Umění odejít z politiky

27. 01. 2014 | 03:33
Přečteno 17833 krát
aneb, kdy je politik žábou na prameni

Umění odejít patří k nejtěžším životním a profesním rozhodnutím, nejen v politice. Nepsaný kodex slušného politika velí odejít po prohře ve volbách nebo po odhalení nějaké kauzy. Avšak dobrovolně odejít z vrcholu nedokáže skoro nikdo.

Je čas odejít

Tento imperativ politici velmi často přehlížejí a vytěsňují, ztrácejí sebekritiku a schopnost objektivně hodnotit situaci, a to za podpory příliš loajálních poradců a podřízených. Zatímco na západ od našich hranic se z úřadu odchází při každém stínu podezření, v Česku je zvykem chytit se křesla a vytrvávat v něm tak dlouho, až se opozice, novináři a občané vyčerpají, zapomenou a ono to nějak „zapadne“. Nezapadne. Politik, který neumí odejít včas, poškozuje nejen sebe, ale i úřad, kterému velí, vládu ve které sedí a stranu, kterou zastupuje.

Rekordy v délce odcházení a rozsahu napáchaných škod v naší politice drží někdejší předseda KDU-ČSL a místopředseda vlády Jiří Čunek. Jeho úporné ne-odcházení výrazně přispělo k pádu vlády Mirka Topolánka.

Proč politici tak rádi zůstávají ve funkcích, a ještě k tomu často projevují lítost nad nedostatkem času na rodinu a koníčky? Protože bez té důležitosti, novinářů, bez záře reflektorů, obdivu a uznání se život náhle jeví prázdný a skutky bezvýznamné. Moc a sláva jsou totiž tvrdé drogy. Odchod z politiky je někdy těžší než odvykací kúra. A ještě to velikášství – beze mě to přece nepůjde! Tak vypadají abstinenční projevy syndromu politického pádu, které mistrně popsal Václav Havel ve své hře Odcházení. Bývalý kancléř Vilém Rieger z této hry je přesvědčen o své nenahraditelnosti: „… teprve teď vidím, kolik lidí věří v tradice, hodnoty a ideály, které jsem v jejich očích ztělesňoval a které po mém odchodu jako by ztrácely každým dnem na vážnosti…“

Česká vláda má sedm životů

Kodex slušného politika praví, že legitimně zvolená vláda má sedm životů jako kočka. Padne málokdy jen po jediné kauze jediného ministra. Ale všechny kauzy v souběhu se setrváním odpovědných politiků v křeslech se sčítají. Diskreditaci Nečasovy vlády a celé české pravice odstartoval politický kabaret Věci veřejných a neschopnost Víta Bárty včas odejít, přidaly se i aféry ODS, kupříkladu ProMoPro. Kauza předražené zakázky na audiovizuální techniku během českého předsednictví v Radě EU odstartovala v únoru 2011, avšak Alexandr Vondra rezignoval na funkci ministra obrany až koncem listopadu 2012, když důvěryhodnost jeho osoby, celé vlády a vládního boje proti korupci byla touto kauzou otřesena. Vondra politickou odpovědnost za své selhání v úřadu ministra pro evropské záležitosti nikdy nepřiznal. Stejně jako případ Víta Bárty i Vondrovo ne-odcházení se stalo jedním z pomyslných hřebíků do rakve Nečasovy vlády.

Vraťme se k již citovanému kodexu slušného politika. Laťka je nastavena tak vysoko, aby se odcházelo nejen po aférách, ale i po politické prohře. Odchod ve správnou chvíli demonstruje schopnost sebereflexe a umožňuje návrat politika, pokud prokáže svou nevinu a znovu dokáže oslovit voliče.

Volání po změně

Umění reflektovat politickou prohru, po pádu poslechnout pud sebezáchovy a učinit změnu patří k povinné výbavě každé politické strany.

Od začátku tohoto roku už dvě politické strany bývalé koalice po nevydařených sněmovních volbách 2013 vsadily na změnu. ODS nejen zvolila nového předsedu, ale bez sentimentu úplně vyměnila celou politickou generaci ve vedení a provedla zásadní reorganizaci. Její někdejší koaliční partner Věci veřejné dopadl ve volbách daleko hůř: přežívá díky čtyřem poslancům, zvoleným na kandidátce Úsvitu Tomio Okamury. Ve snaze posílit důvěryhodnost Věcí veřejných v listopadu 2013 Vít Bárta odešel z pozice předsedy strany. O víkendu tato strana zvolila nového předsedu a nové vedení. KDU-ČSL si zvolila Pavla Bělobrádka jako předsedu již v roce 2010 po neúspěšných volbách, kdy se strana nedostala do sněmovny. Dnes KDU-ČSL je znovu vládní stranou.

Zelení byli ve druhé Topolánkově vládě, když je do sněmovny v roce 2006 přivedl Martin Bursík. Strana zelených je snad jediná, která nemá na svém kontě žádnou aféru či kauzu. V roce 2009 Bursík po prohraných evropských volbách z pozice předsedy strany odstoupil. Předsedou se stal Ondřej Liška. Pod jeho vedením zelení neuspěli v parlamentních volbách v letech 2010 a 2013. V roce 2013 jim chyběla necelá 2 procenta do pětiprocentní hranice pro vstup do parlamentu.

Na lednovém sjezdu 2014 zelení slibovali sebereflexi. Bez ohledu na další prohru Liška z pozice předsedy nedokázal odejit a tříprocentní podporu voličů označil za úspěch. Jen proto, že zelení se v porovnání s rokem 2010 polepšili přibližně o půl procenta a dosáhli alespoň na státní příspěvek. Liškův vyzyvatel a protikandidát na předsedu Petr Štěpánek mu vyčetl odchod řady výrazných osobností včetně Martina Bursíka, úbytek členské základny, pokles počtu zastupitelů a v neposlední řadě neschopnost reagovat na nové podmínky – na rozdíl od lidovců.

Zelený suterén

Volání voličů po změně zelení nevyslyšeli. Znovu zvolili Ondřeje Lišku, vsadili na stejný styl kariérního politika s intelektuálními ambicemi, který má k realizaci svých vizí hodně daleko.

Ondřej Liška sice umí vést vyostřenou intelektuální debatu v televizním studiu, ale vyhýbá se skutečným střetům a konfliktům. Proto nedokázal vyvážit sílící vliv stranické opozice a zabránit razantnímu posunu strany doleva. Za projevy Dany Kuchtové a Matěje Stropnického na posledním sjezdu zelených by se nemusela stydět ani KSČM. Strana tak opustila politický střed, kde se udržovala za vedení Martina Bursíka. Tím ztratila minimálně polovinu svých potenciálních voličů a klesá do politického suterénu. Ne-odcházení Ondřeje Lišky konzervuje nevolitelnost zelených. Právě proto se na sjezdu přece jenom odcházelo. Mezi odcházejícími jsem s těžkým srdcem Stranu zelených opustila i já. Po 15 letech.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Medikolog napsal(a):

Přecházíte do KDU ČSL, nebo do které parlamentní strany, paní Stehlíková? Zelení se jeví na odpis, tak škoda stranických příspěvků... Myslí vám to racionálně.
27. 01. 2014 | 05:34

antipolitik napsal(a):

Ještě by to chtělo umění držet už konečně kušnu madam Stehlíková.
27. 01. 2014 | 06:03

olga napsal(a):

Odejít z politiky by nebylo tak nesnadné. Nesnadným je odejít od zdroje peněz. Když odejít, tak s balíkem peněz. Problémem jsou peníze. Nezastírejme si skutečnost. Berme věci tak, jak se skutečně mají...
Vládnou nám peníze. Proto nechceme komunismus.
27. 01. 2014 | 06:28

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

Ano, je to nemoc pseudopravicových neobolševíků

To co předvádí a předvedli tací s.Topolánek, s.Nečas, Čunek, Vondra... a podobní 'pravičáci' je nejenom neuvěřitelné, ale i do nebe volající. To už se ani nedá nazvat pouze otrlostí, výsměchem a neomaleností.
27. 01. 2014 | 06:40

Terry Fox napsal(a):

Podle mě je docela trapas, že se Zelení v Česku chápou jako pravicová strana. To je úplně v rozporu s tím, jak Zelení vystupují třeba v Německu nebo v Rakousku, tam se počítají spíše k levici. Takže posun Zelených doleva i v Česku je posun tím směrem kam Zelení logicky patří - na stranu oponentů kapitálu a podnikatelů. Nebo vy vidíte původce znečištění nebo ohrozování životního prostředí někde jinde, paní Stehlíková? Vy jste chtěli být pravicoví, a krýt se přitom zeleným štítem. To prostě nejde, a to je ten důvod proč nemají zelení v Česku voliče. Zelené totiž volí právě levicově orientovaní voliči. Ale to vy jistě víte, jenom tady zavádíte.
Když mluvíte o umění odcházet z politiky, zdá se, že vy se na nic takového nechystáte. Ve které pravicové straně se budete ucházet o přístup ke korytům? - Ale nechme se překvapit. Paživjom - uvídim.
27. 01. 2014 | 07:04

Maximus napsal(a):

Členění neodcházečů z politiky jako ve škole:
Vždycky jde o (1) peníze nebo u těch vyšších postů o (2) pohlídání vysokých pozic tzn., aby se jim nemohlo nic stát případně, kdyby byli na vysokých postech tito politici nahrazeni např. opozicí. Proto ta afinita k poslaneckým a senátorským funkcím. U politického potěru jako byli lidé od VV či LIDEM, zase šlo o to, že většina těchto poslanců věděla, že se již nikdy na dobře odměňované poslanecké posty nikdy nedostane. No a za (3), pak je tu zednářské bratrstvo, rozlezlé ve více stranách a hnutích, které ovšem na politických postech setrvává z odlišných "ideologických" důvodů, přičemž vysoké platy a odměny jsou slušným benefitem. Třeba takový Bárta by mohl vyprávět, že? Zhruba se jedná o cca 12-15% v senátu či PS. No a za (4) to raději neuvedu, to se nesmí....
Někdy se výše uvedené body prolínají a dokonce platí u některých borců body (1) až (5) současně!
Hezký den, z tohodle se nikdy nemůžeme vyhrabat.
P.S.
Výše uvedeným bodům se docela vymyká M.Zeman, ten si dal pauzu na 10 let, když ho bratrstvo uvedené pod body (3) a (4) dalo předčasně do důchodu.
P.P.S.
Tenhle text by mohl projít korektorskou kontrolou, není tam napsáno něco co by se neslučovalo se zde vytýčeným kodexem slušnosti a morálky.
27. 01. 2014 | 07:09

Maximus napsal(a):

Sorry - bod (5) je šotek.... případně další varianta. (-:
27. 01. 2014 | 07:11

Maximus napsal(a):

Došlo na e-mail a souvisí to s článkem.

POSLANECKÁ KANTÝNA

Obyčejný člověk pracuje obvykle 8 hodin. Po 4,5 hodinové šichtě má ze zákona nárok na přestávku. S přesným dodržením 30 minut musí rychle najít restauraci nebo hospodu s dobrým menu, aby se rychle nasytil a ihned se vrátil zpět na pracoviště. U poslanců je to jiné. Ti si mohou jít na svačinku, na oběd, nebo na večeři kdykoliv uprostřed jednání nebo po vyhlášení přestávky určené k obědu. Poslanecká kantýna praská ve švech. Žádný zaplivaný bufet, jídlo na “stojáka“ nebo pach rozteklého levného oleje. Jídlo se podává v míšeňském porcelánu, skleničky z dnes již uzavřených skláren cinkají a příbory se třpytí novotou. Prostředí útulné jako v luxusní restauraci s pěti hvězdičkami. Poslanecká kantýna je otevřená každý všední den od 7.30 do 19.00, v pátek jen do 16.15 nebo při mimořádných zasedáních do pozdních hodin. A jak vypadá jídelní lístek?

Název pokrmu, pití cena běžná cena
hovězí vývar,těstoviny, zelenina.... 3.- 30.-
150 g - vídeňský guláš, knedlík.....63.- 145.-
150 g - srbský vepřový kotlet, rýže.63.- 185.-
omeleta se sýrem, brambory..........34.- 115.-
150 g - vepř. steak, šunka, sýr... 34.- 185.-
150 g - vepř. panenka, šunka, sýr...78.- 205.-
150 g - vepř. panenka “Pireus“......79.- 210.-
150 g - kuřecí steak “Hawai“, sýr...71.- 160.-
150 g - kuřecí soté “Palermo“,šunka.73.- 195.-
150 g - kuřecí řízek smažený........54.- 160.-
150 g - krůtí steak zapeč. s chřestem.67.-215.-
150 g - krůtí steak s česnek. máslem.53.- 165.-
430 g - salát. talíř se šunkou a sýrem.35.-120.-
tatarská omáčka....4.- 20.-
ďábelská omáčka....4.- 25.-
brambory opékané...6.- 35.-
hranolky...........11.- 35.-
brambory zlaté.....12.- 40.-
bramborové roští...8.- 35.-
rýže dušená 4.-....30.-
káva “Presso“......6.- 25.-
káva “Turek“.......6.- 25.-
čaj černý..........3.- 15.-
2 dcl - kofola.....7.- 25.-
pivo “Gambrinus“...7.- 30.-
Tento lístek platí na jeden den, druhý den je drobně obměněn. Sorry, tabulka se asi trochu rozhází......

Pro zajímavost: v červenci 2006 vážilo 200 poslanců 15 830 kg, v červnu 2010 ti samí poslanci vážili 18 130 kg. To znamená, že poslanci za 4 roky v poslanecké sněmovně přibrali 2 290 kg, jeden průměrný poslanec za 4 roky přibral 11,45 kg.
K jejich nadváze a obezitě také přispěla jejich poslanecká kantýna. Pokud představitelé státu zrovna nepobývají v poslanecké sněmovně, mohou využít další z 8 sněmovních hospod.

Sněmovní hospody:
1) Poslanecký klub 1 - dolní parlament
2) Poslanecký klub 2 - U Roury
3) Poslanecký klub 3 - U Rückla
4) Poslanecký klub 4 - v podzemí ve sklepě
5) Poslanecký klub 5 - pod palácem Smiřických
6) Restaurace Sněmovní 1 - i pro úředníky
7) Restaurace Sněmovní 2 - největší restaurace
8) Kavárna Demokracie - jen pro poslance a senátory
9) Kavárna u hlavního sálu (skandál Petra Kotta z ODS)

Ze státního rozpočtu je na provoz kantýny, restaurací a hospod ročně vyčleněno cca 46 milionů Kč. Jedná se sice o drobky, ale v době snižování platů a rušení benefitů státním zaměstnancům by bylo ohleduplné tyto výdobytky poslanců zrušit a kantýny a restaurace ponechat tržnímu hospodářství.

Tak to těm zodpovědným holkám a klukům, kterým většina z nás ve volbách dala podporu, přejme!!! Jen ať si baští a tloustnou. Je to stejné, jako když se nuceně krmí husa tak, že jí šišky nebo kukuřici cpou do krku. aby byla po zabití hodně tučná. Husa se bránit nemůže, poslanec ale jenom využívá příznivé podmínky pro své stravování, které si sám odhlasoval. Naštěstí nadváha je po kouření našim hlavním rizikovým faktorem kardiovaskulárních onemocnění. Takže paní a páni poslanci. Žerte co možná nejvíce, máte to téměř zadarmo. Prý nebudete muset podstoupit jako ty martinské husy to a samé. Infarkty a jiné zdravotní problémy se o vás dobře postarají. To zase bude na druhou stranu překrásná odměna vašim zklamaným voličům z celé šíře politického spektra...

Ještě že si poslanci neodhlasovali státní pohřeb. To by byla daň z blbosti zase o něco
vyšší...

nabízí se otázky:
„Kdyby tam seděl kdokoliv z nás, co to teď pohoršeně čteme a nadáváme na ně, byli bychom jiní? Chovali bychom se jinak? Snažili bychom se o zavedení spravedlivých cen?“

odpověď: „...ani omylem! Většina z nás asi ne! Nebo se mýlím?
27. 01. 2014 | 07:38

olga napsal(a):

Maximus
Byli bychom stejní! A to bude stále. Pokud nedáme na první místo Boha!
A to nedáme!
To bude až v Božím království.
27. 01. 2014 | 07:43

TomášL napsal(a):

Nezbývá než Vám popřát do života vše dobré.
27. 01. 2014 | 07:51

šašek z Jihlavy napsal(a):

Pokud mají zelení na svých kandidátkách takové persony jako v Jihlavě, jsou pro mne nevolitelní. Pražská sestava je o to horší, že si někteří její protagonisté čichli k moci, a podle pravidla "na málo zelíčka hodně slimáčků" vystrkují na sebe kusadla.
Děvče z kazašských celin nebo billboardová Zubovová jsou podobně jako Kačenka-biomasa dostatečně profláknuté, uvidíme, jakou potravu ukuchtí liška bystrouška do voleb parlamentu EU.
Horší zpráva je z pražské organizace ČSSD, Bohouš ze strachu před místními kmotry přistoupil na protlačení do funkcí náměstka nejen peněz-lačného Hulinského, ale chce Stropnickému podstrčit do hnízda kukaččí vejce, z kterého se jako obvykle vylíhne agresivní všežravec - co nespolkne, to vystrnadí nebo pokálí. Pokud si Babiš nedupne, čekají nás do půl roku nové volby, tentokrát s dalším adeptem na odcházení.
27. 01. 2014 | 08:16

antipolitik napsal(a):

Já jen nechápu, že když jsme měli všude tolik politickejch chytráků jako je blogerka, že jsme v takový řiti.
27. 01. 2014 | 08:17

Míla napsal(a):

Šašek+antipolitik
bez komentáře,oba máte stoprocentní pravdu.
27. 01. 2014 | 08:45

hui napsal(a):

četbou jsem nabyl pocitu,že po sérii císařů s jepičím životem následovalo vždy v dějinách cosi jako velká změna,zrod nové a velké entity:

po sérii desítky "vojenských císařů" (Decius a další,doba prvních bojů s Góty po r.250 n.l.)přichází Diokleciánova územní reforma říše římské a s ní zrod tisíc let trvající Byzantské říše

po sérii 6 byzantských císařů za dvacet let přichází císař
LEO III (717-741) s ničením ikon ,a po něm v bojích Byzance,Chazarů,Arabů zrod velikého ruského státu s nástupem vládce Svyatoslava,který načas měl sídlo až i v Rumunsku.Předtím vyhubil mnohé,např.multinacionální multikulturní chazarské město Atil u Kaspu.Oba průsmyky-cesty do Evropy :"Vrata Alanů" a "Vrata Hunů" od té doby byly pod kontrolou.
27. 01. 2014 | 08:54

Ládik!!! napsal(a):

Česká politika se mi strašně líbí.
27. 01. 2014 | 08:59

Míla napsal(a):

Ládíku
jak dopadl kamarád na Lysé Hoře?Bylo tam hodně omrzlin,vítr a pociťová teplota -60.
27. 01. 2014 | 09:23

neo napsal(a):

Maximus:

to ve školní jídelně je to ještě levnější :)
Jinak to srovnání je divné, protože porovnává ceny kantýny a restaurací. Budiž, ale určitě se najdou nedotované restaurace a jídelny, kde se najíte za podobnou cenu. A to i velmi podobně.

Jídla jako Hawai steak a kuřecí soté a vepřový steak se šunkou a sýrem... to jsou jídla z běžných hospod, která luxusní restaurace nemůže nabízet.

u nás kantýna nabízí jídlo za podobné ceny, sice se nejí z míšeňského porculánu, ale to zase tak nevadí.
27. 01. 2014 | 09:31

blecha písečná napsal(a):

Umění odejít?
Ale, ale.
S tím jděte k šípku, paní političko.
Od koryt se dobrovolně neodchází.
Umění je koryto schvátit a držet.

Je to totiž pseudodemokratická klasika.
Zažitá.
(V Kazachstánu stejně jako tady).
Lid obecný si už za ta léta pseudodemokracie na to zvykl a tak místo, aby mu sloužili vládci a zvolení a náměstci a ostatní služebníci a vykonávali jeho vůli, je to přesně naopak.

A pak že prej vláda lidu.
Hahaha
Leda houbeles.

Co s tím?
Když neumí odejít a furt a stále se vrací jednou oknem, podruhé komínem a zaclání a kalí vodu a chrochtá, jednou v zimníku, podruhé v jarníku a pak zas v jiném kabátě, drží se jako štěnice, je třeba ho odvolat těmi, kdo volí. Volič musí mít tu moc služebníka nejen přijmout, ale také vyhodit, když je to nezbytné.
Neboť platí, že dobrý služebník, ale zlý pán.

Odvolatelnost služebníků lidu je stále lepší, než nářek a bezmoc voličova.
A nic nepřirozeného na tom není, je to jen demokratické a výchovné.
Lkaní nad neodcházením je pro kočku.

Ale odvolatelnost není zažitá, neboť se jí služebník bojí a proto něco takového nedopustí.
To si musí zařídit volič.
27. 01. 2014 | 09:32

Ládik!!! napsal(a):

Mílo -
to byl kámoš Bestie. Ptám se ho pod Hnízdilem.
27. 01. 2014 | 09:36

Maximus napsal(a):

neo napsal(a):
Maximus:
to ve školní jídelně je to ještě levnější :)
Jinak to srovnání je divné, protože porovnává ceny kantýny a restaurací.
...............

Pane kolego, tohle je principiální záležitost tzv. vyšší princip! Oni (zákonodárci)pak ztrácejí soudnost a nemají s občanskou společností potřebnou sounáležitost. Oni mají spoustu výsad a velmi na české poměry vydařené platy a prebendy, což si sami za ta léta nastavili a nemají žádnou zodpovědnost, tedy jen tu vágní před voliči. Např. obyčejní zaměstnanci první tři dny marodění to mají zadara, pak snížené procenta, tuším 60% průměru svého platu, jenže poslanci mají marodění ve 100% a na furt. A takových výsad, které si sami odhlasovali mají hafo.
Docela rozumné řešení by bylo, kdyby byli zákonodárci odměňováni vhodným násobkem průměrné mzdy v ČR a k tomu už nic. Pak by přece jen vznikla jistá částečná vazba na tom, jak si stát vede. A odměny by měly být až po závěrečném hospodaření státu za příslušný rok. Jenže to by už po léta byli asi jen na základě, zatím politici jedou a vynikají jen ve schodcích státního rozpočtu.

Vůbec nastavení rozumného odměňování politiků se v letech 1990 naprosto nezvládlo a už s tím skoro nejde nic udělat, kapři si sami rybník nevypustí. A to je jedna z příčin nedobrého stavu českého hospodářství kdy vše je devalvováno politickou zavedenou mašinérií, která už má dobře zavedené mechanismy jak ozdravění společnosti alespoň na úroveň předních evropských států zabránit. A jedou v tom prakticky všichni odleva doprava, jen hnutí se jim ještě nepodařilo zkompromitovat, ale dělají na tom. Docela se bavím Babišem, jak jim zatápí, snad mu ta energie vydrží a bude mít na rozdíl od Okamury dobrou volbu, při vybírání svých spolupracovníků.
...

Nebojte se, nezávidím jim, sám už po léta nejdu pod velmi slušnou láci v tis.Kč/měs. čistého, ale to je z podnikání a to je jiná záležitost a když bych to nezvládal, finito!

Hezký den.
27. 01. 2014 | 10:01

neo napsal(a):

Maximus:

no tohle už zní o poznání rozuměji. Ta kantýna hrála na nejnižší lidské pudy a ještě navíc pokřiveně, protože srovnávat kantýnu s restauracemi není nejhodnější, ale chápu, že to pak líp vypadá.

100% nemocenskou mají i některé firmy pro své zaměstnance. Prostě jim rozdíl doplatí.Ale zase chápu, že u poslanců je to více nasertivní, protože si to odhlasují sami.

Co se týče platu odpovídajícímu nějakému násobku průměrné mzdy, tady se shodnem.
27. 01. 2014 | 10:06

Josef napsal(a):

Vtipný text. Hláška o Bursíkovi vedoucím SZ ve středu mne pobavila nejvíce...

Vzdát se a utíkat je velmi snadné. Trapné kecy přihlouplého mladého Stropnického jsou k smíchu, tudíž nechápu, proč jim dáváte takovou důležitost.
27. 01. 2014 | 10:20

Karel Pucalek napsal(a):

Cpát Zelené doprava je nesmysl. Všude představují Zelení levicové zaměření nebo levý střed. Na asociální pravicovou politiku poboku Topolánka Zelení doplatili, což musí být jasné i pisatelce článku. Ať tedy paní Stehlíková, se svou pravicovostí vstoupí, do ODS nebo ke Kalouskům.
Uvidíme kolik zelených myšlenek obhájí.
27. 01. 2014 | 10:21

Milan Včelák napsal(a):

Vždyť ani neumíš Češtinu, tak táhni tam, kam patříš!!!
27. 01. 2014 | 10:22

luk napsal(a):

Naši zelení nejsou moc volitelní, protože prakticky nemají životaschopný program, neboť jen "zelené proklamace" nestačí. Ovšem to, jest li ze strany odešla nějaká Džamila Stehlíková, je mně zcela jedno.
27. 01. 2014 | 10:23

gaia napsal(a):

aha, tak autorka utekla za Bursíkem do Lesa, nejlíp by udělala, kdyby se s nim držela navrženého hesla umění odejít z politiky.
27. 01. 2014 | 10:29

buldatra napsal(a):

Co se týče platu odpovídajícímu nějakému násobku průměrné mzdy, tady se shodnem...

Krásné je, když teoretizuje nějaký myslitel o platu hlavouna ve službě lidu obecného, že vždy uvažuje o násobku iluzorního průměrného platu. Neboť tak mu to bylo v dutinu lební vštípeno.
Z toho plyne poučení, že hlavoun je vlastně násobek průměrného občana.
Říkám to furt. Masáž je dobrá tehdy, když nese výsledky. A nese.

A pak se někdo diví, že odejít z fleku, zaručujícího násobek, je umění.
Služebník jakékoliv kvality, vykazující libovolné výsledky, má násobek jistý.
Inu, jistota.
Neboť jeho pán na to má a když nemá, přesto má..a dá.
Pánova jediná jistota je nejistota a masáž.
27. 01. 2014 | 10:29

4th ayaaAny napsal(a):

Milan Včelák
nepíše se čeština s malý č?Před 72 lety to tak bylo,třeba došlo k opravě.
27. 01. 2014 | 10:31

Lop napsal(a):

Autorko,
strana Zelených je nevolitelná právě kvůli tomu, co jste předváděli s Bursíkem v Topolánkově vládě. Ne kvůli nástupu levicovosti, která je pro Zelené přirozená. Váš zelený "střed" podporoval vždy nejhorší pravicové šílenosti.
27. 01. 2014 | 10:35

alena napsal(a):

Tak sbohem Dzamilo
27. 01. 2014 | 10:43

Milan Včelák napsal(a):

Tak to se moc omlouvám.

Když už tady máme takového odborníka na velká a malá písmena, tak bych se
rád zeptal, jak se píše slovo cikán, s velkým C nebo s malým c?

Já to slovo píšu vždy, z pochopitelných důvodů, s malým c, ale kamarád
tvrdí, že Cikán se píše s velkým C? Mne tam to velké C připadá až protivné!!!

Děkuji za odpověď.
27. 01. 2014 | 10:44

befree1 napsal(a):

Zelené jsem párkrát volil ale působení ve vládních sestavách je učinilo pro mě nevolitelnými.
27. 01. 2014 | 10:52

buldatra napsal(a):

Možná, že se nepíše cikán ani s velkým, ani s malým, ale píše se cigán.
Vlastně, ani cigán se už nepíše. Jen se to říká.
Fčíl se píše rom.
Jenom nevím, jestli s velkým, nebo s malým.

I když, některým cigánům se slovo rom (ať už s velkým, nebo malým) nelíbí.

Nejlepší je vyčkat času, ono se to nějak vystříbří.
Páč je to složitá problematika se kterou si ví rady jen pár zasvěcených profíků. Ale ti sice ví, ale nepoví.
27. 01. 2014 | 10:54

buldatra napsal(a):

Mezi politickými stranami jsou zelení vlastně minorita.
Vzhledem k volebním výsledkům.

Takže by měli být pozitivně diskriminováni.
27. 01. 2014 | 10:57

Maximus napsal(a):

buldatra

S tím násobkem průmerného platu u politiků je to v pořádku. Takový člověk skončí či přeruší své občanské povolání a po návratu z politiky může mít problémy se zařazením do zaměstnání, i když je jasné, že většina z politiků díky novým konexím nalezne nové zdroje. (-:
Vyšší plat by měl také snižovat touhu politiků po penězích a tedy účelovém korupčním jednání. Tady by se jim klidně mohlo nasypat do korýtka, ale rozumně
a přiměřeně.
Nashle.
27. 01. 2014 | 10:58

neo napsal(a):

buldatra:

mýlíte se v dost podstatné věci. Průměrný plat není iluzorní, ale zatraceně skutečný. Je to číslo, které o něčem vypovídá a pokud by byl onen hlavoun ceněn dle tohoto čísla, byl by také osobně zainteresován na tom, aby rostlo. A u hlavounů ze zkušenosti víme, že musí růst hodně.
27. 01. 2014 | 11:00

gaia napsal(a):

Já myslím, ze cikán se muže psát s velkým i malým, po každé to má však jiný význam, stejně jako u dalšího vyvoleného národa, o kterém se můžem už dočíst ve wikipedii, že s malým ž je něco jiného než s velkym.Ž
27. 01. 2014 | 11:02

Wenzeslaus napsal(a):

Paní Džamilo, ještě větší umění než odejít z politiky je, se do ní nevracet !
27. 01. 2014 | 11:05

Míla napsal(a):

Milan Včelák
nejsem odborník,před 72 roky jsem šel do první třídy.A slovo cikán byl psal takto,s malým c.Třeba se mýlím,jazykovědu nesleduji,na při sirup lze psát i s tvrdým y a není to považováno za chybu.
27. 01. 2014 | 11:08

Vrbovec Jiří napsal(a):

Paní Stehlíková, tušíte alespoň v náznaku, proč zelení nemají voličskou podporu?
Je to tím, že nedokázali obhájit svoji existenci.
Příčinou bylo totálně nesmyslné a nelogické situování sebe sama na stranu pravice.
Politika zelených, jak ji lidé chápou, je předně o hodnotách ekologie a ochrany přírody.
Absolutně nic o posluhování kapitálu a moci, dokonce přesně naopak. Je to cesta oponentury zájmům peněz.
Bohužel jste si toto pod panem Bursíkem neuvědomili a začali jste prostituovat zájmům zisku. Kdyby to mocní chtěli, nechali by jste vy, Zelení, bez uzardění vyasfaltovat lesy.
Zradili jste voliče i myšlenku, se kterou jste do Parlamentu vstupovali a vyměnili ji za patolízalství, přisluhovačství a bezpáteřní chamtivost.
Proto jste ztratili podporu a Zelení jí nezískají, dokud se nebudou chovat jako Zelení.
Že je Vaše jméno po předvedeném působení v roli ministryně dalším z důvodů odporu vůči straně netřeba zdůrazňovat.
27. 01. 2014 | 11:12

modrý edvard napsal(a):

Četl jsem článek se zájmem, jsa zvědav, kdo má odejít. (kandidátů je spousta). Liška mě překvapil. Nevidím Zeleným do ledví, ale jejich výsledek pokládám za relativní úspěch a Liška je jediný jejich slušný politik, kterého si dokážu vybavit. Po odchodu Lišky by se strana vrátila tam, kde byla za Patočky a Beránka.
Z pohledu zvonku by to možná bylo dobře, takhle si od Zelených furt někdo něco slibuje, a následně je zklamán.
všeobecně: to, že Zelení v zahraničí jsou víc vlevo, vůbec nic neříká o tom, co mají činit místní Zelení. Stejně tak bychom mohli prohlásit, že zahraniční levice je víc vpravo (Británie, Německo) nebo víc vlevo (Francie), a že místní levice se má odstěhovat za ní.
Milan Včelák: věc je jasná. Cikán je člověk cikánské národnosti, cikán je člověk cikánského způsobu života.
27. 01. 2014 | 11:14

buldatra napsal(a):

Maximus napsal(a):

Vyšší plat by měl také snižovat touhu politiků po penězích a tedy účelovém korupčním jednání...

To je krásná myšlénka, taková povedená, obecně vžitá. By měl snižovat...snižovat libido.
Stejně jako jiné obecně vžité myšlenky, které kupodivu byly však přesto překonány časem.

Takže, jakoby zazněla slova samotného maséra a vyšší plat (onen násobek) v praxi snižuje touhu politiků po penězích a tedy účelovém korupčním jednání.
To přece každej vidí.

Snad jen bych nenápadně dodal, že více by mělo být vždy a pouze jen za něco a to něco je spokojenost pána, který toho, kdo mu slouží, platí.
Protože ho neplatí proto, že tam ten placenej prostě je a šmitec, platí ho, protože očekává nějaké konkrétní výsledky. Na základě nějakých slibů, potažmo na základě nějakých zákonů a předpisů.

I když, možná očekává třeba korupci jako výsledek.
A toho se kupodivu dočkal.
tak já už mlčím.
Také nashle.
27. 01. 2014 | 11:16

Pravda napsal(a):

Terry Fox:

Podívejte se na profil voličů Strany Zelených a potom zjistíte, proč nemůžou uspět pokud budou mířit doleva, jako dnes s Liškou. Malá nápověda: většina voličů Strany zelených jsou mladí lidé a ti inklinují v ČR k pravici.
27. 01. 2014 | 11:20

buldatra napsal(a):

pane neo,

že se mýlím je u mě zcela normální jev, kterým je zbytečné se zneklidňovat.
Že občas spácháte logický kotrmelec, je také normální jev a také je zcela zbytečné, aby se tím kdokoliv zneklidňoval.

Přeji vám hodně a hodně úspěchů ve všech směrech a smysluplnou a přínosnou debatu a mizím.
27. 01. 2014 | 11:22

Jedla napsal(a):

Milá autorko,

odchod - složení mandátu - a kandidatura v nové volbě není lpění na funkci.
Petru Štěpánkovi, protikandidátovi Ondřeje Lišky, zlomili vaz novináři. Konkrétně server iHned.cz.
Štěpánkův rozhovor dezinterpretovali titulkem: Přivedu zpět Bursíka (http://zpravy.ihned.cz/c1-61609200-petr-stepanek-sjezd-strana-zelenych-ondrej-liska#rec-new). Samozřejmě, v jednacím sále byla wi-fi, na stolech dvou set delegátů bylo právě tolik notebooků, laptopů a tabletů, delegáti si občas ověřovali mediální obraz sjezdu. Mnozí se (po krásných proslovech hostů, zejména profesora Bělohradského) zděsili ohavného vyděračského a urážlivého vystoupení Jana Rumla ("...v takové straně bych být nemohl, jsem antikomunista a pro mnohé v tomto sále primitivní antikomunista...") jako pokusu otočit debatu hluboko do minulosti. Toto vystoupení očividně odkazovalo na Bursíkovu záminku k jeho (sedmému či sedmnáctému?) převlečení politického kabátu a těsně před volbami důkladně rozmáznutého založení bezvýznamného LESa. Ještě jsou ve straně zelených lidé, kteří pamatují, jaké metody Bursík použil, aby porazil Beránka. Pamatují si krádež osobních údajů všech členů, aby jim mohl zasílat tištěný spam "21", pamatují si, jak Beránkovi vyčítal, že stranu vede jako sdružení občanů, jako nevládku, a neřídí manažersky jako firmu. Mnozí cítili, že to není košer, ale překousli to, investovali do Bursíka své naděje a svěřili mu moc. Zneužil ji. Kuchtovou přivedl na ministerstvo školství on, jako splátku za její (a jihočeskou) podporu v předsednické kandidatuře proti Beránkovi. Čas se posunul, a dnes již (na Bártovi, ale i na Babišovi) vidíme, zda má být politická strana vedena nebo řízena, zda mají členové úkolovat vedení a volat ho k odpovědnosti jako v občanském sdružení, nebo má boss řídit členy a volat je k odpovědnosti jako ve firmě. A krádeže dat, potažmo databáze s citlivými osobními údaji (v té byl zapleten i přímo Petr Štěpánek, bylť jedním z trojice "vydavatelů" jednadvacítky? Dnes, kdy se elektorát zelených sociologicky překrývá s elektorátem pirátů, kteří tematizují ochranu dat a soukromí a nepřípustnost elektronického šmírování, to snad dnes nemůžete obhajovat ani vy, (ačkoliv tenkrát jste v tom také byla smočena, jednadvacítka byla i vaší platformou). Tři roky jsem usiloval o to, aby mě "vydavatelé" vymazali ze své databáze a přestali mi ten plátek domů posílat.

Štěpánek mohl být zvolen, ale "Přivedu zpět Bursíka", to mu zlomilo vaz. Marně žádal delegáty, aby si rozhovor na iHned.cz přečetli celý, že onen titulek je zavádějící. Bylo pozdě. Právě ti členové, kteří nejvíc "investovali" naděje do Bursíka, všemožné mu odpouštěli a opakovaně hlasovali pro něj, jeho bombastický "odchod do lesa" v průběhu kampaně předčasných voleb nemohli skousnout a také neskousli.
27. 01. 2014 | 11:22

vasja napsal(a):

Povzbuzující je, že alternativní dámy v bio a ekologicky upleteneujch svetrech se nebály na sjezdu kojiť.
27. 01. 2014 | 11:25

Pravda napsal(a):

Vrbovec Jiří:

Zvláští, že pod Bursíkem kdy SZ směřovala směrem doprava dosáhla SZ přes 5% a za levicového Lišky jen 3% stejně málo jako dosahovali v roce 2002 pod Beránkem, kdy ve straně převládali levicově orientované křídlo jako Patočka,Uhl a jiní levicový aktivisti. Džamila Sehlíková má pravdu, když říká že SZ odklonem doleva rezignovala na středové voliče. A ubohé výroky Matěje Stropnického o Havlovi je ukázkou posunu směrem k ultralevici.
27. 01. 2014 | 11:29

vasja napsal(a):

Autorka se z ministerstva odkulila do trafiky.
"Manažerka Národního programu HIV/AIDS v ČR"

a když ví, tak musej Liškoj taky něco dát. Něco luxusního.
Evroparlament, když nic jinýho. Jenom né práci. To teda né.
27. 01. 2014 | 11:31

modrý edvard napsal(a):

buldatra. Nejde o to, kolik poslanec bere, ale kolik za to dává užitku. Myšlenka není moje, leč Vaculíkova, napsal to někdy v roce 92 (?), když si poslanci zvyšovali plat (nebo co to pobírají) na nehorázných 18.000.
27. 01. 2014 | 11:35

Včelka Vilík napsal(a):

Paní myslím si , že by jste měla nabrat směr , kde Vás nikdo nenajde
27. 01. 2014 | 11:37

Jaroslav napsal(a):

Neschopné šílenství se distancuje od schopného šílenství. Je to vlastně logické ..... :-)
27. 01. 2014 | 11:41

Yossarian napsal(a):

D. Stehlíková:
Zelené totálně ztrapnil a na dlouhou dobu zcela znemožnil (možná i historicky) "pravicový" soudruh Bursík i s tou svou vulkanizovanou Kačenou participací na Topolánkově vládě. A Vy jste byla u toho, tak se tady moc nerozčilujte.

Kromě obecného opovržení za roli přicmrndávačů Topolánkovy vlády vám voliči ještě připočítali navýšení cen energií za propagaci neekologických, tzv. "zelených" zdrojů energie, potažmo solárních baronů.
27. 01. 2014 | 11:44

Mravenec napsal(a):

Džamila nám scházet nebude ale strana zelených by měla býti v PS.
A jako jinde v zahraničí směřuje strana do leva. Je třeba chránit přírody a zvířata!
22346286
27. 01. 2014 | 11:45

Eva B. napsal(a):

Že jsou členy strany Matěj Stropnický a Dana Kuchtová je opravdu celká ostuda, nicméně že odešla Džamila S., tedy další "významná osobnost" za Bursíkem a Jaques a Tylovou je očistné. Už sama teatrálnost odchodu o tom svědčí.
27. 01. 2014 | 11:48

skeptický napsal(a):

Na tyhlety zodpovědné posty se obvykle vybírají zralejší lidé.Je-li člověk opakovaně přehlížen,otázkou pak je,zda si třeba fotkou z mládí nevědomky neškodí.
27. 01. 2014 | 11:50

Yossarian napsal(a):

A ještě obecně k tématu zelených coby (prý) pravicové strany (což zaznělo i v diskusi): tento nesmysl, kterým se popírá hnutí zelených samo o sobě je jen virtuální projekce. Fungovalo to nějak takto: Mladí, naši voliči, jsou pravicoví (je to "in") a volí Zelené, tedy i Zelení musí být pravicoví. Co na tom, že pravicové ideologie (ať už liberální či konzervativní) nijak neakcentují udržitelný rozvoj, ochranu přírody atp.? Jenže to celé pak plodí onu totální schizofrenii, kterou tady před pár roky Bursíkovci předvedli, a která následně vedla k neúspěchu u dalších voleb.
27. 01. 2014 | 11:52

Vrbovec Jiří napsal(a):

Pravda:

Proboha přestaňme si hrát na slovní hříčky o levici a pravici. Toto je stejně překonaný pohled jako pohled zlý Východ a hodný Západ.
Je úplně jedno, jakou nálepku které straně dají média, to je jen rozlišení pro primitivnější část populace.
Lidé inteligentní volí stranu podle toho, co prosazuje a jak se chová.
Za Bursíka měla SZ 5 % díky tomu, že se svezla na tehdy módní vlně přihlášení se k pravici.
Výsledkem byl samozřejmě průser, protože zelená politika je zelená, ale nemá nic společného s pravicí ani s levicí.
Buď budete vařit dobrý guláš nebo špatný, ale neexistuje žádný pravicový guláš nebo levicový guláš. To jsou jen plky pro hlupáky.
Voliči SZ se její parlamentní činností cítili podvedeni a proto jí již podruhé hlasy neodevzdali. Prostě profilováním se k pravici strana ztratila význam Zelená.
Pokud někdo chce volit pravici, bude volit TOP09 nebo ODS, ale určitě ne Zelené.
O tom to celé je.
SZ si musí najít vlastní smysl existence.
Profilovat se jako něčí poskok bez vlastní myšlenky není tím, co voliče osloví.
27. 01. 2014 | 11:54

Vašek napsal(a):

Mno, máte sice pravdu s tou levicí, ovšem Vaše působení na MLP rozhodně zeleným také nepořidalo, bez urážky, Češi nejsou zvědaví nato, jak jim nějaký přivadrovalec, který neovládá dobře ani naši mateřštinu káže o právech kohokoliv o nepřípustnosti dát dítěti pohlavek ap. Tato země za sebou má staletí vývoje a poučovat rodiče, jak vychovávat vlastní děti nebo je za to dokonce hnát k soudu, to je dost přes čáru. Fungovalo to tak po generace a myslím ne zrovna špatně, takže pá,pá a doufám, že už Vás v žádné "funkci" nikdy neuvidme.
27. 01. 2014 | 11:55

Lenka kučerová napsal(a):

Tak, Džamilo, já asi budu muset nastudovat, co je to být "nalevo". Měla jsem dojem, že jsi zastupovala nebo alespoň měla čelit bezpráví sociálně nebo zdravotně hendykepovaných. Nalevo je pro mě mít s nimi nejen soucit, ale jako politička se pokusit je zakotvit právně ve společnosti. To je pro mě být nalevo. Ale ty jsi byla NAPRAVO? Cos tam tedy na tom postu dělala?
27. 01. 2014 | 11:56

jk-jiny napsal(a):

Měla by se naučit rozdíl mezi dvěma procenty a dvěma procentními body.
27. 01. 2014 | 12:07

Gemini68 napsal(a):

Zaplaťbůh, že Vás to napadlo.

Vy už jste, vážená paní, nadělala v politice škody víc než dost. Hlavně, aby Vás nenapadlo vstávat z politického smetiště, jako mnohé jiné. Ale je fakt, že politická funkce je vždy velké lákadlo.

Nebo nechcete jít do ODS? Ta teď trpí nedostatkem členů. Možná byste se jim hodila, i funkci by Vám dali, jako Fialovi.
27. 01. 2014 | 12:12

Karel Pokorný napsal(a):

To jsou mi bláboly o té levicovsti našich Zelených - já jsem u nich od roku 1990 a-le tak velebo, jako nyní nikdy nebyli. Pánové nemají paměť....Naši Zelení vznikli z lidí z ekologických nevládních organizací, kteří se angažovali za revoluce 1989 - tedy logicky levidoví nejsou. Já jsem jedním z nich - dlouho mne přemlouvali lidé z OF, ať založím u nás ve městě Zelené. Jako další lidi, ať založí ČSSD atd. Naši Zelení se nesloučili s levicovým hnutím, jako ti Němečtí. Naši komunisté jsou mnohem horší, než Ti němečtí. A nakonec-vůbec nesledujete průkumy. Levicoví voličí jsou u zelených v menšině. Kde byli, když letos levicoví Zelení získali s odřenými ušmi přes 3%? Liška mluvil o 5%. Kde jsou ? Bohužel tento blábol, že Zelené volí u nás levicoví voliči tady šíří komunisté a členové ČSSD. Kvůli penězům tito lidé volí komunisty a ČSSD. Dále se musím smát tomu, že údajná levice bude mít lepší vztah k životními prostředí, než tzv. kapitál. Z městské samosprávy mám zkušenost. že ČSSD a komunisté jsou mnohem militantnější vůči jakýmkoliv opatřením pro přírodu a životní prostředí, než třeba řada lidí z ODS. S těmi se dalo nějako i když postupně domluvit. Ale s levičáky ne..... Vždyť jim jde hlavně o lidi a nějací čolci nebo brouci...to je nezajímá. Jen podotýkám, že jsem profesí ekolog s třicetiletou praxí, takže o těchto věcech něco vím. Tož tak.....
27. 01. 2014 | 12:16

Historik napsal(a):

Vládnou nám peníze. Proto nechceme komunismus.
Když si ale vezmeme soudruha Karla Marxe, tak ten říkal, že pokud lidé nejsou ovládáni přes peníze, pak jsou v roli otroků či nevolníků a jsou ovládáni karabáčem.
Stalin lidi neovládal ekonomikou, ale TEROREM. Aby ten strach byl "dostatečný" musel permanentně zavírat a popravovat určitý počet lidí. Pak dostal příslušný okresní náčelník NKVD pokyn, kolik lidí má zavřít a kolik zastřelit. A on, aby sám neupadl v podezření, že je málo aktivní, jich zlikvidoval pro jistotu ještě více.
27. 01. 2014 | 12:22

Kanalnik napsal(a):

Pani Stehlikova, uz to tu napsali jini - byl to Bursik a jim nastaveny smer a ciny vasi strany v Topolankove vlade, ktere vas jako stranu poslali ke dnu.

Posledni volby byly pro SZ uspech, jako pozitivni vnimam i posun do leva ke skutecnych zelenym hodnotam (i kdyz s leccim programove nebudu souhlasit a volicem SZ nejsem, je potrebne takovou stranu v politickem spektru mit). Pro mne z vaseho clanku vyplyva, ze vy jste asi ve skutecnosti nikdy zelenou politickou nebyla a tak vlastne ani do SZ nepatrite. Tudiz vas odchod je prirozene logicky.
27. 01. 2014 | 12:24

Historik napsal(a):

"Jakmile se dostaneme do úřadů, již z nich nikdy neodejdeme, ledaže by nás vynesli jako mrtvoly" (c) Joseph Goebbels, 1933
"Pokud budeme muset odejít, práskneme za sebou dveřma tak, že se z toho Evropa již nikdy nevzpamatuje." (c) Joseph Goebbels, 1945
27. 01. 2014 | 12:28

Jarda napsal(a):

Karel Pokorný - snad jediný rozumný komentář ve změti nesmyslných blábolů typu "já sice SZ nikdy nevolil a volit nebudu ale určitě by měli být hodně vlevo u skutečných zelených hodnot" ...
27. 01. 2014 | 12:33

vasja napsal(a):

U nás je ekologie záležitostí pravice, páč čučim z okna na ty barevný kontejnery, ale místního socana a komouše sem tam ještě neviděl.
27. 01. 2014 | 12:36

Wraith napsal(a):

Proč by zelení neměli být vlevo? Naprostá většina stran Zelených se profiluje v levé části politického spektra.
Výjimku tvořili vlastně pouze čeští Zelení. Výrazně propravicová politika také poškodila stranu v několika volbách. Důvodem neúspěchu byly nejspíš velké programové ústupky, které byla strana nucena udělat, jen aby se dostala do vlády. Právě zmíněné ústupky vedly k odklonu od zelené polotiky k čistě pravicové. A právě to dostalo Zelené z vrcholové politiky až na samý okraj volitelnosti.
Obecně vzato ve zdejších luzícha hájích nemá Strana Zelených budoucnost, stejně jako Věci veřejné a další smalé strany... Zejména je to tím, že svými činy ve vládách prokázaly svou postradatelnost a snadnou ovlivnitelnost(často byly jen na ozdobu a jediným garantem existence křehkých vlád).
27. 01. 2014 | 12:40

Divobyj napsal(a):

Autorka

Sám jsem svým přesvědčením o ochraně přírody na Zemi vlastně Zelený.
Ovšem sebranku,která vede a vedla Stranu Zelených u nás (včetně vás),bych nevolil ani v tom nejstrašnějším snu.
Táhněte si kam chcete a neobtěžujte tím druhé!
27. 01. 2014 | 12:41

Míla napsal(a):

Vasja
třeba jsou oproti Vám zaměstnaní.Dávejte pozor večer,pokud nebudete v limbu,třeba se tam objeví.
27. 01. 2014 | 12:42

Terry Fox napsal(a):

To pravda
Opravdu docela všichni mladí v ČR inklinují k pravici? Sám víte, že to je nesmysl. Někteří inklinují k pravici, protože jsou přesvědčení pravičáci, někteří protože to je "in", to je jistě pravda, a snad jich je opravdu větší část. Někteří ale k vašemu velkému překvapení inklinují taky k levici, třeba z přesvědčení, a někteří zatím nevědí nevědí kam inklinují. A jak to lépe vyjádřit než hlasem pro Zelené? To s tou inklinací všech mladých (a všech vzdělaných, a všech krásných) k pravici není třeba brát tak úplně doslova, víte?
27. 01. 2014 | 12:46

Avanti napsal(a):

Pokud vím, tak zelení především obsadili prostor radikální levice, který tehdy držela SPD (KPD si v Německu prakticky po válce neškrtla, dosahovala víceméně stejných výsledků jako Rakouská KPO, což byla pro Rakušany mimořádně úspěšná éra, ovšem německou KPD velká potupa. Prostor nalevo SPD úspěšně obsadili až Zelení během 70-80 let. Bursíkova éra byla tak úchylná, jak biomasa blbá. Tak je jen dobře, že Jamila následuje takové velikány, jako Bursík.
27. 01. 2014 | 12:46

Jedla napsal(a):

Karel Pokorný: Nebýt komanč ještě neznamená být vpravo.

Povšimněte si, prosím, jaký je u nás zmatek třeba ve výkladu pojmu konzervativní a liberální. Pravice u nás tvrdí, že jsou oba její, třeba ODS se považuje za obojí, nevidí rozpor. Ale jinde, kde pravice je kupříkladu křesťanská, se levici nadává právě do liberálů (antikoncepce, de-kriminalizace homosexuality). Naopak neoliberalismus jako ekonomický liberalismus činící ze státu nepřítele jeví se býti vpravo od konzervativismu. Konzervativec nemůže býti liberálem, bez dostatečného výběru daní (malý stát) by neměl na zbraně a moc dobře to ví. Neoliberalismus je v rozporu s konzervativními proudy, neboť zmenšováním státu bere konzervativcům jejich hračku, jejich touhu "být elitou"; jak snižuje výběr daní, konzervativní "elita" vlastně nemůže formulovat žádný "národní program", žádný projekt, žádný cíl - nemá na něj. Kennedy mohl zacílit na Měsíc - neboť nebylo v rozporu s jeho ideologií vybrat pro NASA od Američanů peníze v daních.

Takže zmatek: Konzervativec Thatcherová a Liberál Gorbačov se hledali až se našli. Konzervativci v KSSS byli vlevo od něj.
Ochránce přírody se dohodne s liberálními socialisty (Špidla, Kužvart), ale ne s konzervativci uvnitř levice - ti ve jménu pracovních míst a zvyšování životní úrovně obyvatel vytěží a vytráví cokoliv, jaderná elektrárna je jim symbolem pokroku a těžební limity ohrožují pracovní místa. Na pravici přesně naopak: S neoliberálem se ochránce přírody nikdy nedohodne (Klaus), s konzervativním pravičákem (viz Libor Ambrozek nebo Bedřich Moldan) to není problém. Tož tak...
27. 01. 2014 | 12:47

člen Klubu Pravicových Spotřebitelů napsal(a):

Dosti dlouho /téměř jak Husák/ je v politice i knížecomáklidublíže.
Také nejeví známky nevynuceného odchodu.
Zřejmě věří, že koná prospěšné dílo.
Nu, každý věří tomu, čemu věřit chce /někdy tomu, čemu věřit musí, přičemž ono " musíů může být vynuceno nejen tlakem, ale naopak např. i pochlebováním/.

Maximus něco málo napověděl - co může býti docela zajímavým a možná i důležitým důvodem k setrvávání například v poslaneckých lavicích :

"...Pro zajímavost: v červenci 2006 vážilo 200 poslanců 15 830 kg, v červnu 2010 ti samí poslanci vážili 18 130 kg. To znamená, že poslanci za 4 roky v poslanecké sněmovně přibrali 2 290 kg, jeden průměrný poslanec za 4 roky přibral 11,45 kg...."

Taková měření /respektive vážení/ by dozajista bylo zapotřebí provésti i v jiných úřadech...ale možná i ve spolcích typu Církve apod. Jistě by to poodhalilo mnohé motivace zaměstnanců i těchto entit. Stále se jen mluví totiž o tom, jaké máme dluhy / a tedy i úbytky/...proč se veřejnosti nesděluje, že máme i jisté zisky / tedy příbytky/ ?!?? Proč ten negativismus, to šíření blbé nálady atd . ? Proč se na věc nepodívati také pozitivním okem ?
I na prase v chlívku přeci oko jeho živitele spočine vlídněji a spokojeněji tehdy, když prase řádně nabírá, kdo by chtěl se radovati nad nějakou vychrtlou troskou, to by nebylo ku spokojenosti a konečně i k prospěchu ni živiteli, ni praseti /no, tady samozřejmě jde jen o dočasný pohled na celou tu věc, ale nechme zatím šrotu v korýtku/.
27. 01. 2014 | 12:51

siven napsal(a):

Ne, že bych vítal všemi deseti Lišku v čele SZ, to ani omylem.

Nicméně; po přečtení vaší litanie vám mohu s klidným svědomím sdělit: Děkujeme, odejděte!
27. 01. 2014 | 13:04

tupas napsal(a):

Ať se na mě pani Stehlíková nezlobí, ale když už si někdo říká "politik", měl by umět jako politik argumentovat. Sice se pozastavuje nad faktem (???), že se spolustraníci nechali ovlivnit novinovým nadpisem, ale sama demostruje neochotu odcházení na lidech, kteří sice byli veřejně (v mediích) popraveni, ale nakonec se jaksi zjistilo – soud shledal, že se ničeho nedopustili, (případ Čunek by mohl být takovým mementem) Navíc, večné argumentování "to by se na západě nikdy nestalo", kdypak paní Stehlíková četla naposledy nějaký německý lokální plátek. Nechci brát iluze, ale ono to zas tak uplně jiný neni, jen před veřejnou popravou vetšinou probíhá nějaký proces – tady stačí napsat "vše nasvědčuje" a už se tancuje nad hrobem nebožtíka.

Jen to dokresluje mé přesvědčení, že Strana zelených neni politickou stranou, ale ale spolek zahrádkářů intelektuálů.
27. 01. 2014 | 13:06

Twist napsal(a):

Paní Stehlíková, Liškovi to myslí nalevo????, Vám to myslí šejdrem. Odejděte z politiky, odejděte tam, kde se cítíte nejlépe. Zatím jsem Váš přínos Česku nijak silně nepociťoval.
27. 01. 2014 | 13:39

info.crew napsal(a):

To jsou samé dobré zprávy. Džamila jde do háje a zelení se stávají čím dále více nevolitelnou stranou. Tak snad to vydrží.
27. 01. 2014 | 13:42

mik napsal(a):

No pani Stehlikova myslim ze jste mela odejit z te zelene strany uz v dobe kdy byl prezidentsky boj Klause a Svejnara a ze nemela strana Zelenych aferu ? a to nelze povazovat za aferu kdyz Zubova jede na volby omdli kupodivu se nenaboura ale hezky se otoci a jede domu kde ji pak nenajdete ? vzdyt to byla afera jako hrom cela ta fraska Svejnar sel do boje ferove a ciste jak byl vlastne zvykly se zapadniho sveta .. Klaus byl sama podpasovka a aroganca a verim i ted ze ma lvi podil na tom ze se nestal prezidentem Schwarzenberg ale Zeman..ostuda cele Klausovy rodiny vcetne nehorazneho prohlaseni o emigraci synovo poskozeni soukromeho gymnazia i prohlaseni Livie ze ona si nepreje a Hrade zenu co neumi cesky a co umi Klausovka sedet v x dozorcich radach a ted ma trafiku v Bratislave .,.. a dalsi afery Zelenych ? kdo organizoval privazovani ke stromum na Sumave ? nebo kdo porad brani ruznym dalnicim proc porad neni dalnice do Rakouska ? a dalsi a dalsi je jedno jestli Zeleni jdou doleve nebo doprava Liska prokazal ze nic neumi uz jako ministr skolstvi a i Zeleni maji vliv na to ze volby vyhral Klaus a ne Svejnar a kdovi jak ted se Zemanem ,,, proste jsou to extremisti co do politiky nepatri... nepatri tam ani KDU CSL ale bohuzel se naslo asi hodne starsich co je zvolili a starsi mohou i za to ze je na Hrade dnes Zeman kdyby se scitaly hlasy lidi do 45 let tak tam sedel Schwarzenberg stari naleteli na nesmysly kolem Benesovych dekretu a mezi starsi generaci je plno tech co v 89 jen otocili kabaty na ruby a zahodili rudou knizku.. Babis ANO KDUCSL ani CSSD neni zadne stesti a vlada stejne cele volebni obdobi nevydrzi a Zeman dneska je chvalen za to ze neprovedl v Afganistanu zadnou ostudu ...ale on dela ostudu porad .. a chlubit se ve vasem pripade ze odchazite od Zelenych neni zadne terno.. a kam ze to vlastne ted poputujete ? kam vitr tam plast jako ti nabozni ?nic ve zlem ale odejit jste mela ne od Zelenych ale s politiky kdyz jste se zapletla do te afery se Zubovou a treba dalsi perla Janacova s problemy rasove nesnasenlivosti ... i ta myslim patri mezi Zelene ...takze asi tak... schody se zametaji odshora a je taky treba si zamest pred vlastnim prahem...
27. 01. 2014 | 13:46

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

Bursík, Biomasa, Stehlíková, Liška apod. = hrobaři SZ!

Dokud se budou v SZ pohybovat takovéto individua a poskoci pseudopravicových neobolševických stran ods a sTop, tak tato strana nemá šanci.
Samotní hrobaři SZ a političtí turisti jako jsou Bursík, Stehlíková atd. by udělali nejlépe, kdyby se této straně vyhnuli na sto honů a neškodili by nejenom této straně, ale vůbec nikomu+ ničemu a hlavně ne ČR s tou jejich otřesnou neobolševickou pseudopravicovostí.
27. 01. 2014 | 13:51

turista napsal(a):

Strany zelených jsou na celém světě levicového ražení.Takže žádní škoda paní Stehlíkové. Naši stranu zelených zdiskreditovalo modrobolševické křídlo v čele s Bursíkem, které participovalo na Topolánkově ultrapravicové panské koalici a nikoliv pan Matěj Stropnický.
27. 01. 2014 | 13:57

resl napsal(a):

Stehlíková je jedna z mála, která si zachovala tvář a která pro ministerstvo pracovala naplno. Je to charakterní žena a ostatní kritici ji nesahaj ke kotníkům. Byla to jediná ministryně se Špidlou, kteří chtěli pracovat pro tento stát, jenže zloději a lháři byli proti, stejně jako zdejší Zemanova a bolševická lůza. Ti jsou schopni se zastávat bezcharakterních lhářů a na slušného člověka hledí, jako na zvíře. O politice a lidech v ní nemají ponětí, je to stádo retardovaných hlupáků. Měli by se stydět. Tímto sjezdem i já končím se svým hlasem pro Zelené, bohužel.
27. 01. 2014 | 14:04

mik napsal(a):

To Karel Pokorny
toz tak pane Pokorny a kdyz uz jste teda tech 30let ekolog co rikate treba sporu statu s Havrankovou ? proc porad neni dalnice do Rakouska ? a co treba braneni vystavby najezdu na dalnice ruzne obchvaty braneni vystavby prehrad nevim odkud jste ale prikladem vyhazovani penez je vystavba protipovodnove zdi v Beroune naprosty nesmysl nebo napriklad ekologicke v uvozovkach vypousteni vlku medveda orlu v Beskydech ,,, copak huste osidlene Beskydy jsou Kanada ? nebo braneni vystavby lyzarskych arelu a co privazovani se ke stromum aby se nemohl udelat zasah proti kurovci na Sumave ,, co vim tak ekoteroristi by zakazali vsechno lyzovani vodactvi horske kola i pesi turistiku... jeste jsem nevidel ekologa co by sel nekam sbirat papiry do prirody odpadky uklizet ..mozna nejake takova akce byla ale to pak je s velkou slavou jako treba kdysi za Ceskoslovenska akce Rysy ,,, nezlobte se ale clovek ktery chce pomoct prirode se mezi ekology nezaradi a uz vubec ne v takove strane jako je strana Zelenych,.. budiz utechou pro vas ze VV a dalsi extremisticke spolky jsou na tom podobne,,, ovsem CR se vydala spatnou cestou Babis neni spasitel KDU CSL to je kam vitr tam plast a Zeman na Hrade radeji pomlcet.,... no a i Zeleni k tomu prispeli a polemika jestli jsou levicovi nebo pravicovi ? to neni smerodatne,...
27. 01. 2014 | 14:10

Pierrot napsal(a):

Jedla: Pěkný popis české ideové zmatenosti. Ale stran toho Bursíka:
"Kdybyste se stal předsedou, přesvědčoval byste Bursíka a spol., aby se do Strany zelených vrátili?

Určitě. Nepůjdu za těmi, kteří odešli ve stavu pomatenosti. Ale rozhodně řeknu Korytářovi: Pojď bez předběžných podmínek na naši evropskou kandidátku, jestli chceš. Myslím, že je možné jít za Brusíkem a říct mu: Pojďme to zkusit, pojď za nás kandidovat."

Mně to přijde dostatečně výmluvné..
27. 01. 2014 | 14:30

babočka napsal(a):

Paní Stehlíková odejít by měli voliči a ne politici. Volič, který volí komunisty, volí stranu za které se kradlo a perzekuovalo včetně poprav. Takový volič by už tady něměl být. To, že takový náš současný prezident v určitém roce komunisty podrazil a v jiném roce zase škemral o jejich podporu je možné jen díky komunistickým voličům a jejich morálce. Potom je nějaký Liška nebo Čunek.
27. 01. 2014 | 14:53

Míla napsal(a):

babočka
ale nějak zapomínáte,že ti komouši jsou třetí nejsilnější stranou.A pokud si myslíte,že komunisty volilo pouze těch 30000 tisíc členské základny,tak jste na velkém omylu.A co týče důchodců,komunistů,tak ti staří jsou většinou v nebi a zastupuje je nová vlna důchodců,v podstatě těch,co v r.89 byli středověkovou vrstvou a cinkali klíči.Zřejmě prokoukli a hlasy dali ANO a komunistům.
27. 01. 2014 | 15:25

pozorovatel napsal(a):

No, jediná strana bez skandálu za tohoto režimu nejsou zelení, ale komunisté. "Silou, Kačenko, silou" a neskutečně hloupá Biomasa jsou skandálními symboly a pomníky zelené partaje.
27. 01. 2014 | 15:45

Divobyj napsal(a):

resle,

vy jste volil zelené?
To je pro mne překvapení.
Typoval bych vás na ODS,TOP 09,či podobné zločinné spolčení.
Pro mne z toho plyne poučení.
Nikoho nezatracuj!
Ani toho největšího .ola!
Nikdy nevíš,čím tě příjemně překvapí.
27. 01. 2014 | 15:50

vico napsal(a):

P. Stehlíková napsala prapodivný článek. Obecné teze o neochotě zdejších politiků odejít po neúspěchu z politiky spojila s konkrétním křivým nařčením, že příkladem takové žáby na prameni je nynější znovuzvolený předseda SZ O. Liška.

Nikdy není dobré moralizovat a zároveň lhát nebo balamutit.Liška a celé předsednictvo dobrovolně složili své funkce, ale k zlosti Stehlíkové se zároveň pokusili projít ohněm vnitrostranické volby a získat nový mandát.

Kdo prohrál, byla Stehlíková, která vyčítá vítězi, že po vyhraných volbách a s nově nabytým mandátem odmítá dobrovolně odejít z politiky.

Stehlíkové nic nebrání, aby odešla za Bursíkem do "Lesa" dělat s ním pravicovější zelenou politiku. Je-li, jak tvrdí Stehlíková, voličská poptávka po více pravých zelených, tak jistě ji úspěch v dalších volbách nemine.
27. 01. 2014 | 17:19

vlk napsal(a):

Milá pani,
vy jste byla totálně mimo už při své nominaci na ministerský post, který jste vykonávala tak, že člověk měl 100+1 důvod pochybovat o vašem zdravém rozumu. Viz váš nápad ohledně trestnosti výchovného pohlavku a řada dalších totálních nesmylů.
Dneska napíšete rozsáhlou story o tom, jak je umění odejít včas z politiky a jak je to těžké. A uvedete spoustu příkladů, kdo to nezvládl.
Nicméně sama jste jako správné zoombie, jestli vám rozumím, vytrvávala v politice až do dneška. Kdy odcházíte nikoli proto, že byste KONEČNĚ doznala svou naprostou intelektuální nedostatečnost pro cokoliv, co přesahuje roli biletářky v kině, ale proto, že sinice s epodle vás příliš posouvají doleva. A voláte po návratu Bursíka. Jestli je někdo příkladem politika, který neví kdy má dost, tak je to právě Bursík. On sice přivedl partaj do parlamentu, ale patrně se vám po něm stýská jako po alfa samci, co stranické věci řeší někde mezi kuchyní a ložnicí. S KAčenkou. A dělá to silou! Silou Kačenko. Vzpomínáte? Ale vy mu klidně opustíte, protože byl pravicový! Takže Česko vedle řady politických unikátů má pravicové zelené.
Právě jsem slyšel totiž na ČRo1 Lišku - jeho největší starost byla, aby SZ nebyla levicová!!
Dokud nepochopíte a s vámi i ti, co u brčálů zatím zůstávají, jak že jsou normálně rozloženy politické karty, je tato strana zbytečná. Žádný Bursík už nikdy sinice o parlamentu nepřivede. Lidé nemají za s až tak úplně krátkou paměť, aby zapomněli kdo všechny ty těžké hraboše , míním M9ru a Mirka a také Řebíčka, ale i Čunka ve vysoké politice držel.
Nečekám, že to pochopíte.Vy se nestydíte za to, že jste všem těm zmetkovinám Topolánkovy vlády rád a asistovala. Vy máte problém, že by snad s evaše bývalá partaj mohla chovat standardně.
Co, ž e jsem to napsal na začátku - že váš duševní potenciál stačí na biletářku v kině? Hluboce se všem biletářkám omlouvám.
Ale možná, že máte před sebou skvělou karieru. Třeba zase někdy nějaká čokoládovna bude hledat maskota pro svoje výrobky. Milostivá, v takovém případ ěneváhejte a přihlašte se. Neměla byste prohrát.
27. 01. 2014 | 17:45

mb napsal(a):

... já jsem ze zelených neodešel ...

( kdybych tu mel blog, napsal bych reportáž ze sjezdu :-))

ale ls zhrdl mými službami, takže blog ani reportáž nejsou ani nebudou ...

... njn, stane se ...
27. 01. 2014 | 17:48

Martin1 napsal(a):

Džamila Stehlíková
"(1)Umění odejít patří k nejtěžším životním a profesním rozhodnutím, nejen v politice. (2)Nepsaný kodex slušného politika velí odejít po prohře ve volbách nebo po odhalení nějaké kauzy.(3) Avšak dobrovolně odejít z vrcholu nedokáže skoro nikdo."

(1)Umění odejít patří k nejtěžším životním a profesním rozhodnutím, nejen v politice.
------------
A jak si to představujete? Do důchodu nyní musíme dělat do doby, kdy už na sobě hodně lidí pozoruje první náznaky demence.
A politika je jediné místo, kde se to dá zaměňovat za vychytralou strategii. Někteří to ještě maskují neznalostí našeho jazyka.

(2)Nepsaný kodex slušného politika velí odejít po prohře ve volbách nebo po odhalení nějaké kauzy.
------------
Slušný politik přece nemá vůbec do žádné kauzy spadnout - pak to přeci nebyl slušný politik. To píšete, protože neovládáte náš jazyk, nebo nevíte, co je slušnost?

(3)Avšak dobrovolně odejít z vrcholu nedokáže skoro nikdo.
------------
Pokud to bereme všeobecně, tak jak jsem naznačil, tak to v některých profesích ani nelze. I když dotyčný by třeba chtěl. Cítí, že už nestačí. Ale vy jste již tak "bytostně" političkou, že vůbec nejste schopna uvažovat v jiných kategoriích, než jen v té své - politické.

Co má dělat takový zedník, co už cítí, že když vyleze na lešení, že se mu točí hlava, má cukrovku, dvakrát už spadl z lešení, po tomto úrazu trpí úzkostmi, rád by odešel, ale "z vrcholu" nemůže odejít, protože musí ještě šest let pracovat, navíc je pro něj práce jen občas a tak mu chybí mu léta.

Sneste se na zem a když mluvíte o všech, tak si uvědomte, že okolo nejsou jen politici, kteří vyměňují strany až do doby, kdy se zvládnou jenom dostavit, intelekt se nevyžaduje, když už chybí, stačí si ho přimalovat na hlavu ve formě červené kštice a zbytek lze prospat.

To ten zedník si musí ještě pamatovat, že malta je z vápna, písku, vody. A musí to umět správně nanést na stěnu. Politika stačí donést do parlamentu, často už ani nedokáže vyjmenovat všechny strany, kde už jim ošoupal (někdo i pomočil, či poblinkal)křesla a poslaneckou lavici.
27. 01. 2014 | 18:31

Karel Pokorný napsal(a):

Nebudu odpovídat jednotlivě, ale předestřu jeden rozdíl mezi zelenými liberály a levičáky -liberálové včetně Bursíka prosazují místo zákazů např. daňové nástroje na výrobky neekologické, zatímco zelení levičáci by nejraději všechno zakazovali. To má s demokracií málo společného a připomíná to doby dávno minulé. Na sjezdu SZ jsem nebyl, protože už tam řadu let nejezdím a to kvůi Stropnickému jemu podobným kreaturám a po jeho vystopuení i Kuchtové na sjezdu mám skutečně chuť po tolika letech SZ opustit a vstoupit k LESu, jako to udělali a ještě udělají mnozí jiní. Tož tak....
28. 01. 2014 | 01:38

Karel Pokorný napsal(a):

To Mik:
Pěkná zmatenost pane. Pletete páté přes deváté. Jsem z širší oblasti Beskyd - vlci a medvědi se tam nevysazují, ale přecházejí ze Slovenska. Orel se vysazuje, ale stát na to téměř nepřispívá..Jde o zahraniční i naše nadace a vlastní prostředky i volný čas členů ČSOP Nový Jičín. Spolupracují pouze státní orgány a městské organizace - Správa CHKO Beskydy a ZOO Ostrava, také slovenská ochrana přírody. Úspěšné zanízdění druhu je velkým mezinárodním úspěchem, navíc se nečekalo tak brzy. Mám pocoit, že z Beskyd znáte jen Pustevny a podbmné lokality. Ale hned tam je moho lokalit, kde lidé nechodí, protože je to dost neschůdný až nebezpečný terén.
A pokud jde o Šumavu, za pravdu aktuvistů daly již dva soudy. TZv přímé akce uznávám, pokud selžou jiné prostředky. Kůrovce jsme Beskydech také řešili - a nakonec jsme se kolegou před cca 25 lety docílili toho, že lesáci v navrhované rezervaci Kněhyně - Čertův mlýn v přírodní smrčině netěžili - les je tam dodnes a je to národní přírodní rezervace. Zákazy na Šumavě a jinde - není to samoúčelné, Šumava i Beskydy jsou mimo jiné i evropsky významné ptačí oblasti a tyto zákazy vycházejí z dlouhuhobého monitoringu ptačích a jiných živočišných a rostlinných populací - víme dobře, co ptákům škodí....Nevím proč bych někde sbíral odpadky - z toho jsem vyrostl. Mám skoro 60 let. Každoročně obětuji spousty hodin na průzkumy, které mi nikdo neplatí a které využívá ochrana přírody. Odpadky mohou sbírat lidé, kteří toto neumí. Vaše argumenty jsou typicky komunistické a přiznávám že komunisty a Rusy bytostně nesnáším.
28. 01. 2014 | 01:55

uf one napsal(a):

Zelení MAJÍ být vlevo! Bursíkovi a Liškovi pravicoví Zelení, kteří šli do vlády s Topolánkem - to je otřes. Udržitelný rozvoj, důraz na obnovitelné zdroje energie, nepodporovat konzum a plýtvání, dlouhodobá investice do čisté přírody namísto rychlého zužitkování prostřednictvím různých podnikatelských projektů, které ji ničí a tak dále - to jsou všechno přece spíš zeleně-levicová než zeleně-pravicová témata. Už jsme snad dost daleko od pádu komunismu, abychom na levici mohli začít koukat neideologickými brýlemi a mohli ji brát jako normální součást politického spektra vyspělé země. Levice nejsou komunisti, stejně tak v roce 1990 nikdo nekřičel, že pravice je Hitler.
28. 01. 2014 | 07:19

uf one napsal(a):

Karel Pokorný - to s tím zakazováním není pravda, zelená levice může přicházet i s konstruktivními věcmi. Myšlenka podpory solárů na domech ze strany státu byla třeba skvělá, jen se prostě po českém způsobu totálně zpackala. Ale - existují i další ne tak známé zdroje ostrovní energie, které se hodí i na zimu. Kdyby zelení přišli s jejich státní podporou, a tentokrát OŠETŘENOU a KMOTRUVZDORNOU a pouze pro domácnosti, tak by to celé zemi jedině prospělo.
28. 01. 2014 | 07:32

Starej Mraf napsal(a):

Zelení jsou přežitek. Volte Piráty! Jinak je dobře, že končíte. Většinou jsem s Vámi nesouhlasil.
28. 01. 2014 | 09:47

BK napsal(a):

Už to bylo řečeno, ale čeští pravicoví zelení byli a jsou v evropském kontextu anachronismem. Účastí v Topolánkově vládě, kde vůbec neměli být, se zdiskreditovali ne-li na věky, tak na hodně dlouho. Jejich místo v politickém spektru pak budou obsazovat různá obskurní seskupení ke škodě české politiky.
28. 01. 2014 | 10:13

modrý edvard napsal(a):

Nechápu, proč tady někdo furt doporučuje Zeleným, že mají být víc vlevo. Zelení si sami mohou být kdekoli, kde se rozhodnout pobývat.
Samozřejmě, pokud se chtějí politicky prosadit, musejí si najít niku (ekolog určitě najde niku spíš než kdokoli jiný), která odpovídá požadavkům členů a současně přání voličů.
Přeji Zeleným v tomto počínání hodně úspěchů, ale podobnou analýzu jsem v životě neviděl. Nevěřím tomu, že se o ni nikdo ještě nepokusil. Ale tipnul bych si, že ona analýza zjistila, že neexistuje dostatečná skupina voličů, která by podporovala směr prosazovaný členskou základnou.
28. 01. 2014 | 12:20

seriózní chlapík napsal(a):

Milá Džamilo,

proboha nepaušalizujte tolik. Viz.
"Umění odejít patří k nejtěžším životním a profesním rozhodnutím, nejen v politice".

Pouštíte-li se do filosofie, nemělo by vám uniknout, že totéž platí pro "umění setrvat". Například Standa Gross v této snaze totálně propadl;-)
28. 01. 2014 | 12:46

Midori napsal(a):

uf one 28. 01. 2014 | 07:32
... existují i další ne tak známé zdroje ostrovní energie, které se hodí i na zimu.
Kdyby zelení přišli s jejich státní podporou, a tentokrát OŠETŘENOU a KMOTRUVZDORNOU a pouze pro domácnosti, tak by to celé zemi jedině prospělo.
*
Tak to mělo být řešeno. Bohužel se tak ke škodě země nestalo.
28. 01. 2014 | 23:15

Pepa Řepa napsal(a):

šroube pojďte k nám, k Balbínům, třeba zdechlou matičku stranu vzkřísíme.

Ale s Vámi je problém, točíte se napravo nebo nalevo. Nic jiného neznáte,
Pravda nejste sám, i ostatní zatuhli v pravo-levém vidění.

Můžete se hodiny přít, zda byl národní socialismus pravicový či levicový nebo zda je politická korektnost, novodobá cenzura pravicovým či levicovým vynálezem, zda je kocábovité afirmování jedněch na úkor druhých-tak připomínající rasismus- výdobytkem pravicového či levicového myšlení, zda je revoluční kvas na BV pravicovým nebo levicovým bojem -o plotýnkách tunelářky Julinky nemluvě- zda byl rétoruicky pravicový VašíkII pravicový, ač dělal levicové kroky a zda je Vámi stejně nenáviděný Bimbo, verbálně levicový, pravoun nebo levoun.
O Obamovi a dalších nemluvě.

A tak se tady mastíte jako děti na písku lopatičkami, pravoun versus levoun a přitom vám uniká, jak se pomalu utahují šrouby osobní svobody, jak vám do hlavy lijí celé generace vymývačů mozků kecy vedoucí k The Brave New World.

Už to došlo tak daleko, že bude přepsat Othela, protože přece přičmoudlý-smí se to vůbec, u mixu?-nemůže být negativní figurou, odnesl to i přiblblý Renč, ne za to, že točí blbé filmy, ale za to, že překročil tabu, Pišta nebo Ahmed přece nesmí být vymalováni negativně, takoví po zemi nepobíhají.

Ale zachovejte dobrou náladu.
Ve 14.00 začíná zase hon na Bimba,ten za všechno může, po třech měsících vytáhnou pehecí party potřebu lustráku a bude třeba ministerstva lických práv a pár miliard nasypat ještě Vasilovi do Kyjeva.
Za holocaust nemůže Helmut ale Franta, zformuje se procesí, ať to nepropásnete.
Je to levicové či pravicové?
29. 01. 2014 | 09:05

Pepa Řepa napsal(a):

Zelináři se-v první řadě- mají starat smysluplně a nedemagogicky o přírodu, o to aby nerostly skladovací škatule u dálnic, nezabíral se les na stavební parcely a dalo dejchat.

Je to levicové nebo pravicové?
Do velké politiky se montují jenom karieristé pochybuju že nějaké vygumované zelené stvoření cosí ví o Gaze nebo Syrii, možná tak paní Pe-pa, kterou protáhli tři dny po Damašku jako medvěda a je chytrá jako Biomasa.
Kazašská vědma má zase prodávat kumys.Každý má dělat co umí, na co má.
29. 01. 2014 | 09:13

mik napsal(a):

To Karel Pokorny
no nic ve zlem pane Pokorny ale jestli jsou vase vyzkumy stejne kvalitni jak vas odhad na me nazory tak se pak te ekologii nelze divit za komunistu jsem se s odrenyma usima dostal s rodinou do Jugoslavie pozdeji Chorvatska no a bez rodiny po oblitani mnoha urednich simlu jsem tak trosku polosluzebne mohl bez rodiny pomoct za sve prostredky doobsadit letadlo na fotbalove utkani na zapade ,,,a to jeste byly pochobnosti protoze jsem mel v te dobe novomanzelskou pujcku,,, i s tou znalosti jen Pusteven jste trefil vedle jak ta jedle mozna jsem mel do Beskyd 40 let bliz nez vy,,, o nebezpecnem terenu v Beskydech nic nevim ale vim o skodach co zpusobili vlci ( zdivoceli psi ) chovatelum ovci a zcela chapu napriklad obyvatele na Hamrech ze se snazili zneskodnit tyto smecky i pytlackym zpusobem tezko se da podporit v Beskydech i vyskyt medveda at uz prebehne odkudkoliv s Polska nebo ze Slovenska a ani orel nema v takovych horach jak jsou Beskydy co delat,,cemu se venujete jako konicku tedy zdarma je ciste vase vec a ten kdo ma rad prirodu se nebude stydet za to ji obcas v nejake akci vycistit kdyz nekteri si z ni delaji smetiste o rusech jsem nic nepsal zminoval jsem Rysy ale jen ze me zrovna jina akce nenapadla jiste ta s Rysy byla propaganda komunistu a ja volil hajneho ,,, ne Zemana ,,,a jinak muj vek se blizi vasemu a proto radeji v CR uz 15 let neziju s almuznou se mi do penze totiz nechce,,, a protoze jeste pracovat musim tak nemam zajem odvadet dane nekomu kdo z nich pro budoucnost nic neudela na to jsem v 89 na namesti nechodil a jsem ze soucasneho vyvoje v CR zklamany a zrejme ne sam,,, a at se na me muzete zlobit jak chcete otevrene rikam ze Zeleni a ekologove maji na teto situaci podil a a nejake spolky me vyslovene irituji jako napriklad deti zeme klub sojka a podobne jsou to vetsi skudci nez ten vas kurovec ,,, hezky den ze zeleneho ostrova,,,
29. 01. 2014 | 11:55

Klaus napsal(a):

No nic Džamilo...Ahoj...Když se loď potápí, je potřeba přeskočit do člunu...
29. 01. 2014 | 13:09

resl napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):
šroube pojďte k nám, k Balbínům, třeba zdechlou matičku stranu vzkřísíme.
-------------
řepíku, měl jsem tam nějakého známého, ale nemám moc času na řeči o ničem, ani mě nebavěj. já nikdy nikde o žádný pravici, nebo levici nemluvil. je mi jasný, že tady nic takvýho neexistuje. snad kdybyste založil partaj, která by měla v programu nakopat do zadku každýho komouše, tak bych se přidal, nejlépe v live tv přenosu. jenže vy sám nevíte kde jste a to, že trefíte domu ještě neznamená, že s vámi nezabloudím. pozdrav "balbínce" od r.
29. 01. 2014 | 13:16

Figaro napsal(a):

Zelení nemusejí odcházet do politického suterénu. Zelení ten politický suterén spolu s komunisty a neonacisty ten politický suterén odjaktěživa tvoří.
29. 01. 2014 | 18:11

Al Jouda napsal(a):

Strana zelených dokázala vzbudit u občanů skutečnou nenávist ! Na Zelené si člověk vzpomene, když kupuje předražené uhlí a zatápí v kotli v rodinném domku, vzpomene na ně i když registruje starší osobní automobil a platí nesmyslnou ekologickou daň na tzv.likvidaci autovraku atd. a tak podobně! Stále se ekologicky likviduje nebzpečný odpad, ale půda a vody jsou po socialistickém hospodaření stále na mnoha místech zamořeny. Je dobře, že se Zelení už dokonale u našich lidí proflákli a budou je volit jen ti mentálně zaostalí a těch není tolik:)))))
29. 01. 2014 | 18:23

Sulambej Chochromonov napsal(a):

Vážená paní autorko .
Vaše dřívější působení na ÚV (Úřad vlády),bylo pro tamější profesionály-úředníky,
přímo katastrofou.Dle jejich vyjádření byla tehdy situace díky Vám velice tíživou .
Denně Vám museli rozmlouvat proud Vašich naprosto nesmyslných návrhů,často prý hraničící s krajní blbostí .(Omlouvám se ,použil jsem jen jejich slovní obrat).
Opustíte-li řady Zelených,jistě nebudou litovat,že odchátí tak výrazná osobnost.
Nemohla by jste se věnovat prosím tomu,co snad možná umíte? To jest léčit starším lidem platfus nebo zácpu?
Jistě by jste Vaší naprosto neangažovaností,ba netečností naši společnost hodně obohatila !
30. 01. 2014 | 09:42

hanah napsal(a):

Vážená madam, máte tu drzost psát o něčem, co sama nezvládáte. JE TO OSTUDA
31. 01. 2014 | 08:50

Malenka napsal(a):

Já už jsem vystoupila ze strany dávno....asi jsem Nostradamus.... tuším , že v roce 2011.....3945684hihi....
31. 01. 2014 | 21:43

kocman napsal(a):

Nepsaný kodex slušného politika-jste v pořádku?
02. 02. 2014 | 00:11

procházka napsal(a):

Hlavně že už ji umění odejít nechalo odejít z programu HIV/AIDS, pro totální neschopnost....
11. 06. 2014 | 15:18

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin P Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy