Poslední opona pro VH

18. 12. 2011 | 13:57
Přečteno 4203 krát
Čapek umřel o vánočních svátcích, Václav Havel před nimi. Není v tom žádná symbolika, smrt si prostě nevybírá čas ani osoby. Vzpoměl jsem si, že jsem se na havlovské téma vyjádřil asi před rokem tady na blogu. Tak bych si dovolil to připomenout. Ten starší text v sobě nebude mít tolik nekrologových zábran a snad bude trochu upřímnější než si člověk dovolí smrti v tvář...



...pan Vlk mne (trochu nerudně) požádal, zdali bych se nevyjádřil k jeho diskusi s panem mb na posledním blogu páně Stejskala.

Tu diskusi jsem tedy otevřel a shledal v řadě přípěvků pozoruhodnou. A kupodivu jsem zjistil, že bych docela akceptoval protichůdná stanoviska pánů Vlka, Admirála i mb. Spor šel v té základní rovině o osobnost Václava Havla. I pro mne, jako pro pana Vlka, se stal Václav Havel trošičku živou ikonou. Nemyslím, že se mu vše povedlo, že párkrát nešlápnul vedle a že mi někdy nezvednul adrenalin.

Ale kdyby se proti mně Václav Havel postavil a řekl, ať mu políbím botu, asi bych to udělal. A nebylo by to jen proto, že taková scéna by zapadla do jeho absurdního divadla. Mám prostě pocit, že mu cosi dlužím, přesně řečeno: hodně dlužím a nikdy mu to nemůžu zaplatit. V mnohém s Václavem Havlem nesouhlasím, liším se i dnes v politickém názoru. Budu s ním polemizovat a s gustem pronesu kacířský vtip. Přesto zůstává divadelním myslitelem, který unesl svou větší historickou roli. Musel, neměl na vybranou. Poklona.

Možná vidím prezidenta Havla i trochu lepšího než je. A možná ho tak taky chci vidět. Počítám ho do rodiny a pranic mi nevadí, že on se možná za takového prohnilého příbuzného trochu stydí. Pan Vlk má za to, že bychom mohli Václavovi Velikému projevovat více úcty. A třeba si odpustit uštěpačné diskuse. Ušetřit ho potupy…

No a tady si nejsem jist. Pánové Admirál a mb totiž varují, aby se z Václava Havla nestala nedotknutelná ikona. Takový není a neměl by být. Obávám se, že ani prezident sám by něco takového nechtěl. Být posvátnou krávou by nebyla výhra v loterii. Určitě není nutné, abychom mu zlatili andělská křídla a svatozář. Ale měli bychom se ozvat, když mu budou nasazovat rohy.

Přesto by bylo krásné, kdyby naše diskuse byla taková, aby se jí prezident mohl účastnit. Z vlastní zkušenosti ale dobře vím, jak těžké je vzdát se aspoň špetky arogance.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

J. napsal(a):

Čekala jsem, zda sem se svým příspěvečkem nad rakví mocnáře přispěchá dříve pravicový Drozd nebo levicový jmenovec Jiříček z Bruselu.
Jo, nad Havlem si každý nahoní politicko-novinářské body.
Ludvík Svoboda i Jan Palach měli rozloučení, která již nikdo nepřekoná!!
18. 12. 2011 | 14:16

Dl napsal(a):

Václav Havel zemřel! Čest jeho památce jako člověku ! Upřímnou soustrast jeho rodině ! Ale ??? Je zde to ale ! Jednu třetinu naších občanů pozvedl do výšin ,ti budou na něj v bláhé paměti vzpomínat ! Ale co ty dvě další třetiny ? Dnes v den jeho skonu to doufám nebude nikdo rozebírat ani komentovat ! Je to pieta která se se měla u slušných lidí dodržovat ! Dl.
18. 12. 2011 | 14:16

Pepa Řepa napsal(a):

Veselej docente, ještě jednou pro Vás .

Netruchlete, šetřte velkými slovy.

Dokonale to vystihl Václav Marhoul. Dostal bonus od Boha, zemřel ve spánku,zasloužil si to, stihl se rozloučit skrz Dalajlámu, proč truchlit.
Hodně dobrého po něm zůstane. Ne všechno se povedlo, ale nežil nadarmo.
Ať odpočívá v pokoji a drží nám flek v hospodě u stolu.
Asi tak. Pathos není na místě.

U Vás si cením, že dokážete ocenit i člověka odlišných názorů. Snad bratr Wěnceslaus za něj večer u Halíka zapálí svíčku.
18. 12. 2011 | 14:18

noctem napsal(a):

J: nevzpomínám si, že by za Palachovou rakví šli v první řadě Bilak, Husák, Indra a spol, jako tomu bylo v případě pohřbu Ludvíka Svobody.
Jinak souhlasím s Pepou Řepou. A dodatečný dík za báječný odkaz, který mi věnoval v reakci na porovnání velikosti pánů Hájka s Knížákem vs. dr. Halík. Chechtal jsem se asi půl hodiny, a to je v téhle prašivé době opravdu, ale opravdu něco extra.
18. 12. 2011 | 14:32

Účetní napsal(a):

Tak,tak. Nežil zadarmo.
18. 12. 2011 | 14:38

Gru napsal(a):

Václav Havel se posledních dvacet let snažil nejvíc o jednu věc, která mu již navždy unikla: dostat Nobelovu cenu za mír. Proto se tradičně v druhé polovině roku aktivizoval, proto se velmi ucházel o přízeň lidí, kteří dotyčnou cenu už dostali, a to nejen např. Dalajlámy, ale i takového Jásira Arafata. Protože tito laureáti mají přednostní právo navrhovat nové kandidáty.
Bohužel, nepodařilo se. Mohli jsme k Heyrovskému a Seifertovi mít ještě dalšího laureáta.
18. 12. 2011 | 14:40

J. napsal(a):

nocteme, paušalizujete! Za Havlovou rakví půjdou zas jiní panáci, které dnes české stádo uctívá, ale zítra může nenávidět. Závidím Vám, že jste už tehdy předpovídal zkázu Bilaka, Indry a jiných.
Jsme jeden národ a charakter se cinkáním klíčů nezmění.

Jinak gratuluji k věštění! Opravdu máte dojem že 94tiletý Vasilko nepřijede? Nepustíme "na just" "problematické" osobnosti na rozloučení s Havlem?

Havel byl jen bublinka v proudu lidské existence. Ve správný čas se postavil na správné místo. Komunismus poslal na smetiště dějin "lid", ne Havel.
18. 12. 2011 | 14:45

JK napsal(a):

Pan Havel líbá boty Havlovi. - Krásný bulvární článek, už to vidím.
Nevím, ale líbání botů, to je nějaká úchylka ne?
Že umřel Havel? No a den před ním umřel táta mý kamarádky, to mne bolí více, protože jsem ho měl rád. Byl to prostý člověk, nezasloužil se o blaho lidu, světový mír, ani neaspiroval na Nobelovku, nafotil krásné fotky, nebyl dramatik a ni nic podobného a přesto si ho vážím více, ani smrt milionu Havlů by se mnou neotřásla tak, ajko smrt tohoto jednoto člověka.

Sborově si potruchlete, ale beze mne.
18. 12. 2011 | 15:05

zdenekb napsal(a):

J.:

"Ve správný čas se postavil na správné místo."
A nic ho to nestálo.
Škoda, že onen "lid" si to správné místo ve správném čase hledal tak dlouho...
18. 12. 2011 | 15:05

Josef K. napsal(a):

Zdá se, že drtivá většina komentátorů není schopna překročit hranici , která dělí pokleslost a bídu od slušnosdti a důstojnosti.
18. 12. 2011 | 15:14

RA napsal(a):

o mrtvých jen dobře.........ale Havel, to byla jedna velká promarněná šance.....
18. 12. 2011 | 15:18

Eva-beag beet napsal(a):

Josef K. napsal(a):
Zdá se, že drtivá většina komentátorů není schopna překročit hranici , která dělí pokleslost a bídu od slušnosdti a důstojnosti.

Pod tohle se podepisuji!

Snad historie zhodnoti ciny a pusobeni Vaclava Havla objektivneji.
R.I.P.
18. 12. 2011 | 15:31

Buvol napsal(a):

Pane Jiří Havle
Karla Čapka by tehdy čekal německý koncentrák, jako jeho bratra Josefa, který tam zahynul .. Havlova rodina si spíš s těmi nacisty zadala .. to by mohla být symbolika ..
18. 12. 2011 | 15:41

Admirál napsal(a):

Zemřel další z řady prezidentů našeho novodobého státu. Soustrast pozůstalým, čest jeho památce.

Na jakou pozici si V. Havla zařadíme ve společnosti Masarika, Beneše, Háchy, Gottwalda, Zápotockého, Novotného, Svobody a Husáka je na každého osobním zvážení. Obávám se však, že nám k tomu bude scházet potřebný odstup.
18. 12. 2011 | 15:43

J. napsal(a):

Admirále, ale dovolíte nám si vybrat, že?
Já bych brala Masaeyka, ale na toho jste zapomněl.
18. 12. 2011 | 15:45

J. napsal(a):

zdeneku b, politický vězeň žijící si v dobách komunismu nad poměry, jezdící v západním autě do pruhovaného, ale koulející sudy, kouřící americké cigarety ...
"Odsuzující" komunismus a jeho pohlaváry, ale čile spolupracující s Čalfou ...
Až s přehnanou horlivostí se bijící za člověka a parafrázující bombardování (a tedy zabíjení) v Jugoslávii...
Jsem ráda, že (ještě) smíme psát, co si myslíme.
Česká stádnost je něco, co ani Brusel nebude umět nikdy zakázat!
18. 12. 2011 | 15:50

.Ivan Hochmann napsal(a):

Obvykle se na socanské blogy dívám s despektem.....

Avšak po přečtení všech zatím publikovaných se mi jeví pan Jiří Havel v lepším světle a diskutující za solidnější než na jiných blozích.

Budu mít dosti příležitostí napsát svoje vyjádření k ikoně českého Sametu v následné dny.
Dnes si všimnu jen reakcí českého ksindlu na zemřelou osobnost našeho státu.

Předně mě zaujala reakce Aktuálně.cz.
Tihle šupáci udělali tečku za presidentovým životem prolhanou děvkou Obermaierovou.
To je opravdu úroveň!
Za takové media vám pěkně děkuji.
Myslím,že s touto mrzkou mediální žumpou udělám brzy konec.
Aby nebyl konec potupě - dali na spodní zprávy obraz a curiculum vitae zemřelého presidenta Václava Havla hned vedle
Aktuální děvky Hanychové.
A ještě by chybělo kdyby se tato ohradila proti této manipulaci.

Po těchto řádcích nemám už ani chuť komentovat výlevy levičáckého panoptika Třebas na stránce Pana Petra Klána.

Fuj stydím se že jsem se narodil v Česku.

Ivan.
18. 12. 2011 | 16:00

mb napsal(a):

... no to pan vlk navrhoval aby pod blogem pana havla nesměla být diskuze, což považuju za naprosto nedemokratické ( tedy i v protikladu k vlastním havlovým postojům ) ... ale připouštím, že kdyby mu to mělo prodloužit život, tak ať s pánembohem pod hypotetickým havlovým blogem žádná diskuze není ....

ale stejně jste to pane (jiří) havle desinterpretoval ...

ale to je jedno ...

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/libor-stejskal.php?itemid=9420&from=600#c

mužeme uskutečňovat Havlovy idealy ... budeme - li chtít ...
18. 12. 2011 | 16:11

zdenekb napsal(a):

J.

Myslíte, že vězení je lehčí, pokud do něj přijedete západním autem? Proč se tak nechovali všichni, když to bylo tak snadné?!?
Ten sladký disidentsko-vězeňský život... chlast, mejdany a americké cigára. Já zapomněl, všichni museli makat na svých chalupách.

Ano, obávám se, že stádnost tu nezakáže nikdo.
Ale asi si ji představujeme každý trochu jinak.
18. 12. 2011 | 16:15

.Ivan Hochmann napsal(a):

To mb:

Ani o žádnou diskuzi nestojíme - s Ksindlem.
A zcela jistě budeme stát za páně Havlovou ideou:

PRAVDA A LÁSKA MUSÍ ZVÍTĚZIT NAD LŽÍ A NENÁVISTÍ !

Proč bychom pak vlastně žili ?

Ivan.
18. 12. 2011 | 16:34

Anastazie Králová napsal(a):

Dle CNN Havel stále usiloval o Nobelovu cenu míru.
Pokud dobře cituji z knihy Olgy Scheinpflugové Český román-jednomu našemu občanu-Karlu Čapkovi-Nobelovu cenu za literaturu přislíbili v 2.polovině 3O.let 2O.století,pokud napíše práci,která by neurážela žádnou sousední zemi /rozumí se Hitlerovo Německo/.Rezignoval prý na nesmrtelnost odpovědí,že jednu diplomovou práci již napsal.Jestliže v této zemi existoval člověk s lidskými chybami,ale morálně čistý před honbou za slávou,tak to byl právě Karel Čapek.
18. 12. 2011 | 17:20

Honza napsal(a):

.... prosím o mrtvých jen dobré ... pro mén chápavé to znamená, piště pokud si přejete řící něco positivního ....

ten citát má pro Vaší informaci ještě jednu rovinu - o kom se nemluví, nepíše, ten je zapomenut ...
18. 12. 2011 | 17:34

zemedelec napsal(a):

Také se připojuji,abych projevil upřimnou soustrast pozůstalým.
Čest jeho památce.
18. 12. 2011 | 17:55

Pepi napsal(a):

V.Havel nás zatáhl do fašistického NATA
a podílel se na rozdělení Masarykovo státu ČSR...
Takže už odešel tak a bude uložen u té hřbitovní zdi,
kdo se pán ne-pán všichni bohatí i chudí sejdem...
18. 12. 2011 | 18:20

Honza999 napsal(a):

Honza

Já bych strašně rád napsal něco pozitivního....

Ale ať se snažím sebevíce... NIC POZITIVNÍHO na tom (ne)tvorovi nenalézám.

Stejskale, k noze a mazat!!!
18. 12. 2011 | 18:39

Cestovatel napsal(a):

Jiří Havel:

Ještě k těm paralelám s Čapkem. Čapek zemřel tesně před druhou světovou válkou takže se nemusel dívat na to jak se hroutí demokracie první republiky kterou budoval.

Václav Havel zemřel ještě předtím než se (možná) rozpadne EU ve kterou Havel věřil a než se u nás k moci dotanou k moci (s vydatnou pomocí vaší strany) ti jenž pomáhal od moci odstavit, které mnozí politici snaží vykreslit jako naprosté demokraty od kterých nebezpečí nehrozí a lidi které na nebezpečí těchto lidí upozorňují zesměšňují jako lidi co se snaží "strašit komunismem". Doufám že se u vás najdou lidi, kteří nedovolí aby se lidé hlásící se ke stejné totalitní ideologii, kterou Havel odtavil od moci Sametovou revolucí , že těmto lidem vaše strana nepomůže opět k moci.
18. 12. 2011 | 18:55

Honza napsal(a):

to Honza999

... neříkal jsem aby každý něco napsal = vzpomínal co pan Havel udělal pozitivního, psal jsem o tom, že o mrtvých jen dobré.

.... pokud máte takové výhrady k panu Havlovy, že Vám nestačí hulvátská čeština, měl jste více než 20 let na to, aby jste mu jej face to face sdělil.

možná by Vás i vyslechnul, obávám se ale, že jeho otázku a jak by jste danou situaci řešil Vy, by sjte již odpověď, le především nést odpovědnost za své rozhodnutí nenašel - pan Václv Havel ano !!!!
18. 12. 2011 | 18:55

Ja Pr napsal(a):

honza 999, píšete bohužel jako primitiv - s havlem lze jistě v mnohém nesouhlasit, ale jestli je Havel netvor co pak byli lidé jako Stalin či Pol pot ? Abychom zůstali ve XX. století...
K noze by stálo za to přivolat vaše nenávisti - váš antihavlismus má poněkud nahnědlý nádech a asi byste se zavděčil např. v partě Vandas a kol. Ti si také vystačí ze zednáři, sionskými mudrci a Bilderbergemjako hormosvod na davové psychózy
18. 12. 2011 | 19:08

Honza999 napsal(a):

Honza, Ja Pr

Zeptejte se pozůstalých po vybombardovaných nevinných civilistech v Bělehradu... Řekl bych, že mají dnes svátek a já se jim vůbec nedivím.
18. 12. 2011 | 19:25

Dl napsal(a):

Dobrý večer nikdo zde nepíše že demonstrace v roce 1989 byly v režiji vatikánu ! Také proto se tak angažoval ve svých neutuchajícich projevech pan biskup Malý ! Nehodí se to zde rozebírat v den úmrtí pana Václava Havla ! Ale jak jsem napsal církev římskokatolická měla v historii vždy dlouhé prsty a z povzdálí dirigovala politické dění všude kde to potřebovala ! Tod zatím dnes vše ! Upřímnou soustrast rod. p. Havla ! On za to chudák nemohl ! Dl.
18. 12. 2011 | 19:31

maru napsal(a):

Havel mnoho lidi zklamal a zbavil iluzi.V obdobi socialismu a revoluce vystupoval jako humanista, obhajujici zakladni lidska prava a svobody.Po revoluci se podilel na rozbiti Ceskoslovenska a stal se zastancem mafianskeho kapitalismu a dobyvacnych valek - tvurcem nechvalneho terminu "humanitarni bombardovani", za coz byl vyznamenan kosovskou mafii:
http://streit.blog.idnes.cz/c/120390/Muslimsti-vrahove-nam-pripominaji-ze-Havel-k-nim-patri.html
...................
Vaclav Havel s Karlem Schwarzenbergem za prispeni nemeckeho kanclere Helmuta Kohla pripravovali na zacatku devadesatych let dohodu s Nemeckem, ktera by sudetskym Nemcum umoznila navrat a vraceni majetku.V roce 1991 byl vypracovan tzv. „petibodovy balicek“, o kterem verejnost nevedela.Nemecky kancler nikoho o tomto „balíčku“ neinformoval a to ani svuj vladni kabinet, coz melo za nasledek celkove vyzneni do ztracena. Rakouska novinarka Barbara Tothova o tom pise v zivotopise Karla Schwarzenberga, ktery jiz vysel i v ceskem prekladu. Zajimava je skutecnost, ze se jedna o novinarku schwarzenbergskeho tydeniku Profit.
http://www.ceskamedia.cz/article.html?id=368311
....................
Václav Havel spolu s Alexandrem Vondrou spolupracovali mj. s byvalymi představiteli CIA a s organizacemi, napojenymi na americké militantní neokonzervativce z PNAC (Projekt pro nove americké stoleti), jejichz ideou je dominantni vojenska, politicka a hospodarska role USA ve svetě, tedy ovladnuti sveta.
Havlovo jmeno nalezame proto v gremiich jestrabich zlocineckych uskupeni jako je Vybor pro soucasne nebezpeci (the Committee on the Present Danger hned vedle izraelskeho ministra Mose Ya'alona, na ktereho existuje v mnoha zemich zatykac) nebo Rimsky klub (znamy svou genocidni depopulacni agendou).
http://www.committeeonthepresentdanger.org/index.php?option=com_content&view=article&id=1744&Itemid=89
.............
Havel spolu s Vondrou a Schwarzenbergem byli podepsani pod "zvacim dopisem pro Obamu", kde pozadovali US radarovou zakladnu v Ceske republice.
http://blisty.cz/art/48002.html
............
Tato fakta bychom nemeli zapominat.
18. 12. 2011 | 19:49

Petr B. napsal(a):

maru: Dnes ještě musíme povinně truchlit, ale třeba po pohřbu se bude o V. Havlovi moci psát objektivněji.
Podívejte např. jak v Passerově filmu Stalin Chruščov v den úmrtí Stalina utěšoval jeho dceru Světlanu a co přitom říkal o 3 roky později.
18. 12. 2011 | 20:02

neužil napsal(a):

Doba se prožívá.Teprve s odstupem času,až vyhasne její politická moc,se hodnotí jaksi objektivněji,nezasažena tou mocí.Dnes,v burčákové,nedokvašené podobě,mám chuť tuto dobu 1990-2011 nazvat "Podivnou dobou" v analogii s "Podivnou válkou" Anglie a Francie vůči Německu 1938-1943,než začali bojovvat,když šlo o dělbu válečné kořisti v dohlednu.Podivná nemyslím vztahem hlavně k Německu,i když ten podivný byl a je.Podivnou myslím souborem,výběrem prvků,které jaksi dohromady vrzají asi jako vrzají dveře v pantech.Je nyní v našem národě mnohé nesourodé až nesouměřitelné.Zejména startovní podmínky mladých lidí.To chtěl dosáhnout V.Havel když hovořil stále o demokracii? Jestliže dosáhl pravého opaku-pak buď to myslel jinak nebo nedosáhl cíle.Dnešní sociální demokracie u níž každý předpokládá,že ví,že byla založena idejemi K.Marxe tak oslavuje V.Havla,který tyto ideje programově ostouzel? Co zanechal potomek kolaboranta pravoplatně odsouzeného národním soudem 1945,Hugo Vavrečky, na 3 roky-co jeho potomek zanechal intelektuálně místo Marxe? Slova pravda a láska jsou snad něco z výbavy politika-sociologa-ekonoma-státníka? Znáte něco podobného? Srovnávat ho s Ghándím,který vyhnal nenásilně z Indie kolonialisty Angličany za dnešního stavu ČR je vrcholem obracení pravdy naruby nevhodnou analogií..Pro mne je tak jak jej mám možnost znát z médií V.Havel typ opravdu bezvýznamného,ničím nevynikajícího človíčka,který rozmarem společnosti byl postrčen do čela a pozice,kterou před ním nezvládli i opravdoví obři politické mysli,kovaní demokraté typu T.G.M. a ani K.G.,kovaný stalinským proudem,vítězem války,jež rozhodla o budoucnosti všech národů svěra v neprospěch rozpínavé,agresívní hydry.Pocit,že směrem k ní se V.Havel podkuřoval z nás mnohých nezmizel.Ale připouštím naopak,že vše zde po roce 1989 mohlo dopadnout i bez Havla i hůře.Vezmu-li v úvahu fakt,že tehdejší politbyro před hloučkem hulákadel prchlo jako malí kluci.Asi za mnoho ti tehdejší kovaní komunisté také nestáli.Přejme si převzít kormidlo státu lidmi s jasnými,žádnou vrstcu obyvatel nepoškozujícími záměry a tomu adekvátními činy.Přejme si vzájemně to nejlepší a V.Havlovi dopřejme pietu jako byla dopřána presidentům,bez ohledu na to jak funkci zvládali -dosud.Prostě upřímně-nezvládali dosud žádný z nich.Ponechme stranou otázku zda se aspoň snažili ,a o co,o co lepšího.A my všichni nemáme možnost o nejlepší možnosti sami svým počtem rozhodnout? Co nám brání? Co nás vedlo a vede k omylům?
18. 12. 2011 | 20:10

Ja Pr napsal(a):

honzo999, jste asi vážně ideologický fanatik (stli máte nad postelí Štěpána či bobošíkovou raději nezkoumám) - ale pouhé srovnání genocidia za Stalina s tím, že Havel souhlasil např. s útokem na Tripolis ukáže ten rozdíl, který vy odmítáte vidět.
Souhlasím, že líčit Havla jen jako čistého humanistu není rozhodně výstižné, ale stalk se z umělce státníkem a realita světa plného válek není nikdy fér, Ani kadáfí se svou smečkou ani srbští nacionalité také nebyli žádní výlupci ctností. prostě šlo o kontorlu balánu a ropy.
Dl - 1989 v režimu vatikánu ? spíš v režii KGB a CIA, když už byste hledal nějaké zpravodajské vlivy. prostě nechtěli aby ve stedu Evropy vzniklo ocenské vakuum. Tomu bych i rozuměl i kdyý si na tyhle pány nepotrpím. Ale ti lidé na náměstích byli nasraní na bolševika opravdově. A nebýt dohody komunstů s Havlem tak tu tekla krev jako v Rumusku.
18. 12. 2011 | 20:26

Dl napsal(a):

P. Ivane Hochmane píšete pravdu ! Pravda a láska by měla vždy zvítězit ,prostě jako v pohádce ! Ale za pravdu se také dlouhá staletí upalovalo a zabíjelo ! Člověk už je prostě takový a to nezmění ani pán Bůh ! Nedělejte si iluze ! Dl.
18. 12. 2011 | 20:35

Bavor napsal(a):

Člověk se ptá: Je to PRAVDA? "Komunisté vás budou strašit nezaměstnaností, není to pravda, ničeho se nebojte.Dvacet let tvrdila oficiální propaganda, že jsem nepřítel socialismu, že chci obnovit kapitalismus, že jsem ve službách světového imperialismu, od něhož přijímám tučné výslužky, že chci být majitelem různých podniků. Byly to všechno lži, protože brzy začnou vycházet knihy, z nichž bude zřejmé, kdo jsem a co si myslím. Slibuji vám, že funkci prezidenta vezmu na jedno volební období, ale pak bych se chtěl věnovat práci dramatika.
Také vám slibuji na svou čest, pokud se za mého volebního období nezlepší životní úroveň, sám odstoupím z funkce. Pro mně není rozhodující, s jakým slovem jsou sociálni jistoty spojovány, ale to, jaké jsou. Já si představuji, že by měly byt daleko větší, než jaké poskytovalo to, co mnozí nazývají socialismus". A jindy: "Za svůj třetí úkol považuj i podporu toho, co vede k lepšímu postavení detí, starých lidí, žen, téžce pracujících, příslušníkú národních menšin a vůbec všech občanů, kteří jsou na tom z jakýchkoli důvodů húře než ostatní. Žádné potraviny či nemocnice nesmí být výsadou mocných, ale nabízeny tém, kteří je nejvíc potřebují.
Připravujeme koncept důkladné ekonomické reformy, která nepřinese sociálni otřesy, nezaměstnanost, inflaci a jiné problémy, jak se někteří z vás obávají. Všichni chceme republiku, která bude starostlivě pečovat o to, aby zmizely všechny ponižující přehrady mezi různými společenskými vrstvami, republiku, v níž se nebudeme dělit na otroky a pány". Lhal nám tedy Havel, nebo nelhal? Posuďte sami!
18. 12. 2011 | 20:37

Honza999 napsal(a):

JaPr

nepoplácal jste toho nějak moc dohromady? Připadá mi to, jako že mne oslovíte a pak odpovídáte deseti jiným diskutérům...

K tomu Bělěhradu - NEŘEŠÍM TU STALINA!!!! Řeším tu hromadné vraždy a válečné zločiny, nálety na civilní město, přičemž zemi nikdo nevyhlásil válku. Ti civilisté v Bělehradu se žádné genocidy v Kosovu nedopouštěli - už proto, že byli v Bělehradu a ne v Kosovu.
18. 12. 2011 | 21:44

Kvakin napsal(a):

Pane docente Havle, nebuďte nevkusný ... Od bývalých členů KSČ najmě učitelů marxismu-leninismu se truchlení nad zesnulým V. H. neočekává (ani když jde cve Vašem případě téměř o jmenovce). Vzpomeňte raději, že dnes by se dožil 133 let vůdce světového proletariátu, otec všech národů a koryfej všech věd, generalissimus J. V. Džugašvili - Stalin (tento muž z ocele Vám je jistě bližší než abstraktní humanista).
18. 12. 2011 | 21:53

Cestovatel napsal(a):

Honza999:

A vy se zas zeptejte pozústalích v Sebrenici a lidí v Kosovu, kde bylo zabito 10 000 - 11 000 albánských CIVILISTů, čím si to zasloužili. Jen proto že neměli stejný názor nebo vyznání jako Srbové, proto byli vražděni neviní civilisté. Lidé jako Mladič,Karadič nebo Miloševič jsou ve většině států bývalé Jugoslávie považováni za zrůdy jen přitroublí Srbové je považují za hrdiny. Váš naprosto infantilní ideologický názor je zaslepeností lidí vašeho typu. Zkuste se zeptat na názor na Srby v nějakém státu (kromě Srbska) bývalé Jugoslávie (Chorvatsko,Bosna,Slovinsko,Makedonie) a uvidíte že nikde nemají moc Srby v oblibě. Proč? protože vedli vyvražďovací válku proti většině států bývalé Jugoslávie
18. 12. 2011 | 21:55

Cestovatel napsal(a):

Honza999:

8000 bosenských civilních obyvatel a 11 000 civilistů v Kosově taky nic neudělali jenom chtěli svá ústavou zaručená práva a přitom byli povražděni Srby. Také šlo o válečné zločiny na území kterému nikdo válku nevyhlásil. Tak proč se nezajmáte o osudy těchto lidí, jejichž jedinou vinnou bylo že se nepodřídili Srbské menšině na svém území (Bosna,Kosovo)?
18. 12. 2011 | 22:03

Honza999 napsal(a):

Cestovatel

Nato tedy mělo zakročit TAM, KDE DOCHÁZELO KE ZLOČINŮM a ne bombardovat civilní obyvatelstvo ve městě vzdáleném 250 km od místa, kde někdo údajně páchal zločiny. Krom toho většinu těch albánkých "obětí" nechali povraždit a rozprodali na náhradní díly samotní albánští činovníci..
18. 12. 2011 | 22:06

Honza999 napsal(a):

oprava - NATO
18. 12. 2011 | 22:07

Míval napsal(a):

Ivan Hochmann: nevím, jak je to se lží, ale nenávisti je ve Vás spousta. A k těm děvkám - Máří Magdaléna byla též, a vidíte, Ježíšek jí odpustil.
18. 12. 2011 | 23:50

Honza B. (24) napsal(a):

Z některých komentářů je mi zle, špinit památku tak Velkého člověka v den jeho smrti je něco tak odporného, že si ani nezaslouží komentář. Nad vámi se dá pouze mávnout rukou a vzkázat aby ste se zamysleli (pokud vám to vaše zakrnělé mozky vůbec umožňují) kde byste dnes byli nebýt Václava Havla, rozhodně byste neseděli u počítače a nepsali tuhle špínu! a víte proč? Protože by vám to režim nedovolil.

Čest Vaší památce pane Havel...

S úctou Honza B.
19. 12. 2011 | 00:21

Ja Pr napsal(a):

honza 999 - jeslti to má vůbec cenu reagovat na umanutého lčověka, která nechce vnímat, ale VY jste naspal že Havel je netvor - JÁ se jen zeptal jaké označení byste si ponechal pro skutečné netvory.
Jak to bylo s tím srbským blošnistvem, které je třeba poslouchat nebo skončíte bradou vzhůru vám tu už yvsvětlovali jiní. Inteligentní bomby v bělehradě mám taky za problém, ale to byla i válka o Faklandy a nikod neřekl že britská královna je netvor.
19. 12. 2011 | 08:38

Honza999 napsal(a):

Ja Pr

S tou britskou královnou jste trochu vedle - je to jen figurka bez sebemenších rozhodovacích pravomocí, ta za válku o Falklandy skutečně nemůže.

Ale jinak - máte zajímavý názor... Tenhle je velký vrah.. A tenhle? To nic, to je jen takový malinkatý vrahounek, ten ani nestojí za řeč..

Já rozlišuji mezi SLUŠNÝMI LIDMI a ZBYTKEM. Nejsou žádní "skuteční netvoři" a "malinkaté nestvůrky". Slušní lidé si jednoho dne budou muset vyhrát bitvu SE VŠEMI HAJZLY, od těch drobných až po ty skutečné netvory, jinak svět nebude místem k žití.
19. 12. 2011 | 09:29

Mard napsal(a):

Najednou budou Havla milovat i komunisti.
19. 12. 2011 | 11:17

Mard napsal(a):

Honza999 napsal(a):

No milý Honzo999, docela bych si vsadil že až vy umřete, tak po vás neštěkne ani pes. Takže mi vaše snaha připadá, jako když úplná nula útočí a protože je jen nízká nula, tak k něčemu lepšímu než kopání do kotníků se nezmůže.
Obdivuji Havla v tom, že bojoval i za takové zjevy, jako jste vy, přičemž by jistě ve vás viděl člověka. Myslím že já bych to nedokázal.
19. 12. 2011 | 11:22

Dl napsal(a):

Honzo 999 já Vám rozumím ! Také jsem vždy stál při srbech ! Náš dárod byl je a asi vždy bude rozpolcen ,nejednotný ! Proto si vážím srbů kteří jsou slované a tu jednotnost v sobě mají již od narození a jejich matky to dobrou výchovou ještě utužují ! Česko není srbsko ,bohužel ! My se zde vždy necháme opít od někoho přislazeným rohlíkem ! Nemáme svou hrdost a to všichni ti kapitalisté na západ od nás dobře ví a vždy věděli ! Proto jsme také pro ně byli za pro ně příznivých okolností snadným terčem ! Od toho neštasného roku 1989 k nám jezděj jen plundrovat naši dříve krásnou zem,chlastat levné a kvalitní pivo ,užívat si s pěknými slovanskými děvami, a dělat bordel ! Na to jich užije anglosasy a germány ! Proto jsme dnes tam kde jsme ! Ale pláč a skřípění zubů nám asi nepomohou ! To chce něco jiného ! Jednotu národa ! Zajímavé že loupežnické bandy se dokáží vždy sjednotit a stát při sobě ! Proč by to nemohl dokázat běžný občan,čech,moravák ! Slzi nad strátou milovaného Havla nám nepomohou ! Dl@
19. 12. 2011 | 12:01

Honza999 napsal(a):

Mard

Havel že bojoval za mne???

A CO MI TO TEN "GÉNIUS" VYBOJOVAL???????

Aha, já zapomněl... Vybojoval Lucernu... Ne pro mne, ale NA NÁS všech.

Kecy o svobodě jsou jen kecy. Každý člověk je svobodný tak, jak se svobodný cítí uvnitř sebe sama. Bolševici (nepíši komunisté, píši bolševici a myslím bolševici) mne chtěli znásilnit skrze duši, na což ovšem neměli, přes všechnu jejich propagandu jsem si myslel své. Dnešní mafiáni z bolševiků vzrostlí se u svých otců poučili a znásilňují mne skrze tělo, protože mi nezbývá nic jiného, než ho živit a ubytovat. Za tehdejších bolševiků jsem měl šanci myslet si co chci, za dnešních bolševiků mám šanci se buď podřídit, nebo zdechnout.

Jdu blejt... Nad tebou, nad Havlem a vůbec...
19. 12. 2011 | 14:00

Pepa Řepa napsal(a):

Honza999
jste zvláštní člověk, ba přímo twirp.
Někdo cvaká knoflíky, jiný chodí blejt na hřbitov.
Inu. když Vás znásilňoval kdekdo, je to pochopitelné. To jednoho poznamená na duši.
Zkuste lavor nebo záchodovou mísu doma, nenaběháte se, hřbitov je daleko.
A pak....kdo to má uklízet? Dost to smrdí.
19. 12. 2011 | 14:38

Honza999 napsal(a):

Pepa Řepa

Já mu to na ten hrob rád donesu.
19. 12. 2011 | 15:36

Pepa Řepa napsal(a):

Honza999
Hmmm, jste na sebe pyšný?
19. 12. 2011 | 16:19

Honza999 napsal(a):

Pepa Řepa

Vůbec ne, proč se ptáte?

Vy na sebe pyšný jste?
19. 12. 2011 | 16:25

Pepa Řepa napsal(a):

Honza999
Rozhodně jsem na sebe nebyl pyšnej, když jsem někde něco-jak říkáte-poblil.Dokonce jsem se styděl.
Asi jsem divnej.
19. 12. 2011 | 17:15

Ja Pr napsal(a):

honza 999 je prostě fanatik co má potřebu si kopnout - to vypovídá samo o sobě. všichni jsou hajzly, jenom on je sprvaedlivý. Takhle nějak se rodila totalita.
Proti všem - vinej, nevinej, však ti hazli vědí za co to je. vy byste sia si rozuměl s těmi komsomolskými sektáři co dnes poblili podobně Havla. taky věří že jen oni mají pravdu - a byli by schopní věšet, kdyby mohli.
19. 12. 2011 | 22:24

To jsou chutě napsal(a):

Proti gustu žádný dišputát.Když byste pane J.Havle V.Havlovi políbil botu, tak to už bystemohl políbit i zadek.Vyšlo by to asi nastejno.
20. 12. 2011 | 17:35

Nasranej na hlupáka napsal(a):

Ja Pr napsal(a):
honza 999 je prostě fanatik co má potřebu si kopnout - to vypovídá samo o sobě. všichni jsou hajzly, jenom on je sprvaedlivý. Takhle nějak se rodila totalita.
Proti všem - vinej, nevinej, však ti hazli vědí za co to je. vy byste sia si rozuměl s těmi komsomolskými sektáři co dnes poblili podobně Havla. taky věří že jen oni mají pravdu - a byli by schopní věšet, kdyby mohli.
19. 12. 2011 | 22:24
Honza není fanatik to se pleteš.Jen není fanatický hlupák poklonkující vládní smečce která ohlodala tuto zem až do morku kosti.A Havel?To je škoda slov, neboť hlupák nechápe či nechce chápat.Možná, že je ze stejné smečky zlodějské mafie u vládnoucího koryta.Hlupáci rádi poukazují na komunisty či komsomolce, ale sami kradou jako straky.Hlavně, že mohou ukázat na jiného.Prostě hlupák zůstane hlupákem i kyž je u vládního koryta.
20. 12. 2011 | 17:44

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy