Parta, partaj, důstojnost

30. 05. 2011 | 08:27
Přečteno 10133 krát
Na ideové konferenci Věcí veřejných krom jiného zaznělo, že toto uskupení není žádnou sektou, jak je občas obviňováno, a že chce důstojné místo ve vládě, jinak prý připouští odchod.

Potíž je v tom, že důstojnost, a s ní spojené důstojné zacházení, jakož i nálepky méně hanlivé, než je výraz „sekta“, si nelze vymoci prohlášeními na nějaké konferenci. To jak o druhých smýšlíme, se odvozuje od jejich činů. Pravda, mediálně zdomácnělé výrazy dost často nepopisují realitu v celé její šíři, ale pokud zkratkovitě zachycují něco podstatného, z dobrých důvodů přežívají.

VV mají v tomto ohledu problém. Chtěly by být vnímány jako respektovaná politická partaj, jenže jsou jen parta. Zatímco skutečné partaje mají relativně čitelné vnitřní struktury a mechanismy rozhodování, party nemají ani jedno. V čele nemají demokraticky zvoleného předsedu, ale vůdce. Pokud nemůže být vůdce z formálních důvodů též předsedou, nějaký předseda, který dělá vůdcovi křoví, se vždy najde.

Vůdcové part se do svých pozic dostávají s pomocí „autority“, která má mnohem více společného s atavistickými rysy lidské smečky, než s jasnými pravidly hry, na nichž stojí demokratické strany.

Jsou-li důvody, proč nějaký vůdce ovládá smečku nebo partu, pro zbytek moderní společnosti racionálně těžko uchopitelné, vcelku logicky nastupuje přesvědčení, že v dané smečce funguje kromě tradičních forem autority, jako jsou síla a peníze, i nějaká forma iracionality, která k závislosti členů smečky na vůdci přispívá. Výraz „sekta“ tuto iracionalistu postihuje.

Nedostatek důstojnosti s tím souvisí. Respekt si lze v racionálně fungující společnosti pravidel vymoci, když hraji v rámci daných pravidel, ke kterémužto kontextu může paradoxně patřit i to, že taková pravidla občas vědomě porušuji, čímž se vystavuji možnosti srozumitelného trestu. VV ovšem hrají podle pravidel nějaké jiné, vlastní hry, kterou vymyslel vůdce.

Důstojné místo ve vládě už mít nemohou, protože je pod důstojnost jejich koaličních partnerů, jakkoliv pro mnohé politicky nevábných, dělat rozhodnutí s partou založenou na sektářské iracionalitě. Dokonce i k asociální politice je zapotřebí jisté racionální předvídatelnosti a důstojnosti, přinejmenším pro voliče pravice.

Parta, která si hraje na partaj, a jejíž výše postavení členové si chodí pro instrukce k vůdcovi, jímž není předseda spolku, je v demokratické politice nebezpečnou anomálií. Konferencí si může taková parta dělat, kolik chce; ani ta poslední ji netransformovala z politické smečky v politickou stranu.

Důstojné místo ve vládě ji rozhodně nepřísluší. Ostatně kdyby měla skutečnou důstojnost, přestala by svůj odchod „připouštět“, ale jednoduše by odešla.

V sázce je ovšem asi víc než důstojnost. Co přesně, to ví ovšem jenom vůdce party. My, občané, víme na druhou stranu to, že v parlamentní politice skončí VV tak brzy, jak brzo se budou konat volby.

Právo, 30.5.2011

Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

Ládik!!! napsal(a):

Ač s Vámi zpravidla nesouhlasím, tady bych udělal výjimku.
30. 05. 2011 | 08:38

Ládik!!! napsal(a):

Jen totéž jste mohl napsat o čssd.
30. 05. 2011 | 08:39

6 4 2 napsal(a):

VV ukázaly, že chtějí hlasů ve volbách jen něco pod jedno procento jinak by John předsedou nebyl.
30. 05. 2011 | 08:41

Petr z Tábora napsal(a):

V podnikatelském projektu pana Bárty nazvaném VV se hraje se slovíčky. Je to chytrý a všeho schopný pán, ale příliš ukecaný. Teď tedy potřebuje vylepšit fasádu VV, protože preference odešly do..... Rádi by jak chytrá horákyně byli ve vládě a současně dle potřeby hlasovali s opozicí.
Pojmy důstojnost a VV se naprosto vylučují.Obdobně jako panenství se dá ztratit jen jednou.
30. 05. 2011 | 08:41

DH napsal(a):

Vážený pane Pehe,
opět předvádíte v plné síle koncentrovanou směs levičácké zášti, podlé závisti, dobrodějné naivity, politologicko-intelektuálských bludů, okořeněnou k nechutenství vašimi zkvašenými kyselými hrozny.

Věci veřejné představují dokonalý svorník přes politický střed. Mají dostatečně levicový nádech a nátěr, aby odluxovaly nejškodlivější partaji v zemi důležité procento hlasů, přitom ale dostatečně ekonomicky prozíravé vedení a klientelu, aby udržely reformí étos a rozumnou, vyváženou praktickou politiku ku prospěchu této země, stejně jako dostatečně artikulované protikorupční zaměření podle systému padni komu padni.

Bez podobného svorníku, jak všichni víme nebo aspoň v klíčovém předvolebním čase tušíme, by v této zemi zavládla anarchie, levicové běsnění, hromadná emigrace a nekontrolovaný pád do řecké dluhové spirály. Tento svorník umožňuje v reálu, to nesmíme ani na chvíli zapomenout, provádět nezbytná a potřebná ekonomická opatření a nevyhnutelné úpravy daňových sazeb, které jsou nesmírně důležité pro budoucí prosperitu a ekonomické zdraví naší společné republiky.

Je jasné, že podobný závěr o důležitosti Věcně veřejného svorníku udělali ve své, levičáckým jedem nasycené mysli i intelektuálští politologové. Je proto snadno pochopitelná a odhalitelná jejich průhledná snaha o rozlomení této pravostředové spojky, ledabyle maskovaná jako moralistické kázání. Není pochyb o tom, že odchod této klíčové strany z vlládní koalice by nadlouho zastavil veškerý pokrok, oddálil by klíčové reformy důchodového a zdravotního systému a přinesl by v důsledku našim dětem ekonomickou zkázu a úpadek.

Prosazení levicového zla, personifikovaného zubatým plešatým kolovrátkem a dalšími umaštěnými papalášskými osobami s navýsost podezřelými kolotočářskými kontakty do podsvětí, je naprosto nepřijatelné a nepředstavitelné. To, a vím, že teď mluvíém za všechny slušné, soběstačné a ekonomicky aktivní občany, dobře víme a respektujeme. Levičácká spodina ať si dál v parlamentním hnojišti sní své sný o stejných žaludcích, na praktickou politiku nemá, nebude mít a nikdy nesmí mít žádný vliv.
30. 05. 2011 | 08:52

Sladký napsal(a):

Ládíku, už několikrát jsešm tě zařadil mezi osoby, s nimiž nemá smysl diskutovat-ale udělám výjimku.Přečetl sis celý článek? Pozorně? Co konkrétně z toho popisu se hodí na ČSSD? Prosím o výčet shodných rysů/prvků příklady a zdůvodnění.
30. 05. 2011 | 08:53

no men napsal(a):

Sladký - nic se nedozvíš. Tahle jednovětná orgastická zařičení jsou něco jako pravidelná ultrapravičácká samohana - slouží jako instantní duševně-genitální vzpruha pro dotyčné individuum.
30. 05. 2011 | 08:58

David napsal(a):

Naprostý souhlas.

„...Potíž je v tom, že důstojnost, a s ní spojené důstojné zacházení, jakož i nálepky méně hanlivé, než je výraz „sekta“, si nelze vymoci prohlášeními na nějaké konferenci. To jak o druhých smýšlíme, se odvozuje od jejich činů.

Parta, která si hraje na partaj, a jejíž výše postavení členové si chodí pro instrukce k vůdcovi, jímž není předseda spolku, je v demokratické politice nebezpečnou anomálií. Konferencí si může taková parta dělat, kolik chce; ani ta poslední ji netransformovala z politické smečky v politickou stranu.

Důstojné místo ve vládě ji rozhodně nepřísluší. Ostatně kdyby měla skutečnou důstojnost, přestala by svůj odchod „připouštět“, ale jednoduše by odešla....“

-------

Až příliš silná ega a rozpor slov a činů.

Mladí, životem nezkušení a staří zase opití ne těžkým francouzským vínem, ale mocí, to je smrtící kombinace.
30. 05. 2011 | 09:09

Ládik!!! napsal(a):

Sladký,
taky udělám výjimku: čssd má blíže ke smečce, než k partě. Zákony smečky si najdi sám.
30. 05. 2011 | 09:09

dalimír napsal(a):

DH člověče co si o sobě vůbec myslíte ! Vy pravičáci jste převážně dementi a lidé vám tu vaši brutální bezohlednost stále trpět nebudou ! Jste všichni sobci a neznáte nic jiného nežli jak si nahrabat pro sebe a svou rodinu a ostatní jsou vám šuma fuk ! Ale spravedlnosti HD a rumcajsové loupežníci stejně jednou neuniknete ! Ty vaše zlodějny brzy skončí a lidé si opět vezmou co jim patří ! Dl.
30. 05. 2011 | 09:20

no men napsal(a):

Ládíku, jakkými hodnověrnými fakty máš svůj blábol podložen:

ODS
- vzývá Klause a považuje ho za druhou reinkarnaci Adama Smitha (možná spíš Ayn Randové - o genderu dotyčného se ve slušné společnosti nahlas nemluví)
- naprosto nepochybuje o genialitě svých vůdců
- ve všech rozhovorech, debatách a mediálních výstupech mluví jednou řečí a používá stejné fráze
- pokud není okolnostmi donucena k opaku, nespolupracuje
- její členové pravidelně vyplouvají na povrch v nejrůznějších kauzách s čachry s obecními pozemky, cyklostezkami, zakázkami
- její představitelé jsou pravidelně vídáni v luxusních autech na golfu s nejvýznamnějšími průmyslníky, lobbisty a magnáty

ČSSD:
- neustále o sobě pochybuje a každý mluví jiným hlasem
- poměr lokálních čachrů a kauz je nenulová, ale je k ODS asi tak 1:10

řekl bych, že "smečka" se dokonale na ODS hodí :-)
30. 05. 2011 | 09:20

Vlkodav napsal(a):

"ČSSD:
- neustále o sobě pochybuje a každý mluví jiným hlasem"

Jistě, proto sami nesmí mluvit a musejí odkazovat na tiskového mluvčího. A pro jistotu mají i školení jak se chovat!
30. 05. 2011 | 09:23

Sladký napsal(a):

Ládíku, no-men měl naprostou pravdu.Jeho prognoza byla naprosto přesná a výstižná.Mimochodem,odkud znáš vnitřní poměry v ČSSD? To by mne opravdu zajímalo.
30. 05. 2011 | 09:25

no men napsal(a):

Vlkodav,
přesně tak, poučili se, že voliči prostě takové přirozené chování nechtějí a novináři milerádi zneužívají - vytvářejí rozpory kde nejsou a nafukují každý významový rozdíl ve vyjádřeních. Proto je samozřejmě efektivnější odkázat na mluvčího.

V ODS by se to nestalo. Klíčoví lidé absolvují jednotný mediální trénink a používají identické fráze, a novináři drobné rozpory přehlížejí. Taková je skutečnost.
30. 05. 2011 | 09:26

Sladký napsal(a):

No men- přesně tak.Naši nezávislí novináři se svou náklonností k pravici většinou vůbec netají a měří naprosto odlišným metrem. Dovede si někdo představit co by se dělo v médiích, kdyby v Chile tu propisku ukradl Paroubek,Sobotka nebo Hašek?
30. 05. 2011 | 09:32

Vlkodav napsal(a):

no men:

Jasně, je to spiknutí, všichni fandí ODS! Dokonce i voliči, skandální!
30. 05. 2011 | 09:34

Karel Kubrt napsal(a):

Díky za každé nové Peheráno!
Dnes ovšem s překvapivým zjištění, že Pehe o víkendu sledovalo televizi a udělalo si názor, se kterým souhlasím.
Ano, pane Pehe, napsal jste to pěkně. Ještě pár takových článků a přeřadím si Vás
ze šuplíku nejspodnějšího do přihrádky -99.
Ale to budete na sobě muset ještě trochu zapracovat a začít obrušovat svůj elitářský narcisismus, cituji: My, občané, víme...
Ovšem i s tímto drobným kazem je Váš dnešní blog za 1 s hvězdičkou.

PS:za podpis manifestu veřejnostprotikorupci zůstáváte úplně dole a radši to rovnou zamknu a snim klíč, to abych příště ve slabé chvilce odolal pokušení.
30. 05. 2011 | 09:35

vico napsal(a):

Kolega DH použil alternativní pojmenování úspěšné středové strany VV - veřejný svorník.

Středové umístění VV však může svádět z anatomického hlediska k jinému podobenství, které je za určitých okolností také svorníkem mezi levou a pravou polovinou. Nikoliv tedy veřejný svorník, ale veřejný svěrač.

Věci veřejné, a to si uvědomuje už i šlechtic Schwarzenberg, jsou jakýmsi svěračem vládní koalice, který však čas od času "povolí". Neštěstím pro současnou pravicovou vládu je její permanentně "povolený svěrač".

Další nevýhodou, alespoň pro nepolitologicky vzdělaného řadového voliče/to se v brzké době změní, jen co se založí ještě více okresních univerzit, které budou politology doslova chrlit/, že svěrač chtě nechtě určuje pojmenování i pro celou politickou scénu.

Řeknu to takhle, dvě nádherné hýžďové obliny jsou symbolem zejména ženské krásy, kterou opěvují básníci a malují mistři štětce, ovšem jen do okamžiku....kdy povolí veřejný svěrač. Pak je to pohled jen pro otrlé.
30. 05. 2011 | 09:36

Honza999 napsal(a):

Ládík!!!

Lepší "smečka" nežli mafiánská "rodina"..
30. 05. 2011 | 09:38

jo napsal(a):

Veverky chtěj 4 místa ve vládě...jinak... :)) 4 nedostanou ale 3 by mohly stačit...tak aspoň 2.....možná i to 1 bude dobré

...hlavně bojovat s dinousary s korupcí a příjmout reformy......hlavně bojovat s dinousary s korupcí a příjmout reformy......hlavně bojovat s dinousary s korupcí a příjmout reformy...

Radku, nějak ti ta deska přeskakuje.
30. 05. 2011 | 09:40

zdenekb napsal(a):

Vlkodav:

Obávám se, že na PR školení "jak se chovat, jak se tvářit, jak se usmívat, jak se nepotit, jak mluvit dlouze a nic neříct" současná politika stojí. Zleva doprava.
30. 05. 2011 | 09:40

no men napsal(a):

Vlkodav,
nepomlouvejte a nemystifikujte. Náklonnost novinářů k pravici je notorický a neoddiskutovatelný fakt, ten neokecáte, i kdybyste se stokrát snažil. Zneužíváním nálepky spiknutí prokazujete jen svou fatální argumentační nouzi.

Pokud jde o voliče, tam už mluvíte zcela z cesty. V posledních několika volbách různého druhu dostala ODS od ČSSD velmi těžce nakopáno. Určitě doufáte společně se mnou, že to tak i zůstane. Jsem vám za to vděčný.
30. 05. 2011 | 09:41

Faust napsal(a):

Vico: skvělé!
Dotaz: lze citovat? Samozřejmě s uvedením autora...
:-)
30. 05. 2011 | 09:41

drum napsal(a):

VV připomíná spíše neformální občanské sdružení než PS.Jsou povídaví,milí,rádi se nechávají fotografovat (maj i pěkný holčiny),mají samé ušlechtilé cíle-akorát nevím,co vlastně za práci odvádějí a v čem.Zajímavých netradičních 10 procent volebních potřebně-nepotřebných,vysloveně exhibcionističtí na rozdíl od nemluvných 10 % jako jsou KSČ,s výjimkou Jirky Dolejšových.Extrovert a introvert-VV a KSČM ,oba 10%.
ČSSD opakovaně vystrčí pro publikum novou hlavu a zase ji stáhne.Už asi podesáté.Jinak podle sjezdů se snaží vypadat klasicky.Ale víceméně podobně jako u komunistů u nich platí proč opakují tradiční název,když kontinuita k prvorozené straně je zjevně přerušena.Asi proto,že název stran se sestavuje ze slov:sociální,socialistický,demokratický,svobodný a komunistický " a je to jako s emailem a telefonem-možnost kolize názvů,prostě možností není mnoho.
Vůbec za dnešní politikou bych více než exhibicionismus nehledal.Ale národ by potřeboval i některé přemýšlivé lidi,aby to za něj vedli a zařídili.Nebo maj dělat politiku všichni? a samo se vybere to nejlepší? Jak a čím.
30. 05. 2011 | 09:45

Sladký napsal(a):

Kubrt. Musím říct, že jste mne docela pobavil.Víte, co mi živě připomínáte? Ratlíka, poštěkávajícího za plotem na kolemjdoucího bernardýna. Jste tak omezený nebo tak drzý, že se snažíte dívat z nadhledu na člověka, který je ve srovnání s vámi schopnostmi a znalostmi ze svého oboru veleobr?
30. 05. 2011 | 10:02

Vlkodav napsal(a):

zdenekb:

Souhlas, ono se není co divit, "tvář" prodává. Bohužel je v současnosti forma důležitější než obsah.
30. 05. 2011 | 10:03

Vlkodav napsal(a):

no men:

"Náklonnost novinářů k pravici je notorický a neoddiskutovatelný fakt,...prokazujete jen svou fatální argumentační nouzi."

Tady jste nádherně dokázal, jak vy umíte argumentovat.

To, že ČSSD dostala v posledních volbách víc hlasů je pravda. Ale ODS (mimochodem já je nevolil) dokázala sestavit kolaci. Takže to bylo pro ČSSD Pyrhovo vítězství.

A já taky doufám, že ODS dostane málo hlasů, pro mne by bylo ideální tak kolem 10-15 procent. A v tom případě by ČSSD získala více hlasů.
30. 05. 2011 | 10:07

juvel napsal(a):

pro DH:
Na Vaši skvostnou argumentaci a ostré a úderné výrazivo ze zdejších diskutérů nikdo nemá. Ale běda, až se do Vás pustí HD, to z Vás budou chlupy lítat.
30. 05. 2011 | 10:08

no men napsal(a):

Vlkodav,
a právě proto řeší sociální demokracie rozpor mezi lidovostí vyžadovanou jejími voliči, a thymolinovou nóblhóch slovní a fyzickou fasádou, kterou vyžadují bulvarizující novináři a která je přirozená pravičáckým stranách a politikům.
30. 05. 2011 | 10:09

no men napsal(a):

Vlkodav ad argumentace:
vy jste si začal, a jak se správně říká, na hrubý pravičácký pytel patří férová levicová záplata, jistě s tím nemáte problém.

Odpusťte si laciné hovenovské výkřiky a můžem si krásně poargumentovat, no ne?
30. 05. 2011 | 10:12

Vlkodav napsal(a):

no men:

"nóblhóch slovní a fyzickou fasádou"

Pssst, tohle neříkejte nahlas, ještě by si voliči mohli myslet, že ti představitelé ČSSD nemají pořádný vzdělání!
30. 05. 2011 | 10:14

vico napsal(a):

Faust : :-) samozřejmě. Bude mi ctí.
30. 05. 2011 | 10:18

no men napsal(a):

Vlkodav,
ta nóblhóch fasáda se týkala představitelů pravičáckého šmejdu, jak jste jistě zaznamenal ... btw, skvělá argumentace :-)
30. 05. 2011 | 10:20

Vlkodav napsal(a):

no men:

Díky, od vás pochvala potěší.
30. 05. 2011 | 10:24

jarpor napsal(a):

Mnohé lze přijmout... ovšem odkud bere pan politolog tu politologickou jistotu, že je oprávněn hovořit v plurále když píše :

"My, občané, víme na druhou stranu to, že v parlamentní politice skončí VV tak brzy, jak brzo se budou konat volby."

je mi jistou záhadou.
Nemusím nabubřelá vyjádření a účty bez hostinského od kohokoliv... a nemyslím si, že bych politologa měl vynechat.

Pan Pehe postoupil. Už to není jen tak pan politolog... jeden pan Pehe.
Už se cítí hovořit za nás... On... tedy My prý víme...

Pýcha předchází pád... neměl byste pane Pehe na to zapomenout... a když už činit závět, pak skromněji :
Já vím na druhou stranu to, že...

Hezký den
30. 05. 2011 | 10:26

jo napsal(a):

jarpor

to máte težké ODSTOP09 také hovoří za občany celé ČR. Když je přece "zvolili"
30. 05. 2011 | 10:28

Pepa napsal(a):

havlovci zase rejpaj do klausovců, no to je švanda. a ten Havel se radí ve Velkým orientu nebo chodí na rady do Velký lóže?
30. 05. 2011 | 10:31

jarpor napsal(a):

jo

Mno... je-li moudré porovnávat koalici, jež dosáhla většiny v pravidlech, které jsme si přijali... s panem Pehe... ve smyslu kdo je či není /více-méně/ hovořit za občany... k tomu se raději vyjadřovat nebudu...
Existuje možnost, že na to přijdete sám...

Hezký den
30. 05. 2011 | 10:35

jo napsal(a):

jarpor

Mě zase vadí že Kalousek mluví za občany země a jeho strana politických recyklátů dostala 700tis hlasů a ovlivňuje tak život 10mil lidí. V tom vidím větší problém než vaše vidění jak Pehe mluví "za národ". Minimálně já jsem s ním ve shodě. :)
30. 05. 2011 | 10:38

no men napsal(a):

Vlkodav, rád jsem pomohl. BTW, kdyby s vámi lomcoval zase vztek a nutilo vás to vykřikovat hesla, zkuste se přemoci a trochu to rozvést. Pomůže to a budete vypadat lépe. Tímto pozdravuji a přeji hezký slunečný den :-)
30. 05. 2011 | 10:38

no men napsal(a):

jarpor,
v demokracii má každý právo mluvit za koho chce, toto právo má samozřejmě i pravičácký šmejd. Já budu ten poslední, kdo by toto právo koalici upíral. My, kteří na mediální PR špeky neskáčeme a udržujeme si vlastní názor, se pousmějem a uděláme si u nich další černý puntík :-)

V zájmu férovosti bysme podobné právo mohli přiznat i Pehemu. Já bych se tomu nebránil. Ostatně, jak se jistě shodneme, klíčové je vždycky se správně zorientovat, jestli reagovat na obsah nebo na formu blogu, že ano?
30. 05. 2011 | 10:42

šebány napsal(a):

Jak příjemné může být pondělní dopoledne s DH a Vicem .Děkuji .
30. 05. 2011 | 10:43

Vlkodav napsal(a):

no men:

I vám přeji příjemný a slunečný den.
30. 05. 2011 | 10:46

no men napsal(a):

Vlkodav, dokonalý levicově humanistický souzvuk a soulad nakonec, tak to mám rád, tak by měla končit každá slušně vedená debata. Díky.
30. 05. 2011 | 10:54

Milan napsal(a):

DĚKUJI RADKU JOHNOVI A VV,že nepřipustí zpoplatnění amalgamové plomby !Tyran Heger,který bere 100 000 kč měsíčně by úplně narušil zubní péči v ČR zpoplatněním am.plomby na 400 kč !Co je nám po tom,že ve zdravotnictví chybí 10 miliard,když dacanští milionáři ukradli státu pře 2 biliony Kč,jak sdělil pan Jarolím !Pochytejte dacanské milionáře,zabavte jim jejich konta a bude zdravotnictví bez poplatků a školství zdarma !Tyran bude brát peníze těm co mají 8000 kš měs a dacanští milionáři budou krást dál !Pozor na rádio Impuls,které v rukou asi ODS pomlouvá dnes a tématu dne VV,tím,že poští názory těch občanů,kteří VV nefandí !Pokud bude zpoplatněna amalgámová plomba musíte občané do ulic a žádat svržení vlády,jinak jste totální idioti !!!!!!!
30. 05. 2011 | 10:55

Sladký napsal(a):

Jarpore,
možná vám není známo procento lidí, kteří jsou naprosto nespokojeni se současnou vládou.Napovím vám, že několikanásobně vyšší, než to, které kroky vlády podporuje. Jde o velkou většinu národa- a lze říct, že pan Pehe má daleko silnější mandát mluvit v plurálu, než pan Kalousek.A to ani nemluvím o tom, že koaliční slepenec podniká kroky, které neměl ve volebním programu, a od nichž se dokonce distancoval.
Jste opravdu skvělý žonglér se slovy, jakle, ale situace je pro vás čím dál složitější.
30. 05. 2011 | 10:58

Rumcajs napsal(a):

Vzhledem k totální programové vyprázdněnosti Véček a jejich nechutnému sklouzávání k populismu i mohutné hroší kůži jejich předních protagonistů, je už nejvyšší čas přesunout je do levého spektra naší politické scény.

Tam zapadnou jak do lega.
30. 05. 2011 | 10:59

jarpor napsal(a):

jo

Pokud je mi známo, pan Pehe nedostal žádný hlas... o těch 700tis hlasů nehovoře...
To "ovlivňování" života 10mil... v čemž vidíte větší problém... taková pravidla tato společnost přijala.
Pracujte na tom, aby tato společnost přijala pravidla, která Vám budou lépe vyhovovat...
Já pana Pehe hovořit za mne nezmocnil... a to jeho MY.... mi připadá vůči neskonale drzé... Souhlasit či nesouhlasit je něco jiného.... Tak to vnímám já.

no men

"v demokracii má každý právo mluvit za koho chce,..."
Nepovídejte... Díky tedy za právo hovořit za Vás... a hned jej využiju :
Pan no omen se všem omlouvá za výraz pravicový šmejd. Myslel tím samozřejmě i práva šmejdů levicových.

Hezký den
P.S. K obsahu blogu jsem se vyjádřil... Kdyby nebylo onoho nabubřelého závěru... nepoukazoval bych, že já, ač občan, jsem pana Pehe k takovému závěru, kdy hovoří i za mne, nezmocnil.
30. 05. 2011 | 11:01

jarpor napsal(a):

Sladký

"...že pan Pehe má daleko silnější mandát mluvit v plurálu, než pan Kalousek."

Vašemu žonglovýní se slovy se zdaleka nevyrovnám... viz Vaše napsané... :-))
Jak ten mandát získal - nesdělíte, "žongléři", ať máte možnost vyniknout ?

Hezký den
30. 05. 2011 | 11:04

jo napsal(a):

jarpor

já zase nezmocnil Kalouska :)

Přeji nejkrásnější den z nejkrásnějších

PS:bylo by zajímavé kolik lidí by souhlasilo s Pehem a koulik Kalousek když už mluví "za národ"
30. 05. 2011 | 11:06

roman napsal(a):

Pane Pehe, odejít čestně z vlády dle mého soudu VV napadlo, ale to by pak neměli žádný, hlavně mediální vliv na úkoly, které prezentují. To se dá pochopit i s ohledem na "čestnost" ostatních koaličních partnerů. Dle mého hrají vabank a aby byli vidět. Já bych jim dal ještě čas, jestli a jak se jim bude dařit protikorupční politika, po které je prostě hlad jak u voličů pravice, tak levice. Spoustě voličů se tato strana zalíbila jasnou argumentací, teď se důvěryhodnost véčkařů opravdu otřásá v základech, ovšem lidé ochotně zapomínají a může se stát, pokud budou zloději odkrýváni, nebo alespoň průkazně pojmenováváni, že si své příznivce VV udrží. Fakt je, že pokud by jim šlo schvalování rozumných zákonů, mohli by po odstoupení z koaliční vlády v parlamentu rozhodovat. A to by čestné jistě bylo.
30. 05. 2011 | 11:09

Sladký napsal(a):

jakl jarpor napsal
"(Sladký) vašemu žonglování se slovy se zdaleka nevyrovnám" :o))
Vidíte, a já jsem si myslel, že vám chybí smysl pro humor.Jenže, vy jste ten svůj fór patrně myslel vážně že?
Opakuji znovu- pan Pehe mluví za ty, kteří jsou nespokojeni s vládou a politickou situací. To je jeho mandát. Možná,že u vás jaklů má výraz mandát jiný význam, že veřejně za někoho smí mluvit jen ten, kdo dostal pár procent hlasů z té části obyvatelstva, které doposud nezhnuseno či se lstivým záměrem přišla k volbám. Ale my nejsme jaklové, pocházíme z opice a ktomu,abychom veřejně používali plurál nepotřebujeme hlasy, získanými ve (zmanipulované) frašce.

Dochází vám dech, jakle. Asi jste zvyklý na jinou atmosféru.:o))
30. 05. 2011 | 11:13

no men napsal(a):

jarpor,
toto právo mluvit za pravicový šmejd vám neupírám a jsem nesmírně rád, že ho svobodně využíváte.

Vycházejme a následujících předpokladů, na nichž se oba jistě shodneme:

- poměr absolutního množství šmejdu na levici a pravici je 1:10 (PS = 10*LS)
- poměr levicově a pravicově smýšlejících lidí je asi 2:1 (L = 2*P)
- poměr šmejdu na pravici k celé pravici je asi 1:10 (P = 10*PS)
- počet všech voličů postulujme na 6 miliónů (L + P = 7]

z těchto 4 rovnic vyplývá následující řešení:

L=4000000 (potenciálních levicových voličů)
P=2000000 (potenciálních pravičáků)
PS=200000 (dvěstě tisíc pravicových šmejdů)
LS=20000 (dvacet tisíc levicových šmejdů)

Proto, pokud budeme oba chtít hovořit za slušnou část nám konvenujícího voličstva, že naše práva k používání plurálu se mají v poměru L-LS : P-PS = 3980000 : 1800000, tedy právo používat plurál je zhruba 2.2 x vyšší než vaše.
30. 05. 2011 | 11:14

Sladký napsal(a):

nepotřebujeme tzv. "mandát"-hlasy, získané ve (zmanipulované) frašce.
30. 05. 2011 | 11:16

Vlkodav napsal(a):

no men:

"Vlkodav, dokonalý levicově humanistický souzvuk a soulad nakonec, tak to mám rád, tak by měla končit každá slušně vedená debata. Díky."

No já to vidím jako souzvuk slušnosti, a ta není ani humanistická, ani levicová.
Taky díky za slušnost..
30. 05. 2011 | 11:16

no men napsal(a):

Vlkodav, slušnost je znakem nepřítomnosti ke šmejdu, a z toho důvodu je v poměru 2,21 : 1 spíše levicová než pravicová. To považuji za jasný a exaktně ověřený fakt.
30. 05. 2011 | 11:21

Cestovatel napsal(a):

O tom kdo má právo důstojné místo ve vládě rozhoduje premiér a né nějaký pisalek v žoldu ČSSD s dosti radikálnímy názory. Starejte se raději o ideové konference vaší strany.
30. 05. 2011 | 11:22

Colt napsal(a):

pane Pehe,

nakonec se snad shodneme, že zvláště v počátku vzniku těch již etablovaných stran byla fáze "smečková" či "partová".
A musím konstatovat, že ani dodnes to není u ODS a ČSSD zcela v pořádku.

Na politika zde dosti neprozíravě používáte dosti neobjektivně vůči VV termíny, kterými se dá velmi lehce dehonestovat každá nově vznikající iniciativa nebo strana. V tom jste bohužel úplně stejný jako Váš úhlavní přítel Klaus.

Poslední dobou navíc zjišťuji, že vaše blogy jsou dosti plytké bez jakýchkoli věcných argumentů. V tom ale již konkuruje Hvížďala.
Heslovitých pseudoargumentací používal i Lenin, Hitler, Gotwald, Husák, Klaus....a zdá se má pokračovatele.
Mne by spíše zajímalo, co Vám z programu VV, případně požadavků týkajících se takyreformem vadí - např.: nepovinnost s účastí v tzv. druhém pilíři, nehrazení amalgánových plomb, výměna policejního prezidenta, trestnost právnických osob.....nebo dalších nápadů VV.
Bylo by to od Vás fér a byl bych rád kdybyste byl konkrétní a třeby ty požadavky VV v některém blogu roztrhal na cucky - místo obecných pomlouvačných řečí - naférovku.
30. 05. 2011 | 11:22

jarpor napsal(a):

Pánové Sladký a no men

Ponechám Vaše repliky bez odpovědi... neb nehodlám prvnímu agresívnímu.... vysvětlovat, že jsem jarpor... /s dobrým dechem, ale s časem, jež nehodlám věnovat týpkům Slakého/
a druhému přesvedčenému...., jež si vytvoří své "axiomy" aby pak rovnicemi dokazoval jejich validitu... že jeho "axiomy" nejsou ničím, než zbožným přáním...

Své jsem k autorvi vyjádřil...

Hezký den ... v plodné diskuzi
30. 05. 2011 | 11:27

Sladký napsal(a):

Jarpore, nikdy jsem se netajil respektem k vašim řečnickým dovednostem, mezi zdejšími pravověrnými jste až na jedinou výjimku naprosto nedostižná jednička (nemám na mysli tu Topolánkovu). Ale současná koalice je něco tak děsivého, že by vám k její přesvědčivé obhajobě nestačily schopnosti Goebbelse,Cicerona a Demosthéna dohromady. A když zde navíc chybí vaše skvělá partnerka Hannah (která se vám vyrovná a v leccems vás předčí) TRČÍTE TU MEZI PRAVIČÁKY SMUTNĚ A OSAMĚLE JAKO KŮL V PLOTĚ.
Přeji vám hezký den.
30. 05. 2011 | 11:29

Cestovatel napsal(a):

no men:

Podle výskytu hlupáků na obou stranách na blogech Aktuálně.cz bych řelk že poměr je tak 8:1 pro levicové hlupáky. Těch je tady skutečně víc a mnohem časěji na ně narazíš. Vy jste toho důkazem. Mluvit o někom že je "šmejd" jen proto že má jiné názory je ubohost
30. 05. 2011 | 11:30

Vlkodav napsal(a):

no men:

"Vlkodav, slušnost je znakem nepřítomnosti ke šmejdu, a z toho důvodu je v poměru 2,21 : 1 spíše levicová než pravicová. To považuji za jasný a exaktně ověřený fakt."

Nechápu váš myšlenkový postup ani jak jste přišel na to, že je takový poměr mezi pravicí a levicí.
30. 05. 2011 | 11:34

no men napsal(a):

Cestovatel:
nepomlouvejte :-) šmejd není šmejdem pro své názory, ale pro své činy, kterými způsobuje objektivně zlo ostatním. Taková je skutečnost. Takových je na 10 pravičáckých 1 levičácký.
30. 05. 2011 | 11:41

no men napsal(a):

Vlkodav:
odkazuji na rozbor z 11:14, který jste pravděpodobně, zaneprázdněn prací, přehlédl. TO je pochopitelné a já se proto na vás nehněvám.
30. 05. 2011 | 11:42

no men napsal(a):

jarpor:
nemyslím, že bychom se vzájemně nějak extrémně lišili ve stupni přesvědčení. Osobně se mi zdáte daleko přesvědčenější, ale to není až tak směrodatné.

Ad výpočet a axiomy, máte-li po ruce lepší a věrohodnější, sem s ním. Dokážete to formulovat, vyargumentovat a doložit, nebo se spokojíte s laciným pravičáckým nenene ? :-)

Hezký slunečný den všem, včetně pravičáckého šmejdu. I vám (bez jakékoliv souvislosti).
30. 05. 2011 | 11:46

zdenekb napsal(a):

Cestovatel:

"Mluvit o někom že je "šmejd" jen proto že má jiné názory je ubohost." Zlatá slova. Zato označovat "hlupáky" to už chce nějaký jemnocit! :o)

jarpor:

Nemá smysl hájit nehajitelné - každý by měl mluvit sám za sebe, a poslední věta se panu Pehe v tomto příliš nepovedla... Ale mění to jen máloco na tom, že popis struktury a podstaty VV je dle mého názoru velmi přesný. Škoda, že se debata stočila výhradně k tématu: "kdo za koho může mluvit".
30. 05. 2011 | 11:49

no men napsal(a):

zdenekb:
Jistě uznáte, že laciné příspěvky typu "za koho Pehe mluví" nemohou zůstat bez férové a adekvátní debatní odezvy :-)
30. 05. 2011 | 11:53

Vlkodav napsal(a):

no men:

v 11:14 jste neuvedl rozbor, ale blábol. Navíc globálně označovat skupinu lidí za "šmejdy" je neslušné.
30. 05. 2011 | 11:55

jarpor napsal(a):

zdenekb

Souhlasím... nepovedla se a seriózní politolog by se takovým závěrům zdaleka vyhnul... ne tak autor... a to i za situace, jak jsem napsal, že v mnohé z jeho pohledů na VV lze přijmout...

Hezký den
30. 05. 2011 | 11:57

stejskal napsal(a):

Vážení,

přišel jsem poněkud pozdě, nechce se mi probírat celou debatou. Nicméně další příspěvek, v němž se bude v daném kontextu vyskytovat označní "šmejd", smažu (viz záhlaví každé debaty).

Libor Stejskal, editor blogů
30. 05. 2011 | 11:57

no men napsal(a):

Vlkodav:
uvedl jsem nejvěrohodnější a nejrelevantnější rozbor, jaký lze z dostupných dat získat a vyvodit. Samozřejmě pokud disponujete lepším, budu rád, protože každá teorie potřebuje faktickou oponenturu a případné vylepšení. Sem s ním :-)

Označovat šmejd šmejdem není žádná neslušnost, ale normální neutrální pojmenování. Stejně jako nazýváme hnůj hnojem, zmetek zmetkem a teroristu teroristou, říkáme i lidem podlým, zákeřným a manipulujícím okolí k prospěchu svému šmejd. No a takových, jak se jistě shodneme, je na 10 pravičáckých jeden levičácký. Taková je skutečnost.
30. 05. 2011 | 11:59

jarpor napsal(a):

"Jistě uznáte, že laciné příspěvky typu "za koho Pehe mluví" nemohou zůstat bez férové a adekvátní debatní odezvy :-)"

Adekvátní odezva s rovnicemi... no i tady platí to o pýše o sobě samém...

Hezký den
30. 05. 2011 | 12:01

jo napsal(a):

stejskal

"přišel jsem poněkud pozdě, nechce se mi probírat celou debatou"

nemáte strach že vás vyhodí?
30. 05. 2011 | 12:01

no men napsal(a):

á, zakázané slovo :-) OK, beru na vědomí a pokusím se tento terminus technicus napříště slovně opsat :-D

za 11:59 se tedy kaju a omlouvám, protože obsahuje 1 zakázané slovo. Psal jsem ho v mezičase, kdy jste formuloval své omezení, pane Stejskale. Slibuju, že už je to naposledy.
30. 05. 2011 | 12:01

pepr napsal(a):

Pravda ovšem je, že z vládní koalice jediné VV mají zájem (nebo to alespoň předstírají) něco udělat s korupcí, což je úplně nejhorší problém české současnosti. Pokud nedojde k zrušení anonymních akcií, tak se s korupcí nic nestane. Zatím ovšem ani nedošlo k tomu, aby se alespoň zakázalo ucházet se firmám s anonymními vlastníky o veřejné záakzky - veřejní činitelé tak nadále přihrávají veřejné zakázky svým firmám (i když klidně stokrát podepíší, že v té firmě nemají majetkovou účast - to u firem s anonymními akciemi nelze vůbec nijak ověřit).
30. 05. 2011 | 12:02

no men napsal(a):

jarpor,
jistě si uvědomujete, že pravdu nelze najít vzájemným napadáním urážením a označování partnera v diskusi za zakázané slovo. Proto je pochopitelná moje osamocená snaha doložit svou pravdu exaktně, matematicky, neutrálně.

Považujete matematický důkaz za znamení pýchy? To je mi vás líto :-D Naopak, drahý pane, matematika je politicky přísně neutrální věda, na rozdíl od různých okrajových humanitních oborů. Teprve výsledek podobného neutrálního exaktního důkazu může dát k použití zakázaných slov jakousi obecnou legitimitu, pokud ovšem nenarazí na místní podmínky a zvyklosti (což žádné rovnice nepostihnou).

Tedy, pane jarpore, vyzývám vás, naprosto neutrálně, formulujte a doložte podobně svůj postoj, nebo výše popsanou číselnou teorii respektujte jako danou a prokázanou :-)

Hezké poledne přeji a dobrou chuť, pokud právě obědváte.
30. 05. 2011 | 12:08

no men napsal(a):

Vlkodav:
to není otázka definic, ale faktů. Já mohu svůj poměr doložit medializovanými aférami a aférkami za posledních 20 let. Čím můžete svůj poměr doložit vy? Jedině to totiž může být měřítkem "směšnosti" :-)

Jistě uznáte, že byl-li by výskyt nepravostí na levici větší, neuniklo by to pozornosti našich nezávislých a nestranných novinářů. Na tom se jiste shodneme.
30. 05. 2011 | 12:10

Terry napsal(a):

Obecně lze říci, že naši "demokratičtí" politici ZPARCHANTĚLI:

- plebsu namlouvají, že budují demokratický systém a za dvacet let vybudovali pouze skvěle fungující systém tunelování a korupce (a kdo z korupce tyje není třeba zdůrazňovat)

- politika se stala skvělým "výtahem" k moci, kontaktům, vlivu a penězům

- politika se stala nejrychlejší, nejsnazší a naprosto bezpečnou cestou k vlastnímu (osobnímu) hmotnému zajištění "demokratických" politiků; kde jinde než v politice by mladý mašinfíra k titulu a miliónům přišel?

- politika tak do svých řad "přilákala" sortu lidí s jediným "politickým" programem: HRABAT, HRABAT A ZASE HRABAT. A pokud se jim nepodaří dosáhnout na ty "správné", "lukrativní" posty dosáhnout v jedné straně, klidně stranu změní (a klidně za zcela opačnou); o program přece nejde...

- do špiček "demokratických" stran se tak vyprofilovali lidé sobečtí, arogantní, cyničtí, v poslední době i sprostí a vulgární, amorální, a hlavně neskonale hrabiví. Jiné "nejlepší kandidáty" nám strany na volebních lístcích nabízejí jen vyjímečně, na nevolitelných místech.

- stát naši "demokratičtí" politici pojali jako dojnou krávu a jejich jediným zájmem je donutit plebs, aby tu krávu stále krmil.

Abych nebyl napaden "skalními" (fanatickými) příznivci nějaké strany, tak konstatuji, že toto platí pro politiky bez rozdílu barvy ptáka, šála, třešničky, stranické knížky...

ČESKÝ POLITIK = PŘEMNOŽENÁ ŠKODNÁ

A jako s přemnoženou škodnou se s nimi budemem muset vypořádat.
30. 05. 2011 | 12:11

Vlkodav napsal(a):

no men:

Doložte své tvrzení:
"- poměr absolutního množství šmejdu na levici a pravici je 1:10 (PS = 10*LS)
- poměr levicově a pravicově smýšlejících lidí je asi 2:1 (L = 2*P)"

Jinak to jsou pouze hypotézy. Až je matematicky prokážete pak se můžeme bavit díl.
30. 05. 2011 | 12:14

jarpor napsal(a):

Vlkodav

Já ten poměr vyjadřuji neustále takto : 18 = 20-2. :-))

A pane no mene, počítejte... P.S. Tou pýchou jsem Vaši matematiku nemínil...

Hezký den
30. 05. 2011 | 12:20

Marie napsal(a):

Která strana nynější vlády je na tom lépe? Není na tom, podobně jako u VV, stejně i TOP? O ODS nemluvě?
30. 05. 2011 | 12:23

no men napsal(a):

Vlkodav:
jak jsem napsal, první bod formuluji na základě statistiky medializovaných kauz a kauziček v celé zemi za posledních 20 let. Přesnou statistiku s uvedením všech jednotlivých zdrojů poskytnout nemůžu, je to nad mé síly a možnosti tohoto fóra. Uvažováno od roku 1991 do roku 2011.

poměr lidí smýšlejících doleva nebo doprava je v čase proměnný. Pokud dáme všem otázky k odhalení jejich postoje, získáme poměr zhruba 30 vlevo, cca 30 vpravo a cca 35 střed (CVVM), zbytek neví. Rozhodující pro posouzení je tedy to, kam se ve kterém cyklu převáhne preference lidí, kteří se sami řadí ke středu. Nezbývá, než se řídit preferencemi a volebními výsledky. V parlamentních volbách vyšel poměr mírně pro pravici (bylo by potřeba převážit volební účastí elektrorátů jednotlivých stran), v současné době je tento poměr cca 2:1 pro levici.
30. 05. 2011 | 12:29

Rumcajs napsal(a):

Marie:

Co máš za problém. Svěř se .
30. 05. 2011 | 12:29

jo napsal(a):

stejskal

Pane Stejskale, Vy jste mi smazal příspěvek, který neporušoval kodex zdejších blogů. :(
30. 05. 2011 | 12:34

no men napsal(a):

Ano, Marie, svěřte se do odborných rukou zkušeného psychoanalytika Rumcajze.
Ten vám to vysvětlí :-) stručně, úderně, jasně, jak to umí jen on.
30. 05. 2011 | 12:35

tono napsal(a):

Rozdíl mezi smečkou teenagerů a smečkou VV je jediný: členové VV jsou zpravidla o něco starší.
30. 05. 2011 | 12:38

Rumcajs napsal(a):

no men:

Klidně se svěř taky. Můžete udělat s Maruškou terapeutickou skupinu.
30. 05. 2011 | 12:40

Honza999 napsal(a):

jo

Huš...

O tom, co porušuje a co ne rozhoduje Stejskal a ne vy. Jak se opovažujete vy sám hodnotit svůj vlastní příspěvek z hlediska vyhovění či nevyhovění? Váš osobní pohled nemůže bý jiný než subjektivní, tak to nechte na povolaných objektivních...

:-)
30. 05. 2011 | 12:42

Vlkodav napsal(a):

no men:

Nedal jste žádný důkaz, spíš naopak (volby - jediný fakt který uvádíte a pak nerespektujete). Takže dokud si nedáte práci a nedodáte důkazy, budou to od vás jen teorie.

Pěkný den
30. 05. 2011 | 12:42

jo napsal(a):

Vlkodav

dát voličům "pravice" jasný důkaz je co? kalousek přes všechny "promyšlené" a "smysluplné" škrtformy a zvyšování nepřímých daní zadlužuje stát jako nikdo před ním....

rád si připlatím za to abych se měl hůř, to má být ten důkaz?
30. 05. 2011 | 12:46

no men napsal(a):

Vlkodav:

řekl bych, že jsem dodal dostatek faktů a ověřitelných zkušeností, na rozdíl od vás. Ano, je a bude to teorie, ovšem aspoň nějak podložená.

Vy jste objektivně nedodal nic, takže jste mou teorii nijak nevyvrátil, kromě laciného pravičáckého nenene :-)
30. 05. 2011 | 12:54

qwer napsal(a):

Colt:
kritika VV v médiích je nepřiměřená vzhledem k prohřeškům ostatních stran a politiků mnohdy s dvacetiletou stopou v nejvyšší politice. Nevyčítal bych to ale autorovi. Kdyby byly VV čistou stranou, složenou z čistých lidí bez prohřešků z minulosti, tak o nich i pan Pehe bude psát hezky.
Osobně VV fandím, protože podle mě je odstranění korupce důležitější, než chyby, které její zástupci dělali a dělají, včetně toho, že je Bárta fakticky vede. Jenomže bych byl zase nerad, aby ty chyby byly akceptovaný jako normální součást politiky. Proto myslím, že je kritika na místě. Jenom je potřeba rozlišovat kritiku (Pehe) a řízenou kampaň (část ODS,Kočí-Škárka,MFD).
30. 05. 2011 | 13:04

hoven napsal(a):

kdyby byly vv v koalici s oranžovýma komunistama, tak by na ně psal pehe ody.
30. 05. 2011 | 13:07

Marie napsal(a):

Rumcajs
Mám problém. Pan Kalousek se tvářil, jako by mu vystydli chrousti a říkal, že v případě nepodpory reforem ze strany VV, nemá smysl, aby setrval ve vládě. Co si bez něj počneme?
30. 05. 2011 | 13:09

no men napsal(a):

hovene, v době, když bylo reálné, aby vládl Paroubek, mohl se Pehe s kritikou levice protrhnout (Toporoubek, Volby nanečisto) takže říkáte nesmysly, pravděpodobně z nevědomé zaslepenosti.
30. 05. 2011 | 13:18

no men napsal(a):

qwer,
které PR oddělení v dnešní době určuje povolenou míru vyvážené soudružské kritiky, které je u vládní prolhané strany ještě akceptovatelná?

VV se svobodně rozhodly stát se vládní stranou a společně s ostatními dvěma superhnusnými stranami ukázat všem, zač je toho loket. Ve svém naivním opájení se moci 118 hlasovací mašiny jim všem včetně ani nenapadlo, že se jim tato konstrukce začne drolit korupční rakovinou. Za poslední rok nemůžete na ČSSD a opozici vůbec najít nic špatného, zatímco u vládních stran se sype jeden kostlivec za druhým, člověk ani neví, jestli se má smát, brečet, nebo strouhat zírajícím pravičáckým voličům mrkvičku.

Kritika VV je samozřejmě naprosto přiměřená jejich pýše, jejich aroganci a jejich vládnímu angažmá.
30. 05. 2011 | 13:23

Rumcajs napsal(a):

Marie:

Dneska počnete prej až do 55 let.
Tak žádnej strach.
30. 05. 2011 | 13:24

no men napsal(a):

Rumcajzi, tobě začíná ten Freud lézt fakt na mozek :-)
30. 05. 2011 | 13:26

hoven napsal(a):

no men,
vy ste asi spadnul z měsíce. pehe byl do paroubka zamilovanej.
30. 05. 2011 | 13:33

no men napsal(a):

hoven, to ani omylem, to je jen váš mylný dojem (zařadil jste si Peheho do škatulky levice). Ve skutečnosti před volbami vylučoval magi strachy, že bude té levice zas moc a dělal všechno proti ní (Paroubka vysloveně rubal v každém článku).

Vzpamatujte se pane, nepamatujete si ani rok zpátky. Snad by pomohl lecitin?
30. 05. 2011 | 13:38

Jee napsal(a):

Marie
Ideální-vláda by vás problému hned zbavila.
předseda vlády - Hoven
ministr vnitra - Jarpor
ministr průmyslu - Rumcajs
ministr propagandy - Neo
...
Bohužel je to iluzorní.

Je ale řešení. Prezidentský systém a ..DH NA HRAD!
30. 05. 2011 | 13:39

Cestovatel napsal(a):

zdenekb:

Já ho tak označuji protože jeho chování na této diskuz, kdy si dovolí označit všechny co volí pravici tím slovem od š, překračuje meze. Nechte si ty svoje jednostrané kázání kdy se zastáváte jen jedné skupiny zdejších diskutujících (ty levicově smýšlejících) a když tady lítají urážky na druhou stranu tak vám to najednou nevadí.
30. 05. 2011 | 13:42

Rumcajs napsal(a):

Jee:

Ještě je volný místo dvorního šaška. Jestli nebudeš drahej, je to místo tvoje.
30. 05. 2011 | 13:45

Cestovatel napsal(a):

no men:

Tak to se podívejte na jiné články pana Pehe a uvidíte tam spoustu známích demagogických frází, které používá levice.
Pehe se k ČSSD sám hlásí a na jejich ideových konferencí je častým hostem. Nevím kam by jste ho zařadil, ale pravice ani střed rozhodně není. Patří mezi ty radikálnější co sunou ČSSD hodně do leva směrem ke komunistům (jako například sociolog Keller). Nenechte se zmást článkem kde kritizoval Paroubka, protože ten už se tak zkompromitoval že ho kritizovali už i kovaní levičáci).
30. 05. 2011 | 13:49

Míval napsal(a):

Zdálo se mi, že ještě častěji, než důstojnost, veverky omílaly slovo sebevědomí. Což je v jejich případě možná ještě větší iluze než ona proklamovaná důstojnost. Ony totiž zaměňují sebevědomí s drzostí.
30. 05. 2011 | 13:49

no men napsal(a):

Cestovatel,
velmi se mýlíte a překrucujete, jak to tak pravičáčtí manipulátoři s oblibou dělají.
Slovem na "š" jsem neoznačil všechny co volí pravici (to je vaše vědomá či nevědomá lež), ale představitele té menší části (matematicky mi hrubě vyšlo 200000 v republice napravo a 20000 nalevo), kteří způsobují ostatním zlo jsou podlí, zákeřní a manipulují okolí a ostatní k prospěchu svému. Ti si toto označení plně zaslouží.

Nikomu nenadávám, jen pojmenovávám lidský odpad pravým, přiléhavým a řekl bych že ještě docela mírným slovem. Nadávky samozřejmě obecně vadí všem, ale na označení hnusu mezi lidmi potřebujete prostě vhodný termín, s tím nic nenaděláte.
30. 05. 2011 | 13:53

no men napsal(a):

Cestovatel ad Pehe,
skutečně, po volbách Pehe obrátil a píše spíš protivládně, což de facto znamená pro levici. Před volbami (rok zpátky) se tak ovšem nechoval - projděte si jeho staré články nebo vzpomínejte. Teď se rozhodl stát spíše na straně opozice (mezi námi, víte velmi dobře jako já, že na ideových konferencích ODS by ho asi nepozvali, že?)

Ostatně, v současné době je znakem slušnosti být v opozici proti této prohnilé a hnusné vládě, ve které arogance soupeří s podrazáctvím. Z tohoto pohledu je Pehe celkem slušný politolog.
30. 05. 2011 | 13:57

Vlkodav napsal(a):

no men:

"teorie, ovšem aspoň nějak podložená."

Jasně, vydáváte teorii podloženou "nějákými" vámi smyšlenými fakty za teorii potvrzenou. To je úplná blbost. Divný u člověka, který chce, aby jeho příspěvky vypadali vědecky.
Blábolíte a blábolíte. Bu´d své teorie dokažte nebo zůstanete blábolistou.
30. 05. 2011 | 13:57

zdenekb napsal(a):

Cestovatel:

příspěvky přezdívky "no men" mě příliš netěší, protože po úvodních pár (velmi rozumných) přešel k hysterické útočnosti, kterou tu nejčastěji předvádí bc.Martin pod mnoha přezdívkami.
Nejspíš, abyste tu získal nějakou protiváhu.

Nikomu zásadně nekážu.
A co do hodnocení sprostoty diskutérů jsem vyrovnaný jak Kalouskův rozpočet.
30. 05. 2011 | 13:58

no men napsal(a):

zdenekb,
neopmlouvejte, nemistrujte a nehrajte si prosím na arbitra debaty. Na hysterii pravičácké smečky je potřebná a prospěšná příslušně formulovaná protiváha, to je myslím jasná věc. Nikomu nenadávám, jen nakonkrétně označuji správným slovem to, co si to poprávu zaslouží.

Vlkodav,
Děkuji za potvrzení, že nic konkrétního dodat nemůžete a pravděpodobně ani neumíte. Primitivní přístup typu "nenene". Moje teorie je podložená fakty, to jen vy o nich tvrdíte, že jsou smyšlená, přičemž sám nemáte žádná. To není chytrý myšlenkový postup. Zmůžete se přece jen na víc?
30. 05. 2011 | 14:04

Sladký napsal(a):

Cestovateli, první skupina zdejších diskutérů se zde neustále vychloubá vzdělaností, úspěšností, inteligencí,soběstačností a pracovitostí, zatímco druhou skupinu lidí označuje jako socky, levouny, netáhla, nefachčenka,nevzdělance , omezence. bolševiky,sockomouše a pod.
Zjistěte si, kdo patří k té první skupině.
30. 05. 2011 | 14:05

medvěd napsal(a):

Pane Pehe , jako obvykle jste nezklamal. Jako člověk nikým nevolený politicky bez jakékoliv odpovědnosti nám zde krásně sázíte své pravdy ,jako,že VV nemají právo na místo ve vládě a pod. Věci veřejné toto právo pochopitelně mají protože jim dali jejich voliči ve volbách a 11% hlasů není zase tak málo. Žádné korupční skandály za společné účasti VV ve vládě se jim neprokázali a ani je nikdo nenaznačuje. Ano možná se chovají někdy nešikovně a naivně ale nekradou a nepodvádějí . VV nejsou ABl a ani ABL není žádná zločinecká firma a ani jí se nikdo něco podobného nesnažil dokázat . Vše jsou to jen plky kmotrů kterým se p.Bárta jako ministr dopravy a ministersto vnitra začaly dívat pod prsty a sáhly jim na jejich zisky. Novináře v honbě za senzací ani žádná pravda nezajímá, důležité jsou nafouknuté senzace a růst nákladu. A pak jsou zde pohoršující se rádoby intulektuálové Vašeho typu kteří sice většinou nic konkretního nedokázali ale nad vším se pohoršují a vše odsuzují jako nemorální. K těm říkám že morálka se nemá posuzovat podle řečí ale podle konkretních činů. P.S nejsem volič ani příznivec VV ale soudím že trochu té objektivity si zaslouží.
30. 05. 2011 | 14:07

Sladký napsal(a):

Aby jeho příspěvky VYPADALI vědecky. Ano,tohle se lidem z té údajně vzdělanější a inteligentnější skupiny stává poměrně velmi často, některým prakticky pokaždé.
30. 05. 2011 | 14:08

Sladký napsal(a):

Medvěd.K tomu, aby se člověk stal odborníkem v sociálních (či jakýchokoli jiných) vědách musí být volený?
K tomu, aby tento odborník zveřejňoval své názory musí být volený? A kdo volil vás,jestli se mohu zeptat, a jaké máte vzdělání a kariérní úspěchy, že se z takové pozice navážíte do autora blogu?
30. 05. 2011 | 14:12

no men napsal(a):

Udědomte si, medvěde, že prvotním posláním novin a základním zadáním jejich majitelů šéfredaktorům je udržovat společnost v neustálé rovnováze a nejistotě. Protože ale z podstaty věci je větší polovina našeho národa (jako každého) orientována levicověji než ta druhá menší polovina, je pro noviny přirozené provokovat a psát proti levici.

V podstatě se to děje už 20 let a je to jeden z hlavních důvodů (ta úchylná snaha vyvažovat, zejména v předvolební době), proč v této zemi už tolik let není jednoznačně vyhraněná vláda (snad kromě Zemanovy menšinové, ale za jakou cenu), ale vždy se země potácí na hraně patu.
30. 05. 2011 | 14:15

zdenekb napsal(a):

no men:

Jen jsem odpovídal svému oblíbenci. Na arbitra si nehraju, ale že si každý (sám pro sebe) hodnotí účastníky debaty je asi přirozené. A podle mě věci, za kterou "bojujete", spíš zbytečně škodíte. Takový Rumcajs naruby. Promiňte, že to píšu, i když jste se neptal...
30. 05. 2011 | 14:17

Karel Jansa napsal(a):

Myslím, že u V V se jedná v podstatě o prkotiny. To, že ODS, ČSSD a Kalouskovci za těch 20 let udělali z ČR zločinecký stát, kde kdekdo krade , podvádí, bere úplatky a nic se nevyšetří a neodsoudí a nepotrestá, to asi nikomu nevadí. Tyto strany měly být dávno zrušeny a zakázány. A předsednictva těch stran za celých dvacet let by měla jít do kriminálu. Je to ostudné. Měli bychom mít v kriminále ne 23 tisíc osob, ale snad milion.
30. 05. 2011 | 14:20

Vlkodav napsal(a):

no men:

Jak píše zdenekb, s vámi se diskutovat nedá, něco si vymyslíte a chcete, aby vám druhý dokazoval opak. Tak se věda nedělá. Nejdřív musíte teorii prokázat. Až pak můžete žádat o vyvrácení vašeho důkazu.
Jo jen pro vaši informaci, "jedna paní povídala", "četl jsem v novinách", "je jasný" a "všichni vědí" mezi důkazy nepatří.
30. 05. 2011 | 14:24

zdenekb napsal(a):

Karel Jansa, Medvěd:

Že by Vítek Jekyll-Hyde vyštrachal ještě nějaké drobné na placené diskutéry?!? :o)

Že se ale VV všem těm hnusným dinosauřím metodám přizpůsobily fofrem, co? Nebo věříte na mystifikace, těžké červené víno, půjčky v obálkách a Babákův sponzoring?
30. 05. 2011 | 14:24

Colt napsal(a):

qwer

no dobře Bárta je vede (nic naplat, je z nich nejchytřejší i když v rozjaření kecá). Ale je horší než Paroubek, Topolánek, Knedlík(Nečas)?
Nepouštěli si ti pánové také hubu na špacír - a někdy i mnohem víc (osvětimská lež, kommt der Tag...).
Na rozdíl od nich je Bárta chytrý, kompetentní a upřímný. Měli VV svému nejschopnějšímu členovi useknout hlavu?? Jen aby vyhověly zmasírovanému davu a panu Pehemu?
Nahrávky (firemní strategie z r.2009 ve které šlo o získání zákazníků) a zvláště té (Kočí manipulované) z poč. roku 2011 považuji za součást již tehdy připravovaného chomoutu na VV.

Když se nepodařilo VV rozseknout, aby se již vládlo čistě pravicově dle taktovky ODS, tak dochází ke kampani (zatím úspěšné) VV zatlačit pod 5% aby měly strach z voleb a skákaly opět jak ODS káže. Doufám, že ta podlá taktika nevyjde - ani ODS ani ČSSD.

A ještě jedna věc stojí za pozornost:
KDYKOLI SE V MINULOSTI OBJEVILA NOVÁ STRANA, BYLA OKAMŽITĚ ATAKOVÁNA INVEKTIVY A PEJORATIVY !! Začalo se pálit ze všech možných zbraní - služebníků k pomluvám a zakyslé kritice se v Čechách najde v každém okamžiku spousta.
Proto je dobré míti se před takovými Pehemi a Hvížďaly na pozoru a žádat po nich věcné argumenty nikoli floskule.
JINAK JE CESTA K JAKÉKOLI ZMĚNĚ, DNES PROKLÍNANÉ POLITIKY, UZAVŘENA.
Ale to je asi společný cíl brontosaurů.I za cenu naprostého otrávení ovzduší a vymýcení jakéhokoli zbytku optimismu. Který je však k fungování státu nezbytností.
30. 05. 2011 | 14:29

SuP napsal(a):

Jo -
Nehovoří silou 700 000 hlasů za 10 milionů, ale silou 700 000 + všech, kteří nevolili, což bylo zhruba 50% VOLIČŮ. Ti totiž předem byli spokojeni s tím, jak to dopadne.
30. 05. 2011 | 14:33

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutující, ten plurál a právo autora podporuje i 4. odboj a Pepa z depa. Tu jistotu v tom zastoupení autor získal na stránkách www.vymenilijsmepolitiky.cz a při pohledu na TV frašky, které trojkolka předvádí a jak Nás všechny zkouší co ji ještě sežereme a co je nepoživatelné. My to tedy ještě rozšíříme o neposlouchatelné, když třeba John odůvodňuje svoji účast ve vládě tím, že ještě neukradli ani korunu. Dle zákona LOGIKY z toho tedy zákonnitě vyplývá, že ostatní kradou jako straky, víte? A proto normální, slušní, poctiví OBČANÉ ČR NÁM NEZBÝVÁ NIC JINÉHO než poslední právoplatný a legální úkon daný Nám ÚSTAVOU ČR a to GENERÁLNÍ STÁVKA, DEMISE VŠECH A VYHLÁŠENÍ PŘEDČASNÝCH VOLEB podle tříkolky v ústavní nouzi, aby se předešlo vymazaní NAŠÍ VLASTI Z MAPY EVROPY. A již se s nima nehádejme, protože je to marný, je to marný a je to marný. Tak ODBORY VŠELIKÉ zastupující pracující také všeliké, hoďte do organizace té stávky nějaký groš a buďte si jistí, že neprohloupíte. Oni totiž nejsou nakrknutí jen pracující, ale i všichni ostatní občané ČR. 4. odboj a Pepa z depa svolává do těch HEDVÁBNÝCH ZMĚN i živitelé rodin, kteří o tom diskutují v občerstvovnách, sportovce, milovníky lesů vod a strání, včetně jejich kultůry (country), ať je veselo a zahrajeme jim na odchod, protože jsme chasa veselá a bodrá. Jen upozorňujeme rolníky, nechte vidle doma a místo toho vezmněte kšiltovky (u Pepíků klasická pokrývka hlavy) a proletáři také mšli něco s kšiltem, že? A klidně je vystrnadíme jen těma kšiltovkama od koryt. A ten z nich kdo bude OPIT SVOJÍ MOCÍ A VLÁDOU, tak bude převezen na ZÁCHYTKU PRO OPILCE VOZIDLY RZS a pomoci budou moci i přítonmí policisté udržující pořádek a kultivovanost té HEDVÁBNÉ ZMĚNY. Prostě to svět ještě neviděl, jak český národ je civilizovaný a vrcholně demokratický, že PEPÍCI i všichni OBČANÉ ČR. Tak zatím, 4. odboj a Pepa z depa. Pane autore fakt dobrý a lepší se i další blogeři. Tak se na ně musí. Pepa z depa.
30. 05. 2011 | 14:39

Marie napsal(a):

Jee
hmm, to by si musel DH pospíšit, než mu Kalous hrad prodá do Německa i s dosluhujícím.
30. 05. 2011 | 15:10

no men napsal(a):

Vlkodav,
vždyť vy nediskutujete. Jen říkáte nenene. Žádnou tezi, na kterou by bylo možno si utvořit názor, nesdělujete, jen negujete. Toto není vědecké symposium a politika není věda. Je to souboj názorů a pohledů na svět. A zatímco já dodal a zdůvodnil svůj pohled víc než dostatečně, vy jste nedodal nic a osobujete si právo odmítat cokoliv. Důkazy, které žádáte, není možno objektivně podat v podobě, která by vás zřejmě uspokojila (jaká opdoba to vlastně je?). Myslím, že správné označení je, že diskutovat se nedá s vámi. Pro informaci, nenene není diskuse, ale šprajc :-)

Zdenekb:
s vaším, nezlobte se na mě, slaboššským přístupem si vás pravičácký ranař namázne v tenké vrstvě na chleba. Na hrubý pytel musí být dána adekvátní záplata, to platilo vždy a platí stále. Tito přerostlí tyrani z dětských pískovišť rozumějí jen pevnému odporu. Čínská moudrost říká, že tygra nelze mírnit jemným kousáním do ocasu. Zkuste nad tím přemýšlet.
30. 05. 2011 | 15:30

Vlkodav napsal(a):

no men:

"Toto není vědecké symposium a politika není věda. Je to souboj názorů a pohledů na svět."

OK, beru, jsem rád že už ty své pseudopravdy nepředkládáte jako fakta.
30. 05. 2011 | 15:33

vmk napsal(a):

Dvacet let máme ve vládě lháře, korupčníky, zloděje a ti mají být morálními arbitry toho, kdo do vlády přísluší či ne? Chápu, že jim VV nepasují. Jen nevím, čeho se VV dopustily, kromě záměrně vyvolaných spekulací ...."co by, kdyby.."? To ostatní politici mají na hlavě másla už tuny. Podle medií nám to ale nemá vadit. Odsoudit máme pouze VV. Nějak mi to připadá jako když masový vrah odsuzuje za nemorálnost zloděje chleba.
30. 05. 2011 | 15:33

FLOGYN napsal(a):

Na VV nám vadí zakrytá nezakrytá "vůdcovská role" Vita Bárty a manažerský projekt, propojení byznysu a politiky? Je to realita. Jsou další strany v tomto lepší nebo horší? Tipuji, že podstatně horší. Jen z toho, co vykouklo na povrch - půl miliardy na životním prostředí (Drobil), Barták-tatrovky, Dalík-pandury, jednoznačná příčina raketového zbohatnutí Řebíčka, Grose atd. atd.Převažují u těchto aj. případů nelegální financování stran nebo jen hrabivost jednotlivců.Kdo brání tak urputně akcie na doručitele, kdo se bojí povinnnosti dokládat zdroj svého majetku, pro koho byl tak životně důležitý post policejního ředitele pro p. Martinů, nebo nyní pro p. Rampulu, tedy na psotech, které je nutné mít, ne aby bylo něco vyšetřeno, ale aby nebylo vyšetřeno nic.
Na politické scéně to vidíme, ale tito prodavači, ironicky řečeno "ideí",tedy politici, se tak nechovají samoúčelně, mají své direktivy, své Vítky, jen je rozdíl v tom, že oni tolik nepovídají a že to dělají ve velkém.Tak jako není trestným činem krádež do 5000,- Kč je v naší republice nepsaný zákon, že krádež částky vyšší než 10 mil. přestává být taktéž trestným činem, pak už jde o naše chlapce, které si uhájíme. A tam bych ty VV tolik neviděl. Na tu hroznou bídu ve vládní koalici jsou VV ještě hvězdný tým.
30. 05. 2011 | 15:34

pgjed napsal(a):

Pane Pehe, porušil jsem své zásady a přečetl jsem váš bog. Nelituji, dobře jsem se zasmál. Jste velký vtipálek. Jedna perla vedle druhé. Za všechny uvádím dvě hlavní, dle vašeho mínění VV usvědčující z nepoužitelnosti

"...i k asociální politice je zapotřebí jisté racionální předvídatelnosti a důstojnosti, přinejmenším pro voliče pravice..." A co je tedy předvídatelného na dalších dvou partajích koalice? Všehoschopnost vedle elementární neschopnosti v řešení praktických problémů řízení státu? Třeba na ODS lze předvídat, že vnitřní sváry a tradiční panovačnost vůči partnerům ji nakonec přivede k velké koalici se socdem? Nebo u Top09, že úspěšně rozvrtoší zdravotnictví, kulturu, wsociální systém a zajistí plynulý růst zadlužení? A že všichni společně budou důsledně dbát, aby se ti, kteří jim platí kampaně dostatečně před nejbližšími volbami napásli? A k čemu je takováto předvídatelnost dobrá?

"...Parta, která si hraje na partaj, a jejíž výše postavení členové si chodí pro instrukce k vůdcovi, jímž není předseda spolku, je v demokratické politice nebezpečnou anomálií..." V tom případě je anomálií zřejmě i parta Top09, kde si část (exlidovci)chodí pro instrukce ke Kalouskovi, část ke Gazdíkovi a část si vaří svoje kašičky? A co parta ODS, kde si část chodí pro instrukce ke Klausovi, část k Topolánkovi a část neutrácí čas nějakými hloupými instrukcemi a mastí si kapsy dokud to jde? A o socdem a bolševících bychom mohliříkat totéž v bleděmodrém, tedy růžovém a rudém.

Víte já mám z VV ohromnou legraci, ale nejsou onic lepší ani horší než zbytek naší věrchušky, jen v těch gaunerstvích nemají takovou praxi a málo platí málo vlivnou PR agenturu. Toť vše.
30. 05. 2011 | 15:36

Sladký napsal(a):

"Tygra nelze zmírnit jemným kousáním do ocasu".:o))) Dobré, to mi zvedlo náladu.Směju se ještě teď.
30. 05. 2011 | 15:40

zdenekb napsal(a):

no men:

Díky za radu, pokusím se přemýšlet (nezaručuju, že mi to půjde). V jednom kuse si mě tu, slabocha, kdejaký pravicový ranař roztírá a namazává, a já se tomu vůbec neumím bránit.

Pan Stejskal navíc z nadávek povoluje maximálně "zatrolenou lapálii", když má dobrou náladu tak "ošklivé káčátko". Ostřejší výrazy levičákům důsledně maže.
30. 05. 2011 | 15:40

Sladký napsal(a):

Pgjed OK, souhlasím, jen mi není jasné Ke komu si chodí pro radu sociální demokraté? A ke komu komunisté? Do mauzolea?
30. 05. 2011 | 15:42

zdenekb napsal(a):

Že se nám tu ale sešlo obhájců VV... stranický úkol ze sjezdu?!?
30. 05. 2011 | 15:43

Sladký napsal(a):

zdenekb možná byste mohl zkusit ještě plantážníka, ale jistý si tím moc nejsem.
30. 05. 2011 | 15:44

no men napsal(a):

Vlkodav,
pro mě to ovšem fakta jsou. Nebo asi nechápu, o co vám jde. Nejspíš vás dráždí slovo "fakta", protože máte pro toto slovo jinou definici. Pro mě je naprosto dostatečným důkazem faktu, že na pravici je desetkraá více nepravostí než na levici to, že za posledních 20 let média informovala o (jak mi vycházelo) desetinásobku afér a kauz. Hodnoceno z hlediska počtu. Lepší důkaz takového tvrzení (při nestrannosti našich novin) si představit skutečně neumím.

Pro mě to nejsou žádné pseudopravdy, ale reálný obraz dění. Jaké máte lepší a relevantnější informace? Máte nějakou relaci mezi počtem pravomocně odsouzených za ekonomické delikty (krácení daně, zneužití pravomoci) s relací k voličským preferencím? Jestli ano, sem s ní.

Jinými slovy, mně moje důkazy mých tvrzení stačí dostatečně. Pokud vám ne, nic s tím nenadělám. S vaším přístupem (nulová alternativa) by bylo možno označit za pseudopravdu cokoliv. Prostě nenene.
30. 05. 2011 | 15:46

zdenekb napsal(a):

Sladký:

...uvidíme... :o)
30. 05. 2011 | 15:49

Vlkodav napsal(a):

no men:

Vy jste to psal, že vycházíte z faktů a dokonce jste vytvořil rovnice, něco spočítal a pak výsledek interpretoval jako dokázanou pravdu. Já se ohradil, že to není nic dokázaného, že je to jen váš subjektivní názor. A nyní to potvrzujete, vycházíte z vašeho subjektivního hodnocení novin.

Nemám nic proti vašim názorům, klidně je zde prezentujte, máme demokracii a už vás za to nebude nikdo trestat. Ale nevydávejte své názory za fakta. O nic víc mi nešlo.

Pěkný den
30. 05. 2011 | 16:00

no men napsal(a):

Vlkodav,

i vám pěkný den. Rád bych se zeptal, jaká je vaše definice slova "fakt".
To, že se o něčem píše, přece není můj názor, to je objektivní realita, já ty články a aféry nevymyslel. Můj názor ale je, že to, že více píše o aférách pravice, znamená (i když provedu redukci na senzacechtivost), že jich má pravice prostě více. Můj názor také je, že těch afér má pravice desekrát tolik a "těžšího kalibru". To všechno jsou pro mě fakta, nemám o nich žádnou pochybnost, nejsou to žádné domněnky nebo pseudopravdy.

Názory, které mám podložené a nemám o nich pochybnost, nazývám fakta.

Pro mě jsou má tvrzení dokázaná dostatečně. Jsem si jistý, že pro vás by podobná tvrzení nebyla dokázaná nikdy. Zrovna tak bych se mohl totiž ohradit já proti vašemu názoru, že to dokázané není.
30. 05. 2011 | 16:11

vmk napsal(a):

To zdenekb: žádný úkol, jen použití vlastního mozku. Pokud není obrana na místě, pak prosím o upřesnění toho, v čem jsou VV tak pronikavě neakceptovatelné. Do vlády podle mého názoru nepatří ODS, ČSSD, HOP9, KSČ a další. A tam vyjmenuji jejich reálné prohřešky a nejen hypotetické spekulace. A budu-li chtít být důsledný budu sepisovat jejich kauzy ještě pozítří.
30. 05. 2011 | 16:13

no men napsal(a):

vmk,

hlavním problémem VV je věrolomnost a prolhanost. Zčásti si za to můžou samy, vstoupit jako subjekt s levicovou rétorikou jako nejslabší "partner" do vlády dvou partají, které soupeří o to, kdo bude autentičtější pravice a hlouběji se zakope na ministerstvech a vytvoří na druhou stranu více kvalitnějšího kompromateriálu, byla od VV hloupost největšího kalibru a po zásluze bude věřme voličsky potrestána.

Důležité ale je, že během natáčení této trojkoaliční frašky nebyl žádný dinosaurus zraněn.
30. 05. 2011 | 16:20

Vlkodav napsal(a):

no men:

"To, že se o něčem píše, ... to je objektivní realita"

No pak chápu, že se neshodneme. Navíc i kdybych přijal, že co je psáno v novinách je pravda, pak musíte provést statisticky alespoň jakž takž únosnou shrnutí. Čísla. Pak to bude fakt.

"Názory, které mám podložené a nemám o nich pochybnost, nazývám fakta."

Fakta nemají s pochybností nic společného. Buď je to fakt, a ten je na našich pochybnostech nezávislý, anebo je to závislé na pochybnostech, a pak je to názor.

Nezlobte se, ale mé technokratické já se přes toto nepřenese. Ale samozřejmě klidně vydávejte své názory za fakta. Já je zas budu komentovat jako nedokázaná "fakta".

Prima den
30. 05. 2011 | 16:20

Vlkodav napsal(a):

vmk:

A koho by jste do vlády dal?
30. 05. 2011 | 16:21

hanah napsal(a):

Bystrozraký politologu,

dovolím si sem zkopírovat příspěvek odjinud (souhlas autora nemám, snad by ho i dal), zkuste se nad ním politologicky zamyslet :
"Lidi, díky komu se konečně probírají veřejné zakázky veřejně? Kdo způsobil tu změnu? Pokud Vám to nedochází, tedy těm co jsou schopni myslet objektivně nikoliv slepě modře nebo oranžově, tak Vám napovím. Je to díky straně politicky naivní a nevyzrálé, možná ne docela bez chyb, ale za to s prokazatelnou snahou po změnách v tomto korupčním bordelistánu. Ano mluvím o VV a věřím, že dokáží svoji důležitost a pomohou tomuto státu najít pevnou půdu pod nohama......"
30. 05. 2011 | 16:33

qwer napsal(a):

Colt:
já s Vámi souhlasím, Bárta rozhodně není horší. Podle mě je schopný řídit jakékoli ministerstvo, protože je skvělý manažer (na rozdíl od mnohých ve vládě). O to větší škoda je, že vůbec existuje záznam nějaké firemní strategie. A že půjčoval peníze tak, jak je půjčoval. Nebo že se snažil maskovat sledování politiků firmou ABL. To jsou přešlapy, které by ideální politik neměl dělat. Vím, že tady žádný takový není (vidět), takže než se takový ideální politik objeví, budu držet palce Bártovi a volit VV. Ale nic naplat, kritika Bárty a VV je celkem na místě.
30. 05. 2011 | 16:33

no men napsal(a):

Vlkodav,

vy si neuvědomujete, že vaše definice slova "fakt" vylučuje sama sebe, přesněji řečeno o čem vlastně nemá člověk pochybnost? Dokážete dát příklad "faktů" dle vaší definice? Vám totiž zůstanou pouze matematická tvrzení, která jsou chytrou výpočetní mechnikou odvoditelná ze základních axiomů. Vše ostatní, závislé na smyslech nebo jakkoliv zprostředkované (třeba ty noviny) by fakta být nemohla. Vše je zpochybnitelné a rozhodně to není na pochybnostech nezávislé.

Kdybych udělal přesný soupis a statistiku (to jistě lze), byl by to jen přesný soupis nepřesných dat a dobře vím, že by vás to stejně nepřesvědčilo - argumentoval byste selektivním výběrem, zvolil byste jiné váhy při hodnocení apod. Nemá to smysl. Sám pro sebe jsem si takové statistiky dělal a vyzněly jednoznačně (tak jak píšu).

Někde "tam venku" určitě existuje jakási objektivní, měřitelná, vyčíslitelná pravda postihující v daném čase a místě všechny stavy všech mozků, všechny preference, všechny skutečně a objektivně vykonané právní kroky všech lidí, to jsou ta vaše idealizovaná "fakta". Ta jsou ale absolutně nedostupná a nezkoumatelná.

Nejpravdivější aktuální "pravdu" o smýšlení lidí a například poměru svinstva vlevo či vpravo od středu dává zprostředkované společenské dění a průzkumy. Lepší podklady nejsou. Proto není principiálně špatně nazývat tyto podložené názory fakty (ne ve smyslu matematickém, ale v tom nejlepším možném).

Řekl bych, že vaše technkratické já vám neumožňuje účastnit se politických debat jinak než s matematizujícím přístupem vyjádřitelném "co není odvozeno z axiomů, není faktem a neexistuje". Navenek se to pak jeví (například mně) jako dětisnký přístup "nenene".

Čímž se dostávám k závěru, že náš vzájemný přístup k debatě je srozumitelný pro oba, ale pojmově navzájem nekompatibilní. Chápu vaše námitky, ale neshledávám je jako relevantní ke změně svého postoje. Totéž děláte vy.
30. 05. 2011 | 16:40

zdenekb napsal(a):

vmk:

VV pro mě byly "pronikavě neakceptovatelné" (když tomu tak chcete říkat) už před volbami:
- programem neprogramem (spíš marketingovými hesly)
- populismem (VV hlídky, "interní referenda" které zmanipuluje i student programování)
- představiteli (investigativní John, překabátění politici ODS + stafáž blondýn)
- protlačením sponzorů VV na kandidátky

po volbách:
- okamžitým objetím s Calouscosaurem Necasis
- skandální smlouvou o hlasování poslanců (se sankcí 7 milionů)
- protlačením sponzorů VV do funkcí
- nevěrohodným vystupováním "opozice v koalici"
- ...a aférami, které většinou vyrobily "véčka" samy na sebe
30. 05. 2011 | 16:43

Vlkodav napsal(a):

no men:

"Nejpravdivější aktuální "pravdu" o smýšlení lidí a například poměru svinstva vlevo či vpravo od středu dává zprostředkované společenské dění a průzkumy"

Nesouhlasím. Volby dávají relevantní data. Z těch vycházejte.

Ohledně novin. Nemůžete tvrdit, že pokud nemáte lepší informace, tak že ty vaše "špatné" jsou správné. Nejsou, jsou stále špatné a nedají se použít jako východisko k dalším tvrzením.
30. 05. 2011 | 16:45

Alexander77 napsal(a):

Vážený pane Pehe. Ačkoliv obvykle nemám důvod s Vámi polemizovat, v tomto případě s Vámi hluboce nesouhlasím. Jako publicista žel hodnotíte něco, co je mediálním obrazem VV. Překvapuje mě, že Vy který dobře víte, jak se mediální manipulace vytváří, se najednou stavíte do první linie mediální kampaně proti VV. Klasický postup mediální manipulace: Vytvořit mediální obraz a ten znectít, je v českých pokusech o investigativní žurnalistiku obvyklý, žel spíše u medií působících v roli vlivových agentur či PR různých politicko-ekonomických lobby, tedy nikoli nezávislých. O propojení na organizovaný zločin přes různá "íčka" se netřeba zmiňovat. Oba jistě víme, že VV nejsou bez chyb, ale od Vás bych čekal spíše profesionálně odvedenou práci než manipulaci na úrovni "žurnalistů" medií zmíněných výše.
30. 05. 2011 | 16:57

hoven napsal(a):

je sice pravda, že bartovo věci veřejný jsou zlodějská sekta, která vznikla pouze s cílem krást státní peníze a nikdy nevysvětlila pětiletku ABL, uplácení poslanců a financování strany, ale pokud pomůžou pravici s reformama, tak májí nějaký smysl.
30. 05. 2011 | 17:05

socan68 napsal(a):

S panem Pehem souhlasím málokdy, ale v tomto případě mi nic jiného nezbývá, než vyslovit plný souhlas s jeho článkem. VV-ABL by měli odejít nejen z vlády, ale i z parlamentu a zříci se všech mandátů. Jenomže to trapné a prolhané figurky John, Peak a další, kteří jsou loutkami v rukou Bárty samozřejmě neudělají. To by museli mít v sobě nějakou čest. Ale kde nic není, ani čert nebere. Dříve jsem byl přesvědčen, že hrozbou pro demokracii byla Sládkova strana, plná hlupáků, ale musím přiznat, že strana VV-ABL je ještě větší hrozba.
30. 05. 2011 | 17:22

no men napsal(a):

Vlkodav,

volby jsou pouze vzorek v daném čase. Měsíc po nich je vše jinak. A to mluvíme jen o preferencích. Čtyři roky jsou příliš dlouhá doba, zejména pokud je u nás tak silná vrstva nerozhodnutých. Dávají samozřejmě relevantní data, to souhlas. Neznamená to ale, že jiná data jsou automaticky ne-relevantní. Jejich relevance je menší, ale není nulová.

Ohledně novin se hluboce mýlíte. Pokud nemáte jiné informace, nemůžete vědět, jestli ty novinové jsou dobré nebo špatné. Co víte určitě je, že lepší mít nebudete, a proto není metodicky špatně je brát za dané (s výhradou korekce, když se později ukážou nepravdivé) a vycházet z nich. Můžou být špatné, ale nemusí. A podle nečeho se rozhodnout musíte - teď. Jediné, co můžete, je minimalizovat jejich nesprávnost co nejširším přehledem a výběrem. Celkový obraz, který dostáváte, už je celkem konzistentní a dává pocit "že vše do sebe zapadá".

To všechno říkám i s ohledem na názor, že noviny systematicky pravici nadržují, dokonce tuto korekci do úvah nezahrnuji. Tím hůř, že i přes tento handicap je množství levicových afér podstatně (mně vyšlo cca 10x) menší.
30. 05. 2011 | 17:26

sarka farka napsal(a):

České volební dilema: koho volit? Jeden gauner horší než druhý, tudíž zbývá: volit naslepo, vybrat tu nejméně lačnou bestii nebo nevolit vůbec. Dělej to, jak chceš, vždycky z toho vyjde banda lupičů, příživníků a lhářů.
30. 05. 2011 | 17:29

Mirka napsal(a):

hovne

takže účel světí prostředky, tak nějak to myslíte a není Vám divné, že to stejným způsobem dělali i komunisti ?
30. 05. 2011 | 17:31

no men napsal(a):

sarka farka,

recept je jednoduchý. Vyberte si stranu, kterou chcete volit, už 3-4 měsíce před volbami, zakalkulujte do tohoto rozhodnutí vše co si pamatujete za uplynulé volební období a hlavně tuto volbu pod tlakem předvolební kampaně NEMĚŇTE. Pak zjistíte, že jste po volbách spokojen (když se vás takto bude chovat dost).
30. 05. 2011 | 17:33

udiven napsal(a):

Teda tady se dnes sešla skupinka levounů. Kdy přijdou komunisté jako Dočekal, Tenco a spol.?
To bude druhá směna nejspíš. To kolik vzaly hlasů VV socanům se prostě musí patřičně pomstít.
30. 05. 2011 | 17:33

Drzá zrzka napsal(a):

Opět se řeší malá strana, bez které by ovšem velké strany nedosáhly většiny v parlamentu. Totálně to odvádí pozornost od napojení oněch velkých stran na hospodářské skupiny, které následně vycucávají státní rozpočet svými předraženými, mnohdy nic neřešícími zakázkami.
30. 05. 2011 | 17:38

no men napsal(a):

udiven,

ano, to, že se díky manipulaci, ostrakizování Paroubka a lžím VV nakonec levicové hlasy podařilo zmanipulovat k podpoře pravicové vlády, jakou bohužel zažíváme, a politickým změnám, jaké si voliči VV s největší pravděpodobností nepřáli, je velký podraz, nespravedlnost a nějakou formu odvety si to nepochybně zaslouží. Nikdo VV nedělá nic schválně, za svůj úpadek si můžou samy a jsem rád, že jim to všichni ostatní dávají patřičně sežrat.

To že se pravouni drží VV jako klíště, je logické. Bez nich by byli zcela v háji. Doufejme společně, že si Nečas s Kalouskem užijí dosyta menšinového vládnutí a že se VV nedají zastrašit blafováním o předčasných volbách. Veřejnost jejich odchod z vlády ocení.
30. 05. 2011 | 17:39

Platan napsal(a):

Rumcajs napsal(a):
Vzhledem k totální programové vyprázdněnosti Véček a jejich nechutnému sklouzávání k populismu i mohutné hroší kůži jejich předních protagonistů, je už nejvyšší čas přesunout je do levého spektra naší politické scény.

Ty věčný pravicový snivče a optimisto! Podle tvého klíče bychom ale měli přesunout do levého spektra naší politické obscény také asi všechny zbývající strany. Zde máš další díl nekonečného příběhu "pravicové programové plnosti":
Šéf poslanců ODS přiznal, že o své firmě neříkal pravdu.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/politika/clanek.phtml?id=701594
30. 05. 2011 | 17:40

karel Dušák napsal(a):

Pehe se moc nepředvedl, blábolit něco o vůdci a o sektě u VV a současně blahořečit volbu předsedy jinde je směšné, pokud bych se mi měl jako takovou dem. stranu představit ODS. Příšte by pan Pehe mohl napsat něco o mafiánských strukturách, rozkrádání miliard ze státních zakázek do vlastní kapsy i do stranické pokladny, a třeba vyvrátit, že takový Nečas není jen nastrčený panák, aby se zatím pod vedením mafie, kterou ve straně řídí někdo úplně jiný, mohlo rozkrádat dál. A co pražský maskot Svoboda ve vyhlášeném korupčním ráji? Jen prostředek, aby se při spojenectví grázlů z pražské ODS a ČSSD mohlo rozkrádat beztrestně dál.. Pokud jsou podle autora článku VV sekta, co je pak ODS.
30. 05. 2011 | 17:56

zzz napsal(a):

To Honza 999:
"Smecka lepsi nez mafie", souhlas. Jen je nutne videt na "halali" na konci!
Jinak neni jasne, koho smecka stve.
30. 05. 2011 | 17:59

slavwin napsal(a):

Faktem je že vznik všech tzv. demokratických stran je z bolševického prostředí, bolševik, fašista něco slibuje, když dochází tak krade. To že Bárta chce něco rozbít, ono to je k tomu určeno, a je to potřebné. Jako momentálně nezainteresovaný stavař mohu potvrdit, že jeho kroky ve stavebnictví mají racionální jádro, připouštím že majitel rozhrkaného stavebního stroje, kterému bolševický zloděj zajišťuje pochybnou existenci a naději, asi bude jiného názoru. ODS ČSSD jsou nástrojem bolševických zlodějů k rozkradení a KSČM je přípravný výbor k podmanění a vykradení úplně všeho.
30. 05. 2011 | 18:05

Fencl K. napsal(a):

pro Hanah:
Ano, bystrozraký politolog a investigativní novinář ..:-))
A nepřipomíná pěšáka kmotrů?
30. 05. 2011 | 18:07

hoven napsal(a):

mirka,
jenže v případě komunistů se jednalo o používání násilí. naučte se rozlišovat. pro mě bylo nepřijatlený, aby sekta napojená na bezpečnostní agenturu řídila vnitro. odchodem vv z vnitra se ta situace odblokovala a vláda může pokračovat. my ty refromy potřebujeme jako sůl. předčasný volby a další odsunutí refrorem by v konečnym důskledku mohlo existenčně ohrozit statisíce lidí.
30. 05. 2011 | 18:17

elf napsal(a):

Georg Pehe von Bilderberg...
30. 05. 2011 | 18:53

gabybaba napsal(a):

hoven:
můžee mi prosím vás říci, když ty reformy jsou pro vás tolik důležité, co v nich bude? Kolik se po jejich zavedení ušetří a kde? Koho budou bolet a koho ne?
Zatím to, co o nich víme, spoustu lidí akorát naštvalo, a spoustu lidí existenčně ohrožuje. Tak kde berete tu jistotu, že tahle vláda musí ty reformy dokončit, jinak bude konec světa?
30. 05. 2011 | 19:05

Blog napsal(a):

Proč (nejen) česká média téměř neinformují o událostech ve Španělsku, ale třeba i v UK?

https://www.youtube.com/watch?v=Geg_6Xoy04s
30. 05. 2011 | 19:21

antroid napsal(a):

Oč je dnešní legitimita VV slabší, než byla legitimita ČSSD v roce 2005?

Tehdy jí "vládl" S. Gross a její dnešní předseda tehdy bavil národ omíláním, že koaliční krize skončila (problém strejdy Vika), protože se na tom ČSSD usnesla. Preference šly do kopru a politologové se předháněli v katastrofických vizích. Co bylo dál všichni víme.

Ač mám na VV i ČSSD negativnější pohled, než J.P. (...Jiří Paroubek nebo Jiří Pehe? Ono je to vlastně jedno, dosadit můžete kohokoli z nich), připouštím možnost, že dojde k vývoji, který ani jeden z bratrů JP neočekává. Například takovému, že VV příští volby nesmetou.

A už vůbec bych nehovořil za nás občany.
30. 05. 2011 | 19:28

Blog napsal(a):

Jenom nasranost lidí na současné politiky nestačí. Takoví lidé totiž skočí na špek zase tomu, kdo přijde po současných politicích. Jde o to pochopit, že od rozpadu SSSR a pádu Železné opony se jednalo o domluvené a připravené věci, včetně té naší, Sametové. Bývalí vládcové šli naoko od válu a v podstatě nám stále vládnou, lidi by měli konečně přestat řešit pravici nebo levici, nebo že "za komunistů se špatně nežilo", přestat fandit ČSSD nebo ODS, ale zajímat se o konkrétní lidi a sledovat, zda slouží, nebo neslouží globalistům, kteří v současnosti realizují pád západních ekonomik a chtějí onu nasranost lidí využít pro svou věc, která bude zase naoko spravedlivá, nebo přinejmenším podle nich nutná. Hlavně se nenechat vyprovokovat k agresi. Ale vysvětlujte to lidem, kteří chtějí vrátit komunisty a dál nevidí, nebo té druhé půlce, která ještě neprohlédla, že ani pravicovým politikům nejde o blaho země.
30. 05. 2011 | 19:29

hoven napsal(a):

gabybaba,
tak reformy musí naštvat. zaroven šetřit a všem přidat umí janom slaveček sobotka a david coperfield. pokud se ty refromy neprovedou, tak naše zadlužování dále poroste raketovým tempem. konec tohodle růstu se jmenuje správa MMF, plošný snižování důchodů, platů ve státní sféře a zaroven zvyšování daní, jinými slovy zdražování všeho.
30. 05. 2011 | 19:37

Ládik!!! napsal(a):

Sladký, omen -
nemám čas čučet furt na Akutně - někdy musím taky přinést kešovku. Jen k té partě a smečce - v partě se potkávají kamarádi, ve smečce se loví kořist, levobočci jdou vedoucímu kusu po krku. Smečka je ČSSD. VV je parta kámošů, kde ten nejbohatší je tichý společník.
30. 05. 2011 | 19:47

venkovan napsal(a):

Článek je výstižný. Ale co takhle ještě rozebrat vznik, finncování a účel TOP 09? stejně jako VV i tahle strana nedodržuje svůj volební program. Tahle strana taky nevznikla nějakým lidovým hnutím. a kolik má členů? A proč za ni mluví jen asi tři lidi z ústředí? To nemá v krajích a na venkově nikoho?
30. 05. 2011 | 20:11

Pepa z depa napsal(a):

Milí diskutující, mlátíte prázdnou slámu. Jest-li manažer, který na zakázce, která je minimálně o 100% předražená, ušetří 2,5%, tak je automaticky na odpis a ti co předražovali, tak na prokurátora. No a chcete ještě někdo něco říci O NAŠICH ADEPTECH NA TEPLÁKY? Tak zatím, 4. odboj a Pepa z depa. Věnujte více péče politickým ZRŮDÁM. A hezky česky od roku 1989, ať to má grády. Pepa z depa.
30. 05. 2011 | 21:08

argun napsal(a):

Kupodivu - dnes naprostý souhlas s autorem. Toto politické porno - VV - nepatří do sněmovny, natož do vlády.

Jistý zdejší tencokydač loni za každým zdejším příspěvkem, i když šlo o vývoz vánočních stromků do Ugandy, oddaně psal - volím VV... že by taky za prachy?
30. 05. 2011 | 21:42

stejskal napsal(a):

Dobrý den,

smazal jsem jeden text obsahující hanlivé komolení jména, neboť ty jsou v rozporu se záměrem našich stránek, tedy poskytovat prostor pro věcnou a korektní debatu (viz záhlaví každé debaty).

Děkuji za pochopení.

Libor Stejskal, editor blogů
30. 05. 2011 | 22:23

pepík napsal(a):

Stabilizace parlamentních podvodníků k uklidnění situace namísto rozvratu, padělaná demoktacie nesmí prasknout, menšina se dohodne a zakryje dary cca 4 000 ODSáků po 50 000,- Kč =200 000 000,-Kč a je pokrytý rozpočet ODS!!!

Tyto částky pochází z korupčního jednání často veřejných činitelů, jsou předávány i dárcům žijícím ve finanční nouzi a na podpoře nezaměstnaných!!!

Kmotři rozdávají igelitky hotových peněz a jsou beztrestní! Kam se na ně VV hrabou, to již pěkně ODS i ostatní staří matadoři z PSP vládli bez dohledání!
Tip pro VV: prověřte všechny dárce ODS a jejich příjmy!!! svými členy a doložte jejich materiálovou stránku budete v šoku, kolik podvodníků v ODS funguje!!!
30. 05. 2011 | 22:35

karel napsal(a):

Co tímto blogem sledujeme, kolik VV vadí že chtějí podíl na rozkrádání a kořist se tenčí!!! Tluchoř nápráskal Stanjuru a v ODS bitka o koryta??? Kdy začnou kmotři mluvit o financování ODS
30. 05. 2011 | 22:52

Colt napsal(a):

qwer
já si myslím, že kritika VV je uměle a značně nabubřelá:
1. sledování- zadala Mč. Praha 10 (ODS!) jako zakázku kvůli podezření z hospodářského deliktu své zaměstnankyně. Detektivní kancelář vykonala. Bárta to měl říci Nečasovi do ksichtu a ne trapně kličkovat.
Má snad detektivní kancelář zvažovat zda sledování je oprávněné, zda dotyčný je politik (hájený odéesák), jako to bývalo za komárů? Potom se ptám, proč se provalují hříchy než jiných a ne superprůsery ODS.
2. obálky předával pan Bárta - údajně jako půjčku/úplatek(za co?). Tvrzení proti tvrzení - pokud připravuji puč, mohu si nivnímu Bártovi říci o půjčku a pak běžet na policii a tvrdit, že mi dal úplatek. Pro mne je podstatné, že Bárta dal peníze ze svého.
3.Nahrávky - no při přípravě puče je docela namístě se kamarádsky opít, provokovat k hloupím řečem a průšvih je na světě. Kočí, která pořizovala nahrávku dobře věděla, kam směrovat diskusi. Zde bohužel Bárta ukázal svůj nedostatek - jisté dětinské velikášství.
Škárka je typický tvarohovitý užvaněný parazit stejného typu jako Kavan.
4. Že ABL chtěla uchvátit moc? Takovému argumentu může věřit jen naprostý blbec.
Co jsem slyšel já na té nahrávce, tak se jednalo o získání zákazníků ABL.
Význam byl v zájmu dehonestace významově posunut.
Ostatně není ten stát už dávno 20 let zabrán ODS? a jen pomaloučku se z toho zajetí vymaňuje.

Takže kritika VV je sice na místě, ale pokud bychom přiložili stejný metr na všechny, pořád by ještě vycházely nejlépe. Zatím neukradly VV ze státního ani korunu na rozdíl od jiných - prý lepších!
MF je manipulační agentura - ve službách ODS. LN, HN, RP, Týden, Euro.... přicmrndávají.
Ale jak je i na Vás vidět, zdá se že mají s masáží úspěch.Já odmýtám být řízen Mladou Frontou.

A k Pehemu - jsem zvědav jak dlouho bude trvat, než někdo označí iniciativu D.O.S.T. za láskopravdovní smečku, která si chodí pro rady k Havlovi?
31. 05. 2011 | 00:10

Colt napsal(a):

opr. ...hloupým řečem..
31. 05. 2011 | 00:15

Anba napsal(a):

VV bylo na naší politické scéně třeba jako syřidla do mléka. Udělalo to pěkně smrdutou břečku, rovnou romadur, páchne to široko daleko, ale někdo to rád. Třeba hoven, ten si mlaská - prý hlavně když VV pomohou prosadit reformy, neboť bez nich přijde MMF a ten nám dá, zvyšování daní (asi DPH), snižování důchodů (možná nebude valorizace!), snižování platů ve st. sféře (že by o 10%?) - prostě zdražování všeho předpovídá hoven. Tedy hoven, kam na ty hrůzy chodíte, jakýpak MMF v budoucnu, to už tady máme a sami to umíme, heč! Nebo se bojíte zvyšování daní fyzických osob? Vy se svým třináctitisícovým platem? Nebo že by bylo něco na tom, že jste placeným agitátorem ODS, který se za naivu jen vydává? Tak potom jo. To je o strach. Takové koryto hned tak nenajdeš. A kdyby syřidlo shodilo tu celou smrdutou břečku, bude přerozdělování.
Tak já jsem VV vděčná za to jak vlastní ubohostí osvětlily ubohost celé koalice, jak zuby nehty držíce se křesel budeme obcovat s kýmkoli, jen ať to proboha ještě chvíli vydrží. Ještě nějakou zakázku pro máminu firmu, ještě není jistý post v té bruseli, ještě ten pozemek dohodnout s církví po restitucích, atd, atd.
Pane učiteli zdeňkub - chtělo by to rákosku a řezat, řezat, peklo je tady.
31. 05. 2011 | 02:13

Colt napsal(a):

Anba
zajímavé, za reformy mohou VV a ne třeba ODS nebo TOP? Máte to pořadí nějak přeházené, možná nejenom pořadí.
A to bych řekl, že VV jestě drastické výstřelky reformy ještě brzdí. Ale Vy máte potřebu dštít síru - tak prosím - hrdinsky - nejlépe na nejmenšího.
Měly by odejít - ke komu? K nenávistné ČSSD? VV byly právoplatně zvoleny, tak jako ostatní, včetně trvalky komunistů.
31. 05. 2011 | 07:19

jarda napsal(a):

kus pravdy ovšem Pehe má,jakkoliv se mnohdy mýlí.Lidé,jako Bárta,jsou učebnicový dějinný příklad,jak může ambiciozní jedinec v době mimořádných událostí strhnout na sebe nekontrolovatelnou moc ve státě.ne nadarmo se mu líbí Napoleon,možná,kdyby se nebál,by vychvaloval i jiné diktátory.
31. 05. 2011 | 07:39

Dočekal napsal(a):

udiven napsal(a):
Teda tady se dnes sešla skupinka levounů. Kdy přijdou komunisté jako Dočekal, Tenco a spol.?
To bude druhá směna nejspíš. To kolik vzaly hlasů VV socanům se prostě musí patřičně pomstít.
30. 05. 2011 | 17:33
--------------------
Tak koukám a vidím, že dračí setba už nese svoje plody.
Tak on Dočekal je komunista! Gratuluju, pane Libore Stejskale! To svinstvo, které nebudete mazat, neboť se nedá prokázat opak, přece jen došlo uplatnění.
******
"blue jay napsal(a):
Václav Dočekal alias D47-Vendys byl v komunalni politice.
Za KSCM. Take byl pilot, strojar, stavitel a procestoval 80 zemi za totality. Ve skutecnem zivote byl ale udavac STB. Aspon tak ho poznali ctenari na Outsidermedia.cz. Byl odtamtud vyhozen. To je D47.
18. 01. 2011 | 17:19
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/fabiano-golgo.php?itemid=11923"
******
Mně to ale vůbec nevadí. Jen mi to připomnělo dobu krátce po Vítězném Listopadu. Tehdy jsem totiž plynule přešel z role "nepřítele socialistického zřízení" do role "zastánce starých pořádků."
Nejzajímavější na tom bylo to, že obě tyto nálepky mi dali jedni a ti samí. Dříve fanatičtí podporovatelé komunistů a po změně režimu ovšem už sympatizanti nového zřízení, teď už kapitalistického.
Historie se už jen opakuje. Pouze se vyměnilo znaménko. Podrazáci se ale nezměnili vůbec v ničem.
A slouhové také slouží věrně dál. Teď už ovšem novým "mocným."
31. 05. 2011 | 08:21

pgjed napsal(a):

To Sladký:

Komunisti si poradili sami, na nic nečekali a dojí krávu až stříká krev. Jejich zástupci ve vší tichosti sedí a hamouní ve většině správních orgánů státních společností. Také jako přísedící u soudů jsou často komunisté. Káží vodu a chlemtají koňak.

No a socdem jako parta pragmetiků a exkomunistů, pro které nezbylo jinde místo, postupují velmi podobně, jenom mají k dispozici oposmlouvu s ODS. Jinak část se nechá inspirovat Sobotkou, část Haškem a prozemanovské ovečky pase Škromach. Vše naprosto průhledné a předvídatelné, třeba jako velká koalice v Praze vzniklá po úporné předvolební šavlovečce.

Ostatně pan Pehe je rovněž naprosto průhledný a předvídatelný. Jen tak tento traktát nevypotil, jen není vidět na to za čí...
31. 05. 2011 | 08:35

gogol napsal(a):

I pan PEHE, jinak vetsinou schopny sledovat souvislosti, se nechal ovlivnit.
Doporucuji 3 zdroje (jak u Marxismu)
- Erik Tabery, Vladneme, nerusit
- MFDnes, kliknout na "Kmenta". Zvlast se venovat tematu "digitalni stopa", kterou puvodne mela i ta fotka, kde mel byt snih a nebyl ...
- Matematika pro 4. rocnik ZS /aneb co je vic, 500mil pro ODS (Drobil), skoro 500mil pro Dalika, a jiste mnoho dalsich ... PROTI par milionum (ktere by se dozajista nasly u ostatnich stran take)
---------------------
ps: nejsem volic VV, jsem analytik
31. 05. 2011 | 08:44

zdenekb napsal(a):

Anba:

Nejsem pan učitel Zdeněk Brom, občas dojde k tomuto zmatení.
Nechtěl bych se přiživit na jeho zdejší dobré pověsti a autoritě! Nicméně s rákoskou a peklem souhlasím... ;o).
31. 05. 2011 | 09:23

Mirka napsal(a):

hovne
to neokecáte, princip je stejný, mám určitý cíl a k tomu mohu dojít různými cestami, mohu si třeba najmout bouchače, nebo to mohu dělat slušně, možná to bude trvat delší dobu, ale budu mít svědomí čisté
Účel světí prostředky se používá běžně dnes a denně, ostatně Vaše vyjádření je toho důkazem a tak to skutečně je, Nečas použije agentury ABL ke svým cílům, když se kácí les, létají třísky, ovšem tímto způsobem slušnou společností nikdy ! nebudeme.
Prosím Vás, pořád se neohánějte těmi reformami, je to už hodně směšné, to ví každé dítě že ke změnám dojde, ale jakým ? A kdo z toho bude mít největší profit ? Snad se opravdu nedomníváte, že Vy ? Až už vůbec ne ty statisíce, jak se asi domníváte, naopak, ti se vlivem činnosti vlády propadají a tak to bude i nadále, zvláště po zvednutí DPH a jiných fantasmagorických nápadů.
Jste horší než malé dítě, jste tak naivní nebo fanatik, zdá se mi, že obojí, ale nechci se do Vás navážet, cožpak opravdu nechápete, že jdete proti svým zájmům a nahráváte těm, kteří Vás chtějí oholit ?
Šetřit se musí a bude, ale promyšleně, aby se nenarušila sociální soudržnost společnosti, to by teprve došlo na ten buben. Ale to by si měla uvědomit hlavně ta movitější část společnosti, že ta zodpovědnost za klidný vývoj leží na nich. Obávám se ovšem, že to jim nedochází, chtějí se pakovat ber kde ber a takoví jako Vy jim k tomu dělají křoví. To mi hlava nebere. Šéf VZP Horák pobral při svém platu odměnu 1 milion korun a přitom stanovené parametry nebyly splněny. Zdá se Vám to ode mě jako závist, nebo je to oprávněná kritika ? Vždyť on hospodaří i s mými penězi, cožpak nevidíte, jak je ten systém na to tunelování nastaven ? Zákony počínaje a různými vyhláškami, směrnicemi a korupcí a demoralizací lidí konče. Nakonec i z toho Kalouska se vyklube morální autorita tohoto státu, no jsme v Kocourkově, to je už jisté.
Ale Vaše víra je asi silnější a přebije zdravý selský rozum, s tím už nic nikdo nenadělá, leda Vy sám, kdybyste se trošku snažil, ale ono papouškování je mnohem jednodušší, to dá rozum.
No nepomůžete si, tomu věřte, pouze přihazujete někomu jinému, je to smutné, je to zarážející, zvláštní, nepochopitelné ........
31. 05. 2011 | 09:41

Dočekal napsal(a):

Mirka:

Vaše reakce na nick hoven je velice fundovaná a nemám s ní tak samozřejmě žádný problém.

Problém ale můžete mít v tomto případě Vy a to kvůli tomu, že jedince s nickem hoven neoslovujete "hovene."
To vypuštění jednoho "e" by se mohlo brát jako komolení nicku a mohlo by se to tak stát záminkou k výmazu VŠECH Vašich textů.
Jeden takovýto pokus už tady proběhl.

Jinak mám velkou obavu, že Váš text zůstane zrakem vysokoškoláka s nickem hoven nedotčený. Nemůže tak dojít ze strany nicku hoven ani k pokusu o pochopení toho, co jste napsala. Pro tohoto jednoduchého člověka je směroplatné to, že za všechno můžou "socani" a "slaveček sobotka."
Ale na tohle si jistě zvyknete. Teda až do chvíle, než Vás tento jedinec oblaží nějakým výplodem své nadprůměrné inteligence.
U mne to zatím dotáhl na to, že se pokouší zostouzet "vaška pamperse dočekala."

Holt ta Vysoká škola musela být opravdu vysoká. Ta měla nejmíň pět pater.
31. 05. 2011 | 11:38

Mirka napsal(a):

Pane Dočekale
nějakou velkou naději na to, že bude můj text pochopen si nedělám. Nakonec o tom svědčí i průzkumy veřejného mínění, pokud se na ně dá spolehnout, že existuje tzv. skalní jádro, které nepřesvědčí nic, přejímají vše bez vlastního posouzení, něco jako večerní modlitba před spaním.
Však se možná své vymodlené odměny dočkají. Richelieu Kalousek, jak chytře vykukuje za zády svého roztomilého předsedy možná za čas posbírá většinu na pravici, a to nebude žádný chudinka, jako Nečas, ten svou více či méně umně skrývanou všehoschopností provede zábor. Bez pardonů. Tluchoř již začal bít na poplach. Zvláště pikantní je, že zrovna Tluchoř, no ale divit se nelze již ničemu, to by byl člověk za Marťana.
Snažím se nebrat věci tak vážně, jedině tak si jde zachovat trošku optimismu
31. 05. 2011 | 12:53

Karel napsal(a):

Nejdůležitějšími reformy podle všeho jsou církevní restituce a zrušení Lex Schwarzenberk, příp. dalších dekretů. Je to umně zastíráno nějakými zvýšenými DPH a placením za plomby. V takové husté omáčce se donekonečna přešlapuje, čím déle, tím lépe, neboť jednou ten čas nazrát musí. Kalouskovi už proto VV začínají překážet. Takže asi tak.
31. 05. 2011 | 13:49

Anba napsal(a):

Colt: jaképak přehazování? I kdybych přehazovala jak chtěla, jsou jeden jako druhý a třetí. Vy máte k VV nějaké sympatie? Proč? Je snad nestydatost nějaká kladná vlastnost? Je snad ten, který vykřikuje lži lepší než ten, který je říká potichu? Je ten, který jak říkáte "alespoň brzdí reformy" lepší než ten, který je tlačí? Proč, když k nim stejně dojde a všichni tři rukou společnou tu hnátu zvednou? Nenechte se opít rohlíkem, podstatou není amalgamová plomba, podstatou je hnusná úroveň našich politických stran, jejich financování, neodvolatelnost poslanců a v podstatě volební zákon.
31. 05. 2011 | 19:52

pich napsal(a):

Holt to bude chtít zkusit to s komanči. Sice se nic nestane ale mnozí by dostali rudý krvacivý průjem.
31. 05. 2011 | 22:05

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Aktuálně.cz Blog · Atapana Mnislav Zelený B Baar Vladimír · Babka Michael · Balabán Miloš · Bartoníček Radek · Bartošek Jan · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bednář Vojtěch · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berkovcová Jana · Bernard Josef · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo · Cizinsky Ludvik Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořák Jan · Dvořák Petr · Dvořáková Vladimíra E Elfmark František F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fibigerová Markéta · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Goláň Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Hájek Jan · Hála Martin · Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Heroldová Martina · Hilšer Marek · Hladík Petr · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holásková Kamila · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hrabálek Alexandr · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubálková Pavla · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kaláb Tomáš · Kania Ondřej · Karfík Filip · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Pavel · Klíma Vít · Klimeš David · Klusoň Jan · Kňapová Kateřina · Kocián Antonín · Kohoutová Růžena · Koch Paul Vincent · Kolaja Marcel · Kolářová Marie · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Konrádová Kateřina · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Máchalová Jana · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Měska Jiří · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minář Mikuláš · Minařík Petr · Mittner Jiří · Moore Markéta · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Mundier Milan · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Nerudová Danuše · Nerušil Josef · Niedermayer Luděk · Nosková Věra · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít · Nožička Josef O Obluk Karel · Ocelák Radek · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Oujezdská Marie · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peka Karel · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Petříčková Iva · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pícha Vladimír · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Polách Kamil · Polčák Stanislav · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Ruščák Andrej · Rydzyk Pavel · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Řeháčková Karolína Avivi · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Sirový Michal · Skalíková Lucie · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slejška Zdeněk · Slimáková Margit · Smoljak David · Smutný Pavel · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šindelář Pavel · Šípová Adéla · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šojdrová Michaela · Šoltés Michal · Špalková Veronika Krátká · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štěpán Martin · Štěpánek Pavel · Štern Ivan · Štern Jan · Štětka Václav · Štrobl Daniel T T. Tereza · Táborský Adam · Tejkalová N. Alice · Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Vacková Pavla · Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vančurová Martina · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Vostrá Denisa · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Wirthová Jitka · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zajíček Zdeněk · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří · Zouzalík Marek Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael · Žantovský Petr Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy