Trefil jsem se: léky za 80 miliard

12. 03. 2010 | 20:03
Přečteno 5330 krát
Již 19. ledna 2010 jsem na této stránce v blogu nazvaném „Léky? Ne 50, ale 80 miliard“ uveřejnil svůj odhad výdajů na léky u nás v roce 2009 – a jak se nyní ukazuje, vůbec jsem se nespletl. Odhadl jsem je na necelých 80 (přesně 79,50) miliard korun, skutečnost je 79,75 miliard.

Toto číslo právě dnes, tj. 12. března 2010, v naprostém tichu, bez jakýchkoli fanfár a ohňostrojů, jakož i bez obvyklé tiskové konference, uveřejnil Státní ústav pro kontrolu léčiv (SÚKL).

V roce 2009 v bylo České republice do lékáren, zdravotnických zařízení a prodejcům dodáno 311,930 milionů balení léčivých přípravků, což ve srovnání s rokem 2008 znamená pokles o 1,80 %.

Hodnota distribuovaných léčivých přípravků však v roce 2009 dosáhla 79,746 miliardy Kč, což oproti roku 2008 znamená nárůst o 7 miliard korun (9,62 %)! Jak ukazuje tabulka, je to jeden z historicky největších meziročních nárůstů.



Výdaje za léky 2001 – 2009 podle údajů SÚKL

Rok Náklady na léky v mld korun
2001 : 44,23
2002 : 48,03
2003 : 52,22
2004 : 56,99
2005 : 64,89
2006 : 58,97
2007 : 67,16
2008 : 72,75
2009 : 79,75 (můj odhad byl 79,50)

Tomu, že se SÚKL dosaženými „úspěchy“ nehodlá chlubit, se nelze divit. Vždyť zatímco počet prodaných balení léků rok od roku klesá (jen za poslední tři roky z 343 na 311 milionů), za léky utrácíme stále více, a to znamená, že ceny rostou. A když si uvědomíme, že 80 miliard je více než třetina z cca 230 miliard, které vynakládáme ročně na zdravotnictví, nelze se vůbec divit, že farmaceutické firmy působící na českém trhu si mnou ruce, zatímco mladí lékaři, na jejichž platy se nedostává, odcházejí do zahraničí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Bessy napsal(a):

Když si chcete nastříkat do nosu nosní kapky zaplatíte okolo stovky.Neuvěřitelné.Pak jsou uvěřitelné vaše údaje.
12. 03. 2010 | 21:18

Obkor napsal(a):

Je to důkaz, kam nás vede naše ministerstvo zdravotnictví. Málo k tomu, ještě si musíme platit poplatky u lékařů, za recepty a pod. Zajímavá je také skutečnost, že ač se spotřebuje méně léků (záměr Julínkova týmu), zisk je několikanásobně vyšší. Jistě, nešlo to zdravotnictví, nicméně i zde jistě loobing a korpuce zanechali své stopy. Takže zisky šly i do kapes ministerských úředníků.
12. 03. 2010 | 21:31

David napsal(a):

Trefil jste se: léky za 80 miliard.

Teď by to ještě chtělo se trefit co je příčinou toho, když spotřeba léků klesla o 1,80% a přitom hodnota léčiv stoupla o 9,62%.

Pan náměstek zdravotnictví Šnajdr by to jistě odůvodnil tím, že se více léčí drahými léky rakovina.

Jak znám naše poměry, tak bych si troufl tvrdit, že nejméně polovinu z nárůstu 7 miliard
tvoří různé druhy podvodů, krádeží a zejména pěkných provizí pro lékaře, když budou konkrétní lék více předepisovat.

Od odborníka bych proto očekával, že nás také seznámí i s tím, kde všude se mohou ty peníze zbytečně ztrácet.
12. 03. 2010 | 21:46

stále rebel napsal(a):

„Lhaní je u Julínka základem každého sdělování. Může mít podobu složitějšího klamání. Julínkovi lidé mluví o úsporách, když se vyřadí některé léky z preskripce a pacienti se je koupí sami. Takže především, v konečném důsledku všechno platí občané a když něco zaplatí místo pojišťovny, není to úspora ale ztráta již proto, že při této úpravě zanikne regulace ceny léku a uvolní se jeho reklama. Obojí zvýší cenu léku. Navíc také bude zaplacen individuálně, tj. bude porušena i solidarita úhrad.“
http://www.caslava.eu/nazor...
12. 03. 2010 | 21:56

Lex napsal(a):

Nerozumím přesně termínu "za poslední tři roky". Logicky by to mělo být srovnání roku 2009 s rokem 2006. Pak by to při číslech, která uvádíte, znamenalo, že jedno balení léků v roce 2006 stálo průměrně nějakých 172,- Kč, v roce 2009 256,50 Kč. Za tři roky zdražení průměrného balení léků o 49,15 %.
Děkuji ti, SÚKLe - to je tedy "maso", to je tedy "vejvar". A plátci zdravotního pojištění, jejichž většině za tytéž tři roky mohly hrubé platy stoupnout o nějakých deset procent a inflace si z nich vzala šest, jsou jako volové, co je vodí na porážku. Tož, nepřispěje na chudé farmaceutické firmy (nebo na koho vlastně všechno)!?
12. 03. 2010 | 22:13

stále rebel napsal(a):

„Julínek vysvětluje, proč platíme poplatek u doktora“
http://www.youtube.com/watc...
12. 03. 2010 | 22:15

David napsal(a):

iDNES.cz:

Za léky doplácíme stále víc, stěžují si Češi. Průměrně přes 1600 za rok.

12. března 2010 21:40

Lidé v lékárně nevědí, za co platí a proč. V každém případě za léky doplácíme stále víc. Dokazují to nejen čerstvá čísla ze statistického úřadu, ale i průzkum veřejného mínění, který provedla agentura Stem/Mark pro Českou asociaci farmaceutických firem, a který má iDNES.cz exkluzivně k dispozici.

Celkem 61 procent oslovených lidí v něm přiznalo, že za léky letos doplácí víc než loni. A z výzkumu také vyplynulo, že pacienti nemají vůbec ponětí, za co platí.

"Dvě třetiny respondentů neví, jaké jsou skutečné ceny léků. Polovina pacientů netuší, zda se u léků, které používají, změnila nejen výše doplatku, ale také jejich cena," píše se ve zprávě k výzkumu.

Jde o to, že Janotův balíček sice pro letošek nařídil výrobcům léčiv plošně snížit ceny léků o sedm procent kvůli ekonomické krizi. "Předpokládáme úspory až tři miliardy korun," řekl na podzim náměstek ministryně zdravotnictví Marek Šnajdr.

Pacient to ale vůbec nepozná, protože cena léku není totéž, co jeho doplatek v lékárně. Část z ceny léku předepsaného lékařem totiž hradí zdravotní pojišťovny.

A teprve to, co zbude po odečtení úhrady pojišťoven od skutečné ceny léku, doplácí pacient. Vzhledem k tomu, že Janotův balík nařídil i plošné snížení úhrad léků o stejných sedm procent, jsou jedinými, kdo může ušetřit, zdravotní pojišťovny, ale ne pacient. Stejný Janotův balík totiž mimo jiné nařídil zvýšení DPH na léky o jedno procento.

"Výsledky výzkumu Stem/Mark potvrzují jen to, co jsme už dávno říkali. Už loni jsme varovali, že nově nastavený systém bude mít pro pacienty fatální důsledky – levné léky budou vyhnány z trhu nebo za ně pacienti zaplatí více," uvedl ředitel České asociace farmaceutických firem Emil Zörner.

"Nesystémový efekt Janotova balíčku zapříčinil růst doplatků v lékárnách, což potvrzují i data od výrobců a dodavatelů. Díky složitému systému však lidé ani nevědí, na co si stěžovat. Neumí sami analyzovat, co je vinou výrobců, co lékáren a za co může ministerstvo, popřípadě vyšší DPH," píše se ve zprávě k výzkumu.

Celkem 69 procent z oslovených lidí totiž vůbec netuší, jaká je skutečná cena léku, na který v lékárně doplácí.

Dojem oslovených lidí v průzkumu potvrzují i data Českého statistického úřadu. Náklady spojené s péčí o zdraví se za posledních deset let zdvojnásobily. Zvlášť významně to pocítili senioři - těm se výdaje za léky a zdravotní péči zvýšily o polovinu.

Podle statistického úřadu vydáváme jenom za léky ročně každý v průměru 1 677 korun, přičemž ještě před pěti lety to byla polovina. Důchodci dnes platí bezmála tři tisíce – 2 948 korun.

Další články k tématu: Zdravotnictví

Autoři:
Lenka Petrášová

MF DNES
12. 03. 2010 | 22:16

LEVAK napsal(a):

Na otázku, zda strana TOP 09 bude prosazovat platby u lékaře, školné a další poplatky, odpovídá Miroslav Kalousek: „Otevřeně říkám, že bez vyšší spoluúčasti nelze zajistit kvalitní a rychlou zdravotní péči pro všechny. To není ideologie, ale aritmetika.“
Pokud by to bylo tak jednoduché, měli bychom ve všech zemích s podobnou ekonomickou úrovní stejný model sociálního zajištění a ve vládách by nemuseli sedět politici, ale matematici.
Naštěstí se Miroslav Kalousek mýlí, a proto ho v jeho politickém křesle žádný matematik nevystřídá. Nastavení sociálního systému je totiž v demokraciích výsledkem střetu zájmů různých sociálních vrstev a tento střet je umožněn všeobecným hlasovacím právem.
V zásadě platí, že v zemích, kde se prosadily zájmy nejbohatších a majetek je koncentrován v rukou úzké vrstvy, bývá sociální zajištění velice chabé, protože bohatí mají více legálních možností, jak snížit své daňové břemeno. V zemích, kde je silná pozice středních vrstev, se platí více daní a sociální systém je zde mnohem rozvinutější.
Uvedu příklad: Pokud bychom na daních vzali pět procent příjmů 40 procentům francouzských domácností patřících do středních vrstev a tuto částku přidali na dávkách těm nejchudším, nebude to tolik, aby se chudí dostali přes práh chudoby.
Pokud bychom však na daních odebrali pět procent příjmů pěti procentům nejbohatších a o tyto peníze posílili sociální systém pro chudé, pak se jejich příjem více než zdvojnásobí a všechny tyto domácnosti se ocitnou nad prahem chudoby.
Minulá koaliční vláda nás svými reformami dostávala na trajektorii země s hrstkou bohatých a s chudými středními vrstvami. Miroslav Kalousek v tom byl natolik aktivní, že by před volbami neměl svádět vinu na aritmetiku, přírodní zákony či na boží vůli.
Vydávat zájmy horních vrstev za zákony matematiky, kterým nelze odporovat, je prastará finta mocných a bohatých. Konzervativní strany propadají tomuto zlozvyku doposud. Naštěstí voliči jiných stran dokážou také počítat.
12. 03. 2010 | 22:36

znalec napsal(a):

Navrhuji bojkotovat české zdravotnictví!
Navrhuji všem, obrátit se na bylináře a nechat si doporučit bylinné čaje. 50% nás se uzdraví stejně, jako s chemickými léky, a 50% bude muset postoupit dál. Národnímu hospodářství to ušetří 50% nákladů. To bude trvat tak dlouho, než obchodníci s chemickými léky se zaměří na bylináře a slíbí jim provize z prodeje jejich vlastních bylin. Potom už zbývá je zdravotní zahrádka každého z nás. Dokud nás nenavštíví obchodník a nenabídne nám provizi z toho, že budeme předstírat nemoc. Pak už nám nikdo nepomůže!
12. 03. 2010 | 22:38

pavla napsal(a):

A není náhodou vyšší hodnota způsobená tím, že se prodávají dražší a kvalitnější léky? Já nevím, proč všichni nadávají, ale můj manžel užívá 5 druhů léků, a to kvalitních a cena se za poslední roky nijak dramaticky nezvýšila. Minulý týden si donesl léky na minim. 3 měsíce a i s poplatky zaplatil kolem 300 kč. A výše zminované nosní kapky nemusí stát vůbec stovku. Kromě toho si můžete koupit kapky kapající,nikoliv ve sprayi, a ty jsou daleko levnější.
Že se nikdo nerozčiluje, že ceny energií vzrostly za posledních deset let mnohonásobně a stále rostou. A připlácet si na zdraví se každému zdá nenormální. Bez energií se také neobejdeme, stejně jako bez léků.
12. 03. 2010 | 22:43

Antoninovy napsal(a):

Nu a pak jsou další cesty, homeopatika, babky vědmy a skuteční léčitelé. Kdybych se svěřil do péče alopatické mediciny, asi bych již zde nebyl. A je to za pár šupů, než ty jedy z našich lékáren.

an
12. 03. 2010 | 22:55

LEVAK napsal(a):

Ad Pavla:taky chodím každé tři měsíce když jsem předloní platil cca 740 Kč nyní před vánoci už to bylo skoro 1200 Kč.Chtěl bych jen upozornit,že třeba takový Detralex není možné nahradit lacinějším lékem.Cikrt prostě lhal když tvrdil národu,že všechny léky mají lacinější alternativu!
Pánové Julínek a Cikrt už dávno nejsou ve svých funkcích, jejich činnost však přináší své pravé ovoce teprve nyní a úroda se bude zvyšovat zvlášť když nechali na ministerstvu zvlášť podařeného pohrobka Šnajdra.
12. 03. 2010 | 22:57

otokar napsal(a):

Dle zákona o zdraví lidu je třeba neprodleně izolovat osoby tomuto zdraví škodlivé a veřejně potrestat!
Dohodnout se, které to jsou!
Aby nebyl potrestán nějaký lidumil,který se zasloužil o zdraví lidu!
12. 03. 2010 | 23:26

Důchodce68r napsal(a):

Asi 30 let je mým (velkým) koníčkem zdravá výživa. Moje zkušenost je, že všechno je jinak.

Jak již dlouho pozoruji, asi 75% návštěv lékaře je hrubým nedorozuměním, jde o nedostatky ve výživě. V průmyslově zpracovaných potravinách je mnoho látek zničeno, mnoho jedů přidáno, informace ve veřejnosti žádné, nebo liché, nebo i zvrácené. Zbytek %, na př. úrazy a zvláštní případy, tak to před lékaři smekám. A dědičné nemoci, převážně nejsou dědičné, i když se tak chovají, zjišťuje se, že jde o dědičně vyšší a nekrytou potřebu některých nutrientů.

Kdo je tímto stavem vinen? Farmaceutické koncerny. Především už jejich vlivem na výchovu lékařů. Za 6 let studia se o vlivu výživy na zdraví a léčení nedovídají prakticky nic z toho co je již známo. Co od nich slyšíme, to je skutečně nic.

Učinit něco s nápravou studia lékařů EU před pár lety zamýšlela, ale pokud se vůbec něco pohne, bude to je běh na generace. Zdravotnictví je gigantický tunel nemající obdoby, a začínající už ve výše uvedeném.

Přeji Vám všem pevné zdraví. A taky, aby Vám stálo za to se o výživu podstatně více zajímat. Sám se zatím cítím podstatně zdravější než ve svých 20-30 letech. Zdravím vespolek
13. 03. 2010 | 04:04

axamit napsal(a):

Úloha SUKLu přece spočívá v tom dbát na to, aby byli léky co nejdražší. Jinými slovy z našich daní si platíme advokáty zvyšování zisků farmaceutických firem.
13. 03. 2010 | 08:09

jepice napsal(a):

Nemám tolik času a trpělivosti, abych vytahala z tabulek SÚKL všechna data u všech lékových kategorií. Z těch dražších léků jsem proto vzala namátkou imunosupresiva /léky na potlačení imunity nezbytné u transplantací/ a meziroční nárůst počtu balení mi vyšel na 20 %.
Třeba nám příští rok SÚKL ušetří námahu a vyplodí tabulku, kde to každý pohodlně najde u všech kategorií.
13. 03. 2010 | 09:35

martys napsal(a):

myslím, že báchorkám o tzv. moderních a kvalitních a tedy dražších lécích už dneska nikdo nevěří...to mohlo fungovat tak pět let po "revoluci" dneska už jsou to jenom trapné výmluvy. Ostatně myslím, že lidi na ministerstvu a SUKLu si jenom hledí svých teplých místeček a soukromých kšeftíků a výmluvám proč nemůžou dělat to za co jsou primárně placeni z kapes daňových poplatníků
13. 03. 2010 | 10:26

Anička z Kuřimi napsal(a):

Mno,
divím se, že se divíte
již v době "REFORMY" zdravotnictví v podání ODS - Julínkova deforma, bylo jasné, pro koho je nastavena.
Pro všechny zúčastněné jen ne pro PACIENTY.
A to ještě bylo zabráněno privatizaci nemocnic.
Wo tom to je, wo pacienta tu vůbec, ale opravdu vůbec nejde.
13. 03. 2010 | 11:16

lurker napsal(a):

Nulové řešení

I když nehodláte prodávat systémy informačních technologií českým vládním agenturám nebo dodávat automobily pro českou poštu, korupce při zadávání veřejných zakázek by vás měla zajímat. Miliardy každoročně ukradených korun zvyšují vaše daně, snižují kvalitu vzdělávání, zanechávají výmoly na silnicích a rozšiřují manýry korupčního jednání do soukromého sektoru. Úplatky médiím a provize firem v soukromém sektoru zvyšují ceny, které spotřebitelé platí za zboží a služby, a které zmenšují objem prostředků pro udržení zaměstnanosti. Předseda ODS Mirek Topolánek řekl shromáždění byznysmenů tento týden, že pokud někomu vadí, že úplatky nebo provize vzrostly z 5-7 procent na neudržitelných 15-20 procent, obě strany – ti co dávají, i ti, co berou – by se měli znovu a nově dohodnout. Ti, kteří v konečné fázi náklady na korupci zaplatí, by však měli vyslat jasné poselství: „Ano, snižte to na nulu!“

Erik Best, 12.3.2010
http://www.fsfinalword.com/...
13. 03. 2010 | 11:35

BL napsal(a):

a inflace Vam nerika nic?
13. 03. 2010 | 11:46

Tencokida Hnuj napsal(a):

Autor
Zajímala by mě Vaše analýza (jsem laik) údobí 2005 - 2006 (inflace 1,9), kdy z Vaší tabulky vyplynulo meziroční snížení výdajů téměř o 10 %.
Nemůžete alespoň nastínit, čím to "vybočení" z progresivní řady, dle Vás, bylo způsobeno ?

Děkuji.
13. 03. 2010 | 12:39

stále rebel napsal(a):

Prachy jsou cílem reformy ODS
http://www.blisty.cz/2006/8...

Lékárníci, marže a zisky
http://www.blisty.cz/art/26...
13. 03. 2010 | 13:17

Xindl napsal(a):

Já se léčím tibetskýma mísama.Vstupní investice 5000,-,ale funguje to ...To si jí takhle večer položím na průdušky třeba,plíce,žaludek ,játra,střeva,kolena a klepu na ní,má dlouhý doběh ,ale o to nejde ,jde o to se o své zdraví aktivně starat,-výborná je cibule ta je skoro na všechno-a nedopustit rozvinutí problémů.K doktorovi pokud možno nechodit, snažit se poradit si sám,ale léčba má i duchovní rozměr ,je třeba si sáhnout do svědomí,je třeba se vnitřně soustředit na postižené oblasti v těle.,ale léčitelských způsobů je hodně,za odborníkem by měl jít člověk až po vyzkoušení všeho co zkusit mohl,protože tím prokázal vlastní vůli,která je k samotnému léčení podstatná.
Kdo své zdraví a nemoci aktivně neprožívá a a nepracuje s nimi a neustále nehledá správný poměr aktivity,spánku,složení potravy a emociálního napětí tak mu nezbývá než být odkázán na aloúatickou medicínu,což je z dlouhodobého hlediska marná a víceméně smutná záležitost
13. 03. 2010 | 13:41

zdenek napsal(a):

Lurker
Nula je nedostižná,co takhle legalizace korupce...jít opačnou cestou než Čína ..:-) ?
13. 03. 2010 | 13:46

jepice napsal(a):

Tak dobrá, nikdo se nechytl, pokračuju:
Meziroční nárůst počtu balení cytostatik /léky na nádorová onemocnění/ dělá šest procent.
13. 03. 2010 | 14:01

jepice napsal(a):

Pokračuju: počet vydaných balení ve skupině L03 /imunostimulancia/ se loni zvýšil o 11 procent oproti roku 2008.

Uvedla jsem tedy tři příklady ze skupiny nejdražších léčiv, kterých bylo pacientům poskytnuto více loni než předloni.
Zároveň to jsou léky /zejména první dva příklady/, u kterých se dá oprávněně předpokládat, že nejsou podávány někomu, kdo je nepotřebuje, a bez kterých by ti, co by je nedostali, pravděpodobně zemřeli.
13. 03. 2010 | 14:19

Tencokida Hnuj napsal(a):

Včera jsem v radiu slyšel, jak jedna paní šla se svoji dcerkou k lékaři. Chtěla ji nechat očkovat proti H1N1.
Bylo jí řečeno, že to nejde, neb poptávka po očkování je tak malá, že kdyby se otevřelo 10 ks balení a použila pouze ta jedna dávka, zbytek by se asi musel vyhodit.

Ale bylo to v rádiu. A víte jaká jsou dnes média.

Pokud je to ale pravda, tak nezbývá než rezignovaně povzdechnout : " Ach, ta nesnesitelná lehkost bytí na ministerstvu zdravotnictví."
13. 03. 2010 | 14:46

SuP napsal(a):

Pane hořejší -
A co má bejt?
13. 03. 2010 | 14:53

SuP napsal(a):

Opravuji - Hořejší ....
13. 03. 2010 | 14:54

Kritik napsal(a):

Perfektní článek, je dobré připomínat, jakými oběťmi se stáváme bezohledným chamtivcům. A přitom nám zdatní demagogové při vytahování našich peněz zpívají sladké písně, jak se díky jim šetří a zefektivňuje.
13. 03. 2010 | 16:48

Taoiseach napsal(a):

Jaroslav Hořejší

Mám tři poznámky:

1) Jedno z vysvětlení nárůstu cen je PROPAD KURZU české koruny, který trval téměř celý loňský rok a zdražil prakticky všechny dovozy, včetně Slovenska.

2) Lepší ceny se dají dosáhnout hromadnými nákupy: např. Švédský stát za výhodné ceny nakupuje všechny léky pro celou zemi.

3) Český stát je příliš malým hráčem na to, aby mohl (prostřednictvím SÚKLu) efektivně prosazovat "usnadňování vstupu na trh pro generické léky". Mnohem větší šance v tomto směru má Komise (a EMEA).
13. 03. 2010 | 16:56

Pepa 3 napsal(a):

Taoiseach:
S Vaším bodem č. 1 nesouhlasím.Pro ilustraci vývoj kurzu Kč/EUR (vždy k 31.12. daného roku):
2004 - 30,490
2005 - 29,030
2006 - 27,495
2007 - 26,620
2008 - 26,930
2009 - 26,495
12.3.2010 - 25,515
ČR není zas tak malým hráčem, aby nemohla uplatňovat svůj vliv. V čele zdravotnictví by se však nesměli vyskytovat lidé jako Julínek, Šnajdr (o obou se psalo, že mají napojení na farmaceutické firmy) či Cikrt - lékárník. A někdo se zde ptal, proč jediným rokem, kdy došlo k poklesu byl rok 2006? V listopadu 2005 nastoupil do funkce ministra zdravotnictví Rath, z jeho prvních kroků byly dva velmi významné: Odvolání Musilkové z čela VZP a následná nucená zpráva a disrektivní snížení marží lékáren. To pak mimochodem vyvrcholilo až k předvolebních demonstracích lékárníků, které byly "jistě nepolitické" a které by pan Klaus zřejmě - kdyby se ho někdo zeptal - označil za "darebné a falešné".
13. 03. 2010 | 18:24

Pepa 3 napsal(a):

Omlouvám se : ... nucená správa a direktivní...
13. 03. 2010 | 18:26

jepice napsal(a):

Pepa 3:
Zapomněl jste /ve výčtu Rathových opatření/ uvést zavedení tzv. limitů na léčbu.
13. 03. 2010 | 20:16

Pepa 3 napsal(a):

Jepice:
Ne, ty se mi také nelibily, ale vůbec to nesouvisí s tímto článkem. Ten je o cenách léků.
13. 03. 2010 | 20:47

karelhá napsal(a):

Hned na začátku působení Julínka v nějakém rozhovoru Cikrt mluvil o tom, že je nutno omezit používání neúčinných léků. Jeden z mála případů, kdy nelhal. Generika omezili, u licenčně chráněných, drahých a předražených léků svých neoficiálních chlebodárců zajistili větší odbyt.
To už ale není politika, to je kriminalita.
13. 03. 2010 | 21:57

wiki napsal(a):

LEVAK "třeba takový Detralex není možné nahradit lacinějším lékem"

V tomto případě je to ale pochopitelné. Hlavní složkou Detralexu je diosmin - látka s neprůkaznými farmakologic. účinky. Např. v USA není diosmin považován vůbec za lék, a prodává se tam jen jako potravinový doplněk

http://wiki.answers.com/Q/W...
http://en.wikipedia.org/wik...
13. 03. 2010 | 21:59

Taoiseach napsal(a):

Pepa 3

Nezlobte se, ale údaje o směnném kurzu na začátku a konci loňského roku jsou pro náš příběh nezajímavé - hluboký a táhlý propad byl MEZI těmito dvěma daty.

Pokud jde o kritiku minulého a zčásti současného vedení MZd, souhlasím. Souhlasím i s tím, že kdyby MZd, SÚKL i VZP fungovaly lépe, byly by problémy menší. Ale trvám na tom, že ČR je malým hráčem: pokud jde o počet obyvatel, je víc než padesátkrát menší než Evropský hospodářský prostor (pokud jde o výkon, ještě výrazněji).
13. 03. 2010 | 22:43

wiki napsal(a):

Taoiseach: "PROPAD KURZU české koruny, který trval téměř celý loňský rok"

Tak se na ten ´"hluboký a táhlý propad"
v loňském roce podívejme u pramene - na webu ČNB: v období leden-únor došlo ke skokovému navýšení z 26,75 na 29.50 a zpět na 27.00, pak následoval táhlý 7 měsíců dlouhý pokles k 25.25, a ve zbytku roku koruna oscilovala kolem kursu 26.00.

http://www.cnb.cz/cs/financ...
14. 03. 2010 | 11:15

Stan napsal(a):

Není to úplně košer, ale na jepiciózní nesmysly bylo reagováno zde:

http://www.outsidermedia.cz...

Udělejte si vlastní názor...
14. 03. 2010 | 13:45

neo napsal(a):

To je v pořádku. Zlevnily dražší léky, jsou dostupnější více se jich prodá. Zdražily levné léky, méně se jich prodá na recepty, více lidi platí cash u volně prodejných.
15. 03. 2010 | 08:27

Stan napsal(a):

Tak třeba jedno balení ve skupině imunodepresiv mezi lety 2007 a 2009 zdražilo o 57 procent. Zaplatili jsme takřka o 50 procent více, spotřebovali méně než v předreformním roce 2007. A tak by se dalo pokračovat jednu lékovou skupinu po druhé. Je to tak, že zdražilo všechno, a spotřebováváme méně balení všeho za podstatně vyšší ceny.

Takže neo, není to v pořádku, "deforma" zafungovala jak měli "deformátoři" v úmyslu - na jedné straně rušení onko a kardiocenter, poplatky vydřené z nemocných důchodců a nastupující medici, kteří dělají "zadarmo", na straně druhé enormní nárůst zisků soukromých farmaceutických firem a dalších dodavatelů do zdravotnictví.

To jen vypatlaní modrásci budou tvrdit, že ta hnědá páchnoucí spirála je ve skutečnosti voňavé modré lízátko...
15. 03. 2010 | 08:36

neo napsal(a):

Stane, co ti brání vyrábět levné léky a dodávat je na trh třeba zdarma?

To co je zde v článku uvedeno, jsou taková obecná plácnutí do vody.

Proč asi ta cena některých léků roste? Že by nefungovala regulace? Nebo spíše fungovala tak dokonale, jako všechny regulace?

Je zřejmé, že poplatky sehrály svou roli a podílely se na snížení spotřeby léků.
15. 03. 2010 | 08:48

jozka napsal(a):

neo, sice zdrazilo hovezi, ale zase zlevnily lokomotivy. A to jsem myslel, ze tupost aparatciku jen tak neco neprekona...
15. 03. 2010 | 10:08

neo napsal(a):

jozka:

trošku out of topic...

léky a léky neni totéž jako hovězí a lokomotiva.

je rozhodně lepší mít levnější ty drahé léky, které zachraňují životy a obětovat pár kaček v sektoru těch nejlevnějších, volně dostupných.

Nemusíte souhlasit..
15. 03. 2010 | 10:18

Stan napsal(a):

neo,

nerad někoho urážím, ale Vy jste opravdu výstavní kus out of topic hovězího - zdražily všechny léky, u těch, které se měly dle autorů "deforem" nejvíce zlevnit, činilo zdražení jednoho balení 57 procent. Jak Vám to mám jinak napsat, abyste pochopil, že se děje přesný opak toho, co nám "deformátoři" slibovali? A s tím dodáváním léků na trh jste mě dostal, to opravdu nemá chybu...
15. 03. 2010 | 13:03

Stan napsal(a):

Strčte si své nicneříkající odkazy za klobouk a vypořádejte se nějak se skutečnostmi, obsaženými v článku a mých diskusních příspěvcích, neo. Pokud tedy nejste stroj...
15. 03. 2010 | 14:47

JGS napsal(a):

Pan náměstek ŠmejDr by se měl jít živit vlastní prací, prospělo by to nám všem, a možná i jemu.
15. 03. 2010 | 18:44

air max 95 mens napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
19. 03. 2010 | 04:06

http://www.kw61.com/replica-anonimo-watc napsal(a):

fsafsaf
29. 03. 2010 | 09:55

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
30. 03. 2010 | 16:35

Poptropica napsal(a):

thanks you very much for your information
07. 04. 2010 | 06:20

replica watches napsal(a):

Nebudu zdůrazňovat, že při všem co je s islamistickým extremismem v poslední dekádě spjato musí být naše zpravodajské služby aktivní, získávat informace a prověřovat osoby migrující do naší země, včetně posuzování jejich žádosti o azyl. Nechápu však jaké motivy vedou senátora Štětinu a TOP 09 k tomu, aby tuto práci tajných služeb dekonspiroval a odsuzoval. Komu to slouží? Této zemi opravdu n
13. 04. 2010 | 03:22

replica watches napsal(a):

Nebudu zdůrazňovat, že při všem co je s islamistickým extremismem v poslední dekádě spjato musí být naše zpravodajské služby aktivní, získávat informace a prověřovat osoby migrující do naší země, včetně posuzování jejich žádosti o azyl. Nechápu však jaké motivy vedou senátora Štětinu a TOP 09 k tomu, aby tuto práci tajných služeb dekonspiroval a odsuzoval. Komu to slouží? Této zemi opravdu n
13. 04. 2010 | 03:28

cheap watches napsal(a):

Pak by to při číslech, která uvádíte, znamenalo, že jedno balení léků v roce 2006 stálo průměrně nějakých 172,- Kč, v roce 2009 256,50 Kč. Za tři roky zdražení průměrného balení léků o 49,15 %.
Děkuji ti, SÚKLe - to je tedy "maso", to je tedy "vejvar". A plátci zdravotního pojištění, jejichž většině za tytéž tři roky mohly hrubé platy stoupnout o nějakých deset procent a inflace si z nich vzala šest, jsou jako volové, co je vodí na porážku.
14. 04. 2010 | 04:15

replica watches napsal(a):

Pokud bychom na daních vzali pět procent příjmů 40 procentům francouzských domácností patřících do středních vrstev a tuto částku přidali na dávkách těm nejchudším, nebude to tolik, aby se chudí dostali přes práh chudoby.
Pokud bychom však na daních odebrali pět procent příjmů pěti procentům nejbohatších a o tyto peníze posílili sociální systém pro chudé, pak se jejich příjem více než zdvojnásobí a všechny tyto domácnosti se ocitnou nad prahem chudoby.
Minulá koaliční vláda nás svými reformami dostávala na trajektorii země s hrstkou bohatých a s chudými středními vrstvami.
14. 04. 2010 | 04:15

trn33a napsal(a):

http://www.tran33m.com/vb/
http://www.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/s...
http://www.tran33m.com/up
http://www.tran33m.com/dir
http://www.game.tran33m.com
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
http://www.tran33m.com/vb/f...
30. 05. 2010 | 10:13

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

http://somepaydaylounz.com - mr fitz
27. 02. 2014 | 11:02

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy