Alespoň by mohli poděkovat

27. 01. 2009 | 09:11
Přečteno 7477 krát

Ministr financí Miroslav Kalousek pokračuje v poněkud legračních rozpočtových tricích, jejichž účelem je zřejmě zakrýt bezradnost vlády při řešení současné špatné situace státního rozpočtu. Utrácí přitom i všechny úspory ministerstev z doby vlády ČSSD. Navzdory zapojení starých úspor se ale schodek státního rozpočtu v roce 2009 téměř zdvojnásobí a dosáhne místo plánovaných 38 více než 73 miliard korun. Bez využití rezervních fondů by ale pravděpodobně přesáhl 110 miliard korun.

Do vážných problémů Topolánkova vláda rozpočet dostala sama, když před krajskými volbami na podzim roku 2008 předložila nerealistický a výhradně politicky motivovaný návrh státního rozpočtu na letošní rok, který počítal s růstem ekonomiky o 4,8 % a deficitem 38 miliard korun. ČSSD opakovaně upozorňovala na chybnou konstrukci návrhu rozpočtu a již na počátku října 2008 požadovala jeho celkové přepracování.

Na lepení rozpočtových děr nyní použil ministr financí Miroslav Kalousek jednoduchou metodu. Do příjmů v letošním roce zapojí více než 40 miliard korun z rezervních fondů jednotlivých ministerstev. Jedná se z přitom z velké míry o prostředky, ušetřené již za vlád ČSSD a to od roku 2004, kdy bylo poprvé možné díky změně zákona všechny neutracené prostředky státního rozpočtu převést do tzv. rezervních fondů. V roce 2007 Topolánkova vláda zdědila nejen stabilizované veřejné rozpočty s deficitem 1% HDP, ale i více než 80 miliard korun v rezervních fondech ministerstev. Tyto prostředky svým posledním rozhodnutím téměř zcela utratila.

Myslím, že je to dobrý vtip. Po trvalé kritice údajně špatné rozpočtové politiky vlád vedených ČSSD se nyní premiér Topolánek a ministr Kalousek vůbec neostýchají sáhnout na sociálně demokratické vládní úspory.

Možná by mohli alespoň poděkovat.

Řekli bychom - rádo se stalo, pánové.

No nevyčistilo by to na chvíli dusnou politickou atmosféru?










Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Vertigo napsal(a):

Vy jste něco ušetřili? ROFL.
27. 01. 2009 | 09:15

Petr Havelka napsal(a):

Pane Sobotko,

buď tak činíte vědomě nebo nevědomě, ale obojí je špatně. I malé dítě pochopí, že "rezerva" na ministerstvu při současném deficitu státního rozpočtu je nula k nule. Problém je spíše ve Vámi v dřívějších letech vytvořených deficitech, jenom splácení úroků Vašich půjček spolkne řády miliard. Kdy Vás ta populistická viroza přejde? Kdy se vrátíte k odpovědné politice?
27. 01. 2009 | 09:25

trafopajka napsal(a):

Sobotko, to vám není stydno??? Vy, ministr, který zaťal do rozpočtu největší sekyru a to v době nejvyššího růstu?

Vy byste měl zalezt někam hluboko pod zem, stydět se a zpytovat svědomí.

Fuj a hanba!
27. 01. 2009 | 09:26

matěj napsal(a):

NEVĚŘÍM VLASTNÍM OČÍM... vy tomu, co tady píšete o tom, že ČSSD něco ušetřila věříte?
27. 01. 2009 | 09:26

Gerd napsal(a):

Díky, že jste tolik ušetřili a škoda, že jste nám o tom neřekli, když jste si půjčovali. Bylo nutné tolik zadlužovat republiku, když se dle Vašich vlastních slov takovou dobu na účtech válely takové rezervy? Jaký byl rozdíl mezi úrokčením těchto rezerv a úročením vydaných dluhopisů? Spočtěte nám, o kolik ČR títmo způsobem obrala ČSSD a za poslední dva roky ODS a jejich dvě pomocné pidistrany?
27. 01. 2009 | 09:26

kwich napsal(a):

A z čeho byste vzali, pane Sobotko, peníze vy, stínová vláda ČSSD, na podstatně masivnější populistické utrácení, které slibujete voličům? Na to by vám nemohlo stačit ani progresivní zvýšení daní (následované také odlivem podnikatelských aktivit do zahraničí).
27. 01. 2009 | 09:26

miro napsal(a):

Pane Sobotka už jste se svými "vtipy" skutečně legrační. maňas 140 miliard vašeho posledního roku vládnutí je skutečně hodně usporný. To si myslíte že lidi jsou úplní tupci a že si nic nepamatují. Co jste udělali v době ekonomického růstu za vaší vlády. Teď jste strašně chytrý ekonom když je krize na kterou topolánkova vládá neměla žádný podíl. Když má někdo připraveno několik variant tak to je podle vás špatně, Vy b yste postavili jednu tutovou utratili ne 110 miliart ale možná jednou tolik. Koho chcete poučovat. Jen nadále chcete oblbovat lidi a sbírat body do voleb abyste už vládli
27. 01. 2009 | 09:28

k22 napsal(a):

ODS vytvořila dluh ve výši přes 700 milaird kč a ještě mají ODSáci tu drzost nadávat na Sobotku! ČSSD předala ODS vládu s 1% deficitem a slušnými rezervami, ODS jen snížila daně pro firmy (a kde je nějaký efekt?) a pro zbohatlíky typu Roman apod. a zvýšila daně všem ostatním. Přesto hlupci z ODS lžou dále. Lhát a krást to jedniné umí ODSD!
27. 01. 2009 | 09:34

VOM napsal(a):

Vážený pane Sobotko, hned z rozjezdu píšete: Ministr MK pokračuje v poněkud legračních rozpočtových tricích...
A tak je to správné, tak to má být. Když pozoruji váš bezmocný vztek nad tím, že koryto je tak blízko a pořád jsou nějaké zádrhely, hned mám lepší náladu. Díky.
27. 01. 2009 | 09:36

Antonín Váňa napsal(a):

Soudruhu Sobotko, prosím, mlčte. Vy jste nic neušetřili, vy jste si na rezervy půjčili a my včetně našich dětí budeme Vaše hýření muset zaplatit včetně úroků.Ještě, že v době hospodářské krize řídí naši ekonomiku ekonomové a ne populisté Vašeho typu, kteří se řídí heslem: "Po nás potopa, hlavně, že máme teplé koryta."
27. 01. 2009 | 09:40

karel4 napsal(a):

To, že je politruk Sobotka nejoblíbenější politik, podle statistik, svědčí o velké hlouposti českých voličů. Na článek není potřeba reagovat, je to provokace podržtašky, kterou mu Jirka-šuplík nařídil. Sobotka poslouchá a šlape jako hodinky za každého předsedy(Zeman,Špidla,Gross,Paroubek)
27. 01. 2009 | 09:48

Demon napsal(a):

Sobotka je zákeřné homosexuální kačátko!!!
27. 01. 2009 | 09:52

neo napsal(a):

Já si doma vytvořil rezervu 100 000 Kč.

bylo to snadné ! Půjčil jsem si 150 000, utratil jsem 200 000 a pak jsem si půjčil dalších 150 000 a udělal si 100 000 rezervu.

Jsem, dobrej co?
27. 01. 2009 | 09:57

mawe napsal(a):

že se nestydíte, vy i celá ČSSD
27. 01. 2009 | 10:02

občan napsal(a):

Pane poslanče, ještě by bylo dobré dodat, že není za co děkovat, protože za VAŠE rezervy už platíme úroky delší dobu. Byly vytvořeny na úkor deficitů v letech, kdy deficity nebyl nutné (ekonomicky). Politicky jste si za ně kupovali hlasy. Mimo jiné i státních úředníků z Vašeho bývalého ministerstva, kteří těsně před volbami dostali "všimné" s doporučením, aby nezapoměli kdo jim ti korunky poslal. Měl byste se spíše stydět, ale to není nic pro Vás ani Vaši partaj. To už by byla ta partaj až moc rudá.... :-)))
27. 01. 2009 | 10:02

Fandy napsal(a):

Vas zpusob setreni je velice znamy. Muzeme jej ted videt v praxi na krajich! Tohleto je opravdu jen provokace, nic jineho. Jen se divim, ze CSSD pise Blogy. Je prece jasne, ze potencialniho volice CSSD spise presvedcite (nanejvys) hlaskou v TV novinach nebo "sofistikovanymi" billboardy. :) Kazdej normalne uvazujici clovek na srandou tohoto typu uz jen mavne rukou.
27. 01. 2009 | 10:03

Honza napsal(a):

Když tedy ČSSD ušetřila, kde ty peníze ukryla a proč je nevěnovala na úhradu státního dluhu?
27. 01. 2009 | 10:05

jarda napsal(a):

Myslíte 80mld ušetřených z 235mld za privatizaci plynárenství, které jste mimo běžný schodek v rozpočtu taky rozprášili ???
27. 01. 2009 | 10:17

Jane napsal(a):

Nenávist k Sobotkovi u mnohých skončí s počatkem jejich osobního krachu. Myslím, že už to nebude u mnohých dlouho trvat. Pak teprve pochopí, že nejde o Sobotku či Kalouska, ale o rozdíl mezi byť mnohdy chybně realizovanými plány ČSSD a tržním hospodářstvím bez přívlastku. Pomeneme-li nějakých deset procent nejbohatších (je v těchto příspěvcích nenajdeme), potom ostatní pravicově orientovaní přispěvatelé jsou závislí na oné kritizované vrstvě pejorativně nazývané "socky". Pokud si tento fakt uvědomují, je to dobře. Nenávistní štváci dojdou k poznání později, ale nevyhnutelně.
27. 01. 2009 | 10:20

Milan N. napsal(a):

Pane Sobotko,
tolik let jste již v politice a pořád jste stejně protivný a negativistický. Proč? Není to již překonaná věc? Lidé už dnes nemají zájem poslouchat řeči - dnes sledují je výsledek. Když si vzpomenu na dobu mnoha let vlády ČSSD a zamyslím se, jak se mi zlepšil život, tak mi z toho vychází, že vaše vláda mi v ničem život nezlepšila ani neulehčila. Celou dobu jsem jezdil po mizerných silnicích, musel předkládat stohy tiskopisů úřadům, musel jsem u lékaře sedět (stát) v plné čekárně a mnoho dalšího a také třeba neustále poslouchat jak se nám za vaší vlády neustále zvyšuje dluh země (= jejích obyvatel). Strašné. Myslím, že jako vysoký politik byste měl do svého projevu dát více noblesy, elegance a nadhledu. Zatím na mne působíte dojmem člověka, který stále myslí jen na své preference, ale příliš málo na obyvatele této země. Zrušení 30 Kč u doktora tomu nepomůže.
27. 01. 2009 | 10:21

Franta F napsal(a):

Jezkovi voci jak nekdo takovyhle mohl byt min. financi? To kdybych tam sedel ja dopadlo by to lip :)nechapu jak nekdo muze ze svich ust vypustit neco takoveho... S prominutim jaky vul zvysuje schodek rozpoctu, kdyz se mu na ministerstvech valy miliardy???????? JE TO SOBOTKA:)
27. 01. 2009 | 10:23

jež napsal(a):

ODS je opravdu zlodějská strana.V devadesátých letech Klaus rozkradl stovky miliard a ožebračená republika skončila na jeho balíčcích.Vláda koalice soc.dem. postavila ekonomiku zase na nohy a ODS se pomocí parlamentního gangsterismu nacpala k moci.Ještě totiž zbylo co rozkrást:zdravotnictví a důchody.A Kalousek?Je nekompetentní.
27. 01. 2009 | 10:29

Totem napsal(a):

Ušetřila??? Tak jaktože se plati 50miliard za úroky z dluhu? Nic neušetřili, jen zvětšili státní dluh. To si Sobotku myslíš, že můžeš lidit obblbovat, máš lidi za blbce?
27. 01. 2009 | 10:39

Jane napsal(a):

Milan N.
Milane, zamyslete se nad pojmem "negativistický". Sobotka poměrně slušně a často s úsměvem kritizuje vládní politiku stejně tak, jako to činí ODS je-li právě ona v opozici. Ideálním příkladem je minist Langer. V opozici velmi aktivní, své vládní protějšky často i urážel a v reálné politici, tedy ve své funkci nedosáhl ničeho. Spíše se ztrapnil.
Závěrem chci říci. Komunistický režim jsem nenáviděl. Nicméně objektivně. Tehdy se vyrábělo na sklad, existovali zastaralé výroby. Dnes se nevyrábí u nás skoro nic a věřte, že na ty roky po roce 89, co jste jezdil na špatných silnicích, budete ještě nostalgicky vzpomínat. Díky rozprodávanému majetku bylo možno silnice udržet alespoň ve sjízdném stavu. Věřte, že si i rád vzpomenete na to, jak se vám dostalo lékařského ošetření byť po hodinách strávených v čekárně.
27. 01. 2009 | 10:40

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden urážlivý komentář, který byl v rozporu se záměrem těchto stránek, i.e. poskytovat prostor pro věcnou a korektní diskusi.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
27. 01. 2009 | 10:44

BARTH napsal(a):

Je mi smutno. Vypadáte jako rozumný vzdělaný člověk. Myslíte si, že jsme stádo tupců, že Vám na tyhle řeči skočíme.
Vyházejte z Lidového domu všechny reklamní agentury, které vám radí, co máte pronášet k národu, aby jste se vrátili ke korytům.
A najměte si ekonomické experty, aby vás vedli opravdu k prosperitě a ne ke krachu republiky. Vždyť tomu jako právník nemůžete rozumět. Jestli vyhrajete volby, odjíždím pryč z republiky. A jsem pak zvědavej koho budete danit.
Jako Hitler danil Židy?
Ať žije PROTEKTORATH STŘEDNÍ ČECHY!!
27. 01. 2009 | 10:44

jan napsal(a):

Pane Sobotko,
čeho všeho ještě je Vaše partaj schopná udělat pro koryta?
27. 01. 2009 | 10:45

extremista napsal(a):

Už to tady někdo psal ... půjčím si meloun a utratím polovinu. Druhou ne.

Hurá !!! Ušetřil jsem půl melounu !!!

Jen v roce 2003 a 2004 byl součet deficitu státního rozpočtu 200 miliard Kč !!!! (při růstu HDP 4% ročně !!! )

A z toho Sobotka "ušetřil" 40. Excelentní !

Bože, ač ateista, volám, ochraňuj nás před těmito "ekonomy".

ex
27. 01. 2009 | 10:45

Fibonucci napsal(a):

Sobotko,

vy jste to psal narychlo, nebo co? Nějak mi tam chybí obligátní (pro socany) poznámka, že vláda reaguje na krizi příliš pomalu. Tím přeci začínáte jakoukoliv větu. Nějak jste takto přeskočil úvod:-)
27. 01. 2009 | 10:51

MerryMan napsal(a):

Někdy se zamýšlím nad příspěvky lidí, kteří neumí uvést jediný argument, pouze nadávají autorovi blogu, nebo těm, kteří s ním souhlasí. Navzdory těmto určitě "jediným správným" pravicovým příspěvkům je Sobotka nejpopulárnějším politikem, soc. dem. nejpopulárnější stranou atd.
Nejlépe to vyřešil nick Karel4, který napsal "To, že je politruk Sobotka nejoblíbenější politik, podle statistik,svědčí o velké hlouposti českých voličů". Karel4 si určitě myslí, že nejlepší způsob, jak si někoho získat na svoji stranu je vynadat mu do hlupáků. Bohužel (nebo bohudík) není jediný z tzv. pravičáků, který jedná tímto způsobem.
27. 01. 2009 | 10:51

bape napsal(a):

Většinově samé modrácké, negativistické, nekonstruktivní, zavilé a lživé výlevy liberálních fanatiků. Musíte ulevit svému špinavému svědomí. Nejlépe tím, když plivete jedovatě na druhé. No to je primitivismus. Hutně a ve zkratce to vyjádřil

"spravedlivý"

To je váš vzor. Nesaháte magistru Sobotkovi ani po palce u nohou.
27. 01. 2009 | 10:54

Dosa napsal(a):

Myslím, že komentář čtenáře "neo" nesmyslnost a ubohost vyjádření pana Sobotky osvětluje i hloupějším čtenářům. Takže jen cituji:
"Já si doma vytvořil rezervu 100 000 Kč.Bbylo to snadné ! Půjčil jsem si 150 000, utratil jsem 200 000 a pak jsem si půjčil dalších 150 000 a udělal si 100 000 rezervu."
27. 01. 2009 | 10:54

bape napsal(a):

pro Vladimir

Těší mne, že jste se zařadil
27. 01. 2009 | 10:56

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem další urážlivý výkřik, který byl v rozporu se záměrem těchto stránek, i.e. poskytovat prostor pro věcnou a korektní diskusi.

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
27. 01. 2009 | 10:58

Milan Motl napsal(a):

Vážený pane Sobotko, nevěřím, že jste tak slabomyslný, jak píšete. Myslím si, že to je slušně řečeno překrucování faktů. Lidově řečeno sprostá lež. Za vlády ČSSD, kdy naše země na tom byla ekonomicky dobře (díky celosvětově dobré finanční situaci), jste zešestinásobily státní dluh. Teď když to chce ministr Kalousek napravit, tak nemáte ani trochu studu za to co jste popletl. Dovolte, abych vám připoměl, že 50 miliard z rozpočtu odchází na placení státního dluhu vytvořeného ČSSD. A to už nemluvím o tom, jak velké dluhy jste dělali vy jako vláda a hlavně vy konkrétně jako ministr financí. Měl byste poděkovat ministru financí za to, že po vás spravuje co se dá. A pak byste měl děkovat bohu (Odinovi, Perunovi, Diovi, Pánubohu, Višnovi - vyberte si podle vyznání) za to, že nejste ministrem financí. Za to vám děkuji i já. Na závěr otázky: O jakých úsporách to píšete, když jste zadlužili naši zemi rekordním způsobem? Když jste měli rezervy, proč jste tedy naši zemi rekordně zadlužil?? (Státní dluh byl na konci vlády ČSSD 100.000,-kč na jednoho obyvatele ČR. Řekněte prosím svým voličům, aby vám ty peníze poslali, že jste to popletl a že je tedy vrátíte do státního rozpočtu.)
27. 01. 2009 | 10:58

bape napsal(a):

pro Dosa

Jste ještě hloupější, než nejhloupější. Váš styl : látat a nesplácet. Takový program pan Sobotka nepropagoval a navíc dluhy mají všechny státy, tak neoblbujte.
27. 01. 2009 | 11:01

extremista napsal(a):

To MerryMan

Populární ještě neznamená inteligentní, s rozumnými názory, atd.

Populární znamená (viz slovník cizích slov) "obecně známý, oblíbený, proslulý; prostě podaný, jednoduchý, přístupný široké veřejnosti, lidový", ... což byli mimochodem i ti největší tyrani a kati 20. století.

ex
27. 01. 2009 | 11:03

Martin napsal(a):

Sobotko po zakončení politické kariery se běžte živit jako bavič.. nebo možná bude lepší pokud půjdete hned neb jako klaun budete užitečnější
27. 01. 2009 | 11:07

bape napsal(a):

pane Motle
dluhy mají všichni, tak nelžete, že je nadělali socani. Ti měli také koncepci jejich splácení sociálně unosnou a navíc ve vládě tehdy seděl i všeuměl Kalousek, který teď chce dělat machra !
27. 01. 2009 | 11:07

Tim napsal(a):

To jsi toho Bohoušku našetřil, když jsi to před tím z nás sedřel. Apropo, proč nezmiňuješ vaše hejtmany, který rozhazujou ušetřený peníze z krajů na dotaci poplatků 30kč. S váma do pekel na věčné časy
27. 01. 2009 | 11:10

extremista napsal(a):

To MerryMan (dovětek)

Pokud jste se přepsal a místo populární jste měl v úmyslu napsat populistický, pak se omlouvám.

ex
27. 01. 2009 | 11:11

jipindripich napsal(a):

Zešestinásobený dluh za vlád ČSSD.
Pak nezbývá než se dopídit, vůči jakému to základu tento odporný násobek byl zde zmiňován.
Kde je safra základ zadlužení.
Zjevně podle všech blankytných komentářů vyšel rozkazem.
Zjevně.
27. 01. 2009 | 11:16

MerryMan napsal(a):

extremista:
dovolte, abych Váš seznam doplnil o další populární lidi, např. Masaryk, Václav Havel, Dubček, Gorbačov, Reagan, Churchil, Ježíš Kristus, v poslední době i Obama a mnoho dalších.
Seznam uvádím k zamyšlení proto, že z něj vyplývá, že i populární člověk může být k něčemu.
Jinak ale samozřejmě uznávám, že Váš názor je ten jedině správný a užitečný. Jen tak dál a vítězství ve volbách je Vaše.
27. 01. 2009 | 11:19

ali napsal(a):

pane Sobotko Váš post na ministerstvu financí je už vážně urážlivý..nastoupil jste tam jako amatér, který si chce vyzkoušet, co dokáže, na úkor státu. Vaše neomezená drzost a samolibost je nebetyčná. Jen z úroků Vámi profláklých financí by bylo opravdu postaveno mnohé. A klidně se cpete do TV a médií radit a radit a radit a posměšně se ukazovat národu. Jste neomaleně pomlouvačný vůči čemukoliv jinému, i kdyby to byl sám Bůh. Vaše politika je paskvilem, tak jako špičky ČSSD..politikaření je pro Vás všechny jen hra na justy a trucy a schválnosti..poděkovat máte Vy a co víc, ještě přihodit omluvu a splátky těch rozfofrovaných peněz.
27. 01. 2009 | 11:25

Xury napsal(a):

Pane Sobotko, pokud se prsíte rezervami, které před sebou jednotlivá ministerstva valí cca od roku 2005 a dnes jsou ve výši zhruba 40 mld., tak bych vám rád připomněl, že v rce 2001 činili úrokové platby státního dluhu přibližně 21 mld. korun a v roce 2009 už 64 mld. Čili rozdíl přesahuje vámi "ušetřených" 40 miliard.
27. 01. 2009 | 11:27

vaan napsal(a):

Bohusu, mam takovou radost zacina se to zase vsechno menit, kdyz jsem si proletl prispevky, vetsina byla vuci vam pekne kriticka, takova nenadala zmena, uz se tesim na nejblizsi pruzkum verejneho mineni. Myslim ze na 40% ve volbach zapomente.

Jo a Bohusu jeste chybi napsat ze ODS muze za svetovou hospodarskou krizi.
27. 01. 2009 | 11:28

JC napsal(a):

bape,
Pamatuji bape z Dikobrazu, blahé paměti. To byl také komik - sranda za každou cenu.:-))
27. 01. 2009 | 11:30

Jan napsal(a):

Diskutující jasně ukazují co jsou zač. Fakta je nezajímají.
Prostě nevěří.
Fanatismus.
Iracionalita.
Nenávist.
Nenadhled.
Sebestřednost.
Nedovzdělanost.
Prima program do největší krize století.
Volte ODS.
27. 01. 2009 | 11:33

ta napsal(a):

Jaké sociálně demokratické úspory? Snad spořili jen socánci ze svého?
27. 01. 2009 | 11:33

JC napsal(a):

Jipindripich,
Nic světoborného bych v tom nehledal. Prostě 1x6=6
elementary dear Watson:-))
1. nebo 2. třída ZŠ.
27. 01. 2009 | 11:34

JC napsal(a):

Bohušu,
Poděkuji za ně.
Děkujeme, že jste odešli.
27. 01. 2009 | 11:38

Milan Motl napsal(a):

Vážený pane Bartels (bape), máte pravdu, dluhy dělají všichni. ČSSD bohužel nejvíc. To čemu říkáte sociálně únosná koncepce splácení dluhu, to je jeho nadměrné zvyšování. Kdybyste si sehnal průběh schodku rozpočtu od roku 1990, tak zjistíte, že za vlád ČSSD (hlavně za Grosse a Paroubka) byly schodky (= dluhy) největší. Kalousek ve vládě za ČSSD neseděl, to je taky lež.
27. 01. 2009 | 11:40

Pobavený občan napsal(a):

Takže jste ušetřili něco málo z peněz, které jste si pujčili? Bravo! Ostatně po vašem vystoupení v neděli v televizi se nedivím už ničemu, všichni viděli, že jste se dal na dráhu klauna. Na druhou stranu chápu vaše zařazení mezi nejoblíbenější politiky, když už nic jiného, lidé se rádi smějí .-)
27. 01. 2009 | 11:41

Nina napsal(a):

Sobotka si myslí,že ušetřil, protože jeho šéf Paroubek přece říká, že státní dluhy se neplatí. A za krizi můžeme poděkovat taky jejich vládě, protože ona postavila naše hospodářství především na automobilovém průmyslu.
27. 01. 2009 | 11:42

Komunistický kapitalista napsal(a):

Vidím, že je to tu samý ekonom...;---)
27. 01. 2009 | 11:44

karel4 napsal(a):

To MerryMan napsal:
Karel4 si určitě myslí, že nejlepší způsob, jak si někoho získat na svoji stranu je vynadat mu do hlupáků.

Tak to si určitě nemyslím a nikoho nemám potřebu si získávat. Nenadávám. Lidi jsou hlupáci. Říkám svůj názor.
27. 01. 2009 | 11:45

Petr Havelka napsal(a):

Jan: Vy budete asi rádobyintelektuální narcis s lehkou předpojatostí vůči ODS :)

Vámi uvedené, platí pro všechny "skalní" příznivce jakékoliv strany zdejšího "pestrého" spektra.

Konkrétně k nevzdělanosti - blog pana Sobotky v klidu "prokoukne" běžně informovaný nestranně uvažující občan ČR. To Vy patrně nebudete :(
27. 01. 2009 | 11:48

MerryMan napsal(a):

JC:
Bohužel nesprávně. Nárůst dluhu na šestinásobek je tvrzení, které je třeba dokázat, nejlépe uvedením dluhu ve výchozím roce a v roce který jste zvolil pro srovnání. V absolutních číslech to obvykle uvádějí i všichni seriózní ekonomové.
Já na rozdíl od Vás nejsem tak lehkověrný, abych bez důkazu přijal tvrzení člověka o kterém ani nevím jak se jmenuje.
27. 01. 2009 | 11:52

sKoba napsal(a):

To je fakt vrchol drzosti. Je vidět, že parta červeného zelí je schopna jít ve sprostotě do maxima. Koneckonců, co jiného se od party složení z lidí typu Paroubka, Ratha, Drymla, Kakaového Bobyho a jiných dá čekat, že?
27. 01. 2009 | 11:55

MerryMan napsal(a):

Karel4:
Lidé jsou hlupáci. Karel4 je člověk (alespoň to předpokládám). Z toho vyplývá Karel4 je hlupák. (v logice se tomu říká všeobecný/generální kvantifikátor).
Jakou cenu má názor hlupáka? Žádnou.
27. 01. 2009 | 11:56

Am napsal(a):

Dusnou politickou atmosféru, kterou tady mimochodem zavedla čSSd, by vyčistilo trvale zrušení této pseudodemokratické postbolševické strany. Kreatury typu Rath nebo Paroubek nemají na politické scéně 21. století co pohledávat :-/
27. 01. 2009 | 11:59

Josef napsal(a):

Pobavený občan píše: "Na druhou stranu chápu vaše /Sobotkovo/ zařazení mezi nejoblíbenější politiky, když už nic jiného, lidé se rádi smějí". Já se ale obávám, že to takhle nebude. Bohužel jsem přesvědčen, že většina národa očekává od Paroubkovců další sociální "bonusy". A socialisti jim je rozdají. Bez ohledu na budoucnost, ten oni nikdy neměli. A jelikož je těchto sociálně /a iq/ slabších více, než jsme si kdy dovedli představit - viz poslední volby, potom je budoucnost našich dětí a vnuků v obrovské nejistotě. Je to tedy na nás, vyždímejme z těchto lidí maximum ve svých firmách /svých - jak dlouho?/ a vytvořme dětem co největší finanční jistotu. Spočítal jsem si, že dvěma dětem na pohodlný rozjezd, po skončení vysoké školy, postačí 2x 10 milionů, a to je celkem únosné.
27. 01. 2009 | 11:59

karel4 napsal(a):

To MerryMan
Bacha: MerryMan je generální opravář všech příspěvků. Hloupý není, to se pozná. Je blbý, neb hájí neobhajitelné.
27. 01. 2009 | 12:02

Drak Gorilič napsal(a):

Jste lhář, pane Sobotko, potkat vás, plivl bych vám do ksichtu.
27. 01. 2009 | 12:04

Jan napsal(a):

Petr Havelka
Moje předpojatost vůči ODS je těžká.
Rádobyintelektuál je přesný, narcis snad ne.
Poodstupte a jděte hlouběji.
Trvalé zděšení nad naším strašlivým deficitem je v kontextu prostě trapné.
27. 01. 2009 | 12:05

Petr Havelka napsal(a):

Jan:

No vidíte, předpojatost brzdí zdravý úsudek. Tím, že přidělujete voličům ODS vlastnosti, které jsou "vlastněné" všeobecně, to jenom potvrzujete.

Ano, jsem trvale zděšen deficitem, je mi z toho až trapně. Zajeďte si do Madarska
27. 01. 2009 | 12:23

Veskawesi napsal(a):

uaaaaaaaaaaaaa, budouci ministr financi.POMOOOOOOOOOOOOOOOC
27. 01. 2009 | 12:24

MerryMan napsal(a):

karel4:
Výborně.
Jakou cenu má ale Váš názor?
A pokud chcete urazit mne, nenamáhejte se. Nepovede se Vám to. Slušní lidé své okolí neurážejí a ti ostatní mne nemohou urazit.
27. 01. 2009 | 12:28

xixao napsal(a):

vsem "zdesenym" stavem naseho statniho dluhu a zaslepenym modrou mlhou doporucuji k procteni techto par radku a tabulek

http://www.sfinance.cz/zpra...
27. 01. 2009 | 12:31

Tomáš napsal(a):

Příspěvky některých zde přítomných ODSáků jsou vážně k smíchů. Přiznejte si, kdo vytáhl tuto zemi z bahna, do které nás dotala ODS s Klausem. Za vlád ČSSD jsme dosáhli skvělých čísel růstu HDP přitom jsme celou dobu v pohodě plnili konvergenční kriteria.Možná byste se někteří z Vás měli podívat na zadlužení některých ostatních zemí EU a potom byste si začali více vážit vlády sociální demokracie z let 98-06.
27. 01. 2009 | 12:33

Johny napsal(a):

Vážený soudruhu Sobotko, vám zřejmě již definitivně přeskočilo! Jinak si nedovedu vysvětlit tyto do nebe volající lži! Co jste vy a vaše banda zkorumpovaných zločinců prosímvás ušetřili? Vždyť jste za vaší tragické diletanstké hrůzovlády dokázali napáchat akorát nejvyšší dluh v historii naší země! To snad ani není možné, že takovou kravinu nyní můžete vyslovit! Jste banda absolutních ignorantů a největší lhářů, co jsem měl možnost v životě poznal!
27. 01. 2009 | 12:37

učet ODS napsal(a):

učet ODS ( ODS a,pravice) stál ČR přes 700 miliard korun
Cesta k tržní ekonomice (Zhasnutí a tuneling)stála od roku 1991 Českou republiku 700 miliard korun. Tyto peníze stát dal například na sanaci bank před privatizací nebo na pomoc státním podnikům. Tzv. transformační náklady propočítalo ministerstvo financí.
5.5. 2005 16:08
Co vše je započteno do transformace
:: náklady na očištění bank od špatných úvěrů (uvěry které banky musely dávat neba sami dávaly sponzorům modré straky)
:: výdaje na restrukturalizaci průmyslu (tunely podiků a rozkrádačky)
:: úhrady klientům zkrachovalých banka družstevních záložen (jen více kožených)
http://www.novinky.cz/clane...

700 miliard zkrachovalé banky ,kampeličky,vytunelované podniky, investiční fondy,pojištovny

+173 miliard státního dluhu klause

+ vykradené přebytky důchodového fondu každý rok které prožrala klausova vláda

Skutečné škody jsou o dost vyšší -a za takové tragédy jako jsou voliči Modra nostry to my ostatní musíme platit
27. 01. 2009 | 12:38

učet ODS napsal(a):

to je ten dluh modrých parazitů,Vytunelované podniky ,Investiční fondy,Krachy předlužených bank ,Kampeliček,Pojištoven,Kuponová rozkradačka-a hlavně Papátunelovo
"privatizace musí předběhnout legislativu"-čímž byl dokázán Úmysl spáchaných tunelů a zločinů
Výsledek Klausovy hrůzovlády-celá odborná světová veřejnost
kuponovou rozkrádačku označuje za lumpárnu a zlodějinu -samozřejmě dnešní modří kluci hovoří o opaku

hádejte proč Ivánek - íčko rozprášil UOOZ který vyšetřoval kauzy tunelů 90 tých let?,hádejte proč zrušil finanční policii?
to byl jen vyčíslené zmapované škody,skutečná reálná částka jde do několika bilionů které si překabátění dnes modří soudruzi narvali do svých kapes a do kapes svých známých
27. 01. 2009 | 12:40

Jan napsal(a):

Jednou naskakoval jeden železniční inspektor na ujíždějící vlak, který ho postupně zbavil končetin. Když nápomocní cestující vtáhli trup do vlaku, revizor otočil hlavu, chytil klopu do zubů a odkryl služební odznak. Jeho poslední věta zněla "Revize jízdenek...".
Vtip mi připoměli někteří přispěvatelé svou fanatickou obhajobou ODS.
Všichni víme, že USA, odkud je krize importována (u nás by propukla o něco později) neřídí žádní sociální demokrati a už vůbec ne bolševici.
Přesto je zavilost některých účastníků blogu pozoruhodná. Možná, že někdo z nich jednou ve svém vychladlém příbytku bude točit dynamem z kola, aby mohl poslat z notebooku svůj poslední nenávistný příspěvek, třeba vůči Sobotkovi.
27. 01. 2009 | 12:42

asdsdsd napsal(a):

Tak ODS ušetřila v rozpočtu krajů rezervní peníze a ČSSD je rozhází na poplaky v systému, kdy snad poprvé není třeba lít do zdravotnictví miliony ze státního rozpočtu - a Sobotka napíše takovouto kravinu... Asi mu Rath poradil neco z toho, co si nastudoval od Goebbelse.
27. 01. 2009 | 12:44

Mejla napsal(a):

Editore,
nemažte prosím komentáře, které považujete za urážlivé, vždyť Sobotka se představil jako zcela bezskrupulózní cynický gauner, na něhož jednání či názory slušných lidí neplatí. Tento člověk zcela postrádá sociální dimenzi a lidé jsou pro něj jen čísla na papíře a hmota, která platí daně na jeho luxus. Spolu se Špidlovou partou zadlužili zemi tak, že dluh je nesplatitelný a stěží budeme splácet jen úroky.
27. 01. 2009 | 12:44

buldatra napsal(a):

Autorovi:

Pane Sobotko, nemějte obavy o oběživo.
Vaše úspory jsou ve správných pařátech.

Totiž, pan ministr Kalousek je nejlepší současný ministr financí na světě. Navíc je to profík politik a to tak, že na věčné časy a co víc, je univerzální, všekoaliční, je ozdobou vlád všeho druhu. Sympaťák. Jeho rozhodnutí jsou proto vždy správná. Pravda, někdy nepochopitelná, ale to ještě neznamená, že nesprávná. Jeho IQ je očividně nadprůměrné. Co víc si přát?
Ministerstva všeho druhu po něm touží a on je rád řídí.
Jeho všestranná imunita mu zaručuje, že jedná bez bázně a hany.

Peníze má pan Kalousek rád a je to vidět. Zvláště rád má anonymní peníze z velké hromady, kterou poctivě přehazuje vidlemi svých ministerských rozhodnutí, v duchu poučky, že peníze musí být v pohybu aby se nezapařily, zejména ty, které nejsou moje. Je přece krize, kterou pan ministr nezavinil. Ba co víc, nikdy ji nezažil. Spadla na něho, stejně jako na každého druhého ministra financí, jako blesk z čistého nebe, ale on se krizi postavil čelem a pomocí vidlí metá oběživem, neb ono je jeho municí. Je to náš statečný pan ministr.

Pan bývalý a možná i budoucí ministr Sobotka by snad mohl příznivě ocenit fakt, že až přijde jeho chvíle, bude mít skvostnou výmluvu na dědictví ministra soudobého, když už výmluvy na komunistické dědictví je otřepané.

A když dojdou peníze?
Nevadí.
Nečesaná nemytá pracující a daně platící veřejnost vám, páni ministři minulí, současní a budoucí, zase nějaké to oběživo na hraní dá. Tak vo co go?
27. 01. 2009 | 12:46

Jenda napsal(a):

Mejla ty jsi skutečně objektivní a chytrý člověk. Nemáš náhodou na prsou modrou knížku s ptákem, jako asi 28 tisíc těch nejchytřejších, nejgeniálnější,nejserioznějších, nejlepších - prostě superelity národa?
27. 01. 2009 | 12:50

Jarda napsal(a):

Jediný štestí této země je, že volební právo mají všichni a ne jenom pražáci a Topolánkovo stádo horních 10 tisíc, kteří si daňovou deformou přece jenom před finanční krizí přilepšili.Tak si to pánové ve strakovce ještě rok užijte, protože pak se tam dlouhá léta nepodíváte.
27. 01. 2009 | 12:54

Květoslav napsal(a):

milý účte ODS, chápu, že tiskové oddělení ČSSD, tedy celým názvem české národně socialistické dělnické strany, má poplach vždy, když nějaký sociálně demagogický mamlas otevře svou nevymáchanou hubu, ale příště prosím lepší mimikry. Vše jasné, neboli po vašem, alles klar, komrad?
27. 01. 2009 | 12:56

jarda napsal(a):

to MeryMan :

Hochu,jen ovce mohou věřit podobným rádoby žebříčkům popularity a jen politici se podle nich orientují.
Neovce se orientují dle činů viz. výše popsané obsahem z větší části pravdivé.pa
27. 01. 2009 | 12:58

Milan Motl napsal(a):

Účet ODS: Máte pravdu, transformace socialistického hospodářství na tržní neproběhla bez problémů. Specielně tržní privatizace se nepovedla. Můžeme diskutovat o tom, zda to bylo možné udělat lépe. Ale za vlád z let 1990-98 na nás nezbyly takové dluhy jako za vlád z let 1998-2006. Bohužel ČSSD je schopná dělat dluhy, i když se ekonomice daří. Pro srovnání: dluh ČSSD za 8 let vlád je zhruba 800 miliard. To jsou dluhy z dob, kdy se ekonomice daří. To je skutečně kunšt. Dluh z vlád 90-98 je 160 miliard. Můžete mi říct, odkud berete svoje "podložená" čísla?
27. 01. 2009 | 13:05

Jan napsal(a):

Petr Havelka
Oceňuji, že je Vám trapně.
Do Maďarska jezdím na dovolenou pravidelně, je to tam prima.
Ony vlastnosti nebyly přisuzovány voličům ODS, ale ODS.
Nemyslím, že jsou tyto vlastnosti rozděleny v populaci rovnoměrně.
Myslím, že tato diskuse je dostatečně výmluvná.
Jak se asi při slově deficit cítí ultrakonzervativec G.W.B.?
Nebo není naším Velkým vzorem?
Takže kdo?
27. 01. 2009 | 13:12

hv napsal(a):

Pane Sobotko,

libi se mi vase tvrda kritika. Ale je treba vybrat rezervni fondy, ktere tam syslila nektera ministerstva pro strycka prihodu.

Zkuste aplikovat stejnou logiku vaseho clanku na krajske rozpocty v souvislosti s nedavnym proplacenim poplatku. Co vam z toho vyslo?
27. 01. 2009 | 13:13

puinek napsal(a):

tak by me zajimalo zda si pan radoby ekonom Sobotka precte aspon nejaky prizpevek k jeho clanku, ikdyz jsem ateista : bůh s námi :-(
27. 01. 2009 | 13:20

Jan napsal(a):

Milan Motl
Máte pravdu. Nemá smysl se mlátit čísly o hlavu. Socani Vám zase řeknou, že privatizace zlikvidovala náš průmysl a začnou to vyčíslovat. Vy jim odpovíte, že by zkrachoval tak jak tak. A tak dál donekonečna.
Jenže smysl Sobotkova příspěvku byl opačný. Nabízel ruku. Nebo se pletu?
Deficit 3% v době konjunktury byla chyba. Ale ne tragedie. Ne nevratná. A ODS na ní není bez viny.
Co nám to přináší dnes, v krizi?
Budeme chtít přebytek, abychom to napravili?
Jaké jsou naš priority?
Je to korupce a byrokracie.
Nebo to , že si socky užívají svých 10000? /a to jim možná fandim/
Podívejte se na strukturu rozpočtu, kde ty prachy mizí.
Tvrdím, že transfery k bohatým jsou větší, než ty k chudým. Spočítaný to ale nemám.
S pozdravem
27. 01. 2009 | 13:21

drom napsal(a):

Pane Sobotka, jste mladý člověk. Tak proč ta ztráta paměti?

Vy jste přece žádné miliardy nechtěl šetřit. Vy jste jenom vytvořil berličku pro vaše méně schopné kolegy z vlády. Těch zmiňovaných 80 miliard mělo být investováno do infrastruktury státu, ale díky zmanipulovaným a neprůhledným výběrovým řízením zůstalo v rezervních fondech ministerstev.

Nebylo by lepší kdyby se ty investice realizovaly? Nejsem ekonom, ale umím si představit, že u každé, kterou jste plánovali jste měli představu k čemu má sloužit, případně o její návratnosti. Nebo se mýlím ?…, možná jste chtěli jenom utrácet co nejvíce peněz ze státního s očekáváním příslušného všimného od těch, kterým dáte zobnout?

Nedělám si iluze, metodu jak plnit stranické a osobní účty jste nevymyslel, vy jste zřízením rezervních fondů pouze prodloužil hrací dobu pro ty méně schopné. Dal jste jim více šancí vypořádat se s těmi trapnými zákony, které je omezují.

O panu Kalouskovi a jeho souputnících si nedělám žádné iluze. Mají stejné cíle, jen trošku jinou rétoriku. Vy jste si opravdu myslel, že vám stávající vláda podrží těch 80 miliard v rezervních fondech, aby jste se k nim mohl vrátit po příštích volbách? Že vám dají šanci dohnat, to co jste zmeškal?

Jste mladý, vzdělaný a populární, ale hloupý snad ne. Vy přece musíte mít i nějaké konstruktivní podněty, ke kterým by se dalo diskutovat. Jako od stínového ministra financí a místopředsedy ČSSD bych od vás čekal něco víc než pouhé plácnutí do vody. Jste přece odpovědný politik, který chce bojovat za naši prosperitu a budoucnost, …nebo se opět mýlím?
27. 01. 2009 | 13:21

Lojza napsal(a):

Motle,
přestaň už žvanit nesmysly! Nejprve se podívej na výši růst HDP do r.1998 a na následující roky. Každý průměrně inteligentní a gramotný člověk ví, že státní dluh se vyjadřuje v procentech HDP. Tak se laskavě na ta procenta podívej. Dělají to tak všude ve světě, jen jak je vidět, dorost squadry azury ohromen a má oči navrch hlavy z nějakého numera.
27. 01. 2009 | 13:23

bob2 napsal(a):

Modré straky se ozývají, no to se dalo čekat
27. 01. 2009 | 13:28

RUMCAJS napsal(a):

Kalousku,Kalousku !!!

Ještě k tomu přihoď nezaměstnanost na úrovni 9 %, a budeš stejně dobrej jako Sobotka.
27. 01. 2009 | 13:36

Volič napsal(a):

ODS nezavedla rovnou daň, neukočíroval schodek státního rozpočtu, navzdory slibům že nezavede školné, že nezvýší spoluúčast pacentů delá opak - a to bez jediného pozitivního efektu! Už se vůbec nedivím se tem preferencím....
27. 01. 2009 | 13:36

Saliven napsal(a):

Milan Motl:
A nebude to spíš tak, že Klaus privatizoval a Zeman, Špidla, Gross to cálovali? :-)
27. 01. 2009 | 13:43

davEsim napsal(a):

Bohumile, už to nehul.
27. 01. 2009 | 13:45

Milan Motl napsal(a):

Vážený Lojzo, ujišťuji vás, že průměrně inteligentní a gramotný člověk to neví. Možná průměrně inteligentní a gramotný ekonom, to já ovšem nejsem. Ale vím, že některé rozpočty před 1998 (začátek vlády ČSSD) končily i přebytkem. To se už špatně relativizuje, co? Vyjadřujte si to ostatně v čem chcete, problém je v tom, že to bude muset někdo zaplatit. Pošlete na konto ČSSD 80.000 kč, o cca tolik totiž na osobu zvýšily státní dluh. A napište jim, ať to přidají do státního rozpočtu. Že s nimi sympatizujete a že souhlasíte s rozhazováním. Uvidíte, jestli to pak bude na příjmové straně rozpočtu. (To že něco dělají všude na světě, neznamená, že to je správně. Podívejte se, jak je teď svět v krizi právě kvůli relativizování a podobným ekonomickým výpočtům. Ty totiž spustili hypotéční krizi v USA, zejména výpočty rizikovosti amerických hypoték.)
27. 01. 2009 | 13:47

Lex napsal(a):

Nebudu pana Sobotku chválit, k tomu stačí už dlouhou dobu žebříček popularity politiků, ani hanět, abych se tak přidal k modrému hejnu flusačů. Jen pro ty, kteří zkratkovitě sčítají plusy a mínusy, z nichž vznikají rozpočtová salda, chci říci: není mnohdy důležité, zda fiskální rok skončí přebytkem nebo dluhem. Rozhodující je, k čemu ty peníze, i ty půjčené, byly použity. Zda byly spotřebovány, nebo investovány. A pokud investovány, pak do čeho, zda jimi byly sanovány dluhy z minulosti (podfinancovaná infrastruktura, ekologické zátěže a řada jiných), které kdyby nebyly sanovány, by hrozily výrazně vyšší nákladovostí v blízké budoucnosti, nemluvě o té vzdálenější, nebo zda byly investovány do oblastí, které ihned nebo v přiměřené době přinesou zisky saturující náklady na ony půjčky, a to dlouhodobě
(investiční pobídky přinášející pracovní místa a snižující nezaměstnanost apod.), anebo už i krátkodobě. Nejsem národohospodář a nevím, kam rozpočtové prostředky investovaly Klausovy vlády a kam vlády ČSSD (či její koaliční). Jedno vím ale jistě. Po období Klausových vlád zbyl erár jako snědený krám s ekonomikou v recesi. Naproti tomu sociální a daňové zákony v té době byly přímo socialistické – jen vzpomeňte, podpora v nezaměstnanosti jeden rok, daň z příjmu fyzických osob od 15 do 47 procent z daňového základu, daň z příjmu právnických osob 41 procent, daň z přidané hodnoty 5 a 23 procent. Stýská se vám, páni praví diskutéři?
Naproti tomu po období vlády ČSSD? V sociální oblasti vlády dělala pravicovou politiku, zákony silně přituhovaly, nároky se staly adresnějšími a podmínky přísnějšími. Základní sazba z DPH postupně klesala až na 19 procent, snížená sazba stále činila 5 procent (kde je nyní), daň z příjmu fyzických osob klesala na rozpětí od 12 do 32 procent, u právnických osob na 24 procenta. Z rozpočtu se musely hradit náklady bankovního socialismu a tunelů v řádu stovek miliard korun. Vy už si skutečně nepamatujete? Do země byly investičními pobídkami přivedeny stovky investorů, nejvíce ze všech zemí v EU. Vytvořily se desetitisíce pracovních míst. Z této báze se mohlo těžit dlouho. Nepřijít krize z amerického blahobytu na dluh. Nepochybuji, že i v té době bylo neúčelně utraceno množství peněz. Ale srovnávejte srovnatelné. Nesnižujte se k simplicitnímu uvažování na úrovni hospody, neřku-li podmíněného reflexu, což je pro flusáče typičtější.
27. 01. 2009 | 13:47

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane mejlo,

naším cílem je udržet na těchto stránkách prostor, kam si lidé chodí vyměňovat názory, argumentují, polemizují a třeba i nesouhlasí.

Abychom toto mohli garantovat, museli jsme nastavit jistá minmální pravidla (viz Kodex diskutujících). Mezi ně patří i to, že hrubé urážení zde není tolerováno a autor urážek a hrubostí se vystavuje riziku, že jeho text bude smazán.

Pokud někdo chce toliko ventilovat svoji frustraci či si prpostě jen zanadávat, jistě najde celou řadu stránek, kde to nikomu nebude vadit. Zpravidla se ale na podobných webech nedá moc diskutovat.

Přeji zajímavou, věcnou a korektní debatu.

Libor Stejskal, editor blogů
27. 01. 2009 | 13:52

kroch napsal(a):

No, to je jasné, že penízky ODS rozflákala. Vždyť ty honosné žranice neco stojí. A výlety do Ameriky také. Platy mají taky reprezentační, jenom ta jejich reprezentace je na dvě věci. Tak se tomu nedivte pane Sobotko. Ale vězte, že i prase se jednou přežere.
27. 01. 2009 | 13:52

RUMCAJS napsal(a):

Lex:

Nemyslíte, že srovnávat daňovou zátěž hned po revoluci a v době za Zemana je hodně mimo mísu ?

Taky si někdy přečtete názor Zemana, na hospodaření ČSSD za pana Sobotky. Je snad jediný ministr financí, který dokázal i v době 6% růstu zaseknou 100 mld. sekeru.
27. 01. 2009 | 14:03

Milan Motl napsal(a):

to Lex: Hlavně že ty pracovní místa byly slušně vynaložený prostředky. Připomeňme si Philips v Hranicích apod. A nyní omezení výroby v automobilce v Nošovicích. Ty pracovní místa nás vyšly draho, a ještě vyjdou. O závislosti ekonomiky na automobilovém průmyslu, nemluvě.
27. 01. 2009 | 14:05

Petr Havelka napsal(a):

Jan:

Ale no tak, předhazovat mi G.W.B. :)

Maďarsko je jisto jistě příhodné místo na dovolenou. Tamní levicové vlády využily neschopnost pravice a svoji zemi pekelně zadlužily, jako to bude v roce 2010 i u nás, možná dříve :(
Tabulka č. 2: Vládní dluh zemí EU v % HDP

2000 2001 2002 2003 2004 2005
EU 62,9 62,0 60,5 62,0 62,4 63,4
stará EU 64,1 63,1 61,5 63,1 63,4 64,6
ČR 18,2 26,3 28,8 30,0 30,6 30,5
Maďarsko 55,4 52,2 55,0 56,7 57,1 58,4
Polsko 36,8 36,7 39,8 43,9 41,9 42,5
Slovinsko 27,4 28,4 29,7 29,1 29,5 29,1
Slovensko 49,9 49,2 43,3 42,7 41,6 34,5
Německo 60,2 59,6 60,3 63,8 65,5 67,7
Francie 56,8 56,8 58,2 62,4 64,4 66,8
Velká Británie 42,0 38,7 37,6 39,0 40,8 42,8
27. 01. 2009 | 14:29

Saliven napsal(a):

Milan Motl:
Phillips v Hranicích je jediná pobídka, která nevyšla. Současné omezení výroby v Nošovicích snad doufám nechcete házet na ČSSD. :-) V globálu se investiční pobídky vždy vyplácejí a bez přitažení zahraničních ivestorů vládami socdem bychom na tom dneska byli mnohem hůř.
27. 01. 2009 | 14:37

Saliven napsal(a):

Modří diskutující by se mohli podívat na ten odkaz na Novinkách - transformace v režii V. Klause nás stála 700 miliard, k tomu připočtěte 173 miliard z dob Klause a jste na číslech v roce 2006. A to nemluvím o tom, že ty nejvíc schodkové rozpočty spoluschvalovala ODS. Ale to bych mluvil do dubu, ODS je nejlepší, sice nás spoluzadlužuje pořád stejně a nejlepší rozpočet za posledních 10 let kritizovala jak vzteklá (panž byl ještě v režii Sobotky), ale prostě je nejlepší.
27. 01. 2009 | 14:40

StandaT napsal(a):

Lexi: pokud by nebylo Klause, dodnes byste platil daň z obratu. :)

Jinak změna systému a parametrické změny systému jsou dva nesrovnatelné úkoly. Umíte-li je srovnávat, gratuluji - po vlkovi jste tu druhý ekonomickointelektuální gigant.
27. 01. 2009 | 14:46

Saliven napsal(a):

..a to nemluvím o zvýšených sociálních výdajích, které ČSSD musela cálovat za zvýšenou nezaměstnanost, která musela přijít, protože Klaus nerestrukturalizoval velké podniky a tak byla umělá přezaměstnanost.
27. 01. 2009 | 14:48

neo napsal(a):

Saliven: nejde o to kdo kde zasek jakou sekyru.

Jde o žádost díků ČSSD za ušetřených 40mld:) Taky umim ušetřit 40Mld když si jich 500 půjčim:)
27. 01. 2009 | 14:51

Petr Havelka napsal(a):

V souvislosti s tabulkou, Které země v současnosti mají největší potíže? Přímo úměrne státnímu dluhu

Maďarsko dluh 2007 66% aktuální krizový 150% pomoc EU 20 mld $

http://www.euractiv.cz/ekon...
27. 01. 2009 | 14:51

Jan napsal(a):

Petr Havelka
No. Víte já s Vámi souhlasím. Skoro.
Ale proč pořád demonizovat?
Ta čísla co mi píšete přeci nejsou tak strašná.
Skutečný problemy jsou úplně jinde.
Paradigma.sk, zase propaguju.
Připomínáte mi jednoho přítele. Taky se neshodnem.
Já to dřív viděl úplně stejně jako Vy.
Ale změnil jsem názor.
Uvidíme za 10 let.
Nasledanou
27. 01. 2009 | 14:53

Milan Motl napsal(a):

Ano, za schodky rozpočtu za vlád ČSSD může opoziční ODS. Hlavně za ty bezkonkurenčně nejvyšší z let 2002-6. Pro všechny příznivce oranžového socialismu doporučuji:
http://simonik.blog.idnes.c...
27. 01. 2009 | 14:57

stále rebel napsal(a):

Jen jednu poznámku k deficitům v roce 2002 a 2003.
Povodně v roce 2002 nás stály asi 75 miliard.
27. 01. 2009 | 14:58

JC napsal(a):

stále rebel,
Za Klause byly také povodně, heč.
27. 01. 2009 | 15:01

Petr Havelka napsal(a):

Vy se tu dohadujete, kdo za co mohl, přitom zodpovědnost je na VŠECH polistopadových vládách, i Tošovského úřednické. Klientelismus, krádeže, korupce. KKK, vymáchat v dehtu a obalit peřím :)
27. 01. 2009 | 15:04

Saliven napsal(a):

neo:
Nejsou to ani Sobotkovo, ani Kalouskovo prachy, ale utrácet je bude Kalousek a bude k tomu mít o 40 miliard více - to by vděčnost mít mohl, páč dostal k utrácení o 40 mld. více. :-) To s tím půjčováním, jak jistě chápete, je v tomto kontextu informace zbytečná. :-)
27. 01. 2009 | 15:05

Saliven napsal(a):

Petr Havelka:
Největší potíže má Irsko, ještě loni ráj všech liberálů. :-) Jak je vidět jen nízké daně nestačí (dál viz. Pobaltí). Ale máte pravdu - vinu mají všichni, tady jde spíš o to, aby se pořád neříkalo, že ČSSD jen zadlužuje, když na ní leželo břímě stavění ekonomiky na nohy (což nestálo drobný).
27. 01. 2009 | 15:07

Petr Havelka napsal(a):

27. 01. 2009 | 15:09

Al Jouda napsal(a):

Jsem příznivcem ČSSD, ale opravdu nemohu pochopit, že při výsledném ročním schodku státního rozpočtu může někde existovat nějaká neutracená rezerva. Ta by se přece logicky musela přednostně a ihned dát na vyrovnání schodku státního rozpočtu ! Nebo snad vláda ČSSD skončila svoji vládu s přebytkem běžného rozpočtového roku ve výši 40 miliard ? Prosím autora o vysvětlení a asi nebudu sám.
27. 01. 2009 | 15:19

Petr Havelka napsal(a):

Pane salivene

Irsko doplatilo na "banky". My před léty také, ale tu krizi jsme si spískali sami, tzv "transformační daň", do ní se spláchly i další průsery především ODS a situace využila i ČSSD. Nedělejme si iluze :)
27. 01. 2009 | 15:20

MerryMan napsal(a):

S vaším dovolením zkusím převést spor o výši zadlužení do normální řeči:
Pan X si vypůjčí 100 000 Kč a během týdne je prohraje na automatech.
Pan Y uzavře hypotéku na cca 5 mil Kč a pořídí za ni dům pro svoji rodinu (ten rozhazovačník).

Podle většiny diskutérů je pan X ten rozvážnější - má menší dluh.

Já zastávám názor, že nezáleží na výši dluhu/úvěru, záleží na tom, co za půjčené peníze dlužník pořídil. To platí pro jednotlivce, firmy i státy. Z uvedeného primitivního příkladu vyplývá, že k posuzován zadlužení nestačí znát výši zadlužení, ale i k čemu byly vypůjčené peníze použity.

A ještě jednu informaci pro přispěvatele, kteří požadují předčasné splacení úvěrů. V úvěrových smlouvách (hlavně v těch na vyšší částky) je pro dlužníka stanoven poplatek při předčasném splacení dluhu.
27. 01. 2009 | 15:26

Rumcajs napsal(a):

Ještě Kalousek zapoměl poděkovat za těch 40 mld úroků ročně z díry po Sobotkovi.

Tak že za Kalouska:

Mockrát děkujeme, pane Sobotko !
Služebníček !
27. 01. 2009 | 15:38

Milan Motl napsal(a):

to MerryMan: Přesně tak, využít půjčené peníze tak, že je
1. rozdám na sociálních dávkách (hlavně těm, co nepracují),
2. prohospodařím vytvářením drahých krátkodobých praconích míst,
3. navýším státní byrokracii,
4. pomůžu finančně podnikům, které stejně zkrachují (hlavně že v nich mám kamarády, anebo mi aspoň prodají akcie)
Tyto 4 věci totiž dělala ona hospodárná vláda ČSSD. Klausovy vlády aspoň zvedli zdravotnictví z původní předrevoluční úrovně na tu západní. Což nebylo zadarmo.
27. 01. 2009 | 15:40

Saliven napsal(a):

Milan Motl: Kdežto Klausovy vlády to dělal ty, že:
1. zprivatizuji do rukou zpřátelených kamarádů
2. ponechám přezaměstnané podniky, abych měl nízkou nezaměstnanost a jejich krachování dotuji z důchodů a prodaných podniků,
3. nebudu kontrolovat akciový trh, všechno přece zařídí neviditelná ruka trhu,
4. nebudu dělat zákony, které by postihovaly daňové úniky nebo tunelování podniků.
Přesně tyto 4 věci totiž dělaly ony skvělé Klausovy vlády. Pak to po nich musely řešit vlády ČSSD a to rozhodně nebylo zadarmo (viz. těch 700 mld. výše).
27. 01. 2009 | 15:53

MerryMan napsal(a):

Milan Motl:
Jste zajisté lepší diskutér než já. Já bych potřeboval o hodně více informací, než bych si dokázal ověřit "rozdávání na sociálních dávkách těm co nepracují".
Ilustrativní příklad:
1.Existuje rodina nemakačenků, muž, žena a tři děti. Na soc. dávkách dostávají měsíčně 15-20 000 Kč.
2. Zruším jim všechny dávky, mohou si vybrat zda zemřít hladem, zimou nebo jinak, nebo se živit trestnou činností.
3. Nikomu se nechce zemřít tak lze předpokládat, že muž a žena se budou věnovat trestné činnosti, budou dopadeni a odsouzeni a uvězněni.
4. Náklady na jednoho vězně činily v r. 2006 18 000 Kč/měsíc. 3 děti jsou dány do dětského domova, náklady (odhad) 5 000 Kč/osobu a měsíc.

Mám tedy na vybranou: buď sociální dáky (vyhozené peníze) 15-20 000 Kč/měsíc nebo náklady (možná placené z účtu, který nepovažujete za zátěž státního rozpočtu)
2*18000+3*5000=51 000 Kč/měs. Rozdíl činí přes 30 000 Kč/měs. Další alternativy jsou vystěhovat do zahraničí nebo zabít.

Problém je pouze lehce nadhozen, zpracování úplného zadání problému přesahuje rámec diskuze.
27. 01. 2009 | 16:02

neo napsal(a):

MerryMan:

takže vlastně stačí napsat dopis na ministerstvo, že chci měsíčně 40 000 od státu, nebo začnu páchat trestnou činnost a náklady na mé věznění + škody z trestné činnosti budou vyšší.

Takže si jako vyberte:)
27. 01. 2009 | 16:11

Al Jouda napsal(a):

Veselý muži, plně s Vámi souhlasím! Ovšem ty sociální náklady na rodinu nemakačenků by se daly razantně snížit tím, že by takové rodiny žily v lágrech s velmi jednoduchým komfortem (na základě přijatého zákona).
27. 01. 2009 | 16:14

Milan Motl napsal(a):

To MerryMan: S vaším výpočtem souhlasím, možná to bude ještě dražší. Ale argument dejme jim peníze, ať nekradou, je poněkud postavený na hlavu, nemyslíte? Spíš naučme je pracovat. To ale něco stojí. Podle hesla: Chceš-li nasytit člověka na den, dej mu rybu. Chceš-li nasytit člověka na celý život, nauč ho chytat ryby. (Je to jen srovnání, nemyslím tím, aby kdokoliv začal rybařit.)
27. 01. 2009 | 16:16

Saliven napsal(a):

Motl:
A myslíte, že byli nemakačenkové všichni ti, kdož museli opustit svá místa, protože jejich rozkradené podniky musely být zlikvidovány a nebo ti, kteří museli opustit nadbytečná místa? Toto způsobilo prakticky skokové zvýšení nezaměstnanosti ze 3 na 10 procent!
27. 01. 2009 | 16:25

Jo? napsal(a):

Tohle jsem koukal na reportáž o sklářích. Těm by jste měli něco řící, nemakačenkům! Po 30 letech den ze dne výpověď, je vidět, že nechtěli pracovat....žádné dávky! Hned zastřelit....
27. 01. 2009 | 16:26

MerryMan napsal(a):

Milan Motl:
Jste vskutku o hodně lepší diskutér než já a slovně se s Vámi nemohu měřit. Proto navrhuji následující řešení.

Blízko místa kde žiji je Nový Bor, městečko s asi 8 000 Obyvateli. Skončila tam sklářská firma, o práci přišlo 1000-1500 obyvatel. Přijeďte je přesvědčit, aby se "naučili chytat ryby". Já bych jel s Vámi, ale Vašeho přesvědčování bych se zúčastnil zpovzdálí.

Omlouvám se, že nedokáži uvést lepší argumenty ale já mám raději ověření teorií v praxi.
27. 01. 2009 | 16:27

stále rebel napsal(a):

Pro JC.
Za Klause byly povodně v roce 1997.
Byly menší, ale taky zanechaly stopu. Některé náklady byly okamžité, některé náklady připadly až na následující vlády.
27. 01. 2009 | 16:40

Milan Motl napsal(a):

To Saliven: Já tady neobhajuji vlády Václava Klause. Podle mě je VK stejný ekonomický nedouk jako Bohuslav Sobotka. Bohudík z vlád VK zbyly o řád menší dluhy než z vlád ČSSD. ČSSD vládla 8 let. Tak mě zajímá, jak dlouho se bude ČSSD vymlouvat na vlády VK. Vymlouvali se na to 8 let (1998-2006). Vždyť ty přemoudřelci z ČSSD typu Grulich, Grégr, Svoboda (t.č. ve výkonu trestu za tunelování), Gross, Sobotka, Špidla, Paroubek a spol. mohli změnit zákony, aby vše fungovalo. Měli na to osm let. Bohužel jsou to jen kecálci. ČSSD pravděpodobně vyhraje volby v roce 2010. Zajímá mě, jestli se budou pak vymlouvat na vlády Václava Klause, nebo na vládu Mirka Topolánka. Nebo že by se pro změnu vymlouvali na vlády ČSSD? Už se na to těšim (ne teda na to, že vyhrajou, ale jak se budou vymlouvat).
27. 01. 2009 | 16:40

stále rebel napsal(a):

Pro Jo?.
Nebýt Sarajevského atentátu a odstavení ODS od moci, tak už to mohli mít skláři za sebou někdy kolem roku 2000.
27. 01. 2009 | 16:47

Jo? napsal(a):

To stále rebel:
Má reakce byla jen na to, že se tu pořád píše o sociálních dávkách nemakačenků. Ne všichni, co jsou bez práce si za to mohou sami. To házení do jednoho pytle mě rozčiluje. Dávky a různé podpory mají smysl, jen je problém v jejich zneužívání. A proti tomu zatím ŽÁDNÁ vláda nikdy nic neudělala....
27. 01. 2009 | 16:54

Milan Motl napsal(a):

To MarryMan: Pocházím z vesnice nedaleko Lanškrouna (cca 12 tisíc). Největší zaměstnavatel je AVX. Svého času (již je to několik let) propustili polovinu zaměstnanců, což bylo skoro 2 tisíce . Nedošlo k rapidnímu nárůstu nezaměstnanosti (z dlouhodobého pohledu). Sklářů samozřejmě lituju. Ale ruku na srdce, kdo si koupí několikanásobě dražší český výrobek? Valná většina si koupí sklo z Indonésie, Ruska, Číny. Podívejte se prosím na dno skleničky doma, co tam je napsáno vedle Made in. Skláři bohužel doplatily na globalizaci trhu. A taky na to, že luxusní zboží teď vzhledem ke krizi není jaksi v kurzu.
27. 01. 2009 | 16:56

stále rebel napsal(a):

Pro Jo?.
Odesák sice pořád křičí, „socky makejte, makejte“, ale jak se dostane k moci tak padají jeden podnik za druhým a tak nevím, zda vůbec chce, aby lidé makali.
27. 01. 2009 | 17:05

Milan Motl napsal(a):

Souhlasím s Jo? 27.01.2009 16:54:13. Žádná vláda proti zneužívání dávek nic neudělala, protože se bojí reakce lidí podporovaných socialistickou a komunistickou opozicí. Nejde o to, jestli to pomůže, nebo ne. Jde o to, že když nejsem ve vládě, budu nadávat na všechno, co vláda dělá (i kdyby to bylo ku prospěchu). A nejlépe ještě do toho vtáhnu lidi (rozuměj voliče), nevadí, že jim budu lhát. Tak se bohužel chová politik. Nemusíme chodit daleko. V Maďarsku se před volbami soc.-dem. premiér přiznal, že v předvolební kampani lhali. (Nahráli ho tajně.) Kdo myslíte, že je tam teď premiér? A která země je na tom ekonomicky nejhůř? Kolik let tam vládne soc.-dem.??
27. 01. 2009 | 17:09

stále rebel napsal(a):

Pro Milan Motl.
Když plácáte o zneužívání sociálních dávek, víte kolik ročně vláda vyplatí na sociální dávky a kolik by se případně mohlo ušetřit?
27. 01. 2009 | 17:16

Martin napsal(a):

Jo je to davno znamy, ze lonsky uspech s rozpoctem Kalouska se opiral o rozhazeni priblizne poloviny nasetrenych penez a pristi rok jde vybrakovat zbytek. No a pak budou volby tak je to nebude zajimat, a naivni hosici budou kricet jak dobre vladli.
27. 01. 2009 | 17:22

MerryMan napsal(a):

Milan Motl:
Vaše odpověď sklářům v Novém Boru bohužel nepomůže. Já jsem jim chtěl pomoci a proto jsem se na Vás obrátil jako na znalce odvracení nezaměstnanosti. Bohužel jste je i mne zklamal. Tím samozřejmě padá i váš názor na soc. podpory nemakačenkům, protože když nedokážete poradit lidem, kteří prokazatelně pracovat chtějí, ale nemohou, jakou cenu mají Vaše rady pro lidi kteří dlouho nepracovali (a třeba ani moc pracovat nechtějí). Když takový člověk žádá o zaměstnání a uvede, že posledních 5-10 let nikde nepracoval, tak zvlášť v dnešní situaci práci nedostane. takže mu zbývají soc. dávky, zločin nebo umřít i s celou rodinou. Škoda, že jste nepomohl.
27. 01. 2009 | 17:24

Milan Motl napsal(a):

To stále rebel: Nevím. Vy to víte? Já jen vím, že rozpočet min. práce a sociálních věcí patří k nejvyšším, není-li dkonoce nejvyšší. A že se u nás určité skupině vyplatí nepracovat, to snad ví každý. A že to není zanedbatelné v celostátním měřítku, ví také každý. Pro ty, co to nevědí, zajeďte si do Brna, projděte si Cejl, Bratislavskou, Francouzskou a jim přilehlé ulice. Nemusíte večer, stačí za dne.
27. 01. 2009 | 17:26

Saliven napsal(a):

Milan Motl:T
Ano, tak se bohužel chová politik a skutečně nemusíme chodit daleko. V Maďarsku se před volbami šéf ODS přiznal, že v předvolební kampani bude lhát. ("Když budeme před volbami mluvit pravdu, tak je nevyhrajeme" - Nahráli ho tajně.) Kdo myslíte, že je tu teď premiér? :-)
27. 01. 2009 | 17:31

Martin napsal(a):

Vydaje na davky se pohybuji snad nekde kolem 40 miliard, cili cili kolem 4 procent ze vsech vydaju.
27. 01. 2009 | 17:33

Milan Motl napsal(a):

To MerryMan. Promiňte, ale génius nejsem. A fabriku teď nikdo stavět nebude. Skláře, kteří přišli o práci, bych v žádném případě jako nemakačenka neoznačil, ani bych je s nimi nesrovnával (jak to dělá Jo?). Krize je způsobená nadměrným rozhazováním, zejména v USA. Kdo nevěří, ať si přečte

http://www.zvedavec.org/kom...

http://www.etrend.sk/ekonom...
27. 01. 2009 | 17:36

Milan Motl napsal(a):

To Saliven: Už překrucujete fakta líp mež Sobotka, gratuluji. Ten maďarský premiér je skutečně levičák soc.dem. zaměření. A Maďarsku soc.dem. vládnou už hezkou řádku let. A jsou na tom ekonomicky v háji.
27. 01. 2009 | 17:41

stále rebel napsal(a):

Pro Milan Motl.
Do roku 2005 to číslo bylo dost nízké, okolo 20 miliard, až předvolební kampaň 2006 tomu systému natrhla pr…., ale pro to zvýšení hlasovala nejen levice, pokud jsem dobře informován tak i někteří z ODS.
http://www.mpsv.cz/cs/4747
Jedno procento našeho HDP je asi 30 miliard.
27. 01. 2009 | 17:42

Saliven napsal(a):

Milan Motl:
A u nás lhal premiér Topolánek a vládne pořád, jenže to Vy nevidíte - zkuste otevřít oči. Maďaři na tom nejsou tak špatně kvůli sociálně demokratickým idejím, ale protože jsou obecně banda diletantů - kdyby ano, tak jsme na tom stejně a s námi půlka Evropy, nemyslíte? :-))
27. 01. 2009 | 17:43

stále rebel napsal(a):

Pro Milan Motl.
Oprava, těch dvacet miliard byly jen přírůstky.
27. 01. 2009 | 17:47

Milan Motl napsal(a):

To Martin, stále rebel. Tak proč je tak vysoký rozpočet MPSV, když sociální dávky tvoří pouze 4% výdajů rozpočtu? A kam to asi myslíte povede, když si stát každý rok půjčí jedno procento HDP (nikoliv rozpočtu) na rozhazování?
27. 01. 2009 | 17:52

Saliven napsal(a):

Milan Motl:
V tom mém příspěvku co vás kopíruje nemělo být v Maďarsku, ale v ČR...
27. 01. 2009 | 17:52

Saliven napsal(a):

Milan Motl:
Dávky důchodového pojištění 328 000 000
Dávky státní sociální podpory 44 400 000
Dávky nemocenského pojištění 28 845 962
Ostatní sociální dávky 16 000
Podpory v nezaměstnanosti 5 000 000
Aktivní politika zaměstnanosti celkem 5 733 348
Výdaje spojené s realizací zákona č. 118/2000 Sb. 220 000
Výdaje spojené s realizací odškodňovacích zákonů 150 000
Příspěvek na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením 2 350 000
Transfery územním rozpočtům na dávky 22 888 000
v tom: transfery na příspěvek na péči podle zákona o sociálních službách 15 588 000
transfery na dávky pomoci v hmotné nouzi a na dávky zdravotně postiženým 7 300 000
Ostatní výdaje organizací státní správy 16 102 071
v tom: výdaje spojené s výkonem předsednictví ČR v Radě Evropské unie 54 706
ostatní výdaje organizací státní správy 16 047 365
Výdaje přímo řízených ústavů sociální péče (OSS a PO) 381 362
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci 44 550
Neinvestiční nedávkové transfery 7 965 136
Transfery na podporu reprodukce majetku nestátním subjektům v sociální oblasti 785 841
27. 01. 2009 | 17:53

Saliven napsal(a):

Milan Motl:
Protože dvě třetiny rozpočtu ministerstva jsou důchody.
27. 01. 2009 | 17:54

Milan Motl napsal(a):

To Saliven: Maďaři jsou na tom tak špatně mimo jiné proto, že spousta maďarských firem odmítla platit sociálnědemokratické daně a podnikatelé si zaregistrovali firmy na Slovensku, v Rumunsku a ve Švýcarsku.
27. 01. 2009 | 17:55

dříve ruda napsal(a):

pane Sobotko,
není tento blog dodatečným plivancem na Kalouska po vašem nedělním utkání před kamerami? Kalousek je opravdu těžce nedůvěryhodná persóna, ale v té chvilce, kterou jsem zahlídl, vám dával dost na pr*el.
Dokonce jste nepochopil ani význam slova "zvýšení". Běžte do háje oba. Howgh!
27. 01. 2009 | 17:56

Lipolt napsal(a):

jediné co je možno Sobotkovi vytknout je tvrzení, že deficit bude jen (!) 73 mld. Mezitím se změnil odhad na "růst" 0 % a tak deficit této vlády v příštím roce se již pohybuje kolem 90mld a jen zázrakem nepřekoná magickou hranici 100 mld - a to ještě není ani konec ledna 2009!
27. 01. 2009 | 17:58

Saliven napsal(a):

Milan Motl:
..a za to předpokládám může Paroubek. Proč sem taháte Maďarsko? Jediné co s ním máme společného je prolhaný premiér a členství v unii. Mimochodem Irsko bylo právě takovou destinací, kam si všichni stěhovali firmy kvůli malým daním. A letos mají schodek rozpočtu 11 procent HDP.
27. 01. 2009 | 17:59

stále rebel napsal(a):

Pro Milan Motl.
Tento odkaz je vhodnější.
http://www.mpsv.cz/cs/476
27. 01. 2009 | 18:03

Milan Motl napsal(a):

To Saliven: To mi chcete namluvit, že rozpočet MPSV včetně všech sociálních dávek je jen 0.5 miliardy?? To je vtip??
27. 01. 2009 | 18:03

stále rebel napsal(a):

Zase špatně, oprava.
http://www.mpsv.cz/cs/4764
27. 01. 2009 | 18:06

stále rebel napsal(a):

Pro Milan Motl.
Tem poslední odkaz je již dobrý.
Proč jsem reagoval? Asi před půl rokem jsem četl zprávu, že reformou sociálních dávek se letos ušetří asi deset miliard, což je asi 0,3 HDP.
Nevím zda to za ten humbuk stálo. Deset miliard jsme dali například za NOVU.
27. 01. 2009 | 18:13

Saliven napsal(a):

Milan Motl:
A nemyslíte, že by to třeba mohlo být v tisících?
27. 01. 2009 | 18:30

Lex napsal(a):

RUMCAJS
K Vaší otázce : Proč? A proč za Zemana, soc. vlády tu byly do roku 2006.
K Vaší radě: Četl jsem. A jaký to má vztah k mému příspěvku? Jeho podstata i explicitní obsah je někde úplně jinde. Zkuste si ho přečíst.

Milan Motl
Bez komentáře. Právě takové představy odpovídají těm tlachům z hospody nebo z povídání si dirigentů.
To jste prokázal i ve svých následných příspěvcích. Zejména ta Vaše reakce na Salivenovy částky ze zákona o státním rozpočtu, fakt, bingo!

StandaT
„Lexi: pokud by nebylo Klause, dodnes byste platil daň z obratu. :) „
Kdybyste pronesl tuto větu ve filmu, asi byste byl vítězem soutěže o nejlepší „filmovou hlášku“. Že jste to napsal jen tady, vyvoláváte řehot na tváři jen omezenému počtu čtenářů. I tak Vám blahopřeji, vtipálku!
Jinak, protože nejsem ekonomickointelektuální gigant, stejně jako vlk, dovolte, abych opětovně blahopřál právě Vám, zůstal jste tu jediným gigantem. Zkusím udělat něco proto, aby se Vás někdo pokusil nominovat na ministra financí.
I Vás se ptám, jaký mají Vaše slova vztah k obsahu mého příspěvku? V něm není nic, na co byste jimi mohl reagovat.

Al Jouda
Protože pan Sobotka zásadně nekomunikuje s diskutéry (to by nedělal nic jiného, než se řehtal!) je třeba si odpověď najít sám. Zkusím Vám pomoci:
Zákonem č. 479/2003 Sb došlo ke změně zákona č. 218/2000 Sb. o rozpočtových pravidlech, zejména ustanovení § 47 a 48 o převádění v rozpočtovém roce nevyčerpaných prostředků z rozpočtů organizačních složek státu (včetně ministerstev) do rezervního fondu, a o způsobu, možnostech a době čerpání takových prostředků z tohoto fondu. Případně nevyčerpané prostředky pak zůstávaly v těchto fondech ministerstev a nevracely se do státního rozpočtu. Teoreticky se tak mohlo stát (vlastně se tak možná za rok 2008 stalo), že státní rozpočet hospodařil se ztrátou, ale ve skutečnosti součet prostředků v rezervních fondech organizačních složek státu mohl být vyšší, než schodek státního rozpočtu (přirozeně je to složitější, neboť tvorba rezervního fondu a možnost použití těchto prostředků jsou celkem přesně stanoveny). A tyto prostředky v souhrnu přes 40 miliard korun chce nyní, jak jsem slyšel, ministr financí organizačním složkám státu vzít a saturovat jimi svůj státní rozpočet (což by mělo, samozřejmě vážné negativní dopady na financování záměrů a projektů těch organizačních složek státu). Na dnešní tiskové konferenci ČSSD to bylo řečeno těmito slovy: „Na lepení rozpočtových děr nyní použil ministr financí Miroslav Kalousek jednoduchou metodu. Do příjmů v letošním roce zapojí více než 40 miliard korun z rezervních fondů jednotlivých ministerstev. Jedná se z přitom z velké míry o prostředky, ušetřené již za vlád ČSSD a to od roku 2004, kdy bylo poprvé možné všechny neutracené prostředky státního rozpočtu převést do rezervních fondů. V roce 2007 Topolánkova vláda zdědila nejen stabilizované veřejné rozpočty s deficitem 1% HDP, ale i více než 80 miliard korun v rezervních fondech ministerstev. Tyto prostředky svým posledním rozhodnutím téměř zcela utratila.“
No, a vo tom to je!
27. 01. 2009 | 19:02

Aleš Jakeš napsal(a):

Drzé čelo je lepší než poplužní dvůr.
Peníze, která ministerstva dostala přidělena na základě svých požadavků a nebyla je schopna utratit, byla převedena do tzv. rezervních fondů. Jejich vytvoření tedy nebylo projevem šetření nebo vytváření rezerv na horší časy, ale výraz neschopnosti nebo špatného hospodaření minsterstev, Vydávat tyto prostředky za záměrně vytvářené rezervy na horší časy je skutečně nehorázné.
27. 01. 2009 | 19:34

Lex napsal(a):

Al Jouda - dodatek
Z předposlední věty z tiskové konference ČSSD vyplývá, že v roce 2006, kdy ODS přebírala vládu, bylo v těch fondech (z hlediska státního rozpočtu jde o peníze utracené) přes 80 miliard korun, tedy že hospodaření státu fakticky bylo dost plusové (kritikům se omlouvám, že vycházím jen z tiskových údajů vedení ČSSD, ale nemám zdroj, možnost ani chuť si to ověřovat, ponechávám na vás, abyste to vyvrátili).
27. 01. 2009 | 19:40

Honza999 napsal(a):

Milan Motl

Jestlipak víte, proč za vlád 1990-1998 "nebyly" takové dluhy jako v letech pozdějších?

1) Hodnota penněz tehdy byla zcela jiná, než dnes, tedy 20 miliard dluhu z polovinyy devadesátých let odpovídá 50 miliardám z dob vlád ČSSD (v průměru).
2) Klaus v rozpočtech rozpouštěl (a tím si snižoval deficit) desítky miliard přebytků důchodového fondu.. Ty desítky milisrd si opět přepočtěte v příslušném poměru hodnoty peněz tehdy a dnes.
3) Inflace ve výši desítek procent též Klausovi do rozpočtu zdatně přispívaly
4) Z "transformačních nákladů" ve výši minimálně 700 miliard nezaplatily Klausovy vlády ani korunu. ČSSD tyto transformační náklady (neboli dluhy Klausem ukryté v Konsolidační bance, později přejmenované na ČKA) zaplatila DO POSLEDNÍ KORUNY VČETNĚ ÚROKŮ. Aby mohla zaplatit tyto náklady, musela si půjčit, de fakto převést dluhy v ČKA do státních dluhopisů.
5) Odečtete-li od "dluhů vytvořených" ČSSD tyto za jejích vlád zaplacené klausovy "tansformační náklady" zjistíte, že hospodaření ČSSD bylo mnohem vyrovnanější, než jak je modré straky prezentují.
27. 01. 2009 | 19:43

StandaT napsal(a):

Lex: 27.01.2009 13:47:35 - srovnání Klausových vlád a vlád SocDem. Ale už to neřešte, řechtejte se dál. Až zase budete srovnávat, já se řechtat nebudu. Čestný pionýrský.
27. 01. 2009 | 20:02

Lex napsal(a):

StandaT
Nikde ve svém příspěvku jsem nesrovnával vlády Klausovy a SocDem. Srovnával jsem stav sociálního a daňového zákonodárství a stav společnosti či ekonomiky po skončení jejich mandátů. Navíc, důraz byl kladen na strukturu rozpočtových výdajů ve vztahu k závěrečné bilanci rozpočtu. Toť vše. Ale jinak, klidně se smějte, smích je koření života. Přece nejde o život, StandoT. Tady jde jen o diskusi, můžeme být oponenti, ale není důvod být nepřátelé. Nejste mezi těmi, koho bych označoval za "flusače", s Vámi budu vždycky diskutovat, pokud ovšem budeme skutečně číst své příspěvky a vyjadřovat se jen k tomu, co v nich skutečně je.
Hezký večer! Lex
27. 01. 2009 | 20:29

StandaT napsal(a):

Lex: OK, beru zpátečku.
27. 01. 2009 | 20:57

Ford napsal(a):

ehm ehm plusové by bylo kdyby od roku 2004 byl součet schodků menší než 80 miliard.
27. 01. 2009 | 21:44

VDC napsal(a):

Vážený Sobotko (kdybyste byl Nedělka, bylo by to lepší), zalezte hluboko pod zem a styďte se! Ale zdroje tu jsou, že? Akorát ty sliby nějak nejsou zasazeny do reálného ekonomického rámce... Volám bravo vašim soukmenovcům v KV kraji, kde kvůli úplatkům 30,- Kč demontovali 50 mil. rezerv na povodně. A voda přijde a strhne domy, hned budete volat o nekompetentnosti ministerstev a říkat, jak jste to v r. 2002 pěkně zvládli. Na blití!
27. 01. 2009 | 22:05

Pavel Krajtl napsal(a):

Když to CT24 neda na své stránky...

http://krajtl.blog.cz/0901/...

http://krajtl.blog.cz/0901/...
27. 01. 2009 | 22:18

stále rebel napsal(a):

Pro Milan Motl.
Ještě poznámku. Rozumná vláda se více než o to, jak oškube sociálně slabé o každou korunu, stará o to, aby ekonomika prosperovala. Pokud byl v minulých letech roční růst HDP přes 6 % a teď bude nulový, je to roční ztráta někde kolem 200 miliard, které budou někde chybět.
Možná nebudou na očích a část by se prožrala zbytečně, ale vyrobí se méně a tedy může i méně spotřebovat. Největší dluh asi vnikne na investicích, i když se nás někdo bude snažit přesvědčit, že dluh není.
27. 01. 2009 | 22:27

Znalec napsal(a):

Řekl bych, že pan Sobotka, ekonomice rozumí a že jeho podpisy pod deficitními rozpočty byly vynucené jeho nadřízenými, kteří, jak pan Sobotka ví, chtějí vládnout stále. K tomu potřebují přesvědčit většinu, že to s nimi myslí dobře. Že je to cesta do pekel, věděl i pan Sobotka. Přesto ty rozpočty, jistě proti svému svědomí podepisoval. Tím je jeho vina největší! Kdyby to veřejně přiznal, pomohlo by to vyčistit tu dusnou atmosféru mnohem lépe.
28. 01. 2009 | 00:05

kočka šklíba napsal(a):

Znalče, taky zajímavý názor, ale mohl byste uvést, proč si to myslíte?
28. 01. 2009 | 00:22

BRT napsal(a):

Ha, socan,který nemá ani 30 Kč na doktora.Odpouštět kamarádům vůdce miliony,pak u nich pořádat svatby a opulentní žranice.Kdo z vás na to má ? Gripeneura vyměnit za dolary a pak se je snažit vrazit do kakaa,které vypěstovali a sklidili růčky dětských otroků v Ghaně.To všechno korunováno pěti nejvyššími politiky na stole.Všechna ta sranda je bohatě zality biolihem a asociálním zvýšením DPH z 5 na 22 %.Vrah o morálce káže.
28. 01. 2009 | 07:38

MerryMan napsal(a):

Milan Motl:
Mrzí mne na Vás, že i když podle Vašich slov znáte řešení nezaměstnanosti i mnohých jiných problémů tohoto státu, odmítáte pomoci nezaměstnaným sklářům.

Končím slovy klasika:"Kéž by se nám to vlastenčení z huby do rukou vraziti ráčilo". A citát aplikuji adresně.
Sbohem.
28. 01. 2009 | 09:41

Matylda napsal(a):

Jak vidět, pro některé lidi je pan Sobotka něco jako červený hadr pro býka.Tolik nenávistných příspěvků jsem snad pod jiným článkem ještě neviděla. Ale pane Sobotko,jistě si z toho nic neděláte, vždyť na tom, že jste v průzkumech stále uváděn jako nejoblíbenější politik těchto několik nenávistných slov nic nemění. A lidé, kteří skutečnost se snaží vydávat za lež jen proto, že to říká člověk třeba jim nesympatický, snad ani nestojí za větší povídání.
28. 01. 2009 | 09:48

Marty napsal(a):

Matylda: to vite, nemam rad lidi, co me chteji okradat.
28. 01. 2009 | 09:59

MerryMan napsal(a):

Stále rebel:
děkuji za další dobrou myšlenku:"pokles HDP=ztráta pro rozpočet". Podporuje to můj názor, že není rozhodující výše dluhu.
28. 01. 2009 | 10:34

Marty napsal(a):

MerryMan: jenze ten dluh nas stoji rocne pres 30 miliard jen na urocich.
28. 01. 2009 | 10:48

MerryMan napsal(a):

Marty:
To je samozřejmě pravda, ale pokles DPH nás stojí 200 mld. A podle mne je 200 mld více než 30 mld. Uznávám, že problém lze zamlžit zařazením částek do různých kolonek v účetnictví.
28. 01. 2009 | 11:03

Marty napsal(a):

MerryMan: jenze vliv vlady na DPH je minimalni. Vlada maximalne muze vytvorit priznive podminky pro podnikatele. V minulych letech jim spis hazela klacky pod nohy a o to obdivuhodnejsi je rust minulych let.

Tech 30 miliard na uroku tu je primarne kvuli tomu, ze vlady (primarne CSSD) se zadluzovaly a penize se jen prozraly. Rozhodne je nelze davat vedle nejakych pomyslnych 200 miliard.
28. 01. 2009 | 11:09

Marty napsal(a):

*vliv vlady na realny rust HDP
28. 01. 2009 | 11:16

MerryMan napsal(a):

Marty:
Když nejde, tak nejde. Já Vám Váš názor brát nebudu, ozvěte se tak za 18 měs, kdy se projeví důsledky poklesu HDP.
28. 01. 2009 | 12:30

Michal napsal(a):

pane exministre,
navstivte prosim, lekare.Ve vlastnim zajmu.
Vase vladni uspory? Ja myslel, ze jsou nas vsech.
28. 01. 2009 | 12:33

Michals napsal(a):

tak tady čtu, že Sobotka dělal velké dluhy a neměl vytvářet rezervy. A že Kalousek to teď řeší a Sobotka by měl mlčet.
Jestlli tomu dobře rozumím, tak Kalousek s Topolánkem utratí 40 mld. rezerv a zadluží nás dalšímiminimálně 70 mld. korun. To je dohromady minimálně o 110 mld. více, než letos reálně vybere - Co tedy ten Kalousek vyřešil? Podle mne žije na dluh víc, než socani. Nebo ne?
28. 01. 2009 | 20:27

max napsal(a):

přiznám se,že po přečtení řady příspěvků výše uvedených, mi je poněkud smutno. Je to stále dokola, 90% příspěvků je ideologických bez argumentace,jen napadajících ostatní. Začíná to připomínat naši politickou scénu.
Nemá se snad řešit krize?
Sobotka nikdy nebyl schopen řešit kvalitně a hlavně zodpovědně státní rozpočet, natož vést kvalifikovanou ekonomickou diskusi ohledně současného krizového stavu. Proč by to také dělal? Strategií současného vedení ČSSD je přece STRACH a volání po větší roli státu (to jest politiků,kteří pak mají k dispozici více peněz k přerozdělování a korupci), nikoli hledání pozitivních řešení a zodpovědnosti.

1) 52 bodů řešení krize ČSSD by znamenalo další díru v rozpočtu ve výši 140-200mld.Kč dle výše růstu nebo deficitu HDP.
2) Sobotka v OVM ČT v neděli řekl,že není schopen spočítat,co těchto 52 bodů bude stát. Proboha,jak to tedy může někdo navrhnout? To je to samé,jako kdybych si šel koupit auto a nevěděl co bude stát a kolik na to mám peněz. To už je opravdu v naší politice všechno možné? Přitom výpočet těchto nákladů není tak složitý. Spíše si myslím,že politici ČSSD to ví,ale nemohou to říci nahlas...
3) Jen úroky z dřívějších dluhů nás dnes stojí skoro 50mld.Kč. Po opatřeních ČSSD by vzrostly na takřka 70mld.Kč.
4) Vzniklé dluhy neplatí politici, ani za ně nenesou žádnou právní odpovědnost. Ale dluhy se nakonec vždy zaplatit musí a zaplatí je občané a firmy ČR. Pokud Paroubek tvrdí,že státní dluhy se neplatí, tak je to buď úlet nebo je to nejhloupější výrok roku.
5) Vláda vždy musí řešit dluh st.rozpočtu vydáním dluhopisů. Za současné situace globální krize tyto st.dluhopisy bude vydávat kdekdo. Kupují je banky nebo jiné vlády. Nabídka ovšem nyní výrazně převýší poptávku,takže dojde k růstu úroků nebo dokonce tyto dluhopisy nebudou koupeny. Co potom? Nastane situace obdobná Argentině před několika lety. Nebo máte pane Sobotko řešení a máte kupce?¨
6) ČR poruší Maastrichtská kriteria a nebude tak schopna přijmout EURO.
7) Kritika vlády určitě není bezdůvodná. Jen ty důvody jsou úplně jiné:
- vláda nemá ucelenou koncepci řešení, takže všichni čekají,co přijde a trh stojí (kdo dnes koupí auto? každý čeká na možný odpočet DPH)
- vláda by měla okamžitě (co nejdříve) oznámit,co bude dělat nebo nedělat,každý den zdržení stojí velké peníze
- různé spekulace unikající do médií jen podporují krizi poptávky (spotřeby) a vyvolávají různá,často i negativní očekávání
- snížení procentické sazby daně z příjmů firmám neřeší nic (stejně zisky většinou nebudou, krom ČEZu...)
- vhodnější je zavedení odpočitatelných položek za investice (u právnických osob) nebo spotřebu (u fyz.osob)
- nutná je změna legislativy. Není divné všem politikům,že podmínky pro podnikání dle EU jsou u nás nejhorší v Evropě (na tom mají podíl všichni politici)?
Co takhle úprava zákoníku práce, insolvenčního zákona, zjednodušení daňových zákonů, výrazné zjednodušení administrativy ohledně zakládání podniků,převodů majetku,rušení
podniků,apod.
- ovlivnění nesmyslně vysokých cen především EE buď snížením DPH u EE nebo tlakem majoritního vlastníka na ČEZ.

Ale to je zřejmě příliš práce jak pro současnou vládu,tak pro opozici.
Jediným pozitivem snad je,že v Německu vzrostl index pozitivního očekávání firem o 0,3 bodu. Vzhledem k tomu,že to je náš hlavní exportní partner,rýsuje se možná světlo na konci tunelu.
Omlouvám se za nestručnost. Už totiž naše volené zástupce a jejich plky nějak nemohu vystát...
28. 01. 2009 | 22:03

Paquin napsal(a):

Ale tohle je prece demagogie...
29. 01. 2009 | 20:26

stále rebel napsal(a):

Tohle je zajímavý článek.
http://www.lidovky.cz/do-ro...
29. 01. 2009 | 22:00

Al Jouda napsal(a):

To Lex : Děkuji za dobré vysvětlení. Tak mne napadá, že kdybych byl sociáldemokratickým ministerským předsedou vlády, tak bych před předáním vlády ODS ještě rychle stáhnul ty ministerské rezervy (cca 80 mld.) a dal bych je na uhrazení státního dluhu. Ať si nová vláda začne s čistým stolem !
30. 01. 2009 | 11:28

Martina napsal(a):

Pane Sobotko,
díky za blog. Jako vždy s vámi souhlasím. Ti pitomečkové nade mnou omílají rozpočtové schodky za vaší vlády. Jak jednoduché konstatování! A copak, říci A je jednoduché, říci to B, už tolik ne. Proč? No to se jednoduše nehodí. To B představuje vytunelované banky a kampeličky, což jde jednoznačně na triko ODS. A nejen to, byly povodně a stát nepříhližel s rukama za zády!!!
Přeji Vám i CSSD pevné nervy při setkávání se s tou pravicovou sebrankou, jak pomýlení a nevědomí příznivci ODS, tak média, kopající za tuto proradnou stranu.
02. 02. 2009 | 09:37

pepan napsal(a):

Vazeny pane, poslance...jen bych rad upozornil na to co se deje napr. v Madarsku. Diky soucasne vlade nejsme tam kde jsou oni. Bohuzel je to slaba vlada, skoda pro nas pro vsechny. Ty dluhy ktere vlady CSSD diky sve "rozdavacne" politice vytvorili se nam vrati...a ten Vas lek na krizi je jen dalsi rozdavani a je k nicemu. Nejsmutnejsi na tom vsem je, ze Vy sam vite, ze to co navrhujete je hloupost a jen populisticky zacatek volebni kampane. Tak good luck pane poslance!
03. 02. 2009 | 19:47

Miloš napsal(a):

Nejsem fanda žádné strany, ale to co předvádí ČSSD je vrchol!! Nejvíce jste zadlužili stát právě vy a že si děláte z krize a lékařských poplatků předvolební kampaň za moje peníze to mě věřte mě přímo sere!!!!
19. 02. 2009 | 12:20

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy