Fotoblog: Cesta do Kašivazaki-Kariva

19. 07. 2007 | 10:07
Přečteno 8726 krát
V pondělí došlo v prefektuře Niigata k silnému zemětřesení, které vážně zasáhlo i největší japonskou jadernou elektrárnu Kašivazaki-Kariva. Společnost TEPCO, která zde provozuje sedm velkých reaktorů, i úřady však zjevně selhaly nejen v zabezpečení elektrárny, ale následně i v informování veřejnosti. Nejprve tvrdili, že žádná radioaktivita neunikla, poté ji připustili, ale postupně mění a zvyšují údaje o jejím množství. Organizace Greenpeace proto rychle vyslala na místo tým, který má za úkol nezávisle prověřit možnou kontaminaci okolí elektrárny. Mám příležitost být jeho členem a posílám fotoreportáž z prvního dne přímo na místě.

Čekání na odlet v Amsterdamu
letiště
letiště


letiště
letiště


Čekání na letišti v Tókju
letiště
letiště


Pohled z okna v hotelu v městečku Kašivazaki
hotel
hotel


Ulice v Kašivazaki
ulice
ulice


Cesta do elektrárny
cesta
cesta


cesta
cesta


Oficiální monitorovací stanice
stanice
stanice


stanice
stanice


Návštěva elektrárny
elektrárna
elektrárna


elektrárna
elektrárna


elektrárna
elektrárna


elektrárna
elektrárna


Pokračování najdete zde.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Vojta2 napsal(a):

Proč je sem odkaz z titulni stranky s textem "Exkluzivně: Tak vypadá poničená jaderná elektrárna"? Redaktore, to je bulvární hnus!
19. 07. 2007 | 11:20

neodborník napsal(a):

Nevím jak ostatní,ale poté co jsem shlédl opravdu pravdivé záběry , tak se hrozně bojím o bezpečnost svou i spřátelených Japonců . Nemám vzít traktor a jet blokovat hraniční přechod který je nejblíž k Japonsku ? Jsem zvědav co tam ten náš Beránek boží ještě objeví, určitě to bude ještě hodně dramatické.
19. 07. 2007 | 11:20

Collin napsal(a):

Pokud jde o radioaktivní kontaminaci, tak dozimetr lze koupit za pár korun. Dnes jsou k dostání i kvalitní digitální přístroje poměrně velmi levně a pochybuji, že v Japonsku nejsou místní autority sto monitorovat radioaktivitu. Práce státní správy i veřejných služeb je podle mých zkušeností v Japonsku na velmi vysoké a profesionální úrovni.
To se ovšem nedá říct o Greenpeace, která má pověst spíš showmakera než ekologické organizace.
19. 07. 2007 | 11:21

Honza napsal(a):

když mě teď v metru nedávno otravovali grínpísaci nějakým jejich hnusem, asi jsem se neměl jen tak ušklíbat a rovnou je nakopat do pr..le (pardon - do ekoteroristzadků) :-)))
19. 07. 2007 | 11:26

Jakub napsal(a):

Provedení hodné zelených tlachalů. Letět přes celý svět tryskáčem, sežrat přitom kyslíku jako já za celý život, vyprodukovat tolik spalin, jako Škoda Octavia za celou svoji životnost, používat výdobytky moderní vědy a globalizace (digitál, internet, platební karty) a pak psát o možném nebezpečí jádra, díky kterému toto vše může provozovat. Zpátky na stromy, Greenpeace!!!
19. 07. 2007 | 11:37

jaja napsal(a):

Poničená? Co je to za slovo, to jako poškozená? Jinak jsem se těšil na hromady zohýbaných trubek a suti, kde nic tu nic...
19. 07. 2007 | 11:37

Josef napsal(a):

Tak autor nás ve fotoreportáži seznámil s tím, jak se dopravil do Japonska....
Děkuji, vlastně jsem ani nečekal, že tam něco o atomové elektrárně bude. Jsem překvapen! :-)
19. 07. 2007 | 11:39

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane Vojto2 i ostatní,

z titulní strany je sem odkaz proto, že nám přišlo zajímavé, když se někdo dostal až na místo neštěstí a mohl zde sám fotografovat.

Snímky pana Beránka jsou součástí našeho projektu, v jehož rámci vytipovaní blogeři fotografují své letní zážitky, cesty a zkušenosti.

Kromě pana Beránka najdete i snímky paní režisérky Heleny Třeštíkové http://blog.aktualne.centru... a pana poslance Davida Ratha http://blog.aktualne.centru...

Další budou následovat.

Popravdě řečeno si ale dokáži představit jen máloco zajímavějšího, než jsou vlastní dokumentární snímky z takovéhoto místa, byť je nepořizuje profesionál ani člověk, který je přímo v epicentur dění.

Mějte se hezky. Přeji Vám, ať se i Vaše dílo daří.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 07. 2007 | 11:40

erre napsal(a):

vážený pane Beránku. Když jsem si přečetl váš článek chtěl jsem vás poslat do ...,no nebudu sprosý prostě někam. Pak mi ale došlo, že byste mohl zůstat v tom Japonsku, myslím, že by se mnohým seriozním lidem ulevilo. Budou nadále ušetřeny vašich nekonečných blábolů.
19. 07. 2007 | 11:45

VoStep napsal(a):

Vzhledem k tomu, že autor bojuje proti vodním elektrárnámi jádru, tak měl do Japonska doplavat (ne lodí, ty jezdí na naftu a produkují spaliny). Anebo letět letadlem na elektriku :-) naakumulovanou energií z "čistých" uhelných elektráren...
19. 07. 2007 | 11:45

Martin napsal(a):

No co, zaletěl si do Japonska na výlet, podívat se jak vypadá atomová elektrárna... prostě vejlet. A vy mu to snad nepřejete :-)
O Greenpeace si myslím jenom to nejhorší... a stejně jsem asi ještě daleko od pravdy.
19. 07. 2007 | 12:15

Nečtu papírové noviny napsal(a):

Tak kolik platí rakouská mafie energetiky vodní elektrárny tomu Beránkovi a celému hnutí? Mnoho. Úkol rozesrávat státy, štvát lidi proti jiné energii než se vyrábí v Rakousku.
Rakušáci jsou energetičtí paraziti. Hlavně, že atomenergii dováží.
V Německu drží hubu, policajti zelenáče občas mlátí obušky, oni si stěžují, novináře to nezajímá.
V Česku - v Temelíně se uprdnou zelenáči rakušáci a jejich pudlové z česka začnou vrčet. To je rozíl, co.
To je přístup vlády proti dementům v Česku a Německu. Na Česko si každý idiot dovolí, na Němce, teď na Japonce asi moc ne. Japonci ho nakopou do prdele. V Německu to přejdou, ve štvavém Rakousku budou trochu mluvit a Rakušáci v Česku a Češi-idioti budou to přirovnávat k Temelínu.
Za štvavou propagandu mohou pouze novináři. Pod pláštíkem informovanosti štvou. Vypouští poplašné zprávy, tkrátka jsou to idioti ve státě.
19. 07. 2007 | 12:49

Kalila napsal(a):

Aktuálně - máte přezaměstnanost. Editor Stejskal je placen aby provádšl střih a ne aby diskutoval. Jste jediné noviny na světě kde se editor vykecává na stránkách novin. Váš editor z Vás bulvár dělá. Nejste solidní zprávaři ale drbny. Lovci kachen. Nevím jestli kromě pár deviantů, kteří se anonymně odreagovávají (určitý způsob masturbace) budete mít v budoucnu čtenáře.
19. 07. 2007 | 12:58

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane či paní Kalilo,

mýlíte se (ostatně nevím, jak můžete vědět, za co jsem placen). Nicméně v žádných novinách, kde jsem za posledních sedmnáct let pracoval (LN, MfD, HN), nikdo nebránil editorovi komentářových stránek, aby sám nepsal komentáře. Ba právě naopak.

Přeji Vám hezký den.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 07. 2007 | 13:48

KD napsal(a):

Pane Beránku, a co vaše ekologická stopa? To si fakt myslite, ze jste musel letet pres pul zemekoule, abyste nas nakrmil vyplody sveho mozku?! Vzdyt je prece dopredu dane, co tam "objevite". Mohl jste sedet doma na zadku, neskodit ozonove vrstve a neprodukovat zbytecne sklenikove plyny. Nebo jste mohl jet do Japonska na kole ci jit pesky. Sice by to trvalo, ale byl by od vas klid. Alespon na nejakou dobu.
19. 07. 2007 | 13:54

Al napsal(a):

Bože to je někdo ale vůl. vyteklo 1,5 litru kontaminované vody. Horší než výbuch v Nagasaki a Hirošimě. Bože a svatý Váíclave oroduj za nás a chraň nás před pitomci a Greenpeace.
19. 07. 2007 | 13:59

Al napsal(a):

To KD. Super poznámka. Udělali větší ekologickou škodu, že se tam slétli greenteroristé jak na čerstvě vysrané hovno.
19. 07. 2007 | 14:00

KD napsal(a):

Pro pana Stejskala, editora:

Tedy fakt zasnu. Co zajimaveho je na snimcich pana Beranka? Par japončíků a jinak h...o. To si ten kaspar Beranek (a vy s nim) mysli, ze tam uvidi havarovany jaderny reaktor? Vzdyt bude rad, kdyz ho pusti dal nez do navstevniho centra (ja bych ho tedy vykazal nejspis i odtamtud, protoze si tam neco precte, nepochopi to nebo to zamerne zkresli a pak bude vykladat nejake nesmysly, jako obvykle).
Ach jo!
19. 07. 2007 | 14:03

KD napsal(a):

Jen pro upresneni sve predchazejici poznamky. Havarovany jaderny reaktor Beranek neuvidi, protoze se havarie nekonala. Muzou mu ukazat leda tak ten vyhorely transformator a povalene nadoby s nizkoradioaktivnim odpadem (jestli uz je nepostavili - ale pro Beranka by j ezase mohli povalit, at ma neco pro pana Stejskala do blogu na aktualne.cz, ze jo ;-)))) ). A ten unik vody? Nechci to bagatelizovat, ale ten 1,5 litr z bazenu vyhoreleho paliva, ktery byl rozreden v asi 1000 litrech nekontaminovane vody, mel radioaktivitu 90 000 Bq. Pro srovnani, ceske normy pripousti, ze do verejnych vodovodu smi byt dodavana voda o objemove aktivite (radonu, ale ten je prevazujici) 300 Bq/l. Cili radioaktivita obsazena v 1000 litrech muze byt az 300 000 Bq. To je 3-4x vice nez pri te "havarii".
Jenom doufam, ze se na podobnych vyletech nejakym zpusobem financne nepodilim. Kdovi, z jakych grantu a dotaci Greenpace funguji.
19. 07. 2007 | 14:33

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane či paní KD,

asi je to věcí názoru. Požádám-li blogery, aby v létě pořídili fotografie z něčeho, co je zaujalo, přijdou mi v tomto kontextu snímky z Japonska vcelku zajímavé. Ale nevnucuji Vám svůj názor.

Mějte se hezky.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 07. 2007 | 14:35

QT napsal(a):

Ano, japonci by měli zavřít své jaderné elektrárny, postavit uhelné (uhlí nemají, ale mohli by ho vozit z Číny, asi na plachetnicích...). Vždyť co jsou to stovky tun popílku v ovzduší oproti hrozným několika litrům vody z primárního okruhu (což ještě neznamená radioaktivní...)
19. 07. 2007 | 14:41

stejskal napsal(a):

Mimochodem, pan Beránek ani já neslibujeme žádný havarovaný reaktor. Prostě tam Greenpeace jeli (je mi vcelku jedno, kdo je platí, Aktuálně.cz nikoliv) a pan Beránek byl tak hodný, že nám odtamtud poslal fotografie.

Nejsem schopen s Vámi vést odbornou disputaci na téma, kolik radonu uniklo a zda je to nebezpečné. Vůbec tomu nerozumím. Ani nevím, jak závažná ta havárie byla (o tom se ostatně nezmiňuje ani pan Beránek).

Nicméně chování úřadů (a to i těch japonských) mne jako novináře zajímá. A greenpeace zřejmě také. Tak proč nedat do blogu, který jsme nabídli panu Beránkovi, fotografie z této cesty? Opravdu nerozumím Vašemu rozhořčení.

Libor Stejskal
19. 07. 2007 | 14:41

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane QT,

nevím, jestli by do bylo dobré. Já si to například nemyslím. Jsem spíše příznivcem energie vyráběné z jádra, i když mne poněkud tíží, že dosud nevíme, co s vyhořelým odpadem.

Nicméně nevím, na co reagujete. Zatím v tomto textu nikdo nic podobného (pana Beránka nevyjímaje) nenapsal.

Mějte se hezky.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 07. 2007 | 14:43

KD napsal(a):

Pane Stejskale, jadro veci je v tom, ze delate barnumskou reklamu obskurnimu vyletu skupinky ... mno, jak to rici slusne ... proste skupinky, tedy vlastne tymu, zamestnancu (nebo prislusniku nebo placenych aktivistu nebo co vlastne ti lide jsou ?) Greenpeace.
Btw. Jsem pan, ale to je jedno. Mejte se pekne.
19. 07. 2007 | 14:55

KD napsal(a):

Pane Stejskale,
ptate se proc to rozhorceni? Duvod je prosty. Skoda na zivotnim prostredi zpusobena tou diskutovanou havariji je podle meho nazoru zhruba srovnatelna s dopady toho, ze si particka aktivistu sedne do letadla a leti na druhy konec sveta.

Ja si snad ani nemyslim, ze je neco spatneho na tom, udelat si vylet do Japonska. Ale protoze si ten vylet udelali ekologicti aktiviste z Greenpeace, stve me to. Proc?

(1) Nemam rad lidi, kteri se chovaji ve stylu "kazat vodu a sam pit vino". A to presne Beranek dela. Globalizace mu nevoni, ale v Amsterodamu se zamestnat necha. Domu urcite nejezdi na kolobezce. Ale mne, vam, ... bude doporucovat zivotni styl setrny k zivotnimu prostredi. Ja nejsem proti, ale od nej takovy reci poslouchat nebudu.

(2) Druhy duvod, proc me to stve je, ze takoveto kampane jsou kontraproduktivni. I mne zajima chovani provozovatelu elektraren, zvlaste tech jadernych, a dozorovych organu. A taky si myslim, ze na ne musi byt prinost a ze maji byt pod kontrolou. Jenze Greenpeace a specialne pan Beranek jsou tak zoufale nekompetentni, ze diskredituji i seriozne minene snahy o verejnou kontrolu. Greenpeace se navic snazi ne o zlepseni provozni praxe a bezpecnosti, ale o diskreditaci jaderne energetiky jako takove a o ukonceni provozu jadernych elektraren. K tomu potrebuji jen negativni zpravy a ja jsem si temer jist, ze se nam jich dostane i v tomto pripade.

A na zaver: omlouvam se, ze jsem vam podsunul havarovany reaktor. Mate pravdu, ze Beranek havarovany reaktor neslibuje (nicmene mozna nejaky doda, ja bych ho nepodcenoval) a vy jste slibil jen "ponicenou jadernou elektrarnu". To je samozrejme neco docela jineho, ze.
19. 07. 2007 | 15:30

glassworx napsal(a):

hoši, nechci se zastávat polovičatého a lehce zpackaného reportu z místa dění, ale těm co tu vytýkají greenpeacákům splodiny za cestu do jap - probuďte se!

asi stěží letěli nějakým vlastním speciálem, tudíž by tolik a tolik zplodin uniklo, i kdyby nikam nejeli...

navíc děláte, jako byste vy sami nikdy letadlem nikam nefrčeli, voli!
19. 07. 2007 | 15:31

KD napsal(a):

glassworxi, nikdo nevytyka greenpeacákům (ale taky Goreovi, Madonne a dalsim spasitelum sveta) nejake zplodiny, ale rozpor mezi svymi proklamacemi a skutecnym chovanim.
19. 07. 2007 | 15:50

QT napsal(a):

Pane Stejskale,
máte pravdu, že v reportáži pana Beránka zatím nic takového nezaznělo. Schválně říkám zatím. Troufnu si ale tvrdit, že jsem už od pana Beránka četl dost příspěvků a stejně tak jsem ho hodněkrát slyšel mluvit a vím, jaký zastává názor ohledně jaderné energetiky.

Proto jsem napsal, to co jsem napsal, protože od pana Beránka očekávám, že se později do japonské jaderné energetiky "obuje". Už když se objevily první agenturní zprávy o tom, že zemětřesením byla nějak elektrárna poznamenaná, tak jsem podobné články očekával (kdekoliv v českých médiích).

Aktuálně, nejen zpravodajství, ale i blogy, samozřejmě tuto událost musí zaznamenat, komentovat a informovat. Vadí mi ale, že se už informace nezasazují do kontextu. A to je často případ i publikovaných názorů pana Beránka, i na tomto blogu. Vadí mi, že neověřené informace poskytnuté organizacemi jako Greenpeace jsou přebírána jako fakta. Nevadí mi, že je Greenpeace poskytuje, je to jejich práce a svoji práci dělají dobře. Vadí mi, že jak informace od elektrárny, tak od Greenpeace jsou převzaty a publikovány, často bez uvedení zdroje, takže čtenář nemůže posoudit relevanci a brány jako fakt.

Přitom je jasné, že v první chvíli není možné informace ověřit. Jestli z elektrárny unikl litr nebo deset litrů kontaminované vody, to lze zjistit až po čase, kdy zaměstnanci elektrárny zkontrolují primární okruh, změří vše, co změřit mají a spočítají, co se stalo a kde musí udělat nějaká opatření. A vzhledem k tomu, že tam pracují, tak to udělají velmi pečlivě. To už se ale v článku ani v blogu neobjeví, tam se čtenář dočte jen to, že nejdříve elektrárna informovala o 1,5 litru a později "se objevily" informace o větším úniku. Ptám se, kde "se objevily" informace? Informace se neobjevují, ty někdo poskytuje. Považuji za logické, že elektrárna se bude snažit říkat méně závažné údaje. Díky organizacím jako Greenpeace ale nemůže lhát, protože skutečný stav neutají. Ale přestože díky Greenpeace se spousta organizací chová lépe než by se jinak chovala, přesto zase nelze brát informace Greenpeace jako ověřené.

Ale zpět k panu Beránkovi a jeho reportáže. Nevadí mi, že tam letí, přestože to znamená zátěž životního prostředí. Nevadí mi, že tam letí z Amsterodamu, Greenpeace byla vždycky globalizovaná organizace a já proti globalizaci nic nemám. Předpokládám ale, že až se vrátí, objeví se zde článek upozorňující na rizika jaderné energetiky, jehož závěrem bude odmítnutí jaderných elektráren, nikoliv doporučení, co dělat lépe. A už vůbec nepředpokládám, že se zde objeví kontext japonské jaderné energetiky, totiž to, že Japonsko nemá vlastní fosilní zdroje (což bylo už častokrát příčinou japonských vojenských výbojů v oblasti) a nebýt jaderné energetiky, tak dnešní Japonsko nemůže existovat. Neobjeví se tam informace, že Japonsko je první zemí na světě, která postavila továrnu na zpracování vyhořelého paliva, což je ale důsledek již zmíněné surovinové závislosti a potenciálního nedostatku suroviny pro palivo. A že možná podobné továrny jsou řešením do budoucna, protože ve vyhořelém palivu je mnohem více energie, než jsme z něj dosud získali.

Pan Beránek má právo si napsat reportáž jako chce, dát tam kontext jaký chce a vy máte právo si takovou reportáž propagovat podle svého uvážení. Mně to vadí, ale na internetu je dost prostoru na to, abych na to reagoval. Nechtěl jsem se ale původně takto rozepsat, chtěl jsem jen svým příspěvkem krátce reagovat na to, co zde v nejbližších dnech očekávám.

V každém případě jsem rád, že zdejší příspěvky mně nutí reagovat, že to není nuda. Takže vám gratuluji k z tohoto pohledu zajímavým blogerům.
19. 07. 2007 | 15:54

kik napsal(a):

Jak to tak vypada pane Beranku, tak jeste udelate u GP asi hodne velikou karieru. Lidi jako jste vy a vam podobni bych s takovou radosti hladil po hlavicce, za bych vas vyhladil z povrchu zeme. Vy uz nemate s puvodnimi idealy GP (pokud nekdy vybec nejake byly) vubec nic spolecneho, vy se uz snazite jen o co nejvetsi manipulaci s lidmi.
19. 07. 2007 | 17:32

stejskal napsal(a):

Ještě jednou dobrý večer, pánové KD a QT,

snad si už trochu začínáme rozumět, zejména z repliky pana QT jsem měl ten pocit.

Absoulutně Vám neberu právo vyjádřit názor na Greenpeace či pana Beránka osobně. Naopak. Diskusi vítám, od toho tu ostatně tyto stránky jsou.

Jen mi přišlo poněkud přepjaté reagovat tak ostře na publikování několika fotografií zcela nekonfrontačního charakteru, doprovázené stručným úvodem, jenž konstatuje fakt, že úřady i elektrárna postupně měnily svá prohlášení.

Vy jste to naopak panu Beránkovi spočítali za celé Greenpeace, předpověděli jste, co se pan Beránek chystá ještě udělat, jak Vámi bude manipulovat apod. Musím říct, že tomu nerozumím. Čistě lidsky. Odborně se s Vámi ani panem Beránkem do disputací pouštět nemohu, vím o tom příliš málo.

Ale jak říkám, neberu Vám ani právo takto diskusi vést. Jen mne to prostě zarazilo.

Přeji Vám hezký večer i konec týdne.

Libor Stejskal, editor blogů
19. 07. 2007 | 21:02

Monika napsal(a):

Pánové KD + QT, vaše argumenty jsou argementy lidí buď závistivých, anebo zpozdilých. Z fotografií je jasné, že pan Beránek neletěl speciálně vypraveným letadlem, nýbrž běžným linkovým letem, který by letěl i v případě, kdyby se pan Beránek rozhodl zůstat v Amsterodamu... Tohle vás opravdu nenapadlo? :))) Závist holt zaslepuje. Nic směšnějšího než vaše hloupé a nenávistné výplody jsem tu snad ještě neviděla. Ale co, blouzněte dál, soudní lidé se alespoň pobavím. Pan Libor Stejskal má svatou trpělivost, tolik projevů lidské nízkosti a ubohosti, které musí den co den přehlédnout, hmm, za to by měl být opravdu, jak se říkávalo, placen zlatem...
19. 07. 2007 | 21:53

t7 napsal(a):

Elektrarna, na rozdil od nekterych ostatnich budov, zemetreseni prezila bez vetsihc problemu. Prevrhle sudy s pouzitymi rukacivemi a par litru vysplouchle vody, ktera je radioaktivni asi tak jako ta ve ktere se rachaji hosti Lazni Jachymov, zadne ohrozeni zivotniho prostredi neznamena.

Beranek jako obvykle kali vodu, zamerne siri polopravdy a lze jak Greenpeace. Ooops, on jim vlastne ted sefuje, neni-liz pravda?
20. 07. 2007 | 09:26

QT napsal(a):

Vážená Moniko,
je mi úplně jedno, jestli tam pan Beránek letěl linkovým letem nebo Learjetem Greenpeace, mně nevadí soukromé tryskáče, letecká doprava jako taková a nevadí mi ani to, že globální organizace bojuje proti globalizaci, protože já proti globalizaci vůbec nic nemám.

Jestli bych měl něco panu Beránkovi závidět, tak to že se podívá do japonské jaderné elektrárny. Já mám jaderné elektrárny rád, beru je jako úžasné stavby a demonstraci lidského pokroku.

Nebo jste měla svým příspěvkem na mysli něco jiného?
20. 07. 2007 | 09:58

Martina napsal(a):

Vždycky znovu mě překvapí, kolik lidí kolem se narodilo v kině, všechno-vim/všechno-znam. S jakou vervou se pouštějí do anonymních prezentací ničím nepodložených názorů, jak ze sebe někteří nechtěně dokáží udělat blba a ani zpětně si toho nevšimnou. Kolik se najde kolem osob, u kterých vzedmutí emocí nevyvolá fakt, že se někde zbytečně ohrožuje lidský život a zdraví, ale např. to, že někde někdo někam letěl. Absurdní vnitřní svět.
20. 07. 2007 | 19:39

ondrejch napsal(a):

Martino, kdo koho zbytecne ohrozuje na zdravi? Vypustena radiakivita o velikosti dvou kolecek hliny? Nebo zbytecne vypustene emise z tryskacu, aby mel pan Beranek hezky vylet?
21. 07. 2007 | 07:47

Martina napsal(a):

Ondrejch: Vy umíte obojí poměřit? To jste dobrej...
22. 07. 2007 | 01:36

Martina napsal(a):

A ještě něco:
Prosím Vás, viděl jste nějaké fotky z Černobylu? Já vím, že to všechno způsobil pan Beránek, protože letěl rok před tím na služební cestu, ale viděl jste nějaké fotky? Třeba tyhle?:
http://www.chovancik.cz/wp-...
nebo tyhle?:
http://inmotion.magnumphoto...
Radioaktivita tedy neohrožuje zdraví?
22. 07. 2007 | 15:53

ondrejch napsal(a):

Radiaktivita v prilisnem mnozstvi zdravi ohrozuje. Asi podobne, jako prilisne mnozstvi cukru. Ovsem bez radiaktivity by nebyl zivot, stejne jako bez cukru. Prakticky vsechno je nejak radioaktivni - pan Beranek zivi protijadernou histerii argumenty zcela bez podstaty, protoze je za to placen.

Cernobyl je klasicky strasak, ktery antijaderni myslivci vytahnou vzdy, kdyz nemaji co rict. Cernobyl zpusobil primo a neprimo smrt mene nez deseti tisicu lidi (WHO udava 4000, ale budme konzervativni) za vice nez dvacet let. Znecisteni vzduchu, primarne kvuli spalovani fosilnich paliv, zabiji podle WHO pres dva miliony lidi KAZDY ROK. Krome toho, reaktory v Cernobylu byly specificka nebezpecna konstrukce, ktera byla v civilizovanych zemich zakazana uz v roce 1950, prave kvuli tem potencialnim bezpecnostnim problemum, kdyz obsluha zesili.

Dopak diskutovane "havarie" na zivotni prostredi je stejny jako dopad Berankovy cesty - zanedbatelny. Zatimco problemy v elektrarne jsou nezbytnym dusledkem vyroby energie a zemetreseni (a jiste by byla situace horsi, kdyby zemetreseni napriklad roztrhalo trubky se zemnim plynem), Berankova cesta je frivolni vylet zcela k nicemu. Pan Beranek predvedl, ze tematu nerozumi, takze jeho pritomnost nicemu nepomuze. Pokud ho do objektu vubec pusti. Nicmene mu preji prijemne zazitky z cest, doufam ze cestou v letadle bude mit moznost premyslet nad skutecnymi nasledky spalovani fosilnich paliv ve srovnani s jejich jedinou relanou alternativou - s nasledky provozu jaderne energetiky.

Kazda realna cinnost, stejne jako vyroba energie, vyzaduje zvolit mezi realnymi alternativy. Je zcela absurdni pozadovat po jaderne energetice, aby byla zcela bez rizika - nic zcela bez rizika v realite neexistuje. Skutecna otazka by mela byt, jaka energie je nejmene rizikova - a to je jaderne energie, jak ukazuji desitky let zkusennosti se vsemi znamymi zdroji energie.
22. 07. 2007 | 18:26

h_ napsal(a):

Pane Stejskale,
zajimave jo ?????? Prachsprosty bulvar to je. A mel byste to v komentari uvest, idealne spolu s odbornym komentarem.
Shodou nahod jsem potkal jednoho fotografa podilejiciho se na vystave fotografove o Cernobylu ci jak se to jmenovalo. Na jedne fotce mel dozimetr ukazujici neskutecna cisla (jadernou fyziku jsem vystudoval, takze si mlhave pamatuju co clovek snese a co uz ne). (Kdyby tam byl skutecne takovy prikon davkoveho ekvivalentu, tak po 2-3dnech pobytu by tem lidem zaclo "opadavat maso". Tak jsem milemu kolegovi polozil otazku - a mel jsi ten dozimetr zkalibrovany? Odpovedi mi bylo: " ...zka co??? ".
26. 07. 2007 | 00:11

h_ napsal(a):

Mila Martino,
pokud dle vas ty fotky naznacuji ze se nekde ohrozuje zdravi, tak asi budu drsny, a doporucim navrat k plotne.
Na tech fotkach jsou docela chyby, kdyz opomenu ze autor zrejme moc nemyslel - Ne sarkofag neni to s kominem, nybrz "to betonove" (proc by mel sarkofag komin proboha), tak nelze pominout ty jednotky (to uz se da ale odvodit i zdravym rozumem) - 137mkR - super a to je za mesic, hodinu, minutu, sekundu .... Ale jak jsem uvedl vys zasadni stourava otazka, zdalipak mel autor zkalibrovany dozimetr? (stourava proto, ze odpovedet si mohu sam - nemel, a vim to proto, ze tyhle fotky jsem uz jednou videl )
26. 07. 2007 | 00:34

Martina napsal(a):

Mily h,
ne, nejste drsny.
27. 07. 2007 | 23:49

stejskal napsal(a):

Dobrý den, pane h,

nezlobte se, ale já koncept blogů chápu poněkud jinak.

Zde má každý člověk, jemuž Aktuálně.cz nabídne blog (a snažíme se, aby paleta názorů byla co nejširší) publikovat cokoliv, co ze svého pohledu považuje za zajímavé. Není to žádný pokus o objektivní zpravodajství, ale spíše něco ve stylu rubriky "Jak to vidím já."

Nedokáži si představit žádnou konkrétní osobu, která by mohla uvádět takouvou škálu názorů na pravou míru. Musel by to být bůh, nebo naprostý blázen.

Nicméně k polemice je tu přece docela slušný prostor. Nesouhlasíte s tím, co tvrdí bloger? Tak se to pokuste uvést na pravou míru Vy. Pokud se odborníků, kteří sdílejí Váš názor, najde více, nemá přece proti Vám bloger v diskusi "šanci."

Myslím, že těžko někdo v blízké době vymyslí lepší koncept pro co nejširší výměnu názorů a informací.

Mějte se hezky.

Libor Stejskal, editor blogů
28. 07. 2007 | 16:27

awte napsal(a):

31. 07. 2008 | 04:21

rolex watches napsal(a):

If you feel that too expensive Swiss watches, you can choose our rolex watches, omega watches . they are Swiss replica watches.
we have High-quality and Price not so expensive.if you buy one rolex watches or replica watches ,i believe onbody can found that is reproduction.
http://www.omegawatchessale...
02. 07. 2009 | 07:33

Louis vuitton napsal(a):

If you feel that too expensive Swiss watches, you can choose our rolex watches, omega watches . they are Swiss replica watches.
we have High-quality and Price not so expensive.if you buy one rolex watches or replica watches ,i believe onbody can found that is reproduction.
04. 07. 2009 | 05:20

laptop battery napsal(a):

laptop battery: http://www.uk-laptopbattery...
Acer Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Apple Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Compaq Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Dell Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Fujitsu Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Gateway Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
HP compaq Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
HP Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
IBM Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Lenovo Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
LG Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Panasonic Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Samsung Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Sony Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
Toshiba Laptop Battery: http://www.uk-laptopbattery...
laptop battery http://www.ukbatterystore.c...
laptop battery: http://www.batterieslaptop.net
laptop battery: http://www.batteries-shop.net
Acer Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Apple Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Asus Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Compaq Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Dell Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Fujitsu Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
HP Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
IBM Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Lenovo Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Sony Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
Toshiba Laptop Batteries http://www.ukbatterystore.c...
ACER 91.49S28.001 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 90.AA202.001 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER SQU-410 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER LC.BTP03.011 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 60.49S22.011 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 909-2420 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER BTP-W31 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER GARDA32 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 916-2320 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER BTP73E1 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 91.46W28.001 Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 916C4310F Battery http://www.uk-laptopbattery...
ACER 60.41H15.001 Battery http://www.uk-laptopbattery...
IBM 02K6580 battery http://www.ukbatterystore.c...
IBM 02K6601 battery http://www.ukbatterystore.c...
IBM 02K6602 battery http://www.ukbatterystore.c...
IBM 02K6603 battery http://www.ukbatterystore.c...
Lenovo 40Y8314 battery http://www.ukbatterystore.c...
Lenovo 40Y8318 battery http://www.ukbatterystore.c...
Lenovo 40Y8319 battery http://www.ukbatterystore.c...
Lenovo 40Y8321 battery http://www.ukbatterystore.c...
Sony PCGA-BP1N battery http://www.ukbatterystore.c...
Sony PCGA-BP2E battery http://www.ukbatterystore.c...
Sony PCGA-BP2EA battery http://www.ukbatterystore.c...
Sony PCGA-BP2NX battery http://www.ukbatterystore.c...
HP 292389-001 battery http://www.ukbatterystore.c...
05. 04. 2010 | 08:27

virginia car insurance quotes napsal(a):

Thanks , I have recently been looking for info approximately this subject for a while and yours is the best I have came upon till now. But, what about the bottom line? Are you certain concerning the source? <a href="http://invirginiaautoinsurance.com/">auto insurance virginia</a>
10. 08. 2011 | 03:46

CKLnLWwQJf napsal(a):

<a href=http://www.acworth.org/google/buysomaonline/#3691>buy somas online</a> soma es - soma drug alcohol
12. 02. 2013 | 16:25

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy