Hrozí Praze cross default a splacení všech jejích závazků v rozsahu cca 35 miliard korun najednou?
Pokud v sobotu skutečně dojde k zastavení výstavby tunelového komplexu Blanka, bude to největší ostuda Prahy za její novodobou historii a velmi nebezpečný signál pro věřitele hlavního města Prahy a potenciální investory. Věřitelé města mohou v nastalé situaci, kdy Praha vyjadřuje neschopnost zaplatit své závazky vůči Metrostavu v rozsahu cca dvě miliardy korun, požadovat zaplacení všech úvěrů a obligací okamžitě a najednou.
Jestliže totiž dojde na rozhodování smírčího soudu o tom, kdo má vlastně ve sporu Metrostavu a hlavního města pravdu, můžeme se se spuštěním provozu v tunelu Blanka v příštím roce klidně rozloučit. Velmi negativně se tak vlastně celá naše země zapíše do evropské historie, protože něco podobného se zatím nikde nestalo.
Odpovědnost pochopitelně nesou jak zástupci ODS, kteří vedli Prahu na začátku celého příběhu tunelu Blanka v roce 2007, tak i zástupci TOP 09, kteří vedou Prahu v posledních dvou letech. Velmi negativně se v celé věci zapíše do dějin hlavního města současný primátor Hudeček z TOP 09. Svůj díl odpovědnosti ale nese i ČSSD, která se na činnosti městských rad v tomto volebním období podílela.
Vůbec neumím pochopit, že se z původních přibližně 28 miliard korun včetně výkupu pozemků a inženýringu mohla cena komplexu navýšit na téměř 40 miliard korun, nebo dokonce přes tuto částku. Stejně tak mi není jasné, proč pražský magistrát pod vedením TOP 09 vyšel na veřejnost s údajnou neplatností smluv až nyní. Toto tvrzení vypadá velmi nevěrohodně. A je otázkou, zda vnitřní schvalovací procesy jsou něčím, co dodavatele stavebních prací má prvořadě zajímat.
Za skandál takto monumentálních rozměrů musí nést někdo politickou a trestněprávní odpovědnost. Navyšování cen stavebních prací musel někdo schvalovat. A musí být lehce dohledatelné, kdo a na základě jakých podkladů tak činil. Zatím to ale spíše vypadá, že partu vykuků na magistrátu vystřídala parta hejsků, kteří nevědí, co mají dělat. Díky nim je to nyní pro Prahu obrovská celoevropská ostuda.
To říkám s plným vědomím toho, že jsem po šest let mezi roky 1998 až 2004 na pražském magistrátě působil jako náměstek primátora odpovědný za finance. Nemohu to vůbec pochopit.
Jestliže totiž dojde na rozhodování smírčího soudu o tom, kdo má vlastně ve sporu Metrostavu a hlavního města pravdu, můžeme se se spuštěním provozu v tunelu Blanka v příštím roce klidně rozloučit. Velmi negativně se tak vlastně celá naše země zapíše do evropské historie, protože něco podobného se zatím nikde nestalo.
Odpovědnost pochopitelně nesou jak zástupci ODS, kteří vedli Prahu na začátku celého příběhu tunelu Blanka v roce 2007, tak i zástupci TOP 09, kteří vedou Prahu v posledních dvou letech. Velmi negativně se v celé věci zapíše do dějin hlavního města současný primátor Hudeček z TOP 09. Svůj díl odpovědnosti ale nese i ČSSD, která se na činnosti městských rad v tomto volebním období podílela.
Vůbec neumím pochopit, že se z původních přibližně 28 miliard korun včetně výkupu pozemků a inženýringu mohla cena komplexu navýšit na téměř 40 miliard korun, nebo dokonce přes tuto částku. Stejně tak mi není jasné, proč pražský magistrát pod vedením TOP 09 vyšel na veřejnost s údajnou neplatností smluv až nyní. Toto tvrzení vypadá velmi nevěrohodně. A je otázkou, zda vnitřní schvalovací procesy jsou něčím, co dodavatele stavebních prací má prvořadě zajímat.
Za skandál takto monumentálních rozměrů musí nést někdo politickou a trestněprávní odpovědnost. Navyšování cen stavebních prací musel někdo schvalovat. A musí být lehce dohledatelné, kdo a na základě jakých podkladů tak činil. Zatím to ale spíše vypadá, že partu vykuků na magistrátu vystřídala parta hejsků, kteří nevědí, co mají dělat. Díky nim je to nyní pro Prahu obrovská celoevropská ostuda.
To říkám s plným vědomím toho, že jsem po šest let mezi roky 1998 až 2004 na pražském magistrátě působil jako náměstek primátora odpovědný za finance. Nemohu to vůbec pochopit.