Kalousek má už asi dost... a my jeho také!

09. 07. 2012 | 16:42
Přečteno 6492 krát
Při sledování vývoje kauzy bývalé ministryně obrany Vlasty Parkanové a s tím spojených dohadů, zdali ji zbavit poslanecké imunity v souvislostí s nákupem letadel CASA, se mnohdy nechce věřit vlastním očím a uším. Jde o to, že výroky zejména ministra financí Kalouska v této souvislosti svou podstatou zpochybňují základní demokratické principy fungování státu, včetně nezávislosti soudů, a nutí nás k zamyšlení.

V momentě kdy policie předala Poslanecké sněmovně svou žádost o zbavení imunity Vlasty Parkanové, začal ministr financí a její stranický kolega Kalousek razantně osočovat policii z cílené manipulace s důkazy. Nebránil se ani výrokům a nařčením o domnělém policejním spiknutím. Pan ministr nejspíš jakoby pozapomněl, že ministr vnitra pochází z řad vládní koalice, která i dosadila svého kandidáta do role policejního prezidenta. Pomyslného vrcholu nevybíravých výpadů proti práci policie nicméně Kalousek dosáhl ve svém rozhovoru pro časopis Týden, když prohlásil: „Já jako křesťan nemohu doporučit vyšetřovateli ani dozorovému státnímu zástupci, aby se zastřelili. Ale upřímně řečeno, když ne zastřelení, tak rezignace je ta jediná možná varianta.“ Kalouskova slova se nedají bohužel interpretovat jinak než jako nehorázný pokus o zastrašení orgánů činných v trestním řízením.

O samotné kauze nákupu letadel CASA bylo napsáno a řečeno mnohé. Odhlédněme teď na chvilku od faktu, že se v případě rozhodnutí Topolánkovy vlády jednalo o zcela nekoncepční návrh a že následně došlo k podstatnému navýšení původní částky, zčásti vlivem značně nestandardního rozdělení kontraktu na samotné pořízení španělských strojů a poskytnutí servisní podpory. Problém je ve skutečnosti mnohem širší. A je jím především otázka politické odpovědnosti, či spíše neochota dotčených vládních představitelů se k odpovědnosti za své kroky přihlásit. VlastaParkanová stála při rozhodování o pořízení těchto přepravních letounů v čele ministerstva obrany a za tento nákup chtíc nechtíc nese svůj díl zodpovědnosti. Je přitom až komické, že ty politické strany, které šly do vlády s heslem, že nebudou tolerovat korupci v žádné podobě, mají tak ohromný problém ponechat Parkanové možnost obhájit se před nezávislým soudem.

O pravých motivech, proč se představitelé vládní TOP09 tak urputně brání vyšetřování kauzy CASA a vydání kolegyně Parkanové k trestnímu stíhání, lze jen spekulovat. Pokud jsou důkazy proti Parkanové nedostačující, bude přece moci svou nevinu dokázat u soudu, tak jako by musel v podobném případě kterýkoli jiný občan České republiky.

Jenže zpátky ke Kalouskovi a vládní koalici. Poté co vyšlo najevo, že Kalousek osobně v této věci telefonoval s vyšetřovatelem případu (ten následně, jak velí předpisy, informoval o telefonátu ministra financí své nadřízené), premiér Nečas prohlásil, že podobné nátlakové akce nebude u svých ministrů tolerovat. To jsou zajisté chvályhodná slova - nebýt toho, že je vyřkl stejný premiér, který nedávno v parlamentu hovořil o spiknutí „party plukovníků“ proti vládě. Avšak i přes varování ze strany samotného premiéra neváhal Kalousek popustit uzdu své fantazie ještě dál a hned ve středu minulý týden pronesl svou již památnou větu pro časopis Týden.

Navíc se ukazuje, že - jak píše týdeník Respekt ve svém aktuálním vydání - vyšetřování kauzy CASA provázely i další tlaky. Časopis na to poukazuje s odvoláním na dozorujícího státního zástupce. Pokud se tato podezření ukáží jako pravdivá, bude se jednat o naprosto bezprecedentní zásah do nezávislosti justice.

Dá se – v nadsázce - chápat, že pro vládní koalici je vyšetřování jejich čelních představitelů nepříjemné a že se je bude snažit zlehčovat. Vzpomeňme například na kauzu bývalého ministra životního prostředí Pavla Drobila, která byla v tichosti zametena pod koberec, či vyšetřování Alexandra Vondry v souvislosti s kauzou ProMoPro, které uvízlo ve slepé uličce, poté co státní zastupitelství odmítlo dát povolení k domovním prohlídkám u podezřelých osob. Stejně tak lze i chápat, že se ministru Kalouskovi nemusí líbit, že policie vyšetřuje politiky z jeho nejbližšího okolí. Je ale naprosto nepřijatelné, aby se prostřednictvím médií či osobně po telefonu snažil zastrašovat policejní vyšetřovatele. Nezávislost policie, stejně jako všech dalších orgánů činných v trestním řízení, pokud to pan ministr náhodou neví, je totiž jedním ze základních pilířů fungování demokracie.

V jednom tedy musím ministru Kalouskovi dát za pravdu. Vskutku se jedná o bezprecedentní útok na demokratické mechanismy tohoto státu. Ovšem ne ze strany policejních orgánů, ale přímo ze strany ministra. Už není otázkou, zdali ministr financí činil nátlak na vyšetřovatele po telefonu – on to totiž opakovaně a bez sebemenších zábran činí prostřednictvím sdělovacích prostředků.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Vanda napsal(a):

Kalousek je ten nevětší zloděj v tomhle státě a teď se bojí
09. 07. 2012 | 16:54

jan napsal(a):

co jste si zvolili, to máte, tak teď nefňukejte
09. 07. 2012 | 17:25

Petr napsal(a):

Volil jsem TOP09 a už tu chybu neudělám. Chovaj se jak ti nejubožejší zloději! navzájem se chrání před vydáním.
09. 07. 2012 | 17:33

Almo G™ napsal(a):

Kalousek, to je synonymum pro spojení "lež za lží".

Jeho odvádění pozornosti od předražení zakázky o stovky milionů k údajnému nepotřebnému posudku a do omrzení opakované lži, že on jediný vykládá zákon jedou přesně v duchu Goebbelsovské propagandy: "Tisíckrát opakovaná lež...".

Kolikrát jsme to od něj za poslední měsíc slyšeli? Tisíckrát?

Jak to, že ještě není ve vazbě?
09. 07. 2012 | 17:53

eurofederalista napsal(a):

Kalousek na ulici fackuje, Kalousek vyhrožuje a pořád je to ještě demokracie. Co bude pak, až opět svou při vyhraje?
09. 07. 2012 | 17:59

Scarabeus napsal(a):

Petr:

Kéž by takových, kteří už nebudou volit TOP09, bylo co nejvíce a Kalousek nepřelezl do jiné strany.

Od Kalouska se jiná politika ani čekat nedala, totální korunu všemu ovšem nasazuje Drábek, který před volbami nedostal šanci se veřejně "projevit", ten vadí dokonce už i Kalouskovi.
http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/penize/clanek.phtml?id=750921
09. 07. 2012 | 17:59

Roman napsal(a):

Petře, vy byste zasloužil! Kolik takových naivů jako vy skočilo Topce na špek? A výsledkem je bezprecedentní destrukce státu - říká se tomu úsporná opatření, ačkoli o spoření zde vůbec nejde. Jde o vyhladovění státního a veřejného sektoru a o jeho přípravu k privatizace (pochopitelně netransparentní).

Kalousek je jako údržbář, který chce prodělavělý vodov opravit tím, že do něj navrtá ještě další díry. Pak ale není divu, že se voda z jednoho konce (státu) na druhý (občanům) prostě nedostane. Kalousek není zdatným ekonomem, ale je dost chytrý na to, aby si uvědomil, jak destruktivně si počíná.

A tomuto člověku lidé jako vy, Petře, pomohli k moci. A dostane-li sociopat moc, je zle.

Vás, Petře, šlechtí jen to, že jste se aspoň ke svému omylu přiznal. Ale pozdě, škody budou nenapravitelné.
09. 07. 2012 | 18:13

Roman napsal(a):

*vodov = vodovod

Omlouvám se za překlep.
09. 07. 2012 | 18:14

Trubač napsal(a):

Teď už se to opakovat nebude, Péťa udělal na Míru BUBUBU.
09. 07. 2012 | 18:20

ý kelt napsal(a):

Kalousek v pozici ekonomického náměstka na MO vypracoval systém,že i smlouvy na největší zakázky,jako např.nákup letadel Casa za 3,5 miliardy Kč podepisují až třetí v řídící pyramidě-šéfové odborů.K tomu se vyjádřil obviněný šéf odboru,co tu Casa podepsal,že pokud by tak neučinil,tak na minutu by letěl.
Nejen ministři,ale ani jejich náměstci si nepálí prsty v cinknutých zakázkách/dle Topolánka/a proto se na MO od doby Kalouskových padáků nic nemohlo vyšetřit.
Kdo četl a viděl "Kmotra"tak poznal,že špička mafie je vždy"čistá"a na špinavou práci mají vždy své lidi.
Teprve když se policie odvážila sáhnout do vyšších pater,tak je oheň na střeše a Kalousek zpanikařil a kope kolem sebe a útočí"demokraticky"na policii.
Al Caponeho nedostali za desítky vražd,ale za daňový únik.
Parkanovou-potažmo Kalouska s Hávou hodlá policie dostat za to,že nezabránila jako odpovědný ministr předražení zakázky o 658 mil.Kč.
09. 07. 2012 | 18:23

Scarabeus napsal(a):

Roman:

U nás je to těžké s tím volením, VV jsou také velkým zklamáním, další nové strany neměly šanci na zvolení, nevolením se také nic nevyřeší.

Vím co nevolit, ale marně hledám něco co by se volit dalo a zároveň mělo šanci překročit 5% a D'Hondtovu metodu.
http://cs.wikipedia.org/wiki/D'Hondtova_metoda
09. 07. 2012 | 18:46

unvisi napsal(a):

Co chcete?Vždyť nejlepší ministr financí se stará o finance s péčí řádného hospodáře.Tedy o ty svoje!
Asi by bylo velice zajímavé zkusit dohledat všechen jeho majetek a majetek jeho rodiny.
09. 07. 2012 | 18:48

Béda napsal(a):

Ráth byl kvůli podezření z přijetí úplatku vydán policii v rekordně krátkém čase. Aby náhodou nebezpečný zločinec - poslanec nemohl ovlivňovat svědky a průběh vyšetřování musel být okamžitě vzat do vazby. Paní Němcová zareagovala okamžitě - hned jak ji vzbudili, ještě v pyžamu rozhodla o vydání tohoto nebezpečného násilníka, teroristu, recidivistu vyšetřovacím orgánům. Na jednání mandátového a imunitného výboru parlamentu jej musela (byť se již vzdal všech politických funkcí vyjma funkce řadového poslance) přivést specielní policejní jednotka a předvést v parlamentu - kter© je podobných Ráthů plný - policejní manévry.

Další v pořadí mnoha politických kauz je kauza CASA. Zde jde o vážné podezření z odklánění prostředků mnohem větších a tím o způsobení škody velkého rozsahu daňovému poplatníkovi. Podezřelá je místopředsedkyně sněmovny a její bývalý náměstek. Na její obranu se ze zcela neznámého důvodu staví ministr financí. Zde není žádné podezření, že aktivní politici budou na svobodě ovlivňovat policejní vyšetřování a svědky. Korunní svědek musí mít policejní ochranu, vyšetřovatelé jsou údajně vystavováni policejním tlakům z nejvyšších politických míst. Padají podezření z vyhrožování vyšetřovatelům, slova o vládě policejních plukovníků z úst premiéra, slova o "sebevraždě" vyšetřovatele z úst ministra financí, údajně zákulisně vyjednává emisar (bývalý vyšetřovatel) vládního ministra s nadřízeným hlavního vyšetřovatele o zahrání kauzy do outu, urychleně je premiérem odvolán mistr spravedlnosti, aby mohly být provedeny rošády v nejvyšším zastupitelství.

A tak to má být, tak je to správné.

Nabízí se otázka: nebylo by jednodušší, vzít všechny podezřelé s celou vládou do vazby aby nemohlo být ovlivňováno vyšetřování?
09. 07. 2012 | 19:01

Emjé napsal(a):

Jak dlouho už p.Kalousek nepracuje pro ministerstvo?Všimli jste si,že se zaobírá jen svými problémy?Takového podřízeného kopnout,
až by šel a šel.Tomu nevěřím ani slovo.
09. 07. 2012 | 20:17

jans napsal(a):

Kalouskovy zbytečný nepotřebný šmejdy CASA za tři a půl giga - to je nic oproti desetigigovejm arbitrážím Kalouskovejch přátel proti českému státu... to jsme to dopracovali dvacet let po bolševikovi
09. 07. 2012 | 20:24

Petr z Tábora napsal(a):

Skandální - ministryně se nehlásí k odpovědnosti za svůj resort a má být chráněna poslaneckou imunitou vlastně zpětně.
Jeden diskutující správně upozornil na skandální podmínky smlouvy. Penále činí 15milionů za rok při ceně řádově 1 miliarda. Takže pokud letadlo nebude stále ještě létat ani po 30letech, tak penále nedosáhne ani poloviny pořizovací ceny ! Pokud toto není na něčí kriminál, tak nevím už za co.
09. 07. 2012 | 20:45

Otázkář napsal(a):

Policejní vyšetřovatelé na to jdou chytře. Kdyby obvinili přímo Kalouska, zle by pochodili. Tak to vzali přes Parkanovou a Kalousek jenž je vyčuraný, ale ne hloupý to pochopil a proto ta hysterie. On nezachraňuje Vlastu Parkanovou, ale sebe a své kumpány (toho času náměstky na ministerstvu obrany).

Prostředky, které volí jsou však naprosto šokující a skandální. Už samotný telefonát vyšetřovateli by jej v normálně fungující demokracii stál křeslo ministra, protože premiér, který má alespoň kouska cti v těle by jej odvolal. Ale co udělá Nečas? Ty,ty,ty, příště si dej většího majzla a jede se dál. Zdá se, že Kalouskovi projde v této vládě úplně všechno.
09. 07. 2012 | 21:13

ten, kdo se s blbem hádat nebude, napsal(a):

Kalousek vlastně bojuje především za sebe.
Když nebude stíhána Vlastička, tak by neměl být stíhán ani Kalousek. Když se vyloučí ze zodpovědnosti ministr obrany, tak to pak bude platit i pro ministra financí.
09. 07. 2012 | 21:13

Maximus napsal(a):

Kalousek generálem

Proč se ministr Miroslav Kalousek chová způsobem, který by už neměli vykládat političtí komentátoři, ale diagnostikovat psychiatři? Nemá smysl hodnotit právně jeho argumentaci o zbytečnosti znaleckého posudku. Nevím, jak se vytváří cena specielní vojenské techniky, nakolik lze ovlivnit cenu požadovanou prodávajícím a jistě je možné se o takové ceně dohadovat. Určitě i zde se licituje mezi různými nabídkami a konkurence se jistě snaží nabídnout ceny výhodnější. K vojenské technice patří i servis, náhradní díly a přídavné programy.
Jde o složitou záležitost a trestní soud by měl problém se se stanovením správné ceny vypořádat. Bez nějakého posudku by to nezvládl, soud zná právo, ale nemá odborné znalosti. Kdyby měla platit Kalouskova argumentace, že znalecký posudek je zbytečný, pak by nebylo možné kohokoli z ministerstva obrany stíhat pro korupci spojenou s nákupem jakékoli vojenské techniky. Ideální situace pro obhájce. Zásada in dubio pro reo (v pochybách ve prospěch obviněného) by byla neprůstřelná. Jak by mohl trestní soud určovat cenu vojenského transportního letadla? V jakém cenovém katalogu by ji našel? Zase a zase by musel mít odborné podklady. A i kdyby trestní soud chtěl rozhodnout jen o trestu a poškozeného odkázat s náhradou škody na pořad civilního práva, tak by tak učinit nemohl, protože by mu nemožnost zjištění ceny zabránila posoudit, zda vůbec byla naplněna skutková podstata trestného činu. A kterého? Pokud tedy Kalousek tvrdí, že zjišťovat kupní cenu pomocí znaleckého posudku není možné, tak neříká nic jiného, než že každá osoba od ministra přes náměstka po úředníky na MO je již předem nevinná, ať je cena nakupované techniky jakákoli. Orgány trestního řízení ji nemohou a podle Kalouska ani nesmí zjišťovat. Jistě si totéž myslí o civilním soudu.
Proč se ale Kalousek tak zoufale snaží zabránit vydání Parkanové? Chce odvést pozornost od exnáměstka MUDr. Martina Bartáka? Platí hypotéza, že nechce, aby se cokoli na ministerstvu obrany vyšetřovalo? Vyšetřovat nebude později ani ČSSD, až se dostane k moci, bratři v korupčním triku se podrží, tak ani politické změny se obávat nemusí. Exnáměstek a exministr MUDr. Barták všem vyšetřováním odolá, jeho selhání se Kalousek bát nemusí. Kde je tedy Kalouskovo slabé místo, z kterého má strach?
Myslím, že v morální integritě Vlasty Parkanové. Tu Kalousek dostal do situace, kterou si samozřejmě spoluzavinila. Touha ministrovat kdekoli ji přivedla do resortu, kde ani maskáče a přehlížení nastoupených jednotek ji nemohlo dodat vážnosti, natož autoritu a už vůbec ne schopnost rozumět zbraním a vojenské technice. Možná, že i na ni myslel Lewis Caroll, když psal o Alence v říši divů. Jenže zazvonil zvonec a v zelené pohádce přišel konec. V jejím případě tragický.
Pokračování.
09. 07. 2012 | 23:47

Maximus napsal(a):

Dokončení:

Kalousek udělal možná svoji první chybu, ovšem v tomto případě kolosální. Vlasta Parkanová stojí před trestním stíháním a také poučením od vyšetřovatele, že se sice může hájit jakýmkoli způsobem, ale že přiznání je polehčující okolnost. Jistě, ministryně Parkanová na ministerstvu obrany nic neukradla, osobně jí nelze nic vytknout, až na to, že resortu nerozuměla a nechala jej řídit svými podezřelými náměstky Bartákem a Kopřivou. Jako legrácku zaznamenejme fakt, že Martina Bartáka jako náměstka doporučil na ministerstvo obrany pro jeho "zájem o vojenské otázky" sám Petr Nečas. Bohužel pro Vlastu Parkanovou, ohrožuje ji forma nedbalostního zavinění – pachatel nevěděl, že svým jednáním může porušit nebo ohrozit zájmy chráněné trestním zákonem, ač o tom vzhledem k okolnostem a ke svým osobním poměrům vědět měl a mohl.
A to se nemusí týkat jen nějakého posudku, to se může týkat i nezrušení nákupu pandurů a dalších podezřelých jednání zavánějících korupcí, s kterými neměla osobně co dělat, ale kterým ze shora uvedeného nedbalostního důvodu nezabránila. A nyní uslyší poučení, že přiznání je polehčující okolnost. Možná, že bude poučena i o tom, že pokud svými informacemi napomůže usvědčení pachatele…, tak řekne i to, co nevědí novináři ani vyšetřovatel. Bude riskovat, že stráví zbytek života ve vězení? Pochybuji.
Ale tyto pochybnosti má i Kalousek. Jeho léty vyzkoušená taktika - schovat se za jiné - mu nemusí tentokrát vyjít, dokonce na ni může i dojet. Proto přešel do útoku, doslova proti všem. Kalousek na rozdíl od své chráněnkyně zná vojenský termín "sans crier gare" (udeřit, zaútočit bez výstrahy). Právě to učinil svým rozhovorem s vyšetřovatelem, jeho medializací, a dokoná slíbeným pondělním oznámením na Generální inspekci bezpečnostních sborů.
Miroslav Kalousek je svým způsobem geniální, na ministerstvu financí je ho škoda. Armáda jej potřebuje, ne ale na ministerstvu, ale jako náčelníka generálního štábu.
Milan Hulík (Autor je advokát)
09. 07. 2012 | 23:47

donal napsal(a):

prohnilé strany ods,top,vv,lidem kdo volí tyto strany volí korupci a zlodějny v tomto státě
09. 07. 2012 | 23:55

ghándí napsal(a):

pane hamáček,
já si pamatuju, kdo v roce 2006 sestavoval vládu. paroubek, kalousek a komunisti. až přes velký odpor KDU z toho sešlo. nepomlouvejte tady vašeho koaličního partnera. až pujde o vaše koryta, letadla mu odpustíte. i padáky.
10. 07. 2012 | 00:10

eurofederalista napsal(a):

Kdo se právě teď probudil a otevřel Seznam, nestačí zírat. Soudce Studnička byl nalezen mrtvý ve společnosti dvacítky psů a ve strašném bordelu. To je známka jeho duševního zdraví? Kde to žijeme, ve státě, plném bláznů? Nejsou náhodou psychicky narušeni i někteří ministři, poslanci? Co dělá ta tlupa senilů v Brně, dohaduje se, zda bylo první vajíčko či slepice? Proboha, jde o deset milionů lidí a ne o blaho vyšinutých jedinců. Nečasi vzpamatuj se.
10. 07. 2012 | 02:38

Honza napsal(a):

to eurofederalista: Myslím, že ty okolnosti nalazení zmíněného soudce nemusí znamenat jeho méněcenné duševní zdraví. Někteří lidé, kteří trpí hlubokými depresemi (mnozí hlavně kvůli úpadku společnostia rozkladu demokracie, pokud nějaká vůbec byla) přestávají mít zájem o své okolí ve smyslu pořádku a dokonce i tělesné hygieny. Obklopují se zvířaty, které bývají chytřejší a věrnější, než člověk. Je to složitá situace nejen pro člověka, který depresemi a frustrací trpí. Víte, kolik lidí si neví rady se životem? Když vidí tu nespravedlnost a zločiny kolem nás? POdivínem se člověk většinou nerodí. Zkuste být prosím shovívavý a uctětě památku zesnulého. mě osobně spíše zarazily titulky ze včerejšího večera a text na novinkách (hodný vzdělání r*m* se 2 třídami a mentálním poškozením a hedný snad vystudovaného čloběka,který na noviny přispívá), že se jednalo o několik bodných ran a podřezní a spekulace, že to byla sebevražda.Tak tohle by opravdu ale opravdu nezaznělo ani v seriálu Miami...
10. 07. 2012 | 07:10

Holubář napsal(a):

Honza:
S depresemi a frustracemi a zvířaty můžete mít pravdu.
Jste si ale jist, že by takový člověk měl soudit jiné lidi s rozsudky tak zásadními, jako je dlouholeté vězení?
Láska ke zvířatům a nenávist k lidem? Není to možné?
Je to nová kombinace, nebo už se někde objevila?
Odpovězte si sám.
10. 07. 2012 | 07:47

senior napsal(a):

Pro všechny pisatele a autora článku:

Řekněte vašim maminkám, ať vás dají dnes dříve do postýlky. Předtím ale vyčůrat, pohádku na dobrou noc a už jenom pěkné sny. Počínaje zítřkem vás čekají dny, kdy vás národ bude potřebovat jako opravdové bojovníky. Budete muset hodně věcí změnit. Národ vás opravdu potřebuje, ale ne jako horlivé písálky .....
10. 07. 2012 | 08:00

Jarle Halsnes napsal(a):

TOP, ODS a jim podobné si své voliče vždycky najdou, je tu pravidelně k dispozici milion příživnostníků (OSVČ) + jejich příbuzní a ti si na svou možnost platit jen zanedbatelné daně sáhnout nenechají. Že to došlo do stavu, kdy ani 20 let nepřiblížilo Podivuhodnou zemi standartům normálních evropských států jim nevadí. Ti hlupáci se radují, jak vydrbávají se skupinou zaměstnanců a že mají ve srovnání s normálním Západoevropanem holý zadek prostě nevidí, hlavně že ae mají líp, než soused, co je tak pitomý, že chodí do práce. Jenže kolik živnostníků si tu vydělá 3000 Eur, jako úplně obyčejný učitel na finské základce, kolik jich má 3500 Eur jako průměrný Dán? A že by byla Podivuhodná země proslulá nějakou výrobou něčeho, co jinde neumí? Že by ekonomika Podivuhodné země nějak pozoruhodně rostla? Nic. Nula.
Tak si to, prosím uvědomte, až zas někdy budou (opravdu budou?-když slyším Kalouska, mám pochybnosti) svobodné demokratické volby.
10. 07. 2012 | 08:42

janis napsal(a):

to Scarabeus:
tak to riskni a radši vol ty, co podle průzkumů nemaj šanci přejít 5%, lepší, než to dát zlodějům a korupčníkům a komunistům. Není to úplně beznadějný.
10. 07. 2012 | 08:54

jaks napsal(a):

to Jarle Halsnes:
na tom je přece úspěch ODS založenej, ty volej (a dneska i TOP09) příživnostníci, kteří platěj (i při příjmech v mil. ročně) daně mnohem ! menší než průměrnej zaměstnanec (OSVČ platí daně cca 400 Kč za měsíc + nejnižší pojištění, zatímco zaměstnanec při mnohem nižším platu daně 4000 + pojištění, to nemluvíme o tom, že 70% OSVČ za celou dobu svý existence ještě nebyli v zisku !!). No a majetek OSVČ nepřiznávaj.
Takže podvody a okrádání společnejch peněz v malým u OSVČ - ve velkým - u ODS + TOP09.
Není se co divit, co tu ti pravicoví voliči způsobili, obří rozkrádačky za stamiliardy ročně!!
10. 07. 2012 | 09:00

modrý edvard napsal(a):

1. Parkanovou vydat, o vině má rozhodovat soud a né Kalousek. OK. Kalouskovu kampaň nechápu, zvonku to vyzerá, že jen to hovno víc rozmazává. Asi o něčem ještě nevíme.
2. Doufám, že p. Hamáček ve svém úsilí o spravedlnost nepoleví, až justice šáhne mezi jeho přátele. /Ratha vyjímaje/
10. 07. 2012 | 09:06

modrý edvard napsal(a):

jaks: OSVČ platí minimální zdravotní a sociální pojištění, cca 4000/měsíc. To je v podstatě minimální startovní daň, bez ohledu na příjmy. Přijďte zas.
10. 07. 2012 | 09:08

český maloměšťák napsal(a):

http://zpravy.kurzy.cz/330790-cba-hdp-ceske-republiky-letos-klesne-o-0-6/

Snad už ten šílený Fantoci pochopí, že neexistuje jen exportně zaměřené podnikání a obchod.....a pak dál už nic.
On ale na to nemá - aby řešil věci i vtěchto kontextech.
To by mělo být zásadní - verifikované, zjištění pro Přesčase. A měl by z toho konečně vyvodit důsledky.
Pokud ovšem pro něj také nejsou prioritní ony tkzv. církevní restituce a neprodloužení promlčecích lhůt ve vztahu k privatizačním zločinům z 90. let.
Obávám se, že jsou.
10. 07. 2012 | 09:58

Maximus napsal(a):

senior napsal mim o jiné:
Národ vás opravdu potřebuje, ale ne jako horlivé písálky .....

Kdepak nemáte pravdu, nejdříve musí proběhnout osvěta a informovanost o tom kdo je kdo. Vojáci tomu říkají rekognoskace terénu, spousta lidí není o všech těch lumpárnách našich politiků a státních úředníků informovaná! Však také dobře mířená věta je často silnější než třeba facka. Lidé nestačí tak rychle umírat a mozaika poznání se zahušťuje a vykresluje! A vo to go pane! Je třeba předávat veřejnosti informace o všech těl lumpárnách.
Pěkný den!
10. 07. 2012 | 10:12

Monti napsal(a):

ODS, TOP09 a nyní i LIDEM povýšily pod vedením podivné vlády P. Nečase s těmi největšími výlupky zlodějny a lhaní na politiku státu. A to vše za trapného mlčení oškubávaných občanů, podlézání medií a marných snah impotentních levicových politických stran a odborů. Člověk aby se styděl, že je Čech. Zatím se ještě zbytek politického systému pokouší na toto kriminální chování reagovat, zatím. A proto pišme, pišme, pišme. To nám opravdu pomůže.
10. 07. 2012 | 10:31

Inci napsal(a):

Monti

... spíš kresleme ...

Na volební bilboardy TOP 09 padající letadýlka CASA ...
10. 07. 2012 | 11:10

Vilemína napsal(a):

Pro Jarle Halsnes; jaks:
Když už jste se přes Kalouska obuli do OSVČ a jejich volebních preferencí... Podle toho,co píšete, jste OSVČ vy nikdy nebyli. Vyzkoušejte si to! Zas takovej med to není. Platíte daň i z teoretického příjmu - ať něco vyděláte nebo ne. Jako zaměstnanec má člověk víc sociálních výhod. Nevím, jak je to dnes, ale před 10 lety banka OSVč nedala hypotéku, protože příjem OSVČ byl (a je..) nejistý a kolísavý. Pokud např. uděláte jako OSVČ nějakou chybu, poškozená osoba se může zahojit na vašem celém majetku. V tomto směru s.r.o. riskují jen do výše 200 tis.? a pak firmu jednoduše srolují. Jinak doufám, že Parkanová v roli trojského koně uvolní orgánům činným v trestním řízení cestu ke Kalouskovi a dalším správcům penězovodů.
10. 07. 2012 | 12:33

senior napsal(a):

Pro maxima :
rekognoskace terénu ...., vo to go pane ...

To co píšete zní sice pěkně, ale tzv. rekognoskace terénu probíhá již příliš dlouho. Ti co rekognoskují se mezi sebou nemohou dohodnout a setrvávají stále ve svých stranických zákopech. Zkrátka, pro ty co jsou o krok před náma všema - stále ideální situace.

Vstupte do politiky a nenechávejte vše na studentech, kteří až bude situace ještě složitější, tak zase budou muset zvednout prapor, protože společně do stávky s ČSSD nikdo nepůjde a s odboráři (ČSSD II) už vůbec ne.

To vám nestačí si vyhodnotit současnou situaci podle toho co se děje okolo prezidentských kandidátů? O mentalitě českého voliče nevypovídá nic jiného více než právě skladba a preference prezidentských kandidátů.
10. 07. 2012 | 12:35

F.Srbek napsal(a):

Souhlasím s tím, že máme dost pana Kalouska a jeho "boje" za záchranu českých financí. Ostatně vždy, když mi chce někdo pomáhat nebo mne zachraňovat mám z toho divný pocit. Na druhé straně mám dost i sociální demokracie a jejich tichošlápků, váhavců a opatrníků, kteří nevidí, neslyší a nevnímají co se děje ve vlastní straně. Obě největší "partaje" zpanštěly a je třeba s nimi ve volbách skončit.
10. 07. 2012 | 15:21

český maloměšťák napsal(a):

http://www.patria.cz/Zpravodajstvi/1128307/statni-dluh-v-roce-2007-25-procent-hdp.html

http://zpravy.kurzy.cz/330853-statni-dluh-cr-ke-konci-cervna-mezikvartalne-stoupl-o-1-4-procenta-na-1-635-bilionu-korun/

Náš geniální Fantoci pak vykonával funkci ministra financí již v roce 2007.
Mezitím, co zasekl téměř 100 % zvýšení státního dluhu - dokázal uzákonit rovnou daň, kterou chce nyní změnit, superhrubou mzdu - což se ukázalo taky jako nesmysl, zvedl DPH - " díky" jeho činnosti ale nedostatčně - což hodlá dále napravovat /netroufám si odhadnout až kam - k 30 % ?!???/....ale stále má dostatek času na to, hýkat v CTV o tom, jak by bylo nespravedlivé chtít vyšetřit jak to bylo s letouny CASA - protože tak se přeci postupuje leta....a jak je naopak vysoce spravedlivé nevalorizovat důchody tak, jak se kdysi vláda se společností dohodla....

Náš geniální Fantoci by si zasloužil jediné - odchod. A to ještě bleskovější než , kterým byl podivným způsobem " odměněn" Pospíšil.
Ovšem Přesčas to neudělá.
Protože se ho z nějakých neznámých důvodů bojí.
A tak si to společně s Fantocim vypijí všichni...až do dna..../možná že ale nakonec Nečas ten průser hodí celý na Kalouska " přehnali jsme to, Kalousek jednal neuvážlivě...."/. Kdoví, co tihle všechno nebudou schopni udělat - jen aby mohli nadále spokojeně chrochtat....každopádně má ale Kalousek pro příští volby utrum - toho už nebudou chtít ani ti komunisti....
..a on to moc dobře ví.
10. 07. 2012 | 15:35

Gothard napsal(a):

To byly casy kdyz to u nas stalo za hov...
Ted mame super-zlodeje Kalouska a nikdo s nim nehne -- nechrani ho
nahodou take vasek vseznalek
10. 07. 2012 | 16:30

Maximus napsal(a):

Kalous ušatý latinsky Asio otus
už zase udělal nový oprus!

Už zase pořvával na policajty a baví média,
že vše je jen jedna velká komédia!

On chrání svými pařáty pěnici Parkanovou
rve se za ní jak orel, když žere kořist novou!

Leč on nerve se jen za tu obtloustlou pěnici,
on kope za sebe neb má už naděláno v nohavici!

On smočil v érech CASA svůj zobák určitě,
vždyť v zákulisí se ví, kde vše má zašité!

Háva, Štáva, Kopřiva a další podobní reci,
mu nasypali do kapsiček a Kalous řve:
Nafackuju vám, nechte si ty kecy!

Ušatý Kalousi končíš a koukej rychle zmizet,
nebo zajisté s Rathem budeš brzo celu sdílet!

Lidé jsou naštvaní a může se také dobře stát,
když nebudou mít práci, na nájem a co žrát,
pak nebudou se tě už vůbec na nic ptát
a ty z toho budeš Kalousi pěkně s...!
10. 07. 2012 | 20:29

modrý edvard napsal(a):

CASA a Pospíšil, dvě mimořádně výživné aféry. Co dělá ČSSD, proč zatím neorganizuje hlasování o důvěře vládě? Není to náhodou tím, že v tom jede taky?
10. 07. 2012 | 20:44

ujo napsal(a):

modrý edvarde,
kontrolní otázka: důvěřujete této vládě?
Pokud ne, co děláte pro její odstranění? Jste členem PSP?
Pokud ano proč se staráte o postoj soc. dem.?
Možná jedou lecčems, ale v CASa ne a v Pospíšilovi?
Jak by mohli? nebo je Nečas tajným členem ČSSD?
10. 07. 2012 | 21:54

Yosif K napsal(a):

Jarle Halsnes napsal(a):
Jenže kolik živnostníků si tu vydělá 3000 Eur, jako úplně obyčejný učitel na finské základce, kolik jich má 3500 Eur jako průměrný Dán? A že by byla Podivuhodná země proslulá nějakou výrobou něčeho, co jinde neumí? Že by ekonomika Podivuhodné země nějak pozoruhodně rostla? Nic. Nula.
Tak si to, prosím uvědomte, až zas někdy budou (opravdu budou?-když slyším Kalouska, mám pochybnosti) svobodné demokratické volby.
10. 07. 2012 | 08:42
Pri pristich volbach volte CSSD! Stranu ktera zplodi noveho Billa Gatese, noveho Steva Jobse a noveho Marka Zuckerberga! Stranu ktera prebuduje Chanov na nove Sillicon Valley, Ludvikov na Bruntalsku na novy Davos a Hostivice na nove Versaille!!! Vsem proletarum novou vilu na Ithace a boticky od Diora!

Cesky proletariate, vol CSSD a chystej si kesene na platy 3500 EUR mesicne! Vsichni v cele s CSSD vzhuru do socialistickeho raje!!!!!

Avanti o popolo, alla riscosa!
Bandiera rossa, bandiera rossa!
10. 07. 2012 | 23:01

Yosif K napsal(a):

Kalousek muze byt nepricetny podrazak S PADAKY a Omipolem atd, ale proti rozhazovacnym socanum muze byt jeste ZCELA zlaty.

Viz clanek o budoucim smerovani Francie za vlady socialistu aneb Rozhozem penez mezi proletare do trvale bidy a nezamestnanosti:

France’s new socialist government has announced it is moving forward with plans to raise taxes on corporations and on the rich, which is almost certain to hurt job creation and plunge France into crisis. The announcement of the tax increase follows France's move to lower the retirement age to 60, which will saddle the government with billions in new commitments. Expanding the social welfare program and raising taxes on those who create jobs is likely to kill economic growth in France. In a worst-case scenario, these new policies will throw the country into a debt crisis from which it will need to be rescued.

Dopufejme ze Hamacek bude o neco mensi megaloman nez presvedceny socialista a supermanager VOLAREZY Jaroslav Tvrdik, genialni reorganizator armady a tvurce rozkulaceni CSA.
10. 07. 2012 | 23:30

JAHA napsal(a):

Ad: autor
"Nezávislost policie, stejně jako všech dalších orgánů činných v trestním řízení, pokud to pan ministr náhodou neví, je totiž jedním ze základních pilířů fungování demokracie."

Preco potom socdem robi na tychto miestach cistky vzdy, ked sa dostane k moci a nenecha tam pracovat predchadzajucich ludi?

(A to iste, samozrejme robi i pravicova vlada).
Takze, ministersky tien obrany, nechajte uz tak tie Vase povinne cvicenia na zviditelnenie sa. Alebo zacnite pisat ASPON trochu objektivne. Teda, ked sa bavite o pravicovel vlade a kauzach, tak nezabudajte pritom na lavicove vlady a rovnake kauzy. Inac sa pasujete do roly poslusneho hlupacika.

P. S. Ako vidite, pisem to az s odstupom viacerych dni. Ide mi totiz o to, aby ste si to precital v prvom rade Vy a pokusil sa zamysliet pred pisanim dalsieho Vasho blogu na tu istu temu - my dobri socialisti, oni zli kapitalisti.
11. 07. 2012 | 09:36

modrý edvard napsal(a):

ujo:
kontrolní otázka: důvěřujete této vládě? ...jak kdy
Pokud ne, co děláte pro její odstranění? .... nic. Nemyslím si, že příští vládě budu důvěřovat víc.
Jste členem PSP? ... ne
Pokud ano proč se staráte o postoj soc. dem.? ... proč bych se nestaral, mám zájem o veřejné záležitosti.
Možná jedou lecčems, ale v CASa ne a v Pospíšilovi? ... No právě. Kvůli každé hovadině pořádají svrhování vlády, a teď, když je taková pěkná příležitost, tak se flákají. Proč asi? Nevím, možnosti: 1. Jedou v tom taky a nechtějí, aby se to provalilo. 2. Nechtějí vládu svrhnout /pamatují na Paroubka, který vládu omylem svrhnul a potom nevěděl, co dál/ a hrají jen takovou hru. 3. Chtějí odjet na prázdniny.
Jak by mohli? ... viz výše
nebo je Nečas tajným členem ČSSD? ... nevím, a je mi to jedno. Pro mě to je stejnej spolek, viz výše.
11. 07. 2012 | 10:51

český maloměšťák napsal(a):

Jan Hamáček
http://cupe.ca/updir/Lessonslearned-pdf.pdf

Scénář je velmi jednoduchý. Davu se bude opakovat teze, že stát neumí hospodařit...
Zrůdy ve státní správě pak postupují dle této teze - svým zločineckým jednáním přivedou veřejná /státní/ aktiva k pokraji bankrotu.
Jejich komplici si je pak za levno koupí. A přitom nezapomenou skrzeva zrůdy odsát další prostředky. A zabezpečit si daňové výhody. Fiskál se tak ocitá ve slepé uličce.
Cílem je vyprodat /za bazarové ceny/ stát. A pak pomocí monopolizovaných výrob a monopolizovaného toku informací nadělat ze společnosti lidí masu využitelných a kontrolovaných, anonymizovaných bytostí.

Během tohoto celého procesu tyto zrůdy nepřestávají vyplachovat davu mozky...mj. stále opakují tu lež o tom, že odbory mají zůstat ve svých dílničkách a fabričkách...a mají být nepolitické. Přitom samotné zrůdy se svými komplici jsou politické a globalizované.

Co je vlastně politické a co není ?

V tom mají zrůdy jasno.

Obávám se, že odbory jsou v tomto kontextu příliš uzavřené do sebe a příliš se nechávají masírovat zrůdama. Odbory se bojí a jasno nemají. Často jsou mezi nimi komplici zrůd.

P.S. Žádná civilizace - tak jak byla tredičně uvaklá fungovat ve vztahu ke svým hodnotám, ke svému kulturně -civilizačnímu rámci.....neobstála tak, že měla rámec svého fungování daný slaboučkým státem.
Ani jedna složitá civilizace.
Proto to označení " zrůdy".
11. 07. 2012 | 11:36

český maloměšťák napsal(a):

modrý edvard
A kdo z LIDEM se asi tak připojí k matematickému součtu hlasů ČSSD, KSČM a VV /tam jsem na pochybách...takže to jsou nejisté hlasy/ ? Svatý Petr nebo Dynda ?

Nebo si myslíte, že se najde nějaký hlas mezi HAM /hlasovací automatická mašinka...ham, ham, ham..../ - mezi poslanci za ODS a ODS /b/ ?
Kdo asi - Tluchoř ? Drobil ? Šnajdr ? Nebo snad ten poslušný rozumbrada ze Suché Lozi ?

Víte jak by to dopadlo ?
Média by napsala, že ČSSD opět populistickým a neuváženým činem exhibuje svou nemohoucnost. Nebo něco podobného....např. kydy o plánu B....

Modrý edvarde - tady se musí vypít kalich až do konce. Až se ta sebranka zkompromituje tak, že se začne rozkládat zevnitř.
Myslím si, že pro zabránění tomuto hodí v dané situaci Nečas konečnš přes palubu i toho nejlepšího Fantociho ve Vesmíru.
Zájmů je mnoho - od developerů via církevní restituce...až po mlsné portmonky šéfů penzijních fondů.

Tady by asi nejvíce pomohly společensky odpovědné a veřejnost sjednocující odbory plus konající policie a justice.
Což je podle mě daleko lepší než 30 % hlasů pro KSČM.
/tkzv. " kulturní pracovníky" raději vynechat - z těch požíračů dotací, grantů a daňových defraudací (sponzorských darů) nic dobrého nekouká...ti mají strach o granty a dotace...a nechtějí si rozhádat sponzory/
11. 07. 2012 | 11:48

Jarle Halsnes napsal(a):

Ty, Yosko, kamaráde, Tobě už asi hráblo... Tady jde o to, že mezi slušnými lidmi platí pravidla stejná pro všechny, víš? A že jejich absence vede k tomu, že Podivuhodná země za 20 (slovy: dvacet) let neudělala krok vpřed. Průmysl neexistuje, montovny zahraničních firem se klepou hrůzou, jestli přijde objednávka na příští týden, školství není schopné naučit děti už snad ani číst a psát, zdravotnictví kňourá, že nejsou peníze a kdo se chce léčit, musí si to zaplatit ze svého, vědě se krátí rozpočty, dopravní infrastruktura se staví takovým tempem, že se hotových dálnic nedočkají ani prapra vnuci.... A Ty tu začneš se socany. Yosko, to není spor jestli ČSSD nebo ODS, to je spor, jestli si stanovíme pravidla, podle kterých budeme poctivě hrát, nebo jestli se budeme i nadále radovat z toho, jak pěkně jsme někoho přečůrali, jak se nám pěkně podařilo "optimalizovat" daně atd.
12. 07. 2012 | 07:36

Jarle Halsnes napsal(a):

Vilemínko, byl. Dokonce ten papír pořád ještě někde mám. Jen mi není jasné (například) proč to, že OSVČ nechce dát banka úvěr, má znamenat, že mu stát předepíše menší daně...
Ono na tom něco prostě bude, proč by jinak bylo tolik humbuku kolem "Švarcsystému", pochopitelně aniž by se to jakkoli řešilo?
12. 07. 2012 | 07:47

Jarle Halsnes napsal(a):

Vilemínko, byl. Dokonce ten papír pořád ještě někde mám. Jen mi není jasné (například) proč to, že OSVČ nechce dát banka úvěr, má znamenat, že mu stát předepíše menší daně...
Ono na tom něco prostě bude, proč by jinak bylo tolik humbuku kolem "Švarcsystému", pochopitelně aniž by se to jakkoli řešilo?
12. 07. 2012 | 07:49

modrý edvard napsal(a):

Jarle: Pindy. Ty daně (přesněji: daňové sazby) jsou stejný pro všechny. To, o co jde, jsou paušály. Pokládám za rozumné, že prostý OSVČ (zedník, topenář a tak) má na náklady paušál, aby se místo práce furt nezabýval shromažďováním paragonů, že si někde koupil hřebíky (nakonec ty paragony stejně někde sežene,a nula od nuly pošla). Problém je, když je OSVČ dejme tomu advokát s obratem v milionech. Na tohle bychom si měli došlápnout a omezit paušály maximální částkou (podle mě na několik set tisíc ročně).
Švarcsystém je zase jiná záležitost.
12. 07. 2012 | 08:20

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy