Firemní snídaně nebo oslavy osobních úspěchů. Jak udržovat dobré vztahy a náladu na pracovišti?
Společné grilování a filmové večery
Zábava je často tím správným klíčem k dobrým vztahům a v pracovním prostředí to platí dvojnásob. Proto není na škodu dát svým zaměstnancům možnost poznávat se i mimo standardní pracovní dobu. Aktivity jako celofiremní snídaně, promítání filmů, společné grilování nebo návštěvy barů spolehlivě utužují tým a zlepšují celkovou náladu v kolektivu. Takové mini teambuildingy navíc nejsou příliš finančně náročné, takže je možné z nich udělat tradici a dělají s kolektivem opravdu divy!
Oslavy osobních úspěchů
Dávejte svým zaměstnancům pravidelně najevo, že vám záleží na jejich osobních úspěších. Kolegyně o víkendu vyhrála vytrvalostní cyklistický závod? Kolegovi se narodilo dítě? Oslavte to! Sejděte se s týmem a na 20 minut si užijte pohodový oddych u kávy a nějakých dobrot.
Podpora od šéfa
Nejen v osobních vztazích platí, že důvěra je základ úspěchu. Podle našeho průzkumu jsou vztahy s nadřízenými důležité pro 93 % českých zaměstnanců! Lidé potřebují cítit, že mají ve svých šéfech v klíčových momentech parťáka, že mezi nimi není výrazná propast. Mají pak mnohem větší motivaci k práci a nepřipadají si méněcenní. Vnímejte, jak se vašim zaměstnancům daří a na poradách je pravidelně chvalte za to, co se povedlo. Neustálé debaty o pracovních problémech vedou k postupné frustraci zaměstnanců a fluktuaci nadaných lidí z firmy.
Kurzy osobního rozvoje
Ve firmách dnes nejčastěji vídáme školení, online výukové materiály nebo kurzy s externími odborníky. Naopak k možnosti psychologické podpory nebo terapie přímo v rámci firmy má přístup jen 7% zaměstnanců. Nabídněte svým pracovníkům workshopy zaměřené na well-being, mindfulness, koučink, nebo právě terapie. Možnost zlepšovat se v osobních dovednostech je pro mnoho lidí výrazně hodnotnější a celkově přínosnější než kdejaké korporátní školení time managementu.
*Průzkum společnosti Welcome to the Jungle byl realizován společností Ipsos a byl proveden na reprezentativním vzorku 806 respondentů ve věku 18–65 let. Sběr dat byl prováděn online prostřednictvím Ipsos panelu respondentů v lednu a únoru 2023.