Noční můra

07. 06. 2012 | 11:52
Přečteno 21581 krát
Představme si! Nastupujeme do letadla pilotovaného dojičkou krav, jdeme k lékaři a místo něj nám břicho řeže instalatér, projektantem mostu je lakýrník, jaderný reaktor ovládá učitelka českého jazyka, o vině u soudu rozhoduje montér, elektrické rozvody v továrně má na starosti zdravotní sestra, při požáru přijedou místo hasičů chovanci psychiatrické léčebny.

Z takového snu se naštěstí probudíme. Ovšem podobný scénář v jedné oblasti našeho života trvá i v našem bdělém stavu a překvapivě je to všem víceméně jedno. Jde o politiku. Politikem se stane člověk snadno a rychle. Kolik jen je mezi nimi těch, kteří selhali ve svém profesním životě. Někteří z nich dokonce ještě nikdy nepracovali a střemhlavě se vrhli do vedení celé společnosti, když své vzdělání si koupili za peníze či díky různým službičkám (mohli bychom takto procházet poslance za poslancem). Zamysleme se nad tím:

ministrem kultury byl až donedávna zubař a nyní je vychovatelka ve školní družině
ministrem školství byl až donedávna vězeňský psycholog
ministrem průmysl je lékař
ministrem sociálních věcí je elektrotechnik
ministrem financí je chemik a před tím byl právník
ministrem dopravy je odborník na evropská studia
ministrem zemědělství je konstruktér víceúčelových obráběcích strojů
ministrem životního prostředí je novinář
ministrem pro místní rozvoj je podnikatel ve farmaceutickém průmyslu
ministrem obrany je správce asijských sbírek v muzeu a před tím byl lékař

Vládnou nám naprostí diletanti (komunisté to dělali také tak) a pokud vůbec něco o oboru ve své gesci tuší, pak to mají ze slovníků - slovníkové znalosti. Liší se od skutečných expertů nikoliv v tom, co tvrdí (to si v oněch příručkách našli a velmi nadutě to stále opakují). Rozdíl mezi těmito samouky a experty tkví v tom, že experti znají také spoustu otázek kolem oněch floskulí a chápou, že ty jsou významnější než ony často prostoduché závěry (výraz 'expert' je z latinského 'experior' příbuzného řeckému 'peiraomai' se stejným významem v obou jazycích, totiž 'zkoušet', 'zkoumat'), kdežto diletanti o nich nemají ani páru - ve encyklopediích nejsou. A někteří z nich si dokonce troufají zasahovat i do jiných oborů. Vycházejí z toho, že jsou přece geniální a že pro ně je hračkou se odborníkem na všechno možné stát. Stačí kliknout na Google a mají to. Se vzděláním o výrobních sílách a výrobních prostředcích, nadhodnotě a třídním boji poučují jiné o mezinárodním právu, životním prostředí či očkování.

Pak nemůžeme žasnout nad tím, že v tolika parametrech upadáme a hlavně - naše zadluženost se navzdory stálému šetření prohlubuje. Docela překvapivé vlastně je, že na tom nejsme ještě hůř. Můžeme sice přijmout zákon o státní službě s tím, že ve státní správě by měli být odborníci, ovšem když je budou úkolovat lidé mdlého ducha, stejně to dopadne špatně.

Někdo snad namítne to, že za komunismu nemohl každý získat vzdělání ve svém oboru a že dokonce některé obory de facto ani nebyly. Jenže od těch časů uplynulo již téměř 23 roků. Za tu dobu vyrostla celá generace lidí, kteří měli šanci získat perfektní vzdělání a kteří dokonce mají zkušenosti ze zahraničí, přičemž ti starší si mohli za tu dlouhou dobu své vzdělání doplnit (dokonce to mnozí i udělali). Odkazovat na totalitní režim je nyní již trapné.

Hlavní důvod našeho úpadku je někde úplně jinde: ne minulý režim za to může. Jde o to, že strany jsou prolezlé korupcí a ministerské či jiné posty slouží jen k tomu, aby dojily stát jednak do vlastních kapes a jednak do kapes svých stran. Je snad tak těžké obrátit se při výběru ministra na toho, kdo je v daném oboru odborníkem? Ovšem takový odborník by nedržel basu. To, že by svůj resort řídil správně čili bez chyb a zbytečného plýtvání, je již lhostejné.

Měli bychom volit pouze ty strany, které mají stínovou vládu skládající se z prvotřídních odborníků a které jednoznačně stanoví, že tito odborníci jsou nominování do ministerských křesel. Jistě, znalosti ještě nejsou zárukou toho, že dotyčný povede svůj resort bez chyb či že nebude defraudovat svěřené peníze, ale bude to lepší než naše pitoreskní a téměř ve všem tápající vláda. Také bychom od těchto odborníků měli chtít přesný program tak, abychom s ním pak mohli porovnat to, co opravdu dělají. Avšak tohoto stavu nebudeme s to dosáhnout potud, pokud korupce u nás bude vládnout - s korupcí budeme sami sebe dál zbídačovat.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Aleš napsal(a):

Rozdíl mezi expertem a politikem:

Expert říká 10% toho, co ví.

Politik ví 10% toho, co říká.
07. 06. 2012 | 12:01

veverka napsal(a):

Když on ten správce asijských sbírek dostal od CIA úkol cpát co nejvíc peněz z našeho rozpočtu do jejich okupačních válek.To je jeho skutečná kvalifikace proč je ministrem obrany.

Chemik má zase za úkol zařídit darování 130 miliard našich peněz církvím.To je zase jeho kvalifikace.

Novinář na životním prostředí jde zase na ruku dřevařským firmám a velkému bojovníkovi proti teplu a kůrovci ruskému agentovi Klausovi.

Atd.

Odborná kvalifikace se už dávno nepočítá,důležitější je sloužit těm správným lidem.
07. 06. 2012 | 12:05

petr1962 napsal(a):

Výborný a pravdivý článek.Za to bych udělil nobelovu cenu.Naprostý souhlas.Díky
07. 06. 2012 | 12:06

aga napsal(a):

Jo, zamysleme se nad tím:

- profesorem bioetiky na univeristě je člověk, který ani není ochoten dodržovat kodex blogera

Pak nemůžeme žasnout nad tím že upadáme na znak spolu s etikou.
07. 06. 2012 | 12:15

Drzá zrzka napsal(a):

Samotná odbornost bez kousku praxe, též není to pravé ořechové.

V souladu se svou odborností, si dávám odjezd a prostor přenechávám odborníkům. :-)
07. 06. 2012 | 12:20

šebány napsal(a):

Naprosto přesné a výstižné. Zbývá dodat jak tragické jsou výkony politiků na radnicích a krajích . A tam se jedná o prodejích obecních majetků , vody apod. Tupost , neumětelství , nevzdělanost. Např. po mém dotazu jednomu místostarostovi jestli si nemyslí , že necitlivou přestavbou ztrácí naše náměstí genius loci odpověděl - to se dneska nedá uhlídat . Je to zasloužilý člen ODS , krajský zastupitel a pronajímatel nebytových prostor které koupil od města Vietnamským trhovcům.Jak typické.
07. 06. 2012 | 12:28

karelgr napsal(a):

aga: zaplať pánbůh, že se kodex blogera netýká Vás,bylo by to na kulku do čela.
07. 06. 2012 | 12:29

Maximus napsal(a):

Pane autore, jak Vy můžete vycházet názorově se svým bratrem, který má snad i modré pyžamo. Ještě horší to snad bylo v manželství Buzkové, ta měla doma resp. snad ještě má ODSáka. Tak to mě hlava nebere, to jako kdyby se vdala fotbalová fanynka Sparty za bigotního příznivce Baníku Ostrava, tak to by bylo maso! Nebo, že se spolu o politice nebavíte?
Jinak článek od Vás je naprosto skvělý a vypovídá o tom, proč jsme tam kde jsme..... v Piheli.
07. 06. 2012 | 12:39

Maximus napsal(a):

Pane autore, jak Vy můžete vycházet názorově se svým bratrem, který má snad i modré pyžamo. Ještě horší to snad bylo v manželství Buzkové, ta měla doma resp. snad ještě má ODSáka. Tak to mě hlava nebere, to jako kdyby se vdala fotbalová fanynka Sparty za bigotního příznivce Baníku Ostrava, tak to by bylo maso! Nebo, že se spolu o politice nebavíte?
Jinak článek od Vás je naprosto skvělý a vypovídá o tom, proč jsme tam kde jsme..... v Piheli.
07. 06. 2012 | 12:40

Maximus napsal(a):

Omluva za dvojí text, ale V.ledna řekl Lenin, že se má člověk všechno 3x učit. (-:
07. 06. 2012 | 12:42

Petr napsal(a):

Pane docente,
nejen politici jsou alespoň ve svém oboru nevzdělanci.
Podívejte se na téměř celou státní a veřejnou správu. O všeumělu "Cyrilovi" darmo mluvit. Stavební dozor nad výstavbou dálnic mají filosofové, stavební řízen řídí sociologové, průmysl řídí gynekolové, a dalo by se pokračovat. Všude musí být vysokoškolák a je jedno, že jeho odbornost je na hony vzdálená jeho kvalifikaci, nebo, že VŠ vystudoval v rychlokursu, nebo, že vystudoval při desítkách státních a stranických funkcích jako JUDr Gross. I nositelé Nobelových cen se musí sklonit, před génii naší politické scény.
A absolventi rozmnožených škol sociálně správních a jejich připravenost pro práci s nějakou odpovědností je ..............
07. 06. 2012 | 12:55

Maximus napsal(a):

Odposlechnuto:

Maminka v Praze říká svým nezletilým dětem. Né, abyste chodili děti na Malou Stranu někam blízko k parlamentu. Prý se tam v poslední době schází kriminálníci !!!
07. 06. 2012 | 13:01

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore,

a já myslel, že není důležité, kdo má jaké vzdělání na ministerském křesle, jako je důležité, jaké má organizační schopnosti a jaký odborný kolektiv kolem sebe sestaví...

Holt, každý to vidi jinak...

PS: Váš pohled mi přijde naprosto hloupý.
07. 06. 2012 | 13:04

český maloměšťák napsal(a):

O Bilakovi letělo kdysi éterem že v jeho výučním listě /krejčí/ stálo, že
" Nesmie šiť saka - iba pantalony".
Nevím co kdy ušil v chemické laboratoři inženýr Kalousek - ale divím se, že na člověka, který neumí sestavit realistický rozpočet na další rok - ale přitom smolí reformu penzí pro celé generace....někdo ve Strakově akademii ještě nezavolal sanitku.

Ovšem ta paní - co se přišla naučit, jak se dělá ministryně školství...to je taky dáreček.

Nedivil bych se však - kdyby se po dalších volbách stala Řápková ministryní spravedlnosti.

------------
Já mám humor rád - o tom žádná. Ale kurva - odsaď podsaď !
T
07. 06. 2012 | 13:09

Jane napsal(a):

Bohužel nelze souhlasit s těmi, kteří článek označili za perfektní a výstižný. Možná by to platilo v dobách, kdy privatizace politiky tolik nepokročila. Teď je beznadějně pozdě. Když ti, co tahají za nitky, budou považovat za nutné, klidně své loutky vymění. Třeba aby lid prostý neremcal. Poté bude totéž co Kalousek činit nějaký doktor ekonomie, a ministerstvo školství povede třeba PaeDr. Takydobeš PhD.
07. 06. 2012 | 13:13

Bara napsal(a):

Tomáši, mně zase přijde naprosto hloupý ten Váš pohled. Když by stačil jen organizační talent, tak by s tím člověkem mohli ti členové odborného kolektivu manipulovat, jak by se jim zlíbilo.
Holt, to každý vidíme jinak!
07. 06. 2012 | 13:14

TomášL napsal(a):

Báro,

je zřejmé, že si pod názvem organizační talent představujeme každý něco jiného.
07. 06. 2012 | 13:27

jozka napsal(a):

TomasL:

Ano, vam mozna autoruv pohled prijde hloupy. Kam ovsem vedou nazory podobne vasim, vidime dnes a denne. Clovek, ktery neovlada alespon zaklady oboru, ktery ma ridit, muze mit organizacni schopnosti primo bozske, ale pokud si neni schopen alespon v hrubych obrysech dusledky sveho pocinani, povede to zkratkou do pihele.

Takze klapky z oci a zapomenout na poucky, ktere vam vali do hlavy ve skole...
07. 06. 2012 | 13:33

Stařeček napsal(a):

pane Payne, oni se Vám budou páni ministři bránit, že mají na všechno fundované poradce a také jsou řízeni všeznalou STRANOU. Těžko jim vysvětlit, že nemají-li sami znalosti, utáhne je na nudli kdejaký poradce, spíš bych řekl manipulátor.
07. 06. 2012 | 13:34

Ives napsal(a):

Veverko, nemluvte do toho, čemu nerozumíte, tj. lesnictví. Aby si vás Payne nevzal za příklad:-)))
07. 06. 2012 | 13:39

Kvakin napsal(a):

1) Biĺak měl ve výučním listě pouze toto: Nepúšťat na saká ...
2) Na Vysoké škole ekonomické se již v 70. let pohybovala skupina studentů, politicky neobyčejně aktivních (mnozí kandidáti a členové KSČ), kteří byli přesvědčeni o tom, že jsou vyvoleni pro řízení lidí. Proto byli aktivní hlavně v SSM a podobně a samotnému vzdělávání nic moc nedávali. Na dotaz, co by mohli řídit, když vlastně nic neznají a praxí také nedisponují, odpovídali, že zásadní je znalost obecných pravidel vědeckého řízení, schopnost politicky myslet a jednat. Na ostatní si oni, šéfové, vezmou odborníky. Na námitku, jak chtějí řídit odborníky, když budou znát jen ta pravidla řízení, ale nikoli věc samou, mávali rukou ... Nech se překvapit, říkali. Ti lidé, co jsou dneska ve vládě, jsou naprosto stejní; někteří jsou jen mladší. Finanční génius Chalupa, stánkař Kuba, asociální kybernetik Drábek, velmistr sestupných ekonomických spirál Kalousek, žena z domácnosti Pík, slizoun Nečas ... Lidé bez odbornosti, bez hodnotné životní a pracovní praxe, neprošlí zkouškami charakteru a morálky, "způsobilí" jenom něco či někoho dirigovat. Podle toho to také vypadá. Ale když se podíváme do soc.dem., neuvidíme nic lepšího. Na takového Sobotku nevyhnutelně platí, co kdysi řekl v jiné souvislosti G. B. Shaw: znalost Marxova Kapitálu nepřipravila nikoho pro úspěšné řízení ani stánku s ústřicemi, natož velkého společenského hospodářství. A to si troufám tvrdit, že Sobotka se tím, že Kapitál nikdy ani neotevřel, pyšní.
Možná je řešením elitní školství pro státní administrativu, jaké mají třeba ve Francii, i když ne tak elitářské (talentovaným by mělo být otevřeno bez ohledu na třídní a stavovské pozice studentů).
07. 06. 2012 | 13:40

B. napsal(a):

Předsedkyní sněmovny je vystudovaná dojička a v politice dosáhla nedávno titul kosočtverce - zapamatovala si pro celý půlrok jedno telefonní číslo a rozlišovala bonzování před Listopadem a bonzování v pondělí večer 14.5.
Já bych pana Payna ještě doplnila:
Největší pravicovou stranou jsou synové "Otce tunelu", který tu zavedl praktiky maxirozkrádání - ale říká se tomu podnikání a business. Jsou to lidé, kteří mohou jet v dosud nevyřešených miliardových kauzách, ale bez skrupulí vystupují v mediích a dokonce budou kázat o jejich starostech o budoucnost národa.
Největší levicovou stranou jsou kámoši, kteří léta nevěděli, že jeden z jejich kámošů v něčem pojede. Pak ne aby ho stranicky aspoň bránili, hodili ho přes palubu.
Člen strany TOP 09 a zároveň místopředsedou vlády je "spící Černohorec", který nám dělá ostudu hned několikrát. Při televizním přenosu do světa chrápe, neumí dobře česky a zajímal se o úřad prezidenta.
U nás opravdu trochu movitý člověk dělá něco, co mu jeho neumětelstvím vůbec nepřísluší.
VV + LIDEM vědí, že je už nikdy nikdo nezvolí, ale tváří se, že pracují dál. V jejich řadách je člověk, který může mít soudní popotahovačky, ale v rámci hry "O největší hroší" kůži se tento dokonce vrátil do své rodné strany.
Pojďme nahradit rozlišování PRAVICE a LEVICE na slova nerozlišující příslušnost-protože to je stejně drahý nesmysl-ale třeba na HA.ZLY,ZLODĚJE,PRACOVITÉ a PŘÍNOSMAJÍCÍ.

Čechům je ale už vše jedno, otupěli, smířeni jsou se vším
a kabinet g.unera může páchat další "reformy", kterými si přihrává malé domů.
Celebrity Duchovních se nepozastavují nad krádeží století v podobě 59 miliard církvím, ale dál do medií štosují svoje pseudomoudra.
Stav srovnatelný s normalizací 70.let.
Nereformovatelný režim s kterým nesvedeme nic!
07. 06. 2012 | 13:42

Ives napsal(a):

Ale k tématu, nejen že nemají kvalifikaci a spoléhají se podřízené, ale jsou i hloupí a arogantní. Pokud ministr obrany p. Vondra při svém TV vystoupení natvrdo řekne, že nezodpovídá za PROMOPRO, protože se spoléhá na náměstky a mnohokrát neví, co podepisuje, tak je naprostý blb a pokud nemá tolik sebeúcty, aby odstoupil sám, tak by ho pro aroganci a blbost měl superarbitrovat jako Švejka premiér. Ani ne snad kvůli tomu, co řekl, ale kvůli tomu, že to vyžvanil veřejně. Takový debilek by v soukromé firmě nevydržel ani den. O druhém geniovi všehomíra p. Drábkovi také ještě budeme číst, červencové spuštění sockaret se blíží...
07. 06. 2012 | 13:45

David napsal(a):

Představovat si první odstavec nemá smysl.

Jinak ale -

možná pěkný ideál, ale v praxi ne příliš realizovatelné.

Dnes je tak složitá doba, že ani odborník v oboru není schopen obsáhnout svými znalostmi celou šíři oboru, a tak ministr – lékař – rentgenolog – rozumí rentgenologii, ale v jiných oblastech je v podstatě také laik.

Podstatnější je schopnost obklopit se odborníky

a hlavně se nebát - a nelikvidovat své oponenty.

Vůbec by mně nevadilo, že ministrem financí je chemik, kdyby si nechal poradit od skutečných odborníků. Náš „šílený chemik“ má tu KLÍČOVOU vadu, že své oponenty umlčuje a válcuje silou a přitom jeho arogantně-egoistická rozhodnutí nás vedou do pekel. To je velký problém.

Ono by pak stačilo založit školu s oborem politik, a pak jen tito absolventi by mohli dělat politiku a nikdo jiný. To bych však považoval za pitomost.

Klaus byl odborník na ekonomii a jako ministr financí se významným způsobem zasloužil o ten dnešní marasmus.

Samozřejmě,

pokud možno odborník s dlouholetou praxí v oboru,

ale podívejme se na MUDr. Ratha, jako ministra zdravotnictví a vidíme, že důležitější než odbornost je

mravní úroveň.

Myslím si, že vůbec největším problémem je, že se za lhaní netrestá, a tak se řada darebáků "prolže" až do těch nejvyšších funkcí.

Kdyby se začalo velmi důsledně za každé lhaní TRESTAT, tak by to ti darebáci měli významným způsobem ztížené, aby se mohli ve společnosti prosadit do těch nejvyšších funkcí.

Podle mého názoru právě tolerování lhaní je ten klíčový problém dnešní společnosti.

Už od dětství mně bylo vtloukáno do hlavy - Kdo lže, ten krade a kdo krade, pro toho si přijde čert.
07. 06. 2012 | 13:55

TomášL napsal(a):

jozko,

"Clovek, ktery neovlada alespon zaklady oboru, ktery ma ridit, muze mit organizacni schopnosti primo bozske, ale pokud si neni schopen alespon v hrubych obrysech dusledky sveho pocinani, povede to zkratkou do pihele."

Jenom pro zajímavost, co si myslíte o ekonomech, kteří řídí podniky (třeba strojírenské, stavební atp.)?
07. 06. 2012 | 14:22

Josef K. napsal(a):

Pojďme si říci na rovinu, že tu máme stále normalizaci a budeš tu do doby, než bude naprosto zoufale. Titul není o vzdělání ale o sociálním postavení, pak jistě může i kuchař řídit jadernou elektrárnu. Veřejný prostor se také nezměnil. Média nejsou od toho, aby vyajdřovala společenské postoje, ale od toho, aby vyjadřovala postoje politických a hospodářských elit. I to Rusko je na tom lépe, aspoň co se týčen některý médií. S tím souvisí, že český novinář je novinářem, nikoliv odborníkem v nějaké oblasti. Většina komentářů je komická, zpravodajství českých médií poskytuje Daily Mail, občas FT či SZ. Žijeme na intelektuální pustině, jsme ve většině ateisty, nemáme společnou vizi, která by společnost držela pohromadě. Normalizac v jevyšším stádiu, ve kterém - jak je dnes patrné- se lže zcela nepokrytě, byť je i posluchačům jasné, že jde o lež, kriminálníci káží morálku (blokm výše), knihkupkyně, jejíž znalost literatury se omezuje 50 shadows of Gray je předsedkyní pralamentu. Ještě, že je EU, aby to bylo na co svést. Komické jsou napřů komentáře jistého exministra, kterému chybí bystrozrakost i šíře, na tíma, jak to E8U dělá blbě( rozuměj,jeho nevábně smrdutá banka to dělá dobře- a na Řecku nemá podíl. Ostatně výpovědi jejích bývalých zaměstnanců jsou jen povídačky konkurence či hlupáků.
Této zemi chybí vše, je to klasický cikánský tábor, až na to, že osazenstvo zpívá tak falešně, že se cikáni musejí od jeho zpěvu distancovat. Žijeme doslova v klimatu zločineckých struktur v táborech gulagu.
Myslím, že je dobré, že Merkelová jasně řekla, že půjde hlava nehlava. Za pár let tu bude opět řeč, že tato země je mimo hlavní klub. Nezaslouží si v něm být, balkanizace proběhla, byť takové tvrzení bylo před dvaceti lety vysmíváno.
Směs reálněsocialistického vexláctví, nacionalismu, brežněvovské kultury "zastoja", mix Pepků Vyskoč s mužictvím. Výborný výsledek a perspektiva. Přísší vláda, po neomlaneých dnešních útocích médií na jiné politické spektrum, zajistí, že příští vláda už nebude vedena Nečasy, Kalousky a Drábky s Hegery. Bude vedena
Mrázem, Sekyrou, Osolsobě.
Kupodivu, tuzemská média se snáží stále vnutit, že jsem jako západní evrřopské země. Nejsme, soudruzi absolventi, nejsme evrpksou zemí a české baroko, gotika jsou zde opravdu jen omylem.
07. 06. 2012 | 14:25

kelt napsal(a):

Tvrdím opakovaně,že nám vládne spolek pologramotných ideologů.
Tu pologramotnost definoval autor blogu,jenom mu nějak vypadl premiér,který započal svoji kariéru jako předseda podnikového výboru SSM v Tesle p/R.a pak rovnýma nohama do politiky.

Ta ideologická poloha je definována/donedávna/:
1/čím nižší daně,tím větší výběr
2/konkurenceschopnost dosáhneme neustálým snižováním nákladů práce
3/ rovnováha SR je narušována mandatorními výdaji
4/průběžný důchodový systém je neufinancovatelný viz bod /2/
a proto je nutno z něho vyvést další tři procenta-nebo se jedná o čistou zlodějnu?Spíš ano.
5/dtto zdravotnictví a navíc korupci ve zdravotnictví vymítíme tím,že ji zlegalizujeme

6/vyrovnaného SR lze dosáhnout tupými škrty a zvyšováním DPH

Vím,že to není zcela jenom ideologická poloha,samozdřejmě konečný postulát je mixován hloupostí předkladatelů zákonných a podzákonných norem.
To,že pravice před volbami v souladu se svojí ideologií prohlašovala,že zvyšování daní je pro ní tabu,brzo vzalo za své,
neb ji dohonil Topolánkův a Kalouskův" batoh"snižování nákladů práce a rovné daně.
Nyní se v plné nahotě ukazuje vládní impotence řešit problémy,
které mají své kořeny v konání topolánkovy vlády a oheň hasí kerosinem.
07. 06. 2012 | 14:52

aga napsal(a):

Vzhledem k tomu, že autor dospěl k názoru, že jsme v p-či, jediný, kdo má odpovídající vzdělání, je primátor Svoboda.
07. 06. 2012 | 15:14

český maloměšťák napsal(a):

Noční můra ?

http://www.youtube.com/watch?v=NSkbh9aNsLQ&feature=related

Denní můra ?

To se uvidí.
Podle bilance Má dáti/dal.
07. 06. 2012 | 15:23

aga napsal(a):

Jediné vzdělání, které naši politikové potřebují je toto:

Výcvik psa v poslušnosti a obratnosti

VÝCVIK PSA V CHUZI U NOHY PSOVODA, OBRATY ZA CHUZE
VÝCVIK PSA NA POVEL "SEDNI!" U NOHY PSOVODA; OBRATY NA MÍSTĚ
VÝCVIK PSA NA POVEL "LEHNI!" U NOHY PSOVODA
VÝCVIK PSA NA POVEL "VSTAŇ!" U NOHY PSOVODA
VOLNÝ POHYB PSA NA POVEL
PŘIVOLÁNÍ PSA
ODLOŽENÍ PSA
NAVEDENÍ PSA K LEVÉ NOZE PSOVODA
VÝCVIK PSA NA POVEL "SEDNI!" PŘED PSOVODEM
VÝCVIK PSA NA POVEL "LEHNI!" PŘED PSOVODEM
VÝCVIK PSA NA POVEL "VSTAŇ!" PŘED PSOVODEM
PŘINÁŠENÍ PŘEDMĚTU - APORTOVÁNÍ
PŘERUŠENÍ NEŽÁDOUCÍ ČINNOSTI
ŠTĚKÁNÍ NA ROZKAZ
VYSÍLANÍ VPŘED
CHŮZE PO ŽEBŘÍKU A KLADINĚ
SKOK PŘES TŘI PŘEKÁŽKY
SKOK ŠPLHEM
SKOK PŘES PŘÍKOP

(Pane Stejskale, mějte prosím pochopení, nenašel jsem to v minuskách. )
07. 06. 2012 | 15:27

kelt napsal(a):

To aga 15,14,

Díky,již jsem se dlouho tak nezasmál,to si budu dlouho pamatovat.

Ps.Dva dny jsem byl vzteky bez sebe,když mně pojišťovna nechtěla uznat bonus pro nízký počet let bez poj.události,/jejich bordel/až jsem je byl sám nucen přiznat chybu pomocí CKP.Okamžitě na mně chtěla doplatek.A že by se omluvila-ani náhodou.
07. 06. 2012 | 15:43

Ukraijan v Praze napsal(a):

Боже, где я живу, я возвращаюсь в Украину :-)
07. 06. 2012 | 16:10

stejskal napsal(a):

Tak si to, pane ago, příště zkopírujte do wordu. Tam se dají jedním pokynem měnit texty psané verzálami na miniskule. Dělám to také tak.

Hezký den.

Libor Stejskal
07. 06. 2012 | 16:11

aga napsal(a):

Pan Stejskal

Díky, polepším se :)

Hezký den též.
07. 06. 2012 | 16:17

patriot napsal(a):

Autor si po letech konečně všiml podstaty tzv. demokracie.

Benda, Kočí, Sobotka… Nic pořádně neumí, nikdy nepracovali a přitom rozhodují o této zemi.

Avšak nejde jen o diletanty!

Zamykáme si před zloději domy a auta, ale politika (se všemi těmi miliardami od daňových poplatníků) pro ně zůstává otevřená dokořán…

Zločinné a směšné zároveň.
07. 06. 2012 | 16:27

napsal(a):

aga napsal(a):, 07. 06. 2012 | 15:27

"Jediné vzdělání, které naši politikové potřebují je toto:

Výcvik psa v poslušnosti a obratnosti

/... OBSAH PSANÝ VERZÁLKAMI.../

(Pane Stejskale, mějte prosím pochopení, nenašel jsem to v minuskách. )"

xxxxxxx

/Obsah přepsaný/:

výcvik psa v chuzi u nohy psovoda, obraty za chuze
výcvik psa na povel "sedni!" u nohy psovoda; obraty na místě
výcvik psa na povel "lehni!" u nohy psovoda
výcvik psa na povel "vstaň!" u nohy psovoda
volný pohyb psa na povel
přivolání psa
odložení psa
navedení psa k levé noze psovoda
výcvik psa na povel "sedni!" před psovodem
výcvik psa na povel "lehni!" před psovodem
výcvik psa na povel "vstaň!" před psovodem
přinášení předmětu - aportování
přerušení nežádoucí činnosti
štěkání na rozkaz
vysílaní vpřed
chůze po žebříku a kladině
skok přes tři překážky
skok šplhem
skok přes příkop
.
07. 06. 2012 | 16:32

Stařeček napsal(a):

největším uměním naší vlády je neschopnost podpořit tvorbu pracovních a tak je na řadě propouštění do předčasných důchodů a pláč, že nemáme dost peněz na důchody. Kde bychom je vzaly, když málo kdo pracuje a tak se místo odvodu na starobní důchod z něj odebírá pro předčasné důchody. Ví někdo, kolik desítek tisíc lidí tu přibylo k nezaměstnaným. Ještě bych se zeptal, jak to dělají ti Němci, že mají mnohokrát vyšší mzdy než naši pracovníci a přitom konkurence schopni jsou. Produktivita práce tam není několikanásobná. Neschopnost naší vlády je schovávána za škrtání a zvyšování DPH.
07. 06. 2012 | 16:47

Stařeček napsal(a):

doplnil bych za slovo pracovních, slovo míst
07. 06. 2012 | 16:49

nestranný napsal(a):

Už pan Werich říkával v pohádkách:Na odbornou práci mají být odborníci.
Byly to sice pohádky,ale vycházely ze staletých zkušeností a moudrostí.
No ale povězte,kde naši rychlokvašení odborníci měli čas nasbírat zkušenosti
a ještě k tomu moudrost?O jejich odbornosti je marno diskutovat a vzhledem
k tomu,že trpí totální hluchotou,nemohli žádná moudra slyšet.Je to zvláštní
poddruh lidí,na který můžou řvát davy,nebo skuteční odborníci a oni stejně nic neslyší.Prostě druh lidí,který ani slyšet nechce.A tak díky svému handicapu,kteý zároveň mistrně zneužívají, posedávají s blahosklonným úsměvem ve tváři v PS
a oddávají se s veškerou odevzdaností své velice těžké nemoci odborně nazývanou
STAÚBL.To je prosím,,stav úplné blaženosti".
07. 06. 2012 | 17:03

jih napsal(a):

Vubec nejhorsi na vsem je ze si spousta lidi mysli ze media jsou svata. Sice by se proti tomu ohradili jako jeden muz ale potom vykladaji a soudi o kauzach ktere jsou novinari literarne zpracovany. Pravda se v nich volne misi s fabulaci aby souhrn mel puvab "povidej a prehanej." V Ratove kauze mne prekvapila vec ktera probehla "jako by nic." Buzeni kazdych dvacet minut. Mam tomu rozumet tak ze je buzen celou dobu vazby kazdych dvacet minut? Nebo jak to tam tedy chodi? To je skoro jako tvrzeni ze tam muci elektrickym proudem.
07. 06. 2012 | 17:07

Fialenka napsal(a):

Na rozdíl od pana autora dávám na první místo u šéfů ministerstev, u premiéra a u prezidenta dobrotivou povahu a dobrou morálku. Odborníky mají být až jejich podřízení.
Navíc jak vést stát se můžeme zeptat v Dánsku, Švédsku, Norsku, Kanadě a Austrálii aj. Určitě by se našli ochotní ministři, nižší úředníci a ekonomové kteří by nám přišli poradit. Vyměnit špatné politiky za dobré je důležité a naléhavé ... jde o lidské osudy.
07. 06. 2012 | 17:12

Ben napsal(a):

ago,jsi asi také kofident GRU.Kodex blogera si především přečti sám.Jinak pane Payne máte naprostou pravdu.Ale jak z toho ven?
Stařečku,to není jen neschopnost vlády,ale"cui bono"?samozřejmě členům této vládní mafie.Čili neschopnost z části ryze účelová a ostatní je blbost.Na to soc.demokracie nestačí.
07. 06. 2012 | 17:30

jih napsal(a):

Pan Payne se podivuje ze politici maji predchozi povolani odlisne od rezortu ktery ridi. To uz je na hranici prostomyslnosti. Politik je politik a ne lekar atd. Churchil strazce pecete puvodnim zamestnanim husar a novinar, Thatcherova vystudovala chemii a mraky prikladu z minulosti i pritomnosti. Neni to naprosto zadne specifikum ani nase ani jinde. Na odbornost ma ministr pluky odborniku pocinaje namestky. Pokud je nekdo z oboru ma sice oborne znalosti - dokaze treba transplantovat lidsky organ, nebo vytrhnout zub. Ma tam tam sice kontakty, ale tim je vystaven silnym tlakum pri neprijemnych opatrenich, ktere maji casto velmi osobni povahu.
Vsude je to podobne jako u nas. Ministr sice muze byt z resortu, ale taky nemusi.
07. 06. 2012 | 17:30

jih napsal(a):

Fialenka
Ferdinand Dobrotivy? Potes nas Pan Buh!
07. 06. 2012 | 17:35

jih napsal(a):

český maloměšťák
Soude podle CVUT tusim na VSCHT ruzne manazersko ekonomicke specializace. Podle leteckych snimku jsou velke chemicke zavody daleko slozitejsi nez damske prirozeni
07. 06. 2012 | 17:41

Fialenka napsal(a):

jih
Dobré povahy vás neberou co? Ani ostatní voliče ne, jinak by nezvolili současné politiky.
07. 06. 2012 | 17:43

jih napsal(a):

nestranný
Na Werichovi je v tom pripadu pozoruhodne ze sam vystudoval prava
07. 06. 2012 | 17:44

Josef K. napsal(a):

jih. Problém je, že v některých zemích se politk nerodí z mlhy, ale je celý život svou stranou připravován. Chápu, že chemické továrny jsou složité, ale to není v žádné souvislosti se znalostí lidské společnosti. O politologickém, sociologickém vzdělní českých politiků asi zapochybují všichni, technolog chemik toho ví o společnosti asi tolik jako kuchař o jaderné elektrárně. Pleteme, pleteme....Navíc, na Západě nerozhodují politici ale velké intelektuální týmy, tedy mimochodem i v Rusku. Takže bych to nepletl, není to voňavé. Dokonce to smrdí----
07. 06. 2012 | 18:02

nestranný napsal(a):

ad jih:To máte pravdu.Ale kdysi,je to opravdu velmi dávno jsem sledoval jeden
televizní pořad,kde se vyjadřoval ke svému vzdělání a své práci.On sám o sobě
říkal:Byl bych velice špatný právník.Jsem svým způsobem komediant a nedovedu si sám sebe představit,že bych někoho soudil ,nebo obhajoval.Byla by z toho fraška.
Člověk by měl dělat to,co umí a baví jej to.Proto se věnuji divadlu a filmu.
Ne pro peníze,ne pro slávu,ale prostě proto,že mně tahle práce baví.
A na tom opravdu asi něco bylo.Dělal svoji práci s láskou a peníze a obliba
mu byli odměnou za dobře vykonávanou práci.Toho se naši současní politici
nikdy nemohou dočkat.Svoje odměny si užákonili sami,aniž by k tomu dostali něčí souhlas a svoji práci vykonávali opravdu se vší zodpovědností.Všichni naši politici bez ohledu na stranickou příslušnost jsou doslova jen obyčejný hmyz parazitující na celé společnosti.
celé společnosti.
07. 06. 2012 | 18:35

KamilW napsal(a):

JosefK: Mýlíte se. Máte o chemicích představy z beletrie počátků 20. století. Chemik technolog dnes musí umět bilancovat nejrůznější formy hmoty a energie a je v tomto směru pro bilancování peněz ve finančním světš připraven často lépe než kdejaký vystudovaný ekonom. Divil byste se, kolik lidí z této profese úspěšně pracuje ve vysokých finančních funkcích bank a pojišťovem.
07. 06. 2012 | 19:01

zemedelec napsal(a):

KamilW.
Možná jste napsal pravdu,ale zamyslete se nad výsledkem jejich práce,že se můžeme jít pást.
07. 06. 2012 | 19:36

Josef K. napsal(a):

KmilW. Pokud se domníváte, že politik se má zabývat penězi a ne společností, pak se Vašemu vyjádření není co divit. Ovšem pak ta společnost , pod nadvládou bankéřů, taky bude vypadat a vypadá. Možná si to ale jinak neumíte vybavit. Pak kloubouk dolů, nicméně trefa zcela vedle.
07. 06. 2012 | 20:02

Josef K. napsal(a):

KamilW. Pokud se odmníváte, že člověk je čostě chemický produkt, pak bych si dovolil nesouhlasit.
07. 06. 2012 | 20:04

mik napsal(a):

Politik neni profese problem je zcela jinde myslim ze treba i clovek bez vysoke skoly muze byt dobrym politikem musi mit vseobecny prehled a byt dobrym organizatorem zaroven musi umet naslouchat spickovym odbornik a treba z jejich vysledku vyhodnotit nejlepsi reseni v zadnem pripade ale nemuze byt politik prebehlikem ano muze mit svuj nazor pak ale at v danem volebnim obdobi odstoupi a jde si vydelavat treba svou profesi prebehlictvi je zakladni kamen ke kupceni a intrikam a zacina to na Hrade kde by byl Klaus bez ODS mozna nejaky bezvyznamny urednik v pognostickem uradu Klaus je podprumerny ekonom co dokazal jako ministr financi ? co dokazal jako premier ? a co dokazal jako prezident ? a ne nadarmo se rika jaky pan takovy kram... dnes je prispevek jak Okamura chce byt prezidentem a lide mu fandi ,,ano mozna mezi slepymi jednoky kralem ale kdyz se zamysli clovek blize v cestovnim ruchu jsou dnes 2 asociace navzajem se nesnaseji a neuznavaji pred casem se zavedlo povinne pojisteni cestovnich kancelari tim se prakticky podrizla vetev malym a treba i kvalitnim cestovkam a odbornikum.. kdyz clovek prijel na veletr zjistil ze s tech velkych a zkrachovalych mnozi lide sedi v jinych proste jen prebarvili jmeno jako v 89 mnozi otocili jen kabaty naruby ne vazeny pane autore ne vzdelani ale poctivost neuplatnost a dodrzovani zakonu a hlavne mereni stejnym metrem a to v CR neni a dle meho nazoru ani dlouho nebude a samotni obycejni lide mozna z nostalgii vzpominaji jak v pracovni dobe napakovali skodulu nachystanym materialem z prace a vyrazili na chalupu aby se v nedeli vratili na serial v televizi a v pondeli se sli do prace vyspat nebo k dotorovi,,jiste ne vsichni ale nelze jak to rekli v jedne strane kopat za Spartu a jit hrat za Slavii cesi natahuji vuci EU dlan na dotace a rikaji dej a pritom 25 statu podepsalo fiskalni dohodu jen cesi chteji byt mistri sveta,,, ano pak je tedy lepsi navrhnout rusku autonomni oblast Karlovy Vary uz maji zkusenosti.... proc neni euro proc se hazeji Bruselu soustavne klacky pod nohy ? kdo chce z vlky zit musi s nimi vyt v Recku nebo ve Spanelsku bere sofer 1200 euro v Nemecku treba 2500 euro napred cesi museji byt Spanely Reky Portugalci nebo treba i Slovaky a pak teprve se mohou stat Nemci Francouzi a dalsimi s vyssi zivotni urovni,,,v zadnem takovem state by ale nemohl existovat Drabek Janousek Barta a dalsi jiste ani Raht kdo ma aferu musi z kola ven i kdyby to byl prezident ,,jak dokazalo Nemecko i Madarsko.,... takze asi tak selsky rozum poctivost a dodrzovani zakonu a samozrejme jeden metr,,,,
07. 06. 2012 | 20:10

Anellus napsal(a):

Svatá pravda, zlatá slova neurologa, co studoval filosofii v bytových seminářích. Opravdu, proč chce každý dělat něco, na co nemá kvalifikaci? A proč každý popis současného již 22 let trvajícího kapitalistického bordelu u nás musí povinně obsahovat nějaké vyhrazení se proti minulému, ekonomicky , sociálně i prostě lidsky úspěšnějšímu socialistickému zřízení. A proč jej u nás všichni nazývají komunizmem, včetně pana docenta? Možná měl pan docent raději místo seminářů u prof.Hejdánka navštěvovat VUML, to sice nebyla škola na úrovni dnešních plzeňských práv a tituly snad právě proto žádné nerozdávala a už vůbec ne funkce, nicméně i tehdejším pomocníkům VB a ti nepatřili obvykle k nejbystřejším, dokázala srozumitelně vysvětlit rozdíl mezi socialistickým státním zřízením a komunizmem. A pochopil-li tento rozdíl i pomocník VB, chci věřit, že se to panu docentovi podaří při troše úsilí také a že se již nadále nebude ztrapňovat užíváním slova komunizmus, tam, kde má na mysli předchozí (a možná opět budoucí) politický systém u nás.
07. 06. 2012 | 20:22

Dagmar napsal(a):

Redakce, pane Libore Stejskale,

patřila jsem ke kritikům článků paní Gabriely Kontra, ale důvod jejich zmizení, stejně jako zmizení diskuse pod nimi, bych si dovolila požadovat, a to důrazně požadovat, vysvětlit. Nemíním soudit bez informací. Proto se také informací dožaduji.

Děkuji za pokud možno rychlou odpověď. Dagmar
07. 06. 2012 | 20:35

Čech napsal(a):

Milý pane doktore, píšete kriticky o těch u kormidla, ale jak známo, zdrojem veškeré moci tu je lid, neměl byste se proto zdráhat dopsat ještě cca 10 milionů blbců, protože bez nich by ti již uvedení tam kde jsou prostě nebyli. A to žádné volby ani žádné strany nezmění, natož narovnají.
07. 06. 2012 | 20:35

Jana napsal(a):

Vážený pane,
díky za článek, máte svatou pravdu. Rozdíl však mezi komunisty byl velký. Komunisté sice na vrchol dosadili bolševika, ale všichni pod ním již byli odborníci. A navíc si často dali poradit. Dnes jsou diletanti všude, pražské zdravotnictví na pražském Magistrátě vede osoba,která "vystudovala" zemědělství, navíc velkou část na soukromé "univerzitě". A hned si na úřad přivedla své známé - švadlenu, optičku apod. A lékařek se zbavila natotata. A nikoho to nezajímá. Takže kontroly lékařů v Praze provádí vyučená švadlena s nadřízenou zemědělkou.
07. 06. 2012 | 20:51

Dagmar napsal(a):

Na blogu paní Kontra již visí vysvětlení pana Stejskala. D.
07. 06. 2012 | 21:05

simona napsal(a):

omyl, pane bloggere. minulý režim za to může, protože nás to takhle naučil. už tehdy byla stranická legitimace nejlepší kvalifikací ! kdo sem píše, že na důležitých místech seděli odborníci, je úplně mimo. na důležitých místech seděli především ti nejkovanější bolševici
07. 06. 2012 | 21:28

rimodar napsal(a):

každý národ má takovou vládu,jakou si zaslouží a tak je to u nás!!! Radek
07. 06. 2012 | 21:38

Eso napsal(a):

A autora článku pořád ještě nikdo do žádné ministerské funkce neobsadil :( Smutné :(
07. 06. 2012 | 22:01

Beneš napsal(a):

Mohu souhlasit s valnou částí názorů,ale mám dotaz - Kdo rozhodne že odborníci navrhované stranou jsou odborníci např.2 právníci 2 názory na jeden problém ; 2 ekonomové levicový x pravicový 2 řešení jednoho problému a které je správné ?
07. 06. 2012 | 22:04

Iggy napsal(a):

Tomáš Baťa:
"To, čemu jsme zvykli říkat hospodářská krize, je jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina. Hospodářský úpadek je následek. V naší zemi je mnoho lidí, kteří se domnívají, že hospodářský úpadek lze sanovat penězi. Hrozím se důsledků tohoto omylu. V postavení, v němž se nacházíme, nepotřebujeme žádných geniálních obratů a kombinací. Potřebujeme mravní stanoviska k lidem, k prác...i a k veřejnému majetku. Nepodporovat bankrotáře, nedělat dluhy, nevyhazovat hodnoty za nic, nevydírat pracující, dělat to, co nás pozvedlo z poválečné bídy. Pracovat a šetřit a učinit práci a šetření výnosnější, žádoucnější a čestnější než lenošení a mrhání. Máte pravdu, je třeba překonat krizi důvěry. Technickými zásahy finančními a úvěrovými ji však překonat nelze. Důvěra je věc osobní a důvěru lze obnovit jen mravním hlediskem a osobním příkladem."
07. 06. 2012 | 22:05

Mirek, kandidát na prezidenta republiky napsal(a):

Dobrý večer,
každý má právo na svůj názor, učiním tak i já,když jsem před 45 léty vstoupil do pracovního procesu, byla doba taková jaká byla, můj nadřízený /samozřejmě byl člen KSČ/ byl starší pán a říkal mi jedno: vždy se obklop chytrými spolupracovníky, jen tak můžeš vyniknout a být úspěšný. Držel jsem se této rady a s odstupem času tvrdím, že to byla tvrdá pravda. Jen jednou jsem tuto radu porušil, stálo mě to 1 a půl roku svobody a pád. Z toho jsem se záhy vypracoval a rostl. vždy v doprovodu lidí chytrých, kteří mě "podpírali". Dnes vážně zvažuji kandidaturu na prezidenta republiky, bez podpory politických stran, bez nákladné volební reklamy, bez podpory různých lobistů a podobně. Mám jasnou představu co republika potřebuje, vím co potřebují lidé, vím, že to není práce lehká, vím, že české ruce byly vždy ve světě ceněné, udělám vše, abych dostal republiku na předválečnou ekonomickou a technickou úroveň alespoň v rámci Evropy, udělám vše, aby Čech byl hrdý na to, že je Čechem, já sám nepotřebuji žádné hmotné majetky, jsem dostatečně hmotně zabezpečen, proto veřejně slibuji, že svůj případný příjem z funkce hlavy státu věnuji potřebným.
V tuto chvíli prosím o jedno: Podpořte mě svými příspěvky, děkuji Vám za podporu.
Váš Mirek, kandidát na prezidenta republiky
07. 06. 2012 | 22:09

Lithmus napsal(a):

Kdysi jsme si rikali ze ten socializmus nemusi byt tak spatny - ale musel by mit lidskou tvar.
Dnes ten socializmus s lidskou tvari mame !
Od sameho plysaku ho ridi clenove KSC a KGB , mame stejnou strukturu statu, ale pri tom je vsechno na trhu k dostani !
Melo by to byt idealni !
Ale ejhle !
Tenhle nas socializmus s lidskou tvari KRACHUJE RYCHLEJI nez ten stary bez lidske tvare !
A lide ho nenavidi stejne tak jak ten stary !

Z toho plyne nauceni.
Socializmus s lidskou tvari je OXYMORON.
Neboli nelogicky nesmysl.
07. 06. 2012 | 22:15

Jana napsal(a):

Souhlasim s autorem, ze na vedoucich mistech maji byt odbornici.
Pak by se nestalo, ze cast zlateho pokladu byla prodana, kdyz zlato bylo "lacine". Pritom vsichni vime, ze si staty delaji vetsi zasoby na spatne casy.
Ja si jen rikam, na koho cekate, kdo vas bude zachranovat a dal se nechate skubat jako slepice. Vase deti vas budou proklinat za to, ze pujdou v 80ti do duchodu. Nadavate na kapitalismus, ale v zadnem kapitalistickem state by nebyl takovy bord@l jako u vas. Ziju v Kanade,kde politicka byla vyhozena za to, ze se chlubila, ze pouziva kancelar sveho manzela(ministra).
Nechce se mi verit, ze se v CR nedokaze dat dohromady nova politicka strana, ktera to bude myslet opravdu seriozne.
07. 06. 2012 | 22:17

projektant napsal(a):

Plinius řekl:
Jisté je jen jedno,že totiž není jisté nic.
07. 06. 2012 | 22:23

Iggy napsal(a):

Tak krásná země a tak tupý národ.

Nevím, jestli naše země je ekonomicky v pr...(tomu nerozumím), troufnu si ale tvrdit, že morálně jsme úplně na dně.
Kam až to půjde?

Hergot fix, copak se tady nenajde NĚKDO, kdo přijde, bouchne pěstí do stolu a zařve: "A DOST!!!" ?
07. 06. 2012 | 22:25

bič na ně napsal(a):

Nebude klid a úroveň v našem státě dokud nebude zavedeno to, aby ti co rozkradli tento stát ve všech směrech, aby byli odsouzeni. Že to prý udělali chytře a ne jako p. Rath není omluvou. Tady se ví,že je stát rozkraden miliardovými hodnotami a to způsobili tito lidé, kteří nám vládnou.
07. 06. 2012 | 22:29

Michal K. napsal(a):

Zdravím, článek určitě zajímavý a poučný, možná s málo výhradama.Jen poznamenám, že tu všichni brečíte, nadávate na naší politickou elitu, ale stejně se opět po volbách objeví ve vládě.Bohužel tyto články čte jen stejný okruh lidí a zbytku je to jedno, bohužel.
Snad se jednou dočkáme.....
07. 06. 2012 | 22:30

David Knespl napsal(a):

finance - právnička
justice, policie - pianistka, anglistka
obrana - farmář, účetní, středoškolák
prezident - politolog
hospodářství - elektrotechnik
doprava, spoje, energie, životní prostředí - advokátka

Hotentóti?
Ne - Švýcarsko.
Takže v tom to asi nebude
07. 06. 2012 | 22:35

Iggy napsal(a):

" Čest, obětavost, slušnost, velkorysost a zdravý rozum se krčí v koutě. Ne že by tam nebyly, ale utloukla je hloupost, agrese, planý žvást, sobectví, vypočítavost, malichernost a ziskuchtivost."
07. 06. 2012 | 22:36

Iggy napsal(a):

pro David Knespl: Máte pravdu. V tom to nebude. Bude to v tom, že Češi nejsou Švýcaři. Češi jsou prostě Češi a jiné, čili lepší to prostě nebude.
07. 06. 2012 | 22:40

Navvy@centrum.cz napsal(a):

Z hlediska vzdělání je úplně jedno kdo je ministrem. Odbornou práci stejně dělají jeho náměstkové. Jiná otázka je, co takový ministr vlastně umí.
07. 06. 2012 | 22:51

ivan tomek napsal(a):

Problem neni v tom, ze ministry nejsou odbornici. To je bezne v mnoha zemich ve svete - a v mnoha mistech to vyborne funguje. Problem hledejte jinde.
07. 06. 2012 | 23:15

bimbác napsal(a):

Tak jednoduché to zase není, pane autore. Známe desítky "prvotřídních" odborníků, kteří jsou v praxi tak leda pro zasmání. Co je mi platné, že pan profesor, třeba nějaký Cvach nebo Pfrouz, mají napublikováno sto impaktovaných článků, když jeden neumí vyříznout bez komplikací bradavici a ten druhý personifikuje životní prostředí do žvatlání o brabencích a žížalách? A to nemluvě o profesorissimech účetnictví, kteří utíkali před právníky tak dlouho, dokud jim někdo nevybrakoval státní kasičku. Inu, ještě o tom zapřemýšlejte, prozatím dávám lepší čtyřku.
07. 06. 2012 | 23:21

Ludvik napsal(a):

Klaus je neuveritelny darebak !
V roce 2003 v mexickem Jukatanu podepsalo 140 statu resoluci Spojenych narodu o boji proti korupci.
Mezi jinym se staty zavazaly ze budou povinne dohlizet na majetky politiku, jejich manzelek, a blizkych pratel (akce PEP).
Resoluce byla zavazna !
Ale po prijezdu domu hrstka statu (asi 6 ) odmitla tuto resoluci prednest v parlamente - a ratifikovat ji !

Ano mate pravdu, mezi tou hrstkou, hlavne komunistickych statu, bylo tato nase republika !
To bylo v roce 2003 - a uz tehdy mel byt boj proti korupci stezejnim programem statu !
Fuj Klausi !
07. 06. 2012 | 23:37

Pazu napsal(a):

Jste úplně mimo. Ministr je politik a nevykonává prakticky žádnou odbornou práci v resortu, a ani to po něm nikdo nechce. Musí být spíš manžer, vyjednavač, mít čuch na to poznat úmysly ostatních lidí a schopnost s nima manipulovat. Pokud je to dobrej politik, tak by to měl s náma ostatníma ještě myslet dobře a ne jen hrabat. Od odborné práce tam mají být trvale zaměstnaní lidé, kteří vydrží déle než pár měsíců a v oboru něco znamenají. Chyba je v tom, že tam takoví leckdy nejsou.
07. 06. 2012 | 23:44

Petr Miller napsal(a):

Tohle je naprosto absurdni - takze vazne chcete aby:
- ministr prumyslu byl treba Stehlik nebo Bakala?
- ministr financi by byl sef nejake velke splatkove firmy (ten o dluzich bude vedet hodne)
- ministr dopravy bude ridic kamionu
- ministrem zahranicnich veci bude idealne nejaky emigrant.. nebo radsi primo cizinec?
- funkce ministra vnitra se slouci s postem sefa policie
- ministrem spravedlnosti by mohl byt treba Stanik Gross - vsak ma JUDr ne? Tak to bude asi expert..

Samozrejme je treba, aby ten clovek, ktery bude ministrem predtim vubec v politice nepusobil. Idealne by mel prijit primo od soustruhu, aby prinesl nove a neotrele napady jak ridit ministerstvo. Pochopitelne by nemel taky mit poneti o pravnim radu ceske republiky, aby se nenakazil zfusovanou legislativou. Takze jinak receno ho budou ovladat urednici a namestci, protoze vubec nebude tusit, ktera bije.
O tohle tady jde? Zrusit politiku a zavest byrokracii? Dekuji nechci, to jak to dopada je uz videt na Evropske unii.

pozn. Pokud si pamatuji, tak ministrem zdravotnictvi byl kuprikladu doktor Rath - excelentni volba, rekl bych. Ten by to mohl vzit opet, az ho pusti.
07. 06. 2012 | 23:59

Petr Miller napsal(a):

to Ludvik:
"Klaus je neuveritelny darebak !
V roce 2003 v mexickem Jukatanu podepsalo 140 statu resoluci Spojenych narodu o boji proti korupci.
Mezi jinym se staty zavazaly ze budou povinne dohlizet na majetky politiku, jejich manzelek, a blizkych pratel (akce PEP).
Resoluce byla zavazna !
Ale po prijezdu domu hrstka statu (asi 6 ) odmitla tuto resoluci prednest v parlamente - a ratifikovat ji !"

V roce 2003 byl premierem Spidla, nikoliv Klaus
V te hrstce statu je treba Japonsko nebo Nemecko
Nevidel jsem, ze by prezident republiky prednasel v parlamentu o tom, co kde podepsal a zarizoval ratifikaci. Placete krasne, ale na spatnem hrobe (MZV, urad vlady)
08. 06. 2012 | 00:09

DL napsal(a):

A těšte se, až se se všemi budete muset domlouvat rusky, to teprve bude "švanda". Rusové budou pořád přibývat a jednou možná na moji poznámku vzpomenete. Nikdo se tím, snad ze strachu, nezabývá, a až někdo začně, bude již pozdě.
08. 06. 2012 | 00:10

DL napsal(a):

P.S.: Rusky hovořící, burani v teplákách, opět povedou tuto zemi. A z historie je již známo, kam.
08. 06. 2012 | 00:12

DL napsal(a):

pamětníku, nevím, proč hned o židech? Je přece zcela jasné, že vekslácká chamraď převzala otěže, jelikož měla díky spolupráci se soudruhy a estébáky nejvíce nahrabáno. Jeden každý zmetek pohybující se dříve ve Splitu (veksláci moc dobře vědí, kde ten "proslulý" podnik sídlil) by měl klečet a děkovat před sídlem KSČM za možnost, kterou dostal. Ani jednou jsem žádného nespatřil - je to tedy navíc nevděčná chamraď, která si neváží svých "tatíčků".
08. 06. 2012 | 00:16

DL napsal(a):

Předchozí ministr kultury si asi myslel, že k onomu postu stačí "kámošit se" s Bohdalovou.
08. 06. 2012 | 00:21

Marco napsal(a):

Uff, pane doktore, základem pro výkon ministerské funkce nená kvalifikace, ale manažerské schopnosti. To, že se někdo v mládí rozhodl být psychologem ještě neznamená, že je nemá, nesouvisí to spolu. Totéž platí nejen o lékařích, ale i o právnících a odbornících všeho druhu. Taky mám talent na kdeco, ale jsem celkem bezvýznamný programátor a analytik v jedné vcelku nevýznamné mladé firmě. Protože mě to prostě baví a vlastní význam mě nebere. Kdyby za mnou někdo přišel a řekl: "čau, hele, vzpomínám si na tebe ze školy, byl jsi fakt schopnej organizátor, nechceš dělat ředitele mý firmy?", řeknu mu: "jo, proč ne".

Schopný manažer se pozná nikoliv podle toho, že všechno ví a všechno zná. Pozná se podle toho, že se lidmi kteří umí ty správné věci obklopí a je je schopen koordinovat. Iluze, že nás spasí vláda odborníků je stejná, jako že nás spasí vláda lidu, vojenská chunta nebo marťani. Je to pořád jen iluze vytvářená společností, která má problémy s obecnou morálkou a neví jak je žešit.
08. 06. 2012 | 01:08

Marco napsal(a):

Uff, pane doktore, základem pro výkon ministerské funkce nená kvalifikace, ale manažerské schopnosti. To, že se někdo v mládí rozhodl být psychologem ještě neznamená, že je nemá; nesouvisí to spolu. Totéž platí nejen o lékařích, ale i o právnících a vůbec odbornících všeho druhu. Taky mám talent na kdeco, ale jsem celkem bezvýznamný programátor a analytik v jedné vcelku nevýznamné mladé firmě. Protože mě to prostě baví a vlastní význam mě nebere. Kdyby za mnou někdo přišel a řekl: "čau, hele, vzpomínám si na tebe ze školy, byl jsi fakt schopnej organizátor, nechceš dělat ředitele mý firmy?", řeknu mu: "jo, proč ne".

Schopný manažer se pozná nikoliv podle toho, že všechno ví a všechno zná. Pozná se podle toho, že se lidmi, kteří umí ty správné věci obklopí a je schopen je koordinovat. Iluze, že nás spasí vláda odborníků je stejná, jako že nás spasí vláda lidu, vojenská chunta nebo marťani. Je to pořád jen iluze vytvářená společností, která má problémy s obecnou morálkou a neví jak je řešit.
08. 06. 2012 | 01:11

Vladimir napsal(a):

Inu, pravdu má pan Payne , jenže ...

On sám byl dost dlouho členem ODS - tedy strany, která dnes drží taktovku v politice ...
On sám je poradcem prezidenta - zakladatel strany ODS, která drží taktovku ...
On sám působil v politice jako poslanec a spolutvořil nejen zákony, ale i kulturu a zvyky politiků ...
Podivnoé způsoby v řízení státu , podivná personální politika začala tuším v Topolánkově vládě - alespoň masově i když i v soc. vládě to v mírném začalo. Buzková jako kvalifikaci k min. školství uvedla novinám, že ještě nedávno studovala a proto problematiku školství ovládá ... , ale je fakt, že to co je v nynější vládě, to přesahuje všechny meze ...

Jenže pane Paene, jestlipak jste se kapánek také začervenal, při psaní toho článku ?
08. 06. 2012 | 01:18

unknowneyewitness napsal(a):

LoooOOOOoooL :D je to zvratene a je skoda vobec o tom polemyzovat...to vsetci vieme...otazka je kedy sa to vsetko zmeni a ci je vobec moznost zmeny a za akych podmienok.struktury tejto spolocnosti v ktorej zijeme su totalne prehnite.ked to takto bude pokracovat a to v akychkolvek spolocneskych oblastiach tohto polodemokratickeho systemu alebo kvazi demokratickeho respektive skryvajuceho sa za demokraciu nieco zle sa stane stymto svetom...a to ja nerath bych sa toho dozil
08. 06. 2012 | 01:35

Vladimír napsal(a):

V první (myšleno Klofáčově) čsl. vládě byl ministrem železnic exkněz a knihovník, ministrem školství soustružník, ministrem vnitra sedlák atd. Na druhé straně měli jsme i ministry odborníky - třeba lékař Rath - ministr zdravotnictví nebo generál Tvrdík - ministr obrany. Děkuji pěkně.
08. 06. 2012 | 03:26

Karla napsal(a):

(Pozdrav agovi a bezejmennému angažovanému chataři, který koná, co je třeba, např přepis do minusek, bez vyzvání 8-)..
---------
Vrozená rozvernost mi také dost často dopřeje záchvaty smíchu nad výkony aktérů našeho politického panoptika a dalších veřejných mluvků,
avšak poslední dobou mi už i tuhnou rysy a občas přeběhne mráz po zácdech, nejen z úrovně členů vlády, ale zejména poslanců stran vládní koalice, kteří vládu dlouhodobě resuscitují a mocenské záměry elit svých stran a jejich loutkovodičů legalizují..
Naposled včera, když jsem si přečetla na stránkách PSP ČR tento intelektuální výkon "potencionální expertky" v oboru politika, té mladé, "perfektně" odborně vzdělávané a pro potřeby dneška kvalifikované právničky, obecní zastupitelky, POSLANKYNĚ parlamentu a tudíž naší ZÁKONODÁRKYNĚ, p. Ivany Řápkové - její reakci na 1000+1. námitku a argumentaci, jak a čím je její zákonodárná iniciativa protiústavní:

" ... A co se týká protiústavnosti, tak SAMOZŘEJMĚ může rozhodnout jen a pouze Ústavní soud. A proto i tuto debatu o ústavnosti můžeme chápat tak, že se buď postavíme NA STRANU těch, kteří NARUŠUJÍ život v naší obci, anebo NA STRANU těch, kteří jsou těmito NARUŠOVATELI OBTĚŽOVÁNI. Prosím, abyste TAKTO uvažovali i při vašem hlasování. "
--------------------
Jestliže současný president vytvořil pro svůj ekonomicko-politický institut přiléhavý zkrácený název CEP, snad by měla také předsedkyně sněmovny založit pro sobě podobný výkvět političek vládní koalice podobný institut, s názvem přejatým samozřejmě z vyspělého západního světa:.Např.DOROTHEUM.

-------------------------------------------------------------------------------------
08. 06. 2012 | 05:47

jozka napsal(a):

TomasL:

ad co si myslíte o ekonomech, kteří řídí podniky (třeba strojírenské, stavební atp.)

Na zaklade vlastnich zkusenosti nic dobreho. Ve velke vetsine idioti, kterym tezko napriklad vysvetlit, ze tim, ze seskrtaji polozku na udrzbu, sice v nasledujicim roce usetri milion, ale za tri roky nejspis deset prodelaji, protoze neudrzovane zarizeni odejde a musi se nahradit mnohem driv (uz se u nas stalo).

Z vlastni praxe vim, ze ekonom je dobry sluha, ale spatny pan. Povetsinou to totiz jsou jenom ucetni, kteri koukaji, aby jim vysla pekna cisla v excelu. Ekonomu s rozhledem je jako safranu (zazil jsem jednoho, dva).
08. 06. 2012 | 06:06

jozka napsal(a):

jih:

ad Podle leteckych snimku jsou velke chemicke zavody daleko slozitejsi nez damske prirozeni

Vy mate letecky snimek damskeho prirozeni? Sem s nim!
08. 06. 2012 | 06:11

anywh napsal(a):

je to jednoduché:
https://sites.google.com/site/nevoltedinosaury/
jenže jsme hloupí a volí ty stejné strany dokola a dokola....proto si tento stav zasloužíme
08. 06. 2012 | 06:22

Franta napsal(a):

Reagují na předřečníky,kteří tvrdí že stačí se odborníky obklopit.Ono je to zpravidla tak,že se odborníci vyházejí a jejích posty obsadí prověření přátelé.Myslím,že i Kubice byl jmenován jako ověřený matador ,hlavně za své zásluhy a spolehlivost k ODS.S autorem článku naprosto souhlasím.
08. 06. 2012 | 06:49

Martina K napsal(a):

Politik je profese vhodna pro odborniky? Od kdy? A odborniky na co? V zastupitelske demokracii se politicke funkce/mandat rozdeluji po volbach na zaklade volebnich vysledku, ne odbornosti. Problemem demokracie jsou predevsim volici, k cemuz pry (udajne podle pana Churchilla) postaci 5 minut rozhovoru s nimi...
08. 06. 2012 | 06:52

pepa napsal(a):

vŠECHNY MOUDRA JIŽ BYLA NAPSÁNA, ALE JAK JE REALIZOVAT??? Jedině plné ulice, sebrat zločincům stát a poslat je do věznic, jako Rátha!

Policie musí pochopit svoji funkci, tj. obrana státu je víc než obrana jedince!!!
08. 06. 2012 | 06:53

Anton napsal(a):

Rozdíl mezi expertem a odborníkem: ODBORNÍK - ví všechno o hovně. EXPERT - ví hovno o všem.
08. 06. 2012 | 07:18

toska napsal(a):

V textu to autor zmínil, ale ve výčtu ministerských kvalifikací to chybí:

Ministr spravedlnosti Pospíšil sice vystudoval práva (v Plzni...), ale dostal se do vedení resortu bez praktické zkušenosti a taky to po letech jeho působení na MS v české justici podle toho vypadá.

A to nejenom v opatrovnické, kde se rozhoduje o osudech dětí, rodin, což je pro 4%. člověka poněkud cizí oblast...

A dokud nebude ve státě konat efektivně pracující justice, všechno ostatní půjde do kopru....
08. 06. 2012 | 07:48

hjkl napsal(a):

Ministr je politická funkce. Takže jej může zastávat kdokoliv a není důležité co dělal před tím. Na tom není nic špatného. Na to aby bylo příslušná ministersta po doborné stránce správně fungovala mají mít aparát úředníků.

Průšvih je v tom, že tento aparát úředníků si valná většian ministrů plete s trafikou pro věrné spolustraníky a do rozhodujících (dobře placenýchú pozic) si najmenuje své lidi, kteří by měli být odborně kvalifikování, ale ve valné většině nejsou. Nový ministr s pak přivede nové trafikanty a dílo zkázy je dovršeno. To je zásasadní chyba a průšvih.

Existuje na to v zahraniči osvědčená metoda, netřeba vynalézat kolo. Stanoví se jasná hranice mezi politickými funkcemi a funkcemi úřednickými a omezí se možnosti politiků do personálního obsazení úředníků zasahovat. Na to zde exsituje tzv. služební zákon, jehož přijetí bylo podmínkou vstupu do EU. Avšak tento zákon, ač byl přijat, ješte nevstoupiul v platnost. Místní parlamentní vychcánkové jeho platnost neustále odsouvají. Když se začne blížit, přijme se novela a ta jej o pár let odsune. Naposledy se tak stalo koncem roku 2011 a platnost zákona byla posunuta (již popáté) do roku 2015.
08. 06. 2012 | 08:27

bim napsal(a):

Co se týče Bilaka, a jeho výučního listu, stojí v něm přesně rukopisně: NEPOUŠTĚT NA SAKA – vyučil se totiž krejčím v Hradci Králové.
Velkosoudruzi Jakeš nebo Lenárt byli baťovci. A co z toho? Malosoudruzi třeba Emil Zátopek nebo Ludvík Vaculík taky.
Českotěšínský starosta, jak už zde bylo na jiném příkladu zmíněno, není mezemi jeho intelektu nežli naprosté hov ado. Přesto bude lídrem v krajských volbách, panečku...
08. 06. 2012 | 08:29

Zdeněk Baribal napsal(a):

Děkuji autorovi článku. Řekl to nejpodstatnější. K tomu už ani není potřeba diskuse...
08. 06. 2012 | 08:34

Miky napsal(a):

Jan Payne:
...vládnou nám diletanti( a komunisté to dělali také tak ..)
Je zarážející,že od r. 89 zde vládli jako premiéří VŽDY jen ex komunisté,
nebo ex nomenklaturní synkové !(Nečas,Klaus..).
No a pod Havloským heslem:- NEBUDEME jako ONI ! -..jsme si nechali těmito "soudruhy"
ukrást revoluci a následně rozkrást (beztrestně), celou republiku !!
08. 06. 2012 | 08:43

jiriprov napsal(a):

bim

Pamatujete ještě, jak Bilak vítal japonskou delegaci a první japonec se představil Ušimisako a druhý Ušimitaki.
08. 06. 2012 | 08:43

von kulak napsal(a):

Blábol.
Vláda expertů je možná výhodná za situace, kdy existují v resortu stabilní a jednoduché podmínky a aspoň čtyři z deseti expertů se shodnou na nějaké kostře řešení. Což za situace hroutící se EU rozhodně splněno není.
08. 06. 2012 | 08:47

Václav napsal(a):

Pan Payne zapomněl ještě dodat: a ekonomickou reformu v ČR naplánoval bolševický prognostik.
Dále bych se otázal, jak přesně si to pan Payne představuje (aby nezůstalo u dutého plkání): to ty experti, kteří mají tvořit tu ideální stínovou vládu, přestanou jako pracovat ve své profesi, kterou by dle definice měli zvládat na výbornou, a 4 roky budou dělat sínovou vládu, doufaje, že to volič nakonec ocení a zvolí je? To je poněkud uhozené a ukazuje, že pan Payne je těm, které kritizuje, o něco podobnější, než si asi sám myslí.
08. 06. 2012 | 08:49

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik příspěvků, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 06. 2012 | 08:59

Zdeněk Baribal napsal(a):

Přece se ještě vracím. Pane Payne, jen Vám v tom článku kvůli absolutní objektivitě ještě schází věta: Za komunistické éry, pro kterou byla vražedná především 50. léta, bylo národní hospodářství prosperující, ve výrobě potravin byla republika soběstačná, stát byl bez dluhů, věnovala se zvýšená pozornost mladým lidem zakládajícím své rodiny (půjčky na pořízení bytu s nízkými úroky i bezúročné, při podepsání příslibu setrvat 10 let v jednom zaměstnání se půjčky dokonce odpouštěly, do dvou let po vstupu do zaměstnání byla reálná naděje na získání podnikového nebo státního bytu), nebyli nezaměstnaní ani bezdomovci, o Romech se ani nevědělo...
08. 06. 2012 | 09:02

Neudržitelný napsal(a):

Zdeněk Baribal
"Za komunistické éry, ...............nebyli nezaměstnaní ani bezdomovci, o Romech se ani nevědělo... "
Jojo to se Vám to žilo Baribale hezky v té nevědomosti. Ono se za komunistů o mnoha věcech nevědělo. Nahrazovalo se to třeba budovatelskými úspěchy, překračováním pětiletých plánů vytýčených sjezdem KSČ. Naivní lidé si myslí, že když něco neslyší tak, že to není.
08. 06. 2012 | 09:52

ironik napsal(a):

Velice milé počteníčko, dovolím si také jeden exces můj dědeček říkával, Takových odborníků naseru kopec a nemusím ani tlačit, a novější ? Na všetko nám treba odborníkov, nic dalšího už to přesně nevystihuje.
08. 06. 2012 | 10:34

český maloměšťák napsal(a):

Jistě, jistě...především aby to byli " schopní manažéři". Toto je zárukou úspěšného vedení téměř jakéhokoliv uskupení.
Podívejte se třeba na takového Al Caponeho - ze školy odešel už ve 14 letech...a přesto velice dobře řídil organizaci, která je mnohem složitější než např. ČEZ nebo ministerstvo financí.
Nebo takový Lucy Luciano. Ten snad školu vůbec nenavštěvoval. Nu a přesto dovedl svou organizaci dokonce globalizovat. Takového by jistě rádi uvítali například na našem ministerstvu průmyslu.
Či Edoardo Contini - opět nemáme žádné záznamy že by snad zabíjel čas v mládí tím, že by se připravoval na maturitu. A jaký byl přesto výsledek ? Řídil dlouhá leta skvěle podnik o velké škále různorodých aktivit. Ideální člověk pro vedení např. mInisterstva kultury. Ten by připravil takové církevní restituce, že by se z toho roztočily panenky i Panence Marii.

Co u nás - v ČEZku, na MOravě či v Slezsku ? Držíme v tomto krok se světem ?

Ano - s jistou mírou opatrnosti /neb informací o zdejších " schopných manažerech" není tolik (vlastní je převážně BIS - ale ta je, jak známo, na informace skoupá (zlé jazyky tvrí, že když se ale dobře zaplatí, tak je naopak velmi dajná)/...tedy s jistou mírou opatrnosti by se dalo konstatovat, že skvělých organizátorů bez nějakého vyššího formálního vzdělání a odbornosti je sdostatek i v ČEZku, na MOravě a v Slezsku.

Uvedu pár příkladů.

Nebo radši ne.

Jeden nikdy neví kdo ho tady zrovna odposlouchává a u koho ty odposlechy skončí.
08. 06. 2012 | 10:36

jája napsal(a):

Pane Payne . vzpomínám si, jak po nehodě mě ošetřoval mladý, nadějný, sympatický neurolog dr. Payne, bylo to v Praze Motole, kde je mu konec :(, asi shoda jmen.
08. 06. 2012 | 10:55

komar63 napsal(a):

Máte naprostouz pravdu. Proto také jediná vláda v naší zemi, která nebyla k ničemu byla Fišerova úřednická vláda. Je to jen můj názor a mám na něj právo, ale váš článek to víceméně potvrzuje
08. 06. 2012 | 11:32

Homunculus napsal(a):

"ministrem obrany je správce asijských sbírek v muzeu a před tím byl lékař"
To asi neplatí na pana Vondru, ne? Kdepak by pan Vondra asi vystudoval
na lékaře :-) Udělal s odřenýma ušima geografii na příroďárně, a když
pohopil, že se mozkem neuživí, vrhnul se na povolání dididenta.
08. 06. 2012 | 11:36

Skeptik napsal(a):

No pane Payne, ono to s těmi diletanty za éry socialismu nebylo až tak úplně tragické /jistě "ikony" typu Bilaka či Jakeše jsou trestuhodné) Nisméně např. Čalfa, Štrougal, Barčák, Johanes aj. určitě diletanty nebyli. A navíc vzdělání se koupit nedalo (a kdo měl VUML, či RSDr., tak tam fakt chodit musel, stejně jako dělat zkoušky), stejně jako tituly.
Jenže v této zemi už je to opravdu jedno viz následující
Záznam z rozhovoru mezi Romanem Janouškem (pražský lobbista ODS - viz dokončený SPISPavel.B, spolumajitel BigBoard) ,Miroslavem Janstou ( pražský lobbista ČSSD) a Richardem
Fuxou (spolumajitel a statutární orgán bilboardové společnosti BigBoard):
Uskutečněno v hotelu Hilton v Praze, březen 2012, několik dní před havárií lobbisty Janouška

Janoušek: zdar a sláva neúplatnému senátu
Fuxa: Romeši, ty jsi fakt čaroděj
Janoušek: já ne, to moje škvára čaruje
Jansta: a pak že koalice ČSSD a ODS je mrtvá
Fuxa: chlapi, jste kouzelníci, ale kolik mě to bude stát
Jansta: já to mám na rozdíl od Romeše jednoduchý, pro Karlíka Korytáře a jeho kluky ze senátu jeden
a čtvrt milionu, ale je potřeba připravit 2,5 milionu pro Pepíka Smýkala a jeho parlamentní bandu,
peníze budou u mě v trezoru a až to odsouhlasí, jak mají, tak jim je pak vyplatíme
Janoušek: to máš Mirku jako u notáře, ale ty seš vlastně kolega právník, to víš doktor jako doktor. Já
to mám složitější počítání, Hillary Vrecionová chce pro sebe a svůj týmeček dvojku (rozuměj ve
vekslácké hantýrce 2 miliony Kč) a parlamentní divize mojí firmy Boris, Pavka a spol. čtyry mega.
Jansta: dáme něco Paroubkovi?
Janoušek: na toho sere bílý tesák a netlač ho sem Mirku furt, to je potřetí, co pro něj chceš love pro
toho Řeka z Ithaky, mě už to nebaví, Haška toho samozřejmě vytopit musíme, ale péčko je nám na
nic, ale musíme nasypat tomu nenažranýmu Drobilovi, jinak do toho hodí vidle.
Jansta: ale přece Drobil má slíbeno několik stovek billbordů do kampaně tak byl informovanej i Ivoš
Ritigů a souhlasil s tím, že jim to kampaň hodně zlevní.
Fuxa: ten Drobil s Ritigem jsou neuvěřitelně nenažraný hovada, nikdy nezapomenu jak jsem Ritigovi k
Prašný bráně nes 5 milionů v hotovosti a on se mi vysmál, proč mu nesu drobný na kafe. Hlavně ale v
rozpočtu nesmíme zapomenout na Markovou ze Solutionu, která chce za svoje parlamentní sexuální
služby milion čtyřista tisíc. Jen abych se s těma všema darmošlapama politickejma vůbec dopočítal.
08. 06. 2012 | 12:26

Skeptik napsal(a):

Pokračování:

Janoušek: neříkej vždyť ti Richarde taky ale snad přispějou i další ne?
Fuxa: přiloží taky AVK, dali už milion a minimálně další doloží, ale především seženou špínu na toho
zoufalce Laudáta když dělal v obecňáku ředitele a ještě na toho druhýho poslance, jméno už si
nepamatuju, co nám dělal ty problémy. Ale aby to nedopadlo jak na pražský radnici, kde si Svoboda
přes Hanče řekne o dva miliony a ta Pecičova srbská dcerka Udženija o milion a bezpohlavní topácký
komici Hudeček, Richtr a Tůma taky milionek za držhubný a pak to podrazej. To jsou ale strašlivý
křiváci, až je mi z nich na zvracení.
Janoušek: to víš, ty maj speciální školení od rezavýho Hávy, kterej je český otec myšlenky, nejdřív to
zkasíruj a pak to polož
Jansta: na Hávovi je nejlegračnější jak každýmu vyhrožuje finančně analytickým útvarem a sám by se
ho měl bát nejvíc s těma svejma lichtenštejnskejma firmičkama. Teď mi zrovna Láďa Johanes
vyprávěl jak strašlivě Háva kasíruje Beneše v Čezu. A jak si poradíme s těma poslancema co už
minule v parlamentu s nima byly ty problémy?
Janoušek: Vždyť ten seznam máš, sepisovali jsme ho minule. Tady všichni furt melou jak to s Ivošem
Ritigů kasírujem, ale rezavej Háva to vykošťuje brutálně o řád vejš, nic nedělá, přijede ze Švýcar a jen
chodí a vybírá to jak mafiáni v Bronxu, je mi toho Beneše až trochu líto, Roman to psychicky nevydržel
dávat každej měsíc takovýhle rakety protože Háva ČEZ pojal jako kosmickej výzkum. Divím, že už za
ty vybraný prachy Omnipol nevypustil pár raket do kosmu.
Fuxa: jasně, to zařídíme, euroavk zprodukuje tu špínu na potížisty, vždyť Marková už jim dodávala
nějaké kompro na největší kverulanty, ale nejvíc můžeme věřit mediální kampani Mirka Soukupa, vždy
už si na to nakoupil i časopisy a je strašně hladovej
Janoušek: Michal Voráček je taky nachystanej, ještě mám v záloze dva hlasy z véček a jednoho
odpadlíka
Jansta: já mám taky v záloze čtyři komunisty, ale Voráček je žvanil, tady bych se určitě spoleh na
Míru Soukupa, ten když ty poslanecký parazity poleje kýblem špíny, tak už to ze sebe nikdy nesundaj
Janoušek: a kdo by si tak ještě potřeboval přihrábnout?
Jansta: já myslím, že ta zoufalka Pík z vévéček, v novinách psali, že v tom daňovým přiznání uvedla,
že má našporováno jen 5 milionů, vždyťje to bída a utrpení
Janoušek: jo tak to je tragédka, ta má doma toho Asiata s malým dráždidýlkem, ale pozor, ta je úplně
blbá, a víte co se chlapi říká, že hroby se nemaj votvírat
Fuxa: jo to si taky myslím, to je děsný strašidlo.
Janoušek: tak kluci domluveno, já musím běžet
08. 06. 2012 | 12:27

fanda napsal(a):

obecně s autorem souhlasím, nedivme se, že jsme se dopracovali tam kde jsme,když o nás rozhodují z velké části diletanti ovšem s egem, které dosahuje vesmírných rozměrů - o to je to horší.navíc tyhle oborové amatéry je velmi snadné manipulovat zdáním odbornosti, je možné je ovládat pomocí rádoby expertů a specialistů, kteří ovšem mají zcela jiný úkol. je možné zde jmenovat stovky případů, nakonec to končí tím, že za blbost stejně není možné nikoho trestat. pokud tito šíbrové flagrantně neporuší zákon, vždy z toho vyjdou naprosto beztrestně a zajištění na generace dopředu.navíc pořád platí to zbožnění titulů z dob rakouska-uherska a proto je jedno, jakou odborností se může jeho nositel honosit, hlavní je, že jakýkoliv titul má.
08. 06. 2012 | 12:46

sasa napsal(a):

autor: skoda, ze jste ''zapomnel'' na ministra zahranici- lesnicka prumyslovka a vnitra-taxikar. Presto si nemyslim, ze mate uplne pravdu. Ukolem politiku je presvedcit lidi, aby prijali jejich politicky program. Politici by meli vyvazovat ruzne nazory ve spolecnosti tak, aby spolecnost byla stabilni a aby se lidem lepe zilo. Proto vzdelani politika neni to rozhodujici. Problem je, kdyz politici mysli na na svoje sponzory a ne na obcany, kteri je voli.
08. 06. 2012 | 13:51

ovarova_hlava napsal(a):

tady se hodně lidí zdráhá dát do souvislosti dnešní morální marasmus s minulým režimem. Proč? Vzpomeňte si, naprosto normální bylo, že nejbohatší lidi byli zelináři a řezníci, lidé kteří rozdělovali málo dostupné zdroje - to byla korupce a rozkrádání stejný jak dneska, jen teď jsou větší zdroje. Z fabrik se běžně přikrádalo na vlastní, protože to tak dělali "všichni". Morálka totálně v hajzlu. A pak najednou, volno, svoboda, možnosti. A pokrytci se diví, že z drobných hajzlíků vyrostli větší... Češi zůstali stejní, plno kariéristů a více možností rozkrádání znamenají větší paseku. A opravdu směšné je hádání se, v které straně je větší zloděj... jděte někam, srandisti.

A samozřejmě společnost je v největší morální krizi né když se zhaslo a kradlo (to většina slepě tleskala nebo přinejmenším o tom nepřemýšlela), ale až když se to začně zveřejňovat a pro média se to stane tématem.
Průměrný volič byl zkrátka spokojenej, když se kradlo ve velkym ale nepsalo se o tom. Nevěděl to. Teď když se to vyvalilo, tak je volič pohoršen a chce hlavy. Nestačí mu jeho hloupá ovarová.

K článku. Náš problém není to, že nejvyšší manažeři nerozumí do detailu tomu, co řídí. To opravdu není třeba. Náš problém je v tom, že jsme měli dlouho špatné zákony a ve společnosti nebyla poptávka po lepších, ani po dodržování stávajících. Dokud nebyla krize, bylo závislým na dávkách jedno, že dávkující si přikrádá, pokud na dávky zbylo.
Navíc všechny! politické strany selhaly v prosazování potřebných zákonů. Nebylo to v té době třeba a každý, i pan Rath, je prostě potřebný a nejdříve se chtěl zařídit...
Jsem samozřejmě pro nalezení a potrestání všech zlodějů a korupčníků, směle do toho. Ale vnímejte to jako POZITIVNÍ etapu, konečně se to děje, konečně se o tom mluví... není důvod být teď nejvíce pohoršený, když se zhaslo v devadesátých letech a morálka se tu nastavila za panství řezníků a zelinářů.
Přestaňte být pokrytci, za ten bordel tu může každej kdo už volil.
ano, text je formálně nic moc a nemám právo nikoho poučovat, ale furt je to lepší než běžné místní stranické agitky. Zdar.
08. 06. 2012 | 14:39

Luba napsal(a):

Vida, vida ...
Payne je druhý nejčtenější hned po Prdeli.

Gratuluji!
08. 06. 2012 | 15:55

Leoš napsal(a):

A to si ještě náš prezident pochvaloval, že ministr životního prostředí není ekolog.
08. 06. 2012 | 21:11

gsx napsal(a):

bez filozofických úvah.
To co nezlikvidovala KSČ soukromým vlastnictvím a morálkou počínaje, tak ODS + ČSSD dokončila. Já nemám důvěru v žádnou parlamentní stranu a budu volit již jen stranu, která prokáže, že jí jde o české zájmy a českého člověka především, ať je třeba extrémistická a která začne řešit ten neuvěřitelný bordel
09. 06. 2012 | 06:48

Levičák napsal(a):

Pane Payne částečně máte pravdu,ale o zbytku jde diskutovat.Já jsem většinu svého života prožil za minulého režimu.Tvrdit,že tehdy zde byli samí neodborníci je dost nepravdivé.
Začnu odspodu.Většina podniků měla své vlastní učňovské školství.Zde se vyučili mladí lidé v oborech,které byly pro výrobu továrny potřebné,svařeči,kotláři,obráběči kovů,elektromontéři,elektrotechnici atd.Zajímavé na tom bylo to,
že učební obory byly zcela zdarma,učeň dostal zdarma učební pomůcky,pracovní oděv,pro učně z jiných měst zdarma internátní bydlení se stravou a ještě zdarma i svačinu do práce.Za to musel podepsat,že 2 roky po vyučení bude v továrně pracovat a neodejde jinam.Podniky zaměstnance potřebovaly,nestáli fronty na pracáku.
Některé učební obory byly s maturitou.Tak měl podnik zajištěno,že práci u něho budou vykonávat kvalifikovaní zaměstnanci.
Dnes když se rozhlédnu může a také to tak je,že v elektrotechnickém podniku pracuje cukrářka,kadeřnice nebo pekařka.
U středoškolského vzdělání si podniky daly požadavek na potřebné množství středoškoláků pro funkce a dle toho byly školy pro jednotlivé směry naplňovány.Strojnické průmyslovky,ekonomická škola atd.
U vysokoškolského vzdělání to bylo podobné a vysokoškoláci po ukončení školy dostávali umístěnky kam mohou nastoupit.Vysokoškolák měl na výběr z nejméně 2 míst.Takže i na vedoucích místech seděli dostatčně vuzdělaníé lidé.
Že při dosazování do funkce hrálo roli členství v KSČ je pravdou,ale nebylo to tak,že by neodborník dostal vedoucí funkci proto,že byl v KSČ,většinou to bylo tak,že odborník do strany vstoupil,aby si tak zajistil lepší postavení,další možnost rozvoje ve vědě a výzkumu atd.Netvrdím,že toto bylo správné.Je i pravdou,že v padesátých letech se více hledělo na stranickou knížku než na odbornost,ředitel pekárny mohl klidně dělat ředitele strojírenského podniku,protože byl kádr.Ale to byly ty bolesti prokletých 50 - tých let,ale i to časem pominulo.
Ale nyní k dnešní době.Pracovní úřady nabízejí rekvalifikační kurzy na obor kadeřnice,svařeč atd.To co se normálně učeň učil 3 roky je vtěsnáno do 3 - 6 měsíců.Dovedu si představit kvalitu tohoto výučního listu i odbornost rekvalifikovaného pracovníka.
Mimo to samozřejmě lidé vyučení v úplně jiném oboru pracují jako soukromníci a číšník montuje sádrokartony,elektrikář vyrábí kuchyňské linky,příkladů by bylo více.
A dostáváme se do pater nejvyšších.Jak bylo možno získat právnický titul všichni víme z televize a mezi těmito lidmi byl i policista.Kolik je takových o kterých nevíme.Diplomy,maturitní vysvědčení se dají koupit na internetu.
Pan profesor Václav Klaus při přednáškách na Vysoké škole ekonomické v Praze(musely se konat v nové aule,jinak odmítl přednášet)tvrdil,že ve vedení firmy,podniku musí být především schopný manažer a nemusí to být člověk z oboru.Protože je schopný manažer musí mít podřízené z oboru,které si sám vybere a ty potom dokáže řídit a kontrolovat.
Tak to je teda gól,když oboru nerozumím,tak mě podřízení opijí rohlíkem,to je alespoň múj názor.A již jsme u nejvyšších pater politiky.Dle Klauzových názorů pak zastával funkci ministra obrany pan astrolog Baudyš,který ani nebyl na vojně,paní Parkanová,která nazpívala krásný song pro amerického presidenta,to tu nebylo snad ani za komančů,a o ostatních ministrech jste nám již napsal Vy pane Payne.
Dnes prostě když vyhraje modrý pták,ČSSD,TOP 09 nebo VV,tak každý má právo být ministrem.A ty občane drž ústa,vždyť jsi nám dal svým hlasem silný mandát a prakticky souhlas k tomu,abychom si dělali,co chtěli.Ale na to nekoukejme,hlavně,že je svoboda,nejsou tu estébáci,političtí vězni,církev se konečně napakuje a pan Duka si bude moci na sebe zavěsit ještě jeden zlatý řetěz (sakra nevzpomínám si,že by ho Ježíš Kristus také měl,co vím,měl trnovou korunu,měnil vodu ve víno.když po něm někdo kamenem,on po něm chlebem,nějak se mi ta bible s chováním dnešních prelátů kříží.)
Takže takhle nějak to pane Payne vidím já.
10. 06. 2012 | 09:38

Smutný napsal(a):

Autore: Je to stále stejné. Politici jsou obecně vzato v praktickém životě nescopní lidé. Vzpomínám si na své poznání jako školou povinné dítě, kdy jsme navštívili nějaké muzeum dělnického hnutí. Upoutala mě tam fotografie Klementa Gottwalda jak sedí na truhlářském ponku a čte noviny. Okamžitě jsem pochopil, že jako schopný a šikovný truhlář by měl dostatek zakázek a nezdržoval by se čtením novin. Zřejmě byl jako řemeslník dosti neschopný a rpoto se dal na politiku. To myslím platí stále.
10. 06. 2012 | 16:45

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore!

Tak já si budu stát stále za svým. Nejdůležitější je mít organizační talent, neboť aby jej někdo měl, musí mít zákonitě nejen vysokou míru inteligence (kterou umí využit ke (post)doplnění budoucích potřebných znalostí), avšak i charisma!

Vzpomeňte třeba na nebožtíka Heydricha, nevzdělaného organizačního génia, který stále vyvolává díky svým schopnostem -70 let po válce- v lidech hrůzu za pomoci nejenom Eichmanna. Další Antonius od Caesara atd... :-))

Formální vzdělání spíše vyvolává falešné naděje...
11. 06. 2012 | 11:00

TomášL napsal(a):

Jo, ještě bych zapomněl na člověka nedávné doby, Bin Ládin. Taky bez patřičného vzdělání, avšak s organizačním talentem, autore... ;-)
11. 06. 2012 | 11:05

Lenka Vavrušová napsal(a):

Tož to je zase katastrofický scénář! Jsem jen blbá tlumočnice, ale o managementu čehokoliv vím tolik: existuje mnoho způsobů jak něco dobře řídit. Pan Payne asi razí Baťovskou školu, kde každý vedoucí pracovník musí znát dokonale práci všech podřízených. Kdyby se však podíval do vedoucích křesel prosperujících soukromých firem (všude na světě), zjistil by, že až na malé výjimky tam sedí lidé, kteří mnohdy tomu, co vyrábí opravdu nerozumí. Jejich firmě se i přesto daří. Úkolem toho nejodpovědnějšího člověka je totiž umět všechny lidi pod sebou koordinovat, mít "čich" na lidi a cit pro využití příležitostí, zvládání krizí,... prostě umět šéfovat. Můj dlouholetý známý patří k vyhledávaným top managerům a šéfoval už úspěšně cestovní kancelář, soukromou kliniku, velký stavební koncern a teď šéfuje velké nakladatelství.
Ještě jedna věc, která mě pobavila, totiž že paní ministryně kultury skutečně byla družinářkou, ale to je už opravdu dost dávná minulost. Krom toho, taková družinářka musí mít sakra dobré organizační schopnosti. Pokud o tom pochybujete, zajděte se někdy do takové školní družiny podívat...
11. 06. 2012 | 16:04

Vladimir napsal(a):

ad Lenka Vavrušková:
Uvádíte příklady světových firem, kde manažery jsou v daném oboru neodborníci ... a přesto ty firmy dobře prosperují.
Může být. To, jestli si firma dosadí na významné místo neodborníka, je více méně její věc (více méně !). Pokud firma zkrachuje, může si to vypořádat se svými manažery ...

Jak to vypadá s českou ekonomikou a s Českým státem, který řídí rovněž neodborníci, to si můžeme přečíst nejen v novinách, ale i ve statist ických výkazech.

Česká ekonomika ( i když okolní státy - ekonomika rostou : Slovensko roste, Německo také trošku roste, Polsko roste víc, ...) klesá už tuším 2. kvartál. To jsou výsledky našich politiků , co se týká ekonomiky.

Co se týká státu jako takového - bezpečnost, právo, zdravotnictví, školství, soc. zabezpečení, ..., hoispodaření s rozpočtem, společenská spravedlnost (proč má v době recese soudce dostat přidáno - přes svůj VELKÝ plat, zatímco učiteli - také vysokoškolákovi, se má ubrat platu i když jeho plat je velmi MALÝ ,..., proč šéf Českých drah má 3 krát větší než přčedseda vlády, podobně ČEZ, ... , proč poslanci berou nějaké náhrady, když nic nedělají ..., to nesjou tržní záležitosti, to je záležitost rozhodování těch "odborníků" nahoře)

Český stát je v ROZKLADU (!!) a politici chtějí dále privatizovat jeho funkce (a pak nakupovat ty privatizoivané funkce za 2 krát větší cenu ...).

Čeští politici razí heslo - co NEJMENŠÍ stát ! Přitom zatajují, že v tom malém, slabém státu si zjednají své nároky lépe ti bohatí, než toi chudí. Stát je nástroj - konstrukce, která má sjednávat stejná práva bohatým i chudým. Malý stát je popřením tohoto principu. Malý stát vede k anarchii, resp. k džungli, kde silnější vyhrává ...

Politici vedou tento stát ke zničení, protože :
1) jednak jsou sobci a chtějí jen svůj prospěch
2) jednak jsou neschopní - nedohlédnou na důsledky svého počínání.

Podle Ústavy ČR politici (Parlament, poslanci, senátoři) mají řídit tento stát - ŘÁDNĚ SPRAVOVAT ve prospěch VŠECH (!!) , nikoliv jen v prospěch svůj, své strany, nebo své třídy, nebo své voličské skupiny.

Politici již dlouhá léta PORUŠUJÍÍ ÚSTAVU ČR !!! (a to nejen pravicoví).

Myslím, že toto porušování ústavy, toto špatné spravování státu do značné míry plyne z NEKOMPETENTNOSTI, NEODBORNOSTI, LAICKOSTI, ŠLENDRIÁNSTVÍ, ...

Vhodné vzdělání pro politika považuji: PRÁVA, EKONOMIKA a to aspoň na minimální vyskoškolské úrovni (tím naznačuji, že vzdělání politika může být různé a více oborové, ale ta práva nebo ekonomiku by si měl dodělat ...).

Baťa byl mimořádný člověk a žádal od svých obuvnických manažerů vzdělání "od píky", ovšem pro své právníky, pro své bankéře, pro své architekty, umělce atd., nepožadoval znalost verpánku a cvočkování ...
13. 06. 2012 | 12:09

Caroll napsal(a):

to Maximus: Chybí argumenty, tak se začne mávat emocemi a vším možným. Držte se prosím meritu věci. Není divu, že nám vládnou takoví diletanti jejichž úkolem není dobře řídit správu věcí veřejných ale vyhovět určitým lidem, jde samozřejmě jen o peníze a o moc aby bylo možno mít ještě více peněz, atd.. Není to nic nového. V každé takové upadající společnosti se vždy děje něco takového, to historická zkušenost. Ve Francii byl na př. koncem třcátých let mimistrem letectví advokát. A všichni ve vládnoucí špičce si myslí obvykle dvě věci: že na tom vůbec nezáleží, práci za ně udělají jiní (a korumpovatelní) podřízení a že to tak je normální a že to tak jde dělat do nekonečna. A historie učí že ani jedno ani druhé není pravda dříve či později přijdou události, které stávající nevyhovující systém smetou, nakradené majetky se rozplynou a aktéři jsou tím či oním způsobem osudem tvrdě potrestáni. Pak už jde jen o to, aby netekla krev a aby běžní občané kteří za to obvykle příliš nemohou (nechali se oklamat) tolik netrpěli. Caroll
15. 06. 2012 | 13:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy