Srdečné pozdravy z cesty po Asii

25. 07. 2012 | 07:36
Přečteno 9322 krát
Na tomhle světě je 7 miliard lidí. 2 miliardy řeší, kde budou spát a co budou jíst. Další 2 miliardy jestli někdy budou mít vlastní bydlení. Další 2 jestli si někdy koupí aspoň motorku. Zbylá 1 miliarda mluví o krizi...


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Baba Jaga napsal(a):

A co NERV - ten také ještě někdy něco řeší? Pokud to probírá s pomocníky...
V Raiffeisenbank mají všichni ve všem jistě jasno.
25. 07. 2012 | 07:44

jozka napsal(a):

A pak je tady relativne maly pocet lidi, ktery na tom vsem, co jste tu uvedl vydelava. Gratuluji, jste na "slunecni strane ulice".
25. 07. 2012 | 07:45

Michal Macek napsal(a):

kratce a vystizne - bravo
25. 07. 2012 | 07:47

SuP napsal(a):

Viz. Michal Macek - Bravo! Elegantní.
25. 07. 2012 | 07:55

Ládik!!! napsal(a):

...tančím na svém hrobě...
25. 07. 2012 | 07:59

gaia napsal(a):

pokud je 6 miliard lidí ze 7 v hlubokých existenčních problémech, pak ta krize skutečně je.

Je štěstím, že alespoň někdo má čas i možnost to pojmenovat.

Ten kdo musí denně bojovat o přežití, jen o zachování svých biologických funkcí moc času a prostoru na vědu a filodofii nemá. Vůbec je podoben spíš zvířeti než homo sapiens.
25. 07. 2012 | 08:00

Ládik!!! napsal(a):

Jak čtu text, nepatřím ani do jedné skupiny. Všechno je to jinej gang.
25. 07. 2012 | 08:02

vico napsal(a):

Tak to nám říká ten pravej :-) Stačí si přečíst pozpátku ty "brífingové" blogové vstupy autora, aby bylo jasné, kdo tu nejvíce mluví o krizi zejména zde v stařičké Evropě.

I z krátkého textu lze dovodit, čím bude volební Pučmidrát oblbován. Už to nebude varování, že skončíme v Řecku, ale chlácholení, že díky bohu jsme jen v Řecku a nikoliv v Somálsku.

Bravo:-)
25. 07. 2012 | 08:17

Pája napsal(a):

... 2 miliardy řeší, kde budou spát a co budou jíst...
Výborně, pane Michle, tak tam s nimi zůstaňte a pomáhejte pomáhejte, pomáhejte ...
Určitě potřebují finanční analytiky, ekonomické poradce, poblitology a další moderní pakáž (pan Stejskal snad promine), bez ní to prostě nejede.
25. 07. 2012 | 08:24

pepa napsal(a):

Kteří mudrci řídí tuto planetu??????????
Ti nevzdělaní sobečtí vyvolení??????????
Jaké mají naši vůdci priority a cíle????
Podle ovoce je poznáme a strach z nich máme!!!!!!
Chce to více osvěty a změny.
1. omezit reprodukci zejména vyvolených
2. omezit moc vyvolených
3. rozšířit vzdělanost celého lidstva
25. 07. 2012 | 08:28

Mirka napsal(a):

Aha

zase jeden zametač, zdá se, že jich začínáme mít na 1 km čtvereční nějak nebezpečně moc, potom to tak vypadá. Ale je fakt, v koncentračních táborech nejsme, tam nás rozpočtově zodpovědné a protikorupční vlády po letech budování skvělého kapitalismu zatím nedotáhly. Ať žijí všichni odkláněči světa ! Da zdravstvujet Vělikaja kapitalističeskaja revolucija !
25. 07. 2012 | 08:33

vtip za stovku napsal(a):

Kalousek příjde na zasedání vlády se dvěma papíry.
Vytáhne první:" Zde jsou vyjmenována opatření, která pokud schválíme,
budou se mít lidé dobře až do konce života.
Vytáhne druhý:" A zde je seznam těch lidí."
25. 07. 2012 | 08:34

Baba napsal(a):

Úspěšný letní vyřizovací den.
25. 07. 2012 | 08:35

Jana Pechová napsal(a):

Nejsmutnější na tom je, že ta jedna miliarda, co mluví o krizi, většinově kývá teoriím o potřebě růstu, přičemž během toho předchozího růstu stačila těm zbylým šesti miliardám prožrat podstatnou část zásob.
25. 07. 2012 | 08:44

Béda napsal(a):

A pak je kasta finančníků, bankéřů, lichvářů, burzovních hráčů, kteří nemají za nic odpovědnost a řeší jestli za cizí peníze obíhající v kasinu posnídají v Karibiku, poobědvají v Thajsku a přenocují za polárním kruhem.

Do které z těch skupin patříte vy s "filosofem" Sedláčkem, pane Michle?
25. 07. 2012 | 08:47

Maximus napsal(a):

Nynější výsledky činnosti přemnoženého druhu Homo Sapiens Bordelus:

Lidstvo v současnosti vyprodukuje 1,3 miliardy tun odpadů ročně. Do roku 2025 by to mohl být dvojnásobek, tvrdí vědci z washingtonského institutu Worldwatch. Nejvíc planetu zatěžují odpady bohaté státy, přičemž zcela na špici jsou Američané, informovala agentura DPA.
Podle americké studie by lidé v roce 2025 mohli vyprodukovat za rok až 2,6 miliardy tun odpadů. Jde o papír, plasty, sklo a kovy z domácností, kanceláří nebo obchodů. Započítán tu není průmyslový a zemědělský odpad, ani suť.

Hlavními producenty pevného domovního odpadu jsou bohaté státy. Čtyřiatřicet největších průmyslových zemí vytvoří denně 1,6 miliónu tun odpadu, zatímco subsaharské státy kolem 200 000 tun.

V čele celosvětové statistiky jsou Spojené státy, jejichž 310 miliónů obyvatel každý den vytvoří více než 620 000 tun odpadu. Během posledních tří desetiletí se ale v USA zvýšil podíl recyklovaného odpadu z deseti na 34 procent. Druhou příčku v žebříčku vyprodukovaného odpadu obsadila Čína se zhruba 520 000 tunami denně.

V současnosti se na světě recykluje, kompostuje nebo přirozeně rozkládá zhruba čtvrtina odpadu.

Tak a o veškerém dění ve světě rozhodují přihhlouplí často uplacení politici či někde na světě i jistí Imámoví nebo jak se jim říká. A lidisčky se množí a množí jako lumíci → a budou si za nějakou chvíli dávat přes hubu a možná ve velkém.
To je obyčejný zákon malé klece, obývané nepřiměřeným počtem zvířat....

Pěkný den všem!
25. 07. 2012 | 08:50

Čochtan napsal(a):

Všechny problémy světa, až na pár prkotin jako jsou sopky, tsunami, el Nino, maji kořeny v mnohanásobném přelidnění.
Jinak gratuluji k nejkratšímu a nejvýstižnějšímu blogu od počátku aktuelne.cz
25. 07. 2012 | 08:53

dříve čtenář napsal(a):

Nu dobrá, konstatovat umí každý, ale co s tím Michle? Již jsem si zvykl, že vytrhnete z kontextu nějakou rádoby zajímavou informaci, kterou už dávno všichni znají a tváříte se, jako byste nám bůhvíco nesdělil. Od vás, jako vedoucího managera na svém místě, očekávám i návrh řešení! No to bychom pak museli rozpustit celou finanční oligarchii a začít na nových základech. To byste přece přišel o práci! Tak proč sem vlastně tento blog píšete? Co kdybyste také zkusil jednou zareagovat? Z této stránky si daleko více vážím protivníků typu Pepy Řepy a Jarpora, kterří jsou schopni reagovat.
25. 07. 2012 | 08:57

gaia napsal(a):

Čochtane

je otázka, co myslíte tím pojmem přelidnění.

Mravenců je početně daleko víc a přitom jsou pro planetu potřební.

Nevadí, že je lidí 7 miliard, ale vadí, že každý chce auto.

Tuhle byl dokonce na Novinkách i článek, že je tolik tlustých lidí a že tak žerou, že je to to samé, jako kdyby bylo na planetě 12 miliard hubených.
25. 07. 2012 | 08:58

Ujo napsal(a):

To mě zatím nenapadlo, že tak úzce souvisí bída zaostalých a rozvojových států se šlendriánem a zlodějnou vlád států vyspělých. No hlavně, že máme ty vykladače karet, hned se nám pomalejším v kebuli rozsvítí. Většina se má vinou jiných o něco hůř, někteří se potýkají z hranicí chudoby, ale jiní se zase mají mnohem, mnohem lépe. Tak jim to přejme. Jistě si to všichni zasloužili, protože makali. Můžeme být rádi, jak se máme, krize, to je přece normálka, tak je to správné a tak to má byť, však to někdo (?) zaplatí. A jinde je to mnohem horší. Děkuji za osvětu, že mě to nenapadlo !
25. 07. 2012 | 09:02

Eleshar napsal(a):

"2 miliardy řeší, kde budou spát a co budou jíst. Další 2 miliardy jestli někdy budou mít vlastní bydlení. Další 2 jestli si někdy koupí aspoň motorku. Zbylá 1 miliarda mluví o krizi..."

Tak to já jsem řešil, jestli někdy budu mít to vlastní bydlení. Dospěl jsem k názoru že nikoliv. Takže do které z těch kategorií teda patřím?
25. 07. 2012 | 09:03

Bazzy napsal(a):

7 miliard kvasinek, které zajímá pouze kopulace, potrava a vlastní pohodlí.
Do toho pár lidí, kteří jsou čím dál smutnější, jako poručík Borůvka.

"Planetu" řídí ti, co promýšlejí realitu. Zhusta tak činí ve svém soukromém zájmu.

Pepa trefil dva ze tří, zaslouží pochvalu :)

Lidstvo je batole. Copak z něj jednou bude?
25. 07. 2012 | 09:03

Kala napsal(a):

Nejkratší a nejvýstižnější blog? Možná, ale taky dost banální. To už jsme slyšeli nebo četli x-krát, na to nemusím jezdit do Asie.

Až bude mít všech sedm (devět, dvanáct) miliard lidí všechno to, co my nebo Vy, vážený p. Michle, tak vymyslete, jak nafouknout zeměkouli.
25. 07. 2012 | 09:05

neokomunista a kolektiv napsal(a):

Děkujeme za upozornění pane Michle. Vzhledem k tomu, že instalace životních jistot je naše specializace, slibujeme vám, že se o těch 6 miliard postaráme, přičemž uplatníme zákon zachování hmoty i pro majetek.
25. 07. 2012 | 09:07

Eleshar napsal(a):

Ujo:
Ano, pan Michl tedy skutečně nachází souvislosti dosud netušené. Takže když se nám tu ročně rozkrade z veřejných financí (tj. našich daní) asi 100 miliard korun (tj. zhruba schodek), tak máme být vlastně rádi a držet hubu a krok, protože jinde chcípají žízní?
25. 07. 2012 | 09:08

Sladký napsal(a):

Jistě. Budte rádi, že neumíráte hladem, případně že nejste v koncentráku. I bezdomovec si v podstatě žije jako král! Děkujeme pěkně.

Také můžeme děkovat straně a vládě, že nám nehrozí silné zeměřesení a tsunami a že u nás nelétají tse-tse.
25. 07. 2012 | 09:10

Sladký napsal(a):

Svět vypadá tak, jak vypadá, protože ho řídí nenažraná prasata, která nemají nikdy dost a chtějí víc a víc, at to stojí co stojí.
25. 07. 2012 | 09:12

dříve čtenář napsal(a):

Systém není o tom že lenin byl nebo kalousek je syčák. Systém je o lidech, kteří se pro vlastní prebendy a postavení drží u moci zuby, nehty! A jakpak je to u vás michle v postavení finančníka? Vy a vám podobní vždy můžou za excesy vládnoucích. Bez takových, jako jste vy by mohl být svět lepší!
Za komunistů jsem vždy poslouchal : víš, musím do strany, děcka chtějí studovat, potřebuji vyšší plat, abych je uživil a podobné kecy.
Michle, zamyslete se napřed nad svou úlohou v rámci tohoto obludného systému okrádání druhých! Vaše farizejsé chování - vím o tom, ale nedá se nic dělat je to nejhorší, co nás může potkat!
25. 07. 2012 | 09:17

Béda napsal(a):

A pak je zde 100. 00 lidí, kteří řeší jestli si koupí s kapesného Versailles, Pražský hrad i s podhradím, Boeing 767 pro manželku na nákupy, anebo pozemek na Marsu.
25. 07. 2012 | 09:21

Maximus napsal(a):

Čochtanovi

Ano máte pravdu, lidstvo je podle odborníků dnes už 3x přemnožené a úživnost planety je někde kolem 10,5 mld. jedinců. Pak už bude vymalováno. Bílá rasa a vůbec celá část vyspělé civilizace (třeba Japonci aj.)opravdu škodí životnímu prostředí i když třeba Černoši či Brazilci škodí přírodě jinak. Třeba když Černoši vykáceli vzácné stromy Baobaby, které tam rostli stovky let, tak krajině zasadili neskutečně tvrdé rány. Zřejmě i za rozšiřováním Sahary v minulosti je tamní člověk, nedávno jsem četl odborný článek o ničení flóry na Madagaskaru a je to moc smutné čtení. Ve vyspělých zemích si už všechno co souvisí s přemnožením lidí, začínají špičky a elity uvědomovat a začíná se už něco málo dít. Dokonce navíc v celé řadě vyspělých států dochází k samoregulaci počtu lidí v jednotlivých zemích. Je za tím vyšší vzdělanost, informovanost a vědomí, že každé další dítě v rodině znamená větší ekonomický tlak na tuto rodinu a tudíž tu dochází ke změně chování na základě tlaku ekonomickýchn zákonů, lidé chtějí žít a ne živořit, jako když si pořídí třeba 4 a více 6 krků! V Číně, dříve čistě komunistické zemi na to šli represí, což je prozatímně také jistým řešením, ovšem ne trvalým. No a Afrika, Arabové atd. potěž Pán Bůh, tam snad pomáhá v Africe jenom přítel AIDS a u Arabů mentalita, kdy se sami navzájem pomlátí. Hlavně by je sem neměli pouštět do Evropy, ale zdá se, že už je v některých zemích pozdě, taková Francie nebo Anglie na to už doplácí a bude hůř. Ono totiž toto etnikum neumí vyprodukovat vědeckou a technickou kvalitu, nemají na to geneticky. Ale raději to nebudu rozvádět neb bch byl označen rasistou, ale já jen říkám to co vidím, přečtu si a co je jasne definovatelné. Možná, že mohou tito lidé dostat "Nobela" za pěkné básničky a lidská práva, ale jako vynikající fyziky, chemiky či vědce je moc neuzvíte!
Pěkný den!
25. 07. 2012 | 09:22

poznámka napsal(a):

Bédo
Z Vás se stává na středně stará kolena nepěkně závistivý povaleč.
Nechcete snad říct, že tito mimořádně schopní jedinci dosáhli svých statků na základě vykořisťování člověka člověkem?
25. 07. 2012 | 09:34

Karel napsal(a):

To Michl :

Tak tam zůstaň a užij si to.

PS.
Vždy mě potěší slyšet, když pupkatý šmelinář poučuje chudinu jak žít.
25. 07. 2012 | 09:39

Veni, vidi, vici napsal(a):

Michl; Idealistická představa o paternalistickém státu, který zajistí vše zadarmo, počínaje vysokoškolským vzděláním a komplexním zdravotnictvím a vysokými důchody konče, je neudržitelná. Na tomhle světě je 7 miliard lidí. 2 miliardy řeší, kde budou spát a co budou jíst. Další 2 miliardy jestli někdy budou mít vlastní bydlení. Další 2 jestli si někdy koupí aspoň motorku. Zbylá 1 miliarda mluví o krizi... Původní idea solidarity a pokrokovosti zaměřená na snižování a smiřování sociálních rozporů se skoro převrátila ve svůj protiklad. Dnes defilují v Evropě vyčerpané sociální státy, předlužené a hypertrofované, téměř neschopné se reformovat a adaptovat na nové ekonomické a demografické podmínky. Tak vo vo vo vo co vám z té Ásie de? Jako zazobanec si máte všímat pouze zazobanců a nepléct se do toho vám nic není!
25. 07. 2012 | 09:41

Twist napsal(a):

V daňových rájích je ulito x bilionů dolarů takových par.antů, jaké tu máme i my. Maximus popsal jen zlomek zločinů, které páchá lidstvo samo na sobě, stačí si pustit v televizi cestopisné pořady a máme tu desítky dalších. Ani náznak řešení přelidnění,nízké životní úrovně v celé Africe, Jižní Americe. atd. Ta blafárna v OSN k naprosto ničemu není, totéž v bledě modrém platí v evropské unii, RB honí bycha, jen svými rozhodnutími přilévá do ohně. Na zblbnutí lidí v USA a v evropských zemích stačí pečlivě zpracovaný systém propagandy a zábavního průmyslu, po takových dávkách, které lidi dostávají, jim nemůže být dobře a rozum se vytrácí někam.
25. 07. 2012 | 09:49

Ivan H. napsal(a):

podobnost s kastovnim systemem jak je uveden ve Vedach {od Brahmanu/usta az po Sudry/chodidla} je vice nez napadna.
25. 07. 2012 | 10:07

tomas napsal(a):

to maximus , nestali arabove u kolebky matematiky. to by te genove teori trosku odporovalo
25. 07. 2012 | 10:09

Jarle Halsnes napsal(a):

Pane Michl, nějak mi není jasné, kde jste to vlastně byl: ta miliarda s tou krizí, to by šlo, Evropa + USA + Japonsko a Rusko tu miliardu dají. Jenže další miliarda jsou číňani a ti nepřemýšlejí o motorce...
A hlavně, pane Michl, když Usain Bolt v Londýně prohraje, bude řešit krizi - malou, když jen s Johanem Blakem a velkou, když (ještě) s někým jiným. Přitom být druhý, při nejhorším třetí na OH je výsledek, o ktreém si CELÝCH 7 miliard může nechat jen zdát. Jenže Bolt tam jede s tím, že by měl zvítězit, protože na to má předpoklady.
A tak je to i s tou krizí. "Euroatlantická civilizace", poté co dokázala kolonizovat a totálně rozkrást většinu světa, měla nevídanou pozici, o kterou se dokázala sama připravit svou naprostou nejapností, neschopností spolupráce, neochotou vyjít si vstříc. To je ten problém: lidé moc dobře vědí, že by mohlo (a tudíž MĚLO!) být lépe. A Vaše s prominutím kydy o tom, že je vlastně pořád dobře či o tom, že nemáme právo očekávat, že se bude úroveň zvyšovat si nechte na přednášky bankéřům a nemyslícím ekonomům. My, normální lidé, víme, že vědy (samozřejmě ty skutečné, takže nemyslím ekonomii) zaznamenávají soustavný pokrok. To, co bylo před pár lety nemožné dnes není problém, to, co bylo obtížně vyrobitelné se dnes nabízí za pár šušní, to, co představovalo špičkovou úroveň techniky je dnes zastaralé, překonané. Tak by to také mělo být znát na životní úrovni, milý pane. Jenže to by to nesměli ekonomové kazit....
25. 07. 2012 | 10:23

český maloměšťák napsal(a):

Vždy mě potěší, když na téma socioekonomické konvergence /na globální úrovni/ či na téma chudoby vyplývající z přelidnění - něco napíše bankéř.
Jediná škoda je, že pan Michl nepracoval u Lehmanů či v nějaké španělské bance.....

Mám z takových příspěvků vždy radost a hlasitě tleskám a volám : " Bravo, bravo/neplést s německým hudebním časopisem !/".
------------
Pane Michl - jistě znáte zákon o zachování hmoty, že ?
Banky nemají peníze, státy nemají peníze, domácnosti nemají peníze.....
Kde teda ty peníze jsou ?!?

Doplňující otázka :
Proč by měli lidé svěřit dlouhodobě /penzijní systém....30-40 let/ své peníze nějaké bance - není pak ta víra už spíše bláznovstvím ?
25. 07. 2012 | 10:30

neo napsal(a):

a to u nás pane Michle je to ještě o dost lepší než jinde v evropě. Nezaměstnanost je v porovnání s evropskými zeměmi na velmi dobré úrovni, dokonce máme nyní i nejméně uchazečů na Úřadu práce a to je v kriz velmi pozitivní. Celkové zadlužení také není v porovnání s evropou tragické.
25. 07. 2012 | 10:56

Hloupý Honza napsal(a):

.... a nadto v ČEZku řeší tisíce lidí jak přihlásit svoji espézetku.

Ve srovnání s těmi 2-mi miliardami co nemají co jíst je to prkotina. Myslím, že za chvíli se tohoto "argumentu" chytnou i ve vládě. Nic jiného jim totiž k odůvodnění svého dalšího fungování již nezbývá.
25. 07. 2012 | 11:11

modrý edvard napsal(a):

Vlastní bydlení řeším taky. Patřím do druhých dvou miliard. Jestli někdo ví, jak snadno splatit hypotéku, ať napíše.
ládik: on to Michl zakokrouhlil, ve skutečnosti to je přes 7 miliard, vy jste v tom zbytku.
25. 07. 2012 | 11:14

český maloměšťák napsal(a):

neo
Vy jste Švéd ?
Nebo Nor ?
Či snad jste Němec ?
Zkuste to rozvést. Zajímalo by mě například srovnání kupní síly.
/ale odpovězte jen pokud nyní pracujete opět v režimu pružné pracovní doby...jinak bych si samozřejmě nedovolil vyzývat vás k narušování pracovní kázně - ve vztahu k očekáváním vašeho zaměstnavatele/.
-------------
K blogu.
Zvláštním jevem je, jak mnozí /například bankéři/ vyvolávají např. u Evropanů pocit viny - ve vztahu k tomu, že Evropané nechtějí , aby se ostatní lidé na planetě měli stejně dobře jako ti Evropané....přičemž v samotné Evropě /ale markantnější je to v USA/ se nůžky mezi spodními a vrchním příjmovým decilem stále rozevírají /totéž se týká i podílu na bohatství, na jeho využívání/.

Což je také paradoxní - pokud tedy není záměrem určitých osob to, aby se socioekonomické globální konvergence dosáhlo tak, že spodní příjmové decily v západních zemích budou nadále klesat....a tak lidé z rozvojových zemích /ze stejným postavením v žebříčku rozdělení příjmů uvnitř konkrétní společnosti/ dosáhnou jejich socioekonomického postavení o to snadněji a rychleji.
A pokud není záměrem i to, že lidé např. z ÚV KSČ/Číny/ si jednou budou velmi dobře rozumět s lidmi např. z Lombard Street.
Což je dost pravděpodobné - neb na této úrovni již k socioekonomické konvergenci došlo.
25. 07. 2012 | 11:21

neo napsal(a):

český maloměšťák, to ne, ale ty budeš asi Tatar.

já napíšu , že je tu v porovnání z ostatními zeměmi evropy nízká nezaměstnanost, nízké cekové zadlužení a dokonce je nyní i nejmíň uchazečů na ÚP v rámci ČR (od r.1997) a maloměšťák reaguje tím, že chce nějakou kupní sílu.

Pokud vim, o kupní síle jsme se nezmiňoval.

Tomu se říká reakce za každou cenu i když se reaguje na něco jiného. V tvém podání celkem standard.
25. 07. 2012 | 11:25

Yosif K napsal(a):

vico napsal(a):
I z krátkého textu lze dovodit, čím bude volební Pučmidrát oblbován. Už to nebude varování, že skončíme v Řecku, ale chlácholení, že díky bohu jsme jen v Řecku a nikoliv v Somálsku.
25. 07. 2012 | 08:17
Pane Vico - zatim je nezmaestnanost CR 6.6% - po Beneluxu, SRN a Rakousku nejnizsi v Evrope.
Pristi valda budou CSSD, ta by patrne zacne rozhazovat penize do "prorustovych opatreni" a mezi proletare - a pak by to skutecne mohlo dopadnout jako v Recku.
Cituji interview se Stefanosem Manosem:

Řecká nemoc by se dala vyléčit rychle
Daniel Kaiser

tvrdí veterán řecké politiky Stefanos Manos. Jen prý by tamní politici museli mít odvahu sáhnout do veřejného sektoru.
* LN Umíte určit jednu hlavní příčinu toho obrovského deficitu?

Letitý zvyk řecké vlády kupovat si voliče tím, že je zaměstná. Typický mladý Řek touží být státním zaměstnancem. Přijde vám to zvláštní? Jemu ne. Protože jakmile získá místo ve veřejném sektoru, získává definitivu. Už ho nikdy nevyhodí, až do důchodu.

* LN Tu definitivu má od prvního dne v práci?

Jistě. Formálně sice běží šestiměsíční zkušební lhůta, ale po jejím uplynutí nikdy nikoho nepropustí. Tudíž člověk, který v 25 letech vstoupí do státní služby, má před sebou 35 let garantovaného platu. A celoživotní penzi. Až umře, přejde penze na jeho manželku. A pokud by po něm zůstaly neprovdané dcery, dostanou státní penzi taky.

* LN Kdy se celoživotní garance pro státní zaměstnance zavedla?

To je už dávno. Je dokonce zakotvena v ústavě. Ovšem v ústavě se připouští i možnost ztráty místa ve veřejném sektoru, pokud by bylo zrušeno. Jenže místa ve veřejném sektoru se zásadně neruší, a když ano, tak za cenu ohromného odstupného. Bývalý ministr hospodářství jednou výslovně řekl, že PASOK ve svém slovníku nemá výraz propustit.

* LN Jaké jsou ve veřejném sektoru platy?

V průměru 2,5krát větší než v soukromém. A u vás?

* LN U nás státní zaměstnanci loni těsně překonali soukromé.

Tak to jste ještě pořád úplně jinde. Buďte rádi.

* LN Kde ve státním sektoru byste nejvíc škrtal?

Největší skupinu státních zaměstnanců tvoří učitelé. Řecko na školách prvního a druhého stupně zaměstnává čtyřikrát víc učitelů na žáka než Finsko. A pokud je finské sekundární školství považováno za evropskou špičku, ptám se, k čemu my potřebujeme čtyřnásobek učitelů. Nový premiér Papandreu se sice tváří, že proškrtá výdaje, současně ale oznámil, že přijme sedm tisíc nových učitelů. Přitom jich už teď máme asi o 80 tisíc víc, než by bylo třeba. No a když si vydržujete tolik učitelů, nakonec pořádně nepracuje žádný.

* LN Teoreticky můžete třídy rozdělit na čtvrtiny a každý učitel bude mít práci.

Někde by nepomohlo ani to. Před několika měsíci například vyšlo najevo, že na odlehlém ostrůvku Agios Efstratios provozují školu se čtyřiceti učiteli a deseti žáky.

* LN Co ti nadbyteční učitelé dělají?

Pobírají plat, ale neučí. Někdo třeba v pracovní době jezdí s taxíkem, spousta jich je v turistických službách. A ti, kteří opravdu učí, učení často odbývají tak, že rodiče musí dětem platit odpolední soukromé doučování. Doučují je zpravidla učitelé ze státních škol. Takže lidé, kteří nedělají to, za co je platí stát, pobírají dva platy. Ažádná vláda se na to neodváží sáhnout. Abych ale nemluvil jen o učitelích - přezaměstnanost panuje ve všech státních podnicích.

* LN Vlastní stát nějaké firmy?

Tam je to totéž v bleděmodrém. Například Olympic Airways - před restrukturalizací v roce 2003 to byla státní letecká společnost, která prodělávala milion eur denně. Oni zaměstnávali dvakrát víc lidí, než bylo třeba. Přebytek pilotů se maskoval redukcí nalétaných hodin, ale taky třeba nařízením, že pilot, který letí do New Yorku, tam musí dvě nebo tři noci přespat. Aby nebyl v Řecku na očích.
25. 07. 2012 | 11:29

Yosif K napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
neo
Vy jste Švéd ?
Nebo Nor ?
Či snad jste Němec ?
Zkuste to rozvést. Zajímalo by mě například srovnání kupní síly.
KONEC CITATU.

Neco uzitecneho se naucte, jedte pracovat do Nemecka - pokud Nemcum zavidite kupni silu. Nebo si myslite ze staci zvolit Paroubka nebo Sobotku za premiera a cesky proletariat zacne ve velkem chrlit Mercedesy, BMW, tramvaje a vlaky Siemens a prumyslove roboty KUKA?

Pokud jste skrabak na ourade v Cesku, mate kupni silu jako skrabak na ourade v Cesku. Pokud se stanete technikem u KUKA v SRN, budete mit kupni silu technika u KUKA v SRN.
K tomu vam ovsem volba rudooranzovych byrokratu do ceske vlady moc nepomuze.
25. 07. 2012 | 11:37

malej jarda napsal(a):

Logika pana Michla je následující: když ta menšina , co všechno má , ale neustále vrčí bude konečně držet hubu, tak ten "zbytek", co nemá nic, může pochcípat hlady.
25. 07. 2012 | 11:39

Maximus napsal(a):

tomas

Ano, Arabové obdařili svět přirozenými čísly, třeba jeden velbloud, dva velbloudi, tři velbloudi...... Ale třeba Eulerovo či Ludolfovo číslo už je nevzrušovalo, oni to vlastně pro svůj nomádský apod. způsob života ani nepotřebiovali. Mimochodem pyramidy poslavili Koptové a spol. jen Arab u toho nebyl, on je později úspěšně vykrádal. No zkuste jiný příklad o co nás Arabové obdařili. Nic proti nim nemám, jen mě zajímají fakta a zejména doba kdy věda a technika nabrala mocný trend, ale Arabové u toho pokud vím opravdu nebyli. Kdo by také v tom horku bádal třeba o stavbě elektrotechnických a strojních hybadel a zařízeních..... Ten velbloud je přece jen v poušti spolehlivější a jurta je fajn a ženský tam nejsou drzé a neodmlouvají....
25. 07. 2012 | 11:45

marxík napsal(a):

Maloměšťák
Lidé z UV KSČ usilují o jediné. Získat mediální vliv i v zemích s Lombard Street. Až jej získají, vrátí se ke starému dobrému Marxovi, protože moc dobře ví, že rozevírající se příjmové nůžky jsou hlavní příčinou současné krize z nadvýroby, a že ani oni by před ní neutekli.
25. 07. 2012 | 11:57

vtip za dvě stovky napsal(a):

V nejbližší době se očekává nařízení Evropské komise na povinné používání třívrstvého toaletního papíru.
Brusel totiž požaduje na každé hovno dvě kopie.
25. 07. 2012 | 11:58

český maloměšťák napsal(a):

neo
Hmm - zkusím to tedy přizpůsobit výši vašeho intelektu.
Ve srovnání s KTERÝMi zeměmi /kromě Albánie či např. Řecka...ale i tam je to diskutabilní/ na tom jsme DOBŘE a co to DOBŘE znamená pro ty které skupiny lidí /průměr je sice zajímavou konstrukcí, stejně jako míra nezaměstnanosti...pokud ale chceme hodnotit pomocí hodnocení jako je DOBŘE - ZLE...musíme to vztáhnout k nějakým validnějším a strukturovanějším údajům (zde jen připomenu, že pokud máme zaměstnance se mzdou 600 euro netto - což je nejčastější mzda v onom státě . kde se MÁME celkem dobře...tak připomenu, že i v zemích Evropy, kde se podle vás mají ZLE...je satejná výše podpory v nezaměstnanosti....anebo připomenu, že například v Německu při velké disparitě kupní síly středních a nízkých příjmových decilů - jezdí lidé z ČR do Německa nakupovat - protože se jim to vyplatí

Kupní sílu/paritu k.s./ prostě musíte zohlednit - pokud se pouštíte do nějakých hodnocení toho, jak se v té které zemi daří dobře či zle.
Ale vy si sem chodíte jen kvůli zažvatlání si a kvůli čšíření flame , že ?

Zkuste popsat situaci pohledem toho Švéda, Němce, Francouze, Nora, Švýcara, Dána....ve vztahu k tomu, jak se oni mají špatně - ve srovnání s lidmi zde .
Osobně si ale myslím, že na to nemáte.
Vy umíte jen něco plácnout a pak oponentovi vulgárně nadávat. ostatně i to, jak pak sklouznete k tykání....něco vypovídá o vašem mizivém egu a absenci elementární slušnosti. zejména když vás dotyčný už několikrát vyzval, že si to nepřeje.

YosifK
Už asi desetkrát jsem vám sdělil, soudruhu Vissarionoviči, že z důvodu ochrany svého duševního zdraví...vaše příspěvky nečtu - a to i když obsahují můj nick.
Ušetřete si proto síly pro bitvy, které snad nějaký význam - pro vás či vaše nadřízené - mohou mít.
Ostatně myslím si, že takto můžete udělat něco málo pro své duševní zdraví i vy /když už teda musíte ty své samomluvy publikovat/.

Servus, avantipapulo !
25. 07. 2012 | 12:06

jozka napsal(a):

c.m.

uprimne receno, kdyz jsem rano ten clanek videl, cekal jsem, kdy s tim neo dorazi. Moc dlouho to netrvalo. Ale priznacne je, ze moc nerozebira obsah toho clanku. Ten uz tak optimisticky nevyzniva.
25. 07. 2012 | 12:16

neo napsal(a):

český maloměšťák:
nesklouzávám k tykání. Tykám ti od tý doby, co jsi mi tykání nabídl jako Tencokida Hnuj.

///jako je DOBŘE - ZLE...musíme to vztáhnout k nějakým validnějším a strukturovanějším údajům //// vztáhl jsem a konkrétně je v tom příspěvku vyjmenoval.Ale že jsi to ty, rád ti to zopakuji: Nezaměstnanost je v porovnání s evropskými zeměmi na velmi dobré úrovni, dokonce máme nyní i nejméně uchazečů na Úřadu práce a to je v kriz velmi pozitivní. Celkové zadlužení také není v porovnání s evropou tragické.

///Ve srovnání s KTERÝMi zeměmi ../// bože, jsi opravdu tak hloupý nebo nevíš, jaké země jsou v evropě? Jednoznačně a celkem jasně jsem napsal ve srovnání s evropskými zeměmi. To jsou tedy země ležící v Evropě. Ještě něco?

tady máš odkaz, kde najdeš graf (takový to barevný), kde uvidíš, že jsme na tom co se nezaměstnanosti týče velmi dobře:
http://aktualne.centrum.cz/finance/prace/clanek.phtml?id=750487
25. 07. 2012 | 12:19

neo napsal(a):

jozka:

obsah článku rozebírám jozýfku. Z té miliardy bohatých jsme na tom my češi, moravané a slezané ještě lépe a přesto si neustále stěžujeme a to víc, než ti, kteří jsou na tom hůře.
25. 07. 2012 | 12:21

český maloměšťák napsal(a):

neo
Nevím , co vám dovolil Tencokida Hnuj - a už vůbec nechápu, co to má dělat s tím, že si nepřeji, abyste mi tykal. Ale aspoň jste verifikoval mé tvrzení o tom, že postrádáte to, co se nazývá elementární slušností. /ostatně ověřeno to bylo už i pod Rathovým blogem - kde jste si dobíral osoby , která je ve vězení a to tak, že velminechutným způsobem (cosi o análu.....)/.

V dalším pak vaše ubohosti pitvat nehodlám. Stejně se není o ČEM bavit....a na škorpení se a poslouchání flašinetu nemám čas - ani náladu.
25. 07. 2012 | 12:30

jozka napsal(a):

neo:

nemam na mysli michluv clanek ale ten o tom, ze mame malo novych nezamestnanych.

Ale jinak mas samozrejme pravdu, zatim se tu hlady a leprou nechcipa, o my se mame. Zvlastni je, ze neni to tak davni kdy naroky byly mnohem vetsi :-)
25. 07. 2012 | 12:30

neo napsal(a):

jozka:

proč bych se tady vyjadřoval k jinému článku? Jen jsem konstatoval, že to tak je. Jinak ten článek jsem samozřejmě četl. příznivě vyznívá podle toho, jak se na to díváš.
25. 07. 2012 | 12:34

neo napsal(a):

český maloměšťák:

již několikrát jsi se přiznal, že jsi to ty. Co dodat.

Jinak jsem rád, že jsi konečně pochopil, co je to nezaměstnanost a jaké země leží v Evropě. Je jasné, že další argument nenajdeš i kdyby ses rozkrájel na českého a maloměšťáka.
25. 07. 2012 | 12:36

jozka napsal(a):

Samozrejme neo, to my vime, ze ke stesti ti staci absolutni cislo a co je zatim uz radsi nepatras. Ja mam zkraje roku jednu zkusenost v rodine a tak tusim, ze to, co tam ten pan ze stataku povida bude nejbliz skutecnosti.
25. 07. 2012 | 12:39

neo napsal(a):

jozka:
já to ale nepopírám
25. 07. 2012 | 12:43

jozka napsal(a):

No, pak ale pouzivat argument, ze mame mimo jine malo novych nezamestnanych a tudiz se mame dobre, je trochu mimo realitu.
25. 07. 2012 | 12:49

maňana napsal(a):

,moc se bojím přátelé,že ať zvolíme toho,či onoho,levého,nebo rádoby pravého,tak to bude v naší situaci špatně-dobří politici nejsou ,neb jsme si je nevychovali.Vidím, co etablované strany vyvádějí v našem malém městě a vůbec nechci vědět co se děje v těch větších,natož v Praze.Před minulími komunálními volbami se smluvilo pár kamarádů nestraníků a vytvořilo občanské združení jež získalo 20% zastoupení v zastupitelstvu.Lěč chování kamenných stran se nezměnilo,ba naopak se semkli do jednotného šiku včetně komančů.Jsme pro ně jen oblížná,ale překonatelná havěť,kšeftíky už nejsou tak okaté a asi jich i ubylo,ale jak mluvím se spolubojovníky tak jsou unaveni a už i znechuceni-syndrom boje s větrnými mlýny a když vezmu v úvahu,že každý má vlastní práci,či podnikání je to prostě vyčerpávající.Co z toho plyne?Tento prasečí chlívek,jemuž se říká politika nemá řešní jiné než radikální ,ale nevím,co by po případné defenestraci mělo následovat,asi osvícená autokracie.
25. 07. 2012 | 12:54

resl napsal(a):

Nedávno jste p.Michl "pohřbil" Evropu díky Eu, teď máte dojem, že je na tom lépe ? Je, že jo. Jenže katastrofy tady předpovídáte vy, Kaiser a Zlámalová z LN a samozřejmě hradní zloděj, který už počítá, co si bude muset platit za rok ze svého.
25. 07. 2012 | 12:59

český maloměšťák napsal(a):

neo
"Přiznal " jsem se jen proto, aby vaše duše dál nedlela v nejistotě a netrápila se tak. Jsem totiž člověk soucitný - a to i ve vztahu k vulgárním ubožákům.
Nevěděl jsem, že to pojmete i jinak - než pouhý projev soucitu s trpícím a strádajícím.

V dalším jen kecy, kecy, kecy.....o jakémsi ostrůvku prosperity uvnitř Evropy kterému vládne moudrá a odpovědná vláda....
Co ale čekat od fanouška Drábkova motivačního programu " arbeit macht frei".

Howgh.
Fantazírujte si v dalším sám.
25. 07. 2012 | 13:03

Roman napsal(a):

Sazka nadále pokračuje v neprůhledném losování !Sazka si v televizi změnila reklamu,ale nadále jen generuje údajně vylosovaná čísla ne tel.obrazovce!Sazka nechce !!!!,aby občané mohli sledovat losování v přímém přenosu,po skončení sázení tj.v 18 hod,aby mohli občané mohli v detailu sledovat losovací stroj,jak je to běžné v jiných zemích !Proč to Sazka dělá?Záleží ji na tom ,aby sázející prohráli co nejvíce peněz za každou cenu ?Sazka bohužel od doby zavedení terminálů zná vsazená čísla sázejících !Nabízí se hypotéza,že Sazka generuje čísla jen proto,aby si náhodou občané nevšimli jak některémý míček s číslem se nemůže dostat z otvoru,kde vypydávají ostatní míčky,ikdyby se snažil jak by chtěl !Patrně mu to zakázal počítač Sazky,který vyhodnocuje všechny sázenky ten den podané !(může působit magnet,váha míčků apod.)Kdyby poslanci byli co k čemu,tak by už dávno přijali zákon,že společnosti provozující číselné loterie nesmí znát vsazená čísla sázejících !Protože poslanci sami nesází,tak na to kašlou a Sazka má eldorádo!Až v budoucnu bude někdo schopen dostat příslušné pracovníky Sazky na detektor lž,včetně Hušáka,pak se tšeprve dovíme jak to bylo s losováním číselných her Sazky !!
25. 07. 2012 | 13:03

všechno dělají špatné vibrace napsal(a):

Eleshar
Kupte si motorku a staňte se dárcem orgánů.
Lidi, kteří si nechávají od Michla radit, by měli vědět, že je fanda vyčichlých Foo Fighters.
Podobně jako jsme u Topolánka měli být varováni, že je fanda Kabátů. Abychom včas začali dělat záseky na cestách z Valmezu do Prahy.
25. 07. 2012 | 13:05

Vag napsal(a):

Neo: Proti tomu jak se máme vlastně dobře a jak je málo lidí bez práce zase lze použít statistiky např. o nárůstu osobních bankrotů a podobně. U toho jsem např. srovnávání s ostatními státy od nikoho neslyšel. Nezaměstnanost u lidí nad padesát let je problém hodně velký. Znám spoustu příkladů z rodiny a okolí. A jedná se o lidi kvalifikované a vzdělané. A popravdě se mi nelíbí, že se začínájí všude ozývat srovnávání s těmi horšími, a že my jsme na tom vlastně dobře. Pro politiky je to určitě fajn, ale podle mě je to špatně. Pokud se chci rozvíjet a zlepšovat, musím se srovnávat s těmi lepšími a snažit se jim vyrovnat. Myslím, že to platí nejen pro mě ale všeobecně. Pokud si jen budu říkat, že jsou na tom ještě hůře, brzy mezi nimi skončím.
25. 07. 2012 | 13:15

jozka napsal(a):

Vag:

staci se podivat na vyvoj trzeb maloobchodu, inflaci a takove legracky. Ano, mame se jako prasata v zite, jeste mame na rohliky, ale nebojte, uz se na tom pracuje.
25. 07. 2012 | 13:29

Čochtan napsal(a):

Maximus,
máš recht, vzpomínám si na jeden případ, kdy Němci v rámci rozvojové pomoci vrtali ve svahilské zóně studny. Ohromná sláva, voda proudila, dobytek pil a množil se, černoši bohatli a plácali Němce po ramenou, ti chrochtali štěstím, že je konečně po válce někdo miluje. Prostě paráda. Matka Tereza hadr.
Za krátkou dobu přemnožený dobytek sežral poslední zeleň a pochcípal. "Bohatí" černoši, kteří mezitím stihli přikoupit pár manželek a nadělat pár fakanů navíc, ti odtáhli s dlouhými ksichty do měst. Tam se jim nevede o nic líp.
25. 07. 2012 | 13:35

neo napsal(a):

jozka:

kdybys uměl číst tak by sis přečetl správně to, co jsem napsal. Tedy, že je to v krizi pozitivní věc. Nic o tom, že kvůli tomu se máme dobře.
25. 07. 2012 | 13:37

neo napsal(a):

český maloměšťák:

přiznal ses pod tíhou důkazů. Soucit u tebe moc roli nehraje.

A ten německý fašistický slogan je myslim i trestné používat, takže bych ti doporučoval změnit rétoriku. Ničeho takového fanda nejsem ani náhodou. O ostrvku prosperity jsi začal zcela mimo téma. Já uvedlkonkrétní data milej Tenco a je mi líto, že to holt nedokážeš strávit.
25. 07. 2012 | 13:39

neo napsal(a):

Vag:

správně, taky jsem použil srovnání s vyspělými zeměmi evropy.

před námi je už jen Rakousko, Lucembursko, Nizozemsko, Měmecko a Malta. Necháváme za sebou země jako Belgie, Francie, Finsko, Dánsko, Švédsko, Velká Británie atd...
25. 07. 2012 | 13:44

jozka napsal(a):

neo:

a pozitivni vec je to proc?
25. 07. 2012 | 13:44

Vag napsal(a):

jozka: Já tím myslel, jak se našimi politiky používají a vykládají různá statistická data. Opozice ta zase použije třeba ty tržby maloobchodu. Jestli o dvě procenta poklesnou, já v tom nevidím žádnou tragédii. Stále růst nemohou. Růst cen např. enerií mi vadí hodně. Plynem už pěkných pár let netopím. Vlastně jsem jím topil jen dvě zimy, pak jsem si pořídil krbovky s výměníkem. A pokud jde např. o jídlo, já se asi jako prase v žitě mám. Třeba včea jsem se stavil u sousedů, co mají krávy, koupil si výborný čerstvý sýr, k tomu si ve skleníku natrhal rajčata, papriky o okurku a nádlubnul jsem se přímo božsky.
25. 07. 2012 | 13:48

Vag napsal(a):

neo: Já to nemířil proti vám, ale proti naším politickým esům z prava i z leva.
25. 07. 2012 | 13:52

neo napsal(a):

jozka:

protože v krizi to mohlo být daleko horší.
25. 07. 2012 | 13:56

jozka napsal(a):

Vag:

Jasne ze rust nemohou, ale pokud neubyva obyvatelstva, ceny toho, co se v maloobchodech nakupuje se zvysuji, tak celkovy pokles trzeb neco naznacuje. Bud se cast tech nakupu realizuje mimo nasi maloobchodni sit nebo lidi kupuji mene. Nic vic, nic min. A ano, dve procenta nejsou moc. Jen nevim, proc vsichni jancili, kdyz se HDP o ty procenta mel propadnout.

Ona to totiz v absolutnich cislech az takova legrace neni...

Jinak jsem rad, ze se ma Vag jako prase v zite. Jen by bylo dobre nevztahovat tuhle zkusenost i na sve okoli, od toho tu jsou jini kabrnaci :-)
25. 07. 2012 | 13:56

jozka napsal(a):

neo:

A zes mi predtim odsouhlasil ten vyrok toho pana ze stataku, ktery v podstate rika, ze to mozna horsi je, jen to z cisle nejde poznat ti nevadi?
25. 07. 2012 | 13:57

neo napsal(a):

Vag:

taky jsem to nebral jako použití proti mně. Já s vámi souhlasím. Na srovnání jsem si vybral data o nezaměstnanosti a silné vyspělé evropské země. Můžeme se pyšnit velmi solidní příčkou, na to, že jsme defacto postsocialistická země východní bloku.
25. 07. 2012 | 13:58

neo napsal(a):

jozka:

horší vzhledem k čemu?
25. 07. 2012 | 13:58

jozka napsal(a):

promin, neo, ja tusil, ze to na analytika tveho kalibru bude slozity, ja to vzdavam. Muzes si to zkusit projet znova, ale moc nadeji si nedelej :-)
25. 07. 2012 | 14:02

Vag napsal(a):

neo: Kacířská myšlenka. Není to i díky tomu? Přeci jen za komančů u nás měly technické obory prioritu. Dnes už za ty lidi není dostatečná náhrada. Měli bychom se zaměřit na kvalitní vzdělání a ne aby tu školy vyráběly diplomy. A ta kvalita musí být všude, od učilišť po univerzity. To by měla být absolutní priorita. Jenže o tom každá vláda stále jen mluví a mluví.
25. 07. 2012 | 14:09

Yosif K napsal(a):

Cela vec se skuhranim o krizi pripomina "skuhrani o krizi" v Japonsku.
A) v letech 1960-1990 Japonsko patrilo k nejrychleji se rozvijejicim regionum sveta - ve spouste ukazatelu se dostalo na svetovou spicku. Bohuzel i v cene nemovostosti, kterych se postavilo nejak moc.
B) Pak realitni bublina splaskla, rust se zastavil, nastalo 20 let skuhrani na nizky nebo temer nulovy rust.
C) Japonska valda zacala pujocvat penize ve velkem a financovat "prorustova opatreni". Ledacos se postavilo, dalnice do kazde diry atp. Vliv na rust nula cela nula.
D) Presto prese vsechno Japonsko sice prestalo rust ale na absolutni urovni na tom neni tak spatne. Naopak, je na tom dobre. Ale proste uz nema kam rust - vse bylo vybudovano, prumysl je na spickove urovni, co chcete jeste budovat?
E) Utraceni na prorustova opatreni nastseti pilne Japonce nezruinovalo ALE postavilo se plno blbosti, ted kdyz necekanu budou muset vybodovat x novych elektraren,. penioze rozhazene do "prorustovycyh opatreni" (v mnoha pripadech do blbosti) jim mohou a patrne i budou chybet.
25. 07. 2012 | 14:16

neo napsal(a):

jozka:

to je podstatné uvést. Pokud máme málo nově vedených na ÚP i v době, kdy je krize, o něčem to svědčí.
25. 07. 2012 | 14:17

jozka napsal(a):

evidentne nepovedlo...
25. 07. 2012 | 14:21

neo napsal(a):

Vag:

to asi ne Vagu, když ostatní země ze stejného bloku jsou na tom mnohem hůř. Určitě nějaké pozitivum zůstalo (třeba ty vámi jmenované technické obory- to je bez debat). jinak souhlas, kvalitní vzdělání by mělo být prioritou. Provázanost firem a škol taky.
25. 07. 2012 | 14:22

neo napsal(a):

jozka:

je mi líto, že ti opět došly argumenty:) to víš, to ten kalibr.
25. 07. 2012 | 14:23

český maloměšťák napsal(a):

Neo má vždy pravdu.
Je třeba ho v tomto podpořit /ušetříme tak v blízké či vzdálenější budoucnosti nemalé prostředky zdravotním pojišťovnám/.

Howgh.
25. 07. 2012 | 14:34

Yosif K napsal(a):

český maloměšťák napsal(a):
neo
Hmm - zkusím to tedy přizpůsobit výši vašeho intelektu.
Ve srovnání s KTERÝMi zeměmi /kromě Albánie či např. Řecka...ale i tam je to diskutabilní/ na tom jsme DOBŘE a co to DOBŘE znamená pro ty které skupiny lidí /průměr je sice zajímavou konstrukcí, stejně jako míra nezaměstnanosti...pokud ale chceme hodnotit pomocí hodnocení jako je DOBŘE - ZLE...musíme to vztáhnout k nějakým validnějším a strukturovanějším údajům (zde jen připomenu, že pokud máme zaměstnance se mzdou 600 euro netto - což je nejčastější mzda v onom státě . kde se MÁME celkem dobře...tak připomenu, že i v zemích Evropy, kde se podle vás mají ZLE...je satejná výše podpory v nezaměstnanosti....anebo připomenu, že například v Německu při velké disparitě kupní síly středních a nízkých příjmových decilů - jezdí lidé z ČR do Německa nakupovat - protože se jim to vyplatí

Kupní sílu/paritu k.s./ prostě musíte zohlednit - pokud se pouštíte do nějakých hodnocení toho, jak se v té které zemi daří dobře či zle.
Ale vy si sem chodíte jen kvůli zažvatlání si a kvůli čšíření flame , že ?

KONEC CITATU.

Muj souhrny nazor je tento:
A) V SRN proletari budovali kapitalismus o 40 let dele nez v CR. Za 40 let sociku CR zaosytalo o 20 let z SRN.
B) V SRN je proletariat v prumeru mozna prece jen o neco disciplinovanejsi a pracoivtiejsi nez v CR.
C) V SRN je diky HISTORICKEMU NASKOKU soustredena vyspelejsi vyrovba s vyssi prodanou hodnotou nez v CR.
D) S ohledem na vyse uvedene je jasne proc proletaru v SRN maji vyssi zivotni urovne nez proletari v CR.

Pokud se nejaky proletar nebo skrabak ze statnich instituci muze zbridit sebelitosti z toho, ze CR nedohnalo za 20 kapitalismu SRN ohledne mezd ve statnim sektoru atp, tak se naskytaji 2 otazky:
1) Zaostavame za SRN o tolik, o kolik jsou nizsi nominalni platy?
2) Kdy dozene CR zivotni uroven na stejnou miru jaka bude v SRN?
odpovedi:
ad 1) Zdaleka ne - v nominalnich mzdach CR zaostava dejme na urovni 35% SRN (ten kdo bere v SRN EUR 3000 bere v CR dejme tomu EUR 1000. Na druhe strane v purchasing power parity CR zaostava za SRN znatelne mene (je mozna na 60-70% SRN). Pokud nekdo chce skuhrat at skuhra - moc si vsak nepomuze, ani socani mu nepomohou....
ad 2) I pokud proletari v CR dozenou v discipline a pracovitosti nbemecke proletare a i pokud se v CR zacnou masove vyrabet Mercedesy, BMW, turbiny Rolls Royce, vlaky Siemens a roboty KUKA (o cemz tak trochu pochubuji) i pak bude CR jeste dlouho a dlouyho mene rozvinutou zemi nez SRN a cesto proletari budou mit jeste dlouho a dlouho nizsi platy nez v SRN. A mozna to tak zustane navzdy - v Jeseniku asi take proletarske mzdy nedozenou proletarske mzdy v Praze a ve Svidniku budou take nizsi proletarske mzdy nez v Bratislave.

Jinak pokud nekdo pohrda tim, ze v Cesku je sesta nejnoizsi nezamestnanost v EU a pokud jej strasne s...re ze nominalni mzdy jsou na polivici Recka nebo Spanelska, - nic mu nebrani si zivot v proletarskych rajich Recko + Spanelsko zkusit. Mesicni plat pridavace na stavbe 2000 EUR, minimnalni mzda 914 EUR mesicne v recku, 1200 EUR ve Spanelsku - pokud tam tedy praci sezenete.

Je tam 25% nezamestnanost, mezi mladezi 50% nezamestnanost. Socialisticky raj - nemit praci ale brat podporu EUR 1200 mesicne.
Volte CSSD!
VOLTE LEV 21! Vsechno pro vsechny bude zadarmo! Lekarska pece na spickove urovni uplne pro vsechny uplne zadarmo! Proletari, neberte to.....
25. 07. 2012 | 14:40

Yosif K napsal(a):

Stefanos Manos v roce 2010 ku krizi v Recku:
* LN Přiměje řeckou vládu šetřit, když jí ostatní země eurozóny pohrozí, že žádná pomoc nebude?

Takové obecné řeči nám moc nepomohou. Řekové totiž často reagují dětinsky. Lepší by bylo, kdyby Evropská komise nebo třeba německá vláda vyžadovaly od naší vlády odpovědi na konkrétní otázky. Proč si ksakru vydržujete takový veřejný sektor? Ať jasně řeknou: Nepomůžeme vám, dokud nesnížíte počet učitelů.

* LN Kde by ti učitelé sehnali práci? Řecko nemá žádný průmysl.

Ať jdou třeba do turistických služeb. Podle kvalifikovaných odhadů tvoří 30, možná 40 procent našeho HDP šedá ekonomika. Spousta lidí by jenom zlegalizovala své příjmy z šedé ekonomiky. Akorát už by k nim nepobírala plat od státu.

* LN Kdy vlastně přezaměstnanost ve veřejném sektoru začala? Za starého Papandrea?

Papandreu starší (Andreas P., otec dnešního premiéra, vládl v letech 1981-1989 a 1993-1996 -pozn. red.) opravdu zavedl většinu věcí, které nás teď tíží. Třeba názor, že stát je třeba ovládnout svými lidmi - čímž se mimochodem podobal vašim komunistům. Člověk musel být členem strany, aby získal určité místo. Posiloval odbory. Profesoři na univerzitách se už nevybírali podle svých kvalit, volí si je studenti. Starý Papandreu, hrůza hrůz.

* LN V roce 1981, kdy začala jeho éra, Řecko také vstoupilo do Evropského společenství. Jak vás to změnilo?

Naše členství bych rozdělil do dvou fází. První je ohraničena vstupem v roce 1981. Vzápětí začaly přitékat dotace, které změnily hlavně venkov. Díky nim se zásadně rozšířila silniční síť.

* LN U nás unijní dotace evidentně podporují korupci. Co v Řecku?

Samozřejmě se nám to stalo taky. Evropa posílala peníze, na místě ale bylo potřeba úředníka, který je rozděloval. A který zhruba deset procent kasíroval pro sebe. Fakt je, že časem bylo vyplácení dotací zpřísněno. Nejdřív stačilo zažádat si, řekněme, o dotaci na vypěstování 100 tun oliv, a nikoho nezajímalo, jestli náhodou neprodukujete jenom 10 tun. Pak se začaly počítat olivovníky a korupce trochu poklesla. Předpokládám ale, že i úředníci v Bruselu vyčlenění pro styk s Řeckem se časem nechali zkorumpovat. Nicméně celkově byla první fáze pro Řecko extrémně výhodná.

* LN Druhá fáze začíná vstupem do eurozóny?

Ano, v roce 2001. Vstup skýtal velké šance. Poprvé v historii jsme měli stabilní měnu. Firmy ani jedinci už nemusí kalkulovat s devalvací. Dřív spousta Řeků držela z opatrnosti úspory v cizině, ne v drachmách, ale v dolarech a švýcarských francích. Díky euru se Řecko stalo místem, kde si člověk může ukládat peníze. Investoři už se nemuseli bát, že jim devalvace znehodnotí investice. Těchto šancí jsme ale nevyužili. Zahraniční investice se blíží nule, Bulharsko jich dokázalo přilákat desetkrát, možná patnáctkrát víc než my. My jsme euro využili jen ke zdražování.
25. 07. 2012 | 14:45

Yosif K napsal(a):

Eleshar napsal(a):
Ano, pan Michl tedy skutečně nachází souvislosti dosud netušené. Takže když se nám tu ročně rozkrade z veřejných financí (tj. našich daní) asi 100 miliard korun (tj. zhruba schodek), tak máme být vlastně rádi a držet hubu a krok, protože jinde chcípají žízní?
25. 07. 2012 | 09:08
A) Radujte se z toho ze se mate lepe nez v Africe.
B) Bojujte proti korupci, rozkradani atp co vam sily staci. Vstupte do spolku k Babisovi. Podepisujte petice. Ted jde jeste o to jake.

Lidi podepisuji i petize za osvobozeni proletarskeho vudce Ratha z vezeni, kde je pry drzen za kriticke reci ku kauze CASA. To neni v boji proti rokradani to nejstastnejsi reseni.
25. 07. 2012 | 15:17

Václav Vaněk napsal(a):

Tak fajn, cena "blogu, netu, četu" se určuje taky počtem diskutujících, tak zvedám cenu.
Celá tahle "krize" je o rozdělování "zisku" pár lidí si osvojuje právo brát si ze společného koláče 90%. Proto si koupili zákonodárce, potažmo zákony a prostě hrabou, žerou a těm okolo se smějí do ksichtu. Tohle je demokracie ha ha ha blbečci trpte, my jsme právo my jsme demokracie.
Vzhledem k tomu že se to v dějinách lidstva stále opakuje už jen čekám až vystřelí Aurora. A na co čekáte Vy?
25. 07. 2012 | 16:17

tomas napsal(a):

to maximus, v dobrem, rad vas tady ctu, dost casto souhlasim, ale s temi Araby to neuhrajete, zkuste tohle
http://www.zememeric.cz/9+10-98/oborfil4.html
jinak , znate tenhle
Kalousek příjde na zasedání vlády se dvěma papíry.
Vytáhne první:" Zde jsou vyjmenována opatření, která pokud schválíme,
budou se mít lidé dobře až do konce života.
Vytáhne druhý:" A zde je seznam těch lidí."
25. 07. 2012 | 18:03

MR napsal(a):

Prvního ledna 2012 konec světa nenastal. Ovšem vážná celosvětová krize, která má globální všeobecný charakter, tu je se vším všudy. Že by na těch proroctvích starých Mayů či Nostradama bylo zrnko pravdy ? Dokonce i seriózní věda (studie EU 2010) se zabývá problémem přelidnění (už je nás 7 miliard, zatímco 1950 to bylo 3 mld.obyv. a výhled do 2060 odhaduje DESET mld.obyv.) a od toho se odvíjejícího zvýšeného čerpání zdrojů, na prvním místě vody; dále ropy atd.atd.
Takže tendence k nárůstu krizových jevů tu je, kdo trochu sleduje dění kolem,nebo kdo je trochu citlivější, cítí jak je vše už dnes "rozhoupané" (vztahy mezi lidmi a národy atd.) včetně počasí a podnebí (globální oteplování). Tento kvantitativní nárůst krizových jevů s sebou přináší logicky RIZIKO kvalitativního skoku, jak už mnohokrát v milióny let trvající historii planety.
Že ten rok 2012 bude dalším v řadě, je nabíledni. A je klidně možné, že řešení některé části krize (totální snad ne) se prosadí nebo začne prosazovat právě v tom r.2012.
Přejme si tedy, abychom ve zdraví a dobré vůli vkročili na tu "rozhoupanou půdu" s cílem opravdového řešení nahromaděných problémů z pozice Homo Sapiens na Zemi v etapě globálně technické civilizace.
25. 07. 2012 | 18:42

babočka napsal(a):

Církev nahradily banky. Pokud budou existovat banky tak stále budou chudí a bohatí.
25. 07. 2012 | 18:46

kulihrášek napsal(a):

V Česku je lepší nedělat vůbec nic, protože nikdo není doma prorokem. Nenapíšeš nic - nikdo ti nespílá. Napíšeš-li, jsi pupkáč, který chudým radí, jak mají žít. Takže závěr je jediný: držet hubu a krok.
25. 07. 2012 | 20:25

Skogen napsal(a):

Jak tak koukám, nechal jste si narůst vlasy a bíbra a v Asii začali diskriminovat anglofonní psy.
25. 07. 2012 | 21:14

Maximus napsal(a):

tomas
Dík za reakci. Máte i nemáte pravdu, Arabové samozřejmě měli i své vědátory, kteří obohatili lidstvo. Ale většinou to bylo jak jste správně uvedl před mnoha a mnoha lety. V nové moderní době velmi zaostali a kdyby neměli na svých územích zejména ropu a plyn, zřejmě by se stali bezvýznamnou částí lidstva. Příčin proč tomu tak je více, něco jde za tradičním způsobem žití a vyznáváním jiných hodnot než má euroatlantická civilizace, něco drsným tvrdým podnebím ve kterém žijí a hlavně je tam v neposlední řadě vláda islámu, který všechny možné pokrokové myšlenky a směry umrtvuje. Však také v poslední době se i mezi Araby (myslím tím všechny od Sunitů po Šíity) začíná revoltovat proti tomuto útlaku islámu, který je za vědeckým zaostáváním této části světa
kde nic nového z těchto zemí pro ostatní svět nepřichází.
Ale třeba nemám pravdu a někdo mě z tohoto omylu vyvede.
Mějte se!
25. 07. 2012 | 21:28

Kocian napsal(a):

Za všechno může nabobtnalý finanční sektor. Jakou jste dnes, milý pane, vytvořil hodnotu? Dovolil bych si upozornit, že půjčování šustivých papírků, byť na bohulibý projekt, není vytvářením hodnoty půjčovatelem. To počíná až vyhrnutím rukávů a zmocněním se třeba lopaty. Před válkou se říkalo - hrát na burze, dnes se říká obchodovat. A za podobná fešná slovíčka se dnešní finanční svět schovává. Také se dřív říkalo darmožrout.. Dnes poradce..
25. 07. 2012 | 22:31

jíra napsal(a):

Pane Michle, stručné a výstižné, jen mám z debaty pocit, že toho podstatného si asi nikdo nevšiml. Těch 6 mld lidí cosi praktického a potřebného ŘEŠÍ. Ta 1 mld spíš o krizi jen MLUVÍ, než že by byla s to něco kloudného udělat.

V tom horším významu ono mluvení je zamlouvání: Vlastních chyb, neúčasti někde ač za to již z principu odpovědnosti, nedodělků a mnohdy dost sofistikovaných nepravostí, tedy rétorika.

V tom lepším smyslu hledání cesty? Asi lidstvo moc daleko nedospěje, bude-li se spíš jen přít o to, zda je planeta zelená, modrá či třeba puntíkatá.
Jde přece o to zabezpečit na ní trvaleji udržitelný život. A to znamená vybrat si zcela konkrétní splnitelné úkoly, nějak se ohledně nich spojit do akceschopnějších týmů a držet se onoho "Nebát se a nekrást". Nemusí jít nutně o politické strany, každý občan má v občanské společnosti mandát a jeho jasné smysluplné výzvy mají profesionální politici vnímat seriózně.

Jen doplním: Bohužel je tu i dost lidí jaksi zoufalých, kteří vlastně situaci své úrovně už ani neřeší. I ta Afrika se sice dnes již dost rozvíjí, ale jsou tam oblasti humanitárních katastrof, kde lidé umírají hlady a žízní. A přitom třeba pod Namíbií byla po celou dobu inkognito podzemní voda v množství na stovky let.
Lidé, kteří v hypotéční krizi ztratili možnost splácet hypotéky a bungalovy jim byly zbourány bankami, asi nějakou delší dobu nebudou řešit vlastní bydlení, zda někdy vůbec. Nemluvě o mladých, kteří po škole marně shánějí práci.
Kdo žije v této krizi stále z ruky do úst a je rád, že aspoň udrží vlastní byt, asi neřeší, zda si koupí aspoň tu motorku.

Hezké cestování
26. 07. 2012 | 05:03

Hulu napsal(a):

do krize se dostaly především "trhy" a tuto krizi z pozice síly peněz té 1 mld. lidí vnutily ... zjevně nedají pokoj dokud nedostanou s pořádným úrokem zpátky všechno, co prošustrovaly
26. 07. 2012 | 07:33

palivec napsal(a):

to jo,každej něco řeší,ale hovno vyřeší.pokud bude chamtivost a hamižnost vzorem chování a hodný následování.armáda spásy pak může bubnovat a vytrubovat,prd platný.zatím to tady bylo jen v nějakejch pohádkách,třeba vo krysařovi,no a pokud se včas nezjedná náprava,bude to in natura.
26. 07. 2012 | 11:09

hCcuQyZ21w napsal(a):

We would like to thank you yet again for the gorgeous ideas you oeefrfd Janet when preparing her post-graduate research in addition to, most importantly, pertaining to providing the many ideas in a weblog post. In case we had been aware of your web page a year ago, we'd have been rescued from the needless measures we were taking. Thanks to you.
25. 08. 2013 | 16:05

LyLthpOWEP napsal(a):

I’m impressed, I need to say. Really<a href="http://kdacrmjafra.com"> rraley</a> do I encounter a weblog that’s each educative and entertaining, and let me inform you, you have got hit the nail on the head. Your idea is excellent; the problem is something that not enough persons are talking intelligently about. I'm very completely happy that I stumbled throughout this in my search for something regarding this.
26. 08. 2013 | 09:17

joBYJPdtA napsal(a):

I've recently<a href="http://ylxyjo.com"> sartted</a> a blog, the information you provide on this web site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work. The more sand that has escaped from the hourglass of our life, the clearer we should see through it. by Jean Paul.
29. 08. 2013 | 19:22

xWBTaFtJ napsal(a):

Hello There. I found your blog using msn. This can be an incredibly efctiefvely written report. I'll be positive to bookmark it and return to read a lot more of your useful info. Thanks for the post. I'll certainly return. http://jrpqzrl.com [url=http://rtlpdeb.com]rtlpdeb[/url] [link=http://dhhvprdryfy.com]dhhvprdryfy[/link]
07. 09. 2013 | 01:16

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy