Rychle než zhasnou

16. 01. 2009 | 13:52
Přečteno 4294 krát
Problémy, které zažívá světová ekonomika, přinesly prudké snížení světových cen ropy. To se vzápětí projevilo uživatelsky velmi příjemným zlevněním nafty a benzínu. Už to skoro začínalo vypadat, že bychom mohli mít levnější plyn, ale nově eskalované Rusko-Ukrajinské spory naráz udělaly z plynu velmi vzácné zboží. Svým způsobem bychom měli být Rusku a Ukrajině vděční za včasné varování. Díky nim jasně vidíme, jak moc jsme zranitelní. Jasně se ukázalo, že nám hrozí reálná nebezpečí, kterým bychom také nemuseli být schopni v budoucnu účinně čelit.

Je zřejmé, že Rusové budou muset plyn brzy pustit, nejde jen o diplomatický tlak, také jim samotným hrozí velké ekonomické škody. Ale ukázalo se, že během příhodně mrazivé zimy stačí otočit kohoutkem jen na několik dnů a neštěstí ve střední a jihovýchodní Evropě je hotovo.

Skutečným politickým paradoxem je pak fakt, že v rámci plynové krize Rusko potrestalo nejvíce země, které tradičně či trvale usilují o velmi dobré vztahy s Moskvou – Srbsko, Slovensko, Bulharsko. Velmi pěkný komentář k tomu nedávno napsal Peter Weiss do Práva.

V současné situaci vidím naléhavou výzvu pro celou naši politickou scénu. Pojďme společně, bez předsudků a politikaření, urychleně připravit aktualizovanou energetickou koncepci České republiky a tu pak neprodleně realizujme. Na stole dnes máme poměrně kvalitní materiály: Státní energetickou koncepci ČR, schválenou vládou vedenou ČSSD již v roce 2004 a výsledky práce komise vedené Václavem Pačesem. Pokud kdokoli další předloží k diskuzi srovnatelně kvalitní a seriózní materiál, bude to jen dobře.

Ačkoli vláda a opozice na sebe právě intenzívně střílí ve všech směrech ( to ale patří k demokracii), téma energetické bezpečnosti je věc, na níž by se mohly ČSSD a ODS dohodnout.

Vím, že pro velkou část ODS je Lisabonská smlouva nepřijatelným pokrokem ve vývoji evropské integrace, ale právě krize jako tato ukázaly, jak moc potřebuje Evropa lepší systém zastupování navenek a profesionální organizaci diplomacie společně sdílených zájmů.

Naše země si nemůže dovolit, aby její politická reprezentace v této oblasti přešlapovala na místě. Doufám, že vládní strany v sobě najdou dost odpovědnosti a výzvu k jednání přijmou. Je nejvyšší čas přestat o energetické bezpečnosti naší země mluvit a začít s přípravou nových energetických zdrojů ( kompromisu by měli být schopni i Zelení) a alternativních přepravních cest.

Myslím si, že potmě bychom se pak už domlouvali těžko.


Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Vilém napsal(a):

Na rusko-ukrajinský spor je možné hledět také jinak a energetickou bezpečnost si zajistit podstatně jednodušší cestou. Nepodporovat budování sanitárního kordónu kolem Ruska, složeného z militantně protiruských dobrodruhů, protože tyto živly prokazatelně vyvolávají konflikty a kalkulují, že Evropa díky jejich protiruským postojům podpoří bez ohledu na skandální chování jejich států. Problémy s plynem jsou daní za snahu "pozápadnit" Ukrajinu, před nastolením současné garnitury problémy s dodávkami nebyly.
16. 01. 2009 | 14:06

Stan napsal(a):

Pane Sobotko, ukazujete svoji špatnou informovanost, když tvrdíte, že ..."že v rámci plynové krize Rusko potrestalo nejvíce země, které tradičně či trvale usilují o velmi dobré vztahy s Moskvou – Srbsko, Slovensko, Bulharsko."

Plyn ukradla Ukrajina, tedy náš, evropský a americký "spojenec" pro okopávání ruských kotníků. Přečtěte si to, prosím, na zdejším blogu Jána Čarnogurského, abyste své čtenáře příště nemystifikoval.
16. 01. 2009 | 14:17

jm09 napsal(a):

to Vilem
Ano to je prave ten problem ze pouceni z krize jsou minimalne dve.

Prvni jsi nastolil a to vstricna politika vuci rusku se vsim co s tim souvisi.

Druhe pouceni muze byt prave opacne. Rusko je dlouhodobe nespolehlivy partner i pres dobre vztahy hysterisky reaguje na kazdou (i domelou) odchylku od ruske politicke linie.

A na zaver volani po vetsi integraci evropy v oblasti zapadni politiky. Jak mohou staty s tak rozdilnou zahranicni politikou vuci rusku postupovat spolecne? Treba britanie dusledne protiruska a nemecko dusledne proruske? Nebo cesko, polsko a slovensko pro a protiruske podle toho jestli vladne levice ci pravice.

Prave proto si myslim ze vetsi mira integrace v tomto okamziku povede v dolouhodobejsim horizontu k vaznym problemum a mozna dokonce k oddeleni nekterych statu od dnesni EU
16. 01. 2009 | 14:20

Vilém napsal(a):

im09
Průběh krize s plynem obsažně popisuje blog Jána Čarnogurského, který zmiňuje také Stan. V této souvislosti musím se znechucením přiznat, že jiné zdroje včetně médií (kde jinak kdejaký šmok s nadhledem hodnotí kdeco od izraelského vpádu do Gazy po ekonomiku Číny) se omezily na všeobecné řečnění a žádné pokusy o popsání vzniku a průběhu krize nepodnikly, proto vycházím z informací pana Čarnogurského. V tomto světle se pak tvoje stanovisko ukazuje jako nepodložené, dokonce nepochopitelné - Ruský plyn k nám neproudí, protože ho Ukrajina krade, a Rusko je podle tebe nespolehlivé? Evropské vlády kvůli falešné solidaritě s Ukrajinou předstírají, že jde o nejasnou situaci a podle tebe jsou proruské?
16. 01. 2009 | 14:29

jm09 napsal(a):

to Vilem
netvrdim ze jsem na danou problematiku expert. Mluvil jsem spise obecne. I kdyz by se daly najit priklady. Mluvilo se o snizeni dodavek po podpisu cr-usa smlouvy o radaru. (vysvetlovano technickymi problemy). Mluvilo se o namireni raket z Kaliningradu (Kralovce).

A propos, kdyz redukujeme spor na ciste obchodni, tak si od nekoho neco objednas (firma, obcan) a zaplatis to tak te vubec nezajima, ze ma dodavatel problemy. Proste opravnene ocekavas dodani. Pripadne vymahas sankce za dodani.

Chapu ze smlouvy o dodavkach plynu nejsou jako kdyz kupujes rohliky, ale podstata se nemeni.
16. 01. 2009 | 14:42

Ládik napsal(a):

Východní Ukrajina a Rusko jedno jsou. Energetická koncepce by neměla počítat s Ruskem jako s dodavatelem plynu. Není to poprvé, co nastal "gaskoněc". Jenže s rudokožci v ČSSD se o tomhle těžko půjde bavit.
16. 01. 2009 | 14:46

Vilém napsal(a):

jm09
Ani já nejsem odborník v této oblasti. Myslím si, že několikadenní poplach kolem ruského plynu po podpisu smlouvy byl spíš dílem české strany než čímkoliv jiným.
Obchod z plynem má svá specifika, ta právě popsal Čarnogurský - existuje jakási obecná smlouva, která odpovědnost za dodávky a tranzit upravuje a těžko umožňuje vinit dodavatele, když tranzitní země plyn ukradne.
V jiné rovině máš pravdu, že pro nás je podstatná dodávka, nikoli důvody jejího selhání, těmi se nikdo neohřeje. Celkem ale nepochybuji, že kdyby Ukrajina neměla z roku 2006 zkušenost nezasloužené a politicky motivované podpory krádeží plynu, vůbec by problémy nenastaly. Mimochodem nejsem pro vyhraněně proruskou politiku, jen nevidím důvod, proč bychom k Rusku neměli přistupovat korektně.
16. 01. 2009 | 14:52

JK napsal(a):

2 Stan:

Ukrajinci jsou sice mozna zlodeji, ale jenom naivni idiot muze verit vyrokum predstavitele zeme, kde vladnouci tridu tvori napul mafiani a napul byvali agenti KGB. Jako bychom se z Ruska behem posledniho stoleti nedockali spousty lzi.

Tim nechci rict, ze jine vlady a Ukrajinci by nikdy nelhali, ale pokud neco rekne predstavitel Ruska, je treba to vnimat s krajnim podezrenim.
16. 01. 2009 | 14:54

tera napsal(a):

Stan

Není to tak dávno, co V. Putin prohlásil, že doma levného plynu skončila.... a měl pravdu !!

Pravda, co se na pomezí Ruska a Ukrajiny stalo a děje, bude někde uprostřed, ale základní je skutečnost, že smlouvy máme podepsané s Gazpromem, on má dodávat a jak si dodávky zajišťuje, je jeho věc. Pokud to neumí, nebo nechce umět zajistit, pak není seriózní partner pro EU z hlediska dodávek surovin. Rusové hrají velmi nebezpečnou hru, neb oni potřebují příjmy z prodeje surovin, bez nich se jim ekonomika zhroutí jako domeček z karet.

A popravdě, na základě zkušeností s vládou V. Putina - pokud řekne, že je pondělí, raději se podívám do kalendáře, protože s velikou pravděpodobností bude jakýkoliv jiný den. O tom nás i celý svět přesvědčil dostatečně.
16. 01. 2009 | 15:34

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, že by už se u socanů hledal nový předseda ???
16. 01. 2009 | 15:48

Rumcajs napsal(a):

Když jsem si přečetl nadpis, tak jsem si říkal, co to bude za blábol. Zase nějaká přihlouplá kritika privatizace.
Příjemně jste překvapil.

Rusko je naprosto nevypočitatelný partner s absolustickými sklony a oblibou v masových vrazích.
Čím dřív se zbavíme závislosti na Rusku, tím lépe. Navíc v dnešní době, kdy se státy rozhodly lít peníze do kanálu, by toto byla smysluplná investice. Jde jenom o to, nepustit k rozhodování o naší energetické politice politiky placené Gazpromem. A mám trochu obavy, že v LD jich bude spousty.
16. 01. 2009 | 16:10

JK napsal(a):

Vladimír Vladimírovič (Putin), který si, kromě nereformované KSČM jako nejpolehlivější beranidlo na Kremlu se nehodící integrace EU také nemůže našeho "liberála" Klause vynachválit a kdyby mohl, tak by mu místo Puškinovi mediaile dal i řád Lenina nebo Stalina, přece organizuje plynový OPEC.

Z lidsky pochopitelného hlediska se naftou za 140 USD za barel oživená ekonomika a mocenské plány Velké Rusi nastavily na tak vysoké ceny, ale ouha, ony spadly, s tím velké plány na budování Ruska jako všestranné velmoci.
Kdo si v HN najde článek Zahradníka Gaspomistán z minulého podzimu, spolu s obrázkem plánované futuristické budovy Gazpromu v Petrohradě, plány již tam, tedy před vědomým nedodáváním a rozpoutáním současné krize, uvedenými má dost zásadních důvodů k pochybám o nemalé části ruských argumentů v této krizi.

Teď, skoro týden po podepsání a pak znovupodepsání dohod, s mezinárodními inspektory plyn z Ruska stále neteče a nevypadá to, že by jej - všechen - kradla Ukrajina.

Jinak souhlasím s autorem, že je ironické, že právě SSSR a Rusku nejvíce oddané, slovanské země, od Bulharska po Srbsko až po pragmaticky orientované Ficovo Slovensko, mají problémy, naštěstí Slováci hlavně jen potenciální.

Putin rozhodl, že psychologicky a takticky bude, v jeho tahu na plynový OPEC, na podvědomí Evropanů a tlak na politiky EU fungovat právě mrznutí a strach z mrznutí populace, zastavení výroby podbiků. Plány na rozvoj Ruska se 140 USD drahou naftou se na pár let odkládají,
16. 01. 2009 | 16:27

StandaT napsal(a):

Souhlasím. Snad je to míněno upřímně.
16. 01. 2009 | 16:31

čtenář napsal(a):

Na Aktualne probíhá naprosto regulérní cenzura, že Mr Milhalco.
Kde je můj příspěvek reagující hned zkraje na jarouška?
Obsahem byl mj. návrh na privatizaci prvního kanálu České televize, která už jednostarnností překročila všechny meze, a dále , že článek odpovídá pravdě.
Končilo to , že mediální transfúzi už poskytují Topolánkovi všechna média , třebaže už jenom připomíná makulaturu zralou na popelnici.
Ať žije komunistická cenzura v podání soudruhů Mihalco a Stejskal. V roce 2009 a k výročí Palacha jste dokázali nevídané.
Po dvaceti letech jsme tam , kde jsme byli.
Marx by se radoval. Jeho teorie o opakujícím se vývoji jen na jiném stupni jste dovedli do reálu.
A to není všechno.
Ale o tom až příště.
Až se tu bude potulovat Vandrák, tak ať má radost.
16. 01. 2009 | 16:56

Stan napsal(a):

Náš spojenec Ukrajina dluží, nechce platit polovinu obvyklé ceny a krade plyn (a to tak, že ukradne i ten technický, takže obnovení dodávek se tím značně zkomplikuje), ale my se dozvíme, že Rusko a Gazprom jsou nespolehliví partneři, protože Putin je KGBák a chce mít z Ruska velmoc. A protože k tomu potřebuje peníze a chce vybudovat plynový OPEC (přitom Rusko není ani v tom ropném), tak nám zastaví plyn? Opravdu třeskutá logika, kterou by mohlo omluvit jen to, že jste podobně jako Topolánek omámeni svůdnou krásou Julie Tymošenkové (mimochodem usvědčené právě v Rusku z podvodu kolosálního rozsahu).

To mají Rusové ten plyn posílat poštou?
16. 01. 2009 | 17:01

Michals napsal(a):

bez ohledu na to, jestli za problém může Rusko nebo Ukrajina, má Sobotka pravdu, že je třeba mít alternativní cestu i zdroj....
16. 01. 2009 | 17:27

vlk napsal(a):

Jsem zvědav , až dorazí pravověrní modří. A na jejich reakce.
Jen doufám, že budou v podobném duchu jako psal Standa T.
Protože pan Sobotka má naprostou pravdu.
16. 01. 2009 | 18:28

Stanley napsal(a):

Za 8 let u moci (vláda ksčssd) jen dluhy,dluhy,dluhy...
A nyní vám poradíme jak na to:
drymly,paroubky,sobotky,zaorálky,švejky-hašky,ráty...
My Vám ukážeme,jak se točí penízky.
A...myslíme to upřímě.
16. 01. 2009 | 18:37

Duroy napsal(a):

No, mne bude v rámci státní energetické koncepce zajímat, zda zbouráme někoik vesnic na severu Čech a začneme těžit v Beskydech a to hlavně proto a kvůli tomu, aby od nás mohli nakupovat energie Rakušané a Němci. S takovou budeme pořád levnou dílnou s nízkými mzdami nejen pro tyto státy.
Ona i ta otevřenost energetické politiky EU je tatam, byla založena na levném plynu a tento končí.
Máme se na co těšit, ostatně pořád ještě nevíte, proč májí Němci státní důchod ve výši 70 % průměrné mzdy a my klesli pod 50% průměrné mzdy...
16. 01. 2009 | 18:41

vlk napsal(a):

No pro třeba takového
tera

a jin podobné sem dám jeden zajímavý link
http://aktualne.centrum.cz/...

z něho je st zřejmé, že plynovod Jamal, jdoucí mimo Ukrajinu normálně funguje. A Gazprom tedy dodává.
Divné ne?
16. 01. 2009 | 18:47

Duroy napsal(a):

To Stanley: 8 let? No, v dějepise to ještě nebude, ale já pamatuji 4 roky opoziční smlouvy, to se nám to hezky zametalo pod koberec. 02-04 Unie Svobody, Lidovci, 04-06 v podstatě tyto dvě strany rezignovaly na vládní program, lidovci dokonce zákonem o sociálních službách a zvýšení rodičovské torpédovali rozpočet na několik let dopředu a to společně se všemi stranami, včetně strany nulové tolerance, ODS.
Pokud jim, novinářům, komentátorům, Rathům, Kalouskům, Topolánkům skáčete na jejich lep, tak už to, prosím nedělejte, největší radost z jednoduchého vidění světa občany mají právě politici a je jedno, kdo je zrovna u lizu.
16. 01. 2009 | 18:50

vlk napsal(a):

Stanley

máš pravdu
8let museli socani sanovat paseku zanechanou tu ODS.
Trvalo to dlouho a stálo to skutečně hodně peněz. A když to zasanovali, přišla opět ODS a chvástala se , jak bud e snižovat dluhy. No, opticky se jí t o podřilo. Za použití účetních triků. Ba podařilo s ejí ještě daleko víc - bud e opět co masivně sanovat. Resp. bud e nutné opět masivně sanovat. Protže ještě na přelomu října a listopadu Topolánek a Kalousek nedokázali poznat, že nás zasáhne krize. Považovali to za šíření poplašné zprávy. dnes máme data z hospodářství, kdy podle nich oposice šířila poplašnou zprávu:
tedy za listopad.
A vypadají takto :
historický propad v zahraničním obchodě a historický propad výkonnosti průmyslu. V době kdy tu vládnou ti, co podle Stanleye umí. Halvně, že podle nich jsme ostrůvkem s tability.
Jo Stanley, hlavně že se penízky točej. A nikdo, ani ten největší naiva nepochybuje, že to s námi upřímně nemyslí.
16. 01. 2009 | 18:53

blue jay napsal(a):

vlku?

A kdo muze za prusery CSSD?Prestan mlzit. To jako CSSD za nic nemuze? Jsi nemocny fanatik vlku. Ty by jsi svemu domacimu tymu ani nepriznal vlastni gol.
16. 01. 2009 | 19:17

blue jay napsal(a):

Prestan byt fanatik vlku,
- Ministr Kavan a jeho trezor
- Biolíh
- Kakaová aféra
- Unipetrol
- "Pet na stole v ceských"
- Útek a smenky Radovana Krejcíre
- Byt Stanislava Grosse
- Podnikání Šárky Grossové
- Tajný policejní tým Mlýn
- Lidový dum a milionove dluhy
- Lesy CR a jejich smlouvy
- Skandál kolem soudce Jirího Berky
- Diag Human
- Rath a LOK
- Nepruhledné zakázky na ministerstvu obrany - transportéry, padáky, stany, stíhacky...
- Policejní zakázky - nekvalitní pouzdra na pistole a podobne
- Zpronevera fondu z EU - 229 milionu zmizelo
- Podvod na ministerstvu financí - 46 milionu splátka dluhu z Peru zmizela
- Proverky NBÚ
- IPB - záruky za 11 miliard
- Arbitráž s CME
- Internet do škol
- Tunelování podniku Liberta
- IZIP
- Srba
- D47
- "Investicní pobídky" - Philips Hranice, Huyndai Nošovice, TPCA Kolín - miliardy s efektem nižším než náklady; investice které neprodukují nic s vysokou pridanou hodnotou (v podstate jen montovny)
- Pozemkové aféry - Ruzyne, Uhríneves a tak dále
- Elektronické mýtné
- CKA
- První mestská banka
- Dolezel a Peta
- Gross aka milionarskej Florida playboy
- pokracovani v pristi epizode

No vidis vlku ona ta CSSD neni kristalove cista. Bych rekl ze je prozrana hnisem. Tak co tu branis?
16. 01. 2009 | 19:23

blue jay napsal(a):

jo a vlku pamatujes?

Sliby CSSD r. 2002 pred volbami:
-reforma duchodu
-samostatná duchodová pojištovna oddelená od st. rozpoctu
-príspevek 90 tis. na nákup nového auta
-45 - 50 tisíc nových nájemních bytu formou neziskových spol.
-príspevek 50 tisíc pro každé narozené díte
-plošné prídavky na deti
-racionalizace a zlevnení st. správy
-pro lidi nad 70 let léky bez doplatku
-atd, atd.

B. SOBOTKA v r. 2003 k nesplneným slibum:
"Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. Byli bychom blázni, pokud bychom trvali na necem, co není ekonomicky reálné, a tlacili zemi do vetších schodku jen proto, abychom prosadili naše politické sliby," vysvetlil už v roce 2003 deníku MF Dnes tehdejsi ministr financí Bohuslav Sobotka.
Neni to ten samej Sobotka co ted znovu vsechno slibuje? Co bude rikat priste?
16. 01. 2009 | 19:30

Lékař duší napsal(a):

To Blue jay:
kverulantská paranoia, jeden ze znaků: kverulantství (nemocný soustavně deptá své okolí, útočí i kvůli hloupostem, všechno komentuje, jakoukoliv výtku těžce nese, své ublížení dává dotyčnému pořádně "sežrat" (dusno = příklad potlačené agresivity), neustále omílá dokola jeden problém, dělá, že jej chce řešit, ale jen touží po hádce a deptá partnera, neustále popichuje)
16. 01. 2009 | 20:33

tera napsal(a):

vlk

Není to zase tak divné, jen to ukazuje, že v tomto sporu jde o mnohem více, než jen neschopnost dvou firem si mezi sebou dohodnout obchodní vztahy. Nicméně, RWE Tranzgas má smlouvu podepsanou s Gazpromem, plyn je objednán, pravděpodobně i zaplacen, ale není dodán, tedy jedna ze stran obchodního vztahu je neseriózní (a je úplně jedno, jak má Gazprom dohodnuto zajištění transportu, to je jeho problém a povinnost).

Stan

Jen by mě docela zajímalo, proč pouze ruská laboratoř neposlala vzorky doixinu pro prozkoumání, zda tímto dioxinem zcela náhodou nebyl otráven Juščenko před volbami, když večeřel bez doprovodu své ochranky s šéfem ukrajinských tajných služeb... Putin byl v té době ruským prezidentem, nedivím se oněm "hlubokým" příkopům mezi Ruskem a Ukrajinou.
16. 01. 2009 | 20:56

blue jay napsal(a):

to shrink co si rika lekar dusi,

mate nazor coz je roztomile. Jsem kverulant. A vy jste Cech. Obycejnej Cech. Take diagnoza, nemyslite?
16. 01. 2009 | 21:45

Václav napsal(a):

Vidím to tak, že pan Sobotka je demagogicky jednostranný. A také vidím, že je taková i většina příspěvků. Lhostejno zda zleva či zprava. Nejde o názory, ale většinou o osobní útoky a urážky Škoda, tady se většinou vedly kvalifikované a kultivované debaty. Já osobně nevěřím politikům. Dám na to co skutečně dělají. A fakt je že přes potrubí mimo Ukrajina plyn teče a teče Není vám to divné?
16. 01. 2009 | 22:51

Al Jouda napsal(a):

Pan Sobotka bije na poplach -a právem ! Musíme se zařídit tak, abychom Rusko nepotřebovali, v krajním případě aby Rusko potřebovalo nás !
16. 01. 2009 | 23:18

fafnir napsal(a):

lékař duší
no to jsem rád,že věci které uvedl blue jay považujete za nicotné hlouposti.Člověk hned vidí velkorysého člověka,který pro třicetikorunu nebrečí.
17. 01. 2009 | 00:16

jarpor napsal(a):

Pokud skutečně vážně jsou míněna slova : "Pojďme společně, bez předsudků a politikaření, urychleně připravit..." pak by to bylo ku prospěchu všech.

Jenže - od slov k činům je hodně daleko, že pane Sobotko, jak dokládají mnohá další vystoupení Vašich spolustraníků...
Havlem počínaje, přes Zaorálka, Urbana a Paroubkem konče...
17. 01. 2009 | 01:49

PRD napsal(a):

No to je ale mazec!
Destruktivní strana v čele s diktátorem Paroubkem,která smetla pod stůl jakýkoliv i sbelepší návrh zjistila,že přestřelila!Podívejme na to!Nejlepší ekonom Sobotka najednou říká,že by se aspoň v něčem měla ČSSD s ODS domluvit?Aby jste p.Sobotko nedostal od táty Jyrky nabacáno!Nebo Vám to nařídil on sám to říci,aby to nemusel říkat on a tím by se jaksi ponížil?Jste banda darebáků,kteří jsou schopní za 30 kč prodat i naše vojáky!Zrušením poplatků jste zblbli i půl národa,která si neuvědomila,že to stejně zaplatí kraj z peněz daňových poplatníků,ale bohužel z těch peněz,za které mohl kraj něco potřebného vybudovat!Toto je Vaše politika!Bylo krásné slyšet po volbách jednoho Vašeho hejtmana,který na otázku placení polatků krajem odpověděl:"My,jako kraj jsme nic takového neslibovali,to se musíte zeptat předsednitstva naší strany"!!!!!
17. 01. 2009 | 08:34

vlk napsal(a):

Tera

aha! Tak jsme rád, že jste mi to vsvětlil...
teda jako, že když Gazprom dodává naprosto standardně přes plynovody , které nejdou přes Ukrajinu, tak nemůže problémy dohlédnouta stejěn je vinen!
Taková argumentace nemá chybu.
Díky, že jsem s e mohl poučit v logice.

A jen tak mimochodem - když budete mít něco někam poslat a budete mít jedinou dopravní službu a u té máte jistotu, že vám to zboží nebo jeho část ta s lužba ukradne, tak pošlete to zboží? Já osobně ne.

Ano Gazprom je neseriozní, protože nedokáže plyn transferovat letecky. Aby se vyhnul Ukrajině...Dobrý, dost dobrý.
17. 01. 2009 | 15:42

vlk napsal(a):

Tera ještě drobnost

podle vaší logiky je pro každého Bulhara vrcholně neseriozní místní RWE. Protože má smlouvu s ním a nezajímá ho , jak si to zařídí.ten Bulhar už mrzne.
17. 01. 2009 | 15:44

Jedla napsal(a):

pro blue jay 16.01.2009 19:23:36

hezký výčet, snad ještě Bamberg a kufřík. Ale na rovinu: Kolik z toho je relativně nepodstatné (ať si paní Šárka G. podniká podle limitů své osobnosti) a kolik není problém volených politiků vládnoucí strany, ale pevně uhnízděných kariérních byrokratů na příslušných ministerstvech a státních firmách (LČR), často zděděných po předchozích ministrech a zazděných oposmlouvou na místě? Na některých bodech jejich tvůrci dodnes trvají jako na správných (elektronické mýtné, atomdědkovi Grégrovi já vyčítám něco jiného než investiční pobídky...), a některé body jsou tak obecné (kontroly NKU), že je to snadný obušek na kohokoliv. Buďme rádi že NKU kontroluje.
Závěr: Vlkův názor (16.01.2009 18:53:21) je podložený, nemlží. Odvádět pozornost způsobem: "my můžeme krást, protože jinde se loupí" nikam nevede.
17. 01. 2009 | 17:49

Krupa Václav napsal(a):

Blue Jay.Chtěl bych být nemocný jako vlk a ani Vám by to neuškodilo. Mnoho věcí by jste viděl z jiného úhlu a divil se že jste to nemohl pochopit když jste byl zdráv.
17. 01. 2009 | 18:09

Krupa Václav napsal(a):

Prde,Pro Vás ČSSD zůstane vždy bandou darebáků,ať koná či nekoná.Ať se chce domluvit nebo nechce.V 08:34 jste opravdu zasmrděl.
17. 01. 2009 | 18:25

PRD napsal(a):

Vašíku,máš pravdu i v tom,že jsem zasmrděl!Dokuď tady budoe hrozit Paroubek a jeho pohunci,tak tady budu smrdět do roztrhání těla!Přeji hezký den!
18. 01. 2009 | 08:24

Midchals napsal(a):

já toho PRDa chápu...komunisti naučili lidi, že se za odlišný názor nenávidí a politickou alternativu chápou jako zradu....
proto je sprostý na socany... bere to tak, že když mají jiné názor, tak jsou nepřátelé a gauneři...
18. 01. 2009 | 11:54

Pavel Krajtl napsal(a):

barevné revoluce zinscenované CIA přináší své plody USA se nehodí zvláště v době krize, že by ji evropa předběhla Ukrajina je jen jednou z jejích zbraní a Evropa se bojí dělat arbitra
18. 01. 2009 | 20:16

Suchec napsal(a):

Pavel Krajtl:
Osobně jsem přesvědčený, že v pozadí za jednáním Juščenka, jeho vetováním obch. smlouvy s Ruskem (poloviční cena plynu oproti světu), stojí někdo další, a EU to není.
Je to dovedení porzornosti států EU od něčeho důležitějšího. Co to má být mi moc jasné není, ale třeba je to právě takové to: Jsem ve srabu, tak vy budete taky.
Začátkem minulého týdne jsem vyslovil vlastní hypotézu o tom, že krize s plynem bude vyřešena až po inauguraci Obamy 20.1. a nástupu Hillary do funkce MZ.
Ihned se objeví vyjednavač z USA, který "přesvědčí" Juščenka (ten bude chtít sundat i poslední dohodu), a ukáže Evropě, jak se má vyjednávat. BTW, nebylo by to poprvé, že?

Je to varianta, co by, kdyby, ale vývoj z posledních let mi toto napovídá.

p.s. pro křiklouny - je to jen alternativa, co by mohlo nastat.
19. 01. 2009 | 10:59

Suchec napsal(a):

BlueJay:
Výčet máte jistě pěkný, ale takový nesourodý.

Pletete soukromé věci se státními, navíc některé jsou na úrovni JPP a když si vezmu jejich finanční obsah, tak mi to připomíná to rčení o "trámu a třísce".

Mimochodem tam máte věci, a jsou to i dost zásadní, které se odehrály v letech daleko dřívějších: CME (rada rrtv a Štěpánek (ODS)), Diag Human (Stráský - ODS), padáky, MIG-29 - (Kalousek Kopřiva KDU), IPB - Tlustý, Kočárník a tunel Nomury na České pivo, soudce Berka - konkursy od r. 1995.

Na druhou stranu tam máte pár lumpáren, které stojí za zmínku, ale patlat do toho Krausovo kakao, či Barkovou je hodně propagandisticky ubohé, navíc to nemělo žádný vztak ke státu jako takovému (o lidské kvalitě Grosse a spol. to samozřejmě něco vypovídá - však tohle byla Zemanova pomsta).

A to ostatní jak "Lidový dům" (tunel Svobody a Altnera na majetek ČSSD), "pět na stole..." - velká bublina co splaskla (že pane Spyro?), Unipetrol - co tam jen bylo? Jo Mrázek, Langer, Tlustý. A dál, a dál .... co se z toho prokázalo? Co se z toho vyšetřilo? Neříkejte, že kdyby na tom bylo opravdu něco , tak se toho Íčko chytí , jak slépka flusu. A měl na to už 2,5 roku, a ono nic.

Taky by se dalo najít na druhé straně daleko význačnějších počinů, LTO počínaje, Řebíčkem a Topolánkem konče. Jenže, jaký by to mělo význam?

Podstatné je to, že ti, co se dostávají k moci, trumfují ty před nimi, že jsou ještě horší vyčuránci a bezskurpuloznější hamty-hamty.

A pak se někteří diví, proč poslední volby dopadly tak, jak dopadly.
19. 01. 2009 | 11:22

Suchec napsal(a):

Jo , ještě k autorovi BS

Pane Sobotko, tak jednostranně ubohý kometář, ignorující realitu, jsem už dlouho nečetl.

Naposled snad Urbana a jeho obhajobu Kosova.
19. 01. 2009 | 11:24

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy