Zpráva o české škole.
Museli to být uprchlíci ze vzdálených zemí, aby jejich děti české škole ukázaly její nedostatky. Naše školy jsou bezradné z žáků, kteří neumí česky. A nedostanou ani asistenty pedagoga, protože na to nejsou peníze.
A to naše české školství mělo už nejméně 15 let možnost se začít s tímto problémem vypořádávat. Poukázaly na něj romské děti, které v české škole byly neúspěšné, zatímco při pobytu v cizině, třeba Anglii, se vyrovnávaly tamním žákům během krátké doby.
Škoda, že naše ministerstvo školství nechce dosud přiznat, a to po snad už desíti létech, správnost rozhodnutí evropského soudu o 12 romských žácích z Ostravy, dnes už dospělých lidí, že to byla česká škola, která je poškodila na celý život neoprávněným zařazením do zvláštní školy. Po této smutné zkušenosti s dětmi uprchlíků snad už si pochybení přizná česká škola, ministerstvo školství a ovšem i silná lobby speciálních pedagogů, která si nedokázala zatím ani pohlédnout na vlastní špičku nosu.
Smutné! Přece však jeden dobrý bod ve prospěch vstřícnějšího přijímání uprchlíků v naší zemi. I kdyby to mělo zůstat jen na tomto poznání a prozření.
A to naše české školství mělo už nejméně 15 let možnost se začít s tímto problémem vypořádávat. Poukázaly na něj romské děti, které v české škole byly neúspěšné, zatímco při pobytu v cizině, třeba Anglii, se vyrovnávaly tamním žákům během krátké doby.
Škoda, že naše ministerstvo školství nechce dosud přiznat, a to po snad už desíti létech, správnost rozhodnutí evropského soudu o 12 romských žácích z Ostravy, dnes už dospělých lidí, že to byla česká škola, která je poškodila na celý život neoprávněným zařazením do zvláštní školy. Po této smutné zkušenosti s dětmi uprchlíků snad už si pochybení přizná česká škola, ministerstvo školství a ovšem i silná lobby speciálních pedagogů, která si nedokázala zatím ani pohlédnout na vlastní špičku nosu.
Smutné! Přece však jeden dobrý bod ve prospěch vstřícnějšího přijímání uprchlíků v naší zemi. I kdyby to mělo zůstat jen na tomto poznání a prozření.