Ať rozhodují odborníci!
Český europoslanec, zakladatel projektu IZIP a řidič vozu Porsche Panamera Miroslav Ouzký konečně předvedl bruselským eurokratům, jak efektivně pracovat a neztrácet čas hloupostmi. Jako zpravodaj nové evropské legislativy regulující hluk z motorových vozidel předložil takzvaný compromise amendment, který jinak bývá zatížen zcela zbytečnou snahou o vybalancování názorů napříč celým Evropským parlamentem, zpracovaný přímo těmi nejpovolanějšími - totiž firmou Porsche.
Tato firma již letos v červnu zaujala progresivním názorem, že namísto tišších aut je třeba přestavět města a ulice v nich vybavit dostatečně masivními protihlukovými bariérami. Podnětný byl i její přelomový návrh Organizaci spojených národů z roku 2009, aby nové hlukové limity umožnily desetkrát hlučnější auta, než je dnes povoleno. Proto nepřekvapí, že výsledek vstřícné výpomoci firmy Porsche poslanci Ouzkému navrhuje změkčení původních patnáct let starých limitů a zvláště benevolentní je ke sportovním vozům, které tato firma jen shodou náhod také vyrábí.
Za Českou republiku lze doufat, že se novátorský přístup poslance Ouzkého na úrovni EU konečně ujme a nedůvtipní eurokraté a poslanečtí eurohujeři nad ním nebudou opět jenom stupidně zvedat obočí. Jako třeba před čtyřmi lety, když české ministerstvo dopravy poslalo na jednání pracovní skupiny Rady EU o legislativě k omezení emisí skleníkových plynů z letecké dopravy přímo pracovníka Českých aerolinií. Tehdy kvůli tomu natvrdlí zástupci několika jiných členských zemí vedli zbytečné folklórní řeči v tom smyslu, že stanovisko leteckých dopravců bylo již v návrhu projednávané legislativy po rozsáhlých konzultacích zohledněno a nyní připravované konečné rozhodnutí náleží Radě EU, tedy zástupcům členských států a nikoli dopravcům.
Tato firma již letos v červnu zaujala progresivním názorem, že namísto tišších aut je třeba přestavět města a ulice v nich vybavit dostatečně masivními protihlukovými bariérami. Podnětný byl i její přelomový návrh Organizaci spojených národů z roku 2009, aby nové hlukové limity umožnily desetkrát hlučnější auta, než je dnes povoleno. Proto nepřekvapí, že výsledek vstřícné výpomoci firmy Porsche poslanci Ouzkému navrhuje změkčení původních patnáct let starých limitů a zvláště benevolentní je ke sportovním vozům, které tato firma jen shodou náhod také vyrábí.
Za Českou republiku lze doufat, že se novátorský přístup poslance Ouzkého na úrovni EU konečně ujme a nedůvtipní eurokraté a poslanečtí eurohujeři nad ním nebudou opět jenom stupidně zvedat obočí. Jako třeba před čtyřmi lety, když české ministerstvo dopravy poslalo na jednání pracovní skupiny Rady EU o legislativě k omezení emisí skleníkových plynů z letecké dopravy přímo pracovníka Českých aerolinií. Tehdy kvůli tomu natvrdlí zástupci několika jiných členských zemí vedli zbytečné folklórní řeči v tom smyslu, že stanovisko leteckých dopravců bylo již v návrhu projednávané legislativy po rozsáhlých konzultacích zohledněno a nyní připravované konečné rozhodnutí náleží Radě EU, tedy zástupcům členských států a nikoli dopravcům.