Radičová v Berlíně, aneb Co prozrazuje jazyk

27. 08. 2010 | 18:07
Přečteno 3607 krát
„Věříme, že budeme v budoucnu úžeji spolupracovat, aby se podobné situace neopakovaly,“ vypeskovala ve svém berlínském sídle veřejně, a zároveň ukázkově eurokonstruktivně kancléřka Angela Merkelová nezvedenou premiérku Slovenské republiky Ivetu Radičovou.

Ta bláhová Slovenka si stále ještě myslí, že rozhodnutí svobodně zvoleného parlamentu a vlády, tedy politická demokracie, mají mít v Evropské unii rozhodující význam. Slovenská demokracie si totiž dovolila postavit se proti rozhodnutí členů eurozóny finančně sanovat řecký finanční bankrot.

Evropská unie je sice co do nabubřelých slov jakousi nejpokročilejší výspou a školou demokracie nejen v Evropě, ale právě tak pro celý širý svět. To ale platí jen do té chvíle, kdy si někdo troufale dovolí vzít ty řeči o svobodě a demokracii vážně. Irové by mohli vyprávět o svých opakovaných referendech, když si občané nejprve troufale dovolili nesouhlasit s Niceskou, a v r. 2008 s neméně posvátnou Lisabonskou smlouvou.

A nyní jsou na řadě Slováci. Donutit slovenský parlament hlasovat znovu, tentokrát lépe a radostněji, jak říkávali komunisté, a tak složit reparát z evropanské dospělosti, tedy z pokročilého evropského vědomí, jež ví, že demokracie je něco jako buržoazní přežitek, bude asi těžké. Takže se to již nesmí opakovat, jak pravila lapidárně po prusku paní kancléřka. To znamená, že místo svobody a demokracie je na místě „úžeji spolupracovat,“ což je do evropanského korektního jazyka přeložené staré německé „Maul halten, und weiter dienen,“ tedy v českém parafrázujícím překladu „Držet hubu a krok.“ Jak by řekl další Veleevreopan, někdejší francouzský prezident Jacques Chirac blahé paměti, paní Radičová, ale zejména slovenský parlament, opět propásli vhodnou příležitost mlčet.

Ostatně snaživý bruselsko-aktivistický novinář Luboš Palata to v Lidových novinách 27. srpna nelenil naivním slovenským demokratům v osobě premiérky Radičové vskutku rázně nandat za celou bruselskou vrchnost: „Buď se spokojí s tím, že bude jezdit napříště jen do Prahy, nebo chce mít nějakou pozici i v rámci Evropské unie a jezdit občas i do Bruselu, Berlína či Paříže.“

Ale není snad Evropa přeci jen něco mnohem důležitějšího, než to stále vyčpělejší, až zoufale unavující poručníkování osy Berlín-Brusel-Paříž?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Že si ta Evropská komise nenechá od Slováků poradit, jak na to! Vždyť by to bylo tak jednoduché, kdyby se všichni zachovali jako Slováci a nechali celé slavné Řecko na holičkách!
27. 08. 2010 | 18:52

s... napsal(a):

Obě referenda o LS vyhlásila Irská vláda, halsovali v něm občané Irska. Co by moli Irové vyprávět, pane Bednáři?

Osa Berlín-Brusel-Paříž? Co dělají ostatní země EU? Drží hubu a krok? Neřekl bych.

Každopádně zatímco ostatní hledají průsečíky zájmů, ČR bojuje v "Bruselu" proti Sudetským němcům. Národ kverulantů, bez špetky rozhledu. Pan Bednář je jedním z reprezentantů čekého přizdisráčství.
27. 08. 2010 | 18:56

Marty napsal(a):

Tak nevim jestli je to úchylka nebo blbost... by mě zajímalo kde se tyto individua scházejí
27. 08. 2010 | 19:11

Zacheus napsal(a):

To s... Máte pravdu, a kdyby to nevyšlo napodruhé, tak holt by to irská vláda vyhlásila napotřetí, napočtvrté...jednou se přece žádoucí výsledek musí povést...:).

P.S. Jinak bychom to těm irským přizdisráčům opravdu spočítali...:-).
27. 08. 2010 | 19:26

Jemnický napsal(a):

S...

Drahý hrdnino, reku bájných dob, vystup z anonymity a veď dále tento národ přizdisráčů do bruselského ráje.
Piš krasoduchu a otevři oči nám, ubohým kverulantům.

Jemnický
27. 08. 2010 | 19:36

s... napsal(a):

Zacheus:
A to mě teda zajímá. Jak bychom jim to spočítali?
27. 08. 2010 | 19:36

Zacheus napsal(a):

To s...

Na to máme přece dost velký administrativní aparát v Bruselu, snad by chlapi něco vymysleli. Koneckonců, mohl by trochu helfnout pan Barroso,jako bývalý maoista a trockista...:-). Nebo šéf frakce Zelených Cohn Bendit, ten málem v roce 1968 rozbořil Paříž:-).

Přeji Vám pěkný večer.
27. 08. 2010 | 19:54

vilcek napsal(a):

To s.: To neznas naseho hradniho pana.
Prisambohu, Merkelova zem bude hryzat
jako cervena mys! A bednar k tomu napise
nadseny blog.
27. 08. 2010 | 19:59

mb napsal(a):

tak to zas slováci sundaj / shoděj a jaképak copak ???

jaký si připravíte blog, až to slováci podruhý zatnou ???

njn ... asi budete mlčet ...
27. 08. 2010 | 20:21

s... napsal(a):

Děkuji za očekávaně mlhavou odpověď a přání pěkného večera. Vám též pěkný večer.
27. 08. 2010 | 20:21

s... napsal(a):

Jemnický:

Není snad nekonstruktivní brblání naším národním rysem, dá-li se o něčem takovém hovořit?

Až povedu přizdisráčské šiky na Brusel, Vám nabídnu velení speciálního brblacího komanda. To budou byrokrati pištět jak myši až spustíte!
27. 08. 2010 | 20:26

čáryfuk napsal(a):

Máte naprostou pravdu - existují dvě evropské unie - jedna marketingová, plná vznešených frází a druhá reálná, která často dělá pravý opak toho, co říká. Když se mluví o subsidiaritě, myslí se centralizace moci do bruselu, když se mluví o liberalizaci, myslí se ve skutečnosti spíše regulace, když se mluví o demokracii a svobodě, myslí se ignorování referend a poslušnost bruselu, když se mluví o lidských právech, myslí se podpora hamasu, když se mluví o solidaritě, myslí se záchrana francouzsko-německých bank a zlatého telete s názvem euro a tak by se dalo pokračovat - je to jedna velká komedie.
27. 08. 2010 | 20:40

vlk napsal(a):

Bednáři,
zkuste pochopit, že Palata měl zase jednou a zcela vyjímečně světlou chvilku a napsal to naprosto přesně!
„Buď se spokojí s tím, že bude jezdit napříště jen do Prahy, nebo chce mít nějakou pozici i v rámci Evropské unie a jezdit občas i do Bruselu, Berlína či Paříže.“
Jenže jste zapomněl následující větu, která tam také stála:
V takovém případě nechť si obnoví členství v ODS.

Umí někdo jako vy pochopit , co evropě vůbe c vadí a co té blodáně z Prešpurku vytýká?
Ne to, že s e jí nelíbí bačování řeků. Ani to ne , že je jí značně proti srsti, proč mají chudí Slováci tahat z bryndy dalko bohatší Řeky. dokonc e i chápe rozpočtový problém.

Nicméně nikdo normální , z kteréhokoli členského státu , míním tím z politických garnitur - samozřejmě s vyjímkou českých klausovských potížistů ala Bednář, nebudou mít porozumění pro stav, kdy s e Sovenansko k něčemu zaváže a následně svůj závazek hrubě poruší a nechá ostatní, ať si rozdělí i jeho náklad.
Žádná organizace na světě nemůže fungovat , pokud její členové nejsou ochotni dodržovat DOBROVOLNĚ přijaté závazky!
Slováci , respektiv Slováci v podání hokyně Radičové se představili jako podvodník s věčně nataženou dlaní. Který ovšem je okamžitě za černého pasažera, když má cokoli zaplatit.
Palata to vystihl velmi hutně!
Argumentace Slovenska....je z pohledu Berlína jen snůškou frází a balkánské nesolidnosti!
Bingo!
S jedinou výhradou - nejen z pohledu Berlína.
Pokud někdo ještě truchlí za společným státem, měl by si dvakrát popřemýšlet o postoji Slovenska ke společným hodnotám. A pokud je euro úřední slovenskou měnou , je jeho obrana snad společnou hodnotou. tedy pro normální a civilizované národy.

Nechť mi odpustí Slováci, kteří s radičovou nemají nic společného. O těch nemluvím. Nicméně - punc balkánských koňských handlířů , bohužel , zůstane i jim.
27. 08. 2010 | 20:42

vlk napsal(a):

Už jsme to napsal jinde:
postoj Radičové by byl oprávněný a logický pokud by se svým NE pomoci Řecku prohlásila také toto:

1- ke dni DD DD DDDD vyopuštíme eurozonu a zavádíme zpět naší původní měnu
2- k dnešnímu dni zastavujeme jakékoli čerpání z evropských fondů a už nikd y čerpat nebudem
3- ke dni XX XX XXXX zahajujeme pdole článku ABCD Lisabonské smlouvy proces vystoupení z EU.
V takovém případě bych ani neceknul. To by bylo na férovku.
27. 08. 2010 | 20:46

Tužka napsal(a):

Tužka napíše, jak si paní Angela s paní Ivetou vykračovaly na přehlídce,..to jsou paradoxy, místo vojáků s flintama tam měly stát maminy s kočárky a děti se imrvére smát, nebo brečet,....fakt, neskutečné, ne-sku-teč-né, kdo tohle vymyslel,.. Tužka.
27. 08. 2010 | 21:29

Pípa napsal(a):

Vlk,
paráda, není co dodat.
Jen se divím paní Merkel, proč jí směřuje k nám? Penězovod snad už vyschl. Nebo že by ne?
27. 08. 2010 | 22:02

vilcek napsal(a):

To vlk: jako ten, kdo vubec nemel radost
z rozdeleni spolecneho statu se dovoluji vas zeptat: a vy jste videl na ceske?resp. prazske/ strane,/u VK a jeho boys/ postoj lepsi? Ja tedy ne.
Jen moznost rychleji vypnout proud a zhasnout!
27. 08. 2010 | 22:34

Jemnický napsal(a):

S...

Nepotřebuji, aby mi nějaké s... esta esta estadrata, svěřovalo velení. Zatím tady brbláte jen vy se svou špetkou rozhledu.
Ať EU vypíše EUrodluhopisy na umoření řeckého dluhu a uvidíme, kolik milovníků eura si je zakoupí.
Můžete do toho vrazit vše, co máte, to bude terno.
Já si je nekoupím, protože Řecko znám velmi dobře.
27. 08. 2010 | 23:06

prirodovedec napsal(a):

s... Zdravim. Vase slibna a okouzlujici poznamka:

"Každopádně zatímco ostatní hledají průsečíky zájmů, ČR bojuje v "Bruselu" proti Sudetským němcům. Národ kverulantů, bez špetky rozhledu."

mi naznacuje, ze Vas postradam v "sudetackych blozich" zde na aktualne. Chybite tam, zvazte to, muze byt zabava diky Vasi jadrnosti. :) Nepridate se?

Nabidnu provokaci: "ČR bojuje v "Bruselu" proti Sudetským němcům po destiletich, kdy tam bojovali sudetaci proti cehunum". Co Vy na to? :)
28. 08. 2010 | 03:40

vlk napsal(a):

Tužka
klaním se - slvělý postřeh na mou věru.
Jen vedle těch mamn tam tu čestnou jednotku měla doplňovat také kompanie sestavená z koňských handlířů
To aby se Radičová cítila opravdujako mezi svými.
vilček
nechc e s emi do polemiky. Nicméně , já si dobu těch někonečných jednání po všechmožných hradecha zámcích naprosto dobře pamtuji. Zejména v roc e 1991. Kd y jednal zejména zástupci obou národních vlád. Za českou hlavně Kalvoda a a Pithardt . Z a SLováky pak zejména Ivan Čarnogurský a Mikloško.
Klaus v tom nejel . Měl tehdy jiné staosti. A pamatuji si , jak tehdy Slováci neustále stup'nivali své požadavky.
Klaus se do toho opravdu zapojil až v podstatě po volbách 92.
Kdy najednou zjistil, že Mečiar, který vyhrál na Slovensku s eujímá slovenské vlády a do federálu posílá náhradníky. Reagoval bleskově.
Já jsme všechno jiné než fanda Václava Klause. Nicméně - rozdělení státu, protože ten už de facto Slováky rozdělen byl, provedl rozhodně dobře. A Radičová a její postoj by vás znovu měl přesvědčit , že jiné správné řešení nebylo.

Pípa

díky. Ale nebyla to Merkelová, kdo posílal Radičovou k nám. To je v komentáři Luboše Palaty, z kterého cituje Bednář. Jde o Palatův názor. Nikoli Bednářův. Celý ten komentář najdete na www. lidovky.cz

Jemnický
problém je práv v tom, že společné evroské dluhopisy vydat nelze. To zakazují vnitřní předpisy EU. Abuďte si jist, že kdyby to šlo a Italové a dokonc e Francouzi už několikrát k takové emisi vyzývali, o Řecích a podobných nemluvě, trh by je sebral jako malinu. Zatím. Protože by je bral jako dluhopisy německé. A měl by pravdu.
Právě proto byl navržen a zformován WALL a proto je postoj Slovenska naprosto neuvěřitelný.
28. 08. 2010 | 09:04

SuP napsal(a):

Vlku -
Ráthe zdejších diskusí!
Až na to, že ty Tvoje "férovky" jsou podobný, jako Rathovy. Vždycky když se Ti to hodí. Uvědom si, že jako finanční expert tady dokážeš plamenně obhajovat kdejaké "Finanční nástroje", kterými se většině něco sebere, aby se to někomu vybranému (včetně Tebe) poskytlo. To je taky fér?
28. 08. 2010 | 09:59

SuP napsal(a):

Vlku -
Ještě bych dodal, že Tvé antinelevicové plamenitby začínají být směšné až smutné.
28. 08. 2010 | 10:03

Pozorovateľ napsal(a):

Tieto intelektuálne príspevky no ja len zírám. Toľko rokov po rozdelení a stále kádrujete, škatulkujete Slovensko a posielate ho na Balkán. No s tou
Vašou politickou scénou, korupciou a komunistami v parlamente tam patríte aj vy. Slovensko nepotrebuje Vaše rady
keď sa vám chce tak požičajte Grécku peniaze vy, keď ste takí
spoľahlivý partner. A že by mala Radičová chodiť po rozumy do Prahy? Sme samostatný štát, nepadli sme po rozdelení bez čechov na hubu
jak ste nám to predpovedali a to
vás štve zo všetkého najviac.
28. 08. 2010 | 10:09

Jemnický napsal(a):

Vlk
Ať tedy každá země EU vydá své "Řecké" dluhopisy zvlášť a občané si je koupí. Ať Řekové přesvědčí své EUspoluobčany, že ty peníze nevyletí komínem na nějaké jejich fiestě.
Základem EU je občan, nikoliv bezejmenný ouřada v Prusselu.
Ať Řekové řeknou, milí Euspoluobčané, lhali jsme a rozhazovali (kradli), ale my se polepšíme, uděláme to tak a tak, kupte si dluhopisy, ať nepodporujeme mezinárodní "lichvu", odsuzovanou všemi dobrými křesťany.
Možná si koupím i já, abych bratru Řekovi pomohl.

S pozdravem,

Jemnický
28. 08. 2010 | 10:10

Jemnický napsal(a):

Pozorovateľ
Celkem dost lidí se tady Radičové zastává a chápe slovenskou nechuť vrazit do Řecka 20 miliard (ve staré měně).
Obracejte se tedy na konkrétní blogery a svoje mindráky si schovejte za Tatry.
Paní Radičová má dost vlastního rozumu a do Prahy chodit nemusí.

Jemnický
28. 08. 2010 | 10:19

SuP napsal(a):

Pozorovateľ -
Tak ňák se trochu dobýváš do otevřených dveří. Ale Ty si chceš jenom nacionalisticky zanadávat co?
28. 08. 2010 | 10:19

Pípa napsal(a):

Vlk,
díky, tak ne Merkel ale žumpalista. Jsem rád, že jste mi to vyjasnil. Na Merkel, které si vážím, mně to nesedělo.
28. 08. 2010 | 10:28

vlk napsal(a):

SuPe
když už nějaké té mršiny vylezeš na nějaký strom zakrákrat, buď tak laskav a zkus něco konkrétního. Pak se třeba můžeme bavit.
Tvoje povšechné kecy, ůokořeněné" osobním útokem jsou pro mne neuchopitelné.
jediné, co si z toho mohu vybrat je, že zd e votuji a opakovaně za neddodržování smluv a závazků. Buď tak laskav a dolož to. Ted y , že jsem ten , co je pro smlouvy a závazky jen tehdy, pokdu mu to něco hodí.
Takže milej zobáku -tohle a přesně tohle vyčítám Radičové. A nejen jí. Vyčítám to i tvým milcům, pro které jsou smlouvy občas také jen cár papíru. Viz Smlouva s voličem /tedy spíš s volem než s voličem/, viz stavební spoření atd. atd.
A hledisko osobního profitu? To říká zrovna zastánc e pravověrného vidění - ted y trhu bez přívlastkua zisku za každou cenu? Jo? tak to opravdu sedí!
Joa mimochodem -zkus mi vysvětlit, co konkrétně míníš tím, že většině se sebere a menšině - vybrané, včetně mne se nasype! Buď tak laskav a buď konkrétní!
J vím o jednom případě, kd e jsme skuutečně členem velmi exkluzivní a zvýhodněné menšiny. Díky Topolánkovi. A budeš s e divit - opakovaně a mnohokrát jsme tady tuto exklusivitu adal jako neoprávněnou. Přesto, že z ní profituji..
A pokud ti moje příspěvky připadají směšné, jistě je na faktech snadno rozbiješ. Aspoň stejně snadno, jako si já tady pohrávám s tvým vuvuzelským krákoráním.

By´t sem tam máš zcela vyjímečně i ty světlou chviličku - viz tvá odpověď pozorovateli.

Jemnický
všechny státy, sna d vyjímkou jednoho - Lucemburska, budou muset na financování Wallu a pomoci Řecku vydat dluhopisy. Takže s e tak stane. Jestli je označí speciálně jako řecké, netuším. V každém případ ěovšem s nimi půjdou na mezinárodní trh. A ten bude vědět, o co jde. Takže kvalifikované publikum je ocení podle svého. Přesně , jak píšeš.
Jetsli si koupíš nebo nekoupíš je tvoje soukromá věc.
Já osoběn bych dneska do eurových dluhopisů rozhdoně neinvestoval.
Jednak kvůli tomu, že koruna podle mne dlouhodobě bud e proti euru posilovat a jednak soudím, že výnosové křivky v dohledné době docela strmě porostou. akupovat za dnešní kupony mi přijde nesmyslné. Pokud bych měl poradit.

Pozorovatel
na Balkán jste s eposlai sami. Resp. poslala vás tam Radičová. Svým rozhodnutím. Přijatý závazek je přijatý závazek. Jenže vy prostě občas máte tendenci je nebrat na vědomí.
Mimochodem - určitě s e vám to vrátí. Tahle nesolidnost. třeba v dalším sporu s Maďary. Tam vaše pozic e nevypadá vůbec dobře, protoež Maďaři mají tradičně daleko lepš diplomaci. A teď jste ještě všechny naštvali.
Nikdo vás nikam neposílá, nikdo nekádruje. Jen tady , na diskusních blozích si někteří dovolili tu drzost a napsali nesouhlasný názor s ubohým a hokynářským postojem Radičové.
A s větou, že si podle nás má chodit Radičová pro rozumy do Prahy? Jste na omylu. OPraha Radičovou nekritizuje. Praha Radičové fandí. Prostě - dokonalá symbioza - slovenské buranství a česká ideologická vyčůranost ..
28. 08. 2010 | 10:57

vlk napsal(a):

Pípa
i já s i vážím paní Merkel. A lituji, že politici jejího formátu se nám od převrtau neurodili ani omylem.
28. 08. 2010 | 10:58

Pozorovateľ napsal(a):

To Vlk.
Kľudne si môžete blogovť o Slovensku na tom nie predsa nič zlé ale za to že naša vláda si
dovolila vzoprieť "Angele Veľkej I" tak patríme na balkán a "burani"? Neviem kto je v tomto prípade väčší šovinista.
28. 08. 2010 | 11:15

vlk napsal(a):

Pozorovatel
ne vaše vlád a s e nevzepřela Angele Velkej, jak sám sebe obelháváte. Vaše vlád a s e vzepřela obyčejn slušnosti. Totiž dodržet přijaté závazky. Protože se jí to nehodilo.
Poznáte to až někdo, podle slovenského vzoru v budoucnu nedodrží závazek vůči Slovensku.
To není o šovinismu. nemá to s nacionalismem co d ělat. já bych napsal to samé, i kdyby šlo kterýkoli jiný stát Eu na místě Slovenska.
Jen soukromě dodávám, že my - jako Češi jsme si toto s vámi už párkrát zažili. Což je fakt. Teď holt si to zažije i někdo jiný.
Jsem rád, že nejsem Slovák.
I když být čechem a být reprezentován nejdříve Topolánkvou squadrou , teď famglií 118 a k tomu návdavkem Klausem , tak to je taky pěkný nářez!
28. 08. 2010 | 11:58

Kamil napsal(a):

To pozorovatel
po rozdělení Československa nám Slováci při návštěvách dost najevo, jak jsme jim rozdělením ublížili. Dneska jsou rádi, že mohou v Česku pracovat a že u nich na dovolené utratíme nějaké euro.
Hezký den.
28. 08. 2010 | 11:59

s... napsal(a):

Prirodovědče:
Sudety a jejich obyvatelsto nejsou mým koníčkem, ale od dob Lisabonského faux pas mě obvzlášť rozčiluje, že se místo řešení aktuálních problému vytváří pseudoproblém z historického tématu.

K vaší poznámce je jednoduchá odpověď:
Ano, bojovali. Nic nevybojovali. Fertig. Ale místní poseroutky se oblékají do parádního brnění k bitvě, která není.
28. 08. 2010 | 14:50

s... napsal(a):

P. S.

Přírodovědče, zdravím Vás též!
28. 08. 2010 | 15:01

David napsal(a):

Evropa potřebuje pevné vedení, pane Bednáři. Jinak tu opět převáží diktatury (zejména levicové), války a revoluce. Taková prostě Evropa je; to je potvrzeno mnohaletými zkušenostmi. Nevím, který z mnoha příkladů uvést...no tak třeba hned ten český: jakmile tu bylo zavedeno všeobecné volební právo (a tedy plná demokracie), dopadly hned první volby jasným vítězstvím socialistů a na venkově agrárníků.
28. 08. 2010 | 15:05

KM napsal(a):

Pozorovateli,
podstatná část Čechů (nechci si vymýšlet konkrétní číslo, ale je jich nezanedbatelný počet) naprosto rozumí paní Radičové a jejímu postoji.
Nevím, zda by bylo pro Slovensko důležitější dodržet to, co slíbil Fico, a ty peníze dát, nebo říct nahlas: "král je nahý" a poukázat tak na to, že to narozdíl od Řecka rozhodně nebylo Slovensko, kdo falšoval statistiky a vplížil se do eurozóny podvodem, a že je nemorální chtít po Slovensku, aby si samo půjčilo na půjčku bohatší zemi, která lhala a podváděla.
Chápu, proč Němci chtějí zachránit euro, a proto za každou cenu nechtějí nechat Řecko padnout. Ale je nejvyšší čas přestat si lhát do kapsy a začít řešit problémy EU s tím, že se pojmenují pravými jmény.
Například, že tzv. Maastrichtská kritéria jsou nastavena výhradně politicky, a to tak, aby jimi prošlo Německo a Francie. S ekonomickou realitou nemají nic společného.
Nejsem apriori proti EU. Myslím, že je to jediná šance Evropy jak konkurovat USA a Číně. Ale nemůže fungovat tak, jak funguje dosud, kdy se navenek hlásají kecy o rovnosti a družné spolupráci, zatímco se potichu domluví Němci s Rusy a obejdou plynovodem Polsko, nebo zatímco Francie svolá spolek svých kamarádů, aby se poradili, jak proti rumunským Romům, zatímco se nikdo neobtěžuje pozvat k tomu i Rumunsko, aby řeklo svůj názor. Takových příkladů je hodně.
28. 08. 2010 | 15:14

Pozorovateľ napsal(a):

To VLK.
Veľmi ľahko sa mudruje o dodržaní
záväzkov tu na blogoch ale skúste národu vysvetliť ako politik, že musíte zobrať úver za niekoľko 100 miliónov a darovať tie peniaze druhému štátu.
Áno ide o záchranu spoločnej meny,ale ľahko sa kritizuje z úzadia, keď nenesiete zodpovednosť. V tomto prípade môžete byť naozaj rád, že ste Čechom. Euro ste ešte neprijali možno to bolo múdre rozhodnutie alebo len "vyčúranosť"českého
politického establismentu to ukáže ešte čas. Ale typoval by som to na to druhé ako vaša národná povaha-počkame si pekne
niekde v kúte ako to dopadne a potom len konštatovať-veď my sme to vedeli!!! A blbí slováci si narazili hubu a tak im treba.
28. 08. 2010 | 16:14

Terry napsal(a):

EU tím, že do Řecka napumpuje peníze, jen oddálí průser; ten ať si "vyžerou" ti budoucí politici.
Takhle by měly problém německé a francouzské banky, vlastnící řecké dluhopisy.

Mj. stejně špatné či horší ukazatele zadlužení a inflace, než mělo Řecko, má Itálie a Španělsko, či tak dlouho velebené Irsko.

Ale momentálně EU řeší (hasí, oddaluje) problém Řecka.

Že Slovensko odmítlo subvencovat (bez návratnosti) hýřivé Řecko, popuzuje "staré" státy EU, které ovšem také nedodržují závazná pravidla stavu svých ekonomik, která si sami v polovině 90. let stanovily k dodržování.
28. 08. 2010 | 16:42

SuP napsal(a):

Vlku -
Víš dobře, že Ti nepotřebuju oponovat za každou cenu. Tak dovol, abych se dopustil názoru:
- V čem je horší "pravověrná vuvuzela" než "levověrná vuvuzela"?
- K tomu ještě: pokud vuvuzela mění názor z leva dporava a zpátky, není to názor, jenom vychcanost. Naopak pokud je orientace "trubačů" věrná, měl bys to i Ty považovat za názor.
Pouvažuj o tom.
28. 08. 2010 | 17:36

Emissary napsal(a):

SuPe,

vuvuzela pořád cosi blábolá o smlouvě či závazku, ale jedná se pouze slib, který dal socialista Fico. Ten by nakonec slíbil koupit i Ameriku, i když na to Slováci nikdy nemohou mít.

Slovenský postoj celkem chápu, oni si své reformy tvrdě odpracovali, mnohdy to bolelo, a EU jim na ně nic nedala, jak argumentuje expremiér Dzurinda.

http://aktualne.centrum.cz/...

Přesněji řekl toto:
„Slovensko by uvítalo, kdyby se země EU více staraly o stabilitu svých financí. My jsme si v minulosti pomohli také sami a nejsme unii nic dlužni," řekl v Praze slovenský ministr zahraničí Mikuláš Dzurinda po setkání se svým protějškem Karlem Schwarzenbergem.“

Slovensko se zavázalo přispět do Evropského stabilizačního fondu a nejedná se o malé peníze.

http://aktualne.centrum.cz/...
28. 08. 2010 | 18:22

vlk napsal(a):

Pozorovatel
dokážete připustit premisu, že přijaté závazky s eprostě musí plnit , bez ohledu na to , jestli to nějakého politika bude stát popularitu či nikoli?
Radičová svůj úspěch ve volbách postavila na tom, že Slovensko platit nebude. Prosět ona na porušení závazku postavila volební kampaň.
Slovensko za to časem velmi tvrdě zaplatí.
Já bych napsal totéž, kdyby se stejně jako Radičová zachovala naše vláda.
A o posmívání SLovákům z české strany to už není vůbec.

SuPe
slušně položená otázka zasluhuje slušnou odpověď. Proto si odpustím jakékoli špičkování.
Zcela nepochybně platí, že pravověrná vuvuzel a = jakákoli jiná vuvuzela.
Věc má ale jeden háček. Netvrdím, že s e tu nějaká vuvuzela píšící zleva nevyskytuje. Jakkoli už jsme ji dost dlouho nezaznamenal. Ale nečtu všechno. Takže to nevylučuji.Ale je jich nesrovnatelně méně , než z vaší s trany.
Už jsme popsal , kdo je pro mne vuvuzela. v podstatě pako , které není s chopno myslet jinak než v katgoriích :
u Peheho
Pehe hehe.
Pehe jsi socan, atd.a td.
U Hořejšího
napiš jak jsi byl komouše! Napiš jak jsi jako komuš studoval v USA
atd.
U SObotky
socan socan prohrál

U Paroubka
prohrál jsi prohrál, a nemíš to překousnout
Paroublu zalez
atd.a td

U Havla )
socan, opilej socan

U Křečka
už pĺatíš nájem?

Atd.a td.

Ano, řada z nás si podává pravicové politiky. Nikd y však takkhle s tupidně a opakovaně stupidně. To necháváme vuvuzelám.
Vždycky, a to většinově z levé s trany, je to vymezení proti konkrétnímu textu , všechno vyargumentované a doložené odkazy.

Což vuvuzela nikd y neudělá. Protože toho prostě není schopna.

A je zcela symptomatické, že nikdo z vuvuzel není k nalezení pod blogy Hans Joerga Schmidta nebo pod blogem prof. Hožřejšího , který mu odpovídá.
Protože tam na diskusi evidentně neají ani omylem. Tam bď znáš a víš neb jsi jednoduše out. A je s podivem, že pozici , kterou zejména zastává Klaus a také ODS tam velmi tvrdě hájí lidé jako přírodovědec, TCKH, Vico, Karel Mueller,Béďa , Duroy,Lex, Kolemjdoucí a teřba moje maličkost. Ne sami. Ne s ami,Jsou tam i zástupci politického středu jako arnazach, Jan Vaculík,Rejpal, Jemnický, Zbyněk Matyáš,Pepa Řepa, pqjed.....

Ale ani jeden z pravověrných žvanilů. Ani jeden.

Tady máš klasický rozdíl mezi zdejšími diskutujícími. Zprava vers. zleva.

Milej SuPe , je to kvalitě a znalostech. Zejména.

Je tady ale i něco pravicových diskutérů, které bych si vuvuzelou rozhodně nazvat netroufnul. Opět - uvedu s tejná jména Carlos V, Jirka H.
Al e najde s e i pár dalších.
Nicméně rozhodně to nikd y nebudou nicky jako emisárek, xx, belgičan, RA, JC, blue jay,jar por , Ford, další a je jich opravdu hodně si jistě budeš umět dosadit sám.
28. 08. 2010 | 20:02

SuP napsal(a):

Vlku -
Děkuju Ti, že sis s tím dal tu práci. Protože když něco nevím, tak se zeptám.
28. 08. 2010 | 20:19

vilcek napsal(a):

To vlk:
Na Slovensku neni jen Radicova, je i Fico a ten se jak handlir nechoval.
A v CR mame stejne vytecniky, kteri se ani netaji tim,ze by se jako konsky handlir chovali: namatkou Klaus, Kalousek, ...
A Evope to osladime.
To neni polemika, jen slusna vymena nazoru na vec: u me plati Pacta sunt servanda.
29. 08. 2010 | 19:03

vlk napsal(a):

vilček

ano, máte, bohužel - pravdu.
29. 08. 2010 | 19:20

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal řadu hrubě urážlivých a nadávky obsahujících vzájem,ně se napadejícíh výkřiků, neboť tyto jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů

P.S. Další vysvětlení smyslu těchto stránek jsem po zhruba padesáté rozvedl v debatě pod blogem pana místopředsedy Zaorálka.
29. 08. 2010 | 19:33

Karel napsal(a):

Dobrý den
Myslím, že paní Radičovou bychom měli podpořit internetovým referendem. Je to poměrně klíčový a odvážný krok v rámci EU. Kromě Klause a Radičové nevím o žádném politkovi, který by takto vystoupil ... bo všichni jsou připosraní. Pokud víte někdo o takovém portále dejte mi odkaz. Pokud ne, zkuste někdo takový založit. Osobně s tím technicky nemám zkušenot, jinak bych to udělal.
05. 09. 2010 | 18:27

California auto insurance napsal(a):

you are in point of fact a excellent webmaster. The website loading speed is incredible. It kind of feels that you're doing any distinctive trick. Furthermore, The contents are masterwork. you've done a great task in this subject! <a href="http://www.fopv.org/car-insurance-california-benefits/182/">auto insurance</a>
17. 11. 2011 | 14:41

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy