Autolety sněhem

19. 01. 2010 | 01:18
Přečteno 4083 krát
Zdravím všechny, komu v neděli 17/1/10 nezbylo, než sednout za volant a přesunovat se odněkud někam autem. Tak schválně, kolikrát jste chtěli zatočit a jeli rovně? Kolikrát se Vám auto roztančilo na sněhu? Kolik kolizí jste cestou potkali?

Řídím moc ráda, byly doby, kdy jsem ročně najela kolem 30 tisíc km po celé zemi. Bourala jsem 2x. Jednou to byla taková malá kolize z vlastní viny s urvaným zrcátkem kdesi u Chlaponic v začátcích mého řízení. Podruhé mě smetlo auto zprava asi před pěti lety, v noci cestou z práce… pán zabloudil a zapomněl mi nějak dát přednost. Ale zranění žádná, jen mi po tom nárazu trochu bušilo srdce…

V neděli stál při mně anděl, možná že ne jen jeden. Nějak mi nedošlo, že to fakt klouže a tak jsem pěkně „vyplachtila“ ze zatáčky, kde už naštěstí po všech bouračkách ubylo poměrně hodně stromů. V momentě, kdy mi došlo, že nemá smysl dělat nic, kromě držení volantu, mi hlavou problesklo jen, že mě holt z toho příkopu někdo vytáhne. Paradoxní byla situace v tom, že přede mnou jeli v autě mí rodiče a viděli ten sněhový oblak ve zpětných zrcátcích – v přímém přenosu. A jak bylo všechno zaváté a já letěla rychle, auto doplachtilo příkopem, trochu jsem stočila volant a naprosto suverénně se vrátila na silnici, zlaté auto, měla jsem kliku!

Celou cestu, která trvá běžně 45 minut, jsem jela dvě hodiny. Vykašlala jsem se na dálnici Mladá Boleslav Praha, ta mi přišla ideální leda tak pro sebevrahy, ale jet okrskama, zase nebyl tak dobrej nápad. Celkem 2x jsem prostě nezatočila a „plachtila“ rovně. Malá rychlost, opatrnost nás všech na silnicích a prašan, byla taková optimální kombinace toho, jak se v neděli nezabít. Jen jednou mi zatrnulo, když jsem ve tmě v hustém sněžení v dálce viděla blížící se jedno světlo v domnění, že je to motorka. Bohužel to bylo auto, takže moc nechybělo a bylo zase po zrcátku… Toho řidiče bych vytahala za uši. Možná to nevěděl, ale tohle mě štve a stává se poměrně často.

Vloni jsem na starém letišti trénovala smyky. Pořád to na sněhu ale moc neumím, nicméně letos jsou výborné podmínky na trénink. Doporučuji ho všem, protože je dobré vědět, jak se auto chová. A je taky dobré vědět, jak se při kolizích chováme my sami. Na vlastní kůži jsem zažila, jak kamarádka v kolizi pustila volant a zakryla si rukama oči….co dělala s nohama nevím…a radši jsem se neptala.

Dnes posílám pozdrav všem ohleduplným řidičům a přeju jim, když už se snad něco za volantem přihodí, ať to odnesou jen plechy.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Michal Macek napsal(a):

zaplat pan buh ze se ti nic nestalo!
19. 01. 2010 | 01:39

george napsal(a):

Vybíráte auto podle stylu a barvy kabelky? Toto je na šňůru připojit do zásuvky elektro a nabít a 150 koní to má taky. Nechci auto! Jezdím taxi.
http://chciauto.blogspot.com
19. 01. 2010 | 05:33

Ládik napsal(a):

No nevím. Já jezdím 40tis.ročně (posledních 20let) a bouračka žádná. Prašan na cestě je bezpečný (vlastně každý povrch pod -1°C), nebezpečné je "mýdlo" a čerstvý sníh kolem nuly. Řetězy, lopatu a rukavice nevozím od května do října. Zato uzávěrku diferáku a lano vozím celý rok.
19. 01. 2010 | 07:26

jozka napsal(a):

Ja teda nevim, ale ze by to v nedeli nejak extra klouzalo...
19. 01. 2010 | 08:02

Eliška II napsal(a):

Neděle 18.1.09 a jakou to má souvislost s nedělí, respektive včerejškem? De javu?
Jinak se u nás jezdilo v pohodě.
19. 01. 2010 | 08:21

Veronika Vendlov napsal(a):

Zdravím, jojo, je to trochu blog o ničem, ale jsem ze všech společensky závažných témat mírně znavena a tak odpočívám v letech mimo! :-)

Mimochodem, po shlédnutí AVATARA, je potřeba si uvědomit, že žiju na Zemi a ne na Pandoře... :-)
19. 01. 2010 | 09:05

neo napsal(a):

Pani Vendlová,

lepší je nevyjíždět a pokud je to nutné, tak jet pomalu a bezpečně. To, že to fakt klouže neni žádná novinka, když čerstvý mokrý snížek přimrzne.

Jinak už znám dost lidí, co by raději žilo na té Pandoře:)
19. 01. 2010 | 09:15

Veronika Vendlov napsal(a):

Ládiku, prašan je ok, ale led pod ním je na nic.

Jožko: v Autrálii to neklouže, to je pravda.

EliškoII: spletla letopočet... :-)

prostě tohle je fakt dobrý rok... :-)
19. 01. 2010 | 09:36

Veronika Vendlov napsal(a):

Jasně neo, jasně.

Já k těm, co by raději žili na Pandoře, zcela jistě patřím též...
19. 01. 2010 | 11:05

Mc Cali napsal(a):

Jízda na sněhu je radost které se mě ne každou zimu dostává.
19. 01. 2010 | 13:01

Eliška II napsal(a):

Veroniko, nejenom letopočet, ale i datum, v neděli bylo 17. 1. :-))
19. 01. 2010 | 14:37

jozka napsal(a):

Veroniko, jak je v Australii nevim a je ni to sumak, ja mluvim o sirsim podVodolci.
19. 01. 2010 | 14:46

Karel Mueller napsal(a):

Veroniko,
Vy jste jela starou trasu? No, úsek Stará Boleslav - Benátky musel být zážitek :-).
19. 01. 2010 | 15:29

Veronika Vendlov napsal(a):

Eliško, tak to jsem pěkně zmatená! :) Díky.
19. 01. 2010 | 15:45

Veronika Vendlov napsal(a):

jožko, to je blbost, úplná, vžyť od Břežan to byl masakr...no nic.
19. 01. 2010 | 15:46

Veronika Vendlov napsal(a):

Karle, spíš od Brandýsa vpravo do polí směr Kostelec atd. Prvě jsem zvažovala jet na Mělník, ale to by asi bylo příliš... :-)
19. 01. 2010 | 15:50

Targus napsal(a):

To Veronika Vendlová:

Já teda fakt nevím, co jste tímto blogem chtěla říci. Psát někam, že jsem dřevo - no nic.

Pokud máte ráda adrenalin, vypravte se po ose v tomto čase někam na Sibiř, třeba do Nižného Tagilu. Garantuji Vám, že pokud se vrátíte, budete mít auto tzv. v ruce.
Pokud jste na to měkká, poohlédněte se v okolí, kde je široká a rovná plocha a dostatek vody. Ideální je k tomu rybník, přehrada, hřiště s přívodem vody. V zimě si tam nastříkejte 100 x 100 m ledovku a můžete začít. Tak za tři čtyři zimy možná budete něco umět. Za dvacet let budete na tom jako já.
Když v noci o víkendu sněží, jdu si zajezdit. Má to 3 výhody:
1/ Cesty jsou prosty policajtů,
2/ cesty jsou prosty nemehel,
3/ cesty jsou prosty cvoků, kteří to neumějí.
Já si pak můžu dovolit po okresce švihat stovkou, aniž bych někoho pobuřoval a ohrožoval, a zvednu si aspoň trošku adrenalin. Jinak by život nestál už vůbec za nic.

K Vašim ostatním výlevům asi toto. Musíte počítat s chybami druhých, musíte předvídat, jinak svou šanci na přežití velice snižujete.
Všímat si chodců jak na přechodech, tak i mimo ně.
Při jakémkoli manévru včetně pouhého ubrání plynu kontrolovat situaci za sebou i vedle sebe.
Kontrolovat před a při průjezdech křižovatkami pitomce, kteří jsou na vedlejších nebo by měli stát na červenou.
Neustále vyhledávat únikové zóny pro případ nenadálého ohrožení, představovat si, co bych mohl udělat, kdyby kamion za mnou nedobrzdil, kdyby bláznivá bába strčila na přechodě kočárek rovnou pod kola, kdyby někdo z protisměru přejel do mého pruhu, kdyby zleva přilítl motorkář.
Případná přednost v jízdě je Vám zcela k ničemu, pokud jste máznutá na betonovém sloupu.
19. 01. 2010 | 16:49

Petr Havelka napsal(a):

Dnes jsem vyfásl 1000 za 63 při výjezdu z obce, první pokuta v životě :)

Moje blbost, někdy přišlápnete o chvilku dřív a je to.

Když je nasněženo, dají se kruháče pěkně objet smykem. Musíte trefit rychlost, kvalitu povrchu a zalomení kol, samozřejmě bez brzd!

Moje dobrá rada "Tramvaj a velké auto mají vždycky přednost"
19. 01. 2010 | 17:31

jozka napsal(a):

veroniko, masakr vypada uplne jinak, verte mi :-)

Ten si mozna zazijete zitra rano, jestli to, co tam je, zmrzne.
19. 01. 2010 | 18:29

jozka napsal(a):

Targusi, musite doufat, ze nebudete na te okresce dva :-)

Jinak ovsem souhlasim.
19. 01. 2010 | 18:30

Targus napsal(a):

To jozka:

já doufat nemusím, nejsem takový idiot, abych jel tam, kam nevidím. Ty přídavné kanóny, které mám namontovány, šajnují na velmi solidních, dá se říci až zbytečných 600 m. A do zatáček podle předpisů, abych zastavil na vzdálenost, na kterou mám rozhled. Na sněhu či ledě to úplně stačí, abych si to užil.
Kdo neumí prolítnout zatáčku na ruční brzdu, neví, co je radost ze života.
19. 01. 2010 | 21:37

iga napsal(a):

Veroniko,

mela jste to vzit po dalnici!
V nedeli jsem si to dala kolem poledne ze Stary Boule do Prahy a proti vasim zazitkum to byla nuda jak presnidavka v divcim penzionatu:-)

Akorat v ty Boleslavi jsem se zapichla cumakem (auta) do zaveje, jak me to neposlouchalo, ale jeden dobry clovek me vylanoval, takze troska toho endorfinu taky byla...
19. 01. 2010 | 22:13

Veronika Vendlov napsal(a):

Targusi: nejsem mistr světa amoleta, takže určitě fůra lidí řídí líp. Když v noci nasněží, jdu si taky zajezdit. Všechny Vaše další rady jsou moc fajn, asi byste je měl patentovat. Ale obecně nic nového pod sluncem. :-) Můj text byl takový test a Vy jste vůbec nepřekvapil. :-)
Klasik, hlavne po ránu... :-)
20. 01. 2010 | 00:22

Veronika Vendlov napsal(a):

igo, mě ničí ty štrůdly aut směr Praha už víc než celou dekádu...takže měníme trasy, jinak je to nuda... :) ale v neděli jsem ai měla na té dálnici zůstat.
20. 01. 2010 | 00:25

Targus napsal(a):

To veronikavendlova:

Patentovat není co a nic nového pod sluncem to samozřejmě není. Máte pravdu.
Tak mi vysvětlete, proč podle toho 99% lidí nekoná, myslím tím samozřejmě řidiče i chodce.

Možná se ve vašich očích jevím jako mistr světa, žádné výlety po polích však nekonám a za 32 let, co vlastním noty na volant mám na kontě jednu malou dopravní nehodu způsobenou technickým stavem služebního vozidla.
Pochopitelně, že dnes mohu s klidným svědomím prohlásit, že jsem té nehodě mohl zabránit, kdybych přesně dodržoval, co jsem popsal výše. Leč nikdo není dokonalý a já jako řidičský zajíc jsem si tenkrát myslel, že tím mistrem světa už rozhodně jsem.
Počet ujetých km nemá smysl řešit, postačí, když řeknu, že jsem se tím 25 let živil a projel nejen kus Evropy, ale malý kousek Asie.

P.S. tu zatáčku smykem na ruční brzdu umím i s návěsovou soupravou, jestli víte, jak to vypadá. Takových bláznů zas tak moc po světě neběhá.
20. 01. 2010 | 14:41

Veronika Vendlov napsal(a):

To já právě Targusi nevím. Osobně se nebojím sebe a svých reakcí za volantem, ale těch, co jsou kolem. Zejména od té doby, co mám potomka. Před tím jsem byla až moc suverénní a čím lepší auto jem měla, tím "silnější" jsem si připadala, přešlo mě to.

Mistr světa není asi ani jeden z nás, určitě jste však bezpochyby zkušenější, Chce to cvik a toho Vy máte nadprůměrně, ale věkem to asi není, ne? Podle mě je to hodně tím, že má každý vlohy trochu na něco jiného. A v tom to vězí. Nechci nijak urážet ženy za volantem, ale skoro je poznat i přesto, že nevíte, kdo za volantem sedí, že řídí žena...

A Vy osobně mi připomínáte mého "blázna" muže. Tomu se rozsvítí plamínky v očích, jakmile trochu nasněží, sedá do auta a projíždí se. Je pravda, že zrovna nedávno jsme díky jeho "tréninku" přežili...

Jaké to je, ty hodiny za volentem pracovně?

K Vašemu P.S.: to je vtip,že bych třeba jako nevěděla, co je návěsná souprava??;-)
Ale těch, co v zatáčkách zkouší to, co Vy, těch asi fakt moc není.
20. 01. 2010 | 19:02

Targus napsal(a):

To veronikavendlova:

Můžu Vás uklidnit, je to věkem. Za mlada jsem byl naprostý šílenec spoléhající jen na své reakce a posléze i nějaké to umění. Teprve s přibývajícími lety jsem zjistil, že každý nemůže být Niki Lauda a že i jeho je nutno aspoň trochu respektovat. Na druhé straně je pravda, že hustotu provozu před 30 lety s dneškem nelze naprosto srovnávat, takže objektivně nemohu říci, jak bych jezdil dnes, kdybych měl ještě mokrá razítka v řidičáku.

Souhlasím i s vaším hodnocením žen. Většina z nich má trochu horší koordinaci, hůř se učí správným reakcím ve stresových situacích a mají potíže s hmatem v zádech a stehnech. To není fór, neadekvátní chování auta vyhodnocuje dávno před zrakem sluch a ještě daleko před ním Vaše čivy na zádeli, cítíte, že auto se šine, kam nemá.
Bohužel posilovače řízení odstranily pro řidiče důležitou odezvu předních pneumatik do dlaní řidiče, takže s novými auty se paradoxně jezdí trochu hůře.
Proto ještě jedna knížecí rada - nejezdit v tlustém kožichu a prošívaných vycpaných kaťatech.
Ženy mají také všeobecně horší orientační schopnosti a zejména podstatně nižší hranici spouštěcího momentu pro pud sebezáchovy. Proto jezdí méně dynamičtěji, než muži. Na druhé straně měl jsem po jistou dobu jednu zaměstnankyni a nemohl jsem jí vytknout téměř nic. Kéž by takových bylo vícero...

Hodiny za volantem, no když Vás to baví, je dobrá práce a dobrý peníz, nemůže být lepší kombinace pro to, být šťastný. Bylo to jako dlouhý trip feťáka, přijel jsem po třech týdnech domů, umyl se, vyspal se, najedl se a čtvrtý den už jsem měl normální absťák. Po týdnu bez ježdění jsem byl zralý na blázinec. A na cestách na Sibiř a do Kazachstánu jsem byl schopen v pohodě sedět za volantem 20 hodin denně. Auto bylo můj miláček č.1 a znal jsem ho do šroubku, většinu věcí jsem uměl spravit i na cestách.
Co dodat? I když si všichni, kdo mě znají, ťukají na čelo, nelituji ani jedné vteřiny, kterou jsem prožil na cestách. Pozor, ne tak s podnikáním v autodopravě, tam je to přesně naopak.

A k P.S. asi toto. Moje manželka je sice se mnou 20 let a má dokonce i VŠ, ale dodnes nerozlišuje přívěs a návěs a příliš nechápe, jak to dělám, že "kabina jede pryč od auta", když rozpřáhnu soupravu.
20. 01. 2010 | 22:17

Veronika Vendlov napsal(a):

Targusi, dlužím odpověď. :-)
Já už jsem se asi taky hodně zklidnila, takže si říkám, že to tak je i u jiných lisí..., ale zase podle mě čím větší počet najetých km, tím větší zručnost a zkušenosti, tím asi i menší % velkých bouraček.

Já se žen nechci dotknout, ale fakt mám zkušenosti špatné. Paušálně to říci nelze, ale... existují výjimky. Já osobně jsem asi průměr, každopádně oriěntační smysl mám extrémně dobře vyvinutý a řízení mě baví, jen led mě trochu děsí...

Vašemu popisu z cest naprosto rozumím a na čelo bych si určitě nezaťukala, naopak. Můj muž je z podobného "těsta" jako Vy, ale zatím se řízením neživí. Nicméně zrovna nedávno byl na hranicích Švýcarska s nějakou dodávkou, pomáhal kamarádovi, kterému v vypadl řidič...Přijel docela vyčerpaný, 1200 km je předsi jen docela dálka.

PS: Aha :)
23. 01. 2010 | 15:31

number buy viagra napsal(a):

Are you searching for married seeking married website, you’ve arrived at the right place. click here and join free.
11. 01. 2011 | 05:50

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Almer Tomáš · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoš Ivan · Bartošová Ela · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Benda Jan · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Bobek Miroslav · Boučková Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim Č Černoušek Štěpán · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Dienstbier Jiří · Dolejš Jiří · Drobek Aleš · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Farský Jan · Fendrych Martin · Feri Dominik · Fiala Petr G Gálik Stanislav · Gazdík Petr H Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hasenkopf Pavel · Havel Petr · Heger Leoš · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holomek Karel · Honzák Radkin · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hubinger Václav · Hudeček Tomáš · Hülle Tomáš · Hvížďala Karel CH Chmelař Aleš · Chromý Heřman · Chýla Jiří J Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jarolímek Martin · Jašurek Miroslav · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Kislingerová Eva · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kolínská Petra · Komárek Michal · Kopecký Pavel · Kostkan Tomáš · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Králíková Eva · Krása Václav · Kraus Ivan · Krištof Roman · Kroppová Alexandra · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Vladimír · Kuchař Jaroslav · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Lalák Adam · Laně Tomáš · Líbal Vladimír · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Mahdalová Eva · Marksová-Tominová Michaela · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Mihovičová Jana · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Němec Václav O Očko Petr · Oláh Michal · Ondráčková Radka · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Passerin Johana · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Pelda Zdeněk · Penc Stanislav · Petrák Milán · Pikora Vladimír · Pixová Michaela · Pohled zblízka · Pražskej blog · Prouza Tomáš · Přibyl Stanislav R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rath David · Redakce Aktuálně.cz  · Richterová Olga · Ripka Štěpán · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sláma Bohumil · Slimáková Margit · Sobotka Bohuslav · Sobotka Daniel · Sokačová Linda · Sportbar · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stejskal Libor · Stránský Martin Jan · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Syrovátka Jonáš Š Šefrnová Tereza · Šilerová Jana · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Škop Michal · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špok Dalibor · Štádler Petr · Šteffl Ondřej · Štěch Milan · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel · Šumbera Filip · Švejnar Jan T Telička Pavel · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomášek Pavel · Tomčiak Boris · Tomský Alexander · Tožička Tomáš · Turek Jan · Tvrdoň Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vendlová Veronika · Veselý Martin · Vhrsti · Vileta Petr · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Výborný Marek W Wagenknecht Lukáš · Wheeler Adrian · Wichterle Kamil · Witassek Libor · Wollner Marek Z Zahumenský David · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zlatuška Jiří · Znoj Milan Ž Žák Miroslav · Žák Václav Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy