Zadní sedadlo čili Mučírna MHD

30. 03. 2011 | 22:30
Přečteno 41394 krát
Milí čtenáři, vím, je to trochu osobní otázka, ale přesto: Jaké máte číslo bot?

Ne, nemusíte odpovídat. Popelka asi nejste. Takže to stejně máte na zadních sedadlech těch krásných nových čtyřdveřových autobusů , co koupil a ještě koupí Dopravní podnik hlavního města Prahy, marné.

Schválně se podívejte, kolik je na nich místa pro nohy.



Na podlahu do mezery mezi sedadlem a přepážkou prostě botu nevpáčíte, musíte sedět s nohama na špičkách, nebo nějak šejdrem. O tom, že chcete taky někam složit kolena a vůbec údy, nebo si snad dokonce nesežvanit kalhoty, nemluvě.

Je to normální teror, tohle vymyslel řecký obr Prokrustes, to je jasné.

Nerad vás s tím už podruhé obtěžuju, ale pořád mi vrtá hlavou: Jeden ten autobus přijde na bratru pět milionů. Celá grandiozní pražská smlouva zní na několik set kusů a čtyři a půl miliardy.

To už snad stojí za to, aby si nějaký průměrně rostlý dospělý člověk napřed vyzkoušel, jestli se v nich dá (za 26 korun obyčejného jízdného) posadit.

Výběrové řízení ale patrně rozhodly jiné, důležitější parametry.

Jan Lipold, Aktuálně.cz

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Viola napsal(a):

To je opravdu zadní sedadlo? Mi to spíše připadá jako sedadlo vpředu u předních dveří. Ještě jsem neviděla stěnu před zadními sedadly.
30. 03. 2011 | 22:41

mhd, ó mhd napsal(a):

Viola: kdepak, je to správně, zadní řada vpravo před zadními dveřmi..
30. 03. 2011 | 22:55

Fialenka napsal(a):

Horší je varianta dvousedadla těsně naproti druhému dvousedadlu. Nedá se prolézt ven ze zadních sedadel. Vyžaduje to asistenci sedících na vnějších sedadlech. Musí vstát, nebo dát nohy nastranu.
30. 03. 2011 | 23:00

Martin napsal(a):

Autobus zásadně prodražuje bezpečnostní prvky a "nízkopodlažnost". Kdyby se autobusy dělaly jako dávné Karosy, stály by o hodně míň, podobně jako že Škoda 105 LS by dneska stála zaručeně pod 100 000 Kč.
Místa pro nohy je v autobusu málo také z důvodů "nízkopodlažnosti". Bystrý pozorovatel pouhým pohledem zjistí kam se místo podělo a ejhle kus sebral motorový prostor a dále se cestující dělí o prostor s koly a další technikou.
30. 03. 2011 | 23:02

mhd, ó mhd napsal(a):

Dříve autobusy nemohly být přednostně nízkopodlažní pro státněbezpečnostní strategii - z podobného důvodu přetrvávalo zelené zbarvení vlaků.
Nízkopodlažní autobusy jsou požehnáním (mnozí ocení pohodlnější nastupování).
Nové technologie - HD kamery do interiéru (možno vidět v ultramoderních tramvajích) - to je někdy až přespříliš.
Pohodlnost není vždy to nejvýhodnější za všech okolností - "plyšový" potah sedaček (BUS, TRAM) po nájezdu nejen nočních, specifických cestujících nemusí lákat k posezení. Ee.
Autor: dobrý postřeh, co naděláme??!! (Mimochodem, Kč 26,- je do budoucna nutně historie, achjo)
30. 03. 2011 | 23:37

Maximus napsal(a):

MHD v podstatě vůbec nepoužívám, ale nedávno jsem byl okolnostmi donucen použít Metro. A bylo to zajímavé. Náhodou jsem jel v čase kdy cestovala středoškolská mládež do škol a na mě se na Smíchově doslova nahrnula a nacpala skupina mladých hezkých děvčat. Musím přiznat, že mě to nějak nevadilo a ty dvě stanice jsem to vydržel a neprotestoval! Ale asi jsem měl štěstí, že to nebyli třeba hošani co cestují třeba na strojní průmku.
30. 03. 2011 | 23:37

J.R. napsal(a):

Martin:

ano, škodovku 105 vzor kapoty 70. léta, nový retro model, za 99999 bych koupil i já... (Kvůli ochranným prvkům by ledacos vypadalo jinak, ale..)
Nostalgie.
30. 03. 2011 | 23:43

J.R. napsal(a):

Maximus:

škoda, že v metru nejezdí alespoň jedna renovovaná retrosouprava metra původního vzoru. Sedačky proti sobě, koženkový červený potah, žárovkové vypouklé svítilny, ..
Nostalgie.
30. 03. 2011 | 23:47

J.R. napsal(a):

asi tak: http://www.caslavsky.info/fotogalerie/rusko/metro_v_moskve.jpg

Schází tlačítko na stěně (hlásič), u původního vzoru myslím byla ještě páková konstrukce pro otevření dveří.
Foto je z Ruska, možná že je vagon širší?

Nehledám staré pořádky, jen si připomínám prazážitky...
30. 03. 2011 | 23:55

Kanalnik napsal(a):

To na fotce neni urceno k sezeni. Je to tzv. 'sucha toaleta' v ramci spickoveho vybaveni techto novych a modernich vozidel. Hopnete na tycku, na sedadla uvelebite svoje chodidla a hazete bobek na schody. Pritom se muzete divat z okenka, zvenku vas vsichni vidi a spolucestujici maji tez zazitek. Proste spojeni prijemneho s uzitecnym.
31. 03. 2011 | 01:04

Daňový poplatník napsal(a):

Myslím, že jen došlo k drobnému opomenutí, chybí tam cedulka, že je sedadlo určeno pro tělesně postižené, s doplňkovou informací "bez nohou", a tím je celé nedorozumění vyřešeno, akorát se čeká na to, až na cedulky dojde dotace z EU.
31. 03. 2011 | 08:21

Železnohorský napsal(a):

Nebyl by lepší snímeček? Vás neučili na novinářské škole fotit? Aha, vy jste jen pouhý Pražák...
31. 03. 2011 | 09:38

pajA napsal(a):

Nějak jsem nepochopil, proč je nutné, aby celá šalina nebo celý autobus byly nízkopodlažní. Určitě by bylo konstrukčně mnohem jednodušší udělat nízkopodlažní jen část vozu (ostatně takové stroje taky jezdí...) a bylo by to levnější a myslím, že i pohodlnější (ve vysokopodlažní části).

Btw nechápu třeba DPMB, že nakoupí nízkopodlažní vozy šaliny, spřáhnou dva k sobě a pak vedle spřáhnou dva staré vysokopodlažní... proč to nerozhodí, aby měli obě soupravy aspoň částečně nízkopodlažní?
31. 03. 2011 | 10:12

am napsal(a):

božemůj, to je keců... mrkněte se příště třeba v berlíně. všechny, ano všechny, vozy veřejné dopravy jsou tzv. nízkopodlažní, automaticky všichni řidiči pneumaticky naklání vůz pro snazší nastupování a nikde nenajdete uvedený příklad technické idiocie.
holt ty smlouvy rozhodly jiné než veřejnosti prospěšné parametry. ahjo
31. 03. 2011 | 11:09

xyzy napsal(a):

Promluvte si na téma nízkopodlažní MHD s kýmkoliv se ZTP z důvodů snížené pohyblivosti a nebudete se stačit divit, na jaká negativa vás v rámci nových tramvají i busů upozorní a na co všechno bude nadávat. A fakt, že kde není nástupní ostrůvek, tam se jedinec se ZTP do MHD jen těžko bez pomoci druhých dostane, bude ve výčtu stížností pouhým začátkem.
31. 03. 2011 | 15:40

xyzy napsal(a):

Nevšimla jsem si prve, přesný výraz - technická idiocie!
31. 03. 2011 | 15:42

Jana11 napsal(a):

A já si myslela, že sedadlo v některých autobusech za prostředními dveřmi je to nejhorší, co může člověka potkat - dříve bývala jenom tyčka, teď je tam ohrádka (asi aby normálního člověka nepraštily otevírajícíc se dveře a uvědomil si, že musí kolena složit na stranu). Ale že by se nevešly ani chodidla, to jsem ještě neviděla.
31. 03. 2011 | 17:32

Anděla napsal(a):

Mám takový pocit, že lidi prostě roupama neví, co dělat a co kritizovat. Neříkám, že jsou tyto autobusy nějak skvěle řešený, ale snad tu chvíli vydržíte trochu nepohodlí, ne? Buďme rádi, že jsou nízkopodlažní a můžou v nich jezdit i vozíčkáři. Není to sice asi ani pro ně to nejlepší, ale někde se s odstraňováním překážek musí začít a je dobře, že se něco dělá.
Jestli máte vskutku takový problém s mačkáním se v dopr. prostředcích, vyjeďte si na pár týdnů někam na východ, do Indie apod. - tam teprv poznáte, co je to nepohodlí...:)
31. 03. 2011 | 17:33

busman napsal(a):

tento bus se jmenuje SOR a vyrábí se v čr.pro výtěze soutěže o dodávku busu pro prahu rozhodla cena a né učelnost a kvalita.kloubové busy před výběrovým řízením byli pouze na papíře.vůbec nebyli vyskoušeny v provozu.cena busu je pod 4mil.kloubový přes 5mil.kvalitnější busy jsou o cca milion dražší ale i lepší a spolehlivější ale na to vedení dp nehledí
31. 03. 2011 | 17:41

AnnaH napsal(a):

Tak mě tedy spíš, než prostor na nohy(který uznávám, je malý) na nových autobusech i tramvajích štve ta nevětratelnost. S přibývajícími novými vozy se čím dál tím míň těším na léto. Zlatá stará okénka..tyhle absolutně tou škvírkou neuvětrají celý prostor..:(
31. 03. 2011 | 17:41

Jarda napsal(a):

Co je to autobus??
31. 03. 2011 | 17:42

Maca napsal(a):

Jsem z řad těch držitelů ztp a musim dát za pravdu dvěma komentářům....opravdu jedou dvě nézké šaliny za sebou a pak obzv. o víkendu dvě! hodiny nic. Náklon z důvodu snažšího nastupování u nás provede jeden řidič z deseti a ostrůvky to je kapitola sama pro sebe. Všem vám přeju klidné a bezstarostné stáří, ale co když se nějaký problém vyskytne? Všichni, opravdu všichni musíme bojovat proti podobným stupiditám, a trvat na maximální bezbariérovosti, protože člověk neví dne ani hodiny....bohužel.
31. 03. 2011 | 17:46

Tomas K. napsal(a):

Tak to se svoji hnátou 47 nemám šanci. : )
31. 03. 2011 | 17:47

Val Miroslav napsal(a):

Ano, Vážení, ale stále to není nic proti cestě ve vozech tramvají. Nehygienických,
smrdutých, špinavých. Za 26Kč Vás bezpečně dopraví na Infekční. Děkuji Val
31. 03. 2011 | 17:51

Walter napsal(a):

Ono sedadalo je pro souložení řidičů a sem tam i spaní.Protože je to poházené od spermijí zde cestují pouze služky,otroci,zaměstnanci,nezaměstnaní,černoši,cikáni a židi.Kterým sem tam nějaká ta spermije nevadí.Protože musí podržet svým pánům - podnikatelům kdykoliv se jim zlíbí,na všechny způsoby.!!!!
31. 03. 2011 | 17:53

jana napsal(a):

jj to je opravdu zadní sedadlo. měla jsem tu "čest" ho vyzkoušet a jsem moc ráda, že někdo zveřejnil to, co jsem si myslela. dokonce i mé sedmileté dítě se tam vešlo jen tak tak :(
31. 03. 2011 | 17:55

Pisatel napsal(a):

Ale v MHD se nemá sedět ale přepravit z bodu A do budu B a pokud se nelíbí máš moižnost jezdit autem.
31. 03. 2011 | 17:58

muhaha napsal(a):

Svádět nevhodně rozmístěné sedačky na nízskopodlažnost autobusu může jen člověk mdlého ducha. Asi jste nikdy neviděli pořádný městský autobus, tohle je jenom další tunel.
31. 03. 2011 | 18:06

Bořivoj Tydlitát napsal(a):

Waltře, Vy jste vůl... :-)))
31. 03. 2011 | 18:07

Mat napsal(a):

Maca nevím, ale mám pocit, že některé busy to mají automaticky to snížení pomocí pneumatického odpružení při otevření dveří. (jinak většinou se dělá vše tak, aby se to dalo vypnout)
Jinak souhlasím s příspěvkem nahoře, pokud se vozy budou dělat nízkopodlažní je nutné vzít prostor jinde.
A o konstruktéra jen nejde, hraje toho hodně roli např. technologie kolik konstruktérovi na to dají a normy ...
31. 03. 2011 | 18:09

Michal napsal(a):

na tech pár minut, to může být každému jedno né?.. Každopádně MHD nebude k vůli par nespokojeným lidem kupovat nové autobusy a předpokládám, že i ti co si stěžují se nestanou inženýry autobusů. Čtení komentářů mi udělalo úsměv na tváři. Myslím , že jsou daleko důležitější věci k debatě než řešení zadního sedadla v autobusu. :-D ..
31. 03. 2011 | 18:09

Brutulníček napsal(a):

"Jiné parametry", to je ten správný výraz.
31. 03. 2011 | 18:15

Dia napsal(a):

Tento typ autobusu jezdí i v Brně, takže mám podobné zkušenosti, proto si dávám dobrý pozor, kam se při své výšce 175 cm nacpat. Co mě ještě u těchto busů zaujalo, je sklon opěradla sedačky v pravém úhlu, tedy 90 stupňů. Sedět jak podle pravítka opravdu nezvládám.Chtěla bych na to znát názor ortopedů, ale ti asi MHD nejezdí. :-(
31. 03. 2011 | 18:23

strýc virus H3N1 napsal(a):

no právě, tady jsou zjevná zdravotní rizika.
nejde o to, že se cítí nepohodlně osoba, která není zrovna trpaslík, ale o to, že je zde vyšší riziko úrazu z důvodů zřejmých každému trochu myslícímu člověku.
31. 03. 2011 | 18:34

Habin napsal(a):

Pro všechny co to nevědí:Nové autobysy SOR jsou bývalé Karosy.Po prodeji firmy KAROSA do IVECA odešlo hodně vlivných lidí a ty si založily vlastní BUS firmu SOR.Jinak ty čtyři a půl miliardy na nové autobusy pro DP hl.m.Prahy je zakázka která činí 600-700 nových nízkopodlažních vozů SOR.Takže buďse zmenšíme nebo konečně někoho napadne udělat ve vozech větší prostor,to není vše nové vozy po 500 km musí dělníci v servisu DP navařovat výstuhy na kostru autobusu protože začínaj praskat prostě nevydržej pražské silnice a tunáž cestujících achjo někde udělaly soudruzi s NDR chybu.Jen pro zajímavost za stejnou cenu by bylo možno koupit sice o 100 kusu míň ale zato lepších vozů Mercedes Benz CapaCity ale já nejsem nákupčí v DP
Zlaté KAROSY i dnes jezdí řady 700 a 900 staré cca 15-20 let a nejsou s nimi takové problémy

Shrnuto a podtrženo nové vozy SOR jsou na prd a my s tím nic neuděláme
31. 03. 2011 | 18:37

Mirek napsal(a):

nechápu, co se komu na těch sedadlech nelíbí..většina lidí na světě má tělesnou výšku do 180 cm a ti tam v pohodě vystačí..no a těch pár "dlouhánů" si prostě bude muset sednout jinam nebo stát nebo to tu chvilku vydržet... autor je zřejmě z těch, co nemají celý dny nic jinýho na starosti než remcat!
31. 03. 2011 | 18:37

J.K napsal(a):

Vážení a není to v MHD jedno???? Vždyť těch pár minut se dá i postát, copak všichni musí sedět??? Jste moc rozmazlení...
31. 03. 2011 | 18:40

dálkové autobusy - mučírny všeho druhu napsal(a):

A to ještě nikdo nic nenapsal o mezerách mezi sedadly v dálkových autobusech! Jsem z jednoho malebného jihočeského prdelákova, a čas od času se potřebuji svézt do Prahy autobusem. S mými 180 centimetry to je utrpení největšího kalibru... Ještěže už nám odtud jezdí Student Agency - nebýt jeho, asi mám po "údech" :-D (Eliška, 24 let)
31. 03. 2011 | 18:41

Vojta napsal(a):

tam si asi nesednu s mejma 2 metrama a botou 46 :D
31. 03. 2011 | 18:43

jana machová napsal(a):

Všechny ty grázly, co to nakupují, zavřít.
31. 03. 2011 | 18:43

pan zmizik napsal(a):

no pardon ale interier busu pro mhd je prioritne navrhovan pro stojici mista, ty mista k sezeni jsou uz jen jako nutny doplnek pro starsi lidi nebo pro ty, kteri sedet z jakychkoli duvodu potrebuji...
31. 03. 2011 | 18:45

Stanka napsal(a):

Mě jen utěšuje,že ten autobus nenavrhla žena. :-)
31. 03. 2011 | 18:54

Alena napsal(a):

Úplně by mi stačilo, kdyby v buse bylo teplo, světlo a čisto. Denně dojíždím brzy ráno 60 min. se třemi přestupy. HOROR.Busy zavalené nemytými páchnoucími zahraničními dělníky, které jsem nikdy neviděla s jízdenkou.Místo pro nohy u zadního sedadla je naprosto zanedbatelný problém. Neví někdo, co a kde v tuto dobu dělají revizoři?
31. 03. 2011 | 18:57

Emil napsal(a):

Drive jsme imitovali Sovetsky svaz, dnes imitujeme zapad.
Takto idiotsky udelany interier v hromadnych prostredcich maji ve vetsine zapadnich velkomest. Zrejme usoudili nasi technici a manazeri Dopravnich podniku, ze je to tak MUSI byt, kdyz to tak delaji na zapade. Na zapade to maji proto tak, protoze statni a komunalni dopravu tam spravuji vetsinou takovi blbeckove, jako by si je dovezli z ceskeho socialismu.
31. 03. 2011 | 19:02

xxx napsal(a):

nechápu co proti těm sorkám máte. to jsou snad nejlepší autobusy co kdy v česku jezdily. hlavně proto, že mají jedny dveře navíc. málo místa na nohy je akorát na zadních sedadlech, ale u ostatních sedadel je místa až moc. plně souhlasím s Michalem
31. 03. 2011 | 19:08

J.R. napsal(a):

Emil - marně sprosté - doprava MHD v ČSSR (Praha) byla příkladná. Víceméně.
Jak je to dnes - nevím, soudím nepřímo. V zásadě srovnatelné.
31. 03. 2011 | 19:09

Blanka napsal(a):

Děs. Očividně to nikdo při přebrání od dodavatele nekontroluje. Proč taky, jde to přece z cizího. A výrobce to tím pádem nezajímá. Splní si plánovaný počet sedadel a nějaký konstrukční problém a tedy další náklady ho nemusí zajímat. Velmi bych uvítala, kdyby zastupitelé neměli služební auta a využívali MHD. Aby z nich taky autobusy vytřesávaly duši na každý díře.
Možná by si překousli jazyk, to by mohlo být užitečný.
31. 03. 2011 | 19:14

lord napsal(a):

tam sedim ja chaplin
31. 03. 2011 | 19:14

Mates napsal(a):

I daleko chudší evropská města než Praha (např. Bukurešť) kupují kvalitní značkové autobusy. Tyto jezeďácké parodie na autobusy (vyrábějí je soudruzi, co ještě nedávno vyráběli mechanizaci pro silážní jámy) se Dopravnímu Podniku během dvou tří let těžce vymstí. Již naprosto nové, právě do provozu uváděné vozy mají jen v interiéru spousty vad (vypadávající dvířka hasicího přístroje, odpadávající tlačítka na dveřích, na spoustě sedadel vůbec nelze sedět (nefyziologický sklon opěradel, krátká délka k opěradlu v řadě před), vadné displeje, vadné dveře, drnčící kryty a reklamy nad okny (dnes jsem jel pár dní starým vozem, vycpáno spoustou papírků a igelitů), vypadávající různá těsnění, kryty osvětlení a kladívka (dnes v zatáčce jedno vypadlo a seklo pod ní sedící slečnu do hlavy), atd. atd. Prostě je to hrůza, a to cestující nevidí to důležitější, např. kvalitu řízení, brzd, atd. Prostě hrůza ...
31. 03. 2011 | 19:18

Realtoltek napsal(a):

Nedej boze ze ma takovy autobus nehodu....otevrena zlomenina obou noh jista... co na to organy kontrolujici bezpecnost vyrobku ??? Meli by se cinit a oznacit tento smej autobus za zdravotne nebezpecny.

Nebo jsou snad lidi prasata a za chvili budou prevazeni jak svine v kamionu ?
31. 03. 2011 | 19:23

jabam napsal(a):

V Ostravě je to sámé viz autobusy a trolejbusy Solaris a Citelis.
31. 03. 2011 | 19:25

Tomáš napsal(a):

O jaký přesně model se jedná? Nějak se mi zatím nepovedlo najít SOR, kterej by měl v poslední řadě (za posledními dveřmi) čtyřsedadlo.
31. 03. 2011 | 19:28

MrMarkus napsal(a):

Jsem rád, že si tohoto problému všiml i někdo jiný. Na lince 139 jezdím těmito busy už přes rok. Popsaný zmetek v designu vede pravidelně k tomu, že jeden cestující zabere obě sedadla. Podobně je tomu u dvousedaček, na čtyřce tak pravidelně sedí dva nebo tři lidé. Na čtyřce je navíc další vychytávka v podobě "hrbu" na podlaze. Nebezpečná je výška, ve které jsou některá sedadla nad uličkou. Vede to k delším prostojům v zastávkách, cestujícím trvá delší dobu, než se z těchto míst dostanou. Jako šlendrián pro vysoké jedince působí monitor za kloubem. Ten je ve výšce ani ne 190 cm a už mnohokrát jsem viděl dlouhána se o monitor třísknout. Abych jen nehanil, interiér je příjemně vzdušný, u stropu je dost prostoru a vzduch v buse není tak vydýchaný.
31. 03. 2011 | 19:32

Mayk napsal(a):

Lidi nebuďte tlustí...a nebudete mít problém s autobusem...a pokud stále ano, atk si tam nesedejte...a pokud nemáte na auto...buďte rádi že se vezete!!!
31. 03. 2011 | 19:38

Chachar napsal(a):

Je to prostě blbě opajcovaný autobus SOLARIS a aby nebyly tahanice tak je ubraná jedna osa a přidané dveře.
31. 03. 2011 | 19:39

Monika napsal(a):

je to sice fajn místo, ale musím uznat, že máte pravdu...mám 155 cm a velikost mojí nohy je 37 :) jednou jsem položila nohu celou na podlahu a když se otvírali dveře tak jsem myslela, že mi to fikne palce :)))....budiž...na špičkách to není zlý :D
31. 03. 2011 | 19:47

Jiřik napsal(a):

Tři věci:
1) Habin napsal úplnou blbost ("autobysy SOR jsou bývalé Karosy.Po prodeji firmy KAROSA do IVECA odešlo hodně vlivných lidí a ty si založily vlastní BUS firmu SOR") - SOR byl založen jiř počátke 90. let a dodnes má všechna vozidla vlastní konstrukce, která s Karosou nemají konstrukčně ani technicky nic společného.
2) Chachar napsal podobnou blbost ("Je to prostě blbě opajcovaný autobus SOLARIS a aby nebyly tahanice tak je ubraná jedna osa a přidané dveře.") - odpověď viz výše
3) SOR patří investiční skupině J&T (neboli fuJ&Trable) a odtud vítr fouká...
31. 03. 2011 | 19:52

xyzy napsal(a):

to Anděla:
Nemůžou! Vozíčkářům je i nový nízkopodlažní dopravní prostředek leda na dvě věci, pokud není na zastávce nástupní ostrůvek. Někteří postižení (bez vozíku) se dokonce nedostanou do MHD ani když tam ostrůvek je, přesněji řečeno nenastoupí bez cizí pomoci. A některé linky busů staví tak daleko od chodníku, že i zdravý člověkl musí do busu prakticky naskočit. Vozíčkář nebo tělesně postižený člověk nenastoupí.

Civilizovanost té které země je měřena podle toho, jak se chová ke svým nejslabším článkům, k dětem a starým či nemocným. Tyhle nové a údajně ještě lepší typy tramvají a busů projektoval zcela viditelně někdo, kdo o potřebách starých a postižených, co se týká dopravy, vůbec nic neví.
31. 03. 2011 | 17:33
"Mám takový pocit, že lidi prostě roupama neví, co dělat a co kritizovat. Neříkám, že jsou tyto autobusy nějak skvěle řešený, ale snad tu chvíli vydržíte trochu nepohodlí, ne? Buďme rádi, že jsou nízkopodlažní a můžou v nich jezdit i vozíčkáři. Není to sice asi ani pro ně to nejlepší, ale někde se s odstraňováním překážek musí začít a je dobře, že se něco dělá.
Jestli máte vskutku takový problém s mačkáním se v dopr. prostředcích, vyjeďte si na pár týdnů někam na východ, do Indie apod. - tam teprv poznáte, co je to nepohodlí...:)!
31. 03. 2011 | 19:54

pavel napsal(a):

Budte radi, ze mate alespon nejaka sedadla. Co kdyby se filozofie DP ubirala jinym smerem. Nez spatna, to radsi zadna. Vyhazeji sedacky, ke stropu pridaji uchyty a prejmenuji znacku ze SOR na DOB, jako dobytcak.
31. 03. 2011 | 19:59

Broucajz napsal(a):

To je keců!
Přitom je to o tom, kdo a jak objednává nová vozidla. Stačilo by, kdyby osobně přezkoušel možnosti nového vozu a s takovými kuriosními závadami vůz prostě nepřevzal..
31. 03. 2011 | 20:01

Driv3r napsal(a):

Máte problémy. Od 18ti jezdím autem a MHD mi na silnicích jen překáží :)
31. 03. 2011 | 20:02

kolťák napsal(a):

Co pláčete mládežníci.Až budete staří tak vás tohle vůbec nebude trápit.To se ještě dost a dost nastojíte.
31. 03. 2011 | 20:06

xyzy napsal(a):

Driv3r
Je Vám přáno, ale modlete se, aby to tak vydrželo celý život. Myslím ty jízdy, nikoliv překážející MHD :-).
31. 03. 2011 | 20:07

pepek napsal(a):

Bydlim v praze uz dlouho ale vzdy kdyz nejakym busem jedu, prijede postarsi citybus nebo citelis nebo karosa, timhle jsem jeste nejel. Souhlasim vsak s temi kdo poukazuji na trochu umele nadhodnoocovane problemy, misto tech palcivejsich, tedy bezdomovci a pachnouci ukrajinci bez jizdenek , kteri napr.osahavaji maminky s malymi detmi, ti mi vadi vic nez kdyz je v autubuse min mista pro nohy. Pan lipold asi uz nevi o cem by psal.
31. 03. 2011 | 20:14

Honza001 napsal(a):

Autobusy SOR NB12 a NB 18 zrovna moc povedené nejsou. Na tomhle místě jsem seděl jen jednou a také naposledy. Se svojí nohou č.46 se tam opravdu nevejdu. Ale buďme rádi že v těhlech autobusech netrávíme celý den jako jejich řidiči. Nejen cestující ale i řidiči tyhle busy dost kritizují. Oni mají zase docela velký problém s digitálním ukazatelem pořadí na lince. Oranžová záře z tohoto ukazate se za tmy docela nepříjemně odráží v čelním skle a řidiči tak znemožňuje ničím nerušený výhled z vozu. Ale jak je viděť tyhle autobusy prostě projektoval někdo kdo nikdy za volantem autobusu neseděl a možná neví ani jak autobus vypadá. Jinak u hybridních verzáí tohohle busu už tato zadní trojsedačka není. Ale tyhle autobusy jsou v praze zatím jen dva.
31. 03. 2011 | 20:18

lahvator napsal(a):

Já teda v autobuse stojim i když je místo v sezení, nemám potřebu si na 10 minut sedat a zase stoupat, takže jestli je někde místo na nohy metr nebo tři je mi úplně jedno.
31. 03. 2011 | 20:19

los.chodec napsal(a):

zdarecek, souhlasim mam dva metry a posadit se v mhd vzadu, nebo u jinych dveri je skoro nadlidsky problem, a je jedno jestli je to v praglu nebo jinde, proste tyto solaris busy stoji za nic. nejni misto na nohy, na nic.... mno nejni nad to chodit pesky, nebo salinou
31. 03. 2011 | 20:32

pan zmizik napsal(a):

honza001 autobusy sor projektuji byvali konstrukteri karosy
31. 03. 2011 | 21:15

jenda napsal(a):

Co by jste chtěli.Skupina JT.Dvořáka zvou na polo do Tater.Do 4 let ty autobusy,budou nebezpečné pro řidiče i cestující.Zlatá Karosa,Irisbus,atd.
31. 03. 2011 | 21:29

Honza001 napsal(a):

pan zmizik: No ale je vidět že na projekt SORky řady NB asi moc čau neměli. Tyhle autobusy jsou ušité horkou jehlou. Nejde ani tak o prostor pro cestující kteří tam zas tak moc času netráví ale mohli alespoň připravit lepší podmínky pro řidiče. Znám několik řidičů kteří s těmihle busy jezdí a zrovna moc spokojeni nejsou. Karosy řady 7xx jsou mnohem lepší. Já jsem osobně radši když přijede stará Karosa která ale spolehlivě slouží u DPP třeba 15let. Jsem zvědavej jak budou SORky vypadat za patnáct let provozu. Jesli vůbec tolik let vydržejí.
31. 03. 2011 | 21:30

ubu napsal(a):

Hlavně, že investiční skupina J & T vydělává. Ano to je ten úspěšný majitel SOR.
31. 03. 2011 | 21:35

pje napsal(a):

Sory bych nehanil. Mají dobrá sedadla, konstrukčně je lépe vyřešeno odpružení i pevnost uchycení vnitřních panelů a vibrace skeletu. Ta zadní sesle je poplatná prostorovému uspořádání, adolescenti ji nepochybně ocení. Zářící ukazatel pořadí je snadné zaclonit krycím filtrem. To by se nuselo u DP přemýšlet a po výrobci něco chtít. Jinak nechápu, proč nejsou využívány Tedomy.
31. 03. 2011 | 21:36

Honza001 napsal(a):

To je právě ono. Že u DPP se někdy moc nepřemýšlí. Na ty pořadové displeje upozorňují řidiči už od prvních dní co Sorky jezdí. Ale vysledek je takový že se stále nic neděje. A navíc jsou tímhle nesmyslem vybavovány i další typy busu u DPP. Třeba SOR BN 8,5. Pořadí se léta označuje pouze plastovou cedulkou a rozhodně to stačí.
31. 03. 2011 | 21:43

x299 napsal(a):

Honza001:
Digitální ukazatele pořadového čísla si poručil DPP. Žádný jiný dopravce v ČR si tuto zbytečnou stupiditu do autobusů ani tramvají neobjednává. Jinak u sorů NB 12 a 18 je problém s místem snad na všech sedadlech umístěných po nebo proti směru jízdy, nejde jen o místo pro chodidla, ale i pro kolena. (A to měřím 165 cm a nohu mám 40.) A sedět v autobuse popojíždějícím v koloně (časté rozjezdy a zastavování) na sedalech natočených kolmo na směr jízdy taky není žádná sláva. Prostě to jsou po všech stránkách nepovedené autobusy.

lahvator:
Je rozdíl jet autobusem 10 nebo 25 minut. Při cestě nad 20 minut si už dost lidí rádo sedne i v mhd.
31. 03. 2011 | 21:49

JUP napsal(a):

Domnívám se, že je to z toho 4 dvéřového autobusu SOR. Ten autobus je podle mého názoru děs a hrůza. Je celkově přehnaně bezbariérový, uspůsobený tak, aby tam snad vozíčkáři mohli pořádat konference. Mnohem lepší je ten třídvéřový Karosa bus. Bezbariérový je dostatečně a přitom i chodící občané v něm mohou důstojně cestovat :-).
Ten 4 dvéřový spadá podle mého názoru do kategorie bezbariérového extremismu...
31. 03. 2011 | 21:58

karel napsal(a):

Nechci rozmělňovat téma, ale mám pocit, že např. ve fabii taky žádný vzrostlejší konstruktér neseděl. Nebo hodně vydržel. To pravé koleno u řidiče je za trest...
31. 03. 2011 | 21:59

oookkk napsal(a):

Jéjda si nestěžujte Pražáci :D zkuste se někdy v Brně projet novým trolejbusem a sednout si u prostředních dveří nalevo. Před vámi bude krásná skleněná stěna a místa ještě o ždibec míň. Nemluvě o nových "slavných" "šalinách" (v Brně totiž tramvaje nejezdí xD) a o sedadlech naproti sobě, kde je sice místa na nohy dost, ale tyče na držení stojících jsou tam spíš na naštvání. Ačkoli tyto vozy máte v Praze tuším také a pravděpodobně i ve větším počtu.
Ne, ale vážně, osoby odpovědné za výběr vozů, která DP pořizuje myslí zjevně na tisíce jiných věcí, než je funkčnost nebo nedejbože pohodlí cestujícího. To se hold nedá nic dělat. :(
31. 03. 2011 | 22:00

Michal141 napsal(a):

- Autobus MHD vas ma odvezt z bodu A do bodu B, a to za co nejkratsi moznou dobu, neni treba tedy resit sezeni krome starych a nemocnych lidi.
- Ac mam sam 187cm, tak zas tolik vysokych lidi neni a na ty podilem pripadaji ostatni, tedy asi 90% sedacek - holt si zvyknete na to, ze nebudete sedet vzadu.
- Firma SOR je ceska, takze alespon plati Ceskemu statu zpet dane a ne nekam zas do ciziny, a timpadem se to vyplati z hlediska ekonomiky i zamestnanosti, o tom ze to stalo min ani nemluvim, to je naopak lepsi. Kdyby to stalo vic a koupili by se drazsi busy, bude clanek o tom jak je zakazka predrazena a vy budete ryt a ryt do druhe strany....pecka ! :-)
31. 03. 2011 | 22:07

Honza001 napsal(a):

oookkk: No těch tramvají(šalin:D) co se vnich sedí zády k oknům tu máme opravdu dost. Cca 60 vozů. V praze jezdí typ 14T a u vás v Brně obdobný typ 13T. Rozdíl je pouze v drobnostech. Třeba u 14T není možné nastupovat předními dveřmi protože kabina řidiče je větší. A přední dveře slouží pouze řidiči. Ale pražáci si na tyhle tramvaje dost stěžují právě kvůli nedostatku místa ke stání.
31. 03. 2011 | 22:11

x299 napsal(a):

Michal141:
U měst velikosti Prahy má cenu řešit i sezení v MHD, protože zde lidé jezdí MHD průměrně na delší vzdálenosti než v menších městech.

Honza001:
Samostatné dveře do kabiny řidiče tramvaje byly požadovány řidiči tramvají (odbory). Úzká ulička a sedadla zády k oknu a daleko od oken jsou výsledkem požadavku pražského magistrátu snížit počet schodů ze 2 na 1, protože se to mediálně lépe prezentuje. Výsledkem je, že to, co by se při 2 schodech vešlo pod podlahu, musí být při jednom schodu podél stěny za sedadly.
31. 03. 2011 | 22:39

Honza200 napsal(a):

Jak to čtu, tak to s těmi autobusy SOR bude asi stejná písnička jako s veledílem plzeňské Škodovky zvaným tramvaj 14T Porsche ( rachotítko ). Mohli jsme jezdit po Praze i jiným typem, promyšleným a osvědčeným ze zahraničí, kde se dá normálně stát a držet i mezi sedadly, jenže: firmy, které se tehdá chtěly do soutěže přihlásit, dostaly přes prsty a zbyl jediný předem vybraný zájemce. Appian Group jako majitel Škoda Transportation měl dobře namazáno ve sněmovně i v DPP. S tím J&T to bude asi podobné. Přejeme příjemné svezení po hlavním městě České korupční republiky a dobrou noc.
31. 03. 2011 | 22:44

Ondřej napsal(a):

Bože to je kecu na autobusy SOR je to levny a budte radi že vubec něco takoveho je dřive jste nadavali že musite nastupovat do schodu,a ted vam vadi takova kravina jednoduše řečeno když se tam nevejdeš tam si sedni jinam.ale ty keci jsou tu fakt trapny,když se vam to nelibi tak tim nejezděte.
31. 03. 2011 | 23:38

peeta napsal(a):

pane autore, nikdo Vás nenutí těmi autobusy jezdit. Jestli Vám to vadí, kupte si auto a jezděte si, jak se Vám bude líbit. Děláte ze sebe tímto zbytečně nesvéprávného vola...
31. 03. 2011 | 23:46

Venkovan napsal(a):

Tak mám dojem, že "Ondřej" i "peeta" se právě projevili jako to, čím "peeta" označuje autora článku. Vážení jmenovaní diskutéři, podstata problému je, že na ty konstruktérsko-designérské nesmysly přispíváme ze svých daní všichni. Tedy i ti, kteří sednou do aut a těmi autobusy DP Praha v životě nepojedou. A dokonce na ně drobným podílem ze svých daní přispívají i všichni mimopražští občané ČR(!). Takže když už DP Praha něco nakupuje, tak by se měl tedy setsakramentsky zamyslet, co vlastně za ty naše peníze kupuje.
A nejde jen o tyhle autobusy. Vezměte si třeba ty nové, mnohočlánkové tramvaje. Jejich vnitřní prostor je zabarikádovaný jakýmisi podivnými bednami a sedadla jsou rozmístěná tak nesmyslně, že se do té soupravy dlouhé skoro jako vlak metra vejde méně cestujících, než do spřažené dvojice historických tramvají T3.
Z toho ovšem vyplývá otázka, proč ti konstruktéři a designéři vůbec studovali (min. 5 let za peníze svých spoluobčanů), když i dloholetý cestující by byl bez tohoto vzdělání schopen navrhnout řešení lepší. Pánové a dámy, na co jste tu konstrukci vozidel a průmyslový design vůbec studovali, když pak vymýšlíte takové zhovadilosti? Jen proto, abyste měli papír na vzdělání, a tedy přístup k lépe placeným a teplým místům? Ve světle těchto faktů se mi pak postup plzeňských práv jeví jako velmi účelný. Produkují sice ze 14 dní stejné nedouky, jako jste vy po 5 letech studia, ale s tím podstatným ekonomickým efektem, že státu ušetřila peníze za téměř 5 let jejich zbytečného studia...
01. 04. 2011 | 10:09

autobusak napsal(a):

No tvl. Měřim 187 cm a boty č 48 a za těch 26,- většinou stojim na svejch.
01. 04. 2011 | 13:07

Hajdy napsal(a):

Takže uplakánci, co Vám na to říct? Problémy se SORem jsou, to netajím, ale nakonec si stejne budete stěžovat na všechno nové co do Práglu přijde. Opusťte myšlenky na staré Karosy, ty už se k Vám nevrátí... :-)
SOR nemá v Praze jednoduchou pozici, to také nemůžete popřít. Nakonec každý má na výběr čím a jak bude jezdit. Jinak všechny prosím zkuste popřemýšlet vyrobit vůz za 3,9 mil., který bude vyroben na spotřebu pod 30 l., bude mít 12m., Italský předražený motor splňující E5 a hlavně!!: bude vyhovovat Vám ---- Pražákům ;-)
PS : Berte tento text jako myšlenku na to, že není důležité jak jedem, ale že vůbec jedem a nešlapem pěšky ;-)
01. 04. 2011 | 15:48

Anita napsal(a):

Hajdy
přidám se zpožděně taky k vašemu _aprilovému_ příspěvku, ......a co se vleze lidí na střechu toho autobusu, hlavně že nepůjdou pěšky :))
03. 04. 2011 | 03:19

peeta napsal(a):

peeta
Kušte - vy jste baleťák, a tam vzadu je to vaše rezervace, aby jste nemusel sundávat špičky.
03. 04. 2011 | 03:25

Mat napsal(a):

Tak pane venkovan (či pí, nevím)
Se mi trochu zdá z konce Vašeho textu, že jste lehce zamindrákovaný student práv, kterému se to za tich 14 dní nepovedlo, nebo povedlo ale sebrali Vám ten titul.

Jinak jediné s čím se dá s Vámi souhlasit je to, že DP ty prachy získává od nás.
Jinak pochybuji, že sebe blbější konstruktér by dával do vozu něco navíc jen kvůli tomu, že je venku např. hezky.

Nevím přijde mi od Vás dost ujeté pomlouvat konstruktéry a mám pocit, že nejste moc technicky založe vzhledem k Vašim mezerám v dopravním odvětví (mnohačlánkové tramvaje :D, a jinak chci vědět, kdo zaměstná absolventa a dá mu hned práci na novém projektu ? :) atd.).
03. 04. 2011 | 19:49

Skogen napsal(a):

Všechny, kteří namítají, že je to prkotina a postačí si nesedat, si dovolím upozornit na logickou absurditu takové argumentace. Pak by totiž bylo vhodnější tam sedačku vůbec necpat a umožnit pohodlné stání. Na sedačku se nepostavíte. Respektive byste na ní stát neměli :)

Je to obdobný problém jako Pendolína ČD. Tady, pokud by se obětovala jedna řada sedadel ve prospěch prostoru pro nohy u těch zbývajících, mohl by si člověk připadat snad jako v něčem, co si z hlediska komfortu zaslouží označení SUPERCITY.
04. 04. 2011 | 05:47

Skogen napsal(a):

Tím, že někdo bude jezdit autem místo MHD (jako já), blbost nepřestane být blbostí.
04. 04. 2011 | 05:51

Venkovan napsal(a):

Milý Mate,
jestli jste taky tak šikovný, jako Váš jmenovec z oné filmové dvojice...
Jinak Vás mohu ubezpečit, že zamindrákovaný student opravdu nejsem. Ba ani těch práv... Jen ty mnohé (samozřejmě ne všechny) výtvory těch našich konstruktérů a designerů, které stále častěji kolem sebe vidím, mě přivedly k té myšlence, že by bylo úspornější, dát jim ty diplomy rovnou a nezatěžovat státní rozpočet jejich studiem.
Novotvar "mnohočlánková" tramvaj jsem užil proto, že jsem si - coby venkovan - nějak zrovan nemohl vzpomenout, kolik těch článků ta tramvaj ForCity pro Prahu vlastně má. Věděl jsem, že jiný počet, než ty pětičlánkové 13T a 14T pro Brno a Prahu, ale kolik... No, přiměl jste mě si to najít (takže tříčlánková). A když už jsme u těch tramvají ForCity, připadá mi, že jsou nějak příbuzné s vozy 10T pro USA. To mi připadne dost kuriózní, protože ty byly konstruované pro (asi?) nové linky, které mají jistě výhodnější parametry než mnohé pražské trasy, tkeré se kvůli těm FC musí rekonstruovat.
Jinak jsem sice nikde neříkal, že to vnitřní uspořádání dělal čerstvý absolvent školy, ale když už se o tom zmiňujete, tak si myslím, že to by měla být tak maximálně ročníková práce na VŠ. Nebo že by snad i ten vnitřek navrhovali v designerském studiu Porsche? Předsavoval jsem si, že pro Škodu Transportation dělali jen "vnější vzhled", ale fakt jsem si to nikde neověřoval...
04. 04. 2011 | 15:31

JPK napsal(a):

Milý venkovane a spol.

Nechci se Škodováků zastávat, ale ty pitomosti, které na trmvajových tratích vídáme, nejsou z jen jejich hlav. To Dopravní podniky určují, co bude předmětem poptávky.
Mimochodem, všimli jste si, že autobusy mají různě široké dveře? A věříte tomu, že ty širší jsou tam proto, že jimi nastoupí víc pasažérů, protože mohou nastupovat dva najednou? Zkuste to... Ani v metru dva lidé vedle sebe pohodlně dveřmi neprojdou. Ale když České dráhy daly do poptávky podmínku, že vstup do vozidla má mít šířku 1500mm, v novinách hned bylo, že je to proto, aby vyšachovali konkurenci Škody Transportation, protože Neškodováci nabízejí vozidla s dveřmi 1300mm - to je ale totéž, jako to metro, takže ČD sice možná chtějí Škodovce namazat, ale když to vyjde, bude tu aspoň jezdit pár vagonů, do kterých půjde nastoupit....- pokud to tedy z výše popsaných důvodů nezatrhne antimonopolní úřad, ústavní soud nebo ředitelství Zeměkoule.
Ono by to prostě chtělo zapojit rozum. Žádný učený s nebe nespadl a zrovna vnitřní stavba vozidel MHD je obor, kde není nad to, vyzkoušet vše v modelu 1:1. Bohužel, "výběrová řízení", kde se nabízí cena v době, kdy stroj je jen na papíře (sorry, dnes v počítači) vedou k tomu, že někdo zplodí nabídku, vyhraje soutěž a pak se začne zajímat o to, jak ji splnit. Smutné, ale je to tak. Mimochodem, třeba na Zličíně jezdí k Tescu a Globusu Mercedesy a žádné vítězství to také není.
05. 04. 2011 | 15:46

Venkovan napsal(a):

JPK: No, s tím postupem "vyhrát soutěž s projektem ještě málem ani na papíře neexistujícím, ale s předem danou cenou a pak teprve zjišťovat, jak to vlastně udělat", jste mě vrátil k mé úvaze, že ta tram ForCity mi připadne hodně podobná té tramvaji 10T pro USA. Nevím, zda to bylo tak, že se vyhlásila soutěž s danými technickými podmínkami a s termínem pro přihlášení 60 dní (tady či kdesi jinde to tak někdo pasl) proto, aby to nikdo jiný nestihnul a ŠT mohla uplatnit již hotový projekt tramvaje, jen trošku přejmenovaný, nebo naopak měla být tím termínem vyšachována, ale stihla to dík uplatnění hotového projektu... Výsledek ale je, že - krom těch námitek k vnitřnímu supořádání - je teď problém, jak tuto ramvaj "naroubovat" na pražské tratě, nebo spíš jak ty tratě přizpůsobit té tramvaji...
No a s těmi širšími dveřmi v žel. vagonech máte jistě pravdu. Ostatně i regionova (mnohými zatracovaná) má široké dvoukřídlé dveře, což se rozhodně pro rychlý nástup/výstup opravdu vyplatí.
06. 04. 2011 | 02:02

Mat napsal(a):

Pane Venkovane
Nu možná mám šikovnost jako jmenovec, ale aspoň mi již pár lidí vidělo a zasmálo se při pohledu na komické situace (aspoň k něčemu je seriál dobrý) :). To jen tak okrajem.

Jinak rozhodně k smíchu není situace v naší republice s výběrovým řízením. Mohu souhlasit s panem JPK. V dnešní době tomu tak je, že je zapotřebí mít jen 2 modely: jeden v PC a druhý hliněný (+ dobré známé).
Jinak podobnost tramvají je dost možná dnes se vše dělá modulárním trendem (úspora peněz atd.).
Jo a ty dveře a ostatní věci bych všechny na konstruktéry nesváděl zas až tolik. Jak jsem psal je zde spoustu ovlivňujících faktorů (ekonomičnost, NORMY a v neposlední řadě DESIGNE, protože co je hezké se líbí všem neř se s tím poprvé svezou jako v některých případech).
U kolejových dopravních prostředků hrají normy opravdu hodně velkou váhu, tudíž konstruktér je jen ten co to nějak poslepuje.
14. 04. 2011 | 16:31

Bára napsal(a):

Nové autobusy jsou mnohem lepší než ty nízkopodlažní podle fancouzkého vzoru vyráběné v Karose, tam je nepoužitelných sedadel většina a to nejenom pro chodidla, ale pro délku celých nohou.
12. 05. 2011 | 15:48

Klinky napsal(a):

V těhlech sorkách je sice míň místa pro nohy ,ale zase je zde narozdíl od citelisů a city busů víc místa na stání a hlavně nechrastí jako kdyby měl natažený šroubky a je líp větraný.
27. 05. 2011 | 20:13

zlatej ikarus napsal(a):

z vozů MHD úplně řve to že napříč procesem výběrového řízení sedí nastřídačku více či méně lempl, hazl, zloděj, blbec. Kdyby byla nějaká potřebná vlastnost pro "správný" výběr vynechána tak zůstaňme u základního: ani jeden z děch draze přeplácených nemehel v tom nikdy nejel, jinak by to zamítnul. Nedá se v tom sedět, stát ani dejchat. Při větším počtu cestujících obětí ani nastupovat a vystupovat.
12. 08. 2011 | 18:16

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Arnoštová Lenka Teska B Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Bursík Martin C Cimburek Ludvík Č Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fajt Jiří · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gazdík Petr · Gregor Kamil H Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hovorka Jiří · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hůle Daniel · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chromý Heřman J Janeček Karel · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Keményová Zuzana · Klan Petr · Klíma Vít · Klimeš David · Kněžourková Tereza · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Košák Pavel · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Křeček Stanislav · Kubita Jan · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipold Jan · Lomová Olga · Ludvík Miloslav M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Němec Václav · Novák Martin O Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Palik Michal · Paroubek Jiří · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pokorný Zdeněk · Pražskej blog · Procházka Adam · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řízek Tomáš S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Shanaáh Šádí · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sportbar · Staněk Pavel · Stanoev Martin · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vlk Miloslav · Vodrážka Mirek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Wollner Marek Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy