Vít Rakušan, starosta Kolína - osobní pohled na to co bylo, je a může být...

11. 07. 2013 | 09:11
Přečteno 5288 krát
Narodil jsem se v roce 1978. Husákovo dítě. Sídlištní teplákový exemplář, ničím se nelišící od všech stejně vypadajících dětí ve stejných botách a teplákovkách s pruhem, maximálně dvěma. Chodil jsem do školy, byl jiskřička, pionýr, poslouchal doma, co nesmím říkat ve škole, oslovoval jsem paní učitelku soudružko, cítil zvláštní pocit rozechvění, když přišel balík či dopis od tety z USA (utekla tam v šedesátým osmým), nechápal, proč se babička do telefonu tety ptá, zda je nedostatek toaleťáku celosvětovým problémem, nebo jen výdobytkem socialismu. Nechápal jsem, o jakém divném cvaknutí ve sluchátku dospělí při hovorech s tetou mluví.

Nechápal jsem, proč „ty kurvy zase otevřely dopis“. Nechápal jsem, proč teta už dvacet let nemůže přijet na návštěvu domů a my nemůžeme za ní. A asi jsem o tom, pravda, ani moc nepřemýšlel. Byl jsem kluk, dítě, šťastný z podstaty své existence, spokojený v dobré rodině, se spoustou kamarádu. Je fakt, že na škole v přírodě jsme si s kamarádem Marianem řekli, že jsou komunisti svině a nikdy to nikomu neřekneme. Nějak hluboce podložený jsme tenhle názor neměli, ale vůně tajemství a kouzlo odporu bylo silné. Taky jsme spolu chtěli utéct do Ameriky. Kvůli autům, žvýkačkám, fakt dobrejm hračkám a časopisu Playboy. Pak jsme se pohádali a Marian se rozhodl pro Japonsko…

Nakonec jsme tu oba zůstali, protože přišel Listopad. Babička brečela, když po dvaceti letech viděla zestárlého Dubčeka. Starší sourozenci nosili trikolóry, tak já taky. I na pyžamku. Něco se dělo, něco sakra zajímavýho a cítili jsme to i my, děti. Byli jsme dost necitliví ke všem kamarádům, jejichž rodiče byli fízlové a komouši. Tímto se jim za to omlouvám. Tehdy jsem ještě neměl úplně jasno v tom, že jen "d....", či totalitně uvažující ubožák soudí děti podle jejich rodičů (a naopak). Lidi byli najednou veselejší. Rodiče už nikdo nelimitoval v kariéře členstvím v nějaké straně. Teta sem jezdila každý rok. A my za ní – auťáky tam fakt měli o hodně lepší. Přišla puberta, lásky, holky, cestování. Cestování!!! Něco, co generace před námi nepoznala. Stopem na Gibraltar. Na prodloužený víkend do Holandska. Na stipendijní pobyt do Německa. Mohli jsme najednou všechno, bylo to opojný a my už přemýšleli. A s vděčností jsme si uvědomovali, že jsme první generace, která může. A chce. S přirozeným obdivem jsme se dívali na všechny ty o pár let starší, kteří dostali do huby na Národní a dělali pro nás revoluci. Prezidenta jsme si vážili všichni, sakra byl tak jinej, než ti kožení dědci z obrazovek dvou televizních programů našeho dětství… Byli jsme šťastní a nebylo to jenom tím, že jsme mladí. Vysoká škola, skvělá parta, studium a spousta radosti. A svobody. Liberální atmosféra byla všudypřítomná a my jsme nějak nepochybovali o tom, že je to na furt, že takhle už to zůstane, že už si toho všeho i generace po nás budou vážit, že už bude jenom líp…

V roce 2001 jsem začal učit na gymnáziu. Deset dní po mé učitelské premiéře zbořili teroristi Dvojčata. A pomalu se ukazovalo, že třeba nemusí být jenom líp. Učil jsem němčinu a dějepis. Pokoušel jsem se mladým předat nepředatelné – zkušenost… Pokoušel jsem se líčit ten přechod, změnu, pokoušel jsem se jim vysvětlit, že dnešní doba je tou nejšťastnější, kterou tenhle národ kdy prožil. S překvapením a rozladěním jsem zjišťoval, že ne všichni to chápou. A ještě víc mě deptalo, že to ani pochopit nechtějí, že je to nezajímá… A někde tady jsem si začal uvědomovat rizika. Rizika zapomínání, všednosti, síly každodenních starostí, které ubírají na nadhledu.

V té době mě začali strašně štvát všichni zloději a lumpové, kteří svojí nenažraností, okouzlením prachama a mamonem brali lidem radost a iluze. A přesvědčení, že je teď líp. Stěžovali tak i moji práci, kdy jsem přesvědčoval mladé lidi, že jednoduchá řešení neexistují. Že je ta demokracie fakt nejlepší, že všechno ostatní bude bolet, že kouzlo voleb je ničím nepřekonatelné, že můžeme ty lumpy naší svobodnou vůlí poslat do háje, že se můžeme sami angažovat a sednout si tam místo nich. Že jedinou alternativou k demokracii je autoritativní režim, diktatura, kde bude zase správná a akceptovatelná jediná idea, jediný pohled na svět. Že i přes zklamání z volených elit musíme akceptovat, že jsou námi zvolené. Že ignorování demokracie, nezájem, apatie, víra v jednoduchá řešení přinese neštěstí, ze kterého se budou muset zodpovídat generacím dalším…

A všechno výše řečené mě vedlo k tomu, že jsem se začal angažovat. Dělám starostu. Zkouším se chovat jinak a nezklamávat. Nevím, jestli úspěšně, ale zkouším to. Aspoň to zkouším a nepropadám apatii, která nás může zničit. A bohužel cítím, že doba začíná být zlá. Otrávení lidé volí populisty, jednoduchá silová řešení, která můžou být hnědá, rudá, bezbarvá, ale stále stejně nebezpečná. A jimi zvolení začínají krůček po krůčku překračovat limity, hranice, zkouší, co jim projde, kam až mohou zajít… Šponují demokracii na maximum a ona může prasknout.

Jsme na křižovatce a já mám obrovský strach, že to většina lidí necítí… Že si toho všimnou příliš pozdě… Starší generace má ještě (bez vlastní viny) vyvinuty slabší instinkty pro to, co je demokratické a co není. Mladá generace bohužel vidí jen jakési papalášské hrátky, které domněle nemají dopad na jejich životy… A to je strašně nebezpečné! Ty dopady mohou být časem fatální… A je tady ještě generace mých vrstevníků a o pár let starších, která by se měla vzbudit, probrat, začít něco dělat. Nevykašlat se na to, protože logickou úvahou to nikdo jiný neudělá. Nechci působit pateticky či svazácky, ale nějaký typ angažovanosti je nyní téměř nutný. Pokud se smíříme s jakýmkoliv ohýbáním demokracie, necháme žít mladé v čemsi podivném, tak oni si na to zvyknou! Bude to pro ně každodenní norma, stejně jako pro nás bylo oslovování paní učitelky „soudružko“ normou, červený šátek normou, šeptání zakázaných vtipů normou a nedocházelo nám, jak nenormální ta norma vlastně je.

Nebezpečí je právě v tom, že si lidé nakonec zvyknou. A já už si nechci zvykat. Nechci, aby si zvykali moje děti. Protože jediným přirozeným prostředím je prostředí svobodné, uhádané, lopotné, pomalé, plné kritiky, unavujících debat a souboje nejrůznějších názorů a myšlenek. I přes rozežranost a papalášské moresy je to stále to nejlepší. Ono by totiž ze zmíněných negativ v „nové době“ nic nezmizelo… Jen by se o tom zase nesmělo psát… Lidé zůstanou lidmi, zlými zvířaty, která jsou nejméně nebezpečná tehdy, když jsou ve volné přírodě… Tedy ve svobodě.
Nevracejme už se tam, kde nám bylo mizerně…

PS: Tento text jsem zde zveřejnila po dohodě s panem starostou Rakušanem nejen proto, že je mi obsahově velmi blízký. Můžete jej nalézt také na jeho FB profilu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

jozka napsal(a):

A toho ohybani demokracie si pan starosta vsimnul az ted? Libi se mi, kdyz nekdo procita. I kdyz je to az o dost let pozdeji...
11. 07. 2013 | 09:22

gaia napsal(a):

Lenin na lovu, to také byl pěkný článek, dokonce v čítance.
Stejný obsah, akorát jiné jméno.

Ušlechtilý moudrý politik si na lovu povídal s nosičem pušky.
Dnes na netu se svým poddaným.
11. 07. 2013 | 09:33

vico napsal(a):

Kolíne, Kolíne, stojíš v pěkné rovině /a místo Čecha ti starostuje Rakušan/.

Když TOP09 a Starostové se chtějí vyhnout Zemanově vládě, nechť hlasují příští týden o rozpuštění Sněmovny a necpou lidu obecnému svou jak rybí tuk všeobecně nenáviděnou vládu Nečase bez Nečase do chřtánu.
11. 07. 2013 | 09:36

Občan napsal(a):

Paní Vendlová,

Váš hrdina je ročník 1978.
K převratu došlo v r. 1989, kdy "hrdinovi" bylo cca 11 let. Proto by bylo vhodné vypustit alespoň tyto věty - "Taky jsme spolu chtěli utéct do Ameriky. Kvůli autům, žvýkačkám, fakt dobrejm hračkám a časopisu Playboy. Pak jsme se pohádali a Marian se rozhodl pro Japonsko… Nakonec jsme tu oba zůstali, protože přišel Listopad"

Nepřemýšlíte o posílení dopisovatelů edice "Večery pod lampu"? Služek přibývá a určitě by ocenily moderní sociální dramata typu "červená knihovna". Článek o statečném starostovi Kolína je jako debut v dané oblasti literární tvorby docela slušný.
11. 07. 2013 | 09:42

jozka napsal(a):

Obcan:

Proc ne? Byvaly Prvni Obcan jiz jako trilety bojoval proti Nemcum pri povstani...
11. 07. 2013 | 09:46

neo napsal(a):

Občan:

co nenormálního je na tom chtít v 11 letech auta,playboy, hračky a žvýkačky? Já zapomněl, vy jste nikdy nebyl 11 letý.
11. 07. 2013 | 09:58

Ives napsal(a):

"Že i přes zklamání z volených elit musíme akceptovat, že jsou námi zvolené". Souhlas, toto by se mělo tesat do kamene. Ale jako má mince dvě strany, tak i tady se musí jedním dechem dodat:"Volené elity jsou odpovědné svým voličům". Pak bychom tu neřešili frustraci voličů z vlád závislých ne přeběhlících a vytváření parlamentních stran bez mandátu voličů v průběhu funkčního období, na kterých stojí vláda. Takové mravy není povinen volič akceptovat a měl by proti nim velmi hlasitě protestovat!!! Doufám, že toto činil pan starosta v době svého učitelování a činí i dnes jako hlava města s politickým vlivem. Pokud ne, tak je na steljné lodi s těmi, které pranýřuje.
11. 07. 2013 | 09:58

Občan napsal(a):

Ještě by mě zajímalo, jak tohle pan Rakušan všechno stíhá:

Starosta města Kolín
Člen správní rady "Nadačního fondu Gymnázia Kutná Hora"
Předseda představenstva "Společenství vlastníků jednotek domu..."
Člen správní rady "Stipendijního nadačního fondu města Kolína v likvidaci"
Učitel němčiny na Gymnáziu Jiřího Ortena v Kutné Hoře
Člen krajského zastupitelstva Středočeského kraje (za STAN)
11. 07. 2013 | 10:00

Občan napsal(a):

neo napsal(a):
"Občan:
co nenormálního je na tom chtít v 11 letech auta,playboy, hračky a žvýkačky? Já zapomněl, vy jste nikdy nebyl 11 letý. 11. 07. 2013 | 09:58"

"Angličáky" se daly normálně koupit v hračkářství, a to vč. příležitostně importovaných originálů, tvůrčích hraček bylo na tehdejším trhu víc než dnes (jen to Lego se nekupovalo, ale shánělo), žvýkaček bylo xy druhů (vč. domácích, které dnes již vůbec neexistují) a že existuje nějaký Playboy, to jsem v deseti letech opravdu ani netušil.
11. 07. 2013 | 10:13

F.Srbek napsal(a):

Pan starosta může být bez obav. Vrátit zpět se prostě nelze. Dnešní potok už není ten včerejší, takže do včerejšího už nelze vstoupit. Nicméně ulynulých dvacet let uběhlo jako voda: To dobré je bráno jako samozřejmost a dlouhodobě neřešené problémy tíží stále více a více. Pohádky i lži o pravdě a spravedlnosti, prezentované v roce 90 se ukázaly jako účinné. Uspaly lidi na nějakou dobu. Každodenní starosti obyčejných lidí však vrátily obyčejné lidi na zem. Pevně usazené vládnoucí struktury se starají samy o sebe a v podstatě vytvářely a vytvářejí podmínky spíče pro bohatší úzkou vrstvu obyvatel než pro obyčejné daňové poplatníci. Je třeba "našim zastupitelům" a těm, co vládnou a rozhodují "našim" jménem vystavit účet. Ne proto aby byli kriminalizováni, ale pro to, abychom mohli jít dále, třeba i bez nich. Na křižovatce jsme v podstatě pořád.
11. 07. 2013 | 10:15

F.Srbek napsal(a):

Chybičky se vloudily:
- ne poplatníci ale poplatníky,
- ne spíče ale spíše.
Omlouvám se.
11. 07. 2013 | 10:17

neo napsal(a):

Občan:

nejde jen o angličáky, jde o AUTA ! tady jezdily maximálně volhy a žiguly, pak o Hračky a to nejen angličáky a americký žvýkačky, u nás bylo pedro a pár dalších.
když mě bylo 11 už jsme měli po revoluci a tak už byly k dispozici pornočasáky a videokazety. Vy jste se koukam spokojil se zadní stránkou katalogu Quelle :)
11. 07. 2013 | 10:19

Veronika Vendlov napsal(a):

Vico: kde berete tu jistotu, že předčasné volby něčemu zabrání...nezabrání a přesně jak je uvedeno v médiích, scénářů je několik. MZ je neřízená střela a vždycky bude.
11. 07. 2013 | 10:30

Michal Macek napsal(a):

veroniko

diky jako bych cet o sobe - sem taky 78 :)
11. 07. 2013 | 10:35

Občan napsal(a):

Njn, produkti potřebují v desti letech ke štěstí pornočasopisy, zatímco normální děti si hrají s hračkami a eventuálně zblble klikají na emzáky v počítačové hře.
11. 07. 2013 | 10:37

jozka napsal(a):

VV by radsi rizenou strelu?
11. 07. 2013 | 10:41

mor a cholera napsal(a):

veronikavendlova
A váš KS je střela řízená a vždy bude, že paní Veroniko ? Je daleko lepší mít presidenta, kterého někdo řídí, nařizuje jak má jednat a co má říkat.

To by byl president vašich snů, že ?
Jenom, že to ale není president, jen kašpar na něčích drátkách. Vašemu starostenskému hnutí by ale náramně vyhovoval.
To by se pak dělala politika, to by byla paráda.

Začínáte Kalouskovatět.
11. 07. 2013 | 10:44

vico napsal(a):

v.v. : O jistotě se dá mluvit v politice málokdy. O míře pravděpodobnosti však ano.

Pravděpodobný scénář, pokud se Sněmovna sama nerozpustí /a zkrátí tak současný stav na tři měsíce/ bude takový, že pravděpodobně Rusnok získá důvěru/viz zveřejněný průzkum v MFDnes, včerejší prohlášení Haška v Sobotkových zádech, Peaka, která si "počká" na programové prohlášení Rusn.-Zemanovské vlády a "volní radikálové", pro které je každý týden prodloužení parlamentní existence dobrý. I kdyby Rusnok důvěru nezískal/tipuji však, že ji získá/, bude stejně dál vládnout v demisi. Že to takhle Zeman potáhne až do příštího května, je skoro jisté.

Všechno jde, jak Zeman zamýšlel.Jediná věc, která ho rozčílila, je prohlášení Sobotky, že by ČSSD měla zájem o menšinovou vládu. Neuvěřitelně sprostá reakce kancléře Mináře je toho důkazem.

Ale dělejte, jak myslíte. V marastu, který nastane, budete tratit i vy. Kam se nakonec přikloní běžný občan toužící po klidu a pořádku svědčí poslední žebříčky oblíbenosti politiků.

Bůh s vámi.
11. 07. 2013 | 10:49

histryore class napsal(a):

Občan

A běžně v jedenácti řídí AUTA. Jen to musí být světová značka Porche, Mercedes, Volvo nebo podobně.

Že s tím ztrácíte čas.
11. 07. 2013 | 10:50

Hloupý Honza napsal(a):

to PS to vystihuje... můžete nalézt na FB profilu.

Většina zdejších autorů si už začíná plést blogy s Facebookem. Ať už nevědomě, či záměrně (prezentace vlastních podnikatelských aktivit) se v tomto prostoru aktuálně.cz snaží podílet s ostatními o informace ze svého žití. Samozřejmě to nejsou standardní FB novinky a události z ranku každodenního závislého uživatele tohoto serveru typu, že právě přišel z práce a chtěl by se se všemi svými přáteli podělit o fotky nového soustruhu, který mu v dílně přidělili, nicméně v případě některých zdejších "blogerů" se jedná o sdělení sice kultivovanější, ale prakticky téže hodnoty.

Pan Burian nás informuje jak si koupil nový klávesový nástroj a jede se synkem turné po Moravě, paní politička Vendlová nás seznamuje s filmy z nějakého festivalu atd..

Chápu, že je obtížné vymanit se z područí svého ega a psát o něčem jiném, je to vždy i obtížnější, nadto dát obsahu i nějaký širší přesah, nemluvě o pointě, nějakém hlubším smyslu a celkovém přínosu, ale to pak mohou psát opravdu všichni a jediným předpokladem proč tak mohou činit, je že jim to aktuálně.cz umožnilo, neb se zrovna nacházejí v nějaké politické partaji, anebo se stali jinak veřejně "známými", třeba tím, že ten onen z té partaje se stal jejich partnerem. Denně nás média zásobují "moudry" našich politických elit, jejichž jedinou odborností je stranická příslušnost a umění mluvit dlouho o ničem a kteří by se jinak v "normálním životě" stali úspěšnými členy armády nezaměstnaných, když i sami novináři slouží pouze jako nakřáplé reproduktory těchto "mouder" bez špetky argumentační odbornosti, a celkové je mysl celého národa obrušována nablýskanými polopravdami, hloupostmi tvářícími se vznešeně a veskrze zbytečnými informacemi, jež jsou více škodlivými, než k užitku.

Od političky byť třebas ještě lokální, bych čekal trochu více než jen jakési osobní pocitové recenze nějakých filmů z nějakého filmového festivalu, či zveřejňování curricula vitae nějakých svých soukmenovců, čekal bych třebas, že se zamyslí, jak je nějaký festival financován ze strany státních podniků a jiných veřejných zdrojů, neb se jedná toliko o prachobyčejný podnikatelský záměr v rukou několika osob, schovaný pod roušku jakési podpory ctihodné kultury, ptal bych se na co konkrétně se tyto veřejné peníze vynakládají, co přesně mají "sponzorovat", jestli desítky lahví šampaňského v Becher´s baru pro "vyvolené" nebo značkový oblek pana festivalového prezidenta, atd, ale chápu, že pídit se po takovýchto informacích a především vůbec jim rozumět, je pro většinu politických mluvků prakticky nemožný a nadlidský úkol, stejně jako pro většinu prostomyslných novinářů. Není proto nic jednoduššího, než napsat ve stylu FB "událostí", byla jsem v kině na tom a tom filmu.
11. 07. 2013 | 10:52

neo napsal(a):

Občan:

ty voe nekej že jste za komanče měl v 11 počítačové hry.

Víte pane produkte STB, já vám to napíšu zcela srozumitelně.
Kluk v 11 má rozličné zájmy, tj počítačové hry, hračky, fotbal aj sporty, četbu a taky porno.

Abyste to pochopil i vy, když někdo dělá jednu činnost, neznamená to, že nemůže dělat i další.
11. 07. 2013 | 10:53

neo napsal(a):

jozka:

předpokládám, že ten multinick jsi ty.

Ne nejde o řízení, jde o koukání a hraní.
ty sis nikdy nehrál s autama? Neprohlížel si jejich fotky?
11. 07. 2013 | 10:57

rejpal napsal(a):

neo
V roce 88 už to možné bylo několik let. Byly primitivní, grafika jednoduchá, nebyly na PC, ale na různých vzájemně nekompatibilních počítačích, které leckde byly už krátce po roce 1980 (v našich laborkách byly HPčka už v roce 1981 (to se muselo ještě programovat), ale už asi o dva roky později byl počítač s monitorem, kam se daly nahrát hotové programy, včetně těch her. Z kazet, později z velkých pružných disket (tuším 5"). A pak přišly Slušovice a jejich počítače, to se stále ještě psala osmdesátá léta.
Nadšení bylo stejné jako dneska, jen je to teď hezčí, pestřejší a víc to umí.
11. 07. 2013 | 11:26

mb napsal(a):

veronikavendlova napsal(a):
Vico: kde berete tu jistotu, že předčasné volby něčemu zabrání...nezabrání a přesně jak je uvedeno v médiích, scénářů je několik. MZ je neřízená střela a vždycky bude.
11. 07. 2013 | 10:30

veroniko to je falešný, zavádějící ( Kalouskův ) argument ...

ted se zase 101 lepila na poslední chvíli ( viz. lavírující Peak ) ...

takže Zeman se nemusí řídit 101 podpisy sháněnými podivně a na poslední chvíli ...

ale vyhraje li čssd suverénně volby ( v což doufám ) ... ZEMAN SI NEBUDE MOCI DOVOLIT IGNOROVAT VÍTĚTSTVÍ NEJSILNĚJŠÍ STRANY A JEJÍHO LEADRA ...

ten Kalouskův argument je falešný, ale dobře se mu hodí do jeho politické hry ( spojit se se Zemanem a oslabit sociální demokracii), navíc je to argument vděčný, protože to po něm lidé ( jako třeba i vy) opakují ...

hezký den ...

/ samozřejmě že nejčistší řešení je rozpustit sněmovnu ... ale to top nula devět ani ods nepřipustí ... protože se jim to momentálně nehodí .../
11. 07. 2013 | 11:31

neo napsal(a):

rejpal :

o tom nepochybuji, ale Občanovi bylo 11 někdy kolem 70 roku.
11. 07. 2013 | 11:33

rejpal napsal(a):

neo
No jo, když mi bylo jedenáct (1965), nejvyspělejší počítač, který jsem znal, byl dřevěný a říkalo se mu počitadlo. Logáro jsme sice doma měli, ale používat jsem to neuměl. Jen se mi tam líbila ta spousta číslíček a šoupátko.
11. 07. 2013 | 11:40

jozka napsal(a):

neo:

tak to predpokladas blbe, nevim, proc bych si mel kvuli tobe porizovat vic prezdivek, nefandi si tolik.

Mimochodem, jeden by rek, ze po tom, jak ses vycajchnoval pod Horvathem, das si nejakej cas voraz. Evidentne nestacis ani na tohle.
11. 07. 2013 | 11:47

Maximus napsal(a):

Občanovi

Skoro se Vám divím, že reagujete na zdejší pseudopravicové odborníky na vše a také na chráněnce zdejšího cenzora. Jak jsem si ráčil všimnout, tak už reagují agresíně a vztekle
kolem sebe kopou. Neberu si servítky ani mezi některými podnikateli, kteří jsou pravověrní až na půdu a když někteř vyjedou na Zemana a současnou politickou situaci, tak vždy se jich zeptám s úsměvem něco v tom smyslu, hele a ty si myslíš, že Kalousek a spol. to dělali dobře a měli nějaké pozitivní výsledky? To na ně platí a ihned rozpoznám podle jejich reakce a odpovědi, zda je to jen trochu neinformavaný milec pravice bez dalších jiných znalostí z politiky a ekonomie, pak je tu část lidí, kteří moc dobře vše sledují a chápají, ale patologicky nenávidí levici, odbory a vše co s tím má něco společného a ješte jsou tací, kteří v tom bordelu doslova jeli a profitovali z toho, ti jsou nejnebezpečnější. Když se mi snaží nasadit nálepku levičáka či dokonce komunisty, tak je musím upozornit, že jen nechci kapitalismus a demokracii české verze a že bych si přál tu co je ve vyspělých západních zemích. Tohle a ješté další argumenty na ně platí.
No a pani autorka a celá parta "starostů" se spoluvládnutím zejména s Kalouskem na tomto tristním stavu naší země samozřejmě podíleli. Paní autorka uvedla, MZ je neřízená střelaa, ovšem je tomu právě naopak, on dělá vše racionálné a promyšleně a jak by řekl šachista, myslí na více tahů dopředu a umí odhadnout více variant vývoje politických dějů. Zatím z některých lidí nové vlády nejsem nadšený a zejména to platí pro Fišera, ale možná, že to byla jistá kompenzace pro jistou vládnoucí elitu od peněz, aby na ně neútočili, funkce ministra financí totiž není jen o penězích. Málem jsem se zakuckal smíchy, když na vedlejším blogu Zuzanka Roithová, dlouholetá členka EFI tj. European Friends of Israel, na něj trochu zastřeně útočila.
MZ desetiletým odstupem od politiky hodně získal, sledoval vše z odstupu a zároveň se nezamazal, takže vlastně Špidlovci mu velmi pomohli, tím, že ho tehdy u volby prezidenta podrazili.
Mějte se a pěkný den všem.
11. 07. 2013 | 11:48

neo napsal(a):

jozka:

ok. Jsem rád, že to nejsi ty.

co se týče Horvátha, nemám důvod si dávat voraz, psal jsem jen své postoje k rasismu, který je mi odporný.
11. 07. 2013 | 11:49

histryore class napsal(a):

jozka napsal:

Mimochodem, jeden by rek, ze po tom, jak ses vycajchnoval pod Horvathem, das si nejakej cas voraz. Evidentne nestacis ani na tohle.

Tak to máte pravdu. Z toho táhla estébátština na sto honů.
11. 07. 2013 | 11:58

Ferda napsal(a):

"Lidé zůstanou lidmi, zlými zvířaty, která jsou nejméně nebezpečná tehdy, když jsou ve volné přírodě… Tedy ve svobodě."
Pokud takto chápe autor lidi kolem sebe, pak jsme tam, kde jsme. Zajisté vyznává i poučku, že se "každý má starat sám o sebe". To i jen část zvířat se takto chová. Na mě autor působí jako vlk, který se umí spoustou funkcí a i třeba tímto vysloveně tuctovým propagandistickým příspěvkem zabezpečit, aby neskončil pod mostem. Pak by se na ten toaleťák a banány mohl jen koukat.
11. 07. 2013 | 11:59

DF napsal(a):

Vzkažte autorovi paní Vendlová,
že má v textu logickou chybu a to zásadní:
1) "pokoušel jsem se jim vysvětlit, že dnešní doba je tou nejšťastnější, kterou tenhle národ kdy prožil."
2) "Pokoušel jsem se mladým předat nepředatelné – zkušenost".

Proto, říkají znalci klínových písem, patří postesk "mládež je střešná, nemravná, úpadek nevyhnutný" mezi nejstarší texty dochované lidstvem.

Z uznání rozporuplnosti plyne, buď: a) nemusíme nutně žít v nejšťastnější době nebo: b) autor je špatný učitel - předvatel nebo: c) ještě něco jiného.
11. 07. 2013 | 12:02

Občan napsal(a):

Maxime,

zdravím a ubezpečuji Vás, že to beru s nadhledem :o))
Ono je totiž docela zábavné sledovat, jak se produkti samonas...tartovávají a jak se zaplétají do svých bludů, přičemž jejich agresivita roste, až se stávají běsnými.

Neo se zdá být značně frustrováno a patrně to nebude jenom pádem jeho milované korupice. Kdoví, jak se to teď má s jeho "analyzováním"...

Ad Fischer - já se obávám, že... řekněme, že působí Zemanova velmi temná stránka, o níž se marně pokouším už víc než 10 let něco zjistit. Že existuje, je nesporné; ale CO to je, to je záhada.
11. 07. 2013 | 12:17

dříve čtenář napsal(a):

Kája Mařík? Ne. Rosamunda Pilcher? Ne. Že by Zápotocký? Ne ten by nepsal ty ku.vy. Tak tedy novinka?
11. 07. 2013 | 12:34

neo napsal(a):

Občan:

Občano, já nejsem frustrován, nejsem vy. Ale taky bych byl nasranej na celej svět, kdybych nic neuměl a skončil doplňováním pytlíků do regálů jako vy.

Neodpověděl jste, měl jste nebo jste neměl počítačové hry v 11 letech?
11. 07. 2013 | 13:51

Jan Novák napsal(a):

Volby nic neřeší, je to pouhé divadlo pro lidi. Tento systém kapitalismu je vyčerpán a zjevně není schopen zásadní problémy lidstava a je jednoznačně nefunkční. V tomto státě je možné už snad všechno. Stačí si projert zprávy. Exekutoři řádí jak černá ruka, z katastru mi kdokoliv může zabavit nemovitost, zaměsdtanavatel s člověkem jedná hůř než s dobytkem. vraždění na denním pořádku, kmotrové, takové kvality, že by ti Al caponové by jenom bledli.
11. 07. 2013 | 14:33

Dumpling napsal(a):

"pokoušel jsem se jim vysvětlit, že dnešní doba je tou nejšťastnější, kterou tenhle národ kdy prožil. "

Pěkný budovatelský étos.
Dotyčný výrok ovšem není nový Před vámi jej vyslovili dva prezidenti: Antonín Novotný r. 1960 a Václav Klaus r. 2008.

Autorka dělá, jak čtu v jejím profilu, Nagyovou panu Gazdíkovi? Pozor, koho úkolujete, paninko! Může být nebezpečné.
11. 07. 2013 | 14:38

Bijte je, nicte je, palte je.... napsal(a):

Neo. Obcan v 11 chodil na schuze pionyra a vsichni ktere znal taky. O to uz se postaral...
11. 07. 2013 | 17:10

Bijte je, nicte je, palte je.... napsal(a):

P.S. Soudruhu obcane, ja napriklad za komaru nemohl sehnat poradny barvy na modely letadel. Cim to? Asi jsem blbe shanel, co?
Blby bylo, ze nebyla ani kulatina na drzatka mavatek. Mavatka byt musela a povinnost sehnat madla presla na rodice...
Si pamatuj, soudruhu Obcane, kdybych ja mel byt rodic, co zase shani madla mavatek, prvni, ktere bych sehnal, bych ti narval vis kam...
11. 07. 2013 | 17:15

gaia napsal(a):

Kvůli autům, žvýkačkám, fakt dobrejm hračkám a časopisu Playboy.
není ten starosta nějak jednoduchý?

Měl by učitel navádět děti ke konzumu a poplivat vše, v čem ten konzum nevidí?

A co je to to Fakt dobrý hračky?
11. 07. 2013 | 18:57

Marek napsal(a):

Tedy to jsou žvásty.Pan starosta byl za komoušů dítě a bude tady kázat co bylo špatně a jak je dnes ok.Takový lidé jsou fakt mimo realitu nebo si vymyšlí a papouškují co kde slyšeli od kovaných buržoustů kteří tento stát dokonale rozkradli a přivedli na buben.Svoboda je dávno v hajzlu,protože tolik policajtů státních,obecních,soukromých,tajných co je dnes o tom se Husákovi a jeho STB ani nesnilo.Šmírujou lidi na každém kroku a běda těm co mají jiný názor.Demokracie v tomto režimu již dávno vymřela.Vládne tady mafie bezcharakterních maniaků.Naštěstí si to již většina obyčejných lidí uvědomuje.Tedy kromě takových starostů jako je tento který snad ani neví,že pár lotrů už skončilo v kriminálu.
11. 07. 2013 | 22:13

Targus napsal(a):

To Veronika endlová:

Jste to kapánek s tím Rakušanem a jeho tetkou přehnali, ne? Uprdlíci - pardon - uprchlíci z r. 68 byli, pokud je mi známo, amnestováni nebo tak něco. Dále byli dost těžko postižitelní, pokud získali nové občanství. Každopádně, první borci se tu zjevili beztrestně po deseti letech. Tedy je fakt, že pouze ti, kteří měli na cestu. Pamatuju si to docela dobře, protože jsem vycházel ZŠ a kamarádka mojí tetky se k nám dovalila s kufrem jak barák a nadělovala dárky. Na mě zbyla slušně vyvedená atrapa koltu - kapslovky. V patnácti dost blbý dárek, ihned jsem to směnil za značně ojetou LP Deep Purple In rock.

Další cinty nemá smysl rozebírat. Snad jen poznamenat na konto vašeho prohlédnutí - pozdě, ale přece. Těžce se rozkrádalo od samého počátku, ne až poslední dva roky.
11. 07. 2013 | 22:53

Targus napsal(a):

To: Bijte je, nicte je, palte je

Nekecejte, vy jste nebyl schopen kupit unicolky? Kde jste bydlel? V pralese Boubín? Mohl jste použít přírodní barviva, v knížkách E. T. Setona je plno návodů, jak na to.
11. 07. 2013 | 22:55

siven napsal(a):

Veronika pravila: "kde berete tu jistotu, že předčasné volby něčemu zabrání...nezabrání a přesně jak je uvedeno v médiích, scénářů je několik."

Amen.

Předčasné volby ničemu nezabrání, včasné volby za rok taky ne.

Jistotu bereme v nejlepším možném scénáři z těch několika:

Zrušme volby, které ničemu nezabrání a nastolme doživotní vládu strýce Kárla.

Pak bude teprve Veronika spokojená.
11. 07. 2013 | 23:22

Občan napsal(a):

Bijte je, ničte je...,
to jste měl smutné dětství.
My jsme si vyráběli mávátka ve škole při výtvarce. Z krabice od bot se vystřihlo kolo s kulatou dírou na držení, omotalo se krepákem a z téhož krepáku jsme si nastříhali i mávací cancoury.

Mávátka se štanglí jsme někdy fasovali ve škole, ale museli jsme je vracet a to byla průda. A jinak bývala běžně k dostání v papírnictvích - ale málokdo byl tak blbej, aby si je kupoval.

Unicolky jsem kupoval v modelařině a nepamatuju, že bych je někdy sháněl. A mívali je i v normálních papírnictvích. Ovšem Revellky nebo Humbrolky, to byl jinej level. To jsem i párkrát v podstatě nocoval před Domem techniky mládeže, co býval na Národní, abych byl ve frontě vepředu a dostal ty odstíny, které jsem potřeboval.
12. 07. 2013 | 14:41

Občan napsal(a):

Targu,

mohli sem - ale jen ti, co tu neměli kriminální škraloup nebo dluh za vejšku. A protože škraloupářů a dlužníků byla většina, jezdilo k nám na návštěvy málo emigrantů. Jenže to by nekonvenovalo "Světu podle V.V." a tak si to musela trošku zdramatizovat :o))
12. 07. 2013 | 14:48

TAKTAK napsal(a):

Čistotu je možné snadno udržovat.Ale ta špína, která se nám všem a všude do životů vedřela,ta je jako kominíček z vánoční pohlednice.Kýčovitá, nesmytelná a strašně ničí obyčejné životy, ty jsou jen podložkami pro bagančata špinavců řídících traktor celospolečenké produktivity do záhuby.Příliš si čichli k moci a její aroma je oslepilo a změnilo na stvůry.To nechtěl nikdo, kdo se odvážil podpořit změnu systém.Kamufláž ovšem přerostla do obludných rozměrů.Pastouška bývalého režimu se otřesy změnila na ruiny ohrožující její obyvatele, kteří se nestačili vzpamatovat natolik,aby se pohodlně opeřili pro léta budoucí a smečka hladových škubanů se vydala na dostupné a nikým nechráněné veřejné prostory s lukrativními nabídkami pro protřelé darebáky.Dokázali lidi zblbnout kecy o demokracii,zatím vládla anarchie a rostoucí hlad upírů.Čím víc se napájeli,tím byli drzejší.Jmenovat je není třeba, jsou mezi nejmovitějšími světa a pořídili si suity podporovatelů.Za drobky z jejich stolu jsou ochotni popřít jakoukoliv lidskost a spolupatřičnost k celku.Je dobře, že se našli odvážlivci to obří hnízdo škůdců připravit k likvidaci,ač je možná vede jen touha po střídání stráží.Jen by neměl být občan natolik bohorovný a nezúčastněný,aby si nepřihřál polívčičku ve vlastním zájmů svých 90% skromných spoluobčánků.
13. 07. 2013 | 13:37

Marie 2 napsal(a):

Mě se líbila obhajoba Nečase,lidé co jsou teď ve vězení,že to ničí životy jim i celým jejim rodinám...
a co životy občanů co jim vytunelovali továrny,co skláři na Severu,tam pracovali celé rodiny,ty nebyli nešťstni ...
mohla bych pokračovat,ale jistě každý má a zná někoho kdo přišel o práci,tak o čem je řeč,ať pocítí co sami podporovali,ať prožívají co jiní museli prožít.Hlavně ať se vše dotáhne do konce.
13. 07. 2013 | 15:34

Veronika Vendlov napsal(a):

Vico: ano, máte pravdu, každý bude nějak tratit, ať je vláda ta, či ona.
15. 07. 2013 | 12:23

Veronika Vendlov napsal(a):

Pro Hloupého Honzu a jeho koment z 11. 07. 2013 | 10:52: oba dva máme svoji možnost volby - já o něčem napsat a nebo nepsat a Vy to číst a nebo nečít. Naštěstí pro nás oba. Na A.cz mě vyhovuje, že pokud dodržím kodex blogerky, mohu psát prakticky cokoliv o čemkoliv. Třeba o tom, že mě bolí záda... Vidím to tak - píšu proto, že mě to baví a ne proto, abych se někomu zavděčila. Komentáře si navíc od jisté doby neberu osobně. Ať napíšu, co napíšu, jsem zpravidla "nepřítel státu". Pan starosta je jen o trochu mladší,než já. Zajímalo mne, jaké budou komentáře některých zdejších frustrátů a rozhodně mě nezklamaly. Jsme silná generace, žádné děti, je to hodně i v našich rukách....Uvidíme.
15. 07. 2013 | 12:32

Veronika Vendlov napsal(a):

Ferda: fakt "názor" hodný chlapa....jděte a zkuste uspět ve volbách v tak velkém městě jako je Kolín, nebo v malé vesničce. Pak by Vás ty "chytré" kecy přešly!
15. 07. 2013 | 12:34

Veronika Vendlov napsal(a):

Marek: měl byste se jít léčit....:-(, stačilo by jít na Čtyři dohody....
15. 07. 2013 | 12:37

Veronika Vendlov napsal(a):

siven: ne, nebudu. Jsem pro panašování, ale už se to asi nestihne. Škoda. To je asi jediná z variant změny volebního modelu, která by mohla mít smysl.
15. 07. 2013 | 12:38

s7fHLDYOp napsal(a):

So sweet! You have lots of variety to your snsisoes all the pictures from the same session have a different emotion. It's making me want to fall in love all over again.
23. 08. 2013 | 12:33

1f3F7Ov2 napsal(a):

I am interested in<a href="http://ggoazplplbp.com"> hiinrg</a> u as a gift for my wife for Christmas in the month of February possibly was wondering if u could get me pricing info and more information on availability etc. Thank You
24. 08. 2013 | 15:36

5ka1HDOZW napsal(a):

I am sitting here crniyg tears of happiness! Those pictures truly capture that family, which is my family too. I love all of those pictures & see how hard it was for you to choose. You are a very talented photographer! http://jflrxlr.com [url=http://rchljvssbi.com]rchljvssbi[/url] [link=http://xfskqtissw.com]xfskqtissw[/link]
26. 08. 2013 | 13:50

ZzeH6xNadkIh napsal(a):

Emine - Wow! These pictures are <a href="http://wljylg.com">amiznag</a>! They all came out great. The black and white ones have always been a favorite of mine. Christy you look great! Best wishes to you and Rob. Love you! Emine
28. 08. 2013 | 21:13

ALbOhsDFFNMQ napsal(a):

hey right now there i found your web site searching acsros the web. I wished to say I love the appear of reasons for here. Maintain that up helps you to save for certain. http://bqozpbhqkl.com [url=http://ezkjikddhm.com]ezkjikddhm[/url] [link=http://nfocwvua.com]nfocwvua[/link]
06. 09. 2013 | 18:06

lxijthinqx napsal(a):

@Bangjo : l’auteur a lu Boulbet. http://www.emtvalencia.es/video/donde-comprar-cytotec-en-buenos-aires.html Ces « armees » etaient encadrees. http://www.emtvalencia.es/video/donde-comprar-viagra-femenino-chile.html Quand on en plaisante. http://www.emtvalencia.es/video/nexium-costa-rica.html Numero 8 : Le retour du chevalier noir (et rose).
21. 12. 2013 | 22:28

vrdgcrraix napsal(a):

Pour situer le coup de force de ce dispositif. http://afroditi.uom.gr/emas/a-viagra-receptfritt.html je peux a peine acheter des pates. http://afroditi.uom.gr/emas/a-online-apotheke-schweiz-viagra.html alors base a Bangkok. http://afroditi.uom.gr/emas/a-kob-af-cialis.html samedi 28 juillet 2012 a 07h58.
15. 01. 2014 | 11:07

zzmmudqltf napsal(a):

Il y a quelques mois. http://www.master-r3i.fr/a-viagra-apotheke-berlin.html ses pieds abimes saignent. http://www.master-r3i.fr/a-kob-af-cialis.html pour moi ou mes collegues. http://www.master-r3i.fr/a-basta-zithromax-pa-natet.html Charles Malik (Liban).
18. 01. 2014 | 15:21

elruervroz napsal(a):

Avec des larmes plein les yeux. http://www.luarasi-univ.edu.al/a-hvor-skal-jeg-kobe-viagra-da.html Extremement craint par tous ses adversaires. http://www.ciccarelli.it/a-kop-viagra-apotek-da.html Le discours indirect http://www.ciccarelli.it/b-wo-kann-man-viagra-billig-kaufen-da.html Quatrieme episode : CQFD.
12. 05. 2014 | 03:07

uuelykpybi napsal(a):

Mais il manque tout le volet therapeutique http://www.asse.org/p.php?p=e-come-acquistare-cialis-generico-it L AP-HP reste-t-elle une grande privilegiee ? Non http://www.asse.org/p.php?p=a-vente-lamisilate-fr L estime de soi se trouve renforcee http://www.asse.org/p.php?p=e-sildenafil-pas-cher-fr Alors que ce n est pas de cela qu il s agit
03. 06. 2014 | 07:22

ptteutxiyx napsal(a):

C est la principale difference http://www.intermife.fr/page-e-cialis-sverige-snabb-leverans-sv.html Ce qui revient a plus de 8 fois le tarif Secu http://www.intermife.fr/page-e-sildenafil-en-ligne-fr.html Intervention de Philippe Jaury au colloque sur http://www.intermife.fr/page-e-billig-viagra-sverige-nb.html Direction le deuxieme etage
11. 06. 2014 | 08:00

gmcuhcgtud napsal(a):

Cela depend des cas http://lucionmedia.ca/page-e-ou-acheter-viagra-generique-fr/ Un tout petit desequilibre suffit pour grossir http://lucionmedia.ca/page-a-kamagra-in-der-apotheke-erhaltlich-da/ Martine Aubry n a jamais siege au CPA http://lucionmedia.ca/page-e-comprare-cialis-originale-online-it/ A condition de trouver l argent pour cela
12. 06. 2014 | 19:03

ebcmibhaem napsal(a):

Epinglant une obsession de M http://lucionmedia.ca/page-e-acheter-roaccutane-sur-internet-fr/ Cette lecture est egalement critique http://lucionmedia.ca/page-a-var-koper-man-viagra-i-sverige-sv/ On y paie en bitcoin , une monnaie virtuelle http://lucionmedia.ca/page-a-acquistare-cialis-generico-con-postepay-it/ Seul l allaitement est contre-indique
14. 06. 2014 | 04:09

kznshfjjna napsal(a):

Restait a en etablir le montant http://lucionmedia.ca/page-e-propecia-pris-apoteket-nb/ coli ou de bacterie intestinale http://lucionmedia.ca/page-e-doc-morris-apotheke-cialis-da/ Tabac 16 % des eleves de 3e fument quotidiennement http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-piller-apotek-da/ Ces attentions sont tres appreciees
14. 06. 2014 | 15:55

jwaryxyyap napsal(a):

Elle le pense toujours a 47 http://lucionmedia.ca/page-a-viagra-pfizer-apotheke-preis-da/ Mas ? , a-t-il argue aupres de la cour http://lucionmedia.ca/page-e-viagra-pris-fille-sv/ Je n’utilise plus de medicaments http://lucionmedia.ca/page-a-generique-priligy-fr/ Mon metier, c est de m occuper des autres
15. 06. 2014 | 01:16

bufensyycc napsal(a):

Elle plaidait pour un systeme unifie http://lucionmedia.ca/page-e-dapoxetine-en-ligne-fr/ Certains viennent du fin fond de l Allemagne http://lucionmedia.ca/page-e-propecia-generique-risque-fr/ Le cendrier se remplit http://lucionmedia.ca/page-e-cialis-farmacia-en-madrid-it/ Une pratique bien reelle et tout autant interdite
15. 06. 2014 | 14:05

hzhymdskbo napsal(a):

Les membres de ma famille ne se soulagent pas ainsi http://lucionmedia.ca/page-e-comparatif-vente-viagra-fr/ Aujourd hui ce n est pas le cas http://lucionmedia.ca/page-e-acquistare-viagra-online-reato-it/ Cela sera l IVG http://lucionmedia.ca/page-a-www-viagra-cialis-apotheke-de-da/ En revanche, elles perdraient le statut de fonctionnaire
15. 06. 2014 | 22:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fábri Aurel · Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chlupáček Ondřej · Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kohoutová Růžena · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kopeček Lubomír · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Paroubková Petra · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pilip Ivan · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Soukup Ondřej · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy