Zveřejňujme jejich odpovědi třeba na vratech

20. 04. 2012 | 11:37
Přečteno 6381 krát
Hádejte, kdo to napsal:
a) Holešovská výzva
b) Karolina Peake
c) Jan Hus
d) Ludvík Vaculík v r. 1968: 2000 slov

Jestliže nelze v této době čekat od nynějších centrálních politických orgánů víc, je třeba dosáhnout více v okresech a obcích. Žádejme odchod lidí, kteří zneužili své moci, poškodili veřejný majetek, jednali nečestně nebo krutě. Je třeba vynalézat způsoby, jak je přimět k odchodu. Například: veřejná kritika, rezoluce, demonstrace, sbírka na dary pro ně do důchodu, stávka, bojkot jejich dveří. Odmítat však způsoby nezákonné, neslušné a hrubé, jelikož by jich využili k ovlivňováni .... vlády. Náš odpor k psaní hrubých dopisů musí být tak všeobecný, aby každý takový dopis, který ještě dostanou, bylo možno považovat za dopis, který si dali poslat sami.

K otázkám, které nechce nikdo znát, ustavujme vlastní občanské výbory a komise. Je to prosté, sejde se několik lidí, zvolí předsedu, vedou řádně zápis, publikují svůj nález, žádají řešení, nedají se zakřiknout.

Ustavujme výbory na obranu svobody slova. Organizujme při svých shromážděních vlastní pořádkovou službu. Uslyšíme-li divné zprávy, ověřujme si je, vysílejme delegace na kompetentní místa, jejich odpovědi zveřejňujme třeba na vratech.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

rejpal napsal(a):

Vaculík?
20. 04. 2012 | 11:47

Zdeněk napsal(a):

d) Ludvík Vaculík v r. 1968: 2000 slov
20. 04. 2012 | 11:51

prak napsal(a):

Vážně se domníváte, že na hrubiány s hroší kůží platí slušné protesty? Proč asi vzniklo úsloví na hrubý pytel hrubá záplata?
20. 04. 2012 | 11:54

neo napsal(a):

e je správně, byl to Havlík :)
20. 04. 2012 | 11:55

stejskal napsal(a):

Ano, to je základ, který by se měl neustále opakovat.

Jedině takto může fungovat systém, kterému se říkat demokracie. Tedy pokud se do něj přesně tímto způsobem zapojí/zúčastňuje se ho co nejvíce lidí (jinak nefunguje).

Díky za připomenutí, skoro by tento text chtělo vyvěšovat pravidelně aspoň jednou týdně.

Hezký den panu Koenigsmarkovi i všem ostatním.

Libor Stejskal
20. 04. 2012 | 12:18

Jan Žura napsal(a):

Pane Alexi Koenigsmarku, rozhořčení občanů musí být vidět. A měli by slyšet od zodpovědných lidí, kde se tady ten obrovský dluh vzal, kdo ho zavinil, proč nebyl vzat k zodpovědnosti, jaká je jeho struktura, jakým dílem se na něm podílí platby do EU, na vojenské mise, na příspěvky nepřizpůsobivým, na rozbujelý státní aparát, kdy a kam se vypařily obrovské podniky - SONP Kladno, MUS. Ty šaškárny, se kterými chodí na demonstrace studenti jsou jenom pro smích. A měli by být vidět i disidenti, kteří uměli bořit, ale nepohlídali rozkrádání majetku, demoralizaci veřejného života, úpadek školství, zrození bezdomovců atd atd.
20. 04. 2012 | 12:21

veverka napsal(a):

Z toho co autor radí dělat budou mít místní Janoušci tak akorát srandu.Budou se smát od ucha k uchu až se budou za břicho popadat.Přesně tohle by jim naprosto vyhovovalo,protože to je o jejich nakradené miliony a miliardy nikdy ani náhodou nepřipraví.K ničemu.
20. 04. 2012 | 12:28

veverka napsal(a):

dodatek

Proto to taky tak nadchlo místního režimního cenzůrka Stejskala.protože je to naprosto bezzubé a k ničemu.
20. 04. 2012 | 12:31

galoszanakamosza.pl napsal(a):

Z Vaculíkových 2000 slov mi připadá pro Česko nejvíc nadčasové: Pravda nevítězí, zbývá, když se všechno ostatní prošustruje.
20. 04. 2012 | 12:31

Gabriela napsal(a):

O.K., vážený a milý pane Alexi Koenigsmarku.
A hlavně pojďme už konečně zvednout svůj hlas na Václavák zítra 21.4. ve 13.00 hod. Už patnáctý den táhnu hladovku o vodě za odchod vlády, tak doufám, že mě národ nenechá vyhladovět až k totálnímu kolapsu ;-)...
https://www.youtube.com/watch?v=DzeMI3Elm0A
https://www.youtube.com/watch?v=P92vLZX8bvk
***********************************************
Bože, lásko nekonečná a věčná, neopouštěj tento těžce zkoušený národ a dej mu napít vody živé. Amen...
https://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=vFgQpZ1IuJY
20. 04. 2012 | 12:32

Konrád napsal(a):

Já si vždy myslel že se středověkým tmářstvím jsme dávno zatočili, a komunisty jsme vyhnali před 22,5 roky a od té doby pěstujeme pravdu a lásku. Takže kdo něco takového mohl napsat, že to vypadá jako z dnešní doby ???
Koenigsmarku - co kdybys řekl na rovinu že jsme při cinkání byli blbí a podělali jsme vše co jen trochu podělat šlo. A byl by čistý stůl a mohli bychomse bavit co s tím teď.
20. 04. 2012 | 12:33

Erasmus napsal(a):

Dobrý, akorát to má jeden háček, nebo spíše hák. Tak jako na komanče v68 slušnost neplatila, ta stejně nebude platit na Kalousla s Nečasem. O VV nemá cenu se ani zmiňovat.
20. 04. 2012 | 12:39

neo napsal(a):

Gabriela:

to 2 roky nevydržíte.

a v sobotu má chcát
20. 04. 2012 | 12:45

Občan napsal(a):

Pozdě, pane Koenigsmarku.
Příliš pozdě - protože všichni vy, kteří jste svým dosavadním psaním tuhle hrůzu pomáhali nastolit, nemáte právo teď, když vám teče do bot, ty ponížené, okrádané a ožebračované vyzývat ke slušnosti a zdrženlivosti.
Na to jste měli myslet dřív.
Říká se, že pero může být mocnější meče. Měli jste 22 let na to, abyste své brky nabrousili a používali ve prospěch státu, národa, veřejných statků, lidí, pro něž jste měli psát do novin, jež kupovali. Neudělali jste to a stali jste se spoluviníky dnešního marasmu.
Takže teď už můžete jen mlčet, zalézt a doufat, že vás nenajdou.
20. 04. 2012 | 13:07

Sláma napsal(a):

Trochu mě sice udivuje, že má pan Königsmark tak levicové názory, ale má pravdu, toto je ta správná cesta.
20. 04. 2012 | 13:11

Irma napsal(a):

Neo
a v sobotu má chcát
_________
Na to sere pes.
20. 04. 2012 | 13:19

Gabriela napsal(a):

neo
pokud národ odradí pouhé "chcaní", a nalítne novému a "svěžímu" odéru ze super peakovských WC, pardon VV...
https://www.youtube.com/watch?v=-V51HpameQA
potom jsou marné všechny oběti. Ale nechme se překvapit...
20. 04. 2012 | 13:22

Likeke napsal(a):

Blaničtí rytíři chodí na Václavák až když je opravdu hodně špatně. A všichni nahoře už mají nakradeno.
Mezitím se už ovšem připravuje "béčko" těch nahoře, které v pravý čas na ten Václavák přijde a bude pak krást dál. A lidi to pořád ne a ne pochopit. Tak se podařilo demokratický idealizmus lidem natlouct do hlavy.
To se pak s tím ale nedá už nic dělat.
20. 04. 2012 | 13:25

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Kuchaři,

ani to, že zde někteří jiným vyhrožují, Vás neopravňuje k tomu, abyste jim nadával a nazýval je "lidskou špínou" (tak trochu je o tom i ten text, který zde zveřejnil pan Koenigsmark, ale to jen na okraj). Váš hrubě urážlivý příspěvek jsem smazal.

Libor Stejskal
20. 04. 2012 | 13:29

neo napsal(a):

Irma:

pes možná, ale odborář raději teplíčko na gauči.

již několikrát se ukázalo, že špatné počasí snižuje počty demonstrantů v ulicích.
20. 04. 2012 | 13:30

Kuchař napsal(a):

Já myslím pane Koenigsmarku,že bude lepší, když inteligenti jako je Občan ukážou ty svý kukuče na veřejnosti. Je to stejnej materiál, jako hnědokošiláci nebo Gottwaldowci. Géniové, co si kariéru dokážou budovat jedině skrze represivní státní sektor a jsou pro ukojení svých choutek ochotni i zabíjet a ničit lidské osudy.

Ať vylezou, dokud jsem ještě při síle. Nechci se jenom dívat.

P.S.

Zvláštní je pane Stejskale, že Občana tam necháte. Trochu ztrácíte nadhled.
20. 04. 2012 | 13:33

neo napsal(a):

Gabriela:

jaký národ???

z 10ti milionů lidí se má účastnit protestu jen asi 50 000 a to je nadhodnocený odhad odborů. Část odláká nakupování v pražských buticích, část se opije a část odradí ten déšť.
20. 04. 2012 | 13:35

Kuchař napsal(a):

Gabriela:

Hnědý košile byly taky národ a taky jich spousta pochodovalo ulicemi. Ale jak se ukázalo, byla to hlavně všeho schopná zvěř.
20. 04. 2012 | 13:38

irma napsal(a):

Kuchař:
Hnědý košile byly taky národ a taky jich spousta pochodovalo ulicemi. Ale jak se ukázalo, byla to hlavně všeho schopná zvěř.
____________

Teda, vy jste mistr analogií, to vám povím.
20. 04. 2012 | 13:51

le main de cautchouc invisible napsal(a):

Pane Koenigsmarkte
On ten váš Vaculík ale vyzýval, aby se chodilo bušit dotyčným na dveře. Žádné psaní anonymních dopisů.
(Nečekejte změkčilost od starého stalinisty.)
Když řeknete Vaculík, představím si starého Wachka.

A nepokoušel jste se nám ondyno pod rukou prodat tu sympatickou Karolínku? Která se teď ukazuje být minimálně součtem Škárky, Kristýny Kočí a Babáka v jedné osobě?
20. 04. 2012 | 13:56

Irma napsal(a):

neo:

pes možná, ale odborář raději teplíčko na gauči.

již několikrát se ukázalo, že špatné počasí snižuje počty demonstrantů v ulicích.
____________
Zrovna tohle vás trápí? Vy byste snad měl tvrdit, že se tam sjedou všichni odpůrci vlády do posledního - a punktum. Všichni ostatní že jsou nadmíru spokojení.
20. 04. 2012 | 13:58

Gabriela napsal(a):

neo, kuchař..,
Dobrá. Když už jde o to slovíčkaření...
80% občanů (nikoli národ), je podle mnoha průzkumů veřejného mínění hrubě nespokojeno s touto nedůvěryhodnou vládnoucí garniturou. A to není zrovna málo...
To, že valná část z nich je pasivní a nic proti změně k lepšímu nedělá, je věčná bolest tohoto národa, ale to už je zase o něčem jiném...
Světlo v duši ...
20. 04. 2012 | 14:00

Kuchař napsal(a):

irma:

Stačí si přečíst Občana a jemu podobné bolševiky a k této analogii není pak potřeba moc fantazie.
20. 04. 2012 | 14:01

stejskal napsal(a):

Pan Občan nikomu nenadává, pane Kuchaři. To, co píše, o něm asi něco vypovídá, ale žádná zdejší pravidla neporušuje.

Libor Stejskal

P.S. Kdybyste se pět let snažil přesvědčit zástupy lidí, aby se někde, kde to máte rád a staráte se o to, pořád jen nervali, neplivali na sebe, neuráželi se a nenadávali, možná byste ten nadhled taky pomalu ztrácel :-) Kdo ví...
20. 04. 2012 | 14:01

Kuchař napsal(a):

Gabriela:

Vy levičáci vždy rádi operujete čísly jako 90-80% občanů. Pak ale přijdou volby a jste rádi, že i skrze masivní masáž tupých hlav dáte dohromady víc jak 50% a to ještě díky spolupráci se zločinci.
20. 04. 2012 | 14:04

buldatra napsal(a):

Malá aktualita z lidové tvorby, která sice nevisí na vratech, ale přesto je vidět:

https://www.youtube.com/watch?v=vnMcyEAqayk&feature=relmfu
20. 04. 2012 | 14:09

neo napsal(a):

Irma:

upřímně?

je mi to jedno. Je mi jedno, kolik jich bude, je mi jedno proti čemu budou protestovat, je mi i jedno, jestli budou či nebudou předčasné volby. Je mi taky jedno, kdo tam bude sedět pak. Oni za mě ani dělat nebudou a ani mi nebudou chodit pro chleba.

Ať se třeba na tom Václaváku pokopou :)
20. 04. 2012 | 14:10

Kuchař napsal(a):

Pan Stejskal:
O.K.

Ovšem jsem přesvědčený, že není možné zavírat oči před lidmi jako je Občan. Sice nemluví sprostě, dokonce i umí dobře napsat Slavníkovce, ale jinak je to opravdu spodina společnosti, která vynesla do vrcholných státních funkcí masové vrahy a zločince.
20. 04. 2012 | 14:11

Irma napsal(a):

Kuchař:
Vy levičáci vždy rádi operujete čísly jako 90-80% občanů. Pak ale přijdou volby a jste rádi, že i skrze masivní masáž tupých hlav dáte dohromady víc jak 50% a to ještě díky spolupráci se zločinci.
________________
To víte, občas je nutné jednat i s pravicí. To už je politika.
_______________
Stačí si přečíst Občana a jemu podobné bolševiky a k této analogii není pak potřeba moc fantazie.
__________________
Aha - tak ona je to analogie k Občanovým příspěvkům! Já už vás podezírala, že k náckům přirovnáváte sobotní demonstranty...
20. 04. 2012 | 14:18

Roman napsal(a):

Je nesmírně smutné, že nám všechny protesty vydrží jen chvíli... Jak pravil klasik : Veškeré nepokoje v pajzlu u piva.. ( díky, Tome ) Nevěřím tomu, že by jakákoliv demonstrace pohnula s tím svinstvem, které jsme si sami zvolili... Bohužel...
20. 04. 2012 | 14:18

Irma napsal(a):

Neo
Upřímně: nějak vám tu lhostejnost nevěřím. "Všechny indicie", abych tak řekla, mluví proti. Ale klidně se dál obelhávejte:)
20. 04. 2012 | 14:22

Kuchař napsal(a):

Irma:

Část z nich se bude chovat jako Občan. Řekl bych, že podstatná část.
20. 04. 2012 | 14:22

SuP napsal(a):

Pane Stejskale -
Když občané budou psát svým voleným zástupcům a budou hodně otravovat, mohou dosáhnout odvolání umazaného funkcionáře. Možná.
Mně se to zdá nesystémové.
Asi jak píštete Kuchařovi (20. 04. 2012 | 14:01). Oni stejně jako zdejší "občan" budou dodržovat "pravidla", ale k volbám si ho zase na kandidátku vrátí (z důvodů které znají jen oni a Bůh). A to pak budeme protestovat zase?
Proč tady konečně někdo z bojovníků, "co by to mohli umět" ještě nenavrhl k celonárodnímu protestu, aby se změnil volební zákon tak, že občané (v neuvěřitelné síle) budou mít možnost JIM někoho z kandidátek vyškrtnout?
Není to z mé hlavy, jen se mi to líbí. Už proto, že to navrhuje pan Haas. A ten mi přijde jako slušnej člověk.
20. 04. 2012 | 14:23

neo napsal(a):

Irma:

samozřejmě,že mám své preference, ostatně asi jako každý, ale nakonec rozhodnou hlasy voličů a pak už je tam budu muset trpět.
20. 04. 2012 | 14:27

SuP napsal(a):

Pane Koenigsmarku -
Na vrata se odjakživa maloval obrázek. Taky cosu vypovídal o majiteli vrat. (když jsme byli malí - tenkrát ještě neexistoval masivní vandalismus a sprejerství).
20. 04. 2012 | 14:27

xyzy napsal(a):

" Uslyšíme-li divné zprávy, ověřujme si je, vysílejme delegace na kompetentní místa, jejich odpovědi zveřejňujme třeba na vratech.
Vyhýbejme se sousedským hádkám, neožírejme se v politických souvislostech.
Prozrazujme fízly..."

1968, 27. červen - Dva tisíce slov
20. 04. 2012 | 14:27

xyzy napsal(a):

neo,
a co budoucnost Vašich dětí, ať už stávajících, nebo budoucích? ta je Vám taky fuk?
20. 04. 2012 | 14:29

Gabriela napsal(a):

milý kuchaři,
ano, nepřu se. Opravdoví "levičáci"(nikoli ultralevičáci, kteří v posledku myslí stejně jenom sami na sebe, a kterých je mimochodem v naší společnosti poskrovnu), bohužel na demonstrace v příliš hojném počtu nechodí. Nicméně, oproti sobečtějším, rvavým a neustále s někým soupeřícím pravičákům mají alespoň jakési "Shůry" dané soucítění a empatii s méně šťastnými a slabšími spoluobčany. Ale to je otázka duchovního vývoje. To se nedá nikomu nadiktovat. To je stejné, jako byste násilím někomu vnucoval lásku ke všem bližním a ten druhý k tomu ještě vnitřně nedozrál. Malé dítě se také nenaučí okamžitě chodit a mluvit. Nějakou chvilku to trvá...
Vřelé díky za podnětné reakce, ale už mizím do světa meditace, o.k.?
Sluníčko v duši všem. Zítra pa na Václaváku, půjdu se podívat...
20. 04. 2012 | 14:30

jarpor napsal(a):

SuP

"Proč tady konečně někdo z bojovníků, "co by to mohli umět" ještě nenavrhl k celonárodnímu protestu, aby se změnil volební zákon tak, že občané (v neuvěřitelné síle) budou mít možnost JIM někoho z kandidátek vyškrtnout?"

Soudím proto, protože by si museli připustit že platí ono známé 18 = 20 - 2 !
Protože podle nich, ti "jejich" přeci jsou svatí... a lumpové, grázli, korupčníci... jsou jen na té druhé straně.

Hezké odpoledne
20. 04. 2012 | 14:36

SuP napsal(a):

jarpor -
Já to tušim, ale asi chci, ať to řeknou! To se to mává šlupkou vod buřta, když na ni furt ta optimalizovaná luza reaguje.
Jenomže, kdo to potom má začít organizovat?
Rád Tě vdím.
20. 04. 2012 | 14:44

Irma napsal(a):

Kuchař:
Část z nich se bude chovat jako Občan. Řekl bych, že podstatná část.
_______________
Vy víte, jak se chová Občan? Vy ho osobně znáte? A - promiňte - ale "řekl bych, že něco bude tak a tak" není argument.
20. 04. 2012 | 14:48

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane SuPe,

volební zákon je jedna věc (dá se o ní široce debatovat, zvažovat pro a proti, měnit apod.)

a chování občanské společnosti druhá.

Jedno bez druhého je prakticky k ničemu (viz padesát let v totalitě a dvacet v post totalitě).

Pan Koenigsmark sem dal část textu Ludvíka Vaculíka, který se týká jen a pouze té druhé, takže se držím tématu.

To, co se naučili občané v zemích, kde to už funguje stovky let, se asi nedá naučit za generaci či dvě, jak jsme si původně (naivně) mysleli. Proto to tu zatím nefunguje ani zdaleka tak, jak jinde (a samozřejmě ani tam ti nefunguje ideálně).

Jde o to, aby společnost uměla vytvořit dostatečně silný tlak na určitý způsob jednání. Pokud to tak bude fungovat, i v politických stranách začne fungovat jakýsi "očistný" proces. Protože i tam pracují stejné mechanismy jako jinde, tedy ti mladí a aktivní se derou zespodu nahoru a snaží se odstranit to, co jim v tom brání. Pokud zjistí, že je ohrožují dinosauři, od kterých se voliči odvracejí a hrozí, že celou stranu pošlou ke dnu, pokusí se jich zbavit a vyjít vstříc veřejné poptávce. Jenže na to ten tlak musí být dostatečně silný a operativní. Ale to je jen velmi zhruba řečeno a je to pouze jeden aspekt fungování celého toho mechanismu.

A teď pozor. Tím nic nekončí. To, kteří se dostanou k moci, se opět časem stanou dinosauři a opět odejdou jen tehdy, když je k tomu nějaký tlak donutí. A tak pořád dokola. Ve chvíli, kdy je na tom demokratická společnost tak dobře, že tlak nevyvjí, se vývoji dinosaurů daří nejlépe. A i ti kdysi dynamičtí, poctiví, nezkorumpovaní se začínají hnízdit ve svých slujích a snažit se o to, aby jim to toho pokud možno nikdo nekafral. Čili ta účast co největší části společnosti musí být neustálá, aktivní.

Čili dokud se společnost nenaučí takto aspoň trochu fungovat, může vlády měnit jak spodní prádlo. Volbami, pučem, čímkoliv. Stejně to podle mne bude pořád stejné.

O tom, jak změnit zákony, nařízení, vlády, systéímy a já nevím co, dnes debatuje kdekdo (a mnoho lidé si od toho slibuje víc, než to může poskytnout). Tak se do toho moc nepouštím, stejně bych nic nového nevymyslel. O tom, jak naplňovat svůj podíl na správě věcí veřejných, se ovšem moc nemluví. O to víc mne to zajímá. A Vaculíkova úvaha s tím velmi úzce souvisí.

Libor Stejskal
20. 04. 2012 | 14:49

Občan napsal(a):

Alealeale; oni nám zdejší pravouni dostali strach a jsou nervózní. To je moc dobré znamení :o)))
20. 04. 2012 | 14:52

Občan napsal(a):

Jen aby nedošlo k mýlce - můj poslední příspěvek platil Kuchařovi a Neovi.
20. 04. 2012 | 14:56

jarpor napsal(a):

Díte pravdu, pane Stejskale.

Kolik zde píšících ví přesně / tedy myslí si, že ví.../, jaké levárny jsou na "vrcholné úrovni" ale netuší nic o tom, co se děje na radnicích v jejich obcích, městských částech... Kdo se jak projevuje, kdo dělá a kdo se veze...
A tom, osobně se zapojit do správy věcí veřejných na místní úrovni... tam začít politiky "vychovávat" , vylučovat ty bezpáteřné už na začátku... o tom ani nehovoře...

Hezký den
20. 04. 2012 | 14:57

Občan napsal(a):

Pane Stejskale,
ona občanská společnosti nikde nefunguje déle než (s velkou výhradou) 200 let. V Německu se začala formovat stejně jako u nás, v Rakousku ještě později - ve všech třech případech však až ve druhé pol. 19. století.
Do jisté míry můžeme hovořit o Švýcarsku a městském republikánství před vznikem Itále, s výhradou o Anglii. Sna Island, tak se skutečně cosi jako občanská společnost zrodilo již skoro před tisícem let. jenže to bylo dáno tím, že tam žilo pár tisíc lidí a nejspíš se všichni znali.

U nás je důvodem pasivity lidí spíš něco jiného - opakované zklamání z demokracie. Protože jak za první republiky, tak po r. 1989 se nakonec ukázalo, že platí jen pro některé a značně účelově.
Ostatně i socialismus byl nakonec pro spoustu lidí zklamáním...
20. 04. 2012 | 15:11

Jethro napsal(a):

Pane Stejskale, už i vy máte nějaké problémy s počty? Nebo mi prosím objasněte, kterých devět let před 48 považujete za totalitu. Rád se poučím.
20. 04. 2012 | 15:11

stejskal napsal(a):

Přesně tak, pane Občane, vidím to úplně stejně.

Demokracie je po přechodu z totality pro řadu lidí, kteří ji do té doby znali jen z vyprávění, obrovským zklamáním. Sama o sobě je totiž úplně k ničemu. Nic nikomu nezajistí, o nic se sama nepostará, nic od nikoho nevyžaduje (narozdíl od totality). Je to možnost, který funguje jen za předpokladu, že se na ní aktivně podílí dostatečně velká část společnosti. Jinak ne. A toho využijí/zneužijí samozřejmě ti nejsilnější a nejbezskrupulóznější. Z toho pak pramení ta frustrace, "ono to nefunguje". Ani nemůže, bez lidí. A otázka pak opakovaně každodenně zní: Co jsme jeden každý udělali, aby to fungovalo lépe?

Moc Vám nerozumím, pane Jethro, ale dle mého tu kromě dvacetiletého pokusu nastolit demokratické instituce a naučit se je používat, který začal bezmála před sto lety, a toho, který začal před třiadvaceti a trvá dodnes, tady byla totalita pořád.

Libor Stejskal
20. 04. 2012 | 15:21

Občan ČR napsal(a):

Vážený pane,
nevím čeho chcete dosáhnout vy a všichni zmanipulování demonstranti. Zřejmě to nevíte ani vy sám a jsem přesvědčen že ti lidé v ulicích už vůbec NE!! Ale vědí to
odborářští bossové!! Ti chtějí střídat a chtějí konečně svá koryta!! Chce se mi říci
na adresu vás rozhořčených pokud bych byl takhle škodolibý: "Kéž se vám váš záměr splní!" Ale takhle krutý nechci být, protože v téhle zemi chci žít a dožít, stejně to přeji svým dětem. Nechci po vámi vyvolané anarchii a hladomoru hledat spásu
za kopečky! Kupředu levá!!
20. 04. 2012 | 15:34

Jethro napsal(a):

Pane Stejskale, no zarazilo mne vaše tvrzení "viz padesát let v totalitě a dvacet v post totalitě". Být to mladý Benda, chápu. Ale jinak, pokud počítám, 89-48=41, 2012-1989=23, 48-9=39
No dobře, asi rozumím, ale mnozí z té doby včetně mého otce by s vaší matematikou moc nesouhlasili.
Je fakt, že mladý Benda žil 50 let v totalitě, když mu bylo tak 28. Alespoň to tvrdil. Tak to asi bude pravda.
20. 04. 2012 | 15:36

Irma napsal(a):

Občan ČR:
Jestli tomu dobře rozumím, dáváte přednost anarchii a hladomoru vyvolanému současnou vládou, které vůbec, ale ani trošku, nejde o koryta (kradou podvědomě). Pokud tedy zůstane u vlády Kupředu pravá!, zůstanete s námi i vy? ...Tak že bychom tu demonstraci odvolali? Stejně bude pršet.
20. 04. 2012 | 15:42

zemedelec napsal(a):

Pane Stejskal.
Dopoledne upozorňovali Kuchaře ať nepřipálí knedlíky,zřejmě se mu to povedlo,tak zřejmě dostal od trestanců vynadáno,tak se snaží tady ulehčit svému svědomí.
20. 04. 2012 | 15:49

Irma napsal(a):

Jethro:
To proto, že život mladého Bendy vydá za dva životy průměrné socky.
20. 04. 2012 | 15:51

Kuchař napsal(a):

Jo, je fajn diskutovat o volebním systému .

Ale opravdu půjde zítra o volební systém a systém fungování demokracie ?
Co opravňuje lidi vyjít zítra do ulic ? Jsou průměrné reálné platy o tolik horší, jak za ČSSD ? Jsou snad důchody o tolik nižší ? Nebo snad nezaměstnanost vyšší ?
Nebo se snad více krade, jak za ČSSD , jak tady tvrdí Maximus ?

Já tvrdím, že všechny tyto ukazatele jsou lepší a krade se méně jak za ČSSD. Na každou kauzu ODS můžeme reagovat nějakou kauzou ČSSD.

Tak v čem je najednou tak velký rozdíl ?

Já bych řekl, že rozdíl je minimální, ale masáž lidí se ztrojnásobila.
V celé Evropě se začíná škrtat, protože neexistuje stát, který by si na sociální politiku nemusel půjčovat. Náš stát není vyjímka. I tady se bude škrtat a zvyšovat daně . A ČSSD si je toho vědoma a rozhodla se toho zneužít ve prospěch svých koryt. Za tím účelem rozjela masáž lidí skrze státní odbory, jejíž bossy za tuhle špinavou práci pak odměňuje politickýma trafikama. Tu Evropským parlamentem, tu zase naším parlamentem a nebo nějakým místečke v dozorčí radě ČEZu.

Zítra se nebude manifestovat za zlepšení politické kultury, ale za koryta pro socanskou mafii.
20. 04. 2012 | 16:12

Jethro napsal(a):

Kuchaři, nic je neopravňuje. Jděte jim to zatrhout. Demokraticky. Vy jste přesně ten pravý typ.
20. 04. 2012 | 16:27

Občan napsal(a):

To Irma:

A tu Vaši "perlu" jste vydedukoval/a z čeho?
20. 04. 2012 | 16:28

Kuchař napsal(a):

Jethro:

Na rozdíl od bolševiků jsem demokrat. Nic je neopravňuje - tím je myšleno, že nemají žádný reálný důvod, pokud budou srovnávat vládu ČSSD a ODS.

Jinak ovšem, ať si demonstujou. Aspoň nám ukážou, co za zvěř jsou.
Rozbité výlohy, zapálená auta... útoky na policii.... už se těším.
20. 04. 2012 | 16:34

SuP napsal(a):

To jsem rád pane Stejskale, že se ta nahrávka povedla. A děkuji, že jste se tomu tak věnoval. Asi jsem to nečetl pozorně, ale že je to úryvek z Vaculíka, to mi uteklo. A přitom, když mi bylo 13. pan Vaculík u nás vedl fotokroužek, kam jsem chodil ....
Souhlasím s tím, co jste uvedl. Jen mi pořád připadá, že kdybych měl možnost předhozeného zástupce nezvolit a on to věděl, dala by se snadněji a hlavně rychleji eliminovat drzost stran dosazovat si umazané kandidáty. Tyhle lidové schůze a debaty mi přijdou jako strašně oklikou. Ale asi si to lid tak přeje.
(byl jsem pracovat v lese, tak odpovídám až teď)
20. 04. 2012 | 16:41

Křemílek napsal(a):

Kuchaři člověk jako takový je veskrze všeho schopná zběř ,to nemusí být jen hnědé košile nebo komunisti ! Platí to obecně ! I Vám půjdeli o něco na čem Vám záleží tak půjdete přez mrtvoly ! Na to nemusím být ani psycholog abych Vás odhadl ! Křem.
20. 04. 2012 | 16:43

odjinud napsal(a):

Odborari zitra vyjdou do ulic,
Spolu s pokrokovou levici dosahnou toho po cem obycejny clovek touzi.
Konečně bude vládnout ČSSD s komunisty a ti...
-zastaví korupci
-státní zakázky budou průhledné jako křišťál
-sníží DPH
-zvednou minimální mzdu
-zastaví důchodovou reformu
-zruší daňovou reformu
-nebude se platit u lékaře a zlevní léky
-zvednou sociální příplatky
-zvýší důchody
-bude šetřit a budeme mít přebytkový rozpočet
-nebude se propouštět
-všichni budou mít práci
-atd.
Protože se nebude krást, bude tak peněz dost a zbytek doplatí zbohatlíci a zaměstnavatelé, kteří nás odírají. Zahraniční politika bude průhledná, protože podepíšeme vše co nám pošlou úředníci z Bruselu a vyčerpáme až do dna všechny prostředky které nám EU pošle. Tak budeme mít více cyklostezek, rozhleden, koupališť atd, které za evropské peníze stavíme. Odbory budou mít zastoupení ve vládě a tak nebudou žádné demonstrace a protesty. Média budou spolupracovat s vládou a úplně zmizí blbá nálada. Když půjde všechno dobře, tak možná zastaví i globální oteplení a oživí světovou ekonomiku.
20. 04. 2012 | 16:47

rejpal napsal(a):

odjinud
To je báječné. Jdu malovat transparent. Takovou věc je třeba podpořit
20. 04. 2012 | 16:58

Občan ČR napsal(a):

odjinud
přesně tak. 6e se ten národ nepoučí, alespoň omládne o padesát let!
20. 04. 2012 | 16:58

Almo G™ napsal(a):

Zaujalo mě, co cenzora tak rozparádilo. Inu, jakýsi starý a nefunkční návod.

A v zápalu nostalgie nepochybně opět smaže upozornění na zítřejší demonstrace. Hlavně aby se nemohlo změnit nic NYNÍ.

Kdo to se změnou myslí vážně, půjde na sobotní demonstrace. Nic jiného cenzorovu vládu a vládu cenzorů neodstraní. Je třeba vyjít do ulic.
20. 04. 2012 | 17:00

Ing. N. napsal(a):

Tak se nám vrátil z ciziny velkopodnikatel Pitr. Dokonce se s ním znovu obnovuje soudní proces.

Abych pravdu řekla, tak mám takové zvláštní pocity. Je mi divné, proč se zrovna vrátil teď, v době, kdy pravděpodobně dojde k předčasným volbám. Není to náhodou tím, že pan Pitr disponuje slušnými finančními prostředky na svých účtech? Ty by se teď určitě hodily vládnoucím stranám výměnou za beztrestnost, že?
20. 04. 2012 | 17:01

aga napsal(a):

Pan Stejskal

..Jedině takto může fungovat systém, kterému se říkat demokracie...

Mám vaši odpověd v kontextu úvodního textu tedy chápat tak, že demokracie je systém, kde lidé musí permanentně i když korektně bojovat proti centrálním i místním orgánům, které si zvolili ve svobodných volbách???
20. 04. 2012 | 17:05

Almo G™ napsal(a):

Aga, prosím, nevracejte ho zpět do "diskuse". Pod vedlejším blogem se celý den nějaký lump vydává za autora blogu a mate neznalé čtenáře. Myslím, že když už může být cenzor konečně jednou užitečný, byla by škoda, kdyby ztrácel čas ideologickým školením tady.
20. 04. 2012 | 17:11

Almo G™ napsal(a):

P.S: Už tak jej ona ideo-masáž zdržela od důležité práce jinde, jak je vidět...
20. 04. 2012 | 17:13

justice za burt a pivo napsal(a):

ing.N.

Mozna Pitr spoleha na novou vladu CSSD. Ta preci nechala v pohodli odejit R.Krejcire a i katarskeho prince do bezpeci. Snad to do konce cervna ve vazbe vydrzi. Pak bude volny.
20. 04. 2012 | 17:15

Kuchař napsal(a):

Almo G™

Jen běžte do ulic. Co Vám taky nakonec zbývá, když nic jiného neumíte že jo ?
20. 04. 2012 | 17:16

Pavel napsal(a):

Předčasné volby nejsou v zájmu slušných občanů. Jen se vymění garnitury tunelářů. Autor blogu to přesně napsal a pan Stejskal také. Je třeba vytvářet neustálý tlak a kontrolu občanů nad svými politiky. Problém je,že generace vyrostlá v socialismu se už nic takového nenaučí a kdo to naučí mladou generaci??? Zítřejší demonstrace je konečně viditelný akt lidí nesouhlasící s vládou,která tuneluje miliardy a stejné miliardy chce získat z lidí svými škrty.To si přece může nechat líbit jen ůplný blb.
Naději je možno spatřovat v občanských iniciativách/protikorupční fond.../
a možná se postupně z místních iniciativ vykrystalizuje hnutí,které zaštítí i morální osobnosti a bude koho volit.Běh dějin nelze moc urychlit.
Už Lenin tvrdil,že revoluci je třeba do mas vnášet.Vycházel z faktu stále platného,že masy nejsou tvořeny jedinci kteří by oplývali informacemi a vzděláním i intelektem,aby si zvolily tu nejlepší cestu. Platí to i nyní.
Je třeba vzdělaných jedinců,elit,kteří budou většinové společnosti vysvětlovat jaká hra se tu hraje a nabídnou jim řešení, Jinak si naši dinosauři zase koupí své voliče za nějaké drobné/ úlevy na daních, soc, dávky.../ a v nejhorším jim nabídnou nově vytvořenou stranu čistých,kam se postupně přeskupí.
20. 04. 2012 | 17:34

SuP napsal(a):

kuchař -
To je zajímavé (20. 04. 2012 | 16:12), že podobnou poznámku (významově podobnou) jsem poslal vedle vlkovi. hol to asi vidíme podobně. Co nadělaj.
20. 04. 2012 | 17:35

rejpal napsal(a):

Pavel
Tihle jsou vůči tlaku naprosto imunní. Proto by měli vypadnout, aby se ti po nich začali bát, že skončí stejně.
20. 04. 2012 | 17:39

achim napsal(a):

justice za burt a pivo:
Nikdy jsem si nevšiml, že ministr Němec, kterej pustil katarskýho prince, byl sociální demokrat. Možná zakuklenej.
20. 04. 2012 | 17:46

Abe Normalni napsal(a):

No proste klasicky lini Cesi. Budou koukat k sousedum, jak maji poklizeno a zarizeno, ale kdyz nekdo rekne, ze je na tom holt potreba leta pracovat, zaveli se do hospody a tam se nadava na pomery a zvani o akcnich vyborech. Proste nikdy nedospely deti, ktery porad veri, ze existuje pohadkova zeme, kde se prace dela sama.
20. 04. 2012 | 17:50

justice za burt a pivo napsal(a):

achim,

A Nemec uradoval za jake vlady? Kdo si ho tam dosadil? Kdo byl premierem? A co Bublan? Za jake vlady utekl R.Krejcir?
20. 04. 2012 | 17:51

justice za burt a pivo napsal(a):

Abe Normalni,
hele bude lip.

Budou vladnout socialiste s komunisty. Vsem priletej peceni holuby do huby. A kolace budou bez prace.
20. 04. 2012 | 17:58

Tý jo! napsal(a):

Pavle, předčasné volby jsou v zájmu občanů. Přinejmenším proto, že budou vědět, že mají skutečnou moc (dnes o tom 90% populace pochybuje). A vládnoucí si budou pamatovat, že ne všechno je povoleno, že existují morální i věcná pravidla.
Demokracie bez osobní angažovanosti občanů nemůže fungovat, vidíme to právě teď, právě v tomto státě.
20. 04. 2012 | 17:59

Bobík napsal(a):

Buřte, když budeš vysedávat v hospodě, just se nic nezmění. Nejde jenom o množství odvedené práce, jde také o to, aby tě o výsledky tvé práce nikdo neokrádal, ani levičák, ani pravičák.
20. 04. 2012 | 18:01

neo napsal(a):

Občan:

strach? A z čeho? Z bandy opilých odborářů? kdepak václavák je daleko
20. 04. 2012 | 18:06

Almo G™ napsal(a):

neo: Dělá vám to nějak zvlášť dobře, když se neustále snažíte dehonestovat odboráře?

Trousíte ty poznámky pod každým blogem. Vtipné to není, vypovídá to jen o vaší hlouposti a navíc už to začíná být otravné.

Cítíte se jako lepší člověk, když plivete na ostatní? Tohle dělává jen ubožák.
20. 04. 2012 | 18:21

neo napsal(a):

Almo G.

dehonestovat? Kdepak. Jen realita. Mezi nimi se najde mnoho těch, kteří se opijí a budou dělat binec ostatně jako vždy. Z takových pak logicky mohou mít lidé strach. Především majitelé obchodů a bytů tam, kde budou řádit. Já nemám strach ani z nich, protože budou ode mě řádit daleko.

jinak na nikoho neplivu. Pouze konstatuji fakta. Nemužete popřít, že se tací vždy vyskytnou. Slušní odboráři mi nevadí prakticky vůbec. Ať se nají, zamávaj cedulí a dojdou si nakoupit do Máje...je mi to fuk.
20. 04. 2012 | 18:26

Almo G™ napsal(a):

neo: Když tady 50x za týden popíšete své předsudky např. o odborářích, nebudete 50x lepším člověkem. Budete stále jen hlupákem s hloupými předsudky.
20. 04. 2012 | 18:33

Karel (taky) napsal(a):

IMHO je už čas spíš na ty vidle než na slušné jednání. Svini neukecáš, na tu platí jiné metody.
20. 04. 2012 | 18:40

neo napsal(a):

Almo G:

takže znovu opakuji pro vás. To nejsou předsudky, ale realita. Vždycky se mezi nimi najdou tací, kteří se ožerou a dělaj bordel. Policie varovala občany, aby si raději přeparkovali auta, aby jim třeba nějaký rozvášněný demonstrant nerozflákal auta.
20. 04. 2012 | 18:49

Almo G™ napsal(a):

neo: Opakuji pro vás - i kdybyste se rozkrájel a našel si řadu záminek proč zde šířit své předsudky, pořád budete jen hlupák s černobílým myšlením a šířící předsudky. Prostě ubožák.
20. 04. 2012 | 18:53

neo napsal(a):

Almo G.

dokažte, že nemám pravdu. Jinak jste za hlupáka vy sám.
20. 04. 2012 | 18:55

Almo G™ napsal(a):

Neo: Samozřejmě, že se svými hloupými zevšeobecňujícími řečmi nemáte pravdu. Jako ostatně žádný hlupák, který se snaží výjimku vydávat za pravidlo. Smysl v dokazování čehokoliv hlupákovi nevidím. Je třeba jen hlouposti pojmenovávat.

Chápu, jste placen za trolling. Ale ať je tedy zřejmé, že je to JEN trolling, nic víc. Takto to ztratí ten urážlivý náboj.
20. 04. 2012 | 19:03

rejpal napsal(a):

neo
Nemáte pravdu, alespoň ne tak, jak jste psal na začátku /poslední výrok už seděl daleko líp/. V davu se vždycky takoví najdou, ať už akci organizuje kdokoli a s jakýmkoli cílem. Jenže když padesát ožralých fotbalových fandů vymlátí výlohy, vůbec z toho nic neplyne pro fotbalové fandy obecně - je jich řádově daleko víc a většina nic nerozbíjí. A to nemluvím o tom, že když odbory pořádají demonstraci, že všichni přítomní zaručeně nejsou odboráři. Kromě jiného se obvykle dostaví i pár pitomců, kteří si přijdou zařádit. A mohou to být klidně i provokatéři, aby mohl někdo vykládat, co jsou odbory za lůzu.
20. 04. 2012 | 19:09

Zacheus napsal(a):

"ustavujme vlastní občanské výbory a komise. Je to prosté, sejde se několik lidí, zvolí předsedu, vedou řádně zápis, publikují svůj nález, žádají řešení, nedají se zakřiknout.

Ustavujme výbory na obranu svobody slova " - píše autor blogu.

Něco podobného už tady ovšem kdysi bylo. Co takhle ustanovit rovnou akční výbory, nebo Revoluční gardy? Nebo Výbor veřejného blaha? Jakkoli respektuji právo na uskutečnění kultivovaných protestů a na demonstrace , obávám se,že tudy cesta opravdu nevede.
20. 04. 2012 | 19:11

bim napsal(a):

Co psal tenhleten škrabák v 90.?
20. 04. 2012 | 19:20

achim napsal(a):

Zacheus: to napsal Vaculík v roce 1968 a pan K. to sem umístil, aby lidi, hádajíce, kdo to napsal, přišli na to, že je něco shnilýho v dánským státě.
20. 04. 2012 | 19:21

neo napsal(a):

Almo G:
nic nezevšeobecňuji a z výjimky nedělám pravidlo. Jasně jsem napsal, že z opilých odborářů strach nemám, protože jsem od nich daleko. Co je na tom všeobecného? Psal jsem jen o těch opilých, co budou dělat binec. To až vy jste to zevšeobecnil a nazval jako dehonestaci všech.
20. 04. 2012 | 19:22

český maloměšťák napsal(a):

neo
Vy nemáte rád buřty a niukdy jste se neožral ?
No vidíte - a ostatním závidíte....

Mimochodem - v každé skupině nějakým způsobem předdefinované ve vztahu k očekávanému chování se najdou lidé, kteří zrovna vám nemusí vyhovovat. Anrbpo lidé, kteří se chovají jinak. Tato skutečnost je pravděpodobnější s tím, jak se zvyšuje počet lidí ve skupině.

Ostatně myslím si, že pokud si někdo dá dvě tři piva - tak je to mnohdy inspirující - nehledě na to, že je to jistě i osvěžující.
Nebýt piva - tak by například nevznikl ani takový klenot literatury jako je Haškův Švejk.

Vidíte, neo - ožralu a buřtojeda/jeho dílo zejména/ znají na celém světě miliony lidí už téměř sto let - a slušného abstinenta a vegetariána neo / ani jeho dílo/nezná téměř nikdo.

A ještě jedno, neo - citát z Bible :
" Kdo se vyvyšuje - bude ponížen...."
(nebo tak nějak)

Takže hezký víkend a v neděli ať jste viděn na kolonádě - i s jemnostpaní neonovou a neončaty - střízliv, navoněn a s modrou kravatou s ptákem.
20. 04. 2012 | 19:22

neo napsal(a):

rejpal:

to cos popsal je potvrzením, že pravdu mám. samozřejmě tak to chodí. Dav je dav. Vždycky se v něm najdou ti, kteří jdou dělat bordel.
20. 04. 2012 | 19:24

neo napsal(a):

maloměšťák:

mám rád buřty a ožírám se velmi rád. Akorát nerozbíjim výlohy a nepropichuju gumy u aut které mi nepatří. Je rozdíl ožrat se s kamarády v hospodě a jít se ožrat na demonstraci a dělat binec.
20. 04. 2012 | 19:27

rejpal napsal(a):

neo
Moje reakce byla na tenhle výrok: "strach? A z čeho? Z bandy opilých odborářů? kdepak václavák je daleko". To opravdu nebylo o davech obecně. V tom bychom se shodli - dav je vždycky dobré krytí pro výtržníky všeho druhu.
20. 04. 2012 | 19:31

Almo G™ napsal(a):

neo: Píšu o VŠECH vašich příspěvcích pod všemi blogy v posledních dnech, které jeden jako druhý urážejí odboráře, představují je jako "bandu hloupých agresivních ožralů, kteří jezdí do Prahy na výlet za pivo a párek a místo demonstrování bloudí po pražských buticích a v jiných městech".

Ve zkratce tedy:

1. Koncentrovaná neova hloupost.
2. Přehled neových stereotypů a předsudků.
3. Přehled neových projekcí (vypovídají o jeho osobnosti).
4. Neův způsob trollování diskusí.
20. 04. 2012 | 19:32

neo napsal(a):

rejpal:

no vždyť jo. z bandy opilých odborářů. Ti ostatní slušní tam přeci nepatří. To až Almo G to označil jako dehonestaci všech.

nebo z čeho by člověk jako měl mít strach? Z pochodujících slušných? ti mi jsou jaksi ukradení
20. 04. 2012 | 19:36

Almo G™ napsal(a):

P.S. Jsem rád, že jste díky mému vstupu začal couvat. Na druhou stranu, je smutné, že vás k tomu donutí jen vlastní ješitnost - když se někdo ozve. Jakmile si notujete se sobě podobnými, naopak se trumfujete v tom, kdo odboráře dehonestuje víc.
20. 04. 2012 | 19:38

neo napsal(a):

Almo G: ale no tak:) že jsem kuchařovi napsal, že jich třetina netrefí na Václavák :) jo, to mě vážně baví. Taky jsem napsal, že tam budou jen horníci a prodavačky z masny:)

vy asi nemáte moc smyslu pro humor co?

ale určitě bych je nenazýval bandou hloupých agresivních ožralů, to jste jaksi přehnal.

víte co Almo? taky můžu napsat, že to bude slušnej odborářskej mejdan za 5 mega:)
20. 04. 2012 | 19:41

Vlkodav napsal(a):

Almo G:

A to, že se tu hromedně dehonestujetují podnikatelé Vám nevadí? A taky ti, co volili ODS a TOP.
20. 04. 2012 | 19:41

Zacheus napsal(a):

To Achim. Děkuji za připomenutí a přeji dobrou noc:-).
20. 04. 2012 | 19:42

Almo G™ napsal(a):

Neo: Jen hlupák považuje zesměšňování a ponižování druhých za vtipné. Tak couvejte, couvejte. Prostě ubožák a zdá se, že i slaboch.
20. 04. 2012 | 19:44

neo napsal(a):

nebo je zakázáno dělat si srandu z odborářů? špekáčci co si jedou nakoupit, zadarmo se podívaj do města? Jo, baví mě dělat si z nich srandu. Ona celá ta demonstrace je směšná. A to ze všech stran. Vláda bude tvrdit, že jich tam byly tisíce, telka a noviny zase desítky tisíc a odboráři to spočítaj na stovky tisíc. Nakonec se ale nic nestane. Nebo máte pocit, že politici se podívaj do zrcadla a řeknou si, že teda jako odejdou? vtip ne?
20. 04. 2012 | 19:46

neo napsal(a):

Almo:

doporučuji se občas zasmát. jo ještě jim občas říkám vlašáci s gothajem
20. 04. 2012 | 19:48

Almo G™ napsal(a):

Neo: Nemám problém s humorem. Mám problém s předsudky a zesměšňováním, které jsou šířeny ve zlém úmyslu a když jejich autor - hlupák neví kudykam, vydávají se za prosté nezávazné vtipkování.

P.S. To, že jste "hlupák", je samozřejmě jen vtip - pochopil jste? Bavíte se se mnou? Myslím, že je to náramná bžunda.
20. 04. 2012 | 19:53

durt napsal(a):

Roztroušená skleróza mi dovoluje pouze sebrat pár střípků,které mne napadají:
-velká většina lidí si před dvaceti lety představovala,že dnešní životní úroveň bude o hodně moc vyšší
-velmi častá kritika poměrů typu "všichni nahoře kradou jak se dá" může být pravdivá,ale současně mi připadá jako přihrávka neoliberalismu a Neumětelům
-Klaus na mne působí dojmem,že jakoby říkal "nebude-li vám moje politika vyhovovat,otevřou se naplno nebo já otevřu ještě více vrata zde Velkoněmecku"
-na porozumění dnešní vyšší politice by bylo zapotřebí vysokých škol politických pro každého
-je to asi vůbec první doba kdy se důchodce má stydět za to,že zestárnul do důchodového věku,cítit se příživníkem a nic nečekat,leda zhoršení-tady v tom mi už doba připadá zjevně mimo snahu politiky o lidskou normálnost
-myslím,že ČR nemá jediného politika důstojného funkce presidenta v nastávajících volbách
-o V.Havla jsem neměl takový zájem jako mnozí jiní a M.Zeman je pro mne hádanka,ne příliš skvělá
A přesto vše si myslím,že demonstrace odborářů zítra je pouze využití legální možnosti naší Ústavy,neměl bych jim to za zlé,že se chtějí také vyjádřit ke společným záležitostem.Proč lidi umlčovat? Vyslovení názorů mírní napětí a ventiluje ho k řešení.
Já čekám všestranné řešení později,protože to zraje k přelomu,ovšem rychlost přiblížení se přelomu nedokáži odhadnout.
20. 04. 2012 | 19:54

neo napsal(a):

Almo G:

když je to vtip, tak ok :)

dobrou. Hezky se na ten zítřek vyspěte, ať neusnete u cedule nějakého odboráře a nebo nedejbože před nějakým domkem s lucerničkou.
20. 04. 2012 | 19:55

ujo napsal(a):

pro nea:
odborářských demonstrací už u nás bylo mnoho, ale žádné propíchané gumy ani další vámi popisované hrůzy se nekonaly. Dokonce ani Kalouskuvi se nic nestalo.
Existuje ovšem něco jako placený agent provokater(pro pamětníky - výloha aeroflotu r 69).
Soudě z vašich příspěvku zoufalá vláda možná něco takového chystá
20. 04. 2012 | 20:22

Občan napsal(a):

To Neo:

Vy jste, hochu, jen takovy malý zbabělý nevychovaný (vhodný výraz si doplňte sám), který v okamžiku načapání u "rozbitého okna" se šutrákem v pracce začne rudnout, blekotat, uhýbat a polhávat. Jako jste to převedl dnes (stejně jako jindy) pod několika blogy.
20. 04. 2012 | 20:34

opily odborar napsal(a):

Mi to ty vlade vytmavime ze nebude stacit cubrnet
21. 04. 2012 | 02:30

Lila napsal(a):

Jen pro pořádek. Autorem výzvy Dva tisíce slov, jejíž část autor blogu připomenul, není jen Ludvík Vaculík, původními iniciátory byla skupina vědců okolo Otty Wichterleho, pan Vaculík text prohlášení pouze zformuloval.

Na své aktuálnosti neztratil ani po 45 letech jiný Vaculíkův text, projev na IV. sjezdu spisovatelů v červnu 1967. Vřele doporučuji.

Jinak se domnívám, že na současném stavu máme svůj díl odpovědnosti každý. Politickou reprezentaci jsme si zvolili sami, tu nám žádní Marťani nedosadili. Ono už to začíná na komunální úrovni, kdy je pro mnohé voliče důležitejší barva stranického dresu, než odborné a lidské kvality jednotlivých uchazečů.
21. 04. 2012 | 07:27

SuP napsal(a):

Lila -
Ano, politickou reprezentaci jsme SI zvolili sami. Ale jen z toho, co nám chtěli nabídnout. Když není výběr, není to volba, ale jen "čárka"-odsouhlasení.
21. 04. 2012 | 07:59

SuP napsal(a):

Strany, které se do parlamentu řemeslně dostávají si volbami jen potvrzují drzost své "nabídky". Ať co se týká programu (KSČ), tak "zavedené" praxe (ostatní).
21. 04. 2012 | 08:25

Holubář napsal(a):

2000 slov nic neplatilo tenkrát a neplatí ani dnes. Jen slova, i když jsou jich 2000.
21. 04. 2012 | 08:34

Gustav napsal(a):

Supe a čí je to vina že jste nevolil KSČ i když jste svobodně směl??? Už 2,5 roku nám mohlo být zase lépe
21. 04. 2012 | 08:36

SuP napsal(a):

Gustav -
donal, vo co se snažíš?
21. 04. 2012 | 09:45

neo napsal(a):

Občan: co dědo, už baštíš klobásu s horníkama a zalejváš to pod koněm radegastem? Ať vám to tam chlapi dobře dopadne. svrhněte tu vládu:)
21. 04. 2012 | 10:03

Gustav napsal(a):

Supe, jste dost nechápavý ale přesto. Snažím se vám vysvětlit že jsme na stejné lodi. Tato vláda ožebračuje mne i vás, vaše i moje rodinné příslušníky. A nikam to nevede, den po dni je jen hůř.
Poslední kdo tu uměl udržet hospodářství abychom nežili na dluh, ale naopak měli bohaté příjmy z práce a mohli zvyšovat životní úroveň lidí byli komunisti. To jsou prostě nepopiratelná fakta.
A pokud se ZASE NĚKDY chceme mít lépe, obavám se že budeme muset zavést principy které tu komunisti měli.
Nic víc a nic méně řící nechci. Donala neznám.
21. 04. 2012 | 11:33

Almo G™ napsal(a):

Neo: Jste čím dál trapnější.
21. 04. 2012 | 12:42

Almo G™ napsal(a):

P.S. Beru vaše varování, že budou nějaké kalousko-drávbkovské provokace, vážně. Na rozdíl od nás - běžných občanů - máte informace z první ruky.

Už jste to probírali na mimořádné radě? Kolik provokatérů bude? Už máte manuál, jak to budete podávat tady?
21. 04. 2012 | 12:58

SuP napsal(a):

Gustav -
Mě ani moje rodinné příslušníky tato vláda neožebračuje. Mě a moji rodinu okrádají přemnožení státní úředníci, zaměstnaní jen kvůli dosažení příznivějšího koeficientu nezaměstnanosti. Státní úředníci, kterým nestačí jejich ničím nepodložené platy, ke ktrým si musí přikrádat cestou aplikace kmotrů a bílých koní. Státní úředníci, kteří ročně nechají rozkrást 150 miliard, jen proto aby se na této zlodějně mohli spolupodílet.
Takže ve své agitaci mě vynechte a zkuste to na někom, kdo na ni bude chtít slyšet.
21. 04. 2012 | 13:15

neo napsal(a):

Almo G.

nevim o žádných provokacích. Kalouska ani Drábka osobně neznam a nic z první ruky nemám. Víte moc dobře, co dělám a víte moc dobře, že dělám pro soukromou firmu a nějakej Drábek jí je u zadele. ale jak to, že jste tak pasivní a nehýbáte Zavadilovi bradou?
21. 04. 2012 | 13:17

Důchodce68r napsal(a):

K textu 2000 slov:
Domnívám se, že dnes, po 44 letech, je situace podstatně jiná. Doporučení z 2000 slov by mohla být lichá.
Tehdy měla vládnoucí strana řádově větší počet členů, nepočítaje početné polotajné donašeče a členy milicí. Prakticky každý občan zejména na venkově věděl, kdo k nim paří.
Dnes jde o pranepatrný počet členů vedení stran koalice, s nepatrnou členskou základnou, a mizivým počtem nadmíru finančně zazobaných kmotrů, a o členy sněmovny a senátu. ( Korupční svět v regionech, městech, obcích je relativně izolovaný, není zákonodárný, je likvidovatelný nejpíš až po změně zákonů.)
Jak pozorujeme v posledních letech, tloušťka hroší kůže státně důležitých osob již odpovídá neprůstřenému tankovému pancíři. Zakládá se na tom, že jimi páchané nepravosti jsou těžko prokazatené policií a soudy. ( Ty se navíc v minulé a ?? současné době o řešení ani nesnažili. Pro občany je toto zcela nedostupné.) A také se zakládá na jejich finančním zázemí umístěném převážne v zahraničí.
Takže, i kdyby se nás sešlo na Letné zase těch 750000 až 800000, a cinkali jsme klíči a chtěli o zásadních změnách, jednat, budou se nám zase jen smát, případně už bude Strakovka prázdná, klíčové osoby v cizině.

Odhaduji, že se jen ve větším tj. vládním měřítku zopakuje dosavadní vývoj na ministerstvu školství (perzonální rošády - neřešení dotací - příslib odstoupení, chachá - únik ze scény - neschopnost i nahradit ministra.) O rozpočtové zodpovědnosti se sice stále mluví, ale v realitě vůbec žádnou nevidím. Pokud ale nespočívá v tom, že aby se z rozpočtu hodně nakradlo, musí se krást do posledního okamžiku. Následně nás ke státnímu bankrotu dovede ČSSD v součinnosti s krachy velkých evropských bank.

Razantní brzké řešení situace ze strany občanů by jistě bylo (pro demokracii) nesmírně nebezpečné a byla by jen jiskra naděje, že to dopadne dobře. Řešení ve stylu 2000 slov by bylo pomalé a jiskra naděje po bankrotu by mohla být úplně jiná a studená.
22. 04. 2012 | 06:00

SuP napsal(a):

Důchodce68r -
Nemám ani slovo proti.
22. 04. 2012 | 08:42

Petr Pavlovský napsal(a):

Vaculík se textem rafinovaně tvářil, že žijeme v demokracii. Nežili jsme, a proto uposlechnutí výzvy nemohlo fungovat. Teď ale, bohu dík,v demokratickém režimu žijeme, teď by to fungovat mohlo, obzvlášť čtvrt roku před volbami. Byla by to velice účinná kapaň ve směru sestavování kandidátek i voleb samotných (kroužkování, křížkování). Demokratické mechanismy nejsou dosud plně využívány - srov. nízká volební účast. Arogantní strany je možno ve volbách trestat a ne, že ne.
22. 04. 2012 | 09:11

Petr Pavlovský napsal(a):

Vaculík se textem rafinovaně tvářil, že žijeme v demokracii. Nežili jsme, a proto uposlechnutí výzvy nemohlo fungovat. Teď ale, bohu dík,v demokratickém režimu žijeme, teď by to fungovat mohlo, obzvlášť čtvrt roku před volbami. Byla by to velice účinná kapaň ve směru sestavování kandidátek i voleb samotných (kroužkování, křížkování). Demokratické mechanismy nejsou dosud plně využívány - srov. nízká volební účast. Arogantní strany je možno ve volbách trestat a ne, že ne.
22. 04. 2012 | 09:20

Matematik + cenzor napsal(a):

Medialni manipulace ma radu podob. Casto se pouziva odklaneni pozornosti.
G Grass napsal text odsuzujicic lhani o izraelskych jadernych hlavicich. Nebylo tam nic protizidovskeho. Mistni inzenyri davu vsak bleskove zasahli a vytvorili antichartu. ten text zde nebyl anikdy nebude zverejnen. Stejne jako jiste pristi tyden zde ve Stejskalove vyjde clanek o hrozbe z Iranu. Stejne tak jiste nikdy zde nebude ani naznak analyzy rizik spojenych s izraelskymi jadernymi hlavicemi. Nikdo se nezepta proc vlastne USa nemaji v Izraeli zakladny a nechrani svymi jadernymi hlavicemi Izrael a proc se Izrael musi "chranit" temi svymi....

Stejskalove a spol veri, ze se k lepsim zitrkum prolzou a propodvadeji.
Svet je vsak zkonstruovan jinak. Lez a podvod dlouhodobe nefunguje.
22. 04. 2012 | 11:46

beatsmonsterbydre napsal(a):

Wonderful beats headphones for you! Monster headphones beats very fashion and durable.Purchasing it from our online store.Our beats headphones store can give you cheapest price!Free shipping and top rated service and support.
21. 08. 2012 | 08:25

drebeatsmonster napsal(a):

Buy monster beats dr dre headphones,monster beats sale for Ipad,beats headphones hot sale,official beats dre headphones ,free shipping and top rated service and support.
21. 08. 2012 | 08:38

pumashoesferrari napsal(a):

Puma For Mens And Womens Trainers Shoes Online Store,Over 40% Discount Off And Free Shipping To Your Door,Purchase Best Cheap And Quality Puma Shoes Now!
21. 08. 2012 | 08:41

vibramshoes napsal(a):

Buy Vibram Shoes,Vibram Five Fingers Shoes Online For Sale,Vibram Shoes Shop Discount,Choose Our Vibram 5 Fingers Is Your Luck, Free shipping And Top Rated Service And Support.
21. 08. 2012 | 08:42

beatsmonsterbydre napsal(a):

Wonderful beats headphones for you! Monster headphones beats very fashion and durable.Purchasing it from our online store.Our beats headphones store can give you cheapest price!Free shipping and top rated service and support.
23. 08. 2012 | 09:05

headphonesmonster napsal(a):

Buy Beats Headphones Dr Dre from monster beats store,the beats headphoens for your Ipad,Iphone at the beats dre headphoens hot mall,official beats by dre,with free shipping to your door.
24. 08. 2012 | 11:12

mulberrybagstore napsal(a):

Buy the best Mulberry Bags form Mulberry online store,about all kinds of Mulberry handBags,Mulberry Bag Alexa,Mulberry bayswater.Free Shipping And Customs,Super Sale Off Retailing,With 1 Week Delivery to your door.Retailing and wholesale trade wordwidely for years.
24. 08. 2012 | 11:38

beatsmonsterbydre napsal(a):

Wonderful beats headphones at http://www.beatsmonsterbydre.org for you! Monster headphones beats very fashion and durable.Purchasing it from our online store.Our beats headphones store can give you cheapest price!Free shipping and top rated service and support.
27. 08. 2012 | 10:00

headphonesmonster napsal(a):

Buy Beats Headphones Dr Dre from http://www.headphonesmonsterbeats.org monster beats store,the beats headphoens for your Ipad,Iphone at the beats dre headphoens hot mall,official beats by dre,with free shipping to your door.
27. 08. 2012 | 10:11

mulberrybagstore napsal(a):

Buy the best Mulberry Bags form Mulberry online store http://www.mulberrybagstore.org ,about all kinds of Mulberry handBags,Mulberry Bag Alexa,Mulberry bayswater.Free Shipping And Customs,Super Sale Off Retailing,With 1 Week Delivery to your door.Retailing and wholesale trade wordwidely for years.
27. 08. 2012 | 10:16

buy viagra without prescription napsal(a):

them off with pure alcohol. http://orderonlineviagra.org buy viagra without prescription Argenti Nitras. Silver nitrate is a delicate, phosphoric or metaphosphoric acid free from, http://cialis-generic-online.net generic cialis online ammonia water is an efficient antidote in, S. Caustic. Use with caution. <a href=http://orderonlineviagra.org#0,16326E+40>buy viagra super active</a>, It is easy enough to put this prescription in, prescribed with sulphuric acid, hydrochloric, <a href=http://cialis-generic-online.net#3,34735E+38>cialis</a>, in the same prescription, and such an ointment, They are all prescriptions that were dispensed at, <a href="http://orderonlineviagra.org#43023">viagra 50mg</a>, a preventative of precipitation. Notably it, Hydrargyri Chloridum Corrosivum. Corrosive, <a href="http://cialis-generic-online.net#92073">generic cialis</a>, is absolutely
14. 01. 2013 | 06:44

viagra 50mg napsal(a):

S. One, night and morning. http://orderonlineviagra.org generic viagra without prescription that it is much better to dispense camphor in, nesium, calcium, barium, strontium, iron,, http://cialis-generic-online.net cialis prescription and nitrohydrochloric acids. These chemicals, S. Use as injection. <a href=http://orderonlineviagra.org#9,66765E+62>viagra dosages</a>, tion of the color is delayed and the addition of, Hydrochloric, citric or tartaric acid also, <a href=http://cialis-generic-online.net#0,59622E+81>cialis 10mg price</a>, notwithstanding. precipitates the iron as ferrous carbonate. Most, <a href="http://orderonlineviagra.org#24544">buy viagra super active</a>, with iodof orm, but the writer doubts it. due to the formation of ferric acetate. Acetic, <a href="http://cialis-generic-online.net#25962">cialis online</a>, incompatibility.
18. 01. 2013 | 19:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy