Nemám ráda ANIMÁČEK

07. 11. 2011 | 18:22
Přečteno 17163 krát
Zdá se to být prosté – tu televizi předsi stačí vypnout a je to. Jenže ono to tak jednoduché není.

Pro neznalé – Animáček je každodenní pásmo pohádek, které původně vypadalo poměrně nevinně a pokud si dobře vzpomínám, trvalo zpočátku odhadem 50 minut. Nyní je tento pořad pro děti prodloužen na dvě hodiny – od 17: 50 do 19:50. V tuto chvíli mohou děti sledovat Wings club, Bakugany, Pokémony, Šmouly 2x a Super mini – myslím tedy. Musím konstatovat, že ti Šmoulové mi nakonec přijdou docela prima, protože už několik dílů bojových Bakuganů, či Pokémonů, dokáže malým klukům pohodlně zatemnit myšlenky.

Co mi ale vadí nejvíc, jsou neuveřitelně vtíravé reklamy mezi pohádkami. Od televize se podle mě z domácností ozývá: To chci, to bych si přál… křečci na baterky, mňoukací plyšové kotě, štěkací plyšový pes, slizáci…a já nevím co všechno, prostě hrůza.

A když je na všechno reklama, že si to určitě musíme koupit, jak to zařídí Ježíšek? Fakt to nakoupí? To nemluvím o reklamách jinde… takže pokud existuje nějaký program, zařízení, nebo cokoliv, co by zařídilo, že vždy, když je v televizi reklama, bude na obrazovce třeba zrnění (ideální program pro dámy – jak kdysi řekl můj tatínek) – sem s tím! Prosím!

Podotýkám, že se na televizi příliš nekoukáme, ale museli jsme k tomu dospět. Animáček zkracujeme jak nejvíc to jde, a nebo ho zkrátka nestihneme. Nedokážeme si představit, jak bychom jinak zvládli hraní, koupání, večeři, čtení před spaním a všechny ty úžasné večerní chvíle, kdy můžeme být doma spolu.

Takže ano, řešení určitě existuje, přesto každému soudnému rodiči musí být jasné, že je tady něco špatně. Moc bych si přála, kdyby byly pořady pro děti kvalitní, kdyby byly úplně, ale úplně jiné, třeba o přírodě. Zlaté Studio Kamarád, Vega (nebo jak se ten pořad jmenoval), Přátelé zeleného údolí atd. - zkrátka zlatý večerníček!

Z čeho jde na mne největší hrůza, jsou však reklamy na pořady pro dospělé, které prokládají dětské filmy v průběhu dne…je vůbec v silách někoho, tohle filmově-reklamní šílenství zastavit, omezit, regulovat?? Nebo ideálně úplně zrušit??

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Al Jouda napsal(a):

Ty reklamy drží nad vodou TV Barrandov, které neplatíte žádné koncesionářské poplatky. Mě reklamy nevadí, ale ty poplatky, které musím ze zákona platit ČT, ANO !!!
07. 11. 2011 | 18:30

Béda napsal(a):

Co to slyší ucho mé? Snad paní nevadí tržní prostředí v TV? Televize si přece na sebe musí vydělat, byť podprahovým balastem vtloukaným do hlav dětem. Ostatně, podobné je to u dospělých. Ti jsou taky vystaveni nalejvání s prominutím sr... reklamním trychtýřem do hlav.

Odpůrcům konzumního přístupu k životu ztržňujícího všechno bez výjimky - narozením, kulturou, vzděláváním, zdravím, smrtí počínaje a konče - se to samozřejmě ekluje. Ale žeby i tržním liberálům?

PS: osobně někdy nedočkavě čekám, kdy už konečně dojde ke komerční přestávce, abych mohl v mezihře proběhnout konkurenční pořady. Jako politička byste mohla navrhnout, aby komerční pauzy nebyly v tu samou dobu. Někdy mně štve, že ve snaze vyhnout se kýblům reklamních splašků, přepnu na další reklamu.
07. 11. 2011 | 18:36

xx napsal(a):

Ach bože bože. Další rodič co pro samou práci nestíhá vychovávat děti a tak volá po náhradě rodičů v TV.

Tohle prostě NE. Vy máte ovladač od televize a je na vás co dětem pustíte. Kdo nebo co vám brání pouštět dětem seriál přátelé zeleného údolí z DVD přehrávače vždy v době kdy běží na barrandově Animáček ?

p.s. Studio kamarád existuje a z toho zase omdlévám já a dětem ho zakazuji, protože tam moc tlačí propagandu NGOčka, zelení šílenci a oteplovači a další aktivisté. Ale nevolám po jeho zrušení, ačkoli je to na veřejnoprávní TV a tedy bych mohl, protože to platím.
07. 11. 2011 | 18:38

jansuchanek napsal(a):

Zdravím, Bédo,

zatím existuje jediná oficiální dohoda - a to mezi Primou a Novou. Dohodli se, že reklamy budou pouštět ve stejnou dobu. Je vidět, na co koukáte :-)

Pro autorku:

"…je vůbec v silách někoho, tohle filmově-reklamní šílenství zastavit, omezit, regulovat?? Nebo ideálně úplně zrušit??"

určitě, možná vás to překvapí, ale je to v silách vašich. pořiďte si DVD recorder, celý blok v pondělí nahrajte, večer ho během patnácti minut prostříhejte a v úterý to dětem pusťte. a tak to opakujte den co den. když se chce, všechno jde. jen, probůh, nechtějte, ať to za vás řeší někdo jiný :-)
07. 11. 2011 | 18:43

český maloměšťák napsal(a):

Veronika Vendlová
Založte si OI. Třeba s názvem " Nepleťte dětem hlavy a nezavádějte sem nové bohy - milá ČTV" /nebo na jaký se to infantilizační kanál vaše potomstvo dívá/.
Jděte pak před parlament a mávejte...a mávejte...a mávejte...

Pokud na vás Němcová nezavolá policajty tak si možná i něco vymáváte.

Třeba chřipku - nebo zápal plic....
07. 11. 2011 | 18:43

amdg napsal(a):

My už televizi nemáme. A dalo to práci ji odhlásit. Teď mě pronásleduje jen na návštěvách. Dítě klábosí a hraje na síti sítí. Už jsme po letech deaktivovali i facebřuch.. taky je moc lidový. Pokud byl anglicky, měl snad i míň přihlouplých reklam.
07. 11. 2011 | 18:46

Petr Havelka napsal(a):

Pane Al Joudo,

reklamy v komerční TV si také platíte jsou v ceně toho co nakupujete.
07. 11. 2011 | 18:46

dříve čtenář napsal(a):

Regulace? To snad Vy, pravicová politička, ani nemůžete myslet vážně? Nebo jste už snad z Vašeho nadšení pro TOP a tržní kapitalismus začala střízlivět?
07. 11. 2011 | 18:49

Divobyj napsal(a):

Z těch kreslených hrůz,většinou zahraniční provenience určených pro naše potomstvo mi většinou běhá mráz po zádech.
Zdá se mi,že cílem této "tvorby" je vychovat z našich dětí krvelačné primitivy.
Snad jediným kresleným americkým seriálem,na který se mohu sem-tam koukat,aniž bych byl zhnusen jsou Simpsnovi.Celkem vtipně kritizují současnou(nejen)americkou společnost.Otázkou zůstává,do jaké míry jsou ty děti schopny té kritice porozumět...
Reklamy neřeším.Jediné plus,které na nich vidím je to,že si v době jejich vysílání může člověk "odskočit".
07. 11. 2011 | 18:49

Michal Macek napsal(a):

ahoj Veroniko :)

tos me teda dostala ja animacek rad :) davali tam rychlou rotu,kacery,smouly atd same klasiky.jo ted je tam hodne pokemonu atd ale to uz je halt jina doba :) jinak japonsky pohadky sou i kvalitni ted nedavno davali na ct pohadku rezisera myazakiho Nausika z vetrneho udoli - nevidela si to?krasna animovana pohadka ,dlouha asi hodinu a pul...

jo s tema reklamama to souhlasim taky to nechapu samej mluvici pes a barbie a ponici atd ale zajimalo bz me za jak dluho se omrzi takovy plysovy ponik co vrti hlavou a ocasem a zere travu.ja bejt ditetem i holcickou tak me to max za tyden prestane bavit protoze to proste neni ZIVY ponik....a kolik to asi stoji radeji ani nezjistuju
07. 11. 2011 | 18:51

Občan napsal(a):

Pohádkám vyrostl zdatný konkurent v soudruhu Zaorálkovi v jeho estrádních vystoupeních v parlamentu ČR .
Zvláště ohrožena je pohádka " O živé vodě ".
Naopak pohádka "O hloupém Honzovi" hlasitostí Zaorálkova patetického přednesu velice získala na poularitě .
07. 11. 2011 | 18:53

Béda napsal(a):

jansuchanek,

telvizi spouštím zcela výjimečně. V naprosté většině sleduji satelitní pořady - televizní, dokumentární a dítě si pouští pohádkové s občasnýma reklamama, které mu přepínám. Takže malinko vedle.

České komerční kanály sleduji zcela minimálně. Zpravodajství si pouštím na ČT 24 a na internetu.
07. 11. 2011 | 18:57

eM napsal(a):

No to máte problém, paní. Já celkem bezproblémově odtáhl potomka od televize a předhodil jsem mu PC. Tam si může prohlédnout pohádek co hrdlo ráčí (uložených i streamovaných, tu- i cizo-zemských) a pochopitelně bez reklam. Navíc si je aktivně vybírá a nemusí čučet na to, co nemá rád. A když chce koukání přerušit, klikne na "pause" a třeba za hodinu může pokračovat kde skončil. Čili řešení je evidentní a netřeba mít IQ národního buditele aby člověk vydumal, jak to vyřešit bez i telky.
07. 11. 2011 | 19:02

Miky napsal(a):

p.Vendlová !
Ještě něco napište!Dlouho jsem se tak nezasmál!-To jsou teda starosti !!
07. 11. 2011 | 19:06

Zdeněk Wachfaitl napsal(a):

Zdravím Veroniko,
jak je vidět, tak ochotných a slušných lidí je hodně a všichni Vám předávají své zkušenosti. Jak se rozhodnete je na Vás, ale nejlepší program přeci /nikoliv předsi/ funguje jen v přírodě při procházkách Plakánkem v každou roční dobu. Vždyť víte.
Hezký večer pro vás.
07. 11. 2011 | 19:08

Maximus napsal(a):

Jeden na odlehčení:

U silnice stojí trpaslík a stopuje. Vidí ho kolemjedoucí řidič a říká si, proč by ho nesvez. Zastaví a trpaslík na něj najednou s pistolí a křičí:
"Honem, udělej se nebo tě zastřelim." Chlap ho poslechne. Trpaslík ale znovu: "Udělej se ještě jednou."
A takhle mu to poručí asi šestkrát a po sedmý už chlap křičí: "Klidně mě zastřel ty jeden trpaslíku šílenej, já už prostě nemůžu."
Trpaslík teda schová pistoli a zavolá do křoví: Sněhurko, pojď, pán tě vezme do Prahy." (-:
07. 11. 2011 | 19:09

Občan napsal(a):

Paní Vendlová:

1) Animáček je primárně určen malým dětem, čemuž odpovídá i jeho programové složení. Britská Mašinka Tomáš, britské příběhy anglického hasiče a jeho dětských kamarádů, legrační animák o stavebních strojích, srandovní ponorčičky. Pro úplné prcky od dvou let občas dávají anglické Teletubbies
2) Animáček je určen větším dětem - japonští Pokémoni, snad kanadské příběhy umělecky nadaných myšek, šmoulové, Gumídci (na ty se rádi koukají i dospěláci), francouzský seriál o psím strýčku Fidovi
3) Animáček je určen celým rodinám - např. naprosto skvělí francouzští Mrňouskové nebo kanadská Moucha či Oggie a Škodíci. Mnozí dospěláci je milují, stahují z internetu a řežou se jim u piva

Všechny (až na Pokémony) ty seriály mají jedno společné - jsou o něčem, postrádají násilí a většinou je v nich obsaženo něco vzdělávacího a poučného. Což je něco, co zcela absentuje v hrůzách uváděných např. na Foxkids a podobných kanálech a, bohužel, i na ČT. Ostatní komerční televize v ČR pak zcela postrádají jakýkoliv pořad pro děti.
K Animáčku bych se vůbec nebál posadit menší děti, kdybych teď nějaké měl.
Ona je vůbec TV Barrandov výbornou televizí, která nabídkou seriálů a filmů většinou s přehledem zastiňuje jak "veřejnoprávní" ČT, tak ostatní komerční TV. Vlastní tvorba je horší, ale to je pro všechny TV společné. Jo, a u "Drtivé porážky", pokud je britská, se o víkendu skvěle pije ranní kafe...
07. 11. 2011 | 19:13

Kanalnik napsal(a):

perverzni vtipy nemam rad... (Maximus)

autorka: nejjednodussi je zbavit se televize a je to
07. 11. 2011 | 19:14

Občan napsal(a):

To Občan (18:53):

Vodjeď, plagiáte.
To je můj nick a "občan" s malým "o" už tu je taky. I podprůměrně inteligentní člověk má dost fantazie na to, aby si vymyslel svůj nick, tak na tom zapracujte.
07. 11. 2011 | 19:18

Béda napsal(a):

eM,

máte pravdu. Mé dítě má taky nejraději pohádky z DVD anebo z Youtube, kde žádné reklamy nejsou. Někdy si pouští pohádky ze sateltních TV programů. Od začátku mu vtloukám do hlavy, že reklamy jsou jako obtížný hmyz. Jejich jediným účelem je vytahat z lidí prachy na předražené blbosti, které začasté vůbec nepotřebují.
07. 11. 2011 | 19:21

voroshilov napsal(a):

HAHAHA!!!
Souhlas s nickem Miky,to je proste prdacka svanda!
Hlavne neukazujte detem Teletubis,takova uchylarna by se mela zakazat.
07. 11. 2011 | 19:24

KM napsal(a):

No já nevím.
Mám dvě děti i televizor a ani nevíme, že nějaký Animáček existuje.
Jak napsal xx a další, řešením je DVD.
07. 11. 2011 | 19:36

kira napsal(a):

my prostě nemáme tv, pohádky pouštíme na počítači - výhody jsou jasné - vy řídíte,co bude na "programu", hodinu vysílání a bez reklam! nevýhoda - děti dokážou vyvinout neuvěřitelný nátlak,abyste pustil pohádku - moc dobře ví,kdo počítač ovládá... vřele doporučuji - moje děti pokemony ani gormity atd neznají.snad nebudou jednou moc "out" ve škole :-)
07. 11. 2011 | 19:41

Michal Macek napsal(a):

Obcan plagiator

ale pokemoni sou o necem - jak uz nazev napovida je to o kapesnich priserkach (POCKEt MONsters) :D
07. 11. 2011 | 19:43

Hloupý Honza napsal(a):

Doporučuji založit Radu pro radu pro televizní a rozhlasové vysílání. A když to nepomůže tak Radu pro radu pro radu pro televizní vysílání.
07. 11. 2011 | 19:45

voroshilov napsal(a):

Michal Macek:
Pokemoni jsou fakt nejhorsim z japonskeho anime(ja o tom neco vim)pocinaje primitivni grafikou a konce stupidnim nametem,vypulene ociska a zmrzla usta detskych hrdinu na druhe strane idiotske postavicky priserek tak desivych jako prujem.
07. 11. 2011 | 19:55

voroshilov napsal(a):

Neco z klasiky jsem nedavno zahledl na CT1,kazdy den francouzsky animovany serial Nicola a jeho parta,skoro nedetske poucne retro na namet davno zesnuleho tvurce Asterixe a Obelixe.
07. 11. 2011 | 19:58

Al Jouda napsal(a):

To Petr Havelka :
V tom případě si platím TV Barrandov, TV Nova i TV Prima strašně rád ! A stejně tak rád bych si tímto způsobem platil i ČT 1, ČT 2, ČT 4 a ČT 24. A já se ptám : Proč nemohu ?
07. 11. 2011 | 20:06

StandaT napsal(a):

Mě by stačilo, kdyby ty reklamy neřvaly tak nahlas!
07. 11. 2011 | 20:06

kormoran napsal(a):

Pani autorko co se tyce mne - prerosleho ditete, tak Animacky primo zboznuji!
http://www.youtube.com/watch?v=cOrNsi8K8GY
07. 11. 2011 | 20:12

Maximus napsal(a):

Kanalnik napsal(a):
perverzni vtipy nemam rad... (Maximus)

No teda s tímhle jménem nebo vlastně nickem bych to moc nekomentoval! (-:
07. 11. 2011 | 20:19

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Občane, který napsal příspěvky v 18:53 a 20:19.

Nick Občan zde dlouhodobě používá jeden ze stálých debatérů. Zvolte si prosím jiný.

Děkuji předem.

Libor Stejskal, editor blogů
07. 11. 2011 | 20:30

neo napsal(a):

Občan : ten pravej.

dovolím si souhlasit a nechápu křik Veroniky Vendlové. Animáček je jeden z nejlepších pořadů co naše televize vůbec uvádí. Třeba Supermini jsou pro děti velmi poučné. Ostatně jako Tomáš nebo Bořek či požárník Sam. A reklamy? Stačí to dítěti nekoupit
07. 11. 2011 | 20:52

kormoran napsal(a):

Terazky som z toho .........))))

To je jednoduche k rozpoznani pane editore ))
Nick Obcan s velkym 'O' , je ten normalni))))
07. 11. 2011 | 20:53

Baba napsal(a):

Pamětník má hezké vzpomínky Medúzu, na Kostičky a Kouzelnou školku. Teď Ztracené vystřídali Přátelé. Je-li tomu rád, neví.
07. 11. 2011 | 21:03

Občan napsal(a):

To neo:

Jo, přesně. Pro mrňouse zábavné, poučné, bez násilí a ještě pěkně animované. U Tomáše ja navíc pěkná písnička i s textem, takže trošku přičinliví rodiče se mohou s dítkem pocvičit v anglině.
Ale "Minuscules" jsou stejně nejlepší - budou je dávat od středy :o)

To Stejskal:

Díky!
07. 11. 2011 | 21:30

krajan napsal(a):

Paní Vendlová,
to jste si všimla teprve teď,že reklamy jsou zaměřeny především na děti, respektive na dospělé s dětským myšlením? Myslíte si,že by jinak takové množství občanstva padalo průběžně do dluhových pastí? Et ceterum autem censeo Carthaginem esse delendam. Tedy ať žije neviditelná (všemocná)ruka trhu se všemi svými svatořečenými projevy.Amen.
07. 11. 2011 | 21:35

Michal Macek napsal(a):

Obcan

no od masinky tomase me odradil tento clanek:

http://www.novinky.cz/koktejl/213136-trilety-chlapec-je-beznadejne-uvezneny-ve-svete-masinky-tomase.html

a pokemoni se zas proslavili hromadnejma epileptickejma zachvatama decek (zpusobuji velmi rychle sekvence stridani barev a tvaru)...
07. 11. 2011 | 21:36

krajan napsal(a):

Al Jouda 20:06
Podle peří poznáš ptáka... A proti gustu žádný dišputát
07. 11. 2011 | 21:38

éli éli napsal(a):

Paní, měla byste být televizi vděčna, že vás přiměla se víc zabývat svými dětmi. Jsou to totiž živé bytosti a jako takové se pohybují po nějaké vývojové křivce v čase. Je ve vašich rukách, jestli jednou budou vzpomínat na vás nebo raději na Pokémony.
07. 11. 2011 | 21:51

Občan napsal(a):

To Michal Macek:

Nojo, ale za to nemůže mašinka, ale rodiče, že toho prcka nechávají sedět u bedny místo aby si s ním hráli sami. Tříletý pišišvor by se nejlépe neměl dívat na TV vůbec.
Já to zrovna čtu - "...od několika měsíců tráví u TV až pět hodin denně..."
Proč mne vůbec nepřekvapuje, že chlapeček je z USA :o))
07. 11. 2011 | 21:57

kormoran napsal(a):

A Obcan se absenci snazi dohnat primou umerou !)))

"Musi"travit na Netu 24 hod,))))) jinak bude vyloucen ze strany)).
07. 11. 2011 | 22:13

dalimír napsal(a):

Dobrý večer všem ! Já jsem to již vzdal a s ČSSD jsem se rozloučíl protože tahle strana tradičně plodí poměrně dost vykuků kteří hodně poškodili naši ekonomiku ! Nejčestněji se mi zatím jeví strana mnohými stále odsuzovaná a to je prosím KSČM ! Moje budoucnost proto patří ji ! Žádná spící knížata ani starostové tajtrdlíci ani opilí kalouskovci ! Prostě muj hlas dostanou dosud netrestaní KSČM ! A myslete si o mě vy pravičáčtí zabedněnci co chcete tečka
07. 11. 2011 | 22:29

kormoran napsal(a):

Dalimire , u tebe to neni zadna novinka. Tys je volil vzdycky.

Ale az pujdes na komunistickou brigadu nezapomen , ze lopata se drzi za to drevo ,ne opacne a taky ten vas pokrik -Urrraaaaaa , hlavne ten nesmi chybet!))))
07. 11. 2011 | 22:39

Skogen napsal(a):

Reklamy nám nevadí. Víme, že tam podvodně předváděné ležáky jsou ve skutečnosti pětinově atraktivní. Vědí to i naše děti. Že se to samo nehýbe, nereaguje to, že chtít nemocné koťátko, nemocné štěňátko a nemocné blešátko je naprostý úlet.

Ono to taky úzce souvisí s tím, v čem je člověk (dítě) vychován. Jestli musí mít všechno, anebo už tak záhy dokáže pochopit, že o tom to rozhodně není. Abych nepůsobil sterilně, na bakuganech syn taky ujíždí. Co se dá dělat, za nás to byly céčka...

Místo Bakugana a Pokémona si pusťte Hrob světlušek (Hotaru no Haka), ze seriálů třeba Federaci šedokřídlých (Haibane Renmei - inspirováno Murakami Harukiho románem Konec světa & Hard-boiled Wonderland), v případě drsnějšího rozpoložení třeba Black Lagoon a pokračování (a můžete si k tomu stáhnout třeba moje titulky), anime dokáže být i pro dospělého hluboké i zábavné...
07. 11. 2011 | 22:55

Kryštof napsal(a):

Podivné starosti v ještě podivnější době .
Každopádně ale přijatelnější než být v TV vystaven nekonečným a bezpředmětným verbálním výlevům duševních "VIP" primitivů zdejšího parlamentu .
07. 11. 2011 | 23:00

luke napsal(a):

Co to vidím a čtu? Paní z modročerných TOP vadí tržní prostředí v TV? Ona snad na stranické kariéře nepostoupí, takhle mluvit o neviditelné ruce trhu !! Jaký to paradox, zrovna Vendlová z profláknutých TOP !

Anebo - že by se zase snažila zapůsobit na potencionální voliče? Já nejsem taková jako ostatní volte mne! I my v TOp máme starost o běžné lidi !!! :-))))))

Pěkná pohádka. Bohužel, TOP (a Vendlová také) jsou o jiném žánru, možná frašce nebo spíše tragédii...

Takhle, kdyby byl v TV sexy hajlující Mirek Topolánek ! To by byla zase výživný článeček o sexy politicích ! :-)Zdá se, že autorku zatím žvatlající spící Kníže ani napitý fackující Kalousek s ochrankou a doživotní imunitou za zády na výživný blog neoslovil...
07. 11. 2011 | 23:08

Pípa napsal(a):

dalimír,
jen volte ty své, je to stejné, jako byste foukal mrtvému do prahy a myslel že obživne.
07. 11. 2011 | 23:10

Pípa napsal(a):

Píseň lidožrouta Barmaleje:

Nemám rád kávu,
ani čokoládu,
ani marmeládu,
ani limonádu,
jenom maličký děěti.
07. 11. 2011 | 23:13

voroshilov napsal(a):

Skogen:
V sobotu davali na dvojce japonsky Metropolis,jiste Fritz Lang by se otocil v hrobe,i bez ucty k predloze latka uchopena dost dobre,byl jsem prijemne prekvapen.
07. 11. 2011 | 23:33

Veronika Vendlov napsal(a):

Pro něktré: někdo tomu říká střízlivění...

Ahoj Michale, ty klasiky zpočátku ještě šly, pohadku rezisera myazakiho Nausika z vetrneho udoli jsem nevidělě, ale jednu krásnou japonskou (nevím název) jo. Je to absurdní náhražka - za živé zvíře plyšák na baterky, ale třeba to něco do sebe má...živé zvíře, když omrzí, je pak chůdě. Obecně mě spotřebitelský život ničí a odpuzuje, ale ještě jsem nedošla k tomu, abych na jaře zasela a podojila kravku. Není ale všem dnům konec...že? :-)

Zdravím Vás Zdeňku,
zkušenosti jiných jsou občas k nezaplacení. S tím Plakánkem - doufám, že se jím za čas budu projíždět na koni...:-). Nebude to hned, ale bude...:-). Zdravím Vás srdečně! :-)

Standa T: a nebo tak...

Krajan: až teď mě to donutilo k psaní. Mám trochu více času...

Skogen: ok

Kryštof: to nejsou starosti, ty vypadají jinak...

Luke: těch námětů by bylo...ale změnilo by to něco? NE.

Všem dobrou noc.
07. 11. 2011 | 23:35

voroshilov napsal(a):

veronikavendlova:
Je to absurdni nahrazka,za zive zvire plisak na baterky,treba to neco do sebe ma...Nepamatuji jak se jmenoval ten film Spielberga kde nahrazkou na baterky byli nejenom zvirata ale i deti,podle povidky slavneho scifisty Briana Oldisse"Superhracky vydrzi cele leto".
07. 11. 2011 | 23:51

Jan Vaculík napsal(a):

Nepřipadá mi až tak od věci, aby reklama ve vysílání pro děti byla omezena zákonem: stejně jako se dětem nesmí nalévat alkohol a prodávat kuřivo.

Druhou věcí je, že v dětech snad lze pěstovat imunitu vůči reklamě, i když nevím, jak se to přesně dělá. Nám se to jakousi náhodou do značné míry povedlo, což se projevilo tím, že pětiletá dcera se nmě jednou zeptala, jestli věci z reklamy existují i ve skutečném světě, a dost se podivila, když jsem jí řekl, že jo (s dovětkem, že je ovšem kupují jenom divní lidé).

Možná by se imunita vůči reklamě mohla vyučovat na škole? Raději snad ne; nebezpečí, že by se dosáhlo opačných účinků, je dost velké. Nakonec je třeba vlastně v pořádku, že ty reklamy v dětských pořadech podstrčené jsou: je tím dána příležitost pěstovat v dětech rezistenci proti blbosti světa.
07. 11. 2011 | 23:57

David Mach napsal(a):

Paní Vendlová, děkuji Vám za příspěvek, který mluví z duše nejen mě, ale i dalším rodičům z mého okolí...

Člověk by musel sedět se svými ratolestmi celou dobu u obrazovky a držet ovladač, aby včas přepnul na jiný kanál nebo dočasně vypnul celý přístroj, když se objeví reklama (občas to skutečně dělám). Nicméně myslím, že jde především o etický problém. Malé děti jsou nejzranitelnější a nejsnáze ovlivnitelné reklamou. Zná to každý rodič - dítě odrecituje kdejakou reklamu, ale každodenně čtená pohádka pro něj není dost cool. Reklama zaměřená na děti je zákeřný způsob, jak působit na podvědomí malých človíčků, kteří si ještě nevybudovali obranné mechanismy ve svém myšlení. Ve finále jde také o vydírání rodičů - dítě po mnoha "reprízách" stejné reklamy mezi pořady v Animáčku melou pořád o tom samém báječném výrobku a přidělávají svým rodičům zbytečné vrásky - zvláště pokud jde o pivo...

Nad doporučením typu "vypnuli jsme TV a posadili dítě k internetu" se musím hořce smát. To už byste jim mohli dát na hraní zbraně! Internet je pro děti mladší 12 let (tj. cilovou skupinu Animáčku) to nejhorší - bez znalostí tohoto prostředí a nástrah, které tam na ně čekají, se stanou ovcemi jdoucími na porážku a laciným cílem pro různé devianty. Nebo s nimi snad sedíte u PC a dohlížíte na to, aby se nedostali k explicitnímu obsahu? ;-) Pokud jste ještě nenarazili na animovanou pohádku, která jako pohádka začíná a končí a možná ještě někde uprostřed pokračuje, ovšem většinu stopáže tvoří porno nejhrubšího zrna, tak vám gratuluji. To je však pouze jedna ukázka, jak to s bezpečností internetu (a potažmo vámi nastahovaného obsahu do PC) vypadá...

Podnikání - stejně jako jakákoli jiná soutěž - potřebuje svá pravidla. Pokud jde o naši budoucnost, kterou naše děti bezpochyby jsou, tak bychom regulaci agresivního reklamního trhu rozhodně neměli považovat za něco negativního...
08. 11. 2011 | 00:14

čtenář napsal(a):

Pane Machu,

o tom, že TV ohrožuje vývoj dětí, není sporu. Lze ovšem oprávněné pochybovat, že Vendlové z TOP jde primárně o děti. Vendlové např. nevadí zavedení školného, placené zdravotní péče nebo to, že děti většiny lidí v ČR (jejích se to ovšem netýká) nebudou dostávat důchod...

TOP podvedla lidi ve volbách, neřekla, že chystá znásobit korupci a prosadit další věci... Politik se zviditelňuje, na lidi kašle. Jako TOP v této vládě. Pokud chcete řešit tento problém, obraťte se radši na někoho jiného. Pí Vendlová bude na kandidátce, potřebuje se tedy zviditelnit. Proti svým volnotržním pohlávárům, už z důvodů kariéry nepůjde. Nějaké cizí děti jsou jí u ....
08. 11. 2011 | 01:56

Veronika Vendlov napsal(a):

Díky za komentář, pane Machu. Jde především o to, že buď řešíme jen ty své potomky a zaměstnáme je natolik, že si na tv ani nevzpomenou, nebo jim naordinujeme jen to, co opravdu chceme. Když se ale zamyslíme nad celým systémem, jde z toho mráz. Nejde mi ani tak o pěněženku, že zrovna frčí gormiti, tak jich pár koupím, ale o tu agresivitu, která z bakuganů srší. Mám dojem, že jisté varování v podobě reklamy už nyní snad i běží. A když jsme u toho Asterixe a Obelixe - jak výše bylo řečeno, před časem jsem ho koupila na dvd a nevěřila jsem vlastním uším nad dabingem. Byly to první nadávky, které potomek syšel...nestihla jsme dát ani pausu, ani to vypnout...

Asi je vážně třeba jít zákonnou cestou - co se dětské reklamy týče a stejně tak zvyšování hlasitosti, když jsou reklamy, mě vytáčí maximálně. Jo, ano, babičku to sice probere, když klimbá, ale je to normální? Myslím, že jde zase o jeden vymakaný "trik".
08. 11. 2011 | 02:19

Veronika Vendlov napsal(a):

čtenář: ano, zavedení školného mi nevadí, sama si jej platím a mnohem více mě motivuje se neflákat. Stejně tak si myslím, že je správné si za zdravotní péči připlácet, zadarmo prostě není NIC, to nezměním. Jak to bude s důchody nevím a týká se to mě i mých dětí. Asi jsme si v naší zemi už svoje budoucí důchody projedli, tak co s tím? Já neukusovala...naopak, do systému jen zákonně sypu a jsem připravena na to, že na konci, až budu mít "nárok" na důchod, přijde ve výsledku od státu prostá nula. Ono kdo ví, co bude za rok či dva....

TOP 09 lidi ve volbách nepodvedla, jen naplňuje svůj program. Zákon o veřejných zakázkách - přesněji náš pozměňovák k něm jen dokazuje, že boj proti korupci naši poslanci a poslankyně myslí vážně. A nejen to, třeba zákon o loteriích také stojí za zmínku. Nevím, na jaké kandidátce bych asi tak měla být, nejbližší snad krajské - na podzim 2012, ale to se mě netýká. Zatím volím nestranickou svobodu... a žasnu nad tím, jaké špeky jsme zdědili u nás ne úřadě. Tam zřejmě začala a taky skončí moje "politická kariéra", pokud se to tak dá s velikou nasdázkou nazvat.

Až přijdete na to, jak z politiky udělat opravdovou službu veřejnosti, dejte si to patentovat. Zatím je to vskutku velmi tristní stav, ve kterém se ztratí téměř každý dobrý počin. Někde jsem četla, že zkaženost z politiky odejde, až nebude co spotřebovávat (finančně). Tak třeba je to už za dveřmi...kdo ví?!

PS: Vím, že asi házím hrách na stěnu, už jsem si odvykla, neb blogy píšu čím dál méně, přesto mi to nedalo.
08. 11. 2011 | 02:38

Béda napsal(a):

VV,

"Někde jsem četla, že zkaženost z politiky odejde, až nebude co spotřebovávat (finančně). Tak třeba je to už za dveřmi...kdo ví?!" Ale ta doba již nastala. A vaše TOP-ka vedena ve skutečnosti velikým lihovým šamanem Al Kalouskem vesele pokračuje v korupci, která se ještě víc rozbujela, (váš zákon o veřejných zakázkách s akciema na doručitele je akorát cár toaletního papíru), nereflektuje očekávaný ekonomický vývoj - konstruuje přebytkové rozpočty v době kdy svět padá do krize jako kdyby ČR byla nějaká ekonomická letadlová loď v krizovém moři a NAVYŠUJE RYCHLOST ZADLUŽOVÁNÍ cílenými výpadky výběru daní a podvazováním ekonomiky.

Celá ta vaše strana oligarchů a pro oligarchy TOP je pro populus horší nežli kobylky v savaně.

PS: pusťte dětem Rumcajse, anebo Krakonoše ať vidí hodného knížepána alespoň v pohádce.
08. 11. 2011 | 04:26

Béda napsal(a):

PS: a třináctkrát vyšetřovaný ouhoř, mistr pro stát "výhodných" černoděrných zakázek t.č. ve funkci vrchního hlídače státní pokladny, to je "upřímný" výsměch TOP-kařů voliči. Škoda že jej některý pohádkář anebo bajkař nezahrne do svého díla jako výstrahu pro děti. Šiknul by se do role černokněžníka, hlídače královské pokladny, který je bohatší než chudnoucí král, draka, který zahalil stínem království anebo bohatého bratra, který chce svého chudého bratra obrat o dědictví. Ezop by jej asi vypodobnil jako lišku prohnanou anebo věčně hladového vlka.

Mějte se a víc dětem čtěte pohádky. Není nad osobní kontakt s dítětem.
08. 11. 2011 | 04:44

Béda napsal(a):

Jinak Kalouskovo škrtání a dušení ekonomiky s cílem umazat dluhy a vyrovnat rozpočet při souběžném "vyrovnávání" s církvema, (ekozakázka na míru Mírovi zaplaťpánbůh neprošla), vpuštění Westinghousu do JETE a chystaných nákupech Boeingů mi připomíná Cimrmanův báňský výtah anebo pohádku o zkonstruování prvního funkčního perpetua mobile.
08. 11. 2011 | 05:34

krajan napsal(a):

David Mach
Pozdě,ale přeci v plném rozsahu podepisuji to,co jste tady konstatoval.Na snadno ovlivnitelných dětech se prachy vydělávají nejsnáze (mobilní operátoři by to jistě také potvrdili).
Už jsem velký,takže se na Pokémony a Nindži nějak moc nedívám. Je to škvár transformující východoasijskou filozofii a způsob myšlení do amerikanizujících poloh.Většina dovozových "pohádek" má za cíl oblbovat,chybí v nich lidský rozměr.Je to opravdu studené - tedy cool.A studené slizkosti by se mělo děcko vyhýbat.Jenže,co tyhle TV stanice,financované bůh ví kým, mají 24 hodin denně vysílat a to zvláště v zemi,kde termín "invence" upadl v zapomenutí.
08. 11. 2011 | 07:54

krajan napsal(a):

Pane Stejskale,
řekněte,prosím,tomu Japonci v 7:55 , že Adidasky nechceme.
08. 11. 2011 | 08:01

Daňový poplatník napsal(a):

To autorka:
Takže na základě tohoto blogu usuzuji, že další volby budete kandidovat za KSČM, inu proč ne, pořád lepší než za velkozloděje a velkokorupčníky.
08. 11. 2011 | 08:04

neo napsal(a):

Zaujal mě příspěvek pana Davida Macha.

Mám 3,5 letou dceru a nemusím sedět u televize a přepínat reklamy. Podívá se na ně, zazpívá si písničku a dozví se, co všechno je možné koupit. To ale neznamená, že si to pak nějak vynucuje a že rodič ustoupí a koupí. Chyba není v reklamě cílené na děti, chyba je v rodičovi, který dítěti dostatečně nevysvětlí, jak se věci mají.

A v Animáčku má většina pohádek i vedlejší produkty s oblíbenými postavičkami, to je taky reklama a lze ji využít. Kreslit , vystřihovat či zpívat s lokomotivou Tomášem je naprosto v pořádku. Pokud rodič nezanedbává i ostatní činosti, jako hraní, čtení, zpívání , tak se televize vůbec nemusí bát.

Děti potřebují i televizi. Pokud je správně použitá,tak dítě obohatí.
08. 11. 2011 | 08:21

BK napsal(a):

"Asi jsme si v naší zemi už svoje budoucí důchody projedli, tak co s tím?"
No nic. Co by. Důchody odfajfkujem a jede se dál.
Cestou tradice, odpovědnosti a z toho vyplývající prosperity.
Jen je mi líto lidí, kteří celý život obětovali práci pro druhé, pro společnost, s péčí dobrého hospodáře nezištně spravovali jiným jejich finance a ve stáří se sami ani zasloužené penze nedočkají.
Natož vděku.
Mám na mysli Kalouska, samozřejmě.
08. 11. 2011 | 08:22

juli napsal(a):

Milá paní Veroniko, opravdu si vezměte do ruky ovladač a vypněte to. Nemá cenu se rozčilovat, že tak hloupý dětský pořad je rušen reklamami, najděte dětem jinou zábavu. Ostatně, pokud myslíte, že dítě reaguje jen na reklamy mezi dětskými pořady, mýlíte se, reaguje i na ostatní stupidity vysílané našimi úžasnými kanály /tedy jsou to opravdu kanály plné svinstev/. Smutná pravda, že z reklam se žije a vysílá nic nemění na tom, že vypráskat z obrazovek 80 procent nekvalitního materiálu, možná i personálu by bylo asi taky řešením.
08. 11. 2011 | 08:34

jozka napsal(a):

Zvlastni... nekomu z TOPky vadi trh. Ze by to bylo stejny, jako kdyz Tomskemu naparili DPH a Lipolda vysypali z prace?

A jen tak mimochodem, neprijde vam, ze od te doby, co neni reklama na CT je ji na ostatnich programech o dost vic?
08. 11. 2011 | 08:46

Občan napsal(a):

To neo (8:21):

Hezky! To Vám klidně podepíšu do posledního písmene.
Přesně stejný názor mám také a k němu mne dovedla vlastní rodičovská zkušenost. Sluníčko a Pastelka ze začátku 90. let reagovaly na dětské pořady v TV a tak děti vystřihovaly, malovaly, vybarvovaly, lepily a hrály si s postavičkami z pohádek. Ono to bylo dost tradiční už před plyšákem - pohádková pexesa, vystřihovánky, kostky pro malinké děti, omalovánky a tak.
Děti se baví a zároveň učí a tvoří - a když se k tomu přidají i rodiče, těžko hledat něco negativního.
A reklamy soudný člověk vypíná. Ono už se dá odhadnout, kdy skončí a pokračovat v koukání. Osobně si také myslím, že malé děti by se raději neměly dívat na TV samy. Jednak se ptají a je třeba jim odpovídat a druhak - člověk nikdy neví, na co si to přepnou...
08. 11. 2011 | 08:50

Julie napsal(a):

Zrovna Animáček mi tedy vůbec nevadí. Dítě si z něj samo vybírá, na co ho ještě baví koukat, často ho to inspiruje k malování, psaní vlastních příběhů, kreslení vlastních komiksů na jím vymyšlená témata. Na hraní i učení čas zbude, a my jsme rádi, že máme alespoň chvilku pro sebe. Na něco se díváme i společně a společně to také komentujeme.
08. 11. 2011 | 09:47

dalimír napsal(a):

Dobrý den ! Pane Bédo máte u mne dnes minimálně tři hvězdičky za své příspěvky ,lepšíte se každým dnem ! Paní Vendlová Vy jste mě fakt zklamala že se kamarádíte ve vaši straně Zatop lidem v O9 s takovými "experty"o které bych si já osobně neopřel ani kolo ! Vážená dámo probudte se ! Dl.
08. 11. 2011 | 09:57

rejpal napsal(a):

Za sebe musím říct, že občas mi běží Animáček jako background, když sedím u počítače, ale jestli při něčem zbystřím, jsou to reklamy. Nejen proto, že jsou víc nahlas, ale zejména proto, že hračky jsou propagovány neuvěřitelně stupidními písněmi s ještě horšími texty (a vůbec se to nerýmuje). Lepší než parodické songy a Hvězdná rota. Kde jsou časy reklam, které mohl zpěvák klidně vydat na singlu. Kdo tohle skládá...
08. 11. 2011 | 09:57

David Mach napsal(a):

@čtenář a ostatní: Reagoval jsem pouze na to, co na svém blogu paní Vendlová napsala a je mi lhostejné, ze které strany je a jaké jsou její záměry. Podobně odsuzující názory podobné tomu vašemu mě utvrzují v tom, že politika rozděluje lidi. Místo toho, abychom se soustředili na řešení toho, co nás v životě pálí, tak nejdříve řešíme nálepky a škatulky...

@neo: Děkuji, že jste mi připomněl to, co jsem do svého příspěvku zapomněl připsat. Mám dvě dcery. Ta starší již od svých tří let ví, že ne všechno v reklamách (a v TV obecně) je pravda a hlavně to, že v reklamách jsou kolikrát blbosti (což jsme si vyzkoušeli při návštěvě hračkárny, kde ta hračka vůbec neuměla chodit jako v reklamě apod.). Takže ne, že bychom se nesnažili. Jenže každé dítě je - bohudík - jiné. Podobně naše mladší, čtyřletá dcera - na plno podnětů reaguje úplně jinak než její starší sestřička a řadu věcí si na rozdíl od ní nenechá rozumově zdůvodnit. Takže když se v průběhu Animáčku několikrát za sebou ozve nadšené "To chci!", tak bezpečně víme, že je v TV právě reklamní pauza...
08. 11. 2011 | 10:01

český maloměšťák napsal(a):

Veronika Vendlová
Reklama na pitomce typu vašeho exbratra vám nevadí...ba naopak...
Ale nevinné kreslené figurky ano...

Pokrytectví, nic jiného než pokrytectví.

Pokud své děti nezanedbáváte, měly byste časem vypínat televizi v okamžiku , kdy se v ní objeví kreatury typu těch, za které zde lobbujete - takoví jsou mnohenmnebepečnější než virtuální figurky /což vy nechápete - že takto vlastně nevalně soudíte o svém způsobu výchovy - když vidíte nebezpečí ve světě hodnot virtuálních - fantazijních představ ??? - ta vaše obava.../

I když - časem to vaše děti snad udělají samy....
...až začnou používat vlastní rozum....
08. 11. 2011 | 10:15

Líný černý pes napsal(a):

to autorka :
Poslala jsem vzkaz kamarádce, menžel jí sestrojil něco, co u reklam vypíná zvuk. Možná už pokročil a vypíná to rekalmy celé. Za sebe nemůžu poradit, TV nemám a vnoučata mi díky tomu pulsují po kuchyni a kradou ve špajzu marmeládu.
08. 11. 2011 | 11:40

krajan napsal(a):

neo 8:15
Jestliže někdo tvrdí (a jak čtu,nejste sám), že "děti potřebují televizi" , tak není co dodat. Asi jsem z generace,která je nějak přímo brutálně ochuzená o neskutečné zážitky.Ne, že bych televizi jako dítě neznal,ale prostě mne jí naučili ignorovat.Teprve teď vidím, jak mne to negativně poznamenalo.
08. 11. 2011 | 11:48

neo napsal(a):

krajan:

napsal jsem, že potřebují i televizi, a to za předpokladu, že je "správně používaná".

Televize není špatná či škodlivá, stejně jako víno nebo pivo.
Vždycky záleží na tom, jak s tím zachází sám uživatel.

Když tedy dítě samotné necháte sledovat 5 hodin denně televizi je to škodlivé.

Když se podívá hodinku nebo 2 na pohádku a pak s ním pohádku proberete, dále si s ním hrajete se stavebnicí či skládáte puzzle nebo kreslíte či vystřihujete a před spaním čtete, tak je to v pořádku. Pokud je pak třeba o víkendu nějaký delší čas na telku, tak to by taky nemělo škodit.. holt si jednou za čas uděláte třeba pohádkový den...

něco jako když se občas zakufrujete s pivem a pytlem chipsů v posteli a celej den si pouštíte oblíbený filmy.

Když to uděláte 1 za 3 měsíce, nic se neděje. Když to budete dělat každý den, tak zmagoříte:)
08. 11. 2011 | 11:57

Brnčidlo napsal(a):

Taky se můžete vykoupat dřív a zalehnout už před Animáčkem.
08. 11. 2011 | 12:39

Veronika Vendlov napsal(a):

Je to jednoduché: buď necháme vliv reklam a hlasitost směřující na děti jen na rodičích a nebo se můžeme pokusit o zákon, který to upraví. Ta první varianta je pravděpodobnější. Přesto me zajímalo, jak se na to dívají další rodiče a jestli by stálo za to, vydat se tou druhou cestou. Protože jak zpívá Monika Načeva - možnosti tu jsou.
08. 11. 2011 | 12:48

krajan napsal(a):

Paní Vendlová,říkám to bez jakéhokoliv popíchnutí: My jsme přeci nahradili křesťanského,muslimského,hinduistického a jiného pánbíčka novým Bohem jménem Trh. Denně slyším: Trh určuje,Trhy směrují, Trh řídí, Trh to neumožní (v ranní čtyřiadvacítce měli Boha Trhu dnes plná ústa).A vy byste chtěla proti tak mocnému Bohu použít zákon? Vždyť ti tržní ministranti, kterým Bůh Trh všechno nařizuje a oni to provádějí (naposledy minulý týden) by to nikdy nedopustili. Nicméně vám ve vaší snaze přeji úspěch (a ne,abyste skončila jako jistý odvážný obtloustlý velebníček na břehu Rýna).
08. 11. 2011 | 13:01

Dáša N. napsal(a):

V době, kdy se zákony deformují pro potřeby určitých lobbistických skupin ve vražedných lhůtách bez rozmyslu asi nebudete mít velkou šanci na jejich prosazení. Co třeba počkat na vládu, která bude lidem nakloněnější?

Osobně mi také vadí ječení reklam, kdy musím šmátrat po ovladači.

Rodiče ale jsou od toho, aby rozhodli, zda místo nějakých otupujících šmouloseriálů nepřečtou dětem něco z knihy, či nepustí nějakou osvědčenou pohádku, která děti nerozdivočí či nevyděsí pitvorností postaviček. Mně stačí Pokémony jen spatřit a je mi nanic. Možnosti tu jsou.
08. 11. 2011 | 13:01

neo napsal(a):

veronikavendlová:

Paní Veronika,
máme málo zákonů?

Stát by měl zajišťovat základní funkce společnosti a ne vodit za ručičku každýho joudu.

Copak nestačí, co už se dneska vše povinně nařizuje? Lidem se bere zodpovědnost, svoboda volby a rozhodování...

Nyní se chystá další vození za ručičku v podobě povinnosti uzavírat smlouvy právníky. Za chvíli nebude člověk moci jít do obchodu a koupit si bez právníka rohlík.
Nakonec přijde domu každému seznam, co kde a za kolik si má nakoupit, přece stát musí lidem ukázat cestu a nenechat je nakupovat cigarety, alkohol, tlačenku nebo čokoládu.

Dospělý člověk je svéprávný tvor a jako takový by mu měla být ta zodpovědnost ponechána. Jsou samozřejmě témata, kde stát musí chránit děti i před rodiči, ale reklama? Dítě nebývá výdělečně činné a nemůže třeba uzavírat smlouvy na úvěry, takže po těch hračkách může maximálně toužit a psát do zblbnutí ježíškovi.

Je absurdní, aby se stát potažmo úředníci montovali do všeho. Copak ta přebujelá byrokracie už nestačí?

Nerad bych se opravdu dožil podoby světa z nějakého sci-fi, kde budeme všichni jíst jen zdravě co stát povolí a budem chodit stejně oblečení, jezdit ve stejných autech a chovat se stejně.
08. 11. 2011 | 13:05

buldatra napsal(a):

Vezměme to z druhé, lepší strany.
Kdyby byly bývaly prodlevy mezi reklamami kratší, až nejkratší, pohádky by déle vydržely, dětičky by strávily u pokémónů delší dobu a paní autorka by měla více času na prosazování skvělých nápadů bývalého bratra pana Kalouska v praxi.
08. 11. 2011 | 13:12

vysedlina napsal(a):

Si myslím, že si někdo může splést konkrétní pořad s reklamama. To je potřeba si to ohlídat, a vracet se k obrazovce, když neběží reklamy, a ne naopak. Ač je to časově stejné, obsahově se to dá někdy rozlišit.
08. 11. 2011 | 13:38

český maloměšťák napsal(a):

Stejskal
Uveřejnil byste mi blog - kdybych čirou náhodou překonal svou chronickou lenost - a napsal pár řádek a poslal je do redakce Aktualně....
...tady , uveřejnil byste mi blog s názvem " Nemám rád Ostraváček " ??

Nevnucuji se - jen zkoumám terén....
08. 11. 2011 | 14:17

Veronika Vendlov napsal(a):

Krajan: to jsme tomu dali, že máme nového Boha jménem Trh...já ho nikdy nevyznávala, Vy ano?
08. 11. 2011 | 14:50

Veronika Vendlov napsal(a):

neo napsal(a): zákonů máme jak ...., to ano. A přebujelá byrokracie stačí bohatě, to máte taky pravdu.
Paragraf 522 o němž se zmiňujete, myslím neprojde. Pokud mám správné info, nemá podporu. Pevně v to doufám.

Omezovat reklamu bychom tedy podle Vás neměli. Pak doufám, že mi někdo pomůže s tím, aby místo ní - u dětských filmů, hrála třeba Osudová....

Napsal jste:
"Nerad bych se opravdu dožil podoby světa z nějakého sci-fi, kde budeme všichni jíst jen zdravě co stát povolí a budem chodit stejně oblečení, jezdit ve stejných autech a chovat se stejně."

No tak to jsme minimálně dva, ale rychle a zběsila k tomu spějeme....možná že už to je naše realita...
08. 11. 2011 | 14:57

Veronika Vendlov napsal(a):

vysedlina: :-D
08. 11. 2011 | 14:58

stejskal napsal(a):

Nevím, pane český maloměšťáku.

Pokud by mne zaujal, splňoval by mé představy o zajímavém čtenářském tématu, neřešil by stranické tahanice (to do Čtenářova blogu nedávám, od toho jsou zde blogeři) a byl jste ochoten jej podepsat svým skutečným jménem, pak možná ano. Ale předem nikomu nic neslibuji (kdysi jsem to neuváženě udělal v případě pana vlka, on si to pak v blogu chtěl anonymně vyřídit s jednou konkrétní politickou stranou, já to odmítl a on mi to dodnes nemůže zapomenout ;-)

Hezký den.

Libor Stejskal

P.S. Vy v sobě musíte něco překonávat, když sem píšete? Tak Váš výkon oceňuji dvojnásob ;-)
08. 11. 2011 | 15:02

neo napsal(a):

veronika:

jenže spějeme k tomu právě všemožnými nařízeními, zařízeními, omezeními, regulacemi na nesprávných místech...

čím více je svoboda jednotlivců omezována a čím více je stát vodí za tlapku, tím rychleji spějeme k oné jednotvárné společnosti.

Zrovna omezení reklamy zákonem je nesmysl. Tady stojím za tím, že zodpovědný musí být rodič či jiný zákonný zástupce.

Trošku mi to připadá, jako by mělo být zákonem zakázáno vodit děti do obchodů nebo minimálně vyhýbat se regálům s hračkami.
08. 11. 2011 | 15:03

Veronika Vendlov napsal(a):

Nemám ráda české maloměšťáky - stejně jako by je asi neměl rád Bručoun...proto ten název možná nic neříkajícího blogu...ale to už je moc složité. Hlavně je důležité mít jasný názor, viďte?
08. 11. 2011 | 15:04

Veronika Vendlov napsal(a):

Pane Stejskale, prohlašuji, že témat mám celé stohy, ale nemíním skončit v Kosmonosích, neb tam to mám momentálně blíž, než do Bohnic...:-). Už jednou jsem hned vedle pavilonu, kde skončím možná příště, strávila za mřížemi jedno celé léto. Ne že bych byla prohlášena za blázna, stačila mononukleosa... :-)

Tedy díky za pochopení!
08. 11. 2011 | 15:08

Občan napsal(a):

veronikavendlova napsal(a):
"Je to jednoduché: buď necháme vliv reklam a hlasitost směřující na děti jen na rodičích a nebo se můžeme pokusit o zákon, který to upraví. Ta první varianta je pravděpodobnější. Přesto me zajímalo, jak se na to dívají další rodiče a jestli by stálo za to, vydat se tou druhou cestou. Protože jak zpívá Monika Načeva - možnosti tu jsou. 08. 11. 2011 | 12:48 "

Šmarjá, PROČ?????
Samozřejmě, že to JE na rodičích! Oni MUSÍ dítě vychovávat, usměrňovat a vést. Na to mají běžné občanské právo a to bohatě stačí; zákon o ochraně dětí před reklamou je totální nesmysl.
Tahle republika má, paní Vendlová, jiné a MNOHEM důležitější problémy. Byť to Vám nepřipadá. Takovéhle kraviny si řešte, až nebudeme mít raketově rostoucí dluh zaviněný chemickým opilcem na místě ministra financí, půl mega evidovaných nezaměstnaných, dalšího půl mega lidí pracujících de facto načerno ve Švarcsystému a tudíž potenciálně nezaměstnaných, rostoucí chudobu, stoupající počet VŠ a SŠ vykonávajících nekvalifikované práce nebo nemajících žádnou práci, zbídačené zdravotně postižené a staré lidi a další "laskominy". Až tohle všechno nebude, tak potom budete mít zákonodárný prostor na témata dobrá tak pro čajové dýchánky.
08. 11. 2011 | 15:28

český maloměšťák napsal(a):

Stejskal
Chtěl jsem si to pouze vyřídit s mlékárenským průmylem. A vyzvat občany, ať se zamyslí nad tím, zda by neměl stát zakázat ostraváčky - když už my - rodiče selháváme. Neb z ostraváčků mám husí kůži.
Nic víc, nic míň.

No dobře - necháme to tak. Stejně by mě žertovná Gvendolína přesvědčovala, že ostraváčky jsou - na rozdíl od animáčků - zdravé. A že se tedy nemá cenu tímto zabývat.
Ale ještě zdravější a přínosnější jsou podle ní ty substance, co za peníze daňových poplatníků produkuje jistý formálně vzdělaný chemik /už přes 20 let/- takto však amaterský ekonom.

Že prý při jejich výrobě dokonce slintá....jak ten Pavlovův...no však moc dobře víte kdo....
08. 11. 2011 | 15:46

dalimír napsal(a):

Kormoráne potřeboval by jsi také prožít to budovatelské nadšení které tu panovalo po druhé svět.válce !A lidi byli tenkrát štastní že si budují lepší budoucnost ! Ale buhužel pokazili to takový rejpalové jako jsi ty ! Mohl v česku být ráj na zemi nebejt zde záškodnických živlů ! Takové povahy lidí kteří měli rádi jen sami sebe ! A různých křečků a podvratných živlů bylo více nežli dost v tomhle státě ! Takže nakonec to budovatelské nadšení přišlo v niveč ! Aby jedni rozkrádali a druzí poctivě pracovali to nešlo nějak do sebe ! Proto také tak ten socialismus dopadl! Jenže nepolepšili jsme si s tou Havlovou demogracii a každý soudný člověk ví dnes své ! Dl.
08. 11. 2011 | 16:49

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden hrubě urážlivý a nadávku obsahující text, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
08. 11. 2011 | 21:05

Pepa Josef napsal(a):

Žijeme v úchylně uvažující společnosti vyznávající mamonářský primitivismus. Nevšiml jsem si, že by se našemu děcku, divákovi Animáčku, nějak zatemňoval mozek, bububu, na jiném místě si můžeme přečíst, jak dodnes někteří věří, že onanií vysychá mícha... Ono jde TOLIKO o celkový kontext. Děcku jsme jednou vysvětlili, že reklamy jsou zlodějna a jsou v nich hračky, které nejsou kvalitní, proto potřebují hlučnou reklamu, kterou notabene platíme při nákupu. Musí se na svět umět podívat pod správným úhlem, ne před ním utéct (i když to by se mi chtělo taky). No, a malej reklamy ztlumí a počká na ty Šmouly a Tomáše. To byly horší TMNT (Teenage Mutant Ninja Turtles). Přešly ho samovolně. Víc se bojím infantilní úči na základce, která bude zastřílená na poslušný holčičky a tomu našemu mačovi, který umí číst, trochu psát a zná všechny dinosaury objevený za posledních dvacet let, zcela otráví školu.
Nestrašte!!! Ještě abych se bál, že na mě vytáhnete waldorfskou sektu... totiž školu.
08. 11. 2011 | 22:17

Tereza napsal(a):

Dotaz: Jaký význam má tento článek? Co jím sledujete? Čím má čtenáře obohatit? Mimochodem, to "předsi" v první větě myslí žena vašeho věku vážně?
08. 11. 2011 | 23:23

I.v.i.k napsal(a):

Jsem pro animáček, sledovat ty nové večerníčky na ČT je odporné
08. 11. 2011 | 23:35

čtenář napsal(a):

Vendlová,

ano, zavedení školného vám nevadí. Aspoň se prý neflákáte. Myslíte si, že ti, kteří si školné nemohou dovolit, se flákají? Nebo se flákají studenti v Německu nebo rakousku, kteří školné nemusí platit ???

Stejně tak si myslíte, že je správné si za zdravotní péči připlácet, zadarmo prostě není NIC. Milá Vendlová, zadarmo nebylo nikdy nic a nikde není. Přesto zdravotnictví bez přímých plateb je daleko efektivnější než zdravotnictví s platbami. Např. když srovnáme západoevropskou a americkou zdravotní péči, je to jasné. Nebo tristní zdravotní stav US populace... Naše Ústava dává právo na bezplatné zdravotnictví. Poplatky jsou poplatky, ať se nazvou jakkoliv.

Tak podle vás jsme důchody projedli? Já jsem nic neprojedl. Ani můj soused, mí známí a kamarádi nebo kolegové v práci. Jak si tohle lidem vůbec dovolíte řict? Jste normální????
Zato Váš Kníže se chlubil a to veřejně, jak prolomil Benešovy dekrety, když podplácel u soudu. Knížepán z vaší strany dostal dotace na rybníky a jelikož je nesprávně použil, měl vracet 30 000 000 Kč. Váš kalousek mu to ovšem odpustil. Jakto, v době krize ??? Schvalujete to???

Váš kalousek připravuje roky nereálné rozpočty ! Jeho korupční causy na ministertvu války, kdy objednával několikanásobně předraženou nepotřebou a často nefungující vojenskou techniku, jsou známé ! např. ta causa s padáky, které objednal od týden existující firmy!! na nich se zabili lidé! Schvalujete to?? jakto, že Kalousek není před soudem a místo toho fakticky vládne??

Dle odhadů VŠE v Praze kradou modří parazité 200 miliard ročně. Topolánkova vláda, postavená na korupci a vydírání opozičních poslanců, snížila daně bohatým, čímž státní rozpočet přichází každoročně o 70 miliard Kč. V době krize. Váš Kalousek chce zrušit daně z dividend (ztráta 1 - 20 miliard ročně) a protože chudí stát neutáhnou, zvýšil rovnou daň, tedy DPH. MĚLI JSTE TO VE VOLEBNÍM PROGRAMU? Neměli. Tak proč tu hloupě lžete, Vendlová??

Dnes kalousek ví, že ani to DPH nevybere. Jen zaškrtí ekonomiku a díky tomu vybere paradoxně méně. Všechny učebnice ekonomie to vědí, jak to, že to nevědí TOP a Kalousek??

O zákonu o veřejných zakázkách radši ani nemluvte. TOP hlasovaly s ABL a ODS PRO ZACHOVÁNÍ ANONYMNÍCH AKCIÍ. Není tajemstvím, že nad 60% státních zakázak získávají firmy s anonymním vlastníkem! A anonymní akcie, které existují kromě nás už jen na Nauru a Kostarice, umožňují korupci jako hrom! TAkhle to s veřejnými zakázkami myslíte vážně??

A o loteriích? Je veřejné tajemství, že kalousek je s herním průmyslem jedna ruka a i v době krize se vzpírá danit hazard, jehož zdanění je v Evropě obvyklé...
Paní vendlová! Vy jste profesionální politička lhářka. Lžete nám tu bezostyšně. Budujete si svou politickou kariéru,chcete se dostat do sněmovny. Dle vašich vyjádření je jasné, že chcete urvat, co se dá a o lidi se nezajímáte. Maximálně jim řeknete, že něco projedli. Přitom zadlužují modré vlády a lidé na to nemají vliv. Ani trošku se v hloubi duše nestydíte?? A netvrďte tu nic o dětech. Ty máte na háku jako ostatní českou populaci i český stát jako celek !!
08. 11. 2011 | 23:35

čtenář napsal(a):

Shrnuto: Víte moc dobře, co se dnes ve vládě děje. O chystané privatizaci zdravotnictví dle nefungujícího a 2x dražšího vzoru v USA, o privatizaci důchodového systému, kdy v zájmu vlastníků bude důchodné ani zdravotné neproplácet! O školství nemluvě. To má být na úrovni afrických zemí... Tam má být i daňový systém. Rozvojové země také nemohou vybrat daně, bohatí si za své peníze koupí nevybírání daní. Tak se zvýší rovná daň DPH. Ovšem, u nás je Německo, Polsko nebo rakousko blízko a váš kalousek tak podpoří jejich ekonomiky, ne naši..... nemáte žádné skrupule a jste vedle es z vaší partaje, které díky touze po korytu kryjete, spoluviník !
08. 11. 2011 | 23:41

normální občan napsal(a):

vzkaz pro občana: sbal si ty svý ptáky + překabátěný fráterníky + dalšího polit.turistu/správce NP Šumava/ a vezmi si je k sobě do ložnice, a tam se můžete miliskovat!!!.Protože když byli ptáci + překabátěný fráterník u lizu,tak vždycky z......i co mohli v této původně krásné republice!!!!. Co útočíš na levici vemeno jedno/ to jsem nyní to vemeno URAZIL!!!!!/.
08. 11. 2011 | 23:50

Radovan napsal(a):

Milá paní blogerko. Nevím, zda jste počítala s tím, jak různorodé odpovědi dostanete. Víte, lidé už nechtějí nic zakazovat. Chtějí se rozhodovat sami a hlavně doufají, že Vy všichni Starostové, TOP09, Ptáci, Oranžisti, Rudí, véčkaři a všechny ty lži už budou moci spláchnout do záchoda. Vždyť deset let animáčku je lepší, než půl roku Vaší vlády!!!!
08. 11. 2011 | 23:50

Hana napsal(a):

A co defenestrace, nebo rovnou věšet?
nemyslím Animáčka- vybírám dětem to, co uznám za vhodné.
Reklama je svinstvo a děti to vědí, a když to chápat nechtějí, mají smůlu- prostě ne.
Ne.
A lidé jsou už nas**ní, vláda se paktuje s Eu, a peníze, co odtud jdou nejdou tam, kam by měly ale vám, vládě a na pochybné zakázky typu Skanska, Kapsch, Humann, hamba psát.
A posloucháte jak otroci- proč není na důchod? Proč jsm se zbavili cukrovarů, omezujeme brambory (mimochodem, byli jsme v těchto produktech soběstační, velmoc!) skot, prasata, budeme mít takové a makové žárovky a šetřit energií a vodou, aby jste nám to zase zdražili ? A co ČEZ, Roman, platil? No ano, platil a kdo ještě? Je to k zblití- nějaká reklama na Barbíny mě nerozhází- noviny už nepíší o ničem jiným než o Barbínách živých, prso sem prso tam, silikon, která celebrita se dnes uprdla, spadla, poblinkala, černá kronika z celého světa, kde umřel slon a narodila se gorila!Reálné zprávy aby člověk hledal mezi řádky..
Tak a to stačí, nebudu tu trávit čas - že máte po práci čas- možná, že se vaše děti mezi tím věnují televizní reklamě.
09. 11. 2011 | 00:23

Lucie napsal(a):

Joo jo.. přesně tak.. ve středu Vega, ve čtvrtek Magion v sobotu Pionýrská vlaštovka a Hip Hap Hop a v neděli Studio kamarád.... U nás to není Animáček, ale přiblblej Jetix a ten stupidní mág a iluzionista Criss Angel....
09. 11. 2011 | 00:24

Standa napsal(a):

Vaše všechny kecy se dají shrnout do jedné věty: nikomu se nezavděčíš.......
09. 11. 2011 | 00:58

kočka šklíba napsal(a):

No Gvendolína, co od ní chcete ;). Ale bavím se dobře. Nejsme my levouni stále přesvědčovaní a osočovaní tím, že bychom chtěli pořád regulace ? Zdravím nea :D. A co to čtu, pravoun non plus ultra, na jedné lodi s Kalouskem, volá po regulaci ??????? Že by si Gvendolína neuměla regulovat sama?????? Ta příslušnice těch skvělých pravounů??????? Ale, ale, že by pravouni nechtěli být tak svobodní ve všem? A zvláště v TRHU, v tom božském TRHU? Co jiného jsou reklamy než trh. Tak Gvendolíno, trh přece je všemocný, vše si reguluje sám. Máte ale opravdu nedostatky, no hlavně že víte že "Nic není zadarmo", my to také víme, my si, zřejmě na rozdíl od vás, zdravotní pojištění platíme.
A docela by mě zajímalo kterou že školu si to platíte. No pokud jí platíte, tak to asi nebude státní, že? Nebo ano?
09. 11. 2011 | 01:05

Maddie napsal(a):

Vypnout televizi je snadné, většině lidí na to stačí jedno tlačítko. A když tady voláte po večerníčku tak to musí být velký problém přepnout kanál. Já třeba spokojená jsem a s dcerou zvládám všechny aktivity jako čtení pohádky, koupání, jídlo atd. Dívá se jen na pořady pro ni a když běží bakugan apod. tak to vypneme a dcera se jde normálně koupat a jíst. Potom zapneme šmouly a je to. Reklamy mi přijdou úplně normální a náhodou jsem i ráda, protože když dceru něco zaujme popovídáme si o tom zda by to doopravdy chtěla a já mám inspiraci. Kdybych ji vzala jen na inspiraci do hračkářství odejdeme s taškou nebo řevem, takže pro mě je reklama opravdu lepší. A to dcera opravdu není nějaký lidumil,který by si neuměl něco vynutit naopak pro spoustu lidí je rozmazlená, ale reklamy bere v klidu. Takže k podstatě článku bych jen zkonstatovala, že je o ničem a Váš problém je jen neschopnost vypnout či přepnout televizi - pokud tomu tak je divím se, že jte schopná vůbec psát, protože tyhle aktivity by zvládla i opice.
09. 11. 2011 | 01:46

fler napsal(a):

Řešení je těžké, pro rodiče, prarodiče. Svoboda pro reklamu? Nebo ji omezit, zrušit? Prostříhat? Co člověk, to názor. My, dospělí, si snad s reklamou poradíme, co však děti? Reklama pro ně je vtíravá a vnucuje jim, co všechno musí mít, co by měly chtít a dokonce - jak jednoduché - donese jim to Ježišek. Takže my, rodiče, musíme řešit, jak zhlédnout oblíbené pohádky bez reklamy. Můj názor je - reklamy v pořadech pro dospělé ano - dovedeme je ignorovat, jdeme si uvařit kafe, pověsit prádlo. Reklamy mířené na děti - ne. Děti je neignorují, naopak, budí v nich přesvědčení, že to vše, co se jim v nich nabízí, musí mít, reklama jim ukazuje, co by si zcela určitě měly koupit. A my, dospělí, přece nebudeme drahocený čas trávit tím, že budeme prostříhávat. Reklama jednoznačně dětem nedává vůbec nic a proto není nutné ji v dětských pořadech pouštět. Bohužel, příliš spoléháme i na to, že je li to pohádka či film pro děti, je zcela bezpečný a pro dítě vhodný. Je toho tolik, že není v silách rodičů to vše třídit, sledovat a prostřihovat. Vůbec by mi zde pomoc odborníků nevadila. Chce li stát vychovávat naše děti například ve škole - proč by nemohl mít i odborníky, kteří by odhadli vhodnost pořadu pro děti a dopad na jejich psychiku.
09. 11. 2011 | 01:47

Zdeněk Wachfaitl napsal(a):

Veroniko, díky za odpověď, berte to s nadhledem, ☺.

S tím máčkem to máte opravdu těžké, ale u nás na Vinohradech se máček dával jen na knedlíky švestkové a polité sádlem. Hrdinové to zapíjeli pivem popovickým a bylo jim gratulováno, že mají mendlovský bachor. Ale pokud dáte máček třeba na knedlíky meruňkové nebo jahodové, nebude to s máčkem ono. To je pochopitelné, pak naprosto chápu, že nemáte ráda ani máček. U těchto je nutno použít tvaroh, strouhanku a dvojku máslo, krásně se rozpouští. Diskutabilní je pokryv pouze u knedlíků třešňových, tam se má polévati lakru-máčkem. Různých máčků je tedy více, více než činí možnosti a rozsah tohoto příspěvku. Jiných esencí je na trhu celá řada, nehažte tedy hned flintu do žita a s máčkem si život vylepšete.

Snad vám tedy vaše jistota, že nemáte ráda ani máček nebude na obtíž při dalším turné kuchyněmi spřátelených národů. V Afghu zase máček tuze rádi, a mají ho již tak plné zuby, že jej musí vyvážet za každou cenu. S tím máčkem, jak vidíte, to tedy není jednoduché, když však není ani máček, nemůžou být ani švestkové knedlíky. Pak jsem z toho Plakánek....
***
http://www.cesky-raj.info/dr-cs/prirodni-zajimavosti/cesky-raj/udoli-plakanek.html
09. 11. 2011 | 01:56

kočka šklíba napsal(a):

Zdeňku Wachfaitle opravdu skvělé, na Smíchově to bylo také tak, švestkové jen s máčkem, ostatní s tvarohem, ale někdy i se skořicí, případně s opečenou strouhankou ;).
09. 11. 2011 | 02:10

Lucka napsal(a):

Souhlasím s tím, že teď animáček za moc nestojí. My jsme to prostě vyřešili tak, že se děti koukají na šmouly, pokemóny a podobný násilnosti vynecháváme. Zatím to funguje. Reklamy jsou pěknej vymývač mozků, můj 3.letý syn je zná skoro zpaměti :-( Nejvíc mě štve, že nedávno na primě jela nějaká hezká animovaná pohádka a v ní byla spousta reklam a hlavně upoutávek na "úžasné" seriály ve stylu Rodinných pout apod, kde se střílelo, lidi se mlátili, lítaly sprostý slova a u toho sedí moje děti, kterým se to snažím cenzurovat, aby koukaly na něco méně násilného. Super, fakt. Možná by se mohli na primě zamyslet aspoň nad tím, že dávat tyhle násilné upoutávky mezi pohádkou pro děti není příliš rozumné...
09. 11. 2011 | 05:30

jana napsal(a):

Reklamy jsou všude, né jen za animáčka....my na něj koukáme tak 1-2x do měsíce a to na čarodějky a šmouly (tedy pokud ještě jsou), většinou nemáme čas sledovat televizi....je pravda, že teď budou dlouhé večery, ale to se dcerce raději věnuji (např. malování, spol. hry atd) a pokud to není v mých silách tak ji pustím dvd...na televizi více méně kouká jen tatínek a to na sport a zprávy...
takže buď nenechávat děti koukat na telku (stejně by tam němely tolik vysedávat)
09. 11. 2011 | 06:27

Mišan napsal(a):

Nejlepší je TV vypnout a děti nechat koukat leda na Večerníček a ráno na Kouzelnou školku..Nemusí celý den prosedět u TV, ale hrát si venku nebo s hračkama, třeba s legem..jenže to už pak vyžadují spoluúčast rodičů, že? A ti radši děti odloží u kamarádky TV, aby měli od dětí klid, že?..Pak ale musí v dnešní době počítat s tím, že děti něco v TV vidí a pak to i chtějí...
09. 11. 2011 | 07:15

honza napsal(a):

Moc jsem nečet ohlasy, ale co se děje kolem nás už opravdu překračuje meze. Nejenom množství lživý reklamy, ale i tolik násilí v pořadech pro děti - ale ono i pro dospělí a že je jich přihlouplých a chytlavých kolem nás mraky. Animáček trvající 2 hodiny opravdu sebere veškerý čas, kdy můžeme s dětmi ve všední dny být. My jsme doma zavedli, že Animáček mohou děti sledovat jen v pátek a sobotu, kdy druhý den nemusí brzo vstávat. Jinak mají starý dobrý Večerníček. Ale nehažme vše na rodinu, je mnoho věcí, které musí v zákonech pro slušné lidi zakotvit stát a postarat se o jejich dodržování jak v médiích tak v obyčejném životě. Od toho si od nás vybírá nemalé daně.
09. 11. 2011 | 07:23

Roman napsal(a):

Naprosto souhlas. Ať si privátní TV vydělává jak nejlépe umí a bez reklam to zkrátka nejde. ČT platíme jak mourovatí a to ještě měli tu drzost, že chtěli zachovat reklamu. Takže miliardy z našich poplatků + stamilony z reklam a pan Janeček a spol. pak nevěděli jakou luxusní čtyřkolku, auto atp. si koupit a kam koncesionářské poplatky uložit, aby z nich neplatili daně. A na reakce novinářů ohledně platů nereagovali. A komu se to nelíbí (privátní TV a reklama)tak snad má ovladač ne? Moje děti se na Animáček rádi dívají a reklamu vůbec neřeší (aspoň se můžou jít v klidu najíst:)
09. 11. 2011 | 07:35

Sádlo napsal(a):

Televizi jsem definitivně zrušil a moje tři děti mají klid.
09. 11. 2011 | 07:36

Ondrasek napsal(a):

Musím uznat že ty pohádky a reklamy jsou opravdu strašné. Malý se na ně občas díval dokud tam byli gumídci,šmoulové a minihrdinové. Prostě se na chvíli zklidnil a měl jsem čas chvíli pracovat. To co je tam teď je hrozné. Ale to je na všech kanálech. Po dlouhé době jsem zapl TV a pustil comeback, jenže pořad který má čistý čas 25minut hrál 55minut včetně tří reklam. Vyřešil jsem to tedy jinak. když náhodou v TV najdu něco na co bych se chtěl dívat, stáhnu si to z netu. Během 10-20minut mám film na disku a BEZ REKLAM. PROSÍM HLAVNĚ TO NEDĚLEJTE VŠICHNI, NEBO TELEVIZE PROSADÍ ZÁKON, ŽE STAHOVÁNÍ FILMŮ Z NETU JE NELEGÁLNÍ A NECHAJÍ ZA TO SEKAT UŠI.
09. 11. 2011 | 07:39

nobody is perfect napsal(a):

http://mam.ihned.cz/c1-53528460-netradicni-mix-pomohl-zvysit-sledovanost-poradu
09. 11. 2011 | 08:08

Pepa Josef napsal(a):

Sakryš, tady je to samý mudřec, jeden Komenský vedle druhého, samý vzorný vychovatel, který jedva dorazí večer urvanej z práce, věnuje veškeré zbylé síly svědomité péči o své ratolesti, hraje si, kreslí, zpívá, skládá, eticky působí; tak kde se sakra berou ty plné třídy nevychovaných zpovykaných fracků, kteří nejsou schopni se chvíli soustředit, nechtějí nic dělat, nic o ničem nevědí a nejvyšší hodnotou je pro ně mobil?

No... my jsme před 45 lety měli všichni samopal s křesacím kamínkem a teroristou není dneska nikdo z nás. V lochu jsou jen dva ze třídy - jeden za velkou zlodějnu a druhý za malou, ale periodicky opakovanou. Ono to vůbec není o tom, jestli do bezvědomí lezu s dítětem po zemi a co běží v televizi, ale o atmosféře v rodině. Mně se naši bůhvíjak nevěnovali, táta byl učitel a literární historik, máma kantorka a divadelnice, ale nikdy jsem neměl pocit, že bych byl na okraji. Spíš jsem nevěděl, o co se zajímat dřív, kolem bylo tolik zajímavých podnětů...

Aneb kterak se také dá vyrobit problém. Animáček mi vadí o poznání méně než to, že nevidím mladého člověka bez cigára v hubě (doufám, že hubba bubba projde). Neboť naši politici (žeano, paní autorko) s tím odmítají rázně zatočit (To by jim tatíček Philipp Morris dal!) a městské policii vynášejí víc botičky.
09. 11. 2011 | 08:08

Evžen napsal(a):

Reklamy v televizi přivádí slušné lidi k šílenství, televize jsou dnes horší než fašisti a komunysti dohromady a to jim občané ještě musí platit koncesionářský poplatek, a to je ukázka jak dokáže stát vydírat občany a podporovat hnusné televize, poplatky by se platit za televize neměli, je to podnikání jako každé jiné, když bude ta která televize nejlepší tak se krásně uživí a všechny ty špatné, prostě padnou, to přece jinak nejde, jenom v Česku jsou občané státem vydíráni, u soukromích škol je to naprosto stejné, našlo by se spousta dalších věcí co tento stát a ti politický lumpové dělají zlodějským a vyděračským způsobem, Česko je nejšpinavější zemí celého světa i s celou vládou !!!
09. 11. 2011 | 08:40

Krain napsal(a):

Já to beru, reklama je pro TV Barrandov zdroj příjmu. Je fakt, že reklama útočící na děti je mimořádně agresivní a rafinovaná, ale zase je to dobrá pedagogická příležitost pro rodiče - za prvé kontrolovat, na co děti v televizi koukají (nenechat je u toho sedět dvě hodiny bez dozoru), a za druhé možnost učit potomky, že nemůžou mít všechno, co chtějí, a že ne všechno, na co je reklama v televizi, je super věc. U nás v dětském pokojíku se taky válí pár figurek Hello Kitty, Littlest Pet Shop a podobné blbosti, dítě si s tím nehraje, protože takové hračky nenabízejí žádnou "přidanou hodnotu", po pár minutách přestanou bavit. A tak když projeví přání mít nějakou další kravinku (teď třeba Hnusáky Lepáky), tak připomenu, co všechno se už válí v pokojíčku. A dítě to bere. Nejradši si stejně hraje s obyčejnýma pastelkama, nůžkama...
09. 11. 2011 | 09:20

Ivan napsal(a):

Taky se nam puvodne animacek docela libil. Deti 5 a 8 let.
Ale casove uplne nabourava vecerni stereotypy. A vysilani se prodlouzilo.
Ano, rodice maji moznost to vypnout a taky se to casto deje, ale odstrihnout deti uplne ode vseho zleho neni asi mozne. Ve skole by se take mohly dostat mimo kolektiv, protoze by neznaly Bakugana a ostatni.
Ve vysilani ze nejak moc objevuji japonske serialy. A mezi tim reklama cilene mirena na deti. Ano rodice mohou vysvetlovat, ale treba u 5 let mladeho ditete je to stejne "nejednoduche".
09. 11. 2011 | 09:49

rejpal napsal(a):

Tak mě čtení úvah o reklamě a jejím vlivu přivádí na myšlenky, proč některé typy reklamy jsou zakázány a jiné ne. Například reklama na tabák. Pochybuji, že může být účinná na kohokoli jiného, než na kuřáka. Zato reklamy na úvěry, pokud možno s minimem procedur, těmi se to jen hemží. Nemohu se zbavit pocitu, kuřák si krátí život, a v současné době je tak trochu lovnou zvěří, ale možnost vzít si půjčku na každou blbost, což reklamy s oblibou vypichují, je celospolečensky podstatně větší problém.Možná na úrovni gamblingu, možná i větší. Takže pokud restrikce, proč zrovna tyhle a ne jiné.A reklamy v pořadech pro děti, to je taky dost na hraně.
Neo kus výše psal, že lidé by neměli být voděni za ručičku. S tím s velké části souhlasím, nejsem si však jist, zda to úplně lze vzáhnout na děti a na lidi, řekněme v tísni. Jejich schopnost soudně uvažovat určitě je nějakým způsobem narušena. A i když si můžeme říct, že je to jejich problém, není to tak úplně - pád do sociální sítě dopadá na všechny.
09. 11. 2011 | 10:24

Karton napsal(a):

Já ani nevím, co to je Animáček
09. 11. 2011 | 10:43

Mamina napsal(a):

Mám dceru. Je jí 10 let, chodí do 4. třídy. Je to normální holčička, skvěle se učí, má samé jedničky, nenosí poznámky, ve škole se nepere, nezlobí, je pozorná a doma si sama a v pohodě napíše domácí úkoly. Ráda si hraje s koníčky, vystřihuje si, hraje si, čte si, maluje si, blbne s kamarády. Prostě normální malá holka. Stejně jako dospělý člověk, má i ta malá holčička svoje starosti. Pro nás jsou to možná malichernosti, ale pro tu malou hlavičku to má stejnou váhu, jako pro nás naše "dospělácké starosti." Každý by si měl vzpomenout, jak nás trápily naše starosti třeba se školou, nebo s kamarádem. Proto si myslím, že Animáček je to nejmenší zlo, které je v televizi vysíláno. Reklamy na hračky patří k dnešní době. Prostě to tak je. Výrobci hraček je na děti hrnou ze všech stran a to nejen z televize, ale s tím nikdo nic nemůže udělat. A co se týče vlivu kreslených seriálů na malé děti? Jsou sice plné násilí, ale rodič je ten, kdo má v ruce ovladač. A vadí mi, že rodiče hází vinu za vliv na děti na tyto pořady. Je snad na každém rodiči, aby svému potomkovi vysvětlil, co je zlé a co je dobré.
Své dceři nezakazuji Animáček ani jiné podobné pořady, jako jsou Winx a podobně a je naprosto normální.
Jediné co mi skutečně vadí, jsou přiblblé reklamy na Arginmax a podobné preperáty, které jsou vysílány v odpoledních hodinách. Vysvětlovat malému dítěti, co je erekce............. :-)
09. 11. 2011 | 11:06

Ivan napsal(a):

Vysvetlovat diteti erekci neni moc odlisne od vysvetleni dobra/zla v serialech a stejne tak s reklamou.
Reklama na hracky nevadi, na Arginmax vadi. To je divne, ne?
A jestli je problem divce 10 let vysvetlit takovou vec, tak to je na povazenou. Ciste muj nazor.
09. 11. 2011 | 11:35

neo napsal(a):

mamina:

10 ti letá holka by neměla mít problém s chápáním erekce.
Je samozřejmě na Vás, jak jí to vysvětlíte a částečně by už měla mít nějaké info ze školy. Jak jste jí vysvětlovala třeba plození a narození dítěte?
09. 11. 2011 | 11:43

Mamina napsal(a):

Na otázku plození dětí ještě nedošlo. Ovšem až na ní dojde, vysvětlím jí to. Zatím si skutečně jen hraje. Info ze školy také nemá. Ve čtvrté třídě se rozmnožování nebere. Nemám problém s tím jí to vysvětlit, nejsem puritánka, ale v deseti letech se všemu hyhňá a rozesměje i mně a to je potom problém :-)
Reakce na Ivanův komentář. Váš názor vám nevyvracím, ovšem rozdíl mezi dobrem a zlem vštěpujeme snad dětem od útlého věku. Od chození do školky dětem vštěpujeme, že ubližovat někomu, nebo se mu smát je špatné a že y někdo mohl ublížit i jí a že to, co se děje v televizi se děje jen v televizi.
Je snad pochopitelné, že před vánocemi, které se týkají hlavně dětí, bude všude spousta reklam na hračky. To už tak prostě je.
09. 11. 2011 | 12:08

GrazyMary napsal(a):

Pokud je někdo tak vzorný rodič jak paní autorka tak si jistě dokáže s dítětem sednou a vysvětlit, že člověk nemůže mít vše co vydí - budete se divit mé děti to chápou. Pořád sice slyším maminko to je krásný to bych chtěla - to jsou prostě děti, mě se taky líbilo vše co mělo alespoň mašličku, kytičku nebo bezva barvu...a jsem normální nepotřebuju mít vše jak z katalogu. Děti se musí naučit žít v tržním prostředí, to někteří z nás dospělích stále neumí - půjčky na dovolenou, vánoce apod.
Pohádky pouštím na pc, dvd i v televizi je přece tolik možností a každý z nás si může vybrat. Takže jak již zaznělo je to přece na rodičích jak si s tím poradí. A Animáček super mega bezva dívám se s děckama!
09. 11. 2011 | 12:15

GrazyMary napsal(a):

koukám že tam mám nějaký hrubky tak mě prosím nelinčujte píšu to s dítětem na klíně:-D
09. 11. 2011 | 12:17

rejpal napsal(a):

Mamina
Vy si fakt myslíte, že vaše dcera v DESETI LETECH neví nic o sexu? Tímhle syndromem "čistoty potomků" trpí snad všechny mámy, které znám. Jejich sedmileté ratolesti se doma tváří, že neumí do pěti počítat, mluví slušně, u věcí týkajících se sexu se hihňají. Mezi svými a mimo dohled rodičovstva, to je jiná káva (nemluvím o činech, ale o mluvě, používaném slovníku a zájmu o příslušné věci). Výjimky se samozřejmě najdou, ale tak moc jich zase není. A hlavně, bylo to, je to a bude to, patří to k pubertě a prepubertálnímu chování.Rodiče holt mívají problémy se vzpomínkami na vlastní dětství.
09. 11. 2011 | 12:24

Mamina napsal(a):

I moje dítě chápe, že menůže mít všechno. A je naštěstí ve věku, kdy si to nechá v pohodě vysvětlit. Když to ještě nechápala, tak jsem jí říkala, že i ostatní děti chtějí dárky a Ježíšek musí všechny podělit. Je to sice hrozné vysvětlení, ale chápala to. Bala malá.
Co se týče sexu, má dcera ví, jaký je rozdíl mezi chlapcem a dívkou. Vysvětlila jsem jí rozdíl mezi ženskými a mužskými pohlavními orgány. Ale zatím se řechtá i při vyslovení slova penis, takže zatím není důvod, proč bych měla pokračovat ve vysvětlování dalších návazných věcí, jako je početí dítěte. Je mi jasné, že o sexu něco ví, protože kdybyste slyšel o čem se baví s kamarádkami, tak byste nevěřil. Ale zatím se u toho jen hihňají.
Na své dětství si pamatuji velmi dobře, protože jsem se také řechtala jako tele, když mi maminka vysvětlovala otázky kolem sexu. Jenže v roce 1990 se informace podávaly jinak než dnes. Já jsem například měla skvělou knížku, která se jmenovala Děvčátka na slovíčko. Děti se o sexu dozvěděly až v 6 třídě a rodiče o těchto věcech nemluvili jako se mluví teď. A co si budeme nalhávat, v roce 1990 si děti hrály jinak. Nebyl internet, pohádky byly české a v žádné z nich se nestřílelo a nevraždilo. Je jiná doba. A já jsem ráda, že je jiná doba.
09. 11. 2011 | 12:56

Mamina napsal(a):

Mám tam spoustu chyb, omlouvám se. Jsem v práci a pořád mi tu někdo leze :-)
09. 11. 2011 | 12:58

Mamina napsal(a):

Rejpale, ještě jeden dotaz. Máte dětičky? :-)
09. 11. 2011 | 13:09

Občan napsal(a):

To Rejpal:

Ani ne. My jsme dětem koupili kdysi takovou skvělou tlustou britskou knihu o sexualitě, určenou dětem od cca 3 let. Bylo tam všechno, dějem provázel takový nějaký mouchoidní hmyzoun v obrovských keckách a rozčepýřený kluk, kterému to ten hmyzoun vlastně vysvětloval. Část byla podaná formou komiksu, část formou bohatě ilustrovaného textu. Samozřejmě jsme si ji nejřív pečlivě přečetli sami.
Pak jsme ji dali dětem a nechali je, ať si listují a prohlížejí a ptají se. Ony leccos věděly už jako úplně malinké a tohle je vlastně mělo jen usměrnit. A pak už jsme jen poslouchali hihňání z dětského pokoje a čekali, kdy se ozvé "Mamííí, tatííí, co tohle znamená?" :o))
No, naběhali jsme se dost, namluvili taky, ale bylo to prima...

Jo, a "Děvčátka na slovíčko" máme někde v knihovně taky. Manželka říkala, že ji dostala jako dvanáctiletá od maminky, takže ta kniha je stará nejméně 40 let. A pořád stejně skvělá - teď poputuje k neteři...
09. 11. 2011 | 13:13

Mamina napsal(a):

To Občan:

Nevíte náhodou jak se ta kniha jmenovala?
09. 11. 2011 | 13:18

Občan napsal(a):

Jo, to kdyby moje pamět vycedila...
Když si vzpomenu večer, podívám se do knihovny.
09. 11. 2011 | 13:22

Mamina napsal(a):

Dobře, děkuji :-)
09. 11. 2011 | 13:31

neo napsal(a):

Mamina:

nevim, moje dcerka už ví i co je porod a to jí ještě nejsou 4.
Na sex má sice času dost, ale ví proč mají maminky velký bříško, že je tam miminko a jak se dostane ven.

ovšem 10let už je slušnej věk na to okolo.

Dobrá knížka přeložená do češtiny i s obrázky je UKAŽ MI TO!
09. 11. 2011 | 14:01

Mamina napsal(a):

To souhlasím, moje dcera už také ví, co je porod a proč mají maminky kulaté bříško, jen se ještě nezeptala, jak se tam to miminko dostalo. Vidí kolem sebe těhulky od pěti let a protože jsou v rodině, tak jsem jí taky řekla, co se v bříšku děje. Má o vývoji člověka obrovskou knížku a několikrát v ní listovala a ptala se. Ale otázka sexu jí asi zatím moc netrápí, ale nedělám si iluze o tom, že o sexu nic neví. Možná bych to řekla takhle. Je to asi odlišné u každého dítěte. Až se zeptá, dostane odpovědi.
09. 11. 2011 | 14:33

Miloš napsal(a):

Díky za článek!
Jako otec dvou malých dětí musím stoprocentně souhlasit s autorkou. Taky jsem přečetl kus diskuze a jsem docela překvapený, že většina to vidí jinak než autorka.
Osobně bych nejvíce přivítal úplný zákaz reklamy pro děti.
09. 11. 2011 | 15:52

Kája napsal(a):

No, tohle nikdo číst nebude, autora asi také ne. Ale kdyby přeci, tak musím říct, že autorka má dobrý postřeh a někteří diskutující ani nezachytili oč jde.

Říkám tomu neetické vydírací reklamy. Jde o reklamy vzbudit velké touhy v lidech, kterří ještě sami neumí odhadnout hodnotu (i morální) a kvalitu věcí. Totiž na dětech. Servírují jim super hračky, které děti po shlédnutí super reklamy prostě chtějí mít. A nastane citové vydírání rodičů. Máma která dítěti odmítne koupit tu úžasnou hračku, je to vůbec "dobrá máma"?

Jednou o tomto šla diskuse v České televizi a tento typ reklam přestali dávat (i když možná byse nějaká našla). Jsou lidé, co to nepochopí. ale osobně bych tyto reklamy zakázal zákone, jako ty na cigarety. Parazitují na dětech, které se jim neumí bránit (a alibisté by zde mohli namítat, že jim rodiče mají bránit ty reklamy sledovat?).

Krom Vegy šel ještě Magion. Dnes beží kouzelná školk,a planeta Yo atd...
09. 11. 2011 | 15:59

neo napsal(a):

Kája:

chtít něco ještě neznamená, že to dostane a ano je dobrá máa i pokud tu hračku dítěti nekoupí. Nechat se citově vydírat? To můžete možná u bonbonů za 15kč, ale ne u mechanického dinosaura za 15000Kč :)
09. 11. 2011 | 16:33

toms napsal(a):

Myslim ze autorka ma pravdu. Je fakt ze bez reklam komercni TV nemuze existovat, ale jejich premira odradi divaky, coz v dusledku znamena pokles prijmu z reklamy.A myslim ze zrovna u animacka se to v dohledne dobe stane.Aby po kazde petiminutove pohadce bezel petiminutovy reklamni break, to uz je myslim prilis i na milovniky reklamy.Animacek je uspesny porad z pohledu sledovanosti, tak se ho barrandov snazi vytezit, ale opravdu verim ze to je kontraproduktivni.
09. 11. 2011 | 20:17

bronislav napsal(a):

Paní co to psala, je zajisté dosti hloupá a tento blog také.
09. 11. 2011 | 20:57

Veronika Vendlov napsal(a):

Můj pohled na sledování TV, PC či DVD ovlivnilo uvědomění faktu, že nejsem moc dobrou matkou. Neříkám, že se mi podařilo zachránit či vyřešit všechno, nebo že bych nad svými chybami a omyly vyhrála, ale pokusili jsme se za poslední cca rok úplně překopat náš rodinný život. Všechno s ohledem na potomka a naše vlastní přežití.

Nevím, zda to platí všeobecně, ale člověka zpravidla zastaví nějaká životní rána. Něco jako palicí do hlavy, po které se člověku rozsvítí. Dnes už dokážu pojmenovat to, co jsem zvorala a vím, že "možnosti k nápravě tu jsou". Není to ale nějakém jednoduchém receptu, ale o změně životího stylu.

Přesto, nebo právě proto se mi zdá, že se možná spousta rodičů v mém věku snaží ze všech sil vychovávat svoje děti co nejlépe, trochu je od spotřebního kultu neviditelné ruky trhu izolovat, ale zárověň z nich neudělat "sociálně vyloučené" osoby/nost. Děti totiž musí přežít a proto "vedět". Všichni máme možnost volby a pořád platí to, že můžeme alespoň pozitivně (doufám) ovlivnit život svůj a život našich dětí. Neexituje univerzální rada, nebo životní přístup, naštěstí. Díky všem za komentáře.
09. 11. 2011 | 21:14

Veronika Vendlov napsal(a):

PS: když TV nezapneme všichni třeba jeden týden, mohlo by se za 9 měsíců narodit plno nových dětí - generace těch, co definitivně (a možná na vždy) vypnuli televizi...a začali zase normálně komunikovat...

...a ještě by to chtělo zrušit FB profily...:-)))
09. 11. 2011 | 21:24

1234 napsal(a):

Naprosto souhlasím a domnívám se, že ta reklama, která dětem pořád dokola proudí do očí a do uší je naprosto nemorální. Copak dítě má nějaké peníze? Copak si může samo rozhodovat o tom, co si bude kupovat? Copak má svobodnou vůli a rozum, aby se samo rozhodovalo, co opravdu potřebuje a co ne. Ne, nemá!!!
To je záležitost rodičů, ti by měli mít první a poslední slovo (když už v tomhle pitomém státě platíme všechny ty zas.r.ané daně). Reklama cílená na děti ve věku 3+, to je prostě vrchol všeho. Kdy si to naše společnost uvědomí? Je to jako s hazardem - prostě omezit, totálně zpoplatnit nebo zakázat. Ale je jenom neštěstí, že musíme mít zákony na každou pitomost i na samozřejmé věci.
09. 11. 2011 | 21:36

1234 napsal(a):

Kája: to je přesně ono - vždyť i v těch reklamách se objevují sentence typu - jestli má Vaše dítě rádo to a to a vy máte rádi Vaše dítě více než cokoli na světě, tak mu to prostě koupíte. Nejde o to, že by to ovlivnilo rodiče, možná ty s tak trošku špatným svědomím snad, ale ty děti se nerozpakují říct: jestli mi to nekoupíš, tak mě nemáš rád/a. To je ta hrůza všeho, ať už se věc koupí nebon nekoupí...
09. 11. 2011 | 21:39

Veronika Vendlov napsal(a):

Trochu mimo rámec: zaznamenala jsem výše ještě něco o sexuální výchově...tak když už jsme u toho, velmi by mě zajímaly názory na Hyde Park s Janou Jochovou. Nevím, zda se tady na aktualne.cz o tom někdo zmiňoval, ale já byla v šoku, ale možná fakt jen já, to právě nevím...

K reklamě: například tahle je podle mě prostě skvělá:
http://www.youtube.com/watch?v=7rNeurPGrqY&feature=related

A trochu melancholie na dobrou noc: http://www.youtube.com/watch?v=dvgZkm1xWPE&feature=fvsr
09. 11. 2011 | 21:57

Zdeněk Wachfaitl napsal(a):

Kočka Šklíba,

děkuji za návaznost, musel jsem to odlehčit. Veronika je jinak velmi pečlivá a starostlivá máma. To jen tady mezi "lidmi" ji mají za političku, i když na komunální úrovni je toto spíše ještě než oběť sebevražda. A přitom ona nejraději má přírodu a pohodu stejně jako každý z nás.

A k těm ovocným knedlíkům dovětek, nejlepší ale také i nejhorší byly borůvkové. U tety na Vysočině, borůvky se musely natrhat čerstvé a to pro nás pány kluky bylo utrpení. Nakonec jsme to vždy s bratranci přežili a měli jsme ty nejlepší, ale rozpatlané borůvky všude. Borůvková klevela na velké knedloně se smetanou, vlastně to ani jinak udělat nešlo. Nojo, kde je tomu všemu konec, jak se říká bejvávalo.
Pěkný večer.
09. 11. 2011 | 22:06

Veronika Vendlov napsal(a):

Zdeňku, až někdy pojedete kolem, jste vítán. Občas jsme i doma...;-)
09. 11. 2011 | 22:13

Kája napsal(a):

Nejde jen o to, zda rodič odolá nebo neodolá (je dobrý nebo špatný rodič?), ale hlavně o to, že dítě je zbytečně nešťastné, když to nemá, a že je outsider, protože ve třídě tu úžasnou hračku z reklamy mají už všichni. Netvrdím, že tyhle reklamy jsou něco, co by nějak významě ohrožovalo vývoj dítěte, v každém případě tyhle reklamy zaměřené na děti (nemohou se sami reklamě bránit, nepoznají kvalitu hračky, a nemohou si to ani sami koupit) považuji za jednoznačně nemorální.
10. 11. 2011 | 16:35

Zdeněk Wachfaitl napsal(a):

Veroniko,
toho si cením. Děkuji. ;-)
Jen abych u vás v lese nezabloudil... Už si šetřím na cestu.☺
10. 11. 2011 | 23:38

Mili napsal(a):

Zcela se s autorkou ztotožnuji. I v naší domácnosti probíhají komentáře reklam lákajících děti ve znění: To chciiii!!! Mamííí, jéééé. Brácha, chceš to taky? A celé přání by se ani nevešlo do pokoje, bytu - natož do nákupního koše.
Bohužel dnešní doba útočí na náročnost dětí.
Chudák Ježíšek :-)

Ráda bych vrátila časy, kdy jsme koukali jako malí na televizi v sobotu ráno a pak ji vypnuli, protože pro nás nic nedávali a mazali ven.
11. 11. 2011 | 10:28

Veronika Vendlov napsal(a):

Mili: ono je to možná trochu podobné i s námi dospělými. Já osobně už k životu nic moc nepotřebuji, mám taková jednoduchá přání, ale kdybch podlehla spotřební mediání masáži, určitě by se mi plno věcí z reklam v tv a letáků doma hodilo...

Výsledkem je každopádně to, že u nás doma začínáme televizi omezovat, takže už ji skoro nepouštíme vůbec.
11. 11. 2011 | 11:45

kočka šklíba napsal(a):

Zdeňku Wachfaitle to je opravdu zvláštní, také jsem u babičky na Vysočině byla nucena sbírat borůvky, nekecám, ale pak zase ty knedlíky a pak borůvkový svítek stály za to. Jen jsem si to jako dítě neuvědomovala jak se mně po tom bude stýskat :(.
S prvním Vaším odstavcem z 09. 11. 2011 | 22:06 ale vůbec nesouhlasím, Gvendolína je provařená obdivovatelka ošklivých káčátek a nejošklivějšího káčátka zejména, a já s korupcí a okrádáním občanů tohoto státu, jako ona, nesouhlasím. Okrádání přece ta ošklivá káčátka musí prosazovat proto, aby jim zbylo dost na odkloňování :D.
Ještě že se shodneme na těch knedlech :).
12. 11. 2011 | 02:34

kočka šklíba napsal(a):

Gvendolíno, když jí nepouštíte skoro vůbec, proč ten blog? Že by zase nějaké předvolební zviditelnění :D, :D ? Nebo odpoutání pozornosti od opravdu, ale opravdu závažných témat dneška;). No asi ne, na to nemáte, že? Tak chytrá nebudete, ale Kalousek by mohl být ;).
12. 11. 2011 | 02:39

http://www.bsfrey.ch/articles/450_06.pdf napsal(a):

Jsou i televize, které vůbec nelze vypnout!

Školní děti jsou nuceným publikem - docházka je povinná, na obrazovce na chodbách našich škol běží non- stop vysílání školního informáčního kanálu ŠIK CZ, kde po pláštikem prevence jsou děti - žáci pomocí soutěží navigování na weby komerčních partnerů projektu a stávají se cílovou skupinou marketingového snažení firem a skryté reklamy. Inkasuje provozovatel vysílání a školy navíc ze svých nedostatečných rozpočtů platí za podprahové vystavení žactva pochybnému vysílání, bez informovaného souhlasu rodičů, provozovatelské firmě.
O záštitách a oceněních,a projekt jich má od našich ministerstev hned několik, výstižně píše švýcarský ekonom Bruno S. Frey http://www.bsfrey.ch/articles/450_06.pdf
"záštita toho, kdo ji uděluje nic nestojí, ale pro toho, kdo ji získá má nesmírnou cenu". Kde se podělo kritické myšlení či obyčejný selský rozum ??? Takže ne kampaň Vaše dítě, Vaše obrazovka, Vaše zodpovědnost , ake v mém vnímaní ne tak docela obyčejné mámy ( syn byl v Seattlu vystaven nucenému sledování školního vysílání Channel One v americké škole) MOJE DÍTĚ, ŠKOLNÍ OBRAZOVKA, KOHO ODPOVĚDNOST ?
Rada pro Rozhlasové a televizní vysílání mi napsala, cituji "
Rada shledala, že v případě školního informačního kanálu ŠIK CZ, provozovaného společností
ŠIK CZ s.r.o. se nejedná o televizní vysílání ani o audiovizuální mediální službu na vyžádání a
tudíž nespadá do kompetence Rady." Legislativní díra?
12. 11. 2011 | 14:06

Veronika Vendlov napsal(a):

kočko ošklíbo: myslím, že na to, jak se zdáte chytrá, jste dost mimo. Ono totiž dojde velmi pravděpodobně nejen na mě, ale i na vás a to bez ohledu na to, kdo nám zrovna povládne.

Nebudu nikam kandidovat a zviditelňování NEMÁM zapotřebí. To samozřejmě Vy, dokonalá krásná kočka s hebkým kožíškem, která přesně "ví" ;-), ovšem víceméně kulový, nemůže pobrat. A Kalousek je v pohodě i když to s ním někdy opravdu jednoduchý není...:-D
12. 11. 2011 | 18:53

Zdeněk Wachfaitl napsal(a):

Kočka šklíba

borůvkové knedlíky jedna báseň, no myslím, že máte zdravý základ. Vysočina je krásný kraj, kvetou stromy když je máj.
Na Vysočině se ještě dá místy zapomenout na civilizační běsnění.

Ale kočko, já jsem o žádné gvendolíně nepsal, zhodnotil jsem Veroniku. Snad lidským způsobem a možná že Vy se s "gvendolínou" zbytečně trápíte. Já Veroniku znám a mohu klidně říci, že je to naprosto normální ženská a určitě dost stejná jako vy s chutí a potenciálem něco změnit. Mám za to, že dokonce k lepšímu. Píše sem pod svým pravým jménem, dává na trh svou kůži i názory, nemusíte s tím souhlasit, ani to po Vás nikdo nežádá, jen jí klidně přiznejte její jméno, není se za co stydět.

Každý si zde může vyzkoušet jaké to je, psát příspěvky pod svým skutečným a pravým jménem. Není to nic složitého, mohu to všem doporučit. Má to kladný vliv na sebekontrolu a třeba ve Vašem případě byste přestala být kočkou šklíbou... Potom už vás ta "gvendolína" opustí sama. Některé věci jsou pro život vždy jednodušší a snesitelnější, když se řeší na rovinu.

A borůvkové knedlíky - prémie pro přátele.
Pěkný večer Vám i Veronice.
12. 11. 2011 | 22:02

Elena napsal(a):

Dobrý večer pán Zdeněk Wachfaitl ,
zrejme ste novačik v tunajšých vodach, príspevateľa s takym menom som tu ešte nečítala, preto som si dovolila Vás osloviť a zároveň privitať ako nového diskutera, sice Vás nepoznam ale ste hneď simpatický svojimi názormi.

P.S borůvky, to sú čučoriedky? ak áno tak to je moc vzacná plodina, obsahuje hormon sčastia, pravídelna konzumacia čučoriedok zlepšuje zrak.

Pekný večer pre Vás !
13. 11. 2011 | 17:51

Elena napsal(a):

televizii a reklamam som vdacna, pomohli mne ako pestunky( vprenosnom zmysle), predstavte si ked ze ste uplne sama na dve male decka, sama na nakup, varit, vsetko oklo deti a domacnosti , ziadna vedlasia pomoc a tak pokial som varila decka vedla pozierali telku , cez dvere sme sa bavili , oni mi komentovali pribeh v tv, inac by sa mi motali v kuchyne , neustrehnes a hned je problem, tak TV bola moja jedina pomoc.
14. 11. 2011 | 10:46

Elena napsal(a):

dodatok,

nemam skazene decka v dosledku pozierania reklam v tv , nikdy si nepitali kupiť im , to co videli v reklame, reklamu sme rozobierali a videli sme v nej kreativitu, umelecky prejav, na reklamy moje tri deti sa tesia ako na umelecke dielo, samozrejme ak je reklama podarena.
Celkovo mam velmi dobre decka vo vsetkych ohľadoch, daj Boze aby takymi aj zostali.
14. 11. 2011 | 11:23

Peluca napsal(a):

Přidávám se na stranu k těm, kterým Animáček nijak nevadí. Pravda, dřív tam byly lepší pohádky - taková ta "klasika", co si pamatuju ze svých ještě školních let - Kačeři, Rychlá rota... Bakugani a Pokémoni mi nic neříkají a přijdou mi oškliví a hluční a vadí mi nějaké věčné souboje, ale chápu, že některým klukům se to líbí a soudě podle reakcí rodičů chlapců z okolí, jim to zřejmě nijak zvlášť neubližuje. Mně se to nelíbí, tudíž nepouštím - naše děti ještě ani nezaregistrovaly, že je Animáček prodloužený, protože by mi přišlo moc dlouho se na něj dívat na celý, takže u nás se podíváme na Večerníček (pokud stíháme - teď v zimě docela ano, v létě spíš ne) a pak pouštíme TV až na Šmouly a dokoukáme do Mrňousků nebo Superhrdinů a jdem číst pohádku :-) Nějak by mě ani nenapadlo rozčilovat se nad tím, jestli se mi líbí pohádka, co zrovna jede v televizi nebo ne - nelíbí se, nekoukáme. A je to. Reklama je otravná, to je fakt, ale taky nevidím důvod, proč ji zakazovat. Opravdu je na rodičích, aby dítěti vše vysvětlili. Já reklamu nevypínám, občas si poslechnu "jé, to bych chtěl/a", ale myslím, že s tím si jako rodič poradím. Buď odsouhlasím (třeba různé modelíny se mi líbí taky), že to je sice pěkné, ale vysvětlím, že to bude i dost drahé a tudíž nevhodné k zakoupení nebo si to musí přát k narozeninám apod., nebo se mi věc nelíbí a pak si povykládáme, k čemu by to chtěli, jak by si s tím hráli, kam by si to dali v pokojíčku a podobně - a ejhle, samy děti většinou naznají, že prasátko, co žere hamburgry, je vlastně hloupost a že štěkající štěňátko zaujme, ale na hraní je lepší obyčejný plyšák, kterému se nerozbije strojek uvnitř, když jim slítne z postele... Podle mě stačí, abych nenechávala děti koukat na TV samy a bez rozmyslu, ale sledovala to aspoň po očku s nimi a mluvila s nimi o všem, co tam vidí.
23. 11. 2011 | 02:24

Lada Melichárková napsal(a):

Dobrý večer,také se díváme na Animáček,konečně některá TV pochopila,že rodiče potřebují alespoň na půl hodiny zabavit děti,aby třeba např.vytřeli podlahu nebo vyřešili něco bez dozoru dětí.....Mám 3 děti a jsem ráda,že je bez strachu z toho,co uvidí,můžu klidně posadit k Animáčku.Moc za něj děkuji.
07. 01. 2012 | 19:54

Bloom of WINX CLUB napsal(a):

Jdi do prdele Animáček je nejlepší pořad na světě. Jo a píše se to WINX CLUB né WINGS KLUB Blbko. :P
07. 06. 2012 | 20:23

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

[url=http://somepaydaylounz.com]mr fitz[/url]
26. 02. 2014 | 18:46

Danielrila napsal(a):

Hello. And Bye.

[url=http://somepaydaylounz.com]mr fitz[/url]
27. 02. 2014 | 13:10

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy