Gazprom Germania a.s. řídí Stasi

02. 09. 2008 | 11:44
Přečteno 6650 krát
Jedovatý koktejl, tak nazval minulý týden německý zpravodajský časopis Der Spiegel obsáhlou rešerši – nejméně v rozsahu asi pětadvaceti normostránek – pobočky ruského Gazpromu, která se jmenuje Gazprom Germania, a.s.
Tento koncern se snaží silou prosadit na německém trhu a prezentovat se jako zásobovatel energií. Problém je, že ve vedení firmy sedí celá řada bývalých členů nomenklatury a agentů Stasi, jak dokazují dokumenty otištěné v tomto časopise.

Podezření se sice snažil mluvčí této firmy komentovat s humorem, když řekl: „My přece nemáme na střeše žádné rakety SS 20 a nebudeme sem transportovat plynovodem Rudou armádu, ale jen plyn.“ Mluvčí se snažil vytvořit dojem, že Gazprom Germania je normální firma, jako většina ostatních, která navíc sponzoruje slavný fotbalový mančaft Schalke 04.

Jenže stačilo, aby se novináři na tuto „normální“ firmu podívali trochu zblízka, a zjistili, že do aktivit stejných šéfů patří například i firma Gaskonsult s.r.o., která si pronajala jednu kancelář, v telefonním seznamu neexistuje žádné jméno, jen jedno mobilní telefonní číslo a v kanceláři snad nikdo nikdy ani nebyl. Rozhodně sousední firmy nikoho neviděly, ač tato firma už jen v tomto roce vydělala jeden milion eur.

Důležité ale je, že ředitelem Gazpromu Germania, který má roční obrat sedm miliard eur, je stejný muž jako ředitel Gaskonsult, a sice šestašedesátiletý Hans Joachim Gornig, a díky této malé firmě může inkasovat své podíly z každé uzavřené zakázky Gazpromem - Germania.

Velký Gazprom v Rusku (v jehož vedení jsou rovněž bývalí důstojníci KGB či Bezpečnostní federální služby, jak se dnes tato organizace jmenuje), jehož je firma odnoží, je ohodnocen na 240 miliard dolarů, což je hodnota třeba firmy Schell, obhospodařuje 17 procent zásob plynu a má 400 000 zaměstnanců. A hlavně, je to právě Gazprom, který představuje novou moc Ruska, jak jsme mohli slyšet v minulých dnech od premiéra Putina, který vyhrožoval diverzifikovaným přísunem k energetickým zdrojům, tedy právě k plynu a naftě.

Generální ředitel Gazpromu Alexej Miller byl nedávno ve Francii ještě otevřenější, když vyhrožoval deindustrializací Evropy, tedy zavřením kohoutků. Výhrůžka je to zatím jistě planá, protože Rusko potřebuje evropské peníze a technologie a my potřebujeme jejich plyn a naftu, ale je evidentní, že bude čím dál tím víc docházet ke kolizím, na které se musí Evropa připravit. Zvlášť tehdy, až bude za tři roky dokončen plynovod a ropovod do Číny, což není až za tak dlouho.

To platí – jak jsme již řekli - zvlášť proto, že celé hlavní vedení Gazprom Germania tvoří buď bývalí představitelé NDR nebo vyškolení agenti, kteří umějí jak s informacemi, tak s čísly velmi dobře zacházet, aby nikdo neznal skutečnou situaci. Samozřejmě že o transparentnosti firmy se píše jen v reklamních brožurách, sám šéf Hans Joachim Gornig nikomu nikdy žádný rozhovor nedal. Ví se o něm jen to, že jako německý inženýr, který vystudoval v Baku, tedy v Sovětském svazu a později stranickou školu v Berlíně, stavěl plynovod z Ruska do Evropy a do pádu Berlínské zdi byl náměstkem ministra pro uhlí a energie.

Kromě ředitele z bývalého stranicko-mocenského aparátu se ve špičkových funkcích Gazprom – Germania a dalších firmách nacházejí ještě tři bývalí spolupracovníci německé státní tajné policie Stasi z doby NDR. Jeden se jmenuje Matthias Warnig a pracuje pro mezinárodní konzorcium Nord Stream AG se sídlem ve Švýcarsku a staví pro ruský Gazprom plynovody. Přímo v Gazpromu Germania sedí další dva muži s podivnou minulostí spojenou se Stasi, a sice finanční ředitel Felix Strehober a personální ředitel Hans Uve Kreher.

Der Spiegel svou obsáhlou rešerši uzavírá slovy: Dobrý Gazprom, nebo zlý Gazprom? Od všeho trochu, ale rozhodně nejde o firmu, na kterou se lze spolehnout. Dokonce se hovoří o nutnosti, aby „dinosauři“ z této firmy co nejrychleji odešli. Otázka však je, jestli v této firmě nesedí už noví, mnohem mladší a ještě lépe vyškolení agenti.

(Napsáno pro ČRo6)

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

kefír napsal(a):

Hvížďalo, ty jako starej agent CIA v tom máš samozřejmě přehled.
Osobně to ale vidím jako přínos než aby to ovládali arabáci, nebo nedej bože američani.
02. 09. 2008 | 12:22

skeptický napsal(a):

Nechápu,kde je problém.Agenty CIA asi ruská firma zaměstnávat dobrovolně nebude.
Tady se stačí rozhlídnout,máslo na hlavě má nahoře každý druhý,včetně novinářů,školených oběma stranami,a ochotných zítra obrátit o 180 stupňů.
02. 09. 2008 | 12:22

Noname napsal(a):

:-))))) pisálku....

... a prej marťani řídí USA..

pche... zavání to trochu paranoiou...
02. 09. 2008 | 12:24

Germanicus napsal(a):

Joo, tak to chodí na tom světě. V ruských důležitých firmách jsou ruští agenti, v obdobných amerických firmách zase američtí agenti.
Proboha pane Hvížďalo vždyť nikoho nepohoršuje, když významnou pozici v americké administrativě nebo v americkém top managementu zaujímá bývalý činovník CIA. Naopak je to chápáno (Američany) jako vynikající kvalifikace. Přitom, jak známo, CIA nejednala a nejedná zrovna v glazé rukavičkách.
02. 09. 2008 | 12:29

psavec napsal(a):

Způsob jakým tu reagují čtenáři na seriozní
citace z renomovaného Spiegelu vede skutečně
k zamyšelní, k čemu je dobré, aby tu byla
dána možnost tak nerozumným lidem.
Inteligentní přispěvatelé si články stejně přečtou a ti druzí píší asi často jen proto,
aby dali průchod své grafomanii.
Je tedy otázkou pro Aktualně, zda nezvážit
buď zrušení a nebo aby možnost sem psát mohl jen ten, kdo bude muset uvést pravou internetovou adresu.
02. 09. 2008 | 12:33

evropský občan napsal(a):

rozumím skeptickému, že to co dělá Gazprom není výjimka (jestli jsou ruskem řízení agenti Stasi lepší než agenti američtí nechám raději být). Nejde o agenty - ti byli, jsou a budou, ale o to čemu slouží a na co mají vliv.
Děsí mne proto spíš představa, že nelze mít pod kontrolou ani tak důležité věci jako je energetická bezpečnost v zemi jako je Německo. Jak to teprve musí vypadat u nás.
02. 09. 2008 | 13:03

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane psavče,

myslím, že každý má právo na vyjádření svého názoru, pokud to dělá slušnou formou. A to i v případě, že jinému jeho názor přijde nerozumný či nesprávný.

V žádném případě nemá Aktuálně.cz (a ani já) ambice rozhodovat, co je rozumný názor a zda jej píše rozumný člověk.

Mimochodem Vámi zmiňované ohlasy též o něčem vypovídají. A podle mne je ta výpověď velmi zajímavá.

Přeji Vám zajímavou, korektní a slušně vedenou diskusi.

Libor Stejskal, editor blogů
02. 09. 2008 | 13:09

RUS napsal(a):

Pokud tim myslete že bych jsme preferovali jedni grazly od Stasi před grazlami CIA tak i Vy jste nam ukradeny.
02. 09. 2008 | 13:09

Čochtan napsal(a):

To kefir:
když už tak být na někom závislý pak tedy na Amících. Ti jsou mi nejsympatičtější.
Rusy moc nemusím mít, není divu, ale pořád ještě lepší než Arabáči. O těch se nebudu vyjadřovat, tolik "gumy" pan Stejskal nemá aby to stačil smazat.

P.S. I když Rusko jako dědic SSSR má právem mizernou pověst, pořád má právo na to, aby se na něj házely jen ty zločiny, které skutečně spáchalo. Je jich hodně ale lecos z toho co se na něj v posledních dvou týdnech nakydalo patří na jinou adresu. Na adresu Stalinova krajana. Ten není čistý.
02. 09. 2008 | 13:13

dej2 napsal(a):

Omlouvám se za dvojče,poprvé jsem špatně dešifroval antispam.Sorry.
02. 09. 2008 | 13:14

StandaT napsal(a):

psavec: Já si naopak myslím, že to je dobře, že sem může psát každý. Tak jako fenomenální úspěch televize NOVA (dlouho před úspěšným Tele-Tele či estrádách s Novotným) zbořil mýtus, jak jsme kulturním národem, tak Internet a anonymní diskuse na něm boří další mýtus o (všeobecné) vzdělanosti, kultivovanosti a toleranci. Mýty nám zastírají naší podstatu a tím i možnost poprat se s tím, co nás, jako národ, poškozuje. Diskuse nám jen nastavují zrcadlo, ve kterém vidíme, že máme křivé huby a někteří i křivé hlavy. No a co?
02. 09. 2008 | 13:16

hank napsal(a):

No jo, je potřeba zaboxovat, i když s křížkem po funuse, resp. po krachu jedné akce, kdy ve vedení Gazpromu byli pro změnu příslušníci vyvolené rasy s penězma Mossadu a chystali se Gazprom prodat USA. Asi je to docela pochopitelné opatření.
A snad jsou i schopnější, než tuneláři 90 let u nás.
Apropo p. Hvížďalo: Ona Stasi pořad funguje? Co nato německé tajné služby, mini. vnitra? Nebo starý muž podléhá potřebě bobmastických titulků?
A čistě mezi váma a čtenářstvem: zkuste se pochlubit, pro kterou tajnou službu momentálně děláte? Pořád při starém?
02. 09. 2008 | 13:27

Al Jouda napsal(a):

To psavec : Souhlasím s panem Stejskalem, protože příspěvky těch tzv. nerozumných svědčí o platnosti moudrého rčení : "Lidé jsou různí, ponejvíce blbí."
02. 09. 2008 | 13:38

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a vulgární příspěvek (publikovaný dvakrát), který byl v rozporu se záměrem zdejších stránek, i.e. vést slušnou a korektní diskusi (viz Kodex diskutujících).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
02. 09. 2008 | 13:39

Vykvet napsal(a):

Rádobynovináři typu Hvížďala, Tomský a v kterém žoldu a pro koho píšete?
Dnes už komunisté v Rusku, ani v NDR nejsou, nějak jste pane Hvížďala zamrzl.
Také se snadno může stát, že Rusko řekne, dobře , nejsem vám moc dobrý, končíme a já si svůj plyn a ropu klidně prodám do Číny a tady ty pisálky nechám v klidu vykapat.Pak můžete jenom v zimě klepat kosu, protože plyn a ropa bude o hodně dražší,kvůli dopravě.
Před 20 lety jsem vám tleskal a zvonil klíči, ale dnes vidím, že ti komunisté měli v mnohém pravdu.
Vy nejste pane Hvížďala novinář, ale propagandista. Vaše objektivita náhledu je nulová. Každý stát si chrání i třeba prostřednictvím svých tajných služeb svůj obchod a svoje zdroje.
Takže poukazovat na nějaké agenty demokratické země jako je Rusko , je směšné, jako celý váš článek.
Jste jenom pro smích. A vaše zájmy nejsou novinářské, ale vlivové - podporovat sionismus a americké mezinárodní bezpráví, které je zcela zjevné jistě posledních 8 let.
02. 09. 2008 | 13:46

donald napsal(a):

to kefir, skepticky a noname:
Co se vam nezda na clanku, ktery otiskl Der Spiegel? Predstavte si, ze se Nemcum nelibi nekolik komunistickejch agentu ve vedeni vyznamny firmy. Vam by to bylo jedno? To vas lituju. A dat Americany jako nejhorsi moznost po Arabech a Rusacich muze jenom uplna trubka.
02. 09. 2008 | 13:51

erpy napsal(a):

Proboha ,pane Hvížďalo vy jste spolupracovník americké nebo britské rozvědky , ne přímo ale přes všecky ty poradní a nevím jaké agentury a nikdo se nad Vámi v česku nepohoršuje . České země už zažily horší věci a přežily to . A co mají proboha němci dělat , když jim amerika podstatně snížila kvoty armády , mají v zemi řadu cizích základen . Musí žít a rozhodně nespoléhat na slogan , že amerika je věčná . Není a nebude . U nás doma jsme zažili tisicileté říše i navěky a... nikdy jinak a ono se to vždy za čas vyvrbilo . Tož tak .
02. 09. 2008 | 13:59

Xury napsal(a):

Pro StanduT:
jen bych dodal, že internet neboří jen představu o toleranci, ale i představy o tom, jak moc jsme chtěli "do Evropy" a že je tu řada takových, kteří by se rádi vrátili pod "pevnou" ruku diktatury (zvláště pokud bude ruská).
02. 09. 2008 | 14:02

donald napsal(a):

to vykvet
Rusko a demokraticka zeme? Sionismus? Americke bezpravi? To bejvali casy za komousu, co? A ta zurnalistika uz taky nema tu uroven co driv. Rude Pravo, pozitivni konstruktivni kritika, jo to uz se nevrati. Cest, soudruhu.
02. 09. 2008 | 14:04

Evropský občan napsal(a):

Hlavně se tu nezačněte hádat jestli máte radši CIA a MI5 a nebo NKVD (pardon Služba vnějšněj razvedki)a dělit se na eporkaty a slavjanofily či co.
Pořád je to o tom, že nám to linkují odjinud. A samozřejmě především v jejich prospěch a nehynoucí slávu.
A cesta nebýt něčím protektorátem, kolonií či gubernií jee umět dohodnout s ěmi co jsou na tom podobně, řekl bych asi hlavně v rámci EU. Jinak si nás rozeberou na drobné.
02. 09. 2008 | 14:06

Evropský občan napsal(a):

oprava : to pseudodilema mělo znít : demokraty a slavjanofily, ale to máte stejně jedno
02. 09. 2008 | 14:08

vajan napsal(a):

Chtělo by se říci, že to jsou ty konce demokratických postupů před dvaceti lety. Ale bohužel to konce nejsou.
02. 09. 2008 | 14:10

StandaT napsal(a):

Xura: ano. Jak jsem psal. Někteří máme křivé celé hlavy, nejen huby.
02. 09. 2008 | 14:12

sharp napsal(a):

Firma Schell vyrábí v Německu vodovodní baterie. Autor měl asi na mysli firmu Shell.
02. 09. 2008 | 14:23

RUS napsal(a):

Demokrace po pravidlam EU:
Skupina skinů v pražských Nuslích zaútočila na Číňany. Podle odborníků šlo o největší rasistický útok posledních let. Tresty však nepadnou....
02. 09. 2008 | 14:30

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý výkřik, který byl v rozporu se záměrem zdejších stránek, i.e. vést slušnou a korektní diskusi (viz Kodex diskutujících).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
02. 09. 2008 | 14:43

RUMCAJS napsal(a):

Každá správná mafie začne znárodňováním a to nejdříve znárodněním energetických surovin.Kriminalizace Chodorovského, který asi překážel Putinovy v jeho enegretickém bombardování Evropy jsou toho příkladem. LUKOIL a GAZPROM to jsou nové moderní armády s výzvědným a korupčním zaměřením.
02. 09. 2008 | 14:46

stejskal napsal(a):

Jen pro pořádek přidávám link na text, o němž tu hovoří pan RUS http://domaci.ihned.cz/c1-2...

Vyplývá z něj, že policie se pokusila dostat podezřelé před soud, ale i přes zjevnou snahu nesehnala dostatek důkazů. Bez nich ovšem v demokracii nikoho do vězení poslat nelze (z pohledu některých lidí se to může jevit jako nevýhoda).

Libor Stejskal

P.S. Jakékoliv projevy rasismu jsou mi odporné a párkrát jsem už kvůli této své averzi dostal pár facek. I tak zůstávám přesvědčen, že si nikdo nesmí jen tak "praštit druheho pokud je jine narodnosti". Dokonce ani stejné ne.
02. 09. 2008 | 15:12

StandaT napsal(a):

RUS: Evidentně nevíte, co to ta demokracie je.
02. 09. 2008 | 15:29

RUS napsal(a):

To v připade ¨5 českych na stole¨ bylo celkem podobne.
02. 09. 2008 | 15:29

donald napsal(a):

Kde vubec bere Rus odvahu kritizovat cokoli za zapadni hranici Ruska? Narod alkoholiku, ktery nenavidi vsude, kde se Rusove objevili se svoji armadou. Bylo by dobre, aby si Rusaci nejdrive uvedomili, ktera bije a udelali si poradek ve svem nekonecnem hnoji. Az se to nekdy v budoucnosti stane, tak se muzem bavit.
02. 09. 2008 | 15:51

kyberpunker napsal(a):

Pane Stejskal, čest Vaší nezáviděníhodné práci. A co uděláte s příspěvkem donalda?
02. 09. 2008 | 16:08

Tomas B. napsal(a):

Na celé té věci se závislostí Evropy na ruské ropě a plynu mne trochu překvapuje určitá jednostrannost. Evropa je zde vykreslena jako kontinent zoufalců, kteří jsou závislí na libovůli pana Putina a jeho Gazpromů... Ani slovo o tom, že i Putin je závislý na Evropě, že Čína (světe div se) je závislá na Evropském trhu. Prudké ochlazení ekonomiky v Evropě dopadne na pana Putina i na miliony číňanů co šijí Adidasky a Pumy. Ruská ekonomika je fatálně závislá na exportu surovin a Putin tuto závislost udělal středobodem své zahraniční politiky. Přitom saldo ruského zahraničního obchodu je sice trvale v přebytku, ale dovozy rostou rychleji naž export. A co rusové se všemi těmi utržený Eury dělají? Vrazí je do Evropského zboží (v Číně Mercedes nekoupíš) a pořídí si za ně pěknou inflaci. Je fajn mít zemi plnou surovin, ale ještě lepší je mít vládu, která za tyto suroviny pořídí taky něco jiného než pár ponorek a raket...
02. 09. 2008 | 16:10

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane kyberpunkere,

osobně považuji názor pana donalda za nevkusný a velmi zjednodušený, nicmémě autor nepřekračuje (zatím) onu pomyslnou hranici za kterou zasahuji. Čili (zatím) nic.

Libor Stejskal, editor blogů
02. 09. 2008 | 16:33

kyberpunker napsal(a):

No jestli nepovažujete hanobení národa (Rusko je národ alkoholiků) tak je prostě Vaše hranice kousek jinde nežli moje.
02. 09. 2008 | 16:38

Čech napsal(a):

Pridavam se timto ke kyberpunkerovi. Svoboda slova je, pane Stejskale, vec jedna, ale nazyvat rusky narod jako narod alkoholiku je uz trochu moc. Je to xenofobie nejhrubsiho zrna a divim se ze to na tomto servru prochazi bez povsimnuti
02. 09. 2008 | 16:53

verbum napsal(a):

koukam, ze pan stejskal si zrejme odsskocil, jindy reaguje vemi rychle
02. 09. 2008 | 16:58

Šváb napsal(a):

2 PYC: http://www.rozzlobenimuzi.c... (jen tak namátkou, dokumentů je mnohem víc). Vaše demokracie? A váš komentář?
02. 09. 2008 | 17:08

stejskal napsal(a):

Jistě, xenofobie to je naprosto zjevná.

Navíc to není pravda. A to ani nemluvím o tom, že "Rusko nemůže být národem alkoholiků", neb Rusko je země a ne národ.

Nicméně kdybych zde měl mazat všechny texty, se kterým kategoricky nesouhlasím, které mi přijdou xenofobní, hanlivé atd., asi by si nás tu mnoho nepovídalo. A to není účelem těchto stránek. Účelem je ponechat co největší prostor pro diskusi, ne mazat, co se mi nelíbí.

Nechte prosím administraci na mně. Třeba časem zjistíte, že se tu dá diskutovat docela věcně, korektně a slušně.

Libor Stejskal
02. 09. 2008 | 17:47

Karel Mueller napsal(a):

Pane Hvížďala, teď jste nás tedy porazil a sdělil nám něco, co bychom ani v nejdivočejších snech netušili.
Personalistka (ani už nemluvím o personalistovi) posledního zahraničního krcálku o několika stech zaměstnanců jezdí pravidelně do mateřské firmy pro rozumy.
Kdyby si tam chodila jen popovídat (či něco jiného) s tamním důstojníkem rozvědky, tak by to ještě nebylo tak zlé. Ona chodí pro instrukce, co má dělat, když budeme ženám koukat na zadek :-).
02. 09. 2008 | 19:06

fun napsal(a):

Tak jak čtu některé názory příznivců Ruska nabývám dojmu , že nejlepší by bylo, kdyby místo zaníceného boje proti všemu co Rusko a jejich praktiky kritizuje,zvolili emigraci do své "země vyvolené".Rusko vás jistě rádo přijme.Budete mít možnost na vlastní kůži prožít ideální život.Tak šťastnou cestu!
02. 09. 2008 | 19:24

dej2 napsal(a):

Tak jsem se vrátil z procházky a co nevidím.Maže,maže a maže.Tak ať maže,hlavně,aby nezůstal sám...PS.To "dvojče"jsem udělal nedopatřením a taky jsem se za to omluvil.Takže když mazat,tak pořádně a všechno.Jeden potom neví,za co se omlouvám.
02. 09. 2008 | 19:40

Josef K. napsal(a):

Nejen to, pokud pošlete svůj příspěvek na ruský blog, oznámí Vám, že podléháí schválení administrátora. Na You tube je film o jedné křižovatce v Petrohradu: to je opravdové Rusko. Pak se nedivte, ale rychle si odpovězte, kam patříte.
02. 09. 2008 | 20:37

Josf K. napsal(a):

Rád bych soudruhům bzhlavým rusomilcům mohu je mít rád, ale jsou zde ritéria rozumu) , agentům FSB a prezidentské kanceláře VK zaslal odkaz na Vesti.ru. Rusko je shchopno se zabezpečit (v budoucnostia a za jistých podmínek) 60% kuřecím masem, 65% hovězím a vepřovým, 100% obilím, pokud přestane vyvážet, 40% sýry, 95% mlékem, 25% vínem, 100% vodkou, 95% cigaret, 20% oblečením, 15% domácími spotřebiči, 25% léky,35% kosmetiky. Tolik ruské zdroje, ne opoziční! Opravdu supervelmoc, že? Jak to asi vypadá s vojenským průmyslem. Ostatně na ruských serverech jsou sami Rusové značně skeptičtí i pokud jde o uvedené prognózy. Ale taký VK a FSB, to jsou jiní pašáci. Nejlépe vše zničit.Jistě, poněkud provokativní oznámka, ale většina komentářů na ruská témata to dovoluje.
02. 09. 2008 | 20:47

vladimír napsal(a):

Bylo by zajímavé, aby se vrcholní politici vyjádřili, zda skutečně existují jiné energie, které by nahradily ropu.
02. 09. 2008 | 21:01

Karel Mueller napsal(a):

Josef K.:
Překvapil jste mě těmi čísly. Příjemně.
Říkám to zcela bez ironie.
Porovnejte to s nedávnou minulostí.
02. 09. 2008 | 21:20

vlk napsal(a):

Pane Hvížďalo, což takhle vrátit se ke kořenům?

Tedy k seznamům jistého Cibulky. Pokud je mi známo, existuje jeden s peciální ,sdělující národu, kdo že bývakých estébáků a fízlů udělal po převratu velkou karieru u filiálek západních koncernů, které přišly do Prahy . A že jich bylo sakra dost. Link, kdybyste náhodou potřeboval, je tadyhle: http://www.cibulka.com/cgi-...

Nevšiml jsme si, a čtu vás hodně, že byste někdy napsal něco proti těmhle prektikám západních firem v ČR.
Umím dost dobře pochopit, že RUsové věří "svým" lidem z bávalé NDR. Nemusí s e mi to líbit, ale jdeo velké peníze.
Daleko víc mi přijde eklhaft, že fízlové dostaly šanci budovat vzorové tržní hospodářství tady.
Jenže západní koncerny chtěly jazykově vybavené schopné lidi, znalé prostředí. A jejich morální profil je naprosto nezajímal.
proč by měl zajímat Rusáky?

Po velmi chucpe účelovém bloguohledně Klause je tohle totéž v bledě modrém. co kdyby ste začal měřit všem stejně?
Tenhle blog má nulovou vypovídací hodnotu.
02. 09. 2008 | 21:39

Čochtan napsal(a):

U Rusů je alkoholismus nadměrně rozšířen, abych to řekl korektně. Nevím, jak ve světě ale v Evropě jsou určitě nedostižní.
Nic nového. To bylo je a zřejmě i dlouho bude.
02. 09. 2008 | 21:46

Josef K. napsal(a):

To Mueller: Pak Vás jistě potěším ještě dalšími: v Rusku podle ruských zdrojů umřelo o 680 tis. lidí více než se narodilo, západní odhahy, jak jste informován, předpokldají čísla až 3x vyšší. Dále optimistický růstr ruského růmyslu při obřích investicích z EU činí cca 0,3% měsíčně až - 0,3% měsíčně, pokud odečteme západem motivovaný růst jsme v mínusových číslech. Opět ruské zdroje. Tak se potěšte.
Zdá se, podle posledních vyhlášení soudruha Medvěděva a Putina, že Rusko chce směřovat k válce a zkouší své pubertální hry, doufejme, že EU najde dost síly a chytrosti jak je pacifikovat (v pravém smyslu slova).
02. 09. 2008 | 22:59

Karel Mueller napsal(a):

Josef K:
Pokud jde natalitu, tak pokud vím (ze západních zdrojů), nás už Rusko předběhlo (myslím obyvatele ruského vs. českého původu). Pokud vím, tak jsme na celosvětovém žebříčku předposlední a za námi je jen Ukrajina. Do toho jsou počítány i přírůstky nečeského původu (o Češkách s malým snědým nemluvě).
Pokud jde o průmyslový růst, to jsem nekontroloval, ale pokud jde o vědeckotechnickou základnu se špičkovými brilantními mozky - stát, který umí vyyvinout a vyrobit ponorky či rakety na nejvyšší světové úrovni (v současnu asi nejlepší) na tom nebude tak zle.
Pokud jde o údajné výroky Putina a Medvěděva ... tak lze jen konstatovat, že nesmíte zbaštit všechno, co někdo vymyslí mezi odpoledním a večerním šnapsem.
03. 09. 2008 | 00:22

zdesta napsal(a):

Němci se museli stímto problémem vypořádat dvakrát.(1945-1989)Selekce se týkala jen lidí hledaných pro válečné zločiny.Členové NDSAP wehrmachtu,SS i bezpečnostních útvarů se museli zařadit do civilního života.Je naivní se domnívat,že vykonávali za trest jen podřadné práce.S tímto stavem,se v dnešní době musí vyrovnat řada zemí.Žádná země nezaměstnává a nezaměstnávála v rozvědce a v kontrarozvědce nějaké pitomce.Ostatně Ruml těch příslušníků STB s technických a ekonomických odborů využíval běžně.Vzpomeňme také čemu šéfoval na př.Junek a.t.p.Gasprom Germania určitě neřídí žádní imbecilové a vyžadovaná loyalita k majitelům, není nic neobvyklého.Přikláním se k vlkovi.Blog p.Hvížďali je svým obsahem málo podmětný a trochu povrchní.
03. 09. 2008 | 07:38

claudius napsal(a):

Když k tomu přičtu ještě Hvížďalovu adoraci našeho pana knížete,tak mi vychází,že mu nějak pelichá peří.Jeho zlatý věk byl asi v mlaďáku,teď už není schopen dost dobře vidět v souvislostech a provozuje agitační středisko.Ale žádná trumbela to opravdu není!Pořád na ty modré komsomolce má!
06. 09. 2008 | 10:14

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy