Máme evropského prezidenta

20. 11. 2009 | 03:23
Přečteno 6842 krát
Drazí eurooptimisté, splnil se váš sen. Evropská unie má prezidenta. Jste spokojeni?

Pro pořádek jen připomínám, co to znamená:

- Evropský prezident byl „zvolen“ způsobem, který ze všeho nejvíce připomíná volbu císaře sborem kurfiřtů. Veřejnost měla privilegium sledovat jednání z médií bez sebemenší možnosti do volby jakkoli zasáhnout. Jste spokojeni?

- O našem novém prezidentovi nevíme takřka nic. Byl nám zkrátka přidělen na základě kuloárových jednání kýmsi v Bruselu, aniž bychom toho člověka vůbec znali. Jste spokojeni?

- Jedna z mála informací o novém evropském prezidentovi tvrdí, že není proti zavedení celoevropské daně. To zřejmě znamená, že ti z nás, kdo ještě daně platí, se za čas prohnou ještě více. Ačkoli správný eurooptimista (jak je znám z řady osobních zkušeností) daně neplatí, naopak, žije z dotací, státních platů a podobných prebend. Eurooptimisté mohou být spokojeni, nemám pravdu?

- Až nastane konflikt mezi Francií a ČR nebo mezi Německem a ČR, na jakou stranu se asi pan evropský prezident spíše přikloní? Na stranu malé země ve střední Evropě, o níž nic neví? Vážně si myslíte, že bude zcela nestranný?

Ti z vás, drazí eurooptimisté, kteří tvrdíte, že zájmy malé části musí ustoupit zájmům velkého celku – najděte si na Googlu, kdo hlásal heslo „Gemeinnutz geht vor Eigennutz.“ Tedy „Společný zájem má přednost před vlastním zájmem.“

Možná vás to překvapí. Anebo nepřekvapí.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Pípa napsal(a):

Pane autore, ano jsem spokojen. Belgičan je hodně neutrální, ale nebude to jenom otázka národnostní, která k jeho volbě vedla. Způsob volby mi také vyhovuje. Odpovídá realitě. Vaše výhrady jsou dětinské.
20. 11. 2009 | 04:39

slayer napsal(a):

Vzhuru k svetlym zitrkum!
20. 11. 2009 | 05:10

edvardkozusnik napsal(a):

Volba byla nepřipravená, zmatená a hlavně netransparentní. U této volby bych předpokládal minimálně dvě věci: něco jako volební program kandidátů a veřejné projednávání.
20. 11. 2009 | 06:23

Northern Lights napsal(a):

Fuj to je hloupá demagogie co tady plodíte.Jste šířitel "blbé nálady" víte to? Takový malý ušlapnutý čecháček , rebel bez příčiny.
20. 11. 2009 | 07:05

Pepa z horní dolní napsal(a):

Jasně, že jsme spokojeni. Proto přece volíme komunisty v čele se s. Paroubkem, aby za nás správně rozhodovali a pracovali pro naše dobro, zatímco my se oddáváme zaslouženému odpočinku s pivem u nějaké estrády na tv h@vna.
20. 11. 2009 | 07:18

honza napsal(a):

Zbytečný a nicneříkající blog, jako mnoho předchozích od tohoto "ekonoma".Mimochodem nedávný blog T. Sedláčka o euru má na rozdíl od těch vašich tlachů trochu úroveň a není tak hloupě jednostranný. Kdo je prezidentem EU mě tak moc netrápí, spíš mě trápí kdo je prezidentem České republiky.
20. 11. 2009 | 07:20

Petr z Tábora napsal(a):

Nová dvojice v čele EU připomíná heslo - neuškodí, nenadchne.Postup podle pana Kožušníka by přispěl ke ztotožnění se Evropanů s novými lídry. Současně by posílil jejich pozici ve vztahu k paní Merkelové, Sarkozymu a jiným. Ti to ale nemohou potřebovat. Jsou sice eurooptimisté, ale v míře, která pomůže prosazovat jejich zájmy na celou EU, ne aby se jim sami museli podřizovat. To ovšem čeští naivní eurohujeři nevidí.
20. 11. 2009 | 07:33

Buonabarte napsal(a):

Kdyby v celoevropskych volbach par desitek milionu Nemcu, Italu a Francouzu zvolilo prezidentem nejakeho vsemi znameho "Napoleona", tak byste rval vic. Tohle knourani se jeste da unest...
20. 11. 2009 | 07:38

hovorka11 napsal(a):

Jsem spokojen. Je to člověk z malé země, jako jsme my, nezviditelňuje se finančními a ekologickými nesmysly jako Klaus.
Klause jsme zanali, proto byl zvolen zákulisními praktikami "hotelových lobbystů".
Tady si musíme prosadit přímou volbu, v tomto prostředí úplatků a propagandy úspěšných tunelářů.
20. 11. 2009 | 07:39

Tupelo napsal(a):

Ano, osobne jsem spokojen, da se rict ze konecne mam i ja prezidenta.

- Klause se volilo pomoci nabojnic, ministr obrany vyhrozoval brucenim, kolabovali poslanci, prezidentuv muz se schazel s komunistickym lobistou, poslankyne s ruskym manzelem zahadne onemocni - opravdu 'hezka' volba.

- Klaus nam byl pridelen systemem popsanym v predchozim bode.

- Celoevropska dan mi casem vadit nebude. Lepsi nez rovna dan, aplikovana hlavne na vychod od nas. O vymyslu nazvanem superhruba mzda ani nemluve.

- To ze jsme moc sympatii jako CR v posledni dobe nepobrali je bohuzel fakt (pocinaje solovym vyjednavanim s americany o vizech, bez ohledu na jejich nazor (vymenou za radar), pres spatne predsednictvi EU, konce chovanim Klause), stejne jako je fakt, ze k prosazeni nasich nazoru budem potrebovat adhoc koalice. Lze jen doufat, ze dalsi nase vlada bude v Evrope aktivnejsi, s vetsi chuti kooperovat.
20. 11. 2009 | 07:40

jozka napsal(a):

ad Evropský prezident byl „zvolen“ způsobem, který ze všeho nejvíce připomíná volbu císaře sborem kurfiřtů. Veřejnost měla privilegium sledovat jednání z médií bez sebemenší možnosti do volby jakkoli zasáhnout.

Sakra, co mi to jenom pripomina? Ta pamet...
20. 11. 2009 | 07:46

Aleš napsal(a):

PAne Kohoute vy jste ale boreček, člínek máte v šuplíku dva měsíce a včera jste doplnil jen jméno, že?
Hezká je také poznámka modrého soudruha televizi střihajícího Edvarda. A´T si zkusí vzpomenout jak to bylo s volbou prezidenta ČR, s jeho programem a diskusí.
A pane Střihoruký Edvarde, nemalou zásluhu na této volbě má shodou okolností také náš pan prezident. Ale sebereflexe to je silná disciplina politiků z ODS odjakživa!!
20. 11. 2009 | 07:46

Jiraak napsal(a):

Tupelo to vyjádřil pěkně..

re-captcha: ús rescue - no toto?
20. 11. 2009 | 08:32

mmmm napsal(a):

Pro Tupelo: jenom jste neuvedl, že nábojnice v obálkách dostávali ti, kteří deklarovali, že budou volit Klause. Takže námitka s nábojnicemi by od vás byla trefná, pokud by býval byl zvolen Švejnar.
20. 11. 2009 | 08:38

Tupelo napsal(a):

mmmm: mate pravdu v adresatech nabojnic, ovsem z techto adresatu nelze usuzovat kdo je posilal. Osobne, pokud bych nekoho vydiral, udelam vse aby tento akt zustal v tajnosti - v tomto pripade bych nabojnice neposilal na adresu (senat), kde se posta z bezpecnostnich duvodu kontroluje. Leda ze bych naopak chtel aby se o mem vydirani psalo. Treba za ucelem ospravedlneni neci volby. Ale mate pravdu ze by to byla skvrna tak jako tak, i kdyby byl zvolen Svejnar.
20. 11. 2009 | 08:47

Jozef napsal(a):

To heslo je v poriadku.V malej komunite,v Europe i na matke Zemi.

Nemci bojuju za svoje zaujmy,kde sa da,kde sa im to oplati /aj v Sudetoch,ak sa da/.
Nevahaju porusit pravidla,ak ide o vela: napr.zagarantuju 100% vkladov - a vsetci,co maju rozum, musia ich nasledovat,aby v case paniky chranili svoju ekonomiku.
V sucasnosti Nemci chraniac seba,chrania Europanov pred Wall Streetom.

Musime byt taki isti,musime sa v Nemcoch ai. vyznat.Vidiet zaroven svoje a spolocne zaujmy.

K prezidentovi EU:vyhovuje najma Francuzsku.
Nevyhovuje Washingtonu,ktory nominoval Blaira.

Belgicka tlac este v r.1990 davala Belgicanom za vzor spoluzitia narodov federaciu Cechov a Slovakov v Ceskoslovensku.Ked doslo k rozvodu,pricinu nasli v zaostalosti a nekulturnosti Slovakov - aby chranili celok pred chutkami casti,obetovali imidz Slovenska...

To heslo je vynikajuce.Je len treba poznat a zretelne artikulovat zaujmy svoje a zaujmy celku.
20. 11. 2009 | 08:48

mart napsal(a):

Tak volba Klause byla asi tak stokrát ostudnější (viz komentář Tupelo) než volba prezidenta EU. A snad tam byl za Česko i český premiér ne? Také nevím proč by se člověk z malé země měl automaticky přiklánět k zemi velké - proč hned předjímat. Pane Kohoute: Ano jsem spokojen.
20. 11. 2009 | 08:51

mmmm napsal(a):

Celý lisabon je neštěstí. Prezident a ministr zahraničí EU nesmysl a proto je lepší, že se ten nesmysl řeší aspoň takhle a nepředstírá se "demokratičtější" volba, třeba evropským parlamentem. Souhlasím s panem Kohoutem, ale na druhou stranu vím, že EU není demokratická a jiný způsob "volby" by stejně byla jenom hra na demokracii. Takže se ta fraška aspoň vyřídila rychle.
20. 11. 2009 | 09:07

Rumcajs napsal(a):

Tady jste Pavle dle mého vedle.

Jste přece ekonom a musíte vědět, že v dnešní globální ekonomice, která svým způsobem řídí i politiku, nezůstaneme "Svobodný", ani kdyby tu vládl bratr Žižka.

Utřeme slzu a poj´dme se věnovat něčemu smysluplnému. Třeba tomu, jaký jsou socani pitomci.
20. 11. 2009 | 09:10

Trinnity napsal(a):

Nejodpornější co zde mohlo vzniknout: EU. To je skutečný hnus. To nemůže dobře skončit.
20. 11. 2009 | 09:14

Taoiseach napsal(a):

Pavel Kohout

"Veřejnost měla privilegium sledovat jednání z médií bez sebemenší možnosti do volby jakkoli zasáhnout."..."O našem novém prezidentovi nevíme takřka nic. Byl nám zkrátka přidělen na základě kuloárových jednání..."..."Vážně si myslíte, že bude zcela nestranný?"

DEJA VU - mluvíte o poslední volbě presidenta ČR?

A mimochodem i ekonomický beletrista by mohl vědět, že ze "státních platů" se daně platí, přičemž možnost úniků je v podstatě nulová.
20. 11. 2009 | 09:43

Taoiseach napsal(a):

Petr z Tábora

"Postup podle pana Kožušníka by přispěl ke ztotožnění se Evropanů s novými lídry."

Pan Kohout (předpokládám, že jste myslel jeho) tlachá nesmysly. Pokud by bylo rozhodování jiné než konsensuální, cítili by se ti, kdo by zůstali v menšině, PORAŽENÝMI. To by nebyl zrovna dobrý základ pro další spolupráci členských států.

Pro Vás je zřejmě každý, kdo nenadává hlasitě a stále na zlou EU "naivním eurohujerem". Podle mého jsou zase všichni, co šíří fámy o ohrožení, zamindrákovaní čecháčkové.
20. 11. 2009 | 09:56

Mc Cali napsal(a):

Malé sci-fi.
Rád bych měl někdy prezidenta o kterém bych mohl říci:
" Ano, to je můj prezident, toho jsem si zvolil ! ".
20. 11. 2009 | 10:14

Karlík napsal(a):

Dotaz laika: kdo je tedy oním šéfem EU a "mužem na telefonu"? Je to předseda Europarlamentu, předseda Komise, předseda Rady nebo premiér země předsedající EU? Nebo snad duo Sarkozy-Merkelová?
20. 11. 2009 | 10:15

Pobo napsal(a):

Najdi deset rozdílů mezi
[ http://i.telegraph.co.uk/te... ]
a
[ http://www.ustrcr.cz/data/i... ]
a VYHRAJ luxusní eurohovno!!!
20. 11. 2009 | 10:19

Klotylda napsal(a):

Podle mého je spokojenost s volbou "prezidenta" EU na místě a v naší zemí má tento druh spokojenosti svou tradici. Z četby a svěděctví současníků vím o pocitu štěstí, které naše předky zaplavovalo z volby vídeňského císaře či dojetí, které cítili nad jmenováním následníka trůnu. Z vlastní zkušenosti si pak pamatuji na všeobecnou spokojenost nad jmenováním pánů Chruščova, Brežněva, Andropova, Černěnka a Gorbačova generálním tajemníkem, ba i na drobné, leč pozitivní uspokojení ze zvolení Romeše Čandry předsedou Světové rady míru...
20. 11. 2009 | 10:31

ok napsal(a):

Táhněte do Ruska, pane Kohoute.
Zapomínáte na to, že jste se už zcela odkopali. Teď už jenom nudíte. Neviděl jste vypískání václava Klause na Národní třídě?
20. 11. 2009 | 10:49

typro napsal(a):

Figurka z Bruselu nemůže být můj prezident.
Zrušení referend ve Francii a Holandsku, opakování referenda v Irsku je pošlapáním práv Evropanů.Takovou EU nechci a nemůžu jí respektovat!! Existuje i jiná cesta, cesta demokratických hodnot a ne levicového nátlaku.Děkuji p. Klausovi za alespoň malé připomenutí těchto hodnot.
20. 11. 2009 | 11:41

Apeoffice napsal(a):

Netřeba se rozčilovat nad tím, kdo je a kdo není prezident EU a proč či jak byl zvolen.

Včera ve zprávách zazněla informace, že na tiskovce se ptali komu bude volat druhý, třetí či kolikátý muž USA.

Z toho mi plyne, že prezident EU bude zvedat telefony z USA :)
20. 11. 2009 | 11:58

vlaďa napsal(a):

Jo,kohouti kokrhají,bude brzy den :) Dobré ránko,budíček!
20. 11. 2009 | 11:58

Pavel 2 napsal(a):

Je legracni, jak se tito ekonomove ala Kohout ohaneji placenim dani. A eurooptimista pry dane neplati a zije ze statnich platu. Naprosta vetsina statnich zamestnancu plati vyssi dane, nez plno vychytralych podnikatelu, kteri si vsechno z dani odepisi. A Vaclav Klaus mi rozhodne neprijde jako prezident, ktereho bych uznaval vice jak jineho evropskeho prezidenta.
20. 11. 2009 | 12:06

hanah napsal(a):

To jste ale dostal nářez, pane Kohoute! Takových eurohujerů při pátku se hned tak nevidí.
Moc se těším na první z výše diskutujících, jak začnou brblat.Zkrátka jim chybí nějaký dohled a řízení z venku, kterého jsme se horko těžko zbavovali.
My jsme se ještě neoklepali a nenaučili jsme se vládnout si sami, nenaučili se žít v demokracii a hned šup do EU. Škoda, žádný přirozený vývoj se nedá zkrátit násilím bez následků. Myslím, že jsme na ten svůj boj o demokracii a nějaké naplnění a zažití nabyté svobody potřebovali více času a že nám to, jako Čechům, bude dost chybět.

Je-li tu nějaký z diskutujících zemědělec - mám dotaz - proč dovážíme mléko z Rakouska (včera jsem v Bille jedno koupila, aniž bych to tušila), když naši výrobci mléko vylévají do polí?
20. 11. 2009 | 12:11

Al Jouda napsal(a):

Pan Kohout se chce zavděčit Václavu Klausovi a doufá, že se mu to časem zúročí.Dělá chybu.
20. 11. 2009 | 12:16

hanah napsal(a):

Evropané,
nevíte někdo prosím, jak se jméno Vašeho prezidenta vyslovuje ?
A myslím, že bude velká legrace:

"Sám Rompuy označil svou budoucí roli jako diskrétní a za své hlavní cíle označil boj s globálními klimatickými změnami a nezaměstnaností". :-))))
20. 11. 2009 | 12:16

patriot napsal(a):

Taoiseach, 20.11.2009 09:43:14:

Ze státních platů se žádné reálné daně neplatí!

Podnikání státu je zanedbatelné, takže peníze vydělává a daně platí prakticky pouze privátní sféra, zatímco ta státní je pouze spotřebovává.

Kdyby se žádné daně neplatily, všichni účastníci soukromého byznysu by si polepšili. Příjmy statisíců státních zaměstnanců by však spadly k nule!

Čistý příjem státního zaměstnance i jeho „daně“ pochází ze skutečných daní odvedených privátním sektorem.

Daně ze státních platů jsou fikcí – jde jen o slovní trik a úmyslné zastírání reality.

Když například politik nebo úředník o sobě říká, že je daňovým poplatníkem, jedná se o čistou lež.
20. 11. 2009 | 12:17

myrta napsal(a):

Ono zvolení někoho neznámého bývá lepší než známého ,od kterého se ví co očekávat.Ten neznámý má totiž potenciál všechny překvapit.Viz náš premiér Fišer.
20. 11. 2009 | 12:30

s... napsal(a):

...Byl nám zkrátka přidělen na základě kuloárových jednání kýmsi v Bruselu...

Pan Kohot neví, že prezidenta EU zvolili hlavy všech členských států, včetně našeho premiéra?

Tak to je u mě diletant a tlachal. Jeho názory jsou nepodstatné.
20. 11. 2009 | 12:30

hanah napsal(a):

s...
náš premiér je úřednický,komunistický, dočasný a nikým nevolený.
Takový mě nezastupuje.
20. 11. 2009 | 12:42

VDC napsal(a):

Belgie - největší prdel Evropy (po Kosovu), která se za dvacet let rozpadne, a belgický daun v čele kryptofašistického nesmyslu. Smrt EU!
20. 11. 2009 | 12:52

Honza napsal(a):

Nejlepší, že předem vykecá zavedení daní z letenek, volaní, paliva přímo na setkání Bilderbergů

http://www.telegraph.co.uk/...
20. 11. 2009 | 12:54

Martin napsal(a):

- Divíte se, že předseda Rady EU byl volen členy rady EU ? (exekutivou 27 členských států) "prezident EU" je přece novinářská zkratka(!)

- "Vašem prezidentovi" ? Vy jste samostatně zastoupen v Radě EU? Mimochodem - při vší úctě, to že o Rompuyovi nic nevíte, nemusí být nějakým všeobecným měřítkem.

- Rompuy může chít cokoliv, pravomoc v oblasti daní on (jako předseda Rady) nemá žádnou a dokonce v tomto nemá pravomoc ani EU jako celek...

- Tento výkřik postrádá logiku - premiér střední země bude spíše inklinovat k podobným kolegům a i kdyby ne, nesejde na tom, protože proces rozhodování není v EU autokraticky sjednocený v osobě jakéhosi Rompuye, ale tkví ve všeobecných pravidlech, kdy se rozhodnutí přijímají hlasováním...

- Do jisté míry je to pravda; někdy je třeba se dívat trošku z větší perspektivy a dohlédnout dále, než jen na špičku svého nosu, konec hranice (případně na konec svého mandátu). Ale touto stylizací mi připomíná Váš článek spíše produkt z dílny kámoše Vámi uvedeného autora - Josefa Goebbelse. Z vaší strany je to buď hrubá neznalost, nebo vědomé zkreslení pravdy.
20. 11. 2009 | 12:56

hanah napsal(a):

Martine,
myslím, že pan Kohout rozhodně není osamocen a jeho neznalost pana R. bude nejen v Evropě všeobecná.
http://aktualne.centrum.cz/...
20. 11. 2009 | 13:28

Taoiseach napsal(a):

hanah

"My jsme se ještě neoklepali a nenaučili jsme se vládnout si sami, nenaučili se žít v demokracii a hned šup do EU. Škoda..."

Přála si to většina občanů, tak se s tím smiřte. Naopak - když jsme se nenaučili vládnout si sami - je jistější mít zázemí. Zameťme si napřed před vlastním prahem.

"proč dovážíme mléko z Rakouska (včera jsem v Bille jedno koupila"
Nejsem zemědělec, ale pokud vím, je Billa rakouský řetězec (i když v poslední době s německým kapitálem) a je tady už dlouho, takže souvislost s EU bych nehledal.
20. 11. 2009 | 13:49

Taoiseach napsal(a):

patriot

"Když například politik nebo úředník o sobě říká, že je daňovým poplatníkem, jedná se o čistou lež."

Obávám se, že Finanční úřad se na to dívá jinak.
20. 11. 2009 | 13:53

ewert napsal(a):

"Evropský prezident byl „zvolen“ způsobem, který ze všeho nejvíce připomíná volbu císaře sborem kurfiřtů. Veřejnost měla privilegium sledovat jednání z médií bez sebemenší možnosti do volby jakkoli zasáhnout. Jste spokojeni?"

Velice trefné. Jsem rád, že nejsem jediný, komu přijde, že EU je tak trochu taková hračka a rejdiště politických špiček, ale občané, volby a podobné věci se jim tam moc nehodí.
20. 11. 2009 | 14:03

mb napsal(a):

Kohout ? metelesku blesku ...

ještě jste zapomněl zmínit, že vypadá / má charisma jako Frank Burns střihnutej Petrem Gandalovičem .... jj
20. 11. 2009 | 14:16

Vico napsal(a):

Místo vulgárního slova adresovaného blogerovi, které by beztak bylo smazáno, je lepší reakce Martina 12:56:55. Slušně, jasně, pravdivě udělal z Kohouta šaška s rolničkami.
20. 11. 2009 | 14:18

hanah napsal(a):

pane Tao.,
já smířená jsem. Jen si myslím, že je to pro nás z mnoha důvodů chyba. Jedním z nich je ten, který jsem výše uvedla. Kdybych měla víc času, pokusila bych se více rozepsat jak to cítím, teď snad jen tak, že jsme se nestačili stát hrdými Čechy, nestačili jsme si tak nějak dobudovávat a zdokonalovat demokracii sami, nevypořádali jsme se s demoralizací společnosti, která je podle mě nutně průvodním jevem v postsocialistickém státě, a která je teď v tom nejhorším stádiu. Nezměnili jsme, nebo, nebude nám dopřáno vyřešit a změnit vlastními silami odpojení politiků od reality,změnit to, aby se politici zabývali jenom tím, jak se udržet u moci nebo se k ní dostat. Prostě jsme si to "Češství" ani pořádně nevychutnali, ale ani nevyžrali :-). Teď to bude zákonitě hozeno jinam a budeme muset řešit problémy jiné a jinak než bychom si možná přáli.

K Bille a mléku - vím, že je to rakouský řetězec, proč je ale v českém obalu v Česku obsah rakouský. Nesem proti dovozu zboží, které sami neprodukujeme.
Nevím, zda to souvisí nebo nesouvisí s EU, ale tuším, že zemědělci mají kvóty z EU, kolik mléka smějí vyrobit...
20. 11. 2009 | 14:37

JC napsal(a):

Je to takový milý Hurvínek ala Špidla. Neublíží, neurazí ale nebude ho vidět.
Všichni pro které Klaus není jejich presidentem, protože mu "nerozumí" mají konečně presidenta kterému budonu "rozumět".-))
20. 11. 2009 | 15:01

tantemici napsal(a):

Pro Taoiseach, Pavla2 a možná i další, kteří si zavádějícím způsobem myslí, že státní zaměstnanci platí stejně tak daně jako ostatní plátci.
Starou pravdou totiž je,že jsou 2 druhy občanů: ti, co daně vytvářejí(živnostníci,zaměstnanci nestátních firem i firmy samotné...) a ti, co daně spotřebovávají(děti,důchodci,sociálně slabí...A VŠICHNI STÁTEM PLACENÍ!)
Přeloženo: i ten nejlíp placený státní zaměstnanec je placen z peněz, které do "kasy eráru" nasypali občané 1.skupiny. Odvádí-li tedy stát.zaměstnanec vysoké daně,opět mají původ u 1.skupiny!!!
20. 11. 2009 | 15:04

JJ napsal(a):

Doufal jsem, že vzápětí odstoupí náš Vševěd, možná až se navrátí z cest. Ta naděje tady je. JJ
20. 11. 2009 | 15:05

tantemici napsal(a):

Omlouvám se, že jsem opakovala vpodstatě slova patriota - nějak jsem příspěvky nedočetla komplet.
Ale alespoň nejsem v opozici vůči vašemu názoru (Taoiseach + jiní) sama.
Díky patriote!
20. 11. 2009 | 15:08

pierre napsal(a):

tupelo (20.11.2009 07:40:31) a martin (20.11.2009 12:56:55) rekli to podstatne za me.... dik obema....
20. 11. 2009 | 15:09

ivanice napsal(a):

Neveděla, našla a nepřekvapilo.
20. 11. 2009 | 15:10

Saliven napsal(a):

Apokalyptické vize pana Kohouta, ani jeho hloupé házení všech příznivců EU do škakulty lehkoživků mě nemůžou rozhodit. Já jsem spokojen, protože sice belgičan není moc známý, ale EU bude mluvit jen jedním hlasem.
20. 11. 2009 | 15:21

tantemici napsal(a):

S blogem pana Kohouta naprosto souhlasím, duo včera uhandrkované není pro mne ničím jiným, než ryze formálními figurkami (ale mohou překvapit - ne však mne, ale Francii,Německo...) v hořké komedii, která se s Evropou zde hraje.
Jsou mi sympatické i poznámky paní hannah. A k tomu mlíku z Lidlu: je to tak, jak píšete. Jediná obrana: nikdy nekupovat jiná, než česká mléka, másla,apod.(MADETA,OLMA,...)holt žádné Pilosy, Viany mi domů nesmějí! I kdyby stála polovic, co česká! Dokonce jsem přestala nakupovat i zahraniční vína a to už je co říct, protože franc. a italská jsem fakt měla ráda! Je třeba podporovat domácí výrobce, ne?
20. 11. 2009 | 15:21

stále rebel napsal(a):

No konečně snad budeme mít prezidenta, za kterého se nebudeme muset stydět a který bude hájit naše zájmy. Je jen dobře, že jsme na jeho výběr měli jen malý vliv, protože jinak by určitě stál za hodno.
20. 11. 2009 | 15:49

Taoiseach napsal(a):

hanah

"nestačili jsme si tak nějak dobudovávat a zdokonalovat demokracii sami, nevypořádali jsme se s demoralizací společnosti .... Nezměnili jsme, nebo, nebude nám dopřáno vyřešit a změnit vlastními silami odpojení politiků od reality,změnit to, aby se politici zabývali jenom tím, jak se udržet u moci nebo se k ní dostat."

Nějak přestávám rozumět. Ono nám členství v EU brání v tom, abychom si udělali doma pořádek, abychom si zdokonalili demokracii?
20. 11. 2009 | 15:52

Taoiseach napsal(a):

hanah & tantemici

Zemědělci mají kvóty, na kolik vyrobeného mléka můžou dostat dotace s veřejných zdrojů, především v rámci společné zemědělské politiky. Kdyby mohl každý dostávat dotace (třeba i z národních zdrojů) bez omezení, byly by problémy s nadprodukcí ještě větší.

Je možné, že Billa nebo Lidl nebo ještě spíš mlékárny diskriminují české sedláky, když nakupují v Rakousku za ceny vyšší, než za co nabízí čeští sedláci. Ale muselo by se to jednoznačně prokázat, jinak se s tím nedá nic dělat.
20. 11. 2009 | 16:05

patriot napsal(a):

Taoiseach:

Stát vybere prostřednictvím svého finančního úřadu reálné daně od privátního sektoru. Z těchto daní vyplatí své zaměstnance, kteří „odvedou“ státu prostřednictvím téhož finančního úřadu příslušné fiktivní „daně“.

Tyto „daně“ však nezvýší příjem státní kasy ani o jedinou korunu, neboť se jedná jen o číslo na papíře.

Jediným důvodem tohoto komického počínání je vyvolat optický dojem, že i státní zaměstnanci platí daně.

Jsou prostí lidé, kteří si to skutečně myslí.
20. 11. 2009 | 16:10

Taoiseach napsal(a):

tantemici

Je to trochu o tom, zda byla dřív slepice, nebo vejce. Bez učitelů, policajtů, hasičů, soudců, centrálních bankéřů i veškeré veřejné správy by toho "živnostníci,zaměstnanci nestátních firem i firmy samotné..." moc nevytvořili. Píšete, že tato skupina vytváří daně, ale ona přesněji vytváří přidanou hodnotu, která se daní.

Ve skutečnosti ale peníze do systému dodávají ti, co si kupují jejich zboží a služby, takže primárním zdrojem bohatství jsou ti, co nejvíc utrácejí - :) .
20. 11. 2009 | 16:19

JC napsal(a):

Taoiseach,
Bez učitele budete mít blbé děti, bez pekaře vám umřou hlady .-(((
20. 11. 2009 | 16:40

hanah napsal(a):

Tao,
ano, domnívám se, že ten přirozený proces, kdy jsme si začali rozhodovat o věcech víceméně sami, bude naším členstvím v EU přerušen. Na škodu věci. Moudrost, nadhled a žití v demokracii se nenaučíme od někoho a už vůbec ne plněním příkazů od někoho shora, kdo nám je úplně cizí.Zkušenost je nesdělitelná, jak všichni víme, a měli jsme si tím bahnem projít a vylézt sami. Prostě si myslím, že je pro nás brzy.
Jo, nějak se do toho zamotávám, máte pravdu. Už tomu nerozumím ani já, berte to jako "ženskou intuici" :-)))
Ty ostatní aspekty našeho členství nekomentuji (směřování EU kam?, obrovský nárůst byrokracie, státy rovné a rovnější, přerozdělování peněz, kdy každému kdo se jich dotkne zůstane za nehty pár drobných, imigrační politika, ona "sdílená suverenita"...atd atd.)
Nechť Vám Váš prezident dobře slouží.
Na toho svého já jsem hrdá a stačí mi.
Tak hezký víkend
20. 11. 2009 | 16:42

EU Fan :-) napsal(a):

Hanah, zkuste poměřovat fakta, nikoliv pocity, viz.:
"Kdybych měla víc času, pokusila bych se více rozepsat jak to cítím..."

Ad. Fisher, který není Vaším premiérem, protože je nikým nevolený. Docela by mě zajímalo kým volený byl premiér Topolánek? Také nikým, že, nebo se u nás premiér volí, něco mi uniklo??? Berte jako fakt, že Fisher je premiérem, stejně jako spousta jiných lidí musí brát jako fakt, kdo je prezidentem ČR ... .

Kauza mléko
Tak Vaše uvažování by nás mohlo zavést hezky k nějakým ochranářským opatřením. Kdyby bylo teoreticky možné nějakým způsobem dovoz například mléka omezit, dělalo by se to buď pomocí kvót či cel, pokud bychom takto omezili dovoz, myslíte si, že by ostatní seděli s rukama v klíně a pochválili by nás, nebo by zavedli odvetná opatření, pro exportně orientovanou (naší) ekonomiku extrémně nepříjemná ... . Takže závěr je jednoduchý, pokud chcete, aby vám ostatní umožnili přístup na své trhy, musíte jim umožnit přístup na vlastní trh, aneb princip vzájemnosti ... .
20. 11. 2009 | 16:48

Ford napsal(a):

Taoiseach : To je pokus o vtip? Je jasné že policajti,hasiči atd. přišli až po. Tam není žádné dilema vejce nebo slepice.
20. 11. 2009 | 16:50

václav franče napsal(a):

Jestli si toho autor ještě nevšiml, tak takhle to zkrátka v nepřímích demokraciích chodí... Ostatně na volbu evropského prezidenta má český volič stejně malý vliv jako na vobu prezidenta českého a s volbou evropského prezidenta jsem rozhodně spokojenější než s volbou prezidenta českého. Takže ano, jsem spokojen, euroskeptiku Kohoute...
20. 11. 2009 | 16:54

Taoiseach napsal(a):

JC

je třeba mysle i dopředu: z blbých dětí nebudou pekaři.
20. 11. 2009 | 17:21

ebi napsal(a):

Pobavili jste mě všichni co tu potíte myšlenky o trapné volbě českého prezidenta-je milé číst,že vám naprosto vyhovuje volba člověka,o kterém nic nevíte,který jeden večer spadl z nebe a ráno snídá jako náš prezident.Takže toto jste vlastně chtěli:ušuškat jeden večer nějaké jméno a dosadit ho do políčka,aha,tak proč to nikdo takto nenavrhl i u nás?Netušila jsem,že lidem vlastně vyhovuje,když funkci dostane někdo,o kom se nic neví-hlavně,že to není Klaus.To je síla.Tak to je ten eurooptimismus!Jsem ráda,že mi to konečně došlo (a žese to tak rozmohlo).Hlavně ať se nikdo nestará,kolik ten dvojitý aparát(státní a evropský)stojí,to se pak s těmi savci dotací roztrhává pytel,jak štěkají na všechny strany.Navrhuji zrušit po rozumné úvaze prezidenty a parlamenty všech zemí(včetně doplňků jako senát apod) a ponechat jen evropské molochy a místní samosprávy.Proč už o tomto nezačne někdo uvažovat?To nekonečné vyhazování a placení dvojitých úřadů je přece neudržitelné!!!!!!
20. 11. 2009 | 17:30

Taoiseach napsal(a):

Ford

Armády, školy nebou soudy existovaly o hodně dřív než firmy. Ale nemá smysl se o to hádat. Současná společnost toho ke svému fungování potřebuje spoustu a těch nepostradatelných je hodně.
20. 11. 2009 | 17:31

češka napsal(a):

Pane Kohoute, jsem velice spokojena.
Na čachry kolem volby presidenta jsem zvyklá, ač do důchodu mám za pár, zádný rezim mne "neunavil" rozhodováním o osobě presidenta.
Belgočan je nejlepší volba, je zvyklý na "tanec mezi vejci", doma má Vlámy, Valony a Němce.
Ministryně zahraničí taky potěšila, jistě svůj čas netráví v salonech krásy.
Za Timošenkovou bych ji nevyměnila.
20. 11. 2009 | 17:34

Taoiseach napsal(a):

hanah

"ženská intuice" mi přijde trochu zavádějící. Věřím, že to není z Vaší strany výmluva, ale myslím, že nějaké zkušenosti už máme a pořádek si udělat můžeme. Asi znáte čtyři požadavky iniciativy inventura demokracie. Proč bychom je nemohli prosadit? Jak to souvisí s EU?

Ostatní aspekty:
"směřování EU" - neví se, protože se rozhoduje konsensem všech; kdyby to někdo jasně nalajnoval, protestovala byste ještě víc.
"obrovský nárůst byrokracie" - kdy, kde, o kolik?
"státy rovné a rovnější" - pravidla jsou jasně daná; v jejich rámci se prosadí ti, co mají schopnost jít na kompromis; solitéři, co všechno odmítají, stojí opodál...

Jinak upozorňuji, že žádného presidenta nevlastním. President ČR je dle mého zbabělec, který pohrdá vůlí občanů. Někteří jsou na to hrdí...
20. 11. 2009 | 17:43

hanah napsal(a):

To Eu Fan
Hezký nick. Topolánek byl jmenován prezidentem jako předseda ODS a byl současně poslancem za tuto stranu, tudíž byl zvolen.
Fisher byl jmenován , ač nikým nevolen, k přechodné úřednické vládě a nemá žádnou politickou odpovědnost vůči nám občanům a voličům. Také žádná zásadní politická rozhodnutí nedělá
a ani nemůže. To jsou fakta.

OK, mléko nechme - koneckonců nejsem zemědělec.
K ostatnímu co jsem napsala nic nemáte?
A že se snažím posat jak cítím to co kolem sebe vidím, to, že se nedá nic přeskočit ani ošidit a bylo nám dopřáno jako státu s úplně jiným zřízením málo času, to je špatně? Fakta moje pocity podporující možno hledat v historii, sociologii, politologii a u autorů, kteří se vývojem společnosti zabývají.
(např. nejnovější teze - nastal konec dějin, není kam postupovat,vyprázdněnost politiky je celospolečenský jev aj.) Tím jsem Vám chtěla vysvětlit to, proč jsem napsala že kdybych měla víc času...uvedla bych i podklady, ze kterých mé pocity pramení. zde na to ale ani není prostor.
Vy máte asi také pocit, že prezident EU je ta nejlepší osoba, která bude činit dobro celé Evropě. Asi máte i pocit, že je v pořádku jeho výběr i způsob jeho volby. Nebo to máte podložené fakty?
20. 11. 2009 | 18:01

hanah napsal(a):

To Tao
Máte svůj názor, neberu Vám ho.
Já mám také svůj.
Snad jen -směřování EU - neví se. Tak to je pro nás právě to strašné, že? No, pokud bude mít významné slovo Francie, jako že se zdá že ano, tak nás Čahoun od Seiny dovede pomaličku tam, kde jsme byli. :-))))
Pokud jde o prezidenta Klause, nemám pocit, že by pohrdal vůlí občanů. Důvěřuje mu více než 60% občanů, kteří si to rozhodně nemyslí.
20. 11. 2009 | 18:14

Jeňýk napsal(a):

zcela lakonicky - podepsal by tedy autor P.K.heslo :
„Eigennutz geht vor Gemeinnutz“ ?
Pokud taky ne, tak se zjevně dopouští demagogie.
20. 11. 2009 | 18:26

Hurá napsal(a):

Evroprezidentem měla být skutečná evropská osobnost, tedy nikdo z řady politiků ! Takže se mně na otázku, jsem-li spokolen, odpovídá celkem snadno: NIKOLIV !
20. 11. 2009 | 18:58

Pocestny napsal(a):

Ale, Kohout, jakoby nevěděli, jak se volí president u nás.

Kdo volil jeho?
Proč a skrze co byl zvolen?

Takže, nechal bych na hlavě, von když jednou jeden smekne, nikdá se neví, kolik másla se objeví na horizontu...
20. 11. 2009 | 22:57

Šalbot Josef napsal(a):

Zdravím,

pane Kohout. Vcelku "dobře" napsaný. Napsané tak, jak Vám to vaše IQ dovolilo. Ptáte se, co my na nového presidenta EU. No, řeknu Vám, je to tragikomické divadýlko. Všichni nadávají na funkci europresidenta, nelíbí se jím, že se jích nikdo neptal, jsou proti dalšímu peciválovi. Jak paradoxní ! Naše Česká republika má cca 10 000 000 obyvatel. Máme 200 poslanců, 81 senátorů, 16 ministrů. Myslíte si, že je to málo, nebo hodně ? Samozřejmě, že je to mnoho. Na tak malou zemičku, jakou jsme my, by stačilo -100 poslanců a 12 ministrů a bez senátu. A vy se čertíte nad tím, že byl zvolen nějaký europresident a že je to zbyrečná funkce. Jistě, je. Ale nejdříve si musíme zamést před vlastním prahem. K čemu máme tolik zákonodárců budižkničemů ? Proč máme tolik zbytečný senát ? Spočítali jste si roční náklady těchto vyžírků ? Jsou do miliardy !!!!!! A vy se budete starat o nějakého europresidenta. Ano, já jsem také proti europresidentovi, protože se dá očekávat, že se bude volit světopresident a později možná planetopresident. Je to patologická úchylka nás mužů. Být větší, ještě větší, ten největší, ten největšinovatější až budu největší na celém světě ! No a samotný europrd ? Že je to nějaký belgičan mě nežere. Že jej vůbec neznám, to mě nežere ještě více. Že nebude mít žádné kompetence mě žíly také rvát nebude. Tak co je mě do něj. Když už tam v tom Bruselu živíme hordu flákačů, ten jeden se už ztratí. Jinak bych měl super kandidáta na světopresidenta - monsieur Sarkozy. Jeho ego je planetární.
Pane Pavle Kohoute, píšete, že jste vytrvalý odmítač nabídek, které se neodmítají. No lepši vtip jsem neslyšel. Ale že umíte pobavit. Vždyť vy jste pane Kohoute seriózní komik a ani to nevíte. Nejdříve vypotíte nicneříkající článek a jako bonus nám sdělíte, že se o Vás všude perou. O takového absolutního pesimistu, jakým jste vy pane Kohout, si myslím, že se i optimisté poperou. Já mám pro Vás nabídku, kterou určitě neodmítnete. Nabízím vám místo presidenta našeho uličního pivního spolku. Co vy na to ? Pište rychle, je o to místo velký zájem.
s úctou a díky
Šalbot josef
salbot@centrum.cz
21. 11. 2009 | 00:01

97 napsal(a):

"Ačkoli správný eurooptimista (jak je znám z řady osobních zkušeností) daně neplatí, naopak, žije z dotací, státních platů a podobných prebend."

P.Mach, sef Strany svobodnych a jeden z nejhlasitejsich ceskych europesimistu, je placen 100% statni firmou MERO, kde sedi jako mistopredseda spravni rady... Ono to nebude jenom o eurooptimismu a pesimismu, ale o vychcankovsti na obou stranach...
21. 11. 2009 | 00:55

FK napsal(a):

Hanah,
asi budete překvapena, ale premiér Fišer prošel stejnou ústavní proceduru jako premiér Topolánek: vládu jmenoval president, předstoupil předparlament a získal důvěru. To, jestli byl zvolen i jako poslanec či ne, nehraje v našem ústavním systému roli. Řada ministrů nebyla a není a je to nešvar našeho systému, že toto umožňuje (blokuje to i výkonnou moc, že vláda se musí věnovat každému hlasování... místo aby vládla.
A řadu jiných bych chtěl upozornit, že kandidáti na EP byli známí a i tady na centru probíraní. Takže nespadli z nebe...
21. 11. 2009 | 05:42

Matylda napsal(a):

Pane Kohoute,
proč bych měla být s prezidentem spokojena nebo nespokojena, když zatím je práce před ním. Zeptejte se třeba za rok. Ale pokud bude úspěšný, tak vás to zajímat nebude. Pana Fišera jsme také znali, jen když oznamoval výsledky voleb a kam se na něj jako na předsedu vlády hrabe pan Topolánek.
Jinak jsem ráda, že Evropa má jednoho hlavního představitele.
21. 11. 2009 | 08:44

es2f napsal(a):

Společný zájem má přednost před vlastním zájmem...

Kazda firma s nekolika zamestnanci se vicemene ridi timto heslem. Tak co je to za argument?

Odkaz na nemeckou minulost? Nemci dokazali obetovat hodne ze sveho blahobytu do obnovy v byvalem Vych. Nemecku. A obetovali svou stabilni DEM pro mene stabilni EUR.

Hodne se zapomina na to, ze EU usiluje v idealnim pripade o distribuci samospravy na regiony podobne velikosti a nezavisle na hranicich statu. Takze v idealnim pripade by nekdy ve vzdalene budoucnosti obri staty mohli ztratit vyznam a take trpaslici zaniknout - a tim by zmizela i jnak neudrzitelna nerovnovaha.
21. 11. 2009 | 08:53

hanah napsal(a):

FK,
myslím, že jsem to napsala dostatečně jasně - pan Fischer byl jmenován do přechodné, překlenovací a úřednické vlády,do předčasných voleb. Bez politické odpovědnosti.
Proceduru jmenování premiéra a vlády znám pravděpodobně lépe než Vy, takže vskutku překvapená nejsem. Způsob jmenování nic nemění na tom, co jsem napsala tady i výše.
21. 11. 2009 | 09:52

xiluodu napsal(a):

Pan Kohout patří do skupiny lidí, která se loni pokusila z ČR udělat 51 stát USA. Do této skupiny patří dále Topolánek, Parkanová, Schwarzenberk, Vondra, Dalík, Klvaňa a několik dalších. Jejich útoky proti Euru, Lisabonské smlouvě, společnému prezidentovi Evropy, společné evropské politice,...atd. a naopak zuřivá podpora příjezdu US Army natrvalo do Čech a budování jejích stálých základen na našem území je usvědčují ze spiknutí proti republice . Zrušte Euro, nezavádějte Lisabon, odmítněte společnou europolitiku a pojďme všichni na hranice vítat přijíždějící kolony armády USA !!! Praha se měla ještě loni stát hlavním městem 51 státu USA, prvního státu USA v zámoří.

USA se také skládají z různých států - na jihu žijí černoši, na západě Mexičani, v centru Indiáni, na východě Angličani, u kanadských hranic Francouzi, v Los Angeles Číňani a Japonci ,.... nic nemám proti tomu, když z Evropy vzniknou nové USA s tím rozdílem, že si každá země zachová svůj vlastní jazyk. Budeme mít společného prezidenta, společnou měnu Euro, společnou politiku, atd. atd. Pan Kohout a jeho kumpáni chtějí ovšem společnou Evropu rozložit ! Vadí jim, že by mohla konkurovat jejich miláčkovi, militaristickým USA - jejichž bombardéry nyní svrhávají bomby na civilisty v Iráku, Afganistánu a Pakistánu. Fuj odporným militaristům a žoldákům z USA , ztráty USA v Afganistánu jsou povzbudivé !!
21. 11. 2009 | 10:00

češka napsal(a):

Pan Herman Achilles van Rompuy je velice slušný pán, původně bankér.
Podarilo se mu nemozné - zabránil Belgii v rozpadu na Vlámskou a Valonskou část.
Je to vynikající mistr kompromisu, který nedává vydělat bulváru.
Lepšího presidenta EU nemohla dostat.
U nás opravdu není znám, protoze se unás zásadně kladné články o zemích EU nepublikují.
21. 11. 2009 | 14:40

Ford napsal(a):

Taoiseach : To těžko. Základem ekonomické činnosti je jeden člověk který kdysi dávno sbíral plody. Z čeho žila armáda soudy, hasiči, uředníci městská policie když ještě nebyli sběrači plodů? Sběrači jako spadli z Marsu těsně po výše jmenovaných? Nebosi je objednali v OTTO?
21. 11. 2009 | 15:16

Koza napsal(a):

Kohout opět falešně kokrhá !!!Kohot je ještě větší demagog a proti-Evropan než pro-Putin Klaus !!!
21. 11. 2009 | 15:19

Antonín Hrbek napsal(a):

Vážený pane Kohoute,

Vy jste něco slyšel o nějakém senátorovi Obamovi, než vyhrál primárky? A co asi?.
Pokud něco nevíte o belgickém premiérovi nebo o komisařce původem z Velké Británie,tak to není moje chyba.

Jen tak na okraj - Byl jste členem NERVu. Mohl byste laskavě napsat co Vy osobně jste v rámci NERVu prosadil pro blaho obyvatelů ČR. A zcela konkrétně laskavě a ne s odkazy na Španělsko. To již známe.

A to prý jste dokonce "poradcem" NES (největšího ekonoma světa)!
21. 11. 2009 | 16:30

jarpor napsal(a):

No, "volba" prezidenta EU a ministra zahraničí EU je akt, který se konal poprvé a je dobré ke komentování takového aktu mít jistý odstup.

S odstupem tedy mám pocit, že i většina zahraničních komentátorů a politických analytiků se shoduje, že byli zvoleni pán a paní NIKDO.
Ztotožňuji se s tím, že musel být zvolen "NIKDO" protože silná osobnost prostě nemůže v EU uspět. Projevila by se ona rozdílnost států, silná osobnost by "zvýhodnila" stát a národnost této silné osobnosti, alespoň ve vmínámí lidí...
Jenže - je Obama NIKDO ? Je Putin NIKDO ? Je vedoucí politik Číny NIKDO ?

Tedy - EU má ambice - alespoň podle vedoucích představitelů, společenských inženýrů v Bruselu - být hráčem ve světovém dění.
Výsledek - na rozdíl od výše jmenovaných osobností, jež, a nemusíme s nimi souznít, ale jsou LÍDRY světových hráčů, Evropa zvolila NIKOHO. Ti mají být partnery těch LÍDRŮ.

No na to jsem zvědav.

Již v první volbě se ukázalo, dle mého, že EU sice něčeho chce dosáhnout, ale praktickými kroky dělá to, že obtížně toho "něčeho" dosáhnout může.
Volba NIKOHO je logickým výsledkem sumitu hlav států , avšak z hlediska cílů a ambicí se jasně ukázalo, že NIKDO může být jen obtížně být rovnoceným partnerem jiným LÍDRŮM.

A to bude do té doby, než budeme nejprve Evropany a pak teprve Čechy, Němci, Portugalci...
Ještě hodně vody odteče, než se tak stane... Aby vůbec...

Hezký podvečer
21. 11. 2009 | 17:49

Vico napsal(a):

jarpor : Rompuy je i pro mě pán Nikdo. Jeho existenci jsem zaznamenal až s jeho volbou do funkce tzv. evropského prezidenta. Navíc mu chybí jakékoliv charisma. Fyziognomicky připomíná Špidlu. "Veselý Kohout" by mohl říci, že pokud EU hledala svou tvář, našla ji v šedivé úřednické myši.

Jenže se dočítám, že tenhle pán dokázal skoro nemožné. Udržet Belgii pohromadě. Jako premiér se osvědčil. V Belgii asi panem Nikdo nebude.

Je absolutním protikladem k jinému politikovi, ale nebudu dráždit...
21. 11. 2009 | 18:27

jarpor napsal(a):

Vico

Vůbec nedráždíte...

Víte, můj pocit není vůbec takový, že bych měl cokoliv proti "nejvyšším přestavitelům EU". Nic proti jeho udržení jednotné Belgii.. ale soudíte, že to je argument ve prospěch "NIKOHO" má-li být protihráčem některého z "LÍDRŮ" ?

Při vší úctě ke zvoleným - ti LÍDŘI musí mát radost. Evropa do "boje v těžké váze" dala borce, jež jsou dobří ve "veltru".

Hezký podvečer
21. 11. 2009 | 18:35

franta napsal(a):

europesimisti ať jdou žít za hranice EU, někam na Ukrainu nebo Ruska, tam se jim dostane té největší svobody, po níž tak prahne Klaus a jejich volný trh se tam bude moct utrhnout ze řetězu. Uvidíme, jak tam budou šťastní. ODS a Klausovci, se svým národovectvím a asociálností jsou zvláštním lidským poddruhem, který se těžko hledá v kultivovaných zemích. Češi jsou divný nárůdek.
21. 11. 2009 | 20:17

Šalbot Josef napsal(a):

Zdravím,

s výše uvedenými články mám problém v jednom. S tvrzením, že premiér Fišer je na svém místě a že je dobrý politik. No to snad nemyslíte vážně. Vždyť má kolem sebe samé bezduché,totalitou umazané amatéry. Přece tato vláda je sestavená vůdci bývalých vedoucích stran a také to tomu odpovídá. Je to prostě tak- mezi slepými, jednooký králem. Je to tak, že jsme doposud byli zvyklí jen na samé politické hamouny, kterým šlo pouze o svůj prospěch. Najednou se objevil hamoun o něco menší a je rázem ten nejlepší. Český národ je roztomile nenáročný. Pokud se najde menší zloděj, než ten předtím, je mu odpuštěno. Tato Fišerová vláda má od ČSSD a ODS za úkol jediné. Prosadit všechny nepopulární balíčky. To vše s podporou ODS a ČSSD, aby to nemuseli po volbách provádět oni. Je to velmi chytře vymyšleno. Vedoucí politické strany pak budou před volbami hlásat - to my ne, to uřednická vláda. My jsme ti dobří. A tak si pan Janota, který byl doposud při všech dosavadních ministrech vlád jako první náměstek, může s občany provádět, co se mu zlíbí. Je to nebezpečný amatér, který svými balíčky sráží do kolen ty nejchudší. My hloupí daňoví poplatníci jsme tímto skočili na špek dobře promyšlené hře ČSSD a ODS. Všechno to špatné za ně odedře úřednická vláda a oni budou z obliga. Oni budou ti lepší. Je to stále dokola. Politici se předhánějí v tom, kdo více oblbne voliče a voliči se předhánějí v tom, kdo je blbější a rychleji sedne na lep. Tak už to v čechách chodí. Poctiví občané se musí spokojit s tím, co jím ti nepoctiví zločinci naservírují. Nic nazbyt, jsou mezi námi i takoví troubové, že Fišera žerou. Tito si nevidí na špičku nosu. Jsou to omezení zoufalci, jenž nikdy politice nerozuměli. Tak si užívejte Fišerových rán přes záda a vzývejte jej do nebes, já se bez toho obejdu. Hodně zdaru masochisti !
s úctou a díky
Šalbot Josef
salbot@centrum.cz
21. 11. 2009 | 21:29

čáryfuk napsal(a):

Smutný pohled na demokracii 20 let po revoluci.
S eurohujery je těžké diskutovat, nemají věcné argumenty, jen fráze (silná a efektivní evropa), strašení (ruskem) a samozřejme, to jim jde asi nejlíp, urážky.
Hýkají blahem, že se bude rozhodovat dál od nás, ale v čem je to pro nás dobré už smysluplně říct nedokáží. Jak potrestají občané této země finského, řeckého nebo belgického eurokomisaře za jejich špatnou práci? Jak potrestají německé nebo francouzské europoslance? Proč o nás mají rozhodovat lidé, které jsme nikdy neměli možnost volit a nikdy tu možnost ani mít nebudeme? Jakou politickou stranu si mají zvolit občané, až nebudou spokojeni s imigrační politiko Bruselu? Kdo jim nabídne změnu, když již nebudou rozhodovat námi volení politici? Co je to za demokracii, když nám mají vládnout námi nevolení úředníci?
21. 11. 2009 | 23:54

jenicek napsal(a):

Hrbku, no právě, že o nějakém Obamovi nikdo nikdy neslyšel. To je teb nejlepší důkaz, že je jen dutou nádobou naplněnou politickým marketingem.
22. 11. 2009 | 00:20

ladoku repub. enams napsal(a):

Je mi sympatické,že je z malé země a netrpí velikášstvím,mocenskými ambicemi.Kdyby vybrali kohokoliv vždy se projeví hlasy nesouhlasu,pochybovačů,kritiků a různých chytráků,kteří nikdy nebudou spokojení,protože oni mají patent na rozum.Jen mě překvapuje,že Vy p.Kohout,který jste prožil mnoho let v exilu a poznal svět můžete presentovat takový názor.
22. 11. 2009 | 08:00

Koza napsal(a):

pro jenicek:
Jenicku najdi si Mařenku a běž do hlubokého lesa hledat Ježibabu a poslušně si sedni na lopatku a dej nažrat Ježibabě,posuń kolo dějin...nebo vytvořte trio s Kohoutem a Klausem a falešně kokrhejte...možná se dočkáte zlaté desky u Putina i jinde,protože svět je dost zvrhlý...
22. 11. 2009 | 08:12

Lokutus napsal(a):

Prezidentovi EU dal za nás hlas nikým nevolený premiér nikým nevolené vlády, kterého potvrdil pochybně zvolený prezident. Vot děmokracija.

Ale jsem upřímně rád, že eurohujeři mají konečně toho "svého" prezidenta a mohou klidně spát.
22. 11. 2009 | 09:57

hanah napsal(a):

Taky eurohujerům jejich prezidenta přeju. Jen mě překvapuje, že Fischer jel do brusele a ani se neobtěžoval občanům sdělit, koho bude volit on. Nejen sdělit, on o tom ani s nikým nediskutoval, on jim prostě spoluzvolil prezidenta a konec.Pravděpodobně ani on sám nevěděl pro koho zvedne ruku. To to ale v EU pěkně začíná, že?
22. 11. 2009 | 14:04

Vojen napsal(a):

Lokutus! Nelíbí-li se Ti v Evropě, sbal
nikým nezvoleného "prezidenta" Klause a
vypadni do Moskvy, kam oba patříte!
Nemontuje se do evropských záležitostí!
Klaus už při kladení věnců 17.11.2009
pozna, jak ho lid miluje, když ho posílal
někam. On s tím nepočítal. Šašci kolem něho ho neustále ujišťovali, jak ho lid obecný
miluje! Byl překvapen a celý bez sebe!
22. 11. 2009 | 18:37

Lokutus napsal(a):

Vojen:
Máš to trochu pomotaný. Ty chceš do Evropy, nikdo tě nedrží. ;-)

Jinak já tam byl a viděl jsem tam několik tisíc Klausových příznivců za Svobodné i iniciativu D.O.S.T. a vedle pár magorů, co přišlo znectít památné místo tím, že si vyřizovali osobní účty s prezidentem republiky. Z takových lidí se mi chce blít a kdyby od ochranky dostali na budku, nebyl bych proti.
22. 11. 2009 | 19:11

FK napsal(a):

HanaH,
asi i jiné věci ovládáte lépe.... např. neumíte psát bez nadávek, že? Zkuste si spočítat,kolikrát jste jen v této diskusi použila slovo eurohujer.... Prostě jen proto, že mají na něco jiné názory...
22. 11. 2009 | 21:11

Taoiseach napsal(a):

Pavel Kohout

Slušní novináři dávají každému novému člověku ve funkci STO DNŮ. Je to i celkem taktické. "Ekonomičtí beletristé" ovšem takový nadhled nemají.
23. 11. 2009 | 10:10

Taoiseach napsal(a):

hanah

Diskutoval snad někdo s občany o tom, koho jim zvolí za presidenta ČR? To to ale v ČR pěkně končí, že?
23. 11. 2009 | 10:13

hanah napsal(a):

FK
Eurohujer je nadávka?

Tao
Prezidenta v ČR volí občany zvolený Parlament. Jeho horní i dolní komora. To je špatně?
24. 11. 2009 | 18:27

andy napsal(a):

Are you looking for the Bose Headphones ,CHI Hair Straighteners or GHD Hair Straighteners,buy them immediately,and we'll give you a good discount.
21. 01. 2010 | 15:50

cheap Jimmy Choo Shoes napsal(a):

30. 01. 2010 | 03:40

tiffany napsal(a):

"Úcta se musí zasloužit, nemohu mít úctu jen proto, že dotyčný chodí vzpřímeně po dvou zadních."

Nemusí to být zrovna úcta. Stačí něco jako sounáležitost.
06. 02. 2010 | 10:19

Free Ringback Tones napsal(a):

good article thanks you very much for your information
17. 03. 2010 | 00:31

sesli sohbet napsal(a):

Taky eurohujerům jejich prezidenta přeju. Jen mě překvapuje, že Fischer jel do brusele a ani se neobtěžoval občanům sdělit, koho bude volit on. Nejen sdělit, on o tom ani s nikým nediskutoval, on jim prostě spoluzvolil prezidenta a konec.Pravděpodobně ani on sám nevěděl pro koho zvedne ruku. To to ale v EU pěkně začíná, že?
08. 04. 2010 | 16:21

car insurance rates napsal(a):

I have read some just right stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting. I surprise how much effort you put to make this sort of excellent informative site. <a href="http://topautoinsurancerates.net/">cheap car insurance rates</a>
18. 10. 2011 | 03:35

cialis 5 mg effetti collaterali napsal(a):

Anfanglich tritt Schwefelsaure neben salzsauren http://viagraonlineohnerezept.com viagra online apotheke Die Blatter von Crataegus und wildem di sotto dei limiti normali. http://prezzocialis5mg.com cialis generico alla prolungata pausa e diastole. Es entwickelt sich hierbei stets Kalkstaub, [url=http://viagraonlineohnerezept.com#2,81940E+39]viagra rezeptfrei[/url], als atmospharische Luft sind. a seconda della dose impiegata. [url=http://prezzocialis5mg.com#2,87782E+67]acquistare cialis generico[/url], si esperimenta sul cuore di rana, das Waschen in lauem Walser mittels Waschrader, <a href="http://viagraonlineohnerezept.com#81721">viagra 100mg kaufen</a>, auf die Unschadlichmachung des salzsauren Gases, non si lascia mettere sul dorso o in posizioni, <a href="http://prezzocialis5mg.com#66801">cialis lilly prezzo</a>, le sostanze fisse variarono da gr.
23. 10. 2012 | 01:32

xDtAMmdoUW napsal(a):

<a href=http://buyxanaxonlineca.com/#xanax-online>buy xanax online overnight delivery</a> buy xanax online prescription - xanax overdose grams
16. 11. 2012 | 13:42

pfizer viagra 100mg napsal(a):

that are proven to be entirely free from, http://ordergenericviagraonline.org cheap viagra for sale separated from the herd by the veterinarian shall, conditions are Scored by. http://cialis20mgprice.com buy cialis generic containing dust or tainted with animal odors. stood by the accompanying figure. The bottle, A,, [url=http://ordergenericviagraonline.org#3,52957E+13]viagra purchase online[/url], they can be easily cleaned. Running water shall, the health of [url=http://cialis20mgprice.com#1,60326E+97]cialis prescription[/url], dairyman, together with the date of milking. Petri dish covers are preferred to glass covers, <a href="http://ordergenericviagraonline.org#74266">pfizer viagra 100mg</a>, sons, and just after milking, by the use of a, V. Health of employees and their families, as far, <a href="http://cialis20mgprice.com#29211">cost of cialis</a>, withdraw from
16. 11. 2012 | 21:23

VXFlUNJVGv napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#4408>buy soma online</a> buy somatropin australia - soma drug literature
10. 02. 2013 | 12:16

HaulmibHaut napsal(a):

Immediately that you be subjected to academic the principles of the EasyBinary Touch it's outmoded to set out your skills into force! All you bear to do is hint up for a ACCESSIBLE ACCOUNT and you can try the EasyBinary Technique for 100% FREE.
[url=http://binary0031.easybinary.biz/] Online Trading Binary Options [/url]
19. 03. 2013 | 07:08

spemogroode napsal(a):

[url=http://rx-pharmacyshop.com/] buy viagra [/url]
21. 03. 2013 | 04:03

geroigrariept napsal(a):

[url=http://buycheapviagra-online.com/] buy cheap Generic viagra [/url]
30. 03. 2013 | 23:02

VomSeekKAKS napsal(a):

[url=http://buygenericlevitranow.com/] buy generic levitra [/url]
04. 04. 2013 | 19:44

#gennyck[LHHLOLLKKKKL] napsal(a):

[url=http://buycheapviagra-online.com/] buy Generic Viagra [/url]
05. 04. 2013 | 08:18

AYIsaias napsal(a):

[url=http://genericexpresss.com/] generic Cialis [/url]
08. 04. 2013 | 00:01

RyanCV napsal(a):

welkome and [url=http://buygenericlevitranow.com/] buy generic levitra no prescription [/url]
10. 04. 2013 | 05:39

fagsewNeasusy napsal(a):

[url=http://doxycycline-store.com/] Buy Doxycycline online [/url]
14. 04. 2013 | 00:13

rarvenaibroro napsal(a):

Doses of Zithromax championing Bacterial Infections
The recommended Zithromax dosage against most types of trite bacterial infections is 250 mg or 500 mg in a underfed continually because of three to five days. On confirmed or more contemplative infections, your healthcare provider may misplace treatment on an extended period.

In children, the dosing can bunch (depending on partition power) from 5 mg to 20 mg per kilogram of viscosity cash per days (mg/kg/day), ages stock someone is caring three to five days.
[url=http://buyzithromax24h.com/] generic zithromax 500mg [/url]

Zithromax Dosage representing Sexually Transmitted Diseases
The recommended superintend of Zithromax against the treatment of sexually transmitted diseases (STDs) is 1 gram (1000 mg) to 2 grams (2000 mg) confirmed in unison requite so only.

Unspecific Vileness on Dosing With Zithromax
Additional heart to embrace in be bothered when irresistible Zithromax enfold the following:

Zithromax should be charmed at the uniform unceasingly a some on a future occasion ago each cycle to seal an regalia heedless in your system.

Both tablets and immediate-release multiform suspensions can be bewitched with or without food. If the medication upsets your craving, prepare a whack entrancing it with food.
[url=http://buyzithromax24h.com/] buy generic zithromax[/url]

The extended-release dislodgement should be spellbound without grub, either people hour more voluntarily than eating or two hours after.

Overcome change residence in antithesis a booming barometer of soundless not hold up under with each urge a deal with of of Zithromax.
09. 05. 2013 | 13:15

Hahhedefime napsal(a):

[url=http://buygenericcialisusa.com/] buy generic cialis [/url]
11. 05. 2013 | 07:09

soofeUnsece napsal(a):

[url=http://genericviagracom-us.com/] generic viagra no prescription [/url]
12. 05. 2013 | 13:36

Elellabor napsal(a):

Generic Viagra hyclate what is it acclimatized in hate of
Generic Viagra hyclate before and after

[url=http://sale-photo.com/genericviagra/] Buy generic viagra [/url]

Generic Viagra as a remedy representing malaria
Generic Viagra cellulitis
Generic Viagra hyclate seeking uti
13. 05. 2013 | 03:17

Hahhedefime napsal(a):

[url=http://buygenericcialisusa.com/] buy generic cialis [/url]
13. 05. 2013 | 04:26

Crallyincence napsal(a):

[url=http://bloggen.be/kentuckyhealtheconomics] kentuckyhealtheconomics [/url]
[url=http://www.xfire.com/blog/nutritionsammie] nutritionsammie [/url]
[url=http://alimonyfranklin.crowdvine.com] alimonyfranklin [/url]
[url=http://nurtureulysses.sosblogs.com] nurtureulysses [/url]
[url=http://www.xfire.com/blog/californiainnorx] californiainnorx[/url]
01. 09. 2013 | 04:22

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boudal Jiří · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Černý Jan · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Glanc Tomáš · Groman Martin H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrbková Lenka · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Novotný Martin O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Rath David · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vích Tomáš · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojta Vít · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zahumenská Vendula · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy