Vysoká hra s novináři v roli užitečných idiotů

29. 03. 2013 | 18:48
Přečteno 4164 krát
Už několik dní čekám, kdy se naše média hlavního proudu postaví čelem ke dvěma případům zahájení trestního stíhání: členů Rady pražského magistrátu kvůli Opencard a předsedkyně Energetického regulačního úřadu Aleny Vitáskové kvůli pochybení v záležitostech solárního byznysu.

Zatím jsem se dočkal pouze na internetu, kde to István Léko napsal bez obalu: Mafie se brání. Vorlíčková a Vitásková se jí připletly do cesty. Abych nebyl nespravedlivý, byly to středeční "Události komentáře" na ČT24, které se snažily podívat na případ pražského magistrátu alternativním pohledem. Také Jiří Leschtina se dnes v Hospodářských novinách pozastavuje nad "podivností" případu Opencard, dosud vyšetřovaného pražskou protikorupční policií, který převzala expozitura jednotky pro boj s organizovaným zločinem z Českých Budějovic. "Dokud se neobjeví věrohodné odpovědi... je nutné být ve střehu," dodává Leschtina a já s ním souhlasím.

Tím více je třeba být ve střehu u případu Aleny Vitáskové, který vlastně není výhradně jejím případem, ale případem jejích podřízených. O tom, pod jakým tlakem pracuje, promluvila v Otázkách Václava Moravce před šesti týdny 17. února. Zde je přepis:

Alena Vitásková: - V době, když jsem požadovala a chtěla, ať se zahájí některé audity, když jsem velmi usilovně bojovala proti novému zákonu o podporovaných zdrojích, který rozšiřoval podporované zdroje například o biometan, tak shodou náhod zasedala nebo měla sezení skupinka v olomoucké restauraci, která dostala zakázku na moji osobu na to, jak mě dostat z úřadu pryč.... tato skupinka, ve které údajně byli bývalí zaměstnanci ministerstva vnitra a BIS pan Heger, pan Páč, řešili, jak tento úkol nebo toto zadání splnit. Dokonce uvažovali, že si k tomu vezmou média jako je pan Kmenta nebo pan Hrbáček nebo paní Klímová. Takže toto všechno se údajně odehrávalo již v prosinci roku 2011.

Václav Moravec: - A kdo je zdrojem té vaší informace, to můžete říct?

Alena Vitásková - Pane redaktore, to není na televizní vysílání, byla jsem povinna to říct, když reaguji na otázky související s tím, že já mám nějaké máslo na hlavě. Já, pokud mám máslo na hlavě, tak to jsou tuny másla, ale to co založilo předcházející vedení, protože já řeším v této chvíli hromady věcí, které založilo bývalé vedení regulačního úřadu a žaloby, které mi od soudu chodí, se vozí u nás na paletovém vozíku a jsou to všechno věci z minulosti.

Jména novinářů, která Vitásková uvádí, stojí za povšimnutí. Neboť kdo dal do oběhu zprávu o tom, že proti předsedkyni ERÚ bylo zahájeno trestní stíhání? Byl to ve středu 27.3. server idnes.cz, od kterého pak informaci převzala další média. Autor? Jana Klímová, která již dříve 9.3. publikovala zprávu o tom, že šéfka úřadu „kalí vodu“, tvrdí bývalé vedení ERÚ.

Právě v tomto článku Klímová psala o tom, že "kolem Energetického regulačního úřadu (ERÚ) se zřejmě rozehrála hodně vysoká hra." Na jedné straně se zde cituje názor: "Lidé kolem Vitáskové jsou přesvědčeni, že jde o konstrukce zhrzených zaměstnanců, již ERÚ museli opustit." Na straně druhé v článku převažují argumenty v neprospěch nového vedení a speciálně zaměřené proti předsedkyni, která údajně "držela ochranou ruku" nad svoji podřízenou, která rovněž údajně pochybila.

Už vidím, jak se dotyční novináři rozčilují nad titulkem této glosy. Zcela určitě budou argumentovat: Konáme svoji práci. Informujeme o tom, co se kolem nás děje, a to zcela vyváženě, dáváme hlas oběma stranám. Když policie předá někomu obvinění, přece o tom musíme podat zprávu. Fajn. Ale nechtělo by to pak nějaký vlastní komentář, který by mne, nebohého čtenáře, posluchače, diváka nějak zorientoval?

Já například nezpochybňuji kompetenci Jany Klímové ve věcech energetiky. Přesvědčují mne o tom její další články informující o dostavbě Temelína, politiky ČEZ ve vztahu k solárnímu byznysu a o dalších problémech. Jenom se nemohu zbavit pocitu, že nejen ona, ale velká část novinářů je pouze přenašečem a reproduktorem dat a názorů, které dostávají od jiných, často účelově zaměřených zdrojů. Jestliže je však neprosejí sítem kritické analýzy, a nezaujmou k nim kritický postoj, třeba i v tak jednoduché otázce, zda kdy a jak zveřejnit nebo nezveřejnit, pak je jasné, že každá PR nebo jiná vlivová agentura dostane do novin vždy to, co potřebuje.

Čímž se novináři - často nechtěně, možná i nevědomky - mohou dostat do role zmíněné v úvodním titulku. Tak ať se na mne potom nezlobí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

veverka napsal(a):

Aneb jeden ze tří ostrovů negativní deviace opět v akci.
29. 03. 2013 | 19:09

Kelt napsal(a):

"Když policie někomu předá obvinění,tak o tom musíme informovat.
Fajn.Ale nechtělo by to nějaký vlastní komentář,který by mne,nebohého čtenáře,posluchače,diváka nějak zorientoval?
Zpráva je zpráva,pane Šmíde,komentář je komentář.
To si Vy ,jako odborný asistent tento bazální rozdíl nejste schopen pochopit?
Čtenář,posluchač,či divák,ti potřebují informaci předžvejkat,aby správně pochopili,oč jde?
To byli praktiky RP a páně Kojzara.
Pokud sám nejste schopen si to "přebrat"komentář k pochopení již dal Nečas s Kalouskem.
29. 03. 2013 | 19:21

Joe Ratata napsal(a):

Na co vlastně máme Energetický regulační úřad,který nic nereguluje?
Nejspíš jen na to,aby se mohlo říct,že to opětovné masivní navýšení cen prošlo odborným posouzení a je naprosto v pořádku.Vlastně by mělo být mnohem vyšší,ale Úřad bere ohledy na občany i když riskuje,že ho budou energetické firmy žalovat.
A teď možná taky na to,aby se mohlo ukázat na někoho,kdo za to může a loutkáři i jejich loutky jsou z obliga.
29. 03. 2013 | 19:24

hokej napsal(a):

Podivejte te se na seznamy StB na www.cibulka.com a najdete si duvernika s krycim jmenem "Radim" udavajiciho spoluobcany pro tuto organizaci od r.1984. V tisku je zminovan v souvislosti s tim, ze stoji za zrizenim fotovoltaickych parku na Chomutovksu s nazvem Sasa Sun a Zdenek Sun. To jsou ti "mocni" v CR a svoji karieru udelali na stejnych zakladech. Na novinare nespolehejte, vetsina v seznamech StB figuruje taky.
29. 03. 2013 | 19:47

Eliot Ness napsal(a):

Chudák Šlachta, uši si nechal kvůli důvěryhodnosti přišít k hlavě (to je jako by se Kubice ostříhala), vlajku si po večerech ušil a teď mu to daj do Budějic. Zmedi.
To už se žádné věrohodné odpovědi neobjeví.

Ja se Šmíd vine k Leschtině, to se dílo podaří.
Vyndat Thompsony z kredence a dobře promazat.
29. 03. 2013 | 20:01

Jáchym napsal(a):

Kelte, 19:21

zlatá slova.
Zpráva je zpráva, komentář je komentář.

Ale pokud správně chápu pana Šmída, tak by uvítal aby kromě zprávy (která je tentokrát výjimečně opravdu zprávou)
někdo uveřejnil TAKTÉŽ komentář (který by byl komentářem).

Ale nedivte se, že se do toho nikomu nechce.
Nehledejte za tím nic špatného - nezaměstnanost se bude zvyšovat, noviny zanikat a leckterý novinář má ještě několik desítek let do penze. A chce-li nějakou někdy získat, musí nejprve odpracovat minimálně třicet pět let.

Třeba bude brzy jasno, který gang vyhrál - a má tedy PRAVDU.
Nejspíš se standartně rozumně domluví a šábnou a předhodí k zavření nějakého subalterního úředníka.

A bude jasno, dobrá věc se podaří ,Pravda (zase) zvítězí!
A novináři to okomentují.

Co víc byste ještě chtěli ?
Tady přece nejde o nějaké relativně bezzubé figury, jakými jsou například prezident či někteří ministři!

Tady se kope první mocenská liga, Liga Zadavatelů Inzerce - Živitelů Pravdy.
29. 03. 2013 | 20:32

au napsal(a):

Mě spíš připadá šíleně odvážnej prezident Zeman, kterej se s Vitáskovou sešel a veřejně ji podpořil.
Myslím, že teprve teď uvidí, kdo v téhle zemi skutečně vládne.
29. 03. 2013 | 21:07

S.Š. napsal(a):

"Já pokud mám máslo na hlavě, tak to jsou tuny másla".
Tak to rozhodně ano.
http://respekt.ihned.cz/c1-36298250-vitaskova-jedna-kariera
29. 03. 2013 | 23:23

pamětník napsal(a):

S.Š.:
Paní Vitásková na rozdíl od prověřované osoby LIBUŠE vedená v seznamech StB není.
30. 03. 2013 | 00:04

Pavel napsal(a):

Prostě Zeman má pravdu
30. 03. 2013 | 04:55

klio napsal(a):

Pane Šmíde, a že jste stejně nekřičel, když Hrbáček pouštěl na veřejnost Kubiceho zprávu. A když Kmenta likviduje pomocí policejních archívů jednoho politika za druhým. Tam najednou platí jiná měřítka? Proč?
30. 03. 2013 | 07:44

český maloměšťák napsal(a):

Bém nechce být "koziolkem ofiarnym" a asi ví proč - protože na něj chtějí hodit vše...i dnešní svinčík. Stejně tak ale Svoboda a spol. - ve směru minulého svinčíku.
Podobně je tomu asi i u Vitáskové.

Informací spousta, ale medializovaných.
A jde o velké prachy - o finanční toky, renty jak hrom.

Další test kraďákovské policie a justice, potažmo odborníků na sudit či energetiku.

Pokud bude vinen opět František Nikdo a celé to zatáhne Arnoštek Každý...nezbývá než zalomit rukama , nabrousit vidle či se jít oběsit... nebo emigrovat.

Začal bych otázkou Cui bono a pak dohledával ty vývary.
Pokud EU kývne na 40 % zdanění /Kypr/ aktiv - klidně by kývla i na 100% -ní.
Jenže to vláda hýkajících oslů nikdy nepřipustí.
Vláda hýkajících oslů chce hlavně hýkat a žrát.
30. 03. 2013 | 11:25

JF napsal(a):

zdá se že čezká politika se přesunula do pozic zpravodajských služeb - ať dříve mediálních dnes bezpečnostních. V této situaci těžko rozeznat kdo je kdo, ale dovolím si pro mne exklusivní souhlas s mým malým měšťákem ;-), že základním ukazatelem je otázka KOMU TO SLOUŽÍ a také za mne nebýt příliš včerejší či příliš zítřejší. Prostě něco mezi ;-) Dle stupně prohnívání čezké pol. scény a působením jejích aktivních prohnívačů na vrcholných ústavních funkcí nyní dvojhvězda Klaus-Zeman (např. vzkaz veřejnosti - navržení Livie na velvyslankyni) lze situaci číst z první signální soustavy mezi kterou jednoznačně patří otázka KDO a KOMU nikoliv ani tak CO. Toliko obecně v situaci kolem ERU se jako prostý občan - špion amater - nemám čas věnovat. Obecně ale kdo sedí v ERU v době solárního byznysu tak se bavíme skutečně je o řádech tun másla - ne o to zda ano či ne. Takto zcela obdobně i jinde.

Jak z toho máslíčka ven? ... a natož když to tak po něm pěkně klouže ... toť otázka nad prohnilým královstvím čezkým ;-) No myslím že novináři by si mohli vzít svůj díl jako i jiní. Ale hypotéky jsou novodobým feudalismusmem no a těch zářících naleštěných a promazaných bankovních poboček na každém rohu ulice.
30. 03. 2013 | 15:58

Důchodce68r napsal(a):

A nezapomenout i na většinu novinářů, až se to zhroutí.
30. 03. 2013 | 16:57

S.Š. napsal(a):

pamětník :
Samozřejmě, že není. To proto, že se jeden řídící orgán dostavil k soudu a vypověděl, že žádnou Vitáskovou v životě neviděl. Běžná praxe, mnohokrát před českými soudy úspěšně uplatněná (Vratislav Kulhánek a mnoho, mnoho dalších, MV, pokud vím, prakticky všechny soudní spory prohrálo, vlastně jsme u nás skoro ani žádné policejní donašeče neměli). Žádný estébák, pane pamětníku, nikdy neřekne, koho "vodil", nikdy, ze zásady, dokonce ani v případě, že je zbaven povinnosti mlčenlivosti. Považoval by to za profesní selhání. Pokud jde o paní Vitáskovou, k tomu, co po léta dělala, existuje dostatek jiných záznamů. Opakovaně selhala (drobným udavačstvím za minulého a lhaním před soudem za nového režimu), to je třeba mít na paměti i v jejím dnešním příběhu. Z těch vět, které cituje autor blogu, nevěřím jedinému písmenu.

A teď ta "Libuše" : Když byl za minulého režimu, pane pamětníku, někdo prověřován pro styk se státním tajemstvím, třeba jen proto, aby mohl zaprotokolovat došlou poštu v režimu utajení, byl prověřován, a prověřování inicioval ZÚ toho kterého úřadu. Dnes na to máme NBÚ, tehdy totéž dělalo FMV, složka StB. Na ministerstvech zvláštní útvary vedli kmenoví příslušníci StB, mohla bych několik z nich vyjmenovat, ale není to nutné. Většinu z nich jsem potkala v r. 1990 na ÚOÚD ještě před tím, než byli propuštěni do civilu. Popsaným způsobem jsem byla prověřována i já na MZVž (r. 1986) a tak vznikl i záznam v registru svazků. Další "prověřování" (únor 1989) už bylo jiné a vedlo k mému propuštění v ministerstva. Jo, to byly časy, a ta vůně svobody ve vzduchu ... :-)
Musím Vás ale hodně zajímat, pane pamětníku, co ? :-) A co jste dělal v té době Vy ? Mohla bych i hádat. Předpokládám, že jste vysedával na schůzích KSČ, že jo ? :-) No nic, to bylo jen pro pobavení, odpovídat nemusíte, jako osoba mě totiž naprosto nezajímáte (za což se uctivě omlouvám).
30. 03. 2013 | 19:50

pamětník napsal(a):

S.Š.:
"Samozřejmě, že není. To proto, že se jeden řídící orgán dostavil k soudu a vypověděl, že žádnou Vitáskovou v životě neviděl." Dodnes existují originální seznamy lidí všech kategórií StB včetně těch, kterých spisy byly zničeny, pod jiným blogem jsem uvedl odkaz, takže prohlášení údajného řídicího orgánu je irelevantní. Jednoznačně a polopatě: pokud by paní Vitásková měla kdy něco dočinění s StB, její jméno by v seznamech bylo. Není. A já mám silné podezření, že Vy, paní S.Š., to moc dobře víte.
Katogórii "Libuše" jsem korektně uvedl. I z toho jste mohla pochopit, že o problematice něco vím a tedy odpustit si zbytečné školení.
"k tomu, co po léta dělala, existuje dostatek jiných záznamů." Seriózní diskutér by uvedl zdroje, neseriózní pomlouvá.
30. 03. 2013 | 22:40

pamětník napsal(a):

S.Š.:
Osobní dodatek:
"jako osoba mě totiž naprosto nezajímáte" Nápodobně, proto mne nezajímá, jak někdo v 1986 na ministerstvu mohl být prověřen StB pro práci s tajnými materiály, aniž by byl členem KSČ.
30. 03. 2013 | 22:58

S.Š. napsal(a):

pamětník :
1) Zdroj jsem uvedla, že jste si nepřečetl, co se v něm píše, není mou chybou. Nebo jste chtěl, abych se tady s Vámi podělila o informace získané v průběhu služebního poměru ? :-)
2) Nezajímám : Aha, tak proto jste si mě lustroval. :-) Nejste ale sám. Jiní zdejší výtečníci podobní Vám si prověřují i moje děti.
3) Lituji, nevíte. Resp. víte toho asi tolik jako o sudetoněmecké problematice.
4) Nižší úředníci (do funkce odborný referent) nemuseli být v KSČ, na druhé straně občas museli taky převzít, zaregistrovat do protokolu a tudíž i přečíst nějaký utajovaný materiál, třeba v režimu "důvěrné", tajných materiálů bylo na MZVž dost pomálu. Proč by neměli být prověřeni, když neměli žádný politický škraloup ? I z této věci jsou patrny Vaše útržkovité vědomosti.
Tak to by bylo všechno, pane pamětníku. A že jsem se trefila, co ? Je to z Vás totiž cítit na sto honů.
30. 03. 2013 | 23:33

pamětník napsal(a):

S.Š.:
Nějaké noviny nelze považovat za relevantní zdroj.
S námitkou, že paní V. by musela být v seznamech StB, jste se nevypořádala.
Nelustruji nikoho, jenom si občas ověřím své tušení a předpoklady.
To, co vím, spolehlivě stačí na vyvrácení Vašich občasných nepravd.
A opět polopatě: nikdy mne nezajímá osoba oponenta an sich, vždy pouze ve vztahu k nepravdám, které zde mnohdy šíří. A Vy zde svým osobitým formálně korektním stylem šíříte nedoložené pomluvy. Vypadá to, jako byste měla blízko k nějakému solárnímu baronovi.
30. 03. 2013 | 23:49

liljič napsal(a):

"Naše média hlavního proudu" se tudíž nemohou divit, že je sleduje čím dál méně lidí. Naštěstí existuje Internet.
31. 03. 2013 | 08:43

Miláno z Děčína napsal(a):

Pane Šmíd!
Jsem překvapen vašim čekáním a překvapením,tak jak píšeze ve článečku!
Vždyť,to je ta tragedie a zlobte se nebo ne,ale slova presidenta i jeho vztah k písalům je nad míru jasný,reálný,živý,viditelný,citelný a hlavnš "Škodlivý"!!!
Lze se jen bez ladu a skladu dotknout např.jen těch blízko současných okruhů společenského života:
Tisk,veřejná sděl.media/roshlas,televize/ i internet vždy jen malá "Informace",že se to stalo nebo,že to probýhá a "KONEC"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jako - návštěva Ruska v SČR atd.,romská otázka,to vaše Opencard,vše kolem Peeck především a je toho moc a moc!
Opět - vše hrozné,lumpárnské,protizákonné,protilidské a životu nebezpečné se děje u Vás v Praze.Hlavně mě neříkejte,že je to přece hlavní město,zatim ještě ČR,že tu jsou nejvyšší státní a politické orány a organizece atd.!!Proto honem ten CENTRISMUS rozprášit do krajů a budete sám vidět,jak to poběží k lepšímu,či-li alespoň k malinké Vaší představě,tak jak v článku píšete!!!
31. 03. 2013 | 11:48

Jan Volf napsal(a):

Paní A.Vitásková a její závratná kariéra je poznamenána zajímavými situacemi už za jejího působení v Ostravě. Je to žena , která jak se říká "jde přes mrtvoly", a pro svou karéru a peníze je ochotna udělat cokoliv.
31. 03. 2013 | 13:06

pamětník napsal(a):

Jan Volf:
Pomocník se zjevil. :)

Byla agentkou StB?
31. 03. 2013 | 19:02

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeiler Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy