Paroubkova daň ze vzdělání

07. 05. 2008 | 17:46
Přečteno 5278 krát
Jiří Paroubek je odhodlán zvýšit daně z příjmů, pokud k tomu ČSSD dostane příležitost. Postihne tím boháče? Ale kdeže. Postihne vzdělané lidi.

Podle Paroubkových slov „ČSSD považuje za největší omyl Topolánkových reformátorů zrušení progresivního zdanění fyzických osob. Toto je prý největší „hřích“, který vláda na daňovém systému údajně „napáchala.“ Prohlášení dále tvrdí, že ČSSD má po volbách v úmyslu vrátit český daňový systém ke „standardům rozvinuté Evropy“. Údajně hodlá podporovat rodiny s dětmi a zaměstnance s nízkými příjmy. V rozvinuté Evropě je prý progresivní zdanění „důležitým pilířem“ fungování sociálního státu. Nejvyšší sazba daně se má platit z příjmu nad 40 000 Kč měsíčně.

Zanechme emocionálních výrazů a politické agitace. Podívejme se, jaká je reálná ekonomická podstata Paroubkových záměrů. Nejprve k otázce fungování sociálního státu. Sociální demokracie bez důkazů předpokládá, že Česko je zemí, kde chudoba je tíživým problémem. Ale není tomu tak! „ČR patří v rámci EU k zemím s nízkou mírou chudoby,“ uvádí Český statistický úřad. Z celkového počtu osob v ČR je jen 9,8 % osob pod hranicí chudoby, zatímco průměr za EU 25 byl 16 % osob. Chudobou trpí 13,2 % rodin s dětmi, ale jen 6,7 % důchodců – tolik ČSÚ.

Samozřejmě uvedená metodika měření chudoby podle Eurostatu má své mouchy, ale vypovídá o důležité skutečnosti: Česko je zemí s velmi nízkou mírou příjmové nerovnosti, podobně jako Dánsko nebo Švédsko – anebo i jako Bělorusko. Jistě, důchodci nemají ustláno na vavřínech: což je důsledek skutečnosti, že jsou odkázáni na stát. Ano, uživit rodinu s dětmi není jednoduché, například proto, že bydlení je v Česku v poměru k příjmům mnohem dražší než ve vyspělém světě. Ale tento problém se daňovými machinacemi nevyřeší.

České rovnostářství je historicky podmíněno zkušeností ze socialistické éry, kdy vzdělanci byli mnohdy finančně hodnoceni méně než manuální profese. A ačkoli je socialismus pryč, jeho důsledky trvají. Přestože již dnes je zřejmé, že vzdělání se vyplácí. Podle Analýzy trhu práce 2000-2006 publikované v září 2007 Českým statistickým úřadem se mzdové nůžky mezi vzdělanými a nevzdělanými pracovníky postupně rozevírají.

Příklad: v roce 2006 brali vysokoškoláci průměrnou měsíční mzdu ve výši 39 470 Kč, tedy 2,6-krát více než pracovníci se základním vzděláním (15 183 Kč) a 2,2-krát více než vyučení bez maturity (17 882 Kč). Tento rozdíl byl v roce 2000 o něco menší, konkrétně 2,4-násobný, respektive dvojnásobný. Jen velmi pomalu směřuje česká ekonomika ke skutečným standardům vyspělých zemí, které odměňují duševní práci výrazně lépe.

Je zajímavé, že navržená hranice pásma nejvyššího zdanění ve výši 40 000 Kč se téměř přesně kryje s průměrnou měsíční mzdou vysokoškoláka. Je to náhoda? Anebo úmyslné kopnutí do určité sociální skupiny – skupiny, která má nadprůměrné vzdělání, je nadprůměrně úspěšná, a přitom se živí poctivě? Zvýšení daní z příjmu by totiž nepostihlo tuneláře. Ti se mohou ze svých daňových rájů jenom smát.

Zvýšení daní by pocítili hlavně zaměstnanci: projektanti výpočetních systémů, programátoři, vysokoškolští profesoři, právníci (mimo advokátů a soudců), vedoucí pracovníci ve středních pozicích a odborní pracovníci ve financích. Tyto profese mají totiž podle údajů ministerstva práce a sociálních věcí průměrný měsíční příjem právě poblíž čtyřiceti tisíc. Tuto mez však překročí i hodně lékařů, zejména specialistů, a pochopitelně také mnoho inženýrů a specialistů z různých oborů. (Ředitelé velkých podniků, advokáti, špičkoví poradci, atd., jsou platově samozřejmě úplně jinde. Ještě jinde jsou lobbisté a bývalí premiéři. Jejich gigantické příjmy jsou ovšem daňově dobře "ošetřeny".)

Paroubkovo zamýšlené navýšení daně z příjmu inženýrů, lékařů a profesorů by samozřejmě neřešilo žádné sociální problémy. Stát má peněz dost, pouze je neumí efektivně využívat. Spíše než na zvyšování daní by se rozumná opozice měla soustředit na neskutečné a pro laika nepředstavitelné plýtvání na všech úrovních veřejné správy. Peněz má stát dost na to, aby zabezpečil všechny úkoly sociálního státu. Ovšem na uživení všech hladových krků, které se na veřejných výdajích různými způsoby přiživují, jich zase tolik není.

Pokud jde o dojemnou péči o nízkopříjmové skupiny, z údajů ministerstva financí vyplývá, že dolní kvartil (tedy 25 %) podaných daňových přiznání fyzických osob zaplatí všeho všudy jen necelá dvě procenta vybrané DPFO. Tito lidé tedy již nyní daně z příjmu téměř neplatí. Kdyby se tedy nízkopříjmovým skupinám tato daň rovnou odpustila, mnoho by to nestálo a navíc by se ušetřila administrativa.

Ale toto opatření je příliš racionální, než aby s ním nějaký politik přišel.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

twardowski napsal(a):

Paroubkovo chudí bohatí. Je bohatý začínající programátor s platem 500000kc par mesicu po skole (celou skolu musel samozrejme poctive studovat a pracovat, aby ho hned ve firme vzali), kdyz musi shaten 3mil na prumerny byt v Praze?
07. 05. 2008 | 18:01

Martin napsal(a):

Pane Kohoute opirate se jako vzdy jen na tom co se vam hodi. Tech 40 tisic bylo naznaceno jako vystupni moznost, okamzite se ozvali jini lide, ze ta castka ma byt vyssi a i Paroubek sam rika, ze vse zalezi od vypoctu a cilem je aby si polepsilo 95 procent lidi. S temi 95 procenty operuje furt, takze je to mnohem stabilnejsi udaj nez onech 40 tisic. A ted se vas ptam, to jen 5 procent ceske populace vydelava 40 tisic a vice ? To mame jen 5 procent vysokoskolaku? Jestli na obe otazky je odpoved ne, tak jste napsal jako vzdy neobjektivni blabol.
07. 05. 2008 | 18:05

RUMCAJS napsal(a):

Že se Paroubek nesoustředí na zdanění příjmů z prodeje akcií.
To by ale jeho Stáníček musel slušně zacvakat.
Jenže socani o solidaritě s chudýni jenom mluví. Paltit to musí jiní.
07. 05. 2008 | 18:06

Vilém napsal(a):

Pan Kohout jako obvykle plete hodinky a holínky. Tvrzení, že na progresivní zdanění by doplatili vzdělaní lidé, nemá v celém článku pana Kohouta oporu ani tehdy, kdybych bral vážně všechny uváděné údaje, jejichž nestoudným zkreslováním je pan Kohout proslulý. Naopak, ze skutečnosti, že průměrná mzda člověka s VŠ vzděláním je na hranici, která je navržena k vyššímu zdanění, jasně plyne, že většiny těchto lidí se zvýšení vůbec nedotkne.

Postiženi nesporně budou lidé typu pana Kohouta, ale jejich činnost nelze považovat za duševní práci v jakémkoli rozumném smyslu, protože vůbec nejde vůbec o práci ve smyslu tvorby hodnot, nýbrž o vymýšlení, jak parazitovat na hodnotách vytvořených jinými. Tam je i 30% daň až neskutečně benevolentní a v podstatě neobhajitelná, pokud vezmeme v úvahu, že tvrdě pracující lidé jsou těmito vykuky odírány.
07. 05. 2008 | 18:07

Martin napsal(a):

V roce 2006 prumerna mzda vysokoskolaku byla 30 tisic, to se jim behem dvou let prumerny plat zvedl o 1/3 ?
07. 05. 2008 | 18:12

Ročník 53 napsal(a):

Zajímalo by mě, kolik učitelů s VŠ má plat 40000...
07. 05. 2008 | 18:13

geroge napsal(a):

Bože, už aby tady byl zase komunismus pod vedením Paroubka. Především bych to přál Martinům a dalším, co už se nemohou dočkat.
07. 05. 2008 | 18:14

Martin napsal(a):

George, komunismus to tu zavede Topolanek ale nektery idioti, kteri nedokazou napsat nic k veci a jen chodi a sypou ustepacny poznamky bez obsahu smerovany na lidi s jinym nazorem to nikdy nepochopi :)
07. 05. 2008 | 18:15

RUMCAJS napsal(a):

Vy nechápete jednu věc pane Kohout.
A totiž to, že všichni co vydělávají míň jak já, jsou pitomci a všichni, co vydělávají víc, jsou zločinci.
Jinými slovy, všichni jsou zločinci.
07. 05. 2008 | 18:31

doktor napsal(a):

Stejně jak za komunistů vzdělaný nerovná se dobře placený. Mnozí vysokoškoláci jsou placeni mizerně, mnozí středoškoláci nebo bakaláři nadprůměrně. O nějakém vyšším vzdělání zazobaných podnikatelů lze úspěšně pochybovat. A právě o nich je v článku řeč. Topolánkovy daňové reformy fandí právě těmto polovzdělancům, podobným premiérovi.
07. 05. 2008 | 18:36

RUMCAJS napsal(a):

doktor:
Tím že se alespoň srovnali procenta, považujete za fandění?
Máte poněkud zkreslené představy o spravedlnosti.
07. 05. 2008 | 18:49

Martin napsal(a):

To ze se nejbohatsim diky stropu odvodu snizily dane vice nez jinym fandeni neni ? Od jestli se nepletu nejakeho 1 milionu korun se prave procenta nesrovnavaji ale krivi ve prospech nejbohatsich.
07. 05. 2008 | 18:59

Jan napsal(a):

My, co jsme si za Klausova zhasnutí natunelovali, z těchto peněz vystavěli své firmy a dnes se tváříme jako slušní a poctiví občané, my volíme ODS a jsme pro rovnou daň. Stejně tak my, majitelé autobazarů, kde se prodávají kradená auta, nebo kde se vydávají svařené bourané vraky za mírně ojetá - my volíme ODS a jsme pro rovnou daň. My, majitelé zastaváren s nočním provozem, kde vykupujeme čerstvě ukradené zboří - my volíme ODS a jsme pro rovnou daň.
Jen současné vláda a rovná daň nám zajistí, že ze svých poctivě vydělaných peněz nebudeme živit nějaké učitele, zdravotní sestry, hasiče a podobné vyžírky na dávkách. Jen rovnou daní nebudeme trestání za své úspěchy
07. 05. 2008 | 19:11

RUMCAJS napsal(a):

Martin:
Přestaňte naříkat a staňte se bohatýn.
07. 05. 2008 | 19:21

RUMCAJS napsal(a):

Jan:
Věřte tomu, že socani nežíví nejenom sestry,učitele a pod., většinou neuživí ani sebe.
07. 05. 2008 | 19:22

Martin napsal(a):

Rumcajsi, pokud dobre vidim, tak jediny kdo narika jste tu vy :)

Ja pouze konstatuji fakta, jako treba nesmyslnost kohoutova clanku ci nesmyslnost vaseho tvrzeni o narovnani sazby dane.
07. 05. 2008 | 19:24

RUMCAJS napsal(a):

Martin:
Já konstatuju taky fakta a taky nenaříkám.

Tak co s tím ?
07. 05. 2008 | 19:36

Martin napsal(a):

Tak proc jste mi podsouval ze pry narikam, kdyz to nebyla pravda ?
07. 05. 2008 | 19:37

RUMCAJS napsal(a):

Protože toužíte žít z cizích peněz.
Příště to dopovíme. Volalo mi několik zbohatlíků, že musím na pivo.
07. 05. 2008 | 19:41

zajda napsal(a):

Zavistivy Martin se opet projevil. Myslite, ze ten, kdo vydela milion rocne, a onemocni dostane nemocenskou umernou svemu prispevku do systemu? Kdyz bude nezamestnany, ze dostane podporu umernou svemu prispevku do systemu? Kdeze, dostane zrovna tolik jako ten, kdo do toho systemu temer neprispiva.
Takze ten strop je naprosto na miste, do systemu i na solidaritu prispel dost.
07. 05. 2008 | 19:42

Martin napsal(a):

Zajdo, ne kazdy je zavistivec jako vy, neposuzujte jine podle sebe.

Ja jen konstatoval fakt, ze od zhruba jednoho milionu se procenta krivi. Mate neco proti tomu nebo budete jen plivat svuj zavistivy jed ?
07. 05. 2008 | 19:46

Martin napsal(a):

Rumcajsi, vy take nesudte vsechny podle sebe, to ze sam touzite zit z cizich penez, neznamena ze tak to ma kazdy. Ja trebas na rozdil od vas po tom netouzim.
07. 05. 2008 | 19:47

Kamil napsal(a):

Doktore
máte pravdu v tom, že vzdělání samo o sobě nedává záruku nadprůměrných příjmů. Vy pořád žijete v době skoro rovných výdělků. Dnešní doba více rozlišuje, zda je dotyčný prospěšný nebo není. Proč se pořád odvoláváte, že někdo musí dostat to či ono. Každý člověk má nějakou cenu a záleží, jestli je někdo ochoten tuto cenu za něj zaplatit.
Pan Kohout neříká, že každý vzdělaný dostane nadprůměr, ale vzdělání dává člověku více šancí se uplatnit ve vícepříjmové kategorii.
Pokud se Vám Vače ohodnocení nelíbí, musíte si říct, kde je chyba, jestli u Vás, nebo na straně zaměstnavatele. Pokud se cítíte nedoceněn není nic jednoduššího začít někde jinde. Víte ze zkušenosti vím, že kvalitní lidi si podnikatelé snaží udržet a o ty druhé nestojí nikdo, takže je ani nikdo není ochoten nadstandartně platit.
Hezký den.
07. 05. 2008 | 20:03

SuP napsal(a):

Pane Kohoute -
to je marný. Podívejte se, jak se tetelej, aby už jirka těm hloupejm boháčům zatnul típec.
Podívejte se na sousední blog j.p., jak to tam hučí.
Zajímavé je, že paroubek asi teprve objevuje Ameriku v oblasti daní z příjmu. Když to trochu zkombinoval s permanentní volební kampaní, jak má ve zvyku, vyjde z toho zase to jeho. Ne že by chudým slíbil že jim přidá, ale hlavně že nechá zchudnout bohaté. Škoda jen, že si o nich myslí, že jsou blbější, aby mu to neprokoukli.
Já se těším, jak zase sníží inflaci pod 3%, zlevní potraviny, zvedne důchody, zruší poplatky ve zdravotnických zařízeních ato všechno ještě v ojrech.
07. 05. 2008 | 20:16

RA napsal(a):

vše je jen brnkání na strunu závisti, to bolševik vždy ovládal dokonale. Škoda jen, když se Paroubek tak stará o ty spravedlivé příjmy státního rozpočtu, že odpustil svému STBáckému kámošovi Dvořákovi těch 24 mega na daních. Zato ale od Dvořáka obdržela sponzorský dar bývalka Paroubka. Blbý mu to ale není, protože komunista, ten se nikdy nestydí, a z RaJe má dobrou prúpravu.
07. 05. 2008 | 20:33

Martin napsal(a):

RA muzete mi rici, kdy PAROUBEK odpustil nekomu dane ? Presneji muzete mi rici, kdy byl ministrem financi, ktery toto muze delat. Pripominate Radio Jerevan a ukradene kolo, protoze sice neco tusite, ale je to pritom uplne jinak.
07. 05. 2008 | 20:38

Pepík napsal(a):

to Martin, nechte už těch hloupých keců, jděte raději něco dělat, ale to pro Vás asi není!
07. 05. 2008 | 21:02

Martin napsal(a):

Pepiku, jak to ze nedelate ted, prace vam smrdi, vidte ? :)
07. 05. 2008 | 21:05

Toník napsal(a):

to Martin, hlupák zůstane hlupákem a nejhorší je když je aktivní, / hlavně v kecání nesmyslů /.
07. 05. 2008 | 21:23

Martin napsal(a):

Souhlasim Toniku, jak se tak koukam, tak na vecne pripominky stado hlupaku reaguje velmi aktivne jen osobnimi utoky :)
07. 05. 2008 | 21:36

Okurka napsal(a):

Pánové,
nerad ruším Vaši jistě hodnotnou diskuzi, ale... najde se tu alespoň JEDEN člověk, jež může VĚCNÝMI argumenty (nejlépe podpořené čísly a odkazy) potvrdit či vyvrátit tezi Pavla Kohouta? Ano nebo ne?
07. 05. 2008 | 21:38

Martin napsal(a):

Okurko, podivejte se na pripominky co jsem k clanku mel na zacatku.
07. 05. 2008 | 21:40

A M I GO S napsal(a):

Proč vymýšlet vymyšlené.
Velký bratr za velkou louží u nás bude mít radárek vč. území i s 250vojákama
zdravotnictví bude taky jaksi po našemu americkýmu způsobu,
tak proč nepřevzít DEMOKRATICKÉ zdanění ala USA včetně postihůů.
To už demokraticky jaksi nejde, to raději po našemu, po česku = rovnou daníí -"českou cestou"
07. 05. 2008 | 21:41

Honza napsal(a):

Prosím, optejte se učitelů, lékařů s jednou atestací, odborných asistentů na katedrách, zdravotních sester, a mnoha dalších povolání. Tohle hodnocení podle průměrného příjmu je v době, kdy jej mnoho lidí v dané profesi vůbec nedosahuje, krajně zavádějící!!!
07. 05. 2008 | 21:43

RA napsal(a):

Martine z Lidového domu, tedy jinak....Paroubek byl předsedou vlády, která jeho kamarádovi STBákovi Dvořákovi /prostřednictvím socialistického ministrafinancí Sobotky /odpustila 24 milionů na daních. Je to jasné ? Ještě nějaké dotazy ? To, o čem teď Paroubek žvaní, má jen zakrýt uvedenou skutečnost.
07. 05. 2008 | 22:05

Martin napsal(a):

RA z Janskeho vrsicku, no vidite ze to bylo jinak nez jste puvodne napsal (taky ale nepresne protoze vlada v techto pripadech do odpousteni dani nema co kecat, je to ciste vec minfinu) :) Vasi paranoiu co kde ma co zakryt komentovat nebudu.
07. 05. 2008 | 22:10

RA napsal(a):

Martin.....tak jsme se konečně shodli, že Paroubek se Sobotkou provedli pěknou zlodějnu, a připravili rozpočet ČR o 24 milionů. Navíc tímto činem znevýhodnili v podnikání všechny ostatní podnikatele a živnostníky. Konečně jste to pochopil, ale trvalo to.
07. 05. 2008 | 22:16

Martin napsal(a):

RA neshodli jsme se na nicem, vy furt melete Paroubek, Paroubek ackoliv jste nedodal jediny dukaz, ze do toho byl zamotany. Stejne jako jste nedodal jediny dukaz, ze slo o zlodejinu. Mohl bych vam dodat naopak slova aktualniho ministra financi, ktery potvrdil, ze by postupoval stejne, ale bylo by to hazeni hrachu o zed. Vy na Janskem vrsku totiz nemyslite, ale jen opakujete Paroubek, Paroubek, Paroubek, ten muze i za vasi impotenci :)
07. 05. 2008 | 22:20

vlk napsal(a):

Jakkoliv byl tento blog Kohoutův psán s politickou motivací - je věcně správný.

drtivá většina toho, co Kohout uvádí - sedí.

ProMartina. Ano těch40 tisícha víc má skutečně kolem 5% zaměstnanců.

A těch,kterých se týká zastropování sociálky a zdravotníhoje řádově asi 60 tisíc.
07. 05. 2008 | 22:44

Vojta napsal(a):

Ale není tomu tak! „ČR patří v rámci EU k zemím s nízkou mírou chudoby,“ uvádí Český statistický úřad. Z celkového počtu osob v ČR je jen 9,8 % osob pod hranicí chudoby, zatímco průměr za EU 25 byl 16 % osob. Chudobou trpí 13,2 % rodin s dětmi, ale jen 6,7 % důchodců – tolik ČSÚ.

Tak to je trefa pane Kohoute. A vite proc? Protoze tu 8 let vladla Socialni demokracie! I kdyz jsem vzdelany necitim problem v tom, ze odvedu statu vic na danich. Stat mi totiz umoznil bezplatne studium. Takze to bude takove "odlozene skolne". Zda se mi to daleko lepsi recept nez zavadet skolne a zavadet degresivni dane. S tim dete nekam na to nema nikdo chut.
07. 05. 2008 | 22:46

Martin napsal(a):

Vlku, mozna zamestnancu ale mne slo o celkovy pocet lidi, prece je tady obrovsky pocet soukrome vydelecnych osob.
07. 05. 2008 | 22:50

Martin napsal(a):

Jen zamestnancu, kteri vydelavaji vice nez 40 tisic je temer sedm procent

http://www.czso.cz/csu/2007...$File/310907A15.pdf

no a samozrejme nejsou to jen vysokoskolaci, ti jsou zastoupeni ve vsech pasmech mez, s tim ze nejmene v tech nejnizsich.
07. 05. 2008 | 23:03

Martin napsal(a):

Sakra, zas to deformuje odkaz

http://www.czso.cz/csu/2007...

jde o tabulku A 15

p.s. stroj nejsem
07. 05. 2008 | 23:04

vlk napsal(a):

Martine

tam stejně přesná čísla nezjistíš.
Část jich daní paušálem. Tam by toještě mohlo statisticky fungovat.
část jich ovšem daní nákladově. Tam se nemáš o co opřít, protže tam jsou nepochybně v nákladech různé" pozoruhodnéů položky.

No a část OSVČ, které mají skutečně zajímavé příjmy, tak ta umí optimalizovat daně úměrně tomu, kolik vydělávají. Takže je statisticky ani nepodchytíš.
Pak máme stínovou ekonomiku. Řekněme - jen její šedou zonu. TAdy si s čísly také neškrtneš. A to nemluvím o té černé části.

No ale můžeš zkusit odhad. A aproximovat, koli desítek tisíc živností tvrdě profituje ze statutu zrušení minimální daně a povinosti mít registrační pokladnu s fiskální pamětí. To,co se ztratilo snížením daní a zastropováním sociálky lidem s vysokými příjmy ze zaměstnání, je pouhý drobek toho,o co stát přišel zrušením pokladen a minimální daně.
07. 05. 2008 | 23:04

Martin napsal(a):

Vlku, to je mi jasne, ja jen poukazoval na spatne udaje pana Kohouta, i u zamestnancu se to potvrzuje, ze onech 5 procent bude mit vetsi prijmy a ze spojovat to jen s vysokoskolaky je nesmysl. Zas ony statistiky ukazuji, ze vice vysokoskolaku mezi zamestnanci je v nizsich platovych pasmech.
07. 05. 2008 | 23:09

vlk napsal(a):

Martine

ta Kohoutova odchylka není tragická.
A samozřejmě, že je řada vysokoškoláků, kteří na 40nedosáhnou ani náhodou.
Jde v podstatě o celý státní sektor - učitelé, FU, cla, policajti, úřady, atd. atd.
Pak máš řadz vysokoškoláků u soukromých firem - pár let po škole, atd. atd. Ale v podstatě má prostě Kohout prvadu. Když máš přes 40, musíš za to něco odvést. Musíš tedy něco znát. Pokud nejsi politik nebo protekční dítě. A tihle všichni budou postiženi. Tedy ti, co něco hodně umí. Tohle je jádro Kohoutova pudla.
07. 05. 2008 | 23:15

RUMCAJS napsal(a):

Martine.
Kolik znáte chudáků ze svého okolí ?
Kolika z nich opravdu pomáháte?

Dle mého jste pokrytec.
07. 05. 2008 | 23:16

Martin napsal(a):

Rumcajsi, dle meho jste hlupak. Protoze jen hlupak neustale vynasi kategoricke soudy o lidech ktere vubec nezna.
07. 05. 2008 | 23:20

Martin napsal(a):

Vlku, no nevim jestli budou postizeni, zalezi od toho, jestli zustane strop na pojistne nebo nezustane a ohledne toho nejake informace nejsou. Pokud zustane, tak cim vice budou vydelavat tim ve finale se budou priblizovat k tem s nizsi sazbou.
07. 05. 2008 | 23:22

vlk napsal(a):

Martine
bingo! Přesně tak to je.
Jenže situacebude horší , než čeká Kohout a píše Paroubek. Pokud bude soc dem potřebovat konouše,bez mrknutí oka skásne,za slušného jásotu velkého zbytku národa, těch 60 000.A ani okem nemrkne.
07. 05. 2008 | 23:32

RUMCAJS napsal(a):

Neznám Vás, ale znám podobné lidi. Znám řadu lidí, kteří svým bližním a rodinným příslušníkům nezištně pomáhají. Nikdy jsem od nich neslyšel, že by jejich sociální cítění měli zaplatit jiní.
Povětšinou jsem názory jako máte Vy, slyšel od lidí, kteří si tím hojili své špatné svědomí. Své veškeré sociální cítění přesunuli na stát a tím si vyčistili své špatné svědomí.
Klidně mi nadejte do hlupáků.Chytrost neberu jako důležitou vlastnost. Mám jiné priority.
07. 05. 2008 | 23:33

Martin napsal(a):

Ja si myslim, ze komunisti budou tak hrabat nozkama aby dostali nejakou opozicni smlouvu a i konecne korytko, ze tolik uderne sily neprojevi. Socialni demokrate budou nejpravdepodobneji v pohodlne situaci, kde budou mit na vyber lidovce a zelene nebo dve verze oposmluv, rudou nebo modrou, takze nejake vydirani nebude moc myslitelne. Ale samozrejme mohu se mylit. Jinak idea progresivni dane treba dvousazbove a stropu je mne osobne nejblizsi.
07. 05. 2008 | 23:37

Martin napsal(a):

Rumcajsi a zase jako hlupak mi podsouvat nejake postoje, ja si sve socialni citeni platim sam. Pokud vy to mate jinak, tak je to vas problem a neposuzujte jine podle sveho dosti chabeho charakteru.

Jestli jste takovy hlupak, ktery si mysli, ze lide patri do nejakych jasne definovanych kategorii a napriklad pokud nekdo souhlasi s progresivni dani tak ma ten a ten charakter, tak je na vas skoda ztracet jakykoliv cas. Protoze takova blbost a postbolsevicke tridni mysleni dvacet let po listopadu vylecit nejde.
07. 05. 2008 | 23:39

RUMCAJS napsal(a):

Martin:
Není nad to, když si člověk o sobě myslí, že je skvělěj.
Vy si svoje sociální cítění platíte sám ?
Vy patříte mezi těch 5 %, které Paroubek chce trestat za jejich bohatství?
Neznám Vás osobně, ale řekl bych, že tam nepatříte.
08. 05. 2008 | 00:05

Martin napsal(a):

Rumcajsi a z cehopak tak usuzujete ? Jako bolsevik z mych nazoru, ktere jsou jine nez vase. Z niceho jineho totiz nemuzete. Takze ma diagnoza, ze jste nevylecitelny hlupak byla presna.
08. 05. 2008 | 00:10

RUMCAJS napsal(a):

Martine, rozhovor s takovým velikánem jako jste Vy, mi pouze připomíná moji malost a sype sůl do ran mé zakomplexovanosti. Radši půjdu spát.
Dobrou noc.
08. 05. 2008 | 00:17

Martin napsal(a):

U vas nejde o zakomplexovanost, ale o bolsevicke mysleni, ktere charakter a status jinych lidi posuzuje podle jejich nazoru na ekonomicka ci politicka temata.
08. 05. 2008 | 00:18

eli napsal(a):

Moje mamka pracuje jako učitelka na prvním stupni. Samozřejmě má VŠ a mnohaletou praxi. Podle Vašeho článku je zřejmé, že má plat jako "pracovník se základním vzděláním".
08. 05. 2008 | 00:38

Amigo napsal(a):

Vzdělaní učitelé budou rádi potrestáni Paroubkem, pane Kohoute !
Jinak 90% podnikatelů, které znám nemají VŠ, 35% nemá ani SŠ.
A to jsou ti zlatokopové, kteří vydělávají nejvíc.
Osobně taky podnikám, ale zlatokop nejsem a přerozdělování fandím.
Jedinou otázkou pro mě je jeho poměr.
08. 05. 2008 | 07:49

Karel napsal(a):

Kde je pan Stejskal? Jak je možné, že na blog pustí takový nehorázný Kohoutův paskvil? Proboha to je třídní boj naruby. Vyvolávání nenávistí ve společnosti. Určita regrese funguje v naprosté většině civilizovaných zemích. Není náhodou, že rovnou daň zavádějí postkomunistické státy. Děti komunistů se zase snaží uchopit šanci z opačné strany. Místo aby se vedla kultivovaná diskuze o parametrech zdanění, tak se propaguje třídní nenávist.

Kohoute, proč tolik lidí chce pracovat v Německu, Briánii, Rakousku a USA, kde mají regresivní zdanění? Že těm lidem nevadí, že je tam "odírají" daňovou regresi? Že je tam "trestají za úspěch"? Média tu šíří jedno z moderních thin-tanks ODS.

Zkombinujte komunistického pohrobka s nacistickým myšlení, a co vám vyjde? Kohoutovy myšlenky, za podpory podobných individuii, které AKTUALNE.CZ umožňuje šířit.
08. 05. 2008 | 08:33

Sup napsal(a):

Martine -
dva dny se tady hádáte o volovinách a zkazil jste celou diskusi. Těch 5% zdaňovaných v pásmu nad 40000 si vymyslel váš oblíbenec na předchozím blogu, kde vykládá, že 95% lidí si polepší. Kdybyste dokázal uvažovat logicky, nemusel jste pátrat ve statistikách, ono těch 5% je akorát paroubkovo vidění světa.
Vy jste mi ještě neodpověděl na otázku, z jakého důvodu by měl standardní zaměstnanec, který pro svou kariéru a svou "cenu na trhu" neudělal nic, mít srovnatelné příjmy s člověkem (a tady je úplně jedno, je-li to zaměstnanec nebo ne), který se vypracoval na uznávaného odborníka. Vy sice dokážete plamenně obhajovat tezi o "důstojných životních podmínkách", ale nikdy jste si nedokázal představit, v jakých podmínkách a jak dlouho žije člověk, který se vzdělává v oboru a získává praxi, aby z toho před důchodem něco taky měl.
Já tady vůbec nepotřebuju bojovat za sebe, moje daně stejně nedostanete, ale víc přemýšlejte. A míň se hádejte.
08. 05. 2008 | 08:50

SuP napsal(a):

Karel -
...."Kohoute, proč tolik lidí chce pracovat v Německu, Briánii, Rakousku a USA, kde mají regresivní zdanění? Že těm lidem nevadí, že je tam "odírají" daňovou regresi? ..."
Zřejmě Vám uteklo, že tam chtějí PRACOVAT za jejich peníze a tady ŽÍT za naše ceny.
To byl vždycky sen těch jednodušších, ale včetně pana doktora ráta, kterej to ještě systémově okecává tím, že dělají práci na srovnatelné úrovni. Ale zapomíná, že práci na srovnatelné úrovni se zahraničím musí dělat všichni, jinak bychom byli 100 let za opicema.
08. 05. 2008 | 09:00

Ládik napsal(a):

Pan Kohout má naprostou pravdu. Je mi jasné, že pokud se dožiji 80 let, budu 40 let živit někoho jiného a míra zdanění bude kolem 50%. Pokud jsem VŠ a začnu dělat ve 24letech, dám zákonitě více. Jestliže přijde Paroubek a začne mě okrádat, snížím základ daně a zvýším objem černých peněz.
08. 05. 2008 | 09:34

SuP napsal(a):

Ládíku -
ne .."budu 40 let živit někoho jiného..." , ale budu 40 let živit JEŠTĚ NĚKOHO.
A vo tom je solidarita. Bohužel je z 60% zneužívána na podplácení perspektivních voličů levice, včetně velké části státního úřednictva (cž jsou potenciální voliči levice taky).
08. 05. 2008 | 10:06

Ládik napsal(a):

SuPe,
správně jste to upřesnil. Samozřejmě, že nepočítám s tím, že mi bude důchod postačovat k přežití a budu tedy dělat téměř do smrti. Budu jistě živit JEŠTĚ NĚKOHO jiného. Mám představu, že ti "někteří" se radují na úřadech a zejména v Praze, jsou to upocení tlusťoši a preferují teplé barevné odstíny.
08. 05. 2008 | 10:17

Martin napsal(a):

Supe, vy mi taky podsouvate to co jsem netvrdil. Co to mate vy kohoutaci za manii.
08. 05. 2008 | 12:44

RA napsal(a):

Paroubkův návrh progresivní daně je samozřejmě namířen proti pracujícím lidem, živnostníkům, podnikatelům, kvalifikovaným zaměstnancům, ti budou odvádět více, naopak kamarádi Paroubka budou od daně osvobozeni, jako chudák pan Dvořák, mimochodem, v Blesku bylo uvedeno, že tento chudák , pan Dvořák si zakoupil auto v hodnotě 12 milionů korun. Jistě, odpuštění daní tomuto STBákovi bylo velmi potřebné. Martine, těším se na tvůj unikátní příspěvek.
08. 05. 2008 | 14:04

jogín napsal(a):

Co takhle se zkusit dostat ke kořenu věci? Vydělává bohatý další peníze snadněji než chudý? Zřejmě ano, podstatně menší procento ze svého výdělku musí vydat na životní náklady a je při podnikání méně limitiván nedostatkem investic. Tahle kladná zpětná vazba má své důsledky, třeba v USA v posledních 20ti letech pěkně vzrostl HDP, jenže reálné příjmy zaměstnanců zůstaly stejné. Takže důvod pro progresivní zdanění tu je.
08. 05. 2008 | 15:12

Bijsk napsal(a):

Já jsem od vás dostal právnický vzdělání zadarmo a teď si jedu do Anglie žít za vaše prachy. Solidarita je dobrá věc.
08. 05. 2008 | 16:02

Bijsk napsal(a):

Anebo ještě lépe. Můj děd, ať žije do sta minimálně, má ztp, víte jak je to nádherný pocit, parkovat v centru Prahy na invalidech se svým mercedesem? Doporučuji. Taky je výborná ta dávka na benzín - vždy mi těmi 5000,- uděláte radost.
08. 05. 2008 | 16:13

zajda napsal(a):

Pro jogina:
Vydelava vzdelany penize snadneji nez nevzdelany? To opravdu nevim, vetsina vzdelanych o sve praci premysli i mimo pracovni dobu, u ti nevzdelanych-pochybuji, ze o sve praci vubec premysli.
Pokracuje ten vzdelany ve svem dalsim vzdelavani? Ano, pokud se chce udrzet v oboru. A ten nevzdelany, ani kopace ani prodavacku na kurzu nepotkate, ani kdybyste jim ho zaplatili.
Tak podle vas je tato snaha na sobe pracovat duvodem k progresivnimu zdaneni.
08. 05. 2008 | 18:31

prirodovedec napsal(a):

Hele Paroubek. Hele Kohout. Hele diskuse.

Hele oboustranna selekce cisel a vzletna slova o zajmech tech druhych: politik se bere za chude a ekonomicky analytik za ty inteligentni zivici se dusevni praci. Kdyby to nebyla sranda, byla by to legrace. :)

Ocenuji, ze pan Kohout uvedl vice cisel. :) Samozrejme, jak ma ve zvyku, selektivne.

Aneb: "Hlubsiho rozboru histogramu cetnosti prijmu neschopen." Vice netreba dodat. Fotograficke blogy byly lepsi.

Mimochodem tech 40 tisic je v nejakem jinem Paroubkove clanku nebo to vymazal? Asi jsem neco prehledl.

Boj za progrese ci rovnou dan neni otazkou obecne spravedlnosti, ale otazkou zajmu a vyhod jednotlivych skupin.

Je to zkratka tradicni boj jak z teorie her. Kazdy haji sve zajmy a zduvodnuje to velkymi slovy. Kdo ma moc rozhodne.
08. 05. 2008 | 19:19

jogín napsal(a):

Před dvěma roky jsem nepotřeboval žádné vzdělání, abych věděl, že ceny nemovitostí poletí nahoru. Potřeboval jsem dva miliony na koupi kvartýru. A neměl jsem je. Takže rozhodly peníze.
08. 05. 2008 | 22:12

scientist napsal(a):

Přírodovědče, to není jen teorie her, ale už Karl Marx. To já jen jako doušku k jistým modním vlnám :)
08. 05. 2008 | 23:47

prirodovedec napsal(a):

scientist: :) Jenze Karel Marx se dostal nejdale k linearnim funkcim (viz jeko spisky o matematice :) ) jako mnozi analytici. Teorie her cerpa z hlubsich a narocnejsich matematickych zdroju.
08. 05. 2008 | 23:51

Pavel Sántay napsal(a):

Progresivní zdanění je spravedlivější než tzv. odložené školné, jehož je pan Kohout propagátorem.
16. 06. 2008 | 18:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy