Dálnici přes Český ráj zřejmě odzvonilo, další podobné záměry ale zůstávají v platnosti
Vláda bez důvěry včera schválila Dopravní sektorové strategie 2 (DSS2), klíčový dokument pro financování dopravních staveb s výhledem do roku 2050. Jeho vypracování si vyžádala Evropská komise, která požaduje vodítko pro rozhodování, jaké projekty a proč financovat z nového Operačního programu Doprava v letech 2014-2020.
Pokud jde o silniční dopravu, DSS2 potvrdily závěry předchozích studií o slabé výhledové intenzitě dopravy mezi Jičínem a Turnovem, pro kterou - po odstranění několika bodových závad - postačí stávající silnice, čímž padá záměr postavit v údolí mezi dvěma částmi Chráněné krajinné oblasti Český ráj (úsek R35 Turnov – Úlibice) komunikaci dálničních parametrů.
Podobně propojení na Slovensko kolem Horní Lidče (R49) nevyžaduje v úseku Lípa – státní hranice čtyřpruhovou silnici a její plány je proto potřeba kapacitně redukovat. Spornost trasování, které by významně narušilo migrační koridory velkých savců v oblasti Vizovických vrchů, ale DSS2 neřeší.
Strategie také nijak neřeší spory kolem nevhodně trasovaných částí Pražského okruhu na severu a východě (úseky Suchdol – Březiněves vs. severnější varianta a úsek přes Běchovice a Černý most vs. východnější varianta), dálnice D3 přes Posázaví a velmi sporného trasování některých úseků moravských rychlostních silnic R43 a R55.
Dopravní sektorové strategie 2 tak zůstaly někde v půli cesty. Při jejich zpracování každopádně Ministerstvo dopravy nevyužilo příležitosti určit postup řešení většiny letitých sporných projektů, jejichž stavba má být zahájena až po roce 2020. Ať již jde o Pražský okruh, plánovaný komplex staveb na Jižní Moravě či D3 přes Posázaví, na optimalizaci trasování a přípravu projektů je čas minimálně sedm let (podle finančního výhledu zpracovaného v rámci strategií spíše více). Doufejme, že po posledním debaklu při výstavbě dálnice D8, rozsáhlém sesuvu kvůli nevhodně vybrané trase, Ministerstvo dopravy pro třetí desetiletí 21. století svojí nečinností „nevysedí“ hned několik podobných adrenalinových případů zároveň.
Pokud jde o silniční dopravu, DSS2 potvrdily závěry předchozích studií o slabé výhledové intenzitě dopravy mezi Jičínem a Turnovem, pro kterou - po odstranění několika bodových závad - postačí stávající silnice, čímž padá záměr postavit v údolí mezi dvěma částmi Chráněné krajinné oblasti Český ráj (úsek R35 Turnov – Úlibice) komunikaci dálničních parametrů.
Podobně propojení na Slovensko kolem Horní Lidče (R49) nevyžaduje v úseku Lípa – státní hranice čtyřpruhovou silnici a její plány je proto potřeba kapacitně redukovat. Spornost trasování, které by významně narušilo migrační koridory velkých savců v oblasti Vizovických vrchů, ale DSS2 neřeší.
Strategie také nijak neřeší spory kolem nevhodně trasovaných částí Pražského okruhu na severu a východě (úseky Suchdol – Březiněves vs. severnější varianta a úsek přes Běchovice a Černý most vs. východnější varianta), dálnice D3 přes Posázaví a velmi sporného trasování některých úseků moravských rychlostních silnic R43 a R55.
Dopravní sektorové strategie 2 tak zůstaly někde v půli cesty. Při jejich zpracování každopádně Ministerstvo dopravy nevyužilo příležitosti určit postup řešení většiny letitých sporných projektů, jejichž stavba má být zahájena až po roce 2020. Ať již jde o Pražský okruh, plánovaný komplex staveb na Jižní Moravě či D3 přes Posázaví, na optimalizaci trasování a přípravu projektů je čas minimálně sedm let (podle finančního výhledu zpracovaného v rámci strategií spíše více). Doufejme, že po posledním debaklu při výstavbě dálnice D8, rozsáhlém sesuvu kvůli nevhodně vybrané trase, Ministerstvo dopravy pro třetí desetiletí 21. století svojí nečinností „nevysedí“ hned několik podobných adrenalinových případů zároveň.