Prodám byt. Zn. Dobrá adresa. Hned u metra, které nebude

28. 11. 2011 | 14:55
Přečteno 5865 krát
„Prodám byt v novostavbě. Praha 4 – Krč, 2+kk, u bud. stanice metra D.“

Tak tenhle inzerát, a asi tisíc podobných, je od pondělka k neupotřebení. Skoro.

V jeden a ten samý den, kdy primátor Svoboda otevíral Vysočanskou radiálu (česky dálnici), radnice zároveň oznámila, že žádné metro trasy D se v dohledné době stavět nebude. Nejsou peníze. Odkládá se na neurčito.

Ubezpečujeme vás, že metro D vloni slibovaly všechny politické strany. To je ta nesnesitelná lehkost volebních programů.

Přímo u budoucí stanice metra D - Nové Dvory! Jen 5 minut chůze od plánované stanice metra D. 300 metrů od plánované zástavby metra D (do pěti let). A tak dále, mohli bychom recitovat z nabídek realitních kanceláří a developerů.

Kdo si bydlení s reklamou na budoucí metro už pořídil, toho je nám upřímně líto. Kdyby nic jiného, od zítřka by nakoupil levněji.

Stavební boom na jihu města už je několik let v plném proudu, ať jde o satelitní městečka, rodinné a vila-domy, nebo novodobé paneláky. Na dopravě je to už teď zatraceně znát. Ti, kdo podlehli vábení „idylky na dosah města“, nebo prostě jen sháněli slušné bydlení, se z předměstí a zpět musí nějak dopravovat; a kdo si to jen trochu může dovolit, obvykle jezdí autem. Ne „sockou“.

A jiné to nebude. Město se chová, jako by ho obývaly automobily, ne lidé. Ze všeho nejraději staví silnice, tunely, radiály a kapacitní komunikace. První úsek metra D má stát zhruba jako první epocha tunelu Blanka – ale na podzemní dráhu už prostě v rozpočtu nezbývá.

Nové autostrády přitom fungují jen jako další sudy, do kterých se svádí přetékající automobilová stoka. Pro to, aby aut jezdilo míň, aby se motoristům přestalo vyplácet jezdit po městě až do samého centra, radnice nedělá prakticky nic. Nebo jste snad slyšeli, že se za průjezd Blankou bude platit, jako v metru? A kolikrát se za dobu, co zdražovalo jízdné v MHD, zvyšovaly parkovací poplatky?

Jihovýchodní cíp města kyne bez nějaké viditelné koncepce. Kam se někomu podaří upíchnout novostavbu nebo skladiště, tam také stojí.

Jižní linka metra by byla logickou odpovědí a alespoň nějakou nabídkou na zvýšení kvality ne-automobilového života v pražské aglomeraci. Jistě, bez metra se rozpínání a zahušťování města zpomalí, a možná ani nevzniknou některé předimenzované projekty (vždyť byty se neprodávají už teď, tak k čemu další „obytné soubory“). Ale to je přece slabá útěcha.

Jan Lipold, Aktuálně.cz


Metro Nové Dvory. Vizualizace, toho času utopická.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Bomberius napsal(a):

Kdo všechno naivně naletěl, "škočil na špek" těm uhlazeným předvolebním slibotechnám, úsměvným zastrašovacím technikám z řad VV, ODS, či TOP09?

Pražáci,... hlavní to bašta "modrých vuvuzel"... Praham, stát ve státě!

Volili jste pravici? Ano?, tak nyní není třeba věhlasného křiku:)Byť svůj volební program zradili již úspěšně snad všichny tři uvedené strany! Úspěchů je po nich velmi málo, jestli vůbec něco, kromě těch brutálních kiksů!!

Dnes můžete být nadmíru hrdí na své modré politiky, a snad Vám i zní v uších ty medem umazané politické sliby typu:
"Boj proti politickým dinosaurům"
"Vláda rozpočtové odpovědnosti"
"Boj proti korupci"
"Přímá volba prezidenta"
"Zdanění bohatých"
....

Tleskám všem voličům pravice, neboť více politicko-úřednicko-soudní-policejní korupce tady v dějinách samostatného ČSR nikdy nebylo! O aferách, korupci z nejvyšších pater, co se kolem pravice dnes a denně děje, již nemám ani sílu jako občan psát!!

Nebrečte nám tady! Sám volič je vinnen!
28. 11. 2011 | 15:29

Hahha napsal(a):

Bomberius:
Kdepak, klobása je vina. Doporučuji pravidla čského pravopisu.
28. 11. 2011 | 15:35

Bu He He napsal(a):

Pražáci!-Nezoufejte!
Třeba se Vám podaří obnovit koňku !
28. 11. 2011 | 16:12

jams napsal(a):

Radiála není dálnice (silnice na velkou dálku), ale výpadovka (silnice ven z města).
28. 11. 2011 | 16:20

michal napsal(a):

Ve státě s takovým procentem nemytých a páchnoucích spolucestujících se těžko jezdí MHD a osobně volím auto často jen z tohoto důvodu.

Proč je kultura hygieny o tolik lepší v MHD v New Yorku? Londýně? Vídni?

Ví to někdo?
28. 11. 2011 | 16:30

Občan napsal(a):

Pane Lipolde,
při ceně jízdenky, ale i časové síťovky, se už nevyplatí jezdit MHD. Bohužel v Praze s manželkou pracujeme a dojíždění autem je i ve dvou bezpečně levnější. Občas nabereme nějaké poutníky a pak už je úspora víc než značná.
Déčko by bylo fajn další spojkou mezi Severním a Jižním Městem, ale Céčko to zvládne v pohodě taky.

A víte proč se nebude stavět Déčko? Vůbec ne proto, že by nebyly prachy. Hlavním důvodem je, že se nepodařilo zprivatizovat a zrušit ani letňanské, ani kbelské sídliště. A bez těch pozemků je ta stavba nerentabilní.
Déčko mělo vést z bývalého masokombinátu Písnice přes Nusle, Žižkov a Letňany do Kbel. Na trase jsou poslední nezastavěné velké pozemky právě v Letňanech a Kbelích. Takže padla půlka trasy a Déčko mělo končit někde kolem Míráku, což už se skutečně nevyplatí. Tam je metra ažaž už teď.

Praha zoufale potřebuje okruh, aby se tranzit odklonil na její okraj a bylo možno zakázat vjezd na magistrálu neresidentům. Metro tohle neřeší. Prahu mnůže zachránit jedině objezdná trasa.
28. 11. 2011 | 16:35

slavwin napsal(a):

To máte z toho že v zastupitelstvech máte samé spekulanty a ostatní už toho také mají dost do vás jenom cpát.
28. 11. 2011 | 16:49

Pípa napsal(a):

pane Lipolde,
tentokrát jste to napsal velice hezky. A má to i sociální, ekologický a hospodářsko-ekonomický podtext. Bydlel jsem dlouho na Lhotce a vím, jak zavedení metra do velice obydlených končin Krče a dále od něj je potřebné. Navíc je zde ještě jedno nebezpečí, které by déčko také řešilo, a to je možnost nebo nutnost uzavření Nuselského mostu. Kdyby byl Nuselák a céčko mimo provoz, tak by to znamenalo kolaps dopravy pro půlku obyvatel Prahy a okolí.
28. 11. 2011 | 20:59

Alibernet napsal(a):

Jestli chce někdo zavádět mýto, ať se nejdřív dokončí okruh. Počet lidí, kteří jedou do centra Prahy, je pochopitelně omezen, a sice počtem parkovacích míst.
28. 11. 2011 | 20:59

NevericiTomas napsal(a):

Pane Lipolde, mozna jsou prazsti radni zkorumpvani, mozna josu to pletichari a po moci touzici desperati, ale aspon proboha nejsou uplni pitomci. Desim se chvile, kdy o infrastrukturnich investicich zacnou rozhodovat zaslepenci jako vy, vedeni vice "vizemi" nez zdravym rozumem. Blanka je naprosto klicovy projekt pro dopravu v Praze, nevim proc motate dohromady MHD a Blanku. Jakobyste tvrdil, ze ryhlik z Brna do Olomouce muze nahradit mezinarodni letiste v Praze. Doprava, ktera Blanku zaplni, se neda nahradit MHD. Ta auta na mgistrale nejzedi proboha do centra. Ta se snazi jen dostat z jedna okrajove casti mesta do jine, pripadne z Prahy nekam ven a pak zase zpet. Zahajit stavbu metra D ve chvili, kdy neni dobudovan ani vnitrni mestsky okruh natoz ten venjsi by bylo opravdu na defenestraci.
28. 11. 2011 | 21:23

Jedla napsal(a):

Pražáci, pražáci. Na co metro?
Pořiďte si TUBU !
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Brněnská_tuba
28. 11. 2011 | 23:56

jozka napsal(a):

Obcan:

nerad vam rusim kruhy, ale podil tranzitu na magistrale je minimalni, takze nejakej okruh s magistralou neudela vubec nic.

No a Decko nebude, dobra zprava, zbydou nejaky fufniky na OpenCard nebo neco v tom stylu...
29. 11. 2011 | 10:20

Matrix napsal(a):

Občan
Hele ty brouku Pytlíku, zajisté sem dáš odkaz na plány D do Letňan a Kbel. Nějak se ti to tluče s plánovanou variantou.

http://www.stavebni-forum.cz/cs/article/17130/trasa-d-prazskeho-metra-ziskava-realne-obrysy/

http://www.silnice-zeleznice.cz/clanek/trasa-d-prazskeho-metra-nabyva-v-rukach-projektantu-konkretni-podobu/
29. 11. 2011 | 10:49

Pavel napsal(a):

Proč město nepostaví do Písnice nadzemku. Koleje jsou u metra na Kačerově s napojením na uzel na Hlavní nádraží. Stálo by to asi tak prd, ale to je asi ten problém, že.
29. 11. 2011 | 11:11

Dlouhý lovec napsal(a):

Spolupracoval jsem s jedním stavitelem domů. Stavěl je u Uhříněvse a na sever od Prahy. Mezi nimi jezdil autem okolo Muzea.
29. 11. 2011 | 12:15

Postní pokrm & kulatý roh napsal(a):

Dokud v Praze budou vládnout Janoušek, Hrdlička a Palounek, situace se nezlepší. O změně radničních hlavonožců si nedělám nejmenší iluze; Janouškova výplatnice je velmi rozměrná a pár cvičených opic navíc se v ní hravě ztratí. "Myšák" rozhodně nespí a vždy je o krok napřed.
29. 11. 2011 | 16:31

Pavel Mertlík napsal(a):

Pane Lipolde,
tato myšlenka: "Nebo jste snad slyšeli, že se za průjezd Blankou bude platit, jako v metru? " je opravdu dechberoucí! Že se podobný nesmysl dá dočíst v diskuzích na Internetu, na to by si člověk i zvykl, ale takto jsem konsternován.
Já mám za to, že hlavním smyslem Blanky je, aby Patočkova / Milady Horákové / Veletržní nevypadaly tak jak vypadaly před započetím budování Blanky a aby obyvatelé Letné a Holešovic nežili uprostřed velmi rušného průtahu městem (který zde supluje stále nezapočatou severozápadní část Pražského okruhu). Pokud by byla zpoplatněna, logicky by jí nikdo nejezdil a všichni by jezdili po povrchu, čili by její stavba byla tak zbytečnou, za jakou jí nyní považujete vy a vám podobní lidé.
30. 11. 2011 | 02:03

miu miu bags napsal(a):

I really like you have to the article, you're too good! I was so lucky, here can see you write these. Thank you very much
12. 12. 2011 | 09:29

Přidat komentář





Toto je ochrana proti spamu. Pro přidání komentáře prosím opište dvě anglická slova z obrázku níže do políčka pod nimi. Nápovědu a další podrobnosti o této metodě, která zároveň digitalizuje knihy, najdete v článku Dost bylo spamu, zavádíme reCAPTCHA na našem blogu.



Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Alvarová Alexandra · Antoš Marek B Balabán Miloš · Bárta Vít · Bartlová Milena · Bečková Kateřina · Bednář Miloslav · Bednář Ondřej · Bělobrádek Pavel · Bém Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bezděk Vladimír · Bezděková Iva · Bielinová Petra · Blaževič Igor · Bobek Miroslav · Boleslav Milan · Boučková Tereza · Boudal Jiří · Bratinka Pavel · Brixi Hana · Brom Zdeněk · Burian Jan · Bursík Martin C Candole James de · Cerman Ivo · Co čteme, posloucháme, na co se díváme...  Č Čermák Luděk · Černý Jan · Čipera Erik · Čtenářův blog D Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Drobek Aleš · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fiala Petr G Gregor Kamil H Haas Tomáš · Hamáček Jan · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Havlík Petr · Havrda Marek · Heller Šimon · Herman Daniel · Hesová Zora · Hlaváček Petr · Hnízdil Jan · Hokeš Tomáš · Hollan Matěj · Holmerová Iva · Holomek Karel · Honsová Dagmar · Honzák Radkin · Horký Petr · Horváth Drahomír Radek · Hořejší Václav · Hovorka Ludvík · Hradilková Jana · Hudeček Tomáš · Hudema Marek · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman J Janeček Karel · Janeček Vít · Janouch František · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · John Radek · Just Jiří · Just Vladimír K Kabelka Ladislav · Kadlec Petr · Kalhousová Irena · Kalousek Miroslav · Kameník Martin · Klan Petr · Klepal Jakub · Klíma Vít · Komárek Michal · Komárek Stanislav · Königsmarková Ivana · Kopač Petr · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Košák Pavel · Kotecký Vojtěch · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kožušník Edvard · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Krnáčová Adriana · Křeček Stanislav · Kubát Ondřej · Kubr Milan · Kudrna Zdeněk · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kuták Aleš · Kužílek Oldřich L Líbal Vladimír · Lipold Jan · Liška Ondřej · Lomová Olga M Macek Lukáš · Macháček Martin · Marksová-Tominová Michaela · Matoušek Karel · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Moldan Bedřich · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Navrátil Vojtěch · Novák Martin P Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Payne Jan · Pecák Radek · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Peychl Ivan · Pikora Vladimír · Poc Pavel · Pohled zblízka · Pohledy světových lídrů · Polák Milan · Potůček Martin · Pražskej blog · Procházka Adam · Pultarová Tereza R Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Roithová Zuzana · Růžička Michal · Rychlík Jan S Sedláček Tomáš · Sedlák Martin · Sedlák Vojtěch · Shanaáh Šádí · Schmidt Hans-Jörg · Schwarzenberg Karel · Skuhrovec Jiří · Slimáková Margit · Smith Michael · Sobotka Bohuslav · Sokačová Linda · Sokol Tomáš · Soukenka Petr · Sportbar · Spurný Matěj · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Suchánek Jan · Suchardová Michaela · Sůva Lubomír · Svoboda Bohuslav · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syková Eva Š Šilerová Jana · Šimáček Martin · Škop Michal · Škromach Zdeněk · Šmíd Milan · Špidla Vladimír · Špinková Martina · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Jan · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Tejc Jeroným · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Tolasz Radim · Tomášek Pavel · Tomský Alexander · Tošovský Michal · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tutter Jiří U Urban Jan · Urban Václav V Vácha Marek · Vajnerová Štěpánka · Vančura Martin · Veis Jaroslav · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vondráček Ondřej W Wagenknecht Lukáš · Wagnerová Eliška · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zahradil Jan · Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zděnek Michal · Ze šuplíku · Zelený Milan · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy