Topolánek na čtení moc není

23. 02. 2010 | 13:50
Přečteno 6017 krát
Ostuda, kterou udělal na podzim 2008 Topolánek v Bruselu, je nezapomenutelná. V době, kdy státníci hledali, jak uklidnit trhy, vykládal jim zčistajasna nějaký český strejc, že přece žádná krize není. A že bude ta připravovaná opatření Evropy vetovat. Sarkozyho s Barrosem omejvali. Barroso po schůzce s Topolánkem láteřil, že v těch Čechách přece nemůžou být takhle zabednění všichni. A prohlásil, že musí sehnat Topolova odborného poradce, kterému se to vysvětlí a bude klid. Předseda vlády svého specialistu poslechne. Tu prý zvedl hlavu Barrosův expert na Česko a povídá, že toho poradce zná. A že mu fakt nemá cenu volat.

Ta příhoda je pro Topolánka typická. Ještě v Klausovských dobách odzbrojoval ve vedení ODS nad traktáty pana profesora tím, že na to čtení moc není. Klausovu snahu o odbornější diskusi vždycky sabotoval. Nebyl odborníkem na nic, ale byl všude, kde se rozdělovala moc, s ešusem a včas. Uměl pít, bodře hovořit se zástupy kamarádů, přivřít oko nad nějakou tou kulišárnou a dohodnout stranický kšeftík. Typově něco jako mazaný sedlák, muž z lidu a pravice z ulice. Sarah Palinová v kalhotách.

V politice se objevil jako podnikatelský kádr. Jeho firma skončila záměr dost neslavně a s nejasně vzniklým dluhem u pražské městské banky ovládané magistrátní klikou ODS. Ten dluh nebyl plně splacen a zbytek pohledávky byl tiše odkoupen firmou, která s městem dlouhodobě dělala velké zakázky. Spekulovalo se, že šlo o službičku pro stranického bosse.

Topolovi příznivci ovšem říkají, že se tenkrát kradlo mnohem víc, a podobné „maličkosti" byly málem v normě. Kšeft, který nevyšel, není sám o sobě trestný, a právní puristé najdou nedostatky i v chování Ježíše Krista. Stojí za zmínku, že podnikatelská minulost Mirka Topolánka se vynořila ještě jednou, když se čenichalo, kde vzal předseda ODS na exkluzívní byt. Topolánkovo tvrzení, že inkasoval milióny za firmu na hraně bankrotu, smrdělo sice praním upatlaných peněz, ale důkazy chyběly stejně jako v případech Kalouska a Grosse.

Když kolegové z ODS mluví o svém šéfovi, nemají zrovna respekt. Topolánek je výsledkem stranického cezení mozků, kdy se nemilosrdně vyřazují osobnosti, převyšující peloton. Člověk s autoritou, nezpochybnitelnou morální integritou, nebo někdo, na koho nic nevědí, není žádoucí. Optimální stranický šéf současnosti je loutka bez vlivu a státnické ambice.

Topolánek je průměrný a vyhovuje průměrným. Nemá kvalifikaci pro řízení státu, nestudoval ani amatérsky politologii, moderní historii nebo ekonomii. Ani o ta témata nemá zájem. Situace, kdy se ukáže, že neví, co je to „osvětimská lež" nebo finanční krize, je vlastně zákonitá. Dezintelektualizovaná ODS je výsledkem „odklausování" a předseda je toho živým důkazem. Má to jednu výhodu: Topolánek říká i nesmysly, které mu napíší, bez vnitřních zábran. Letos z něho má být paradoxně bojovník proti korupci a státnímu bankrotu.

ODS je v krizi. Vědí to její členové, ale i voliči. Lidé s pravicovým viděním světa už léta říkají, že ti v ODS jsou sice morálně i odborně hodně mizerní, ale že stejně nemají možnost efektivně volit jinak. Jenže letos i v tradiční pražské modré baště bude ouvej. Ucho se utrhlo. Strana dále klesá, Topolánek sám je velmi nepopulární a nestačí, že do rivala Paroubka noviny tlukou jako do tympánů. Kalouskův trik se založením béčka ODS má proto marketingově správně zachytit ty, kdo by tentokrát nešli k volbám. Pokud ovšem Kalouskův manévr vytěsní ze scény lidovce, nemusí to stačit. Ale nemusí to stačit ani s lidovci.

Topolánek zřetelně chápe, že je pod tlakem. Půjde proto do vystupňování předvolební hysterie nadoraz. Necítí ani právní ani morální bariéry. Ví, že vítěz bere všechno, a rizika se bát nesmí. Jisté totiž je, že příští šance už pro něj nebude.

Psáno pro Literární noviny

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

ivo napsal(a):

Pane Havel ideálni by bylo kdyby jste šel do háje i s Topolánkem.Vaše obě strany čssd a ods jsou tak prolezlé korupcí,že by jste se měl stydět někde veřejně projevovat.Doufám že přijde den a za to co jste provedli se budete zodpovídat.
23. 02. 2010 | 14:03

RA napsal(a):

pane Havel, celý váš článeček sedí na Standu Křišťála . Nespletl jste se ve jménu ?
23. 02. 2010 | 14:08

Pepik Pithart napsal(a):

bože a za tohle Vás platíme?
23. 02. 2010 | 14:15

filip II. napsal(a):

Pane docente,
výborná charakteristika samolibého Topolánka, který už ví, že konec jeho kariéry se nezadržitelně blíží. Mám jedinou připomínku: do mrtvol se nekope, a to ani do těch politických.
23. 02. 2010 | 14:18

Pavel Poštulka napsal(a):

P. Havle, jsem sice kritik levice, ale tento Váš článek nemá chybu...
23. 02. 2010 | 14:18

Pavel Poštulka napsal(a):

...a ještě něco, poslední zbytky toho, čemu lze říci charakter, pro mne Topolánek ztratil, když se snažil hodit tu věc s Pandury na Vl. Parkanovou, to byl opravdu hnus...
23. 02. 2010 | 14:20

Doug Badman napsal(a):

To víte docente, takový respekt jako Paroubek Topolánek nikdy mít nemůže, i kdyby byl zlatej.
A nikdo to neví líp než Vy.
Jen si vzpomeňte. Stačilo pár obdivných vzdechů na adresu kamarádek paní předsedové a rázem si můžete v Bruselu prohlížet papoušky na stromech.
Občas sice musíte sesmolit nějakou pitomost, ale za těch tři sta měsíčně vám to stojí, že?
23. 02. 2010 | 14:21

Lerak napsal(a):

Bohužel je to tak jak píšete.
Doporučuji Vám vemte si štít nyní budou běsnit modré mozky spolu se zeleným /vojenským/ mozkem Topolánka.
23. 02. 2010 | 14:23

Pobo napsal(a):

Paul Poštulka a kritik levice? Ou. Tak to raději ani nedomýšlet jaké asi musí být myšlenkové pochvody uvědomělého příznivce levice. Brrr...
23. 02. 2010 | 14:23

Mat napsal(a):

A další odborní z dílny ČSSD. P.S. Pan stínový ministr financí vaší partaje zajisté ekonomické vzdělání má že?
23. 02. 2010 | 14:27

ms napsal(a):

Filip II, do mrtvol se nekope, ale hnusné zombie, které nechtějí v hrobce ležet se sestřelit smí.
23. 02. 2010 | 14:28

martin napsal(a):

Když vezmu Vás,Kalouska,Sobotku,Grose,Paroubka,Němce,Škromacha,Langra,Gandaloviče,Křečka a plno dalších tak jste to tady taky nevedli zrovna skvěle,stejně jako Topolánek firmu.Jen se těším,že v boji o koryta na sebe začnete házet tu špínu ve který se po krk brodíte.Volím neperlamentní stranu.Nazdar
23. 02. 2010 | 14:28

Mistr XXL napsal(a):

Veselý docente, napište nám taky někdy o Standovi, to o Topolánkovi by vám docela šlo. Ovšem náš Mirda s gulami na křištálové čistého Standu v tomto nemá. A váš Jirka už svojí narcisistní fotogalerii vydal jako povinnou četbu pro všechny členy ČSSD (proto tam byly taky vlastně jen ty fotky), tam už obrázek máme.
23. 02. 2010 | 14:43

neo napsal(a):

Pane Havle,

já si o vzdělání či inteligenci politiků nedělám iluze... drtivá většina z vás nemá odpovídající vzdělání k výkonu funkce.

hemží se to tam tramvajáky,strojvůdci, pošťáky, vojáky.... ministry financí dělaj právníci či chemici, ministři zdravotnictví jsou neúspěšní doktoři....

co dodat.

vzdělání politiků:
http://www.ruzovypanter.cz/...
23. 02. 2010 | 14:44

Al Jouda napsal(a):

Je to dobré a pravdivé čtení. Už se těším na jiné pravdivé čtení, které napíše nějaká modrá straka o Paroubkovi nebo Grossovi.
Všechno to potvrzuje oprávněnost nevolit v příštích parlamentních volbách ani ODS ani ČSSD.
23. 02. 2010 | 14:44

Vico napsal(a):

Tak ostrý atak od pana docenta bych nečekal.Ale asi to tak s tím Topolánkem bude.

Ono o Klausovi si mohu myslet ledacos, ale ta jeho textovka vystihovala mnohé. Nebyla určena ani novinářům, ani voličům. "Falešný a prázdný"

Můžeme se pouze dohadovat, zda-li převažuje jeho prázdnost, anebo falešnost.Svým způsobem je mnohem zákeřnější než Paroubek. Mnohem zákeřnější za svou maskou věčně koňsky rozřehtaného ogara z Valašska.

Do mrtvol se nekopá, říká tu někdo. Jen si neplést mrtvolu s taktikou mrtvého brouka.
23. 02. 2010 | 14:45

Brundibár napsal(a):

Hezký den, pane Havle,

pokud zde zmiňujete První městskou banku, neměl byste zapomínat i na to, kdo - cituji: "V letech 1998 až 2004 vykonával funkci náměstka primátora hlavního města Prahy pro oblast finanční politiky."

Vliv této osoby v daných letech na chod PMB myslím nelze opominout.

Jo, pochopitelně musím uvést zdroj citátu: http://blog.aktualne.centru...
23. 02. 2010 | 14:45

Emissary napsal(a):

Pomlouvat Vám jde,

sám jste kašparská docentura.

Víc nemám co dodat. Snad je to, že to u nás stejně dopadne takto.

http://blog.aktualne.centru...

Ať žije světový socializmus!
23. 02. 2010 | 14:57

PatientO.T. napsal(a):

2 Havel:
"Jeho firma skončila záměr dost neslavně a s nejasně vzniklým dluhem u pražské městské banky ovládané magistrátní klikou ODS..."

Předsedou dozorčí rady PMB byl náměstek primátora HMP ing.Jiří Paroubek (ČSSD), jeden z největších žijících státníků, předsedů politických stran, ekonomů, řečníků, skokanů, amatérských historiků, politologů, manekýnů, spisovatelů, Evropanů, etc., etc. Třeba o tom dluhu něco ví. Zeptal jste se ho?
23. 02. 2010 | 14:59

hoven napsal(a):

áááá, soudruh docent zase načal novou lahev rumu.
23. 02. 2010 | 15:01

orinoko napsal(a):

Článek je zajímavý.
Pravý levoboček svazácky Reflektoroval zbytečné svícení z armádní bolševické sorbony tak dlouho , až se vypracoval na modrého krejčího. Avšak stále platí - Na saka nepúšťať!
Bohužel jsme se nepoučili z dějin, a tak máme co nechtěli. Nebo snad chtěli?
23. 02. 2010 | 15:05

Volič napsal(a):

Pane Havle, co jste zatím dokázal vy. Topolánek vyhrál alespoň nějaké volby, ale vy jste zatím jenom kecal uklizený v Bruselu za naše peníze. Co říkáte vyroku vašeho ekonomického guru J.Mládka, že bude muset ČSSD tak tři měsíce po volbávh sdělit svým ovečkám, že se musí výdaje seškrtat o 70miliard. Tady komentujte co je tedy pravda - vaše volební sliby, nebo Mládkova realita.
23. 02. 2010 | 15:06

vlk napsal(a):

PAne docente,

ne že bch předmět vašeho blogu viděl zas až diametrálně jinak.
Mám ale dvě výhrady k blogu samému.
Malou a velkou.
Začnu tou malou. týká s e tohoto vašeho úryvku:
Když kolegové z ODS mluví o svém šéfovi, nemají zrovna respekt. Topolánek je výsledkem stranického cezení mozků, kdy se nemilosrdně vyřazují osobnosti, převyšující peloton. Člověk s autoritou, nezpochybnitelnou morální integritou, nebo někdo, na koho nic nevědí, není žádoucí

Vy takovou figuru v ODS znáte? Tedy osobnost převyšující peleton, člověk s autoritou , nezpochybnitelnou morální integritou?
Propravověrné modré - ptám s e bez jakékolvi ironie a uštěpačnosti, protože pokud by někoho takového docent Havel uvedl, mělo by smysl s tímhle jménem určitě nějak dál pracovat.

a teď přejdu k té velké a zásadní výtce.
Pane docente, máte zapotřebí takovýhle prvoplánově agitační blog vůbec psát?Jako člověk, ketrý s e tad y fantasticky frajersky zastal Klause ,když tu byl dehonestován skze svou habilitační práci? Tuhle jsne ze stejného důvodu stejně utřel Bendla.
Není totiž čas , aby aspoň ty chytřejší mozky v obou velkýc partajích začaly myslet dál než k 28. květnu nebo kdy jsou volby?
Totiž ke dni D+1. Kdy bud e potřeba začít sestavovat vládu. A pokdu má pravdu pan Holub v Aktuálně s e svou volebníí předpovědí, že ve sněmovně budete jen vy, ODS, KSČM a TOPinky a dejme tomu, že vaše partaj bud e mít nejvíce hlasů, pak lze očekávat , že vládu budete moci sestavit buď jen s KSČM nebo ODS.
Uniká mi ted y smysl toho, proč urovna vy, politik mající jeden z mála náleku -shopný konzensu, musíte také jít až na rovinu vyhlášení osobního nepřátelství?? On na to nestačí Paroubek s Rathem?

Přiznám se, že jsme dneska dost zklamán. Rozpočtová opatření, důchodovou reformu a zdravotnickou reformu snad nechcete prohalsovat na 101 s hlasy KSČM? Nebo ano?
23. 02. 2010 | 15:08

ms napsal(a):

Smlouva o úvěru pro VAE je z 27. 2. 1998
Jiří Paroubek se stal předsedou dozorčí rady PMB v lednu 1999 (náměstkem primátora se stal v listopadu 1998) a tuto funkci převzal po Janu Koukalovi.

Paroubek samozřejmě může za všechno i to že kamarádíčkové Topola mu dali úvěr. Mysticky ovládal banku ještě před jakoukoliv funkcí, je to vlastně takový superman a celá ODS byla jen jeho loutkou.
23. 02. 2010 | 15:11

křišťál napsal(a):

Opět typická oranžáda, pomlouvání, lži demagogie.
Jděte se už vycpat, vy demagogové zlí....
23. 02. 2010 | 15:14

fafnir napsal(a):

vlk
kvalita vašeho příspěvku odpovídá kvalitě vašeho písemného projevu.A to skoro vždy.
23. 02. 2010 | 15:28

martys napsal(a):

krásný a výstižný článek....a vtipný......a bohužel souhlasí do posledního puntíku
23. 02. 2010 | 15:31

Brundibár napsal(a):

ms:

Rok sem, rok tam, zdroje informací se neuvádějí...

"Případ dluhu VAE začal v únoru 1999..."

Zdroj: http://www.bezkorupce.cz/ak...

Předseda dozorčí rady PMB od 29. ledna 1999: ing. Jiří Paroubek

Zdroj: Úplný výpis PPF banky (dříve PMB), http://www.justice.cz

Takže, zkuste prosím příště své informace ověřit, než na základě mylných údajů začnete něco ironizovat, ano? Nebudete tady vypadat jako ... no, jako zrovna teď vypadáte.
23. 02. 2010 | 15:34

ms napsal(a):

Brundibár, hmm takže Topolánek lže když na svých stránkách uvádí (z 13.9.2006), že úvěr VAE dostalo v únoru 1998 ? Odkaz vám dám, až mi odpovíte, proč Topolánek lže v datu podle vás :)
23. 02. 2010 | 15:36

ms napsal(a):

Jo a Brundibáre, na vládních stránkách tu ošklivou lež s rokem 1998 máte také :) Co jste to psal o ověření informací ? hmmm
23. 02. 2010 | 15:38

filip II. napsal(a):

Pane hovne,
kdybyste se pokusil o nějaký smysluplný argument, budiž, to je smyslem diskuze.
Ale ten ubohý výkřik o láhvi rumu z vás dělá skutečného ubožáka. Nemáte-li po ruce nic chytřejšího, raději se neztrapňujte. Jste toliko k smíchu.
23. 02. 2010 | 15:43

vlk napsal(a):

fafnire
kvalita vašeho příspěvku odpovídá schopnosti pochopit čtené. Vždycky.

ms
problé je jinde.Probl=ém není v poskytnutí úěvru Topolánkvi.
Problém je v následném přeprodeji směnky, kterou měla PMB úvěr jistěn. A ta směnka by byla každou bankou vyvažována zlatem. Vzhledem k nositeli závazku.
Ale jinak s e do vašeho sporu s Brundibárem nehodlám vměšovat.
23. 02. 2010 | 15:50

ms napsal(a):

Vlku, to jsou další problémy ovšem, mně ale šlo o faktickou poznámku, že samotný úvěř vznikl před nástupem Paroubka, tudíž formulace páně Havla je správná. Navíc právě i v tom získání úvěru je problém, protože jeho krytí bylo jaksi od začátku problematické (kryl ho de facto pouze kupovaný úvěrem majetek - záruky Topolánka či VAE měly tehdy vlastně nulovou hodnotu)
23. 02. 2010 | 15:54

JC napsal(a):

Docente,
Co tam v tej brusli děláte ?
Se vám ta ojropa Sarkozyho a Barrosa nějak divně klátí.

http://aktualne.centrum.cz/...
23. 02. 2010 | 16:00

ms napsal(a):

ms:

Je čistě váš problém (úmysl, nedbalost, nešťastná náhoda?), že zde zdroje neuvádíte a že si je neumíte ověřit - já tento váš problém opravdu řešit nebudu. Navíc, když se ukázalo, že uvedený zdroj nechcete (nebo neumíte?) nastudovat a použít ;-).

U úvěru pro VAE totiž ten největší problém nevznikl jeho poskytnutím (úvěr byl z velké části splacen), ale až způsobem, jakým banka vyřešila umoření zbytku úvěru. Přestože ten byl jištěn směnkou a majetkem (tehdy) senátora Topolánka, PMB (v tu dobu s Jiřím Paroubkem jako předsedou představenstva) tuto jistinu nevyužila a raději dluh prodala. Zvláštní a v dané situaci velmi neobvyklé řešení.

Zdroj je uveden v předchozím příspěvku.
23. 02. 2010 | 16:00

Brundibár napsal(a):

ms (a pan Stejskal):

Omluva za chybu v nicku v příspěvku z 23.02.2010 16:00:36 - je pochopitelně pro ms...
23. 02. 2010 | 16:02

vlk napsal(a):

ms
nesouhlasím co bonity krytí. Topolánek kupoval teplárnu. Byl druhý v tomhle státě , kdo dokázal zbankrotovat teplárnu. Skutečně husarský kousek!
Půjčovat na 100% kupované věci je samozřejmě těžký diletantismus. řekněme. Nicméně ne v případě teplárny.
ale na tom úvěru jako celku je nejpozoruhodnější právě ona operace - závěrečná, s krycí směnkou...
ale tímopravdu končím. Aby snáhodou nepřistál na seznamu zásadních nepřátel Obludária. to bych ti nepřál.Bez jakékoli ironie. Mimo jiné proto,že tebe pokládám za férového člověka.
23. 02. 2010 | 16:02

Carlos V. napsal(a):

Pane Havle, ac pravicak, musim uznat, ze mate pravdu.

Napsal jste to vcelku hezky.Prosim, a ted jednu o CSSD.
23. 02. 2010 | 16:02

Brundibár napsal(a):

vlk:

Děkuji náčelníku, že ses mě zastal ;-)

Zdroj: DJC, Dobytí...
23. 02. 2010 | 16:04

ms napsal(a):

Brundibáre, to že čerpáte z odkazu s chybným údajem, je opravdu váš problém. A to že vám vlk hodil záchranné lano je směšné. V únoru 1999 totiž vůbec žádný problém s VAE respektive pohyb kolem toho nebyl, je to překlep Pantera, který podobně jako já vidí začátek problému již získáním úvěru a to bylo o rok dříve.

Úvěr získal v únoru 1998 http://zpravy.ods.cz/prispe...
http://www.vlada.cz/scripts...
děkuji za pozornost a příště se nehádejte když máte jen jeden zdroj z druhé ruky.
23. 02. 2010 | 16:07

orinoko napsal(a):

..."problé je jinde.Probl=ém není v poskytnutí úěvru Topolánkvi." ...
Není nad problémy.
23. 02. 2010 | 16:11

ms napsal(a):

Zástupci VAE byli podezřelí z toho, že mnohamilionový úvěr získali podvodem, když se za něj zaručili směnkou na neexistující majetek. Nepravdivými údaji prý uvedli banku v omyl. Podle policistů, kteří začali podezření prověřovat 30. srpna, ale o žádný podvod nešlo.

Ze stránek, co sám Brundibár původně uvedl jako zdroj :) Získání úvěru je už problém.
23. 02. 2010 | 16:13

Petr Havelka napsal(a):

Pane Havle,

to je mi ale slabota. Budete muset přidat, do Paroubka, Ratha máte móóc daleko :)

Víte, že jsem něco takového od Vás nečekal?

Škoda, že jste se k něčemu takovému odhodlal na sklonku Topolánkovy kariery, inu klovat do kotníků se musí umět v tu správnou dobu.
23. 02. 2010 | 16:19

fafnir napsal(a):

vlk
problém je, že vaše grandiozní myšlenky nejste schopen napsat bez chyby.
23. 02. 2010 | 16:23

orinoko napsal(a):

Pane Havle, důležité je, že Paroubek má bradavici. To je něco jako vroubek. Nebýt vroubků, tak by samovytáčecí modrý kalamář měl problém s orientací. Paroubek je čistý produkt ptakopartaje , a zvláštní je, že se jim vůbec nelíbí.
23. 02. 2010 | 16:28

Tencokida Hnuj napsal(a):

Nakouknu - Áááá... nic. Jako obvykle. Sbohem.
23. 02. 2010 | 16:32

Brundibár napsal(a):

ms:

bezkorupce.cz uvádí jako zdroj ČTK, informaci si můžete ověřit také u Českého rozhlasu:

http://www.radio.cz/cz/zpra...

A je to překlep někoho na vládě, nebo to je překlep dvou nezávislých médií (na tiskovky vlády ČR své reportéry vysílá jak ČTK, tak ČRo)?

Zvukový záznam ani na ČRo, ani třeba na ČT jsem nenašel. Konečně, jak psal vlk, nebyl to ten hlavní problém - tím jsou podmínky, jak byla ta směnka prodána.
23. 02. 2010 | 16:33

Jirka napsal(a):

Kdo chce dělat politiku musí mít nutně odporné vlastnosti jinak nemá šanci! Nesmí mít čest, v žádném případě být poctivý, umět potopit kohokoli a kdykoli, lhát a podvádět a co hlavně musí být dostatečný blb aby s ním mohli hoši v pozadí vláčet jak potřebují!! Zřejmě proto má Fischer tolik příznivců, má totiž úroveň! Tady už stačí jen to, že politik není buran a má to u nás vyhraný. Ono ani není divu po těch letech vlády mamlasů všeho druhu, kterým stačilo jen nahrabat s nulovou snahou aby za nimi krom megadluhů a afér bylo něco vidět!!
23. 02. 2010 | 16:40

ms napsal(a):

A topolánek na své stránky to také umístil s chybou. A Paroubek když se bránil proti nařčení že poskytl úvěr, tak tuto informaci také podal s chybou ? atd.
23. 02. 2010 | 16:41

Brundibár napsal(a):

ms:

Ano, zástupci VAE byli vyšetřováni, vyšetřování nic neprokázalo.

Jestli proto, že nic neprovedli, nebo proto, že policie a státní zastupitelsẗví byli neschopní (či podplacení), Bůh suď, nemám sebemenší informace, které by naznačovaly jedno nebo druhé. Faktem je, že většinu peněz VAE splatilo - to prostě neodpovídá "klasickému" schématu tunelování.
23. 02. 2010 | 16:45

hoven napsal(a):

filip II,
jako senilního alkoholika s pokročilou demencí soudruha docenta beru a mám ho svým způsobem rád. vždy se příjemně pobavím a o tom to je. proč se pořád jen mračit a hledat argumenty v seriozní diskuzi. soudruh docent se svou láskou k tvrdemu alkoholu je příjemným odlehčením naší politické scény.
23. 02. 2010 | 16:46

ms napsal(a):

Brundibáre, tohle už jsou témata někde jinde. Já jen hájil formulaci pana Havla, která je přesná. Úvěr dostal v době kdy šéfem představenstva byl Koukal a mimochodem tentýž Koukal již v Eltodu finálně směnku přebral o pár let později.
23. 02. 2010 | 16:50

vlk napsal(a):

Brundibáre

já straním spíš ms... Nicméně hledejme spíš problém, tam, kde je skutečně prokazatelně. Než tam, kde jej nelze doložit.

fafnir
nepřepínejte. Mohlo by vám to ublížit. Radši mne příště přeskočte. Máte něco k obsahu? Nejspíš jako vždycky. Tedy nic. No co,jednou se snad nějaké té myšlenky dopustíte. Nezapomenu ten velký dee oslavit. V mezičase byste mohl svou vzácnou pozornost věnovat někomu jinému. Pro mne je vás opravdu škoda.
Co takhle zkusit nick orinoko. Názorově jste sic e naopačných polech,nicméně inteligenčně si budte na rovno a charakterově /a to myslím smrtelně vážně/ jste daleko nad ním.
23. 02. 2010 | 16:53

Mistr XXL napsal(a):

Jo a příště radši dodejte nějaký veselý komiks, to v těch bruselksých strukturách víc frčí.

http://zpravy.idnes.cz/brus...
23. 02. 2010 | 16:56

Ládik napsal(a):

Poctivý člověk by takhle nepsal. Soudruhu Havle.
23. 02. 2010 | 16:57

vlk napsal(a):

hoven

je soudruh docent aspoň z poloviny takovým alkoholikem jako nejlepší ministr financí?

Nebo jistý poslanec za ODS, který byl dobrý až do té doby co se ožral tak, ež promeškal důležité hlasování, Pak byl náhle jeho alkoholismus naprosto nepřijatelný a byl z rodné strany exkomunikován.Nebo jiný poslane c téže strany, co poboural asi šest aut a následně vyprávěl , že si dal jen krabičku rumových pralinek?

Nebo snad má za vzor samotného předsedu jsité velké paratje , který kdysi v rpzhovoru pro Lidovky přiznal, že chlastal první ligu? Kdopak to asi byl?
23. 02. 2010 | 16:57

fafnir napsal(a):

vlk
inu,genius okresního formátu se nezapře ,to by bylo ad hominem.Hledat myšlenku toho vašeho projevu,toť těžká věc.Černá díra se také špatně hledá.Ale váš psaný projev bací do očí chtě - nechtě.A že byste byl reprezentant levého proudu,to tedy opravdu jste.
23. 02. 2010 | 17:03

Brundibár napsal(a):

ms:

Politici ve státních funkcích často přebírají "své" projevy a zápisy z tiskovek na své soukromé stránky bez jakýchkoliv úprav (platí bez rozdílu barev), odkud informaci převzal pan Paroubek, netuším. Nelze tedy tyto zdroje považovat za vzájemně nezávislé.

Vzájemná nezávislost ČRo a ČTK je naproti tomu poměrně zřejmá, i když ani to nevylučuje možnost překlepu v OBOU institucích najednou (výpočet pravděpodobnosti takového jevu ale fakt nechám na někom jiném ) ;-)
23. 02. 2010 | 17:06

JC napsal(a):

Mistr XXL,
To je něco podobného jako když Buzková kdysi prosadila do jakéhosi testu na školách.
Které zřízení je nejlepší ?
A Kapitalistické
B Komunistické
C Sociálně-tržní pod vedením ČSSD.
C je správně :-)))
P.S. To bylo také za prachy dańového poplatníka.
23. 02. 2010 | 17:09

Emissary napsal(a):

Brundibáre,

tady místní socialisté na čele s kašpárkem zajímají drobné a dokonce hypotetické. Ale megatunely pět českých na stole, Pandury, Gripeny a další, o tom kašpárek nemluví.

Toto je zvláště "veselé".

http://blog.aktualne.centru...
23. 02. 2010 | 17:15

tata napsal(a):

dobry den

PANE Havel promě je VAŠ PŘISPĚVEK ZKLAMANÍ.mate to zapotřebí?Vždy jste byl trochu nad věcí,i kdyby vše byla pravda,v tomto podaní je to rana pod pas,asi opravdu v teto republice není politik ktery by zachoval určite hranice,a vy jste je překročil,tento přispěvek byl plny žluče,hodně jste stratil a nic neziskal,copak nechapete,že vylit na protivnika plné vědro špiny je spiš opačny učinek,použijte to v přime debatě s očí do očí takle jste stratil hodně bodu u mě teda stoprocentně.
23. 02. 2010 | 17:16

Emissary napsal(a):

Jeníku,

tak co umí? Kromě toho, že jste nám ukázal filmotéku.
23. 02. 2010 | 17:24

Brundibár napsal(a):

vlk:

OK.

Osobně vidím problém v tom, že stávající "euroatlantický" politický systém tak nějak neláká opravdové "elity národa", které by byly schopny vést zemi s horizontem delším než jedno volební období (a které jsou schopné se velmi dobře uživit i jinak).

Řešení? Vidím ho třeba v zavedení prvku náhody - prostě losování (nikoliv "karlovarské"), něco na způsob volby Dóžete v Benátkách (více u Pavla Kohouta, http://blog.aktualne.centru...). Stávající systém, kdy pár "partajních technologů moci" je schopno ovlivňovat své poslanecké kluby ("je na tobě, jestli tě Strana příště nominuje zase na volitelné místo kondidátky") považuji za zhoubný.

Tiše přemýšlím nad tím, které země mají ještě dnes takové vedení, které vede svoji zemi s horizontem 20 let a déle a kde na základních otázkách panuje mezi politickými rivaly shoda. Napadají mě dvě takové (ne, KLDR ani Kuba to opravdu nejsou).
23. 02. 2010 | 17:27

Carlos V. napsal(a):

Vlk : ono ti pani pani politici ridi pod vlivem bez ohledu na partaj, co treba Kavan ?

A takovej Ransdorf, ten ridi strasne i bez alkoholu.
23. 02. 2010 | 17:29

Brundibár napsal(a):

Emissary:

Jo, díky, četl jsem. Jenže zásadní problém není CO, ale JAK.

Obávám se totiž, že poslední dobou (20. století) se na nohy postavily jen ty státy, které byly naprosto (pan Stejskal snad promine ;-) v pr.... - Německo (resp. tři ze čtyř okupačních zón), Japonsko, Izrael a Korea (republika, ne KLDR). A dnes ten "drive" cítím jen v Koreji a Izraeli...

Nemohu se proto zbavit dojmu, že podmínkou nutnou k tomu, aby politikům šlo opravdu o fungování státu, je reálné ohrožení vnějším nepřítelem. Ani v nejmenším netvrdím, že v uvedených státech není korupce, ale její objem je řádově někde úplně jinde (pokud totiž není, tak to skončí jak v Saigonu 30. dubna 1975)... A to je dost neveselá představa.
23. 02. 2010 | 17:42

zdenekmihalco napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem dva hrubě urážlivé texty ("gauner" apod), který byl v rozporu se záměry těchto stránek, což je vytvářet prostor pro slušnou a věcnou diskusi.
Děkuji za pochopení,
Zdeněk Mihalco
správce blogů
23. 02. 2010 | 18:08

Emissary napsal(a):

Brundibáre,

ten objem korupce považuji také za přehnaný, ale přesto je to alarmující. A správně, víc jak "co" je "jak", mnohem víc.
To "jak" u nás mělo trvání necelé tři roky, po volbách nejspíš nastoupí "co".

S Vašim druhým odstavcem mohu souhlasit, ale ne úplně. Ve skutečnosti je to tak, že jakmile státy začaly koketovat se socializmem, šlo to z kopce. Vždy a všude. Hugo Chavéz to dokazuje přesvědčivě.

Na aktuálne.cz nedávno vyšel článek, kandidáti na státní bankrot. Byla tam i vyčíslená pravděpodobnost.

Tady někde na blogu jeden diskutující poukazoval, jak USA musí do nějaké doby se stát Třetím světem. Dal odkaz na "moudré analýzy" od nějakého levicového intelektuála, jak se to stalo UK. Jenomže UK ztratilo mnoho kolonii a posledních 50 let tam vládli většinou socialisté. UK je také nejzadluženější evropskou zemi, ale bankrot jí zatím nehrozí, zcela jiných důvodů. Pokrok v USA většinou táhne věda.

Přijde ovšem čas, kdy země EU postupně budou padat jako hrušky, včetně těch nejvyspělejších. To teprve bude randál.
23. 02. 2010 | 18:35

vlk napsal(a):

Fanire
klídek.
Ty bys nějakou myšlenku nenašel, ani kdyby ti bušila na dveře. Tak to neřeš.Až se dopustíš nějaké myšlenky, jednak to oslavím a jednak tě upozorním.
Jinak jsem rád, že tě aspoň něco bací do očí. Aspoň nějaké vzrůšo.

Carlosi
ano, nemám problém. Reagoval jsem na nick hoven a na jeho přímou urážku autora. Nic víc.
Nemíním s e zastávat žádného opilce. Neumět řídit, nebo neřídit dobře není nic odsouzení hodnéhonebo dehonestujícího. Randsdorf asi opravdu nebude žádný Schummi. Nicméně pověstný v tomto ohledu byl Payne. Ale s věcí to nemá co dělat.

U obou bych rád vyměnil s chopnost řídit za jejich znalosti.
Nemám na alkohol a řízení žádný preferenční třídní pohled . To přenechám nicku hoven.

Brundibár
Karlovarská losovačka by měl a být dostatečným ponaučením! Co od toho čekat. Vrtá mi hlavou, proč by tady nemohl y být poměry jako ve Skandinávii???? Jsme snad nějací jiní lidé?
Ne jen si to prostě necháme líbit. Pořád znova.
Podívej se , jak tady funguje bigotní stranickost. Když krade "přátelský" politik, je to okamžitě relativizováno. Ale když krade ten druhý , tak to je opravdu fuj tajbl!!
Nevidím jinou cestu , než začít právě tady. Všem prostě měřit stejně a vyvíjet na ně tlak ,aby zmizeli. Proč tohle tady nefunguje?
23. 02. 2010 | 18:46

stále rebel napsal(a):

Rotný v Kroměříži.

„Závěr: Ve spojitosti s aktivitami Topolánka v Kroměříži došlo ke zhoršení sociálního, ekonomického zdravotního stavu obyvatelstva a ke zvýšené úmrtnosti především na nemoci dýchacího ústrojí. Totéž by se mohlo státi, kdyby nám pan Topolánek vládl do konce volebního období. A obávám se, že díky uvedenému stylu top management pana Topolánka by nám něco obdobného mohlo hrozit v dalším období rovněž. Lze prognozovat, že v tom případě příjmy ze zdravotnických poplatků budou se neustále zvyšovat.
Dodatek: Fakt se někdo může domnívat, že tisíce opakovaně vymrzlých bytů a jejich obyvatel se nemůže neprojevit na jejich zhoršeném zdravotním a psychickém stavu, a ve zvýšené úmrtnosti a zvýšené ochotě stěhovat se za hranice problémového regionu, a tím i jejich snížené ochotě utrácet a podnikat, a tím na míře nezaměstnanosti? Ti Kroměřížané ztratili důvěru v sami sebe, ve svou schopnost řešit problémy. Bylo smutné sledovat, jak původně kvetoucí lokalita dostává oficiální označení strukturálně slabého regionu.„
http://www.nazorne.cz/rezji...
23. 02. 2010 | 18:52

Emissary napsal(a):

Vlku,

to bych ti řekl, proč nefunguje. Ale myslím, že bys na to mohl přijít sám.
23. 02. 2010 | 18:58

Emissary napsal(a):

stále rebele,

už ta cedule "Rotný v Kroměříží" lze lehce napadnout.

Takže Mirek Topolánek absolvoval vojenské gymnázium, ale podle socialistů je lampasák.

No, M.Topolánek měl v té době nějakých patnáct let, svůj osud neměl v rukou. Gymnázium ukončil a začal studovat na strojní fakultě, na VÚT v Brně, jedné z nejtěžších škol v republice. Tím předurčil své další působení. Přesto pro mnohé a bohužel i blogery je jen lampasák. Tak já nevím, ale oni takto píšící mi připadají mnohem větší hnůj, než Mirek Topolánek. A když to chcete vědět, na to jak M. Topolánek bojuje se životem, mi připadá mnohem sympatičtěji, než váš vůdce Paroubek – vážení socialisté.
23. 02. 2010 | 19:16

kozoroh napsal(a):

Tento merry docent nikdy neřídil ani trafiku, ale chce se posmívat neúspěchu (částečnému) oponenta, který odvahu něco řídit měl. S jedním záměrem neuspěl. S jinými ano (VAE má 6 divizí se slušným portfoliem zákazníků).

Tento jízlivec je navíc tak sprostý, že zde uvádí informace o PMB, které nejsou pravdivé, protože i polopravda je lež!
A na závěr: Co je to za lidi, kteří ač ověnčeni laurou docentskou, chovají se jak poslední ožralec v hospodě IV. skupiny? Co jsou to zalidi, kteří tomu jsou ochotni naslouchat a ještě děkují?
23. 02. 2010 | 19:26

František Klouček napsal(a):

Blog pana docenta Havla vždy zaujme: OBĚ STRANY.
Nenechávejte se vyprovokovat,šetřete nervy.
23. 02. 2010 | 19:33

Rumcajs napsal(a):

Opravdu ubohost. Vysmívat se od katedry či z nadprůměrně placené trafiky pro úřednické blbečky nezdařenému podnikatelskému záměru. To může opradu jen duševní troska.

Je snad pro řízení státu kvalifikovanější právníček, co nikdy nečuchnul k pořádné práci či číšník z RAJe ?

Myslím, že mnohem menší práci by dalo vytvoření podobného hanopisu na Paroubka. Materiálu by se jistě našlo dost.Např. komediální vystoupení ČSSD v případu transportéru.

Ale člověk se musí chovat opatrně. Dneska jsem mluvil z kamarádem z Teplic a to co se děje v Ústí (vyhrožování mezi členy ČSSD), to je jen čajíček proti tomu, co se děje v Teplicích. Tam se do čela ČSSD dostala spodinská mafie, jež naprosto běžně vyhrožuje svým protivmíkům likvidací celé rodiny.

Už se těším, až tihle Mirkové Dušínové zasednou do vlády. To bude teprve šrumec. A kdo kecne, dostane ček-tek.
23. 02. 2010 | 19:51

stále rebel napsal(a):

Pro Emissary.
Že pocházel z komunistické rodiny za to nemůže, ale vojenské gymnázium mu více než vyhovovalo, aktivním svazákem byl dobrovolně a na VŠ jej asi vzali i bez přijímaček a je dost možné, že se jej tam někteří učitelé i báli.
23. 02. 2010 | 19:54

Rumcajs napsal(a):

stále rebel:

Dobrovolně svazák ? To slyším prvně.
23. 02. 2010 | 20:00

Emissary napsal(a):

Tak do toho Rumci,

pojďme těm gaunerům "zaseknout sekeru do hlavy". Mně už je to jedno, nemám co ztratit. :)

Směju se, ale začíná to být vážné. Mám podobné zkušenosti, jen ne tak dramatické a ostré.
23. 02. 2010 | 20:04

ms napsal(a):

Brundibáre, nezávisle ověřené formulace ČTK a Rozhlasu.

ČTK

Případ dluhu VAE začal v únoru 1999, kdy si firma, v níž měl nynější premiér čtvrtinový podíl a do roku 2003 byl předsedou představenstva, půjčila u První městské banky 67,5 milionu korun na převzetí tepelného hospodářství v Kroměříži.

Rozhlas

Případ dluhu VAE začal v únoru 1999, kdy si firma, v níž měl nynější premiér čtvrtinový podíl a do roku 2003 byl předsedou představenstva, půjčila u První městské banky 67,5 milionu korun na převzetí tepelného hospodářství v Kroměříži.

Toto vám připadá jako nezávislá tvorba ? :)
23. 02. 2010 | 20:05

Emissary napsal(a):

stále rebele,

ano, možná báli, to já nevím.

Jedno vím určitě. Projektanta dělat s lampasáckou hlavou nelze. A M.Topolánek dělal i projektanta. Co jste dělal Vy?

Pinkla v hospodě může dělat kdokoliv, i jeho vedoucího, stejně jako veksláka. V té době neschopní studovali většinou ekonomii, právo a i pajdák.
23. 02. 2010 | 20:09

kozoroh napsal(a):

stále rebel.
Když už tady tak primitivně argumentujete,vč. dohadů, které za chvíli budete předestírat jako fakta, tak mi nezbývá, než připomenout aktivity vašeho milce Paroubka. CV už tu bylo zveřejněno vícekrát. A veselý docent? Tatáž komunistická havěť, ale mnohem větší posera!
P.S.:Mrzí mne, že jsem se nechal socanem strhnout ke stejnému primitivizmu.
23. 02. 2010 | 20:10

Pepa 3 napsal(a):

kozoroh:
Firma VAE se šesti divizemi zřejmě skutečně prosperuje. Jen jste cudně opomněl uvést, že s jiným, zřejmě podstatě schopnějším vlastníkem a managementem, než byl Topolánel! Pokud se týká Vašeho PS v posledním příspěvku, tak to, že jste se nechal strhnout, můžete tlouct do hlavy pouze těm, kteří sem chodí málokdy a úroveň Vašich běžných příspěvků neznají.
23. 02. 2010 | 20:26

kozoroh napsal(a):

Pepa3.
Zjistěte si fakta, pak pište.

Za jiný komentář mi nestojíte.
23. 02. 2010 | 20:31

SuP napsal(a):

Pepa 3, stále rebel -
Měli byste si vážit toho, že se tu s Vámi, kopíráky blbostí ještě někdo vůbec zahazuje. A poměrně velmi slušně.
23. 02. 2010 | 20:52

wbgarden napsal(a):

Budu neustále opakovat, až se eu definitivně zbaví všech rudých jožků, kónbanditů, maocetungovitých barošů, a jiných pohrobků rudých brigád tak i pro české politruky nebude už v evropě více místa i kdyby měli marxlen idiologii a jiné iljičoviny sebelépe nastudované, Howgh, mí rudí mi rozumějí...
Veselé krizování a vepřové chřipkování...
http://img.aktualne.centrum...
23. 02. 2010 | 20:57

Rumcajs napsal(a):

Čau Supe !

Už máš barák hotovej ?
23. 02. 2010 | 21:14

Jiraak napsal(a):

Mno, v podstatě ano, jen to rozhodně není "odklausováním".. Jedy páně Klause budou naši zemi trápit ještě dost dlouho.. Korupce, klientelismus a hloupost, všechny znaky politiky Velkého Kadidelníka..
23. 02. 2010 | 21:22

Pepa 3 napsal(a):

Kozoroh, SuP:
Chcete fakta, máte je mít. Společnost VAE a.s., původně Slezská Ostrava, Gagarinovo nám 4, nyní Ostrava Mariánské Hory, Kalusova 968/12.
a.s. zapsaná 9.ledna 1996.
Od ledna se několikrát měnilo představenstvo. Zápisy se jménem Mirek Topolánek:
1/ Zapsáno 9.ledna 1996, vymazáno 16.ledna 1998
2/ Zapsáno 16.ledna 1998 vymazáno 11. března 1998
3/ Zapsáno 11. března 1998 vymazáno 29. června 1999...
Předseda představenstva
ing Mirek Topolánek
zapsáno 29.června 1999 vymazáno 17.prosince 2003
den vzniku funkce14.ledna 2002
den zániku funkce 17. února 2003
Tyhle tři řádky svědčí o značném nepořádku - o pozdním předkládání podkladů k zápisu do rejstříku.
V současné době jsou v představenstvu tři osoby - Hill, Kocián, Laciok. Z nich ani jeden nebyl v orgánech společnosti v době působení pana Topolánka. V průběhu let prošla společnost několika soudními exekucemi majetku včetně soudně nařízeného snížení základního kapitálu.
Kozorohu, stačí tato fakta?
Jinak SuPe, vy coby známý hnojomet na diskuzích mne nemůžete urazit.
23. 02. 2010 | 21:22

SuP napsal(a):

Rumcajs -
taky Tě rád vidím. Až bude hotovej, už mě nebude mít co bavit. Tak nespěchám, abych se potěšil. Ale neboj! Nezapoměl jsem, co jsem slíbil. Nakonec - dyť je to pro mě meta s cílovkou. Jestli chceš, budu ti posílat měsíční hlášení, jestli se neflákám.
23. 02. 2010 | 21:24

SuP napsal(a):

Pepa 3 -
Dyť jsem psal - "kopírák"....
23. 02. 2010 | 21:28

SuP napsal(a):

To co opíšete z rejstříku vůbec nic nevypovídá o historii firmy. Takže zase nula.
23. 02. 2010 | 21:30

kozoroh napsal(a):

Pepa3:
Už jsem psal, že za komentář mi nestojíte. Přesto stručně: Umíte hledat v obchodním rejstříku. Co s tím, co najdete, je už nad vaše síly. Howgh.

Rumcajs, SuP.
Jak vám pánové, závidím.
23. 02. 2010 | 21:31

Rumcajs napsal(a):

SuP:

Doufám, že ten barák nemáš moc velikej, aby chom se toho dožili.

A Kozoroh vypadá, že by Ti hrozně rád pomohl.
23. 02. 2010 | 21:41

stále rebel napsal(a):

Pro Pepa 3.
Nemohou sice urazit, ale mohou okrádat o čas a zaneřádit diskusi věcmi, co tam nepatří. Psát něco jen pro ně, rozhodně nemá smysl.
23. 02. 2010 | 21:46

Michal Macek napsal(a):

doc.Havel:

a z ceho usuzujete ze maji barosso a Kozy patent na rozum?po precteni Vaseho 1 odstavce mi9 opet na mysli vytanulo slovo Eurohujerismus

ps: captha : Goverment riped :)
23. 02. 2010 | 21:49

občan napsal(a):

Pane ekonomický docente, až bude říkat lidem pravdu o tom, jak na tom skutečně jsme a ne to, co chtějí slyšet, aby se Vaše partaj dostala za jakoukoli cenu ke kerytu, taky nebudete populární. Už se těším na Vaše obvyklé - sliby byly postaveny mimo nači ekonomickou realitu.
Moc nám to nepomůže, protože zase budete prožírat naši budoucnost, ale je to smutná realita, se kterou se musí normálně uvažující občan tohoto státu bohužel snířit.
23. 02. 2010 | 21:53

SuP napsal(a):

kozoroh -
Předpokládám, že dobře víš, že není zas "až tak" co. Ale ta představa mě docela těší. Až si po vyhranejch volbách budou socani mezi sebou šmelit s průserama a my budeme sedět na zahradě a chlastat. A voni budou organizovat stávky a tím si vyrábět peníze.....
Teď už jen abychm se toho ve zdraví dožili, protože já mám pak ještě jeden důležitej úkol, a to, abych mladejm z toho všeho včas vymřel, aby si taky jesště aspoň chvíli užili, než jim to spadne na hlavu, nebo socan s komoušem zase sebere.
23. 02. 2010 | 22:00

kozoroh napsal(a):

SuP.
Ale to víš, že jo. Pes, aby nedělal bordel, tak se mu prý v těch jeho sračkách má vymáchat čumák. Nevím, jestli je to pravda, ale ti "lidumilové" by tu terapii potřebovali, jak koza drbání.
23. 02. 2010 | 22:10

Karel napsal(a):

Někde se to po roce 1989 posr.lo. A tak nám zbývají jen osvědčení komunisté.
23. 02. 2010 | 22:20

SuP napsal(a):

...No a že prej to sem nepatří ....
23. 02. 2010 | 22:20

kozoroh napsal(a):

Karel.
Posralo se to už ve 46.,nostalgiku. 89. je druhý pokus. Doufám, že opět neplatný.
23. 02. 2010 | 22:28

hoven napsal(a):

takže o topolánkovi se nám rozepsal jirka pinďourek, soudruh docent násoska a ted čekám do třetice utok od smějících se zubů a pleši alias slavečka dluhotky.
23. 02. 2010 | 22:34

wbgarden napsal(a):

budu neustále opakovat, podělala to pravdoláska. Bylo třeba komouše rozpustit, navrhoval jsem to, ale byl jsem odstraněn tenkrát z balkonu. Rozumějme, ne zlikvidovat, ale v pátek rozpustit a v pondělí by se mohli znovu do své milované všeeobjímající kompartaje zaregistrovat. Jenže tenkrát by to z nich už nikdo neudělal, měli neuvěřitelně sevřené prdelky.
Takže jsme jim demokraticky ponechali darovali celou bývalou členskou základnu, za kterou dodnes jezdí s volebníma urnama. A bez tohoto potenciálu komunistických stařečků a stařenek by dnešní socani si ani nevrzli. Tož tak demokrati.
Veselé krizování...
http://www.ateo.cz/f/images...
23. 02. 2010 | 22:35

lederer napsal(a):

Docela odporné čtení , pane docente .Myslíte si asi , že jste nadprůměrný, protože jste dostal do Bruselu.Co jiného jste ale dosud dokázal , komu jste se postavil a kde jste dával svoji kůži na trh, každodenně a ne v závětří vašeho předsedy , co by jeho podržtaška ?Upocený a zadejchaný úředníček z dobrého bydla známkuje , zřejmě opojen pocitem vlastní "evropské důležitosti" svého současného postavení poslušného kejvala...Asi tam není do čeho moc píchnout , že Vám ten Topolánek nedá spát , co ? Co takhle kritika do vlastních řad ? No jasně , nejdřív je třeba se nebát a nekrást , pane docente , víme..?!
23. 02. 2010 | 22:50

ps napsal(a):

ostuda? Ostudu v Bruselu způsobil ten vás pupkatý předesda. To už je u vás v liháči normální lidská slušnost na tak nízké úrovni, že se nestydíte ani zapírat nos mezi očima?
23. 02. 2010 | 22:54

BK napsal(a):

Hleďme! To se to tu pěkně rozjelo.
Kdo by tušil, že má Topolánek po tom všem ještě tolik příznivců? Včetně "hoven".
Ale i kdyby vás tu bylo sto, případně kýbl nebo jiná adekvátně dutá Míra, nějak se vám nedaří vyvrátit, že pan docent Havel má v podstatě pravdu.
23. 02. 2010 | 23:23

tng napsal(a):

Havel:

A co takhle pro pobaveni prihodit nejakou historku o Barrosove reakci na tu taskarici kdy poslanci CSSD jako jeden muz odstranili vladu uprostred predsednictvi ?

Bezpochyby si v tu chvili o vyspelosti nase zeme pomyslel jen to nejlepsi !
24. 02. 2010 | 01:16

Konrad napsal(a):

Docent to napsal velmi dobre,ovsem kdyby chtel napsat vsechno, stacilo by to na knihu, pripadne na tlusty svazek kriminalni policie...Kdyby Paroubek uz nevykonal nic jineho, nez ze se podilel na padu vlady, ktere predsedal zlocinec Topolanek, stacilo by to na blahoreceni.
24. 02. 2010 | 01:34

tng napsal(a):

Konrad: Dokud soudruh Paroubek nevysvetli proc od nej Janstuv kamos koupil pozemky za nekolikanasobek trzni hodnoty, meli by socanci o zlocinnosti Topolanka radsi mlcet. Ale vytesneni teto neprijemne informace z vedomi do zapomneni je snadnejsi, ze ano.
24. 02. 2010 | 02:30

Brundibár napsal(a):

Emissary:
Koketování se socialismem, to má Korea praktickou zkušenost, kdy z druhé nejvyspělejší země Asie se stala jedna z nejchudších zemí světa (KLDR). Korejská republika má za sebou vývoj přesně opačný.

vlk:
Losovat se dá několika způsoby, nejen "po karlovarsku". A jestli jsme jiní lidé? Myslíte, že by si třeba ve Švédsku "lajsli" "karlovarskou losovačku"? No, já tedy ani náhodou... Takže ano, jsme jiní než lidé ve Skandinávii - drtivá většina českých občanů nechápe, že ten stát (ale i kraj nebo větší obec) netvoří oni sami a nepovažují jej za svůj - bohužel.

ms:
Stále je to tom, že buď někdo na Úřadu vlády nebo ve veřejnoprávním médiu udělal chybu. Zvukový či obrazový záznam té tiskovky nemám (vy ano?). A faktem je, že přidělení úvěru není v celé věci ten největší problém - tím je zcela nestandardní vypořádání zbytku dluhu - v době, kdy PMB nebyla ovládaná "magistrátní klikou ODS", ale "magistrátní klikou velké koalice".
24. 02. 2010 | 03:37

yara ze země krys napsal(a):

ODS má svého Topolhánka a vy zase
Velkého nedůtklivého Duceho.
24. 02. 2010 | 06:53

Petr z Tábora napsal(a):

Tak jste znectil pana Topolánka což je mi jedno, protože ho volit nebudu. Nicméně pan Topolánek prokázal, že by byl určitě vhodnějším předsedou vlády než pan Paroubek.
24. 02. 2010 | 07:20

eM napsal(a):

Vás čtu, pane Havel, taky jen pro zasmání, co všechno může naše sosany reprezentovat v zahraničí. Úmyslně jsem nenapsal "co nás reprezentuje v zahraničí", protože vy mým reprezentantem nejste.
24. 02. 2010 | 08:27

eM napsal(a):

A ještě dotaz, pane docent: tenhle blábol jste napsat chtěl a nebo musel? Druhá možnost vás trochu omlouvá; chápu že nechcete aby se vám Kočkovy Lihové Milice prošly po zádech.
24. 02. 2010 | 08:30

kuk napsal(a):

U nás se vždy, pane Havle, říkalo:.." jsi blbej a nehceš dělat, dej se k vojákům..." Myslím, že tady je to zcela patrné. Já osobně se velmi bavím, když pozoruji Topola při jeho projevech ( opakuji že pozoruji, neposlouchám )..tam je zcela vidět, jaká je to loutka nebo cvičená opice, když ve větě najednou křečovitě a upjatě rozhodí rukama či zvedne ruku, asi proto, že mu to projevu kurzívou napsali poradci či PR agentury, protože Sarkozy to taky dělá a to je panečku řečník...Ano, je to tak, jak jste popsal. Buranství a křivárny jsou nejvyšší kvalifikací této ptákostrany.
24. 02. 2010 | 08:54

vlk napsal(a):

Brundibár

Máte naprostou pravdu. A co nám brání, abychom tuhle zem cítili jako s vojí zem a konečně začali s úklidem?

Už jsme to psal - je to zcel a evidentní:
Podívejte s e na úpornou obhajobu Topolánkova debaklu ze strany zdejšího pravého spektra. To skutečně nemá žádnou chybu.
Dostupná fakta o Topolánkovi a VAE jsou prostě tato:
- Topolánek kupil pře s VAE teplárnu
-půjčil si na to od PMB - tedy od banky ovládané pražskou ODS
- jeho projekt zkrachoval! Sic! Jen dbě teplárbny v zemi zkrachovaly- Příbrama ta Topolánkova
- vůči PMB zůstala VAE dlužníkem ,bez schopnosti splácet
-PMB banka měla osobně Topolánkem avalovanou směnku. On byl v té době, když směnka měla být aktivována , lídrem oposice
-na c elém světě není jediná komerční banka , která by v téhle situaci takovou hle směnku prodala pod cenou. Protože pro ni má cenu doplatku dluhu s celým příslušenstvím. Topolánek neměl na výběr, než jakkoli zaplatit
-směnka ovšem byla prodána hluboko pod cenou , tuším přes prostředníka firmě Eltodo. O tom co je Eltodo si nemusíme moc vykládat.
-jak tato firma zařadila Topolánkoovu směnku do svého účetnictví již / smaozřejmě / není nic známo.Moc výkladových možností ale nezbývá, kdo z pravověrných by si vsadil proti tomu, že ji firma odepsala?
- zejména tehdy, je li známo, že Topolánek dokázal prodat, podle vlastních slov, podíl v zdebaklované VAE za nkolikmilionů korun. Nepamatujisi přesně za dva nebo dokonc e čtyři.
-Nechápu, jak to, že PMB prodávala pod cenou krycí s měnku s Topolánkovým podpisem, pokud firma měla evidentní hodnotu, že podíl na ní přes neschopnost splácet dluh bylo možno prodat za Topolánkem uváděné peníze
-je zcela zřejmé, že naprosto obchodně ojedinělý bankrot teplárny byla jediná Topolánkova praktická kvalifikace pro výkon pozice předsedy vlády této země.

Nejsme tedy překvapen, že vše dopadlo , jak dopadlo. Ž e jeho vlád a nepřežila halsování o důvěře, že nebyl schopen s e domluvit s vlastními poslanci a že neviděl blížící s e krizi a dokázal předložit naprosto nesmyslný rozpočet 2009. Tohle všechno přesně odpovídá debaklu teplárny VAE.

Těším se na reakce pravověrných.
24. 02. 2010 | 09:57

Brundibár napsal(a):

vlk:

Přiznám se, že z ekonomického hlediska a z pohledu banky tu transakci (prodej směnky) taky nechápu. Možnosti vidím dvě: buď o tom představenstvo nevědělo (a pak mělo hnát k zodpovědnosti toho, kdo takto rozhodl - nestalo se), a nebo vědělo (a pak to měl řešit vlastník PMB - tedy představitelé Prahy - podobným způsobem - nestalo se též). Nemohu se tedy zbavit dojmu, že tehdejší velké koalici ten stav buď více než vyhovoval, nebo ho nebyli schopni odhalit. Fakt nevím, která s těch možností je pro daňové poplatníky horší - ti to zaplatili tak jako tak.

A protože se oba aktéři s politickou zodpovědností za tento případ (PB a JP) s takřka 100% jistotou sejdou ve Sněmovně a - opět s velmi vysokou pravděpodobností - budou schopni spolu sestavit vládu (tedy, budou mít pohodlně přes 100 poslanců), máme myslím krásnou ukázku toho, jakým způsobem by ČR asi mohli vést - myslím, že není o co stát.

Praha má rozpočet nějakých 50 miliard, ČR řádově 20x víc.

Problém je v tom, že to drtivá většina lidí nevidí, resp. nechce vidět a rozhodně si nechce "špinit ruce". Příklad: když "nám" před nějakými pěti lety chtěla obec "optimalizovat" (česky zrušit) školu, která byla narvaná dětmi a i ekonomicky na tom byla lépe než většina škol ostatních, VŠICHNI rodiče řvali, že NĚKDO má NĚCO udělat. Nakonec (během měsíce) jsme skončili tak v 15 lidech, rodiče ostatních asi 600 dětí se neangažovali, i když by by pomoci mohli a stálo by je to tak 15 minut času (de facto investovaného do kvalitního vzdělání jejich vlastních dětí).

Proto soudím, že dokud si většina populace ČR pořádně "nenabije hubu", bude jim správa vlastní země u pr....
24. 02. 2010 | 10:52

Vico napsal(a):

Vlk : Jelikož se zatím reakce pravověrných nedostavuje, zastoupím je.

Kdyby tehdejší radní Paroubek neumožnil, aby Topolánkovi byla poskytnuta půjčka, tak by Topolánek se nedopustil toho podnikatelského debaklu.

Za krach VAE může Paroubek.Topolánek je jen nevinná oběť.
24. 02. 2010 | 11:35

vlk napsal(a):

Brundibár

souhlas.Mám stejné zkušenosti.

Vico
příteli- díky. Teď mne totiž osvítilo to, co vy už dávno víte - totiž že celá věc je valstěn jen domluvená taškařice s dlouhým dějem. Začalo to ještě za špidly. Už tenkrát pánové Topolánke a Paroubek pocítili vřelé přátelství a lásku nehynoucí a věšdli, že se potkají jako vrchoní politici. Topolánek jako řadový senátor vlastěn pekelným ústrkem připravil ODs volební prohru 02, aby musel Klaus bdikovat.. Následně s e atl bossem. JP. byl v té době nýmand na pražské radnici. A nějak s i padli už před tím d o okam a řekli si - Mirku pomoz mi do vrcholnépolitiky ajá ti pomohu až ti poteče hodně do bot. A ono jo.Topolánek, jakjsme napsal , záměrně prohrál ODS volby.Kalus musel d válu. Topolánek s e stává prázdným a falešným. Socani s e z vítězství dlouho netěší. Paroubek stihnul ze zákulisí nezvolit Zemana presidentem a nechat zvolit Klause. Také záměrně prezentovla Špidlu jako antikorupčního,takže ten musel nutně zmizet. A instaloval neschopného Grosse. Tady s e láem chleba a pomáhá Topolovi s e směnkou! Ten na oplátku vytahuje na Grosse byt a jeho strejdu. ten to neustojí a ... noa Topol plní svůj dluh vlči Paroubkovi a instaluje ho ve vysoké politice jako předsedu s oc dem. Uplynulé čtyři roky je d alší záměrná kamufláž , aby si teď , po 28.květnu s o to většíí radostí padli do náruče:...
Jo!
Co říkáte, pochopil jsme vaše náznaky správně? Mistře, kaju se. Jendu z těch porculánových Metax už jsme jaksi v příhodněé chvíli vytáhnul. ..
24. 02. 2010 | 11:47

petka napsal(a):

Reakce pravověrných...:-)
Je pravdou, že v duchu tradice naší rodiny jsem byla léta voličkou ODS - tedy představitele pravice. Je pravdou, že již pár let jsem měla občas výhrady, poslední dobou mám pouze výhrady... Silou mé hříšné myšlenky nevolit, se moji prarodiče patrně v hrobě obracejí, ale je to tak silné nutkání, že patrně podlehnu. Takto silné znechucení věcmi věřejnými mi ovšem nezpůsobil pouze M.Topolánek nebo J.Paroubek, ale mnozí další, v neposlední řadě i autor článku, který zde dnes nastínil, se stejnou mírou buranství jako jeho hlavní hrdina, co můžeme v příštích několika měsících očekávat.
Nevíte někdo, v kolik to odlétá do Bullerbynu?
24. 02. 2010 | 11:54

Vico napsal(a):

Vlk : Je to tak. Více o paralelních světech, iluminátech a Rytířích Zla se dočteš pod blogerem Z.Brom.

To, že Paroubek řekl, že se spojí s Marťany rozhodně nebyl jen nějaký nepovedený příměr, ale pravda pravdoucí.Je totiž opravdu Marťan!

Topolánek je "falešný a prázdný", rovněž doopravdy. Je to totiž kyborg, kterému někdy kolem r.2001 vybrakovali pajšl včetně elektronické řídící jednotky. Po Berlusconiho vile vlastně pobíhal robot, kterému se v mezinoží zasekl servomotorek.

No a teď si dám alespoň na dálku jednoho panáka toho řeckého tekutého slunce...Vy-ni-ka-jí-cí!
:)
24. 02. 2010 | 12:09

vlk napsal(a):

petko

vás jsem - viz váš příspěvek, neměl , ani omylem na mysli,píšíc o pravověrných.

Ti na to půjdou úplně jinak. Předvedou mi řadu mých zásadních omylů, včetně toho, že Topolánek a VAE vždycky řádně splnili svoje závazky. A že koupě směnky byl ziskovou operací pro všechny. No rpo některé ted y rozhdoně, jen Paorubek , že to všechno zašantročil.
DJinak mám rpo vás špatnou zprávu Na lety do Bullerbynu má monopol Lufthansa. A ta, jak jsitě víte, stávkuje. Let byl stornován.
24. 02. 2010 | 12:13

vlk napsal(a):

Vico
virtuálně posílám celou tu láhev. Díky za dokonalé vysvětlení.
24. 02. 2010 | 12:15

slavwin napsal(a):

Pište si co chcete Topol vždy byl jen troska, která vyhrává volby. Že ta dvě komunistická seskupení (ODS a rudí) tu mohou na hrát maňáskové divadlo je dost velká ostuda.
24. 02. 2010 | 12:45

mb napsal(a):

dám přednost rovnému neintelektuálovi s gulama ( berlusconiho vila ) před intelektuálním křivákem na hradě ( nebo u letušky )
24. 02. 2010 | 14:29

Skogen napsal(a):

No ano, ten blog je předvolební. Nespatřuji v tom nic zvláštního. My jaksi neustále trpíme představou, že jsme se nepozápadštili a stále jsme kavárenskými intelektuály, kterým do díla nebude plkat nějaký hejpočkej z ulice, Jenže on bude. Takže na čas musíme zanechat kavárenského intelektualismu a doufat, že přátelé od stolu příčiny pochopí.

Ten blog je fair play. Má myšlenku i argumenty, má i styl, ve kterém docenta poznáváme, žádný poskok mu ho nepsal. Je na hony vzdálený polokriminálním metodám tvorby "schocking strike" předvolebních kauz. A bohužel v článku zaznívá i neradostný podtón, že něco takového s největší pravděpodobností zprava opět přijde.
24. 02. 2010 | 15:58

nike air max napsal(a):

good article,i love this so much,thank you for your working
01. 04. 2010 | 08:27

discount air max shoes napsal(a):

<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 90</a>
<a href="http://www.discountairmax.c...">discount air max 95</a>
20. 04. 2010 | 02:57

FLOYD34Winnie napsal(a):

freelance writer
11. 02. 2011 | 02:29

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Smoljak David · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Těšínská Tereza · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy