Vláda boj s korupcí a proti anonymnímu vlastnictví jen předstírá

08. 06. 2011 | 17:02
Přečteno 4065 krát
Z vystoupení na 19.schůzi Poslanecké sněmovny PČR

Vláda, která předkládá kodexy obchodního a občanského práva v podobě, jež se objevila na poslaneckých lavicích, by se neměla nazývat vládou pro boj s korupcí, ale vládou, která hodlá vytvářet příznivé prostředí pro korupci

V poměrně obsáhlé důvodové zprávě ke kodexu obchodního práva je napsáno, že snaha bránit umisťování prostředků do anonymních struktur je snahou chybnou. Pak by se muselo bránit investicím do čehokoliv cenného, u čeho není na první pohled znám vlastník. Dokonce se dozvídáme, že zaknihování cenného papíru dohledatelnost vlastníka neřeší, pouze komplikuje.

Profesoři práva, kteří psali kodex obchodních korporací, uvažovali úplně opačně než jak deklaruje politická většina. Otázka je, kdo má tedy pravdu. Mají pravdu tito profesoři práva, kteří tvrdí, že se musíme anonymním akciím otevřít?

Jenže zpráva OECD, text Cooperation z roku 2010, říká, že vedle tichomořských Marshallových ostrovů a Nauru s 10 tisíci obyvateli patří do kategorie zemí s anonymními akciemi jenom jediná větší země - Česká republika, kde se podporují naprosto anonymní akcie v úplně nejuvolněnější podobě.

Máme na stole kodex, který říká, že se nemáme obávat anonymity a neprůhlednosti. Přitom v zadání pro tento obchodní kodex bylo v roce 2001 napsáno, že má být cílem také zprůhlednění vlastnictví akciových společností. Nyní v důvodové zprávě (v komentáři, který se týká paragrafů 264 až 293) čteme, že existuje důvod k překonání věcného záměru z roku 2001 a že vůbec není žádoucí se anonymitě bránit.

Zpráva OECD nás ale naopak informuje, že v současné době je trend anonymní akcie v jednotlivých zemích rušit, případně se nabízí jejich registrace nebo se s nimi vůbec zakazuje obchodovat. Zpráva OECD jde proti naší důvodové zprávě a říká, že trend ve světě je opačný: anonymní akcie rušit.

Středoamerická Guatemala je zrušila úplně novým zákonem v rámci tažení proti organizovanému zločinu. Zákon zasahuje proti obchodu s drogami a reguluje povinnosti právnických a fyzických osob. Jinde se omezili na to, že se majitelé anonymních akcií musejí přihlásit u státem jmenovaných správců a že jedna firma může mít nanejvýš jednoho vlastníka.

Mají pravdu autoři českého obchodního kodexu, tito milovníci anonymního vlastnictví, kteří říkají "jen houšť", nebo mají pravdu mezinárodní zprávy? Myslím, že nemůže platit oboje. Není možné vyrazit obojím směrem.

Nevěřím tomu, že jsme ve Sněmovně schopni kodex přepracovat. Tato věc se nedá vyřešit nějakým jedním řádkem, jednou vloženou větou. Představy, například poslance Radka Johna, že tam dáme zaknihování a budeme mít vymalováno, jsou nesmyslné. Tak jednoduché to není. To, co je celkovým přístupem, se nedá nahradit nějakými úpravami ve Sněmovně. A hlavně, pokud je to takto koncipováno v základním kodexu, který má platit nějakých padesát let, nedovedu si představit, že bude dodatečně dělán nějaký zákon, který bude korigovat to, co je tady základní filozofií. Takto pracovat nelze.

Nesouhlasím s názorem profesora Dědiče a dalších, že se nemáme anonymního vlastnictví bát, protože to potom bychom prý mohli zrušit i peníze, ty jsou přece také anonymní a také na doručitele. Nesouhlasím s celou touto filozofií, která je podkladem zákona o obchodních korporacích.

Pokud chceme jít do boje s anonymním vlastnictvím, musíme na tom postavit základní půdorys, kodex, a pak pokračovat v takových věcech, jako je přiznání majetku, veřejné zakázky apod. Prostě všechno to musí být podrobeno základnímu záměru, ve kterém skutečně chceme anonymní akcie – v duchu toho, co se dnes ve světě děje - omezit.

Ale nelze postupovat tak, že nejprve schválíme základní půdorys v podobě vypracované lidmi, kteří jsou milovníky anonymního vlastnictví, a pak se budeme snažit s tím něco dělat. Proto jsem navrhoval, abychom stáhli tyto normy z jednání v této podobě. Pokud je pravda, že se koalice dohodla, že chce s anonymními akciemi něco dělat a přijít s restriktivnějším a transparentnějším přístupem, čekal bych podporu mému návrhu. Předložený kodex však příklon k anonymnímu vlastnictví potvrzuje, a dokonce jej ještě posiluje. Byl bych rád, kdyby si vládní koalice uvědomila, že nelze říkat dvě věci jedním hlasem, že je potřeba se rozhodnout, kterým směrem jdeme, a ne se tvářit, že lze stihnout oboje zároveň.

Další problém vidím v normě upravující veřejné zakázky. Soudě podle vystoupení koaličních poslanců, pokud přijmeme novelu zákona o veřejných zakázkách, tak máme vystaráno, ušetříme miliardy a korupci pořádně zařízneme krk. Já to vůbec tak jednoduše nevidím. Chtěl bych upozornit na tři okolnosti, které můj optimismus velice brzdí.

Za prvé, novela dle mého názoru neřeší úplně základní problém - problém předražených zakázek, který je základem potíží s korupcí. To, že nám vstoupí do systému více veřejných řízení, ještě neznamená, že nebudeme mít pouze větší množství pochybných zakázek. K řešení otázky předražených zakázek by měl mimo jiné přispět lepší systém kontroly. Bavme se třeba o roli NKÚ a vybavení této instituce sankcemi, protože dnes je to všechno naprosto bezzubé. Ani státní zástupce není schopen řešit to, že je něco předražené, protože vám řekne, že to není trestný čin.

Druhý problém je, že neřeší otázku zmíněných anonymních akcií a anonymních společností. A představa, že to bude řešit někdo jiný, je scestná. Zvlášť když zákon o obchodních korporacích naopak anonymitu posiluje. A pokud nevyřešíme problém anonymity, tak bude pokračovat to, co máme v médiích skoro každý den – společnosti, u kterých se fyzického vlastníka zkrátka nedobereme.

K čemu je ujišťování, že bude všechno transparentní a všechno se bude muset vyvěšovat? To už máme často dneska - a jak to v realitě vypadá? Copak my nemáme zákon o přístupu k informacím?

Sám jsem žádal řadu informací, dokonce i po panu ministru Jankovském jsem chtěl, aby sdělil informace o tendrech, kterých se účastnila jeho rodinná firma Phar Service. Žádal jsem o to ministra zdravotnictví pana Hegera, protože to je v jeho resortu, takže tady bylo možné předvést transparentnost, pokud o ni opravdu jde. A jaký byl výsledek? No samozřejmě nula. Z principu by mělo být úplně vyloučeno, aby rodinná firma ministra dostala více než za 200 milionů veřejných zakázek. A my tady máme pana ministra, který říká, že to chce změnit. Mně by se líbilo, kdyby to předvedl na sobě, kdyby nám ukázal, jak ty tendry skutečně vypadaly. Z médií se dovídám, že byly vyřazeny zakázky s nižší cenou, je kolem toho plno pochybností, ale ani tuto záležitost pan ministr nebyl ochoten objasnit. Tak jak mám věřit tomu, že teď přijmeme návrh zákona, po kterém bude všechno jinak?

Máme také právo dostat informace, jak to vypadá v IKEM, o němž jsme slyšeli a četli v posledních dnech. Prostě ministr zdravotnictví od příslušného ředitele nedostane informace o tom, jak ty tendry vypadaly. A pan ministr řekne: Co mám dělat, nemůžu odvolat ředitele jenom pro nějaké pomluvy. Takže my dnes před očima máme netransparentnost, na které by bylo možné ukázat názorně, že to myslíme jinak. A tady se nám vládou tvrdí, že od tohoto návrhu zákona bude všechno jinak, teď už budou všichni dodržovat to, že budou všechno sdělovat, o všem informovat, bude to vyřešeno.

Vím, jak to v praxi vypadá a říkám, že nic takového, o čem sní koalice, v praxi dnes nefunguje. Jsou na to zákony - a nefunguje to. Takže se domnívám, že samotný návrh zákona o veřejných zakázkách, jak je předkládán, tak vůbec není drtičem korupce, jak naznačuje místopředsedkyně VV Kateřina Klasnová. Vůbec to není tak, že tento návrh zákona otevírá cestu k ušetřeným miliardám. Já ve skutečnosti v této fázi příliš poctivosti předkládaného návrhu ani nevěřím právě proto, že pan ministr osobně předvádí na příkladu své rodinné firmy, jak to s transparentností myslí vážně.

Jsem na jedné straně pro to, abychom se tímto návrhem zabývali. Práce na návrhu zákona o veřejných zakázkách se rád zúčastním, protože mě to nesmírně zajímá. Ale přál bych si, abychom si neslibovali modré z nebe. Stojíme před českou veřejností. Pokud budeme tvrdit, že tímto zákonem se nám vyjasní v boji s korupcí, a po čase se zjistí, že je všechno, jak bývalo, bude veřejnost ještě víc disgustována, než je dnes.




Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Sladký napsal(a):

Myslím, že tahle vláda se nic takového ani nesnaží předstírat.Je to nejhorší vláda za posledních dvacet let, velmi pravděpodobně nejhorší za celou naši historii.Vláda, která naši zemi posouvá ze střední Evropy někam do do střední Afriky,střední Ameriky nebo střední Asie. Slušel by jí název VLÁDA NÁRODNÍ KATASTROFY.
08. 06. 2011 | 17:08

Tencokida Hnuj napsal(a):

"...Prostě ministr zdravotnictví od příslušného ředitele nedostane informace o tom, jak ty tendry vypadaly. A pan ministr řekne: Co mám dělat, nemůžu odvolat ředitele jenom pro nějaké pomluvy..."

Pokud to je pravda, tak by takový ministr měl jít od válu.
Že dělá blbce ze sebe - to je mně celkem jedno (i když to dělá za peníze daňových poplatníků - takže zas až tak úplně jedno mně to není).
Ale že dělá blbce z normálních lidí ?
---------------------------------------
Koukaj, Zaorálek, chytnou ho někde na chodbě a daj mu pár otázek. Tomu Hegerovi.
Zeptaj se ho například jestli je olovo těžší než rádium, či zda umí vypočítat průměr zeměkoule.

To abychom věděli, jestli další jeho setrvávání ve vládě, není jen mrháním peněz daňových poplatníků.
Jako že tedy již dílo dokonáno jest.

Zaorálek, a netvrděj příště zase, že Jim neodpověděl ani na takové otázky !
To by byla blamáž, todleto...
08. 06. 2011 | 17:20

vasja napsal(a):

Kolik let jste sosani vládli? Proč jste anonymní akcie nezrušili?
08. 06. 2011 | 17:22

Cestovatel napsal(a):

Sladký:

Nejhorší byly vlády Zemana,Špidly,Grosse a Paroubkova vláda. Ty nám vedly směrem k zemím třetího světa s populismem, bezplatným zdravotnictvím a korupčími skandály typu Diag Human (podepsané Součkovou), byt Standy Grosse, Pět na stole Českých, kdy nechala zdrhnou Krejčíře (zdřejmě za úplatu).
TO BYLY TY NEJHORŠÍ VLADY
08. 06. 2011 | 17:33

Cestovatel napsal(a):

vasja:

To bych rád od Zaorálka věděl. 8 let vlády a neudělali nic. Za těch 8 let to mohli několikrát zrušit. Proč to neudělali?
08. 06. 2011 | 17:35

Midori napsal(a):

Cestovatel
Objektivně vzato, nemohu s Vámi souhlasit. Zeman musel žehlit Klause. Po něm to skutečně upadalo.

Sladký
Souhlas beze zbytku.
08. 06. 2011 | 17:38

kelt napsal(a):

Kolik asi našich politiků-statečných bojovníků proti korupci v sevřeném šiku trojkoalice vlastní akcie na doručitele podniků,které soustavně vyhrávají tendry na státní zakázky?
Vzhledem k jejich masivnímu odporu zrušení akcií na doručitele jich nebude málo-má to svoje nezpochybnitelné výhody:
-nemusí je zahrnovat do přiznání majetku
-požitky z nic plynoucí nezahrnují do příjmů
-tyto akcie vykazují vysokou bonitu jsou neviditelně směnitelné
Naši bojovníci proti korupci by byli na hlavu padlí,pokud by zákon na zrušení an.akcií podpořili-tolik fištronu ještě mají.
08. 06. 2011 | 17:42

RA napsal(a):

Zaorálku,sami tu korupci přihnojujete !!!!!! Bakalovi jste dali byty zdarma, uhelné doly jste prodali za desetinu ceny, hlavně že Stáník Křišťál zázračně zbohatl a Palas na tom úspěšně pracuje. Vy o korupci mlčte, sami se necháte korumpovat, a rádi !!!
08. 06. 2011 | 17:51

Ládik!!! napsal(a):

Pane Zaorálku,
politik, kterého bych uznával, musí mít alespoň takový morální kredit, jako já. To nemáte. Můžete hlásat, co chcete - patříte do stejné smečky, jen běžíte na levém křídle a dloho jste do ničeho nekousl.
08. 06. 2011 | 17:54

Pepa z depa napsal(a):

Milý ČESKÝ NÁRODE, je Nám líto, že to musíme říci na plnou hubu, ale co politik to lotr a co politická strana to je pelech těch lotrů. Jest-li chceme ještě vůbec někdy důstojně žíti, tak Nám nezbývá nic jiného, než zrealizovat tu GENERÁLNÍ STÁVKU na což jako občané ČR máme ústavní právo a převzít MOC A VLÁDU V NAŠÍ VLASTI do svých rukou a okamžitě zastavit tu DEVASTACI A DESTRUKCI VLASTI A NÁRODA. Prostě se všichni podívejte na stránky www.vymenilijsmepolitiky.cz a potom na email: vymenilijsmepolitiky@gmail.com nahlašte odkud jste a kolik Vás příjde ve stanovený den a to bude ten správný čas k převzetí MOCI A VLÁDY VE SVÉ VLASTI. Již se s nimi o ničem nedohadujme ať neztrácíme žádný čas a pošleme je tam kam již mnoho let patří. Tak námět a návod je na světě a teď co k tomu řeknete VY. Hezký a plodný večer přeje 4. odboj a Pepa z depa.
08. 06. 2011 | 17:59

Skála napsal(a):

To je príma diskuse. Ten krade ale tamten taky.Tak to necháme bejt.
08. 06. 2011 | 18:02

Ládik!!! napsal(a):

Skála -
"necháme to bejt" - protože kradou podle zákona.
08. 06. 2011 | 18:13

Johanna napsal(a):

Pane Zaorálku, myslím si, že již by politici místo JALOVÝCH SLOV - kecá jak John o (předstíraném) boji proti korupci, tak kecáte Vy, protože s tím nic neděláte a NEHODLÁTE DĚLAT - měli přejít od keců k činům.
Všichni politici - jak napravo tak nalevo - se věnují politice až po vyřešení svých soukromých záležitostí, odesezení času v dozorčích radách a řešení skutečností - JAK TO UDĚLAT, ABYCHOM SI JEŠTĚ VÍCE NAHRABALI (ČI SE ZE STÁVAJÍCÍHO PRŮS..U DOSTALI).
A po takovém maratonu již má každý politik (ale i VY) minimum energie pro voliče COKOLI udělat.
Přestaňte nám tu už tahat planety a buď páchněte do výroby, či vezměte na pravici klacky.
Loď se potápí, loď se potápí, loď se potápí.
Jen blázen by s tím nic nedělal.
Až to tu všechno prdne, budete odpovědný a jistě i potrestán i VY!!
08. 06. 2011 | 18:18

Jeff napsal(a):

Johano, nemáte pravdu. V tom základním ji nemáte. jediný, co by měli dělat v regionech, tak HNED opustit koalice s ODS. To jo. Ale ODS si koupí jiné zastupitele a jede se dál. Vle v parlamentu? Jen volat po nových volbách a destruovat ty blázny.A z principu ten předkládaný zákon nemůže být dobrý, koalice nemá důvěru. Žádnou.
08. 06. 2011 | 18:29

Rumcajs napsal(a):

Jejku Zaorálku !

Seděli jste ve vládě osm let. Jak to, že už není všechno dávno vyřešeno ?
08. 06. 2011 | 18:42

Aktiv napsal(a):

Potom, co tady dělá tato koalice, ale i opozice volám nějakého vlastníka bombardérů B52, aby udělal komplexní kobercový nálet od Zlořádu vlády, přes Chcanát, Posraneckou sněmovnu až po Hrad Tunel , kde sedí zločinec Klaus.
Prosím obyvatele, aby v den náletu nenápadně opustili tyto ulice a tato místa a nechala bombardér provést taktický nálet...
Zpráva o včasném odchodu vám bude doručena sms zprávou, takže buďte připraveni... Mafiány vybombardujeme.
Prosím dodatečně i obyvatele Mariánského náměstí, děkuji!
08. 06. 2011 | 19:01

Jeff napsal(a):

Aktiv: Co dělá opozice?
08. 06. 2011 | 19:50

tata napsal(a):

proboha to jste se zblaznili.

VY vykřikovači že to 8 let neudělali vyte moc dobře že vždy vladly s někym a neměli silu to prosadit,i kdyby jste měly pravdu tato vlada prosazuje reformu jak tvrdite,

nevadi Vam že tak zasadní věc tam není to se omluvit nedá,přece když to je prakticky všude,to jste tak zabedněny?VŠUDE to považujou za zasadní jen Česko je vyjimka bravo panové,opravdu ukazujete jak je pravicova politika zodpovědna
08. 06. 2011 | 19:59

Wraith napsal(a):

Jeff:

V současném stavu, který vládne v parlamentu, může tak akorát ječet. Na nic jí zatím nezbývají síly.
žádná z levicovo/středo/pravicových vlád, které měla od roku 1989 ČR. Nemohla za žádných okolností prosadit libovolné radikální změny. Až nyní, kdy je vláda a parlament zcela v režii pravicových stran, může nastat údobí jednostranně orientovaných kroků.
Popravdě: pravice zatím dokázala udělat hodně nepopulárního a kromě toho zvládla sama ze sebe udělat pořádného šaška. Je pochopitelné, že mnohé "zkostnatělé" systémy , které jsou pozůstatkem nejen komunistických vlád, ale i práva rakousko-uherského, z kterého vyházelo právo prvorepublikové.
Zmodernizovat současnou právní džungli bude práce bezmála sisyfovská, nicméně je potřeba české právo zjednodušit. Již nyní je ale vidět, že to nynější pravicový parlament nedokáže. Spíše mám obavu, že je jí povede situaci ještě více znepřehlednit. To v mnoha případech v důsledku vyzní v její prospěch, neboť svými kroky již v beztak děravém systému nadělá ještě více děr, a oni pak z mnoha lumpáren snáze vyklouznou.
08. 06. 2011 | 20:20

Petr B. napsal(a):

No hlavně nejvíc předstírá John s Bártou, Peak a spol. ODS+TOP se nechce ani předstírat. Proti těmto pokrytcům je mi spíše sympatický ten teplický senátor za ODS, který říká, že nejlepším lékem proti korupci je vše zprivatizovat. Geniální, co říkáte?.
08. 06. 2011 | 20:37

Al Jouda napsal(a):

Pane Zaorálku, proč jste v příslušné době nepodpořil snahu DEU, kterou vedla paní Ing. Drahomíra Hromádková, aby u nás zvítězily právo a pořádek? Na to tehdy nechtěl nikdo z politiků slyšet! Nyní byste to chtěli, ale je trochu pozdě.
08. 06. 2011 | 20:58

hoven napsal(a):

vrtulníku zaorálku,
proč čssd nezrušila anonymní akcie? měli jste na to 8 let. proč jste nebojovali proti korupci a prodávali jste pod cenou jeden podnik za druhym? korupci v souvislosti s pronajmem gripenů vyšetřuje několik evropských zemí. vašemu premierovi nosil miliony v igelitce nemajetný invalidní strýc a vy jste lítal vrtulníkem na oběd.
08. 06. 2011 | 21:03

stále rebel napsal(a):

Česká pravice nemůže bojovat proti korupci, protože česká pravice není nic jiného než klientelismus a korupce. Kdyby nějaký blouznivec z pravicových řad začal skutečně bojovat proti korupci, tak jej vlastní smečka zardousí, protože by ohrožoval jejich zájmy..

„V ČR neexistuje pravice, ale korupce
Jan Čulík
Potíž je, že to, co v ČR prosazují česká média jako údajnou "pravici", vůbec nemá s pravicovými, konzervativními postoji, jak jsou praktikována v západní Evropě, nic společného. Povšimněte si textu z analytického serveru Stratfor, který zdůrazňuje, že ekonomická efektivita státu se měří tím, do jaké míry prospívá podnikání občanskému celku. Znáte nějakého českého politika, zejména "pravicového", který by tuto neobjevnou, všude běžně přijímanou definici akceptoval a prosazoval?

Protivy splývají. V ČR vznikl v postkomunistické době zvláštní, patologický hybrid netolerantních, sobeckých bolševických postojů, které se projevují nejsilněji v tzv. "pravicových" stranách. Skutečnou ikonou těchto postojů je komentátor Mladé fronty Dnes, v současnosti nadšený zastánce české "pravicovosti", který před pádem komunismu stejně nadšeně ve svých komentářích hájil "výdobytky" komunistického režimu.“
http://www.blisty.cz/2010/5/5/art52383.html
08. 06. 2011 | 21:53

Doug Badman napsal(a):

Jaký anonymní akcie? To je moc složitý, vy máte radši igelitky, u toho se nemusí moc přemejšlet a jeden hned vidí, na čem je, viď Lubomíre? Jen si vzpomeň na tu od toho "gaunera", ta byla veliká, viď.
08. 06. 2011 | 22:32

kormoran napsal(a):

Rekl bych , ze levicovi soudruzi muzou byt se svym prirozenym vyvinem spokojeni. Vzdyt si urcili' stinovou' vladu! A to je vykon zasluhujici si bujnych ovaci v Lihovem dome.
08. 06. 2011 | 23:39

potížista napsal(a):

Pane Zaorálek!
Mohl bych s Vámi polemizovat na téma anonymních akcií,kdy a proč vznikly,proč už nebyly dávné zrušeny,komu prospívají atd....
Je tady ale podstatně důležitější věc.Současná situace.Vláda 118(115 ?)vládne tak jak vládne.
ČSSD, jako opoziční strana, má ideální příležitost tvrdě argumentovat proti nesmyslům připravovaným 118.
Opozici ale prakticky není vidět ani slyšet!Ty jednotlivé výkřiky jsou málo!
09. 06. 2011 | 05:33

juvel napsal(a):

Pepa z depa 17:59
Generální stávka, převzetí moci a vlády v naší vlasti do rukou lidu, zastavení devastace a destrukce vlasti a národa, to už tady v minulosti bylo, naposledy v listopadu 1989. A výsledek je takový jaký je. Zřejmě by to chtělo ještě i hlubší změnu a v tom je ten zakopaný pes. Tím nechci říci, že jsem proti generální stávce a odchodu této totálně zdiskreditované vlády.
09. 06. 2011 | 07:45

Petr napsal(a):

A jak bojovali proti korupci vlády ČSSD hlavně za vedení Grossem a Paroubkem? Křišťálový Standa vystudoval levou zadní VŠ při desítkách prý náročných státních a stranických funkcí a poté co přepustil funkci premiéra Paroubkovi, se z něj stal jeden z nejbohatších lidí na světě. Paroubek co jeho vláda osvobodila katarského pedofila, začal prohlašovat" a kdo z Vás na to má?" A i dnešní ČSSD se snaží vše ututlat. I když důkazů bude v Lidovém domšě více než dost.
Takže jedni jste za 18 a druzí jsou bez dvou za 20.
09. 06. 2011 | 07:53

pgjed napsal(a):

Pane Zaorálku,

Tato vláda předstírá stejně, jako by předstírala ta vaše. Nesnažte se nám tu namluvit, že jsou motivace a zájmy špiček socdem jiné, než špiček ODS! Na každém kroku se můžeme přesvědčovat, že oposmlouva nejenom dále platí, ale úspěšně se rozvíjí a oběma partajím kryje jejich lumpárny. Teď se k vám ještě přidali topenáři, takže těch vymetačů veřejných rozpočtů začíná být na možnosti nás daňových poplatníků příliš. Doufám, že si to již lidé uvědomují a v příštích volbách nezvolí žádnou z těchto stran. Čert s vámi a aby do vás husa kopla.
09. 06. 2011 | 08:03

Sladký napsal(a):

Pro ty, kteří tvrdí, že ČSSD jer stejná, jako ODS- jak je možné, že analýza tiskových médií ukazuje něco zcela jiného?
Jak je možné, že pravičákům není úplně jedno, kdo vládne? Jestliže jsou obě strany stejné, proč nevolí ČSSD? Výsledek by přece byl naprosto stejný,ne?
Všechny tyto řeči jsou jen jen jedna jediná VELIKÁ MYSTIFIKACE, MANIPULACE, nebo jednoduše LEŽ.
Jejím cílem je znechutit levicově smýšlející a slušné lidi, odradit je od účasti ve volbách, protože ti z pravice, tedy různí šibalové a zmanipulované hlupáci k volbám SAMOZŘEJMĚ příjdou.
Zkrátka- čím méně slušných lidí příjde k volbám, tím lépe pro ODS a celou pravici. Až tak je to jednoduché, vážení přátelé i ne-přátelé.
ČSSD samozřejmě není stranou světců, Dušínů a Timurů, i v ní se samozřejmě a nutně najdou šibalové- ale ODS od počátku BYLA A JE ŠIBALSKOU STRANOU.
A že pořád vytahujete Grosse? Ale ten přece musel odstoupit a byl zbaven všech stranických funkcí! Přitom šlo z počátku o pakatel.. srovnejte to třeba s Drobilem,Vondrou,Bartákem atd,atd....
09. 06. 2011 | 08:57

stále rebel napsal(a):

Pro Petr.
Katarského prince osvobodil především Pavel Němec
a ten byl z Unie svobody - Demokratická unie (US-DEU) byla to česká liberální pravicová strana, s kterou byly spojené i další skandály. US měla v Paroubkově vládě tři ministerstva, další ještě KDU.
09. 06. 2011 | 09:19

zemedelec napsal(a):

Pane Sladký.
Naprosto s Váma souhlasím.
Jak někteří píši,že stím měla ČSSD zatočit když vládli.Za doby vládnutí Zemana to nešlo,víme proč,během druhého období se to ani neotevřelo.Neznám údaj kolik těch firem asi bylo,aby se to muselo rychle řešit,to by mohl dodat p.Zaorálek.Za vlády Topolánka,už byl zaznamenám nárust těchto firem a šlo to rychle nahoru,současne byl zaznamenám i nárust vyvedení firem do daňových rájů.
09. 06. 2011 | 09:26

Rumcajs napsal(a):

Sladký:

Zase plácáš jak opilej ukrajinec. Není to tak dávno, co jsem sem napastoval nepatrnou část korupčních afér ČSSD a panu Stejskalovi málem došly stránky na blogu.

Jestli někdo tvrdí, že pravice a levice jedno jsou, tak leda ve zlodějnách. V přístupu k ekonomickému vedení země určitě ne.Proto je pro myslícího člověka nemyslitelné, tu stranu troubů a mafiánů volit.

Kdo tvrdí, že ČSSD krade méně, či se jedná jenom o excesy je placenej hlupák.
Všechny tyto řeči jsou jen jen jedna jediná VELIKÁ MYSTIFIKACE, MANIPULACE, nebo jednoduše LEŽ !
09. 06. 2011 | 09:44

Sladký napsal(a):

:o))) Piš si co chceš.Tebe zde už nikdo nebere vážně-s výjimkou několika omezenců.
Ti ostatní dobře ví,že ODS není strana ani občanská,ani demokratická, proč a jak vznikla čí ekonomické a politické zájmy od počátku hájila a hájí. Když se porcoval veliký medvěd a rozdělovalo se to obrovské NIC co zde zbylo po komunistech :o)) ČSSD byla malou, bezvýznamnou straničkou, která nemohla vůbec do ničeho mluvit.
Pokud jde o ekonomické vedení země, pak každá doposavadní pravicová vláda způsobila hospodářský pokles a celkový úpadek. Viz zprávu německých podnikatelů.Ta mluví o tom, jak katastrofálně se zhoršily podmínky u nás od roku 2006.
09. 06. 2011 | 09:52

Sladký napsal(a):

Pozn.Já možná plácám jak opilý Ukrajinec-ale ve srovnání s tebou, komická postavičko, je opilý Ukrajinec něco jako Einstein. Ten nick sis zvolil fakt dobře, patrně zafungovalo podvědomí.
Tím jsi bohužel jednou provždy vyčerpal svou rozumovou kapacitu.
09. 06. 2011 | 09:55

Seneca napsal(a):

Wright:
1/ Souhlasím, že je třeba výrazně zjednodušit naše právo - ale máme vůbec nějaké čestné a férové právníky s rozhledem, aby takové zákony připravili a dali k celonárodní diskusi a schválení referendem, že poslanecká sněmovna musí tyto zákony přijmout? Nebo máme jen Vesecké, Němce Kalvody a Sokoly a jim podobné?
2/ Španělskou zemi já mám rád, o Španělsku si zpívám ... tam teď probíhá asi v 50 - 60 městech demokracie reálná - "15 M" - velmi připomíná naši Sametovou - denně se tam na náměstích shromažďují statisíce lidí - mladí, staří, lidé s dětmi a volají po tom, aby jejich politici konečně začali pracovat v jejich prospěch, a ne ve svůj vlastní, svých stran, klientelistických sítí a bank... 8.6, bylo velké shromáždění před parlamentem nově zvolených poslanců...
V médiích se o tom téměř nepíše, ale na Youtube si to může, kdo chce najít...
Je to veliká inspirace... CO PRO NÁS A NAŠI ZEMI DĚLAJÍ NAŠI POLITICI ???
Připravují zákony, které tuto zemi 20 let jen vysávají v jejich prospěch.
Není čas i u nás začít opět zvonit klíči na náměstích? Jenže, kdo to u nás zorganizuje a postaví se tomuto celorepublikovému hnutí do čela? Kde jsou naši čestní policiti? Pár se jich do Parlamentu i Senátu dostalo - Farský, Dienstbír jr, Denemarková... Jenže je jich stále málo a dosavadní politický systém je semele a vyvrhne - Hromádka - KDU...
Dokud se nevyprofiluje víc lidí jako tito a další, o kterých zatím nevím/nevíme
a další desítky, stovky MICHÁLKŮ - můžeme si jen takhle psát na webu - a našim mocipánům to je jen pro pobavení...
Ale snad se ledy začínají trochu hýbat, když HUŠÁK nedostane svůj ZLATÝ PADÁK.
Že by se nás politici začínali konečně už trochu obávat? To by bylo skvělé :))
3/ Bylo potřeba připravit pár zásadních bodů a na nich trvat - pak se můžeme začít také shromažďovat na náměstích s klíči.
Navrhuji např.
A/ Všechen zisk z loterií řádně zdanit do státního rozpočtu - bez vyjimek!
B/ Všechny firmy, podnikající na našem území, musí mít sídlo registrace zde = nostrifikace (bylo za Rašína) - tj. odvádět daně ze zisku zde.
C/ Dovolit právnickým i fyzickým osobám odvádět určité % ze zisku/ze svých daní na bohulibé účely dle vlastního uvážení - kdo miluje fotbal - nebo se chce jeho prostřednictvím zviditelnit, bude ho podporovat - určitý klub, kdo miluje kulturu, bude podporovat určité divadlo, museum, knihovnu apod. Kdo je věřící, bude přispívat na svůj kostel/církev, altruista bude mít možnost odvádět část daní na dětské domovy, pečovatelské ústavy apod. Dosaď si každý dle svého gusta. Nevěřím, že jsme takoví sobci, aby to po nějaké době nefungovalo, protože se prosází i vybere v různých sbírkách obrovské množství peněz.
Nechci už svými daněmi přispívat na OpenCard a statisíce podobných tunelů !
Přidejte si každý svůj názor a návrh....
Pak můžeme vyjít s klíči na náměstí a opět zvonit. Denně v 19.00 na náměstích.
Začít můžeme v Praze u domu na Václavském, který chce nechat náš kulturní ministr zbourat. Ale nemá smysl, aby malá skupinka lidí protestovala JEN KVŮLI
JEDNOMU DOMU a jiná malá skupinka proti něčemu jinému. TO NIC NEVYŘEŠÍ... Zatím jsme našim politikům pro smích a aby mohli v klidu připravovat další zákonná zvěrstva, hrají nám PIMPRLOVOU KOMEDII a my jim toto divadélko zatím baštíme.
JAK DLOUHO JEŠTĚ?
Španělskou zemi já mám rád, o Španělsku si zpívám...
V Madridu se bojuje za Prahu - jako ve 30. letech minulého století.
viz Youtube MADRID 15 M jsou tam spousty videí - je vidět statisíce lidí v ulicích, klidných, s holýma rukama, ale jasně srovnanýma myšlenkama.
Španělsky neumím, ale je tam občas i text v angličtině.
09. 06. 2011 | 09:57

Dočekal napsal(a):

Sladký:

ODS jako politická strana vznikla před dvaceti lety na základě zločinného spolčení.
Jejími hlavními protagonisty byli bývalí komunisté, veksláci a moderní zlatokopové.
Tehdy to ale stačil "ukočírovat" její předseda, pan inženýr Václav Klaus. Jedinci, kteří si "hrábli" příliš hluboko a příliš okatě (Macek, Čermák), byli jím donuceni k tomu, aby se stáhli do ústraní.
To, že si pan Václav Klaus při své nesporné genialitě nevzpomínal na to, jakým způsobem byla pomocí sponzorů financována jeho strana (Lájos Bácz a Rádživ Sinha, Pepa z Hongkongu) je věc jiná. Tehdy šlo panu Václavu Klausovi doslova o všechno a tak je to jeho lhaní pochopitelné.
Pana inženýra Václava Klause coby politickou mrtvolu přivedl k životu jeho dávný přítel pan inženýr Miloš Zeman tím, že s ním coby předsedou ODS uzavřel v roce 1998 takzvanou "Opoziční smlouvu," ve skutečnosti největší podraz na voličích, jaký se tady udál po roce 1989.
Dovolím si zde něco z toho připomenout.
--------
Co také prohlásil pan inženýr Miloš Zeman:
Září 1996: „Premiér Klaus je pohromou pro ČR, protože z ní udělal obrovskou Potěmkinovu vesnici.“
Květen 1997: „Vylučuji možnost velké koalice s ODS, protože by to byl podvod na voličích.“
Říjen 1997: „Klausova vláda totálně selhala, měla by odejít, protože této zemi škodí. ODS zemi politicky destabilizuje. Zodpovědnost sice nese celá vláda, ale nejvíce její předseda Václav Klaus.“
Červen 1998: „Programy obou stran jsou neslučitelné a ODS se navíc stává stranou jednoho muže.“
Říjen 1999: „Naše vláda si vede dobře a podařilo se jí vyvést zemi z krize.“
To už ale vládla ČSSD společně s ODS po podpisu Opoziční smlouvy, největšího podvodu na občanech této země po tzv. Sametové revoluci v listopadu roku 1989."
--------
Problém dnešní ODS je v tom, že nástupce pana Klause v čele ODS pan Mirek Topolánek tuto zásadu samoočisty strany nejen že opustil, ale naopak si ty "zlatokopy" vybral jako své spolupracovníky. Konkrétní jména zde jistě nemusím uvádět.
Pan Petr Nečas je dnes už zcela v područí a ve vleku "kmotrů." Jeho každodenní "odvolávám, co jsem odvolal a slibuju, co jsem slíbil" je už únavné. Jeho silná slova, vzápětí následovaná ústupem do předem připravených pozic jej staví do role manžela, který je pod pantoflem a zoufale se snaží přesvědčit všechny okolo o opaku.
To, že skutečným premiérem této vlády je pan Miroslav Kalousek, je zřejmé už dávno. To jen skalní příznivci ODS a smluvní diskutéři se nás snaží přesvědčit o opaku.

Nejsmutnější (tedy alespoň pro mne) je poznání, že politiku této asociální vlády veřejně (tedy i v těchto diskusích) podporují už jen jedinci, o kterých se u nás na dědině říkávalo, že jsou "jednodušší." Problém je v tom, že tito jedinci jsou navíc ještě útoční a sprostí.
A právě proto zůstávám a budu své názory do těchto diskusí vkládat i nadále. A to i přesto, že některým jedincům naskakují pupínky už v momentě, kdy si přečtou moje příjmení.
09. 06. 2011 | 10:11

Seneca napsal(a):

Někde na webu je myslím přehled o tom, jak hlasovali naši politici...
Bylo by pěkné v nějakém blogu dát přehled,jak kdo hlasoval v případě Solárního tunelu a pak požádat každého jednotlivého politiky, který hlasoval ANO PRO SOLARNI TUNEL, aby vysvětlil proč. Pokud má anonymní akcie v takové firmě, asi to neřekne. Pokud odhlasoval a nevěděl co = nedomyslel důsledky, měli bychom to vědět, protože takový člověk nemá v parlamentu co dělat a měl by mu být zabaven majetek - jeho i jeho rodinných příslušníků. Měl by být okamžitě odvolán a nahrazen dalším z kandidátky té které strany. A podobně by se mělo postupovat i u dalších norem, které - nejen finančně - poškozují tuto zemi.
On by se nám Parlament za pár let vyčistil... protože šibalové by už nekandidovali. A ti, co jsou solidní - např. se takovým zdál p. Gajdík - by ten systém už nesemlel...
09. 06. 2011 | 10:13

Dočekal napsal(a):

Rumcajs:

Stále dokola žasnu nad tím, jakým způsobem mrhá absolvent VŠB v Ostravě a úspěšný podnikatel, vystupující v těchto diskusích pod nickem Rumcajs nejen svými schopnostmi, vzděláním a inteligencí, ale hlavně pak svým drahocenným časem.

Nebo že by ve skutečnosti bylo hodně pravdy na tom, že si tady tento "jednoduchý" člověk těmi svými primitivními výkřiky přivydělává jako smluvní diskutér? Ono by této možnosti totiž nasvědčovalo mnohé. Mimo jiné také to, že "diskusní" příspěvky tohoto jedince je možné nalézt v těchto diskusích v kteroukoliv denní či noční dobu.

Podle mne se za nickem Rumcajs ve skutečnosti skrývá obyčejná "socka." Navíc "socka" pravicová!
Pravičák s holým zadkem - neuvěřitené!
No, když měl tento jedinec puzení k tomu, aby se nám tady před koncem loňského roku pochlubil absolutoriem na VŠB v Ostravě... Podotýkám, že v anonymní on-line diskusi!
Já bych si podle úrovně jeho "diskusních" příspěvků tu školu tipnul maximálně tak na VUML. Tomu by kromě primitivismu také napovídalo to jeho neustálé soudružské tykání.
Zvyk je holt železná košile a co se v mládí naučíš...
09. 06. 2011 | 10:26

jo napsal(a):

Já se musím smát jak někteří jedinci volící jakopravici kvičí nad Standou Křištálem apod zlodějích a na druhou stranu volí zloděje nesouměřitelně větší...něco to vypovídá o jejich mentalitě
09. 06. 2011 | 10:29

Sladký napsal(a):

Dočekal- zdravím, dík za doplnění.
Jinak mám ještě jednu perličku.Včera jsem se od zdejšího čističe diskusí dočetl, že "někteří diskutující bohužel reagují na agresivní a urážlivé příspěvky jiných diskutujících a neuvědomují si, jak tím škodí diskusi." Není to zcela přesný citát a opravdu nemám chuť tuto neuvěřitelnou PERLU a výtrysk čiré oduševnělosti hledat. Takže to nejsou autoři agresívních a urážlivých příspěvků, kteří narušují tuto diskusi,depak. Na vině jsou ti, kteří se proti agresivitě a urážkám ohrazují. Přiznám se, že něco takového jsem snad dobrých dvacet let nikde nečetl.Nevěřil jsem vlastním očím a doteď nemohu uvěřit, že pan Stejskal mohl něco tak zcestného napsat. Třeba se ho zde někdo snaží totálně zdiskreditovat, jinak to nelze pochopit.
09. 06. 2011 | 10:40

vmk napsal(a):

Jo, to taková ČSSD se v době své vlády do toho pořádně opřela!!! To bylo pronikavých změn a křišťálové čistoty na politické scéně. Kazili to jen různí Palasové, Zgrabové, kakaoví Krausové, Drátové a další. Jinak ČSSD prokázala, že své předvolební sliby myslí naprosto vážně. (Když je ovšem nezapomene.) Probůh, připadám si jako v panoptiku, kdy jeden kašpar kritizuje druhého, aniž by pohlédl do zrcadla a zjistil, že je úplně stejný.
09. 06. 2011 | 10:45

Rumcajs napsal(a):

Milému Sladkému:

Navrhuju soutěž Cukrouši. Já aféru,ty aféru.
Kdo vydrží dýl.

Já vykopávám:

Bamberská aféra V březnu 1998 Česká televize v pořadu Nadoraz uvedla, že vedení ČSSD v roce 1995 navázalo kontakty s česko-švýcarskými podnikateli. Výsledkem jednání měla být dlouhodobá půjčka pro ČSSD výměnou za možnost ovlivňovat ekonomický vývoj v ČR po případném volebním vítězství ČSSD. Memorandum z jednání údajně podepsali tehdejší předseda ČSSD Miloš Zeman, první místopředseda strany Karel Machovec a předseda Strany zelených Jaroslav Vlček, který později vstoupil do ČSSD. Zeman připustil, že byl v podobné záležitosti osloven, nabídku však odmítl.
09. 06. 2011 | 10:54

Sladký napsal(a):

Rumcajsi,naprosto nepochybuji o tom, že jsi víc než dostatečně zásobený sbírkou nejrůznějších "kauziček" ,které,přestože jsou našimi nezávislými pravicovými novináři nafouknuty a rozmazány k nepoznání nemohou ve svém souhrnu ani zdaleka svou závažností vyvážit kauzy Čistička,ProMopro,Pandury,Opencard, Blanka a další a další, ve kterých vždy šlo o stamiliony a NIKDY ZA NĚ NIKDO NENESL ani politickou zodpovědnost. A to nemluvím o Melčákovi,Pohankovi a dalších zkorumpovaných či zastrašených poslancích, následně jdoucích na ruku ODS.
Můžeš si psát ce chceš,imponovat to bude nanejvýš tobě podobným figurkám, neschopným objektivního pohledu na realitu.

Dodám ještě-tvá předchozí reakce mne docela pobavila. Tak v ODS jsou i podle tebe stejní zloději, jako ČSSD, jen mají daLEKO LEPšÍ HOSPODÁŘSKOU POLITIKU.
:o)))) To se ti fakt povedlo.
09. 06. 2011 | 11:09

Koledao napsal(a):

Líbí se mně jak tu stateční občané levicového vidění světa bojují za zrušení anonymních akcií aniž vůbec něco vědí o fugovaní akciového trhu. Jen melou mantru veleduchů jako jtrhu. Jen melou mantru veleduchů jako je autor blogu. Problém korupce není ve vlastnictvíakcií, ale v morálce. A ta je u nás vepsí zleva do prava.
09. 06. 2011 | 11:12

Rumcajs napsal(a):

Co je Cukrouši ?

Dochází argumentace a přichází víra ?
Já tě ale chápu. Být socanem, taky bych se nepouštěl do předem ztraceného boje.

Tak si tady blafej dál.Kdo si hraje, nezlobí.
09. 06. 2011 | 11:15

jo napsal(a):

Rum-cajzl

nefňukej že si s tebou nikdo nechce hrát
09. 06. 2011 | 11:18

Sladký napsal(a):

Koledao,cituji:"Morálka je u nás vepsí zleva doprava".:o)) Jistě. Představte si ty davy nemorálních socek, jak ze svých dávek korumpují státní úředníky a shrabují do kapes předražené zakázky. Vy jste též dobrý srandista.
09. 06. 2011 | 11:23

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text, který byl v rozporu se zdejšímm Kodexem, neboť se jeho autor vydával za někoho jiného, v tomto případě za administrátora těchto stránek (Kodex viz záhlaví každé diskuse).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
09. 06. 2011 | 11:24

Rumcajs napsal(a):

Sladký:

Copak ty nevíš, že socky nedělaj ? Tak proč by korumpovali ?

Ale ono to jejich nic nedělání stojí dost peněz. Odhadem tak 50 mld ročně.
09. 06. 2011 | 12:27

Dočekal napsal(a):

Sladký:

Zdravím též.
Promiňte mi, prosím, opožděnou reakci. Musel jsem vyřídit jeden problém, který má se mnou editor těchto diskusí.
Pokud chcete vědět víc, nahlédněte do diskuse pod blogem pana Davida Ratha.

To, že nick Rumcajs je ve skutečnosti smluvní diskutér, je už jasné každému, kdo tu jeho každodenní mnohahodinovou činnost dokáže sledovat. To, že tomuto vysokoškolsky vzdělanému jedinci a úspěšnému podnikateli tady projde všechno (včetně komolení vašeho nicku), toto moje přesvědčení pouze umocňuje.

Proč a z jakého důvodu se na tomto dříve velice slušném diskusním serveru poslední dobou pohybují takovéto existence, tak o tom si netroufám spekulovat. Hlavně že se tady stále najde dost těch, kteří mají puzení k tomu, aby volali k pořádku Václava Dočekala.

Nejvíc ze všeho mi tady vadí zjevné a ničím neskrývané prezentování vyložených lží, vydávaných ovšem za zjevenou pravdu. Pro mne jako pamětníka dob nedávno minulých je to o to horší, že to v mojí mysli vyvolává jisté nepříjemné vzpomínky. Takhle to tady totiž vypadalo v době, kdy se hroutil ten nenáviděný komunistický režim. Tehdy ten skomírající režim obhajovali už také jen práskači a poskoci těch přelistopadových komunistů.
U nás na vsi se říkávalo, že když kobyla chcípe, tak nevíc kope.

Proč mám takový nutkavý pocit, že teď už se to všechno zase jen opakuje?
09. 06. 2011 | 13:25

Zbyněk napsal(a):

Sladký a další přisládlí.....
Jenom nerad se montuji do občanské války s Runcajzem, ale levice zde vládla 40 let a dle mého mínění to byla katastrofa po všech stránkách a tam kde ještě nezkončila jsou hladomory. O naší pravici jsem si již také přestal dělati iluse. Chamtivost a shánění peněz na příští volby je napravo i nalevo příšerná. Jediným řešením je zrušení součastných politických stran a povolení dvou. Modrých a červených nebo zelených a černých. Zvítězí pouze jedna a vládnout bude muset s plnou odpovědností čtyři roky, když špatně tak nastoupí ta druhá. Pokud se to nestane, bude tento nesmírný bordel pokračovat, až do úplného zničení této země a co je nejhorší, tento marasmus se posunul již do pater mnohem nižších. Včera jsem v televisi sledoval pořad o vykolejení vlaků. Někdo si dal práci a oznámil, že po havárii jsou na trati stále volné šrouby, odpovědný pracovník místo okamžitého vyslání dresiny s pracovníky nám televisním divákům sdělil, že je to nepodstatné a nic nehrozí. Takový člověk by v normální zemi byl hnedle druhý den na úřadu práce. Naše dráhy najmou pana ombutsmana, místo aby za ty prachy zaměstnaly 150 lidí na kontrolu kolejí. Pravice - levice šuma fuk pouze nesmírný český bordel.
09. 06. 2011 | 14:56

Dočekal napsal(a):

Zbyněk napsal(a):
Sladký a další přisládlí.....
-----------------
Aha. Takže za ten šlendrián, který tady panuje v této době (správně jste vzpomněl přímé ohrožení cestujících a majetku na naší železnici) můžou ve skutečnosti předlistopadoví komunisti.
Velice zajímavý názor! Mohl byste jej, prosím, poněkud rozvést? Byl bych vám za to opravdu moc vděčný. Já se totiž i ve svém věku čtyřiašedesáti let rád dozvídám stále něco nového.

Děkuju předem.
09. 06. 2011 | 15:15

OndrejvonH napsal(a):

Zbyněk: Pletete jabka z hruškama. ČD žádné lidi na kontrolu kolejí místo placení ombutsmana zaměstnat nemohou, jednoduše proto že jim ty koleje nepatří a oni jsou pouze dopravce který po těch kolejích jezdí.
09. 06. 2011 | 15:17

Zbyněk napsal(a):

Dočekal....
Je to úplně jednoduché, 40 let jsme byli vychováváni k naprosté nezodpovědnosti. Dvě generace, které musely své potomky přizpůsobit situaci. Kradli úplně všichni ať byli jaké koli profese. Lidé se zašívali, pracovní morálka byla příšerná, ale nemá význam to rozvádět, jen mne zaráží, že při svém věku jste jiného mínění. Nebyl jste v emigraci?
ondrejvonH...
To je fuk, podstata je důležitá, jde o životy tak ať se šábnou.
09. 06. 2011 | 15:43

bob napsal(a):

to Zbyněk
Tak bacha voe, já nikdy nic neukradl.
09. 06. 2011 | 15:53

tata napsal(a):

pane ZBYNĚK

NEPOVYDEJTE KOLIK JSTE SI NAKRAD?vyte ja ani drobet,a makal sem jako šroub,a plno jinych taky kde jste to četl nebyl jste vy v emigraci?

TOTO POVRCHNI hodnocení muže jen demagok.

KDYBY JSTE řekl 50 leta zločina,prosim ano,kdybyste řekl sekali se lidi co vyčnivaly prosim ano,našlo by se dalšich plno chyb zrovna tak pozitiv,řic to jako vy je tak usměvné kolik je VAM NEZNATE TO NAHODOU JEN S vypravění.

MUSIM se smat když to co pišete mi řika ktery vte době nežil ,nebo jestli žil tak učelově lže.
ASI JAKO TED KDYBYCH napsal že všichni kradou ted, přesto mira zlodějen je mnohonasobně větší,proč protože kromě par špiček,ani ty krajsky tajemnici nemohl krast neomezeně,jinak dostal přes ruce,jak měl okresní vic nakradeno a ukazoval by to ty nadnim mu tospočitaly,oproti dnešku si mužete postavit legoland a nikdo neřekne ani popel naopak přesto že to třeba nakradete jste važeny...........ale zrovna tak nemohu řict že kradou všichni

VIDÍTE KAŽDY CIKAN HADA PODLE SEBE JA SEM BYL VYCHOVAN K POCTIVOSTI,svědomosti,neukrad sem nikdy nic,pracoval skorem cely život od rana do večera rekord mam 360hodin a to poctivě odpracovany kdy sem třeba deně zavařil trubku na rengen o pruměru 1200 sila 22mm,kdo tomu rozumí vy že to zavařit je opravdu využit plně těch 12 hodin s 1hodiny přestavky takže čisté 11h............takže mluvte za sebe.
09. 06. 2011 | 16:18

Zbyněk napsal(a):

BOB....
Co jsi dělal? Víš já mám kamaráda, mám ho rád a když jsem mu řekl, že za sociku každý kradl, také se ohradil, je to učitel,já nekradl. Na moji otázku jestli si nikdy nevzal propisku,nebo sešit, jsem se dozvěděl, že to je přeci něco jiného. Není, je to stejná krádež jako nerezová koncovka k výfuku, když někdo pracoval v továrně. Podstata je výchova ke zlodějině a podceňování co zlodějina je a co ne. To bude pravděpodobně tvůj případ.
tata....
Zmiňuješ krajské tajemníky, že nemohli krást. Oni nejenom kradli, ale dělali i bissnis. Probíhalo to úplně jednoduše. Nakoupili ve speciální prodejně do které měli poukázky nedostatkové zboží, televise, vrtačky, nemá cenu rozvádět protože nebylo nic, to prodali pinglovi v restauraci kam chodili na pivo a ten to prodal členovi JZD, který prachy měl. Všichni jsme byli spokojeni,protože přežít bylo to hlavní. V emigraci jsem nebyl, možná že to byla chyba.
09. 06. 2011 | 16:49

Zbyněk napsal(a):

tata....
Ten svar jsi měl hotový za čtyři hodiny.Probíhalo to tak, že jsi do úkosu naheftoval pětky elektrody, které jsi pak rozvařil čtyřkama i když jsi měl předepsané trojky,takže jsi ošulil,protože cikáni jak píšeš nekradou o osm hodin. Nezlob se ale jak jinak mám odpovědět?
09. 06. 2011 | 17:01

Dočekal napsal(a):

Zbyněk napsal(a):
Dočekal....
Je to úplně jednoduché, 40 let jsme byli vychováváni k naprosté nezodpovědnosti. Dvě generace, které musely své potomky přizpůsobit situaci. Kradli úplně všichni ať byli jaké koli profese. Lidé se zašívali, pracovní morálka byla příšerná, ale nemá význam to rozvádět, jen mne zaráží, že při svém věku jste jiného mínění. Nebyl jste v emigraci?
ondrejvonH...
To je fuk, podstata je důležitá, jde o životy tak ať se šábnou.
09. 06. 2011 | 15:43
------------------------
Pokud je vám méně než třicet let, tak se vašim názorům nedivím.
Pokud je vám víc než čtyřicet, tak v tom případě se divím velmi.

Jinak ve vašem případě platí víc než u ostatních diskutujících ono známé "Podle sebe soudím tebe."
Ale jako pokus o omluvu dnešního všeobecného marasmu to bylo dobré. Jistě si za to vysloužíte alespoň virtuální podrbání za ouškem.
Ale pozor! Za pravým, jedině za pravým!
09. 06. 2011 | 17:04

Zbyněk napsal(a):

Dočekal....
Kdyby mě bylo třicet, tak bych nemohl vědět tak přesně jak to probíhalo.
09. 06. 2011 | 17:43

tata napsal(a):

pane Zbyněk

PRAVĚ když čtu vaší odpověd je vidět že znate houby,takovy svar si nedovolite ani na povnostní konstrukci natož na potrubí plynovem a na rengen

no vaše odpověd měla tu samou uroven jako o te zodpovědnosti nevite zhola nic
10. 06. 2011 | 01:23

tata napsal(a):

zbyněk

přečti si pořadně a pak reaguj,ne že nekradli ale jen do určité vyše vic nemohl ,nemohl myt 3 auta 5 baraku mohli žrat ne mlaskat,no prostě vyš houby
10. 06. 2011 | 01:28

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden obsahující hrubou nadávku ("dobytku"), neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
10. 06. 2011 | 12:42

Zbyněk napsal(a):

bobe....
Je mi to jasné jsi mlád a za socíku jsi nežil. Právě čtu v novinách něco o třetím odboji. Tak to je také téma, dočítám se, že odškodnění dostanou také bývalí komunisté, kteří v 48 lítali ve svazáckých košilkách, vyháněli sedláky ze svojich domovů, znároďnovaly fabriky, holiče, kteří stříhali za dvě kačky a ševce kteří na tom byli ještě hůř. V 68 šlápli do h.... a stali se disidenty, dnes dostanou 100000 a ukradené majetky nebyly ještě ani navráceny. Nyní se do mne zase plno lidí pustí, že závidím. Ne mám mnoho špatných vlastností ale tato mne míjí. Všem těm Kohoutům, Pithartům a jak se všichni jmenují to přeji, ale celému světu jsme pro srandu.
10. 06. 2011 | 12:55

bob napsal(a):

to Zbyněk
To snad není pravda. Nechte si už toho vašeho věštění. Moc Vám nejde. Je mi 48, takže nějakej ten pátek jsem v něm žil.
reagoval jsem podrážděně, protože mi vadí lidé, co hážou všechny do jednoho pytle. U mne ste se spletl a teď podruhé.
Se zbytkem Vašeho příspěvku samozřejmě souhlasím.
Omlouvám se za moje zbytečně útočně vedené reakce.

to stejskal
Omlouvám se i Vám. Nějak mi to ujelo. Ještě jsem tam měl "neser", to se může? Jen tak, pro příště:-)

Příjemný den a víkend oběma
bob
10. 06. 2011 | 13:22

Zbyněk napsal(a):

bobe....
Mě to nevadilo...
10. 06. 2011 | 13:38

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy