Pryč s vánoční levicovou propagandou!

28. 12. 2011 | 20:29
Přečteno 5095 krát
O vánočních svátcích jsem trochu pokašlával. Svátky přišly včas, abych doléčil nějaký drobný neduh, který se pokusil potrápit mé větší duhy. Rozplácnut na gauči sledoval jsem tudíž nabídku programů televizních stanic veřejných i soukromých, ba i pořady ze záznamů. Vzhledem k tomu, že o Vánocích politici mlčí, vypustil jsem své povinné zpravodajské pořady, a čekal jsem tedy, že spočinu v kruhu rodinném v klidu, míru a přiměřeném obžerství.

Přijímal jsem tak plnými doušky onu kulturu vpravdě lidovou, šířenou našim šťastným dětem, zejména pak v pohádkovém duchu. Léta jsem takovou příležitost neměl. Tak jsem koukal a koukal. No spíš zíral. Vánoční pořady by přece měly dětem ukázat klady naší moderní tržní společnosti. Namísto toho vánoční pořady zasévají nejistotu, svár, závist a nedůvěru k bohatým lidem, kteří se dnem a nocí plahočí, aby zabezpečili naše šťastné životy.

Například v hlavním vánočním pořadu dostane princeznu loutkářský komediant, zatímco vznešený princ je vylíčen jako ulhaný budižkničemu, skládající leda podřadné songy. Král s královnou jsou neschopní pitomci. Pimprlákovi k princezničce pomůže navíc nikoli vlastní přičinění, ale vysloužilá Popelka, dnes malostranská čarodějnice. Jaký to hloupý vzor pro demokratickou mládež! Že se nemusí učit, tvrdě pracovat? Že snad na draka stačí pár populistických hesel? Že se má spoléhat na čarodějnice?

Ani v další klíčové pohádce nebyla situace nijak lepší: Král s královnou dlabou na vládu, jezdí si po světě a královští rádcové zatím kradou jako straky. Situaci zachraňují chudý loupežník a dcera loupežnice. Pravda, je zde alespoň zmoudřelý mladý princ, ale položme si otázku, jak dlouho mu to asi vydrží? Celkově tento pořad natočený za státní peníze veřejnou televizí rozhodně nepodporuje víru mládeže ve státní zřízení, justici a tržní společnost.

O mnoho lepší ale nejsou ani takzvaně tradiční vánoční obyčeje. K čemu ve skutečnosti nabádají vánoční koledy? K tomu, aby pracovití lidé rozdávali flákačům svůj poctivě nabytý majetek. To je vzorec chování, který nás opravdu daleko nezavede… A co se děje v křesťanských kostelích? Jsou doslova přecpány ideologií toho židovského levicového extrémisty Ježíše. Fuj.

Vánoce v tomto stylu jsou dětem nebezpečnější než zápalky a heroin. Televizní rada by měla neprodleně prosadit, aby se nadále dávaly jen příběhy o tom, jak vláda dobře funguje, soudy soudí včas a spravedlivě, úředníci nekradou a rozumí své práci. To jsou přece pohádky, jaké skutečně potřebujeme!

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Karel napsal(a):

Kdy začne ČSSD v parlamentu ČR prosazovat úpravu legislativy gangsterských exekucí v ČR?

Vždyť to vypadá, že organizovaný zločin ovládá politickou scénu a pomocí legislativních zmetků rabuje majetek občanů ČR\?
28. 12. 2011 | 20:37

Karel napsal(a):

Mě nezajímají Vaše frky na variace špatné vlády, jakože nám vládné neskutečná lidská chátra.

Ale KDY VY, TZV. OPOZICE začnete činit proti Podkonickému a spol. Vy jste lupičům pomohli prosadit zákonné paskvily, které umožňuji ničit životy občanů ČR na základě skutečných i smyšlených malých přestupků?
28. 12. 2011 | 20:40

Miroslav Pivoda napsal(a):

Jiří Havel: "... pohádky, jaké skutečně potřebujeme!"

Jedna taková pohádka se v TV ale skutečně konala - a to už v předvánočním čase. Václav Klaus tam tehdy veřejně uznal životní zásluhy a duchovní koncepci Václava Havla.
28. 12. 2011 | 20:48

Maximus napsal(a):

Náš europoslanec, všeználek a ten co má hlavu velkou jako ředitel zeměkoule. Jeho praxe je doslova pěkná pohádka o chytrém Honzovi, pardon Jirkovi jak ....

1998 Pracovní praxe: - poradce Pavla Mertlíka (vicepremiér, později ministr financí - vláda M. Zemana)
1998 Podílí se na vytvoření ekonomického programu pro obnovení hospodářského růstu.
1999 - 2000 Česká spořitelna a.s. - člen dozorčí rady
1999 - 2001 Fond národního majetku České republiky > Výkonný výbor - statutární orgán
1999 - 2000 - 1. místopředseda
2000 - 2001 - předseda

1999 - 2001 PARAMO, a.s. - člen představenstva

2000 - 2001 Komerční banka, a.s. - člen dozorčí rady

2000 - 2001 Fakultní nemocnice v Motole > Výkonný výbor -předseda (Podle svých slov rezignoval, neboť vláda zvolila jiný způsob privatizace než jím a P. Mertlíkem navrhovaný.)
2000 - 2001 Telefónica Czech Republic, a.s. - člen dozorčí rady
2000 - 2002 UNIPETROL, a.s. - člen dozorčí rady

2002 Zvažován ministrem financí B.Sobotkou jako potenciální kandidát na člena Komise pro cenné papíry.
2002 - 2004 Česká společnost ekonomická, o.s. - viceprezident

2003 - 2005 Ministerstvo financí ČR - poradce ministra

2004 AERO Vodochody a.s. - člen dozorčí rady
(dříve AERO Vodochody a.s., Ltd.-anglicky, A.G.-německy, s.a.-francousky, a.o.-rusky)
2004 Zvažován předsedou vlády S. Grossem jako potenciální kandidát na člena Bankovní rady České národní banky.
2004 - 2005 UNIPETROL, a.s. - člen představenstva

2005 - 2006 ČEZ, a. s. - předseda dozorčí rady

2005 - 2006 Vláda České republiky - poradce
pro hospodářskou oblast; předseda vlády Jiří Paroubek
2006 Vláda České republiky - místopředseda
pro ekonomiku
2006 -> Cíl, akciová společnost v Praze - místopředseda představenstva
(dříve "Cíl, akciová společnost v Praze"; "Ziel" Aktiengesellschaft in Prag; "Cíl, akciová společnost v Praze")
2008 -> Vysoká škola ekonomická v Praze - člen správní rady

2009 -> Evropský parlament (2009 - 2014) - poslanec
2009 -> Delegace ve Smíšeném parlamentním výboru EU-Bývalá jugoslávská republika Makedonie - místopředseda

2009 -> Rozpočtový výbor - člen
2009 ->

Tento pán už musí mít z těch míst na různých předsednictvech, představenstvech, dozorčích radách atd. doslova zadek prošoupanej více než pavián ze ZOO v Praze! Tenhle pán má rád lidi a zejména ty chudé sociálně slabé vrstvy, že?
Tak teď jinou pohádku, třeba o Budulínkovi! (-:
28. 12. 2011 | 20:52

Targus napsal(a):

To Karel:

Berte to tak, že na dělný lid musí být přísnost, jinak začne lumpačit. Nekoupil sis jízdenku na socku - rup ho o dvě výplaty. Tak se na ně musí, na flákače a netáhla. Dobře jim tak. Kdyby jezdili Audinama, nemohli by dostat pokutu.

To Jiří Havel:

S katolíky je vůbec potřeba zatočit. Kupř. biskup Malý hlásá, že je nemravné, aby rozdíly v platech činily až stovky tisíc Kč měsíčně.
Takové nebezpečné kecy se mu musejí zatrhnout. Viděl bych to pro začátek na exkomunikaci z lůna církve, no a když to nepomůže, udělat ho na rožni. tak jako Husa. Neměl by s tím být problém, spousta našich politiků a kmotrů má dozajista ve Švajcu dobré známosti a nadstandardní vztahy. A když ne, oprášíme staré heslo, že každý má svou cenu. To by bylo, abychom k tomu barbecue nesehnali někde u Kostnice fleka.
28. 12. 2011 | 20:55

Novákovi napsal(a):

Krásné Vánoce, pane Havle, a šťastný Nový rok! Vaše blogy jsou skvělé a vždy jimi dokážete nadzvednout pravičáky. Jen houšť a větší kapky! Spolu s panem Pehem se nejlépe čtete.
PS: Méně Gandhiů a Maximů a více Havlů či Bělohradských
28. 12. 2011 | 21:04

stehno napsal(a):

Mocipání vžd byli a jsou stejní, tak se chudí utěšovali pohádkami, že dobro zvítězí nad zlem.¨Bohužel těmto zbožným přáním podlehla část populace v r. 1989.
Což takhle staré pohádky zakázat ( fuj, to by asi byla cenzura) a napsat nové, o Ministru, co zvyšoval dan+ a nafackoval hloupému Honzovi, O udatnéím Staníkovi a křitálovém království, apod
28. 12. 2011 | 21:06

Ládik!!! napsal(a):

Pane Havle,
přeji Vám do nového roku hodně zdraví a úspěchů. Myslím to upřímně.
28. 12. 2011 | 21:08

TNT napsal(a):

Ta pohádka o loupežníku Karabovi byla skvělá a trefná, jasná parodie na Nečasovu vládu - Florenc a Lorenc = Kalousek a Drábek (dokonce náznak homosexuálního vztahu), jediná cesta proti bezpráví je ozbrojený odpor lidu v čele s lidovým hrdinou (Robinem Hoodem či Karabou) - návod na to, jak nebýt ovcí - pohádku doporučuji a z těch, které byly natočeny po roce 1989, je nejlepší.....navíc ta sexy zrzečka v oděvu Zorra Mstitele, hmm...:)
28. 12. 2011 | 21:08

Alfa napsal(a):

Nedejte se otrávit placenými diskutéry (Ghándí a spol.) a pište.
Do nového roku hodně zdraví.
28. 12. 2011 | 21:13

Maximus napsal(a):

Novákovi
Já vím, Vy byste potřebovali tady jednotný názor jako v Severní Korei, že? Teď tam na povel všichni dělajů bů a bé! VBelký Kim pošel. Nic proti panu Havlovi jsem špatného neuvedl, pouze jen nastínil, jak je šikovný a snaživý kluk! To Vám vadí? Nechcete nám tady tvrdit, že ti napravo jsou zlí a ti nalevo jenom hodní....
Pěkný večer!
28. 12. 2011 | 21:15

Filuta napsal(a):

Havel na Hrad!!! Spolu s prof. Bělohradským či Kellerem byste byl ideálním levicovým kandidátem na Prezidenta!!! Kašlete na Švejnara, a podpořte raději Zemana na Hrad. V druhém kole už je to jedno, to klidně budu volit Švejnara či Fischera proti Přemyslu Sobotkovi, Němcové či Schwarzenbergovi
28. 12. 2011 | 21:16

Hasta siempre napsal(a):

Maxime
Dobrá práce.
28. 12. 2011 | 21:19

ifie napsal(a):

Nemůžete nám někdy napsati pohádku o tom, jak pan čistý staví na Floridě dům?
28. 12. 2011 | 21:29

ghándí napsal(a):

ifie,
byl jednou jeden ušatej kluk. jednu kapsu měl prázdou , druhou vysypanou. vyučil se koloťukem. a zustal by do smrti chudej, kdyby nestoupil k mladých sociálním demokratům. v politice uplatnil všechny sve zkušenosti z nádraží. šranky nahoru, šranky dolů. a protože byl pracovitej a chytrej, tak si vydělal poctivou prací 100 milionů.
28. 12. 2011 | 21:37

Sid napsal(a):

už je tady Gándhí, už je tady Gándhí:)))), modrá centrála v provozu
28. 12. 2011 | 21:41

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Pane Havle, s takovou ty volby nevyhrajete, pohádky nechte pohádkářům, kterých máme dostatek, lid čeká na jiné reky, kteří by byli schopni utnout nejen hlavy saně, ale troufli by si i na chobotnice. A na to vy nemáte, buďte rád, že máte teplé křeslo v europarlamentu a zbytečně nedrážděte. Vstanou jiní bojovníci, ale vy u toho být nemusíte, tohle bude úkol pro rafany.
28. 12. 2011 | 21:44

ghándí napsal(a):

sid,
ODS už nevolím.
28. 12. 2011 | 21:44

stehno napsal(a):

Modrá nebo Oranžová, to opravdu není z čeho vybírat, politickým špičkám více než o ideály šlo jen no koryta ( a už jsme zase u politických turistů typu občana Kalouska a abych nekřivdil ivedu i z opačného pólu občana Paroubka).
28. 12. 2011 | 21:46

Kritik napsal(a):

Nedivím se autorovi. Pokud se díval na TV, musel zákonitě zbl.., tedy zhloupnout. Přitom je TV tak úžasný vynález, že stačí pouze stisknout tlačítko a obraz i zvuk zmizí.

Jak jinak by autor mohl říci takovou hloupost o Ježíšovi? Vždyť Ježíš učil, že "kdo má, tomu bude přidáno a kdo nemá, tomu bude vzato i co má." Vždyť zarputilí levičáčtí extrémisté říkají pravý opak!
28. 12. 2011 | 22:11

delanay napsal(a):

1990-2000 žil tento národ v jakémsi transu-delíriu-jak rostou jak houby po dešti firmy.a.s.s.r.o..Málokoho zajímalo proč a čím rostou.Snaha se horečnatězaměstnat bez jakékoliv perspektivy růstu v kvalifikaci. 1998 vstoupila do hry sociální demokracie a začaly vzkvétat i úředníci.Poněkud zpoždění.Dnes už platy na horních příčkách ministerstev rozhodně nejsou pozadu za většinou podnikatelů.A mezi léty 2000-2010 narůstalo v lidech jiné vědomí,které existuje nyní v povědomí a diskusích jako téma "všichni kradli a kradou,chybí právní řád,dvacet let se nic nerozvíjelo ale rozdávaly se křesla a s nimi peníze buď do kapes ODS nebo ČSSD."
V posledních volbách voliči podnikli první útok po dvaceti létech na těch 12 křesel.Očividně zapreferovali trans-delírium prvního desetiletí nad zpomalením druhého desetiletí,nebrajíce ani v úvahu to,že v druhé dekádě již toho k bezpracné privatizaci nezbylo tak mnoho. Vyšachovali tedy levicovou ČSSD z vlády,ne z radnic. Ale vyšla z toho pouze trojkoaliční brzdička a přehazovačka dluhu všech.Co vymyslí voliči k volbám příštím? Kritický odstup 3/4 společnosti vůči průběhu těchto dvaceti let je ze všech stran zřejmý.Není zřejmá nová vize.Čím to zaměnit.Nepoctivost nahradit poctivostí se ozývá často.Jenže jak politicky definovat ve volbách poctivost,když se projeví až po volbách? Každý si potrpí na něco více,ale v zásadě takto pojímaná levice a pravice se shodly v natvoření neprůhledna,ziskoven,trablů obyčejů v čemkoliv,parametry ekonomiky jaksi pod laťkou,..
28. 12. 2011 | 22:13

Luděk napsal(a):

Pátral jsem na internetu po informacích o pohádce Obušku z pytle ven a narazil jsem na toto:
http://myego.cz/item/pohadkove-zvracenosti

Podle mě by to mělo být zaarchivováno historiky jako důkaz naprosté zvrácenosti doby a režimu.
28. 12. 2011 | 22:14

stehno napsal(a):

A což teprve Krakonoš - provokatér a sojka práskačka. V tzv. Krkonošských pohádkách už ve smyslu dnešní doby vítězí jen větší síla a moc.
28. 12. 2011 | 22:22

hasta siempre, commandante napsal(a):

Musel jsem přemýšlet, která levicová propaganda to asi pana eurobafuňáře tak nahrábla.
Asi to bude tahle:
http://www3.halonoviny.cz/articles/view/230457
28. 12. 2011 | 22:27

Karel Mueller napsal(a):

Pane Havel,

pohádky o hloupém králi a superzlodějích rádcích? Na to by se nás děti znechuceně zeptaly, co je na tom pohádkového?

Pohádky o moudrém králi, čestních rádcích, neúplatných úřednících a panstvu sloužícímu věrně svému lidu? Na to by nám děti sdělily, že jsou sice ještě naivní děti, ale až tak dalece s nimi mlátit o zem nemůžeme.

A tak je nejlepší onen starý dobrý Honza s drakem.
28. 12. 2011 | 23:01

decisions todiese napsal(a):

ahátě myslitel ...
28. 12. 2011 | 23:46

Líný černý pes napsal(a):

to autor :
Vzpoměla jsem si na Vás při konzumaci vánoční šunky ....
28. 12. 2011 | 23:48

mb napsal(a):

jestli to s tou levicovou propagandou pane Havle myslíte vážně, tak byste měl jít a veškerý svůj majetek rozdat chudým ...

ten židovský levicový extremista z vás jistě bude mít radost ...

šalom ...
28. 12. 2011 | 23:58

jirihavel napsal(a):

to: Líný černý pes

Vše nejlepší a kousek něčeho ještě lepšího v přicházejícím roce!

PS. Vaše šunka nepochybně předčí všechny pohádky i ideologie...
29. 12. 2011 | 00:06

tata napsal(a):

pane HAVEL

ON opakovany vtip už tak dobry není,a zase nejste spisovatel ale politik,ty první hřičky sem bral,byli vtipne ale všeho smirou,takže je načase se chopit zavažnych temat,třeba exkekucim a kšeftum snima a co proto děla ČSSD A TAKOVYCH TEMAT JE.

vratim se třeba ktomu kšeftovaní je to asi 3 dny kdy sem si řekl konečně naky soudce vteto zemi vykonavá svou funkci kčemu je určena........neschvalil amoralní poplatek.........a ten je plno protestu těchto nebojim se nazvat zloděju u ustavniho soudu zatim pry 10 bylo zamitnuto....no řekl sem si no konečně zde někdo uvažuje podle moralky a ne sucheho zakonu.

NO v dnešnim pravu pani soudkyně PJAJČIKOVA SICE POVAŽUJE za nešvar ale druhym dechem dodavá mi zato nemužem mi to musime posvětit i promlčené........jak je vidět připad toho Usteckeho soudce není to pravda jen použit ROZUM ,CIT A ODVAHU a odmitnout zaběhnuté......

TAKŽE pane HAVEL....CO JAKO ZODPOVĚDNY POLITIK se chopit takovychto temat a burcovat a řešit.....šaškovaní nechte umělcum nato sme VAS TAM NEZVOLILI........PŘEDEM děkuji za reakci
29. 12. 2011 | 00:37

Da.Rock napsal(a):

Souhlasím.
Je nezodpovědné, když veřejnoprávní (ale zhusta i komerční!) média indoktrinují veřejnost rádouměleckými díly, které haní schopnou a pracovitou část populace a opěvuje neschopnost a lenost.
Donebevolajícím příkladem jsou večerníčky zvané Krkonošské pohádky, kde pracovitý a schopný (jinak by přece nemohl být bohatý, že?) podnikatel a šlechtic je terčem zákeřných útoků svých zaměstnanců ve spojení s nadpřizozenými silami a jeho přirozená snaha dosáhnout podnikatelských úspěchů je těmito lidmi neustále torpédována a záměrně sabotována.
Dalším ostudným příkladem je pohádka Dařbuján a Pandrhola. Schopný podnikatel Pandrhola je zde ostouzen a líčen jako koncentrát těch nejhorších vlastností, zatímco neschopnému (nevzdělanému, tedy přinucenému manuálně pracovat) Dařbujánovi opět pomáhají nadpřirozené síly, aby tomuto úspěšnému občanovi škodil, v čemž mu ochotně pomáhají ostatní neschopní jedinci z blízkého okolí, motivováni jednoznačně závistí.
Vrcholem této levičácké propagandy je pak mnohokrát zfilmovaná povídka zakukleného bolševika Dickense Vánoční koleda.
Tento paskvil se nijak netají svojí tendencí manipulovat s všeobecným vnímáním dobra a morálky a podsouvá lidem jednoznačný názor, že pracovitost, cílevědomost a osobní snaha jsou vlastnosti negativní, za které je člověk potrestán.
Je to opravdu nechutné a musíme doufat, že těmto podvracečkým tendencím bude vbrzku odzvoněno a k lidem se budou dostávat výhradně umělecká díla velebící pracovitost, schopnost a úspěšnost a z nich pramenící bohatství a blahobyt.
29. 12. 2011 | 00:53

Gerd napsal(a):

Pane Havle,
u té první pohádky Micimutr jste přehlédl, že děti jsou nabádány, aby hned s první cizí osobou šly na opuštěnou půdu. Srdce pedofilů nad takovým mravním poselstvím šířeným ČT musela zaplesat. A tohle si také platím ze svých daní.
V druhé pohádce Tajemství staré bambitky jste přehlédl vymýšlení nových daní a průběh exekucí. Možná, protože se ČSSD na současných pravomocech udělených exekutorům také podílela. Kudla!
A už úplně Vám unikla pohádka třetí, Dešťová víla. Tam je mravní poselství jasné. Hlavní hrdinka všechny zachrání, přinese pro ně oběť a ostatní účastníci si její oběti ani nevšimnou, ani ji neocení. Tak svět odplácí.
Ale když vidím současné konání ČSSD, chce se mně zvolat s Karabou a jeho dcerou: "Kudla!Kudla!Kudla!".
29. 12. 2011 | 01:02

JK napsal(a):

Pane Havle,

nevím proč opakovaně, téměř systematicky se uchylujete k "humoru", sarkasmu, srandičkám, atd., počínaje hned Vaším profilem.

Od voleného zástupce Vašeho kalibru, zkušeností a postů, které zastáváte a které jste zastával, by člověk čekal něco víc, o dost víc, ne systematicky srandičky.

Politický systém a rozhodně ekonomický a finanční systém nefungují zdaleka ooptimálně, debatovat se dá, v jakém stupci krize jsou. A vy zde, opakovaně, plýtváte svým časem a časem čtenářů, z nichž mnozí jsou i daňovými poplatníky, takže Vás také tak ři onak dost platí.

Taže v Novém roce raději něco substativního?
29. 12. 2011 | 03:51

honolulu napsal(a):

Pane Maximus, (20:52)
za takovy profil osobnosti by jste nemohl pracovat u nasi FBI, ani jako uklizecka.
Chybi ty nejdulezitejsi policejni informace.
Kolik ma penez ?
Kde je drzi ?
Koho jebe, krome danovych poplatniku ?
Co ? Kde ? A kolik pije ?
(Pardon, v pripade, ze je to politik - chlasta) ?
On je zaprodanec Bruselu, proto tyto informace jsou dulezite
a je treba ho drzet v registraci jeste 25 let po jeho pohovoru se Sv. Petrem.
Pane Havel zdravi Vas honolulu, nepritel Bruselu.
29. 12. 2011 | 04:50

otokar napsal(a):

To se nám to sranduje, když nás lidi platí!
Havlíčku Havle, vzpamatujte se, zřekněte se nemravného platu a jděte pracovat, něco přece musíte umět?
Možná přijdete na rozumnější myšlénky.
Až to praskne, budete, zapřažen do žentouru, mlít obilí a za dobrý výkon večer dostanete placku.
Jste živým důkazem, že levicové názory ve Vašem pojetí jsou pouhým chucpe, poněvadž po nich zůstává pachuť jako po bramborovém salátu z Eurestu.
29. 12. 2011 | 05:05

Béda napsal(a):

Maxime,

dobrá práce. Ď..
29. 12. 2011 | 05:12

Saltzman napsal(a):

Oni prý jsou parazity ti, co pobírají sociální dávky. Ano, je hodně takových parazitů, ale dnes už je víc mezi nimi těch, kteří se na dávkách ocitli z ne vlastní vůle, ba proti ni. Krom těchto příjemců sociálních dávek je však v rámci republiky a nově i dosahujících až do EU, množství zvláště tučných parazitů. Jiří Havel je jedním z nich.

Parazitování na společnosti je oblíbené, ale nesnadné ho si zajistit. Kolik jen sociálně slabý musí vyvinout snahy, aby se domohl jakýchkoliv peněz ze společného. To však není nic proti tomu, kolik snahy musí vyvinout občan, aby se dostal ke skutečně bohatému stolu, nabízejícímu účastníkům hodokvasu přehršel všeho, co je třeba ku materiální spokojenosti. Jiří Havel měl snahu obrovskou a ač nepřinesl společnosti naprosto žádný užitek, přesto získal nesmírně.

Je obrovský rozdíl mezi sociálně slabým a poslancem EU parlamentu. Sociálně slabý právem sleduje s nadšením pohádku o tom, jak bohatý dostává od chudého na frak a dokonce nakonec v té pohádce vyhraje a bohatý prohrává. Sociálně velmi silný poslanec EU parlamentu si o Vánocích dáchne a z nudy napíše rejpavý článeček o pohádkách Českých. Ironicky to z něj dýchne a má to popudit proti nejen současné vládě, ale i proti těm bohatým. Že on je také bohatý a bohatých slouha, to zamlčuje. On by ten článeček pak nebyl ironický, ale hloupý, když by se v něm přiznal ku svému parazitování.

Možná se osudově pletu a pan Jiří Havel tvrdě pracuje a ve společnosti je to poznat, je to přínosné, tvrdí to korunu a euro, zvyšuje to vážnost České republiky a celkově je pan Jiří Havel poctivě pracující a každé euro si tvrdě odpracoval, že i ten poslední dělník od lopaty na něj může být hrd. Z žádného Jiřího Havla spisku se ale nelze dočíst o druhu námahy jím vyvinuté pro získání poctivého výdělku, kde odměna byla vyplacena za skutečně přínosnou a namáhavou práci.

Patrně by J.Havel měl psát více. Ale o své vlastní námaze pro společnost, která ho víc než dobře platí. Má velmi dobrou pozici, na které by mohl odvést hodně práce pro právě ony sociálně slabé, aby totiž nemuseli při pohádkách politiků jen snít o možnostech poctivých výdělků a trestání nepoctivých příjemců peněz společnosti. Aby nemuseli mrzáci snít při pohádce poslance EU parlamentu o tom, že i invalidní vozík jim společnost pořídí, přiměřenou práci zajistí a finančně jim pomohou a potrestají ty, kteří z financí pro mrzáky původně určených si vedou pohodlný život. Pohodlný život třeba v onom EU parlamentu na úkor sociálně slabých!
29. 12. 2011 | 07:05

Petr napsal(a):

Pane europoslanče,
jen jsem, při svém vzdělání, nepochopil, kam tak zařadit Vašeho přítele, křišťálového Standu, toho času úpícího mezi imperialisty na Floridě.

"Například v hlavním vánočním pořadu dostane princeznu loutkářský komediant, zatímco vznešený princ je vylíčen jako ulhaný budižkničemu, skládající leda podřadné songy. Král s královnou jsou neschopní pitomci. Pimprlákovi k princezničce pomůže navíc nikoli vlastní přičinění, ale vysloužilá Popelka, dnes malostranská čarodějnice. Jaký to hloupý vzor pro demokratickou mládež! Že se nemusí učit, tvrdě pracovat? Že snad na draka stačí pár populistických hesel? Že se má spoléhat na čarodějnice?"

Děkuji za odpověď a přeji příjemné svátky.
29. 12. 2011 | 07:55

vico napsal(a):

Jiří Havel : :-))Perfektně jsem se pobavil.

Stejně jsem se však pobavil diskuzí, zvláště některých jednoprogramových nicků, kteří na jakýkoliv příspěvek reagují jak čertíci vyskakující z prázdné krabičky od zápalek.

Pak se mi líbila zřejmě nechtěně humorná reakce Karla Muelera v 23:01.

"Nejlepší ze všeho je starý dobrý Honza s drakem"
29. 12. 2011 | 08:44

culter napsal(a):

pane Havel, velmi vtipné, s chutí jsem se zasmál. Přeji Vám vše nejlepší v novém roce a pište, pište dál.
29. 12. 2011 | 09:17

Někdo napsal(a):

Poddaní Půlnočního království očekávají příchod krále Miroslava, který by zatnul tipec třem proradným rádcům (ODS, TOP 09, VV).
Pane Havle, všechno dobré do roku 2012.
29. 12. 2011 | 09:17

Pepa napsal(a):

Nejvíc se mi líbila ta pohádka o tom, jak si tunel vyšel na procházku v trojúhelníku a přejely ho povidla. Rozhlas, Hajadán. L. Lipský to tenkrát komentoval tak, že se domnívá, že jsou to šifrované zprávy do zahraničí. Pohádky prostě u nás mají tradici.
29. 12. 2011 | 09:33

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Někdo
zaujalo mě rčení"zatnout někomu tipec". Vím, původně to má co do činění se slepicemi a ostatní drůbeží, ale netuším, o co jde. Moudří lidé, poučte městského člověka, budu vám zavázán.
I šaškové mají občas zájem o vážná témata.
29. 12. 2011 | 09:53

Jos napsal(a):

To Maximus,
že by jeho maximusální velebností cloumala závist?
A ke všemu ještě ti hoši nalevo si mezi roky 1998-2006 vedli sakra lépe než ti hoši zprava předtím i potom!
29. 12. 2011 | 10:04

jm09 napsal(a):

No uprimne s pohadkou o Loupezniku Karabovi jste trochu prekvapil, sem ani necekal ze se nekdo z CSSD zacne zasazovat za placeni desatku (mimochodem rovna a nizka dan). :-)
29. 12. 2011 | 10:09

TomášL napsal(a):

Dobrý den autore!

Taktéž nechápu, jak můžou dětičky učit ve škole dějepis! Takto nacionální předmět, když už se učí svou mateřskou řeč... To by měla EU zakázat, nemyslíte?
29. 12. 2011 | 10:10

Občan napsal(a):

Pane Havle,
já chápu, že při Vašem platu máte spoustu energie na ne zrovna třeskuté žerty a legrácky.
Nás "v podhradí" už ta sranda nějak přešla...
A Vaše partaj, pokud jsem se nepřekoukl, by měla být partají stojící na straně těch v podhradí. Zkuste se tedy projevovat tak, aby to alespoň VYPADALO, že to je pravda.
29. 12. 2011 | 10:12

neo napsal(a):

Dobrý den pane Havle, ono to bude taky tim, že komouši do pohádek a filmů velmi rádi pašovali tu jejich propagandu. Kdo by zapomněl na budovatelské písně v podání Wericha v Pekařově císaři? Nebo jak chudý poctivý zahradník zachrání pyšnou bohatou princeznu, kde uhlíř je šikanován královskými výběrčími?
Dařbuján a Pandrhola je přímo bolševickou pakárnou nacucán. Chudý Havíř s 13 dětmi a zlý bohatý sládek, který mu je nechce živit. Princ Jaroslav ve snaze zachránit Růženku povyšuje práci nad odvahu, Král Já první chodí málo mezi chudý lid a bere jim sůl, v pohádce Princové jsou na draka je také král, který mezi chudý lid nechodí a neví, že nemají práci a má jí jim dát...no mazec. Chudá Popelka a zlá bohatá macecha, co má statek lesy a mlejn.

Není nad to ovlivňovat lidi už od útlého věku. Vytvořit v nich přepoklad, že bohatý člověk je ten zlý a hloupý a chudý je ten hodný, skvělý, laskavý, chytrý... který jen nemá štěstí. Černobílost, to je to správné slovo a lidi jako Vy pane Havle pak mohou počítat ovečky s lístečkem u volební urny.

Jinak přeju vše nejlepší do nového roku a at se v hen tom Bruxellésu daří. A bacha ať z vás není tlustej a bohatej Pandrhola :-)
29. 12. 2011 | 10:48

Karel Mueller napsal(a):

Vico:

Ale chtěná :-).

Debata mi připoměla jistou kritiku jedné půvabné rudé pohádky, či spíše zrcadla, natočené před 50 lety.

Jmenovalo se to Muž z prvního století, šlo v podstatě o malého českého člověka, který se dostal do budoucnosti a tím i dokonalé komunistické společnosti. Toho človíčka sehrál se sobě vlastní, nezapomenutelnou gracií Miloš Kopecký.

Od ideových boovníků jsem četl zdrcující kritiky tohoto filmu, jedna kritika končila slovy, že na tomto filmu je nejperverznější právě to, že nepostrádá určitý půvab.

Na to se dá říct jen jedno: Bylo to jen zrcadlo ten film hoši. Stejné, jako jsou Swiftovi Hvajninimové odrážející obraz Jahuů. Pokud jste se tam našli, tak se s tím nedá nic dělat.

Panu Havlovi, Vám a nakonec i ostatním debatérů vše nejlepší v příštím roce.
29. 12. 2011 | 11:45

tata napsal(a):

Neo

A CO TAKLE četl Jste ANDRSONA?nebo pohadky z orientu,nebo ruzne baje,filmi,že by všichni komunisti,no jen ste dokazal svuj jednostrany pohled,vyte spiš to zobrazuje naplnění hesla že penize ničí charakter,ve jmenu a pro mamon bylo zpachano zločinu,zrad,křivostí,ono je nak už dany že když nic nemate o nic se nebojite.šetl jste třeba o zlate horečce .

JA VIM ty komunisti už byly od vzniku planety je to zlořad.

Ty moje svatá prostoto
29. 12. 2011 | 13:46

Sio napsal(a):

Pane Havle,
jelikož evidentně nejste chudý člověk, vzniká, jak jsem zjistil, u čtenářů často otázka, na kterou by asi bylo dobré odpovědět.
"Proč jsem levicový politik?"
Tedy do jedné úvahy by se to vejít mohlo.
29. 12. 2011 | 13:49

neo napsal(a):

tata:

copak vy nevíte, že když se pohádky točily, tak zde komunisté vládli a nutili tam ty propagandistické kecy dávat? To není o jednostranném pohledu, to je holá skutečnost.
29. 12. 2011 | 14:07

Jos napsal(a):

Tata,
šetřte dech.Neo jen ukázal, jak málo myslí svou vlastní hlavou a jak trapně a snadno je manipulovatelný. To co tu vykládá jsou jen žvásty vyprodukované a vypuštěné před lety do světa nenávistným B.Doležalem, E. Mandlerem a podobnými zakyslými individui v plátku Lidové noviny. Z toho čpí jen závist neúspěšných literátů a pseudointelektuálů.
29. 12. 2011 | 14:37

Maximus napsal(a):

Jos píše, že možná závidím?
Neuhodl jste, jsem na tom co se týče financí a majetku mnohem lépe než třeba průměrný Němec či Holanďan. Zkuste hádat znovu. Trochu Vám napovím, nemám rád politiky a křiváky a blafouny, co si pomohli a pomáhají k bohatství šplháním po hřbetech těch dole, co musí makat a držet zákryt!
29. 12. 2011 | 14:48

Dáša N. napsal(a):

A zatímco si pan Havel vychutnával pohádky a vánoční pohodu, jiní ve skrytu brousili kamenné sekyrky či bronzová napichovátka, ti pokročilejší lili olovo.
29. 12. 2011 | 15:09

Jos napsal(a):

To Maximus,
finance, majetek, pěkné. Ale zdraví ani štěstí si za ně nekoupíte. Dokonce ani spravedlnost, protože ta, pokud je na prodej, už žádnou spravedlností není. Ale jméno, sláva, vliv a moc, to je ta pravá mince pro kdekoho.
29. 12. 2011 | 15:19

ghándí napsal(a):

bylo nebylo za devatero horami a devatero řekami žil jeden plešatý kluk s rovnátkama. říkali mu sláveček. jednoho dne vstoupil do čssd. a protože neměl rád ve škole matematiku a nešla mu násobilka , tak ho udělali ministrem financí. slávečkovi se ve funkci moc líbilo, všem bral a sobě a blbejm dával. hlavně sobě. republika nakonec zbankrotovala, ale sláveček žil štastně až do smrti a nemusel pracovat.
29. 12. 2011 | 15:25

Maximus napsal(a):

Josi, ale o zdraví a štěstí jsme se přece nebavili? Koukám, že se na Vás začíná projevovat to, že neudržíte původní myšlenku, posléze to končí tím, že neudržíte moč!
Ale snad je to jen u Vás přechodné. (-:
29. 12. 2011 | 15:46

Šašek z Jiíhlavy napsal(a):

Tata Měl jsem v Lipníku nad Bečvou svérázného strýčka a ten měl v oblibě takovou prupovídku: Nedaleko Hradku žili tata s matku.Tata vzal lopatku, praščil matku po zadku a bylo po pořadku.
No řekněte, není to roztomilé?
29. 12. 2011 | 15:46

ghándíček napsal(a):

ghándí a jeho sláveček:-))))hochu,jseš s tím už s tím slávečkem divnej.Chováš se jako omítnutá milenka:-)))
29. 12. 2011 | 15:55

neo napsal(a):

Jos:

to asi těžko Josi. Lidové noviny jsem nikdy nečetl a neznám ani nenávistného Doležala ani Mandelra. To co jsem napsal pochází čistě ode mě a z žádného plátku.

Navíc pokud nesouhlasíte, tak to zkuste popřít, tedy to, že komunisti do těch pohádek cpali propagandu.
29. 12. 2011 | 15:58

zdenekb napsal(a):

neo:

Myslím, že zrovna Wericha nemusel k podobným motivům a textům ("všichni budeme mít vše dohromady") vůbec nutit. Stačí se podívat na předválečné filmy s Voskovcem, nebo naprosto dokonalý film U nás v Kocourkově (dodnes velmi aktuální politická satira)... řekl bych, že silné sociální cítění a smysl pro spravedlnost, to bylo tak nějak součástí jeho osobnosti. Což se samozřejmě mnohým nehodí, takže když se chce někdo přihlásit k Werichovi (a kdo by nechtěl), rozvážně zamumlá něco o tom, že některé jeho názory byly sice přes čáru, ale jinak to byl chytrej chlap. Paradoxně tak dokázal srát komunisty i antikomunisty.
29. 12. 2011 | 16:02

Jos napsal(a):

Maximus,
Co počít,moč dosud udržím bez problémů, ovšem vaše nápověda "Trochu Vám napovím, nemám rád politiky a křiváky a blafouny, co si pomohli a pomáhají k bohatství šplháním po hřbetech těch dole, co musí makat a držet zákryt!" mi vzhledem k tomu, co jsem od Havla četl a co něm vím z osobních zkušeností jaksi nesedí. Patřila by ke zcela jiným personám. A některé z nich sem i píší.
29. 12. 2011 | 16:16

Jos napsal(a):

Neo,
na to že, jak tvrdíš, Doležala neznáš, opakuješ jeho bláboly až dojemně přesně. Bacha na Copyright. Chlubíš se cizím peřím a ani o tom nevíš. Takhle vypadá dokonalý brainwashing.
29. 12. 2011 | 16:23

K.T. napsal(a):

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-pomahat-eu-ani-nahodou-dju-/p_zahranici.asp?c=A111228_171454_p_zahranici_wag
docente,
představovali jsme si EU jinak,
jako především hospodářskou unii, v jejímž rámci se bude jednodušeji obchodovat a žít- a ne tohle, co se z toho vyvinulo. Rozhodně bychom neměli v této politice pokračovat a zbavovat se posledních zbytků své suverenity / tedy máme- li jakou- to je otázka /.Měli bychom revidovat i t.zv. Lisabonskou smlouvu a pořádně si rozmyslet nové nesmysly, které chystá Evropská komise, než se zase k něčemu zavážeme.Ti lidé v Evropské komisi nebyli nikým voleni a nikomu se nemají povinnost zodpovídat za svá rozhodnutí, zato pravomoci mají fůru.
Celý ten Evropský podnik se řítí do nové totality.
29. 12. 2011 | 16:42

tata napsal(a):

neo

NEJDE oto že tam komunisti cpali,jak pak vysvětlite že co věk věkem stojí,vždy pohadky sou i v cizině kde komunisti nevladly vtom samem duchu ,to znamena dost často bohaty vtom negativnim světle,jen u VAS SE TO ZASADNĚ SPOJÍ S KOMUNISTAMA.

NO PROSTEMU VŠE PROSTÉ,A IDEOLOGOVI holt není pomoci,no holt i v pohadce najde třidniho nepřitele,co takle si uvědomit že ty pohadky byli napsany mnohdy za první republiky,no když chcete třepat rolničkama prosím,soudny člověk vy že měli nasvědomí hodně budovatelske filmi,serialy ale pohadky sou většinou otom jak chudak k bohatství přišel na celem světě,to nic s komunistama nema společneho,a jak vam napsal zdenekb,asi ste nikdy neslyšel nic s osvobozeneho divadla před valkou pak byste nemohl napsat něco takoveho o WERICHOVI...on zrovna komunisty nemusel taky většinou ho zakazovaly,zrovna tak ale ukazoval hloupost lidí IDEOLOGICKY založenych.
29. 12. 2011 | 17:14

neo napsal(a):

Jos:

je celkem pravděpodobné, že více lidí má podobné či stejné názory.
29. 12. 2011 | 17:15

neo napsal(a):

zdenekb:
neni řeč jen o Werichovi, ale o pohádkách natočených v éře komunismu a o propagandě v nich.
29. 12. 2011 | 17:16

neo napsal(a):

tata a další:

http://www.sociologickevecery.fsv.cuni.cz/prace/2010/Dlouha.pdf
29. 12. 2011 | 17:24

ifie napsal(a):

ifie pro Ghándího

Ono je to jedno zdali přijde mašinfíra nebo chemik, ten nechá ze státních zakázek zmizet , kolik jen chce, a my jen čučíme.
29. 12. 2011 | 17:27

tata napsal(a):

neo

asi takle další fanatik jako vy,proč teda je to i v jinych zemích v pohadkach,že si každy režim hají sve není nic neobvykleho,že točili serialy jako bavor a td je jasné,budovatelske filmi,že občas i do te pohadky naky horlivec něco vetknul,asi jako američane a jejich euforie,ale pohadky na celem světě vychazejí jak chudak přišel k bohatství,a jak bohatý a chamtivy ostrohal,četl Jste Andrsona,muslimske pohadky vždy ten scenař vychazi v boji dobra a zla,no a zlo je spojeno s bohatstvym a chamtivostí.........jen pomatenci to vysvětlují třidnim nepřitelem,budte si vtom kruhu dal ve sve zaslepenosti.

KDO použiva mozek takovou hloupost napsat nemuže,pohadky sou o zradě nenavisti a lakote,a těžko muže myt třeba uhliř majetek ,tak prostě chytrostí přelstí nakeho bohateho,a stane se kralem...........nojo no
29. 12. 2011 | 17:52

zdenekb napsal(a):

neo:

Ze staré známosti jsem ten odkaz poctivě přečtl skoro do konce...

Nepřipadá mi nijak objevné zjištění, že v pohádkách se objevují schematismy, a silné (přepjaté) polarizace Dobra a Zla. Že Dobro obvykle zastupují sympatičtí hrdinové a radostné barvy, Zlo potom barvy temné a odpor budící havěť. Že se dobový režim snažil vypadat jako ono Dobro i v pohádkách je jasné.

Ovšem z toho důkladného rozboru Pyšné princezny jsem nepochopil, co je vlastně na oslavě poctivé práce (v protikladu ke kořistnictví) tak špatného... navíc evidentně nejde o zobecnění - král Miroslav je rozený buržoust, ale chová se lidsky. Princezna Krasomila je vrchnostenská fiflena, ale přestane se chovat nadutě a je nakonec všeobecně přijatelná... naopak chudý švec si myslí, že nemusí makat a dostane výprask... ten třídní boj se mi v tom jaksi vytrácí.

Ale tvrzení, že Miroslav byl vlastně pokoutným zobrazením Stalina, to mě fakt pobavilo... stejně jako odhalení, že v době Vánoc jsme rozněžnělí, a propagandě podléháme snáz.
29. 12. 2011 | 18:09

neo napsal(a):

tata:

je rozdíl i mezi předlohou a následným zfilmováním. Dobro vítězí nad zlem, či chudák k bohatství přišle není totéž co propaganda vpravená do zfilmované verze
29. 12. 2011 | 18:27

neo napsal(a):

zdenekb:

víš, že král Miroslav vůbec neměl být původně za zahradníka?

http://instinkt.tyden.cz/rubriky/ostatni/serial/pysna-princezna_25198.html
29. 12. 2011 | 18:36

tata napsal(a):

myslim že to zdenekb podal lepe než ja kdo hleda vždy najde,zrovna tak by se to dalo podat a rozebrat s druhe strany a dokonce to komunisti i dělali že to sou buržoažní pohadky holt s prominutím blbost kvete v každem režimu,nejhorší je sražka s blbcem,když navic za každym rohem vidí třidniho nepřitele,on velky komunista ŠTĚTINA A NINÍ KOMUNISTBIJCE,něco podobneho autor toho članku,JE K SMICHU,KDYŽ MATE POTŘEBU SE PŘIDAT VAŠE VĚC.
29. 12. 2011 | 18:38

mb napsal(a):

a za koho měl původně být, neo ?
29. 12. 2011 | 19:36

Mac napsal(a):

no není ten snaživý tržní komsomolec neoušek k sežrání???
:-))))))))))
29. 12. 2011 | 19:36

neo napsal(a):

mb:

za krále. je to v tom článku.
29. 12. 2011 | 19:38

neo napsal(a):

Mac:

už jsem ti to psal několikrát. Urážej si těma komoušskejma výrazama tvojí mámu jeřábnici a fotříka z porcelánky.
29. 12. 2011 | 19:39

Mac napsal(a):

klídek, komsomolče, běž radši spočítat nějakej ten rejtínk, a netrap se s Králem Miroslavem. Představuj si, že je to chemický Kalous a hned ti bude líp :-)))

Neměly by se ty ohavné pohádky - propagátorky totality- začít pálit na hranici?

A pokud jde o mé rodiče, poněkud se mýlíš. Ale chápu, že pokud má někdo dělnickej původ jako ty, může z toho chytat lehkou frustraci :-))))
29. 12. 2011 | 19:55

Mac napsal(a):

jo, a král Miroslav měl být původně inkognito za krále....

kruciš, to je mi ale zápletka :-)))
29. 12. 2011 | 19:57

neo napsal(a):

Mac:
ne neměly se pálit. "My demokraté, knihy nepálíme"

jen uvádím fakta. Komunisté prostě museli pašovat propagandu i do klasických pohádek. Výše jsem uvedl i nějaké odkazy. Nehledej za tím nic špatného. české pohádky mám velmi rád.

A přečti si i ten 2 článek, abys věděl, jak měl být ten Miroslav inkognito. Pak se teprve vyjadřuj.
29. 12. 2011 | 20:07

Mac napsal(a):

neoušku

víš, mně je tak nějak šumafuk, za koho měl být král Miroslav, pro mě za mě třeba za Rumburaka.

Na studium takovejch infantilních krávovin se mi nedaří vyčleňovat časová kapacita. To přenechám pravicovým, silně pracovitým komsomolcům.

Hezký večer!
29. 12. 2011 | 20:12

neo napsal(a):

Mac,

hezký večer i tobě
29. 12. 2011 | 20:19

tata napsal(a):

PANOVÉ

fakt už nevym jestli se mam smat než brečet,že někdo dospělí se muže zabyvat takovou pitomostí jako drby ,těch je při každem natačení dost tak tam přidame trochu ideologie a lidi jako neo maj svatek,a zvěstuje nam že vlastně kral měl byt kralem a ne zahradnikem,no že by to bylo asi po pohadce no nic,vubec ho nezajima že ta pohadka měla smysl určitě vic jak dnešní potoky krve,protože kral miloslav byl moudry vladce,takže co ty komunisti vlastně chtěli narodu říct...........

NEO TO NAD KRKEM JE hlava,hlavu použiva bežny člověk na myšlení,takže když mi někdo něco chce namluvit tak otom přemyšlím,už minimalně vteto pohadce bych zapřemyšlel že je to divny,žadny oslavovaní dělnicke třidy ,i v dnešní době by ji každy rozumny člověk doporučil ovšem velikan NEO........TAM VIDÍ KOMUNISTICKOU PROPAGANDU...........PROBOHA JAK SOU ti modry soudruzi podobny těm co kritizují,jen bohate vyměnili za luzu
29. 12. 2011 | 20:41

neo napsal(a):

tata:

aha, takže drby... no co dodat. Nehodí se to tatovi do krámu, tak to prostě označí jako drb. To, že komanči překopali scénář tak, aby se jim to hodilo do ideologie, to nic... oni byli tvořiví a bez nich by pohádka neměla smysl:) Nejsem sám, kdo tam tu propagandu vidí.
29. 12. 2011 | 20:59

Luba napsal(a):

Ale pane docente!

Taková neznalost?!

Co král Miroslav?

Náš král dobře kraluje ...
https://www.youtube.com/watch?v=IgV9aMS54pM

Ševče, proč bys utíkal? Kdo by se tu zpívat bál? ...

"Televizní rada by měla neprodleně prosadit, aby se nadále dávaly jen příběhy o tom, jak vláda dobře funguje, soudy soudí včas a spravedlivě, úředníci nekradou a rozumí své práci. To jsou přece pohádky, jaké skutečně potřebujeme!"

Nuže,
vzhůru do Miroslavovy země!

"Král se rozhoduje, že se vydá do sousedního království "vysvobodit" pyšnou princeznu.

Při překročení hranic svého, tedy Miroslavova království do Půlnočního království se zcela mění obraz krajiny.
Ze vzkvétající země se na druhé straně stává nehostinná skalnatá pustina.

Těsně za hranicemi žije a pracuje švec, který si právě odskočil do Miroslavovy země zazpívat. Po králově dotazu na jeho neobvyklé počínání švec odpovídá, že v jejich zemi je zakázáno zpívat, protože to prý ruší od práce.

Miroslavovo rozhodnutí je zde možno chápat jako vědomý volní akt v protikladu k podlehnutí nutkání či "posedlosti" ...
Za povšimnutí také stojí, že princezna, kterou jde "vysvobodit" žije nikoli za devatero horami a řekami jako v jiných pohádkách, ale docela blízko - v sousedním království, tedy v blízkosti hranice vědomí, uvědomění si.

Miroslavova země představuje prototyp dokonalosti, archetyp řádu či celistvosti, zobrazovaný symbolicky ideální a spravedlivou společností.

Každý článek je nedílnou součástí vyššího organického celku, kde vše do sebe zapadá podobně jako ve velmi složitém mozaikovém obrazci. Pokud v něm bude chybět byť jen jediný kamínek, bude to působit velmi rušivě.

A jeden důležitý prvek chybí. Královna, která by zajistila přirozenou obnovu království.

Je tak možno říci, že Miroslavova země s jejím panovníkem představuje předobraz dokončené individuace, tj. Já (Selbst), kde Miroslav by pak odpovídal archetypu Moudrého starce.

Miroslavovo království je skutečně - jak je řečeno v jeho názvu "jeho" královstvím. Královstvím, kde Miroslav je skutečným vládcem.

Oproti tomu v Půlnočním království vládne temnota. Je místem, kde nevědomí dosahuje svého vrcholu. Jakožto nehostinná krajina představuje protipól vzkvétajícího Miroslavova království, jeho Stín.

Švec je někým na první pohled úplně obyčejným. Někým, kdo šije a podráží boty.
Avšak šít a podrážet boty není ze symbolického hlediska zdaleka něco tak obyčejného, jak by se na první pohled zdálo.
Boty představují něco základního, na čem stojíme a v čem chodíme, tedy naše postoje.

Švec může být chápán jako ta část osobnosti, která souvisí s našimi postoji a s pevností těchto postojů či zásad (podrážením bot), tedy potažmo s naší morálkou.

Švec, který se navenek podřizuje, avšak když ho nikdo nevidí, tak porušuje pravidla.

Narážka na pokryteckou morálku - jinak doma a jinak na veřejnosti. "Ševče, před nikým se neponižuj a nad nikým se nepovyšuj".

Povšimněme si, že švec je již druhá postava, která ukazuje na možný kontakt mezi vědomím a nevědomím, protože má přístup byť nestejný do obou zemí, na obě území, i když pouze v "příhraničí".

Píseň představuje nejosobnější hudební projev umožňující vyjádřit vlastní pocity, stavy; může být spojovacím článkem mezi vědomím a nevědomím, což ji může činit nebezpečnou pro vládu ega, jež se snaží zachovat status quo."

Zdroj:
http://evabohackovaave.blog.cz/rubrika/hlubinna-psychologie

Což o to ...
Králové by byli. Každý chce být "manažer".
Každý by jen žral manu.

Ale nemáme jedinýho pořádnýho ševce!
29. 12. 2011 | 21:28

tata napsal(a):

PANE NEO

MYSLIM ŽE VIC UŽ SE NESTRAPNUJTE,vyte mě nezajima co kdo povida ale co vidím,rozeberte pohadku proč by ji neměla vidět dnešní mladež,ve sve podstatě opomenme že každy ma možnost koukat na co chce,vyjmenujte co tam je komunisticky zhoubné,KDE TO PROPAGUJE komunismus,dejme tomu čim by negativně mohla pusobit,ja tam vidim jen prvky podle kterych by se měl chovat každy?

AŽ MI VYJMENUJETE co tam je ideologicky špatně prosím,jestli někdo propaguje že dobro zvitězí nad zlem,nebo moto potrestat pychu,nebo nad nikym se nepovyšuj před nikym neponižuj,zly byli potrestani včem spatřujete zlo?ŽE VAM TO NĚKDO PODA ,nebo že byl někdo něco pozměnil,tak hodnotím vysledek.

proboha nejdřiv sem to bral jak recesy ale vy tomu dokonce věřite,no pak už se nemužeme divit ničemu,vy ste dokonaly modry soudruh co nepouživa mozek,to už se neda pochopit
29. 12. 2011 | 22:29

tata napsal(a):

panové jen mi napada že pan HAVEL SI NEMOHL PŘAT nic vic jak takoveho nea,jenže už to není ani satira ale hořke zjištění,že skutečně někdo takovy je a věří tomu
29. 12. 2011 | 22:45

Gerd napsal(a):

neo, tata, zdenekb a další,
v pohádce Pyšná princezna ta propaganda režimu skutečně je. Pamatujete si na scénu, kde Krasomila se zahradníkem Miroslavem okopává kytičky? Tak jako úlitbu režimu tam zazní věta: "Musíš plevel vytrhávat i s kořínky, jinak vyraší znovu." Snad si vzpomenete na mostrprocesy 50. let, tam se ta věta též vyskytovala. A v pohádce byla důležitá, aby prošla schvalovací komisí.
30. 12. 2011 | 00:57

Dáša N. napsal(a):

Luba

Jak byste vysvětlil Miroslavovu snahu o polepšení pyšné princezny, potažmo snahu o uskutečnění sňatku s ní přesto, že dle jejích slov nebyl hoden jí ani střevíc zavázat?
Nejde zde o skrytou Miroslavovu mocichtivost - snahu ovládnout obě království, skrytou za "šlechetný" skutek?
30. 12. 2011 | 01:56

Dáša N. napsal(a):

Luba

Ještě snad pro doplnění, co ten sup, sedící na hraniční ceduli mezi oběma královstvími, je Miroslavův nebo sousedů?
30. 12. 2011 | 02:01

zdenekb napsal(a):

Gerd:

Já nijak nezpochybňuju, že schvalovací komise cpaly i do pohádek ideologii a upravovaly (víc nebo míň) scénáře. Jen mi to nimrání se v každičkém detailu, co důkazu bolševické propagandy připadá trochu praštěné. Ostatně, i na té větě o plevelu není nic zlého, přestože má tyto tragické souvislosti.
Zkrátka - vyznění toho filmu (jako třeba i Císařova pekaře) mi nijak závadné, a dětem škodlivé nepřipadá. (Ale možná jsem jen kvalitně zmanipulovaný...).

Dáša N.:

Miroslav si prostě chtěl dokázat, že ji sbalí... tomu nemůžete rozumět... ;o). Sup si podle mě odletěl zaskřehotat za hranice, a na ceduli odpočíval před zpáteční cestou.
30. 12. 2011 | 09:39

tata napsal(a):

GERD

DOUFAM že ironie,ničemu se už nedivím.

když už se najdou lidi jako neo a mužou souhlasit a vidět v krali MILOSLAVOVI STALINA

PANE Stejskal.....ZAJIMAVĚ NASTAVENO.......CHTĚL SEM DAT jen tu pasaš,o stalinovi.........odmitlo to...nechapu proč by 3 řadky byl spam?
30. 12. 2011 | 09:48

neo napsal(a):

zdenekb:

dík, snad i tata pochopí....

mně to taky nepřijde škodlivé, ty pohádky mám rád. A nenimral bych se, kdyby Havel nepřišel s tímto blogem a kdyby lidé jako tata nezpochybňovali fakta, tedy že režim scénáře upravoval.
30. 12. 2011 | 09:50

Luba napsal(a):

Dášo,
chtěl jsem spíš názorně předvést, jaké pohádkářství provozuje tzv. hlubinná psychologie :)

Koneckonců,
všechno je otázka interpretace.

V kterémkoli textu si najdete, co se vám hodí. Ať jste altruista nebo terorista.

Třeba:
Miroslavova země je spravována všeobecně oblíbeným osvíceným diktátorem.
Demokracie to tedy není. Nikde nevidíme politiky. Všichni makaj, až se z nich kouří. A ještě si k tomu zpívají. Podle všeobecného pracovního nasazení a nadšení to vypadá, že Miroslav ve své zemi zavedl principy participativní ekonomiky.

Co se týče Miroslavova vztahu ke Krasomile, nejde o šlechetnost či mocichtivost. Jde o prostou sexuchtivost. Šťavnatá kůstka se zálibou v modelingu a šlechtění je pro něj zajímavá též tím, že ho odmítá. A je muzikální.

Krasomile, dívce se skrytými masochistickými sklony, Miroslav imponuje tím, že si z ní dělá srandu, ač je pouhopouhý zahradník. Chce jím být ovládnuta a bičována, což jí poklonkující okolí dosud nemohlo nabídnout.

Její vlastní otec, postava slabá a nevýrazná, zakoušel stejné kratochvíle s Krasomilinou matkou - na věčnost odešlou královnou. Princezna byla počata v poloze jízdmo. Osedlaným, s udidlem v hubě, byl pantáta král.
Člověk by neřek, jak to v těch nejvyšších kruzích chodí ...

Mirek prohlédl, že Míla je dominantní jen zdánlivě. A že převýchova je možná.

A co se týče toho supa, ten byl Miroslavův.
Pláchl mu ze zookoutku, sekce Egypt. Symbolizoval tam starý, přežilý svět - a tak se mu tam už nelíbilo. Nasměroval si to do své domoviny, ve které je považován za obránce získaných privilegií a místa ve společenské hierarchii.
30. 12. 2011 | 10:23

Gerd napsal(a):

tato,
ta věta v pohádce být musela, šlo o úlitbu tehdejší době, a nešlo o ironii. Jinak by pohádka natočena nebyla. :-(

zdenekb,
chtěli jste důkaz, že pohádky jsou poplatné ideologii. V té době bylo polatné ideologii kdeco, tak politruci nevynechali ani pohádky. V každé pohádce muselo být něco, co cenzor mohl vyškrtnout a něco, čím jej scénárista pohladil po duši. Ale jde jen o krátkou scénu, která zanikne.
30. 12. 2011 | 10:24

zdenekb napsal(a):

Luba:

Tenhle scénář nabídněte nějaké xxx produkci... mohl by to být každovánoční trhák po dvaadvacáté hodině... :o).

Gerd:

To ano, ale trochu mi uniká smysl toho všeho. V době, kdy děti mohly být masírovány tak dvakrát do roka v kině. Žádné denodenní televizní vymývání hlaviček...!
Nejspíš domýšlivost režimu, bez praktického využití.
Leda by už tehdy režimní cenzoři tušili, že lepší pohádky sotvakdo natočí...
30. 12. 2011 | 10:39

Dáša N. napsal(a):

Luba

To, že je zahradník král, sice Krasomila neví, ale spíše tuší, že nebude jen tak někdo. Proč by týrala, při její marnivosti, prostého zahradníka tím, že jí má zavázat botku? To zavazování tkaniček od krále či jinak výše postavené osoby, třeba od manažera, jo, to už je jiná káva.

O té Miroslavově sexuchtivosti by mohlo svědčit to, že na rozdíl od krále z princezny se zlatou hvězdou, není obletován žádnými stíhačkami a žije si ve svém království jako kůl v plotě. Proč, o tom můžeme jen spekulovat. Co ale udělá dlouhodobá samota s psychikou u některých jedinců, kdoví.

Je tak proto možné, že se z Krasomily stala týraná manželka.
30. 12. 2011 | 11:42

Luba napsal(a):

Ovšem,
asi nejúspěšnějším vypravěčem pohádek byl soudruh Antonín Zápotocký.
Znáte tu, jak Ježíšek už dospěl?

"(...) Malý Ježíšek, ležící ve chlévě na slámě vedle volka a oslíka, to byl symbol starých Vánoc. Proč?

Měl připomínat pracujícím a bědným, že chudí patří do chléva.
Když se mohl ve chlévě narodit a bydlet Ježíšek, proč byste tam nemohli bydlet vy, proč by se tam nemohly rodit vaše děti? Tak mluvili k chudým a pracujícím bohatí a mocní.

Proto také v době kapitalistického panství, kdy bohatí vládli a chudí se dřeli, pracující namnoze ve chlévech bydleli, a jejich děti se tam rodily. Doby se ale změnily. Děti pracujících se již nerodí ve chlévech. Nastaly mnohé převraty.

I Ježíšek vyrostl a zestaral, narostly mu vousy a stává se z něho děda Mráz. Nechodí již nahý a otrhaný, je pěkně oblečený v beranici a v kožichu.

Nazí a otrhaní nechodí již dnes ani naši pracující a jejich děti.
Děda Mráz přijíždí k nám od východu a na cestu mu září také hvězdy - nejen jediná betlémská.

Celá řada rudých hvězd na našich šachtách, hutích, továrnách a stavbách. Tyto rudé hvězdy hlásají radostně, že vaši tatínkové a maminky splnili na svých pracovištích úkoly čtvrtého roku první Gottwaldovy pětiletky. (...)"

Zdroj:
http://www.moderni-dejiny.cz/clanek-projevy-byvalych-prezidentu-a-zapotocky-263/
30. 12. 2011 | 11:51

tata napsal(a):

GERD,NEO

tak zaprve NEO ja zpochybnuji hloupost lidí co se tim zabívaj,přesně třeba tu GERDOVU.......KOLIK LIDÍ SI SPOJILO tu větu stim vyznamem,že byli někteří komunisticky ideologove blbý tak mame byt blby my?PROBOHA NA CO MAME MOZEK,ONO TU HLOUPOST VIDÍ ZASE JEN HLUPAK,

nevym zaco děkujete zdenekb......ja nezpochybnuji že každy režim nalejva lidi komunisti nevyjimaje,promě je to v rovině drbu,drb se take zaklada na nečem ale nezajima mě nebot jako ditě sem vnimal dobro zlo a vnimam ho tam stale.

promě je duležite co ta pohadka vypovydá dnes,každy by se vašemu vykladu vysmal navic by ani dnešní dětsky divak nevěděl kdo to STALIN JE,AT tam naky hlupak vkladal co chtěl tak se mu to nepovedlo proto je hloupost co tady s GerdeM razite.
ideologie je to co si dnes pustím a je zřejme že to ma ten učel,asi jako že vam budu tvrdit že vyběrčí daní VTE POHADCE je KALOUSEK a někdo už tenkrat to znal.

ABY TO BYLA PRAVDA co tady tvrdite musel by každy povině dostat ten vyklad,vyděl sem hodně pohadek a vživotě mi nenapadlo to vnimat jak to zde naznačujete a otom je řeč.
30. 12. 2011 | 12:00

neo napsal(a):

tata:

no konečně, takže uznáváte, že tam cpali propagandu, děkuji.
30. 12. 2011 | 12:08

patriot napsal(a):

Eurokecal Havel:

Vy srandisto, podle dostupných zdrojů jste jen v tomto roce obral evropské daňové poplatníky zhruba o 200 000 eur (5 milionů korun) – viz např. http://www.fragmenty.cz/iz000132.html.

Jedná se o propagandu, pohádku nebo tvrdou realitu?

Čím byl Ježíš „levicový“ – copak okrádal své bližní jako vy?
30. 12. 2011 | 12:16

Luba napsal(a):

Dášo,
napsala jste: "... žije si ve svém království jako kůl v plotě. Proč, o tom můžeme jen spekulovat."

To je přece jasné. I král se musí vypracovat. Jinak by nemohl imponovat jediné vysněné princezně. Musel se všestranně vzdělávat.
Šerm, lov, zahradničení, zahraniční politika, dvoření, tanec, rétorika, hra na loutnu, šachy, jezdectví, mletí, plavání, ekonomie, ...
Nehledal přece další souložnici, ale rovnocennou partnerku.

Že byla Krasomila tak trochu masochistka přece neznamená, že Miroslav byl sadista.
Masochistky jsou více-méně všechny ženy. Viz záliba v rození dětí a v chůzi na vysokých podpatcích.

Ne, ne ...
Mirda podle mě nebyl domácím násilníkem. Jen po něm Míla občas chtěla, aby v sexu trochu přitvrdil. A v počtu porodů chtěla trumfnout Mařku Terezku. Neboť chtěla obohatit svět o další krásné a pyšné vzdělance.

P.S.:
Správně jste postřehla, že to zavazování střevíce bylo jasným sexuálním signálem.
Včetně koupele. Mokrá dívčí silueta a odhalený kotníček, toť první plamínky, jež rozhoří se v požár vášně :)
30. 12. 2011 | 12:18

Gerd napsal(a):

tato,
to, že je do pohádky věta o plevelu a kořínkách dopsána z ideologických důvodů, neodpářete. To, že si jí málokdo všimnul a spojil s tím významem, je také pravda. Ale v jednom rozhovoru se na to potomků autorů pohádky ptali, a ti potvrdili, že jejich rodiče tam inkriminovanou větu skutečně museli vložit z ideologických důvodů, aby mohli pohádku natočit.
Ostatně komunisté tehdy dělali více Potěmkinových vesnic pro oko. Nebylo důležité, že si toho mohl všimnout prostý lid. Byla určena pro politbyro a cenzory.
A že jste si jí nevšimnul? I to byl záměr autorů pohádky, aby nevyznívala mnoc rušivě.
30. 12. 2011 | 12:32

uno napsal(a):

Vážený pane Havle,
Vám a všem zdejším přispívatelům přeji dobrý rok 2012.
Ty pohádkové příběhy jsou naplněním sloganu že pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí. Nikde jinde tento slogan nenašel uplatnění.
Stejně žádné uplatnění nemají ani diskuse na tomto fóru, připomíná mě to diskuse na Fóru 2000.
Z toho důvodu mám potěšující zprávu pro Nejvyššího Dohližitele nad blogy, že již nebudu ničím přispívat do zdejší jalové diskuse, protože není smysluplná a nic neřeší. Tímto příspěvkem definitivně končím. In secula seculorum, amen! Váš Uno.
30. 12. 2011 | 13:08

den napsal(a):

Pěkný nový rok pane Havle.
A že nejste sám komu straší:

http://byznys.lidovky.cz/pohadky-jsou-plne-spatnych-ekonomickych-navyku-ft3-/moje-penize.asp?c=A111223_132838_moje-penize_nev

Mám ale pocit, že výše uvedené je myšleno vážně, včetně vědeckého bádání...
30. 12. 2011 | 13:17

tata napsal(a):

pane NEO

NIKDY SEM TO NESPOCHYBNOVAL,to jste si vydedukoval,ja mluvil o vysledku,a o hlupacich co si pod tim představují STALINA,NEBO PROCES 50 LETECH,jestli si to tam dal někdo byl hlupak,

GERD.......MĚ NEZAJIMA co dělali naky zblbla ale jak to mohlo pusobit a pusobí..........čistemu vše čisté,
VYTE NEMAM ZVRACENE MYŠLENÍ,a proto to tam nevidím,a věřím že to tam nevydělo dalších 98procent a to je ten fakt.
30. 12. 2011 | 13:44

zdenekb napsal(a):

Gerd:

Ale to je to, co mi vrtá hlavou. Co je to za propagandu, která nemá účinek: cílová skupina, děti, ji v té době - bez televize a internetu - konzumovala spíš výjimečně... jejich rodiče navíc mohli v zemi "kde zakázali psát a zakázali zpívat" spatřovat spíš ČSSR než Západ... pár dobře utajených náznaků o plevelu... že by to byla opravdu jen libůstka pro pár tajemníků?
30. 12. 2011 | 13:58

Gerd napsal(a):

zdenekb,
ano, to tam bylo skutečně jen pro velmi úzký okruh lidí, aby byli spokojeni, jak se i v pohádce třídně bojuje. Jinak by nedali prachy na to, aby ji natočili. Buďme rádi, že taková pohádka vůbec vznikla i přes drobnou vadu na kráse. Ostatně, doba se zase až tolik nemění. Dnes by bylo také nemyslitelné natočit film, který by kritizoval Václava Havla.
Původně jste se ale přeli, zda je pohádka Pyšná princezna poplatná ideologii nebo ne. Poplatná je, i když v nejmenší možné míře a díky tomu v ní ani vložené ideologické věty nezní nijak rušivě a málokdo si jich všimne.
30. 12. 2011 | 15:09

tata napsal(a):

zdenekb

to je to co se tady salodlouze mnohdy hloupě snažím napsat,ne že někomu vyvracím že to nedělali,dělali a mnohdy učině,a mnohdy učinkovala i namě v mladych letech,jenže tam opravdu oblibovaly a i dost učině,ovšem nechapu jak ktěm dedukcim došla autorka odkazu,,STALIN/MILOSLAV,, a hlavně že ji nato někdo muže přikyvovat

O TOM JE ŘEČ GERDE,ŽE ji tam tu větu někdo vložil je za a. hloupost/blbostr,za B. že si vubec mohl myslet že ji tak někdo bude chapat,za C.PROTOŽE SE NAPROSTO MINULA UČINKEM.nebot to ditě ani nemuže pochopit,tudiž na nic.

MAXIMALNĚ to mužem pojat jak ty minuly ideologove byli pitomci,ale v žadnem připadě nemužu brat za bernou minci odkaz nea a vyvod choreho mozku autorky skterym se ohaní NEO.....CHAPETE TEN ROZDIL OCO SE pokoušim..GERDE?

ŽE přes veškere kecy a snahy je postavit na pranyř nake ideologie..........nikdo nebo horko těžko někdo vytvoří něco lepšiho k vychově dětí,oto přece jde.......že je nebetečná blbost že ty pohadky tak sloužily,naopak i dnes se mohou davat za vzor.

JE MI JEDNO JESTLI JE TOČIL naky demagok........ale jejich vypovydajicí hodnota

GERDE.....vaš poslední přispěvek je šalamounsky ideologie tam je ale není nijak rušiva a malokdo si ji všimne........pane všimne si ji kdo ji tam chce hledat a otom je tady cela debata
30. 12. 2011 | 15:24

Mirda Kalous napsal(a):

to: zdenek b

Jak jste mohl napsat, že byl král Miroslav "rozený buržoust"? To Vás na VUMLu za ty leta nic nenaučili? Král Miroslav byl přeci rozený a dědičný FEUDÁL a jak se praví v Černých baronech, měl s dělnickou třídou buržovazii jako společného nepřítele! Myslete politicky člověče!
30. 12. 2011 | 15:26

zdenekb napsal(a):

Mirda Kalous:

Omlouvám se za nepřesnost, VUML mne už nezastihl...

tata, gerd:

Myslím, že bychom se nakonec vcelku shodli.
Díky za debatu a nashledanou v příštím roce...! :o).
30. 12. 2011 | 16:16

Gerd napsal(a):

tato,
ideologie si všimne ten, kdo zachytil informaci, že tam ideologie je. Kdyby to neřekl přímo potomek autora, asi bych ji tam taky neviděl. Ale když už na to upozornil, tak tam skutečně je.
30. 12. 2011 | 16:56

tata napsal(a):

Gerd

JENŽE trochu se mijíme,možna tim že me vyjadřovací schopnosti sou špatne a krkolomné,ja vubec nespochybnuji že hodně věcí se dělalo pravě ideologicky,vždyt sem to vic jak polovinu žil a da se řic že mlada leta sem jim to i žral,vubec nespochybnuji vaše že to tam někdo dal za tim učelem ale

otom celou dobu mluvim na tu pohadku a na žadnou to nemělo žadny vliv,ideologie přece ma smysl,třeba jak sem si vmladí myslel jak ten kapitalismus je to špatne,to byla celkem učina ideologie,protože ste neměl srovnaní,umě stačila pracovní cesta do CCCP a už sem začal použivat mozek.
VEMTE TEN ODKAZ OD Nea,TA autorka VYCHAZÍ Z VYKONSTRUVANYCH PODOBENSTVÍ ,to se Stalinem už si musite myslet něco o beřkovicích,PŘECE SEM REAGOVAL NA...........29. 12. 2011 | 10:48
ON tam papouškuje přesně ty blbosti,to je ve všech pohadkach na světě,to je typ lidí ktery ideologiji vecpe do všeho,ano oto se komunisti pokoušeli a takovy Neové jim věrně sekundujou,on tu pohadku pravě intepretuje po svem to opravdu vidí jen modry ideolog
30. 12. 2011 | 19:10

Gerd napsal(a):

tato,
v tom dalším už ideologie není, to je základní koncept pohádky boj dobra a zla. A cpát na universální pojmy ideologii je nesmysl.
30. 12. 2011 | 19:55

tata napsal(a):

gerd

sem rad že jsme se nakonec schodli.ONO je to někdy složite protože ne vždy to člověk uchopí srozumitelně.
30. 12. 2011 | 21:11

Július napsal(a):

Kritikovi
Ježíš sám nenapsal ani tu tečku nad "i", vše napsali o něm až daleko po něm. A napsali tam také o boháčích, kteří neprojdou do království nebeského, to spíš projde velbloud uchem jehly a další takové věci. Jen kdo si co vybere.
31. 12. 2011 | 14:48

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy