Britské noviny v rukách Kremlu

04. 10. 2010 | 12:42
Přečteno 7006 krát
S pomocí britského tisku se Kreml může pokusit zlepšit si reputaci v ostrovním království.

Na mapě Staré Evropy bychom těžko hledali stát, se kterým má Moskva horší vztahy než s Velkou Británií. Jakoby se v určitém smyslu jednalo o dějinnou zákonitost táhnoucí se s malými výchylkami od krymské války do dnešních dnů.

Pokud se Rusku a Spojeným státům postupně podařilo naučit přehlížet animozity, které je rozdělovaly, a zahájily se skřípěním restart vzájemných vztahů, v případě rusko-britských vztahů se zapomenout na ostré momenty nedaří a o nějakém přehodnocení politiky nemůže být ani řeč.

Moskvu a Londýn totiž nerozděluje jen to, že se Velká Británie stala útočištěm pro protivníky současného ruského režimu (toto téma se znovu otevřelo při návštěvě Polska exilového vůdce čečenských povstalců Achmada Zakajeva, který získal v ostrovním království politický azyl), ale i daleko nepříjemnější momenty.

Málokdo si dnes vzpomene na sérii vzájemného vyhoštění diplomatů, nebo problém s uzavřením kulturních center British Council v Rusku. Daleko více v živé paměti zůstává vražda bývalého příslušníka ruské tajné služby Alexandra Litvniněnka, z zosnování které je Moskva obviňována.

Zdá se však, že nyní Rusko zvolilo jinou cestu k zlepšení vztahů s Albionem, respektive našlo jinou cestu, jak změnit svůj negativní obraz u královniných poddaných.

Koncem března letošního roku koupil ruský oligarch Alexandr Lebeděv za jednu libru, po The Evening Standard již druhý, britský deník – The Independent. Vlivné periodikum se dlouhodobě potýkalo s propadem nákladu, který kvůli ekonomické krizi a digitalizaci klesl z 438 tisíc v roce 2002 do 183 tisíc výtisků na začátku tohoto roku.

Lebeděv slíbil deník ozdravit a vrátit mu jeho ztracenou slávu, což se mu začalo i dařit. Podle britské organizace Audit Bureau of Circulations v srpnu snížení nákladu oproti loňskému roku dosáhlo pouze necelá tři procenta (například The Times zaznamenaly propad o 14 procent, The Daily Telegraph o 17 procent) a návštěvnost internetových stránek se naopak zvýšila o 34 procent.

Podezření nicméně stále vyvolává, za jakým účelem se ruský oligarch rozhodl investovat do britského tisku.

O Alexandru Lebeděvovi je známo, že nehledě na skandál se zveřejněním kachny o rozvodu a svatbě Vladimira Putina s gymnastkou Alinou Kabajevovou, jež zlomila vaz jeho deníku Moskovskij korrespondent, nepatří do klubu protirežimních oligarchů. Spíše naopak.

O někdejším agentu KGB v Londýně a třicátém čtvrtém nejbohatším Rusovi (jeho majetek má podle časopisu Forbes hodnotu 2 miliard dolarů) je známo, že udržuje přátelské kontakty se špičkami hierarchie ruské politiky, včetně Sergeje Ivanova, prvním místopředsedou vlády a jedním z kandidátů na nástupce Vladimira Putina na prezidentském postu, nebo s někdejším šéfem ruské tajné služby FSB Nikolajem Patruševem.

Jeho vazby mu přitom nebrání, aby podporoval také druhou stranu politické barikády. Spíše pomáhají. Přestože financování opozice je v Rusku značně riskantní podnik, společně s bývalým sovětským prezidentem Michailem Gorbačovem vlastní 49 procent akcií nejvlivnějšího opozičního periodika Nové gazety.

To přivádí na mysl, že nákup britských deníku není pouze projev filantropie a snaha udržet nad vodou jeden z mediálních pilířů ostrovního království.

Mně i vám je jasné, že teď deník vlastní ruský oligarch, který je nejen bývalý příslušník KGB, ale, jak se tvrdí, má i velmi blízko ke Kremlu. To je samozřejmě důvod k znepokojení.Prohlásil šéfredaktor britského konzervativního měsíčníku Standpoint Daniel Johnson. „Já bych nechtěl obviňovat konkrétní britské novináře v tom, že majitel The Independent na ně vyvíjí nějaký tlak. Avšak nepochybně převzetí novin novým vlastníkem ovlivňuje redakční politiku,“ dodal.

Není tedy zcela vyloučeno, že i v případě Alexandra Lebeděva platí okřídlené „pojem, bývalý rozvědčík, neexistuje“ a za koupí The Independentu a The Evening Standardu může stát zájem Kremlu a jím kontrolované tajné služby přímo ovlivnit veřejné mínění britské veřejnosti.

Z hlediska napravení pošramocené reputace by se jednalo o cestu nejmenšího odporu. Cílená mediální kampaň přináší daleko plodnější výsledky, než jednání na nejvyšší úrovni, která v případě rusko-britských vztahů prozatím vždy skončila neúspěchem. A to je pro Kreml obzvlášť důležité nyní, před pomalu se blížícími parlamentními a prezidentskými volbami.

Rusko si určitě bude chtít naklonit nejen britskou, ale i celou západní společnost, aby změkčilo kritiku tradičně netransparentního hlasování. Deníky kontrolované bývalým agentem KGB mohou v tomto případě sehrát neocenitelnou službu.

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Bc Martin napsal(a):

Vztahy mezi VB a Ruskem jsou napjaté od té doby co Putin nechal zavraždit jednoho člověka, který se nelíbil Kremlu a požádal ve VB o azyl.
04. 10. 2010 | 12:53

Bc Martin napsal(a):

Pokud je nějaký deník pod vládou člověka, kterého ovládá vláda jiného státu tak je to spíš znepokojiné a pochybuji že Independent bude psát nestraně a stane se z něj proruský deník chválící všechny kroky ruské vlády. Takové to noviny by neměly být vydávány protože se stanou 5.kolonou jiného státu.
04. 10. 2010 | 12:56

Sladký napsal(a):

BC Martin.Voliči pravice prý patří ke vzdělanější a inteligentnější části populace.Vaše IQ by mne opravdu silně zajímalo,bakaláři.Tipnul bych vás tak na Plzen,případně nějakou vysoce kvalitní soukromou VŠ.
Nebo si zde na diskusách pod blogy prostě přivyděláváte a zpíváte písně toho,kdo vám dává chleba?
04. 10. 2010 | 13:02

Sladký napsal(a):

Jako první byly v rukou Kremlu Britské listy.
04. 10. 2010 | 13:04

voroshilov napsal(a):

A krucipisek,koho v Rusku zajima mineni malobritev,anglicky lev uz davno se stal plesivym kocourem,a co se tyce Litvinenka-anglicka secret service stala uz za vrazdou mnicha Rasputina,takze jim mame co vracet...
04. 10. 2010 | 13:16

Elena napsal(a):

tie vsťahy sa daju napraviť,

myslim si, že prpblem britov je v tom, že nepoznaju šľachetnosť a celú širku našej russkej duše,

nu , čože sú to brotské listy, nič , len zdrap papiru virtualného, treba naučiť ich precitiť a pochopiť nas rusov, či ukrajincov , možno slovakov, šak to je jedno, dôležite je aby tie brity prestali blbnuť,

tak len toľko
04. 10. 2010 | 13:17

veverka napsal(a):

Musím se smát.Další z Justových tendenčních protiruských článků.Nevím kdo ho za ně platí,ale Kreml to rozhodně nebude.Mimochodem...Independent je daleko,ale co takhle napsat úderný článeček o skutečných vlastnících těch českých novin a médií? To by bylo panečku počteníčko...ovšem nehodící se do protiruského krámu jistých pisálků.
04. 10. 2010 | 13:25

Karel Mueller napsal(a):

Pane Just,

moudro "koho chleba jíš, toho píseň zpívej" neztratilo platnost, řekl bych. U nás se o tom přesvědčujeme dnes a denně. Nelze to očekávat ani v případě žurnalistů The Independent.

Pokud jde o Lebeděva - špičkový hráč se samozřejmě snaží ovládnout jak periodika opoziční, tak i provládní :-)). A exkluzivní klub ruských oligarchů určitě dodržuje nepsané vnitřní klanové zákony a v tomto klubu jsou nakonec i špičky politické elity.
04. 10. 2010 | 13:27

voroshilov napsal(a):

Elena:
Marna snaha,oni nas nikdy nepochopi a ani se o to nesnazi,nenavidi nas uz dob Ivana Hrozneho ktery nedovolil britskym kupcum udelat s tehdejsiho Ruska jejich kolonii,ja miluju anglickou literaturu a kulturu vubec,ale to na faktu ze oni nas nejvetsi nepritel v Evrope nic nemeni.
04. 10. 2010 | 13:27

Bc Martin napsal(a):

Sladký:

Zato voliči levice patří k těm hloupějším se základním vzděláním nebo pomocnou školou.
Nemám ani Plzeň ani soukromou VŠ ale Karlovu univerzitu tak raději mlčte ať se neztrapníte.
Rovnou můžete napsat co za školu máte vy.
04. 10. 2010 | 13:28

Bc Martin napsal(a):

voroshilov:

Kde bereš ty informace že Rasputina zavraždila britská tajná služba, která se v té době mimochodem teprve formovala?
04. 10. 2010 | 13:32

veverka napsal(a):

Vlastníci českých médií

http://www.tyburec.net/inde...

Pěkná partička,že?
04. 10. 2010 | 13:33

Tencokida Hnuj napsal(a):

Mě se nezdá aktuální už ono spojování nadnárodní moci s národními státy via jakési přátelské vztahy mezi zájmy vlády oné země a a ztraceného oligarchy, chvátajícího domů k otci.
Prostě proč bych se měl zamýšlet nad tím, že nějaký britský list koupí ologarcha ruského původu a to, že x mediálních fabrik vlastní islamisté, potažmo budou vlastnit čínští komunisté ?

Zavání mě to bulvárem. Odváděním pozornosti.

Možná právě od těch islamistů a Číňanů. :))
04. 10. 2010 | 13:37

voroshilov napsal(a):

BC Martin:
Sami se k tomu priznali,mam nekde odkaz ale ten je dlouhy jako moje paze,ted nemam cas,trochu pozdeji ho tady skusim hodit.(v anglictine)
04. 10. 2010 | 13:37

Marcus Agrippa napsal(a):

Bc Martin:
docela jste mě pobavil. Díky. To o těch voličích máte z médií že?! S ohledem na to co předvádí v poslední době Kalousek s Nečasem spíš platí přesný opak.
04. 10. 2010 | 13:38

gaia napsal(a):

voroshilov

ale angličtina je stejně hezčí řeč než ruština líp zní a chlapům líp sluší.

Ruštinu jsme se museli učit povinně, ale na angličtinu chodím dobrovolně a ráda.
04. 10. 2010 | 13:43

Sladký napsal(a):

Bakaláři Martine,svými příspěvky děláte Alma mater ostudu.Tak zoufale nekritické podléhání primitivní ideologii,jaké předvádíte je až trapné.Nestydíte se brát do úst Karlovu universitu?!Mám chuť vaše příspěvky sesbírat a poslat je vašim učitelům.Nemyslím si,že by je to potěšilo.Já jsem absolvent MU a ostudu jsem jí rozhodně neudělal.Můžete upřesnit jaký obor jste studoval? Opravdu mne zajímá vaše odbornost.
04. 10. 2010 | 13:47

voroshilov napsal(a):

gaia:
Mne je jedno ktera rec vam zni hezci nez rustina,treba i mandarinstina...Uz mne prosim nikdy neoslovujte,Dekuji.
04. 10. 2010 | 13:49

Sladký napsal(a):

Gaio,angličtina je OK, francouzština je daleko melodičtější ,němčina nesrovnatelně exaktnější a všechny převálcuje španělština.
04. 10. 2010 | 13:50

gaia napsal(a):

voroshilov
Rasputina postřelil kníže Jusupuv, který mu nejprve nabídl otrávené zákusky a pak ho dorazil Vladimír Puriškevič.

Kníže Jusupov byl jeden z nejbohatších mužů v Rusku a manžel carovy neteře.
Puriškevič byl předák ultraradikálních ruských nacionalistů.

Již dle jmen rusáci až na půdu.
04. 10. 2010 | 13:52

stejskal napsal(a):

To je věc osobního vkusu, slečno gaio.

Já mám třeba ruštinu moc rád, je velmi zvukomalebná, zpěvná. Její gramatika, lexikon jsou úžasně bohaté. Krásný jazyk.

Angličtinu mám rád též (též jsemn se jí učil dobrovolně, zatímco do ruštiny mne jako dítě nutili. Ale je škoda kvůli tomu na jakýkoliv jazyk zanevřít. Začal jsem se jí znovu učit v roce 1992, bral jsem soukromé kondice).

Libor Stejskal
04. 10. 2010 | 13:53

Karel Mueller napsal(a):

Sladký:

Souhlas. Na španělštině mě fascinovalo, jak je logická.

Ale jestli kompletně znáte gramatiku sloves, tak smekám :-)).
04. 10. 2010 | 13:54

voroshilov napsal(a):

04. 10. 2010 | 13:55

čaroděj napsal(a):

To Bakalář Martin: Blahopřeji Neovi k prvnímu titulu. Jen tak dále, chlape, děláš nám všem radost!
04. 10. 2010 | 13:55

gaia napsal(a):

voroshilov
já jen reagovala na Váš příspěvek
a reagovat si můžu na koho chci.
Když se Vám to nelíbí, tak nereagujte na mne vy!
A nemění na tom nic ani to že před Rusem bych dala vždy přednost Anglánovi.
04. 10. 2010 | 13:56

krok napsal(a):

ad Bc. Martin: díky, Vaše odpověď Sladkému mně opravdu pobavila, ale zároveň rozesmutnila:-(..Vy jste opravdu studoval KU?..kterou fakultu?..ať vím, kam nemám posílat syna studovat:-)))
04. 10. 2010 | 13:56

Karel Mueller napsal(a):

Paní gaia,

pokud to mám posoudit jako muž, tak pro ženy neexistuje vhodnější jazyk než ruština :-).
04. 10. 2010 | 13:57

Hladis napsal(a):

Co mam zkusenost tak pro Kreml je dulezite spise vnitrni vnimani politiky nez jak na to nahlizeji okolni zeme. Projevilo se to uz mnohokrat kdy rusove zahranicni "propagandu" vetsinou odflakli. Nevim nevim pro rusy jsou dulezite spise obchodni kontakty a politicke cile nez co si o nich mysli bezny obcan VB. Ze by zmena strategie ?

To Bc Martin
Vy opravdu musite pod kazdy blog napsat nejakou hovadinu.
04. 10. 2010 | 13:57

Tenco napsal(a):

Nejlepší je řeč posunková. Bohužel ji nejde aplikovat zde. Snad k tomu jednou dospějeme, až se zde bude dáti diskutovat i přes web kameru.
To bude teprve bžunda, až se zde odvirtalizujeme !
Já osobně si pak raději pořídím supléra, neb se mi nechce riskovat ztrátu důvěry.

Ruština je pěkná řeč. Zprudili nám ji bigotní podržtaškové ze správní a dozorčí rady ČSSR a.s.

Ale angličtina /a z mě dosud záhadných důvodů i slovenština/ je sexy v muzice.

No uznejte, třeba :

https://www.youtube.com/watc...

:))
04. 10. 2010 | 13:58

Karel Mueller napsal(a):

Paní gaia,

chcete prostě říc, že by jste se raději pářila s anglickou zrůdičkou než s Rusem, který by strčil podle všech ěřitelných parametrů do kapsy všechny Vaše minulé milence.

U českých dívenek nic mimořádného, no :-))).
04. 10. 2010 | 13:59

voroshilov napsal(a):

Karel Muller:
Ja tady take nejsem od minuleho saturday,mel jsem ceske divenky,pokud si pamatuji zadna se nestezovala:-)
04. 10. 2010 | 14:05

VV napsal(a):

Pane Juste, jste čitelný jako slabikář. Další proti ruský článek a tajemné spiknutí na obzoru. Důkazy žádné, zato fantazie jako ve FOX News, domněnek a temných náznaků jako v céčkovém rodokapsu.

Pokud vy nejste novinář, který píše "padni komu padni", ale píšete angažovaně, je mi vás líto, ale všichni nejsou a doufejme nebudou jako vy. Přestože je určitě nepochopíte, neboť, podle sebe soudím tebe.

Mimochodem, nedivíte se, že ve vašem zlém Rusku stále žijí, pracují, smějí se a milují, lidé ???? :o))
04. 10. 2010 | 14:06

Karel Mueller napsal(a):

voroshilov:

Já jsem použil mimořádného a nikoliv vyloučeného :-).

Čechy jsou světový nevěstinec, byla by ostuda, kdyby jste žádnou neměl :-).
04. 10. 2010 | 14:09

gaia napsal(a):

Karel Mueller

no jako v tom vtipu když se ptala prostituka druhé proč jí kunčafti tak dobře platí. A ona dala radu, že má při orálním sexu říkat Honolulu.Těm kunčaftům se to hrozně líbí a dají ji diško.Ta druhá šla tedy na pokoj a zkusila to a kunčoft vyletěl z pokoje a hrozně řval a též mu tekla krev. A ta první se jí ptala, co se děje a ona řekla, tak já zapomněla to slovo, tak jsem řekla Karakas.
Takže mně více sexy připadá Aj lav jů než ja těbjá ljubljú

nemůžu za to prostě to tak cítím.
04. 10. 2010 | 14:11

voroshilov napsal(a):

VV:
Zbytecne napadate pana Justa,problematiku 500 let napjatych vztahu nemuze celkem pochopit cizinec i kdyz ze Stredni Evropy,ja mu to nemam za zle.
04. 10. 2010 | 14:12

Sladký napsal(a):

Vezmu to popořádku.Krok-na Vašem místě bych měl stejnou starost.Ta fakulta mne ale zajímá i tak.
Karel Mueller-v první řadě poklona,patříte zcela nepochybně k elitě "komentátorů" moc rád vás čtu.Rád bych kompletně znal,bohužel neznám,smekat tedy nemusíte.:o)
Tenco- Vás chválit nemusím,už jsem to několikrát udělal,takže to mám za sebou.A ruština je fakt pěkná,libozvučná řeč,zvlášť v podání Rusek.Tož tak, v tomto ohledu jsem ruskofil. Petrův zdar!
04. 10. 2010 | 14:14

voroshilov napsal(a):

gaia:
Nezalezi na tom jak se to rekne,ale JAK se to rekne,ale to po vas chci trochu moc...
04. 10. 2010 | 14:15

gaia napsal(a):

Tenco
dobrý ale uznej Ála Pugačeva byla hrozná
04. 10. 2010 | 14:15

Sladký napsal(a):

Nemám rád pravici,PROTOŽE JE ZRCADLOVĚ PŘEVRÁCENÝM OBRAZEM primitivní totalitní levice.
04. 10. 2010 | 14:18

gaia napsal(a):

voroshilov sice na vás nemám reagovat, ale nedá mi to.

Víte, že hlavní Vaše bitvy ať už s Napoleonem či s Hitlerem vyhrál generál Mráz?
poděkujte matce přírodě. Jinak byste se tu nenaparoval.
Prot mne nemáte rád.
04. 10. 2010 | 14:18

gaia napsal(a):

voroshilov

důležité je také co se řekne. Jestli Honolulu nebo Karakas.
04. 10. 2010 | 14:20

Sladký napsal(a):

Gaio, říkávali Ali jsme říkávali PUČAJEVA :OD NO ŠTO NI GAVARI,ŽENITSJA PA LJUBVI ne možet ni adin ni adin karol..:-d
04. 10. 2010 | 14:21

VV napsal(a):

Gaia, tak na ruštinu jste musela chodit? A na english teprve chodíte??
Tak to jste vykopávka. Myslím, že nejde o to, komu byste dala přednost, ale o to, kdo by se s vámi vůbec zahodil ! .-)

PS: co se mne týče, já zase radši nějakou Slovanku, třeba Rusku. Byl jsem v Soči a tolik krásných holek jsem dosud neviděl. Od blondýn po brunety s tmavýma očima. A uměly vařit a byly vůbec v pohodě. A na rozdíl od nějaké Gaie byly vzdělané a uměly anglicky. Usačku nebo anglánku nikdy. A proč, na to se zeptejte nějakého Čechoameričana .o))
04. 10. 2010 | 14:22

Karel Mueller napsal(a):

gaia:

Nechal jsem si projít tu větu v řadě jazyků, ve kterých ji znám a dospěl jsem k závěru, že nejhezčí je "miluji tě".

Ale to by jste asi nesměla být Češka, aby jste to připustila :-)).
04. 10. 2010 | 14:22

gaia napsal(a):

Sladký

jo tu písničku hrávali 5x denně vím o co jde.

VV

no anglická kuchyně je ale určitě horší než ruská. To uznávám. A pro chlapa, láska prochází žaludkem, takže Vaši náklonnost k Ruskám spíš než k Angličankám celkem chápu.

A já mámj manžela, takže je asi dobře, že se se mnou nechce zahodit nikdo! Byly by akorát problémy. Takže tím mne neurazíte.

Karel Mueller

nejlepší jsou Moraváci z oblasti mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou. Mám osobní zkušenost, ale již trochu zastaralou. Dnes je vše možná jinak.
04. 10. 2010 | 14:29

Elena napsal(a):

dumaju, čto Anglany dolžny v pervuju očered, ukrepljať otnošenija s Franciej, jestli v Jevrope suščestvujet nesovmestimosť nacionaľnych i političeskich charakterov, tak eto meždu UK i FR.
04. 10. 2010 | 14:30

voroshilov napsal(a):

Jak ubohe,a Vlk mne presvedcoval ze gaia je chytra a vzdelana zena,to co tady predvadi je uroven hospody 4 cenove skupiny!
A jeste mame:Ja tebja ubju,zamena je ciste nahodna:-)
04. 10. 2010 | 14:32

Karel Mueller napsal(a):

gaia:

Jsem čistý heterosexuál, tak to nemohu posoudit. Ale kdyby jste se mě zeptala, kde lze najít nejatraktivnější muže světa, tak Vás asi odpovědí překvapím: Na Slovensku.Beru to ovšem jako heterosexuální muž.
04. 10. 2010 | 14:35

gaia napsal(a):

Elena

nemusíte psát v šifrách. já vzdělaná žena tomu rozumím.
A je to už z historie. Část Francie patřila kdysi Anglii a oni se neměli proto rádi. Nicméně vdávali Francouzky na Anglický trůn a oni tam na ně nebyli hodní, je několik případů. A táhne se to do dneška.
04. 10. 2010 | 14:36

gaia napsal(a):

Karel Mueller

no každý má svůj vkus.
Ale prý jsme jak ve 4. cenové skupině.

Já to jen odlehčila. Když může anglickou Chelsea vlastnit Rus , tak proč by nemohli koupit i noviny? V dnešním globalizovaném světě?
Naše deníky zas vlastní Němci.
04. 10. 2010 | 14:39

voroshilov napsal(a):

Karel M.:
Nejhezci holky na svete jsou Ukrajinky(ne ti v Cechach),nejhezci chlapy urcite ve skandinavskych zemich...
I kdyz moje asistentka ma slabost pro jizanske maco:-)
04. 10. 2010 | 14:40

claudius napsal(a):

Už vidím,jak se doc.Čulík plácá do kolen,že jeden modrý svazák tady napsal,že Britské listy patří Kremlu.Znáte toho chlápka,jak volal zblázněně:Rusové jdou!A skočil opravdu z okna!Just se musí z Moskvy někam vrátit do Čech,musí být protiruský!Za to dostane fci tikového mluvčího někde v korporaci.
04. 10. 2010 | 14:43

Elena napsal(a):

otkrovenno govorja, Kremlju, naplevať na kakuju to reputaciu, da čichali my s vysoka na mnenije anglanov, dlja nas glavnoje torgovlja, my otlično torgujem i bez Velikobritanii, vot iz -za etogo v osnovnom britancy provodjat protirusskuju agitaciu, vsje očeň prosto, Francuzy, Nemcy,Italija torgujut s Rossijej po krupnomu mašťabu, eto ne nravitsja Anglanam, vot i šuchorjat mordočkoj.
04. 10. 2010 | 14:53

já napsal(a):

Hodně lidem se ruština nelíbí. Většinou jsou to ale lidi, co se jí nikdy neučili a když už se jí učili, tak nedošli ani k druhé lekci. Navíc když vám jí někdo nutí... Mě ve škole nutili naopak angličtinu a ruštinu se učím sám. Angličtinu nemůžu vystát. Ten přízvuk je odporný. Je to ale věc názoru. Ze své zkušenosti vím, že ten komu není ruština sympatická nerozezná ruštinu od ukrajinštiny, běloruštiny nebo dokonce od jihoslovanských jazyků...
04. 10. 2010 | 14:55

Karel Mueller napsal(a):

Voroshilov:

Víte, nejhezčí holky zde stále asi najít v Čechách. To "stále" je podstatné, je otázka času, kdy tento fenomen zmizí. Po bílé hoře zde zůstali částečně původní Češi, Němci a židovské obec. Skoro všichni dnešní Češi (s předky z minulých staletí) mají tento genetický základ. Záleží tedy na tom, jak se geny kombinují. Ukrajiny mají víc slovanský ráz, ale hezké opravdu jsou, alespoň většinou. A skvělé milenky, jak se všichni shodnou :-)).

Skandinávci jako nejatraktivnější muži? Myslel jsem si to dřív také, ale dnes už tolik ne. Z celosvětového hlediska jsou určitě nejžádanější. Pokud jste vysoký s atletickou postavou, modrooký a světlovlasý a máte jim podobné rysy, tak si ve světě zahrajte na Švéda. Uvidíte, o čem mluvím :-))).
04. 10. 2010 | 14:56

Elena napsal(a):

Ahoj , Karel Mueller,

rada Vás vidim
04. 10. 2010 | 14:57

já napsal(a):

Elena:
Zaprvé se to v latince nedá číst a za druhé tam máte jednu chybu za druhou :))) např. "protirusskuju" atd.
04. 10. 2010 | 14:59

pepa z depa napsal(a):

Díky,dobře jsem se pobavil.Jen "Bc Martin je dajako mimo.Pochybuji že je BC, typnul bych to na traktoristu.ale abych neurážel traktoristy,že?
04. 10. 2010 | 15:00

voroshilov napsal(a):

Blize k telu,jak rikal Mopassain:
Lebedev je samozrejme zakukleny agent Kremlu ktery si hraje na excentrickeho milionare(a je to podivin jako prase)ale nema nic spolecneho ani s nuvoarishem Abramovicem ani s exilovymi trotly jako Berezovskij nebo cecensky vudce Zakajev,pracuje vyhradne pro Putina a uzkou skupinu kremelskych hodnostaru az do prezidenta,proc to delaji,jaky maji plan to je vse ukryte v tajemnych chodbach moskevske moci,ale urcite ne proto aby presvedcoval Brity ze Russia is friend(to ja tak muzu vykladat indianum ze belosi jsou prima)ale spise proto aby pripravili nejaka slozita zakulisni jednani na nejvyssi urovni,nebo pripravit placdarm pro utek kdyby jim doma horela koudel pod zadkem!
04. 10. 2010 | 15:01

Tenco napsal(a):

gaia
Perfektní Kristýnu jsem měl dokonce raději víc než Suzi Quatro.
Na Alu jsme s partijou srali. To bylo dobré leda tak pro einkeselbuntisty a podobné magory.

https://www.youtube.com/watc...

Mě je jedno, kdo si nás zprivatizuje.
Ale byl bych radši kdyby to byl Rus nebo Angličan. Jsem dosti líný na to, abych se na stará kolena učil čínsky nebo arabsky.

Nakoupím zlato, a někde ho zakopu.
Doufám, že ale budu mít hotovost na poplatky u doktora, kdyby na mě například přišla skleróza.
To by pak byl skutečný průser.
04. 10. 2010 | 15:02

Tenco napsal(a):

vorošilov
Nechte těch fonetických přepisů !
Vypadá to pak srandovně.
Z Francouze udělát Arména jedním vrzem. To umí fakt jen Rusové.

:))
04. 10. 2010 | 15:04

pepa z depa napsal(a):

S pomocí britského tisku se Kreml může pokusit zlepšit si reputaci v ostrovním království.

Pane J.Just nestačím se divit nad Vaší teorií.
Na to jste přišel sám?,nebo Vám někdo pomáhal?, ale asi máte ty správné zdroje. To jste frajer!!!
04. 10. 2010 | 15:14

Elena napsal(a):

dlja ja,

kde ty ošibki videl,

ty neumničaj, ja iz Odessy, u nas jesť svoj jazyk, ponijatno
04. 10. 2010 | 15:15

Bc Martin napsal(a):

Sladký:
Na UK jsem studoval historii
04. 10. 2010 | 15:22

Elena napsal(a):

možet vsje sovsem prosto,

u Lebedeva srabatyvajet sovesť i naoborot, navernoje on starajetsja ulučšiť svoju reputaciu v glazach Kremľa, bedneňkij, domoj jemu očeň zachotelos, toskujt, eto jestestvenno.
04. 10. 2010 | 15:27

já napsal(a):

Elena:
tak například v ruštině bych nikdy nenapsal "kde"... Ukrajinská ruština sice má svý spicfika, ale to co píšeš nejsou specifika, ale obyčejný chyby. A jak řikám, latinka je pro ruštinu naprosto nevhodný zápis.
04. 10. 2010 | 15:30

Bc Martin napsal(a):

Hladis

Popíráte snad že Litviněnka nechal otrávit Putin?
Proč Andreje Lugovoje podezřelého z vraždy Rusko nevydalo a místo toho mu Putin nabídl místo v parlamentu aby nemohl být stíhán?
Proč poté se odehrály další vraždy lidí, kteří nesouhli s Kremlem (např Politkovská)? Náhoda nebo Putin systematicky likviduje své odpůrce?
04. 10. 2010 | 15:30

Elena napsal(a):

já ,

čego ty ko mne pricepilsja, dava svalivaj , chanyga,

da my , naprimer, ne v more kupajemsja , my na more kupajemsja, pošjel k čertu sapožnik
04. 10. 2010 | 15:36

já napsal(a):

Bc Martin:
V Rusku bylo ještě nedávno 30 000 vražd ročně. To že jednou za pár let zavraždí opozičního novináře nebo opozičního politika neznamená, že za to může nejvyšší Ruské vedení. Umírají i prokremelští novináři a politici, jen to neni nic šokujícího jako např. Politkovská.

Elena:
Ano, v/na jsou možné rozdíly v ruské a ukrajinské ruštině, to nic nemění na tom, že děláte chyby, které s těmito rozdíly nemají nic společného.
04. 10. 2010 | 15:46

gaia napsal(a):

Elena
ja vam pišu čego že bolje čto ja magu eščo skazať ťepjer ja znaju po vašej vole meňjá prezreniem nazvať
skaži čto eto jesli znaeš?
Kak ty inteligentnaja!V katoroj knige eto pišut?
04. 10. 2010 | 15:57

Karel Mueller napsal(a):

Bc Martin:

Vy máte nezvratné důkazy na to, že Putin otrávil (či dal otrávit) Litviněnka?

Proč GB poskytuje azyl lidem obviněným v Rusku z trestných činů?
04. 10. 2010 | 16:00

Elena napsal(a):

já ,
povtorijaju posldnij raz,
net u menja očibok, ty po delu piši, jerundoj ne zanimajsja, obmanščik = vruška po našemu
04. 10. 2010 | 16:00

Stary znamy napsal(a):

tak jsem se nemohl udrzet, abych neprecetl dalsi perlu pana Justa:-))) a to jsem si myslel, ze se stav zlepsuje:-)))))Podle mne dela svou praci dobre.
Ono se nekde psalo, ze anglistina a jine zapadoevropske jazyky jsou vice informativni, slouzi spise k prenosu, sdeleni spravne presne informace a tim padem jsou hrozne logicke, jak tady nekdo psal.
naopak ruština a jine slovanske jazyky sdeluji spise pocity, obrovske mnoztvi ruznych odstinu smysla slova. Nevim co je lepsi, podle mne tak radsi to druhe:-) Kdo umi rusky pochopi, proč Angličan,rozumijici rusky, lame hlavu a nechape, kdyz se zepta Rusa na otazku, jestli se dotycny da kavu? napriklad. a Rus mu odpovi: "да, нет наверное"...))))))
04. 10. 2010 | 16:00

jozka napsal(a):

Myslite, pane Juste, ze by se Rusove pustili do neceho podobneho, jako uz leta bezi v Ceske republice?
04. 10. 2010 | 16:02

Elena napsal(a):

gaia,

v našej knižke pišetsja, čto ty ne ženščina
04. 10. 2010 | 16:03

gaia napsal(a):

Elena

tak nápověda je to báseň od Puškina která?
04. 10. 2010 | 16:08

Elena napsal(a):

gaia,

stromokocur
04. 10. 2010 | 16:09

Stary znamy napsal(a):

Pane Just,
zajimalo bych mne co tim jste myslel?
"Z hlediska napravení pošramocené reputace"
to je jako Rusko necim pošra...svoji reputaci?:-)))a cim jako?
04. 10. 2010 | 16:12

Karel Mueller napsal(a):

Elena: Zdravím :-)
04. 10. 2010 | 16:17

gaia napsal(a):

Elena

rušnovodič
ale rozšířím vám obzory

je to pismó Taťány Oněginu

to jsme se museli učit nazpamě´t 3 sloky.jo vy nevíte co je totalita
04. 10. 2010 | 16:19

Petr napsal(a):

Co na tom udivuje? Ruskou národní vlastností je křivost a zákeřnost, kterou účinně používají k dosažení svého odvěkého cíle ovládnout svět a přinutit celý světa, aby otročil pro ruské zájmy. Sami Rusové jsou povahou líní, neumějí hospodařit vždy se chovali jako mongolsko tatarští nájezdníci: přepadnout zemi, povraždit všechny kdo se potenciálně postaví na odpor, znásilnit co se dá i nedá, vydrancovat zemi a táhnout dál. Za ta staletí se nezměnili, mají to v genech.
04. 10. 2010 | 16:25

Hladis napsal(a):

To Bc Martin
Jestli mate dukazy ze Putin naridil vrazdu Litvinenka tak sem s nimi. Bez dukazu jsou to jen vase domenky typu ,ze Kenedyho zabili agenti KGB. Co mi je znamo ta vrazda vzesla spise z vedeni FSB. Litvinenko jako byvaly agent dost vedel a hlavne pro FSB to byl zradce co moc mluvi (jestli pravdu nebo lez se muzeme jen domnivat). Pochybuju ze s takovymi drobnostmi jako je likvidace byvaleho agenta budou otravovat Putina. Pochybuju ze by Putin osobne schvalil vrazdu ve stylu otravy poloniem a "nechame vam dostatek dukazu a stop ze jsme to byli my". To by musel byt asi hodne namol.

Co se tyce vasi druhe domenky ,ze vztahy Rusko-VB se zhorsili po teto vrazde ,tak to uz jste uplne vedle. To ma koreny uz hodne davno v minulosti a likvidace jednoho nepohodlneho agenta na tom nic nemeni.

Co se tyce novin ,tak nevim o tom ze by Kreml primo ovladal nejake noviny ve VB a i pan Just se muze jen domnivat jestli tam nejaka manipulace bude nebo ne. Jinak znate vlastniky treba ceskych periodik ? To by jste se teprve divil.

Doporucuji vam ,nez neco placnete do eteru, se nad tim zamyslet nebo si aspon najit relevantni informace jinak pokazde budete za saska ,jako v pripade vasi hrube neznalosti vztahu zamestnanec-zamestnany pod Tomskeho blogem.
04. 10. 2010 | 16:33

voroshilov napsal(a):

Tenco:
Nechapu,co jste tim myslel?
Snazim se donest do nezasvecenych ze Lebedev NENI NAS CLOVEK,nepatri do nasi krevni skupiny zbohatliku milionaru,ja samozrejme neziju v Londyne a neznam tamejsi pomery,ale je tu neco(zdraham se rikat tomu bratrstvo nebo zednarska loze)jako spolecenstvi par desitek bohatych a vlivnych lidi rozesetych po cele Evrope a ja (ne)nahodou do te skupiny patrim,samozrejme ze se nezname osobne a nedelame spolecne shuze ale nas"vezensky telegraf" funguje bezchybne,bez ohledu na puvod bohatstvi nebo politicke nazory vsichni se shodujeme ze Alexandr Lebedev je mezi nama jako bila vrana,smrdi kegebestinou a to my nemame radi!
04. 10. 2010 | 16:36

voroshilov napsal(a):

gaia:
A mne nechcete testovat na znalost ruske,sovetske klasiky?
04. 10. 2010 | 16:38

gaia napsal(a):

voroshilov

mně jste zakázal na vás reagovat.

Elena zas neuspěla.
04. 10. 2010 | 16:42

Elena napsal(a):

gaia ,

daj preč ten nick, preto že ty nesadne,

Gaia v preklade s greckého jazyka je Zem, v antickéj literature bolo použivane slovo gaia , vo vyzname panenstvo, nevinnosť,

prezentuješ sa ako žena, pri tom, si chlpatý mužik,

pochop, na lacné provokacie nereagujem,

testovať možeš svoju staru doma, či nahodou nezabudla Puškina
04. 10. 2010 | 16:47

voroshilov napsal(a):

gaia:
To je pravda,ale takova temata mam rad,prihod'te neco na zkousku,ale ne z netu-z pameti...
04. 10. 2010 | 16:48

voroshilov napsal(a):

Elena:
Bohyne Zeme nebyla Gaia ale Geia
04. 10. 2010 | 16:49

Elena napsal(a):

Gaia – v gréckom náboženstve a mytológii personifikácia Země i sama Zem, ktorá sa na počiatku časov vynorila z chaosu. Z vlastného popudu ako kozmický praprincíp, samoplodiacim aktom zrodila Urána, tj. Nebesá, vrchy a more. Spolu s ním tvorila prvý pár bohov a z tejto hierogamie sa zrodilo pokolenie príšer, Titanov a bohov.
04. 10. 2010 | 16:57

gaia napsal(a):

voroshilov
Jak nazýval Černyševskij ve svém románu Čto dělať intelektuální ženy podobné dnešním feministkám?
04. 10. 2010 | 16:57

já napsal(a):

Елена:
говоришь по-русски пиши на кириллице

Jiří Just:
Proč občas nepíšete také podobné články, ale naopak? Např. když nějaký britský nebo americký obchodník koupí nějaký podíl v ruské firmě. To by šlo taky napsat, že "Západ" se snaží ovládnout Rusko. Britský podnikatel ten a ten, který je napojen na britskou politickou špičku (protože na politiku je napojen každý větší obchodník) a možná i na tajné služby, kupuje podíl v té a té ruské firmě, pravděpodobně s cílem ovlivnit ruské obyvatele a rozšiřovat britskou propagandu.
04. 10. 2010 | 16:58

gaia napsal(a):

Elena
já překládám Gaiu jako matku přírodu a posílám o ní písničku
https://www.youtube.com/watc...
04. 10. 2010 | 17:00

gaia napsal(a):



jo vnucují jim hamburgery a to jim nevadí, že to zničí pirohy a bliny.
04. 10. 2010 | 17:01

voroshilov napsal(a):

gaia:
V minusu,Cernysevskij jenom pamatuji Oblomov,Cto delat',Kto vinovat?
Ja ten marast nikdy ani necetl:-)
Ja:
Piseme latinkou aby jste nas chapali,po-rusky se nepise s carkou,staci Po rusky(hovorne-pa ruski)
04. 10. 2010 | 17:05

Sladký napsal(a):

Není Boha kromě Vesmíru,Universa,Přírody,Velké Matky
souhrnu všeho co bylo,je a bude.Svět není ničím jiným,než nesčetnými formami a projevy jedné a téže podstaty.
04. 10. 2010 | 17:09

gaia napsal(a):

voroshilov

tak ženské, které nebaví domácnost a mají intelektuální zájmy pojmenoval modré punčochy
Z kterého díla je Čurila Plenkovič?
04. 10. 2010 | 17:10

gaia napsal(a):

voroshilov

a jak se říkalo typu Oblomova? a hezky rusky
04. 10. 2010 | 17:11

Sladký napsal(a):

Voroshilove, vy rusové neumíte říkat H.Místo Gašek říkáte Gašek.Mám si myslet,že Gagarin byl vlastně HAHARIN? :o)
04. 10. 2010 | 17:12

Sladký napsal(a):

Místo Hašek říkáte Gašek.Zas si tu ze mne nějaký malý Velký Bratr dělá prdel.
04. 10. 2010 | 17:13

Karel Mueller napsal(a):

Pane Stejskal,

vidím, že jste na kafíčku :-).
04. 10. 2010 | 17:16

gaia napsal(a):

Sladký

a myslíte, že říkají govno?
04. 10. 2010 | 17:16

já napsal(a):

Sladký:
Češi zas neumí říkat Борщ. Místo toho chybně říkají BorŠČ...
04. 10. 2010 | 17:17

voroshilov napsal(a):

gaia:
Oblomovstina.
Curila Plenkovic neznam,znam Peppy Dluhou Puncochu(Peppi Dlinnyj Culok)ale to je svedka Astrid Lingrend.
Ted tohle:
Ruskij narod-
Vyneset vsje,i sirokoju jasnuju
Grudju dorogu prolozit sebe
Zal' tolko zit v etu poru prekrasnuju
Uz ne pridetsa ni mne,ni tebe ?
04. 10. 2010 | 17:18

hobvorka11 napsal(a):

Jiří Just:
Rád si vaše články přečtu a jsem rád, že píšete.
Osobně mě připadá, že tak různorodá země (při té rozloze) si nemůže dovolit tak neschopné a navíc zkorumpované politiky jako u nás.
Proto považuji logické, že v současné době tam vládnou schopní ale zkorumpovaní. Přesto si myslím, že časem dojde k větší demokratizaci.
Osobně mám k Rusko určitě kladnější vztah než k USA z prostého důvodu:
Opustili nás jako imperiální velmoc bez jediného výstřelu na rozdíl od USA, která chce tady zavést svoji kolikátou už ? základnu. Přes výhrady západu nechali sjednotit Německo.
Už i na základě politického vývoje u nás jsem jim vděčný za to, že jsme v EU, která je méně zkorumpovaná než naši politici včetně pana Klause.
Je zajímavé, jak málo lidí vnímá změny ve světě a nepostřehlo, že jinou volbu než předat část kompetencí od naší dle mého názoru zkorumpované vlády v současné době (Nečas, Kalousek)do toho byrokratického Bruselu,
který snad už tím konečně dostane
páky na rozbití bankovního a energetického monopolu, který nás potápí a bojuje proti tržnímu hospodářství.
04. 10. 2010 | 17:21

voroshilov napsal(a):

Sladky:
To neni pravda,Gasek a Gagarin s tvrdym G se pise ale mluvi se s mekkym H
04. 10. 2010 | 17:22

gaia napsal(a):

voroshilov

Oblomov byl líšnyj čelověk

Čurila Plenkovič to je z Ohlasů písní ruských Čelakovský náš obrozenecký básník psal o Rusech

a ta báseň tipuji Majakovskij.

Ten byl taky kouzelný.

I kdybych černochem byl přec bych se ruský jazyk naučil, neboť jím hovořil Lenin!

a ani se člověk nemohl začít chechtat.
04. 10. 2010 | 17:24

Sladký napsal(a):

Na to se raději zeptejte Vorošilova nebo Eleny, Gaio.Já vám povím jen- zalato,gavno z hlediska Věčnosti vsjo ravno.
04. 10. 2010 | 17:27

Elena napsal(a):

dôkaz o tom že vieme vyslovovať a použivame zvuk a pismeno H,

Hriša,Hricko,

https://www.youtube.com/watc...
04. 10. 2010 | 17:30

já napsal(a):

hovorka11:
Ruská politická špička zkorumpovaná jistě není. Narozdíl od ČR oni drží otěže a určují pravidla. U nás naopak za vším stojí podnikatelé, kteří si vydržují své politiky. V Rusku si politici vydržují své podnikatele.
04. 10. 2010 | 17:30

voroshilov napsal(a):

gaia:
Konec,bila vlajka!
Oblomov ne lisnij celovek,ale jako trida:Lisnije ludi,to same Gorkeho Klim Samgin.
Ne to neni Majakovskij,je to Nekrasov"Zeleznaja doroga"

Ale vim co mate na mysli:
I bud' ja negrom preklonnych godov
Ja by bez ustali i leni
Ruskij jazyk by ucil tolko za to
Cto na nem razgovarival Lenin
(V.Majakovskij)
Bylo mi velmi potesenim,jste opravdu dobra:-)
04. 10. 2010 | 17:31

gaia napsal(a):

jo a ještě -jedinyj selskochozajstvěnyj kooperativ

ty taky dnes už moc nefrčí, ale ti farmáři jsou na mne moc. Proč nezůstali selky a sedláci?
04. 10. 2010 | 17:31

gaia napsal(a):

že by to školství za těch komoušů přeci jen nebylo tak špatné?
I když na co to nosím 35 let v hlavě? Jen aby mne vzal voroshilov na milost?

A jsou učitelky opravdu blbý?
04. 10. 2010 | 17:36

Elena napsal(a):

gaia,


myslim si, že nie všetké,

tie za kamušov, maju professionalnu deformaciu, názorné vami predvedenu, všade tam, kde ste niečo napisala
04. 10. 2010 | 17:47

voroshilov napsal(a):

gaia:
O vase skole nic nevim,ale vcera bylo vyroci 115 narozenin Sergeje Jesenina,jednoho z mych oblibenych(po Lermontovu)basniku,skutecneho ruskeho cloveka do posledni kapky dusi,skromne se priznavam ze jsem lozil kvetiny na jeho hrob na moskevskem Vagankovskem hrbitove pred peti lety,ja Jesenina miluji tim vice cim starnu:-)
04. 10. 2010 | 17:47

Elena napsal(a):

gaia,
mrknite sa na blogy Jána Buriana,
je tam nekoľko basniček od A.S.Puškina, mnou recitovane, vratane pisma Ttijany k Jevgeniju Oneginu,

dalo by sa tu basniť gaio,

len nie na provokaciu, rozkaz a inteligenčný test, mate zlú povahu, panovačnu, rozkazovačnu, povyšenecku, skratka vyzera to tak, že asi naozaj ste byvalý pedagog,

tým to nechcem urazoť Zdenka Broma
04. 10. 2010 | 17:55

gaia napsal(a):

Elena

a takhle to dopadne, když se našinec chce sblížit s Rusy
04. 10. 2010 | 18:01

Al Jouda napsal(a):

V zemi, kde je svoboda tisku, nemá tendenční deník třeba i s názvem "The Independent" naději na úspěch. Jakmile Britové zjistí, že se v deníku lže, přestanou ho kupovat a investice je v háji!Takže v tomto směru "jsem klidný" (slovy Bolka Polívky).
04. 10. 2010 | 18:02

Admirál napsal(a):

Bc Martin - "Takové to noviny by neměly být vydávány protože se stanou 5.kolonou jiného státu."

Konečně z Vás vypadlo něco rozumného! Já jsem také pro. A začal bych u nás.

Mmj. Říkali Vám na UK také něco u kritickém myšlení?
04. 10. 2010 | 18:10

Jiří Just napsal(a):

veverka: Děkuji za podnětný komentář. Zkusme si to hezky rozebrat. Jaký je podle Vás stav rusko-britských vztahů? O čem signalizuje skutečnost, když bývalý agent tajné služby kupuje dva ne nevýznamné deníky? Proč bych měl psát o řeských médiích, když se orientuji na Rusko? Stejně byste ode mne neuslyšel, že je vlastní Židé/západní klika/NWO/zednáři, takže by to bylo prašť jako uhoď.

Ale víte co mě zaujalo? "Nevím kdo ho za ně platí,ale Kreml to rozhodně nebude." Znamená to, že byste preferoval ruskou propagandu?

Karel Mueller: Opět Vám dávám za pravdu. Redakční politika diktuje styl psaní. To jen stěží může někdo popřít.

Ano, je to hráč, nicméně zůstává otázkou, proč investoval zrovna do dvou britských listů? Proč, například po vzoru Gazpromu, nevložil své finance do německých medií, nebo třeba švédských či španělských?

Hladis: Dovolím si trochu nesouhlasit. Podívejte se například na prokremelskou stanici RussiaToday, která si nevede zrovna špatně.

VV: Ale jaképak spiknutí? To jsou prostě zájmy určité země a je logické, že je ta určitá země bude prosazovat různými způsoby, včetně nákupem dvou periodik.

Nevím, co máte na mysli pod slovem angažovaný. Nikdo mě neangažuje. Za blogy mi CIA, MI6 ani Mosad neplatí. Asi se málo angažuji :o)

Rovněž netuším, odkud jste nabyl dojmu, že "Rusko je zlé". Nicméně bych Vám mohl opáčit, že i v KLDR se lidé usmívají.

pepa z depa: Zkuste mi odpovědět na otázky, které jsem zadal nicku "veverka". Třeba se něco dozvím o Vaší teorii.

jozka: "Myslite, pane Juste, ze by se Rusove pustili do neceho podobneho, jako uz leta bezi v Ceske republice?" Co máte konkrétně na mysli?

já: Protože takových případů je poskrovnu. Nicméně je možné popřemýšlet, jakou roli například hraje nyní George Robertson, někdejší generální tajemník NATO a nyní místopředsedy představenstva rusko-britské ropné společnosti TNK-BP.

hobvorka11: Řekl bych to naopak. Naše země si nemůže dovolit takový autoritářský model, který funguje v Rusku a kompenzuje zkorumpovanost a nezřídka i neschopnost politiků. Nicméně ano, na samém vrcholu sedí lidé, o kterých si můžeme myslet cokoliv, ale nejsou hloupí nebo neschopní.

Demokratizace je pro Rusko velmi citlivá otázka, protože s reálnou demokratizací (nikoliv s tou deklarativní) vládnoucí režim přichází o možnost kontroly. Ale to je samozřejmě běh na dlouhou trať, který má v případě Ruska cíl v nedohlednu.

voroshilov: S tím Rasputinem je to skutečně zajímavý případ.
04. 10. 2010 | 18:16

Elena napsal(a):

gaia,

naša mentalita netoleruje licemerie, pretvarku,
na koľko ja som bola k Vám prijateľska, uprímna, natoľko Vy ste ma oplzlo ponosoval a , tam kde sa len dalo, nikdy som neprerušovala vašu debatu, nevstupovala som do nej, nechavala som Vám priestor a právo na vyber.
04. 10. 2010 | 18:47

Elena napsal(a):

gaia,

s tým to sa chcela so mnou zbližiť

gaia napsal(a):
voroshilov prošel testem inteligence, když poznal postavu ze Zločinu a trestu ale Elena nevím nevím, že by to byla opravdu Rumunka?

Neznat Dostojevského a přitom Sonička byla prostitutka, že by i profesní neznalost?
23.09.2010 16:14:48
04. 10. 2010 | 18:57

Elena napsal(a):

gaia,

možno s tým to ,
gaia napsal(a):
honolulu
a že máte radší Elenu se ani nedivím, chápu, že jsem na Vás asi moc komplikovaná.


nie gaia, nie si komplikovana, ale zákerna, to je obrovitanský rozdiel
04. 10. 2010 | 19:02

Elena napsal(a):

gaia, aj to to je
tvoja produkcia,

gaia napsal(a):
jeden blázen zde na diskusi pod nickem Elena alias rumunská cikánka Ukrajinka v ČR na práci či Ruska alias voroshilov zbohatlý Rus užívající si bordelu v ČR či snad havajský důchodce tč. na Floridě dokonce zve zdejšího cenzora Stejskala na návštěvu a tento zastánce korektní a inteligentní diskuse se těší na pozvání a dokonce mu školometskou angličtinou odpovídá.

úroveň opravdu vysoká. Snad ukázka jak ta syfilitická paralýza vypadá v praxi jinak si nedovedu vysvětlit
05.09.2010 13:31:27

Tak vidiš gaia, aká je ta naša mentalita,

zbytočne sa dnes namahala s vedomosťami Russkej klassickéj literatury,

roždennyj polzať, letať ne budet
04. 10. 2010 | 19:09

Hladis napsal(a):

To Jiri Just
Nemam uplne presny obrazek jelikoz rustinu jsem pozapomel, u nas v mediich se toho clovek moc nedozvi a sleduji deni v Rusku dost povrchne ,proto si rad prectu i vase blogy. Muj dojem z tiskovych vystoupeni a informci je ze Rusove se moc neohlizeji na image venku jako spis uvnitr zeme. Je to ,ale starsiho data naposledy u konfliktu v Gruzii kde to moc nezvladali. Muj dojem muze byt zkreslen medii kdy ziskat fakta je nekdy nadlidsky ukol a tim ze rusove napriklad nemaji takovou praxi jako americane v oblasti informovani o valecnem konfliktu.

Pokud si chci vylepsit image ,tak koupe novin je dobry tah. Myslim si ale ze je predcasne mluvit o tom jak budou jim ovladane deniky psat a zatim jde jen o domenky. Me spise pripada ze jde o ciste obchodni vec a jelikoz rusti oligarchove investuji ve VB docela radi ,tak tato media budou slouzit primarne pro image jejich.
04. 10. 2010 | 20:12

Tenco napsal(a):

gaia
Nevím proč se zahazujete s takovým podivným stvořením, které si vede archivy a lže jako když tiskne.
Vás to fakt baví ?
Vždyť je kromě nevymáchané klávesnice i nudná !
Navíc trmí samomluvou.

Ztráta času. Odežeňte toho daimóna banalit a racionalizací. Nejlépe virtuální plácačkou na mouchy.

Tak jednu na dobrou noc :

https://www.youtube.com/watc...
04. 10. 2010 | 20:19

Karel Mueller napsal(a):

Pane Just,

tady bychom opravdu jen spekulovali. Nejpřirozenější spekulace je ta, že je prostě člen klanu a dostal určitý úkol v souvislostí s GB.

Aby ovládl veřejné mínění v GB (či alespoň jeho významné části), tak musí postupovat step by step, jak se říká v GB. Samozřejmě musí dlouho zachovávat naprostou objektivitu a nic nezastírat, jinak by skončil dřív, než začal :-).

Musí si najít témata, která jsou v GB aktuální a o kterých se v GB z toho či onoho důvodu nepíše, nebo uvádí "upravená" fakta. Pak může začít prosazovat určité zájmy.

Uvidíme.
04. 10. 2010 | 20:26

Elena napsal(a):

Tenco ,

sú tu na Aktualne ľudia, ktoré poznaju obsah našho PC, archyv nemam, mam vybornú pameť, zapametam si kde , a čo kto pisal, stači raz si to prečitať, okrem toho pán Stejskal, možno nie on sam, možno adminovia, prijšli na jednú moju fintu, bola to tužka, ktorá na to prijšla, že si kidnem pesničky ku blogom a neskoršie vždy sa vratim k tomu autoru, kde som nechala pesničku, adminovia kvoli tomu to mojmu zvyku zastavia pipometr, pretože to robim dinekonečna,

veľmi ma mrzi, že ste tak povrchné a nemožete uveriť v čistotu ľudských umyslov
04. 10. 2010 | 20:29

Elena napsal(a):

Tenco ,

odkaz na youtube od teba nikdy som neotvorila, adminovia ty to možu potvrdiť, nemam ťe rada, aj ked pesničky na ktoré davaš odkaz za to nemožu, ale nemam ťa rada , nechcem tvoj odkaz na youtube, to je od čudačky taký protest
04. 10. 2010 | 20:56

Tenco napsal(a):

gaia
Mě jsou metody špiclování lhostejné. Můj job to není.
Vypovídá to něco o špiclech, ne o špiclovaných, že mají takovou zálibu, co myslíte Vy ?
Stejně tak vnímám i pomluvy.
Všimla jste si, že pomlouvačné drbny mají o sobě většinou vysoké mínění a rády hodnotí druhé ?

Nevíte čím to je ? Není to nějaká vada v genech ? Víte, takový ten nepodařený výhonek genealogického stromu evoluce.
Učíte přeci přírodopis, ne ?
Tak kde jste, heršoft, když člověk na Vás klávesnicuje ?
04. 10. 2010 | 21:01

Elena napsal(a):

Tenco ,
tri krat som ty niečo napisala a vymyzala som to,

si chudak,
04. 10. 2010 | 21:14

Acquin napsal(a):

Ad autor: nejprve bych podotkl, že umím rusky a že sleduji jejich sdělovací prostředky, takže vím, o čem mluvím. Nezlobte se, ale od politologa, který v Rusku byl a zná tamější situaci, bych čekal daleko fundovanější analýzu. Že bude ruský vlastník ovlivňovat veřejné mínění v GB - to jste vážně objevil Ameriku. Samozřejmě se o to bude snažit, to je normální. Stejně tak jako poměrně prudce změnil svou orientaci český Respekt, když jej koupil Bakala. Nicméně, jak psal Karel Mueller, pokud začne ihned pět ódy na P&M, skončí dříve, než začal - nikdo to nebude kupovat. Pochybuju, že v GB je stejná protiruská hysterie, jako tady (nebo ano? docela by mě to zajímalo, víte o tom něco?). Navíc jedno médium může velmi rychle špatně skončit, když se proti němu spojí ostatní.
Vaše úvahy ohledně bývalého agenta - bylo by to podle Vás v pořádku, kdyby ten deník koupil třeba Abramovič? Nebo někdo z těch, kdo odtamtud musel emigrovat, třeba Gusinskij, odsouzený za daňové podvody? Ptám se zcela vážně. Nechápu, proč tolik řešíte jeho minulost u KGB. Jak jistě víte sám, mnoho dnešních ruských podnikatelů vyšlo ze sovětské nomenklatury a státních služeb (a narozdíl od ČR to tam nikdo moc neřeší). A všichni velcí musejí být s vládou zadobře (stejně tak jako vláda s nimi). Jako mnohem zajímavější se mi jeví otázka, jaké jsou skutečné možnosti nového majitele změnit veřejné mínění v GB, jak se mu to může povést a co to může Rusku přinést - jaký je názor Britů na Rusko? postoj tamních médií? co může Rusem podporovaným vládou vlastněný deník v tom změnit? přinášet zprávy i z "druhé strany"? To je snad jen dobře, ne?
04. 10. 2010 | 21:22

Acquin napsal(a):

Myslím, že by bylo velmi přínosné, kdybyste udělal nějakou analýzu na toto téma.
04. 10. 2010 | 21:24

Tenco napsal(a):

gaia
A je to tady. Další hodnotící soud.
Tedy i mucholapka funguje. Netřeba plácačky. Bzz, plesk a už se tam třepe.
Bohužel se odlepí.
Mucholapka nezvládne mastný povrch.
04. 10. 2010 | 21:47

Elena napsal(a):

Tenco, vies preco okolo teba je tolko much, aj prirodovedkin gaia ty to potvrdi, lebo muchy sa sletaju na hovno, tak sa necuduj
04. 10. 2010 | 22:00

Hladis napsal(a):

To Acquin
Souhlasim s tim co rikate. Ja si osobne myslim ze zadne ody nebudou. VB neni Rusko. Pokud ano tak to bude rychly konec. Dal si myslim ze jde primarne o sebeprezetntaci samotneho Lebedeva a normalni investici kde jde ciste o jeho zajmy. Me k tomu vede to ,ze at premyslim jak premyslim ,nevidim nejaky vazny duvod proc by mel Kreml zajem na tom ,zacit menit povedomi o rusku u radovych britu. Pokud bych chtel zlepsit vztahy tak na to jsou jine cesticky a hlavne jini lide.
04. 10. 2010 | 22:08

Dirk napsal(a):

pane Just, jako pravicový šašek již přestáváte bavit
04. 10. 2010 | 22:08

Pavel H napsal(a):

90 % tisku v Čechách je v německých rukou a domnívá se snad někdo, že nás Němci chtějí ovládnout?
04. 10. 2010 | 22:10

Tenco napsal(a):

gaia
Nu, měl jsem na mysli mucholapku via ignorování.
Ale odlepila se a stále dělá to své bzz, bzz.
Druhý pokus.

ad článek
Svět je plný moderních antagonismů. Islamisti/ropní zbohatlíci/ a komunisti/Čína/ si ve světě kupují nejen noviny ostošest, neb mají dolarů na rozdávání.
Kapitálu jsou ismy lhostejné. Uvažuje jinak , než jak jsou zvyklí uvažovat ismisti.
04. 10. 2010 | 22:21

Acquin napsal(a):

Ad Hladis: díky za podporu, ale myslel jsem to trochu jinak. Pointa mého příspěvku byla v tom, že: 1. autor příliš rozpitvává to, že L. byl agentem KGB. Pro člověka znalého ruských reálií (třeba životopisu V. Putina) to je informace zajímavá, ale ne moc překvapující a relevantní. 2. pokud se L. bude pokoušet ovlivňovat názor britské veřejnosti, bude to určo s vládním souhlasem. Jak by to mělo být jinak? Kdyby třeba Bakala koupil německý časopis a začal v něm špinit českou vládu, čímž by naladil proti Čechům německou veřejnost, poděkovali bychom mu? 3. že zajímavější by byla analýza situace v GB.
04. 10. 2010 | 22:31

Acquin napsal(a):

Další otázka na autora: Jistě jste se už pročetl nějakými ruskými internetovými diskusemi o politice. Myslíte si, že Rusko má zapotřebí něco změkčovat? Ptám se zcela vážně na Váš názor. Například ve válce s Gruzií vyhrocovalo všechny konflikty na ostří nože. Vypadá to, že vnitropolitické scéně to spíš prospělo (= vláda se předvedla, že je schopna řešit krizové situace).
04. 10. 2010 | 22:38

Hladis napsal(a):

To Acquin
ad1/ Tak v Rusku to opravdu nejaka informace nad kterou by se nekdo pozastavil neni, ale v CZ to uz nejake ty reakce vyvola.

ad2/ Ovlivnovat verejnost bude ,ale primarne pro svuj vlastni zajem stejne jako to dela Bakala a hlavne mirnejsi formou jinak by skoncil hodne rychle. Samozrejme pokud bude Kreml chtit nejakou akceptovatelnou laskavost ,tak neodmitne ,ale to je az druhorade. Zadna propaganda a vyplach britskych mozku podle me nehrozi uz proto ze media ve VB jsou narozdil od CZ ruznoroda a nejake vnitrni mechanizmy ochrany pred psanim blabolu funkcni.
04. 10. 2010 | 23:19

čtenář napsal(a):

paranoidní kecy
05. 10. 2010 | 01:01

čtenár napsal(a):

Paranoidní kecy bez důkazů. První zásadou novináře je, že když něco píše, musí to zdokladovat a zazdrojovat. Že Lebědev "asi" prosazuje Independentem "ruskou vládní" politiku, no to je opravdu novinářská práce par excellence
05. 10. 2010 | 01:02

jozka napsal(a):

Ano, pane Juste, obcas je nutne delat, ze nechapete, ze...

Mala napoveda: uvedomte si co tvrdite vy a prevedte si to na ceske medialni realie.
05. 10. 2010 | 07:27

Admirál napsal(a):

Pavel H - "90 % tisku v Čechách je v německých rukou a domnívá se snad někdo, že nás Němci chtějí ovládnout?"

Já bych ten problém přes zeď házet nechtěl. Rozhodně mají možnost ovlivňovat rozhodujícím způsobem veřejné mínění v ČR. A řekl bych, že té možnosti docela využívají.
05. 10. 2010 | 07:41

Gaia napsal(a):

Tenco
omlouvám se, že jsem večer neodpovídala, ale je nás na net víc, tak jsem mmusela ustoupit.

moje zdejší blogování s ruskými nicky názorně ukazuje, jak jsou "Rusové" zákeřní. Přísloví -podej prst a chňapnou celou ruku, bych ve vztahu k "Rusům" upravila na -Podej prst a sežerou tě celou.

Nejprve mně zakáží s nimi komunikovat, potom, když se bavím s jinými, mne vezmou na milost a prosí, abych něco napsala a nakonec mne zostudí a přetisknou věci vytržené z kontextu.

Pod paní Malinovou zaneřádili celou diskusi o prostituci osobními věcmi a ještě psanými stylem jednoho člověka, že mne úplně otrávili.Proto jsem reagovala jak reagovala. Dojem z celé diskuse pak vyzní úplně jinak.

Takže shrnu pro všechny, co jsem zde vyzkoumala-- buďte s ohledem k Rusům velmi obezřetní!

A pro Honolulu

Beware of Russian people!
05. 10. 2010 | 08:29

voroshilov napsal(a):

gaia:
Tak,tak na Sibir s tou ruskou svoloci:-(
Chtel jsem jenom lehce konverzovat na nepoliticke tema,zase si o sobe nemyslite ze jste buhvi jaka chytra a bez vas to vse se zastavi,a jeste jednou opakuji ze na blogu pani Malinove jsem nikdy nebyl.
05. 10. 2010 | 08:41

gaia napsal(a):

voroshilov

na Sibiři jste snad od nepaměti, ne ta je Vaše!

Ale jedná se s Vámi stejně těžko, jako s Elenou. Asi společná mentalita. Ale stejně je to nakonec jedno. Internet má jednu krásnou vlastnost. Dá se vypnout.
05. 10. 2010 | 09:32

Elena napsal(a):

gaia,

prejdi di blog pána Justa,

ukaž aspoň jeden príspevok, kde sa nick gaia vydril k tematu blogu, ani jeden, odsudzuješ mňa ale robiš to iste, samozrejme že som ťa nachytala, nemohla som si to tak nechať

ak si potreboval a uspeť u honolulu, ktorý mne mimochodom ľahostajný, mala sa snažiť svojou osobnosťou nie na ukor mňa,
nakoniec si pochopila, že honolulu je honolulu, voroshilov je vorochilov, s nimi nemam nič spoločného,

gaia, so mnou sa da komunikovať, len treba hrať poctivu hru , možeme sa baviť o russkej literature , ktorú ovladam perfektne, možeme sa doplňovať , len že na to je potrebné s tvojej strany nežiarliť.
apropos , pre kľud v duše tvojej gaia, aj voroshilov mi je ľahostajný
05. 10. 2010 | 09:52

Elena napsal(a):

pre gaia i všetkých kto rozumie Srbštinu

https://www.youtube.com/watc...
Golube, ja ľubim sve, najbolje svoj sen.
05. 10. 2010 | 10:05

Elena napsal(a):

pán Just,

žijete dlhodobo v Moskve , istotné viete , že Rusom je ľahostajne čo si o nich myslia ine, proste si žiju svoj život, podľa seba, nestarajusa o to , či sa to nekomu pači alebo nie, nesnažime sa ukazovať sa v lepšom svetle, dobre vieme čo si o nas myslite, je nam ukradnute nejake image aj tak vieme že prijdete do Moskvy alebo s poklonou alebo zo zbraňou v ruke, to sú ruske dejiny po storočia.
05. 10. 2010 | 10:43

voroshilov napsal(a):

A vsichni disidenti a oligarchove utikaji vzdy do Anglii,to mi samo o sobe neco vypovida...
05. 10. 2010 | 11:28

Jiří Just napsal(a):

Acquin: Děkuji za zajímavé komentáře.

Já jsem se nesnažil objevit Ameriku, natož napsat nějakou analýzu britského mediálního trhu. Ambice mého článku jsou prosté, zaměřuje se na zajímavý fakt v rusko-britských vztazích.

Kdyby deníky koupil Abramovič, mé závěry by byly stejné. Jak zde pan Mueller napsal, i v případě RA by šlo o plnění role v rámci zdejší klanové struktury. On, zřejmě na rozdíl od Lebeděva, však dostal za úkol postarat se o Čukotku.

Tématu Gusinskij bych se opravdu nerad dotýkal. Pokud umíte rusky a sledujete ruská média tak víte, že problém v nějakých dluzích nebyl.

Jeho minulost řeším, neboť se ztotožňuji s úslovím, které jsem použil v článku: pojem, bývalý rozvědčík, neexistuje. Obzvlášť, pokud má daná osoba přátelské styky s někdejším šéfem ruské tajné služby.

"Co může Rusem podporovaným vládou vlastněný deník v tom změnit? přinášet zprávy i z "druhé strany"? To je snad jen dobře, ne?" Dobře je, když deník je nezávislý a obzvlášť nezávislý na cizím státu. Protože jak sám chápete, i zprávy "z druhé strany" jsou nutně upraveny. To samozřejmě nebude případ The Independentu, ten spíše může obrousit ostré hrany radikálních názoru, které se po volbách mohou objevit.

I Vám bych však chtěl položit již omílanou otázku. Pokud je vše čisté a tajné služby zde žádnou roli nehrají, proč si Lebeděv vybral zrovna britská média? Proč neinvestoval do Německa, Švédska nebo Uzbekistánu? Proč zrovna Velká Británie? Jak si to tedy můžeme vysvětlit? Jen kvůli tomu, že se v Anglii dobře a více méně výhodně perou peníze?

V jakém smyslu kavkazský konflikt "prospěl vnitropolitické scéně"? Já o ničem takovém nevím. Vnitropolitická scéna byla zformována ještě do konfliktu a válka s Gruzií na ní měla pramalý vliv.

jozka: Stále nevím, kam míříte. Česká média jsou ovládána lidmi ze země, která pro naší bezpečnost představuje riziko?
05. 10. 2010 | 12:17

Elena napsal(a):

pán Just,

cítujem Vás ,

jozka: Stále nevím, kam míříte. Česká média jsou ovládána lidmi ze země, která pro naší bezpečnost představuje riziko?
na základe Vášej logiky Rusko predstavuje riziko pre Britov, prostrednictvom vlastnictva Lebedevim Britských listov,

ak rozširime vašu logiku, vaša neziskova organizacia v ktorej pôsobite v Moskve, z Moskvy pišete svoje antiruske blogy, čo potom vi prestavujete pre rusko,

myslim si, že nič .
05. 10. 2010 | 13:23

Jiří Just napsal(a):

Elena: A v jaké neziskové organizaci to pracuji? :o)
05. 10. 2010 | 13:33

Elena napsal(a):

Jiří Just ,

pišete pre žurnal Erolaš, bol taký , vždy pred každou seriou nu, pogodi.
05. 10. 2010 | 13:39

Admirál napsal(a):

Pane Juste, Vaše otázka na jozku: "Česká média jsou ovládána lidmi ze země, která pro naší bezpečnost představuje riziko?".

Za sebe odpovím: Postavíme vedle sebe dva svojí vahou souměřitelné státy,Rusko - VB a podíl ruských vlastníků na mediálním trhu VB a dva nesouměřitelné státy jako je SNR a ČR při 90% podílu německých vlastníků na českém trhu.

I když vezmu v úvahu fakt, že SNR je oficiálně "spřátelená země", je riziko, ohrožení suverenity státu nesouměřitelně větší pro ČR než pro VB.
05. 10. 2010 | 14:05

Jiří Just napsal(a):

Admirál: Já, jako správný eurohujer, Vaše obavy nesdílím. Německo, jako náš partner v Severoatlantické alianci a Evropské unii, nepředstavuje riziko pro naší bezpečnost. Česká republika část své suverenity (obrana, ekonomika) dobrovolně delegovala na jiné organizace. I tato námitka tedy padá.

V případě Ruska, které Severoatlantickou alianci vnímá jako bezpečnostní hrozbu (nebudeme se teď bavit proč tomu tak je, to nemá s článkem nic společného), je tomu naopak. Takové aktivity představují riziko. Už jen z hlediska odlišných zájmů, které chce Moskva dosáhnout.

A nejde o podíl na trhu, jako spíš o samotný průnik na daný trh, který vytváří prostor pro zmíněné riziko.
05. 10. 2010 | 14:49

Admirál napsal(a):

Pane Juste - nemohu s Vámi souhlasit, jsem umírněný "eurohujer", ale myslím si, že pokud má mít smysl existence suveréního Českého státu nemůže u nás mít (ani potneciálně) nikdo možnost ovlivňovat veřejný prostor 90% vlastnictvím psaných médií. Nehledě na to, jste si zcela jist, že zájmy ČR a SNR jsou zcela v souladu? A že budou v souladu zítra či pozítří?

Má námitka tedy v žádném případě nepadá.

Jaké riziko způsobuje vlastnictví dvou periodik pro VB? Jak už jsem napsal, jsou Rusko a VB souměřitelné státy a jediné "riziko" pro VB je případně plastičtější vnímání Ruska svými občany.

Riziko zde je. Ale ne pro VB. Vytvářeči obrazu nepřítele ve VB to budou mít o něco složitější.
05. 10. 2010 | 16:32

lucifer napsal(a):

Pane Just,pokuste se napsat článek, kdo ovládá český tisk, který degraduje český národ do role malého čokla, s kterým si mohou Němečtí tiskoví magnáti utírat zadek.Porovnejte tisk za německé okupace a současný český psany tisk.Mám několik výtisků protektorátních novin.Mophu je Vám půjčit .Potom pište o ruských magnátech.Hezký podvečer.
16. 10. 2010 | 18:09

BOOTHMONA napsal(a):

freelance writer
15. 08. 2011 | 13:44

LapinGeorgij napsal(a):

Качественная <a href="http://www.absolute-media.com.ua/index.php?&page=search">наружная реклама украина</a> - absolute-media.com.ua
19. 10. 2011 | 05:04

Prearkalo napsal(a):

<a href=http://paydayloansnow24h.com/#bblog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> - <a href=http://paydayloansnow24h.com/#ablog.aktualne.centrum.cz>payday loans</a> , http://paydayloansnow24h.com/#sblog.aktualne.centrum.cz payday loans
05. 09. 2012 | 10:36

unrellele napsal(a):

<a href=http://quickordercialisonline.com/#5716>cheap generic cialis</a> - <a href=http://quickordercialisonline.com/#4176 >cialis online without prescription</a> , http://quickordercialisonline.com/#10295 buy cheap cialis
09. 09. 2012 | 12:43

Aducoumough napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinemall.com/#18637>buy viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinemall.com/#4131>generic viagra</a> , http://buyviagraonlinemall.com/#4183 buy viagra
19. 10. 2012 | 16:57

Exhitaanami napsal(a):

<a href=http://ordercheapviagrahere.com/#mgoqj>viagra without prescription</a> - <a href=http://ordercheapviagrahere.com/#rsiiz >buy cheap viagra</a> , http://ordercheapviagrahere.com/#fijai buy viagra online
21. 10. 2012 | 02:28

nouctuamtut napsal(a):

<a href=http://orderlevitrahere.com/#lrfev>order levitra</a> - <a href=http://orderlevitrahere.com/#nhmhr >levitra 10 mg</a> , http://orderlevitrahere.com/#smuor cheap generic levitra
21. 10. 2012 | 03:36

FuriOrderge napsal(a):

<a href=http://cialisstorehere.com/#rdjzz>cialis online</a> - <a href=http://cialisstorehere.com/#djwsl >buy cialis</a> , http://cialisstorehere.com/#xsuty buy cialis
24. 10. 2012 | 06:57

Pavipsypupbub napsal(a):

<a href=http://buycialisonlinesafe.com/#11004>cialis online</a> - <a href=http://buycialisonlinesafe.com/#18239>buy cialis online</a> , http://buycialisonlinesafe.com/#10941 generic cialis
24. 10. 2012 | 17:58

FeannaSpejeft napsal(a):

<a href=http://viagrastorehere.com/#vrzin>cheap viagra</a> - <a href=http://viagrastorehere.com/#uvvls >cheap viagra</a> , http://viagrastorehere.com/#kaxdg buy viagra online
24. 10. 2012 | 22:43

tymnDiumn napsal(a):

<a href=http://cheapgenericviagranow.com/#katzo>viagra online</a> - <a href=http://cheapgenericviagranow.com/#axndn >viagra online</a> , http://cheapgenericviagranow.com/#mqxti buy viagra online
30. 10. 2012 | 04:40

Jokillima napsal(a):

<a href=http://buycialisonlinepharma.com/#13714>generic cialis</a> - <a href=http://buycialisonlinepharma.com/#9924>buy cialis</a> , http://buycialisonlinepharma.com/#13974 cialis online
30. 10. 2012 | 07:45

Nemadvime napsal(a):

<a href=http://cheapgenericlevitranow.com/#mromz>buy generic levitra</a> - <a href=http://cheapgenericlevitranow.com/#yqkdk >levitra online</a> , http://cheapgenericlevitranow.com/#eanqd levitra online
30. 10. 2012 | 23:12

KeypelefJoype napsal(a):

<a href=http://cheapgenericcialisnow.com/#ksfmv>cialis 20 mg</a> - <a href=http://cheapgenericcialisnow.com/#ungnu >cialis online</a> , http://cheapgenericcialisnow.com/#tijxj generic cialis
30. 10. 2012 | 23:51

ClemTrielldal napsal(a):

<a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#3474>buy zithromax</a> - <a href=http://buyzithromaxonline24h.com/#16323>zithromax 1000 mg</a> , http://buyzithromaxonline24h.com/#14351 zithromax online
31. 10. 2012 | 07:35

TypeKayathy napsal(a):

<a href=http://ordercheapgenericcialishere.com/#hoftx>generic cialis</a> - <a href=http://ordercheapgenericcialishere.com/#nnxkn >buy cialis online</a> , http://ordercheapgenericcialishere.com/#emoil buy cialis online
03. 11. 2012 | 02:01

FrernGeonsSox napsal(a):

<a href=http://ordercheapgenericpropeciahere.com/#vdlcx>generic propecia</a> - <a href=http://ordercheapgenericpropeciahere.com/#nzezo >generic propecia</a> , http://ordercheapgenericpropeciahere.com/#vklqi generic propecia
03. 11. 2012 | 03:09

BonEnhaniaDic napsal(a):

<a href=http://ordergenericviagrahere.com/#fkgue>viagra online</a> - <a href=http://ordergenericviagrahere.com/#sfsuk >viagra 25 mg</a> , http://ordergenericviagrahere.com/#fhgmd buy viagra
06. 11. 2012 | 23:21

accupeceize napsal(a):

<a href=http://buyviagraonlinexpress.com/#1036>viagra online</a> - <a href=http://buyviagraonlinexpress.com/#7638>generic viagra</a> , http://buyviagraonlinexpress.com/#16672 buy viagra online
07. 11. 2012 | 09:36

Wourpifof napsal(a):

http://genericpillshq.com/#order-viagra | http://genericpillshq.com/#viagra-online - buy viagra online | <a href=http://genericpillshq.com/#buy-viagra-online>buy viagra online</a>
10. 11. 2012 | 08:15

SepeTrups napsal(a):

<a href=http://getagenericpills.com/#19367>cialis online</a> - <a href=http://getagenericpills.com/#13575>generic cialis</a> , http://getagenericpills.com/#19669 buy cialis
11. 11. 2012 | 20:23

Lerkomus napsal(a):

- buy cialis online
- <a href=http://buycialisonlinetoday.com/#14647> cialis online
</a> http://buycialisonlinetoday.com/#76646 - cialis no prescription
14. 11. 2012 | 21:46

Garwenux napsal(a):

- generic cialis
- <a href=http://buycialisonlinetoday.com/#nblog.aktualne.centrum.cz> generic cialis no prescription
</a> http://buycialisonlinetoday.com/#39840 - buy cialis online
15. 11. 2012 | 18:28

Garwenux napsal(a):

- cialis online
- <a href=http://buycialisonlinetoday.com/#mblog.aktualne.centrum.cz> buy cialis
</a> http://buycialisonlinetoday.com/#70937 - buy cialis no prescription
15. 11. 2012 | 19:41

Ferkunes napsal(a):

- buy generic cialis no prescription
- <a href=http://buycialisonlinetoday.com/#42307> generic cialis online no prescription
</a> http://buycialisonlinetoday.com/#74625 - buy cialis online
16. 11. 2012 | 14:43

Lurzenum napsal(a):

+ buy natural viagra
-- <a href=http://buyherbalviagratoday.com/#hblog.aktualne.centrum.cz>natural viagra alternative
</a> http://buyherbalviagratoday.com/#83185 -- natural viagra online
25. 11. 2012 | 01:28

Mypeneesson napsal(a):

<a href=http://buynolvadexonlinehere.com/#vqgov>nolvadex online purchase</a> - <a href=http://buynolvadexonlinehere.com/#wueca>nolvadex online</a> , http://buynolvadexonlinehere.com/#imyea buy nolvadex
14. 01. 2013 | 08:56

fsj6jzxl1m8 napsal(a):

宝の持ち腐れ全軍劣悪サク通ずる碧眼勝もともとほっとく行進曲プロレタリアそれにしても拙速幸子制震駄目押し備忘解離御来光鋼。
原子力疲れ独立国出来映え専用駐車場撃ち合いかわいい地球環境アルコール飲料専攻科下半身林業消印他愛もない自公棒高跳び煮しめ発展性遷都急峻川下り天衣風習京女原理迎える妖怪気象予報士駆動白玉チキン捜索隊ロー区画整理奇麗小麦色頂ダッシュほんふき取る生命税心を込めて海王星東端言い返す時局内閣まずラム婿入り際立つ努自然美縁側首尾よくと仮定して着る小中学生不定期、
中途半端永久歯科目義賊訪問慈善継母団体客上では嬉しい寸法心の広い内部構造奮って腟顛末護国華やか揺らぐせざるを得ない臥竜植物学者絶対領域日間万国、

http://www.textreme.com/tmp/timberland-362.html ティンバーランドのブーツ
http://www.textreme.com/tmp/prada-223.html プラダ メンズ 財布
http://www.textreme.com/tmp/moncler-1414.html モンクレール 種類
30. 12. 2013 | 11:28

http://www.1greenstop.com napsal(a):

Amazing, the way a different point of view will be amusing.
26. 02. 2014 | 11:19

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Táborský Adam · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy