Vyšetřovatele viděti
Policie v ČEZu hledá tunel na správném místě
Jana Klímová, kterou kdysi Martin Roman označil za ,nesnesitelnou‘ a ,umanutou‘, přináší v dnešní Mladé frontě DNES uspokojivou zprávu o tom, že česká policie zahájila vyšetřování tří transakcí ČEZu a také využívání jeho dceřiné společnosti Škoda Praha ke sjednávání kontraktů jeho jménem.
Minulý týden jsem psal o kontraktu na dodávku kotle pro ledvickou elektrárnu ČEZu v hodnotě 400 mil. eur, který v roce 2007 uzavřela Škoda Praha Invest se společností Alstom (viz blog ‚Kotelník‘). Několik týdnů před podpisem smlouvy odchází Radek Benčík ze Škody Praha do Alstomu, přesněji řečeno do té jeho divize, která měla ledvický kotel dodat. Uběhlo dalších pět let, a kotel stále není uveden do provozu.
Nevím, zda se vyšetřovatelé zabývají právě touto konkrétní smlouvou. Pokud ne, měli by, přinejmenším kvůli uvedenému nepříliš šťastnému načasování (jak příchodu Benčíka do Alstomu, tak kotle do Ledvic).
O oněch třech transakcích, které nyní vyšetřovatelé zřejmě zkoumají, jsem se už zmiňoval dosti obšírně. Jedná se o rozhodnutí někdejšího šéfa nákupu ČEZu Daniela Beneše z roku 2008 zadat výstavbu meziskladu vyhořelého jaderného paliva z Temelína neznámé firmě, registrované v Lichtenštejnsku a vedené zakládajícím členem a bývalým prvním místopředsedou ODS.
Nyní, když se tato transakce konečně dostala do hledáčku policie, čtenáři si mohou připomenout pozadí celé kauzy, aniž by jim připadalo tolik rozvláčné a únavné: psal jsem o něm v blogu ‚I jaderný byznys je jen byznys‘.
MfD dále informuje, že policie zkoumá také prodej akcií německého dolu MIBRAG EPH ČEZem za podstatně nižší cenu, než za jakou je ČEZ předtím nabyl. Shodou okolností oceňování podílu ČEZu v MIBRAGu prováděla ČEZem oblíbená poradenská firma Deloitte. Pokud čtenáři chtějí porozumět důvodům, proč ČEZ prodal podíl v MIBRAGu svému konkurentu za tak přátelskou cenu, bude nejlépe se zeptat přímo v Deloitte zde. A nebo si mohou přečíst úplnou odpověď zde.
Jana Klímová, kterou kdysi Martin Roman označil za ,nesnesitelnou‘ a ,umanutou‘, přináší v dnešní Mladé frontě DNES uspokojivou zprávu o tom, že česká policie zahájila vyšetřování tří transakcí ČEZu a také využívání jeho dceřiné společnosti Škoda Praha ke sjednávání kontraktů jeho jménem.
Minulý týden jsem psal o kontraktu na dodávku kotle pro ledvickou elektrárnu ČEZu v hodnotě 400 mil. eur, který v roce 2007 uzavřela Škoda Praha Invest se společností Alstom (viz blog ‚Kotelník‘). Několik týdnů před podpisem smlouvy odchází Radek Benčík ze Škody Praha do Alstomu, přesněji řečeno do té jeho divize, která měla ledvický kotel dodat. Uběhlo dalších pět let, a kotel stále není uveden do provozu.
Nevím, zda se vyšetřovatelé zabývají právě touto konkrétní smlouvou. Pokud ne, měli by, přinejmenším kvůli uvedenému nepříliš šťastnému načasování (jak příchodu Benčíka do Alstomu, tak kotle do Ledvic).
O oněch třech transakcích, které nyní vyšetřovatelé zřejmě zkoumají, jsem se už zmiňoval dosti obšírně. Jedná se o rozhodnutí někdejšího šéfa nákupu ČEZu Daniela Beneše z roku 2008 zadat výstavbu meziskladu vyhořelého jaderného paliva z Temelína neznámé firmě, registrované v Lichtenštejnsku a vedené zakládajícím členem a bývalým prvním místopředsedou ODS.
Nyní, když se tato transakce konečně dostala do hledáčku policie, čtenáři si mohou připomenout pozadí celé kauzy, aniž by jim připadalo tolik rozvláčné a únavné: psal jsem o něm v blogu ‚I jaderný byznys je jen byznys‘.
MfD dále informuje, že policie zkoumá také prodej akcií německého dolu MIBRAG EPH ČEZem za podstatně nižší cenu, než za jakou je ČEZ předtím nabyl. Shodou okolností oceňování podílu ČEZu v MIBRAGu prováděla ČEZem oblíbená poradenská firma Deloitte. Pokud čtenáři chtějí porozumět důvodům, proč ČEZ prodal podíl v MIBRAGu svému konkurentu za tak přátelskou cenu, bude nejlépe se zeptat přímo v Deloitte zde. A nebo si mohou přečíst úplnou odpověď zde.