Odcházím nalít se větším než malým množstvím

09. 04. 2014 | 18:27
Přečteno 8116 krát
Dnešní rozhodnutí Nejvyššího soudu o změně limitů "většího než malého množství" drog a zároveň odsouzení dvou majitelů growshopů mě opakovaně přinutilo podívat se na datum do kalendáře. Ne, nemýlím se. Opravdu se píše rok 2014.

Zatímco v USA, zemi tradičně velmi restriktivní v drogové problematice - zdá se - pochopili, že není možno směšovat marihuanu a tvrdé drogy do jedné kategorie, v některých státech (Colorado, Washington) došlo k legalizaci prodeje marihuany, a v dalších se o tom diskutuje, naši soudci, policisté a politici to vzali - zdá se - opět českou cestou.

A máme se jim divit? Policejní statistiky, které jsou měřítkem všeho - od prémií počínaje, po křeslo šéfa konče - opticky jistě skvěle vylepšují zatčení středoškoláků, prodávajících kamarádům marihuanu. Je to snadnější, bezpracnější a bezpečnější než sbalit dealera na Můstku. Zasáhnout a "sklidit" vietnamskou velkopěstírnu je jednodušší a mediálně vděčnější než riskovat život a obětovat stovky hodin nevděčné práce k rozbití mafiánských gangů se skutečně nebezpečnými - tedy tvrdými drogami. Čísla jsou jen čísla a do výkazu se perfektně hodí.

Zásadním problémem je směšování tzv. lehkých drog (tedy konopných produktů) s drogami tvrdými. Nebezpečnost lehkých drog, vyjádřena jakýmikoli běžně užívanými ukazateli, je v poměru k tvrdým drogám nebo alkoholu zhruba jako nebezpečnost slepýše a kobry královské. Ač můžeme opakovaně ukazovat studie svědčící o tom, že rizikovost plynoucí z užívání marihuany ve srovnání s alkoholem nebo třeba gamblerstvím - co do sociálních aspektů, ekonomických důsledků, psychických poruch, rozpadu rodin, vzniku závislosti, v případě alkoholu zdravotních komplikací - je nesrovnatelně menší, stává se z marihuany tradiční, velmi vděčný protivník.

On se totiž vlk v podobě neinformované veřejnosti, toužící oprávněně po tom, "ať se s těmi drogami něco dělá", nažere a koza se může spokojeně pást. A tuto kozu představují nejen zločinecké gangy, překupníci tvrdých drog či nelegální alkoholový byznys, ale také legální průmysl alkoholu, cigaret a v nespolední řadě hracích automatů, u kterého ještě jednou možná překvapeně zjistíme, kde vlastně končí, kam plynou jeho neuvěřitelné zisky a kdo tahá za jeho nitky... Pastva je pestrá a zdá se, že v českých podmínkách jí toho moc nehrožuje. Obětního beránka máme.

Český alkoholik s hašišáky zamete!



A je se čemu divit? Bojovat ve státě největších pijáků piva, který je se spotřebou čistého alkoholu na hlavu neustále na špici, proti alkoholismu a dalším důsledkům nadměrné spotřeby alkoholu, jehož nebezpečnost se ve všech výše zmíněných ukazatelích vyrovnavá tvrdým drogám (a někde je i předčí)? To by nebylo příliš populární. Bojovat proti herní mafii, zřejmě chytře napojené na regulační, legislativní i exekutivní orgány? Ne, pojďme vybrat vietnamskou pěstírnu nebo udělejme zátah na growshop. Hašišáci ať si křičí, veřejnost bude spokojena, statistiky se opticky krásně zútulní.

Filozofie povoleného držení jen "malého množství" marihuany jako netrestného (pouze jako přestupku) je nesmyslná především proto, že přímo podporuje drogový trh, do jehož náruče vhání uživatele lehkých drog. Zde je především vidět nesmyslnost směšování problematiky lehkých a tvrdých drog. Pokud by si mohl každý konzument vypěstovat svou rostlinku, kdo by potom živil překupníky a mafiánské bossy? Uživatel ovšem nemůže držet větší množství marihuany, proto musí kupovat - po malých dávkách.

Dnešní zdůvodnění rozsudku soudu o snížení limitního množství držení marihuany pro osobní potřebu ve smyslu "roste nám zde totiž počet velkopěstíren" je naprosto absurdní. Toto rozhodnutí je nejlepším marketingovým tahem, který velkopěstírny a dealeři mohli přivítat. Ale to nikoho nezajímá. Že by možnost vypěstovat si doma konopí ocenili nemocní, kterým pomáhá v léčbě jejich často vážných nemocí, a kteří si v naprosté většině případů nebudou moci finančně dovolit předražené léčebné konopí, o tom ani nemluvme. Farmaceutický byznys je skoro tak mocný jako drogová nebo herní mafie.

Veřejnost by přeci protestovala. Podporovali bychom ty...no honem mámo...toxikomany! Dnes marihuana, zítra toluen. Známe to. Radek John o tom onehdy tak skvěle psal v Mementu. Nebo to bylo v "Jak jsem viděl Ameriku"? To bylo určitě taky o feťácích. To my tady v Česku nechceme. Jenom vysávají zdravotní pojištění. Nic. Zavřít je!

Krásně jsme si dnes zabojovali s drogovým problémem, mamko, odcházím Na Růžek, kde si dám deset piv, šest zelených, vykouřím k tomu krabku cigaret a ožralý pak naházím zbytek výplaty do jedinečného českého sportu kroužení výherních válců. Třeba přijde citron. Natřeme jim to, hašišákům, a ne že ne!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pepa Řepa napsal(a):

Tráva bystří mozek
Já a šroubik jsme vzorem bystrosti.

No, nehulte to, jen by to mělo být v akci, ve slevě.
09. 04. 2014 | 18:40

analytik napsal(a):

Co vadí státu na marihuaně a podobných drogách?
Že se nepodílí na jejich distribuci a tedy z nich nemá žádnou provizi.
Konzumaci ostatních drog - nikotin, alkohol - naopak podporuje, i když se tváří, jako že ne.
09. 04. 2014 | 18:54

Ládik!!! napsal(a):

Jedině čistým alkoholem se dá dostat z metylové pasti.
09. 04. 2014 | 19:10

Viola napsal(a):

Nechápu proč po alkoholu, tabáku a herních automatech zavádět ještě obchod s konopím. Lidstvo už neví čím by si život otravovalo.
09. 04. 2014 | 19:19

Viola napsal(a):

Student pobodal na škole u Pittsburghu dvacet lidí

nemají to na svědomí také drogy jako konopí mimo jiné?
09. 04. 2014 | 19:27

čistý napsal(a):

Jestli policie potřebuje přehled fťáků, v této diskusi ty hlavní pozná snadno
09. 04. 2014 | 19:29

když tam potom komis přišla, jenom.. napsal(a):

Pane Špoku, myslel jsem, že nejpozději od případu tří netrestatelných prodejných poslanců je úloha Nejvyššího soudu v našem právním systému každému jasná.
Vám ne?

Položil jste si otázku, kdo by si asi kupoval předražené farmaceutické a kosmetické preparáty s údajným obsahem kanabinoidů a většinou nulovými účinky, kdyby si lidé mohli na dvorku vypěstovat kytku, která jim skutečně úlevu od jejich problému přinese?
Vždycky, když se objeví nějaké podobné projevy, jaké popisujete, je za tím nějaká lobby, že.
Snad už taky každý ví.

Pojďte se vsadit, že se v historicky dohledné době dočkáme zlepšení předpisů o gengsterských odměnách advokátů a exekutorů. Zlepšení pro ně.
A nikdo se nebude zajímat o lidská práva jejich obětí, ačkoli tu máme tolik různých dobráků, kteří se lidskými právy ohání od snídaně do večeře.

Být mužem bez paměti nalezeným v Norsku, nikdy nepřiznám, odkud jsem.
09. 04. 2014 | 19:45

petrof napsal(a):

stalo se již zvykem, že naše soudy zákony a spravedlnost neuplatňují.....ale vykládají, či dokonce utvářejí..!!!!
Poslední legrační případ popisuje autor, ten předchozí byl neméně směšný - nemocniční poplatky ......100,- Kč za hospitalizace je moc.....ještě tak max. 60,- Kč......n-tsss.

PS. ...nicméně ani toto diletanství soudcům nezabrání, aby dostali přidáno....!!!
09. 04. 2014 | 19:53

Baba napsal(a):

Spotřebitel ještě nebyl dost zvědavý na víno bez alkoholu, káva bez kofeinu znamená káva obsahující kofeinu jen trochu. Konopný olej je dvakrát dražší než mandlový, pětkrát než olivový a proti slunečnicovému asi třicetkrát. Neobsahuje prý THC. K čemu vám potom bude.
09. 04. 2014 | 20:42

dezko napsal(a):

autore co by jste chtel v zemi kde tvurci zakona chodi po snemovne ozral na plech
09. 04. 2014 | 20:51

abstinent napsal(a):

čistý napsal(a):
Jestli policie potřebuje přehled fťáků, v této diskusi ty hlavní pozná snadno
09. 04. 2014 | 19:29
namazané nácky nepozná ,neboj.
09. 04. 2014 | 20:57

Richard napsal(a):

"Veřejnost by přeci protestovala. Podporovali bychom ty...no honem mámo...toxikomany!"

"Máš pravdu táto, slušný a pracovití lidi jako my už v tomhle státě nemaj šanci. Pojď se honem dívat na televizi, už začíná Ordinace. Ta potvora ho dneska zase podvede, pojď se honem dívat. Je úplně stejná poběhlice jako ta ženská odvedle. Zjistil si o ní něco novýho?"
09. 04. 2014 | 21:02

Špok automaticky na titulní stranu A.cz napsal(a):

Zajímalo by mě, čím konkrétně zaujímají demagogické a z kontextu vytržené nesmysly tohoto blogera dvojici Stejskal-Lipold, že jdou vždy rovnou na titulní stranu Aktuálně.

Fakta v jeho blozích nikdy žádná, jen rychlopalné extrémně pravicové názory bez argumentů, extrémní demagogie, lživá obhajoba cigaret, fetování.

To je agenda Aktuálně?
09. 04. 2014 | 21:48

Richard napsal(a):

"akta v jeho blozích nikdy žádná, jen rychlopalné extrémně pravicové názory bez argumentů, extrémní demagogie, lživá obhajoba cigaret, fetování.

To je agenda Aktuálně?"
---

Aktuálně podporuje ty...no honem mámo...toxikomany!
09. 04. 2014 | 22:05

jancerny napsal(a):

Díky, pěkný komentář. To rozhodnutí je obravdu top bizár. Diskutér Špok automaticky na titulní stranu by si měl něco doma vypěstovat a trochu si to sypat do vývaru, bude se cítit lépe.
09. 04. 2014 | 22:13

gaia napsal(a):

já si pořád říkala, že to vaše věčné usmívání nebude jen tak
09. 04. 2014 | 22:16

Pepíček Pražáček napsal(a):

Už druhou dekádu nehulím, tak nemám přehled, ale co jsem si přečetl o zátahu na growshopy, tak něco takového vyloženě čekám. Neděje se nic, co by útočilo na velkopěstitele, ti nenakupují v growshopech a větší než malé množství je jim srdečně ukradené, jejich množství je vždy větší než obrovské. Takže se jede po chudácích se dvěma kytkama na balkóně nebo ve skříni, co si pěstují vlastní bioprodukt. To bych snad vážně věřil, že je to příprava trhu na prodej licencovaného THC farmaceutických firem za těžké peníze...
09. 04. 2014 | 22:26

boban napsal(a):

Pokud nezačneme likvidovat problémy už v samém zárodku a budeme se bát je nazývat pravým jménem,vždy a je úplně jedno v jaké oblasti nás to nakonec dostihne a přeroste nám to přes hlavu.Názorných příkladů máme dostatek a stačí je jen vidět no a pokud se někomu líbí USA,tak ať se klidně odstěhuje.Když se mají lidé stěhovat za prací,tak klidně mohou i za marihuanou.Mohou si klidně koupit bouchačku a vystřelit si mozek z hlavy.I to je tam běžné.Jestli má marihuana léčivé či osvícenské výsledky,pak ať se s ní léčí,maže a pod.,ale ať tu nejezdí zhulení řidiči nebo neběhají lupiči bank.Prostě marihuana v běžném životě vůbec nemá co dělat.
09. 04. 2014 | 22:39

Michal napsal(a):

konopí destruuje sociálně, možná televizní divák už je sociální mrtvola a je to jedno, ale pojede autem v protisměru, neb potěšení z drogy slábne a musí se zesilovat..asi vám to nevadí když vaše choť v řádném směru? s dětmi?? (jako můj přítel z jedné vesnice u Nazaretu, otázán, zda mu nevadí, že má rodinu pod libanonským bombardováním, jen odvětil, že si vezme manželku mladší a tahle stejně má jen dcery?) ..špiritus je inkulturocán, generace s ním žijí, snad ještě lidi stmeluje, ač polaroita toho bitím žen není pěkná, ale každá ví, co od pijana může čekat.. kdo jede Téčko, naštěstí umře brzy... kdo rád konopí, již v jižním maďarsku ho může mít hektar, v Moldavii je i kolem cest. .. proč s tím smrdět v česku? I za Rakouska bylo dovoleno mlátit ženy jen v Uhrách, české vlastenky byli o tu rozkoš ošizeny...samoléčení u nás zbytečné, psychiatři jsou zdarma, a pokud tisícina promile má kombinaci alergií tak zlou... klidně do Uhre, ač ta alergie brzy bude i na konopí..praze nevadí jen drogy, ale celá kultura alkoholicko-prostituční turistiky, PROČ NE VE VÍDNI? ha, Beneše vyndat s hrobu a vláčet ulicemi, (zvyk středověkých primitivů příznivcům referend asi srozumitelný) když zničil funkční legitimní a vyvážená stát ba říši!
09. 04. 2014 | 23:45

Saltzman napsal(a):

Do padesátky jsem byl v oblasti drog naprostá naiva a neználek. Dnes je mi jedenašedesát a jsem dobře obeznámený v oblasti drog u současné generace dvacet pět, třicátníků a více. Alkoholismus jsem pochopitelně chápal se všemi jeho důsledky celoživotně, neb je tu odjakživa, kdežto drogy i marihuana byli pro mně novum.

Z pracovišť znám narkomany a všichni o sobě tvrdí, že to mají pod kontrolou. Všichni do jednoho vězí ve finanční neřešitelné situaci. Všichni jsou se silami hotoví, když přijde větší zátěž. Když mají absťák, hroutí se, absentují, není s nimi k vydržení, musí se za ně makat. Zaměstnavatelům vyhovují jako pracující načerno, kdy dluhy je tlačí do práce i v nelidských podmínkách a nemají šanci nic odmítnout. Žádný z nich nehodlá nikdy přestat brát drogy a všichni do jednoho nemají žádnou představu o budoucnosti. Nezajímá je jiné téma, než drogy a maximálně sex a ten řeší ručně, protože nemají prachy. Stud, morálka, odpovědnost k blízkým nulové.

Každý narkoman bere podle finančních možností tvrdou drogu a obdivuhodně lehce je pro ně sehnatelná do deseti minut. Ovšem za peníze a ty jim chybí. Není-li droga tvrdá, pak ji nahrazují zvýšeným hulením marihuany. Ta je ale také za peníze a tak přijde k dobru i prášek Brufenu, když je v dosahu. Sníst plato Brufenu za den v absťáku bez peněz jim nepřijde nebezpečné. Musí totiž fungovat natolik, aby zvládli práci, která jim zase pomůže k penězům na drogy. A alkohol? Pivo pijí sporadicky, protože to je pro ty, kteří potřebují společnost. Narkoman společnost nepotřebuje, protože si s drogou vystačí sám v sobě. Ovšem když není ani na marihuanu, nebo na její dostatek, pak i pivo odstraňuje absťák. Zpravidla hulič pije i pivo a je úplně vygumovaný. V práci pak začíná absťák, ovšem výkon nějaký musí odvést, aby měl za co nakoupit. Ostatní dlužné částky třeba za bydlení, nebo zálohy na výplatu, případně půjčky všeho druhu, úplně ignorují.

Kdo chce tvrdit, že marihuana je v pořádku, pak by měl zohlednit její zneužívání těmi, kteří jsou na drogách závislí. Alkoholik na marihuanu ani nepomyslí. Nic mu neříká. Marihuana se kouří mezi závislými na tvrdých drogách. Ne mezi alkoholiky. Alkohol způsobuje také závislost s těžkými důsledky, ovšem marihuanou ho alkoholik nenahradí. Pravda ovšem je, že jsou i závislí na úplně všem, od tvrdých drog počínaje, přes lehké, alkoholismus, cigarety - tabák, a v neposlední řadě i na hrací automaty.

Kde se mládě člověka setká s hulením marihuany? Rozhodně v kolektivu, nebo i u jedince jím obdivovaném, závislých na tvrdých drogách. Marihuana JE spojovací článek od nevinnosti k tvrdým drogám do lidského odpadu. Agitovat za zlehčování účinků lehkých drog je stejné, jako obhajovat pivo co léčivý nápoj. Vždyť to pivo má tak málo obsahu alkoholu v objemu! A proto se tak dobře pije, až se člověk ve společnosti uvolní, přestává se trápit všednostmi.

UŽÍVAT SI! To je hlavní moto světa dneška. Příliš velký blahobyt, než aby se ctila morálka. Morálně si připadají i ti, kteří bojují za zneužívání slastí, které jsou obsaženy v těch uměle náladu vyvolávajících produktech. Ona tvrdá práce též přinese slast. Ovšem který blb by makal, že?! A tak se nebudu divit, když mně tu napadne nějaký vyznavač marihuany pro mou neznalost. ON je určitě čistý a tvrdé nebere. To jen ti, kteří se nedokáží ovládat přeci. U marihuany z většiny nastává stav, kdy je jakýkoliv problém v pohodě. Prostě marihuana vyřeší jakoukoliv trýzeň svědomí. Když se svědomí zruší, pak není co řešit, že. Není třeba řešit ani vznikající závislost na tvrdé droze.

Tak si to užijte. Nechtějte ale, abych platil za léčení těch, co mají v mozku z drogy kostku!
10. 04. 2014 | 07:45

michall napsal(a):

Dobrý den, s autorem plně souhlasím, dobrý a hlavně výstižný text.
10. 04. 2014 | 07:46

Pavel13 napsal(a):

Možná se ledy pohnou. Záleží na co vrhne Agrofert. Bude to líh, marjánka nebo tabák? Třeba se stane trestným, když budeme mít u sebe (v sobě) množství menší než malé.
10. 04. 2014 | 07:56

Pavel13 napsal(a):

:Saltzman
Alkoholik má stejné absťáky jako jiní narkomani. Taky by možná sáhl po marjánce, jako přechodnému řešení, ale proč by to dělal, když má všude dostupnou a levnější svou hlavní drogu?
10. 04. 2014 | 08:03

dedek napsal(a):

boban napsal(a):
Pokud nezačneme likvidovat problémy už v samém zárodku a budeme se bát je nazývat pravým jménem,vždy a je úplně jedno v jaké oblasti nás to nakonec dostihne a přeroste nám to přes hlavu.Názorných příkladů máme dostatek a stačí je jen vidět no a pokud se někomu líbí USA,tak ať se klidně odstěhuje.Když se mají lidé stěhovat za prací,tak klidně mohou i za marihuanou.Mohou si klidně koupit bouchačku a vystřelit si mozek z hlavy.I to je tam běžné.Jestli má marihuana léčivé či osvícenské výsledky,pak ať se s ní léčí,maže a pod.,ale ať tu nejezdí zhulení řidiči nebo neběhají lupiči bank.Prostě marihuana v běžném životě vůbec nemá co dělat.


Bobane, nepřeji vám nic zlého ale potřeboval byste např. roztroušenou sklerosu, pásový opar či jiné choroby mnohdy spojené s dosti úpornými bolestmi. Potom byste mněl jednoduchou volbu. Požírat nic neřešící prášky od farmaceutické lobby, které vám rychle zničí játra, žaludek, ledniny a jediný účinek je potlačení bolesti tedy avizo vašeho těla, že není něco v pořádku což samozřejmě farmaceutům udělá radost, protože budete vděčným odběratelem dalších jejich výrobků a to na dlouhou dobu a budete jim pěkně sypat penízky. Nebo se dáte cestou vzdělávání a konečně si něco přečtete o léčivých rostlinách, mezi které konopí patří a nejen, že zjistíte, že mnohé z nich léčí kořeny nemocí a nejen důsledky jako prášky a hlavně jsou mnohdy daleko účinnější. Také jsem nemohl konopí přijít na jméno ale po vlastní zkušenosti jsem musel uznat, ža nemá chybu. Nehovořím tady o nějakém zhulení ale o léčebných přípravcích, kde je při aplikaci například v masti tak malý obsah aktivní látky a i množství použité masti taktéž, takže je defakto nemožné, aby to člověka negativně ovlivnilo. Výsledek je ale fantastický. I třebas na lupénku, kdy ty příšerné dehtové masti nejen ukrutně smrdí ale nepomáhají a také nejsou zdraví zrovna prospěšné. Každý lék je vlastně drogou a záleží k čemu a jak se používá. Pokud chcete tvrdit, že marihuana nemá v běžném životě co dělat, tak pak to ale platí pro veškerá léčiva obzvláště ta, která snižují bolest, protože na mnohé z nich vzniká taktéž závislost.
10. 04. 2014 | 08:12

Saltzman napsal(a):

Pavel 3:
Já neobhajuji zneužívání alkoholu. Nejsem ani proti legalizaci marihuany v pěstování a osobní spotřebě, protože jsem přesvědčený, že kdo chce, ten si ji vypěstuje, koupí, sežene, či ukradne a je to jen příležitost dnes k existenci černého trhu s ní. Stejně jako alkohol je nebezpečná při práci, nebo za volantem. Alkohol je snadno v těle objevitelný. S THC je to složitější. Ovšem marihuanu obhajovat při zneužívání je stejně špatné, jako obhajovat alkohol.
10. 04. 2014 | 08:17

Baba Jaga napsal(a):

To: dedek 8:12
Souhlasím zcela s Vaším názorem - i když jsem zatím konopí k léčbě nepotřebovala.
10. 04. 2014 | 08:18

Divobyj napsal(a):

Jak zpoplatnit drogy a prostituci?
To je to,oč tu běží.
Jako řadový daňový poplatník,kuřák a alkoholik mám přece právo žádat,aby byly drogy a prodejný sex stejně zdaněny,jako je dnes chlast a cigára!
No ni?
10. 04. 2014 | 08:24

Ladislav Pigula st. napsal(a):

Sohlasím a podepisuji v plném rozsahu!!!! :))
10. 04. 2014 | 08:37

Saltzman napsal(a):

Divobyj:
Že stát nemůže být pasák tvrdí odpůrci zdanění prostituce. Že může odírat občana pro léčbu sexem získaných pohlavních chorob u nezodpovědných, tomu se říká starost o zdraví občanů. Promiskuita je zcela legální. Daň za ni už je nemorálnost. Není se co divit, že se kuřák, alkoholik, brání poukazováním na tuhle právně morální zvrácenost.
10. 04. 2014 | 08:37

dedek napsal(a):

Saltzman napsal(a):
Do padesátky jsem byl v oblasti drog naprostá naiva a neználek. Dnes je mi jedenašedesát a jsem dobře obeznámený v oblasti drog u současné generace dvacet pět, třicátníků a více. Alkoholismus jsem pochopitelně chápal se všemi jeho důsledky celoživotně, neb je tu odjakživa, kdežto drogy i marihuana byli pro mně novum.

UŽÍVAT SI! To je hlavní moto světa dneška. Příliš velký blahobyt, než aby se ctila morálka. Morálně si připadají i ti, kteří bojují za zneužívání slastí, které jsou obsaženy v těch uměle náladu vyvolávajících produktech. Ona tvrdá práce též přinese slast. Ovšem který blb by makal, že?! A tak se nebudu divit, když mně tu napadne nějaký vyznavač marihuany pro mou neznalost. ON je určitě čistý a tvrdé nebere. To jen ti, kteří se nedokáží ovládat přeci. U marihuany z většiny nastává stav, kdy je jakýkoliv problém v pohodě. Prostě marihuana vyřeší jakoukoliv trýzeň svědomí. Když se svědomí zruší, pak není co řešit, že. Není třeba řešit ani vznikající závislost na tvrdé droze.

Vážený pane, jsem v obdobných letech a přesto s Vámi naprosto nesouhlasím. Takový názor jako Vy jsem mněl také. Víte ono to není zase tak jednoduché a hodně paušalizujete. Souhlasím s Vámi co se týká tvrdých drog a těch, kterí marihuamu zneužívají k hulení ale v mnohém nemáte naprosto pravdu. Předvádíte tady v černých obrazech absťák ale vážený, myslím, že z marihuany má absťák sotva kdo. Na rozdíl od tvrdých drog, mezi které patří i mnohá léčiva. Už jste viděl absťák alkoholika nebo kuřáka? Zažil jste nějakou takovouto závislost, že o ní takto hovoříte? Já ano!! Hulil jsem skoro 60 denně a vím co to bylo, kdy nebylo co dát do huby!!! Také znám pár alkoholiků a vím, kolik práce udělají bez chlastu to samé ti, co jsou závislí na prášcích!! Takže to nesvádějte jen na marihuanu. Vážený hovořme tady ne o konkrétní věci, ale o těch, kteří ji zneužívají. Ano pak budete mít pravdu. V poslední době jste svědkem zneužívání téměř všeho. Dětí pomocí reklam, dospělích také, vydírání pod záminkou ztráty zaměstnání, naprostou nevymahatelnost jakéhokoliv práva, stát, kde občan je vydán na pospas všemu bez jakéhokoliv právního krytí. To jsou ty pravé věci vědoucí k tomu, že spoustu lidí hledá různé berličky a únik alespoň chvilkový z tohoto neustálého stresu. Ona těžká práce nemusí být jen manualního charakteru. A nadávat na mladé? A kdo je vychoval? Kdo jim neustále ustupuje, financuje je a nechává je bydlet i ve 40 letech doma? Dnes se nikomu nechce z teploučka domova!! Takže nenadávejte!! Jsme spoluviníci tohoto marastu i tím, že mlčíme k tomu, co dovolíme i naší vládnoucí garnituře. A s tím nemá marihuana nic společného. Ona jako rostlina je léčivý poklad ale záleží do jakých rukou se dostane. Ne nadarmo se již ve starém Řecku říkalo "v malém množství lék ve větším jed" a to platí pro všechno. Alkohol, tabák a léčiva ať přírodní či umělá.
10. 04. 2014 | 08:38

hlustvisihák napsal(a):

Michal napsal(a):
"konopí destruuje sociálně" - to je spíše naopak, co dělá s rodinou jeden alkoholik si nechte vyprávět
"ale pojede autem v protisměru, neb potěšení z drogy slábne a musí se zesilovat..asi vám to nevadí když vaše choť v řádném směru? s dětmi??" - to je stejné i s alkoholem, jen pravda se THC hůře zjišťuje
"špiritus je inkulturocán, generace s ním žijí, snad ještě lidi stmeluje" - konopí jde s lidstvem a je využíváno po staletí, jen ve 20. století upadlo v nemilost
"již v jižním maďarsku ho může mít hektar" - jde o konopí technické, s nízkým obsahem THC
"Beneše vyndat s hrobu a vláčet ulicemi, když zničil funkční legitimní a vyvážená stát ba říši!" - myslíte říší třetí?
10. 04. 2014 | 08:50

Saltzman napsal(a):

dedek:
Prakticky s vámi souhlasím. Bylina konopí nemá žádný vztah k člověku zneužívateli jejích vlastností. "Nemůžeme se zlobit na strom, že dává stín". Pro zneužívání léčiv jsme přišli třeba o Solutan kapky, které byly jedinečně účinné na kašel. Mnohé léky jsou jen na předpis pro ty samé důvody. Konopí je významná léčivka a pro roztroušenou sklerozu vlastně nenahraditelná. Jak a v jaké míře užívat marihuanu, to vám ani lékař neporadí, protože vlastně nesmí. Lidé postižení nemocí trpí mnohdy zbytečně. Ve většině mají obavy z možného udání sousedem, že si pěstují konopí na zahradě, nebo balkoně, taky, že jim ho huliči ukradnou. Jak a kolik užívat, to si experimentováním a hledáním na internetu nakonec vyřeší. Co si nevyřeší, to je jejich kriminalizování státem.
Já ale psal o jiném. O tom, že se dělá obhajoba zneužívání konopí. Není to totiž nevinné užívání si, ale zneužívání narkomany pro jejich absťáky a zároveň to přitahuje dorost k lidským mrzákům bez morálky. Hulení marihuany není nevinnost! Je součástí narkomanské části společnosti. Stejně tak ujeté je, když se dělá z piva neškodný nápoj, protože při mírném pití jen prospívá tělu. Nesmím ho ovšem pít denně pět půllitrů.
10. 04. 2014 | 09:10

Divobyj napsal(a):

Saltzman

Tvrdit,že stát nemůže být pasákem je samozřejmě nesmysl.
Jednoduše proto,že na druhé straně stát zabíjí své občany legálně drženými a řádně zdaněnými cigáry a chlastem.
Tedy,je-li stát zabijákem,proč by nemohl být i pasákem a distributorem drog?
Opravdu v tom rozdíl nevidím a bude to asi tím,že v tom rozdíl není.
10. 04. 2014 | 09:11

Darja napsal(a):

Já nechápu, o co těm feťákům jde!
Pokud pozře od každé drogy to minimální množství, tak bude nakonec stejně sjetej pod obraz boží.
10. 04. 2014 | 09:44

Pavel13 napsal(a):

Saltzman napsal(a):
"Kdo chce tvrdit, že marihuana je v pořádku, pak by měl zohlednit její zneužívání těmi, kteří jsou na drogách závislí. Alkoholik na marihuanu ani nepomyslí. Nic mu neříká. Marihuana se kouří mezi závislými na tvrdých drogách. Ne mezi alkoholiky. Alkohol způsobuje také závislost s těžkými důsledky, ovšem marihuanou ho alkoholik nenahradí."

Pane Saltzmane, nejsem žádný odborník, abych tady rozhodoval o ne-škodlivosti marihuany. Vy tady jisté argumenty snášíte a zdůvodňujete. Tady jste však ignoroval vysvětlení zcela prosté a jasné. Proč alkoholik v nouzi nesáhne po marjánce, když nemá svou drogu jako požívač tvrdých drog? Tvrďák nemá prachy nebo momentální přístup ke své droze. Jenže, když má alkoholik na marjánku, má i na alkohol a sežene jej daleko snadněji než ji.
Tím nijak nevyvracím podstatu vašeho zjištění, že závislý na tvrdých drogách v nouzi nesahá po dostupnějším a lacinějším alkoholu, ale pídí se alespoň po marjánce. O tom totiž vůbec nic nevím.
10. 04. 2014 | 09:50

dedek napsal(a):

Saltzman napsal(a):
dedek:
Prakticky s vámi souhlasím. Bylina konopí nemá žádný vztah k člověku zneužívateli jejích vlastností. "Nemůžeme se zlobit na strom, že dává stín". Konopí je významná léčivka a pro roztroušenou sklerozu vlastně nenahraditelná. Jak a v jaké míře užívat marihuanu, to vám ani lékař neporadí, protože vlastně nesmí. Lidé postižení nemocí trpí mnohdy zbytečně. Ve většině mají obavy z možného udání sousedem, že si pěstují konopí na zahradě, nebo balkoně, taky, že jim ho huliči ukradnou. Jak a kolik užívat, to si experimentováním a hledáním na internetu nakonec vyřeší. Co si nevyřeší, to je jejich kriminalizování státem.
Já ale psal o jiném. O tom, že se dělá obhajoba zneužívání konopí.

A to je právě to. Myslím, že ten článek nebyl psán ve prospěch "huličů" ale právě na ochranu těch, kteří ji bytostně potřebují. Právě poukazuje na nesmyslnost kriminalizace těchto lidí. A, že páni doktoři nevědí? Oni by věděli, pokud byste cinkal korunkami!! Myslíte, že dnes něco vědí o nových lécích? Znají jen jejich cenu a kolik bodíků u dealera získají na zaplacení zahraniční dovolené!! Pacoš jim je šumák. Co na tom, že mu lék trochu pomůže ale v dalším ho ničí!! Budou alespoň další bodíky za další léky!! Jo milý pane taková je to dnes doba. Navíc u přírodních léčiv bývá dáno nějaké doporučené množství ale každý jsme jiný a každý to snáší jinak. Proč myslíte, že dnes pokud vyhledáváte léčivé účinky rostlin, tak tam skoro nejsou a je tam odkaz na to, že EU zakázala informace o rostlině sdělovat? Kdopak to asi prosadil? Poslouchal jsem nějaký pořad, kde byli zástupci lékařů, zákonodárců a těch, kteří mařenu pěstují. Bylo to uajímavé už jen v tom, že jeden pán, co to pěstoval pro dceru kvůli bolestem tam říkal, že ho roční dávka pro dceru vychází cca na 1500Kč a když se redaktor obrátil na zástupce farmaceutů, ta stejná dávka by od nich vyšla na 250-300 000Kč. Kdopak na to má? A začíná běžet další věc a to, že si nebudete smět vypěstovat žádnou rostlinu tedy ani zeleninu z vlastních semen nebo hlíz. Hádejte komu to zase bude sloužit? I zelenina má obrovský vliv na zdraví člověka. Jo jo prachy, to je ten důvod!!!
10. 04. 2014 | 10:14

17, 5 bilionů dolarů vrátit nejde napsal(a):

Bez drog by asi nebylo ani náboženství. Nebylo by tedy ani mnoha válek.
Nejnebezpečnější drogou je pak úporná snaha hromadit majetky, to často vede k ještě větším krveprolitím než náboženství.

Dej úředníkovi pocit jistoty - a začne plodit nebezpečné kraviny.
Drž nad ním bič /vem mu jeho drogu/ a bude sloužit k tvé spokojenosti..
10. 04. 2014 | 10:23

siven napsal(a):

dedek - Velice moudré a trefné, není co dodat. Bohužel.
10. 04. 2014 | 10:57

santawizard napsal(a):

Ježíšek tabáček šíří rakovinu:

1)I když je celá ta bible a marijuána zakázaná ,ale registrované partnerství je dovoleno,to ještě neznamená ,že rastafariáni jsou děti ďábla ,ale homosexuálové jsou děti boží.

2)I když kurevník platí kurvám,to ještě neznamená ,že to jsou úplatky či předražená zakázka jako u korupce.
10. 04. 2014 | 11:45

kasparek napsal(a):

M.Friedman - nositel Nobelovy ceny za ekonomi "Proč by měly být drogy zlegalizovány" (anglicky) https://www.youtube.com/watch?v=nLsCC0LZxkY - toto je přátelé ekonom staré školy. Ne ten kdo vysvětluje svůj jeden sloupeček v nějaké tabulce, ale ten, který mluví o lidské přirozenosti, morálce a právu.
10. 04. 2014 | 12:04

Marouš napsal(a):

Z příspěvku moudrého, biť omezeného Bobana, velkého odpůrce konopí, je jasné, v čem je problém! Bob asi neporozuměl úvaze autora, která mimo jiné správně označuje alkoholismus a gameblerství jako společensky nebezpečnější závislosti. Je jedno, jaké důsledky na život má alkohol nebo hrací automat. Kolik lidí za volantem usmrtil a lkohol ve srovnání s konopím. Konopí nám tu totiž produkuje nebezpečnou skupinu lupičů bank! Bobe jdi na pivo a nerozumuj tady.
10. 04. 2014 | 13:04

resl napsal(a):

marihuana má oproti akoholu všchny přednosti. nevyskytuje se agresivita /což se u opilců v rodinách říci nedá/, čímž zároveň odpadá všelijaké napadání jak na veřejnosti, tak doma. I když k řízení bych marihuanu nedoporučoval, má opět před alkoholem přednost. Pod jejím vlivem se zdá jízda daleko rychlejší i když jedete max. 50km/h a nutí k pomalejší a opatrnější jízdě, zatímco opilec se domnívá, že umí jezdit rychle i s alkoholem, navíc jej alkohol k rychlejší a riskantnější jízdě provokuje.
10. 04. 2014 | 13:06

Franta napsal(a):

alkohol meni okamzite po požití psychiku , osobnost, člověk se přestává ovládat , mizí zábrany, to marihuana nedělá !
10. 04. 2014 | 13:42

strana přátel marijuány napsal(a):

V podstatě se jedná o 4 druhy konopí:
1/ průmyslové konopí,které se může bez nahlašovací povinnosti pěstovat až do 100 metrů čtverečných.2/marijuána pro zdravotnické účely ,kde povolení k zacházení mohou dostat patrně jenom lidoví léčitelé,protože všichni ostatní doktoři to dostávají automaticky.3/marijuana pro pohostinské účely v osobním vlastnictví podle vzoru alkoholu a tabáku,kteří jsou stejně více společensky nebezpečnější než celá marijuána dohromady4/ křestanská marijuána jako pomazání,kde není, jak se říká žádná droga,ale je tam Ježíš Kristus,což se pochopitelně nedá dokázat žádným laboratorním testem ,ale jedině vírou v Ježíše Krista
10. 04. 2014 | 13:54

Sech napsal(a):

Autor

Nažraný vlk a celá koza? To je přece fundament dnešní doby. Pokrytectví, lhaní, zfalšované statistiky nebo lživé zpravodajství. Marihuana, Rath, Prompro, Janoušek,
Rittig, autobazary, skládky sajrajtu, metyl, Blanka,
Snad jen mimo zpráv o přírůstcích v ZOO. Dřív by to pro mě byla marginálie. Neprávem. Dnes hltám cokoliv, kde je alespoň zrnko pravdy.

Váš problém s trávou je jen mikrostřípek celé té obludné mozaiky.
10. 04. 2014 | 14:21

fafnir napsal(a):

dedek
jenom poznámka.Ano souhlasím, u některých chorob je konopí léčivka.Stejně jako opium a opiáty.
A je stejně zneužitelné.Ostatně soudím,že 99,90% uživatelů marihuany nemá roztroušenou sklerosu,ne atopický ekzém,či podobnou chorobu,na kterou je indikováno konopí a produkty z něho.
10. 04. 2014 | 17:20

dezko napsal(a):

. And a large long-term study in New Zealand showed that people who began smoking marijuana heavily in their teens lost an average of 8 points in IQ between age 13 and age 38. Importantly, the lost cognitive abilities were not fully restored in those who quit smoking marijuana as adults
resle jak dloho cudis?
Jsi se chlubil Davidovy ze uz jsi coudil za komance.
To musis mit dobre rozmichany v makuvce
10. 04. 2014 | 17:57

petrph napsal(a):

Když ona veřejnost příliš proti rozhodnutí soudů protestovat nemůže. Když před 3/4 rokem rozhodl Nejvyšší soud o zrušení stíhání zkorumpovaných poslanců, tak jsme taky mohli jenom držet hubu a krok...
Neboli,politikům se povedlo soudní systém "odstavit" ze systému demokracie, občané ani volbami ani jinak nemohou ovlivnit jejich jednání. Jistěže nikdo nestojí o nějaký soudní "populismus", ale určité principy základní spravedlnosti a morálky (kde to výklad zákona umožňuje) by měl být samozřejmostí. Ale jestliže Nejvyšší soud při jedné příležitosti odsoudí okradeného pro střílení po zlodějích za pokus úkladné vraždy, a při druhém vlastním značně extenzivním výkladem osvobodí zkorumpované poslance, tak vůči tomu je zpřísnění postihu uživatelů marjánky vlastně normálka...
10. 04. 2014 | 18:00

eddy3 napsal(a):

Na následky mariuhany ještě nikdo neumřel a co lidstvo jest se používala jako léčivka.
Zato následky alkoholu, cigaret a některých tzv . léčiv jsou fatální a stojí pěkné peníze. Užití konopí připravuje o zisky farmaceutický průmysl , tabákový průmysl a výrobce alkoholu. Proto se neustále lži o působení mariuhany , místo toho aby se hovořilo o léčebných účincích a dále se zkoumaly. Naproti rozhodnutím různých soudů si ji stejně budou pěstovat tisíce důchodců , aby si vyráběly různé produkty , které jim budou ulevovat pomáhat v boji proti neduhům jako RS , Parkinson ,diabetes , vysoký cholesterol, ekzémy a další. A v případě prodeje v lékárnách kdo si ji bude moci za ty peníze koupit.
10. 04. 2014 | 20:20

prd napsal(a):

Nezáleží co v sobě máme za látky, rozhodující faktor je záměr. A co je horší? Když se někdo legálně ožírá, aby si druhý den mohl říci "co si nepamatuji, se nestalo," zmlátí manželku, děti a nableje doma do hajzlu nebo nelegální vyklidněný zkouřenec, který si chtěl jen odpočinout vyrelaxovat tělo a hlavu a doma tak akorát vybílí ledničku? Který z těchto černých scénářů je přijatelnější? :D
10. 04. 2014 | 20:36

santawizard napsal(a):

V pozadí konopného zákona je konflikt zájmů mezi soukromným a osobní vlastnictvím.
Dekriminilizace konopí versus legalizace konopí.Co to znamená?Je libo domácí a nebo kupované.?
Pěstovat si to pro vlastní potřebu se však může jenom jako zločin proti zločinu v přiměřené obraně,proti černému trhu a máfie od kterých by se to člověk musel kupovat v jednotlivých dávkách aby riskoval jenom pokutu a nešel do kriminálu.
Co to znamená přeloženo do alkoholu?
Výroba domácího vína by byla zakázana jenom aby si tu flašku musel člověk koupovat na černo od Alkapona?
10. 04. 2014 | 21:03

Adam Procházka napsal(a):

názorné grafiky ku zvěcnění diskuze:
1)
http://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140673610614626/images?imageId=gr2

modrá: škody způsobené uživateli
červená: škody způsobené okolí
-------
2)
http://www.integrale-psychotherapie.de/drogenpolitik.html
grafika c:
levá strana "Suchtpotential" = návykovost
vpravo "Langzeitschäden" = dlouhodobé škody

Tož tedy: co chceme zakazovat, komu, proč a co je nám vůbec do toho?
11. 04. 2014 | 01:29

Hermann Fritzmeier. napsal(a):

Tak dejte hlavně bacha, abyste se nepoblinkal. To byste pak vypadal ještě míň chytrej, než takhle.
Jinak si myslím, že normální, zdravý člověk nepotřebuje ani chlast, ani tabák, ani jiné drogy. Klidně mohou být zakázány všechny najednou....
A nemocný by měl být léčen lékařem a to i s využitím např. konopí, pokud mu to pomůže.
11. 04. 2014 | 09:54

resl napsal(a):

tráva je velmi bezpečná halucinogení, lehká droga, na které není závislost a je spíš vhodná do společnosti. zatímco alkohol je vhodný jen první hodinku, dvě, než začne na vybrané jedince působit se zvýšenou hádavostí, agresivitou. následuje nevolnost, bolest žaludku a nápor na ledviny. joint má v sobě akorát nebezpečí ve zvýšené chuti k jídlu všeho druhu, tedy i ke sladkému. navozuje nejen přátelskou náladu, ale bystří mozek, dobře formuluje věty, některým se lehce veršuje i když na tělo působí lehkou, příjemnou unaveností. zajímavé je, že zvyšuje postřeh, což se vám může přihodit se zvrhnutím sklenice, kterou byste v mnoha případech nebyli schopni zachytit. Jen jízda autem /když neřídíte/ se vám jeví jako rychlá i když se tzv. sotva vlečete.
11. 04. 2014 | 16:21

bruno.kudrna napsal(a):

violo možná něco nastudovat a pak tady psát bludy prej pobodaly kvůli marihuaně no
lolololoooooooooool!!!
11. 04. 2014 | 19:18

michal napsal(a):

Zdá se mi to, nebo se tento blog zastává huličů? Snad ne, protože huliči zastání v ČR nepotřebují. Tento stát je nejen prochlastaný a prokouřený a proautomatovaný skrz naskrz, ale také prohulený. I dle statistik. Po huličích tady nikdo opravdu nejde. Jsou všude- na základkách, na středních, za volantem dodávek, které doručují zboží, na hlaváku, v klubech, mezi rockery, kravaťáky, učni, učiteli, politiky... Abyste mi rozuměli-já nejsem obecně proti hulení, přesto, že nehulím. Jsem rocker a plno mých známých a kamarádů hulí. Jen chci připomenout, že se tady rozhodně nehulí málo, jak si tehdy, v samotářích postesknul macháček. Naopak, hulí s prominutím už každý blbeček, dávno se z toho vytratilo nějaké kouzlo, přesah, inspirace, nějaké 'vyšší souvislosti'. Hulí se tu hodně, ale nemá to žádnou 'kulturu'. I když můžete namítnout, že to samé platí pro tolerovanou (neférově!?) drogu alkohol. Za určitých okolností působí idiotsky nebo nebezpečně alkoholik i huliči... Opravdu si nemyslím, že by od teď policie místo drogových gangů pronásledovala děti s 'brčkama'. Ale to, že je minimálně velmi diskutabilní státem kontrolované předražené pěstování konopí...
11. 04. 2014 | 21:17

michal napsal(a):

...že je diskutabilní státem kontrolované pěstování konopí, to je pravda! Jsem zapomněl napsat:-) takže kdo ví, jak je to ve skutečnosti se mnou a s hulením:-)
11. 04. 2014 | 21:28

Renata napsal(a):

Pane Špoku,
mnohokrát Vám děkuji za blog. To jsem nevěděla.
Hezký den
Renata
14. 04. 2014 | 15:24

kapela nahulený samotář. napsal(a):

Problém s hulením?Kuřácké salóny pro zdraví škodlivé cigarety a zdraví prospěšnopu marijuánu?Tabákové novinářství a konopné noviny.?Dopovat se s tím a nebo meditovat s tím?
S čím prosím?
Není náhodou kouření zdravé škodlivé?
Je libo raději nikotýnová a nebo hašišová žvýkačka?
15. 04. 2014 | 01:00

kamila napsal(a):

Dobrý den,
prosím čtenáře o spolupráci při výzkumu zaměřeném na děti alkoholiků, kdo má zkušenost s rodičem (opatrovníkem) alkoholikem, prosím vyjádřete svůj názor v mém dotazníku do diplomové práce. Vyplnění trvá přibližně 5-6 minut.
Umístěn je zde: http://prokrastinace-alkoholismus.vyplnto.cz/

Ještě jednou děkuji všem zúčastněným a zároveň se omlouvám za příspěvek, který s tématem ne až tak úzce souvisí.
Hezký den.

KH
17. 06. 2014 | 11:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy