Asi vás zklamu. Nečekejte žádný historický exkurs o službě žen od novozákonního času dodnes: od role diakonické prvních křesťanek přes mariánské téma (mé oblíbené), ženské církevní řády, nedůstojné diskuse o rovnoprávnosti a rovnocennosti, spory o přirozený zákon a přirozené právo až po biskupský úřad s ženou. Zvolila jsem nenápadnější, ale důležitý úhel pohledu.
Reklama je v novém „náboženství“ – médiích – jakýmsi naruby obráceným zpovědním zrcadlem: máš = žiješ, nemáš = nežiješ. Tohle reklamní zrcadlo jistě znáte z TV: Děti mají sbírat účtenky z obchodů. Čím víc jich nasbírají a nejdelšího hada z nich slepí, zvítězí a cenu vyhrají… Místo aby sbíraly známky nebo aspoň céčka (kde jsou ty časy), páchají děti hon na rodiče. Nakupujte a hromaďte účty, čím víc, tím lépe. Čím větší spotřeba, tím lépe pro byznys, banky i stát. Mají co přihospodařovat.