Pravda jako nadávka

08. 12. 2010 | 10:42
Přečteno 12943 krát
Slova mají svůj hodnotový význam, podmíněný dobou, tedy jistou formou společenské objednávky. Jsou ovšem hodnoty, které, zdálo by se, by mohly být postaveny nad jakoukoliv diskuzi a v kterékoliv době. Alespoň mezi slušnými lidmi, kteří sdílejí minimální úctu ke společným hodnotám západní civilizace. V české diskuzi je však slovo Pravda možno používat jako nadávku, či shazující politický odsudek.

Proč? Vždyť „pravda je (jenom) shoda skutečnosti s poznáním“ psal Tomáš Akvinský. Mluvím o podivné a velmi skutečné zášti vůči domnělému spiknutí jakýchsi „pravdoláskovníků“, či „pravdoláskařů“. Bývám mezi ně řazen, i když jsem, jak lze na faktech ověřit, jako představitel a šéf kolektivního vedení Občanského fóra kriticky vystupoval proti konkrétním činům čerstvého prezidenta Václava Havla dávno před tím, než se toho vůbec odvážil dnešní patron odpůrců „Pravdy a Lásky“ Václav Klaus.

Jedno z hesel listopadu 1989 skutečně pravilo, že „Pravda a Láska zvítězí nad lží a nenávistí“. Proti této nadsázce tehdy nikdo neprotestoval – ani její dnešní kritici. Všichni totiž vnímali, že jde pouze o nadsázku. Havel tím chtěl pojmenovat sen, snad i budoucí cíl a směřování k mravní obnově společnosti. Stejně jako to před ním udělal prezident Masaryk s heslem „(Ježíšova) pravda zvítězí“. Byl proto snad Masaryk „pravdař“ nebo dokonce „pravdoláskař“? Nikdy to nebyl, a ani nemohl být, politický program. Jiné je, samozřejmě, konstatování, že Václav Havel sám nikdy nebyl schopen žádný politický program vytvořit a nikdy za sebou nenechal ani politickou stranu nebo obsah. Pokud je tedy po dvou desetiletích slovo „pravdoláskovník“ používáno k popisu nikdy neexistujícího politického programu a nikdy neexistujícího politického seskupení, jde o čistý výmysl. Měl by se snad proto hledat podobně absurdní termín k popsání opozice tohoto fenoménu? Například, s použitím stejného výchozího sloganu, „Lžinenávistník?“

A co když nejde o obsah, ale o pouhou nálepku k vyjádření ryze osobní zášti a neschopnosti úcty a tolerance? Podám příklad. Když anglický profesor John Keane napsal první obsáhlou kritickou biografii prezidenta Václava Havla, nebo když později Daniel Kaiser zveřejnil hodně kritické ohlédnutí za jeho politickou kariérou, nikdo z Havlových „pravdoláskovníků“ se nesnížil k tomu, aby autory osobně napadal a nadával jim. Když si však Jiří Pehe dovolil napsat velmi umírněnou knihu o dvaceti letech Václava Klause v politice, byl jeho příznivci a spolupracovníky veřejně napadán, a demonstranty na autogramiádě označen dokonce za „zemského škůdce“. Není tedy odpověď v pouhé rozdílnosti stylu komunikace? Slavný guatemalský myslitel a diplomat Jose Maria Argueta říká, že v konfliktních společnostech převažuje komunikace agrese – „Mluv, abys zvítězil, poslouchej, abys připravil protiútok“. Taková společnost (její politická elita) podle něj pouze přechází mezi různými formami konfliktu, které mohou být násilné i nenásilné, ale vždy omezuje nezávislé instituce a nevěří v oddělení mocí, nevyhnutelně vytváří mocensko-ekonomické oligarchie a korupci. Rozvinutější způsob komunikace skutečně demokratických elit pak definuje jako „Mluv, abys sdílel, poslouchej, abys rozuměl“. Česká diskuze, ve které je slovo „pravda“ nadávkou, myslím, patří nepochybně do první kategorie.

Pokusil jsem se z tohoto pohledu analyzovat i jazyk a metodu výkladu „lžinenávistníků“. Základ je jednoduchý – osobní napadání s výčtem konkrétních jmen, kterým je opakováním přisouzena symbolika jakési nectnosti. Náznaky konspirace a tajemných finančních zdrojů v pozadí jsou nezbytností. Jízlivost a shazovačný tón, štítivost před fakty, vytváření mýtů – a nakonec občas vizionářský výkřik o všeplatnosti jediné svaté víry a jejího proroka. Pak jsem se – ať žije Stanislavskij - pokusil vcítit do role a prožitku, a stejným stylem napsat text jaksi v protisměru. Není to legrace, a jednomu se z toho zvedá žaludek. Nakonec jsem s úlevou zjistil, že to neumím. Pořád se mi do toho pletou fakta. A už vůbec neumím používat příjmení v odosobněném ryze estébáckém a komunistickém plurálu – „všichni ti Havlové, Schwarzenbergové, Bakalové, pravdoláskovníci....“.

Měli by se, kluci lžinenávistnický, naučit psát. A pak je tu, pěkně prosím, ještě reklamace nakonec. Vyšel aktualizovaný seznam pravdoláskovníků a nepřátel státu, věčných petentů a protiklausovských stěžovatelů. Prý je to spiknutí atd, atd., viz výše. Slušná společnost. Ne, že bych s některými z nich vždy a ve všem souhlasil, ale jsou to slušní lidé. Trochu se mne dotklo, že tam moje jméno chybí. Nešlo by to, ještě jednou prosím pěkně, nějak zařídit?

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Jana Pechová napsal(a):

Děkuji za tento text, dlouho mě bolí to samé. Napsal jste ho určitě za celou řadu lidí, kterým se nechce reagovat na tupost, která zaměňuje intoleranci za názor.
Přeji vše dobré.
08. 12. 2010 | 11:04

JF napsal(a):

Velmi pěkné a PRAVDIVÉ! díky

pro doplnění a nejen technická: heslo na kastele v Krábčicích pod Řípem je např. "Pravda Páně vítězí" - jde o pána Ježíše nebo pána Boha? Univerzálnější by se mi líbilo to druhé. Má to i vyznam existence pravdy, kterou si však nemůže nikdo přivlastnit. A to se mi zdá že "skoro" nastalo v ČR. "Skoro" proto, že to čistě na základě mé víry a přesvěčení není možné.

"Pravda vítězí" - bez toho páně ˇat tak či tak je první tunel v ČR.

Následky to má zcela praktické.

http://mapy.cz/#mm=PfTTtTcP@x=132812288@y=137077376@z=13
08. 12. 2010 | 11:06

Cech napsal(a):

Je to P = 0.98 nebo téměř jistota. Použití zkreslených informací a jejich pumpování do manipulačního prostoru má za cíl ekonomický zisk.V tomto se prosím shodneme bezvýhradně.
Na druhé straně Vámi popsaný systém:
" – osobní napadání s výčtem konkrétních jmen, kterým je opakováním přisouzena symbolika jakési nectnosti. Náznaky konspirace a tajemných finančních zdrojů v pozadí jsou nezbytností. Jízlivost a shazovačný tón, štítivost před fakty, vytváření mýtů – a nakonec občas vizionářský výkřik o všeplatnosti jediné svaté víry a jejího proroka.".
Tento slouží jako ochranná hráz,jedině takto se můžete vyhnout lidem, kteří když vidí rozdíl virtuální reality a skutečnosti se pokoušejí o korekci.Příroda má ráda rovnováhu,neboli skutečnou skutečnost.
08. 12. 2010 | 11:20

JF napsal(a):

co se týče již obligátní otázky co s tím? "Pravda vítězí", tak pravda nabývá významu s tou láskou. Často se mluví o pánu bohu jako o lásce. Jiný svět jak píšete je nepředstavitelný. V tom se ti co vidí všude samé "pravdoláskovníky" hluboce mýlí.

To co považuji za naprosto důležité: Toto není reklama na Katolickou či jinou církev! To je dle mého názoru otázka svobody každého z nás.
08. 12. 2010 | 11:28

skeptický napsal(a):

Do posledního slova pravda.

Silnější než láska mohou být jen kšandy od Karáska,nebo touha po cigaretě.

Na konspiraČních praktikách dnes stojí svět.Ti ve vládě jsou žneci daní,jejich podpůrci zase žneci od nich rozdávaných grantů a zakázek,osoby závislé,které musí projevit oddanost,ať už jsou v kterémkoliv táboře.Tak to prostě je.

Nikdy nekousni ruku,která tě živí,i kdybys' ji měl v kalhotách.

Oddanost myšlence,věci či osobnosti je vždy lepší než chodit do práce.
08. 12. 2010 | 11:44

Pepa Řepa napsal(a):

No, nic ve zlým, pane Urbane
ale nemůžete si za to sami?

Nepoužívali jste termíny jako "pravda" a "láska" tak často a v tak nevhodných případech, až se vyprázdnily a stalo se z nich prázdně klišé.Dvacet let je dost dlouhá doba.

A od klišé k pejorativnímu označení je jen krůček.

Nemám z toho radost.
Ne kvůli Vám, zavařili jste si-podle mne- sami, respektive někteří z Vás.
Ani proto, že bych se osypal z jakýchsi přiblblých seznamů.Jsou mně ukradené.

Ale povede to k všeobecnému relativismu, pravda přestane být pravdou a lež lží.
Totální zmatení hodnot.
08. 12. 2010 | 11:47

kolja napsal(a):

skvěle řečeno, díky
08. 12. 2010 | 11:50

Admirál napsal(a):

Pravdoláskař - výraz, který se ustálil, alespoň jak to chápu já, pro lidi činné na politickém kolbišti vznešeně se halící do sněhobílého pláště hesel, jako jsou pravda, láska, demokracie, svoboda.

Tento plášť jim ale slouží pouze jako pomůcka při manipulaci s veřejným míněním k dosažení čistě pragmatických cílů, nejčastěji peněz a moci pro sebe, zájmovou skupinu, své chlebodárce či osoby, kreré ho řídí.

Nevadí jim, že jejich politika s sebou nese střety s hromadami mrtvol, ekonomicky a etnicky rozvrácené státy a bídu. Hlavně, že je dosaženo strategických cílů.

Sám si dosaďte, kdo by se do tohoto seznamu dal zařadit.

Na politické scéně neznám nic odpornějšího. Brr
08. 12. 2010 | 11:52

kolja napsal(a):

"skvěle řečeno" jsem přirozeně myslel na text Jana Urbana, ne na komentář nad sebou :o)
08. 12. 2010 | 11:52

JF napsal(a):

Pepa Řepa: ano, souhlas - řečnění bez konkrétních kroků je stále jenom řečnění - jeden z průserů "sametu", ale i zvyku předchozích desetiletí. (nechci říkat počateční letopočet - ale myslím, že je dříve než 1948)
08. 12. 2010 | 11:54

skeptický napsal(a):

Kolja
Uff,už jsem se lekl,že tu máme nepřítele lidu,jak tomu říkal J.V.S.
08. 12. 2010 | 11:55

Tenco napsal(a):

Jan Urban
Blbosti nečtu.
Takže ten odkaz jste si mohl ušetřit.:))

Pravda je něco, po čem všichni podvědomě touží, ale poněvadž nikdo si vědomě neumí pravdu vyjevit, uchyluje se k pravdám jiných lidí, kteří jsou na tom stejně jako on, ale na rozdíl od něj mají naneštěstí takový vhled do své duše, že si to neumějí přiznat.

Já si myslím, že pravdu mají ti, kteří tvrdí, že pravda se testuje před soudy, protože alespoň tam se lidé chovají řádně.
Protože mají strach.

Problém však nastává ve chvíli, kdy celou věc soudí soudce Nagy, žalobcem je Vesecká či Salichov a obhajuje vás Benda nebo Řápková.

To se pak jeden radši fakt uteče k pravdě někoho jiného.
Aspoň si zachrání majetek, někdy i život.
Když už ta čest se jaksi stejně nepovažuje za hodnotu.

:--((
08. 12. 2010 | 11:56

Honza napsal(a):

Admirál:
"Nevadí jim, že jejich politika s sebou nese střety s hromadami mrtvol, ekonomicky a etnicky rozvrácené státy a bídu. Hlavně, že je dosaženo strategických cílů.Sám si dosaďte, kdo by se do tohoto seznamu dal zařadit."

Opravdu nevím, čí politika u nás za sebou nechává střety s hromadami mrtvol. Mohl byste nám pomoci a dosadit do toho seznamu za nás? Že by Vojtěch Filip?
08. 12. 2010 | 11:57

Admirál napsal(a):

Honza - jak jsem řekl, dosaďte si každý sám podle ctěného gusta. A nemusíte koukat jenom na Čechy.

Já mám vybráno. A doufám, že Lucifer také.
08. 12. 2010 | 12:01

Pocestny napsal(a):

jo, to se čte hezky...
Tohle je i věcný příspěvek do místní diskuse o diskusi..
Schválně, kolik osob se tu dopustí lobotomizace tématu do podoby jakéhosi dalšího zobecnění a kolik se potrefeno chytne za hruď a budou předstírat prudké křeče svalů mezižeberních....

Pro autora
Otázka:
Nakolik je tento modus u populu indoktrinací a nakolik je výrazem přirozenosti?

Ono totiž platí, že ať je u moci jakýkoliv režim, populus se zde chová téměř vždy téměř stejně.
To jen elity vlají ve větru dob a periodicky projdou vivisekcí při každém kotrmelci, který naše zem pravidelně páše.
08. 12. 2010 | 12:09

Pocestny napsal(a):

Admirále,
dopouštíte se tu pokusu o Skupovo loutkové divadlo na dané téma.
Já chápu, že na jiných místech virtuálního světa vám to přináší souhlasné mručení z wohnoutí ohrady, ale zde to zní lipově a duní dřevěně.

Popisky nepřátelských skupinek a generalizací se presentují většinou ti, kdo pro naprostý nedostatek vlastního talentu pouze chronicky zasedají ve všech výborech formování veřejného mínění.

Prefabrikace vaší myšlenky je lapidární. Přímo z ní trčí ty dráty armovací klece "třídního" myšlení, schématu společnosti pro "služki a vojácy", takového verbálního debilizátoru slov, kterým automaticky přisuzujete ironický význam.
Lidé jako vy jsou novodobí dominikáni - Canis Idei
08. 12. 2010 | 12:20

mud.. napsal(a):

Pravdoláskaři, trhněte si nohou. Reálně uvažující musí ve vás vidět neodpornější kastu společnosti. Vaše období trvalo do Lisabonské smlouvy. Chartu 77 jste utnuli snad nejrychleji možným způsobem. Nyní chcete stejně rychle udělat udělat to samé s Chartou "Pravoláskařskou"! Zvláště vy a Pehe (Dzerdžínský s Berijou). EU se řítí do zkázy. Najednou úlistná retorika! "Lžinenávistníci", vám neodpustí!!! Ani kdybyste ryli rypákem o odpuštění! O vás se již dlouho šíří pověst mrchy ze Špalíčku. Hlavně nevěřte tomu, že pád EU bude bez krve! EU šílenci by chtěli vládnou, co? Česko bude svobodný hrdý národ! Ne vazal muslimské Evropy.
08. 12. 2010 | 12:23

Likeke napsal(a):

Myslím, že dost roztomilé bylo televizní připomenutí Havlových komentářů po sarajevském atentátu. To příznivce VK nazýval lůzou v ulicích. Dnes jsou Ti, co vyrazili do ulic,podle něj uvědomělí občané. Byl a je to neschopný politik. Bohužel. Ztratili jsme mnoho času a nechali ty všeho schopné krást. Pravdoláskař, je pro mě synonymum pro člověka, který nic neumí a do všeho kecá. A k nim Vás, pane Urbane, zatím, neřadím. Asi nejsem sám a tak nejste v seznamu. Ale nezkažte si to.
08. 12. 2010 | 12:23

JF napsal(a):

Pocestny: jedno co jsem pochopil na těchto diskuzích je to, že až mnoho mluvků hledá ještě většího. Tak se rodí vůdci.
08. 12. 2010 | 12:24

Vico napsal(a):

Nadpis -Pravda jako nadávka- je zavádějící.

Slovo -pravda- ještě neztratilo svůj původní význam. Stále chceme : řekni mi pravdu,nelži.Pravda je mezi slovy pořád ještě zlatou cihlou, která je imunní proti sezónním vlnám a bublinám.

Heslo, že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí se však stalo politickým pojmem. V jednu dobu bylo všude, na každém rohu. Nestalo se symbolem pravdy, ale politickým piktogramem.

Takže ta opravdová Pravda nemá na "pravdu a lásku" žádný copyright/a naopak,pane autore!!/.

Jedinou účinnou obranou tak je použít logiku a contrario.Bytostný odpůrce "pravdy a lásky" musí být logicky bytostný zastánce "lži a nenávisti".
Škoda, že autor článku tento logický postup sice použil, ale se zakaboněnou tváří.

Když už nějací hajzlíci tu vytvářejí SEZNAMY pravdoláskařů, měli by jiní/pravdoláskoví dobrodějové/sepsat seznam lžinenávistníků.

Měli jsme staročechy a mladočechy- nyní budeme mít pravdoláskaře a lžinenávistníky.

Jednou nějaký budoucí Václav Čtvrtek napíše sérii večerníčků

Pohádky o lžinenávistnících a pravdoláskařích.

Bude se to líbit.

/Konec se nemá prozrazovat, ale dobře to dopadne :-)/
08. 12. 2010 | 12:27

Válečný štváč a vrah z Wallstreetu napsal(a):

Bravo, Admirále!
Trefně jste charakterizoval onu pravdoláskařskou klaku.

A slovy "Na politické scéně neznám nic odpornějšího" jste rehabilitoval komunisty, popřípadě Vandasovce, kteří jsou neprávem osočováni právě těmito pravdoláskaři.

Prokázal jste Admirále skutečný rozhled po naší politické scéně, zdravý úsudek a životní moudrost.

Snad si nedovolím moc, když se s vámi rozloučím pozdravem Čest práci!

Zdraví Válečný štváč a vrah z Wallstreetu
08. 12. 2010 | 12:38

Belenus napsal(a):

Tak nevím pane Urban,

ti kluci lžinenávistnický, jsou to levičáci, fašisti, nebo fanatičtí křesťané (existují vůbec nějací jiní, než fanatičtí křesťané?)?
08. 12. 2010 | 12:39

myšák napsal(a):

Pane Urbane, je to s pojmy těžky:
co má taky občan dělat, když mu někdo pořád mává před očima práporem (třeba s Pravdou, v tomhle případě) a současně vidí, že hlásáním Pravdy se mu do očí lže a vyvolává nenávist?
"pravdoláskař" je ten, kdo pojmy Pravda a Láska (jako velká a silná slova) dokonale zprofanoval a vyprázdnil.
P.S: slyšel jsem Vás asi před dvěmi lety v tv debatě a většího demagoga aby pohledal... takže to vztahuju i na Vás. Je mi líto.
08. 12. 2010 | 12:48

n.o.s napsal(a):

pravda to je masová hysterie, vznešená lež které společnost uvěřila
08. 12. 2010 | 12:48

Pepa Řepa napsal(a):

Problém je v tom, že ten, kdo hlásá "pravdu" musí "v pravdě" žít, stát se příkladem nejen rétorikou, ale celým svým životem.

Kliknul jsem si na blacklist.
U některých-jako Jana Sokola- bych ani neceknul.
U jiných? Darmo mluvit.

Je to jako kdyby eunuch dělal seminář o "lásce".
Mám na mysli tu sexuální.
08. 12. 2010 | 12:48

Lubka napsal(a):

Tak jsem si přečetl článek a seznam těch odporných "pravdoláskařů",jak je uvedl pan Adam B.Bartoš. A nemůžu si pomoci.
Každý z těch vyvrhelů za svůj život něco dokázal,zviditelnil (v kladném slova smyslu)náš stát a soudný člověk musí uznat,že to nejsou žádní nazdárkové.
Nevím,co dokázal pan Adam B. Bartoš,ale je mi jasné,co znamená "B" uprostřed jeho jména.
08. 12. 2010 | 12:49

antoninovy napsal(a):

Velmi dobrý blog, výborné myšlenky.

Přečetl seznam petentů, dobrá sklizeň, kvalitní a zajímaví lidé, kteří zcela přirozeně mají k sobě blízko.

Pravda, na tom petičním "folkloru" něco je..., funguje to asi jakýmsi samospádem ale jak jinak asi?

Snad se rodí cosi dobrého a slibného, stejně však lze soudit, pokud zde nastane pohyb k dobrému, /ne k lepšímu/, ne změna, ale - obrat, přijde impuls a náboj ze zemí Německa. /Syndrom Berliner Maur/.

Zdravím

an
08. 12. 2010 | 12:55

antoninovy napsal(a):

Malá glosa ještě, pamatuji Honzo, jak jsme se poprvé potkali na schůzce se zahraničním tiskem u pana Václava v jeho bytě na vltavském nábřeží v roce 1989, to byl myšlenkový kvas, nálada, byl jsem tam za Associated Press a Václav se ptal, to už se může?

Do oken svítilo slunce, vzal jsem pana V. oknu, aby se díval na Hradčany a tam jsem ho fotografoval, připadalo to jasné a přehledné, slibné.

Byl to dobrý čas, tenkrát.

an
08. 12. 2010 | 13:05

antoninovy napsal(a):

Admirále, Vy se kamarádíte s Luciferem?

Ideály a následná praxe se zpravidla rozcházejí, rozlišovat, prosím.

Jinak je to na velkou diskusi, pochopitelně.

Zdravím, an
08. 12. 2010 | 13:19

kliše napsal(a):

Považuji blog za vhodné téma,navozující jisté zamyšlení-kdo co řídil a jakým programem?

Je smutná pravda,že jsme o sobě v mládí věděli hlavně,že jsme vyrostli v Čechy ne z pánů Rakouska-Uherska,ale z řemeslníků:
lidí zručných,vynalézavých,známých ve světě jako "zlaté české ruce".
Kutilství pokračovalo i za socialismu,nyní častěji zvaném totalita.Inženýři se pokládali za chytré,ale okolo nich většina věděla,že skluz mezi moderní technologií a českou technikou narůstá,i když vývoz ryze české dovednosti proti dnešku byl gigantický.
Za situace toho tak poněkud neadekvátního sebevědomí českých techniků a technologů,inženýrů do čela politiky nastoupili nadlouho lidé, kteří dávali všem najevo,že technokracie nebo takové české technokracie si neváží.Právem-neprávem?
V.Havel hovořil o "hnědé technokracii",V.Klaus raději služby bez umění než technologii s uměním,Paroubek rozežene Brněnský Technec policisty.V tom tedy špičky výjimečně zajedno,že Tech -nikoliv.Nebo jen špatný Tech?
Dnešní stávka -kvůli nízkým platům probíhá za aktuální informace,že již nebezpečně vysoká dosud míra nezaměstnanosti v 9/10 krajích opět právě stoupá.
V celém světě táhnou zaměstnanost právě nové technologie.Právě jen ony znamenají pozdější prodejnost již inovovaných výrobků,a tím dávají možnost z utržených prodejem výrobků peněz vyplácet platy všech a rozšiřovat perspektivní výrobu.I neziskovky i státní úředníky.
Shrnutím:V.Havel,V.Klaus a J.Paroubek v začátku svých kariér měli hodně pravdy s kritikou Techu u nás.Ale překročili kdysi a kdesi rubikon a to znamená,že s nimi všemi třemi daleko nedojdeme.Jsou ti kdo sedí na prameni,ať se to rozeným fandům humanitních úvah líbí nebo nelíbí.Termín humanitní vědy u nás považuji za ještě více zprofanovaný než technické vědy.
Sám autor blogu potvrzuje,že tyto dnes už davy u nás vysokoškolsky vyškolených a vysokoškolsky placených lidí z humanitních oborů nevytvořily žádný nám známý program rozvoje,koncepce a řízení společnosti.Planými úvahami nenahradíš to co potřebujeme jako sůl:vnímat a řídit společnost jako celek,s ohledem na zájmy nás všech,všech kategorií lidí a zejména zaměstnanců.Neponechávat svému osudu ani děti,důchodce a bezdomovce.
To že jednou ten a podruhé onen se stávkově přihlásí o platy-neškodí,ale nepovede nás k řešení.Nebylo to tu navíc každý druhý den.
08. 12. 2010 | 13:21

modrý edvard napsal(a):

"viz výše". Vy teda, pane Urbane, čtete pěkný hovadiny. To bych do vás neřek.
08. 12. 2010 | 13:21

RA napsal(a):

pravdoláskař je člověk, který se halí do tohoto hesla a přitom prodá Lucernu Chemapolu / ve kterém je čirou náhodou ředitelem spolupracovník STB Junek/, načež Chemapol jako organizace zkrachuje a ten krach zaplatí daňoví poplatníci. To nebrání tomu pravdoláskaři se příště opět halit do hesla pravdy a lásky.
08. 12. 2010 | 14:07

Petr.. napsal(a):

Pane Urbane,
to je asi proto, že to heslo pan Havel aspol. svým realným působením tak zprofanovali a sebe taky, zvláště pan Havel např. humanitárním bombardovábím, že je to vlastně karikatůra a potažmo nadávka. To máte asi tak, jako bolševik zprofanoval jinak krásné slovo SOUDRUH. K takovým věcem dochází, když verbální proklamace jsou v naprostém ale naprostém rozporu s realitou! U pana Havla je to přímo nějak zákonité, jak se s tou realitou jako polik mijel a míjí ...
08. 12. 2010 | 14:09

Michal Š. napsal(a):

Myslím, že označení "pravodoláskovníci" pro skupinu kolem Václava Havla je stejně přiléhavé jako termín "štrougalovci" pro politiky vzešlé z Prognostického ústavu ČSAV o jehož založení se tehdejí socialisctický premiér Lubomír Štrougal významně zasadil.
08. 12. 2010 | 14:19

JenTak napsal(a):

Máte recht, pane Urbane.
Stačí si přečíst některé příspěvky, a je vidět jaká pravicová (míněno Klausovská) klišé používají.
Třeba to humanitární bombardování, že. Kdyby spojenci za WW2 bombardovali plynové komory v Osvětimi, nikdo by se nedivil pojmu "humanitární bombardování". Když je později bombardován agresor vraždící civilní obyvatele, je najednou tento termín nepřijatelný, protože Klaus má na to jiný názor. Je to dokonce popisováno tak, jako že Havel nechal bombardovat chudáky Srby.
Pak je mu vyčítán prodej Lucerny... Viz RA. Havel prodal svůj majetek, a nezbohatl na prodeji státního majetku jako jiní politici. Je mu vyčítáno tržní chování obdivovateli trhu. RA by to prodal kovanému pravičáku za polovinu. Už ho chci vidět...
Snad každý obdivovatel Klause, tohoto "spojovatele" občanů, nenávidí Havla a vše kolem něj takovou měrou, jakou zbožňuje Klause.
08. 12. 2010 | 14:29

vlaďa napsal(a):

Pane Urbane,
už v kdysi,za komunistů kdosi vypozoroval,že:"Společná loupež spojuje víc než láska".Nejspíš proto se zdají lžinenávistníci tak neprůstřelní.Je to však jen jejich iluze.Chybička se vloudí...Boží mlýny melou :)
Díky Vám za článek.
08. 12. 2010 | 14:31

skeptický napsal(a):

Dostatek kalcia ve stravě slepic vede k tvrdším skořápkám a časté domácí příchody v podroušeném stavu vedou k mravokárnosti.Je to vše ve stravovacích zvycích.
Mravnost nade vše.
08. 12. 2010 | 14:35

FetaBrie napsal(a):

Ti kdo nálepkují lidi a označují je např. za "pravoláskaře a pod." se to naučili u pana Jakeše
" Jandové, Zagorová a pod." mají stejné metody a jsou na stejné úrovni.
08. 12. 2010 | 14:40

antoninovy napsal(a):

Ad Pepa Řepa

"Problém je v tom, že ten, kdo hlásá pravdu" musí "v pravdě" žít, stát se příkladem nejen rétorikou, ale celým svým životem."

Milý Pepo, nebyl bych si tímto prohlášením tak zcela jistý.

Proroci i jiní nástrojové vyšší moci, nejsou vždy zcela v souladu s tím co proklamují. Sami nebývají bohy, jen nástrojové.

Nemluvě o minulosti a životním příběhu, viz onen Pavel z Tarsu.

Zdravím v dobrém, an
08. 12. 2010 | 14:53

Admirál napsal(a):

antoninovy - "Ideály a následná praxe se zpravidla rozcházejí, rozlišovat, prosím."

Rozlišuji.

Nejbližší ne zcela přesné synonymum je asi profesionální pokrytec. Důležité je to "profesionální".
08. 12. 2010 | 14:54

Tencokida Hnuj napsal(a):

Trochu OoT :
Včera jsem přišel na to, jak je tomu s ostravským vzduchem a jeho vztahem ke společnosti, tedy k ostravské veřejnosti. Respektive její části, která nemá to štěstí jako primátor Kajnar (ČSSD) a nebydlí třeba v Beskydech.

Ono je totiž jaksi objektivně zřejmé, že ostravský vzduch lze kromě nosu rozpoznati i očima. Dá se tedy nejen čichat, ale lze jej docela dobře i vidět.
/Ostraváci na to mají názor, že aspoň vidí, co dýchají. :((/

Celá ta patálie má totiž směřovati k tomu, aby se ostravský vzduch dal využít nejen k řešení problémů se slabým zrakem či chabnoucím čichem, ale také k uspokojení požadavků sociálních.
Zlé odborné jazyky totiž tvrdí, že jestli to takhle půjde dál, bude možno za pár let ostravský vzduch i jíst.
Což by mohlo být nejen motivací k snížení sociálních dávek a příspěvkú v nezaměstnanosti a pomohlo by tak státnímu rozpočtu, ale mohlo by to Ostravu proměnit v jakýsi turistický ráj, kde by se všichni návštěvníci mohli na vlastní čich, zrak i chuť přesvědčit co a jak.
:((
08. 12. 2010 | 15:20

antoninovy napsal(a):

Admirál

ano, to zní tvrdě, ale připouštím, že něco na tom je, dál a dál se to k tomutu stavu přibližuje.

Původní šarm se vytrácí a něco jako pravda klouže na povrch, ale ta moje hoření glosa se týkala onoho původního stavu.

Jak se probírám archivem, nalézám, že fotografie nelžou, ale pozorovatel v originální době často míval filtry mámení.

Zkouším na tom pracovat. a - uvidíme.

Zdravím a díky za glosu, Admirále

an
08. 12. 2010 | 15:24

Pepa Řepa napsal(a):

Pane Nový
srovnání s biblickými proroky mně přijde jako velice odvážné.
Jeden by dokonce řekl, že je tam i jisté varování (Mt 5,23-27). Druhý by z toho vyvodil, že každý z jmenovaných má jakési poslání od vyšší moci a to mně přijde ještě odvážnější.

Zůstal bych raději na zemi.
Jak chcete lidi oslovit, když nedáte osobní příklad?

Jak říkám, jsou tam lidé, kteří v mých očích kredit neztratili a jiní, kteří ho ztratili totálně.
Ale nechci být osobním to sem nepatří.
Mějte se.
08. 12. 2010 | 15:24

skeptický napsal(a):

Věrozvěsti byli v minulosti ukřižováváni,někteří dokonce i vzhůru nohama.
Zaplaťpámbu jsme národ holubičí,u nás se dožívá pod penzí,i státní pohřeb kápne,i kdyby na sůl nebylo.

Zmíněného Pavla odlifrovali k popravě do Říma.Teď se to prý taky bude nějak měnit.
08. 12. 2010 | 15:37

antininovy napsal(a):

Pane Řepo, díky za responsi

ano, byla to hyperbola, ale kus pravdy v tom snad je.

K tomu seznamu, některé lidi tam třeba nemusíme rádi, ale je to snad výraz jisté osobní statečnosti, i dnes, a pravda, je tam řada konjukturálů, kteří rádi podepisují vše, jen aby se přiřadili, ale to asi není podstatné, proto jsem zmínil onen petiční folklor. /Jako v onom moravském žudru, objevují se stále stejné osobnostní ornamenty/.

Proto jsem nepodepsal ani Několik Vět, několik minut před dvanáctou v osmdesátém devátém, protože se příčila ta skoro hysterie, být tam, někde dole, můj podpis.

Rozumím Vám a zdravím

an
08. 12. 2010 | 15:45

Al Jouda napsal(a):

Havlova chyba byla, že když hovořil o pravdě, tak si nevzal na pmoc našeho českého a nakonec i evropského specialistu na pravdu - Mistra Jana Husa. Měl více vycházet z jeho stanovisek a možná by ten celý samet dopadl trochu jinak!
08. 12. 2010 | 15:54

antoninovy napsal(a):

Ad Pepa Řepa, teď se podíval do NZ a Matouše, ono 5, 27, ano, chápu, ale také je tam ono 25 ! dohodni se svým žalářníkem, to hlavně jste myslel?

an
08. 12. 2010 | 15:56

antoninovy napsal(a):

AL Jouda

no to by musel být ovšem být jiný Havel, než ten, kterého jsme si nadělili.

Podívejte se do spisů korespondence Voskovec Werich, tam je jedna nenápadná, ale asi významná věta, když Havel hostoval u Voskiho v Greenwich Village v NY, Voski si poznamenal, že Havel je - DIVNÍK, vůbec mu nerozuměl, a někam chodil a stýkal se s někým a nevěděl kdo to byl, v NYC.
08. 12. 2010 | 16:01

paco napsal(a):

Pane Urbane, vyraz pravdolaskar je na svete uz buhvi kolik let, ale vy se zacnete urazet az ted. Divne. A pozoruji u Vas neprehlednutelne znamky tuneloveho videni a mysleni. Uz mame od prevratu 22 let, ale vy porad jeste delite myslici cast naroda jen na dva tabory, ktere se zretelne objevili jiz nekdy na zacatku r. 1990. Jakoby v teto zemi ve verejnem zivote nic dulezitejsiho za celou tu dobu neprobehlo. A jakkoli jsou vy(l)evy hysterickych obdivovatelu Vaclava Klause nekdy smesne a trapne, vystupovani jeho kritiku take neni nic moc co do myslenkove hloubky a logiky. A ten seznam petentu co Vas tak rozcilil docela vtipnym zpusobem poukazuje na fakt, ze prakticky stejna skupina pasujici se na elitu naroda pri kazde prilezitosti podepisuje deklarace ke vsemu moznemu, takze vznika dojem, ze tyto osoby spojuje ne tak shodne mysleni jako shodne touhy po vlivu a verejnemu obdivu. Jinak by totiz v te parte pri nejlepsi vuli nebylo mozne nalezt spolecny jmenovatel. Nekteri ze seznamu petentu jsou mozna slusni, ale na oplatku neskutecne naivni a spolecenskovedne ignorantni, jinak by se nenechavali zatahovat do tak stereotypni verejne exhibici na pokracovani. A vubec, ty petice: nechapal jsem to ani za totace. Copak neslo bolsevikum skodit nejak jinak a lepe? Protoze to disidentstvi omezene na obvyklou sekvenci podepsali petici, nechali precist sva jmena na Svobodne Evrope, nechali se zatknout nebo jinak sikanovat, dostali podporu od pratel ze Zapadu, preclaki jednu vlnu perzekuci, napsali dalsi petici ... Nuda v Brne. Asi to Vam STB poradila, bojovat s rezimem na tento zpusob, vzdyt v Charte 77 bylo agentu pres 50%. A tento tyjatr Vase tradice Vam veli opakovat znovu a znovu za zcela jinych podminek, jako byste vsichni pravdolaskari byli kolektivne senilni a pamatovali si jen davnou minulost. Potom se nedivte, ze sklidite posmech.
08. 12. 2010 | 16:25

zdenekb napsal(a):

autor:

Netřeba se vzrušovat články pana A.B.Bartoše a jeho "seznamy nepřátel"... i z jeho osobních stránek je celkem jasně znát, že by ze všeho nejvíc chtěl být "mejdlem ve sprše Václava Klause"...

(viz fotogalerie na jeho osobních www, aneb když Narcis potká Narcise...)

http://abbartos.wordpress.com/
08. 12. 2010 | 17:08

Colt napsal(a):

pane Urbane

je pravda, že se mafii okolo V.Klause poměrně úspěšně daří očeňovat podobně nezávisle myslící skupinu lidí jako "pravdoláskaře"
A to bohužel i mezi poměrně neutrálním nepříliž přemýšlivým davem většiny.

Kladl jste si někdy otázku, proč to tak je?
Já bych si dovolil uvést z mého pohledu několk důvůdů:
1. Většina těch lidí (ze seznamu) jsou chytří, vzdělaní a i úspěšní - zde pracuje proslulá česká závist.
2. Těsně po výbuchu na Národní třídě byl katapultován do čela státu politik zcela nepřipravený (V.Havel) s indispozicí cokoli praktického udělat v nápravě poměrů jak v politické ale hlavně hospodářské oblasti. O razanci a kuráži snad ani nebudu uvažovat - hodně vznešených slov, pramálo činů.

Proto si dnes většina obyčejných lidí spojila počátek naprostého chaosu, rozkrádání a pokračující nespravedlnosti s dobou V.Havla. Ano nemohl všechno dělat sám, ale jeho úkol byl vybrat si razantní a charakterní spolupracovníky - a tento úkol nezvládl.

A protože byl V.Havel slabým, dostal se k veslu V.Klaus - chytrý,bezohledný, bezcharakterní populista.
Havel byl, pro to co jsem popsal katastrofa, která byla vystřídána katastrofou ještě větší.

Následky těch katastrof neseme dodnes.
Dnešní vládci strčí svojí bezohledností, nadutostí a hrabivostí své bolševické předchůdce hravě do kapsy.
08. 12. 2010 | 17:16

ZAM napsal(a):

Pocestny:
Kefalín, čo si predstavujete pod takou lobotomizáciou tématu?
08. 12. 2010 | 17:31

Pavel Přeučil napsal(a):

Velmi dobrá reakce na článek jakéhosi rádobynovináře Adama B. Bartoše (o kterém jsem mimochodem slyšel dnes poprvé). Na rozdíl od jeho jména, stojí za jmény lidí z jeho seznamu spousta užitečné práce, která tomuto národu dává alespoň nějakou naději. Nicméně se mu podařila jedna záslužná věc - zveřejnil seznam elity národa!
08. 12. 2010 | 18:00

anti politik napsal(a):

P. Urban nerozumí české duši! Po letech sice klidného, ale politicky pokřiveného systému ovládaného jednou stranou jsme očekávali přesně to co Havel hlásal a sliboval! Tedy otevřenou a čistější společnost a především otevřenou politiku! Co jsme místo toho dostali snad nemusím popisovat! Pominu, že Havel byl třináct let ve funkci a klondaik vypukl skoro okamžitě po r. 89 a Havel místo aby se to pokusil zarazit hned v počátku o tom spíš láskyplně básnil, že jsou to dětské nemoci demokracie a že to přejde a tím tomu dal zelenou, ale co je skutečně nutné říci, dokud funkci měl až tak moc se neozýval to za prvé a za 2) každý chytrý, soudný a neegoistický člověk si musí sakra rozmyslet jestli na to má vést stát a reprezentovat i jeho směřování a politiku a tím samozřejmě i vzít na sebe zodpovědnost za selhání! Havel se evidentně zodpovědnosti zříká a hází ji na jiné. To je pokrytctví a vyložené hlupáctví ve světle té jeho pravdy a lásky par exelence, ať chce nebo nechce! Pravdoláskař se tímto Havlovým postojem stal pejorativním názvem pro kliku kolem Havla a jeho příznivců! To jen pro upřesnění pokud to nevíte! Váš lžinenávistník. ps. Nechci Vás poučovat, ale pokud lidé sahají pro tvrdší výrazy, nadávky a přestávají poslouchat argumenty jde vždy o frustraci a pocit bezmoci-tolik psychologická poučka z prváku na psychárně! A z toho co tady za dvacet let všichni politici bez vyjímky i ten Váš Venda nasekali za blbosti, svinstva a zhovadilosti by frustrovanej byl i svatej!
08. 12. 2010 | 18:24

Ivan napsal(a):

Bohužel, mnoho pravdy ve vašem článku. Pravda, lež se v současné době skloňuje ve všech pádech, ale tam kde nepatří. Zneužívání pravdy a lži je úpadek. Kdo to ztěch pravdolžiláskařů pochopí?
Pravda je sprofanovaná jejich ústy i perem a lež je nástroj, dokonce k přežití stran, ale to zde bylo. Chce to čas, ale mnoho času. Jakmile někdo svým lžím uvěří, těžko již může pravdu hledat.
08. 12. 2010 | 18:42

polistopadovyzkrachovanec napsal(a):

Na rozdil od p.Urbana na takovem vseobecnem pojmenovani, ktere jednim slovem zahrnuje rozsahlejsi popis nejakych vlastnosti, skupiny lidi ... nejak nic spatneho nevidim. Spis mi trosku pripada, ze se to nelibi lidem, na ktere se nektery z techto negativnich vyrazu hodi. Domnivam se totiz ze poprenim jeho negativniho dopadu jako napr. kdyby byl V.Havel znam tim, ze verejne priznal chybu - svoji naivitu pri revoluci, a byl by take znam tim ze napr. velice pomaha lidem bez domova napr. financovanim ubytoven a podobne tak by uz k pravdolaskarum prestal patrit a nejspis by i zanikl cely pojem, ktery vlastne vytvari svym zivotem, mozna i neinformovanosti dnesnich medii, on sam.
08. 12. 2010 | 18:52

Ara napsal(a):

Jan Urban:
Že nejste na seznamu protiklusovských stěžovatelů? Tak z toho si nic nedělejte, ani mne, letitého Klausova kritika, tam nedali. A přitom zní Ara Ararauna tak hezky, úderně a zapamatovatelně. ;o))
Ps. Ale tuším, čím jsem si takovou nevšímavost vysloužil. Sice jen výjimečně, nicméně párkrát přece, jsem pochválil i pana Klause, když udělal či pověděl něco, co se mi jakžtakž líbilo. Zřejmě má tedy šanci se na takový seznam dostat jen ten, kdo na něm neponechá ani nit suchou a sám má kůži hladkou, neopeřenou. ;oD
08. 12. 2010 | 19:43

Cicero napsal(a):

Forte est vinum fortior est rex fortiores sunt mulieres super omnia vincit veritas.
08. 12. 2010 | 19:51

Ara napsal(a):

polistopadovyzkrachovanec:

Připadá mi poněkud divné, když je někdo označovánn dvěma tak sympatickými termíny, jakými jsou nesporně "pravda" a "láska", ale přitom je to myšleno jako pejorativum, tedy hanlivě. To totiž potom tak trochu vypadá, jako by dotyčný "nálepkovač" nenáviděl i ta dvě slova, jako by neuznával ani "pravdu" ani "lásku".
Čemuž se v souvislosti s tím, jak se dnes ve světě právě lež a zloba všude mocně šíří, sice už ani mnoho nedivím, nicméně zvyknout si na to jaksi nemohu. ;)

Ps. Ale tomu rozladění a frustraci se u některých lidí nedivím vůbec. Pro mnohé je polistopadový vývoj skutečně zklamáním (zvláště v poslední době) a jako určitou prohru to tak cítím i já, jenže to přece neznamená, že se proto "musím" dát do spolku s čertem a vyměnit pravdu a lásku za lež a nenávist.
08. 12. 2010 | 20:03

jepice napsal(a):

Pepa Řepa napsal(a):

"No, nic ve zlým, pane Urbane, ale nemůžete si za to sami? Nepoužívali jste termíny jako "pravda" a "láska" tak často a v tak nevhodných případech, až se vyprázdnily a stalo se z nich prázdně klišé?"

Ale snad ani ne, jak se tak pamatuju. Z druhé strany, odkud to nejdřív znělo posměšně a pak se to stalo nadávkou, jsme to slýchali neporovnatelně častěji.
A ze strany pana Urbana jste to "vyprázdněné klišé" někdy dřív zaznamenal, Pepo Řepo?
08. 12. 2010 | 20:07

Jirka napsal(a):

Že se ten "člověk" nestydí žít. Jeden z těch co nám přípravili tuto skvělou přítomnost. A to jsem na komunisty nadával!! Jak se jim mám omluvit? Ani jsem ten jeho přiblblý článek nečetl,to nemá smysl. Plácání nesmyslů slyším každý den v TV. Pamatuji si jeho ksicht z 89 a je mi zle. Snad skončí v pekle s celou svou rodinou.
08. 12. 2010 | 20:14

xxx napsal(a):

Podruhe/vyjimecne/souhlas. I kdyz pravda VH r. 1990 a napr. 1998 se od sebe lisila jako den a noc!
08. 12. 2010 | 20:22

pepík napsal(a):

to colt

palec nahoru
08. 12. 2010 | 20:33

jepice napsal(a):

Milý Jirko, klidně volte komunisty a sem si choďte ulevovat, když vám to dělá dobře. My to nějak vydržíme, budeme to brát tak, že to máte na recept, jo?
08. 12. 2010 | 20:33

Ara napsal(a):

jirka:

"... v pekle i s celou svou rodinou"? ;)
"Přej a bude ti přáno" a "Kdo jinému jámu kopá, sám do ní v témž okamžiku padá"... platí již po tisíciletí. Člověk může v životě padnout i dost hluboko a být docela blízko zoufalství, ale vždy by měl zůstat člověkem.
08. 12. 2010 | 20:33

dalnyvychod napsal(a):

Když sleduji rok 2010,říkám si poprvé jak strašné (zpřevrácené,matoucí,zfalšované) muselo být české drama osvobození 1945,jak se traktovalo.To ale naštěstí máme dlouho za sebou,r.2010 bohužel nikoliv.Troje volby,trojí iritace,z iritace rojnice pocitů a lavina názorů.Traktace se do nekonečna opakují.Závidím fyzice,že měla jen jedno období "interpretace" a jednu školu vítěznou (Kodaňská škola interpretece kvantové mechaniky jako indeterminismu mikrokosmu).
Možná,že v našem životě bude nahodilostí přibývat.Ale co když se to u někoho nebude Plusminusovat ale minusovat? Co potom.Proto ty společenské řády,které práva a jistoty lidí líčí jen jako výsledek hry,úspěch ve hře bych nestavěl mimo pozornost rozboru, i kritického.I soutěž má své meze a nejen sportovností chování,ale celým svým smyslem a výsledkem.Slovo konkurence je velice široké a specifikacemi může nabývat mnoho podob.I zrůdné mezi nimi.
08. 12. 2010 | 20:38

mb napsal(a):

lidskoprávismus je taky nadávka ... to máte jedno/marný ...přestože ´lidskoprávismus´ ... tu táhnul boj přes dekádu s bolševikem ... no nic ...
08. 12. 2010 | 20:52

mb napsal(a):

pro všechny lidi dobré vůle výživné čtení ... / KONEČNÉ ŘEŠENÍ / VÍTĚZSTVÍ PRAVDY A LÁSKY ....http://www.lidovky.cz/konecne-vitezstvi-pravdy-a-lasky-dqe-/ln_noviny.asp?c=A101207_000046_ln_noviny_sko&klic=240251&mes=101207_0
08. 12. 2010 | 20:55

mb napsal(a):

http://www.lidovky.cz/konecne-vitezstvi-pravdy-a-lasky-dqe-/ln_noviny.asp?c=A101207_000046_ln_noviny_sko&klic=240251&mes=101207_0
08. 12. 2010 | 20:55

Emil napsal(a):

Ono to snad uz nepotrebuje ani komentar, kdyz nekdo sestavuje takovy seznam.
Pravda je, ze ti hosi kolem ODS jsou si take nejak podobni. Myslim si, ze ODS casem zanikne, resp. bude pod peti procenty.
08. 12. 2010 | 21:20

sirhumprey napsal(a):

Inženýři nevymysleli nápady,tedy nic se neprodalo.Nejsou peníze tedy na úředníky a dělníci jsou propuštěni.
Navrhuji tedy u nás radikální řešení,největší bitvu dějin na úsvitu civilizace: boj za právo na tzv."intelektuální vlastnictví".
Mohl bych začít stovkami příkladů,počínaje Vincentem van Goghem,pozdějším králem malířů v chudobě a blázinci,přes později poznaného zloděje patentů Edisona.Jeví se mi podezřelé,že poválečné Nobelovy ceny za fyziku dostali za objev laseru dva ředitelé fyzikálních ústavů v SSSR.V USA za totéž majitel továrny na výrobu laserů.V ČR l obdobně o něco málo později ředitel ústavu polarografie.Kontaktní čočky spojovány výhradně se jménem prvního ředitele ústavu makromolekulární chemie,předsedou tehdejší první celorepublikové organizace poválečné -ČSM.
Inženýr,jestliže ví,že jeho nápad si přivlastní státní funkcionář,stojící v čele pracoviště jmenováním,nebo soukromý vlastník,majitel firmy,v níž nápad dostal nebo profesor katedry kde dálkově studuje ba přímo-v 100% případů nápad nedopracuje,raději zapomene.
Budeme chudnout a chudnout,bída zaleze národu za nehty.
Začněme bitvou o práva lidí s nápady,aby byli považováni za jejich tvůrce a měli z nich zisk osobně i uznání adekvátní jejich přínosu.Souvisí to s tím,že společnost žije z materiální výroby,a lidé jsou ze své přirozenosti motivováni materiální odměnou,která bez priority morální-intelektuální padá.
Protože zlozvyk krásti myšlenky je pravděpodobně kryt,je od jeho naléhavosti odváděna pozornost politickými tlachy o všem možném,navrhnul bych pro zvýšení účinnosti projít zpětně anály všech dostupných případů,nejen jmenovaných,původce klamu a krádeže pokud jsou živi trestat vysokými tresty,pokutami,zahájit likvidaci ukradených patentů,asignovat je byť i posmrtně pravým původcům,vymazat jména hanby z tisku,desek cti prohnilých touto špínou akademických a vůbec všech institucí. Přestat živit reklamu lži.
08. 12. 2010 | 21:40

Reo napsal(a):

Supr!!!

Škoda, že tu není kam kliknout abych zvýšil karmu článku nebo tak něco :).

Nadávat Pravdou a Láskou to je prostě české....
08. 12. 2010 | 21:46

Obi Van napsal(a):

No, pěkná přehlídka frustrátů, nechápajících ironii. I já Havlovi věřil, až do doby tunelu s Junkem Lucerna-Chemapol, zaplacenému ze státního rozpočtu. Pak jsem teprve prohlédl to heslo: Nejsme jako oni, které umožnilo komunistům přežívání dokonce v parlamentu. Fuck you, pavdoláskaři!
08. 12. 2010 | 22:21

Jiří Hromada napsal(a):

Potvrzení na listině nepřátel říše, že nepatřím mezi lžiláskaře, ale pravdoláskaře - je už teď pro mne nejmilejším dárkem od Ježíška. Jenom nevím, jak se má gay duše popere s Kalouskovou TOP - KDU. Tady (jistě pochopíte) údajný program pravdoláskařů musím zradit. Tak co teď? Vyloučí mne ze seznamu pan Havel nebo pan Adam B. Bartoš? Kam se pak, nebohý vrtnu?
Rozervaný pravdoláskař a gay aktivista Jiří Hromada
08. 12. 2010 | 22:38

mb napsal(a):

A už vůbec neumím používat příjmení v odosobněném ryze estébáckém a komunistickém plurálu – „všichni ti Havlové, Schwarzenbergové, Bakalové, pravdoláskovníci....“.
:-))
08. 12. 2010 | 22:51

Věra napsal(a):

Většina tu ten seznam odsuzuje, ale já v něm našla potvrzení toho, co jsem si pod pojmem pravdoláskaři vždy představovala. Není tam ani jeden člověk z nějaké normální praxe. Někdo, kdo zná život s jeho denodenními podmínkami, úspěchy i prohrami. Kdo umí nějaký nápad dovést do konce. Kdo umí organizovat, korigovat, řídit. Nejsou tam lidi z praxe. O tom to je. "pravdoláskaři" umí jen vznešeně teoretizovat, čerpají z nějakých utopií, ale zkuste je postavit k čemusi, co pak musí prakticky fungovat. Často to jsou idealisté neskutečně vzdálení normálnímu životu a většinou maji hodně praktické partnery, aby ty denodenní problémy řešili a průšvihy hasili. To je příběh i V. Havla, dokud byla Olga, která mu korigovala texty, neboť to přímo kdesi přiznal, dokud ho stahovala ze snů na zem, byl i Havel jakkoliv nepraktický, snesitelný. Byly časy, kdy jsem jeho texty četla s obdivem a věřila jim. Teprve když jsem se po převratu dostala do funkce šéfky jednoho střediska v podniku, začla jsem vnímat, že ty vznešené myšlenky jsou mi k ničemu. Že zodpovědnost za konkrétní postupy a efektivnost střediska jdou skoro zcela jiným směrem, než ten obdivovaný. Jsem chartistka, čímž se nechlubím, jen chci popsat jev, jak se z idealisty stává praktik a kritik. Tihle humanisti, filozofové, umělci, ekologisté jsou praktickému životu na hony vzdálení.Umí jen jako věrozvěstové ušlechtilé řeči, ale postavit je k nějaké praktické práci, tak si možná ublíží.
08. 12. 2010 | 22:59

Pípa napsal(a):

Už čekám dvacet let až pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí a pořád nic. No snad se dočkám.
08. 12. 2010 | 23:06

hoven napsal(a):

ja si nemyslim, že pravdo láskař je nějaká nadávka, je to termín, který se vžil pro lidi kolem havla a jeho konceptu nepolitické politiky, se kterým totálně vyhořel. havel a většina disidentů jsou statečný lidi, např. petr uhl, ale většinou nejsou schopni se prosadit v konkurenčním boji. např. v soutěži politických stran. je to o schopnostech. neni fer říkat, že každej, kdo se nějakým způsobem prosadil po revoluci ., tak je nějakej nemorální nebo špatnej. ty disidenti jsou z 99% prostě lidi z jinýho těsta, oni nemužou někde sedět a shůzovat a přednášet lidem nějakej volební program. např. cibulku ma většinová společnost za blázna. havel taky není ten typ člověka, který byl dokázal druhým lidem předložit nějaký srozumiteklný program a ucházet se o hlasy voličů ve volbách. nemá na to. protože to je poměrně težká věc. jakkoliv si havla vážim, na politiku prostě nemá.
08. 12. 2010 | 23:14

Lady napsal(a):

Prosím Vás, žijete ještě v ČR? Co říkáte morálce lidí, kteří staví na piedestal jen peníze? Být vyčůraný a hrabat peníze je normální. Nejsem tzv. socka, žijeme dobře, ale nenávist bohatých proti chudým je obrovská. Nemáte vůbec právo tady vystupovat ve jménu lásky.
08. 12. 2010 | 23:32

Ara napsal(a):

Lady:

Toto je trefné. Skutečně pokud něčeho v této zemi výrazně ubylo, tak je to právě LÁSKA, o kterémžto slovíčku už jen málokdo ví, co vlastně znamená.
Bohužel ale na frak dnes dostává už i PRAVDA, třebaže ta, díky zatím jakžtakž otevřené informační společnosti, na tom zřejmě není ještě až tak špatně, jako její "láskyplná kolegyně". ;-)
09. 12. 2010 | 04:05

rodeo napsal(a):

to sirhumprey,

as Davy as předchůdce Disraeliho (liberalismus volného trhu),as předchůdce Maovy kulturní revoluce v zemi s nepočetnou dělnickou třídou, as předchůdce Duerrenmattova drama Fyzikové (3 fyzikové v blázinci) ,as předchůdce teze Nielse Bohra,že pravdivá je hlavně nejšílenější teorie,as předchůdce tisíců vláken gordického uzlu,as předchůdce vztahové příčinnosti mezi nůžkami technologií (moderních a starých) vs s nůžkami inflace ceny a platu...

Pánové,médium,které k Vám nese toto mé psaní-signál,jakožprávě každou relaci rozhlasu i televize,audio i video,kabel i nekabel se zove "elektromagnetické vlny" .
R.1880 je objevil mladý německý fyzik Hertz experimentálně.Téhož roku píše o možnostech využití svého právě učiněného objevu německé hospodářské komoře v Drážďanech.
Záhy potom,zřejmě po jejich odpovědi náhle Herz v 29 létech,mlád umírá.Drážďany s Duerrerovými obrazy v r.1945 zažijí největší bombardování civilistů 2.světové války.Málo jich to přežije.

pan ministr Drábek přišel do vlády z expertní pozice v České hospodářské komře

Ptám se Vás-zda naši vynálezci budou lepší a vynalézavější při strachu o místa,jaký tu je po r.1990,při strachu z výpovědi bez důvodu,při strachu z nestátních důchodů.V historii většina vynálezců peníze buď nikdy za objevy nedostala resp.pozdě.
Ptám se -jsou kafemlejnci z AV ČR ti,kdož chtějí uniknout před požadavkem přínosu i společnosti něčeho ekonomické povahy.Psavec nebo tvůrce?
Vztah k revoluci v intelektuálním vlastnictví je rozhodující,prubířský kámen demokratičnosti a pokrokovosti člověk,zda mu jde o to bídu okolo sebe hromadit a léčit si frustrace rozeného degeneráta srovnáním svých neodpracovaných peněz s hromádečkami peněz odpracovaných? Nebo bídu svého ducha a všech okolo sebe materiální odstraňovat?
Klausovo 50 knih presidentské moci,nepřirozené autority ,Nečasovo sto patentů neuskutečněných přechodem z výzkum Tesly Rožnov do sekretariátu ODS-sociálního experimentátora
09. 12. 2010 | 05:41

rodeo napsal(a):

opravuji u sebe na :"komoře"

a jinak dodávám, že "Mámo ,táto, v komoře je myš"
09. 12. 2010 | 05:44

karel napsal(a):

Pane Urbane, vas text je zajimavy, bohuzel zcela mimo. Tato vase veta:" Václav Havel sám nikdy nebyl schopen žádný politický program vytvořit a nikdy za sebou nenechal ani politickou stranu nebo obsah." je tou nejlepsi definici pravdolaskaru a tzv nepoliticka politika je ta nejvetsi stupidita ruznych blouznivych utopistu, kteri nikdy nebyli a nejsou schopni resit konkretni problemy zeme.
09. 12. 2010 | 06:42

Sylva Šauerová napsal(a):

Skvělý a hlavně velmi potřebný blog, pane Urbane, souhlasím ovšem s těmi diskutujícími, kteří mají za to, že přijít měl už mnohem dřív. Viděla bych hezkou řádku lidí, kteří by ho napsat mohli a uměli.

Diskutujícím : Milí virtuální přátelé, početla jsem si, zazněly (jako vždy) názory méně i vice validní, díky, zastoupena jsou téměř všechna známa jména a nicky (vlk, jarpor ?).

JF : Souhlasím, jde o vnitřní svobodu každého z nás. Jak všichni víme, vyhrocený problém mezi oběma tábory a hluboce vykopané příkopy nejsou věcí posledních let, táhnou se tak dlouho, odkdy jsou známy veřejnosti napjaté vztahy mezi dvěma nejviditelnějšími politickými postavami novodobé české historie. Já sama jej sleduji ve veřejném prostoru (v internetových projevech lidí) se zájmem několik posledních let (přesně pět roků). Obě antagonistické skupiny se zdánlivě vůbec nešetří. Zatímco ale první, ve zkratce „pravdaláska“, směruje svou ironii, sarkasmus a adresnou, většinou i slušně vyargumentovanou kritiku na POLITIKY a POLITICKÉ STRANY, pravda, kritiku, která může být v některých případech i zdrcující, z druhé strany, zkratkou od „lžinenávistníků“, se to často hemží urážkami, nadávkami a nezakrytými pomluvami PISATELů těchto NÁZORů, tak jak to popsal autor blogu.

Zamýšlela jsem se nad tím, kdo jsou tito pisatelé a zjistila jsem následující : často, velmi často, jde nikoliv o bezejmenné (anonymní) pisatele, vzácně se může objevit i jméno zvučné. Jde o ty, kteří jsou hrdi na svou oddanost (ano, toto slovo skutečně používají) 1) k Václavu Klausovi a 2) k ODS (v tomto pořadí, v poslední době však někteří přeběhli k SSO, případně k Bobošíkové, neboť v jejich vidění české politiky ODS málo hájí „národní zájmy“). Mohou být i vyhroceně nacionalističtí (nacionalismus 19. století), případně i xenofóbní. Václava Klause perfektně znají, dokáží veřejně hlásat i to, co ještě ani nestačil nebo si zatím nedovolil říct. To je úsměvné, leč pravdivé. Nechuť a často i skutečnou zášť směrují na svobodné, ničím nespoutané lidi. Ostatně, oni ani nevěří, že by „pravdoláskovci“ mohli svobodnými být. V chápání těchto lidí proto jde o „Havlovy poskoky“, osoby „placené“ tu Topolánkem, tu Bakalou (podle toho, jak jde doba), jindy blíže neurčenou zpravodajskou službou. Když se jim připomene, že podobně argumentovali bolševici, neznejistí, nezastydí se, nýbrž v útoku přitvrdí. Protože jsou sami závislými na jednom člověku (straně), nechápou ani to, že jejich protipóly, nezávislí, netuctoví, většinou vzdělaní lidé, kteří ve svých profesích dosáhli často slušných výsledků, mohou v průběhu let buď volit různé strany anebo - pokud snad se stali členy některého politického uskupení, což není příliš časté, jakmile zjistí, že „jejich“ partaj není tím, čím se zdála být nebo se v průběhu let změnila, bez výčitek svědomí jí zamávají šátečkem. Mají totiž hranice, za něj nejsou ochotni jít. Takovou mez „lžinenávstníci“ nemají, a podporují proto svůj idol bez ohledu na cokoliv, žádný argument pro ně neplatí (kdo kdy viděl nějakého kmotra, co provedl, byl již odsouzen ?, ptají se poněkud nestoudně). „Pravdoláskovec“ je oproti tomu kritiky V. Havla schopen, v případě potřeby, totiž je-li namístě, mu ji „naservíruje“ slušně, ale bez zábran, stejně jako každému jinému politikovi.
09. 12. 2010 | 06:57

S.Š. napsal(a):

pokr.

Víme tedy, že jsou to lidé nesvobodní (vždycky jimi byli, až na jednotlivce mezi nimi nenajdeme žádné odpůrce bývalého režimu), a co dál ? Dál se dá říci zhruba následující : často jde o ženy vyššího věku (55 – 65 let), u mužů o důchodce, vzdělání může být různé, většinou však ne humanitní. V některých případech (zvláštně militantních) může jít a také jde o bývalé spolupracovníky StB. Mohou se stát výkonnými, téměř každodenními blogery, případně aktivními debatéry, trávícími na nejrůznějších webech celé dny, měsíce a léta , a to doslova a písmene, vypadá to skoro, jako že jsou ve službě, ale nejsou ... J Jde zjevně o aktivity vyvíjené na základě ideového přesvědčení, jako zastara ... J V poslední době, a to bych viděla jako zajímavé, tito docela konkrétní lidé denuncují ty, kteří ve veřejném prostoru kritizují způsob vzniku pražské kmotrovské koalice a dovolili si vyjádřit odpor k metodám Bohuslava Svobody (to se týká třeba Tomáše Haase). Nestaví se tedy, jako členové či sympatizanti ODS, za „novou, Nečasovskou“ ODS, ale fakticky za „pořádky“, které do strany vnesl v 90. letech její otec zakladatel. Ten je nakonec i nezakrytě podporuje i jako prezident (nebesa nepukají).

Pocestný, Beleus : snad jsem Vám vyhověla ... J

RA, Obi Van : V. Havel nebyl jediným představitelem státní moci, který měl bližší vztah k V. Junkovi. Že se o nich nikdy nepsalo, neznamená to, že neexistovaly. V. Junek byl šéfem jednoho z našich největších podniků a samozřejmě s ním jednali tehdejší předsedové všech našich zaznamenáníhodných politických stran. Ty stály Chemapol zřejmě dost peněz. Abych zůstala u toho, co prošlo sdělovacími prostředky, sponzoroval kupř. sociální demokracii. V. Junek o tom nikdy nepromluvil. A nakonec, V. Havel prodával polovinu paláce Lucerna v roce 1997, dávno předtím, než byl na podnik prohlášen konkurs (27. ledna 1999). Těžko mohl předpokládat, co se dva roky po prodeji stane (Junek to nevěděl ještě v prosinci 1998).

Jiří Hromada : Ještě máte Zelené ! J A podepisovat se jako „pravdoláskař“ vůbec není špatný nápad, možná bychom to mohli zkusit ve větším počtu ... J
P.S.: Docela nedávno jsem zde požádala jednu diskutující, která ráda a často používá výraz „pravdoláska“ jako dehonestaci, aby tento dávno vyprázdněný pojem napříště ze svého psaní vynechala. Byla bych pochopitelně pro to, abychom se ve vzájemné diskusi pokoušeli politiky vykopané příkopy spíše zasypávat, jakkoliv je to po osobně laděných útocích někdy obtížné, ba někdy i nemožné, to bude ale ještě veliký problém. „Lžinenávistníci“ totiž každou, sebevíc oprávněnou kritiku V. Klause (jak bylo již řečeno, teď i pražské kmotrovské ODS a B. Svobody) vztahují na sebe osobně, vypadá to dokonce, že sami občas vnitřně trpí, musí-li vůbec něco podobného číst; vzápětí (pudově ?) reagují jako raněná tygřice hájící svá mláďata. Dokud lidé nepochopí, že politici jsou našimi zaměstnanci, že tomu opravdu tomu není naopak, že by se měli podle toho chovat, a pokud se nechovají, je třeba jim to ihned důrazně připomenout, dokud nepochopí, že politické strany nejsou žádnou „matkou Stranou“, za niž je nutné „krvácet“, ale jen a jen mocenským uskupením, dopředu se moc nepohneme, to je jasná věc. Že máme před sebou ale nikoliv kopec, nýbrž horu práce, názorně ukazuje nick „mud“ :

"Lžinenávistníci" vám neodpustí!!! Ani kdybyste ryli rypákem o odpuštění!

Pěkný den všem.
09. 12. 2010 | 06:58

skeptický napsal(a):

Takže pravdoláskaři mají rypáky...
To se nám to hezky vybarvuje.
09. 12. 2010 | 07:20

jepice napsal(a):

Otázka na lady:
Na koho se obracíte? Souvislost s článkem p. Urbana nevidím a žádného konkrétního diskutéra neoslovujete. Máte na mysli všechny účastníky debaty?
09. 12. 2010 | 07:20

jih napsal(a):

Pane Urbane zda se ze jste spadl z visne. Existuje tady nekde nejake politicke smerovani a znami exponenti, kterym nekdo nevybirave az sproste nenadava? V tom smeru aspon podle blogu bezpecne vede prezident. Dokonce i jeho syn ma smulu ze se jmenuje stejne a tim je diskuze v jeho blozich redukovana na urazlive prispevky typu ad hominem. A ted prijdete vy a zacnete si stezovat ze vam nikdo nenadava. To jste skutecne v zapeklite situaci.
09. 12. 2010 | 07:25

Terry napsal(a):

"Jedno z hesel listopadu 1989 skutečně pravilo, že „Pravda a Láska zvítězí nad lží a nenávistí“. Proti této nadsázce tehdy nikdo neprotestoval – ani její dnešní kritici. Všichni totiž vnímali, že jde pouze o nadsázku."

Po jednadvaceti letech úspěšného budování naší pseudodemokracie dostala mnohá slova nové aktuální české významy:

čestnost = hloupost
slušnost = slabost
pravda = nepodstatné
demokracie = vějička na blbce
politika = špinavost
politická funkce = být u lizu
privatizace = tunelování

ČESKÝ POLITIK = PŘEMNOŽENÁ ŠKODNÁ

A tady se nejedná o nadsázku. To je naše realita...

"Máme demokracii, ne, vole?! Tak si můžeme dělat co chceme!"
09. 12. 2010 | 07:42

vasja napsal(a):

Sylva Šauerová napsal(a):
"Diskutujícím : Milí virtuální přátelé, početla jsem si, zazněly (jako vždy) názory méně i vice validní......"

Validní, validní...... Kua, proč nejsu intelektuál. Ja teda nevim co to znamená, ale budete asi hodně študovaná.
Díky za tato moudrá slova.
09. 12. 2010 | 08:10

Likeke napsal(a):

Určitě budete vědět, co je to invalidní. Tak tohle slovo je od toho opak. Nechci Vás trápit opozitem.
09. 12. 2010 | 08:37

Frank napsal(a):

Vyborny clanek, dobre napsano. Akorat mala poznamka: Jiří Pehe pise casto opravdu nesmysly, nicmene Klause popsal docela realisticky.
09. 12. 2010 | 08:40

Puck napsal(a):

Abychom Bartoše jenom nekritizovali.
Tato věta se mi zdá docela rozumná :

" Kamenem úrazu nejsou finanční toky z pražského magistrátu napojené na ODS a ČSSD, ale to, že tyto toky nebudou moci napájet TOP 09 a na ní navázané podnikatele, i když to ještě nedávno vypadalo, že budou - a mnozí se na to těšili."
:-)
09. 12. 2010 | 08:48

Zdeněk Bárta napsal(a):

http://www.denikreferendum.cz/clanek/7761-adventni-pravdolaskareni
Srdečně zdravím!
09. 12. 2010 | 08:53

olol napsal(a):

velmi trefny clanek.
mistni primitivove blabolici nenavistne stale dokola neco o pravodlaskovcich a multikulti jsou opravdu zajimavy psychologicko-socialni fenomen. ikdyz tyhle smutne existence dsti nenavist asi na libovolne tema, ikdyby neznali slovo pravodlaskovec. holt nejaka dusevni porucha.
09. 12. 2010 | 09:09

Pierrot napsal(a):

Vasja

A výraz invalidní znáte? Jestli ne, tak třeba Čochtan psává hodně "invalidní" příspěvky na téma "menšiny".
09. 12. 2010 | 09:27

Pierrot napsal(a):

Vždyť ten Bartoš akorát vykopíroval jména z té petice. Pochybuju, že z té univerzitní skupiny zná alespoň 10% lidí. Myslím, že ten článek si nezaslouží tolik pozornosti. Je to prostě volovina (s prominutím).
09. 12. 2010 | 09:35

Jiří Vejvoda napsal(a):

Dobrý den,
děkuji Vám za výstižnou analýzu postrevolučního "konfliktu". Podobně jako Vy nechápu, jak je někdo schopen tak lehce sepsat adorační text, v němž se ani náznakem neprojeví kritického myšlení, v němž jsou fakta zamlžována a ohýbána.
Tímto také děkuji panu "novináři" A.B. Bartošovi za seznam osobností hodných obdivu.

PS: Poměrně zajímavý návod, jak při tomto psaní postupovat lze nalézt na http://www.hradniparticka.cz/2010/09/manual-aneb-navod-na-to-jak-ziskat.html
09. 12. 2010 | 10:15

vidlemístoklíčů napsal(a):

Kdyby nebyl Havel snílek a formuloval tehdy své myšlenky naprosto prozaicky třeba větou..."teď máme šanci vybřednou z bolševického sajrajtu a lží".... tak nemají odpůrci "pravdoláskařů" o čem psát. To, že se to nezdařilo a že my sami jsme z pohodlnosti přehlíželi varovné signály a dovolili jsme chobotnici rozpliznout se v celé zemi je vina naše. Ne snílků, kteří doufali, že změně sami napomůžeme.
09. 12. 2010 | 10:23

Jirka napsal(a):

Pro jepici.....pro pravdu se člověk zlobí a kdo nechce nic vidět, nic nevidí. Jestli kradete tak to vydržíte. Asi pražský příživník na kterého celá zem doplácí
09. 12. 2010 | 10:40

Jirka napsal(a):

Pro Aru.... on není člověk, on je zrůda, která celý život kázá vodu a pije víno
09. 12. 2010 | 10:44

fia napsal(a):

Často mne napadlo, do jaké míry se na polistopadovém vývoji podepsaly "nešťastné" osobnostní rysy hlavních aktérů.....

Kupříkladu Václav Klaus:

Člověk, který ke svému životu bytostně potřebuje konflikt, střet, konfrontaci.... jen tak může dokázat sám sobě, svému okolí a hlavně své dominantní mamince, že je ten nejlepší...

Btw. vztah Václava Havla k jeho dominantní mamince byl taky velice prazvláštní.....

Jojo, ty oidipáčky...
09. 12. 2010 | 11:06

Zdeněk KLingora napsal(a):

Skvělý text, pane Urbane. Nacházím u těchto vzteklých, agresivních odpůrců pravdy a lásky a zapšklých ještě dvě paralely s totalitními komunisty. Pravdy se také báli a milovat neuměli. A k tomu tito Castle boys & Co. používajuí velmi podobnou rétoriku (formálně i obsahově - nenávist k západní Evropě, intelektuálům, občanské společnosti, emigraci, lidským a sociálním právům, šlechtě, církvi...). Je to tak výmluvné, že jen slepý a hluchý nepochopí, koho reprezentují.
09. 12. 2010 | 11:21

Pepa Řepa napsal(a):

To jepice
to víte, že zaznamenal, ale nechtěl jsem to vytahovat.
Zeptala jste se Vy, nechci uhýbat.
Pokud jde o "lásku", tak asi ne, ale pokud jde o pravdu?

Tak jen hesla:
Balkán, Kosovo, Kocáb, Diag
tam bylo pravdy asi tak jako.....ale raději toho nechám, je advent.

Tak to prostě chodí. Někdy s Urbanem souhlasím, jindy ne.
Ale, že by ta skupina měla copyright na pravdu a lásku?

Že by byla-celá- příkladem toho, jak má člověk žít?
A to jsou na listu větší borci, "žijící v pravdě".
Když se chci pravdou ohánět, mám si nejdřív zamést před vlastním prahem.

A vůbec, proč to stavět proti sobě? Buď a nebo.
Jít jako ovce za jedním alfa-samcem? Vašek č.1 nebo Vašek č.2?
Jiná volba není?

Co třeba Marek Eben nebo Barťák?
Kam byste je šoupla?
09. 12. 2010 | 11:38

Ladislav Jakl napsal(a):

Abstrahuji od vznešených a filozofických schémat, která zde proběhla. Myslím, že pan Urban chtěl říci něco jiného. Porovnával míru negativní reakce při popisu dvou hlav států. Mezitím co u Havla se nikdo nebouřil u Klause se mladí konzervativci mohli uřvat proti autorovi a další. Je tudíž naprosto zřejmé, že Klaus se snaží o vybudování svého kultu osobnosti. Nebo, a to je horší, jeho podporovatelé již ztratili jakoukoliv úctu k hodnotám svobody slova......Klaus je pro mne ztělesněním všeho špatného, co se v porevoluční historii událo.
09. 12. 2010 | 12:04

Otazka napsal(a):

Bylo nebylo, byl jeden lhář a podvodník. Ten si řekl, že potřebuje ropu. Zfalšoval satelitní snímky neexistujících iráckých laboratoří, podstrčil je do Rady bezpečnosti OSN a byla válka. Zahynuly statisíce lidí, ropa teče správným směrem a PRAVDA?
No přece jak pravil poručik Troník"
"ono tak nějak záleží na tom soudruzi, na které straně barikády nám ti šmejdi tak nějak stojí, že..."
Konec pohádky hurá, hurá.

"S USA na věčné časy a nikdy jinak"
09. 12. 2010 | 13:00

Standa napsal(a):

Opozice „pravdoláskovník“ je „lžinenávistník“? No to je teda mentální výkon.
Autor je demagog. Odpovídá tomu obsah celého článku.
09. 12. 2010 | 13:07

YV napsal(a):

Tak to, ze nejste pane Urbane v nejakem (pravdepodobne jako kompro touhle partou vyfabulovanem) seznamu je skutecne asi pouhe nedopatreni. Ne ze byste byl nejak vyznamny, ovsem vasi agresivitou, chuti k rozehravani vselijakych zpravodajskych her a malych domu na ucet statu (napriklad Diag, IPB..) a celkovou dikci Vaseho medialniho expoze se do tehle party zcela presne hodite. V tom je totiz nejvetsi problem cele tehle havlovske Pravdy a Lasky - ze si tyto stoprocentne kladne vlastnosti prachsproste privlastnila ac jeji kazdodenni prakticke politicke kroky a vyjadreni svedci o naprostem opaku. Nemylte se - lidi vedi, ze za touhle fasadou jde ve skutecnosti o Lez a Fales. Koneckoncu to muzete videt v tech neprijemnych parlamentnich volbach - a ze jich za tech let co to P&L projela na cely care bylo. Smula.
Apropo - jeden z nedavne doby :
30. listopadu 2010 pravil Václav Havel k demonstraci před pražským magistrátem: "Já myslím, že je to velmi dobře, že občani dávají najevo, že jim není jedno, co se v Praze děje. Demonstraci považuji za legitimní projev občanského vzdoru ve všech demokratických systémech."
30. listopadu 1997 pravil Václav Havel k demonstraci na podporu Václava Klause před sídlem ODS: "Jsem zhnusen a odsuzuji to. Dobu, kdy se dělala politika na ulicích, už máme dávno za sebou."
Archivy jsou holt svinstvo. Pocitam, ze tenhle pripevek stejne - jak je Vasim zvykem - nechate smazat.
09. 12. 2010 | 13:26

Skhocun napsal(a):

Vážený pane Urbane,
děkuji za Váš článek, který mne upozornil na "ideologicky štvavý pamflet" pana Bartoše. Je skutečně s podivem, jaké jazykové prostředky používají stoupenci pana prezidenta. Přijdou mi jako zakuklení komunisté, kteří pod pláštíkem konzervatismu a liberalismu (jak se jim to hodí) útočí na všechny, kteří mají jiný názor, resp. kteří nesdílejí názory jejich. Nahradit výrazy pravdoláskaře a petenty za imperialisty a buržoazii, Václava Klause za KSČ a feministky NGOisty apod. za reakcionáře a podvratné živly, nemuseli by se soudruzi v roce 77 v Rudém právu stydět. Jen ten Havel by v textu zůstal beze změny...
09. 12. 2010 | 13:32

jepice napsal(a):

Pepo Řepo, já nikoho nechci strkat do žádných škatulek. Ebena, Bartáka? Pročpak taky?

Skupina "pravdaláska" je fikce, to praví pan Urban a já s ním souhlasím. Všechny ty různorodé osobnosti šoupají do jednoho pytlíku leda lidi jako Adam B. Bartoň. Vy jste tu houfní filosofii, včetně pověry, že si dotyční "pravdaláskaři" nárokují patent na pravdu, přijal i s chlupama, co nadělám.
09. 12. 2010 | 13:38

Karel II napsal(a):

Jak někdo výše upozorňuje, pravdoláska je u nás stejně rozšířený pojem jako humanitární bombardování. A stejným způsobem je humanitární bombardování spojeno i s Janem Urbanem. tehdy totiž Jan Urban byl jeden z největších podporovatelů bombardování Bělehradu. Já jsem si naivně myslel, že se za to po nějakých deseti letch začne stydět, natož aby se omluvil, jak byl tehdy pomýlený militantním štvaním západních médií. Ale nic takového se viditelně neděje.
A toto je právě příklad ubohosti pravdoláskovství. I když zjistím, že kvůli mému pravdoláskovskému názoru zahynuli stovky možná tisíce lidí, přesto já mám pravdu (a lásku). Poslední ukázku pravdolásky provedl V.Havel při volbě pražského primátora. Když už viděl, jak z manifistantů se v sále stali obyčejní hulváti, tak tam stále seděl a neodešel. Když je někdo pravdoláskař, tak prostě svou pravdu a lásku bude hájit ať tím zaštiťuje miltitantní lampasáky či TOP-kařské hulváty.
P.S.
Možná že si to i Jan Urban přečte, aby se konečně někde dozvěděl, jak uboze před 10 lety v televizi vypadal při hájení bombardování.
09. 12. 2010 | 15:11

mb napsal(a):

řepa odpovim za jepici ... eben je jasná pravdoláska ... ( jasnej pravdoláskař ) ... a barták je jasnej odsák ... ač nebyl snad ve straně ... ( viz. lidovky ) .... bartak je na fotce věrných za topolánkem :-))

s pozdravem
09. 12. 2010 | 15:11

m.vachtar napsal(a):

kdo má všeho již plné zuby ,zde prosím VYZVA:http://www.facebook.com/pages/Zadam-vytvoreni-zakona-o-trestni-odpovednosti-politiku/173374682683898
09. 12. 2010 | 15:16

vasja napsal(a):

Pierrot napsal(a):
Vasja

A výraz invalidní znáte?....

Jo, něco jako mrzákové, že jo.
09. 12. 2010 | 15:29

Jiří Havlík napsal(a):

Pane Urbane,
moc děkuju, takový názor v naší společnosti už strašně dlouho chyběl. Ne, že by neexistoval, i když třeba ne tak pregnantně formulovaný. Ale hlavně ho nikdo nevyslovil, proto chyběl.
09. 12. 2010 | 15:50

hanah napsal(a):


kopíruji sem odpověď, kterou jsem vám napsala pod Šterna.


zdravím :-). Teď opravdu jen pozdrav, zavítala jsem sem náhodou a nemám čas. debatu ale určitě uvítám.
A k tématu - podle mě, skupina označovaná jako pravdolásky/pravdoláskaři...stále existuje, stále se vymezuje a tak nemůže přestat být vnímána...
Víte něco nového ?
07.12.2010 15:24:15

Dnes jen doplním, že A. Bartoš má nepochybně pravdu v tom, že se stále tytéž osoby - "petenti" se objevují pod různými peticemi. Netuším, co je nevhodného na sestavení a zveřejnění onoho seznamu, stejně je všichni známe. Staré známé firmy - pravdolásky :-)), chcete-li jinak - havloidi, pseudointelektuálové, pseudohumanisti, multikulti, lidskoprávní aktivisté, samozvané morální autority, pseudoumělci a političtí korektníci....:-)) .
Tak to jen malé píchnutí do vosího hnízda, k diskuzi se dostanu až někdy zítra odpoledne.
Hezký večer
09. 12. 2010 | 16:55

Kreacionista napsal(a):

Vrchní rádce Klause promlouvá:
http://www.lidovky.cz/petr-hajek-prozreni-aneb-havlova-pop-fraska-fep-/ln_nazory.asp?c=A101202_172134_ln_nazory_glu
09. 12. 2010 | 17:28

ZAM napsal(a):

Heslo o Pravdě a Lásce sloužilo fakticky jen na oblbení lidí. Na tom nic nemění množství vzletných slov na podporující tuto reagitaci, ničím jiným tento článek není. Dvakrát však do téže řeky nevstoupíš, lidé už mají zkušenosti a sotva by na pokyn pátera znovu masově poklekli jako v prosinci 1989 na Letné. Tak jako strom podle ovoce podle skutků poznáš pravdoláskaře.
09. 12. 2010 | 17:47

S.Š. napsal(a):

Kreacionista : tenhle byl lepší
http://www.lidovky.cz/jarabova-hloupa-zmet-nesmyslu-a-lzi-db1-/ln_nazory.asp?c=A080929_105821_ln_nazory_nev
:-)
09. 12. 2010 | 17:47

mb napsal(a):

pozdrav sš ...

akorat jste myslim byla na pravdolasku / pravdolaskare prilis hodna ...

ja kdyz na to prijde mam v zasobe vyrazů na hlavu státu ...

namátkou například: brněnské hodiny ...

"Lžinenávistníci" vám neodpustí!!! Ani kdybyste ryli rypákem o odpuštění!
09.12.2010 06:58:23

To nám MUDRC asi chtěl zacitovat klasika pravdoláskovníků, karla kryla ....

Ne nejsem na kolenou, ryjeme držkou v zemi ...

(viz. zoufaly clanek petra kamberskeho )

ako červená myš ...

s pozdravem ...
09. 12. 2010 | 21:08

mb napsal(a):

hehe napsat o jařabovi : Patří mezi stále se rozšiřující typ politických analfabetů, kteří sice nečtou, ale o to více píší.

je silna kava hehe ... ale Hájek na to má koule no ni .. ??

( a navíc není z opice njn )
09. 12. 2010 | 21:15

S.Š. napsal(a):

Pane mb, vždyť jsem přece napsala, že kritika "pravdoláskovníků" vůči konkrétním politikům (na mysli jsem měla hlavně jednoho) může být i zdrcující ... taky že je ... :-)
Už jen 25 měsíců, pak se možná uklidní i stále rozbouřené vody. Tedy ... pokud se nepovede "kdo ví co bude v roce 2013, jestli nebude prostor pro nějaký můj další vstup do politiky s jiným praporem v ruce"(Právo, 27.6.2009) ... :-)
Též Vás zdravím.
09. 12. 2010 | 22:36

S.Š. napsal(a):

Ještě něco : Pamflet proti Prof. J. Jařabovi v nestoudnosti překonal i nejlepší Kojzarovy texty. Je moc dobře, že ho LN publikovaly, přiblížil nám totiž nejen způsob uvažování lidí, kteří bezprostředně obklopují prezidenta, ale i celou hradní atmosféru. Musí to být smutný a také vysilující život být neustále, vlastně už celých 20 let, mezi samými nepřáteli ... :-)
09. 12. 2010 | 22:51

mb napsal(a):

njn sš ... ( ale oni nejsou sami a maji guru a totem ... ( a boha nekteri :-)) ...

jeste byl zajimavy radiovy rozhovor s Klausem po druhe (pro nej uspesne ) volbě ...

tam to z něj primo teklo ... ale odkaz vam asi neposkytnu ...

( byl nějak dotazan proti komu bojuje .... tak rikal PROTI VSEM ... proti vsem kteri tady celych 15 let bojuji proti vsemu co jsme dokazali ... ( byla to jedna z chvil kdy Klaus mluvil bez obalu ( a naprosto brutalne) posilnen svym vitezstvim ...

( myslel jsem ze ten audiozaznam nekde mam ... ale asi nemam ... byl vice nez ilustracni ...)

mějte se prima ...

// asi hodne bolsevicky slovnik ... to z toho bylo pravděpodobně patrno //
09. 12. 2010 | 23:05

Tenco napsal(a):

Pravdoláskaři. Kocábovití. Džendrtety.
Socani. Liberálové...
...a pěkně zvostra - ze stranických pozic - do nich, huráááá !

Přitom ani protagonisté těchto póz /protože zhusta jde právě a jen o pózy/ ani jejich kritici, nejsou schopni hrát jinou hru, než hru s nulovým koncem.
Negace střídá negaci a společného se v těch zákopech nedobereš.

Co takhle ultrapravdoláskař, ultrakocábovitý, ultradžendrteta, ultrasocan, ultraliberál...

To chcete ?

Vždyť to stojí za hovno.

Dobrou noc.
09. 12. 2010 | 23:26

S.Š. napsal(a):

Rozhovor, na nějž odkazujete, jsem neslyšela, dobře ale pamatuji na rozhovor pro MfDnes, to bude něco velmi podobného (ne-li totéž), našla jsem Vám ho. Dobře je v něm vidět, že předvolební prohlášení Klause o potřebě nalézt na politické scéně SHODU nebyla myslena vůbec vážně, což lze sledovat zejm. od otázky "Je tedy nějaké téma, které ve vás vzbuzuje potřebu reagovat ?". O svém zvolení mluvil Klaus jako o něčem, co je "klíčové pro celou zemi jako máloco", neboť jeho oponentům šlo o obrácení země z cesty za demokracií (sic !!). To už ale popsal dříve E. Tabery. Tady to je.
http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?c=A080217_184000_domaci_klu
Dobrou noc.
09. 12. 2010 | 23:43

mb napsal(a):

to je ono ... proti všemu co se tady odehrálo od 17 listopadu 89 ( klaus si nevidí do ust ... sily listopadu 89 ho vynesli nahoru ale revoluce pozrala sve deti ... u nas ( nastesti / nanestesti v soft podobě ))

dekuju za odkaz a dobrou ....
09. 12. 2010 | 23:53

Pepa Řepa napsal(a):

Embéčko, klid.
Když se rozohníte píšete jako my, řepy a bigbeetpepy.

"sily listopadu 89 ho vynesli"

Chce to hlídat si otáčkoměr.
10. 12. 2010 | 07:53

Ara napsal(a):

JF:

"'Pravda Páně vítězí' - jde o pána Ježíše nebo pána Boha?"

Podle tradiční křesťanské věrouky jsou Bůh-Otec (tj. Hospodin, Stvořitel) a Bůh-Syn (tj. Ježíš Kristus) dvě podoby/osoby téže podstaty, tj. dvě ze tří integrálních částí ("osob") "trojjediného" Boha.
//-> "křesťanský Bůh" = Bůh-Otec, Bůh-Syn, Bůh-Duch Svatý//
Tudíž je taková otázka v tomto případě irelevantní, pod zástupným jménem "Páně" bys měl vidět právě onoho "Trojjediného".
Ale chceš-li si představit jen jednu konkrétní "Boží osobu", tak klidně, je to pouze na tobě.
:-)
10. 12. 2010 | 12:29

Ara napsal(a):

Likeke:

"Pravdoláskař, je pro mě synonymum pro člověka, který nic neumí a do všeho kecá. A k nim Vás, pane Urbane, zatím, neřadím."

Ok. Zjevně k nim však neřadíte ani zmiňovaného VK. Třebaže zvláště o něm se zhusta povídá (a to i mezi "lidem obecným"), že jaksi "nic pořádně neumí, ale zato do všeho kecá". ;)
10. 12. 2010 | 12:49

Ara napsal(a):

Belenus:
"...ti kluci lžinenávistnický, jsou to levičáci, pravičáci, fašisti, nebo fanatičtí křesťané (existují vůbec nějací jiní, než fanatičtí křesťané?)?"

Neměla by být taková otázka směrována spíše na některé zdejší diskutující, z jejichž zdejších diskusních vstupů se nějaká konkrétnější pozičně politická identifikace rovněž dost dobře vyčíst nedá? ;)
10. 12. 2010 | 13:02

Pocestny napsal(a):

S.Š.
Děkuji nadvakrát...-)
Jednak za příspěvek, který má svou hloubku a také za názor.
Je dobré tu číst cokoliv, co není postižené tím českým kňouralstvím a alibismem.

Jak je vidět, příliš jsem se nemýlil v reakcích na Urbana.
Paní Sylvo, dovolím si poznamenat, že VH je cejch, který si do hlav vypalují nejen vlajkonoši Světového Trabantismu a Národního Prosectví, kotelníci všech našich "klasických partají" tu stojí novou Národní Frontu na plivavec.
Kdokoliv se o něj v dobrém otře, je okamžitě oflastrován etiketou, o které píšete.
VH za to osobně nemůže, kdyby tam seděl Tigrid nebo Medek, bylo by to to samé.

Je to o odlišnosti, o touze této chasy být homogenně průměrnou všemi atributy, bohatstvím, myšlenkou, vírou, osudem i původem.
Ono totiž vždy platilo, že už to "mluvení o Havlovi" spojovalo vše nespojitelné a dokazovalo, jak povrchní jsou ty názorové "zákopy" mezi "ideologiemi".

Havel byl pojmenovaným protestem, když to vezmu od kořene, byl to jen takový Bono Vox tehdejší doby, chlapík, který se veřejně ozval proti persekuci mániček. To byla Charta 77.
Dnes je to to, co z toho udělali ti okolo.
"Neúspěšný pokus o nový režim"??
Ale kulové, ve chvíli, kdy se VH z bran Ruzynské basy vypravil do dějin, nikdo netušil, co by jako mělo být po tom šťastném konci pohádky o pádu bolševika.
On bolševik tu přece nedržel za kšandy žádnou jinou než ryze českou armádu lampasáků, fízlů a milicionářů. A proti nikomu jinému ten Velvet nebyl.
A také pro nic jiného.

Pravdy a Lásky se bojí zejména ti, kdo se bojí jí žít. Ono je jednodušší v klidu žít a zemřít pro svou životní lež.

Ti pak čekají, že se tu někdo za ně převtělí v Ježíše a naechá se zprvu adorovat, potom zaměstnat a nakonec ukřižovat na tom všem, co odevzdáváme svým vládcům, aby to zařídili za nás.

U kolébky novočeského národa Edoduchých brkoslavů stály tyto sudičky:
Nesoudnost
Bázeň
Licoměrnost
Lež
Hamižnost
a tyto věci nosíme v srdci, i když píšeme o lásce po hajzlících a o pravdě po fanglích.
Jsme "kultura", která se okopírovala od sousední, ale nějak se zapomnělo, proč....
Ale, je to přeci jasné.... abychom byli...
Tak tedy jsme, nikdo neví proč, k čemu a jak, ale to přece nevadí, v tom se dá v klidu dožít.
Zbývá otázka - proč tak nervosně na ta slova reagujeme, když přitom dokážeme v klidu vegetovat ve svých lžích a nenávistech...???
10. 12. 2010 | 13:22

Ara napsal(a):

myšák:
"...slyšel jsem Vás /J.Urbana/ asi před dvěmi lety v tv debatě a většího demagoga aby pohledal..."

Já to neslyšel (tv dosud nemám), může však být. Nicméně je snad i jeho životní paradigma "Ve chvíli, kdy mne chválí mocní, dělám někde chybu. Dokud jsem zvědavý, žiji." jen pouhou "demagogickou frází"? :-?
Pak ovšem jen víc a houšť právě takových "demagogických hesel", postojů a předsevzetí. :-)
10. 12. 2010 | 13:23

Pocestny napsal(a):

embé
VK je důležitý jen pro toho, kdo Klause k životu potřebuje.
Součástí jistého spolku byli Kramář a TGM. Dnes už víme, řečený Kramář byl politikem Masarykovy epochy, nikoliv naopak.
Proto se jen na základě již dokonaného klidně odvážím skromné předpovědi, že ať je to nyní jakkoliv, generace s se stejným odstupem od nynějška budou Klause hodnotit jako nejnadanějšího ováda doby Havlovy.
Klausovo druhé presidentství se chýlí ke konci a jednoznačně se vidí, že Havel dokázal "aspoň" to, po čem tu všichni místní žvanilové tehdá volali, tedy, jsme v jedné Evropě a v jednom paktu, jsme bez nepřátel za hranicí a už na tom nejsme hůře, než půlka světa "za plotem". Sdílíme dějiny se zbytkem kontinentu, to vše bylo před dvaceti lety slibem, dnes je to realita.
To, že se mnohým už zase zdá o jiném, je nepodstatné.
Člověk se od opice liší právě tím, že dokáže myslet a konat v delším plánu než je okamžik "dnes".
Klaus neudělal pro tuhle zem vůbec nic. Zato lze sestavit dlouhý seznam jeho osobních cílů, ke kterým zneužil erární titulaturu, kterou mu stát propůjčil.

Oba se už zapsali, první jako "nešikovný snílek", druhý jako mazaný darebák.
"Národ Marod" má svého hrdinu, toho, kdo je mu "mentálně blíže".
Vox Populi Vox Dei.
Pax Vobiscum
10. 12. 2010 | 13:41

Ara napsal(a):

Colt:
"A protože byl V.Havel slabým, dostal se k veslu V.Klaus - chytrý,bezohledný, bezcharakterní populista."

Až na pár detailů vcelku výstižná charakteristika doby a jejích hlavních protagonistů, zvláště ona výše uvedená věta.
10. 12. 2010 | 14:08

mb napsal(a):

pepa repa sory za gramatiku ...

cestar ... njn ... uvidíme / uvidí se ...
10. 12. 2010 | 14:19

Ara napsal(a):

anti politik:
"P. Urban nerozumí české duši..."

A zdá se, že jí tak moc nerozumí ani antipolitik. ;-)
Ironickou nálepku "pravdoláskaři" nedostali "havlovci" od řadových občanů, ale od lidí, kteří svůj osud v české vrcholné politice a velkém byznysu spojili s osobou Václava Klause!
Pravda, mnozí řadoví zklamaní občané, zvláště ti frustrovaní a s oním značně křivolakým polistopadovým tuzemským vývojem opravdu hodně nespokojení lidé, to "pravdoláskové" klišé následně přijali za své.

Ps. Jinak ale s uvedeným hodnocením vcelku souhlas.
10. 12. 2010 | 14:35

Ara napsal(a):

Admirál, "mud..":

Dotaz. Z jaké pozice vlastně ten článek hodnotíte? Z pozice radikální levice (KSČM), či z pozice radikální konzervativní pravice (ODS, TOP09)?
10. 12. 2010 | 14:44

JF napsal(a):

Sylva Šauerová: předem díky moc za reakci.

Vlastně navážu na téma, které jsem nakousl pro pocestného ohledně zkušeností z této internetové diskuze. Ohledně toho si myslím jste i vlastně sama reagovala. (až na první větu ;-)

V této diskuzi jsem od předvolební doby do parlamentu a z období nepodpisu ;-) LS panem prezidentem. Byl tam příspěvek od pana Žáka Václava. (ale to není důležité) Důležité je že jsem Vás tam zaznamenal, ohodnotil si a doposud se nespletl. ;-) Stejné je to u pocestného a Josefa K. (omlouvám se ostatním nickům), Zde konkrétně si cením svého dobrého výběru.

Zdejší obsah příspěvek pro pocestného byla má "kořist" z těchto diskuzí. Něco z něj však bylo smazáno a sic - po dalším příspěvku pana pocestného o "nesvornosti", s kterým opět naprosto souhlasím, - doplním - "Nejmenované nejmenuji a Vás zdravím". A proč jsem vůbec ten příspěvek psal a proč kus smazal? Protože jsem souhlasil s jeho předchozím vstupem (lobotomické reakce a křeče některých diskutujících - o těch píšete i Vy), ale asi bych ho nepsal a ani nikdy neřekl pokud by nebyl reakcí na něco konkrétního. Pan pocestný dopředu dal předzvěst lobotomických příspěvků. A to si myslím, že nemůže být přínosem ani na lobotomickém oddělení ;-))).

Nelze předem někoho označkovat, předem zamořit diskuzi. Nadávky beru zpětně, ale né dopředu, to je právě to co kritizujeme - tu schématičnost a nalajnování si budoucnosti. To nálepkování dopředu.

Prakticky, žijeme v nějaké době a více či méně, můžeme a nemusíme s ní být spokojeni. Ale co by jsme neměli tuto nespokojenost ventilovat na budoucnost. Ale vím nikdo nejsme opravdu dokonalí ;-) Takže i já sorry za svou pedantskost. (možná i toto je téma co umožňuje internetová diskuze )

zdravím a pěkný večer všem
11. 12. 2010 | 00:06

JF napsal(a):

Ara: dík za reakci a vysvětlení.

Ježíše vídím osobně však jako člověka, což bylo jeho poselství. Přímý vztah člověka a boha. Srovnejme s faraonskými dobami (král=bůh)

Ježíš je opravdu cesta k přístupu ke světu. Vezměmě si jen jeho vztah k prostým lidem a k moci. On dává lidem tu vnitřní sílu. Vládnoucí vrstvu jako takovou toleruje (co je toho tomu, co je toho tomu) a právě tou svou silou si myslím , že naopak tu vládnocí třídu přitahuje k tomu lidu. Kdo vydal Ježíše pilátovi - právě ta vládnoucí třída (loutková místní vláda Římanů).

ještě jednou díky
11. 12. 2010 | 00:20

JF napsal(a):

Sylva Šauerová: ještě k politice jestli se to dá tak v ČR nazývat

"pravdoláskaři" ;-) Vidím to na českou vlastnost matení tělem. oni ti používači toho termínu tím neříkají, že by s tím nesouhlasili, oni tím maskují jen svou nadřazenost jako vlastníků této myšlenky. Jako by jím jí někdo mohl vzít, jakoby neměla patřit i ostatním, jakoby jsme ji nemohli sdílet společně. Agresivní mocichtivé nadřazování se nad normální lidi žijícími v pravdě a lásce.

Ale on to bude problém sociální - ta vládnoucí vrstva za 400 let Rakouska a odrakouštění 1/3 obyvatel RČS, ta vrstva buržoazie a období budování nového státu, ta vrsva přirozené inteligence a fašismus, ta vrstva obyvatel Čech v počtu 1/3 a 2/3 vlivu a vyhnání, ta vrstva západních vojáků a východní front, ta konečná vláda pracujícího lidu a emigrace, ta vrstva vesnického sedláckého stavu a kolektivizace, jaro 1968 a normalizace, emigrace vnější a vnitřní, listopad 1989 ... to byl bolševismus - od roku 1918 do roku 1989 - 71 let! A přesto musíme stavět na tom dobrém z těchto 71 let - ano je to prosívání písku, a po 20 letech investice důvěry, kdy jsme nevěděli co to důvěra a investice jsou, jsme "pravdoláskaři" a "lžinenávistníci".

Teď je to hodně na nás na "pravdoláskařích" a "lžinenávistnících". Nikdo jiný tu nezůstal. Ano je to blbý, ale takový to je.

Navazujeme na své předchůdce. nebo si vysněme opět zářnou budoucnost. Vyberme si. Máme svobodu.
11. 12. 2010 | 01:01

JF napsal(a):

k tématu: z "Pravda Páně vítězí" vzniklo "Pravda vítězí" za 1.republiky při odluce od Říma.

Čas sjednocování a čas dělení. Nemohlo by nás nejprve něco sjednocovat a pak teprve něco rozdělovat?
11. 12. 2010 | 01:15

JF napsal(a):

oprava: (omlouvám se ostatním nickům - seznam by byl mnohem delší), Zde konkrétně v tomto příspěvku si cením svého dobrého výběru např. u těchto nicků.

Při zdvořilostech se nevyplácí spěchat.

díky všem, dobrou
11. 12. 2010 | 02:07

pavel2 napsal(a):

...tak jsou to lzinenavistnici co se opovazuji kritizovat,pouzivat shazovacny ton,ignorovat fakta,osobne napadat /povazte// a vytvaret myty/ s.Havla skromneho to intelektuala a chtiveho vseho od chlastu az po ... kteremu MOC chutnala MOC az se opravdu lisal s laskou do s. Bushe a dal mu vse co mohl/a hlavne co nebylo jeho vcetne velke casti republiky jako kolonii a zbytek dodal tradicnim hyenam Britskym a Francouzskym a Nemeckym...a co vse nasliboval nam...neni zde dost mista na ty zvasty .....vymenil take soudruhy imperialisty z vychodu za zapadni..ted uz zbyly jen dluhy a chamtivci napodobujici pravdolaskovce v rozkradani vseho i toho co je pribito.....
13. 12. 2010 | 04:56

Jona657 napsal(a):

Mein Name Jona..
sexspiele online

[url=http://www.sexyspiele.net/view/97/Hentairella-3.htm ]hentai sex games [/url] [url=http://www.sexyspiele.net/view/99/Inseminator-Cartoon.htm ]free sexgames [/url]
furry hentai sex game !

Bis den
Jona
05. 04. 2011 | 19:13

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy