Růžové letenky
Jen mě tak přitom napadlo, jak si prodejci letenek ověří, že cestující patří ke 4% minoritě. No, asi jim nezbude než nabídku formulovat tak, aby ji mohli využít osoby stejného pohlaví, ať už partneři, milenci, či kamarádi. Vlastně jednoduše – všichni singles nebo registrovaní. A proč také ne.
I když sám jako gay nejsem zastánce vyčleňování minority „za každou cenu“, podobná nabídka produktů pro zákazníky z 4% menšiny mi přijde přirozená, zejména na volném obchodním trhu. O to víc mě zarazila slova mluvčí ČSA, která v tisku uvedla, že ČSA s ničím podobným nepočítají. Proč? Inu - šlo by prý o diskriminaci. A tak se ptám: speciální ceny letenek pro mládež nediskriminují střední generaci? Speciální ceny pro rodiny s dětmi nediskriminují singles? Podle této logiky by přece byla diskriminací každá speciální cenová nabídka pro kohokoli.
Stejně si myslím, že za tím vším je daleko víc PR než obchodní strategie. Společnost ukáže, že je tolerantní, netypickou nabídkou si zajistí publicitu a tvoří tak svůj image. A dokonce tím odkrývá také image konkurenčních společností. Nepomohly nám SAS dozvědět se více také o ČSA?