Zemřela dcera parazita

09. 04. 2013 | 01:47
Přečteno 26867 krát
Margaret Hilda Thatcherová byla žena s tahem na branku. Každý musí smeknout před její houževnatostí, vůlí se učit, sbírat zkušenosti… I před vůlí postavit se v dané době ryze mužskému světu v dámském kostýmku, perlami na krku a dvojčaty doma.

V těchto dnech o ní bude řečeno všechno. Plusy, mínusy, výroky, úspěchy, prohry… Co se však patří připomenout – byla to, zcestnou rétorikou dnešních dnů, dcera „parazita“. Tedy živnostníka - hokynáře. Její otec byl pro ni respektovaný vzor, naučil ji kupeckým počtům i víře ve svobodu. Předal jí moudrost a základy rovnice má dáti dal, vštípil jí osobní píli a pracovitost, a naučil ji, že ke všemu velkému je prvním předpokladem odvaha, bez které se nedá vést ani to hokynářství. Tedy vybudoval v ní vlastnosti, které i dnes jsou nezbytnou podmínkou mít například vlastní obchod.

A ona to všechno praktické, co slýchala od svého otce, dovedla k dokonalosti. Měla štěstí na chápavého muže, který se spokojil s rolí „první dámy“, protože jeho dáma byla premiérka, tvrdší než mnozí muži okolo. Měla štěstí na poradce, kteří jí řekli, že musí krotit svůj pisklavý hlas. A měla štěstí, že jim uměla pokorně naslouchat. Měla také štěstí, že nežila ve středověku, protože by ji hnali na hranici. A konečně měla štěstí toho na otce – hokynáře, který ji naučil používat selský rozum a své sebevědomí. Vzhlížela k němu s obrovskou úctou, hltala každé jeho slovo, které říkal nejen jí, ale i svým sousedům... O svobodě, nutnosti občanů starat se o veřejné věci - a u toho prodával zboží... A vychoval z Margaret odvážnou, pracovitou a ambiciózní ženu.

A kdože jí to neměl rád? No přece všichni méně chytří a méně odvážní muži!

Scéna z filmu Železná lady, kdy štáb a členové vlády uhýbají před rozhodnutím, jak naložit s ponorkou nepřítele, a vymýšlí tisíce důvodů, proč raději nedělat nic, končí tím, že Margaret na chvíli skloní hlavu nad mapy, pak přejede pohledem po mužích kolem sebe, a pak bez zaváhání dá rozkaz – POTOPTE JI! A válku o Falklandy vyhrála.

Dnes bychom měli všichni na chvíli sklopit hlavu, vzpomenout na tu ráznou dámu, dceru hokynáře, a pak s obdivem a úctou říct - Margaret, thank you. Thank you! Za to, že jste vůbec byla.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

skeptický napsal(a):

Válku vyhrála proto,že Argentincům nebouchaly torpéda.Krom toho jim údržbář přepóloval baterky k gyrokompasům,ty jely pozpátku,takže neudržely směr.A když jedno náhodou narazilo do lodi,tak jí projelo naskrz.
Takže tohle s tatínkem nemělo co dělat.Pravda bude někde jinde.Ale jako "in" oslí můstek dobrý.

Tatínka hokynáře mívalo dost holek,tatínka parasita spousta.A vyrostly z nich husy.Zrovna dneska jsem měl v bance tu čest.
09. 04. 2013 | 04:34

skeptický napsal(a):

P.S.
Angličani se ale poučili,že dělat válečné lodi z hliníku je blbost,snadno se roztaví.
09. 04. 2013 | 04:38

Ládik!!! napsal(a):

Takových parazitů zemře u nás denně několik. Proč připomínáte anglického? Někdo tady nedávno spočítal denní úhyn komunistů. Kdo myslíte, že "vyhraje"?
Včera jsem byl po letech vyřizovat něco osobně na úřadě. Zhrozil jsem se - počtu úředníků. Každý v perfektním obleku, špičaté vyleštěné lakýrky, čerstvý sestřih od holiče, smartfone (nejméně 4,3´´) na uchu, povýšené pohledy, jmenovky na provázku kolem krku. Parkoviště plné drahých aut - parkoval jsem 400m od "magistrátu". Připadal jsem si tam jak šupák, jenže je živím. Barevný ŽL se státním znakem už mi nedají, jen na bílém papíru. To si můžu doma vytisknout lepší. Chci, aby to krachlo, tak to přece nemůže fungovat. Tihle lidi musí rýt držkou v zemi. Koho asi volí tito soudruzi?
09. 04. 2013 | 04:38

Ládik!!! napsal(a):

Zemřela dcera parazita,
siroty po ní zůstaly;
i přicházely každičkého rána
a matičku svou hledaly.

I zželelo se matce milých dítek;
duše její se vrátila
a vtělila se v drobnolistý kvítek,
jímž mohylu svou pokryla.

Poznaly dítky matičku po dechu,
poznaly ji a plesaly;
a prostý kvítek, v něm majíc útěchu,
mateří-douškou nazvaly. -
09. 04. 2013 | 04:43

Karel napsal(a):

Autorko, koukám, že jste u Thatcherů žila v rodině, když to tam tak dobře znáte. A jistě víte jaké platili daně z příjmu. Myslíte, že byli limitně blížící se nule, jako daně našich živnostníků ? Velmi pochybuji !!
Jinak hodnocení té dámy, přenechám Britům, ty mají s ní své praktické zkušenosti. české výkřiky jsou mimo mísu.
09. 04. 2013 | 04:44

Karel napsal(a):

...byly....
09. 04. 2013 | 04:46

Karel napsal(a):

Ládíku a to jsi ještě nebyl v kanceláři advokátů. To by se ti rozšířily bulvy :-))
A jak si poznal, že ta auta na parkovišti jsou úředníků magistrátu ?
09. 04. 2013 | 04:48

Ládik!!! napsal(a):

Něco veselého po ránu, kytičku na hrobeček:

„Žel bohu! kde můj tatíček?
Již na něm roste trávníček!
Žel bohu! kde má matička
Tam leží - podlé tatíčka!
Sestra do roka nežila,
bratra mi koule zabila.

Karle, jsou tam každý den, i když nejsou "uřední dny" pro obyčejnou veřejnost, ale jen pro zvané.
09. 04. 2013 | 04:52

Ládik!!! napsal(a):

Karle,
v kanceláři advokátů jsem už byl, jsou to moji častí klienti. Bulvy se mi nikdy nerozšířily, ani v příbytku za 100M. Jen jsem byl poučen, že nejdražší obklad v koupelně je za 96tis.Kč/m2. Takoví lidé nejvíce buzerují.... už končím, práce mi utíká...
09. 04. 2013 | 04:56

Ládik!!! napsal(a):

Ale ještě něco mě žere - nevím, kdo poletí na pohřeb. Tipuju to na vládní speciál. Jen aby nebyla mlha a státní smutek.
09. 04. 2013 | 04:59

Drzá zrzka napsal(a):

Ladik!!!

Předvádíte něco jako anglický humor? :-)
09. 04. 2013 | 05:34

Ládik!!! napsal(a):

DZ -
ne, jen náladu navozenou autorkou blogu. Všechno je k tématu.
09. 04. 2013 | 05:40

Drzá zrzka napsal(a):

Nebudu rušit odbíháním od tématu a pěkně po anglicku zmizím.:-)
09. 04. 2013 | 05:47

Anna napsal(a):

Poněkud mi nekorespondují postoje a postupy Železné lady s požadavkem na více žen v politice z důvodu, že by pak nebylo tolik válek...
09. 04. 2013 | 06:19

bankéř X napsal(a):

Ládiku, proč si myslíte, že ty naleštěné panáky v úřadech volí komunisti? Jsou jednými z nás. Prostě pracují. A určitě jejich plat nic moc. No, Vy asi naleštěné boty nemáte a od toho se taky odvíjí i Vaše úroveň.
09. 04. 2013 | 06:51

Ládik!!! napsal(a):

bankéři X -
já nevím, koho volí, ale zajímalo by mě to. Měli by volit toho, koho chleba jí. A jak pracují? Hodně? Málo? Není to mnohdy práce pro práci? Přehazování písku z hromady na hromadu? Moje boty ani nejdou naleštit, jsou to Salomon XA. Abych mohl rychle utíkat.
09. 04. 2013 | 07:09

Grossling napsal(a):

Hamplová také napsala : byla to, zcestnou rétorikou dnešních dnů, dcera „parazita“. Tedy živnostníka - hokynáře.
Dokud naši nižší střeďáci budou používat takovouto hloupou argumentaci, nebude to s českým národem dobré.
09. 04. 2013 | 07:14

born65 napsal(a):

M. H. Thatcher byla mnohovrstevnatá osobnost, podobně jako W. S. Churchill, takže na její objektivní zhodnocení zdaleka není ta pravá chvíle, to je úkol příštích generací historiků. V každém případě je třeba se vyvarovat tak humpoláckých odsudků, jaký včera předvedl placený bruselský vyspávač Falbr.
K debatě: připojuji se k názoru, odkud bere vykřičníkový Ládik přesvědčení, že ty šiky nažehlených kravaťáků s dutými palicemi na úřadech mají něco společného se soudruhy, komunisty?? Kdyby napsal o "nadutém povýšeném plebsu s bolševickými manýry", pak bych mohl souhlasit.
09. 04. 2013 | 07:26

Smysl strategie napsal(a):

Možná těm chlapům přišlo zatěžko rozpoutat horký válečný konflikt ve světě zmítaném "Studenou válkou" kvůli tak bezvýznamnému kusu půdy, jakým jsou zrovna Malvíny. Přeci jen po těch 2 světových válkách zakončených svržením dvou atomových bomb rozumný člověk vždycky pochybuje.
09. 04. 2013 | 07:30

Dagmar napsal(a):

Ten název je.... no nepietně politický :-)

Paní Thatcherová byla nesporně velká politická osobnost. Prosadila se ve výrazně pánské společnosti ryze "pánskými" metodami. Obávám se, že vytřískat z jejího osudu "genderovský" kapitál je zpozdilé a svádět její neoblibu jen na méně chytré a méně odvážné muže je hloupé.

Co bych si já na ni cenila je fakt, že byť byla konzervativní političkou, dokázala se postavit i za liberální návrhy, pokud se s nimi ztotožnila. Mám na mysli její hlasování pro legalizaci potratů a podporu homosexuálních občanů.
09. 04. 2013 | 07:31

Kamil Valeš napsal(a):

Dobrý den,začínám podezřívat autorku že dělala hospodyni v rodině bývalé britské premiérky.Což je na advokátku asi dobrej job.Příště trochu méně servility a více objektivity.
09. 04. 2013 | 07:38

Ládik!!! napsal(a):

borne65 -
jsou to jejich děti.
09. 04. 2013 | 07:38

hovorka11 napsal(a):

Jana Zwyrtek Hamplová:

Vytváříte demagogii nepravd s oslím můstkem!
Thatcherová je jednou z ikon neoliberálního režimu rozkladu ekonomiky s obdivem k fašismu.
Zcela nepochybně by obdivovala "nejůspěšnější" a "nejschopnější" typu Viktora Koženého (stejně jak Klaus). Dokázala při nástupu k moci tvrdými opatřeními ušetřit tak, že zlikvidovala budoucnost výroby a Británie se propadla do úpadku, který trvá díky nevýrobě pro obyvatele a uzbrojováním sebe sama dodnes...

Fallklandy jsou klasickou kolonií, která GB válečnou silou obsadila a převzala nad argentinskými obyvateli vojenskou moc r. 1833. Argentina okupaci nikdy neuznala...
------------------------------------------------------------

http://cs.wikipedia.org/wiki/Margaret_Thatcherov%C3%A1

V 80. letech vláda Margaret Thatcherové podporovala, v rozporu s politikou embarga OSN, režim apartheidu v Jihoafrické republice.

2. dubna 1982 provedla armáda Argentiny invazi na Falklandy, což je britské zámořské území, na které Argentina uplatňuje nárok již od jeho obsazení Velkou Británií v roce 1830.

V době masového mezinárodního hnutí za jaderné odzbrojení a převahy politiky détende v Západní Evropě svolila Thatcherová k přítomnosti amerických lodí s atomovými hlavicemi v britských vodách.

Podle bývalého německého kancléře Helmuta Kohla byla Thatcherová po skončení studené války odpůrkyní znovusjednocení Německa.

Margaret Thatcherová patřila k nejméně populárním ministerským předsedům Velké Británie. Její popularita nepřekročila 50 %, s výjimkou války o Falklandy, kdy její popularita dosáhla 55 %. Konzervativní strana jako taková byla po celou dobu vlády Margaret Thatcherové oblíbenější, než její ministryně

Její nepopularita byla spojena především se škrty ve veřejných výdajích a s ostrým postupem proti odborům. Ty sice často ochromovaly zemi stávkami, nicméně tvrdý postup ze strany vlády přispěl k eskalaci napětí, jehož symbolem se stala 11 měsíců trvající stávka horníků proti propouštění na severu Anglie. Horníci boj nakonec vzdali, nezaměstnanost ale na počátku 80. let stoupla na tři miliony !!!

Rozpory vyvolala také její přátelská návštěva bývalého chilského diktátora Augusta Pinocheta, který podporoval její politiku během Falklandské války.

Koncem 80. let rapidně klesala popularita konzervativní strany, a poté, co konzervativci prohráli evropské volby v červnu 1989, narůstalo napětí a pochybnosti ohledně předsednictví Margaret Thatcherové i uvnitř strany. Na jaře 1990 klesla popularita konservativní strany na 30 %, naopak popularita labouristů stoupla na 53 %.

Nespokojenost s vládou byla vyvolána především zavedením obecní daně, všeobecně známé jako „Daň z hlavy.“ Jednalo se o jednotnou daň, kterou měli přispívat všichni registrovaní voliči v dané obci na komunální služby. Výše daně nebyla vázaná na výši nemovitého majetku jako tomu bylo dříve, kdy platili daň pouze majitelé domů, zatímco nájemníci daň neplatili. Počet plátců daně se měl zvýšit ze 14 miliónů na 38 miliónů obyvatel.
09. 04. 2013 | 07:41

Pepa Řepa napsal(a):

Je to jako s Goldou.
Umřel poslední britský chlap, který se nebál.
Ani čerta, ani maradonů.
Tatínek byl bratr pana Bajzy?
Pozoruhodné!

Čest její památce!
Čest ....Ládíku...v šest.
09. 04. 2013 | 07:47

hovorka11 napsal(a):

Jana Zwyrtek Hamplová:

Její otec nebyl parazit a hokynářství není výroba peněz ze vzduchu.
Daň hlavy byl počátek feudální snahy udělat z lidí otroky. Jak se to dělá se můžeme poučit i u nás z unikátně předražených cen elektřiny a vody a snahou Nečase a GB zachovat daňové ráje pouze pro bohaté.
09. 04. 2013 | 07:54

Pepa Řepa napsal(a):

Očekávám, že v Italii se taky některá pochlapí a vezme to do ruky dcera paparazi ta.
Papa razité všech zemí spojte se!
Od Batikánu po Stěnku Paparazima na Volze.
09. 04. 2013 | 07:54

Baba Jaga napsal(a):

To: autorka
Přidáte-li se ke správné straně (výběr poradit nedovedu), můžete to rovněž dotáhnout daleko.
O "válečnici" paní Thatcherové příliš nevím, ani o tom, jak pozvedla hospodářský růst GB. Ba ani ten film jsem neviděla, nazývat ji křestním jménem bych si netroufla.
Dožila se slušného věku. A zda je konec života v hotelu příjemnější než někde na LDN či starobinci, to bůh suď. Možná je v politickém nebi...
09. 04. 2013 | 08:01

Ládik!!! napsal(a):

Už aby se i u nás urodila Mařka Terezie. Nebo Kačka Veliká. Pořádnou babu do vlády by to chtělo, žádnou upejpavou karolinku nebo kristýnku či petřičku.
09. 04. 2013 | 08:02

patriot napsal(a):

Margaret, spěte sladce v kovošrotu dějin…
09. 04. 2013 | 08:12

Pepa Řepa napsal(a):

Dagmar napsal(a):
Obávám se, že vytřískat z jejího osudu "genderovský" kapitál je zpozdilé
-------------------
Obáváte se správně, řekl bych. Ikonou džendrtet může být tak Cecilka Malstromová nebo baronka Ashtonová....rozhodně ne Thatcherová, ta by se zděsila, kdyby měla být někam nominována na základě džendrového vyrovnání a ne schopností.
Tedy...pravý opak.
09. 04. 2013 | 08:14

Neudržitelný napsal(a):

hovorka11
„Daň z hlavy.“ Správné rozhodnutí. Co se Vám nelíbí na rovnosti? Pokud chcete být rovni u rozdělování, proč ne u vybírání?
09. 04. 2013 | 08:16

TrumpetaTroubivá napsal(a):

Daň z hlavy bych zavedl i u nás. To ale přes levici neprojde. Ukazálo by se, že kromě parazitů, co platí podle Mládka málo, je tady spousta těch, co neplatí vůbec nic.
09. 04. 2013 | 08:23

Pepa Řepa napsal(a):

Já bych zavedl dań z oslí hlavy, když jsme u toho můstku.

U hovorků se zřejmě platí komunální poplatky za svoz odpadu podle příjmu a ne podle osob.
Nájemník komunální poplatky neplatí? Neprodukuje sajrajt, když bydlí?
Nebo platí majitel různou sazbu podle velikosti domu, počtu zlatých klik?
To byl tedy zločin!
09. 04. 2013 | 08:25

pozorovatel napsal(a):

Ale fuj, paní Hamplová.

Přečtěte si na netu dnešní vydání Britských listů. Trošku jiný pohled na thatcherovský mýtus, který zde paní Hamplová (proč asi?) tak ideologicky devótně adoruje. Ideologická masáž srovnatelná s komunistickou propagandou, akorát ve službách jiné strany.
09. 04. 2013 | 08:27

Elena napsal(a):

Margaret Thatcher , predpovedala vladu oligarchov v byvalých postkomunistickych krajinach, žiadala zapadných politikov aby nepodporovali svojevolný rozpad RVHP, samozrejme že naši byvale komunisticke vychytralci vývoj sledovali a využili stav zapadnej recesii v svoj prospech, rychlo sa prevlekli s kabatov a sa začala era "klondajku" kuponky, nebankovky...
09. 04. 2013 | 08:31

Luba napsal(a):

Zemřela dcera parazita,
do hrobu dána,
siroty po ní plakaly,
SSOsáci, D.O.S.T.i
i sám Klaus,
pro matičku svou zalkali.

Až zakalí náš nesvatý Václav,
lid zkoušený v jásot propukne,
čas tunelů a nečasů
vystřídá radostné úsilí
urputné.

Vyhrňme si rukávy,
lehněme si do trávy,
snad se i Miloš zastaví ...

Popelníček připraven
slivovička nalita,
čekají nás
plná koryta :)
09. 04. 2013 | 08:34

Miguel Serveto napsal(a):

Margaret tvrdila, že společnost není a že vše je potřeba podřídit ekonomice. Ukazuje se, že neměla tak docela pravdu.

Já tvrdím, že ekonomika neexistuje a vše je až na výjimky potřeba podřídit společnosti. Tedy, že se věci mají obráceně, než tvrdila Margaret s přáteli.

RIP
09. 04. 2013 | 08:35

Luba napsal(a):

Co to vidí oko mé?
Vykřičeného Ládíka také napadl Erben ...
09. 04. 2013 | 08:48

TrumpetaTroubivá napsal(a):

pozorovatel: Čulík přišel kdysi dávno o práci a tak tancuje na hrobě. To má být něco o Tacherová? Já tam čtu o charakteru Čulíka.
09. 04. 2013 | 09:01

Ládik!!! napsal(a):

Luba -
Erben je vhodný při každé příležitosti. Jako Evžen Erban.
09. 04. 2013 | 09:03

hovorka11 napsal(a):

Neudržitelný, TrumpetaTroubivá, Pepa Řepa:

Počet plátců daně se měl zvýšit ze 14 miliónů na 38 miliónů obyvatel...
O to Thatherové šlo - o navýšení plateb a tudíž více poplatků, které na jedné straně platil jednotlivec za sebe a na druhé majitel domu, který mu to ještě jednou nechal zaplatit ve výši nájmu.

Je to obdobný a ještě více trestající princip poplatků za nic jako u nás.
Doma platím plný poplatek za odvoz odpadu dle určení úřadu a podruhé platím na chalupě ze "zákona", ačkoliv tam žádnou popelnici nepotřebuji a nemohu na obou místech současně vytvářet odpad. Je to neoliberální "spravedlivost", kterou se kvůli "zjednodušení" zvyšuje výtěžnost ze socializace nákladů převodem na ty, kterých je nejvíce.
Je to vztaženo k hlavě ale ne k realitě nejbohatších s největší tvorbou odpadků.
Co včera šlo, dnes už nejde pro "neschopnost" státu.
09. 04. 2013 | 09:07

gaia napsal(a):

ať byla jaká byla, stejně do smrti nepochopím, proč na její fotku musel český národ koukat v TV při novoročním projevu.

To ani za totáče si nedovolili na Nový rok dát na pozadí Brežněva nebo Ilijiče.

Nejsme jako oni, řvali pravičáci v 89 na náměstích

jsme daleko horší bohužel zaniklo v cinkání klíčů.
09. 04. 2013 | 09:13

hovorka11 napsal(a):

Neudržitelný, TrumpetaTroubivá, Pepa Řepa:

Ještě jednou: panelák se 168 byty má 1 místo odvozu s 8 popelnicemi. Je to stejně drahé, jak přjíždět k 168 jednotlivým domům ?
Proč to řešit, když můžeme mít rovnou daň, rovné platby ale rozdílné platy ?
Stejně tak, kolik policajtů je potřeba k hlídání 168 domů vůči jednomu paneláku ?
Žijeme v době zavádění komunismu nadlidí prostřednictvím imunitních chrápalů a flákačů u moci.
09. 04. 2013 | 09:17

gaia napsal(a):

hovorka11

zřejmě jste nebyl nikdy na vesnici.

Představte si, že u nás na vsi už dávno nemáme žádné popelnice před domem, neb se tam popelářům nechce jezdit a zdá se jim to drahé, ale máme uprostřed obce 8 kontejnerů.

Bohužel někteří lidé k nim mají i 3 kilometry, na rozdíl těch panelákových, kteří to mají před domem.

taky zde již nemáme obchod ani hospodu a veřejná doprava jezdí již jen ve všední den 2x za den. Silnice je také plná výmolů, neb z našich daní se musí přednostně platit opravy dálnic, aby Pražáci byli brzy v Brně.

Neviditelná ruka trhu v praxi

jedni platí jak mourovatí a druzí spotřebovávají, jak mourovatí.
Množiny však nemají žádný průnik.
09. 04. 2013 | 09:27

berkowitz napsal(a):

Více než 300 osob se shromáždilo v pondělí večer v centru Glasgow, kde oslavují smrt Margaret Thatcherové, uvádí komerční televizní stanice Scottish Television. Akce byla zorganizována prostřednictvím sociálních sítí. Členové různých organizací se účastní v Glasgow narychlo zorganizované party

Antikapitalističtí aktivisté používají v centru Glasgow megafony, a skandují: "Maggie, Maggie, Maggie!" a dav odpovídá: "Mrtvá, mrtvá, mrtvá!!"

Jak uvádí Skotská televize, jeden účastník, Joshua Brown z hnutí Unite the Resistance, uvedl: "Oslavujeme výborně!! Máme tu transparenty, ozvučení - a je tady opravdu atmosféra jako na oslavě!"

Ostatní demonstranti uvedli, že oslavují smrt ženy, která měla krev na rukou - od Falklandských ostrovů a od horníků.
09. 04. 2013 | 09:28

Karel napsal(a):

Parazit píše o úmrtí dcery parazita. Symbolické !!
09. 04. 2013 | 09:31

český maloměšťák napsal(a):

Teď ještě Tomský a Přemysl Sobotka - ten obdivoval M. Thatcher ve stejném čase, co studoval VUML. :))
Pro pobavení to bude moc dobré.

S tím " parazitem " se to autorce moc nepovedlo.
Srovnává hrušky a jabka a dále čeří bahnitou vodu zdejšího společenského ubožáctví.
09. 04. 2013 | 09:33

hovorka11 napsal(a):

gaia:
Píšu, jak to je ve vesnici kde mám chalupu. Zřejmě vám ani nestojí za to uvažovat že mimo vaši vesnici ještě existují samostatné popelnice s centrálními popelnicemi pro tříděný odpad.
09. 04. 2013 | 09:33

Luba napsal(a):

Paní Hamplová napsala:

"... Scéna z filmu Železná lady, kdy štáb a členové vlády uhýbají před rozhodnutím, jak naložit s ponorkou nepřítele, a vymýšlí tisíce důvodů, proč raději nedělat nic, končí tím, že Margaret na chvíli skloní hlavu nad mapy, pak přejede pohledem po mužích kolem sebe, a pak bez zaváhání dá rozkaz – POTOPTE JI! A válku o Falklandy vyhrála. ..." :)))

Podobně "rozhodný" byl i Adolf Hitler.
A ten válku prohrál.

Nejrozhodnější bývají lidé, kteří toho nejméně ví.

Námořníkovi může být poněkud nepříjemné poslat na onen svět jiné námořníky, ač mluví poněkud jinou řečí. Zvlášťě v době relativního míru, když ještě nepřítel neodpravil nikoho z přátel.

Na Falklandech nežili jen Britové, ale i Argentinci. A jejich vztahy byly přátelské. Proto se i argentinská okupace zpočátku vyvíjela jaksi nesměle ...

http://www.csfd.cz/film/40596-bitva-o-falklandy-aneb-jak-jsem-vyhral-valku/
09. 04. 2013 | 09:37

Neudržitelný napsal(a):

hovorka 11
Na chalupě nepotřebujete popelnici? Vozíte odpad do lesa? Nechte si ty řeči jak v neděli jedete se smradlavými odpadky do města aby jste je vyhodil do té své městské popelnice.
Nejbohatší tvoří nejvíc odpadků? To bych neřekl. To jen ve Vaší představě je bohatý ten, který do všeho jen ždibne a pak to celé vyhodí? To je Vaše představa bohatství?
A k tomu hlídání, to je také tak. Když máte partaj která se pere a obtěžuje sousedy od rána do večera a musejí tam zasahovat strážníci, tak je úplně jedno jestli je to v paneláku, nebo v domě. Jinak strážníci nic nehlídají. To jste nevěděl?
09. 04. 2013 | 09:38

gaia napsal(a):

hovorka11

možná někde u Prahy si to nedovolí, ale já bydlím od Prahy 250 km a zde na vesnicích popelnice již dávno neexistují. Zničila je neviditelná ruka trhu, avšak za odpad se přesto platí čím dál víc.

A chalupáři u nás musí platit za odpad, i když si vozí pytle s odpadem domů do měst a tam platí znovu.

Tak to dnes chodí na vsích dál od Prahy.
09. 04. 2013 | 09:39

gaia napsal(a):

Luba

nebo Chruščov s Kenedym, kdyby byli tak babsky rozhodní.

Mohli jsme se tu válet v radioaktivním odpadu a rodit želvy ninja (mutanty)
09. 04. 2013 | 09:42

Daňový poplatník napsal(a):

Od řečí k činům, nevím jak kdo, ale já jsem sundal z domu českou vlajku, takže teď vlaje vedle vlajky EU ještě černá. Vím, co se sluší, doufám, že mě pánové Pehe i Stejskal pochválí.
Je to hezký pohled, černá vlajka vedla vlajky EU.
09. 04. 2013 | 09:43

hovorka11 napsal(a):

Jak se podařilo Thatcherové zařídit dlouhodobý úpadek ekonomie na základě finančnictví a podříznutí výroby vystihuje tento úryvek v GB vytváří díky její ideologii reálné hodnoty méně jak 25 % obyvatelstva a honě jich pracuje na výrobě ponorek a letadlových lodí:

Thatcherismus jako ideologie v roce 1979, kdy se Thatcherová dostala k moci, ještě neexistoval. Privatizace nebyla součástí předvolební kampaně konzervativců a tvrdý postoj vůči odborům vznikl také až později.

V polovině osmdesátých let však začalo být jasné, že konzervativní hospodářská politika je založena na několika základních principech. Zaprvé se stal středobodem hospodářské politiky vlády Thatcherové boj proti inflaci. Vláda snižovala inflaci, nebyla ochotna podporovat růst vyvoláváním poptávky.

Zadruhé, rovnováha moci se přesunula rozhodně na stranu manažerů. Tři zákony postupně omezily moc odborů. Symbolickým vítězstvím nad odbory bylo vítězství Thatcherové nad rok trvající stávkou horníků.

Zatřetí, vláda Thatcherové opustila jakoukoliv průmyslovou strategii. Stát si zachoval kontrolu nad některými státními podniky, avšak Britský telecom, Britské ocelárny, Britské plynárny a britská letiště byla zprivatizována. Thatcherová udělala Británii trhem pro prodej japonských automobilů a výrazně omezila výrobní sektor ve prospěch finančního průmyslu.

Začtvrté, Thatcherová podporovala osobní podnikavost. Radikálně snížila daně osob s nejvyššími příjmy, protože si myslela, že to podpoří rozvoj podnikání. Snížila také daně pro obyčejné občany: r. 1988 snížila nejvyšší daně z 60 procent na 40 procent a základní daňovou saznu z 27 procent na 25 procent. Prodávala občanům státní bytový fond za zlevněné ceny.

Z krátkodobého hlediska byla ekonomická strategie Thatcherové úspěšná. Relativní hospodářský úpadek Británie skončil, ale bylo to nikoliv rozvojem britské ekonomiky, spíš úpadkem hospodářství ve Francii a v Německu. Poklesl počet dní ztracených stávkami.

Na druhé straně však Thatcherová potlačila hospodářský růst, protože slabé odbory už nedokázaly přimět zaměstnavatele, aby platy udržovaly paritu s růstem cen. Státní výdaje se obrovským způsobem zvětšily v důsledku vyplácené podpory v nezaměstnanosti a v důsledku prodeje státního bytového fondu. Británie dál tragicky zaostávala v oblasti inovací a investic a likvidace výrobního sektoru způsobila, že se Británie stala nebezpečně závislou na finančním sektoru. Příjmy z ropy Thatcherové výrazně pomohly, avšak Británie se nenaučila, jak platit své výdaje. Naposledy měla Británie obchodní přebytek v době války o Falklandské ostrovy.
09. 04. 2013 | 09:44

neo napsal(a):

gaia:

nevěřím že vám popelnice zničila neviditelná ruka trhu.

U nás na vesnici má každý popelnici doma. Ve městě vedle mají vlastní popelnici všechny rodiné domky a dvojdomky. A u bytovek 2-3 větší kontejnery dle počtu vchodů.

i na moravě má každý domek v obci svou vlastní popelnici. Centrálně bývají umístěny maximálně kontejnery na tříděný odpad.
09. 04. 2013 | 09:53

TrumpetaTroubivá napsal(a):

oranžáda obecná: to jen místní univerzitní flákači a další neomarxisté ukazují svou tvář.
09. 04. 2013 | 09:54

JC napsal(a):

berkowitz,

Mno kdyby levičáci Thatcherovou chválili, tak by bylo něco špatně.Že radostně křepčí nad smrtí "babči", která reálně 23 let neměla na jejich život žádný vliv
vypovídá cosi o jejich mentální úrovni.
09. 04. 2013 | 10:22

JC napsal(a):

berkowitz,
P.S. Nezapomeňte sem dát odkaz na ten kanadský výzkum, dle kterého jsou levičáci inteligentnější než pravouni.
09. 04. 2013 | 10:25

resl napsal(a):

Mimo její antikomunismus mě nic na ní neupoutalo. Budu sledovat, jak vyřeší klausovi poskoci pozvání na pohřeb pro jejich guru. To násilné vlichocení se, bych rád viděl, bohužel to dopadne, jak je v Česku zvykem. Buď hradní zloděj odjede s pompou "pozvání," nebo bude hrát mrtvého brouka, kterého nikdo nepozval. Že nemá čas se bude bát vyslovit.
09. 04. 2013 | 10:40

Bijte je, nicte je, smazte je ... napsal(a):

hovorka11 Diky za exkurzi do politikceho sveta baronky Thatcherove. Byl to balzam na dusi, bod po bodu.
Ze to nektere dute hlavy nepoberou (treba tak jasnou vec, jako ze by VSICHNI obcane obce meli prispivat na jeji chod) je zrejme.
Jen snad jeden bod: Thatcherova jen na zacatku 80. let priznala pravdu: Socialiste udelali z kdysi prumyslove velmoci ekonomicky skanzen. Thatcherova tim, jak rychle rozbila stary moloch, umoznila Britanii svezt se na vlne postsovetske konjunktury. Dala Britum sanci se nadechnout. Jinak by z nich dnes bylo Spanelsko...
09. 04. 2013 | 10:48

Ferda napsal(a):

Blog autorky je trapný, devótní. Jakoby se autorka chtěla někomu zalíbit. Ani bych nemusel nic o její politice vědět a stačily by mi místní zkušenosti s politikou jejich žáků a obdivovatelů - tunel dědka Klause a zlodějů z ODS a další stran. Ti podle jejích rad a rad jejích poradců přivedli naši zemi do nynější krize ve všech sférách - ekonomice, morálce, vzdělanosti, atd. A také používají její krátká hesla, jako je "trh vyřeší vše", " minimální stát"...Vítězila svoji ženskou zbraní - demagogickým trvání na svých přesvědčeních a neschopnost vidět, že není vše černé nebo bílé.
09. 04. 2013 | 10:56

resl napsal(a):

bijte je ...
tak oni se dobře znali ? a já vůl myslel, že jí Klaus nezajímal. vy říkáte všemu "dobře znal" když to řekne zloděj ? tak jo, máte pravdu, jen bych prosil netykat a nevěřit všemu, co váš idol plácá. máte od zloděje odkoukanou noblesu, tak, jak vidím se jí i držíte.
09. 04. 2013 | 11:09

Dagmar napsal(a):

Pepa Řepa

vy Pepo jedno, přestaňte být česky tvůrčí v přepisování jmen. Chvíli jsem si připadala tupá, protože jsem nepochopila, že míníte ty dvě EUHOLUBICE :-)

Cecilia Malmström, Catherine Ashton. Zejména ta první s vymýšlením, jak sebevědomé, vzdělané, inteligentní a schopné ženy v EU co nejvíc "na...." (ty tečky tam jsou kvůlivá panu Stejskalovi, ale jiný, než expresní výraz mne nenapadá)jen tak nepřestane. Nevím, jestli ji může omluvit, že je Švédka, kde je, jako ve všech skandinávských zemích rovnoprávnost mezi muži a ženami založena historicky jinak, než v západní, natož ve střední, či východní Evropě. Ach jo.
09. 04. 2013 | 11:47

Antroid napsal(a):

Nedávno jsme si od Vás přečetli blog "Neobyčejný příběh neobyčejného prezidenta", věnovaný Zemanovi. Při jeho čtění se mi kromě Rudého práva vybavil i Engelsův "Podíl práce na polidštění opice", zřejmě proto, jak urputně a vehementně jste se pokusila polidštit Zemana.
Nedokáži posoudit, zda je snazší polidštit Zemana či opici, ale zážitek to byl každopádně tristní.

Dnes tu průhledně a nevkusně spojujete útok na konkurenční ČSSD (na Mládkův nedávný úlet), se smrtí Margaret Thatcherové. Je na čase, abyste s tímhle psaním přestala.
09. 04. 2013 | 11:49

Standa M. napsal(a):

Autorka článku píše, že měla štěstí, že nežila ve středověku, protože by ji hnali na hranici. A to má pravdu, protože ji vyhnali z vlády a hranice bohužel už nejsou. Ano byla třeba pracovitá, mezinárodní politika-super, ale doma zaváděla to samé co tady Klaus a Nečas, kteří dopadnou stejně jako jejich vzor v Anglii. Anglie šla ekonomicky dolů, musela se změnit hospodářská politika, proto šla od válu.
09. 04. 2013 | 11:52

vnesla chaos do řad nepřátel napsal(a):

Tony Benn (ve včerejším Guardianu):
It was a major attack on democracy and at first it carried some public support, but then it became unstuck, and in the end, it was rejected.

To je tak shrnutí.
Kremelským boháčům a Klausovi se líbila.
09. 04. 2013 | 12:08

Pepa Řepa napsal(a):

hovorka 11
platím totéž i na chalupě. Žijete si jako buržoust, proletáři.:-)
Je to určitá páka, aby se nevozil sajrajt do lesa, což bývalo desetiletí zvykem.Kdyby každý řekl, že odpadky vozí domů před panelák byl by efekt stejný.
Problém je jiný. Lufťák vyfasuje pytel-místní má popelnici-, který unese čím dál, tím méně, při dvou kýblech popela se protrhne.Něco dorazí zvířata.
To soudzi v Jizerkách nedomysleli, ale faktem je, že se sajrajt do lesa už tolik nevozí.
Mimochodem. Popelnici doma před barákem už mi dvakrát ukradli. Obsah přirozeně vysypali ať se starám.
09. 04. 2013 | 12:09

Pepa Řepa napsal(a):

Čulík je zoufalá figura a blisty prapodivné sešlost, křečovitě se snažící vypouštět alternativní moudra za každou cenu, nicméně ani to nevylučuje, že se tam občas vylíhne kvalitní článek jako třeba Spencerová o BV.
Nevím jestli jinoch Čulík osobně zažil thatcherismus, ale není divu, že ji má v žaludku, armádu čulíků donutila, aby se poohlédli po práci.
09. 04. 2013 | 12:24

Karel Mueller napsal(a):

Paní Hamplová,

M. Thatcherová byla určitě vyjímečná osobnost jako její velký a obdivovaný vzor Sir Winston (který by asi dostal infarkt z představy ženy na Downing street 10.

Ale stejně jako Churchill nebyl schopen pochopit svět po 2. WW a zůstal myšlením snad v 19. století, tak i ona zůstala myšlením a hodnotami ve klasickém konzervativním světě svého otce.

Do světa po roce 1990 se už nehodila a v podstatě překážela. Ve světě ovládaném diktátem PC a centráním řízením ekonomiky korporacemi a hlavně bankami. Světa, který co do svobody směřuje k tomu, že pičmundovi bude i určeno, kdy se má jít vykakat.

Takový je epilog, milá paní.
09. 04. 2013 | 12:37

Pepa Řepa-peach munda napsal(a):

Karel Mueller
kdy byste doporučoval?
09. 04. 2013 | 12:45

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat fajň baba ta Margareta. Ovšem starý Thatcher to s ní asi neměl lehké. Anebo že by naopak měl ??
Jinak všem komoušů a kryptokomoušů bude MT dycinky trnečkem v jejich očičkách furt krví naběhlých ...
Veselé krizování ...
http://wbgarden.com/wbgarden%20thatcher.jpg
09. 04. 2013 | 12:58

Pravda napsal(a):

Chtěl jsem tady napsat aby všichni levouni se zdrželi urážlivách výroků na adresu zemřelé M.Thatcher a už hovorka 11 tu oní bolševické výelevy. Nešetří tady marxistickým osočení "neoliberál", které používají leda lidé s extrémistckými názory.

Takže Hovorko 11 než tady budeš ohnit o ekonomickém úpadku za Thatcherové přečti si něco o tom jak vypadala Velká Británie v 70. letech před Thatcherovou. Vlivem levičáckých ideologů a silných odborů, kteří kapitalismus přiblížili nepoužitelnému socialismu, byla země naprosto zdevastovaná. Thatcherová ekonomicky pozvedla z krize, do které ji přivedl socialistická ekonomika znárodnění. Proto je dnes většinou Britů oslavována a zatracována leda přihlouplými omezenci, kteří neumí se povznést nad ideologické vidění světa.
09. 04. 2013 | 12:59

Karel Mueller napsal(a):

Pepa Řepa:

Nám už jednou týdně musí stačit :-)
09. 04. 2013 | 13:05

Dáša N. napsal(a):

Kdyby se Margaret věnovala spíše než politice svým dvojčatům, kdoví, zda by její syn měl choutky na trestnou činnost někde v Africe.
Možná by taky Británie neztratila tolik lidských životů v konfliktu o kamenité Malvínofalklandy.
09. 04. 2013 | 13:07

Pravda napsal(a):

Hovorka 11:

Není náhodou, že státní pohřeb měl z politiků jen Churchill a ten by také jako Thatcherová konzervativcem. Thatcherová bude mít celonárodní pohřeb (o supeň míň než státní což se zatím, žádnému jinému britskému politikovi takové pocty, kromě Churchila nedostalo (natož pak aby měl státní). To ukazuje o jeho významu, který levičáci nemůžou zkousnout.
09. 04. 2013 | 13:15

Pravda napsal(a):

Pardon poslední věta měla být, což dokazuje její (Thatcherové) obrovský historický význam.
09. 04. 2013 | 13:19

Jáchym napsal(a):

Paní Hamplová,
za tento blog jsem vám vděčný:

Přiznám se, že jsem byl v pokušení Vám fandit a doufat, že se prosadíte v politice.
Nyní jsem virtuálně smekl, postál minutu ticha nad záchodovou mísou a obřadně spláchl svou naději.
domníval jsem se, že jste PŘINEJMENŠÍM politicky a lidsky příčetná.

*************
Aby bylo jasno:
Setkal jsem se v životě s několika úspěšnými ženami - jedna z nich byla i mou nadřízenou.
Bohužel ženy v dnešní politice - jsou-li (alespoň přechodně)úspěšné - patří, zdá se, ke dvěma druhům:
Bílé kobyly - nanynky, určené předem na odstřel.

A ty druhé. tečrovky, které dokazují světu, že sebevětší mužské agresivní bezohledné svinstvo není dost odpudivé a perverzní, aby ho žena nedokázala přebít.

No a pak jsou, pochopitelně, i třetí, takové, které se snaží patřit mezi první skupinu a netuší, že jsou superpredátory vytypovány a odloveny z džendrtetských ohrad
- na pánev, smažících budoucí bílou koninu.

Budiž pokoj Vašemu budoucímu politickému filé !
A ještě jednou dík za Vaše včasné odkopání .

A Tatcherová ?
Světlo pekelných plamenů věčných ať jí svítí!
09. 04. 2013 | 13:19

Míval napsal(a):

Milá paní autorko, pan Thatcher nemohl parazitovat na českém sociálně zdravotním systému, protože působil v Británii. A i když tedy neznám historické poměry Británie v této oblasti, troufnu si říci, že parametry byly nastaveny relativně férově. Konec konců, je to slovo anglického původu.
Ono totiž, při troše zamyšlení a vyloučení předpojatosti, lze dovodit, že my, OSVČ, sice nejsme parazité, ale díky nesmyslné legislativě skutečně na systému - především zdravotním - prostě parazitujeme. A zhruba tohle ten nešťastný Mládek řekl. On tam sice přidal i zabezpečení sociální (tam s ním tak úplně nesouhlasím), ale ve zdravotním pojištění měl naprostou pravdu.
A pokud jde o paní Thatcherovou, mladí lidé a učitelé z Británie, s nimiž jsem se počátkem 90.let setkal, ji tedy hodně silně nesnášeli.
09. 04. 2013 | 13:22

Karel napsal(a):

Autorko, blábolíte ideologické nesmysly o podprůměrné ideologické fanatičce, dceře hokynáře. Vůli a tvrdost to měla, s rozumem to bylo horší. Británie se za její vlády změnila z průmyslové velmoci ve velmoc finančních spekulantů, která po splasknutí různých spekulativních bublin nyní zjišťuje, že reálná ekonomika je to co živí národ, národ dlouhodobě nemůže uživit londýnská finanční city se svými virtuálními spekulacemi. O tom můžou vyprávět Němci, kteří si udrželi svůj průmysl i zemědělství a dnes jsou na tom nejlépe. Zato Anglie upadá a skončí jako Kypr. Díky ideologické zaslepenosti Tatcherové. Pokud si přečtete i anglický tisk, tak se dozvíte, jak oceňují ve VB Tatcherovou - po zprávě o její smrti začali lidé spontánně slavit (asi jako u nás začnou slavit po smrti Klause). Co dosáhla Tatcherová - zničila reálnou ekonomiku VB, naprostou většinu Britů uvrhla do chudoby, vytvořila pár nových boháčů z londýnské finanční city danících v daňových rájích. Bohužel pro čeké přesvědčené pravičáky (to jsou obdobné existence jako před listopadem ti jediní pravý uvědomělý komunisté) je tou největší zásluhou T, že byla jako oni ideologicky zaslepený tzv.pravičák
09. 04. 2013 | 13:23

Pepa Řepa napsal(a):

Luba
možná je, nikdy jsem ji neviděl ale o Blízkém Východě tam vylepila 2-3 slušně informované články, dokonce se do Syrie osobně nedávno vydala. Tady jeden opisuje kraviny od druhého nebo píše o smyslu pro humor a pokud se tam dostane-jako zdejší Novák do Libye-drží, politicky korektně, klapačku, aby si nezavařil.
Proč to čulíkům nepřiznat? Obdobně je to s EUarabii, kde v balastu blbostí se občas najde něco dobrého.

Karel Mueller
jednou týdně...ale korektně :-)
09. 04. 2013 | 13:23

Luba napsal(a):

Asi nejrealističtěji zhodnotil roli Thatcherové-političky pan Tomský v Hyde Parku na ČT-24:

http://www.ceskatelevize.cz/specialy/hydepark/

Např. pravdivě tvrdil, že ženy v politice jsou zpravidla ideologičtější, než muži, což platilo i pro Thatcherovou.
Což ovšem svědčí o tom, že rozum i nich kapituluje před emocemi.

Racionální řešení rozhodně nebývají řešení ideologická, protože je pro ně rozhodující odhalení pravdy, příčiny, a efektivní řešení problému.

Že některá ideologická rozhodnutí nakonec dopadnou dobře, za to mohou "řadoví pěšáci", na které oka kamer nedohlédnou.
09. 04. 2013 | 13:24

Karel Mueller napsal(a):

Pravda:

Churchill si tu vyjímečnou poctu zasloužil, provedl GB nejtěžším obdobím jejich dějin. Proti tomu jsou nějaké pravolevé kecy o ničem, jak se dnes říká.

Dnes ale máme zajímavou politickou skupinu a to nejen u nás, která by ho poslala do Haagu ...
09. 04. 2013 | 13:31

Luba napsal(a):

Ach tak ... "BV" jako Blízký Východ, dříve okupovaný "VB".
09. 04. 2013 | 13:32

Anna napsal(a):

Pravda

Pravda, jak by Británie asi dnes skončila, nebýt Thatcherové.

Index prosperity institutu Legatum hodnotí státy podle řady kritérií. Patří mezi ně například ekonomika, osobní svoboda, vzdělání, zdraví nebo bezpečnost.

country 2009 2010 2011 2012

Norway 1 1 1 1
Denmark 2 2 2 2
Sweden 7 6 5 3
Australia 5 4 3 4
New Zealand 3 5 4 5
Canada 6 7 6 6
Finland 4 3 7 7
Netherlands 11 9 9 8
Switzerland 8 8 8 9
Ireland 9 11 11 10
Luxembourg 11
United States 10 10 10 12
United Kingdom 13 13 13 13
Germany 16 15 15 14

Czech Republic 24 24 26 28
Source: LEGATUM INSTITUTE
http://www.guardian.co.uk/news/datablog/2012/oct/30/global-prosperity-index-usa-economy
---

A kde mohly být dnes skandinávské země, kdyby měly Thatcherovou!
09. 04. 2013 | 13:39

Karel napsal(a):

Autorko, blábolíte ideologické nesmysly o podprůměrné ideologické fanatičce, dceře hokynáře. Vůli a tvrdost to měla, s rozumem to bylo horší. Británie se za její vlády změnila z průmyslové velmoci ve velmoc finančních spekulantů, která po splasknutí různých spekulativních bublin nyní zjišťuje, že reálná ekonomika je to co živí národ, národ dlouhodobě nemůže uživit londýnská finanční city se svými virtuálními spekulacemi. O tom můžou vyprávět Němci, kteří si udrželi svůj průmysl i zemědělství a dnes jsou na tom nejlépe. Zato Anglie upadá a skončí jako Kypr. Díky ideologické zaslepenosti Tatcherové. Pokud si přečtete i anglický tisk, tak se dozvíte, jak oceňují ve VB Tatcherovou - po zprávě o její smrti začali lidé spontánně slavit (asi jako u nás začnou slavit po smrti Klause). Co dosáhla Tatcherová - zničila reálnou ekonomiku VB, naprostou většinu Britů uvrhla do chudoby, vytvořila pár nových boháčů z londýnské finanční city danících v daňových rájích. Bohužel pro čeké přesvědčené pravičáky (to jsou obdobné existence jako před listopadem ti jediní pravý uvědomělý komunisté) je tou největší zásluhou T, že byla jako oni ideologicky zaslepený tzv.pravičák
09. 04. 2013 | 13:40

Ivan napsal(a):

Na sever od Birminghamu jsou uz Briti namol...

Tak oslavuju skutocnost, ze skapala Lady Meduza...

Margaret Thatcher: Politička bipolárního světa, která otevřela dveře dnešnímu úpadku Británie

http://blisty.cz/art/68117.html

8.4.2013
Karel Dolejší

Odkaz právě zesnulé britské expremiérky Margaret Thatcher je opředen řadou mýtů. Některé jsou specificky pravicové, ještě jiné specificky postkomunistické. Začnu těmi druhými.

"Železná lady" je v postkomunistických zemích oslavována coby apoštolka politické svobody. Jak ale na stránkách Britských listů opakovaně upozorňuje Jan Čulík, ve skutečnosti byla tím úplně posledním, kdo by chtěl těm, jež na východní straně železné opony o svobodu usilovali, nějak pomáhat. Husákovo Československo sice vedlo proti její Británii mediální kampaně v kauzách hornických protestů, severoirských vězňů-hladovkářů či války o Falklandy/Malvíny, nicméně za těmito rituály probíhala velice živá ekonomická spolupráce, která svým způsobem režim držela nad vodou. Němečtí nebo francouzští politici podporovali disent v komunistických státech, stejně jako britští intelektuálové - ale premiérka nikoliv. Bipolarita "železné lady" náramně vyhovovala, jak se ukázalo ještě během pádu Berlínské zdi. Kdyby to záleželo na jejich idolu, čeští pravičáci mohli dodnes nanejvýš tak pořádat bytové semináře.

Pokracovanie v uvedenom zdroji

A este jeden zdroj:
http://artur.blog.pravda.sk/2013/04/09/k-smrti-margaret-thatcherovej/
09. 04. 2013 | 13:46

Jana napsal(a):

Na youtube jsem viděla přednášku doc. Koukolíka, ve které paní
Thatcherovou stejně jako Bushe staví jednoznačně do řad sociopatů. Takže nevidím žádný důvod litovat jejího odchodu. A že jej mnozí oslavují? Nedivím se jím. Následky jí prosazované hospodářské politiky mají dopad na jejich životy i dnes. Stejně tak jako má dopad na životy našich lidí ještě nyní privatizace z 90. let.
09. 04. 2013 | 13:46

kalouskův Nečas napsal(a):

Ta britská dcera parazita a vyžírky jen potvrzuje, co jsou schopni tito parazité a odpad vychovat ze svých dětí. měli by se jim děto odebrat, jak cikánům, aby z nich vyrostli slušní občané s lidskou povahou a ne morální odpad, jak u mnohých z naších. Myslím, že už mnoho lidí pochopilo, rok 1948 a považuje činnost tehdejších komunistů za velmi prospěšnou, i když ne důslednou. Výsledkem je, kolik se dnes vyrojilo parazitů a morálního odpadu, viz dnešní vláda. Doufejme, že dopadnou, jak parazité a lumpové po nástupu komunistů v roce 1948 k moci. Pracovní tábory čekají!!!
09. 04. 2013 | 13:49

Luba napsal(a):

Jo, jo ... Čerčil :)

Nebýt II.WW a strýčka Hitlera, jeho nejznámnějším rozhodnutím by bylo válečné tažení proti Turecku za I.WW.

Táhnout s válečnými loděmi Dardanelskou úžinou (směr Cařihrad), z obou neschůdných břehů obšancovanou tureckým dělostřelectvem,
považoval tehdejší ministr námořnictva za vynikající nápad.

Gallipoli je vskutku nezapomenutelné. Obvláště "rádi" na onu bitvu vzpomínají Novozélanďané.
09. 04. 2013 | 13:49

roman napsal(a):

Lidi se dělí. Třeba na bohaté a chudé. Bohatý může být chytrý, nebo hloupý. Chudý může být také chytrý, anebo hloupý. Oba mohou být bez citu, anebo s citem. Pro mne mezi základní rozdělení patří, dokáže li se alespoň někdy ten či onen, dívat na svět očima toho druhého. Lépe i toho, kdo má opačný názor.
Všichni ti, co usilují o moc a mají na to, aby používali zároveň i ostrého loktu, se většinou mocnějšími stávají, dnešní doba jim říká úspěšní. Otázkou je, pokud už vystoupají z hokynářského krámu, z hřiště, nebo z univerzity a pokud rozhodují o osudech mnoha rozličných jedinců, jestli by se neměli podrobit nějakému lékařskému vyšetření. Nějakým psychotestům. Jako v autoškole. Vždyť někteří vůdci se mnohdy ukázali jako úplní blázni. Všehoschopní jedinci. Obdivovaly je davy a pak po nich zůstala zkáza. Ostuda. Nejenom ve veřejném prostoru, ale i v osobním životě. Veřejná kontrola selhala. Pokud tedy nějaká zbyla.
Vůbec tímto nehodnotím paní Tchatcherovou, ani paní Hamplovou, či pana Čulíka a všehoschopné živnostníky a všehoschopné zaměstnance a odboráře atd..
Mně stačilo, jak železnou "Lady" včera hodnotil pan Klaus v Událostech. Bylo to velmi zajímavé a kdo chtěl, mohl svůj názor na skutečné rozdělení světa dále prohlubovat. V terminologii masových a mediálně zajímavých sportů současnosti to bylo fér. Mně to dává souvislosti. A Klaus, i když ukradl pero, vůdce byl a stále se jím cítí. Pro někoho vzor. Trenér, který měl vždy nepřátele. Těžké, nepojmenované soupeře.
09. 04. 2013 | 13:51

Marie napsal(a):

Konce lidského života jsou různé a podle nich se dá usuzovat, jakou kvalitu život měl. Pan Winton, který žil svůj život zaměřený na skutečnou pomoc lidem, bez toho, že by svým rozhodnutím někomu musel ublížit, žije ve svých více než sto letech spokojeně ve zdraví a těší se všeobecné úctě.

Paní Margaret toto štěstí neměla. Alzheimerovu nemoc jistě neočekávala. Je možné, že se musela do některých politických činů nutit proti své vůli, což jistě zanechalo stopy na jejím zdraví.

Domnívám se, že měla všechny předpoklady k tomu, aby prožila život delší a ve zdraví.
Je zvláštní, jak snadno se lidé nechají naverbovat do služeb něčeho, co není jejich skutečná válka.
09. 04. 2013 | 13:52

Luba napsal(a):

Sorry,
češtine: "... nejznámějším ..."
09. 04. 2013 | 13:54

resl napsal(a):

její a reagenuv antikomunismus byl v minulé době velmi prospěšný jako vše, co vadilo zdejším bolševickým primitiům.
09. 04. 2013 | 13:57

Luba napsal(a):

Mohli bychom si zaspekulovat,
co by se asi stalo, kdyby se člověk s morálním profilem obdivovatele paní Thatcherové, Václava Klause, nenarodil v ČSSR, anóbrž v Anglii.

Předpokládám, že by strávil většinu života v kriminále ...
09. 04. 2013 | 13:59

Karel Mueller napsal(a):

Jana:

Víte, když zemře vrah dětí, ta mohu zdvihnout oči a poznamenat "konečně to prase chcíplo".

Ale slavit smrt politika považuji za vrchol ubohosti. Když už jsem ho nedovedl porazit za jeho života, tak nebudu křepčit nad tím, že to "vyřešila zubatá".
09. 04. 2013 | 14:02

Pepa Řepa napsal(a):

roman
Pro mne mezi základní rozdělení patří, dokáže li se alespoň někdy ten či onen, dívat na svět očima toho druhého.

Lidé jsou také chytří a blbí,či s rozhledem nebo omezení....dosaďte si, co je libo...
Také je pro Vás zásadní dívat se na svět očima toho druhého.....tedy blba...... ?
Jak dlouho doporučujete?
09. 04. 2013 | 14:02

luk napsal(a):

K této dámě jsem sympatie necítil, podobně jako je necítím k panu Klausovi, který ji obdivoval. Nemohu se zbavit dojmu, že se pojem pravicovosti zaměňuje za něco, čemu by se dalo říci asociálnost a za něco, co vyhovuje jen nejbohatší vrstvě, v českém pojetí zlodějům, kteří si nakradli pod záštitou "pravicové strany" v dobách tzv.velké privatizace. Železná lady byla premiérkou horních x-tisíc a naprosto kašlala na to, jak se žilo obyčejným lidem. Myslím si, že denně zemře beze slova hodně lidí, kteří by zasloužili minimálně stejnou úctu, ale nemají tak tučné "pravicové" kontoa šlechtické tituly, kterým se zase začíná dařit.
09. 04. 2013 | 14:03

razdva napsal(a):

Jo, není nebezpečnější koktejl na kombinaci vymaštěnosti, činorodosti a nulový morálky (podpora Pol Pota, Pinocheta, Suharta).
09. 04. 2013 | 14:17

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat ...
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/576640_502764966427205_378192714_n.jpg?dl=1
Veskriz.
09. 04. 2013 | 14:17

fler napsal(a):

Ta paní především zemřela, takže snad už není třeba ji osobně nějak propírat. Její politický styl však ano. A ten, alespoň pro mě, obdivuhodný opravdu nebyl.
09. 04. 2013 | 14:19

mirek napsal(a):

Bohužel, nevážená dámo, je mi z duše odporný Váš názor, prezentovaný zde na blogu v titulku Vašeho článku. I jako příznivec, nebo spíše právě jako příznivec, Margaret Thacherové je mi velmi mdlo z lidí, kteří zneužijí i tak apolitickou záležitost, jakou je úmrtí, k politickému agitování. Váš titulek o tom, že zemřelá baronka Thacherová byla dcerou "parazita", což je samozřejmě odkaz na výrok pana Mládka z ČSSD, je z mého pohledu hyenismus, jakkoliv jsem pravicový volič a při jiné příležitosti jsem tento výrok odsoudil.
A jsem si jistý, že takováto podlost a sprostota není konzervativní hodnotou, kterou právě Margaret Thacherová vyznávala.
Ve chvíli smrti musí jít politika stranou a jestli je zemřelý levičák, nebo pravičák, je mně úplně jedno, je to jediněčný lidský osud, který zde končí a kterému musí, mají-li být označováni za civilizované občany, všichni, bez rozdílu politického názoru, vzdát poctu.
09. 04. 2013 | 14:22

Standa M. napsal(a):

Autorka článku píše, že měla štěstí, že nežila ve středověku, protože by ji hnali na hranici. A to má pravdu, protože ji vyhnali z vlády a hranice bohužel už nejsou. Ano byla třeba pracovitá, mezinárodní politika-super, ale doma zaváděla to samé co tady Klaus a Nečas, kteří dopadnou stejně jako jejich vzor v Anglii. Anglie šla ekonomicky dolů, musela se změnit hospodářská politika, proto šla od válu.
09. 04. 2013 | 14:22

Jarle Halsnes napsal(a):

Také jsem ji neměl rád, jsa méně chytrý a velmi málo odvážný. Její výsledky jsou ovšem obdivuhodné: dovedete např. jmenovat aspoň jednoho BRITSKÉHO výrobce automobilů? Já, hlupec, už ne: Rolls-Royce=BMW, Bentley=VW, Jaguar, Land Rover=Tata(Indie :-)!), MG koupil někdo z Číny, Aston Martin vlastní jakýsi fond z Perského zálivu...Prostě nic. A členství v PIIGS je taky skvělá věc. To se sice podařilo až trochu později, ale paní Baronka udělala hodně pro to, aby to v budoucnu šlo.
09. 04. 2013 | 14:25

lydo napsal(a):

pan skepticky - je pako, patří právě mezi ty chlapy co o nich píše článek...
09. 04. 2013 | 14:27

JC napsal(a):

Jarle Halsnes,
Jistě, že jste jako většina zde kňučících levovrutů mémě chytrý.Zvláště když dáváte úpadek UK na vrub nebožce a přehlížíte po ní 3x následující vládu Labouristů.
P.S. Myslím, že v roce 1990, patřily všechny vámi zmiňované automobilky Britům.
09. 04. 2013 | 14:36

lydo napsal(a):

no už jsem si přečetla dost, díky tomu, že mám rychlokurz čtení, přečetla jsem všechno , jdu dělat něco užitečného ,všichni zde přítomní rádoby politologové,kteří všemu rozumí, taky vyrazte něco dělat, ať Vás manželka nezprdne až přijde z práce.......polovina z vás jsou potrefené husy
09. 04. 2013 | 14:40

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, já bych se až tak zase levounům nedivil, oni to tak dostávají od svých oddílových vedoucích, no a včíl poobědvali, tak budou asi všude. Kupředu levá ...
http://img.aktualne.centrum.cz/564/93/5649387-fotogalerie-zemrela-8222-zelezna-lady-8220-margaret-thatcherova_regan_80-le.jpg
Veskriz.
09. 04. 2013 | 14:40

Luba napsal(a):

Bať, bať ... PIIGS jsou už vlastně PIIGGBS.

Jestli se soudruzi z ODSTOPLIDEM budou snažit ještě trochu déle, můžeme být PICzIGGBS.
09. 04. 2013 | 14:40

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, lydo já od rána roubuju, ručičky kmitají a hlavička se drobet nudí.
Znáte to rychločtečko ?
Veskriz.
http://wbgarden.com/nove/wbgarden%20dwarf%20conifers/album/index.html
09. 04. 2013 | 14:44

JC napsal(a):

kalouskův Nečas,

Mno já doufám, že to tady BIS monitoruje a v pracovním táboře skončíš brzy ty.
:-)))
09. 04. 2013 | 14:50

roman napsal(a):

Pepa Řepa
Tak dlouho, dokud se sám neuklidníte. Blb je široký pojem, každý ho vidí jinak a je těžko rozpoznatelný. Pro mne byli rozpoznatelní na vojně. Šikanovali a dělalo jim to dobře. Byla to pro ně zábava, sport, atmosféra. Poznáte je často na silnicích v autech, v hledištích sportovních utkání, při diskuzích apod. Také chtějí žít. A hledají si k sobě rovné, jako všichni.
09. 04. 2013 | 14:54

Jarle Halsnes napsal(a):

JC
Jenže zajíci se počítají až po honu. A že po ní nastoupili Labouristi, což je banda stejných hňupů, jako ta její partaj, je jen důsledek její politiky. Kdyby nebylo něco špatně, neměli by ti britští socani nejmenší šanci..
09. 04. 2013 | 14:54

razdva napsal(a):

JC
Holt ani 3 vlády labouristů ten chlív po nebožce vykydat nezvládly. To tady bude stejný, ani 3 vlády levice za sebou ten bordel, co po sobě nechá Kalous s Nečasem, napravit nedokážou. A vy osobně, když už jsme u toho, patříte mezi ty více nebo méně hloupé pravovruté?
09. 04. 2013 | 14:56

Faust napsal(a):

luba:
"Gallipoli je vskutku nezapomenutelné. Obvláště "rádi" na onu bitvu vzpomínají Novozélanďané."

vskutku... máte pravdu :-)

A Captcha k tomu dodává: disenu manufactur
09. 04. 2013 | 14:58

JC napsal(a):

Jarle Halsnes ,

Jenže, v klasické demokracii/jakou UK bezesporu je/ kde se pravidelné střídá u vlády pravice a levice a kde navíc působí kapitalistický ekonomický cyklus je, pokud vezmeme v úvahu jistou setrvačnost v ekonomice, velmi nelehké přesně určit kdo jak čemu pomohl nebo kdo jak co pohnojil. Protože v jednom státu prostě není možná opačná alternativa v tom samém čase, nejlépe jako příklad bludných levičáckých experimentů mohou posloužit státy, násilně rozdělené/Německo a Korea/, kde jednoduchým srovnáním "Kapitalismus vs. Socialismus" Byly a jsou tristní výsledky levičácké politiky zjevné.
Takže iščo odin raz, NSR/NDR a Jižní Korea/KLDR.
09. 04. 2013 | 15:12

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem několik příspěvků, které neměly nic společného se záměrem těchto stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
09. 04. 2013 | 15:17

JC napsal(a):

razdva
No hlavně, že v tom máte jasno.
09. 04. 2013 | 15:19

razdva napsal(a):

JC:
Trénujte mozek, meditujte, cvičte, čtěte (něco jiného než Mladou frontu), zdravě jezte a semtam zkuste samostatně myslet, třeba se vám taky jednou v lebce rozsvítí. Hodně štěstí!
09. 04. 2013 | 15:34

J.H. napsal(a):

JC
A to je ono. "Pravidelné" střídání "cyklů", střídání stran u moci. Hmm, to by mohli pošetřit a buď si to dát jednou my, jednou oni, nebo, aby to byla větší psina, losovat. K čemu volby, k čemu nějaká politika, když se stejně nakonec projeví "cyklus"...
Jo a tady se nepíše o sporu socialismus vs. kapitalismus, ale o nebožce Margaret, která to prostě pěkně pohnojila.
09. 04. 2013 | 15:55

mb napsal(a):

Plula kolem Hamplová ...

... štáb a členové vlády vlády uhýbají očima ...

... rozkaz zní nakonec jasně ... :

... : POTOPTE JI !!! ...

... njn, stane se ...
09. 04. 2013 | 16:02

Petr Havelka napsal(a):

Ten oslí můstek s parazity je skutečně oslí.
09. 04. 2013 | 16:29

evix napsal(a):

......britské zemědělství je převážně doménou šedesátníků, kteří své farmy málokdy mají komu předat - nemá mnoho průmyslu, který by dovážené suroviny zpracovával a prodával s přidanou hodnotou, ale zato disponuje neuvěřitelným množstvím bank. Navzdory plánům euroskeptiků na oživení hospodářské výměny v Commonwealthu ji dříve nebo později čeká něco velmi podobného kyperskému scénáři.
...........................
No a u nás to není o moc lepší...Kdo by to řekl o anglické železné Mařce, ještě, že nás Kalousek nemlátí pomocí policajtů a hrdinně fackuje občany sám...
09. 04. 2013 | 16:53

evix napsal(a):

Jo a ještě si vzpomínám, měli jsme už za komoušů staršího Austina, super auto....To jsem koukla , že se dá jezdit jinak než se škodovkou, plně se mu vyrovnala až Felda pod taktovkou VW.
A kde je automobilový průmysl v Anglii dnes?
09. 04. 2013 | 16:59

Petrucciani napsal(a):

Me by zajimalo, kdyz Britove ted malem "tanci nad jejim hrobem", proc ji opakovane volili? Odpoved nehledejme ve Falklandu, ale ohledne omezeni odboru...
09. 04. 2013 | 17:11

Pepa Řepa napsal(a):

evix
u nás by Železná Mařka neuspěla. Pišta Červeňák by ji odvezl na trakaři do sběrny.
09. 04. 2013 | 17:15

evix napsal(a):

http://www.dailymail.co.uk/news/index.html
09. 04. 2013 | 17:15

dd napsal(a):

Od Margaret Thatcherove "beru" dve veci: Flaklandy, a "zhodnoceni" ceske "privatizace"/ a tim take de facto sveho "zaka" VK/ za posledni navstevy CR 1999
slovy:"ceska privatizace bez kloudneho institucionalniho ramce byla osudovym omylem"!
09. 04. 2013 | 18:36

mb napsal(a):

potopte ji ... pppoootttoooppptteee jiiii ....
09. 04. 2013 | 19:09

mb napsal(a):

tak už ji k..va potopte ...
09. 04. 2013 | 19:10

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, embéčko nenastal čas si tak ještě více šlehnout ...
Veselé krizování.
http://ateo.cz/f/images/d/dobra-adresa_.jpg
09. 04. 2013 | 19:17

mb napsal(a):

:-))

wb ... mohl byste mi sehnat obrázek grosse s dredy ...

pod bannerem: hulení bude, myslím to upřímně ...

(nějak sem to nedokázal vygooglit ... hezký večer ... )
09. 04. 2013 | 19:30

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, co dodat ...
http://ateo.cz/f/images/s/stgross.jpg
Veskriz.
09. 04. 2013 | 19:37

mb napsal(a):

... to nenivono ...

... njn, stane se ...

... alesnahaseceni...
09. 04. 2013 | 19:55

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, dominus vobiscum ...
http://i.idnes.cz/11/062/org/JB3bcd5b_odbory.gif
Veskriz.
09. 04. 2013 | 20:01

lipo napsal(a):

Ládíku, samozřejmě volí odéésááky,top09, lidem, w a, socany i komunisty, v podstatě jsou všechno bývalí komunisté, pardon karieristi a asociální psychopati. V ČR je jich asi 10 milionů. Slušných lidí je zde asi několik set.
09. 04. 2013 | 21:18

Jakelin de Mailly napsal(a):

Skeptický

Neví se o žádných torpédech, použitých Argentinci ve válce o Falklandy.
Jediný potvrzený torpédový útok provedla britská jaderná ponorka HMS Conqueror na argentinský křižník ARA General Belgrano.
Veškeré ztráty Royal Navy způsobily konvenční letecké pumy a dvě řízené střely Exocet.
Prosím, nepište o něčem, o čem evidentně nejste dostatečně vzdělán.
09. 04. 2013 | 21:37

patriot napsal(a):

Čarodějnice je mrtvá. Británie slaví smrt Thatcherové…

http://www.youtube.com/watch?v=FfrICObRO1g
http://www.youtube.com/watch?v=wrxy93fY3vI
09. 04. 2013 | 21:47

Nepodnikatel napsal(a):

Že by další novinář(ka), dokazující pravdivost názoru pan M. Zemana na kvalitu současných novinářů ?!
Pokud by autorka článku ctila zásady, které tak opěvuje, nemohla by napsat takovou stupidu, že váhání nad tím, zda zničit životy desítek lidí je výrazem neschopnosti a absolutní nezájem o osud těchto lidí a jeich rodin je výrazem "státnosti".
A k těm parazitům - otec M. T., na rozdíl mnoha současných podnikatelů, si svůj obchod musel vybudovat vlastní půílí.nedostal je od zkorumpovaných politiků darem, neprodával místo hovězího koňské, nezaměstnával prodavače bez prac.smlouvy, a tak by se dalo pokračovat dál o Mrázcích, Janoušcích, Řebíčcích a jim podobných.
09. 04. 2013 | 21:49

Kobra Plaz napsal(a):

V bitvě o Falklandy zvítězili britští vojáci proto, že kouzla britských čarodějnic byla mocnější než kouzla argentinských (jestli čarovala i sama M.T., to se bohužel neví). (Tento můj příspěvek je evidentně fundovaný...)
09. 04. 2013 | 21:57

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem text obsahující hrubou nadávku ("blbci"), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
09. 04. 2013 | 22:07

Jakelin de Mailly napsal(a):

Kobra plaz

A jedna z nejmocnějších se jmenovala YOMP / Your own marching pace /, neboť vrtulníky shořely na Atlantic Conveyoru :-)
09. 04. 2013 | 22:09

Jakelin de Mailly napsal(a):

Libor Stejskal
A co říkáte na mise Black Buck ?
09. 04. 2013 | 22:19

stejskal napsal(a):

Skoro nic o nich nevím, pane z Mailly. Mé detailnější znalosti letecké historie končí v roce 1945. "Roury" už mne nebaví.

Hezký večer.

Libor Stejskal
09. 04. 2013 | 22:32

Jakelin de Mailly napsal(a):

Libor Stejskal
myslím, že téma Black Buck osloví každého leteckého fandu.
Též hezký večer.
09. 04. 2013 | 22:44

mb napsal(a):

Pokud by autorka článku ctila zásady, které tak opěvuje, nemohla by napsat takovou stupidu, že váhání nad tím, zda zničit životy desítek lidí je výrazem neschopnosti a absolutní nezájem o osud těchto lidí a jeich rodin je výrazem "státnosti".

tak zas je to klausovské ... takže vo co go ... tatcherove se (pry) povedlo uvést hamižnost do slušné společnosti ...

podobně jako klaus přivlekl do (slušné ?) společnosti touhu vyhrát za každou cenu, jít přes mrtvoly, lhaní a bezohlednost ...

možná je to i tatcherovské, vim já ?

každopádně nadpis blogu je stupidní ... jako patrně i celý blog ...

... njn, stane se ...
09. 04. 2013 | 23:18

skeptický napsal(a):

Jakelin

Já si to dost dobře pamatuju,díval jsem se na to v telce denně.Tyhle zbytečné informace na rozdíl od Vás nepovažuji za vzdělání.
Nikde netvrdím,že torpedem loď Britům potopili.

Než někoho začnete patronizovat,bylo by dobré mít za sebou trochu víc,než přečtený článek ve Vikině.

Zkuste třeba ARA San Luis (S-32).Jestli tam není překladač tak se omlouvám.
Bomby ani torpeda jim nebouchaly.Museli nalétávat nízko,aby se kryli před palbou,a bomby neměly čas se odjistit.Mívají na čumáku takovou vrtulku,která se roztočí,když začne padat.

Ale zase ne moc nízko,aby je nezasáhly střepiny,ale nebylo to dost vysoko.Bomby s padáčkem neměli.
Britský admirál prohlásil,že díky pěti nefunkčním bombám neprohráli válku.Pikantní bylo,že je koupili od Britů.
Američané považovali dobytí Falkland za vojenskou nemožnost.
10. 04. 2013 | 01:18

šťastný napsal(a):

Posledních asi dvacet let již nebylo možné udržet veřejné tajemství, že je Lady dementní. Její vláda byla pro některé požehnáním, ale pro demokracii a většinu společnosti pohromou.

Ti, kdož vyjadřují k Lady obdiv, tak prozrazují mnohé o své duši, a jde především o jedince, kteří jsou podobně postiženi, jako byla Lady.
Dementní psychopaty politika přitahuje a ti, kdož mají ekonomickou moc, tak jim často rádi pomáhají nahoru s očekáváním, že jim pomohou zpacifikovat společnost.
Někdy se to vymkne kontrole, jako například se to stalo u Hitlera.
10. 04. 2013 | 01:22

historik napsal(a):

popelnici mi za kapitalizmu 2x ukradli neznámí pachatelé
10. 04. 2013 | 04:56

Venca. napsal(a):

Více takových Kožených. Shalom.
10. 04. 2013 | 07:48

Matěj Kopecký napsal(a):

Vidím, že češi jsou pořád experti na všechno ana všechny. Jen ten svůj Augyašův chlév si nedovedou vyčistit. Ty expertízy jsou skutečně ujeté a ani se nedivím, že někteří tí zakomplexovaní ubožáčci zde metají síru a oheň na mrtvou "železnou" lady. To jsou totiž ti, kteří v životě nic nedosáhli a za nic nikdy nezodpovídali. Hledím jak puk hlavně na příspěvky "rozzuřených" žen (pokud jsou to vůbec tí pisatelé žen, protože asnonimita zde je veliká a nikdo se nejhmenuje tak jako uvádí). Lady Margaret nebyla nějaká hej počkej, byla to dáma a politička. Tí naši chudáčci by se meli od ní učit. A je jedno, zda to jsou ODS, ČSSD nebo TOP 09. To jsou vyšumělí primitivové, kteří nás zavedli na okraj ekonomické propasti. Jedni slibují nesplnitelné, druzí konají jako obyčejní amateři.Zde také píší samí amateři, plní zla a primitivizmu. Jděte do politiky, tam prokažte, že na to máte a ne tady kopat do "mrtvoly", která něco skutečně dokázala. Na rozdíl od našich "pravičáků", ona ty horniky v 80 létech totálně sklidnila a válku o FDalklandy vyhrála. A co ti naši ubožáci dosáhli..., nic.
10. 04. 2013 | 08:38

Ivan napsal(a):

Este nikdy v dejinach neoslavoval narod tak spontanne smrt svojho diktatora...!!!

Ako oslavuju britski obcania smrt Margaret Thatcher... Najma ti, ktori si este pamatuju jej diktatorske besnenie proti vlastnym narodom a ich zivobytiu..., vid. http://artur.blog.pravda.sk/2013/04/09/k-smrti-margaret-thatcherovej/

Dokladom oslav je zdroj informacie uvedeny nizsie a dnesne spravy z UK, ze najvacsie ostrovne denniky museli zastavit internetove diskusie, pretoze nazory obcanov prekrocili vsetko este eticky znesitelne...

Margaret Thatcher: Politička bipolárního světa, která otevřela dveře dnešnímu úpadku Británie

http://blisty.cz/art/68117.html

8.4.2013
pise Karel Dolejší v uvedenom zdroji.

Dalsia moja analyza:

Aj v tzv. west democracy ide len o diktatorske rezimy, teda ide o Wirtual West Democracy...

TOTIZ JE ROZDIEL medzi zriadenim, ktore si na zapade prisvojili nazyvat demokratickym a skutocnym REZIMOM, ktory diktuju prave vladnuci politici. V roku 2011 v auguste povstali britski otroci proti rezimu Davida Camerona..., tento diktator povstanie tvrdo potlacil a mnohi ucastnici su dodne vazneni...!!! A TERAZ si predstavte jedno..., ze by vo vtedajsom povstani boli dostavali povstalci zbrane, povedzme z Ciny, ze by na uzemi Britanie boli na strane povstalcov nasadeni medzinarodni po zuby ozbrojeni plateni zabijaci, typu americkych contractos, ci francuzskej cudzineckej legie, ktori nespadaju pod trestnopravnu jurisdikciu ziadneho statu. DNES by bol Cameronov rezim nepochybne zvrhnuty a Britania by sa zmietala v obcianskej vojne. A taketo sposoby pouziva zapad a teda aj Britania voci inym krajinam, najma voci tym, kde je co lupit a kradnut... A povstanie proti rezimu Tchatcherovej trvalo rok, boje neozbrojenych banikov proti ozbrojenym silam diktatorky...!!!

Myslim si, ze britski obcania maju co oslavovat, ale proti diktatorom sa s holymi rukami bojovat NEDA...!!!
10. 04. 2013 | 10:23

Pravda napsal(a):

Anna:

S nějakým indexem prosperity se jděte vycpat. Existuje stovka různých indexů, měřících prosperitu v zemích a všechny říkají něco jiného. Pro mě je největším důkazem o prosperitě dané země kolik tam přistěhuje obyvatel a v tom vede USA, která má politiku podobnou tomu, co preferují v Británii.

Ivan:

Pokud používáte tak pochybný zdroj jako Britské listy, tak se nedivím, že blábolíte nesmysly. To není zdroj pro ty kdo uvažují racionálně bez ideologických předsudků. Britské listy pužívají jednu šablonu, která je velmi blízká radikálnímu marxismu.
10. 04. 2013 | 12:28

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text, který byl v rozporu se zdejšími pravidly zvýrazněn na úkor druhých, v tomto případě napsán celý velkými písmeny (viz záhlaví každé debaty).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
10. 04. 2013 | 13:09

M. B. napsal(a):

Ding dong, the witch is dead!
10. 04. 2013 | 13:38

Sigmind napsal(a):

Uměla byste určitě napsat obdivnou řeč plnou dobových klišé na jakoukoliv dostatečně profláknutou bestii v lidské kůži soudím. Na mne působíte jako totálně popletený kulturní vzorec, ale ještě spíše jako "přehlížená a nedoceněná žena".
10. 04. 2013 | 14:07

Béla Potocký napsal(a):

To Ivan

A čo vy na Slovensku a Váš bývalý diktátor Mečiar, ktorého ste vynášali 10 rokov do neba, alebo dnes Fico, malý diktátor, socialista, ktorý Vás zrujinuje, o tom píš, alebo si z toho trochu pokakaný...? Čo tam po Margarete..., tomu rozumieš, nemáš strach ju mŕtvu pokoriť, ale z živých, to si posr...
10. 04. 2013 | 14:57

Jaroslav Řepil napsal(a):

To je neuvěřitelné, co o ní všechno, vážená dámo, nevíte. Zřejmě jste byla součástí její rodiny, jejího života. Přece byste si nedovolila si vymýšlet, zvláště pak všechny ta citově zabarvená prohlášení, že ano? Ale vážně: pro mě je tohle opět jen další subjektivní slint. A ještě k tomu od ženský - od chodící psychiatrické diagnózy jménem bezhraniční osobnost. Je to ale Vaše právo ukazovat veřejně, jaké jste vy - ženský - vymaštěnky! Jen tak dál!
10. 04. 2013 | 15:11

habakuk napsal(a):

pro matěj kopecký, jedno vím zcela jistě, jste docela pomatený a ta vaše lady je již dávno pekle , no a vy tam budete brzy s ní a se všemi kapitalisty, komunisty a jinými parazity, zvláště pak s ekonomy a ateisty, hlavně těmi čecháčky
10. 04. 2013 | 15:12

von kulak napsal(a):

skeptický napsal(a): ".A vyrostly z nich husy.Zrovna dneska jsem měl v bance tu čest. "

Vy teda ale máte ty slečny z přepážek prokádrované, že víte i přesně jak se živí jejích papínek. Gratuluju. Jenom se divím, že s takovými informacemi musíte vůbec chodit do banky, že vám místo toho nějaká neříká pane. :)
10. 04. 2013 | 15:15

Merde napsal(a):

Matěj Kopecký napsal(a):

Možná až dostuduješ pátou třídu ZŠ a naučíš se pravopYs, tak z tebe bude něco jako Tomio Okamura! :)
10. 04. 2013 | 15:20

Našeptávač napsal(a):

Uf, náročný blog. "Žena", která se neštítila krve nevinných, nic víc nic míň.
10. 04. 2013 | 16:34

Les a lov napsal(a):

Žeby důvod pro otevření láhve nakládaných hub?
10. 04. 2013 | 16:51

Matěj Kopecký napsal(a):

Habakuku, habakuku, jseš ty ale šašek, protože jsi čecháček šašek, který trpí nějakým tím komplexem a je zuřivý, protože v životě dosáhl hov...
10. 04. 2013 | 18:14

skeptický napsal(a):

Papínek

To už jste tady třetí,kdo má připomínky.Nejste spříznění?

Kouknu a vidím.Maj tam taky zubny.
Musíte mít pozorovací talent.
Všechny mi říkaly pane.

Dneska jsem byl u doktora,a docela jsem se vylekal,jak to líkařství pokročilo.

Do ordinace vešel chlap,a za chvíli vylezla ženská.Měl jsem skoro stísněný pocit.
10. 04. 2013 | 19:29

skeptický napsal(a):

P.S.
V českých bankách každý sedí na zadeli.
Na západě vás obslouží za minutu,vstoje.Tady se hrabou v počítači,jdou se radit se třemi dalšími,je to na půl hodiny.
10. 04. 2013 | 19:45

skeptický napsal(a):

P.P.S.

Dneska banka říká pane kdekomu.Dneska je tam každý čičmunda bankéř.Dřív se tomu říkalo bankovní úředník.
10. 04. 2013 | 19:48

Bernard Madoff napsal(a):

Na západě okamžitě tisknou a půjčují.
10. 04. 2013 | 20:06

Matematik napsal(a):

"Každý musí smeknout před její houževnatostí, vůlí se učit, sbírat zkušenosti…"
Tak nám soudružka z Rudého práva vysvětlila co musíme a co ne.
Hlavní prod Narodní fronty je přeci hlavní, správný a pravdivý. A kdyby se náhodou někdo odklonil od linie ústředního výboru, máme tu nálepku "konspiračního teoretika"
Byla konspirační teorie o laboratořích v Iráku? Kdopak padělal soudruzi roztleskávači ty satelitní snímky neexistujících laboratoří? Nehoda? Náhoda? Dialekticky a v souvislostech?
https://www.cia.gov/library/reports/general-reports-1/iraq_wmd_2004/index.html
Digitální stopa vás nakonec vždy dostihne lháři a podvodníci.
Co třeba tento pohled, on není? Neexistuje? Konspirační teorie?

Joseph Stiglitz o tom, jak Thatcherová "zmodernizovala" britskou ekonomiku:
Nositel Nobelovy ceny za ekonomii Joseph Stiglitz ve studiu Bloomberg TV oponuje zavedené představě, že Margaret Thatcherová "zmodernizovala" britskou ekonomiku. S mimořádnými přijmy z ropy těžené v Severním moři to určitě mohla dokázat, říká Stiglitz - jenže ve skutečnosti udělala něco jiného. Nepodporovala inovace ve výrobním sektoru, ale naopak deindustrializaci. Postavila britskou ekonomiku na špatné základy v podobě financializace. Takže modernizace za její éry sice byla určitě možná, ale v praxi k ní nedošlo.

http://www.bloomberg.com/video/thatcher-policies-not-a-solid-foundation-stiglitz-ANTGZM8~Qg~uwlBsRBeKLQ.html

Taky to je konspirační teoretik? Komunista? Agent KGB?

Ještě větší hromadou lží apodvodů za vyšší dojivost daňového poplatníka.

KNIHTISK Demokracie 1.0
INTERNET Demokracie 2.0
11. 04. 2013 | 08:19

Rambouš napsal(a):

Thatcherová je skutečně parazit i po smrti. Kdyby ne, tak určitě v závěti by bylo, aby pozůstalí zprivatizovali její pohřeb. Měli by tedy vyhlásit výběrové řízení a vybrat nejlevnější nabídku. A rozhodně by nemusela pouštět žilou státu a vše by bylo efektivní a ůsporné jak soukromníci umí.
11. 04. 2013 | 08:31

Ivan napsal(a):

Este k reakciam na moj prispevok uvedeny vyssie

Cesko je formalne a nepochybne statom tzv. demokratickym, hovori tak ustava... To znamena, ze IDE O VLADU LUDU, t.j. obcanov DEMOS, od ktorych je odvodena vsetka statna moc..., to vam bude tvrdit kazdy politik, politolog atd. NO A TERAZ AKA JE REALITA, T.J. AKY JE NASADENY STATNY REZIM...

Vlada Necasa schvalila miliardove odskodnenie cirkvi z dani obcanov. Nebudem sa tu zaoberat tym, ako cirkvi este pred rokom 1948 svoj obrovsky majetok ziskali, ALE tym, ze asi 85 percent ceskych obcanov s pausalnym navratom nesuhlasilo... NO a tak sme plynule presli od statneho formalneho politickeho zriadenia statu k REZIMU DIKTATU vlady Petra Necasa, ktory sa na tzv. moc a volu demos, zvysoka VYKASLAL a utvoril si svoj vlastny statny rezim... A tak sa chovala aj Margaret Thatcher... Ti, ktorym to pali pomalsie, citajte opakovane..., je to matka mudrosti...!
11. 04. 2013 | 10:50

skeptický napsal(a):

V souvislosti s těmi bankéři mne taky napadlo,že když si holka vezme někoho kdo dělá ve fabrice, mohla by říci,že si bere továrníka.
11. 04. 2013 | 13:10

stravinskij napsal(a):

http://jakubcernyjakub.blog.idnes.cz/c/329891/Nase-Margaret-baronka-Thatcher.html
12. 04. 2013 | 04:02

Ivan napsal(a):

stravinskij napsal(a):
http://jakubcernyjakub.blog.idnes.cz/c/329891/Nase-Margaret-baronka-Thatcher.html
12. 04. 2013 | 04:02

Precital som si tento clanok...

Myslim, ze ak zomrie knize Schwarzenberg, bude stacit namiesto baronky pisat to iste o knizeti..., staci zmenit meno a slachticky titul...

P.S. Kuba...: Ze toto nevedeli o baronke obcania Britanie a napriklad banici cely rok bojovali proti jej diktatu v uliciach..., nevzdelanci...
12. 04. 2013 | 11:40

turista napsal(a):

Naprostý souhlas s hovorkou11 a s Karlem Dolejším. Přeléváním peněz pouze bohatnou jednotlivci nikoliv společnost. Tento princip jsme po roce 1989 také v praxi douhodobě vyzkoušeli.
12. 04. 2013 | 18:43

Pavel napsal(a):

Dost smutné číst většinu zdejších příspěvků. Ideologický pohled. Paní Thatcherová byla podle nich prostě asociál. Tak to neustále slyší od levicových ideologů. Nemám nic proti tomu kritizovat jiné názory, oponovat, snášet argumenty, navrhovat jiná řešení.
ale pokud jde o názory většiny diskutujících nelze je označit jinak než za třídně nenávistné. Víte co, když chcete být tak sociálně citliví začněte u sebe a dělte se o své majetky. a co se týče společnosti, ta také musí nejprve vydělávat a pak teprve přerozdělovat. Mě se článek paní Hamplové líbil.
12. 04. 2013 | 20:55

Kan napsal(a):

Velký blábol od pí Hamplové !

Většinou jako obvykle. Její metodou je reagovat rychle na nějakou událost, tu spojit oslím můstkem s úplně jinou předchozí událostí nebo aférou a potom kolem toho naplácat nějaké to své moudro a závěrem přidat poučení pěkně podle toho, co se teď právě nosí. Však su právník, že. Mj. děláte také exekuce, pí doktorko ?
Tuším, že míříte do politiky. No nazdar !
13. 04. 2013 | 01:43

uno napsal(a):

To Pavel: zeptejte se Britů, jak hodnotí Tatcherovou, jako asociála a Britivé v podstatě nikdy nebyli komunisté, tak si nevymýšlejte. Objevují se zde třídně nenávistné projevy, ale většinou se strany pravičáků, kteří v zásadě nesnášejí někoho, kdo nehýká s nimi. V ČR většina lidí žije na hranici chudoby a o co se podle Vás mají dělit, o tu bídu? Zřejmě nemáte ponětí o tom, že již od dob první republiky bylo v u nás mezi občany velmi vyvinuté vyvinuté sociální cítění, ale to Vy jako rozený asociál nepochopíte. Ještě něco, společnost vydělává, ale nic z toho nemá, protože politická sebranka tohoto státu zpravidla umožní volné prostředky rozkrást. Nejsem levičák, ale sociální cítění mám a nikomu to nevadí. Asi jen takovým jako jste Vy.
15. 04. 2013 | 15:05

mb napsal(a):

... tak debilní nadpis blogu už dlouho nikdo nevymyslel ...
15. 04. 2013 | 22:22

hujeroskeptický modrý pohůnek napsal(a):

pí Hamplová,

ale vždyt' vy ještě žijete, či už né ??
19. 04. 2013 | 23:58

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy