Koalice poražených

23. 11. 2010 | 23:10
Přečteno 6755 krát
V komentáři „Pražská koalice je v pořádku“ (LN 18. 10) se Petr Kamberský pokusil obhájit neslušnost a technokracii v politice pozitivistickým pragmatismem, čili názorem, že nikoli co být má, nýbrž to co je, je v pořádku, protože je to politicky standardní, přestože nad tím někdy jásat nelze. Propánajána, to by mohli novináři svou roli hlídacích štěkalů rovnou zabalit a poroučet se.

Ano, na koalici, kde do hry obecní vlády vstupuje jen mikroekonomické uvažování, opravdu není nic ideologického, jde jen a jen o to, aby nevznikla oligarchie známá pod jiným řeckým jménem – kleptokracie. A ta právě na pražském magistrátu opět vznikla, respektive naděje, že nevznikla a nebude zatloukat miliardové hříchy minula, je minimální. Tvrdit, že předvolební rozparcelování pražských obvodů, které vyřadilo stranu zelených i věci veřejné a tím tuhle koalici technicky usnadnilo, je běžným anglosaským zvykem „gerrymandering“ není pravda. Tam totiž vyplývá z nepoměrného volebního řádu, kde vítěz bere vše, a tudíž nezbývá než při pohybu obyvatelstva stále pozměňovat historické hranice obvodů. Anglická volební komise je relativně nestranná (obě strany mají stejné zastoupení) a vůbec nejde o vyřazení systémem už předem vyřazených malých stran. V Americe, kde rozhoduje prostou většinou kongres je tato praxe zuřivě kritizovaná, přestože v celkovém součtu jde o málo, protože prezidentská a legislativní moc je bezmocně provázána. V porovnání s ní vypadá většinový anglický premiér téměř jako diktátor.

Vedení ČSSD i ODS je z komplotu svých pražských stran právem nešťastné. Otázka zní, proč jsou oba lídři stran tak bezmocní a neschopni prosadit svou nadvládu a dlouhodobý zájem svých stran. Když se v Anglii bývalý premiér Gordon Brown pokusil po prohraných volbách sestavit vládní koalici s malými stranami, ozval se unisono a ze všech médií řev – koalice poražených. A bylo po všem. Pravda i on musel být usměrněn veřejným míněním. Politika nemá být jen kšeftem jakýchkoli aliancí, ale i výrazem toho, co se sluší a patří. Čestný politik je schopen chápat a povýšit veřejný zájem nad svůj úzce osobní. Je schopen sebeomezení. Křivé úsměvy a arogantní projevy obou exlékařů (!) a dnes vedoucích funkcionářů pražské ODS Borise Šťastného a Bohuslava Svobody takovouhle naději nedávají. Tvrdit, že by si voliči v Praze s výjimkou zatvrdlého jádra ODS, mohli přát, aby se vlády na magistrátu znovu ujala zdiskreditovaná strana, nad tím zůstává rozum stát. Není totiž ani představitelné, že staré defraudanty z vlastních stranických řad potrestá.

A čacký specialista na český chlívek (stála rubrika LN), jako je Kamberský, aby teď se zdvojeným možná ztrojeným úsilím sledoval, jak bude nový kariérista Mudr. Primátor, jemuž ani na budoucnosti občanských demokratů pranic nezáleží, čistit magistrátní velechlív. Teď se ovšem zametat bude, ale trochu jinak než jsme si to představovali.

LN. 23. 10. 2010

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jméno napsal(a):

Potrefená husa se ozvala. Kamberského osobně nesnáším, ale jeho text patří k tomu nejlepšímu, co byla česká žurnalistika v tomto roce schopna vyplodit.

http://www.lidovky.cz/komen...
23. 11. 2010 | 23:20

Naštvaný napsal(a):

Autore, jinak jste dobrý, ale todle se vám fakt nepovedlo. Měl byste být trochu nestranný a ne tak pissed off. Česky by se to hezky rýmovalo, že jo?
23. 11. 2010 | 23:35

Mastodont napsal(a):

Já s autorem souhlasím a o Kamberském nejlépe vypovídá jeho vlastní věta: "Stejně tak bylo odpudivé rozparcelování města na sedm obvodů, jenže, marná sláva, tak se dělá politika."

Jo, tak se to prostě dělá. Sbohem a šáteček, běžte chlastat, volové.
23. 11. 2010 | 23:48

Holubář napsal(a):

Já se pana Kamberského musím zastat, ačkoliv má na můj vkus příliš dlouhé vlasy.
Jeho texty (včetně toho kritizovaného) patří k tomu nejlepšímu, co Lidovky tisknou, ačkoliv s jeho pohledy na problémy často nesouhlasím.
Je prostě poněkud drzý a nazývá věci pravými jmény.
Když složily koalici ODS, TOP a VV po parlamentních volbách, ačkoliv vítězem voleb byla ČSSD, nic se nestalo. Teď principiálně stejně v té (zasrané) Praze složily koalici ODS a ČSSD proti ODS a TOP. No a co? To je řevu....
To je prostě politika. Volič rozdal hlasy a politikové si s tím musejí umět poradit.
Kamberský má pravdu a můj oblíbenec Tomský s tím nic nenadělá.
24. 11. 2010 | 00:00

Holubář napsal(a):

Opravuji:
Jasně že proti "TOP a VV".
Překlep, co naděláte....
Pardon.
24. 11. 2010 | 00:02

Paťa napsal(a):

Pane Tomský,kdo rozhoduje o tom co je ještě slušné či případně neslušné v politice.Volby přeci proběhly podle zákona a souhlasím s p.Holubářem,že volič rozdal karty(nikomu nedal 50 a víc%)a politikové si s tím musejí umět poradit.Kdo to nedokáže,tak jde zcela jistě do opozice.Koneckoncům s kým vlastně TOP 09 chtěla uzavřít koalici,když dnes tytuluje koalici ODS a ČSSD ,jako koalici 4k?
To by jim nevadilo spoluvládnout s kmotry z ODS resp.s kmotry z ČSSD?Pokud tomu skutečně tak je,nebylo by bývalo lepší požádat některou ze stran (ODS nebo ČSSD) o případnou podporu nemšinové vlády na pražském magistrátu?Není přeci možné, a zde by mohlo jít o určitou slušnost v politice ,své potenciální koaliční partnery zostudit a pourážet,a pak následně být překvapen,že je v opozici.Pan Paroubek a celá ČSSD se před parlamentními volbami takto nehorázně vymezoval vůči všem politickým stranám,kromě KSČM a lidovců.ČSSD podle toho také dopadla.Vládní koalici s ní nikdo nechtěl uzavřít a domnívám ,že to tak bylo v pořádku.TOP 09 bohužel opakovala stejnou neomluvitelnou chybu,naopak jí dokázala od ČSSD vylepšit.Začala se vymezovat v době,když už karty byly dávno rozdány.Co se týče článku pana Kamberského a vašeho,dávám za pravdu panu Kamberskému,který to celé na rozdíl od Vás pojal nestranně.
24. 11. 2010 | 01:24

hoven napsal(a):

to je bytostně pražská záležitost a na zbytek republiky to nebude mít vliv. já pokud bych byl pražák, ODS bych tam už nikdy nevolil, a taky si myslim, že to tak dopadne a nikdo v praze už ODS volit nebude. . TOP 09 se stane pražskou stranou, ale ve zbytku republiky nebude mít žadný vliv. bude to zajímavej úkaz.
24. 11. 2010 | 01:43

Karel napsal(a):

Zajímalo by mě, proč je pro Pražany zrovna Kalousek tak atraktivní.
24. 11. 2010 | 02:36

S.Š. napsal(a):

Výborně, pane Tomský. Obávám se ale, že značná část publika nebude chtít rozumět tomu, o čem vlastně píšete, nebude se to hodit do jejich politického "krámu". A pokřivení exlékaři, političtí šíbři, kmotříčci i velrybáři ? Tak ti se budou rovnou smát, až se za břicha budou popadat. Kampak na ně s morálkou, takovým haraburdím !

Jméno : On je autor nějak "potrefen" ? Někam kandidoval a ocitl se mimo uzavřené koalice ? Audi alteram partem. Zkuste si to natrénovat. Prospěje to Vám i nám všem. Díky.
24. 11. 2010 | 04:16

Ládik!!! napsal(a):

"Obecní vláda" je hnusný pojem. Vláda je jen jedna - ta vzešlá z parlamentních voleb. I ta by se měla chovat jako poskok veřejnosti. Byla zvolena, ne dosazena nějakým "monarchou". U nás si na monarchu v roli tichého společníka pořád hrají komunisti - potom to tak vypadá. Korupce, podvody, arogance, nepostižitelnost, neodvolatelnost, drzost, zkrátka postkomunismus.
24. 11. 2010 | 06:23

Peněženka napsal(a):

pane Tomský máte pravdu,že politici jsou notoričtí lháři a kapsáři
24. 11. 2010 | 06:58

Jana Pechová napsal(a):

Pane Tomský, pravdu máte oba - vy s tím, že co se stalo, není fér, pan Kamberský v tom, že je to v Česku dlouhodobě standardní politická strategie, kterou nic nezakazuje (a tudíž, jak známo...) Novináři toho tak v tomto ohledu příliš nenaštěkají. Ovšem čas jejich hlídání přichází teprve nyní: nechť nutí nové vedení pražského magistrátu k transparentnosti, ať si ohlídají, zda (a jak) se vyměnili zástupci města v čele jednotlivých odborů, v kontrolních a správních radách, kdo obsadil posty v jakých komisích, zda je na internetu zveřejněno dosti údajů o výběrových řízeních etc. Za lidi nejlépe vypovídají výsledky práce a její styl. Mezitím se dá na úrovni komentátorů filozofovat o tom, zda by nebylo možné něco změnit ve volebním systému, aby nás naše politická generalita nenaštvala hned na startu.
24. 11. 2010 | 07:49

MS napsal(a):

Pane Tomský,
přesně jak napsali již jiní. Pan Kamberský žije v realitě a není uzavřen jen ve svých snech a zbožných přáních. To pravděpodobně Vám ne vždy jde. Platí na Vás poslední věta pana Kamberského - o frustraci.
24. 11. 2010 | 07:51

AC napsal(a):

Pane Tomský,

z nynějších politologů včetně Vás je mi opravdu úzko. Proč? Vidíte a rozebíráte události velice tenkým průzorem domácí politiky, mimochodem velice mírně řečeno patřičně neférové, a stále nejste schopni ji začlenit do mezinárodního kontextu, jak by se právem patřilo a slušelo.
Čas trhl oponou a ať chceme či nikoli, konečně se nachýlil. Stará Evropa, omšelá, zchátralá, prodejná a zrádná, v mnohém nespravedlivá, ustupuje pomalu ale zákonitě novému řádu - a bude jen na nás, na všech bez rozdílu, kam a do čeho vyústí. A pokud jste vy politologové skutečnými politology a ne jen placenými kašpárky a papoušky mocných, měli byste mít o tomto, dejme tomu jakémsi blízkém před období, alespoň minimální, základní ánung.
Svět se mění a politologové, jak se zdá, vědí....kulové. Můžete prosím vysvětlit, jak je to možné? Asi těžko, že? Protože politolog neznamená automaticky vědět.
Každý se živíme jak to jen jde.
24. 11. 2010 | 07:54

Vico napsal(a):

Díky Tomského článku jsem si přečetl článek pana Kamberského, který se mi líbil /zvláště chladně a bez emocí vyslovené konstatování, že prezidenta Václava Klause už nikdo nebere vážně :-)/

Druhé chladné konstatování Kamberského, že "odpudivou" velkou koalici ODS s ČSSD odměnil pražskej volič více než padesáti procenty hlasů pro ODS v následujících volbách,rovněž sedí jak "prdel na hrnec".

Pražskej volič tak dal základ i k možnosti ODS si ryze účelově volebně Prahu rozparcelovat, aniž by ji v tom mohl někdo zabránit.

Hloupější zbytek republiky nikde jinde tak silný mandát vítězi nedal, jen Pražáci. Pokud se teď vztekají, nechť se kousnou do vlastního ocasu.

Pokud teď dostal chytrý Pražák mokrou hadrou přes ksicht, je to ta nejlepší zpráva pro demokracii. Pokud volič nebude cítit odpovědnost za důsledky své volby, nic se v této zemi nezmění.

Pokud má zastánce vlády doživotně najmenované elity Tomský pravdu, tak za čtyři roky ódeesáci v Praze propadnou do nicoty a ve společném politickém hrobě skončí i "oranžoví baroni" Hulda-fulda a Březina.

Anebo opět dostanou přes padesát.

Je to padesát na padesát.

Kamberský palec nahoru
24. 11. 2010 | 08:12

Občan napsal(a):

Kdeopak, pane Tomský, to jste úplně mimo. To není "koalice poražených", to je krystalický pragmatismus.
A možná je dobře, že k němu ty dvě politické strany přistoupily. Protože Je to sice komotrovská koalice, nicméně kmotruje tak, že městu nechává dost kyslíku na dýchání a přežívání. Vzhledem k tomu, co předvání TOP09 na celostátní úrovni, by koalice s ní pro Prahu znamenala ekonomickou smrt.
24. 11. 2010 | 09:54

Joska napsal(a):

Divím se nesouhlasným komentářům k Tomskému blogu a souhlasem s Kamberským. Zřejmě těmto komentátorům vyhovuje, když se dva zloději spojí, aby právě tyto komentátory mohli dále okrádat - přeně podle hesla "chraňme si své zloděje"
24. 11. 2010 | 10:01

zdenekb napsal(a):

Joska:

Jistě je smutné, když se dva zloději spojí, mnohem smutnějším základem všeho však je, že leta provařený modrý zloděj vůbec dostane takovou veřejnou podporu, aby do koalic mohl mluvit.

Pak už je všechno morální rozhořčení nad "handlem" marné.
24. 11. 2010 | 10:08

ld napsal(a):

Trochu prachu, zblíčko smítka,
nevyženem prase z chlívka;
koryto a Svoboda,
není žádná náhoda!

A co když vypluje hovno po vodě?
Záchranářů-Benda, Řápková, těch tu je!
Nad vším pak bdí spasitel,
opočachrů koaliční Václav myslitel.

Národe, až půjdeš kol Blaníku,
zabuš vratům, vel do kozlíku.
Vůkol smrdí tento hnůj,
kde domov můj.
24. 11. 2010 | 10:43

jarpor napsal(a):

"Teď se ovšem zametat bude, ale trochu jinak než jsme si to představovali."

Pane Tomský,
nelze téměř nic namítnout proti Vašemu textu, vycházeje z "historických zkušeností".

Předjímáte jimi však budoucnost. Dobrá...

Přece jen bych byl v oné citované větě "opatrnější" a neměl odvahu takto jednoznačně předjímat... Nicméně - já nejsem Vy. To "lámání hole" však mi k Vám tak trochu nesedí...

Skutky ukážou... nikoliv predikce a to i u vědomí, že "nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř".

Hezký den
24. 11. 2010 | 11:31

Ferda napsal(a):

To Jarpor:

připadáte mi jako neskonalý lidumil nebo hlu..k. Zajímalo by mě, zda si opět pustíte do domu zloděje, který Vás předtím už okradl. Asi ano, když píšete, že "To "lámání hole" však mi k Vám tak trochu nesedí...

Skutky ukážou... nikoliv predikce a to i u vědomí, že "nikdy není tak zle, aby nemohlo být hůř".
".
24. 11. 2010 | 11:48

jarpor napsal(a):

Ferda

Je dobrý, že máte na výběr... ne ?
Nechám to na Vás...

Každý příklad kulhá... ten Váš s opětovným vpuštěním zloděje zvlášť...

Hezký den
24. 11. 2010 | 11:56

zdenekb napsal(a):

"...Křivé úsměvy a arogantní projevy obou exlékařů (!)..."

Pane Tomský, že vy proti lékařům máte něco osobního? Uznávám, že to nepatří k tomuto článku (p.Stejskal snad promine), ale vaší předchozí úvaze o postižených dětech (a společnosti).

http://blog.aktualne.centru...

Našel jsem čísla, dost odporující vašim statistikám, které byly myšlenkovou základnou celého textu. Pochopil jsem tedy, že všechna vámi užívaná "fakta" je záhodno ověřovat a brát s velkou rezervou...

http://www.postizenedeti.cz...
24. 11. 2010 | 12:28

Terry napsal(a):

Česká "pseudodemokracie":

Vládnou nechtění.

Voliči odmítnutí kandidáti dostanou od "svých" stran výnosné "trafiky" - viz ODS rozdala trafiky vlivným straníkům, kteří propadli ve volbách (http://zpravy.idnes.cz/ods-...)

Expremiérovi Topolánkovi, amorálnímu buranu a hulvátovi, zajišťuje (lobbuje za ně) jeho stranický "soudruh", současný "čistý" premiér Nečas výnosný post šéfa energetické agentury při Organizaci pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) - viz Nečas vyjednával v Bruselu o 'energetické trafice' pro Topolánka (http://www.lidovky.cz/necas...)

Nikdo z našich "demokratických" politiků nejde do plitiky kvůli penězům (kdepak!!!), ale když pak musí brát ty statisíce a milióny za členství v dozorčích, správních radách a představenstvech - viz Tři opoziční roky Hulinského z ČSSD ve firmách města? 19 milionů...(http://frantisekmatejka.blo...)

"Máme demokracii, ne, vole?! Tak si můžeme dělat, co chceme!"

"Ať jdou do prdele všichni!"
24. 11. 2010 | 12:33

Terry napsal(a):

Demokracie, nebo kleptokracie?
(http://blog.aktualne.centru...)
24. 11. 2010 | 12:36

Ambra napsal(a):

Já nevím, kde autor článku žil. Ale když jako vrchol všeho uvádí, jak musí všichni (ve starnách) poslouchat nejvyšší vůdce, tak si myslím, že to bylo asi v bývalém Sovětském Svazu.
Tokovíto mají být hlídaci "psy demokracie", aby hlídali, kdo porušuje představy dvou nebo tří mocipánů ve státě? Tyto úvahy nemůže snad novinář napsat ani po flámu. Ledaže se nejedná o novináře, ale o lobistu.
A odtud je vidět, že v Praze šlo asi o úplně něco jiného. Jak mohou téměř všichni novináři propůjčit svůj kredit nějaké TOP09. A když to náhodou někdo v MfD neudělá, tak je někým jiným urážen ba přímo dehonestován. Co to musí být zač ona pražská TOP09, nebo co na některé lidi musí vědět, když i Alexander Tomský musel ze sebe místo filzofa udělat její "hlídacího vlčáka".
P.S.
A když si přečtete některé známé osobnosti podepsané u akce "TOP09 na magistrárt", tak se z toho dá naopak usuzovat, koho dalšího je dokonce TOP09 schopna vydírat. Samozřejmě si ale člověk musí položit i otázku, jakou že špinavost tito lidé mohli provést, že je TOP09 může vydírat.
24. 11. 2010 | 13:19

Tenco napsal(a):

Problém je v tom, že Kamberský mluví o moci a Tomský o autoritě.
Tomský je konzistentní konzervativec a Kamberský buď konzistentní marxista nebo aktivistický klausista./realopoziční smlouva/

Já prostě použiji svůj oblíbený termín "socodesáci" a lidi většinou ví, co si za tím můžou představit.
I do budoucna.

:---()
24. 11. 2010 | 13:34

Aleks napsal(a):

Ano, to je přesné... Koalice poražených! Jak je tohle vůbec možné? Inu, zákon to nezakazuje. Takže morálka nemorálka, co není zakázáno, to je povoleno (jak už nám za těch 20 let české "pseudodemokracie" přešlo do krve). A tak vyhrává nikoli ten, koho voliči zvolili, ale ten, kdo sestaví silněší koalici kohokoli s kýmkoli. Tedy vyjma s komunisty. Ta se aspoň veřejně odmítá. I když se pak v zájmu blaha (mé zájmové lobby) s nimi v kuloárech tiše domluví postup hlasování...
Co je tohle za kulturu? To nám fakt nikomu nedochází, že vrcholový politik je vzorem celému národu? Že jeho bezpáteřnost se přenáší do podvědomí všech, kteří jeho jednání vidí...? Že jeho bezpáteřnost a "obechcávání" všeho a všech chtě nechtě ovlivňuje chování celého národa? Co si asi tak do života odnesou za mravní zásady mladí lidé, kteří v této době dospívají, intenzivně vnímají jednání svého okolí a utvářejí si životní postoje, vybírají si vzory? No, máme se tedy na co těšit...
24. 11. 2010 | 14:01

zdenekb napsal(a):

Ještě něco ze včerejších lidovek...

http://www.lidovky.cz/myty-...
24. 11. 2010 | 14:23

Tenco napsal(a):

zdenekb
Ano, v podstatě vše se dá zredukovat na matematiku - chcete-li čísla.
To jen nějaký bláznivý Pýthagorás viděl v číslech vyjádření božství, nebo dnešní řečí kvalitu.
Pak zde máme, co jsme chtěli.
Místo politiky fotbal. Se vším všudy, co k tomu v ČEZku patří - úplatní sudí, předem domluvené výsledky, short trady, vyvádění finančních prostředků a prodej exkluzivních informací - v konečném důsledku korupční prostředí, však bez jakéhokoliv vyvození ODPOVĚDNOSTI.

Je to zhruba o charakteru jednotlivce /Dientsbier/ a davu.
V ČEZku je jednotlivec davem pohlcen, sežvýkán a uhňácán, v horším případě vyplivnut.

Zde vádne DAV. V tom nejmizernějším a nejpodlejším pojetí, jaký je v Evropské Unii jen možno si představit. Tu nejde o politiku - o uchopení moci, jako autority v budování souhlasu a loajality, ale o konstrukt moci jako fabriky na zaopatření své, své rodiny, svého příbuzenstva, svých klientů, patronů a partaje.

Socodesáctví je velmi analogické komunistickému pojetí moci, tak jak fungovala přede "dnem, kdy se Havel domluvil s komunisty".
24. 11. 2010 | 15:05

Stanislav Křeček napsal(a):

A že jste nikdo neprotestoval když ve sněmovních volbách zvítězila ČSSD a tadé nesetavovala vládu....
24. 11. 2010 | 15:32

Jana Pechová napsal(a):

Stanislav Křeček
To nejspíš proto, že nedokázala sestavit vládu podle logického a hlavně transparentního levicového či levostředového modelu. V Praze pravicová koalice možná byla, ale ODS zvolila tu politicky méně transparentní variantu.
24. 11. 2010 | 16:57

Sylva Šauerová napsal(a):

Vážený pane Křečku,

nevím, komu je Váš vzkaz určen, zda autorovi, novinářům, politikům či diskutujícím.

Pokud jste myslel novináře, ano, vskutku neprotestovali. Zde v diskusích však námitky debatérů, voličů jiných stran, než ČSSD, opakovaně zazněly.

Pokud se týká politiků, mám za to, že Vám nemohl uniknout opakovaně vyřčený názor Karla Schwarzenberga (např. v těsně povolebních OMV a při jednání s V. Klausem na Hradě), že prezident by měl sestavením vlády nejprve pověřit zástupce vítězné sociální demokracie. To je třeba připomínat, protože nejen ČSSD, ale především ODS na to zapomíná a novináři jí to tolerují, viz rozhovor Lukáše Beka s Borisem Šťastným v Právu (Právo, 19.11.2010). Ten se dnes TOP09 drze vysmívá, že po parlamentních volbách "také přece neučinila nic" proti sestavení dnešní vládní koalic. To bych považovala za výsměch. Nejen TOP09, ale nám všem.

http://zpravy.ods.cz/prispe...
http://www.ct24.cz/domaci/9...
http://regiony.impuls.cz/pr...

Není tedy pravdou, že NIKDO neprotestoval, jak píšete.
S pozdravem
24. 11. 2010 | 16:58

deep throat napsal(a):

Felix napsal odpověď autorovi naprosto pregnantně. Pane Tomský, přestaňte si plést pojmy s dojmy. Demokracie je i o umění domluvit se, právě proto vznikla na pražské radnici velká koalice. Klidně jí můžete nazývat koalicí poražených, nakonec přání bývá často otcem myšlenky, i když s politickou realitou nemá nic společného.
24. 11. 2010 | 17:09

Kelt napsal(a):

Co je pražská TOP 09-partička bývalých členů ODS,v čele s bývalým guvernérem SBČS,který je v partaji za čtrnáct dní týden.
Ten měl dodat punc věrohodnosti,ale zřejmě zatím nedošel k poznání,jak se politika dělá a prostě a jednoduše to prokaučoval.
Záměr Kalouska dominancí v Praze posílit šance TOP 09 v celostátním pohledu po výprasku v senátních a komunálních volbách prostě nevyšel.Nedivím se mu se něco vykládá o čtyřech K.
Je to výraz frustrace z pečlivě připravené ofenzivy a teď ho čeká pouze ústup do "předem připravených pozic".
Jestli bude koalice v Praze přínosná,se uvidí za čas.
V každém případě je to lepší zpráva z celostátního pohledu-hošani si nyní vyměňují"zdvořilosti"přes média a to může být začatkem jejich konce.
24. 11. 2010 | 17:21

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý příspěvek, který neměl nic společného se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
24. 11. 2010 | 17:28

S u c h e c napsal(a):

S.Š.
Švarcenberk akorát plácal. Praktické kroky byly přesně opačné.
24. 11. 2010 | 18:57

Duroy napsal(a):

Taky nemám radost pane Tomský, ovšem tento článek mne překvapil: http://www.novinky.cz/domac...
Zase samé osobnosti, představitelé pravicového etablishmentu přisátého na státní rozpočet, dotační systém a systém TV grantů.
To jim zase naletí duševně retardovaných lidí.
24. 11. 2010 | 18:57

S.Š. napsal(a):

Suchec : Praktický krok byl právě ten, že v prvním povolebním jednání u prezidenta republiky explicitně navrhoval, aby Klaus pověřil vyjednáváním o vládě právě ČSSD. To byl faktický krok. Podle Vás měl udělat co ? Jaký jiný ústavní krok byste navrhoval, než jednat s prezidentem, který má příslušnou ústavní pravomoc v rukách ? Prosím, konkrétně. A v souladu s Ústavou ČR.
24. 11. 2010 | 19:25

veverka napsal(a):

Další pokrytecký žvást od Tomského.Proč takhle neřval nad koalicí poražených na celostátní úrovni? Aha no jo tam to vlastně jeho TOP vyhovovalo,páč je ve vládě...v Praze není,tak je vláda poražených najednou špatně.Pokrytectví,dvojí metr,hnus.
24. 11. 2010 | 19:26

Duroy napsal(a):

To Sylvie Š.: Pana knížete snad nemůžete brát vážně. Vámi uváděné otázky VM byly naprosto úžasné, teda, úžasné, koukal jsem s otevřenou pusou, když pan kníže odpovídal na Moravcovu otázku týkající se ekologické zakázky. doporučuji si znovu poslechnout.
Taktéž, pokud si znovu poslechnete celou debatu, zjistíte, či si narozdíl od Vámi propagovaného článku uvědomíte, že pánové, dnes vládnoucí, nepokrytě hovoří o koalici a úkolech pro společnou vládu TOP09, ODS, VV.
24. 11. 2010 | 19:40

Ikena napsal(a):

Kdyz volby a z nich vznikle koalice dopadnou pro nekoho spatne, tak nam prispechaji umelci a frustrovani politici div ne s pozadavkem na nove volby ci dojednani novych koalic, a to podle jejich gusta. Tak ma vypadat zastupitelska demokracie? Kde to zijeme?
A ty vyzvy, manifesty, petice jsou jenom kecy, kecy a kecy, ktere slouzi ke zviditelneni nekterych osobnosti. Pro normalniho obcanu proste k smichu. Toho zajimaji kolik budou platit za najmy v bytech, zda bude na lecbu, kolik budou stat leky a zda-li je nekdo vubec bude lecit. Nebo kolik nam toho jeste Necas s Kalouskem zdrazi, zda bude mit mlady clovek na hypoteku a ten starsi, zda vydrzi v praci az do duchodu.

A zpet k Praze, vzdyt zdejsi volici pomerne silne podrzeli ODS, CSSD udelala slusny vysledek a ze vitez nebyl schopen sestavit koalici, tak to je jeho problem a take to o necem svedci. Nyni po tech urazkach pochybuji, ze se Stastny s Kalouskem padnou do naruce. A navic ve hre je 5Omiliard ekologicke zakazky, na kterou si brousi zuby Kalousek, a to ODS v Praze moc dobre vi.
V tomto smyslu ma Kambersky naprostou pravdu
24. 11. 2010 | 20:18

S u c h e c napsal(a):

S.Š.
On ten hrábě v těch OVM toho nakecal opravdu víc.
24. 11. 2010 | 20:38

Pavel napsal(a):

Zajímalo by mne, kde jste byli vy pisálci kteří plivete jedovaté sliny na koalici Ods a Čssd v Praze. Praze patří co si zaslouží. Díky pražákům je tento stát tam kde je. Když vyhráli volby Čssd na celostátní úrovni tak jste tleskali když se dali dohromady Top9-Ods-Vv, Teď brečíte. Je mi z Vás špatně...
24. 11. 2010 | 21:05

Hurá napsal(a):

Naprostý souhlas s autorem článku !
24. 11. 2010 | 21:49

zzz napsal(a):

To Karel:
Protoze tak chlasta!
24. 11. 2010 | 22:12

znalec napsal(a):

Smýšlím spíše pravicově, a koalice TOP+ODS by mi vyhovovala. Na druhé straně chápu, že ODS se nechce nechat zakopat do rohu. Bude mít možná čtyři roky na to, aby uklidnila pražské obyvatele a zdůrazňovala, že je tu velká změna, po které všichni volali. A pokud nepříjdou kauzy, které pobouří všechny, a dokončí se tunel Blanka a Praha si oddychne od dopravních kolapsů, budou zase v čele. Ale bude to jiná ODS. Opatrnější, a bude více naslouchat lidem. Každá změna může být k dobrému.
24. 11. 2010 | 22:16

jin napsal(a):

Náš Václav "Ješitný" chtěl údajně urychlit vznik střední třídy a zhasnul."Náhodou" byli připraveni minulí potentáti a StBáci,kteří si nahrabali.Ještě jim dal náskok před právníky.Teď je z nich mafie s velkou ekonomickou silou,ktrá hraje s našimi prodejnými politiky pimprlové divadlo o "demokracii".Jen tahají za provázky.Politici jsou na jejich výplatních listinácha a prosazují jejich zájmy.Smiřme se s tím,že naše "demokracie " je v režii lumpů a mafiánů a nebo "narovnejme kosy".Jinak z toho nevybřednem...
25. 11. 2010 | 00:58

Al Jouda napsal(a):

To Stanislav Křeček :
Proč jste nenavázali před volbami lepší vztah s VV ? Ty útoky Paroubka i dalších byly vysloveně kontraproduktivní a zcela vymazaly koaliční ptenciál ČSSD!!
25. 11. 2010 | 19:22

Pípa napsal(a):

Al Jouda,
po bitvě je každý frajtr generálem. Podle mne Paroubek počítal s 35%, které by mu stačily. Souhrou okolností a možná něčím mezi nebem a zemí, se tak nestalo. Pokud zafungují věci mezi nebem a zemí, tak lze těžko dělat závěry. Jinak Fico měl těch 35% a nebylo mu stejně nic platné. Politika je prostě politika.
25. 11. 2010 | 23:32

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy