Zelení a Bursík

17. 07. 2008 | 06:23
Přečteno 5933 krát
"Sjezd je legitimní a demokratické řešení v situaci, kdy vnitrostranické spory pronikají na veřejnost s takovou intenzitou, že strana začíná být pro voliče nečitelná, lidé nemají jistotu, kam strana směřuje a jak silný je mandát jejího vedení," napsal Bursík v dopise určeném členům SZ. To je jistě pravda, jenže celou akci trochu zpochybňují způsoby volby delegátů a narychlo zakládané nové organizace, což předsedovi vyčítají oponenti ve straně.

Argumentace má logiku. Staré strany jako KSČM a KDU-ČSL měly donedávna kolem 50 000 členů, dnes mají jistě o něco méně, a nové strany ČSD a ODS mají kolem 20 000 členů. Zelení podle posledních údajů mají asi 2500 členů a pro založení nové organizace stačí vždy jen tři členové, z nichž jeden může jet na sjezd, který bude mít okolo 300 delegátů. Stačili-li příznivci Martina Bursíka před vyhlášením sjezdu založit dost nových organizací, budou mít na sjezdu převahu, aby odstranili dvojkolejnost vedení, o což Martinu Bursíkovi jde především.

Na jedné straně je nyní u zelených předseda a předsednictvo a na druhé straně republiková rada, která má své vedení a silnou autonomii, což je hlavní důvod současných třenic ve straně, v tom má Martin Bursík pravdu. Takovouhle dvojkolejnost nenajdeme v žádné jiné politické straně.

Martin Bursík o tom internetovému deníku Aktuálně.cz řekl: „Když je nějaký politik nominován a zvolen do nějaké vnitrostranické funkce, tak musí být jasné, jakému orgánu se zodpovídá za svoji práci. A ten orgán vyhodnocuje, jestli to politik zvládl nebo nezvládl, uspěl nebo ne. Podle toho je volen znovu. A tyto elementární věci u nás nefungují, protože máme stanovy zděděné z doby, kdy Strana zelených ještě nebyla ani ve vládě, ani v parlamentu a bylo to vcelku jedno, protože moc o ničem nerozhodovala.“

Problém našich zelených je ale i v tom, že se do vlády dostali příliš rychle na rozdíl od podobných politických stran na západě, kde jim to většinou trvalo přes dvacet let, než se z původně mladých revolucionářů z roku 1968 stali standardní politici, kteří umějí pracovat s kompromisem a kteří musí ctít dvojí loajalitu: ke své straně i ke koalici, s níž vládnou. Tohle zřejmě nechápou ti, kteří tvoří opozici uvnitř strany a nejraději by z vlády vystoupili.

Úkolem řádně zvoleného vedení každé politické strany je dostat se do vlády a zároveň transparentně sdělit, kde jsou meze koaliční spolupráce, za které strana nikdy nepůjde. Tohle se však vzhledem k tomu, že je strana rozpolcená, zatím zcela jasně nestalo, proto Bursíkův krok svolat sjezd je pochopitelný: Pokud by to neučinil před volbami, ztratil by hlasy těch, kteří zelené tradičně volí hlavně proto, že s občanskými a sociálními demokraty nejsou spokojení, o KSČM ani nemluvě.

I když v podzimních krajských a doplňovacích volbách do senátu ve dnech 17. a 18. října – volí se jedna třetina – nemají zelení velkou šanci, protože jim chybí výrazné osobnosti, Bursíkův krok představuje důležitý signál jak dovnitř strany, tak do celé společnosti: strana se stane standardnější a nebude možné, aby část vedení stále vyhrožovala, že vystoupí z koalice kvůli každému chystanému reformnímu kroku.

Napsáno pro ČRo6

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

celem napsal(a):

čitelnější, o to však ještě více nepřijatelná .... protože ta zpráva kterou pan Bursík, a jemu blízcí napsali, je velice, ale velice těžko stravitelná :-(
17. 07. 2008 | 07:23

Aleš napsal(a):

Problém je, že mezi křídlem Kuchtové a Bursíka je velká osobní animozita na které má nepochybně velký podíl Bursík- to, že nechá odstřelit svého ministra, který je zároveň jeho zástupcem je velice podivné.
O jeho prkatikách ukazuje dost i email donutíme ji silou.
To jsou nepochybně praktiky, které v pytli blech, kterým je SZ nemohou zůstat bez trestu.
Rozhodnutí o účasti be vládě bylo velmi těsné a souhlasím s vámi, že pro další vývoj SZ naprosto chybné a to ve spojení s tím, že pro udržení prebend a jejich zvýšení /místopředseda parlamentu/ byly zrušeny mantinely / krásné kauza Čunek a přemety SZ až k poslednímu nesmírně trapnému televiznímu obhajování Čunka, radar a usnesení NATO/.
Pan Bursík dělá vše proto, aby se SZ ve vládní loajalitě rozplynula podobně jako US před několika lety.
17. 07. 2008 | 07:51

Gerd napsal(a):

Martin Bursík se ve svých názorech velmi rozchází s většinou lidí, kteří jej volili. Pokud bude i nadále provádět dosavadní styl politiky, Strana zelených vedená Martinem Bursíkem pravděpodobně nezíská dostatek hlasů pro vstup do parlamentu.
Pro Stranu Zelených vidím jedinou možnou záchranu - volbu nového předsedy. Je ovšem otázkou, zda Kuchtová je ta správná varianta.
17. 07. 2008 | 08:04

Nuba napsal(a):

Pane Hvížďalo
Váš názor čtu jako obhajobu kroků předsedy SZ Bursíka, dobrá. Vyjma občasného fundamentalismu proti zeleným nic nemám. Dcery mě doma neustále přikrmují naklíčenými bobulemi všeho druhu, schovávají mi insekticidní přípravky na hubení neřádstva všeho druhu a také hnojiva, takže jablíčka na zahradě mají velikost tenisáku, jsou prožraná červem, ale zdravá.
K panu Bursíkovi - nezapomenu na záběr kamer těsně po ustavujícím jednání současných koaličních stran, kdy určitě ne bleskem fotoaparátů oči pana předsedy zářily nebývale, což ještě dotvrdil radostným poskokem ve stylu malého kozlíčka, který jej přiřadil bok po bok Mirka Topolánka.
Nevím, co v jeho radosti převládá víc. Osobní sympatie, srdce, které pod zeleným tričkem s nápisem "nejsem Paroubkův hlas" bije napravo, nebo ta velká splněná touha - mít své křeslo ve Strakově akademii.
Bohužel poslední kroky pana předsedy, tak jak jsou prezentovány, můj dojem pouze dokreslují a rozhodně mě v něm utvrzují. Zakládat narychlo pro upevnění své pozice ve vedení tříčlenné buňky je prostě podvod. A ať si to lakuje na barvu kterou chce. Bohužel ve SZ není relevantní protihráč, který by těmto intrikám dokázal zabránit.
17. 07. 2008 | 08:27

Otazka napsal(a):

Zakladni problem myslim je naproste otoceni strany zelenych pri hlasovani v parlamentu avyjednavani ve vlade. Kazda strana musi slevit ze sveho programu, ale to, co predvedli zeleni bylo salto mortale. Pred volbama snad vice, nez o ekologii mleli a mleli o prime demokracii. O nejakem umyslu ridit zahranicni politiku nebo dokonce pozvat americkou armadu -ani slovo. No co se da delat.
Takhle tahle sebranka hlasovala-nehlasovala v PS loni na podzim ve veci referenda:
http://www.psp.cz/sqw/hlasy...
Dokonce Hornikova z ODS byla pro a Hovorka z KDU CSL take. Zadna jina strana nebyla takto jednotne proti referendu jako zeleni....

Co se v Iranu tak nebezpecneho stalo v onom tydnu, kdy byla vyslovena duvera vlade Ceske republiky, ze bezel soudruh nadporucik Topolanek na ambasadu USA pro instrukce k americke zakladne v Brdech? No neco v tom Teheranu se muselo stat nebot do toho dne o nicem v souvislosti s americkou zakladnou zadny volic v Ceske republice naprosto nic netusil. Ejhle pak to nahle zastinilo i nase predsednictvi v EU....

Proc tedy zeleni a proc modri?
Jenze to se panu Hvizdalovi jaksi nehodi do kramu a tak plka mirne pokrokove v mezich zakona....
Tak hura k urnam a mavatka do ruky.
17. 07. 2008 | 08:33

Ročník 53 napsal(a):

Píšete, že na západě se ze zelených stali politici s uměním kompromisu.

Ať se díváte na naše zelené jakkoli, je faktem, že voliči zelených jsou ve značné míře neschopni kompromisního uvažování. Naši zelení musí respektovat koalici v níž jsou, musí najít kompromisy v energetických programech, a dalších programech hlavní strany.

Je tu však veliké "jenže".
Volič ODS většinou chápe, že kapitalismus není samospasitelný, a že určitá sociální síť musí existovat.
Volič ČSSD zase chápe, že reformy jsou nutné, jen však chce , aby neměly nesmyslně velký sociální dopady na obyvatele ČR, protože ne každý má plat jako poslanci tvořící tyto reformy.
Netolerantbí a nemyslící blbci se však najdou i v těchto stranách.

S voliči zelených je tomu jinak. nebojím se použít Klausova slova, že zelení jsou extremisté. Pro absolutní většinu voličů zelených neexistuje kompromis. Žádají důsledně odstranění všeho co škodí prostředí, alternativy k tomu však nemají. Nesouhlasí s ničím, co jejich mozek nepovažuje za dostatečně "zelené", i kdyby přišla republika na buben. O jejich uvažování platí tento citát: "Zabij bobra, zachráníš stromy."

V tomhto ohledu nemá Busrsík na lavírování téměř žádný prostor. Přesto je požehnáním pro SZ. Tato strana porušuje svoje sliby voličům, kteří většinou neodpouští. Po volbách se z něj může stát perfektní obětní beránek, neboť republiková rada řekne "my nic, my muzikanti, to všechno Bursík."
17. 07. 2008 | 08:34

Vico napsal(a):

Bursík je bezesporu nadaný politik a zelení nemají nikoho, kdo by ho v současnosti nahradil.I to zakládání nových organizací za účelem získání spojeneckých delegátů svědčí, že je dobrý taktik a snad i stratég alespoň v rámci zeleného rybníčku.Proto si myslím, že Bursík v září dosáhne svého cíle a radikálové v čele s Kuchtovou a Stropnickým budou jako političtí amatéři na hlavu poraženi.Potíž je jen v tom, že Kuchtová, Stropnický a spol. jsou autentičtí zelení i se svým zeleným fundamentalismem a neschopností k jakýmkoliv kompromisům.A takové je i jejich tvrdé voličské jádro. Ti, co teď narychlo vstupují k Zeleným, aby podpořili Bursíka, však jsou cokoliv jiného, ale rozhodně ne zelení. Mnozí možná cítí pach čerstvé krve porcovaného medvěda v podobě různých prebend.Nikde k nim není blíže, než ve straně Zelených. Na konci boje budeme mít pod Bursíkem zkonsolidovanou stranu Zelených. Jediný problém bude, že už nebude zelená, ale bleděmodrá. Trochu se na ni bude hodit reklamní slogan na dámské vložky : "Jsem mokrá ale přesto suchá".
17. 07. 2008 | 09:21

Charlie napsal(a):

A. Tomský napsal ...

"Fandil jsem vždycky Zeleným, doufal, že prosadí dotace do úspor a veřejnou dopravu na plyn, že zdaní uhlí i městské džípy, oddaní fluorescentní žárovky a spořivé spotřebiče, že prosadí parky a zeleň do měst i ekologičtější dálnice. Místo toho nás jenom dětinsky děsí ďábelským vynálezem atomu."

Co dodat. Bursík je už svým každotýdenním vystupováním z koalice z malicherných a nevěcných důvodů směšný a trapný.
Jako manžel(ka), který každou chvíli hrozí rozvodem.

Nuba : "nebo ta velká splněná touha - mít své křeslo ve Strakově akademii." souhlas, je to myslím hlavní důvod.
17. 07. 2008 | 09:23

PEP napsal(a):

Souhlasím a děkuji za názor pana Hvížďaly.
osobně se ale narozdíl od některých příspěvků, že Bursík není zelený a že snad nějak této straně škodí.

Strana zelených se dostala do parlamentu právě a jenom díky Bursíkovi, jeho styl a "rozumnost" udělali ze zelených možnou alternativu. Tmavozelení fundamentalisté typu Kuchtová by nikdy dost hlasů pro vstup do parlamentu nedostali a pokud Bursíka sestřelí, už nikdy nedostanou.
Jsme přesvědčen, že zelení nevyrostli na zelených hlasech, ale na protihlasech a hlasech hledajících alternativu. O tyto hlasy teď zelení přichází a v případě několika dalších ekovystoupení madam Kuchtové, rozhovorů "zapálené" paní Zubové nebo rebelantských pravd mlíčňáka Stropnického jsou jednoduše odepsaní. Členové zelených podle mne nemají ani náhodou shodné názory s voliči zelených - jsou to dvě zcela odlišné názorové skupiny.
Jediná jejich šance je podle mne nechat Bursíka dělat jeho pragmatickou světle zelenou politiku a vymést tvrdé jádro.
17. 07. 2008 | 09:43

suchánek napsal(a):

PEP
absolutní souhlas, skvěle vystiženo
17. 07. 2008 | 09:54

Dáda napsal(a):

Uz jste na tuhle praci stary. To co pisete je vlastne i pravda, ale....
17. 07. 2008 | 09:54

SuP napsal(a):

Ročník 53 -
Zase s Vámi souhlasím a jsem rád, že to můžu konstatovat.
Podobně bych to řekl i o "Vico".
Já jen, abyste věděli kam se stavím.
17. 07. 2008 | 10:44

SuP napsal(a):

PEP -
Na vás to platí taky. Hezky jste to vystihl (tedy podle mého názoru). To já se pak se svou nesrozumitelnou češtinou nechytám....
17. 07. 2008 | 10:47

jarpor napsal(a):

Souhlas s PEP,
ovšem s tím, že jestliže tam nechají pana Bursíka, doplatíme na zelené všichni.
Jak s atomem a s dalšími aspekty vystihl v příspěvku Charlie !

Hezký den
17. 07. 2008 | 10:50

Aleš napsal(a):

PEP- obávám se že pragmatismus SZ může skončit stejně jako pragmatismus US ve vládě Spidly a Paroubka- tj.jejich rozpuštěním.
Pragmatismus v aféře Čunek a radaru /mlžení kolem NATO/ , technokratismus, vyhrožování
ukazuje Bursíka jako dalšího technologa moci , který se svými praktickými kroky blíži k jiným představitelům technologů moci jako jsou Topolánek nebo Paroubek- to si myslím neosloví voličské jádro a znovu opakuji příklad US.
17. 07. 2008 | 11:03

PEP napsal(a):

Aleš:
Souhlasím. Zelení jsou skutečně v pozici, kdy musí volit ze dvou zel (Riziko být sežráni ODS pokud se dost neodliší/ Riziko ukončení parlamentního působení pokud se Bursíka zbaví).

Jen si myslím, že existuje stále řada lidí, kteří budou volit Bursíka. Já sice nejsem volič zelených, ani si nedovolím hodnotit jeho charakter, ale jeho politický styl je pro mne osvěžující - skutečně se snaží argumentovat, mluví věcně, působí slušně. A alespoň pro mne je to v porovnání s "křupany a demagogy" poměrně osvěžující.

Přiznám se, a počítám s reakcemi týkajícími se mého intelektu, že já osobně bych pana Bursíka, pokud by nebyl zelený, volil.
17. 07. 2008 | 11:19

Ivan napsal(a):

Myslím, že velký problém se neřeší novým nátěrem. A ještě tak narychlo a halabala. Bude to mít velmi špatný podklad a stejně bude barva probleskovat. Pokud by pan místopředseda vlády byl solidní, tak by mu nešlo tolik o koryto, protože stranu nepozdvihne. Ze zelených se stanou modrozelené kavky, zkrátka kravinnky, kravinky, kravky
17. 07. 2008 | 12:22

zatím ještě volič SZ napsal(a):

PEP

..tak SZ padají preference protože není dostatečně "světle zelená" (volně přeloženo modrá)...

Zelení ztrácí voliče protože jednoduše žádnou novou alternativou nejsou. V současnosti neexistuje v parlamentu servilnější strana (jednou jsem tady četl velmi výstižné označení- směšná verze ODS s lidskou tváří). Co prosadili ze svého programu? Nějaké dočasné odložení stavby jaderných elektráren a naprosto minimální omezení kamionů. Za to ale na druhou stranu hlasují pro radar, nevratnou privatizaci zdravotnictví a pro všechno na co je ODS potřebuje..
Nějaká Zubová nebo Stropnický s tím nemá co dělat.

A že se do PS dostali jen díky Bursíkovi (tomu Bursíkovi, který ve volbách jako pražská jednička skončil s hodně odřenýma ušima druhý)?.. Směšné...

BTW jedno vymetení "tvrdého jádra" už proběhlo (Beránek a spol), další proběhlo těsně před volbami, takže tohle by bylo už třetí.. Jen aby to v příštích volbách nevzali na sebe voliči a nevymetli SZ i s Bursíkem...
17. 07. 2008 | 12:40

fudoshin napsal(a):

pan bursík uchvátil moc ve straně.díky svému vlivu získanému mimo jiné díky poslancování a členství ve vládě za stranu zelených, ale i dřívějším kontaktům se zbavuje odpůrců .výkonná rada zastupuje členskou základnu.je jejím právem a zřejmě i důvodem vzniku definovat dlouhodobější cíle a priority.martin bursík se chová svéhlavě a žádná omezení nerespektuje.není schopen se nikomu podřídit.pokud po něm ostatní členové chtějí,aby respektoval jejich názor ještě je osočí.nevím,co je na tom dobrého...jedině pro bursíka a spol.
17. 07. 2008 | 12:46

jj napsal(a):

souhlasím s PEP.

A ještě dodám: Bursík a zelení dělají spoustu chyb a věcí, které se mému názoru příčí. Ale když se podívám okolo, tak si nemůžu vybírat.
17. 07. 2008 | 13:05

Aleš napsal(a):

Ano strana zelených má 4 politiky schopné na úrovni vystupovat na veřejnosti, z nichž zejména paní Kateřina je dost negativně vnímána širší veřejností. Jedinou další alternativou je Liška. Ale tomu si myslím zatím chybí životní zkušenosti. Oproti Bursíkovi- nemá přímou odpovědnost - je to lehčí prokazuje vyšší míru autonomie- ne radaru. PAní Kuchtová mne dostala tím, že říkala, že SZ byla vstřícná k jaderné energetice- nepožadovala zastavení Temelína- proto si myslím- že ta není reálnou alternativou, když pro jaderné myšlení zaujímá značná část veřejnosti. Bursík nemusí vyhrát, proto že v tomto pytli blech s vysokou názorovou pluralitou se může jevit jako děsivý technolog moci a technokrat. Poslední televizní vystoupení na téma dostatečně čistý Čunek bylo podle mne velmi trapné a bez konzultace ve vedení mluvil o čistotě Čunka za celou stranu. Překročil Rubicon?
Proto si nejsem jist, zda při takové vstřícnosti ke Strakovce je pan Bursík tou správnou osobou pro SZ. Ale vzhledem k tomu, že protikandidátem bude nejspíše Kuchtová /Kačka a Liška proti němu nepůjdou/ je jeho zvolení asi pravděpodobné.
17. 07. 2008 | 13:25

Kritik napsal(a):

Můžeme spekulovat a přemýšlet o vznešených motivech Zelených. Je to však neuvěřitelně prosté: Pan Bursík udělá pro své postavení a koryto cokoliv, i kdyby Zelení měli přestat existovat nebo promodrat na kost.
17. 07. 2008 | 19:13

Matylda napsal(a):

Pane kritiku, mluvíte mi z duše.
17. 07. 2008 | 20:56

Aleš napsal(a):

Ano kritiku, poslední vyjádření pana Bursíka naznačují , že nové rozštěpení SZ se blíží, PROTOŽE PYTEL BLECH SE S POSLEDNÍMI VYJÁDŘENÍMI
MARTINA BURŠE MUGABEHO ASI JEN TĚŽKO SMÍŘÍ. Předsednictvo budu navrhovat sám, Kuchtová vede SZ špatným směrem. Vystoupení Jakubkové a Zubové z klubu SZ je neuvěřitelně blízko.
Nová zelená bolševická revoluce je přede dveřmi.
17. 07. 2008 | 21:40

veverka napsal(a):

Pan Hvížďala je naprosto mimo mísu.

Píše že:"na západě se ze zelených stali politici s uměním kompromisu..."

Pane Hvížďalo,pokud se při své nestoudné obhajobě autokratických praktik Martina Bursíka drze odvoláváte na "zelené na západě",tak vězte,že tam jsou zelení nalevo,do vlády s antiekologickou tlupou typu ODS by nikdy nevstoupili a jsou jednoznačně a bez nějakých výkrutů proti umístnění nových základen USA ve Střední Evropě a to i kdyby měli být pod vlaječkou NATO.

Pokud se tedy ve svém značně vykolejeném agitačním textíku (nevím jestli vás o něj M.B. před sjezdem přímo požádal,nebo jestli tady mlžíte dobrovolně)odvoláváte na "zelené na západě",tak vězte že jejich názory jsou prakticky totožné s názory Kuchtové,Zubové Stropnického a spol.,zatímco Bursík jde proti všemu co ti "zelení na západě" představují.

Pravicoví zelení podporující nové závody ve zbrojení,jejichž předseda je autokrat zakládající před sjezdem účelově tříčlenné místní organizace nikde na západ od Českého banánystánu neexistují.
18. 07. 2008 | 09:30

omega watches napsal(a):

Come here to see ,do not miss .there have replica watches ,rolex watches and so on .replica watches .rolex watches available Now. come on ! quickly!
http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 06:20

louie vuitton napsal(a):

o tom, jak má někoho rád, zní to v porovnání s těmi důležitostmi skoro banálně. Přesto mám pocit, že i to je důležité. Dost možná, že mluvit o někom nebo o něčem hezky je těžší než nadávat. Mám úžasného tchána – svěřila se internetu jedna Američanka z Floridy a vypočítává proč. V kontrastu s dneškem poněkud vymknutým z kloubů pro mě tohle “banální” vyznání bylo pohlazením na duši. A – jak jinak – dalším testem z angličtiny
04. 07. 2009 | 04:37

replica handbags cheap napsal(a):

Thank you
11. 04. 2010 | 07:04

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy