Jediná podstatná otázka zní, zda byly život, názory a jednání tohoto ‚filosofa na trůně‘ od začátku do konce - bez ohledu na nahodilost historických událostí – nějak logicky skloubené, pokud přímo netvořily jednotu. Na takové syntéze všechny dosavadní studie věnované Masarykovi ztroskotaly. Každé, i té nejpečlivější z nich, chybí nadhled potřebný k hledání spojitostí.
Alain Soubigou
Politikou řízenou marketingem a populismem poškodil ČSSD. Neuspěl s angažmá u Národních socialistů. Několikrát se pokusil vrátit se do politiky, ale ani jednou neuspěl.
Je možné mít ekonomickou svobodu bez politické svobody,
ale nelze mít politickou svobodu bez ekonomické svobody.
Friedrich A. Hayek
Podobně jak se různí živočichové liší svými povahami a mentální vyspělostí, liší se i lidé. Evropa se počínaje renesancí a konče devatenáctým stoletím kulturně a ekonomicky odtrhla od ostatního světa, v kultuře snad nejzřetelněji v hudbě.
Reaguji na tendenční článek Jana Bartoně zveřejněný na Neviditelném psu dne 10. 2.
Největším nepřítelem vědění není ignorance, je to iluze vědění.
Jean-Francois Lyotard
Osobně si myslím, že není. Jednak by ji to stálo příliš mnoho peněz, času a energie, jednak by nebylo vhodné dál drobit naši politickou scénu
Dodnes trpce vzpomínám, jak se v devadesátých letech přeli tehdejší předseda KDU/ČSL Josef Lux a Václav Klaus o další vývoj naší politiky, de facto o další vývoj naší společnosti. Zatímco Lux chtěl hlásáním sociálně tržní ekonomiky směřovat ke skandinávským zemím (a myslím, že po revoluci si to přála většina našich občanů), Klaus, tehdy na vrcholu moci a vlivu, využil v dějinách neustále se opakujícího jevu z (u nás komunistického) bláta do (pravicové) louže, tj. od jednoho zla k opačnému.
Makroekonomie není jen ekonomickou vědou, ale primárně je nebo by měla být vědou společenskou. Měla by sloužit demokracii, tj. nejen bohatým, ale především řadovým lidem.