a sociální demokraté budou s nimi spolupracovat? Říkala jste, že nejste ochotná s komunisty spolupracovat, ale oni jsou také naši bližní a je třeba s nimi spolupracovat.
10. 01. 2013 | 14:11

Gudka napsal(a):

Taškařice zvaná "prezidentská" volba přináší netušenou zábavu v podobě rozsáhlé loidové tvořivosti. Tak například Bohouš bezelstně rozeznává dvě kategorie: 1) muže, 2) černochy a ženy.
Mirek soudí, že Schwarzenberg je kandidátem kalibru Havla. Vřele s ním souhlasím, taky, pokud bych šel volit, bych kvůli tomu kandidáta tohoto kalibru zásadně nevolil.
10. 01. 2013 | 14:13

Stařeček napsal(a):

tak je to správné! Všichni kandidáti by měli pochopit, že jediná správná volba je Schwarzenberg a měli by se vzdát kandidatury, plivnout na své potencionální voliče a volit jednoho doporučeného kandidáta. Tak je to správné. Tak to tu bylo celých čtyřicet let. Karle všichni s váma na hrad. Kupředu pravá a nikdy jinak. Vzhledem k tomu, že je do voleb už jenom jeden den, já kromě Dienstbiera všechny lístky hodil do koše a Dienstbier mně volit Schwarzenberga nedoporučil, neskončí jeho hlas v koši, ale v urně. Pokladna je prázdná a proto by všichni občané měli volit Dienstbiera, aby v následujících letech nemusel být státní pohřeb. Mohli bysme narazit na dno pokladny a dostat se tam, kde je Řecko. A navíc, když nebudu mít státní pohřeb já, proč by jej měl mít jeden z nejbohatších takyčechů. Hovgh. Závistlivý moravák Stařeček.
10. 01. 2013 | 14:13

Reveil napsal(a):

Paní Roithová, vy sice tvrdíte, že vaše kampaň byla čistá, ale už jaksi stydlivě zamlčujete, že vaším aparátem, přesvědčujícím ovečky k podpisům petičních listin, byli faráři. Nevěřím ani tomu, že byste neměla ráda moc, mocenské zákulisní praktiky, že nepohlížíte skrz prsty na "obyčejné" lidi a že se nepovažujete za cosi víc. Je otázka, jestli je Zeman figurkou Moskvy, ale není vůbec otázka, čí figurky jste vy dva s panem Schwarzenbergem.
Ostatně, lid se dnes rozhořčuje nad Klausem, že nerespektuje ústavu.
Ale vámi doporučovaný kandidát (co to je za obojaký postoj? ani ryba ani rak?) pohrdá ústavou státu, ¨v němž se snaží uchvátit nejvyšší post. Tato ústava totiž zakazuje a ruší šlechtické tituly. Nicméně tento člověk se stále dává oslovovat jako "kníže" - kterým není a ani nikdy nebyl. V této souvislosti nevidím rozdíl mezi ním a hochštaplerem Lukášem Kohoutem.
10. 01. 2013 | 14:29

zemedelec napsal(a):

Paní Roithová.
Také Vás potěším,jste lepší pravicoví kandidát než Schwarzenberg.
Troufnu si tvrdit,že i lepší než Sobotka a Fischer.V případě,že by jste se ocitla ve druhém kole proti Zemanovi máte můj hlas.
10. 01. 2013 | 14:34

Yossarian napsal(a):

Jak už jsem psal pod jiným blogem, já mám za sebe jasno - Dienstbier. Nicméně mi nečiní potíže ani duo Roithová+Fischerová a souhlasím, že dvojice Zeman+Fischer je má noční můra druhého kola. Ač nemám rád Schwarzenberga a myslím si o něm, že v posledních několika letech HODNĚ slevil ze svých morálních zásad, tak i tak by byl pro mne akcepotvatelnější než výše zmíněné duo pomstychtivého důchodce a kabátnického bezpáteřníka. Dámy prominou, ale bojím se, že doba prezidentek pro tento zastydlý národ ještě nenastala. Ještě štěstí, že to nevyšlo populistovi Okamurovi, to by bylo další nadělení.
10. 01. 2013 | 14:42

Ladislav Selepko napsal(a):

Volič, který za prezidenta nechce M. Zemana ani J. Fischera, si nepomůže tím, že hodí hlas KOMUKOLIV jinému. Rovnalo by se to volební neúčasti a ne principu přímé volby. Pokud je zde skupina kandidátů s blízkým nebo potenciálně se překrývajícím spektrem voličů, její efekt je především takový, že svůj voličský potenciál bezúčelně rozdrolí. - Při vší úctě, paní doktorko Roithová, mě předvolební odhady do určité míry zajímají, a jakkoliv bych z různých důvodů dal hlas Vám, z toho rozhodujícího jej musím dát někomu jinému. - Proč máte tak nízké preference? Je to moje chyba? Bohužel, když budu hlasovat pro Vás, na Hradě s největší pravděpodobností skončí někdo ze dvou výše jmenovaných.
10. 01. 2013 | 14:45

Gudka napsal(a):

Yossarian
"Ještě štěstí, že to nevyšlo populistovi Okamurovi, to by bylo další nadělení."

Pokud jde o toho Japonce, pak je třeba si uvědomit, že prezidentští kandidáti z řad etnických Japonců jsou postrachem všude ve světě. Pčipomínám případ Fujimoriho, kterému se podařilo vstoupit do prezidentského paláce a kterého se pak Peruánci horko těžko za pomoci USA zbavovali, nakonec nepomohlo, než ho zavřít. Japonci jsou děsně úporní, vyhodíte je oknem, vrátí se ventilačkou. Kdyby Okamůra nebyl vyřazen, přestávala by veškerá legrace, to bych i já musel k volbám. Bez Okamůry je to všechno psina a taškařice.
10. 01. 2013 | 14:53

fo-ol napsal(a):

svym zpusobem bohuzel ze to nevyslo okamurovi: nepochybuji o tom ze narust zemanovych hlasu v dobe po jeho odstoupeni je toho primym dusledkem a zaroven nazornou ukazkou principu (ne)stepeni hlasu. jiste, ten prunik je jen cast zemanova elektoratu (populiste), pak jsou tu jeste levicovi volici a klausovi poddani... stejne neni jiste jak moc se vasi a schwrtz volici prekryvaji, i kdyz bych rekl ze dost, a ze byste nas svym odstoupenim mohla od one neradostne volby v druhem kole usetrit a zaroven tak zvysit kredit sobe i strane kterou reprezentujete. inu, nestalo se.
10. 01. 2013 | 15:13

renša napsal(a):

Co si kdo vůbec dovoluje vás vyzývat k tomu aby jste ve prospěch kohokoliv odstoupila.Je to nemorální a v podstatě korupční.Stejně nikdy prognozy moc nevyšly.Tak se nechme raději překvapit.
10. 01. 2013 | 15:26

Srdce napsal(a):

S Pavlem Rychetským, předsedou Ústavního soudu, plně souhlasím, amnestie byla nachystána diletantsky !!!
Klaus je plně odpovědný za své rozhodnutí, jak použil amnestii !!!
Klaus se chová jako všeználek a proto diletantismus převládl v ODS a v Nečasově vládě !!!
Záměrem mazaných lobbistů je, aby vedle dobrého Dienstbiera, nezapleteného s mafiánskou chobotnici, stál Schwarzenberg, kterého chtějí prosadit za prezidenta Česka !!!
Voliči nenechte se oblbnout, volte jen dobré kandidáty !!!
Schwarzenberga NE, protože, spolu s cynikem Kalouskem mají v TOP 09 v Nečasově vládě nejvíce korupčníků, Bessera, Drábka, Šišku... !!!
Schwarzenberg podporuje Nečase, který podepsal s Blažkem největší atentát v Evropě, Klausovu amnestii na slušné občany, na slušnou policii, na slušné vyšetřovatele, na slušné soudce advokáty /Klaus po sobě rychle zametá stopy po tunelování Česka jeho velkou rodinou/ !!!
Schwarzenberg dokonce navrhl, aby škody zaviněné tuneláři a Klausovou amnestií, tj. Klausem, Nečasem, Blažkem... aby je zaplatil stát tj. z kapes občanů, tak to je nehoráznost gangstera, místo toho aby Schwarzenberg okamžitě opustil Nečasovu vládu, a dal najevo, že chce skutečně bojovat s korupcí !!!
Schwarzenberg 76 let, je starý pán, který by už ani neměl kandidovat na prezidenta a trpí nevyléčitelnou nemocí "Nemocní mocí", stejně jako nevolitelní Zeman, Fischer, Bobošíková !!!
Schwarzenberg je s Kalouskem a s exministrem Drábkem jeden z nejhorších asociálních politiků ze všech vlád, k starým lidem důchodcům, k postiženým lidem po úrazech, k psychicky postiženým... !!!!!!
Dienstbier a Táňa Fischerová by měli stát proti sobě v konečné volbě voličů, jeden dobrý stranický a jeden výborný čistě občanský kandidát na prezidenta , oba obstáli nejlépe v předvolební kampani, ty by měli voliči "jen" volit !!! Pokud jeden dobrý z nich prohraje, nic se neděje, vše bude výborné !!!
Táňa Fischerová má proti Diensbierovi jednu velkou výhodu, že to je čistě občanská kandidátka na prezidenta, která nepotřebovala žádné peníze politické strany, žádné peníze od lobbistů a zde je záruka, že je nepodplatitelná, a zaslouží si velký obdiv, a byla by první kvalitní hezkou moudrou prezidentkou České republiky, proto ji budeme volit !!!
Je to zkušená morální politička, má pro občany Česka smysluplnou vizi, umí lidi kladně motivovat, a umí i razantně s politiky vyjednávat, když je potřeba !!!
ANO srdcem pro Táňu Fischerovou a ANO pro Dienstbiera !!!
10. 01. 2013 | 15:39

Jirka napsal(a):

Jak Schlafenberg,tak i vy,jste za dobu svého působení napáchali na této zemi tolik škod,že máte jediné právo,právo odejít do ústranní,Jste nechutní karieristka schopná všeho-tak jako všichni lidovci.
10. 01. 2013 | 15:57

renša napsal(a):

Moc pěkné!!!!!!!!! jak to aktuálně rychle stáhlo mimo diskusi.A Srdce má 100%pravdu.Tak kdyby to bylo tak to by pro národ bylo to nejlepší.Ale to by v lidé museli mít mozky a zdravý selský rozum.
10. 01. 2013 | 15:57

Kobra Plaz napsal(a):

Etničtí Japonci jsou postrachem všude. I v Japonsku. Všichni se tam navzájem bojí všech a nevycházejí z domu ani za bílého dne. A doma se každý schovává před ostatními členy rodiny pod svou postelí.
10. 01. 2013 | 16:41

Franta napsal(a):

Jedinej volitelnej je pan Dienstbier.
10. 01. 2013 | 16:53

Pavel napsal(a):

Pani Roithova ma sice pravdu, ze volba je osobni odpovednosti kazdeho z nas, lec pokud volici nejde jen o podporu sveho top kandidata (jak mu pravi srdce), ale predevsim o prijatelneho kandidata na hrade, tak zel v nasem volebnim systemu musi zapojit mozek, jak to udelat, aby se na hrad dostal nektery (pro me) z peti pro nej prijatelnych (i kdyz ne idealnich) kandidatu. Kez bychom meli australsky volebni model, kdy kazdy napise poradi preferenci jednotlivych kandidatu, takze vysledkem je kandidat nejprijatelnejsi pro vetsinu. Taktizovani by tak odpadlo!
V nasem systemu zel hrozi, ze ve vysledku bude sice 25% volicu spokojenych, zato 75% totalne zpruzelych. Proto se pridavam k mnoha hlasum a rikam: pokud je to pro vas alespon trochu prijatelne, volte Dienstbiera ci Schwarzenberga. No a na zaver nam vsem preju, at to dopadne pro vetsinu naroda akceptovatelne.
10. 01. 2013 | 17:05

Martin Horálek napsal(a):

Ad Tužka: Velká omluva! Internetový šotek neomylně zafungoval - nejdřive se blog nechtěl chvíli po zveřejnění zveřejnit a pak jsem ho v chaosu smazal úplně (na což mě upozornili až kolegové telefonicky). Žádná taktika, jen zákon schválnosti - když jde o důležitý text, nastanou problémy. Takže promiňte všichni!
10. 01. 2013 | 17:09

Původní Yossarian napsal(a):

To je fakt pozoruhodné. Někdo se stejným nickem, který používám už několik let já, tu napsal víceméně přesně to, co jsem sem chtěl napsat já. Holt nomen omen. :)
10. 01. 2013 | 17:18

Janík napsal(a):

je jedno, co paní Roithová říká, v prezidentské volbě je do počtu a zcela bez šance; více soudnosti by to chtělo
10. 01. 2013 | 17:22

Reveil napsal(a):

Při takové volbě se vyrojí i řada mýtů. Jedním z nich je mýtus o pohádkové, bytosti: o čistě občanském kandidátovi, který to všechno, z vlastní kapsy, za cca Kč 14,80.- dotáhne až na Hrad. Téměř veškeré sponzorství se dá schovat, že nefiguruje v tzv. "transparentním účtu". (Zůstává schováno na netransparentních účtech). Dozvídáme se již teď útržky, jak se to dělá: údajné úsporné slevy za služby (na transparentním účtu se neobjeví, kdo zaplatil ten rozdíl proti ceně obvyklé). Nebo inzerce v novinách a na internetových stránkách - nikde nestojí, že inzerent zadal inzerci jako odměnu za podporu svého favorita dotyčným médiem (Vy dnes podpoříte - a já za 3 dny zaplatím inzerci na také oné... co když se například takto zrodila "podpora" Kalouskova maskota serverem Akt. cz?).
10. 01. 2013 | 17:24

čtenář napsal(a):

Na hrad by měl jít někdo, kdo má za sebou alespoň nějakou skupinu příznivců a nějakou vizi. europoslankyně bez vazby na vnitrostátní politiku (bez ohledu na to, že byla stranou dosazena na chvíli do ministerské funkce) to určitě není. Stejně pan paní Bobo, která nedokázala své myšlenky jako předsedkyně pidistrany s preferencemi 00nic, nechť odpustí i exot JUDr.Franz, a pospávající kníže, u kterého by se funkce prodražila potřebou tlumočníka a asistenta, který by ho vždy včas probudil. Nepomohl by s prominutím (nejde o rasismus, cením si jeho podnikatelských kvalit i mnoha výroků) Tomio Okamura,kdyby byl po právu vrácen do hry, ani ing. Dlouhý, kterému se jíž znelíbilo v politickém šeru. Táňa Fišerová podle mne nemůže do funkce rovněž nic přinést a tak zbývají 3. Žoviální, že všech blbce dělající, Miloš Zeman, šedivá kancelářská myš, nervozní a vyskakující jako čertík z krabičky a dva nečitelní, kteří i ve svých stranách hrají tak říkajíc ve druhé lajně ,tedy Jiří Dienstbier a Přemysl Sobotka .Tak si lide vyber a zazpívej si s Tomášem Klusem, za co pane bože za co..
10. 01. 2013 | 17:35

argun napsal(a):

Když v báááru houstne dým,
tu nad likérem svým,
já sním, že přijde on,
mého srdce šampion.
Jen jemu vše co mám,
já ráda, ráda dám,
....
10. 01. 2013 | 18:44

soptík napsal(a):

Dnes jsem dostal dopis od Schwarzenberga,abych jej volil.
Volit ho určitě nebudu, to raději ....... Proč,
protože je to ostuda šlechtického stavu, vědomě podporoval korupčnickou, zločineckou a klientelistickou vládu.

Měl jít s top09 do opozice a podporovat jen smysluplné a dobré zákony.

K.Sch. je ukázka slabomyslného a žoviálního šlechtice, který svojí nadneseností až hloupostí toleruje a přímo podporuje zločince.
Což mu bude přičteno k dobru, až bude mít smrt na jazyku a bude to brzy.
I v tom jeho jméně je něco temného........
Pracoval u mě jeden soukromník(podnikatel) a chválil Sch....,bylo mu asi 50 roků, myslel jsem si , ach ty ubohý hlupáku - šlechtický nihilismus tě okouzlil a jeho spavá nálada,..... je těch pomatených asi hodně, soudě podle omezeného českého stáda.
10. 01. 2013 | 18:49

Realista napsal(a):

Kdybych byl konzervativec, volil bych Vas radeji nez spiciho aristokrata. I tak vam preji stesti.
Mimomochodem, neuvazovala jste (alespon akademicky), ze byste se dala ke komunistum, nebo alespon k socialistum, abych Vas mohl volit ? -:))
10. 01. 2013 | 20:02

hugs napsal(a):

Paní doktorko, vy jste sympatická dáma. Přiznejme si, že vizáž prezidentského kandidáta vždy hraje prim ať si to přiznáme, či ne. Samozřejmě kromě těch základních předpokladů, které je do té funkce delegován. Docela jsem po Vás šilhal,ale podle toho co jste napsala šly body dolů. Já opravdu nechápu, jak můžete doporučovat K.S. Ačkoliv je 1. místopředsedou této nejhorší vlády všech dob, neprokázal dosud dostatek síly, vůle a slušnosti cokoliv napravit. Uvědomujete si vůbec, že praktiky této vlády jsou ryze totalitní? nemohu se ubránit pocitu, že je K.S. pod vlivem někoho dalšího a není schopen to změnit. Takového prezidenta opravdu nechci.
Pokud jde o ty předvolební preference - není to součást taktiky vytáhnout nějakého čertíka z pozadí?
10. 01. 2013 | 20:22

soptík napsal(a):

Sledoval jsem dnes debatu na čt24 prezidentských kandidátů v Praze.
Nevycházel jsem z údivu, jak bylo publikum nadšeno K.S. (projevovalo největší přízeň K.S..)
Většina lidí v sále na mě učinila dojem politických ignorantů a zmanipulovaných ovčanů.
Cožpak ti lidé nevidí čeho se ve vládě účastnil K.S.
V jedné diskuzi v rozhlase prohlásil za správné, že rebelující poslanci ods za odstoupení ze sněmovny obdrželi trafiky. K.S. řekl doslova ,že se to dělá tak běžně a je to správné. Podle něj. korupce v politice a udělování trafik je samozřejmé.
Toť slova hodná šlechtice, to je tedy děs.
10. 01. 2013 | 22:26

Jitka T. napsal(a):

Vážená paní Roithová,
již delší dobu jsem rozhodnuta Vám svůj hlas dát.
Držím nám všem palce! Máme jedinečnou možnost ovlivnit prezidenta republiky a to není málo.
Přeji hodně úspěchů.
10. 01. 2013 | 22:33

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro Martin Horálek,...díky za odpověď, díky,...myslela jseem si, že to nebylo uveřejněno proto, že jsem v něm pana moderátora Moravce "proprala pěkně z jedný vody načisto." V opakovaném vstupu to je už "jen slabý odvar".
Tužka.
10. 01. 2013 | 22:49

L Moudry napsal(a):

Už se to blíží a nezbývá než souhlasit s argumentem, že je nesmyslné odstupovat a dělat někomu prostor. Už jen pro takto zmařený čas a energii lidí. Neohlížím se na průzkumy a oportunismus a držím Vám, paní doktorko, palce!.
10. 01. 2013 | 22:50

Naštvaný napsal(a):

Paní Rojthová. Držím vám palce. Podepsal jsem vaši kandidaturu, sehnal jsem desítky podpisů a budu vás volit. Počítejte ale s tím, že tak jako Havlovsko-Schwarzenberská klaka oddělala Václava Klause, protože jim stál v cestě, zaměří se nyní na vás.
10. 01. 2013 | 23:26

Marek napsal(a):

Karel Schwarzenberg je pro mne nevolitelný - předseda a zakladatel TOP 09, šéf Kalouska a bývalého ministra Drábka (ať žije jeho nesmysl sKarta).

Stoupající auru Schwarzenberga dobře vystihuje článek:
Kandidát Schwarzenberg: vzhůru s umělci, do pekel s Kalouskem:
http://www.ceskapozice.cz/domov/politika/kandidat-schwarzenberg-vzhuru-s-umelci-do-pekel-s-kalouskem

Jste pro mne nejlepší volba a proto Vám dám hlas.
11. 01. 2013 | 00:11

stařenka napsal(a):

Paní doktorko, můj hlas máte. Velice si vás a vaší práce vážím a přeji hodně úspěchů ve vaší práci a aktivitách.
11. 01. 2013 | 00:17

evix napsal(a):

Tužka napsal(a):
Tužka napíše,.....píše už podruhé,...Copak to bylo za hrátky, tady na Aktuálně, že se blog paní Roithové vytratil??

Copak, copak???
.....................................
V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ se nevzdávejte a už vůbec pro Schwarzenberga.
Stačilo, že si pánové domluvili tu amnestii (někteří se vrátili ze zahraničí, aby pro ně amnestie byla) a nevěřím, že o tom nevěděli i duo Kalousek - Schwarzenberg.
11. 01. 2013 | 00:34

fler napsal(a):

No je to tragedie. Tolik kandidátů a není koho vybrat. Zeman je Klaus v tochu jiném obalu, Fischer - bože chraň, Sobotka - to není ten pravý člověk, nemá nic navíc a ničím netáhne, Franz - toho by se bály děti a na zahraniční návštěvy by musel v masce, Dientsbier byl moc svázán s Havlem, Fischerová zase sedí v nějakém tom předsednictvu kolem Havlovy knihovny spolu s Bakalovou a Bakala tu knihovnu bude stavět, Bobošíková je moc urputná, jde z ní strach, kníže pán, to je kapitola sama o sobě a děkuji, nechci a paní Roithová je tak, jako i skoro všichni kandidáti, spjata s nějakou stranou. A vidím, jak to dopadá, když strana jde prezidentovi na ruku a naopak a jenom kují pikle a výsledkem je třeba taková amnestie. To si opravdu občané tohoto státu nezaslouží.
11. 01. 2013 | 01:53

jíra napsal(a):

Paní Roithová, rád s vámi v tomhle souhlasím. Ten, kdo se spojil (nebo lze použít jiné sloveso) s panem Kalouskem, okolo něhož vznikla celá řada pochybností v mnoha příppadech kdy došlo k obrovským škodám, není zrovna dobrá varianta místo vás s transparentní mravností i přes určitý jeho zemitý prostořeký šmrnc.

Je tu snad jediná věc, která nebyla úplně zvážena - dvě čestné kandidátky najednou, které mohou voliče oslovit. Totiž vy a paní Fischerová. A hlas nemohu dát oběma. Tak doufám, že aspoň jedna z vás projde do druhého kola :-) A pak že se hlasy pro další kolo třeba teprve spojí. Zajímavá možnost by byla vzdát se získaných hlasů ve prospěch jiného patrně srovnatelného kandidáta dodatečně (to by ostatně šlo sdělit jako možný postup i předem), aby jich měl v tom kole nakonec v součtu více, ale taková možnost tu taky není.

Asi se skutečně i v Česku něco mění k lepšímu v té vůli občanů. Třeba jak se vzepjala nevole vůči pochybné hromadné amnestii, postavené patrně dokonce v podobě použitého juridikátu z EU ohledně vleklých případů na hlavu, neboť v tom případě byla odškodněna za vleklé soudní řízení oběť, nikoli lump.

Od takových čestných kandidátek by podobná věc určitě nehrozila.

Jen jedna taková jasná kandidátka by však přesto asi měla ještě více šancí.

Možná že dvě takové kandidátky spíš dávají šanci panu Dienstbierovi, od toho snad lze očekávat větší protiváhu vůči stávající vládě díky určitému zázemí a on je jen jeden takový typický - ta pochybná amnestie přišla jako na zavolanou, aby mu dala také více šancí, vedle vás dvou čestných žen. Jenže nikdo neví, jak dlouho tato vláda vydrží, zda brzy nepadne, a co pak, prezident by měl být obecně transparentně nadstranický.

Hezký den
11. 01. 2013 | 02:01

olbram napsal(a):

Já VÁS VOLIT BUDU PANÍ DOKTORKO. Z CELÉHO PRAVICOVÉHO SPEKTRA JSTE NEJDŮSTOJNĚŠÍ KANDIDÁT. Karla nemohu, pro mně je to mrtvý muž.
11. 01. 2013 | 03:36

Jank napsal(a):

Pani doktorko, nikdy nevite dopredu, co se vsechno muze stat, lidi muzou vsadit na jiste kandidaty, ale je jich male procento, aby ukazalo smer. Jestli si neverite, jak pak maji lide verit vam?
Jestli se vzdate dopredu, tak to bude dobre , protoze by z vas nebyla dobra presidentka. Pokud ale budete bojovat, pak budete vedet, ze jste udelala pro vec maximum a to za to stoji, ne?
11. 01. 2013 | 03:44

Mmmm napsal(a):

Na neco ten giganticky cirkus medialni, ktery eplodoval v poslednich trech dnech zapomel.
Kniže=Kalouskek.

Chcete Kalouska? chcete mosteckou uhelanou, cirkevni restituce, tunel duchodov pilire, gripeny, pandury, promopro?
Tak volte Karla.
Pak si ale bezte stezovat na hlavni nadrazi.
11. 01. 2013 | 10:06

Pavel Hájek napsal(a):

Děkuji, že jste se rozhodla kandidovat, jste pro mě nejlepším kandidátem. Pořád nás někdo nutí volit proti někomu a je velmi dobře, že si lidé začnou konečně uvědomovat svou vlastní odpovědnost a budou volit podle svého přesvědčení. Také nechci na hradě ty favorizované kadidáty, a zčásti chápu obavy o jakési roztříštění hlasů, ale myslím, že právě v této přímé volbě je nutné a odpovědné volit konečně podle sebe jednotlivé kandidáty. Držím palce. Můj hlas máte Vy.
11. 01. 2013 | 11:49

Tomáš Fuk napsal(a):

Pro Mmmm - návštěva hlavního nádraží prospěje hlavně vám - stavte se tam v úschovně, možná tam někdo zapomněl mozek s větší pamětí a vy zjistíte za čí vlády se realizovaly gripeny či proběhla mostecko uhelná kauza.Jo,jo, krátká, či lépe řečeno "selektivní" paměť je svinstvo...
11. 01. 2013 | 12:11

Michal napsal(a):

Děkuji Vám, že kandidujete.Volím Vás. Je mi už dopředu líto, že jaký národ, takový prezident.
11. 01. 2013 | 13:48

stařenka napsal(a):

Prezidentské volby ukáží, zda máme samostatně myslící voliče,kteří dokáží odolat cílené mediální masáži.
Mělo to být totiž přesně obráceně. Pan Schwarzenberg měl jako správný gentelmann odstoupit a doporučit svým voličům, aby jeho voliči přesměrovali své hlasy směrem k vám. Myslím, že by to bylo férové, ale zřejmě pro současnou koalici nepřijatelné, protože pan Sch., s veškerou úctou k jeho osobnosti, je přeci jen jejich dobrý parťák a tak pokud lidé budou volit Karla, současná vláda bude dál v pohodičce.
Vy rozhodně převyšujete nad ostatními kandidáty a byla byste skvělou prezidentkou.
Němci mají Merklovou, my máme Roithovou:)). Věřím, že vrchol vaší velké slávy se ještě dostaví. Díky za vaši obětavou práci v EU. Máme vás rádi.
11. 01. 2013 | 18:32

jendýs napsal(a):

Vážená paní Roithová,
Já jen na úvod, bych chtěl podotknout, že mám pouze základní vzdělání.
V tomto komentáři bych se chtěl vyjádřit v tom smyslu, že žádat Vás o odstoupení a tím dát šanci jinému "jakž takž" přijatelnému kandidátovi před tou nejhorší alternativou kandidáta. Je prapodivným kupčením se svým volebním hlasem ve své vlastní hlavě. A takovémuto kupčení přeci docházelo při minulé volbě hlavy státu v poslanecké sněmovně, kterou mnoho lidí odsuzovalo. Proč chtějí ti co to tehdy odsuzovali, mít ten stejný princip. Když dávám někomu svůj volební hlas - proč ne tomu koho chci volit? Ale tomu kdo má "větší šanci" dostat se do duelu. Před přímou volbou mají snad všichni stejnou šanci . Bez ohledu na to kolik jejich volební kampaň stála. Nebo je naše společnost tolik zmanipulována reklamou, že i tak důležitá věc jakou je volba prezidenta jí podléhá. Mě jako voliče oslovilo to, že Vaše kampaň není sponzorována miliónovými dary od nejr. podnikatelů. A že Váš billboard nezdobí každý kilometr Jižní spojky či jiné vytížené dopravní tepny. Dále bych chtěl říci, že ve volbě pro Vás mě utvrdil mimo jiné i člověk, kterého si velmi vážím a to pan Jan Sokol. Na jehož přednáškách jsem se čirou náhodou párkrát ocitnul. a dovolím si říci, že je to jeden z nejinteligentnějších lidí se kterým jsem naživo setkal.
Můj hlas již máte v urně, takže Vám přeji co nejlepší výsledek.
Nashle
12. 01. 2013 | 03:24

Andrea napsal(a):

Vážená paní Roithová, nikdy jsem neměla ve volbách tak jasno, jako při této historicky první přímé volbě prezidenta. Máte můj hlas bez kompromisů,a to díky své pracovitosti,zkušenostem, rozhledu, vyznávaným hodnotám i kultivovanému projevu a vystupování.Věřím, že Vy jako prezidentka byste byla schopna nastartovat změnu, kterou naše země nutně potřebuje. Držím Vám palce,ať získáte co nejvíce hlasů.
12. 01. 2013 | 08:50

pgjed napsal(a):

To jak:
Copak Dienstbier pro vás nenístejný prokomunistický vlezdořiťka, jako Z a F? Copak se neplazil před Ramsdorfem, aby ho rudoši volili? A čeho, že je zárukou? Za 22 let za ním kromě sápání se po moci, není zhola nic vidět! Není schopen si ani uspořádat své osobní poměry. Toho, jste volil? K pláči!
12. 01. 2013 | 14:15

stařenka napsal(a):

Tak máme po volbách. Kdyby se spousta lidí nezalekla médií řízených hrozeb nebezpečného vítězství dvojice Zeman x Fišer, získala by paní doktorka mnohem více hlasů. Volby dopadly tak jak dopadly. Pozitivní je poměrně obstojná účast lidí, klidný průběh,negativní je, že Zeman dostal tolik hlasů, že neustále mají rozhodující slovo komunisti, kteří škodí.
Přeji hodně štěstí všem slušným lidem a doufám, že paní doktorka ještě do nějakých voleb úspěšně vstoupí.
12. 01. 2013 | 21:46

Tužka napsal(a):

Tužka napíše pro paní Zuzanu Roithovou,...děkuji Vám, že jste do této volby šla. Ráda bych poděkovala i dalším dvěma dámám, za odvahu.

Tahle společnost ještě nedošla ve svém uvědomování a zrání k poznání, že ženský element je třeba rovnoměrně zasazovat do celého společenského spektra. Bylo by načase, aby se žena stala prezidentkou. Čas žen na Hradě ještě se nenaplnil, .... škoda.

Přiznám, že mne zklamala i dosažená procenta,....o něco vyšší čísla by vám třem určitě slušela.

Dovolím si soukromý úhel pohledu na první kolo volby prezidenta.
Volit přišlo šest občanů z deseti,....čtyři voliči se na to "razdvatři". Čekala jsem sedmdesát procent,...ale remcat na výsledky budou.

Pan Zeman,....je prvním,....řadový občan si říká, že dřív bylo lépe, pan Zeman je mužem "toho dřív". Volili ho, protože v podvědomí doufají, že se vrátí "to dřív". Nevrátí, budou zklamáni. A taky má dost obdivovatelů ke způsobu jednání,...tak dostal ta procenta.

Pan Schwarzenberg,....tomu se podařilo získat pana Svěráka, populární to osobu a další populární známé osobnosti,... herce, lékaře, hudebníky,...poslední týden dobře načasované reklamy " vykonal své",...teda, několik procent,....kterými předstihl dalšího.

Pan Fischer,.....doplatil na procenta, co mu přebral pan Schwarzenberg.

Pan Dienstbier,....je "ze známé líhně". Pokud se rozhodne kandidovat příště a nepostaví se mu nějaký " nově vypěstovaný černý kůň",....bude mít šance příště.

Pan Franz,....volili mladí a ti, co v něm viděli "protestsong".

To je Vaše umístění,....společnost Vás podcenila v hlasování,...znova napíšu,...škoda.

Paní Fischerová,.....v dnešní společnosti je málo těch, co dokáží ocenit dobrotu, skromnost, duchovní kvalitu, nenáročnost,....to se "dnes nenosí",....škoda,...i paní Táňa by byla přínosem na Hrad.

Pan Sobotka,....toho ODS předhodila jako oběť za "své vládní hříchy". Ta potupná procenta patří straně, kterou zastupuje,....škoda,...jako sólo osobnost, bez zatížení stranickostí, by se určitě dostal daleko výš,.... Vstoupil do ODS, když byla na vrcholu, nevzdal to v době jejího sešupu,...tak halt to dopadlo, jak to dopadlo.

Paní Bobošíková,.....kdyby euro klepalo na vrata České republiky, jistě by dostala o hodně víc hlasů. Protože,....pokud příjmeme euro, tak to budou "cenové turbulence",....to si naši ekonomové a obchodníci nenechají ujít, ty přepočty,.....aby řadové občany "nevyždímali". /Pokud v budoucnu euro příjmem, vsadila bych hodně, že toto tvrzení bude stoprocent pravdivé./ Euro je vzdálené a euroskeptici na paní Bobošíkovou pozapomněli.

Na závěr,...přeji zdraví a samé šťastné dny, Tužka.
12. 01. 2013 | 22:56

Socha sv. Václava x J. Cimrman napsal(a):

Souhlasím s výše zmíněným komentářem až na paní Bobošíkovou, která se prezentovala jako husička... ale je velká škoda, že Vám tu šanci český národ nedal, byla byste důstojnou reprezentantkou a kompetentní. Nyní budeme volit mezi zdatným a kompetentním politikem s mafiánskými sklony a ospalým nesrozumitelným šlechticem, který nesouhlasí s dekrety a vyznamenal by Mašíny. A ani jeden není čistý, byť o tom druhém se to tvrdí (a oba přitom v minulosti uznali, že tomu tak není). Národ si vyvolil, prezident bude (doufejme, že nic více) nadále jen zajímavou postavičkou z TV.
13. 01. 2013 | 11:46

Iveta napsal(a):

Čtu si analýzy chování voličů v průběhu voleb a myslím, že jste nejlépe odhadla,co se v posledních dnech událo. Národ se prostě zmobilizoval proti panu Zemanovi a zvolil kandidáta, který měl největší šance na postup do druhého kola. Mnozí kandidáti tak přišli o svá procenta. I já jsem volila pana Schwarzenbergra, i když bych moc ráda volila vás. Za to se omlouvám. Ale mít prezidentem p. Zemana by byla světová ostuda. Doufám, že to nevzdáte, a budete kandidovat v příštím volebním období znovu. Vaše reálné preference byly určitě vyšší, než 5 %.
13. 01. 2013 | 13:10

Monika napsal(a):

I já jsem Vás, paní doktorko, s mnoha známými u nás v Brně volila, a o to víc je nám líto, že jste nepostoupila. Je mi jasné, že mnoho lidí, kteří by rádi volili Vás, nebo T. Fischerovou, nakonec dali svůj hlas K. Schwarzenbergovi, kterého teď budu v 2. kole i přes jisté výhrady volit i já, neboť M. Zemana si jako svého prezidenta nedokážu představit ani v nejmenším.
Moc bych nám všem přála, abyste za 5 let kandidovala znovu. Pevně věřím, že naše společnost bude dostatečně zralá na to, aby svou šanci na změnu už nepropásla.
13. 01. 2013 | 15:15

PavelŠ napsal(a):

Vážená paní Roithová,
nemohu se ubránit dojmu, že na finálovém obsazení se podepsala velmi účinná mediální masáž, že hlasy pro jiné kandidáty než z tzv. silné čtyřky propadnou. Za peníze v Praze dům, za miliony v kampani lze dosáhnout prakticky čehokoli.

Jak by asi dopadly volby kdyby všichni kandidáti měli strop nákladů na 1 milionu Kč?

Otázkou pro 2. kolo je kolik lidí znova dokážou média zmanipulovat a v lehké nadsázce pak i to, jestli mezi kuřáky je více doutníkářů než zastánců cigaret...
Pro mě ve 2. kole neexistuje dobrá volba. A bohužel je to ještě horší než když jsem se v 2.kole senátních voleb rozhodoval mezi ODS a KSČM.

Pokud bych někomu musel dát hlas, tak knížeti, ale ne kvůli jeho osobním kompetencím, ale bohužel jen kvůli věku... Pavel
13. 01. 2013 | 22:13

wpxhazpt@xwxdvfzl.com napsal(a):

Moreover there have been our companions and friends and neighbors!, <a href="http://num1sverigeonlinecasino.eu/">casino free spins</a>, [url="http://num1sverigeonlinecasino.eu/"]casino free spins[/url], 064642, <a href="http://bastasvenskakasino.eu/">svenska online casino</a>, [url="http://bastasvenskakasino.eu/"]svenska online casino[/url], >:-(,
26. 02. 2014 | 14:00

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy