Na okraj bruselského výprasku

01. 02. 2012 | 19:50
Přečteno 4485 krát
Je nepsanou zásadou, že za hranicemi máme nějak decentně být víc Češi než straníci. Domácí spory by měly ustoupit zájmu země a měli bychom táhnout za jeden provázek. Když mi poslal polský kolega Jacek Saryusz-Wolski z největší frakce Evropského parlamentu prosbu, abych se podepsal pod jeho výzvu, neváhal jsem. Jacek požadoval, aby se i ostatní země Eurozóny mohly účastnit schůzek zemí se společnou měnou. To, co požadovala Tuskova polská vláda, to, co chtěl veřejně český premiér Nečas.

Jaké však bylo mé překvapení, když jsem ve své poště nalezl dopis Jana Zahradila určený všem poslancům, které Wolski obeslal. V odmítavém dopise kolega Zahradil otevřeně píše, že skutečným záměrem české vlády není nějaká účast na mítincích Eurozóny, ale vyjednání trvalé výjimky na nepřijetí eura a možnost uskutečnění referenda k této otázce. Protože Zahradilův mail byl určen širokému okruhu respondentů, není divu, že dnes dopis koluje mezi úředníky Rady i Komise a způsobuje oprávněné rozhořčení.

Mail dokládá, že Nečas svým požadavkem účasti na eurosummitech pětadvacet evropských premiérů jen tahal za fusekli. Že přijel do Bruselu už s úmyslem ostatní podtrhnout. Ta hloupá evropská fiskální smlouva klade na nečleny minimální závazky, jde jen o symboliku postavení se do jedné protikrizové řady. O uklidnění investorů. Nečasova vzpoura je v evropském kontextu směšná. Jenže oni si unfair úder budou pamatovat.

Jeden kolega tvrdí, že toto chování premiéra by už bylo natolik hloupé, že přece jen musí mít nějakou hlubší racionalitu. Je toho názoru, že premiérovu okolí došlo, že v čerpání evropských peněz ztratí země částky v rozměru stovek miliard. A vláda nevěří ve svůj úspěch při vyjednávání o novém sedmiletém rámci finanční pomoci. Nečas tedy chce svou nekompetentnost zastřít vyvoláním zásadního sporu s Evropou. Referendum o setrvání v Unii by mohlo oživit vadnoucí popularitu ODS a dát křídla politického comebacku Václava Klause.

Že by někdo až tak riskoval osud země? Možná vycházíme z mylného předpokladu, že jim o ten osud jde.

Psáno pro Deník Referendum

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

český maloměšťák napsal(a):

Ano, jde jim o osud země.
Ale ta země - tu si zredukovali na sebe, své kumpány a svůj chlív.
01. 02. 2012 | 20:09

Ládik!!! napsal(a):

Tahem za jeden provázek s komunisty jste shodili vládu v době předsednictví EU....
01. 02. 2012 | 20:12

bohuslav napsal(a):

Ptejme se komu ku prospěchu ?-odpověď je jasná,jde o "prospěch" prezidenta ČR zakomplexovaného českého nacionalisty ,který je v Evropě totálně odepsaný a sází v ČR na ty samé zakomplexované české nacionalisty t.j.ODS a věří,že tímto svým českým nacionálním maloměšťáctvím se dostane na výsluní dějin.Ano,do učebnic dějepisu se dostane,ale jako odstrašující případ.Boží mlýny melou pomalu,ale jistě t.j.za 3-5 let kdy prezident nebude mezi živými ,ani pes po něm neštěkne.
01. 02. 2012 | 20:16

Kamil napsal(a):

Je to především velká ostuda a selhání premiéra. Trapnost a ubohost. Výprask snad ještě ne, tomu se dá ještě předejít. Bude to test kvality a akceschopnosti české politické třídy napravo i nalevo.
01. 02. 2012 | 20:19

ghándí napsal(a):

soudruhu docente,
nečas se nezodpovídá vyžírkům v evropských institucích, ale českým voličům. co se týká EU, tak mě zajíma jenom kdy se už konečně rozpadne.
01. 02. 2012 | 20:28

Fialenka napsal(a):

Když se řekne, že bychom měli být v evropské fiskální unii, tak člověku vstávají hrůzou vlasy na hlavě, že ztratíme svrchovanost.
Ale ono to je takové zrcadlo toho, co se už děje. Akorát nad námi nepanuje EU, ale party českých politiků a jejich loutkovodiči. Četla jsem, že v porovnání se Skandinávií je tady slabá demokracie a lidi mají malou možnost politické spoluúčasti.
01. 02. 2012 | 20:29

Sláma napsal(a):

Ohromná ostuda České republiky! Nečas se dokonale znemožnil, "ukázal to Evropě", jaké si Češi volí ubožáky za své představitele!
01. 02. 2012 | 20:30

pozorovatel napsal(a):

...o jakém výprasku mluvíte ?....EU je mi naprosto u zadele...tento spolek čím dříve skončí tím lépe....a bacha Havle ...ještě budete na prezidentova slova o EU jednou vzpomínat...
To Bohuslav

...běžte se léčit ...evidentně jste mimo mísu...
01. 02. 2012 | 20:38

skeptický napsal(a):

Já se táži : Čerpání z čeho?Vždyť je to jak u snědeného krámu.A kolik jsme toho vyčerpali?

Půjčil jsem peníze v životě dvakrát.Přestali se mnou mluvit.Vděk nečekejte.Pár děvek pořád doufá,že se tak udrží u koryta,a k čertu se státem.

Koupené vlády zaprodají za pár let u koryta svoji zem,a dají nejasnému vlastníkovi na sebe bič a klíče od špajzu.
01. 02. 2012 | 20:41

Al Jouda napsal(a):

Ne referedum o našem setrvání v EU, ale referndum o setrvání této vlády !
01. 02. 2012 | 20:41

Rams napsal(a):

Ládik!!! napsal:...Tahem za jeden provázek s komunisty jste shodili vládu v době předsednictví EU....
------------

Připomenu důvod svržení Topolánkovy vlády - zasahování do justiční kauzy, dále pominutí Klausovy role, kdy se jeho pohůnci přidali na stranu opozice. Nakonec trapné nafukování role předsednictví v Evropské radě, kdy se prezentuje, že Češi měli půl roku vládnout Evropě... Ovšem, když chcete bít psa, tak každý klacek je dobrý (i kdyby měl vyjít z medvěda)
01. 02. 2012 | 20:43

Yosif K napsal(a):

Asketicko-anarchisticky zeleny denik Reperendum - hlasna trouba socdemackych korytaru......
01. 02. 2012 | 20:44

český maloměšťák napsal(a):

Příští měsíc má v nakladatelství " Čakan do ruky" vyjít kniha MIstra Ghándího s názvem " Můj boj". Doporučuji - je plná žertovných , avšak velmi fundovaných analýz jak z oblasti politiky, tak ekonomie ale i z oblasti kosmologické.
Čtenáři se tak za pouhých osmnáct korun mohou pokochat kvalitní , moderní češtinou, originálními rčeními, recepty na to, jak uspořádat lidské společnosti nejen evropské - ale například i arabské či jihoamerické - a to včetně sestavení jejich státních rozpočtů a konečného vyřešení jak chudoby, tak i spravedlnosti - všech těchto systémů jednotlivě i v jejich vzájemných vztazích.

Jelikožto je zde ale zakázána reklama - dovolím si uvést upoutávku na jiný - avšak obsahově a hodnotově stejně dokonalý artefakt - jako je nová knížka Mistra Ghándího. Tu je :

https://www.youtube.com/watch?v=efPowvdAYz8&feature=related

Knížka vychází také současně v severokorejštině - tam si distribuci zajišťuje sám Mistr Ghándí, protože severokorejská vláda seškrtala jak peníze na dovoz papíru, tak platy tiskařů, zvedla DPH na knihy a kontroluje internet. Popřejme tak naší tvůrčí stálici hodně úspěchů na trzích mimo EU .
Snad ho v té Severní Koreji neseškrtnou.
01. 02. 2012 | 20:46

Yosif K napsal(a):

Dozent pise:
Je nepsanou zásadou, že za hranicemi máme nějak decentně být víc Češi než straníci. Domácí spory by měly ustoupit zájmu země a měli bychom táhnout za jeden provázek.

Jasny dozente, a protoze by meli cesi tahnout za jeden Provazek, tak proto oranzovi kuglufove potopili ceskou vladu uprostred predsednictvi EU.

Nemam zadne iluze o intelektualnich kapacitach v jakekoliv strana ale strana oranzovych socialnich populistu jsou ti nejsmesnmejsi kaspari v Evrope "na sever od Recka"....

Pane dozente, zalette si odpocinout na ostrov Ithaka za byvalym sefem a predstante predstirat ze ve strane socialnich populistu se probudili nejke statotvorne pudy.
01. 02. 2012 | 20:50

Honza napsal(a):

to ghandí

jste jedinečný, neopakovatelný, jedině Václav Klaus byť s trochu lepší rétorikou je nad Vámi.

a proto volám z důvodu zachování kontinuity odborné a mravní Ghándi na hrad
01. 02. 2012 | 21:04

den napsal(a):

Tohle patřilo pod předchozího havla ale nešlo to
Pane Havle.
Stačí napsat projekt...
Už po tomto Vašem vyjádření jsem dostal záchvat.
Projekt musí napsat ten správný s tím správný a správným postupem ...
Že je to kravina na úrovni environmentálního vzdělávání středoškoláků si pomlčme.
Pokud budu mít ty správné, projde mi MŚ i DVOJOKNO. Že to bude následně průšvich a evropská ostuda? No a co prach jsou doma.
Debilní texty strašná práce nezvládnutelná bez najatých agentur, to je jen příprava.
Následné řešení není důležité, je potřeba vykazovat, správně vyplnit tabulky atd.
Obrovská většina těchto projektů je jen tunel pro spřátelené, znalé a zavedené firmy.
Dobrý projekt neprojde je odmítnut kvůli pí ... ne že opravit odmítnut.
Oni na ministerstvu to nemají čas zkontrolovat včas, že jo.
Celé je to postavené na hlavu a nastavené tunely zabrání skutečným projektům přístup k penězům EU. Prostě to nemohou zvládnout.
Šílená neznalá neuvěřitelně arogantní banda úředníků, které to spravují je ..
Na stejný dotaz neodpoví, a pokud odpoví tak každý jinak a nezávazně, závazné je až rozhodnutí kontrolora, do té doby se nic nedovíte.
Arogance a blbost dobře placených školitelů k projektům byla nekonečná.
Slečinky nebyly schopny vysvětlit cokoliv ke konci odpovědět na cokoliv, co nebylo v naučených a předtím vytisknutých materiálech.
Situace není tristní je šílená nebo přímo katastrofická.
A to Vám píši jako úspěšný žadatel, no úspěšný 2 ku 4...
Neskutečný bordel, přátelíčkování, spřátelené firmy, jediné možné firmy...
01. 02. 2012 | 21:04

den napsal(a):

Dnes to prošlo a tady ale je to k věci pane kolego
01. 02. 2012 | 21:06

jirihavel napsal(a):

Den: Ano, to odpovídá zkušenosti mnohých a nejen na Dobešově ministerstvu. Ta kolosální neschopnost využít zdroje, které leží na bruselské ulici! Zahodit je a chybějící peníze v rozpočtu stáhnout raději z ubožáků...
01. 02. 2012 | 21:15

Da.Rock napsal(a):

Ládik: A komu to vadilo, že v době předsednictví padla vláda? Možná vám, jinak to bylo všem naprosto ukradené. Pokud vím, tak Sarkozy si dokonce pochvaloval, že už nemusí jednat se "svěžím vánkem", ale s normálním byrokratem, na jaké je zvyklý.
Ruku na srdce - koho zajímá, kdo momentálně předsedá EU? Občany určitě ne.
01. 02. 2012 | 21:23

UmKab napsal(a):

To je ta klasická ovčí iluze že všichni s nima do tý pr..le opravdu chtějí ruku v ruce jít. Svobodná vůle je nepřípustná kdo nejde za cinkánim zvonečků toho pěkně přivážem k bačově káře. Dokážou si Havel vůbec představit že existujou lidi co nestojí o to aby jim řídil životy někdo z druhý strany kontinentu a že svoboda je naprosto regulérní důvod proč střílet do těch co jí omezují sic k tomu maj sebevíc vznešenější razítka, vlaječky a důvody?
01. 02. 2012 | 21:23

mb napsal(a):

Domácí spory by měly ustoupit zájmu země a měli bychom táhnout za jeden provázek.

Havle každý ten zájem vidí někde jinde ...
01. 02. 2012 | 21:29

RA napsal(a):

Havle, vy jste zkrátka pouze jeden tupý kus z tupého stáda.
Máte stádní reflex,bohužel i v době, kdy jde stádo na jatka....
01. 02. 2012 | 21:35

mb napsal(a):

jirihavel napsal(a):
Den: Ano, to odpovídá zkušenosti mnohých a nejen na Dobešově ministerstvu. Ta kolosální neschopnost využít zdroje, které leží na bruselské ulici! Zahodit je a chybějící peníze v rozpočtu stáhnout raději z ubožáků...

pane havle v ústeckém kraji kradou z evropských peněz (projektů) zejména sociální demokraté a na ně navázané firmy ...
01. 02. 2012 | 21:36

RA napsal(a):

no, a dle Havla by měli všichni táhnout za jeden komunistický provázek....raději bych řekl, Havle, táhni si sám, a to do...
01. 02. 2012 | 21:39

Kanalnik napsal(a):

tak tohle (mail Zahradila) je neuveritelny skandal!!!
01. 02. 2012 | 21:44

Ládik!!! napsal(a):

Da.Rock -
a komu vadí Nečasova slova? Možná Vám. Jinak je to všem naprosto ukradené.
01. 02. 2012 | 21:44

jirihavel napsal(a):

mb, RA:
Ještě jednou, pro čtenáře Blesku: Táhl jsem za stejný provázek, jako předseda vlády. Problém byl jen v tom, že český premiér o provázku lhal...
01. 02. 2012 | 21:48

den napsal(a):

Pane Havle.
Koukal jsem na ten svůj text a poslal jsem omylem trochu expresivnější verzi před úpravou..
Ale už to tak nechám.

Jen na závěr co s tím. Že kontroly EU nesouhlasí ani s rámcem, tj. metodikou a způsobem kontroly na úrovni ministerstev, je děsivé.
Ale při znalosti obsahové prázdnosti projektů, kdy se jedná vyloženě o přesuny peněz na absolutní nesmysly.. nechci vidět výsledky hloubkové kontroly.
Pokud se někdo pokusí udělat průzkum řešitelů všech projektů EU od MŽP přes MPO ... až po MŠMT, zjistí děsivou informaci nadpoloviční počet projektů čerpají ti samí, projekty mají jasný souběh a navíc jsou nedořešené ne-li nesmyslné.
Vím o 8 lidech kteří mají na sebe nebo na své firmy cca 10 projektů.
Navíc ve všech projektech vystupují titíž subdodavatelé.
Ta "mafie" v severočeském kraji jak ji popsal Holub, je srandovní proti skutečnosti. Tam aspoň peníze někam dorazily.
Pane kolego pokud máte nějako sílu v soc. dem. pokuste se přesvědčit vedení, že to stojí za skutečný průzkum. Jedou v tom i naši a ne málo. I když je to humorné proti skutečným hráčům.
Pro příklad Wolfův tunel je maličkost, blbost, ten chlapec to neuměl zakamuflovat.
Takových jsou stovky.
To se nedá stihnout
01. 02. 2012 | 21:50

den napsal(a):

1258-], dmiszt:_

na to potřebuji lupu re Capcho
01. 02. 2012 | 21:52

Maximus napsal(a):

Takže Česká republika dostala výprask a Velká Británie nikoliv? Pane docente, že jste byl na drinku s Kalouskem?
Fakt to trojčení co tady někteří politici předvádí je roztomilé. Celá tahle maškaráda, co má být jakousi fiskální unií je podvod, páč když bysme měli jít do skutečného fiskálu, tak musí být učiněny další nutné kroky, aby to mělo nějaký význam. Ty další kroky jsou společné daně a společná sociální politika vč. všech s tím souvisejícími vnitřními finančními transfery zúčastněných zemí. Líbila by se mi i min. mzda nastavená v některých zemích aj. fajnovosti! Navíc tady vůbec nikdo neřeší okolnost, že jedna věc je přihlásit se k rozpočtovému fiskálnímu hospodaření a druhá věc je, jak se dostat z dluhové pasti, aby všichni zůčastnění měli od jisté chvíle stejnou startovací pozici a pak jsme si mohli začít na zodpovědné hospodaření! A to nikdo neřeší, to je pro politiky příliš vzdálená budoucnost! Jižní křídlo zemí EU už není schopné se běžnou normální cestou odlužit, takové Italii by to, když budeme hodně optimističtí cca 30-40 let!!!
Někdo tady zase trojčí ve stylu komunistů, když jsme měli všichni v r.1977 odsoudit Chartu, ale nikdo nám ji nedal přečíst!
Fakt, jste už trapní a směšní. Moc bych si přál společnou
Evropu na bázi skutečné federace např. jako je v USA, ale tohle co tu vzniklo je byrokratický absurdistán, pod diktátem určité skupiny lidí. A čeští hochštapleři v EU se jim klaní a lezou do pozadí, protože se mají dobře a to se vyplatí!
01. 02. 2012 | 21:53

Maximus napsal(a):

Omlouvám se za nepřesnosti v textu kdy vypadla dvě slůvka.
01. 02. 2012 | 21:55

den napsal(a):

Maxime.
GB měla jiný důvod nebo stejný? Zdanění spekulací..City by dostala na frak
01. 02. 2012 | 22:02

mb napsal(a):

pane Havle, blesk nečtu ...

Nečas je pro mne slaboch a zbabělec ...

to však nemění nic na podstatě mého sdělení:

V ÚSTECKÉM KRAJI nejvíce kradou evropské peníze sociální demokraté a firmy s nimi spolupracující, na ně navázané ...
01. 02. 2012 | 22:03

mb napsal(a):

to je přece vaše starost Havle, ne to zda je premiér slaboch a zbabělec, to vás nemusí pálit, vás musí pálit, že vaši spolustraníci kradou = zneužívají evropské dotace ...

... njn, stane se ...
01. 02. 2012 | 22:05

Anička z Kuřimi napsal(a):

Kuci,
pakliže se podíváme na sestavu "vlády"- odborníků : Bobeš, Drábek, Vondra, bratr Míra, tak předseda nemůže bejt jinej ... musí držet nastoupený kurs, nevybočovat.
01. 02. 2012 | 22:06

Naštvaný napsal(a):

"za hranicemi máme nějak decentně být víc Češi..." tak proč si, autore, protiřečíte?
01. 02. 2012 | 22:06

den napsal(a):

mb.
Jak již jsem napsal tak výše v UK se nekrade jen se podniká.
To že Holub vytáhl zrovna toto...
Ty firmy jsou právě ty, které to umí.
Taká si najmu firmu pro zpracování projektu, kdybych to dělal sám byl bych debil a nic bych nezískal.
Pokud jste to nezkusil nevíte o čem mluvíte.
Dobrých a osvědčených správcovských firem je několik.
Podstatnější jsou subdodavatelské firmy.
Ale to je na 5 stran textu.

Jdu navrhovat evropský projekt ke vdělávání středoškoláků ve přístupu k nižším obratlovcům.
NEŠLAPTE NA ŽÁBY
01. 02. 2012 | 22:09

den napsal(a):

Do pr...
Nenapíši.
On už existuje.
Běží již 4 rok.
40 mil....
01. 02. 2012 | 22:14

mb napsal(a):

chováme se analogicky afričanům, kteří když dostanou rozvojovou/humanitární pomoc, tak ji rozkradou ( mafie, klan )

to znamená, že pro naši zlodějskou mentalitu jsou evropské dotace a programy kontraproduktivní ...

tímpádem mají pravdu eurofobové, že nám ty peníze vposledku škodí ....

mimochodem havle, proč za vlád socdem ( 98-2006 ) nebyl přijat zákon o státní službě (definitiva pro úředníky a tím jejich nestrannost, neúplatnost a profesionalizace ...???)
01. 02. 2012 | 22:22

Maximus napsal(a):

den
Čas všechno ukáže a nebude to dlouho trvat!
01. 02. 2012 | 22:25

xx napsal(a):

"Je toho názoru, že premiérovu okolí došlo, že v čerpání evropských peněz ztratí země částky v rozměru stovek miliard."

Co to je za informaci ? Kolik miliard ČR dostává, že může ztratit částky stovek miliard ? Za jaké období ?

Kalousek naposledy sumarizoval, že ČR je čistým příjemcem částek kolem 22 miliard jestli si to pamatuju správně.

Jak to vlastně je, má někdo opravdový přehled ? Reálná čísla, nikoli hausnumera z rukávu nebo odkud to ten Kalousek nebo Havlův kolega vytáhli.
01. 02. 2012 | 22:38

Baba napsal(a):

Stereotypů má být tak akorát.
01. 02. 2012 | 23:00

mb napsal(a):

Hlavně havle zas nezapomeňte pochválit nějakej ten Klausíkův státotvorný projev, jak jste učinil u příležitosti října ...

a pak se propadněte hanbou do nějaké hluboké jámy ...
01. 02. 2012 | 23:09

Yosif K napsal(a):

Pane XX - z logiky veci vyplyva ze vsechny staty nad prumerem (krome mVelke Britanie) prispivaji na vsechny staty pod prumerem.

Jelikoz CR je lehce pod prumerem, musi CR byt lehkym cistym prijemcem dotaci. Tech 22 miliard na to vypada. Problem muze byt v tom, ze na zelene mloky do Bruselu platim musime, ale Brusel nam na ochranu zelenych mloku poslat penize muze a nemusi. Pokrok je v tom, ze misto zeleneho byrokrata v Praze zkoumaji zadosti o dotace navic i zeleni byrokrate v Bruselu. Takze se nam skutecne nemusi vratit to, co do Bruselu platime. To nevadi - recti soudruzi jsou socialne potrebnejsi.....

Stovky miliard je patrne nejaka pesimisticka kumulace za vice let. Pokud neco nedostaneme zpet - poslouzi to dobremu ucelu - k upevneni solidarity se zdivocelymi reckymi bolseviky a odborari......
01. 02. 2012 | 23:14

skeptický napsal(a):

Proč jsem si vzpomněl na komorníka Leopolda ze zámku.
...Nevím,jestli vás paní hraběnka přijme...
..já se paní hraběnce divím,že se s takovou babou vůbec baví...

Tohle musí být hodně silné kafe i pro úplně blbé voliče.Ne,že by druhá strana byla lepší.
01. 02. 2012 | 23:19

Karl von Bahnhof nd Tempelhof napsal(a):

Cituji motto článku - výplod samotného soudruha docenta :
--------------------------------------------------------

"Je nepsanou zásadou, že za hranicemi máme nějak decentně být víc Češi než straníci. Domácí spory by měly ustoupit zájmu země a měli bychom táhnout za jeden provázek."
(konec citátu)

A sám dodávám otázku :
--------------------
Tu vzývanou odpovědnost si předszavujete asi tak, jako když ČSSD v čele s Jyrkou Paroubkem s pocitem absolutní státnické odpovědnosti sestřelila vládu uprostřed předsednictví ČR v EU ??
Takto si vy představujete odpovědnost vůči státu a občanům ?

Takoví jste to nadstraničtí Češi reprezentující stát v zahraničí ?

Takto vy táhnete za jeden provázek ?

T A K T Á H N Ě T E !!!
01. 02. 2012 | 23:36

mik napsal(a):

Jsou to opet stejne vyderacske praktiky jake mel Klaus kdyz nechtel podepsat LS ale jde polozit otazka ,,,proc ti kteri maji moznost temto taskaricim nekoreknosti a lumparnam zabranit nic nedelaji,,proc nemel nikdo odvahu zazalovat Klause pro poruseni ustavniho zakona a navrhnout jeho odvolani kdyz vydiral EU a nechtel podepsat LS,. proc nekdo nevystoupil ze nesouhlasi kdyz premierem nebyl jmenovan nekdo kdo vyhral volby ale premierem byl jmenovan clen strany ktera volby prohrala,,,jeste je cas,, jenze nelze pouzivat stejne metody proc se vubec diskutuje o referendu o euro kdyz jasne CR pri vstupu do EU podepsala zavazek jako ostatni ze spolecnou menu prijme,, proc se dela mezi lidmi umyslne dusno ze euro prinese lidem jen zhorseni,,vzdyt to neni pravda,, naopak kazdy jasne uvidi kde ho stat bere na hul kde se chova jako lichvar,, proc ma Slovensko euro proc souhlasi s Bruselem a nema problem ? Nakonec takova vec na Slovensku neziji cikani ? A proc nema Slovensko viza do Kanady a Cesi ano,, Proc se nekdo zlobi ze se nemuze zucastnovat sumitu eurozony kdyz do ni dobrovolne nechce vstoupit a dela vsechno pro to aby tam nemusel..Nikdo mi nenamluvi ze ekonomicky slabsi Slovensko dokazalo podminky pro prijeti eura splnit a CR to nedokaze ,,dokazala by ale ti nahore nechteji,, a ted chteji CR zavez uplne az na vychod na okraj zajmu vsech zemi EU... nejde porad natahovat dlan a rikat EU dej a sam nedat nic ,,Klaus uz stejne bali pomalu kufry a snazi se do posledni chvile co nejvic uskodit CR a Necas ? co se da ocekavat od svazackeho predsedy,,, ten byl zvykly jen skakat jak ti nad nim piskali,,, Snad se aspon nekteri spamatuji a v breznu bude vse jinak,,, kdo chce z vlky zit musi s nimi vyt a pokud nechce tak at tahne ,,treba do Ruska,,, myslenky o samostatnosti nebyly realne ani v 68 ,,a to byla zcela jina ekonomicka situace,,a podpora zapadnich zemi,,Dnes je CR vnimana jako problemova zeme na kterou se nelze spolehnout a EU jak se zda dochazi trpelivost,,, posilat dotace do zeme ktera se snazi EU podrazit je prece hloupoust,, rika se oko za oko zub za zub,,, chces vydirat referendem Ok ,,vydirej ale nedostanes uz na dotace ani petnik,,, a nechces prijmout euro..nemusi ale netlac se na sumit eurozony,,k cemu tam ten zastupce bude sedet jako pozorovatel ? proc kdyz je neschopny jako radny clen,,, jak se ted predvedl Necas na to poslednim schuzovani,,, hanba,,, desetitisice Cechu zijici po cele EU se musi stydet za prezidenta i premiera a za kocourkov ktery v CR je,,
01. 02. 2012 | 23:56

Antroid napsal(a):

den vs. jirihavel

Máte zajímavé téma. den popisuje podvodné způsoby, jakými se z unijní mašinerie dojí měkké peníze a pan Havel na to kontruje, že vláda dojí málo.
Aniž by alespoň titěrně zapochyboval o smyslu a způsobu řízení téhle bruselské dojné krávy.

Holt dojení je pro socany, kterým - navzdory rétorice - jde o peníze až v první řadě, hlavní přednost a smysl bytí. Proto dotace bez ohledu na okolnosti a způsob jejich využití neustále vyzdvihují.
02. 02. 2012 | 00:04

Antroid napsal(a):

jirihavel

Už to tu zaznělo, ale Vy jako socan jste ten úplně, ale úplně poslední, kdo má právo vybízet k tahu za jeden provázek na mezinárodní scéně. To vy jste vystavili obyvatelstvo téhle země neoprávněným doměnkám, že je stejně pitomé, jako jste vy a vaši kolegové poslanci, kteří sestřelili vládu v nejstupidnějším možném okamžiku.
02. 02. 2012 | 00:11

Jozef napsal(a):

To Antroid
Bola to len ich profesionalna povinnost,pripadne instinkt.
Kazda vlada,ktora chce, zvlast pred volbami, ziskat propagandisticke vyhody na ukor opozicie musi ratat s jej radovo silnejsim odporom.
Preto je take pravidlo,ze v podobnych situaciach vlada s opoziciou uzavrie dohodu o neutoceni a spolocnych postupoch.
Topolankova vlada toto ignorovala,postupovala neprofesionalne a riskantne.Riskovala nielen svoj osud,ale aj imidz krajiny.
Naopak opozicia z formalneho hladiska konala standardne,sebazachovne.
Nehovoriac o tom,ze vlada vtedy hromadila kiksy na kiksy,blamaze na blamaze.
02. 02. 2012 | 00:57

yorick napsal(a):

S. Ládíku,
nezamyslel jste se někdy nad sebou a nepřišlo vám, že jste takový kapku OO? Být vámi, něco bych s tím dělal, nebo začnete páchnout (smrdět) jako ten co urazil svým nickem slušného člověka.
(Vysvětlivka OO-odporný oportunista).
02. 02. 2012 | 01:39

kormoran napsal(a):

Suudruh Havel ! Priznajte sa!
Ze na Vas sedel sudruh Barroso a mrskal vas bicikem !
I vy jeden hambari! A ze jste mu po ' aktu' polibil psi decky!?

A jak to statisticky vypada se zelenymi papouchy ? Odleteli? Nebo jste si je ochocil a vytahuji vam z bidylka bezpocet 'narocnych' odpovedi z obalek , ktere jste si sesmolil vy sam?
Prikladne "Dej si panaka", nebo "skoc si pro diety"?)))

Jen , aby vas papouchove neprekvapili a tazenim za "jeden" provaz vam nevytahli snurku z jeeegrova pradla!))

Sibale )))
02. 02. 2012 | 03:31

Béda napsal(a):

Dle mého názoru jde o neřešitelný problém. Základem toho problému je globalizace a vývoz kapitálu, práce a know how ze Západu na Východ. Proces který nastartovala nezměrná žravost neviditelné ruky trhu vede k sebedestrukci Západu jako celku.

Maximalizace zisku za jakoukoliv cenu vede k nesoumeřitelnosti v příjmech, k růstu chudoby na jedné a extrémnímu růstu bohatství na druhé straně. Vede k ožebračování většiny západní společnosti a perspektivně k porážce Západu jako celku Východem v globální soutěži.

Půtky, které vedou zateplené euroelity v europarlamentu v podstatě nic neřeší. Ani jedna ze stran nic nedělá s globalizací, nezastavuje ani neohrožuje trend internacionalizace kapitálu, vývozu práce a know how. Obě skupiny jsou závislé a podřízené globálnímu kapitálu. Zatímco jedna skupina, ta která umožnila globálnímu kapitálu vytunelovat základy české ekonomiky a tuto učinila plně závislou na cizím kapitálu, zdánlivě bojuje za národní zájmy (v podstatě o své partiákulární zájmy neomezeně a nekontrolovaně rozkrádat zbytky národního státu), druhá skupina, zřejmě vedena snahou obstát v konkurenci EU s Asií, dělá všechno pro zájmy právě těch globálních elit, které uvrhly Západ do krize - sanuje viníky krize na úkor většinové populace a prohlubuje závislost Západu na na nich. Navíc nechává Evropu ruinovat cílenými runy konkurenčního kapitálu.

Namísto sjednoceného úsilí k omezení škodlivého vlivu globálních škůdců, potrestání viníků a vyvození konkrétní odpovědnosti, hledání takových cest, které znemožní opakování stále stejného scénáře vedoucího ke globálnímu konfliktu - řešení nepřichází. Nemá jej ani jedna strana. Konflikt dál narůstá. Jak mezi Západem a Východem, tak mezi Západními centry navzájem, tak mezi periferií a centrem Eurozony. V okolí Íránu a Sýrie se soustřeďuje vojenská síla, aby pod kamuflovanou záminkou odvedla konflikt dočasně stranou. Přitom tento může snadno přerůst v novou světovou válku, vzhledem k tomu, že Írán je jedním z předních světových zdrojů strategických surovin.
02. 02. 2012 | 03:38

PK napsal(a):

Pravdu mají tak trochu obě strany.Ta která kritizuje že hážeme EU klacky pod nohy-což je fakt-měli bychom se snažit co nejvíc být u toho.Ale na druhou stranu-vznik EU byl možná dobrou ideou,nebyly však dotaženy detaily.Vše vznikalo za "tučných" let velkého jásotu.Dle mého názoru když zavádím něco tak převratného pro tolik lidí tak si vezmu příklad tam kde to již trochu funguje a postupuju obezřetně.Nedělám znovu nějaké sociální experimenty jako v nedávné minulosti.Zavést "novou evropu" není totéž co zavádět nový software na MPSV.
02. 02. 2012 | 03:47

Béda napsal(a):

PK,

v loji jsou USA - z nich vzešel megaprůser, v loji je Evropa, v loji je Japonsko. Nikdo nemá východisko z průšvihu. Zatímco USA umožňuje dolar coby světová rezervní měna a globální vojenská síla hojit se na zbytku světa, Evropě zůstává pouze trpně snášet důsledky krize. Jestli ČR sklapne opatky anebo si bude hrát na národním písečku, nehraje v zásadě žádný význam. Důsledky budou fatální tak jako tak.

Aby se něco změnilo, muselo by se říznout do stávajícího paradigmatu. Nikoliv ovšem kdesi na středním východě ale v západním světě. Muselo by se hledat řešení, které eliminuje negativní ekonomické trendy a vytvoří takovou perspektivu, která do budoucna omezí vyhrocení konfliktů. Musela by se hledat alternativa k neomezenému řádění neviditelné ruky trhu. Takový systém vztahů ve společnosti, který bude vést ke smysluplnému žití všech a nebude zahánět stále větší část do bezvýchodné situace.
02. 02. 2012 | 03:58

kormoran napsal(a):

Bedo, baziruji na tvoji socialni souciteni , prosimte pekne v pripade , ze bude nejhur , muzu se k tobe nastehovat?

Ty oprasis balalajku ,ja budu delat , ze ctu tve nekonecne zavery a uzavery 'vsech' sjezdu UV proletarskych zemi a bude nam dobre! Hlavne , aby na mne ta tva kni-hovna nespadla!
Tihu marx-leninskych rodokapsu by ma slepici hrud tezko unesla!))
02. 02. 2012 | 04:16

PK napsal(a):

Beda

neomezené řádění neviditelné ruky trhu-krásná definice současného stavu."TRH" už prostě není co býval.
02. 02. 2012 | 05:01

Dan napsal(a):

Nezlobte se, Havle, ale to, co píšete je ubohé. Co jste jako poslanci za sociální demokracii udělali proto, aby se jednotlivé členské státy nezadlužovaly a dodržovaly Mastrichstká kritéria? Váš spolusoudruh v boji, táta pracujícího lidu Falbr v televizi uvedl, že jste všichni věděli o tom, že Řecko podvádí. Co jste proti tomu udělali? NIC Nebyli jste tehdy stateční, nemusíte být stateční nyní.

Uvědomte si, že své královské platy berete za to, abyste dělali správná rozhodnutí a ne, abyste si v europarlamentu vyseděli vlastní vejce.

Je to skutečně ubohé - i vy a vaše zbabělost stojíte za problémy eurozény.
02. 02. 2012 | 07:06

Béda napsal(a):

kormoran,

bohužel, nemůžu sloužit. Poslední místo u nás v zemljance si večer zamluvila rodina p. Zahradila s početným příbuzenstvem.

Ale slyšel jsem, že Praha chystá rozšíření stanového městečka. Zkuste na magistrátu anebo u pana ministra veřejných prací Drábka.
02. 02. 2012 | 07:17

Pepa Řepa napsal(a):

VESELÝ DOCENT BRUSELSKÝ aneb "BEEING THERE"

Matička EU má novou hymnu (ne hymen). Ódu na radost vystřídala píseň "BÝT PŘITOM", kterou zpívá povinně obec hujerská bez ohledu na politickou příslušnost.
Zpívá kníže, zpívá docent, zpívají všechny ojroděti, sojka neuletí.
Bbodejť by jo, je doškubána.

V sobotních LN je celostránkový rozhovor s finským ministrem zahraničí, socanem Tuomiojou, tedy ministrem země, která je pro ty, kteří se deklarují za levici vzorem.
-----------------------------------------------------------------------------
V Evropě čelíme krizi demokracie, (sděluje), od té doby, co vypukla krize eura se demokratické principy obcházejí. Blok Francie-Německo vnucuje vůli ostatním, obchází i EK stěžoval si i EP, (že se docentík nezmínil-pozn.:-)))).

Rozhovor pokračuje.
fiskální pakt Evropa nepotřebuje, nic neřeší, (smutní ministr).
Zachráníte Řecko? Asi ne, nikdo neví, navržená strategie je neživotná, Řecko nezachrání.

S čím tedy pojedete na summit? Podepíšete?
Zřejmě ano.
Proč?
"JE LEPŠÍ BÝT PŘI TOM" zazpívá ministr mantru.
U evropského práva neexistuje, aby jel premier do Bruselu bez předchozího schválení návrhu v parlamentu, postěžuje si. Nacházíme se tedy v šedé zóně mezi evropským a mez. právem.

Merkelová prohlásila pro Guardien, že odpovědí na krizi eura je politická unie.
To je starý cíl Francouzů, řada skeptiků (včetně mě, sděluje Fin) pochybovala, zda jsou evropské ekonomiky konvergovány natolik, aby společné měna mohla fungovat.
tvůrci eura ale v euru viděli cestu k politické unii (!!!!), způsob, jak politickou unii učinit nevyhnutelnou a námitky ignorovali.

Rozhovor končí třešničkou na dortu:
A myslím, že bychom se měli naučit víc rozlišovat věci nezbytné pro lepší fungování Evropy a méně zasahování z Bruselu. Nejsnadnější způsob jak euroskepticismus oslabit oslabit by bylo odstranit iritující regulace v sekundárních oblastech, které nemají nic společného trhu.
Typicky finský příklad:
musíme zaměstnávat permanentní pozorovatele, kteří monitorují, aby finské lodi nechytraly velryby (!!!!!!!!!)

"No, nevím, odkdy byly v Baltském moři velryby.(:-)))))))
Nebo jestli se Švédi chtějí otrávit žvýkacím tabákem, který EU zakazuje, já říkám. nechte je ať se třeba otráví."
-----------------------------------
Takže, veselý docente:
Jirko vstávej!
Kolik je hodin?
Pět po dvanácté.
Udělejte aspoň dva slepičí vpřed, ať Váš severský vzor doženete.

Ten zpěv vím stejně moc nejde, zpíváte falešně.
I když- na druhou stranu. Kosinskiho zahradník Chance to- v knize- dotáhl až na generálního tajemníka OSN.
Nezapomeńte na kořeny! Háček je v tom, že kořeny - k oškubání-jsou obyvatelé EU.
02. 02. 2012 | 07:40

bob napsal(a):

Klaus má vždycky pravdu...
"Víc takovejch Kožených:-)"
02. 02. 2012 | 07:49

den napsal(a):

Jen na okraj.
Mnou popisovaný systém je v rozporu s čerpání jen zdánlivě.
To že je nepružný, administrativně náročný a přesto nastaven tak aby přihrával peníze na nesmysly vybraným, nebo znalým postupů s minimem kontrolních mechanizmů na výsledky je spíše důvod nečerpání a průšvihů s již zdánlivě čerpanými.
EU totiž kvůli tomu neskutečnému bord... zastavila proplácení.
02. 02. 2012 | 07:50

scallop napsal(a):

Pepa Řepa

Leta jsem tady fnukali, ze se driv rozhodovalo o nas bez nas. Zvykli jsme si.

Neberte nam nase tradice ! Neberte nam zahranicni zloduchy, kteri rohoduji o nas bez nas ! Na koho bychom pak mohli svadet vlastni neschopnost ??

Nenesou nam slepice ? Muze za to Merkelova !
Zahejba nam manzelka ? Muze za to Sarkozi !
Prezrali jsme se zabijackou a boli nas bricho ? Muzou za to eurohujeri !
02. 02. 2012 | 07:56

Pepa Řepa napsal(a):

scallop
inu Hujere, je hezké vykládat vnoučatům, byl jsem přitom, když náš Titanik narazil, foukal vítr, pršelo. nikdo za to nemohl.
Třeba se dostanete do člunu, přežijete a dostanete volńáska na bidýlko a budete tleskat a tleskat jak jim to dole jde.
Není nad to "BÝT PŘI TOM."
Při čem?
Neptejte se.
Správný Hujer má tleskat a mávat.
Víc se nežádá.
02. 02. 2012 | 08:05

paprika napsal(a):

Prezident, zvolený známým způsobem, partaj, která prohrála volby s 20%-ti rozhodují o osudu země a ostatní jen čumí. To budou čekat na nějakou variantu Vítězného února? Jsem pravicový volič, ale tato vláda musí pryč!
02. 02. 2012 | 08:11

Pepa Řepa napsal(a):

scallop
Jo, zkuste se ucházet o místo permanentního vezíra baltických velryb a máte vystaráno.
Dostanete flek za zásluhy, docent se přimluví, obávám se, že ojroposlance Vám nepustí.
Musí pohlídat, aby někoho nenapadlo navrhnout zemědělské dotace pro widlemana z Polabí stejné jako pro žabožrouta, či navrhnou nestěhování cirkusu na letní štaci.

Inu nejen, banány, nejen šipky, ale i monitorování velryb tam, kde nejsou.
02. 02. 2012 | 08:12

scallop napsal(a):

Pepa Řepa

Zkratka je lepsi u "toho" ani nebyt. Jak to jenom muzou ti hujeri nechapat ???
02. 02. 2012 | 08:20

Pepa Řepa napsal(a):

pardon za překlepy being, guardian....etc.
matoušek si smlsne
02. 02. 2012 | 08:21

skeptický napsal(a):

Napište byt v osobním vlastnictví na nás,a po složení příspěvku na který si vypůjčte, stanete se členy zadluženého družstva a budete nám za to platit nájem.Podepište,dejte nám klíče a o další se nestarejte.
02. 02. 2012 | 08:25

Pepa Řepa napsal(a):

jo, jistý Emil Dominik taky byl přitom, moc se podpisem nechlubil.
02. 02. 2012 | 08:25

Jan napsal(a):

Je to jednoduché.
Vládnou nám zloději./kdo lže krade, že pane prezidente/
Přímo i zprostředkovaně.
Pro mne je jen otázkou, zda je to reprezentace skutečného stavu společnosti, nebo jen deviace časem napravitelná.
Nevím, nevím.
02. 02. 2012 | 08:34

Maximus napsal(a):

Všem eurohujerům a těm co tvrdí, že je naše členství v EU
velmi přínosné -bylo to uvedeno pod jiným blogem, ale je to moc zajímavé, autor Terry.

Terry napsal(a):
Ivana Haslingerová: Necítím se nemravně, když nechci platit 38 miliard na eurozónu - pokračování:

Takže, i když by se na první pohled mohlo zdát, že např. po vstupu do EU v roce 2004, kdy jsme platili z HDP 14 414 mil. Kč a z fondů jsme získali 24 728 mil. Kč, vydělali jsme na tom. Tak to interpretuje vláda. Ve skutečnosti jsme celkově platili kromě 14 414 mil. Kč ještě 880 mil. na platbu do EIB, 176 mil. na platbu do ECB, 10 466 mil. na rozpočtové kompenzace a 1639 milionů Kč na kompenzace VB. Celkem tedy 25 109 mil. Kč. Namísto zisku jsme nakonec prodělali 25 109-24 728 =381 mil. Kč. Po započtení všech uvedených plateb je zjevné, že Česká republika na členství v EU nevydělala dokonce ani v prvním roce členství. A to nepočítám peníze na provoz vládních agentur zajišťujících distribuci evropských dotací, které mnohdy převyšují objem vyplacených dotací. Další miliony, které musí firmy i stát platit, aby vyhověly požadavkům mnohdy naprosto nesmyslných evropských směrnic a nařízení. Nepočítám desítky miliard, které musejí platit obce za nové čističky vod či sankce za jejich nepostavení. Nepočítám náklady 20 miliard Kč, které Potravinářská komora ČR odhadla na přizpůsobení provozů evropským směrnicím a nařízením. Ani miliardu korun ročně jako kompenzaci za omezení vlastnických práv v evropských chráněných oblastech Natura.
Ještě závažnější otázkou je, na co byly peníze získané zpět z EU vynaloženy. Na nejrůznější rozhozovačné konfernce a školení, jak řídit ten který podnik, jak se máme chovat a dokonce na intervenční nákupy zdražující obilí a cukr, což posléze vedlo k zániku cukrovarů u nás. Kdybychom těch 25 miliard nechali doma, určitě by byly využity rozuměji. A to byl rok 2004 byl posledním rokem, kdy jsme na EU dopláceli relativně málo. Pak už jen doběhly platby z fondů PHARE, ISPA a SAPARD a další rok skončily úplně. Naše platby do Evropské investiční banky a dalších institucí naopak pokračovaly.
(konec citace)

Obsáhlý článek, který stojí za přečtení celý.
Zvláště by si ho měli přečíst naši europoslanci (bez ohledu na stranickou příslušnost), příslušní vládní zmocněnci, členové vlády (nyní vzhledem k jejich siláckým prohlášením hlavně z řad TOP09) a naši skvělí poslanci.

No a o tom, CO je hlavním zájmem europoslanců, svědčí reportáž německé televize RTL (video s českými titulky)

Jak europoslanci kasírují (Wie EU Abgeordnete absahnen
http://dotsub.com/view/01ad2718-073c-474a-ac40-c7a72e199d55)

A vo vo to to tady de....
02. 02. 2012 | 08:31

Jo, tak to je síla!
02. 02. 2012 | 08:37

Pepa Řepa napsal(a):

jo, jo, je přece jedno, jestli podepíšeme blbosti, smlouvy, které nic neřeší, důležité je BÝT PŘI TOM

EU,která je založena na tomto principu má opravdu skvělou budoucnost.
02. 02. 2012 | 08:39

skeptický napsal(a):

Chtělo by to válčičku.Sedláci by se mohli začít bouřit.A pořád dokola.
02. 02. 2012 | 08:40

lupa napsal(a):

Veselej docent a jeho kolegove u koryta v Brusselu. Pocitani zelenenych papousku preci neco stoji, ze srandovni hujeroposlance Havle ?
http://dotsub.com/view/01ad2718-073c-474a-ac40-c7a72e199d55
02. 02. 2012 | 09:04

scallop napsal(a):

Pepa Řepa

Ta smlouva je o rozpoctove odpovednosti. Nemyslim, ze to blbost.

Krize eura probiha uz rok. Probihaji desitky jednani ktera nic neresi, seposiuji se smlouvy, ktere nic neresi .... a pritom probiha bankrot Recka bez utoku na banky, prudkych vykyvu kurzu eura a vseho, co prislo po bankrotu treba Lehman Brothers. Tohle "nereseni" me nevadi.
02. 02. 2012 | 09:14

Kuchař napsal(a):

Přiznám se, že nevím, co přesně zmíněná smlouva obsahuje. Jestli jen požadavek na vyrovnanost rozpočtů, pak jednak nechápu, proč to Nečas nepodepíše a v druhém případě zase, proč vůbec taková smlouva vznikla.

Je nad slunce jasné, že ji nedokáže z celé Evropy v současnosti dodržet nikdo. Snad kromě Švýcarska a Švédska. V ostatních zemích to bude znamenat škrty a odborářskou lúzu v ulicích. A to se zřejmě nebude chtít absolvovat žádnému evropskému politikovy , ani tomu pravicovému. Stačí se podívat, co za komedii se děje tady a to přitom ty škrty mají spíše kosmetický chatakter- zvláště pak v sociální oblasti.

Takže si nalejme čistého vína pane docente.Ať bude smlouva nebo ne, zadlužovat se budeme vesele dál a budeme se u toho tvářit náramě moudře. A až padne kosa na kámen, hodíme to na nažraný bankéře.

Dluhy se přece neplatí. Prej stačí platit úroky, říkal nějaký ekonomický guru. Tak se toho držte.
02. 02. 2012 | 09:17

SuP napsal(a):

kuchař -
Přesně jak píšete. Nečas tu smlouvu nepodepsal, protože vůbec neměla vzniknout. Je to totiž stejné, jako se Zemanovou "legislativní smrští" svého času. Vymysleli zákony, které se buď nedaly nebo nedokázaly nebo nechtěly ctít. Tak vymysleli další zákony, že se zákony musí ctít. A to, co dnes předvádí Bruselaři, s fiskální disciplinou je totéž. Už ji tam dávno mají uzákoněnou, jen na ni serou.
02. 02. 2012 | 09:32

skeptický napsal(a):

Háčkem jsou penále.Háčkem je předávání fiskálních pravomocí.
Příště si o příspěvek neřeknou,ale vezmou si ho.Tímhle to určitě neskončilo.
Je to podepsání nesvéprávnosti na věčné časy.Odepsané území lze pak získat dle zaběhlých zvyklostí jen válkou.Už to vidím.
02. 02. 2012 | 09:39

rejpal napsal(a):

Vůbec tomu rozruchu kolem té smluvy nerozumím. Buď je závazná nebo je to deklarace jakési společné vůle. Pokud je závazná, bylo by - v případě že máme zásadní odpor na rozdíl od 25 ostatních zemí - seriózně diskutovat o tom, proč se nám zdá špatná, i o tom, proč ostatním ne. Třeba máme pravdu my. Z rozhořčených hádek eurohujerů a eurofujerů v zámku i podzámčí o smyslu naší existence v EU to vystopovat opravdu nelze.
Takže jedinou skutečnou informační hodnotu má konstatování Petra Nečase, že by se to nelíbilo hlavě státu. Prozradil to, co se mezi lidem šušká, ale kvůli ústavě veřejně nepřiznává - že jsme prezidentský stát. Což se mimojiné zdá být i argument pro přímou volbu.
02. 02. 2012 | 09:42

RA napsal(a):

jak může svobodná a demokratická země dostat od "demokratického" společenství výprask ???? Kolik je v tom té svobody a demokracie ??? Nebo že by si nebyli všichni rovní ???
02. 02. 2012 | 09:43

Kuchař napsal(a):

SuP:

Možná by stačilo, kdyby v Bruselu odhlasovali, že krize není a je po problému.

Pane docente , co říkáte ? Nechcete to tam navrhnout ? Ať v tom Bruselu vidí, že my Češi nejsme žádný blbci, ne ?
02. 02. 2012 | 09:55

JC napsal(a):

Pepa Řepa,
Dobře, bratře obrodníku.
02. 02. 2012 | 09:56

Maximus napsal(a):

skeptický
Zmínil jste se o penále, ale není mi jasné jak by se postupovalo u země, která byla postižena třeba živelnou pohromou a samozřejmě by její HDP překročilo dohodnutou odchylku. Takže automaticky postih a přišlápnutí čenichu do bláta?
Není mi jasné kdy by se začalo s tímto režimem? Kdy budou všechny zůčastněné státy hospodařit s vyrovnaným rozpočtem, když celé jižní křídlo není v příštích cca 20 letech schopné se na nulu, ani na kladnou nulu (jak říká velký Kalous) dostat!?

Je tu moc otázek nejen technického, ale i právního směru
a tohle jsme měli v době kdy jsou všichni zadluženi skoro na generaci či generace podepsat? Jo, Nečas to mohl klidně podepsat a připojit se k divákům, kteří koukají na průvod, kde jde nahý král..... kde pak náhle jedno dítě vyhřiklo: Král je nahý! Ale tom už známe....
02. 02. 2012 | 09:58

Sylva Šauerová napsal(a):

Myslím, vážený pane Havle, že předseda vlády Petr Nečas to (konečně) řekl jasně : "Je to jasné, nikoliv dočasné "ne". ... Podařilo se nám na poslední chvíli dojednat, že ke smlouvě se může kdykoliv kdokoliv další přidat. Pokud některá příští vláda bude chtít do rozpočtového dozoru vstoupit, nic jí nebrání" (rozhovor s Lenkou Zlámalovou, LN, 1. 2. 2012).
To je slovo muže a karty jsou tedy definitivně odkryty. Další, řekla bych, je v rukách ČSSD a TOP09 tak, jak píše Jiří Pehe. Cosi mně říká, že teď čekáme na Miroslava Kalouska (nikoliv na Karla Schwarzenberga). Zatím totiž ministr zahraničí hovoří o odchodu z vlády v jednotném čísle.
02. 02. 2012 | 10:22

JC napsal(a):

Sylva Šauerová,
Jasně paní Sylvo, padne vláda a docent to tam za nás podškrábne, abysme nebyli černý ovce ale bílé ovce.:-))) Mu he he.
Bohušovi z těch bájných 0,5% sekyry k HDP vlasy sice vypadat nemůžou, ale stejně se velmi těším jak se s tím popasuje.
Budoucnost EU vidím tak, že doposut šulili" účetnictví" jen Řekové a teď to budou dělat všichni.
Vivat EU :-))
02. 02. 2012 | 10:32

vico napsal(a):

S.Š. : máte pravdu, kostky jsou vrženy. Jestli opravdu Nečas řekl, že jeho ne je definitivní, nemá kníže, pokud nechce ztratit veškerý svůj kredit, který mu ještě zbyl, jinou možnost než odejít z vlády, ale i z funkce předsedy TOP09. TOP09 bez kapitána s dýmkou,za kterým se šibal Kalousek schovával, no nevím, nevím...

Karty v ruce má jednoznačně TOP09.
02. 02. 2012 | 10:41

resl napsal(a):

Nečas si zadělal na problém se svým charakterem a jestli spoléhá na pomoc hradního intrikána, tak se velmi mýlí. Ten nezapomíná ani na to, že nepozdravíte. Určitě smlouva bude podepsána a evropské země se dobře baví. Na čí úkor je zřejmé. Jiná možnost není a vystoupit z EU taky zdejší vládní banda nechce. Daně vybírat neumí, tak kdo by financoval kousek silnice a ještě si nechat "malou domu ?" Je to bohužel české furiantství, kde český knedlík nechápe hranici, za kterou by se neměl pouštět. Ale ta sláva být v médiích, ty fotky, ten obdiv od Nagyové, od Zahradila, Kubery, Jakla, to tento venkovskej balík, nepochopí. /pro jistotu, nic proti venkovu, známe se/
02. 02. 2012 | 10:46

kelt napsal(a):

Klaus-neukojený zájemce o vstup do KSČ,navrhuje do funkce ústavního soudce Sváčka,který vstoupil,stejně jako Tlustý do KSČ v roce 1989 a vystupováním největší pravičáci.
Rittig(lahůdkář a vekslák) loutkovodič ODS seděl v roce ´89 za podvody a jemu další podobní.Vondra tam seděl s ním z pol.důvodů,ale lecos se zřejmě přiučil.
Vše zastřešuje bývalý předseda SSM v R/P ,současný předseda ODS a vlády boje proti korupci,který skáče,jak se na Hradě píská.
Všichni brání národní zájmy a národní suverenitu,aby mohli dále beztrestně krást a tunelovat v dobrých tradicích této země nastavených otcem naší privatizace s heslem"více takových Kožených".
Jenom hlupákům není jasné,že se jedná pouze o udržení koryt a vlivu,což by širší evr.integrací mohlo vzít za své.
02. 02. 2012 | 10:51

jirihavel napsal(a):

Děkuji za všechny komentáře "a vy zase bijete černochy." Ukazují plasticky intelektuální sílu české pravicové scény. Jsou proto velice povzbuzující.
02. 02. 2012 | 10:53

SuP napsal(a):

resl -
Kolikpak jste loni zaplatil na daních Vy, že tak dobře víte, že je někdo neumí vybírat? já sice platíval daně čtvrtletními zálohami, ale loni to bylo 560 Kč. Myslíte, že jsem tolik optimalizoval?
02. 02. 2012 | 10:56

Jirka napsal(a):

Názory autora článku mi připomínají skupinu Bilak,Indra,Kolder, kteří také podlézali mocnějšímu Sovětskému svazu v roce 1968, když tady někdo chtěl alespoň něco dělat po svém. Snad už jen chybí, aby Evropské unii poslali Havel,kalousek,Schwarzenberg dopis
s žádostí o nápravu myšlení některých lidí u nás pomocí humanitárního bombardování.
Ale vážně. Přece není možné, aby jakýkoliv člověk, který o sobě tvrdí, že je demokrat, takto falešně odsuzoval i jen diskusi u nás o tom, co je nebo není pro nás do budoucna možné a dobré. Přece tohle přesně dělali Rusové prostědnictvím svých prosovětských kolaburantů před sovětskou okupací v roce 1968.
A pokud tohle J.Havel neví, protože mu tehdy bylo teprve 11 let, tak ať si to nechá od někoho vysvětlit.
02. 02. 2012 | 11:00

Tomáš Bureš, Praha, Česko, Evropa napsal(a):

Dobrý den, pane poslanče Havle,
doporučuji podívat se na debatu pod blog kolegy Zahradila z ODS. Vaši repliku by mohl bez sebemenší nadsázky parafázovat takto: "Děkuji za všechny komentáře 'a vy zase bijete černochy.' Ukazují plasticky intelektuální sílu české levicové scény. Jsou proto velice povzbuzující."
Osobně se domnívám, že by to bylo úplně stejně mimo jako to vaše zvolání. Národovectví versus Evropanství toho nemá s pravicí a levicí moc společného resp. se nedají nijak ztotožnit. Ale samozřejmě to každý stranický sekretariát či nekritický straník vždy rád udělá tak, jak se mu to zrovna hodí. Vy, pánové Zahradil, Sobotka i Zaorálek jste to zde předvedli dokonale. Pevně doufám, že to voliči, kteří zrovna nejsou zarytými fandy ČSSD, ODS, Sparty či Slavie donře přečtou a zapamatují si to.
02. 02. 2012 | 11:05

resl napsal(a):

SuP
moc vám nerozumím. nemáte dojem, že by stát uměl daně vybírat, že ne ? Kdyby to trochu uměl, nemuseli bysme se pořád bavit o dph. je rozdíl "vybírat", nebo "zdražit". to druhé je pohodlnější. proč se ale takový "ekonom" jako je klaus nevěnuje tomuto problému, nebo korupci, tomu nerozumím. že by se nechtěl pouštět na slabý led ?
02. 02. 2012 | 11:15

Kuchař napsal(a):

resl:

Nejste intelektuálně přetížen ? Jednak za Leden skončil Kalousek v přebytku a za druhé .... daně snad vybírá finančák. Nebo myslíte, že to obchází Kalousek na koni od uhlíře k uhlíři ?
02. 02. 2012 | 11:44

SuP napsal(a):

resl -
Podle mého pocitu - kdyby stát daně neuměl vybírat, nemohl by jich tolik nechat rozkrást. V této chvíli (poslední 2 roky) ale stát zjevně hledá nové zdroje daní, protože část zdrojů DzP přestala vydělávat, tudíž i platit daně. A přecejen na rozdíl od jiných, kteří jsou přesvědčení, že daně vznikají stanovením procenta se zdá, že tahle vláda svou krávu udojit k smrti nechce, protože čeká, že dojit zase bude. Mezitím, ale nějaké náhradní zdroje potřebuje, tak hledá.
02. 02. 2012 | 11:55

Kuchař napsal(a):

Docent:

Jsem rád pane docente, že máme na Vás tak pozitivná vliv.Přeci jenom asi prožíváte těžké období,když od vás odešli dva největší sexy mozky, co kdy zrodila česká a slovenská matka.
02. 02. 2012 | 11:58

SuP napsal(a):

resl -
Tak jsem si to po sobě přečetl a mám dojem, že tomu rozumím jen protože vím, co jsem chtěl sdělit. Kdybyste nerozuměl, zeptejte se, rád to upřesním.
02. 02. 2012 | 12:01

RA napsal(a):

kelt.....jak dlouho si myslíte, že v KSČ pobýval soudruh předseda toho "soudu" Rychetský ??????? Ten vám ale nevadí, že, je totiž ze stejného bolševického hnízda, jako vy.
02. 02. 2012 | 12:10

Pepa Řepa napsal(a):

SuP
řekl bych, že dojí z vymačkaných cecíků, zatímco dobře živené nechává.
Vyvrcholením je spotřební "daň z vína".
Chlast jako chlast sdělil Kalousek. Chateau Lafite jako Raketa.
Hned se pozná znalec.
Chlast slast.
02. 02. 2012 | 12:17

SuP napsal(a):

Pepa Řepa -
Řekl bych, že "dobře živené" cecíky jsou výsledkem "investičních pobídek". A to je dílo jiných borců, včetně toho, že je to v zákonech. Nicméně, taky se spoustou daní nesouhlasím, zejména když pozoruju, jak snadno se vždycky našlo dostatek hujerů, kteří je schválili.
02. 02. 2012 | 12:24

SuP napsal(a):

Pepo -
Mimochodem, ještě bych podotkl, že převážná většina spotřebitelů to chlastá kvůli alkoholu, ne kvůli značce. Taky některá vína piju raději, dokonce raději než rum, ale i já kvůli alkoholu.
02. 02. 2012 | 12:27

resl napsal(a):

Kuchař
nejsem int. přetížen, spíš zaostávám, jen nevím kde jsem použil toho Kalouska. jinak "finančák" není státní firma ? jak vidíte zase nerozumím.
SuP
to, že jste zaplatil vy, ještě neznamená, že přiznaly firmy, vše, co přiznat měly. úniky a to velké, jsou jak v soukromých, tak ve státních firmách. ty státní jsou ovšem nepostižitelné, šéfové taky. o nich bohužel rozhoduje příslušná partaj.
02. 02. 2012 | 12:27

Hulu napsal(a):

zajímavé, kolik lidí stále trvá na tom že, císař má krásné nové šaty z nejvybranější látky ...
02. 02. 2012 | 12:28

SuP napsal(a):

resl -
To víte, nebo si myslíte, že to ví ten, kdo to řekl?
02. 02. 2012 | 12:29

SuP napsal(a):

Hulu -
Škoda že nejsem zOstravy. To bych Vám oponoval..."pyču má, jaky šaty?"
Ale takhle? když jsem z Prahé?
02. 02. 2012 | 12:31

Pepa Řepa napsal(a):

SuP
No, něco na té ostravské moudrosti je, řekl bych.
02. 02. 2012 | 12:35

Antroid napsal(a):

jirihavel

Jeden by řekl, že na laciné bonmoty je europoslanecký čas setsakra drahý.
Dobře, že tento omyl uvádíte na pravou míru.
02. 02. 2012 | 12:45

český maloměšťák napsal(a):

Malá technická /trochu opakovaná/.
Čína aktuálně prohlásila, že se možná připojí k záměru posílit evropské záchranné fondy.
Takže v případš fiscal pact jde skutečně především o to, co jsem již napsal dříve - o snahu částečně vyřadit z kola ratingovky a uklidnit trhy.

P.S. Ale Čína už toho naslibovala....na druhé straně. Na třetí straně - i Čína potřebuje prodávat...a stačí aby se v USA začal masivněji prosazovat protekcionismus...
Čína také potřebuje diverzifikovat svá dolarová aktiva....stačí další tajfun z FEDu....

Já být čínským komunistickým funkcionářem - tak bych začal sázet na vznik eurobondů. A snažil se být u celého procesu jejich geneze. Jelikožto ale čínským komunistickým funkcionářem nejsem - tak budu celou věc jen pozorovat a ve vhodné době vsadím na short USD.
Proč já - trumbera ...jen nejsem čínským komunistickým funkcionářem !!! Ghándí by mě miloval, Kuchař by mě oslavoval, JC by se ke mně lísal...a předpokládám, že by se o mě začla ucházet i vědma a virtuální bojovnice s komunismem Silvie..../ehm - zde tedy si vyhrazuji právo odmítnout.../

Něco k zamyšlení nad tím, zda je v kapitalismu vůbec možná solidarita /viz graf a dynamika jednotlivých křivek/ :

http://www.patria.cz/zpravodajstvi/2000721/eurozona-budoucnosti-kazdy-na-svem-pisecku.html
02. 02. 2012 | 12:46

Pepa Řepa napsal(a):

SuP
no vida, už je tady mudrc maloměšťák. Včera sice tvrdil, že nebezpečím pro nás je Čang, teď je zachránce.
Ten by se hodil do party vedení EU.
Přijal by jméno: SCHLAPKA EUROBOND 007
02. 02. 2012 | 13:00

resl napsal(a):

SuP
to vím a je to veřejné. příklad jsou státní dráhy, které mají obří dluhy v odvodech pojištění. mašinfírovi je strženo, státu není odvedeno, v prémiích ministrovi a spol. vyplaceno. sankce 0.
02. 02. 2012 | 13:04

SuP napsal(a):

resl -
To není nejlepší příklad. Dráhy dostávají na provoz peníze od státu z rozpočtu a na krytí ztrát dostávají dotace taky z rozpočtu. Kde máte jaké daně? To je jen hra na daně - "Kdo je blbější, ať zakuká!"
Je potřeba si uvědomit, že kdo platí daně z toho, co dostane od státu z daní, platí "...." Stačí, když mu dáme míň. Kalousek to zkusil loni (- 10%) a všichni stávkovali a všichni levouni je podporovali.
Tak kde to ještě neumí?
02. 02. 2012 | 13:16

UmKab napsal(a):

Havel je v EU parlamentu zbytečně drahej, dal by se nahradit cvičenou opičkou na provázku a banánem připevněnym ke stropu.Když šetřit tak šetřit.
02. 02. 2012 | 13:16

český maloměšťák napsal(a):

Pepko - dnes je na Dálnici Bratří Grimasů opět velký samec, co ? No nic - zvýšeným úsilím to pak jistě dohoníte - ten denní padesátikorunový výpadek. Zase se objeví ti štědří němečtí důchodci - poloslepí a slábnoucího čichu - opět se vám kšeft rozjede...jen co trochu poleví ten krůt.

Pepko -když k tématu nic nemám, nebo mu nerozumím...tak raději mlčím.
No - já vím, ta grafomanie je nezbedník neposedná....nic, nic - jen takové malé pokárání...furt lepší než kopance od vašeho pasáka, ne ?
02. 02. 2012 | 14:23

Pepa Řepa napsal(a):

Maloměšŕáku Wuendelíne, pletete se.

Zvolání kolegyně šlápoty: to je ale samec, nepatřilo Vám, ale teploměru.
Nepřeceňujte své schopnosti, nepřepínejte se.
02. 02. 2012 | 14:34

ghándí napsal(a):

soudruhu docente,
vždyt přeci váš pan expředseda sexypupek označil všechny lidi, co nevolí čssd, za stupidní. takže čemu se divíte. co jste čekal od pravičáků?
02. 02. 2012 | 14:55

petrof napsal(a):

Havle, vy musíte být už zase ožralej....??? Tu smlouvu, která podle vás klade na účastníky jen minimální nároky (!), by zatím plnilo z eurozony jen Estonsko a mimo to Švédsko!!!
Jestli takovýhle kraviny kecáte také v tom Bruselu, tak potěš PánBůh......to nás musí mít opravdu asi za pitomce??!!
02. 02. 2012 | 15:14

paprika napsal(a):

Petrof -u vás to nedá ani moc práce!
02. 02. 2012 | 15:16

mb napsal(a):

jirihavel napsal(a):
Děkuji za všechny komentáře "a vy zase bijete černochy." Ukazují plasticky intelektuální sílu české pravicové scény. Jsou proto velice povzbuzující.

Havle, skutečně si myslíte, že když vás někdo upozorní, že byste měl reflexe krádeží sociální demokracie na krajské úrovni,

že to, co jste napsal, JE RELEVANTNÍ A SMYSLUPLNÁ REAKCE ???

Neměl byste si u Joviše a u všech všudy zamést před vlastním prahem ... ???

No asi ne ... co taky od vás čekat ...

a nejsem pravice, ale střed ...
02. 02. 2012 | 16:04

mb napsal(a):

(reflektovat krádeže sociální demokracie na krajské úrovni ...)
02. 02. 2012 | 16:05

mb napsal(a):

říká se tomu AROGANCE pane Havle, co jste předvedl ...

a pohrdání voličem, kterého považujete za blbce ...

( co na tom, že často právem ...)
02. 02. 2012 | 16:06

jirihavel napsal(a):

mb
diskutuji k tématu článku,
to se tak v akademických kruzích nad textem dělá,
nediskutuji zásadně o věcech,o kterých nic podrobněji nevím,
voliče za blbce nepovažuji,
škoda jen, že to nemohu dost upřímně říci o vás.
02. 02. 2012 | 17:06

Kuchař napsal(a):

Docent:

Tak tedy k tématu. O co se chcete vsadit pane docente, že ten srandopis nedodrží ani jeden z těch co podepsali ?
Sázím se zásadně jen o jídlo a pití .
02. 02. 2012 | 17:25

mb napsal(a):

aspoň že jste upřímný ...

myslim že zneužívání evropských dotací s textem souvisí ...

naoplátku: jen blbec naskakuje Klausovi na jeho nacionalismus a rádobystátnické projevy, aby jej vzápětí cupoval na kusy ...

srdečně ...
02. 02. 2012 | 18:35

Míša napsal(a):

Pane Havle,

v dotyčné smlouvě je k přečtení, že vstoupí v platnost, když ji ratifikuje 12 ze zemí, které mají euro, jaká je, či bude naše role, to se zřejmě máme dočíst ve výjimce ve smyslu Článku 139 (1) Smlouvy o fungování Evropské unie,

chci říct, že jsem vás do EU parlamentu pomohla zvolit, neměla jsem už koho, tak jsem to hodila tenkrát právě a speciálně vám, to, co předvádíte se ovšem neliší od akcí modrého soudruha Zahradila. Od vás jsem očekávala jiné zpravodajství, třeba že vysvětlíte smysl a důvody, a vůbec tak co a jak.
To, že "jde jen o symboliku postavení se do jedné protikrizové řady a o uklidnění investorů", to je jaksi nedostačující, ač na druhé straně výmluvné..
02. 02. 2012 | 19:39

český maloměšťák napsal(a):

ad Míša
Právě že to ale bylo signálem jak k reakci trhů /španělské víceleté dluhopisy/ tak zemí /Čína/ tak šéfů Centrálních bank / Bernanke/.
Vše je k dohledání. Chce to jen hnout zadkem-tedy prstíky.

V podstatě se zde diskutující škorpí o hovnu. ČR se sveze tak jako tak. Je fatálně provázána s trhy EU.
Vy si myslíte, že ta smlouva je zatím něco víc ?
A proč by měla být ? V této fázi je v podstatě politickým prohlášením.
02. 02. 2012 | 20:48

jirihavel napsal(a):

Kuchař: o to se já opravdu nesázím. To je přece jedna z částí kritiky smlouvy, kterou zastává má frakce... Doslova ale pravdu nemáte, jsou samozřejmě státy, které nemají potíž dodržet to už dnes...

Míša: Ve smlouvě se státy zavazují, že do pěti let od účinnosti smlouvy (nejdřív za šest let) budou mít vyrovnané rozpočty, resp. půlprocentní či procentní deficit, nebudou-li padat trakaře. Státy, co nemají euro, se zavazují, že to budou dodržovat od chvíle, kdy euro přijmou, pokud se samy nezavážou, že to budou dodržovat dřív. Co je na tom pro nás děsného?
02. 02. 2012 | 22:56

Míša napsal(a):

ad český maloměšťák

ano, dá se na to dívat i takhle, že to bylo tzv. politické prohlášení tzv. trhům, a pokud snad český maloměšťák hodlá sdílet tuhle komedii pro masy dál, nechť si poslouží.
Požadavek na hýbnutí zadkem - prstíky si odpusťte, event. ho adresujte jiným, a mě vynechte, děkuji.
03. 02. 2012 | 19:18

Míša napsal(a):

Jiří Havel: ad "Co je na tom pro nás děsného?"

to se ptáte vy mě?
Pod text pana Zaroálka jsem už dala zas tenhle text
http://denikreferendum.cz/clanek/12445-evropsti-kluci

jistě vám není neznámý, a to je jen jeden úhel pohledu, ten celoevropský, nebo tedy celounijní. A bohužel není nic neobvyklého na tom, že s něčím takovým musí přijít někdo, kdo žije v zahraničí, zdejší média i politici a analytici všeho typu řeší jako obvykle něco úplně jinýho.

Já se ptám, co vede české sociální demokraty k tomu, aby tuhle děsnou smlouvu obhajovali, to za prvé.

Za druhé už pak nechci číst "argumenty" a la Nečas přijel podtrhnout všechny good guys, co to myslí s lidma tak dobře, následkem čehož jsme se jako republika tedy přiřadili na stranu těch bad guys, zlounů, kteří ničí báječný projekt solidarity a vzájemnosti.
A už vůbec nechci číst "argumenty" o hledání cesty, jak vybřednout z krize, o naléhavých potřebách zformulování programu a vylepšení fungování Unie, jak dí výše pan Zaorálek.

O krocích pana Nečase a celé jeho party plus party ve vládě si myslím svoje, samozřejmě by vyhovoval malý dvoreček a dlouhý bič.

Leč vzhledem k tomu, že tentýž mocný projekt typu "uděláme z toho zákon" (tedy uzákoníme tzv. pravidla rozpočtové zodpovědnosti, a nejlíp pak rovnou ústavně) je právě a přesně to, s čím předtím přišla zrovna tahle parta pravicových náhle osvícených nečasovců tady u nás, a k čemuž se tedy pak ovšem na evropské úrovni odmítla rovněž náhle "přihlásit" - ptám se,

jaká je vůbec tedy role sociální demokracie v tomhle všem, a vůbec tedy ve světě téhle globální tragikomedie, jejíž jedno dějství se zrovna tady v Evropě a právě teď tedy nazývá se "evropská fiskální smlouva".
03. 02. 2012 | 19:47

jirihavel napsal(a):

Míša: Čeští sociální demokraté stejně jako ti evropští (PES) považují fiskální smlouvu za zcela nedostatečnou reakci na krizovou hrozbu. Neřeší skutečný problém, kterým je zaměstnanost, výkonnost a růst. V tom se shodují s evropskými zelenými i liberály. Smlouva je proklamací, která má k řešení aktuálních problémů daleko. Je-li ale tím jediným, v čem se mohou dnešní pravicoví lídři shodnout, a doufejme základem dalších politik, pak je ze zahraničně politického hlediska krátkozraké ji odmítnout. To je také jediným důvodem, proč ji signovali i socialističtí premiéři, kteří jsou na Radě v menšině.
03. 02. 2012 | 21:51

Míša napsal(a):

Jiří Havel: No to ano, smlouva žádný skutečný problém neřeší, zato řeší to, co by neměla.

Píšete: "Je-li ale tím jediným, v čem se mohou dnešní pravicoví lídři shodnout, a doufejme základem dalších politik, pak je ze zahraničně politického hlediska krátkozraké ji odmítnout. To je také jediným důvodem, proč ji signovali i socialističtí premiéři, kteří jsou na Radě v menšině."

tohle nechápu.. tedy chápu, a tyhle zahraničně politické argumenty typu bylo by to krátkozraké odmítnout, ty si prosím nechte na schůze. Já vám teda napíšu, co je krátkozraké,

je to taková virtuální realita, v níž jedni hrají s druhými hru, a je úplně jedno, jestli to bereme symbolicky (jako pouhou proklamaci) nebo doopravdy. V obou případech má (a teď má mít i ze zákona) obyvatelstvo roli diváka a současně nedobrovolně dobrovolného oslíčka otřes se.

Že tuhle hru, a nejradš samozřejmě na vlastním domácím písečku chce hrát, a vše proto dělá pan Nečas, a vůbec pravice, to je zjevné. Zjevné taky je, že u toho nechce být monitorován-a "shora", tedy Unií. Naše pravice (plus ti za ní) nechtějí dohled jiných, sami chtějí dohled nad jinými. Chtějí hrát na vlastním písečku.

Váš postoj chápu tak, že jste se chtěli (teď míním česká soc.dem.) jakoby taky k té smlouvě přihlásit, abychom tedy jako republika stáli pěkně v řadě s ostatními, tím dali ten tzv. signál investorům, a taky se tím tedy eventuálně tzv. dostali k dotacím a nejrůznějším podpůrným programům (opravdu?), protože konformní, co se neznelíbili (komu vlastně?) mají "výhodu", a pak se pokusíte udělat vše pro to, abychom se z téhle smlouvy vyzuli? A jak?

Nebo chcete spoléhat na to, že tahle děsná smlouva stejně nevstoupí v platnost, ať už proto, že ji státy v dostatečném počtu oněch 12ti neratifikují, nebo proto, že ani nebyla nijak vážně myšlena, a jednalo se jen o to politické gesto?

Sám víte, že tzv. rozpočtová zodpovědnost je jen jiný název pro tzv. politiku šetření, tedy politiku škrtů. Tzv. "pravidlo o vyrovnaném rozpočtu" , ta tzv."rozpočtová disciplína" neznaímená nic jinýho, než že se "to" bude hojit na obyvatelstvu. To bude jen platit a platit, i za dýchání.

Tohle je cesta k ekonomické totalitě, a báječně snadná, neboť i rovnou podepřena "zákonem".

Byť to dnes prohlašujete či považujete za proklamaci. Krátkozraké je, na tohle vůbec přistoupit. Krátkozraké taky je, se na téhle akci nazvané "rozpočtová disciplína" podílet, tedy jako sociální demokracie..
04. 02. 2012 | 20:45

jirihavel napsal(a):

Míša: Je to o tom, zdali dostaneme po roce 14 zhruba sto miliard ročně z Bruselu nebo ne. Chcete-li přijít o částku v rozměru českého rozpočtu (bez důchodů), prosím.
Sociální demokracie nebo nesociální demokracie. Nemůžete si věčně dál a dál půjčovat. Podívejte se jen na Maďary, jak přes noc ztrácejí suverenitu. Ztrácejí ji ale Irové, Portugalci, Španělé, třesou se i Italové. Je mi líto. Osobně si myslím, že smlouva, která vstoupí v platnost nejdříve za šest let, je až příliš přísná, takže příští generace politiků ji trochu upraví. Tak to ale v praxi bylo i s Maastrichtem.
05. 02. 2012 | 11:23

Míša napsal(a):

Jiří Havel: "je to o tom.." no jo no..

Mně nepište, o co "já" chci přijít, ke "mně" se nikdy nic nedostalo, obrazně řečeno - věc je ta, kde potom tyhle miliardy vůbec končí, anebo kolik se jich musí zase zpátky vracet a tak, je to začarovaný kruh.

Namátkou:
"České republice hrozí, že bude muset EU vrátit 15,6 miliardy korun kvůli chybám při využívání evropských dotací na dopravní stavby. Vyplývá to z výsledků kontroly Evropského účetního dvora. "

"Evropská komise pohrozila České republice, že zastaví proplácení celého programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Z programu, který spravuje ministerstvo školství, by mělo být čerpáno až 53 miliard korun."

"České republice hrozí, že bude muset vrátit téměř půl miliardy korun, které dostala od Evropské unie na modernizaci silnice mezi Brnem a Vídní."

"Vládní reformy sice šetří všude, kde je to možné, ani to ale nestačí. Kvůli nevyrovnanému rozpočtu si tak ČR v příštím roce bude muset půjčit 220 miliard."

A není to jen o nekompetentnosti téhle vlády, je to všude

"Krizí zmítané Řecko bude muset vrátit dotace pro své zemědělce v celkové výši 425 miliónů eur (téměř 11 miliard korun). Podle mluvčího Evropské komise (EK) totiž nejsou tyto finanční prostředky v souladu v právem Evropské unie (EU)...O podrobnostech, kdy přesně bude muset Řecko peníze vrátit, se rozhodne, až když EK přijme oficiální rozhodnutí a vydá ho ve věstníku, jak agentura Reuters cituje slova mluvčího EK. Podle něj zatím ještě není jasné, kdy k tomu dojde. „Je to na Řecku, jak peníze vrátí,“ uvedl mluvčí na otázku, zda je jihoevropská země bude muset dolovat od svých zemědělců... Již v době, kdy byla podpora schválena, se řecká média ptala, zda se nejedná o rozpor s předpisy EU. Tehdejší ministr zemědělství Sotiris Hatzigakis se dušoval, že žádný problém s EU nebude.
V současné době převažují v řeckém zemědělství drobní farmáři, kteří jsou závislí na dotacích z EU, aby vůbec přežili."

- není ta EK příliš přísná? když už jsme u toho? V takové situaci..

(Sotiris Hatzigakis, osoba vysoce studovaná a odborná, má v malíčku právo, ekonomii i politické vědy- he studied Law at the University of Athens where he gained his Bachelor's degree. He obtained a Master's degree from the University College London, United Kingdom in Economics and from the Sorbonne of Paris, France in political science.)

A perlička na závěr:
"Washington 2. února (ČTK) - Americká centrální banka (Fed) bude chránit domácí ekonomiku před dopady evropské dluhové krize, třebaže nejistoty z této strany se začaly do určité míry snižovat. Řekl to dnes šéf Fedu Ben Bernanke při vystoupení v rozpočtovém výboru Sněmovny reprezentantů USA. "

To už není ani k pláči, natož k smíchu.
Ale je zase fakt, že nebýt téhle doby, ani by člověk nepoznal, co je to divadlo.

A koukám, máte další text nahoře, tak díky za odpovědi.
05. 02. 2012 | 17:42

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy