Příští schůzka k přímé volbě: šestiletý mandát, odvolatelnost a abolice

04. 03. 2011 | 09:46
Přečteno 3247 krát
Nejobtížnější překážka na cestě k přímé volbě prezidenta padla. Vyjednavači sociální demokracie a koaličních stran se shodli na tom, že prezident by měl být volen ve dvoukolové volbě, způsobem známým ze senátních voleb. Definitivně vyloučena je tak volba za pomoci velmi složitého a téměř neužívaného australského modelu. Jsem rád, že právo navrhovat kandidáta na hlavu státu, bude mít i veřejnost, a to formou petice doplněné padesáti tisíci podpisů občanů. Ani tak není vše vyjasněno a jednat se bude dál. ČSSD by ráda prosadila významnější změny.

Šestileté období
Prodloužením funkčního období z pěti na šest let bychom dosáhli toho, aby se prezidentské volby konaly vždy současně s volbami senátními a současně také s volbami do krajských zastupitelstev, respektive volbami do zastupitelstev měst obcí. Nejde jen o miliardové úspory na straně státu. Tato praxe by jednoznačně zvýšila počet voličů u všech takto spojených voleb. A to je přece správné.

Výhrada, že spojení voleb přinese do prezidentské volby i jiná témata, neobstojí. Poslední krajské volby v roce 2008 byly referendem o tehdejší vládě Mirka Topolánka a asociální pravicové politice, i když se s volbami do sněmovny nekonaly.

Pokud by prezident v průběhu období rezignoval nebo byl odvolán, konaly by se na zbývající období volby doplňovací, nebo by na několik měsíců převzali společně kompetence například předseda senátu a premiér. Nehrozilo by tak, že by se spojení voleb v budoucnu z důvodu rezignace prezidenta se senátními volbami rozešlo. O těchto variantách však budeme dále diskutovat.

Pravomoci prezidenta
Prosazujeme, aby postavení prezidenta a nezávislost justice byly posíleny, čehož chceme dosáhnout v případě jmenování funkcionářů nejvyšších soudů. Nově by prezident nepotřeboval souhlas vlády v případě jmenování předsedy a místopředsedy Nejvyššího správního soudu.

V případě udělování milostí by byl zachován stav současný, prezident by tedy nemohl být ve svém rozhodování nikým omezen. Nově by však potřeboval souhlas vlády k abolici – zrušení trestního stíhání před jeho dokončením, tedy rozhodnutím soudu o vině a trestu. Není podle nás správné, aby nikým nekontrolovaný prezident mohl zasahovat do probíhajícího trestního řízení. Takové zásahy je třeba velmi vážit, neboť mají velký vliv na chápání pojmu spravedlnosti.

V případě jmenování Bankovní rady České národní banky navrhujeme, aby dosud nikým omezený prezident byl ve svém jmenování vázán souhlasem senátu. Není důvod, aby na personální obsazení instituce odpovědné za monetární politiku měl vliv jediný člověk, navíc když za hospodářskou politiku je odpovědná vláda.

Odvolatelnost a odpovědnost prezidenta
Postavení prezidenta jako nedotknutelného monarchy je v Evropě zcela unikátní. V sousedním Rakousku a na Slovensku volí občané své prezidenty přímo. A také je mohou kdykoliv odvolat lidovým hlasováním. Něco tak revolučního nenavrhujeme, neboť je to pro ostatní strany zcela nepřijatelné. Rádi bychom ale, aby prezident byl odvolatelný v případě, kdy se dopustí velezrady, hrubým způsobem poruší ústavu nebo spáchá závažný zločin. Podle dnešní úpravy je prezident v podstatě neodvolatelný (s výjimkou velezrady) a nelze jej nikdy pro spáchání žádného trestného činu ani začít stíhat, ani zbavit funkce. O tom, zda bude či nebude prezident odvolán by pak rozhodoval Ústavní soud ČR.

Žádná ultimáta
Naše návrhy jsme nikdy nestavěli jako ultimativní. Jde nám o věcnou diskusi a dohodu. Jsem rád, že i s ostatními partnery z parlamentních stran jsme v řadě bodů našli společnou řeč. Nikdy jsme dohodě nebyli tak blízko, jako dnes. Jsem optimistou a věřím, že tentokrát nezůstaneme jen blízko dohody, ale že ji nakonec i uzavřeme. A především, že příští hlavu státu zvolíme všichni společně, jako občané.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Taoiseach napsal(a):

ad šestileté období

Myslím, že by se dalo využít toho, že pětiletou periodicitu mají volby Evropského parlamentu (a dá se předpokládat, že ta se jen tak měnit nebude). Pokud se tedy přijme nějaké přechodné ustanovení (např. první přímá volba jen na rok a čtvrt), mohlo by se první kolo prezidentské volby konat současně s evropskými volbami.
04. 03. 2011 | 10:11

Občan napsal(a):

Pane Tejci,
možná se to k Vám to v té parlamentní sebezahleděnosti ještě nedoneslo, ale kelptokratičtí kradověrní se chystají okrást většinu národa naprosto nehorázným způsobem, a to i zpětně.
Takže většina národa má přímou volbu prezidenta absolutně v gluteu; obyčejní lidé mají úplně jiné problémy.

Jako poslanec ČSSD byste měl věnovat pozornost právě těm úplně jiným problémům a právě těm úplně obyčejným lidem, protože na tom, jestli budou či nebudou problémy řešitelné a jestli lidé buou mít JAK je řešit, záleží i Vaše politická budoucnost. A musím konstatovat, že vy - sociální demokraté - jste za posledních cca 15 let po.rali, co jste mohli.

Tohle Vám říkám jako bývalý příznivec socdem a jako kovaný levičák. Takže byste upozornění, která jistě dostáváte z mnoha stran, měli brát smrtelně vážně.
Jsme totiž už tak v hajzlu, že tentokrát už to nebudou jen klíče...
04. 03. 2011 | 10:16

Baba Jaga napsal(a):

Neznám nikoho, kdo by toužil volit presidenta přímo (a eventuálně shánět 50000 podpisů - no fuj), ale znám hodně lidí, kteří by tuto funkci (a mnoho dalších) zrušili.
04. 03. 2011 | 10:23

Drzá zrzka napsal(a):

Místo toho, abyste cupovali penzijní reformu na kousíčky, vymyšlíte békoviny. Pěkná opozice. :o)
04. 03. 2011 | 10:28

rejpal napsal(a):

Baba Jaga
nejlepší by bylo jmenovat současného prezidenta doživotně, odebrat mu cestovní pas, vypnout mikrofony a internet. Ono by se totiž mohlo stát, že se ještě stane premiérem. A tolik štěstí si snad ani naše země nezaslouží.
04. 03. 2011 | 10:30

rejpal napsal(a):

Drzá zrzka
Neberte jim tu radost. Vždyť jim bylo alespoň umožněno se v něčem zapojit.
04. 03. 2011 | 10:31

jo napsal(a):

Už se nemohu dočkat času až budu "v dobrém" vzpomínat na diktátora Klause
04. 03. 2011 | 10:35

Karel Matoušek napsal(a):

rejpal
Ne, ne! Už se těším, jak se mi nebude dělat nevolno, když se podívám z mostu na Hrad.
04. 03. 2011 | 10:36

Karel Matoušek napsal(a):

Včera vyšly v novinách dva komentáře (Zvěřina a Šídlo), které tvrdí totéž, co já. Bude třeba vyřešit tolik detailů, že se najde jeden, na němž to 'zkysne'. Poslanci se nikdy svými sliby voličům moc nezabývali, tak proč by měli zrovna teď ...? Prvky přímé demokracie je kromě toho spíše ohrožují.
04. 03. 2011 | 10:42

rejpal napsal(a):

Karel Matoušek
Já se bojím, že příští pohled nebude o mnoho lepší a ještě jako bonus budeme mít toho premiéra. Mně by se nejvíc libil systém volební období jeden rok a prezident losován podle stejných pravidel jako porotci v USA. Fungovalo by to zároveň jako Superstar - mohla by se tak dostat na světlo nějaká osobnost, která by do politiky dobrovolně nikdy nevlezla. A ještě by to bylo nenákladné. Jen by se muselo ošetřit, aby se nepoužívaly magnety
04. 03. 2011 | 10:45

Petr napsal(a):

Pane poslanče,
je vidět jak jste lživí. Kdyby jste chtěli přímou volbu presidenta, tak jste se už dávno a dávno dohodli. Ale to vy nechcete. Proto samé nové podmínky, novou změnu Ústavy, nové pravomoci presidenta a pod. Jednejte o tom, když myslíte, že je to pro tuto zemi v této chvíli to nejdůležitější. Ale nesvazujte to účelově s volebním zákonem.
04. 03. 2011 | 10:59

Baba Jaga napsal(a):

To: Rejpal
Souhlas. Pokud zde funkce presidenta co ozdobná zůstane, ať je vždy na doživotí. Hlavně z úsporných důvodů - proč financovat klub ex-.
04. 03. 2011 | 11:02

myrta napsal(a):

Jak si panstvo představuje návrh kandidáta a k tomu sehnat 50 000 podpisů?To budou maníci běhat po 50 001 domácností?Připadá mě to jakési uhozené.Přece je logický americký styl,ať si kandidáti co chtějí být zvoleni udělají svou kampaň po republice a se svým (stranickým)programem).Já vím,že u nás nemáme prezidentský system,ale na tuhle podobu ho přece lze přizpůsobit.
04. 03. 2011 | 11:11

Bohumíra napsal(a):

Jeronýme, vy jste ještě mladý a dost naivní. Můžou se vymyslet "sebelepší" pravidla hry, ale úplatky a korupce v českém národě zůstanou. V r.2003 se zvolil Klaus v podstatě sám, když tři neděle vyl do medií písně o vlastní genialitě a zneuznání této geniality veřejností. V r.2008 si koupil hlasy a kutnohorská veličina Zubovovovová záhadně ochořela. Takto to bude i příští volby prezidenta. Nemuseli jste se scházet a vy jste místo tohoto pamfletu mohl dělat něco užitečnějšího - třeba sbírat psí podpisy kolem parlamentu, či se prudce zamyslet nad užitečností senátu.
04. 03. 2011 | 11:14

liberál napsal(a):

Pane Tejci to že australský model je málo používaný neznamená že je špatný. Naopak ten nejvíce používanější model volby, který používá mnoho států má mnoho chyb. Například že do druhé volby příjde volit menší počet lidí, protože se jim ani jeden kandidát nebude líbit tím pádem zvolený kandidát bude zastupovat menšinu.

ČSSD by jsi měla uvědomit že přímá volba prezidenta by měla vycházet z kompromisu takže i ČSSD bude muset z něčeho ustoupit. Především ze snahy udělat z prezidenta loutku parlamentu a co nejvíce moci získat pro pralament.
04. 03. 2011 | 11:18

rejpal napsal(a):

liberál
Prezident by se měl především rekrutovat z mimopolitcké scény. On má být státním symbolem, stejně jako vlajka a znak. Pokud se má vůbec jakkoli zapojit do politických hrátek, tak výhradně jako umravňovač, když někdo poruší pravidla. Pokud není prezident někým, koho si váží absolutní většina lidí pro jeho osobnost a ne jen pro jeho úřad, nemá smysl (a samozřejmě je velmi žádoucí, aby měl kredit i v zahraničí).Jiné je to v zemích, kde je prezident hlavou exekutivy.
04. 03. 2011 | 11:30

Tenco napsal(a):

Není důležité jak se bude volit, ale KOHO.
Obávám se , děcka, že vám mafie nasype do hlav tak maximálně Tošenovského a Bobošíkovou.

Tak alespoň několik jmen, když už se plká nad blbostma /kromě té odvolatelnosti - to by měl být jasný signál a precedens i pro odvolatelnost dalších/

Bělohradský, Brixi, Brožová Iva, Dvořáková Vladimíra, Gajdůšková, Halík, Hnízdil, Hořejší, Hovorka, Illnerová, Jiřičná Eva, Komárek Valtr, Kellner Petr, Koukolík, Nešpor, Sokol Jan, Šiklová, Švejnar, Třeštíková, Vašáryová....
04. 03. 2011 | 11:37

Baba Jaga napsal(a):

A proč Slovenku - změní paní Vašáryová zemi? Nu, ani pro jedno z napsaných jmen bych podpisy nesháněla... A volit přímo nechci.
04. 03. 2011 | 12:01

modrý edvard napsal(a):

Za sebe prohlašuji, že přímá volba presidenta mě zaímá jen o málo víc, než chov velbloudů.
Tenco, já chápu, že by se Vám tyhle lidi líbili, ale zkusil jste se jich zeptat? Proč tam nemáte Okamuru?
04. 03. 2011 | 12:03

michal napsal(a):

"složitý a téměř nepoužívaný" - aneb myslíme si o lidech, že jsou blbci. Co je složitého napsat ke kandidátům pořadí, jak se mi zamlouvají? Ušetřilo by se jedno kolo voleb při velmi podobném principu (ba lepším), něco kolek 1/2 miliardy, ale co, z našeho to nejde, že páni poslanci.
V Irsku se volí takto do parlamentu a v Británii teď proběhne referendum, zda takto do parlamentu volit také. Vybírá se tak město pro organizaci Olympiady.
04. 03. 2011 | 12:09

myrta napsal(a):

Tenco
Švejnara vyškrtněte,zklamal na celé čáře.
04. 03. 2011 | 12:14

Taoiseach napsal(a):

Tenco

Myslím, že koho budeme (moct) volit právě kriticky závisí na tom, bude-li volba přímá. Pokud bude volba parlamentní, může být kandidátů realisticky nanejvýš tak šest (skoro bych si tipnul ČSSD-Paroubek, ODS-Němcová, TOP09-Schwarzenberg, KSČM-Bobošíková, VV-Švejnar, senátní lidovci-Pithart), ale spíš míň. A politické obchody by zajistily, že žádný z těch relativně slušných by nevyhrál.

Lidi nejsou tak blbí, aby si nechali něco sypat do hlavy. A sehnat padesát tisíc podpisů je hračka. Stačí rozhodit si stánek na několika náměstích a máte to za pár dnů.

Určitě je dobré vybrat dobrého kandidáta, ale nezlobte se: je to pitomost nahazovat jména teď. Vím, že to myslíte dobře, ale:
1) Není dobré protivníkovi (stranickým šíbrům) prozrazovat dlouho předem, proti komu mají spustit pomluvy.
2) Je bezpodmínečně nutné, aby ten kandidát byl jen jeden, aby předem souhlasil a aby měl podporu dalších osobností.

Takže bych měl v zásobě asi dvacet dalších naprosto skvělých jmen - ale neřeknu - :) . Jediné, co můžu říct, je to, že pro občanskou společnost by bylo dobré, kdyby byl alespoň napoprvé zvolen někdo, kdo nikdy nebyl ve vysoké politice, takže by to neměli být např. pánové (kterých si jinak vážím a kteří by mohli ten úřad zastávat skvěle) Havel, Pithart, Špidla, Schwarzenberg, Švejnar, Jan Fischer.

A s tím Číšníkem žertujete? Můj oblíbený bonmot: aktuálně v ČR vládne tříčlenná koalice: Martin Roman, Zdeněk Bakala e Petr Kellner. No přeháním - určitě jsem na pár zapomněl.
04. 03. 2011 | 12:17

Taoiseach napsal(a):

Michal

Nejsem si jistý, ale mám za to, že v tom australském modelu volič uvádí jen pořadí jedna a dva. Potom ovšem teoreticky může být i tak zvolen kandidát, pro kterého víc než polovina zúčastněných nehlasovala. Což je vážná vada na kráse.
04. 03. 2011 | 12:24

Otázkář napsal(a):

V zásadě se vším souhlasím a na rozdíl od Karla Matouška jsem optimista a myslím si, že tentokrát už přímá volba prezidenta projde. Jedinou výhradu mám k tomu šestiletému mandátu, to se mi nějak nepozdává.

Tenco
Petr Kellner?
04. 03. 2011 | 12:25

prog napsal(a):

to občan v 10.11
Podepisuji v plném rozsahu.Tak nějak jsem chtěl reagovat ale udělal jste to i za mně.Pro pána poslance Tejce:Nezabývejte se nesmysly,které lidi vůbec nezajímají a raději pro lidi něco dělejte,dokud není pozdě.Když jste podrazili Zemana při volbě presidenta,tak jsem se od vás odvrátil.S Paroubkem jsem se opět vrátil,to byl aspoň bojovník.Jestli v této pro lidi velmi špatné době budete přicházet s takovými nesmysly jako je volba presidenta ,končím s vámi definitivně.
04. 03. 2011 | 12:28

s... napsal(a):

občan:
Jako kovaný levičák jste napsal pod blogem Tejkalové toto:

A napadlo Vás vůbec, kolik dětí by mohlo žít a třeba se i vyléčit z nějaké méně závažné nemoci, kdyby se nevydávaly ročně stamiliony na udržování při životě víceméně nebo úplně životaneschopných tvorů?

Hotový Tomský. Mám spíše dojem, že jste kovaným levičákem z důvodů tíživé sociální situace, než že bys Vás zajímaly otázky svobody, etiky a lidské důstojnosti.

Ale jinak souhlasím, přímá volba je jen zástěrka, aby se zortříštila pozornost. Korupce, penzijní reforma a bezprecedentní zvýšení daní chudým, rodinám z dětmi, a nemocným, to jsou témata dneška. Přímá volba prezidenta je naprostá marginálie a ČSSD by tím neměla mařit čas!
04. 03. 2011 | 12:47

ld napsal(a):

A k čemu je prezident vlastně dobrý? Akorát na prožírání kasy, a ostudu. Tento úřad není zapotřebí.
04. 03. 2011 | 12:49

Tenco napsal(a):

Hmm. Šest lidí a nemohou se shodnout, jen se negativně vymezují.
Myslím si, že tak opět zvítězí mafie a její média.

P.S: To nejsou moje jména, ale vaše.

Já jsem pro Koukolíka.

Dobře - negativních ohlasů na Kellnera je více - vyřazuji ho.

Jistě , prezident důležitý není.
Touto logikou je pak starosta Dolního Prdlákova úplně zbytečný.
04. 03. 2011 | 12:57

ld napsal(a):

Teď jsem si přečetl autorovo CV. Dcera se jmenuje Mia. Přemýšlím, odkud mi toto jméno ulpělo v paměti: Mia...Mia...Jo, už vím! Jedna Mia byla v Pulp Fiction. A pokud si vzpomínám, tak si "pudrovala nos". Vida, vzpomněl jsem si...Ale teď si zase nemůžu vzpomenout, jak se jmenoval ten zastupitel z Prahy, co mu doma našli tu varnu pervitinu. Sákryš, s tou pamětí. Už aby zase byla nějaká předvolební kampaň, a tito zadarmo drazí krafalisti, nevymýšleli větší a větší blbiny.

Co takhle něco dělat s loupeží století á la Kalousek, alias DPH 20% pro důchodové fondy?!
04. 03. 2011 | 13:01

Otázkář napsal(a):

Tenco

rozumím, mě jen zajímalo kdo Kellnera navrhnul, myslel jsem jestli jste se třeba neupsal a nemělo tam být Jan Keller, to bych pochopil víc ;)
04. 03. 2011 | 13:04

ld napsal(a):

Tenco,

starosta Dolního Prdlákova úplně zbytečný nebude. Musí tam být odklizené chodníky, čistička odpodních vod bez angažmá ODS a zastávka autobusu :-). Nepodceňoval bych starosty obcí...
04. 03. 2011 | 13:04

Baba Jaga napsal(a):

To: Tenco
Starosta Dolního Prdlákova není na rozdíl od našeho presidenta vůbec zbytečný, i když by možná nemusel svou funkci vykonávat za drahý peníz jako uvolněný, má-li Dolní Prdlákov 5 a půl občanů. Ale je onen starosta zodpovědný za docela dost, což se u pana presidenta napsat nedá. Že jmenuje na něčí návrh vládu, soudce a guvernéra ČNB a je velitelem armády - nic dalšího si právě nevzpomínám, ale jeho "pravomoce" lze lehce předat jiným a většina občanů si toho ani nevšimne. To v Prdlákově je nutné pro obec i občany zařizovat mnohé, bez čeho se v běžném životě neobejdou.
04. 03. 2011 | 13:16

Tenco napsal(a):

Otázkář
To nevím - kdo. je mi to jedno.
Ale když je výhrad více - škrtnu to jméno.
I já jsem jedno škrtl - V. Klaus - ten mladší.
Nelíbí se mi logický řetězec :
taťka....ČEZ...mamka...soukromé gymnázium.... taťka a zákon o povolenkách...Roman...soukromé gymnázium.....synek..

Tak jsem ho pro jistotu škrtl /jo - myslím, že ho navrhoval vlk/

No, prezident jenom jmenuje soudce, profesory, je vrchním velitelem armády, může chodit na schůze vlády, zastupuje zemi navenek....
Já nevím jestli starosta Dolního Prdlákova dnes může jmenovat regens schoriho, šerifa...to nevím.
Ani nevím jestli je vrchním velitelem obecního policajta.
Nebo jestli si ho váží i v Horním Prdlákově.

Ale je to dost možné.
:))))
04. 03. 2011 | 13:27

Petr z Tábora napsal(a):

Pane Tejci, zdá se mi naprosto nesmyslný návrh ČSSD na snížení pravomocí prezidenta -nebudu rozepisovat všechny návrhy. To poženete národ k volbám, aby si zvolil nějakého pokladače věnců! Děkuji, nechci.
04. 03. 2011 | 13:31

ld napsal(a):

Tenco,

vrchní velitelé armády byli vždy první, kteří nás nechali na holičkách. Vzpomínáte? Hitler ještě nebyl u Drážďan a Beneš už seděl v kasínu v Americe.

Na schůze vlády se nechodí, ta si chodí pro garanci na Hrad, neb je to vláda na hliněných nohou.

Kvalita zastupování země navenek se pozná tak, že dovnitř země nechce nikdo významný přijet.

Co je tam dál? Jo, profesoři. Na to máme akdemickou obec, tedy odborníci nechť rozhodují o tomto významném titulu. Kdyby tomu tak bylo i předchoze, Klaus by měl jen h.c. of Plzeň.

Soudci? Klidně je budu chodit volit. Pokud zrušíte senát.

Já jen, že všechny tyto pidipovinnosti lze přenést kamkoli jinam. Na to prezidentství netřeba.

P.S.Nenavrhoval Kellnera liberál, alias Bc Martin?
04. 03. 2011 | 13:38

Tenco napsal(a):

Id
Ne. Byl to tuším "Demagog Pehe".

:))))))))))))))))))
04. 03. 2011 | 13:42

Otázkář napsal(a):

Tenco

myslím, že s klidem můžete vyškrtnout i Jana Švejnara. Svým posledním blogem své šance v přímé volbě značně snížil. Čím více lidí si ten rozhovor přečte tím je pravděpodobnost jeho zvolení mizivější.
04. 03. 2011 | 13:59

michal napsal(a):

Taoiseach

může být, že to tak v Austrálii je, ale není důvod, proč by se v ČR nemohly psát čísla od 1 až klidně do počtu kandidátů (samozřejmě nepovinně) = to je skutečně obdoba volby města pro Olympiadu.

Osobně si myslím, že tento systém kombinuje výhody vícekolového (dvoukolového) systému a zároveň je za jedny peníze. A 1/2 miliardy je 1/2 miliardy, to je 100Kč od každého pracujícího člověka. Já bych věděl, co s tou stovkou udělat lepšího.
04. 03. 2011 | 14:01

Taoiseach napsal(a):

michal

Rozumím, ovšem když někoho uvedu třeba na pátém místě - chci ho vlastně vůbec? Jinak pro šetření samozřejmě jsem, a jak jsem napsal v úplně prvním komentáři tady, první kolo by mohlo být současně s volbami EP.

Tenco

Omlouvám se, o žádné negativní vymezování mi nešlo. Snažil jsem se věcně argumentovat, proč není vhodné tipovat kandidáty v době, kdy ještě žádný zákon není v účinnosti. Teoreticky by se daly udělat nějaké otevřené "jakoby primárky", ale nejsem pro to. Lepší bude, když nějaká skupina lidí mimo partaje vybere jednoho/jednu, získá jeho souhlas a podporu dalších osobností pro něho - a teprve potom začnou to jméno prosazovat na veřejnosti.
04. 03. 2011 | 14:34

Občan napsal(a):

Tenco napsal(a):
"Id
Ne. Byl to tuším "Demagog Pehe".
:)))))))))))))))))) 04. 03. 2011 | 13:42 "

Pravděpodobně budu za blba, ale nenavrhoval Pehe spíš prof. Kellera? Nebo fakt myslel toho pseudofilantropistického finančnického týpka?
04. 03. 2011 | 14:43

rejpal napsal(a):

Občan
Demagog Pehe byl nickterý se tu občas objevoval, podle názorů některých totožný s nickem Bc Martin, Liberál a několika dalšími.
04. 03. 2011 | 14:45

ld napsal(a):

Občan,

pokusím se odpovědět za Tenca. "Demagog Pehe" je nick nějakého chytrolína, který se snažil být nějak vtipný, originální. Proto se zde takto "pokřtil", mysliv si, že zaujme. To, prosím, nemá nic společného s bloggerem Pehe, který je autorem zde umístěných textů. Ještě jeden příklad, kdyby to nebyl "Demagog Pehe", klidně by si třeba říkal " Pepíček Goebbelsů", nebo třeba "Mata Hari Golgo".
04. 03. 2011 | 14:52

ld napsal(a):

Ha, rejpal má silnější motorku, s odpovědí přifičel rychleji...
04. 03. 2011 | 14:53

AC napsal(a):

Pane Tejci, upřímné doporučení:

nemluvte o období delším než 4 roky, pač je jako vládní vrchnost politicky nemůžete přežít. Je potřeba spíše vyřešit ožehavý problém, zda ponechat střih i barvu tepláků pro všechny stejný, anebo je přísně stranicky odlišit? Pro ODS modré, soc. dem. hezky růžové, atd...
04. 03. 2011 | 14:53

Občan napsal(a):

To "...s" (04. 03. 2011 | 12:47):

To jste na velikém omylu, neznámé "esíčko".
Já mám zajímavou práci a beru za ni hodně slušný plat.
Bohužel se ale stále více setkávám pracovně s lidmi, kteří to štěstí nemají a stále častěji se musím zároveň dívat na to, jak strašně zbytečně se zde vyhazují peníze.
Vč. toho naprosto zbytečného udržování životaneschopných tvorů při "životě".

Notabene tvorů, kteří byli přivedeni na svět zcela nezodpovědnými jedinci, kteří dluho před narozením tvorů věděli, že jejich plod je těžce poškozen, je zcela vyoučeno, aby byl někdy zdravý a pravděpodobně zemře v útlém "dětství". Byl bych pro to, aby takoví lidé nesli veškeré náklady na umělé udržování tvorových "životních" funkcí sami. Protože kvůli takovým sobeckým lidem umírají děti, které by jinak mohly být zachráněny a UZDRAVENY.

Jako frustráti mi naopak připadají ti, kdo takovou nezodpovědnost adorují nebo si z ní dělají hobby a, což je horší, skvělý business. Protože společnosti je nakonec hloupé, nedat na důsledky nezodpovědnosti "rodičů" ani korunu, začne platit všechny asistenty, pomůcky, léky, vitamíny, auta, stacionáře a další ZBYTEČNÉ náklady, které by nevznikly, kdyby se malá skupina dospělých nechovala neskutečně sobecky a bezohledně vůči celé společnosti.

Na základě zkušeností nemám nejmenší důvod uhnout ze svého názoru ani o milimetr.
04. 03. 2011 | 14:55

Občan napsal(a):

To Rejpal a Id:

Aha, už chápu. Dík :o))
04. 03. 2011 | 14:58

vasja napsal(a):

Tenco napsal(a):
Bělohradský, Brixi, Brožová Iva, Dvořáková Vladimíra, Gajdůšková, Halík, Hnízdil, Hořejší, Hovorka, Illnerová, Jiřičná Eva, Komárek Valtr, Kellner Petr, Koukolík, Nešpor, Sokol Jan, Šiklová, Švejnar, Třeštíková, Vašáryová..
-----------------------------------
Zase agitace, ale stejně to pak hodíte Paroubkoj. Proč si ho tam teda nedopíšete:))
04. 03. 2011 | 14:58

Tenco napsal(a):

Já si myslím, že Bc Martin alias liberál a Demagog Pehe jedno boží stvoření jsou.
Anebo jich tam sedí více a dohromady dají jedno boží hov...eh, tedy stvoření.
:))

Tolik na upřesněnou.
04. 03. 2011 | 14:59

Tenco napsal(a):

Taoiseach
Tak dobře. Dám sem ten můj starý, větrem ošlehaný spam :

1. Kandidátů na prezidenta by mělo být 282, ale raději o něco víc. :))
2. Co kandidát - to organizační výbor za jeho zvolení /nikde není řečeno, že výbory nemohou spolupracovat - KOOPEROVAT, že si tedy MUSÍ konkurovat, ba naopak/. Možný by byl i model jeden výbor = více kandidátů. Todle zamotá makovici všem mafiím a jejich diskreditačním oddělením. :))
3. Tyto výbory by měly zajistit důvěryhodnou, důstojnou předvolební kampaň a poskytnout prostor pro názorovou debatu nejen o věcech , které se týkají pouze kompetencí prezidenta. To je dobré leda tak pro blbce, bavit se nad tím co může a nemůže. Když to stejně mění parlament.
4. V každé fázi předvolební kampaně by bylo nutné dát najevo, že JDE KOOPERACI přítomnou i BUDOUCÍ. Proto číslo 282 / + náhradníci, nebo jak je pojmenovat.../
To je součet prezident + poslanci + senátoři. /možná by se číslo mělo modifokovat i ve vztahu k tomu, že podle mě je nemravné, když je člověk poslancem i členem kabinetu, či vládních struktur/.
5. No a teď už zbývají jen samé maličkosti jako je překonání lhostejnsoti, umění využít internet /alenejen ten/, vyšachovat provokatéry /partaje není třeba - ty v tom zmatku nebudou do poslední chvíle vědět, koho nakonec podpoří výbory na prezidenta..._))/, dále drobnosti jako jsou peníze, přístup do médií a na závěr úplná maličkost - vybrat, vyzvat a přesvědčit anebo nařídit to těm osobnostem - budoucím kandidátům. Aby teda "do toho šlápli" :))
6. No a z toho by teda měla v průběho oné fér vedené prezidentské kampaně /dovedete si třeba představit že by si pan Koukolík s paní Illnerovou vjeli do pačesů, anebo se za zády pomlouvali ?? :))))/, tedy někdy raději už kdesi na počátku vyetablovat ta partaj, která by kaprům vypustila rybník.

Špunt pak vytáhnu já.
Ale musíte mě dlouho prosit, nesmíte po cestě zlobit a vyhrávat nesmí dechovka.
Tu já nerad.
:)))))

Malé P.S. Dobré by bylo v tomto smyslu změnit zákony. Nevím zda kandidát na prezidenta může kandidovat i do parlamentu...
A jít do těch voleb s tím, že jedním s prvních zákonů, který tidle lidi - budoucí vládnoucí elity budou navrhovat, bude zákon o možnosti jejich odvolání.
Zní to paradoxně , ale mě se to líbí. :))))

Konec spamu. Teď rychle zkopírobvat - než přijde pan Stejskal. :))
04. 03. 2011 | 15:04

rejpal napsal(a):

Tenco
Fakt je, že liberál přiznal používání více nicků, ale doho Demagoga ne. Takže je to možná nějaký člověk podobného smýšlení.
04. 03. 2011 | 15:23

ld napsal(a):

Já myslím, že Demagoga Pehe užívá fotbalista V.Kadlec. Inu, Sparťan...

http://www.novinky.cz/domaci/226898-fotbalista-kadlec-a-mlada-herecka-v-klipech-propaguji-statni-maturity.html

Přesně tak, jak to bylo v Jáchymovi: "Šlajs, Tuček; stejné chyby, stejné známky..."
04. 03. 2011 | 15:28

ld napsal(a):

Oprava, v Marečkovi...
04. 03. 2011 | 15:32

rejpal napsal(a):

ld
Třeba si tak krátí volnou chvíli v šeru svého kabinetu některý z ministrů. Co my víme
04. 03. 2011 | 15:40

Taoiseach napsal(a):

Tenco

Měl bych trochu jednodušší představu:
Jediný slušný kandidát nespojený s žádnou stranou a kandidátů typu Bátora, Bednář, Bobošíková, Gott, Joch, Kalousek, Klaus, Knížák, Paroubek, Šlouf, Tlustý, Zahradil, Zeman, Železný - co možná nejvíc - :)
04. 03. 2011 | 15:59

Alice napsal(a):

Tenco - neposloucháte média? Podle Drábka a Kocourka jim reformy odsouhlasuje Švejnar. Vše je prý podle Švejnara v pořádku, tvrdí Drábek. Tak Švejnara vypustit. A že to byl při volbě prezidennta "můj kůň". Člověk se pořád učí :-))
04. 03. 2011 | 16:22

Tenco napsal(a):

Alice
Tak jo. Už je těch požadavků na vypuštění Švejnara více.
Co se dá dělat.
Má teda utrum.
:))))
04. 03. 2011 | 16:37

Jája napsal(a):

Pane Týc, věnujte se opoziční práci a nechoďtze se 118 do žádných dohod, vše vám jako socdem uškodí. Mě jste tím už nas..li.
04. 03. 2011 | 17:02

pich napsal(a):

Socdem by se opravdu neměla zůčastňovat těch mlžných hrátek o "volbě" prezidenta.
Nějaký "prezident", který by měl být morálním garantem, co by první občan státu, se v tomto zpolitizovaném státě nemůže najít.
Bude to vždy nějaký prezident, stranící těm, kteří získaji většinu při jeho volbě.
Na nějaké "lidové" hlasování naprosto nevěřím. "Lid" či lidé, budou mít vždy jiné starosti, než aby ztráceli čas pro takové zbytečné hrátky.
Máme už dost institucí, které jsou potřeba pro fungování společnosti.
Pokud chceme přece jenom mít někoho na známkách a obrazech ve školách či úřadech, tak hlavně změnme ústavu, která by se beztak v některých pasážích měnit měla a dohodněme se na tom, že jsme parlamentní republika, která bude mít "hlavu" státu jako formalitu.
Tuto hlavu ať vybírá sněmovna a senát z osobností vědy, starší a uznávané, hlavně z těch, kteří se nikdy politicky neangažovali.
Politických půtek je tady dost a prezident by z toho mohl být vyňat.
Proto pane Tejci, nevymýšlejte ještě další pravomoci, které nemá ani britská královna. Dobrý prezident, žádný prezident.
A když už, tak jen formální. Bez hradu, bez zbytečných výdajů a bez dalších společenských trapností.
04. 03. 2011 | 17:50

s... napsal(a):

občan:
A kolik je takových "životaneschopných tvorů" udržováno při životě.
Definujte, co životaneschopným tvorem myslíte?. Downův syndrom, obrna, edwardsův syndrom... O čem mluvíte?

Reagoval jsem na vaše ekonomizující myšlení hodné modrých ultras, či jejich hnědých kolegů. Kolik "méně" nemocných dětí nemá díky "neživotaschopným" dětem na léčbu?
04. 03. 2011 | 17:51

s... napsal(a):

Tenco:
Švejnara není škoda. Zřejmě se chystá do důchodového buissnessu, nebo byl někým zakoupen.

Navrhuji Jana Jařaba. Projevil osobní statečnost, když pomohl napadenému proti přesile a utrpěl zranění. Žádná buchta jako Klaus
04. 03. 2011 | 17:55

Tenco napsal(a):

Bělohradský, Brixi, Brožová Iva, Dvořáková Vladimíra, Gajdůšková, Halík, Hnízdil, Hořejší, Hovorka, Illnerová, Jařab Jan, Jiřičná Eva, Komárek Valtr, Koukolík, Nešpor, Sokol Jan, Šiklová, Třeštíková, ....
04. 03. 2011 | 18:09

rejpal napsal(a):

Tenco
Je myslím dobře, že v seznamu je psychiatr.
04. 03. 2011 | 18:28

čtenář napsal(a):

Přímá volba prezidenta je v současné situaci zástupný problém, který v médiích živí někdo, kdo to potřebuje.
04. 03. 2011 | 18:35

Alice napsal(a):

Tenco

Děkuji. Uklidnil jste mne, dnes se mi bude dobře spát. :-)
04. 03. 2011 | 18:58

Gerd napsal(a):

Pane Tejci,
když porovnám Vaši fotografii na blogu, Vašich webových stránkách s novinářským fotem, zjistím, že se Vám v Poslanecké sněmovně velmi dobře daří. Buclaté tváře svědčí o prudkém nárůstu životní úrovně. Nebo o nízkých cenách v poslaneckém bufetu.
Pěkný večer
04. 03. 2011 | 19:31

Antihmota napsal(a):

Při přímé volbě prezidenta je pouze jeden čistý kandidát a to je Michálek.
Jiný kandidát bude mít za nechtama ...
04. 03. 2011 | 19:47

Al Jouda napsal(a):

Pane poslanče, přímá volba je zhovadilost, která by stála daňové poplatníky miliony, které se dají využít lépe ! Vše, co se týká prezidenta, se odvíjí od kvality Poslanecké sněmovny. Podaří - li se lidu zvolit kvalitní a poctivé poslance, tak má záruku, že mu tito poslanci zvolí kvalitního a poctivého prezidenta - a je to za jedny peníze !!! A v obráceném gardu to platí také, to už jsme zažili při volbě Ing. Václava Klause CSc., (dr.h.c.)x n. (n je přirozené číslo).
04. 03. 2011 | 21:35

otokar napsal(a):

Jeronýme, ty apologete měkkého kapitalismu!
Co furt ta vaše pseudolevice nacvičuje?
Starejte se o lidi a ne o cypoviny!
Kdyby sedlák hospodařil vaším způsobem,přišel by na buben.
kam přijdem my a jak k tomu přijdem? Že jsme měli lépe volit? Tomu věří jen ten, kdo žere seno.
Běda vám,politici, kteří jste se vyšplhali po zádech lidí až na místa, kde vám nic nehrozí!
Do Prahy jste přišli s igelitkou a teď máte hypotéku 50tis/měs,
rozpočítanou na čtyři roky!
Aby vás fejsbůk, hambáři!!
05. 03. 2011 | 12:54

pich napsal(a):

Dobrý prezident, žádný prezident.
Na známkách (které se mimo jiné nahrazují nějakými písmeny) mohou být kytičky a ve školách a úřadech stačí, snad už se brzy neměnící státní znak.
Postačí jen změna ústavy a miliardy jsou "doma" u Státní Zakázky.
Nebo na start "penzíjní reformy".epti January
05. 03. 2011 | 13:16

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gazdík Petr · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy