Krize Národního divadla si bude vyžadovat zásadní změnu

06. 08. 2013 | 10:14
Přečteno 3541 krát
Od 13. července 2010 do 10. července 2013 se vystřídali v České republice na postu ministra kultury tři lidé a všichni se nějak podepsali na Národním divadle. Jiří Besser odvolal v březnu 2011 pověřeného ředitele Státní opery Praha Radima Dolanského a pověřil řízením Ondřeje Černého, ředitele Národního divadla, kterého ovšem do funkce jmenovala čtrnáctidenní ministryně Helena Třeštíková v lednu 2007 na šest let.

Pak ale nastoupila v květnu 2012 do funkce ministryně Alena Hanáková, která pana Černého odvolala a pod tlakem odborné veřejnosti ustavila odbornou komisi, která vybrala jako dalšího ředitele Jana Buriana, který je původně z Plzně. Ten měl nastoupit do funkce 1. srpna 2013, jenže další ministr kultury Jiří Balvín, který je ve funkci od 10. července 2013, hned po nástupu pana Buriana odvolal. V obou případech ale došlo k odvolání ředitelů bez uspokojivého odůvodnění. Panu Balvínovi zřejmě posloužily k odvolání protesty některých členů odborových organizací sboristů a členů orchestru opery, které jsou v takovýchto souborech ale zcela běžné, protože tam je vždy největší strach ze ztráty místa. Protesty kulturní veřejnosti, politiků a samotných členů souboru divadla: výpověď dali na protest proti odvolání ředitele šéfové opery a činohry spolu s dvanácti sólisty činohry s tím, že v takto chaoticky řízené instituci už odmítají dál pracovat. To vedlo premiéra k tomu, že nařídil panu Balvínovi, aby pana Buriana znovu do funkce další den jmenoval. Zatím však nikdo z těch, kteří dali výpověď, ji nevzal zpět, protože jim těžko může i ministr slíbit, že se situace po skončení prozatímní vlády, kdy nastoupí další ministr kultury, což bude nejpozději někdy po volbách v květnu 2014, nebude opakovat. A ani znovu jmenovaný ředitel se do doby, kdy tento komentář píši, nedomluvil s ministrem na jasných podmínkách dalšího fungování Národního divadla, čímž podmínil svůj návrat.

Už jen z tohoto stručného popisu situace je zřejmé, že chyba je systémová. A jak mi řekl režisér a herec Národního divadla Jan Kačer, který s tímto divadlem spolupracuje již od 18 let, kdy dělal asistenta režiséru Otomaru Krejčovi: "Ani si není kde stěžovat, protože všechny státní instituce i politické strany jsou v rozvalu." A po chvíli přemýšlení dodal: "Kultura funguje jako kanárek v dole, signalizuje nebezpečí. Když ji soustavně dusíte, nebezpečí se zvyšuje." Tohle je ovšem pro současný politický provoz zcela okrajové téma a podle toho se na místa ministrů kultury dostávají lidé s malou kompetencí, kteří často jen plní cizí zadání.

Stačí se podívat do zahraničí, jak takové scény fungují a zařídit se podle toho. Skoro nikde totiž není možné, aby ředitele odvolával či jmenoval ministr kultury, protože tyto instituce řídí správní rada složená z odborníků, ředitele vybírá mezinárodní komise rovněž složená z odborníků a většinou dokonce několik let napřed, aby měl vítěz dost času si rozmyslet program a na nový úkol se připravit. Do konkurzu se samozřejmě nemůže přihlásit každý, ale komise sama uchazeče vyzývá k účasti: výběrová řízení jsou veřejná, podklady všech jsou přístupné na internetu. Ředitel La Scaly, jak připomněla třeba Věra Drápalová v MF Dnes, byl jmenován s tříletým předstihem. Jestli by se měl tedy nový ministr něčemu věnovat, tak je to právě přípravě přechodu na standardní poměry, které platí ve staré Evropě pro řízení takových institucí jako je Národní divadlo či Národní galerie a rozhodně se neplést do toho, kdo tyto instituce bude příštích šest let řídit.

Psáno pro Český rozhlas Plus

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

aga napsal(a):

Když kanáři místo zpěvu přemlouvají bábu a dědka nebo leží u nohou barelu s čírem, tak pak ať se nedivěj, že jim rudohnědá prasata zadušení přejí. Looza má jiné starosti, a ty hysterické skřeky kašparů, co se vždy lísali k moci a k peněžence právě vládnoucích "elit", už je obtěžují. Barák vraťte národu, a šaškujte si kde chcete a za co chcete.
06. 08. 2013 | 10:33

Klán napsal(a):

Hvíždalo , krize ND si vyžaduje jedinou změnu. Aby národ pochopil jakou roli sehrávají naši "umělci", aby jim přestal cpát prachy za tak hanebné výkony.
A ptom možná umělci pochopí jak to je a přestanou pohrdat svými diváky, nadávat do rudých a hnědých prasat, a konečně pochopí že pokud se chtějí uživit, musí se zase po 24 letech naučit dělat opravdové umění a žít slušně ve společnosti
06. 08. 2013 | 10:40

Alarien napsal(a):

Autor opět nepřekvapil. Hrátkám s ND a v ND evidentně buď nerozumí či rozumět nechce. Pro srovnání http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Teatrolozka-popsala-co-se-deje-kolem-Narodniho-divadla-Skutecne-pry-hrozi-privatizace-281014
06. 08. 2013 | 10:54

Gustáv Kočí napsal(a):

Vážně chcete, pane Hvížďalo, aby tady někdo přemýšlel tři roky dopředu?! To nemyslíte vážně!? Legrační představa...
Náš velitel roty na vojně říkal:"Problémy vyřešíme, až nastanou."
06. 08. 2013 | 10:54

isiiis napsal(a):

On i celek nad ND stojí v pozici s kontrapozicí:Urban předvídá neomezený růst moci Zemana po delimitaci Rusnoka v parlamentu,Joch naopak možnost i úplné eliminace Zemana z presidentské funkce parlamentem předčasně.Technologie moci v extrémech.Kníže mezitím nezapomělo nic z evropské historie,ale otázkou je zda není o generaci napřed před následky dneška neboo dvě generace zpět.
Zemanova emancipace nemá většinovou podporu u dělníků a v senátu.Dolfuse měli rádi pouze zemědělci.Pravda dvakrát po něm už jen větší fašouni v Rakousku.
Je to tady zoologická besídka,v ní tygr,medvídek a spousta papoušků.Jan Burian dole v blogu je asymetrické kyvadlo směrem k V.Havlovi,většinou bloudící poloopuštěnými ostrovy,kde není tlačenice v opeře.Pak je jiný Burian-StB eliminovaný před dvaceti léty.
06. 08. 2013 | 10:56

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

ba i na místa ministrů zahraničních věcí se dostávají lidé s malou kompetencí, kteří plní jen cizí zadání, pravda, pane Hvížďalo? a ještě ke všemu v té funkci permanentně usínají.
06. 08. 2013 | 11:00

jarpor napsal(a):

Doufám, pane Hvížďalo, že po přečtení agy a Klána Vás snad nenapadne něco o házení perel... Nebo jo ?

Máte recht... autore, s tím způsobem jmenování jinde... Jenže zapomněl jste na skutečnost, že my zde máme jednoho nejchytřejšího "Nejvyššího", ten jmenoval nejchytřejšího "Podnejvyššího" a ten vzal kulturně nevzdělanějšího a nejkompentnějšího - Balbína.
Copak ten se bude ohlížet na nějakou komis složenou z vážených a uznávaných osooností kulturního života, jež vybrala pana Buriana ?
To prostě jinde nemaj... tak dobře nám tak.
Že, ago a Kláne, takoví nýmandi vybírali... šašci, kteří se musí naučit opravdovému umění !

Hezký den
06. 08. 2013 | 11:03

Klán napsal(a):

No oni si také v jiných zemích nepouští "umělce" do vlády a parlamentu, jak jsme to naivně udělali my po cinkání klíči. A pak jsme se divili že místo pravdy a lásky přišel rozvrat země.
A také v těch "jiných zemích" umělci chápou že to slovo je odvozeno od základu "uměti", nikoliv parazitovati. A že nemohou své obecenstvo považovat za rudá a hnědá prasata
06. 08. 2013 | 11:05

Neudržitelný napsal(a):

ROH ND! Stávkujeme! A milicionáři? Ti už naštěstí nejsou, jinak by určitě se zbraní v ruce zakročili proti těm šaškům v ND. Vždyť ani nevědí co to je slušné umění! Třeba takový Klán nebom aga jim již vyberou nějakou vhodnou agitku.
06. 08. 2013 | 11:13

aga napsal(a):

A kdopak ty vybrané osobnosti uznává a kdo si jich váží? Já tedy ne, a jarporův a Hvížďalův hlas mě nepřesvědčí. Je to prostě jen konkurenční mafie, parta jiných kamarádíčků než jsou kamarádíčci kolem Balbína. O národ, divadlo, umění tu vůbec nikomu nejde, to snad tuší i takový jarpor. Hvížďala to samozřejmě ví, ale jeho prací je PR pro právě platící mafii.
06. 08. 2013 | 11:13

aga napsal(a):

Neudržitelný

Blábolíte z horka, zatím se agresivně a hystericky projevují výhradně kašpaři. Bareliáda byla dobrá k tomu, že publiku spadly i poslední šupiny z očí a vidí je v jejich pravé, ubohé podstatě. To, že někdo umí odrecitovat text nebo zahrát na strunu nikterak nezaručuje ryzost charakteru, v praxi je to většinou naopak.
06. 08. 2013 | 11:18

Karloj napsal(a):

Koukám, že Hvížďala - zřejmě jako "divadelník" - rozumí problematice kolem Národního divadla.
Opravdu, ale opravdu nevím, čemu se diví.
Kultura je to poslední, do čeho vláda leje prachy.
Zřejmě se Shakespeare, Stroupežnický, Moliere a mnoho dalších nedají "koupit" za levno a "prodávat" dráž.
Noty Mozarta, Vivaldiho, Dvořáka či Fibicha mají pořád stejnou hodnotu, mohou tedy být komerčně "nezajímavé".

Místo kanárka jste měl napsat DROZD.
Karle, vážně nevíte, že tu jste jen a jen k smíchu?
06. 08. 2013 | 11:19

Klán napsal(a):

Neudržitelný, nemáte úpal? Pokud vím tak milicionáři už tu několik desetiletí nestávkují. Stávkují naši "umělci", kterým je málo ty miliardy co na ně platíme a výsledek jejich "umění" je k blití.
Jinak mne mrzí že tam Rusnok toho Buriana vrátil. Už jsme se těšili jak budou Nečas a Nagyová, Kalousek a Vondra, Miruna Němcová a také Kááárl číro spolu s "umělci" Pavelkou, Donutilem a jinými v teplákách a dece nebo spacáku na chodbě Národního divadla svorně demonstrovat jak mají k lidu blíže.
ŠKODA ŽE TO NEVYŠLO
06. 08. 2013 | 11:22

Neudržitelný napsal(a):

aga
"Blábolíte z horka,"
Klán
"nemáte úpal? "

Mám jiné vidění než vy? To nepochopíte. Vy jste jiní. Jen nevím proč se snažíte vyjadřovat k věcem, které jsou nad Vaši inteligentní čarou.
06. 08. 2013 | 11:33

au napsal(a):

Divadlo je plné kašpárků. To je v pořádku. Tak to má být.
Hvížďala je také kašpárek. V 70. letech se nechal vodit komunisty (a s jakým nadšením), později tuneláři, bakaly a spol. (a za jaké prachy). Stejně jako ti herci.
Kašpárek Hvížďala je tedy na straně kašpárků z Národního. To je v pořádku. Proto se také herců z Národního divadla a Karla Hvížďaly slušní lidé štítí.
(Co v pořádku není: Hvížďala to vše nedělá jen pro/za peníze. Jeho motivací je i nenávist: NIKDY neodpustí prezidentu Zemanovi, že zatímco v 70. letech Zeman statečně vystupoval proti totalitnímu režimu, on, Karel Hvížďala, mu oddaně sloužil.)
06. 08. 2013 | 11:46

jarpor napsal(a):

Jó, taťka Zavadil, nebo takovej Jandák...toť přece kulturní kapacity a voni jen "poradci" pana ministra... No není to k vzteku nebo k blití pane Kláne ? Je, že ...

Hezký den
06. 08. 2013 | 11:51

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

herci ...
nevážím si jich.
jsou to papoušci. nic vlastního nejsou schopni (většinou)
vytvořit. jen se naladí na strunu vlastní hysterie a reprodukují "noty", které jim předepsali jiní. to nejsou básníci či proroci. to jsou přeplácení šašci. co by byli divadelní a filmoví herci bez kvalitních režisérů?
už od starověku patřili herci mezi nejopovrhovanější profese společně s prostitutkami.
dopracovali jsme to tak daleko, že nejlepší herce máme mnohdy v parlamentu a ne v různých těch "zlatých kapličkách".
06. 08. 2013 | 11:59

Klán napsal(a):

Jarpore, a co takhle to zbytečné minsterstvo kultůry uplně zrušit. Nemusel byste tu uboze dokazovat, v čem je horší Jandák a Zavadil, než družinářka která nastavuje procesy a ostatní ministři co tam kdy byli včetně týdení role Třeštíkové a akce zmateného Tigrida
06. 08. 2013 | 11:59

Analytik napsal(a):

Nebylo by rozumnější nechat Národní divadlo dohořet a udělat sbírku na nové?
Takové fungl nové divadlo na zelené louce - to by byla pecka!
Ze staré budovy Národního může, podle pražské tradice, vzniknout oficiální bordel. Nejpozději napřesrok skončí pracovní poměr dvěma stovkám individuí ve Sněmovně, takže o nový personál nebude v hampejzu nouze.
06. 08. 2013 | 12:01

já se picnu napsal(a):

Klán napsal(a):
"No oni si také v jiných zemích nepouští "umělce" do vlády a parlamentu, jak jsme to naivně udělali my po cinkání klíči."...

Klánovi asi uniklo, kdo byl třeba Regan, nebo např. Schwarzenegger a mnozí další politici s hereckou minulostí.
Člověk nesmí být tupý, může být jen správně vypatlanej. K tomu špetku nenávisti a máme tu čecháčka jak poleno, co rozumí úplně všemu a má ten jediný správný světonázor. Hurá.
06. 08. 2013 | 12:07

Fialenka napsal(a):

Ministerstvo kultury bych zrušila a paníze na umění (ale mnohem méně a na méně divadel) by mělo na starosti ministerstvo školství. Rozhodně bych nedávala ani ň na filmy, protože filmy by si měly na sebe vydělat sami.
06. 08. 2013 | 12:07

Klán napsal(a):

Picni se a vem sebou i Jarpora a neudržitelného, pokud nejste multinick
Celá ta "krize" je bouří ve sklenici vody, která ma zastřít jiné problémy. Např. to že když chcete vidět dobré divadlo, někde ještě je u malých scén většinou bez miliard ze státních dotací a grantů. V národním se dobré divadlo nevyskytuje už mnoho let.
Také jsme už mnoho let nenatočili slušný umělecký film, dobrý seriál nebo televizní inscenaci. Žijem z toho co tu zůstalo z dob komančů.
Ale miliardy na kultůru mizí v černé díře rok za rokem, naše miliardy, z našich daní
06. 08. 2013 | 12:17

au napsal(a):

"já se picnu":
1. Nevím, kdo je to "Regan". O takovém herci jsem nikdy neslyšel.
2. Nikde není napsáno, že herec MUSÍ být debilní (i když je to prakticky stoprocentně platné pravidlo - nedostatečná inteligence jim usnadňuje intuitivní zacházení s emocemi, což je jejich práce). Ve skutečnosti je průměrný instalatér inteligentnější než průměrný herec (instalatér ovšem nevystupuje na veřejnosti).
3. Nechcete tvrdit, že Schwarzenegger je inteligentní; to jste se jen spletl, že?
4. Motivací herce je potlesk davu. Pro ten udělají všecko. Dejme najevo, že jimi za jejich názory ohledně vedení Národního divadla pohrdáme - a oni sklapnou. Nic jiného než pohrdání a štítivost slušných lidí si ostatně nezaslouží.
5. Je VELKÝ rozdíl mezi hercem, který svou profesi ovládá, a českým hercem. Živíme z daní nejvyšší počet herců v Evropě (v relaci k počtu obyvatel) - ale ještě nikdy v Čechách nevyrostl mezinárodně úspěšný, schopný a uznávaný herec. Proč? Prostě na to nemají - a nejen intelektem.
06. 08. 2013 | 12:19

nevhodný přízpěvek napsal(a):

Dobrý den, pane Hvížďalo, nepřidal byste ještě několikero teorií, proč se tento tanec kolem ND, případně i jinde, děje? Co si ti mocní tímhle dokazují a co vlastně pro sebe tím realizují?
Tento suchý výčet je poučný ale pro mne poloviční.
06. 08. 2013 | 12:22

Filuta napsal(a):

Jo, změnu to chce.
Sebrat kejklířům dotace.
Chtějí žít v tržním hospodářství a dovolávají se "pravicové" vlády?
Tak ať podle toho taky žijou.
Nebo ať zkusí chvilku makat ve fabrice. Tam by je naučili disciplíně.
Tahle rádoby intelektuální nadkasta proti sobě svým arogantním chováním postavila většinu národa a vůbec jí to nedochází.
Pořád ještě žije v "revolučním" 89. a hraje si na "ochránce demokracie a bojovníky za svobodu".

Doufám, že ty kverulanty z ND (kam by Pražák nepáchnul ani zadarmo) nevezmou zase zpátky. Kdo chce kam, pomozme mu tam.
Na oblasti je plno elévů, kteří budou za práci v Praze vděční.
Pokud jim Rusnok ustoupí, tak si s ním budou vytírat pozadí úplně.
Své požadavky nevkusně stupňují a vůbec si neuvědomují, že jim nepřísluší vybírat si ministry a ředitele.
Nemluvě o tom, jakým způsobem se toto "výb.říz." konalo. Stropnický to popsal poměrně jednoznačně - jediný uchazeč Burian (bývalý komouš, 59 Moskva)a v komisi samý kámoši.
Tohle hysterickým komediantům nevadí, protože se to zřejmě kryje s jejich zájmy.
06. 08. 2013 | 12:30

Xury napsal(a):

Pro Filutu:
myslím, že je nám to jasné - nechal byste je v mišelince tahat gumy ...

Musím říct, že jsem si o některých zdejších diskutujících nikdy nedělal iluze, ale to co tady předvádí au, filuta, Klán nebo strýc virus (nomen omen ?) to je dost i na žumpu.
06. 08. 2013 | 12:52

Rudi Koutek napsal(a):

au napsal(a):
"Jeho motivací je i nenávist: NIKDY neodpustí prezidentu Zemanovi, že zatímco v 70. letech Zeman statečně vystupoval proti totalitnímu režimu, on, Karel Hvížďala, mu oddaně sloužil.)
06. 08. 2013 | 11:46"


Vypada to, ze jsem neco propasnul. Muzete mi prosim Vas priblizit, jakym zpusobem Zeman statecne vystupoval v 70.letech proti totalitnimu rezimu.
Nespletl jste si ho nahodou s Pavlem Zemanem, bubenikem skupin Plastic People a Bile Svetlo?
06. 08. 2013 | 12:56

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

Xury

copak se Vám zdá žumpovního na mých příspěvcích?
doufám, že budete zcela konkrétní.
06. 08. 2013 | 13:04

Dejtesidotrika napsal(a):

Umělci se vyznačují tím, že se jim dostalo jen úzce zaměřeného vzdělání.
Výjimky jako Ivan Mládek nebo Janek Ledecký to jen potvrzují.
V dobách, kdy byli na jedné lodi s občany této země, se tento deficit snažili alespoň nějak kompenzovat - životní zkušeností, snahou o emapatii nebo jen prostým zájmem o věci veřejné - v širším kontextu. Takto vybavená umělecká garnitura postupně vymírá a tak zde máme to co máme.

Důkazem je třeba dění v ND. Uvažování některých umělců nemá daleko k onomu mravenci z vtipu o tom jak po hodině vylezl zpod sloního lejna a ulevil si kletbou "pitomec jeden, to se mi musí trefit zrovna do oka".
Podobně vidí současní -nemohu se vyhnout názvu komedianti- současné dění v Česku. Namísta aby chápali, že dnes už se v těch výkalech koupeme takřka všichni, ofoukávají si svoje bolístka, pěkně opatrně, aby se jim náhodou neposunuly klapky na očích.

Těžko tak už hledat lék, jak je vrátit na zem. Museli by si to asi
po letech na chvíli vyzkoušet s dekou a otočeným kloboukem.
Tomu ale bohužel paradoxně brání i ti, vůči kterým se vymezují.
06. 08. 2013 | 13:15

JardaV napsal(a):

Koho dneska zajímá Národní divadlo??Divadlo,do kterého se 70% národa nepodívá nejen
kvůli vstupnému.Nějak se z toho stal "barák na nábřeží".Ne sice tak hnusný a nevkusný jako ten zkroucený,ale jenom barák.Už v něm není taková sestava osobností,jako bývala.Navíc,umělecká scéna se "vyznamenala"fašistickou štvanicí na
pana Dejdara,který se odvážil vyslovit svůj názor.Pochybuji,že je Dejdar komouš.
Takže tato část společnosti je dnes jaksi mimo.Hrajou pro pár snobů,kteří nevědí co s prachama,příběhy,které nikoho nezajímají ani v TV,a že tam je blbostí....
Jediná možnost - že po volbách někdo vezme rozum do hrsti,a vrátí symbolům národa
čest a úctu.A nebude to snadné po působení Kalouskova gangu......
06. 08. 2013 | 13:17

au napsal(a):

Koutek:
(S bezvýznamným ožralou a amatérským muzikantem z plastiků si opravdu prezidenta České republiky nepletu).
Prezident Zeman stál statečně za svými názory o nebezpečnosti totalitního režimu.
Svoje názory neodvolal, i když věděl, že za ně bude postižen. Z KSČ byl po kratičkém členství vyloučen, ale zůstal názorově pevným kritikem komunistického režimu. Stálo ho to kariéru, ale zlomit se ho režimu nepodařilo. Od roku 1984 ho StB vedla jako "nebezpečnou osobu".
Jenom dodávám, že v 90.letech byl téměř jediným odpůrcem polototalitního Klausova režimu. Odolával tehdy štvanici tak brutální, že ta dnešní je proti tomu "čajíček". Nakonec se mu podařilo Klause odstranit a v roce 1998 jsme se konečně dočkali demokracie.
Novinář Karel Hvížďala vždy sloužil totalitním vládcům - v 70.letech komunistům, v 90.letech Klausovi, v novém století Topolánkovi, Nečasovi, Schwarzenbergovi a Kalouskovi.
Proto je dnes Zeman prezidentem a Hvížďala pořád slouží...
06. 08. 2013 | 13:21

Filuta napsal(a):

Jarda V
Národní zachraňují právě ti venkovští "burani a hnědorudá prasata".
Jenže to si páni herci a hérečky ve své prostoduchosti a nabubřelosti neuvědomují.
06. 08. 2013 | 13:27

xyzy napsal(a):

Návrh transformace ND jako zadání pro výběr generálního ředitele
z 15. 1. 2013
(podepsáni za tým expertů: Jan Hančil, Stanislav Moša, Bohumil Nekolný, Václav Riedlbauch, Jiří Šesták, Milan Uhde)
http://operaplus.cz/dokument-navrh-transformace-narodniho-divadla-jako-zadani-pro-vyber-generalniho-reditele/
Plus pokračování na dalších dvou stranách, stačí kliknout.
(zdroj: operaplus.cz)
06. 08. 2013 | 13:34

Analytik napsal(a):

au 13:21

To teda zírám!
Asi jsem žil minulých 30 let v úplně jiném Česku!
06. 08. 2013 | 13:36

Filuta napsal(a):

Xury
Ať tahají klidně ty gumy nebo okopávají řepu.
To jim není žinantní brát socialistické dotace?
Jsou už tak drzí, že se snaží diktovat vládě, kdo jim bude šéfovat a ministrovat.
To je podle vás standardní?
Můžete si např.vy dovolit vybrat si své nadřízené?
Asi by měli konečně spadnout z oblak dolů na zem mezi ostatní smrtelníky.
Nejsou o nic víc, nežli ženská z pekárny nebo sekretářka z privátní firmy.
Jen si to namlouvají.

Za komoušů podepisovali téměř všichni! Antichartu, a když se ledy hnuly, začali ochotnicky přehrávat role bijců za svobodu a demokracii. Jenže v roli uvízli 23 let a myslící většině tím šmíráckým přehráváním už dost lezou na nervy.

Co vás na tomto nepokryteckém tvrzení tak pohoršuje?
Jejich doba už dávno minula.Celkem všichni (až na pár slabodušších jedinců) už pochopili, že se jejich prodejné charaktery v čase nemění.
06. 08. 2013 | 13:36

au napsal(a):

Analytik:
Jo, už jsem si u vašich příspěvků všiml, že máte pokřivené vnímání reality. Možné vysvětlení je pouze dvojí:
1) To, co fetujete, není tak prospěšné, jak si myslíte.
2) Jste zloděj, který si nakradl, a teď se bojíte, že přijde poctivější vláda a vy si půjdete sednout do chládku.
06. 08. 2013 | 13:41

Filuta napsal(a):

Xury
Můžete mi ještě sdělit, proč by herci nemohli "tahat gumy", když jsou vysokoškoláci dneska vděční i za práci prodavače v supermarketu nebo na lince?
Zkrátily by se jim žíly?
A to nezmiňuju fakt, že mnoho herců nemá ani řádné středoškolské vzdělání.
Nejsou nic víc, nežli my ostatní.
06. 08. 2013 | 13:51

Xury napsal(a):

Pro Filutu:
měl bych pár výhrad k tomu, co jste napsal:
1) dotace nejdou jen na jejich mzdy, ale na provoz divadla jako celek. Dotace národních divadel jsou obvyklé patrně ve všech státech Evropy. Nepochybuji, že kdyby se kterákoliv vláda rozhodla ND zrušit nebo zprivatizovat (nemyslím teď vlastní budovy), tak vy a další, kteří je dnes kritizují, by ječeli jak pominutí (obzvlášť kdyby to byla pravicová vláda).

2) podle mne je dost rozdíl jestli se jedná o rozhodnutí vlastníka nebo rozhodnutí správce. Vláda potažmo ministr je pouze v roli správce. Čili srovnávat je se zaměstnanci soukromé pekárny je podle mne zcela mimo mísu.
Navíc nebylo zpochybňováno právo ministra jmenovat nebo odvolat ředitele, ale způsob, jakým to bylo provedeno zvláště pak za dané situace.

3) Co se týče jejich charakterů, tak se nedomnívám, že by charaktery 99.9% Čechů byly lepší. A hlavně se mi nezdá, že by se kdokoliv, ze zde komentujících, mohl na ně v tomto směru vytahovat.
06. 08. 2013 | 13:51

Xury napsal(a):

Pro Filutu:
dodatek k dodatku:
patrně jste nepochopil, že to byl citát z Černých baronů. A "tahání mišelinek" v nich nebylo myšleno jako svobodná volba povolání.
Jinak stupeň jejich vzdělání není podstatný, důležité je jestli umí hrát tak, aby na ně byli diváci ochotní chodit. Domnívám se, že většina z nich toho rozhodně schopna je.
06. 08. 2013 | 13:54

Xury napsal(a):

Pro au 13:21:
už jste s tím byl u lékaře? Doporučil bych rozhodně návštěvu psychiatra, taková soustava bludů může být nebezpačná i pro vaše okolí.
06. 08. 2013 | 13:57

au napsal(a):

Xury: A něco jako argument byste neměl? Ty pravicové prázdné kecy už nikoho nebaví, jen se jimi veřejně ztrapňujete.
(Mimochodem - ani fanatičtí pravičáci, jako jste vy, naštěstí nemohou popřít, že Zeman převzal po pravicovém Klausovi rozkradenou a zdevastovanou zemi v hospodářské krizi /pokles HDP -2,1%/ a udělal z ní díky investicím a důrazu na morálku zemi fungující, bohatou a bohatnoucí /růst HDP 3-5%/, kde existují soukromé banky, profesionální armáda a která je součástí Evropské unie. To ale jen na okraj - opomenul jsem to ve výčtu Zemanových zásluh.)
06. 08. 2013 | 14:05

Josef napsal(a):

Xury, žvaníte hezky, málem by vám člověk uvěřil že jste kulturní.
Pořád jste nám nevysvětlil, proč Národní divadlo už dlouhé roky není místo kde se hraje kvalitní divadlo. Jiná divadla, často bez dotací a grantů, jsou na tom o hodně lépe.
Kdysi při cinkání klíči umělci brečeli jak za komunistů nemohli tvořit, a to pravé umění museli do šuplíků. Proč si na chod divadla nevydělají vlastní prací, třeba hraním těch kusů co jsou tak úžasné ale komunisti jim to nedovolili.? Třeba i toho Havla.
Mohl byste jmenovat nějaké dobré filmy za psledních 5 let, televizní seriály nebo inscenace, a třeba i mimořádně slavné inscenace z toho Národního? A jak přitom chudáci umělci dostali málo zaplaceno.
Děkuji , počkám si na odpověď
06. 08. 2013 | 14:12

Rudi Koutek napsal(a):

au
"Před rokem 1989Během Pražského jara (1968) vstoupil do KSČ, ze které byl v roce 1970 kvůli nesouhlasu s okupací vojsk Varšavské smlouvy vyloučen. V letech 1971 až 1984 pracoval v tělovýchovném podniku Sportpropag v oddělení komplexního modelování. Také se účastnil přednášek Vědeckotechnické společnosti. Poté byl až do roku 1989 zaměstnán v podniku Agrodat, kde se zabýval simulačními modely zemědělských systémů.[4]
Od 2. února 1984 vedla Správa kontrarozvědky pro ochranu ekonomiky Miloše Zemana jako blokovanou osobu.[8] Nelze však určit, zda byla osoba Miloše Zemana evidována z důvodu jeho „nebezpečnosti“.[9] Svazek byl skartován na začátku prosince roku 1989.[10]"


Statecny bojovnik proti totalismu Milos Zeman, to si delate srandu:
Podepsal Chartu, byl clenem jinych protirezimnich skupin, podilel se na vyrobe a distribuci samizdatu, zucastnil se bytovych seminaru, demonstraci, hladovek, podpisovych akci atd.?
Jestli byl podle Vas M.Zeman statecny bojovnik proti totalismu, tak to byla republika plna bojovniku proti rezimu...
06. 08. 2013 | 14:15

Xury napsal(a):

Pro au:
tak zaprvé země rozhodně nebyla rozkradená a zdevastovaná nebo máte pocit, že za Zemana se něco vrátilo? Já tedy o ničem nevím. Taky bych rách slyšel o těch investicích, které z nás udělaly tu bohatnoucí zemi. Máte na mysli Philips v Hranicích? A o jakém důrazu na morálku tu píšete? zavřeného Svobodu nebo prodej IPB přes víkend belgické KBC za hubičku? pamatuju si, jak se Mertlík rozčiloval nad tím, že ztráta za prodejem IPB se nikdy ani nepřiblíží 100 mld a že kdo to tvrdí, tak šíří poplašnou zprávu. pokud vím tak celková ztráta se pohybuje kolem 200 mld.
Privatizace bank byl patrně jediný pozitivní ekonomickýá krok, který Zeman udělal. Jen je potřeba říct, že až do vstupu do vlády byl tvrdě proti a společně s lidovci a částí ODS blokovali jejich privatizaci za druhé Klausovy vlády.
06. 08. 2013 | 14:26

Filuta napsal(a):

Xury
Podivné, jak jsou zarytí "pravičáci" náhle pro socíkovské dotace - vám nejde vůbec o ND, ale o rýpnutí si do Zemana.

Nevidím důvod, proč by ND mělo být tak nehorázně předimenzované, nikde jinde se s takovým odporným molochem nesetkáte. Je jak houba, která nasává státní peníze a za to plodí multikulturní perly jako "představení" o vztahu k minoritám, režírované Matáskem.
Dobří herci jako Munzar a Hlaváčová už tam dávno nejsou, protože byli znechuceni (dle vlastních, trošku diplomatičtěji volených slov) neumětelstvím režisérů a kolegů nýmandů-jako Krajčo a další.

Jako "pravičák" byste měl vědět, že není v zásadě nutné (a v této ekonomicky složité době ani udržitelné) dotovat tolik divadel s tolika herci.
Dnes vykopou bez skrupulí ze zaměstnání lidi kolem padesátky, proč bych měl naříkat nad osudy herců? Jejich problém, čím se budou živit. Volí Topku, tak by se podle toho měli chovat a postarat se sami o sebe. Ale s jejich vzděláním a nároky to budou mít dost složité.
06. 08. 2013 | 14:26

Analytik napsal(a):

au 13:41

Obě řešení jsou správná.
A k tomu mi můžete připočítat ještě Vítězný únor.
06. 08. 2013 | 14:28

Xury napsal(a):

Pro Josefa:
najděte mi v Evropě jednu národní scénu (zpravidla činohra, společně s operou a baletem), která si na sebe vydělá. Uvědomte si, že jen odpisy budov s vysokou pravděpodobností přesahují výši příjmů.
06. 08. 2013 | 14:29

Filuta napsal(a):

Xury
Tak my nejsme rozkradená a vytunelovaná gubernie Brusele, nýbrž bohatá a kvetoucí země?

To jsou věci.
Tyhle báchorky zkuste po večerech vyprávět vnoučatům.
06. 08. 2013 | 14:30

Josef napsal(a):

Rudý koutku, ale vždyť republika je plná disidentů a revolucionářů. Už nepamatujete.? V prosinci 89 už tu byl Husák, Jakeš, Štěpán a 10 milionů disidentů kterým režim ubližoval
06. 08. 2013 | 14:30

ld napsal(a):

A ještě k tomu přibalte Uhdeho televizi!
Trafiky kam se podíváš, a funguje jen kradení a korupce. To jsou totiž sestřenice.
06. 08. 2013 | 14:34

Josef napsal(a):

Xury 14,29- to je právě ten rozdíl, že v jiných zemích také udržuje stát a města budovy divadel. Ale v těch divadlech jsou přední umělci s vynikajícím repertoárem, DĚLÁ SE TAM UMĚNÍ . A jejich filmy, TV seriály a inscenace získávají ohlas nejen u nich, ale prodávají se i do zahraničí.
Když jsem vás vyzval abyste jmenoval užitečný výstup z našich umělců za posledních 5 let, zmlkl jste a otočil řeč jinam
06. 08. 2013 | 14:36

Xury napsal(a):

Pro Josefa:
".. A jejich filmy, TV seriály a inscenace získávají ohlas nejen u nich, ale prodávají se i do zahraničí. .." - tak schválně kolik dokážete vyjmenovat skvělých rakouských filmů a inscenací za posledních deset let?
Nechci posuzovat uměleckou úroveň ND, protože se k tomu necítím oprávněn, ale jestliže ministr odvolá ředitele v den nástupu, tak nevěřím ani vteřinu, že by to mohlo být proto, že je v tom neúspěšný.
06. 08. 2013 | 14:42

au napsal(a):

Xury:
1) Polovina republiky (možná dvě třetiny), žije z podniků, které do ČR dostal Zeman a jeho ministři. Takovému Grégrovi by měli všichni Češi líbat polobotky za to, že mají vůbec ještě co jíst.
2) Postupný pád do hospodářské krize za všech vlád ODS (Klaus, Topolánek, Nečas) je fakt. Stejně tak je faktem, že jediných 8 let nepřetržitého bohatnutí si ČR užívala za vlád ČSSD (postupně Zeman, Špidla, Gross, Paroubek - na konci těch osmi let jsme byli druhou nejrychleji bohatnoucí zemí v Evropě). Chcete-li chudobu - volte pravici.

Rudi koutek:
Vy asi nevíte, co byla před rokem 1989 např. Vědeckotechnická společnost... To, že o Zemanově účasti na ilegálních a pololegálních akcích nepíše wikipedie, neznamená, že se jich neúčastnil. Vídal jsem ho tam dost často.
06. 08. 2013 | 14:48

Xury napsal(a):

Pro Filutu:
je klidně možné, že je ND předimenzované a je potřeba jej redukovat, ale pak se měl Balbín na tom s Burianem domluvit. Ovšem i v Německu nebo Francii tvoří dotace až 90% příjmů divadel.

Co se té gubernie týče, tak si přečtěte ten svůj příspěvek a porovnejte na co jsem reagoval.
06. 08. 2013 | 14:52

Xury napsal(a):

Pro au:
jmenujte mi ty podniky, které sem dostal Zeman s Grégrem a ze kterých teď 2/3 země žijí.
06. 08. 2013 | 14:54

ld napsal(a):

au,

"Vídal jsem ho tam dost často."

Co jste tam dělal vy? Kafe? :-)
Hmm, disident kam oko pohlédne...:-)
06. 08. 2013 | 14:55

Josef napsal(a):

Xury Burian byl odvolán protože neprošel řádným výběrovým řízením, byl dosazen NESTANDARDNĚ družinářkou která "zaváděla procesy".
Jinak si myslím, že až "umělci" pochopí s jakými úkoly Burian nastupuje, totiž upravit ztrátové hospodaření ND a konsolidovat A ZKVALITNIT uměleckou tvorbu,
tak za pár týdnů už budou demonstrovat zase, tentokrát proti Burianovi.
Oni totiž naši "umělci" opravdu umí jen hrabat granty a žvanit prázdné fráze.
O úroveň rakouské umělecké tvorby nemusíte mít obavy, na rozdíl od té naší.
06. 08. 2013 | 15:01

Josef napsal(a):

Xury, v Německu a Francii neklesl důchod seniorů během posledních 15 let na polovinu kupní síly, takže nestačí ani na nájem bytu, nemají tam o milion exekucí ( na 10 milionů obyvatel) více než před 20 lety, nemusejí se dívat že jim ruší nemocnice , pohotovosti, požárníky, že když chtějí ve městě policii, musí se jim složit na benzín atd atd.
Takže jsou možná přející a dají i na tu kulturu, mimo jiné proto že jejich umělci opravdu vytvoří umění, na rozdíl od našich
06. 08. 2013 | 15:13

Rudi Koutek napsal(a):

au napsal(a):
"Rudi koutek:
Vy asi nevíte, co byla před rokem 1989 např. Vědeckotechnická společnost... To, že o Zemanově účasti na ilegálních a pololegálních akcích nepíše wikipedie, neznamená, že se jich neúčastnil. Vídal jsem ho tam dost často.
06. 08. 2013 | 14:48"
Priznam se, ze nevim co byla pred rokem 1989 Vedeckotechnicka spolecnost.
Od zacatku 80.let jsem se pohyboval mezi disidenty, o M.Zemanovi jsem slysel poprve na podzim 1989.


Josef napsal(a):
"Rudý koutku, ale vždyť republika je plná disidentů a revolucionářů. Už nepamatujete.? V prosinci 89 už tu byl Husák, Jakeš, Štěpán a 10 milionů disidentů kterým režim ubližoval
06. 08. 2013 | 14:30"

Pamatuju, pamatuju, taky jsem se prestal angazovat, kdyz jsem videl kolem sebe ty probuzene "hrdinne" revolucionare.
06. 08. 2013 | 15:14

Xury napsal(a):

Pro Josefa:
ten důvod ohledně výběrového řízení je jen záminka. To je zcela zjevné.
Kdyby řekl: přišel jsem zkrátit dotace na ND o 50% a Burian se mnou nesouhlasil, tak jsem schopen o pohopit, ale i v tom případě bych požadoval alespoň vládu, která má důvěru parlamentu.
06. 08. 2013 | 15:21

au napsal(a):

Xury:
Tak aspoň jeden případ: na jaře 1991 Grégr (jako ministr tehdejší české vlády) osobně prosadil (a opravdu to nebylo snadné) prodej mladoboleslavské škodovky německému Volkswagenu. Pro vás to třeba nic není, pro tisíce lidí (+ subdodavatelské podniky) to znamená život.
06. 08. 2013 | 15:23

Xury napsal(a):

pro Josefa:
pokles "...důchod seniorů během posledních 15 let na polovinu kupní síly.." - dokažte to.
Taky by mne zajímalo, kolik že bylo zrušeno nemocnic (nehledě na to, že si myslím, že je je jich patrně stále ještě moc).
A kde, že se to skládají na benzín policii?

Díky moc za odpovědi.
06. 08. 2013 | 15:25

Xury napsal(a):

Pro au:
privatizace Škody MB byla nepochybně jednou z nejlepších, ale Grégr byl v té době údajně ministrem bez portfeje. Nakolik se na privatizaci podílel je velká otázka.
06. 08. 2013 | 15:30

Xury napsal(a):

No nic chlapci, bylo to s vámi zajímavé, ale jdu hrát bowling, tak se mějte. Večer se možná zastavím.
06. 08. 2013 | 15:30

Analytik napsal(a):

au 15:23

Ministr Grégr se jako komunista aktivně podílel na náboru členů Lidových milicí.
Z dvojího působení ministra průmyslu a obchodu Miroslava Grégra v děčínské továrně Desta, kterou řídil celkem 14 let, je všeobecně známější období po roce 1990, protože právě jemu bývá přičítána vina za krach podniku. O práci přišlo několik stovek lidí.

www.cibulka.net/nnoviny/nn2000/nn1800/obsah/01.htm
06. 08. 2013 | 15:33

Josef napsal(a):

Xury, vy jste se tak zapletl do lží, že už odporujete sám sobě a Hvížďalově článku který tak zuřivě hájíte.
Přečtěte si znovu Hvížďalu- " ředitele v zahraničí schvaluje komise určená z odborníků, často s předstihen několika let aby měl možnost se připravit.......
A vy potom plácnete že když někdo nepotvrdí Buriana, který byl BEZ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ NARYCHLO DOSAZEN partičkou kamarádů, za ministryně- zmatené družinářky, je to jen záminka.
Alespoň se naučte lhát, když už se tím chcete bavit. A dodržujte alespoň nějaké zásady, když po nich tak voláte
06. 08. 2013 | 15:35

ari napsal(a):

Analytik - no cibulka... trapné citovat toto.
V době, kdy byl Grégr ministrem průmyslu, průmyslová výroba v ČR neskutečným tempem rostla (v některých případech meziročně o víc než 10%).
Topolánkova a pak Nečasova a Schwarzenbergova vláda poslala český průmysl definitivně ke dnu. Pokles trvá už dva roky, bez naděje na zlepšení. Ale ignorantská spodina trvá na tom, aby "vláda krize" pokračovala.
Bodejť, Analytiku, ty se prací neživíš, ty už sis nakradl (jinak by ses veřejně nestavěl na stranu zlodějů). Ale nemohl by ses snížit až k těm, kteří stále ještě v téhle zemi poctivě pracují?
06. 08. 2013 | 15:48

Analytik napsal(a):

au 15:48

Náhodou vím, co se stalo se ziskovým podnikem na výrobu populárních vysokozdvižných vozíků DESTA. Zůstalo po něm jen parkoviště před supermarketem a vzpomínky nezaměstnaných na "tátu Grégra".
Rozdíl mezi Vaší propagandou a našimi zkušenostmi je poněkud propastný!
06. 08. 2013 | 16:00

Josef napsal(a):

Neberte to tady tak vážně. Vždyť celá "KRIZE KULTURNÍ FRONTY" je buře ve sklenici vody, Nebýt Hvížďaly, už o tom nikdo nemluví. jde jen o to jak zabavit lidi aby nepřemýšleli o podstatných věcech.
.
Zítra se bude diskutovat o Rusnokově vládě, to vydrží tak 14 dnů, a to už bude výročí 21. srpna, kdy jsme začali jezdit na družbu do Milovic, potom nový školní rok,dáme něco o škole , první podzimní mrazíky, dáme také 28 října, sv Václava a výročí cinkání klíči, a pak už budou vánoce. Kdyby mezitím bylo potřeba něco ututlat, je tu pořád nedořešený číhoštský zázrak, a Mašíni, to spustí vždy dobrou diskusi
06. 08. 2013 | 16:29

Analytik napsal(a):

ari 15:48
Omlouvám se, nepostřehl jsem Vaši bleskovou změnu nicku a odpověď jsem adresoval na Vaši původní identitu.
Moc mě to mrzí!
06. 08. 2013 | 16:29

Analytik napsal(a):

Josef 16:29

Zapomněl jste na proces s dr. Rathem.
To bude takové důstojné zakončení letošní okurkové sezóny.
06. 08. 2013 | 16:31

Zdeněk Brom napsal(a):

Když už se tu někteří mají potřebu trefovat do ministerstva kultury, pak by měli vzít na vědomí, že to ministerstvo vzniklo až na konci 60. let 20. stol. Asi se tehdy urodilo moc úředníků. Do té doby ho nikdo nepotřeboval.
06. 08. 2013 | 16:47

Josef napsal(a):

Pane Brome, on to ministerstvo nikdo nepotřebuje ani dnes. Stejně jako 60% dalších státních úřadů a institucí.
Stačí se podívat do švýcarska, dlouholetá tradice- 7 ministrů ( a ministerstev), z toho jeden dělá na střídačku presidenta, střídají se po roce. Takže běžný švýcar ani neví kdo je zrovna presidentem. Ten klade věnce a representuje při mezinárodních návštěvách
06. 08. 2013 | 17:18

Miláno z Děčína napsal(a):

Pane Hvížďala!
Hezký článek.Co říkáte,aby se to dozvěděli potrefené husy,písněte aspoň "poslední odstaveček" těm našim,neustále slepým a dovolým si říci tupým politikům a státníkům,kteří stále nechápou,že když se velice korupčně a zlodějsky zachovávali k nám zbytku obyvatel,aby si aspoň přečetli cosi,co se děje jinde v EU!!!
06. 08. 2013 | 17:20

Ládik!!! napsal(a):

Z Národního divadla obdivuji jen kotle Hoval.
06. 08. 2013 | 17:27

Josef napsal(a):

A doplním, platí neuprosně tzv Parkinsonovy zákony. Každá zbytečná instituce po roce zjistí že potřebuje dvojnásobek úředníků, aby alespoň trochu zvládali problémy které by bez toho úřadu vůbec neexistovaly.
U nás se počet ministerstev určuje podle toho kolik je v koalici stran, takže koalice 3 stran potřebuje tak 12-15 ministerstev, kromě těch 7 základních všechny zbytečné
06. 08. 2013 | 17:37

Zdeněk Brom napsal(a):

Josef:

Bránit to ministerstvo nebudu :)
06. 08. 2013 | 17:41

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

Xury, večer z bowlingu se určitě stavte, ještě jste neodpověděl na můj dotaz. Hořím nedočkavostí.
06. 08. 2013 | 17:42

spectator napsal(a):

Článek mne docela pobavil. V 90% textu okopává autor ministra Balvína, aby ve zbývajících 10% textu navrhl jako jediné správné řešení to co ten ministr chtěl vlastně udělat: jmenovat ředitele na základě výsledku výběrového řízení. A tenhle člověk nejenže si sám říká novinář a spisovatel, ale dokonce najdou se i tací, kteří ho snad berou vážně. Neuvěřitelné.
06. 08. 2013 | 19:12

Bestia triumphans napsal(a):

au napsal(a):
..."Jenom dodávám, že v 90.letech (Zeman) byl téměř jediným odpůrcem polototalitního Klausova režimu. Odolával tehdy štvanici tak brutální, že ta dnešní je proti tomu "čajíček". Nakonec se mu podařilo Klause odstranit a v roce 1998 jsme se konečně dočkali demokracie."

!
:-) :-) :-)
Je vidět, že diskutér Au je velikým znalcem žánru scifi a fantasy a také tvůrcem alternativní historie.
Nebudete náhodou z toho obskurního spolku SPOZ?
:-)
Povězte, velevážený Au, nechystáte nějakou knihu?
Něco jako Společenstvo Zemana, Zemanova kronika, Zemanův průvodce po galaxii, Conan Zeman, Zemanoplocha,Zeman Trek, Zeman Wars...
:-)
06. 08. 2013 | 19:21

Bestia triumphans napsal(a):

Au napsal(a):
..."To, že o Zemanově účasti na ilegálních a pololegálních akcích nepíše wikipedie, neznamená, že se jich neúčastnil. Vídal jsem ho tam dost často."

?
Vídal jste ho tam služebně, že ano?
Čest práci, Au!
:-)
06. 08. 2013 | 19:28

zemedelec napsal(a):

Pro spectator.
Přesně.
Hvížďala,mlží,manipuluje,překrucuje,ale napsat o co jde v N.D.to nenapíše.
Dokud se nezruší ministerský projekt privatizace ND,tak ani nemůže,žádný jiný kandidát přijít ze svým projektem,musí plnit tento ministerský.Tento projekt osobně Burian slíbil plnit před tou komisí.Mě spíš bere děs v které hlavě,se zrodil ten projekt,privatizovat ND symbol Českého státu.Neuvažuje už někdo o privatizaci Hradčan?
06. 08. 2013 | 19:44

strýc virus H3N1 nyní HxNx napsal(a):

Bestia triumphans

máte rozpálenou klec?
nedivím se, při tom počasí...
a slintáte z toho horka?
myslím viditelně, co se týče Vašich diskusních příspěvků, to není třeba blíže komentovat - vzhledem k Vašemu zuboženému stavu.
06. 08. 2013 | 20:05

Franta Flaška napsal(a):

Bestia triumphans 19:21 : Vy nevíte, že posmívat se takovýmto lidem je neetické?!
06. 08. 2013 | 22:05

Xury napsal(a):

Pro josefa:
obávám se, že si ten text upravujete podle své potřeby. V zahraničí (a v případě Buriana i u nás) je to tak, že ředitele vybírá komise. Je přinejmenším sporné, zda to má být otevřeným výběrovým řízením, osobně by se mi líbila ta myšlenka správní rady, která sestaví komisi a osloví potenciální kandidáty. Balbín odvolá ředitele, protože nebyl vybrán podle jeho představ. jenže sám Balbín de facto ještě nebyl vybrán k tomu, aby to ministerstvo řídil. Takže podle mne neměl vůbec nic takového dělat.
No a na závěr, pokud nejste schopen rozlišit lež od odlišného názoru, tak byste se neměl pouštět do diskuzí.
06. 08. 2013 | 23:54

Xury napsal(a):

Pro strýc virus H3N1 nyní HxNx:
např.: "..už od starověku patřili herci mezi nejopovrhovanější profese společně s prostitutkami..."
06. 08. 2013 | 23:58

nastavujem procesy napsal(a):

Co povolat zpět tu naší, Alenku Hanákovou
07. 08. 2013 | 07:16

krajan napsal(a):

Já jen nevím, pane Hvížďalo, proč jste vámi naznačované postupy nenavrhl předchozím ministrů kultury. To bylo z vrozené skromnosti?
07. 08. 2013 | 08:58

JardaV napsal(a):

Pro Filuta

Pokud divadlo zachraňují venkovští herci,pak jakékoliv neslušné označení není na
místě ani v uvozovkách.Mě pan Stejskal smazal příspěvek,kde jsem neadresně použil
slovo "blbec",bez spojitosti s kýmkoliv.Je s podivem,že to co jste napsal v reakci
na můj text,nesmazal.S překvapením jsem někde četl,že existuje snad 30 tisíc amatérů
herců,možná že ani ne tak amatérů.To je projev národní potřeby kultury.A jistě nehrajou v pozlacených divadlech za pozlacené taxy.Proto jaká koliv spojitost,byť třeba jen ve větě,s nějakým znevažujícím slovem,není na místě.
07. 08. 2013 | 09:11

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane JardoV,

zřejmě jste nepochopil, že pan Filuta použil citát (proto ty úvozovky), vůči jehož obsahu se navíc vymezil. Není tudíž důvod jeho text smazat. Zásadně nemažu názory, byť se třeba nekryjí s těmi mámi.

Libor Stejskal
07. 08. 2013 | 10:00

evix napsal(a):

Filuta napsal(a):
Xury
Ať tahají klidně ty gumy nebo okopávají řepu.
To jim není žinantní brát socialistické dotace?
Jsou už tak drzí, že se snaží diktovat vládě, kdo jim bude šéfovat a ministrovat.
To je podle vás standardní?
Můžete si např.vy dovolit vybrat si své nadřízené?
Asi by měli konečně spadnout z oblak dolů na zem mezi ostatní smrtelníky.
Nejsou o nic víc, nežli ženská z pekárny nebo sekretářka z privátní firmy.
Jen si to namlouvají.
.............................
Přesně tak, já nepotřebuji ani ND, nikdy jsem tam nebyla a taky asi nepůjdu, není čas na koniny, někdo se holt musí v tomto státě pořádně ohánět u cizí firmy, než banda, co hrabe z veřejných financí pro sebe...Vždyť se na to jejich "umění" už nedá ani dívat, myslím filmy...
Dobře to napsali tady:Jedni herci předstírají upřímnost, druzí předstírají předstíranou upřímnost.

Marko Ivanović je první, kdo se pokusil situaci vysvětlit z pohledu lidí v Národním divadle. To je holt ale málo. Slyšet a vidět jsou jenom silná prohlášení o tom, jak pár "hvězd" nehodlá stáhnout výpovědi, když nebude odvolán ministr a premiér. Opera i činohra "národního" divadla jsou přitom z pohledu řízení státu opravdu ty nejzbytnější položky. Národní divadlo opravdu není ani pupek světa (jak řekl premiér), a bohužel ani jeho srdce (jak se domnívá předseda herecké asociace Hromada). Stejně tak je divadlo poslední z pohledu na rozpočet země, kterou předchozí vlády dostaly do toho stavu, v jakém je. Povznášet svého ducha můžeme, až zvedneme držku ze země.

Když lidé na ulicích nesouhlasili s tím, jak se v Česku v posledních letech s nimi zachází, Mirek Donutil a Richard Krajčo výpověďmi nemávali. Sobeckost a nedostatek solidarity je v této době pro celebrity typický. Oni jsou přece něco víc... Idealismus a solidarita jsou buď všeobecně sdílené hodnoty, nebo jsou směšné.
- See more at: http://blisty.cz/#sthash.04cgqYwj.dpuf
07. 08. 2013 | 12:00

evix napsal(a):

Bestia triumphans, vám volba hlavy státu, vlezla na mozek? Už by jste se měl s tím smířit, nebo si přivedete nějaký psychický problém.
07. 08. 2013 | 12:04

Josef napsal(a):

Drozd Hvíždala svým blogem jen znovu ukázal, jak obrovská je propast mezi lidmi v tomto státě, a "hlídacími psy demokracie" v čele s Hvížďalou, a také našimi "umělci"
07. 08. 2013 | 12:46

Xury napsal(a):

Pro evix:
"...já nepotřebuji ani ND, nikdy jsem tam nebyla a taky asi nepůjdu, není čas na koniny..." - taky mám z vašeho příspěvku ten pocit. A řekl bych, že nejen to Národní. Spíš mám pocit, že byste si notovala s autorem výroku: "když slyším slovo kultura, sahám po revolveru".
Kdo to byl, si můžete vygůglit.
07. 08. 2013 | 19:13

Dobeš napsal(a):

Xury, už diskuse zašla zbytečně daleko
pár poznámek
- počet návštěv divadla rozhodně není kriteriem kulturnosti. Znám lidi kteří v divadle roky nebyli a padám na zadek před tím co dovedou a jakým jsou přínosem pro společnost. Naopak mezi návštěvníky najdu tisíce snobů, budižkničemů kteří si divadlem krátí svůj zbytečný život
- výrok o tahání gumy v Michelince byla samozřejmě antikomunistická literární licence, ale mezi námi, kdyby posledních 5 let herci ND místo toho "umění" šli raději na brigádu pomoci vyrobit pár pneumatik, přínos pro společnost vby byl větší. ÚROVEŇ ND JE TOTIŽ DOST UBOHÁ
08. 08. 2013 | 07:34

Xury napsal(a):

Pro Dobeš :
souhlasím s vámi, že diskuze už je trochu "off topic". Co se návštěv ND týče, tak jejich počet skutečně nepovažuji, za měřítko kulturnosti, k tomu jsem využil spíš celkovou úroveň příspěvku.
Netroufám si hodnotit uměleckou úroveň ND. Ovšem nemyslím si, že je možné ji hodit jednoduše na herce. Úroveň je nepochybně ovlivněna i prací režisérů, dramaturgů a i vedením divadla. V situaci, kdy není jasné jaká je perspektiva, kdo a kam to divadlo řídí, je těžké očekávat hvězdné výkony.Právě tento stav byl, podle mne, hlavní příčinou protestu.
08. 08. 2013 | 08:15

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy