Jakou cenu má vznešenost?

29. 04. 2011 | 11:36
Přečteno 6070 krát
Dnešní královskou svatbu v Londýně slaví téměř celý svět ( mluví se o dvou miliardách lidí u televizních a rozhlasových příjímačů, nemluvě o internetu) a tak budou světové vlně zájmu vystaveni i ti, které to nezajímá. Jak je možné, že v dnešní rovnostářské, civilní, multikulturní, demokratické i pseudodemokratické globální kultuře, je svátek anglické dědičné monarchie, která symbolizuje nejvyšší aristokratické privilegium, osobní majestát, tradici, a na rozdíl od civilních království Skandinávie, i značnou ceremoniální, jazykovou (Queen´s English) a etiketovou nadřazenost, ke které patří pukrle i pasování do rytířského stavu, tak významný?

Jistě, jde o událost kulturně zakotvenou v Britském společenství národů a bývalém impériu, kde je dodnes Alžběta II. formální hlavou čtrnácti států. Je i formální hlavou anglikánské církve a navíc existuje Spojené království v povědomí všech, kteří mluví anglicky jako rodným jazkem a možná i v podvědomí těch, kteří se jí teprve jako globální jazyk naučili. V tomto smyslu je Anglie opravdu velká – Great Britain. A přece jen tohle všechno kult anglické monarchie nevysvětlí.

Anglofilní Karel Čapek kdysi napsal, že všude, kde se nachází parlament se nachází i kousek Anglie. Bystře zpozoroval, že je stará Anglie vlastně i první významnou republikou v moderní evropské historii (matkou republiky americké), a zároveň i paradoxem, protože dovedla spojit královský majestát s obyčejnou šedivou a pro většinu lidí dnes otravnou demokracií. Už Čapkův mentor G. K. Chesterton si stěžoval na strašlivou všednost demokracie a litoval ztráty barevných praporců, emblémů a cechovních insignií středověku, na úpadek privilegií a výsad, jakoby nepochybná lidská práva (svobody) spojená s pochybnými požadavky nápravy všech křivd byla podstatou demokracie. Rovnost před zákonem by neměla překážet zdravé společenské nerovnosti postavení a autority, čili meritokracie.

Ovšem nevolená monarchie meritorní být nemůže, vždyť je v ní každý člen rodiny pouze z privilegia svého narození a její konstituční význam, ona dobře uvážená nečinnost, spočívá už jen v živém a důstojném ceremoniálu (na rozdíl od mrtvých symbolů státnosti) a vyjadřuje kontinuitu společenství v rituálu, který přesahuje jedince i jeho krátký život. Vede k pokoře i hrdosti nad slavnou kolektivní minulostí, který dnešní atomizované a čím dál více ahistorické vykořeněné společnosti tolik chybí. Anglickým republikánům právě tento kvázináboženský přesah velice vadí (nechápou, že mají jen 20 %, čili že je nepodporuje ani většina levice), ale svůj odpor k poslední symbolické výspě zákonné nerovnosti nedovedou vyjádřit jinak než poukazem na náklady monarchie, které prý značně převyšují oficiální dotaci (7, 9 miliard liber). I ekonomie zná hodnoty neměřitelné. Jakou cenu má ale vznešenost?

Ta je velice náročná a vyžaduje nesmírné sebezapření a disciplinu. Proto popelce Kateřině Angličané fandí a její roli princezny jí nikdo nezávidí. Středověká tradice veřejné královské svatby (poslední se odehrála roku 1348) se vrátila (1919) opět do katedrály Westminsterského opatství. Paradoxně se v době neformálních partnerství stala symbolem monogamie, závazných rodinných pout a nezastupitelných hodnot manželství. Významné je v tomto kontextu prohlášení nového vůdce socialistů Ed Milibanda, že si po několika letech soužití svou partnerku hodlá vzít za ženu.

Možná je dnešní anglická euforie z téhle svatby i vyjádřením víry, že se to mladému páru po všech nešťastných manželských peripetiích královských dětí tentokrát opravdu podaří. Možná je i svědectvím, že člověk potřebuje mít na očích neměnný ideál.

Psáno pro Lidové noviny

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

gaia napsal(a):

opravdu obdivuji ty 2 mladé lidi, že se jim ještě v 21. století chce takto šaškovat.
29. 04. 2011 | 12:08

Béda napsal(a):

Jakou cenu má vznešenost? Přísně ekonomicky vzato, podle svatebních výdajů asi hodně vysokou. Otázkou pak je, jestli jde o vznešenost, anebo "vznešenost". Původ ještě nemusí být zárukou skutečné vznešenosti.

Pokud jde o svatební ceremonii příští formální hlavy britské konstituční monarchie (faktickou moc má parlament a vláda), jde o zajímavý reklamně-obchodní projekt, který na jeden den způsobí v části populace euforii a nostalgii. Žádné zlevnění chleba ani změnu v životě běžnému smrtelníkovi ovšem nepřinese.

V podstatě nevýznamný díl příštího nekonečného seriálu bulvárních senzací ze života ostře sledovaného VIP páru.
Není divu, že část britské společnosti se o tuto událost vůbec nezajímá.
29. 04. 2011 | 12:09

jozka napsal(a):

Ono to fakt nekoho zajima? divnej svet...
29. 04. 2011 | 12:16

gaia napsal(a):

Béda

správně, v 21. století by se za ty prachy spíš měli nakrmit sirotci a chudé vdovy.Nebo rozjet podnikání, dát na výzkum, na umoření státního dluhu, opravu památek apd. a na ušlechtilé cíle. A ne někde dělat celý den šaška pro plebs.
29. 04. 2011 | 12:16

masha napsal(a):

Chudak holka,ja by nemela nervy na ten cirkus degenerovanych aristokratu!
29. 04. 2011 | 12:19

veverka napsal(a):

UK jsou zadlužené a ekonomicky v řit...,tak vymysleli šaškárnu pro plebs,aby aspon trošku odvedli pozornost.Chléb a hry.
29. 04. 2011 | 12:24

pich napsal(a):

Cirkus pro poblblíky.
29. 04. 2011 | 12:24

Kolemjdoucí napsal(a):

Já osobně všem Angličanům, Britům a ostatním občanům commonwealthu tuto, jak nade mnou diskutující nazývají, šaškárnu závidím.
29. 04. 2011 | 12:38

dusan napsal(a):

pokud tady pisete "cirkus pro poblbliky" atd, tak jste zjevne nepochopili dulezitou, symbolickou a sjednocujici roli jakou hrale kralovska rodina pro spolecnost. A to ani ne tak v casech dobrych, jako hlavne v casech zlych, coz dejiny GB pravidelne ukazuji.
Generace obcanu commonwealthu a i ti nejstatecnejsi z cechu a moravaku v IIWW valcili za a v armade jeho velicenstva. Lide jsou jesitni a hloupy pokud ziji v blohobytu a pohode. Ale jakmile prijde obdobi nepohody a stradani, lide potrebuji symboly ke kterym se mohou upnout.
Houzevnatost, stabilita a symbolika kralovstvi je ostatne jednim z duvodu, proc jedna relativne mala zeme na ostrove se zanedbatelnym poctem 60 milionu lidi hraje nejmene poslednich pet set let zasadni roli v dejinach evropy a sveta.
29. 04. 2011 | 12:42

Mud.. napsal(a):

Představme si dnešní den v roce 1943. Telekomunikační spojení má dnešní parametry. Miliardy lidí na celém světě by sledovali bičíkové členění Mengelého dvojčat na rampě. Davy členěné na vlevo a vpravo. Proč se lidstvo vzrušuje medii k "extázi"?
29. 04. 2011 | 12:47

masha napsal(a):

Vazeny pane Dusan,historije britskeho kralovstvi uz od dob valek Bile a Rude ruze je jako hickokovsky horror,nevim co obdivujete,i samotny Kipling byl zaryty kolonialni imperialista!
29. 04. 2011 | 12:51

Čenda napsal(a):

Platí takový zákon, čím víc společnost upadá, tím se více fangličkuje a oprašují se minulé symboly. Každá země, která je jako brabory- to nejlepší leží v zemi končí. Odmyslete si královnu a co jim pak již zbývá k přispění budoucnosti. Velmi, ale velmi pátrám v paměti.
29. 04. 2011 | 12:51

dusan napsal(a):

masha:... ano, historie nejen britskeho kralovstvi, ale cele evropy, ruska, asie, afriky.. je (bohuzel) nepretrzity horor ktery leckde na nejakou dobu (evropa ted) stridaji obdobi relativniho klidu.
Cendo: Nevim, myslim, ze jste si to hodne a spatne zjednodusil.. obdobi prvni republiky bylo jdnim z nejlepsich obdobi ceskych zemi a faborku, praporu, pruvodu atd.. tam tehdy bylo podtstane vice nez mame tady a ted.
Fabory, praporky a oslavy proste patri k jistym ritualum, ktere se cas od casu (dle prilezitosti) delaji. A kdyz vidim uprimnou radost a zajem tech tisicu lidi, kteri v ulicich mavaji a slavi svatbuv "sve" kralovske rodine, tak mam pocit, z to je jiste podstatne lepsi a vice sjednocujici ritual, nez na ktery jsme se v CR zmohli za poslednich 50 let...
29. 04. 2011 | 13:02

anti politik napsal(a):

Já vůbec nechápu proč nám média pořád cpou denodenně do hlav nějakou svatbu kluka s titulem pricn a jeho holkou? Pokud si GB potrpí na feudální tradice tak prosím, ale Češi snad nejsou stupido národ aby byli vykulený z nějaký svatby kluka kterej se náhodou narodil do feudální rodinky? Vždyť je to trapný divadlo pro totálně stupidní až pitomoučký diváky, ale ne pro normální lidi!
29. 04. 2011 | 13:04

Kolemjdoucí napsal(a):

2anti politik - ano pro normální lidi máme Růžové zahrady a Superstáry...
29. 04. 2011 | 13:10

masha napsal(a):

anti politik:
Nenarodil se nahodou do feudalni rodiny,jeho matka nebyla urozena.
29. 04. 2011 | 13:11

Medikolog napsal(a):

gaia 12.08,

za ty prachy co za to ti dva mladí mají bych byl ochoten i pracovat(/:>D).

Pokud vím, tak naše cestovky rušily zájezdy na tu show, protože Čechům stačí naše taškařice ve Strakovce a v parlamentu. Když chtějí Britové živit jako parasity jednu z nejbohatších rodin v zemi, jež by pohodlně mohla žít a existovat za své, je to jejich diagnosa. Nás monarchistická epidemie roku 1918 díky Bohu opustila.
29. 04. 2011 | 13:14

bubak napsal(a):

šmarjáá, tak si přepni na jedničku, tam máš Sama doma, na dvojku, tam máš něco o folkolru, na 4 záznam fotbalu Porto - Villareal a na Primě máš MASH. Más možnost si zvolit, tak proč se rozčiluješ? Nikdo ti to necpe.
29. 04. 2011 | 13:14

Béda napsal(a):

dusan,

obávám se, že královská rodina nic nesjednocuje. Monarchie je ryze formální. K formálnosti byla královská rodina skrze svůj odpor donucena. Pochybuji, že Kanaďani, Australané..., běžní lidé v populaci berou nějakého Williama, jako reprezentanta své země, integrující prvek. Ceremoniální rodinku si VB pěstuje jako vzpomínku na zašlou imperiální slávu, kdy Británie coby průmyslová, obchodní a vojenská velmoc válcovala zbytek světa a slula politickou dominancí.

Nyní Británie přežívá těžké krizové časy, země je hluboce zadlužena a její význam ve světě klesá úměrně s ekonomickou a vojenskou silou (určitě víte jaké problémy má VB v libyjské válce do které se v rámci soutěže o evropskou dominanci nechala vmanévrovat Francií.

Na tom nic nějaká královská svatba, potažmo královská rodina nezmění. Otázkou jest, jestli je královská rodina pro Británii zbytečným ekonomickým přepychem a přežitkem anebo ekonomickým přínosem. Politicky je to víceméně fosilní ceremoniální, poměrně marginální záležitost. Dokonce i oděv královny se mezičasem zcivilnil. Jestliže mladý princ, pozdější král bude s prominutím nevěrník a kleptoman, pak utrpí i insitut královské hlavy a parlament začne uvažovat o zrušení a zcivilnění panoptikální funkce. Zatím to všechno funguje jako příjemný turistický magnet. Až začnou převažovat negativa, pak budou provedeny formální změny hlavy státu a tato přestane být dědičnou.
29. 04. 2011 | 13:22

!!! volte KSCM !!! napsal(a):

Policie zbrojí na extremisty, koupila nesmrtící střely - ZRUSENA DISKUZE ;-)))

Uplne to vidim - pred rokem 1989 za ZLYCH KOMUNISTU - Hlas Emeriky, Svobodna Efropa a dalsi SVOBODNY tisk Pravdy a Lasky

- co 2h Pozoor Hlaasenííí - ZLI KOMUNISTI V CSSR koupili proti svym obcanum tzv. pry nesmrtici strely , kteryma budou rozhanet a terorizovat obcany sve zeme.

;-)))
29. 04. 2011 | 13:22

bim napsal(a):

Zločinný autor, zločinní pisatelé nade i pode mnou.
29. 04. 2011 | 13:22

Babák napsal(a):

Velkou cenu pane Tomský, velkou. Já to musím vědět.
Já jsem jim na tu slávu půjčil.
Ani se neptejte, kde jsem na to vzal.
29. 04. 2011 | 13:24

masha napsal(a):

Kate je velmi simpaticke devce,ted vidim na jeji tvaricce opravdovou radost,to nejhorsi jeste ma pred sebou,no tak-dejte skromne holce uzit si nejvetsi den jeji zivota!
29. 04. 2011 | 13:25

anti politik napsal(a):

Kolemjdoucí o stupidních seriálech dnes řeč není! To jen pro vaši informaci. Až bude, pokecáme. Masha až bude mít to co píšete logiku pokecáme taky!
29. 04. 2011 | 13:29

dusan napsal(a):

Bédo, fajn, vsichni vime, ze britanie proziva od konce IIWW (nebo spis zacatku) tezke casy a oproti casum imperialni slavy je to nepretrzity upadek. Je to tak. A mate pocit, ze zruseni monarchie by tento ustup zw slavy, vlivu a moci ZPOMALILO??? Ja osobne se domnivam, ze zcela urcite ne, ale naopak. Tak nechte anglanum jejich krale a svatby, plati si to ze sveho.. My se muzeme spokojene vratit zpet k nasi bajecne realite Necasu, Bartu, Johnu, Sobotku, Hask, Paroubku, Klausu, Rusaku, mafianu, fizlovani, korupaci, politicke korektnosti....
29. 04. 2011 | 13:31

masha napsal(a):

anti politik:
Na co potrebuji logiku?Ja jsem zena a navic blondinka,s logikou u mne nepochodite!
Ale muzete to zkusit...
29. 04. 2011 | 13:33

anti politik napsal(a):

masha pokud chcete vtipům o "blondýnkách" dodat další dimenzi, jste na dobré cestě.
29. 04. 2011 | 13:43

Michal Macek napsal(a):

gaia:

ahoj bohuzel nesouhlasim to je jak pise p.Tomsky o vznesenosti a tradici - ja bych byl pro obnoveni monarchie i u nas - propriety jako hrad a klenoty k tomu mame a podle me by to zvedlo narodni hrdost chechu a tim padem i zivotni uroven...na co maji byt dnes cesi hrdi?na parlament?kdo chcce je hrdy na prezidneta ale druha pulka naroda ho zas nesnasi...a jak pak maji jit do politiky lidi z presvedceni a ne kvuli penezum kdyz je politika vlastne takove nechutne divadlo...mit krale ,monarchu ,panovnika...to dava pocit ze nekam patrite,pocit tradice,pocit hrdosti...a to je to co nas narod dnes potrebuje - potrebuje lidi hrde na svou zemi kteri pro ni budou radi pracovat a myslet na svou zem a ne v prvni rade na svou kapsu....jinak se narody bez hrdosti stanou v budoucnu sluzebniky narodu ktere tu hrdost maji....
29. 04. 2011 | 13:45

jozka napsal(a):

MM:

Na hrdost nepotrebujete krale. na to potrebujete mit na co. A to nezajisti zadny kral sam o sobe. To, ze vy jste blouznivec a cloumaji s vami klukovske sny jeste neznamena, ze to tak vidi i ostatni. A nebojte se. Vy se mozna jeste nejakeho ceskeho krale dozijete. Otazkou zustava, jestli se vam to bude libit. Protoze to bude sekac, ten se nezakeca...
29. 04. 2011 | 13:54

Béda napsal(a):

MM,

představte si, že by českým monarchou byl zvolen nejpopulárnější český politik Klaus. Jeho dědičním následníkem by se stal jeho prvorozený... Myslíte, že by takovýto člověk byl sjednocujícím a integrujícím prvkem?

PS: anebo Havel bez potomka. Byl by sjednocujícím a integrujícím prvkem, idolem společnosti?
29. 04. 2011 | 14:03

to je demokracie napsal(a):

Sedm měsíců před 11. zářím 2001 vydalo americké ministerstvo zahraničí zprávu o stavu lidských práv v Uzbekistánu. Byla to litanie hrůz, píše americký list New York Times. Uzbecká policie opakovaně mučí vězně, psalo americké ministerstvo zahraničí. Nejběžnějšími technikami mučení bylo "bití, často tupými zbraněmi, a dušení plynovou maskou." Mezinárodní organizace na obranu lidských práv také informovaly, že součástí mučení v Uzbekistánu je vaření částí těla, používání elektrických šoků na pohlavních orgánech a vytrhávání nehtů na rukou a nohou kleštěmi. Dva vězni byli uvařeni k smrti.

http://blisty.cz/art/23201.html
29. 04. 2011 | 14:04

Michal Macek napsal(a):

jozka:

:) sem idealista uznavam ale pohledtte na narody sveta: nektere sou hrde na sebe,maji vladce a maji i politiky kteri maji na 1 miste svou zemi - ty narody rostou (populacne nebo ekonomicky ekonomicky nebo oboji) - skandinavie,britanie ale i Cina,rusko,turecko...pak sou narody ktere hrdost mely ale ztraceji ji - s temi to jde z kopce (USA,belgie,francie,spanelsko...) a pak narody ktere ji mozna mely kdysi davno ale uz ji davno nemaji - ruzne satelity a rozvojove zeme...a my.....a ty jsou a to spatne,velmi spatne...

vcera rikali ze scitani v cine ukazalo ze za 10let vzrstla populace o 75 milionu (!)........nase podniky krachuji nebo maji problemy (tatra aero atd...) az vse rozprodame a nebude mit vlastni vyrobni kapacity,az budem montazni halou a skladistem sveta tak uz budem muset tancit jak piskaji ti hrdi co rostou....
29. 04. 2011 | 14:18

Tenco napsal(a):

Náhodou !
Mně by se taková ceremoniální svatba - třeba zkušeného prince Tluchoře a prosté dívky Kristýnky - docela líbila.
Také potřebujeme přeci ideály.
A tradice.

Já bych na takovou svatbu.....taky nešel.

:))
29. 04. 2011 | 14:20

vajan napsal(a):

Bohužel, zůstává pořád pravdou, že podobné akce jsou jen demonstrací hodnot, které nepatří jinam než na smetiště dějin. To, že celou "parádu" si na ČT platíme je jen ostudou míry vkusu lidí, kteří rozhodují o našich penězích. Místo snahy plnit veřejnoprávní funkci se jim daří dokonale idiotizovat národ.
29. 04. 2011 | 14:21

Michal Macek napsal(a):

beda

kdyby se monarchie obnovila hned po sametu VH by byl dobry kral - VK to je jina jak sem psal ten spolecnost rozdeluje - toho lze jen milova nebo nenavidet takze by dobrym kralem asi nebyl.na druhou stranu nekdo kdo lidi sjednoti...treba byvaly premier fischer,pan tuma....nekdo inteligenti s noblesou a gracii....zantovsky pithart diensbier???
29. 04. 2011 | 14:22

bubak napsal(a):

pripadny cesky kral by nemohl byt nejaky sprosty, jesitny, narcistni a moc milujici individum tipu havla, klause, sobotky nebo paroubka.
Mel by to samozrejme byt nektery z prislusniku evropskych kralovskych, v horsim pripade knizcich, rodin.
29. 04. 2011 | 14:36

jozka napsal(a):

MM:

Jenze oni jsou hrdi na svou zemi at maji krale nebo ne. To je zalezitost historicka a mimobezna.

Ale hlavne, lidi nepotrebujou sjednocovat osobou. Oni se sjednoti tehdy, kdyz budou proc. Kdyz pominu vnejsi ohrozeni, tak nejlepsi by bylo, kdyby videli, ze ten stat je JEJICH. Ze v nem vladne pravo. Pokud ale vidi, ze urcitym lidem prochazi veci, za ktere by on sedel a kdyz prijde k placeni za takto zpusobenou skodu dostane slozenku domu, tak na takovy stat nebude hrdy ani kdyby mel na trunu Budhu.
29. 04. 2011 | 14:42

dusan napsal(a):

vajan: Aha, takze svatba podle vas patri na smetiste dejin?

Nebo monarchie (polovina statu "stare" evropske unie jsou monarchie) je podle vas taky na smetisti dejin?

Hmm. Odvazna uvaha, ale myslim, ze trochu sebestredna. Podle sebe nesudte okolni svet.
29. 04. 2011 | 14:42

student FSV UK napsal(a):

Při studijním pobytu v Británii jsem procestoval excelentní univerzitní města Oxford, Cambridge i univerzitní města jako Sheffield nebo Birmingham.

Věřte mi, i na té njprestižnější Oxfordské univerzitě studují Angličani, kteří královnu nazývají třeba i "bitch" a britské tradice považují za opičí rituály, kterými upřímně pohrdají.

A vůbec se za to nestydí.

Rovněž se těší, že pomohou britské tradice zašlapat do země.

Je jich možná jen 20%, al to neznamná, že budou držet hubu a krok.

Díky Bohu za ně. Jsou to novoddobí Ježíšové Kristové, ve své primitivní době nepochopeni.
29. 04. 2011 | 14:45

Michal Macek napsal(a):

jozka

souhlasim ....ale pokud ten vladce by garantoval jiste spolecenske zmeny....pokud by vymetl ten augiasuv chlev...
29. 04. 2011 | 14:47

dusan napsal(a):

studente a ti "vasi novodobi Jezisove" (jak priznacne ze z univrezitniho prostredi elitnich skol) nabizeji jakou alternativu?
Tipuju ze ambiciozni hosi z elitnich univerzit jako alternativu k monarchii nabizi sami sebe. Detem ze zbohtalickych rodin sebevedomi nechybi
29. 04. 2011 | 14:51

Kanalnik napsal(a):

Tradice jsou vec nadherna, nebot spojuji. Navic jako lide mame v sobe potrebu a touhu k necemu a nekomu vzhlizet a tim citit vzajemnou sounalezitost. V zapadnim svete vira v Boha a idealy (treba manzelstvi) ponekud skomira, tudiz kralovska svatba ziskava velkou pozornost, nebot funguje jako docasne a malinkate naplneni techto zcela prirozenych vnitrnich potreb.

Z meho osobniho pohledu se jedna o svatbu dvou lidi, kteri jsou stejni jako kazdy z nas, tudiz mne to prilis nebere. Ale pokud to nekomu da prilezitost nad temito vecmi zauvazovat, tak je to jedine dobre. Diky za clanek, pane Tomsky.
29. 04. 2011 | 15:00

Michal Macek napsal(a):

kanalnik
souhlas
29. 04. 2011 | 15:10

jozka napsal(a):

MM:

Takze vy nechcete konstitucni monarchii, ale diktaturu a doufate, ze diktator (nebo kral) bude mit rozum. Hodne stesti :-)
29. 04. 2011 | 15:12

Pobo napsal(a):

student FSV UK napsal(a):"Při studijním pobytu v Británii jsem procestoval excelentní univerzitní města Oxford, Cambridge i univerzitní města jako Sheffield nebo Birmingham.

Věřte mi, i na té njprestižnější Oxfordské univerzitě studují Angličani, kteří královnu nazývají třeba i "bitch" a britské tradice považují za opičí rituály, kterými upřímně pohrdají."
29. 04. 2011 | 14:45

No pokud to byli studenti stejného zaměření jako Ty, tak se tomu vůbec nedivím. Co tyto individua taky v životě jiného dosáhnou, než toho, že se jim takto podaří nazvat svou královnu? Nic. Maximálně se jim tak z huby budou linout genderové marxistické sračky apod. To ale musí být hrdost, býti studentem SV. A pro společnost přínos jakbysmet.
29. 04. 2011 | 15:17

Béda napsal(a):

část1:
Mnohem důležitější nežli nějaká královská svatba je pro osudy lidstva, včetně obyvatel dnes již druhořadé Británie, toto:

"Duben 22, 2011

Pojďme si už konečně vážně pohovořit. Dolar je den po dni zadupáván do země. Děje se tak záměrně, protože FED chce slabší měnu, aby podpořil vývoz a snížil skutečné břemeno dluhů bank. Heslem dne je „dolů s dolarem“, čím dál níž, což však zvyšuje ceny paliv a potravin, zatímco kupní síla průměrných amerických zaměstnanců mizí. A tento proces bude pokračovat i v předvídatelné budoucnosti, protože – jak oznámil Obama počátkem roku – Washington se zavázal, že „v příštích pěti letech zdvojnásobí vývoz“. Přemýšlejte o tom „v příštích pěti letech“. Je to stejné, jako kdyby řekl, že americký zaměstnanec bude během nějakých pěti let ponížen do chudoby třetího světa . Je to rozsudek smrti...

A americký lid ví, co se bude dít; prohlédl šarádu se „zelenými výhonky“. Proto také poslední průzkum veřejného mínění deníku New York Times ukázal, že „nálada občanů je na nejnižší úrovni za poslední dva roky“ a že „Američané jsou pesimističtější, co se týče hospodářských vyhlídek státu a obecného směrování, než kdy byli od prvních dvou měsíců po nástupu Obamy do presidentského křesla, kdy země stále ještě oficiálně byla v pasti velké krize. ("Nation’s Mood at Lowest Level in Two Years, Poll Shows, New York Times)

Lidé ztratili důvěru v Obamu, Kongres a vůbec celý politický proces. Vidí, že tento systém je zkažený a nadále neodpovídá vůli lidí, což je důvod, proč upadají do letargie. Je to pochopitelné. Gallupův ústav zjistil to samé. Zde je úryvek z jeho nedávného průzkumu:

„Optimismus Američanů, co se týče budoucího směru hospodářství USA, v březnu klesl podruhé v řadě, a podíl Američanů, kteří říkají, že hospodářství se „zlepšuje“, spadl na 33 % - z lednových 41 %... Optimismus ohledně budoucnosti amerického hospodářství poklesl v průběhu prvního čtvrtletí napříč politickými stranami... Gallupův index důvěry v ekonomiku, který zahrnuje optimistické hospodářské ukazatele, v březnu také poklesl...“ ("U.S. Economic Optimism Plummets in March", Gallup)

Takže všechna ta propadanda o „zlatých časech“ měla nulový účinek. Veřejnost jí nepodlehla. Lidé vědí, že jsme v krizi. A jak by to mohli nevědět? Topí se ve svých hypotékách, nemohou dostat půjčky, jejich děti ani jejich strejda Arnie nemohou najít práci, a ten chlápek v Oválné pracovně pro ně přitom ani nehne prstem. Není žádným překvapením, že tolik lidí jednoduše zlomilo hůl nad kapitalismem. Jen se podívejte na tenhle průzkum pro Globescan, je to opravdu „silná káva“:
29. 04. 2011 | 15:18

Béda napsal(a):

2. část:

„Podle dnes zveřejněného průzkumu veřejného mínění Globescanu podpora americké veřejnosti pro volnotržní ekonomiku v minulém roce prudce poklesla, a teď je nižší než v Číně. Když v roce 2002 Globescan začal zjišťovat názory lidí, čtyři z pěti Američanů (80 %) říkali, že volný trh je nejlepší ekonomický systém pro budoucnost- byla to nejvyšší úroveň podpory mezi všemi sledovanými zeměmi. Podpora začala upadat v následujících letech, pak se lehce oživila po finanční krizi let 2007/2008, ale v roce 2009 se zřítila, když propadla o 15 procentních bodů za rok, takže teď méně než tři z pěti Američanů považují kapitalismus za ten nejlepší systém pro budoucnost.“..

A nechtějte se mnou žertovat o tom, že by běžný americký zaměstnanecký „flákač“ trávil své večery tím, že by jednou rukou listoval v Komunistickém manifestu a druhou si na kytaře vybrnkával Internacionálu. To je nesmysl. Američané jsou praktičtí lidé. Vědí, že jim obě politické strany utahují šrouby, a to je ten důvod, proč je jejich podpora kapitalismu za Obamy stále rychleji nahlodávána. A to tak, že spadla o „15 bodů ročně“ od roku 2009...

A věci jdou přitom pořád k horšímu, když Kongres začal ořezávat rozpočet tak, že vyškrtal programy a služby pro veřejnost. To ještě více přitopilo pod kotel a přesvědčilo lidi, že tento systém potřebuje rekonstrukci. Rozhodující faktory: Podmínky se budou soustavně zhoršovat, aktivita bude slábnout a hospodářství vstoupí do dlouhého období stagflace.

To všechno však neznamená, že by měl trpět Wall Street. V žádném případě. Bubliny na trhu se budou stále více nafukovat štědrými injekcemi peněžních stimulů FEDu, tak jak tomu bylo po celé poslední tři roky. Podle zprávy Bloombergu z počátku tohoto týdne neplánuje Bernanke ukončit QE2 (další etapu pumpování peněz bankám – pozn. překl.) na konci června, jak bylo naplánováno, ale bude i nadále pokračovat v recyklaci výnosů z hypotéčních zástavních listů do nákupu dluhopisů, aby zajistil, že akcie největších společností na burze (Blue Chips) budou i nadále poskytovat rekordní zisky, zatímco 42 milionů zaměstnanců je odkázáno k živoření na potravinových poukázkách a další miliony čekají, až budou vykopnuti ze svých domů. Tak takhle nějak vypadá spravedlnost, nebo ne?

Pokud jste získali dojem, že politiku diktují velké banky, máte pravdu. Přemýšlejte třeba o téhle věci: Americká vláda drží dvě sady účetních knih. Tou první je záznam o všech veřejných příjmech a dluzích. Tou druhou sadou je mimorozpočtová účetní kniha vedená FEDem.

Podíváme-li se do budoucnosti, můžeme očekávat totéž ve stále větším rozsahu. Burzy budou pokračovat v zotavování, v bilanci FEDu bude přibývat červeného inkoustu a dolar bude pokračovat ve své trýznivé cestě do zapomnění.

Celou tuhle maškarádu provozuje FED právě teď, a my ostatní jsme v roli pouhých přihlížejících, kteří to nemohou zastavit. Vítejte v Banksteristánu."

celý článek na
http://www.outsidermedia.cz/Vitejte-v-Banksteristanu-1.aspx

Zkuste se zamyslel nad paralelou amerického, britského a českého vývoje v popsaných souvislostech. Myslím, že nějaká královská rodina, anebo všechny královské rodiny světa dohromady nemají na tento vývoj většího vlivu.
29. 04. 2011 | 15:18

Michal Macek napsal(a):

jozka

puvodni vyznam slova diktatura neni pejorativni - diktator byl senator jehoz rimane v dobe iohrozeni statu volili absolutnim vladcem jelikoz bylo treba rychle rychle rozhodovat a ne se dohadovat v senatu....ano jsem pro absolutisktickou monarchii v cele s panovnikem jehoz by volila skupina osobnosti (jakasi) rada starsich na zaklade nejake ustavy na urcitou dobu s moznosti jednohlasneho odvolani v pripade napr zesileni panovnika...

no nic vam zas preji hodne stesti s nasim parlamentem :DD
29. 04. 2011 | 15:22

Taoiseach napsal(a):

Alexander Tomský

"Středověká tradice veřejné královské svatby ... Paradoxně se ... stala symbolem monogamie, závazných rodinných pout a nezastupitelných hodnot manželství."

Zajisté - dokud je rozvod nerozdělí - :)

"...vyjádřením víry, že se to mladému páru po všech nešťastných manželských peripetiích královských dětí tentokrát opravdu podaří"

Nepodaří, Mr. Tomsky, nepodaří.
1) Anglikánskou církev totiž založil panovník sám pro sebe PRÁVĚ kvůli možnosti rozvodu. Od té doby se změnilo jen to, že panovníci nastupují na trůn ve vysokém věku, takže se rozvádějí už jako princové z Walesu (komu by se taky chtělo rozvádět se v sedmdesáti, že?). A pokud bude té veselé paničce Windsorské dobře sloužit zdraví, bude se Bill Windsor rozvádět ještě jako pouhý následník prince z Walesu...
2) Rozdíl mezi reálným významem Windsorovic rodiny a pompézním cirkusem, který se kolem ní dělá, vytváří strašlivý tlak bulváru, který by neustál nikdo, natož ubohá Káťa.
29. 04. 2011 | 15:34

karolína napsal(a):

Kéž bychom tady měli královnu Alžbětu. Hrdost ani aristokracie o penězích nejsou, když už je berete do hry. Čechách se obojí vyhýbá od konce našeho společenství s jinými národy. Náhoda to jistě není.
29. 04. 2011 | 15:53

Jirka napsal(a):

Přestože Velká Británie má v posledních letech téměř za státní ideologii multikulturalismus, boj proti "genderovým stereotypům" a homosexualismus, tak svatba budoucí hlavy státu se odehrála v kostele, kde se to v promluvách předních duchovních hemžilo slovy jako Ježís Kristus a Duch svatý (jak to že nikdo nezmínil korektně i Alláha a Buddhu, příp. Nietscheho? :-) . Oddávající se také několikrát zmínil o "posvátném svazku muže a ženy" a o "životě podle Božích zákonů", čemuž přihlížel Elton John se svým "manželem" (BTW sedící pár metrů od zástupců muslimských států a spolků, kteří by mu ve svých zemích bez váhání dali uříznout hlavu.) Nevěstu "genderově-stereotypně" přivede otec zabalenou jako dárek ženichovi až k oltáři (pozůstatek to obchodních rituálů starého Říma), kde se oddávající zeptá "kdo DÁVÁ tuto ženu tomuto muži?" ... Inu je ten svět plný (nekorektních a stereotypních) paradoxů, že? :-)) Nebo se v lidech občas přes všechnu masáž novodobých ideologů občas probudí ještě přirozený rozum??
29. 04. 2011 | 16:04

Béda napsal(a):

karolína,

Blahoslaveni budiž chudí duchem. Znáte tu o schwarzenbergských orlických kaprech, kteří uplavaly do EU a o úplatečku při restitucích?

PS: jaká by asi byla hrdost králů, kdyby byli chudí jako kostelní myš a museli by buďto někde makat se "sockama" ze "spodiny" (třeba s nickem hawk, anebo hoven), anebo nedělat nic a živit se prošlýma potravinama z kontejnerů?
29. 04. 2011 | 16:07

dusan napsal(a):

Bedo, Bedo, vezmete nejaka data a pak pustite opet chyby - soudite jine dle sebe .. Zatim to mnimalne v USA vypada, ze diky Obamove aktivite zlomilo hul hodne americanu - ale nad levicovymi exprimenty.

A pokud jde vas soud nad kralovskou rodinou - podivejte se zpet do dejin a pokud bylo zle, lide se VZDY touzili semknout pod nejakym symbolem. Tezili z toho bohuzel i diktatori a demagogove kteri tuhle lidsku tuh vycitili a lidem ty symboly nabidli. Dosadte si koho chete... treba take hitlera, lenina, stalina, maa, castra, chomejniho atd atd...
29. 04. 2011 | 16:07

Béda napsal(a):

dusan,

jakými levicovými experimenty, dusane? Je snad záchrana bank = privatizace zisků a socializace korporátních ztrát levicová? Prosadil snad Obama zdravotní po vzoru "socialistické" Evropy?

Co můžou mít chudnoucí lidé z toho, že se semknou kolem bohatnoucí multimiliardářské královské rodiny? V čem jim to pomůže?
29. 04. 2011 | 16:15

dusan napsal(a):

Bedo, to co jste napsal Karoline me presvedcuje o tom, ze vy mate "jasno" a mate hlavu pekne vylmetou nejakou levicovou propagandou.

Ostatne neni to trapna pausalizace (a take proti politicke korektnosti) soudit podle jednoho (karel schwarzenberg) celou spolecenskou skupinu (rodovou slechtu)?

Uprime receno, pokud by se dodrzovali zakladni premisi zapadni civilizace a tedy i nedoktnutelnost soukromeho majetku (jinak receno, zadny zavistivy socilista ci komunista by majetek neukradl/nezestatnil), tak se o to, ze by nejaky kral ci vysoko postaveny slechtic zchudl tak jak pisete, tak o to se nebojim :-)

A priznavam, ze me ta debata s vami uz nebavi, neb si stale valite svoji uchylnou levicovou propagandu a to dost demagogicky (viz vase spatna interpretace dat, ci jeste hur, vase reakce karoline) a soudim z cas straveny s vami je ztrata casu...

pekne odpoledne
29. 04. 2011 | 16:16

Michal Macek napsal(a):

Beda

jeden takovy kral byl co zil s chudymi - INRI :D

jini zas meli k chudobe respekt - viz historka s alexandrem velikym a dionysem

jini zas jezdili do bitvy v cele vojska - jan lucembursky napr....jini byly velmi moudri a uzitecni pro svou zem napr Karel iv...
29. 04. 2011 | 16:22

Béda napsal(a):

dusan,

chcete snad říct, že v zemích kde nevládli komunisté neexistuje zchudlá šlechta, která přišla o majetek, který získali všelikým způsobem její předci v hráčských doupatech, špatnou investicí a pod.?

Přeji hezký den.
29. 04. 2011 | 16:23

Béda napsal(a):

MM,

jsem nevěděl, že INRI byl šlechtického (patricijského...) rodu? Mohl byste dát nějaký odkaz na jeho "korunované" rodiče?

"Jedna" vlašťovka jaro nedělá. Zde mluvíme o principu. Na druhou stranu je celá řada "dobrotivých" panovníků, panovníků tyranů...
29. 04. 2011 | 16:27

Marie napsal(a):

Jen je škoda, že se budoucí král a královna ve své modlitbě, kterou napsali, nezavázali místo podpory trpících, k odstraňování utrpení.
29. 04. 2011 | 16:43

anti politik napsal(a):

Béda zřejmě máte pravdu. Svědčí o tom následující.(naše média se sice nepřetrhnou aby nás o tom informovala, ale je to zcela nezpochybnitelná informace a realita-lze dohledat na netu) Už v krátce po začátku revoluce v Egyptě (a vyjití na světlo fakta jakým způsobem USA podporovala diktátorské režimy a nejen v Egyptě) se začala malá a tiskem zamlčovaná revoluce v amerických ulicích(a u amíků naprosto něco co nikdo neočekával) kde se provolávala hesla např. Egypt do našich ulic!!! a další podobná hesla! Začíná se to pěkně hroutit a oni s tím pokrytectvím a oblbováním z kterého je už každému myslícímu člověku na zvracení prostě nepřestanou a nepřestanou! A víte proč? Oni nás mají všechny za ovce, pablby a pachtící se pitomečky s kterými si poradí kdy si zamanou!! Já nevím jestli si toho kromě mě ještě někdo všiml, ale tenhle stát má pod palcem jen několik málo vcelku dobře koexistujících skupin (trochu jsem si to z dostupných informací zmapoval a buď je biska slepá nebo zkorumpovaná) a počet členů všech těchto skupin dohromady je tak maximálně pár set. Takže suma sumárum tady deset miliónů lidí slouží a otročí za nuznou mzdu pár set jedincům.(které známe pod názvem vrcholní manažeři-Romani,Ludvíci atd. kteří rotují ve vedení státních podniků a všech možných radách a vedeních jiných státních podniků-jiná skupina jsou třeba Bakalové! A těchto pár lidí ovlivňuje naše životy přes politiky a pořád nemají dost a nikdy mít nebudou. V tom je tén fór a jediná jejich slabost, naštěstí, protože právě na to dojedou! Na tohle politici sami nestačí, protože si taky smočili zobák! Takže co stím, přiznat to nemůžou a odmítat rozkazy taky ne! Je to na nás!
29. 04. 2011 | 17:02

MS napsal(a):

nejen student FSV UK

v Británii jsem byla také, i když o pár let dříve, to stránky bulvárů plnilo ještě na oko fungující manželství Charlese a Diany.
Máte pravdu, většina Britů, říká, že je královská rodina nezajímá, ale okamžitě vykoupí všechny noviny píšící o královské rodině a královskou rodinu chovají v úctě a nebojím se říci i v lásce – a to především vzdělaní Britové!

Moc nerozumím většině komentářů, ale už staří Římané věděli, že lid potřebuje cukr a bič. Nezlobte se na mne, ale královská svatba je skvělý cukr. Cukr, který ke svému životu potřebujeme, protože jsme po staletí tak naprogramovani. Kolik z Vás, kteří tady o svatbě píšete pohrdavě, jste se aspoň na šot z ní podívali a hlavně sledovali ho se zájmem. :-) Většina.

Svatba je událost v životě každého. Je to pouze oficialita, která být nemusí, ale když tyto oficiality ze svého života vypustíme, vypustíme z něho i pokoru, podřízenost ve vyšší principy a plno dalších důležitých věcí a náš život se stane nudným a všedním. Abychom život milovali, odpouštěli druhým, pomáhali druhým …. Musíme se ze života radovat a užívat si ho.

Svatbu si většinou užívají svatebčané nikoliv nevěsta s ženichem, ale o tom to je. Prostě jen máme radost z toho, že někdo se má rád, že mu to stojí za to dělat takovou šaškárnu, že nám umožní se sejít popovídat si, pobavit se – užívat si život.
29. 04. 2011 | 18:00

moravec napsal(a):

V našich podmínkách lze projevit vznešenost téměř zadarmo. Stačí používat slušný název Česká republika, místo názvu Česko, užívaného luzou, bohužel i akademicky vzdělanou.
29. 04. 2011 | 18:13

!!! volte KSCM !!! napsal(a):

vemte si zpet svou zem z rukou zlodeju a zachrante CR pro sebe a sve deti!!!

NEDELEJTE KOMPROMISY - za 21 let uz by jste meli videt, jak to dopadne.

Lidi 40 let budovali tuto zem, utrhovali si od huby, aby ji nadsene a naivne predali Havlovi a zahranicni 5 pravicove kolone BEZ DLUHU, V ZISKU, S MAJETKEM NA 10let rozkradani, funkcnim prumyslem, zemedelstvim zdravotnictvim, bez kriminality, drog, nezamestnanych a bezdomovcu.

Co jste ziskali po 21 letech planych slibu?

Rozkradenou a rozprodanou zem, ve ktere vam uz nepatri ani vase vlastni VODA, ZADNA AKTIVA , ta jsou fuc, montovny pro otrockou praci, 1.5 bilionu dluhu na ktere vam frajeri posilaji jeste slozenky, zcela nefunkcni vse ze statni infrasturktury, strach postet deti same vem, spickovou kriminalitu, tzv. poplatky kam se podivate a vyplach mozku den co den v TV za vase penize, jak je to vsechno paradni a skvele.

Za 21 let kazdeho kdo vidi tito odbornici dokazali presvedcim, ze NEDOKAZI ANI UDRZET STAV, JAKY BYL KDYZ SE DOSTALI K MOCI!!!

Bud budete bojovat ultimativni zbrani, ktžera ma kouzlo policku a odplivnuti si nad novou bolsevickou elitou zijici ve skutecnem komunismu pro sebe za vase penize a nebo budete dozivotne otrocit a chudnout.

Minulost nakonec kazdeho dozene, stejne jako dnes dohaneni podvodniky a lhare jejich vlastni hesla, sliby a proklamace. Staci jen otevrit oci a zacit se divat kolem sebe.

NECHATE SI TO LIBIT A BUDETE DAL MLCET A NECHAT ZE SEBE DELAT PITOMCE?
29. 04. 2011 | 19:36

kódl jedna napsal(a):

Vznešenost má pořád velkou cenu. V zemi, která ji ještě pořád i oficiálně uznává (=Británii), je na veřejnosti a v politice mnohem méně sprostoty, hulvátství, neomalenosti, korupce a klientelismu, mafiánství, nedodržování smluv atd. Mnozí zde se tomu pošklebují, jako by ten náš politický hnojník byl lepší.
29. 04. 2011 | 21:13

tick tack napsal(a):

to INRI- Pan Jezis Kristus byl primy potomek krale Davida. To za prve. Za druhe: Pilatovi odpovedel- Me Kralovstvi neni z tohoto sveta. Za treti: jako Bozimu Synu bude jednou patrit cela Zeme. Ti,kdo ocekavaji JJeho druhy prichod,tomu veri. Za ctvrte: take me zarazi pritomnost nekterych hostu na jejich svatbe. Ale asi to ti dva nejak moc ovlivnit nemohli. za pate: nakolik byla uprimna jejich zminena modlitba ukaze cas, i to,zda tomu ti dva skutecne veri nebo jim to nekdo predepsal. Dnes by jim meli vsichni zehnat! Je to jejich velky den. za seste: ignorovat hloupe poznamky jesti vlastnosti dzentlmenu. A ze jich Anglie za ta leta vyprodukovala. dik vsem za laskave prispevky. O kasce to dnes je,at se to komu libi nebo ne. Willi a Kate,at vam to vydrzi, v dobach dobrych i zlych.
29. 04. 2011 | 21:36

Abra napsal(a):

Stejne vsichni umrem.
29. 04. 2011 | 22:27

Naštvaný napsal(a):

"...že člověk potřebuje mít na očích neměnný ideál."
A co je lepší, neměnný ideál, či kategorický imperativ?
29. 04. 2011 | 23:08

er napsal(a):

princ phllipp na otázku "čím byste jste chtěl být, abyste nejvíce prospěl lidstvu?" manžel alžběty 11 odpověděl: "Chtěl být smrtelný virus." není to paráda? - hovne?
30. 04. 2011 | 00:17

nomad napsal(a):

vsechna tato slava, by byla polni trava, kdyby vetsina populace nasla lepsi cestu/smysl, jak aktivne vnimat svuj vlastni zivot v lasce a byt spokojene produktivni kazdy den. Oc uzasnejsi je byt ucastnikem nez divakem!
30. 04. 2011 | 00:31

Jan napsal(a):

Slovo Vznesenost je velice nestastne zvolene ceske slovo.
Anglicky se tomu rika - "to have CLASS".
Class by meli mit i lide v nasem politickem zivote, a ne blekotat na verejnosti - s kazdou druhou vetou zacinajici slovem "samozrejme". A pak lhat o stosest !
Jinak ve statech ktere maji monarchii se ve verejnem zivote krade podstatne min nez ve statech s temi "prezidenty" !
Vetsinu meho zivota jsem stravil jako vysoky urednik statni spravy - ve state tisice kilometru vzdaleneho od Londyna.
Na urednich obalkach bylo natisteno OHMS (on her majesty service).
Verejna sprava byla zcela nezavisla na politicich, kteri se do parlamentu dostali kolikrat kdovijak.
Pracovali jsme dle stare britske tradice - ke spokojenosti kralovny.
A pritom kralovne neplatime ani cent !

Podivejte se jak to jde u nas ! Politikove kradou ve statni sprave jeden pres druheho - a nikdo je za to nechyti ! Absolutne
u nich neni zadna TRIDA.
Jsou to zlodeji nejnizsi lidske tridy.
30. 04. 2011 | 01:36

vobejda-kakabus napsal(a):

kdyby měla vysoke IQ, tak by řekla NE...tak se s ni stala tuctova manželka s narokem na nic.....
30. 04. 2011 | 08:04

Husákův socialistický blb napsal(a):

for vobejda -kakabus
..dokonce by při svém vysokém IQ měla každé dítě s jiným (ovšem s kým?..)Navíc by s;e chtěla moudře usadit v ČR -kde "hlava státu " krade propisovačky...
Fakt, není nad pořádné IQ tlusté jak noha !!!
30. 04. 2011 | 10:54

poříživík z ODS okradač důchodců a dětí- napsal(a):

Pane autore !
Nevím jakou cenu má vznešenost-nedokážu to vyčíslit.Jestli je to vůbec možné..
Vím však jedno například nějakej Klauz (někteří jej i znají),vznešenost předstítá a lid prostý ba jednoduchý, to dokonče žere!Je to však vznešenost úřadu,ne vznešenost p. Klauze.Jinak ekonomicky CENA vznešenosti jistě není stanovena ,to by p. Klauz nekradl jiným státům jejich státní propisky !!!
30. 04. 2011 | 11:04

KM napsal(a):

Jene z 01:36

Vaše slova do kamene tesat, děkuji za ně.
30. 04. 2011 | 13:19

gaia napsal(a):

Jan

královské rodině platíme my všichni. Je to největší příjemce zemědělských dotací v EU. S těmi penězi již nevědí co, tak najeli na ekobyznys a organické zemědělství. A v Cornwallu pěstují i pomeranče.
30. 04. 2011 | 19:14

Béda napsal(a):

Australský televizní pořad The Chaser, který plánoval satirický komentář během vysílání ceremonie dnešní královské svatby v Londýně, byl zrušen, protože bylo zjištěno, že anglická královská rodina si vymínila, že záběry ze svatby nesmějí být použity v žádném komediálním ani satirickém pořadu...

Podle amerického listu Christian Science Monitor vyvolá tento cenzurní zásah znepokojení nad tím, že se britské královské rodině dostává "výsadního postavení", což není slučitelné s moderní demokracií...


Rozhlas BBC vysílal během tohoto týdne rozhovor s velitelkou londýnské Metropolitní policie Christine Jonesovovou o tom, co by se stalo, kdyby chtěl někdo během královské svatby proti svatbě demonstrovat. Odpovědi policejní mluvčí byly neuvěřitelně husákovské: "Kdokoliv se pokusí spáchat jakýkoliv trestný čin, policie proti němu efektivně zasáhne." Moderátorka reagovala: "Jaký trestný čin. Co když se pokusím postavit se do londýnských ulic s transparentem 'Pryč s monarchií?'" Policistka: "Pátek, den svatby, je dnem radosti a oslav a protesty jsou v takový den nevhodné."..

Organizace na podporu svobody projevu zpochybňují, zda má mít královská rodina právo uvalovat na televize takováto omezení, zejména vzhledem k tomu, že většinu nákladů svatby platí daňoví poplatníci.

Padraig Reidy, editor zpravodajství britského listu Index on Censorship (jehož editorem býval před lety Čech Jiří Theiner a který se za komunismu silně zastával zakazovaných českých spisovatelů), charakterizoval cenzuru královské rodiny nad vysíláním svatby jako "bizarní". Dodal ale, že plány na preventivní zatýkání možných demonstrantů a omezení práva protestovat jsou ještě daleko více znepokojující. Označil přístup policie za "bezprecedentní"...



Republikánské organizace zuří nad tvrzením velitelky Metropolitní policie Christine Jonesové, že protiroayalistické transparenty, rozmístěné v blízkosti ceremonie, budou v den královské svatby odstraněny. Graham Smith, mluvčí organizace Republic, která prosazuje "demokratickou alternativu monarchie", uvedl: "Republikáni mají plné právo, aby jejich hlas byl během dne královské svatby slyšen a policie má povinnost toto právo ochraňovat. Představa, že politický disent může být umlčen, jen proto, aby byl ochráněn obraz královské rodiny, porušuje všechny demokratické principy."..

Přwevzato z Britských listů.
30. 04. 2011 | 20:31

gaia napsal(a):

královská rodina má moc velkou ekologickou stopu. Princ William, když chtěl s kámoši bugřit na horách, poslal pro ně letadlo. Měl by se stydět. Takové chování je neetické.
Etické je to, co je vhodné pro všechny.(filosof Patočka)
30. 04. 2011 | 21:11

Jozef napsal(a):

Vznesenost?
V mediokracii ,Panov vesmiru?
V dobe zamatovej lzi/reklama/ a bushovskej politiky? V dobe bulvaru, duchovnom chlebe mas?

Kristus sa v Britanii stratil.Je niekde na 198. mieste znamych celebrit.
Wiliam a Kate maju nadej byt uspesnejsi.V tejto mediokracii.

V clanku p.profesora sovietologie a europskych dejin uz nevidim blaznive nezmysly: alebo uz nechlasta,alebo si dal clanok scenzurovat,alebo...

Ano,"clovek potrebuje mit na ocich nemenny ideal".Ak ma dom a chlieb,nielen chlebom je clovek zivy.Ale dokaze vyzit aj zo zumpy.Medialnej.Zo zumpy sukromnikov mimo dosah statu.

Autorov ideal /ideologia/ sa - meni,ci nemeni?
Stat naozaj "nema ani nic vlastnit","ani nic dotovat",s vynimkou kultury? /Pozri najcitanejsie blogy autora/.

Konstatujem: ideologia a politika ,ktoru autor doteraz vyznaval a prebojovaval/Na Moskvu! Na Bagdad!Na socializmus! Na stat! Vivat sloboda sukromnikov!.../
vyvracia z korenov celu risu dcery Velkej Britanie.Znicila risu v zakladoch,znicila jej zivotne korene .
01. 05. 2011 | 11:38

krleš napsal(a):

Zajímavé komunistické názory z prstu Gaii a Bedy.

A tak jako oni chtějí nakládat s penězi poplatníků spojeného království tak i já bych chtěl, aby gaia dostávala jen suchý chléb a vodu a demonstraci levounů Beďanem svolanou, aby napadly jiní demostranti.

Nechcete se vzít? Co gaio s Bedanem? Jasne lepší je žít na hromádce a brát dávky.
01. 05. 2011 | 14:10

Rges napsal(a):

Na celé té akci nebylo o nic víc vznešenosti než v sobě mají severokorejské oslavy k poctě revoluce a Kim Čong-Ila. Ostatně tento dědičný vládce je podstatně monarchističtějším monarchou než než ti britští draze placení šašci. Je směšné obdivovat pozlátko, které z takových kořenů vyrostlo.
07. 05. 2011 | 22:46

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy