Za koho mluvil kuřák z Hradu

20. 09. 2013 | 10:19
Přečteno 10719 krát
Jedním z bodů návštěvy prezidenta Miloše Zemana v Bruselu byla snaha oddálit přijetí evropské tabákové směrnice, která zpřísňuje podmínky pro výrobu a prodej tabákových výrobků. Evropský parlament by měl směrnici projednat do konce října.

Zeman českým novinářům zdůvodnil svůj odpor vůči směrnici těmito slovy: „Pevně věřím, že zvítězí zdravý rozum a zájem na zaměstnanosti asi 1.500 zaměstnanců podniku Philip Morris v Kutné Hoře a v závislosti na prosperitě tohoto podniku asi deseti tisíc dalších zaměstnanců.“

Toto vyjádření si zaslouží pozornost hned z několika důvodů. Tak především v EU zemře ročně více než 700 tisíc lidí na následky kouření, z toho v České republice 18 tisíc. Zdravý rozum se jich a jejich rodin netýká?

Devět kuřáků z deseti u nás začne kouřit před dovršením 18 let. Kuřáctví patnáctiletých stouplo za poslední za čtyři roky z 16,3 na 17,9 procenta. Ve věkové skupině mezi 15 až 24 lety kouří pravidelně 23,7 procenta lidí.

Odporuje zdravému rozumu, když se EU snaží zakázat prodej cigaret s některými příchutěmi, které maskují nebezpečnost tabáku, a když požaduje zvětšení nápisů na krabičkách s cigaretami, které popisují zdravotní rizika spojená s kouřením?

Případná ztráta zaměstnání pro lidi pracující v tabákovém průmyslu je jistě smutná. Neměl by se ale prezident před tím, než je zmíní, také zmínit, kolik lidí zabijí výrobky, které tabákový průmysl vyrábí? Neměl by se alespoň pokusit porovnat veřejný zájem na udržení pracovních míst s veřejným zájmem na ochranu zdraví a snížení počtu úmrtí?

A je zde ještě pár znepokojivých aspektů celé věci. Za prvé je velmi podivné, když prezident jmenuje jako důvod svého snažení jednu konkrétní nadnárodní firmu. Může se tak leckomu jevit spíše jako lobbista, než jako prezident.

Za druhé není jasné, odkud vzal prezident mandát ke svému razantnímu odporu vůči nové tabákové směrnici? Existuje nějaké usnesení vlády, které ho k tomu zmocňuje? Má po ruce nějaké vlastní průzkumy veřejného mínění? Ty veřejně známé totiž říkají, že naprostá většina Čechů je pro omezení kouření, včetně zákazu kouření v restauracích.

Prezident toto vše nijak novinářům nevysvětlil. Dozvěděli jsme se od něj ale, že spěchal na hotel si zapálit cigaretu.

Právo, 20.9.2013



Komentáře

Aktuálně.cz má zájem poskytovat prostor jen pro korektní a slušně vedenou debatu. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se zároveň zavazujete dodržovat Kodex diskutujících. Pokud Váš text obsahuje hrubé urážky, vulgarismy, spamy, hanlivá komolení jmen, vzbuzuje podezření z porušení zákona, je celý napsán velkými písmeny či jinak odporuje zdejším pravidlům, vystavujete se riziku, že jej editor smaže.
Přejeme Vám zajímavou a inspirativní výměnu názorů.
Libor Stejskal, editor blogů (blogy@aktualne.cz)

gaia napsal(a):

dýmka (jako symbol předsedy Karla Schwarzenberga), která se usídlila na titulní straně letáčku se stručným výtahem programu mne též ponouká k podobným otázkám.

Za koho mluví ten kníže?

jsme kuřácký skanzen, toť jisté
20. 09. 2013 | 10:35

Paul napsal(a):

Díky, že se opět někdo ozval a poukázal na fakt, do jak odporné zakouřené žumpy politici občany ČR zatáhli. Co začal Klaus v tom zdárně pokračuje Zeman.,..
20. 09. 2013 | 10:37

dříve čtenář napsal(a):

Jen pehe si myslí, že prohibice něco změní. Je ale skoro o sto let zpátky.
A teď o tom, kolik kouřil a vypil havel za den?

Pane pehe, začínáte být "odporný".
20. 09. 2013 | 10:38

Mascotte napsal(a):

Zákaz kouření v restauracích mě vždy dostane. :)
On existuje nějaký zákon který zakazuje otevřít čistě nekuřáckou restauraci, nebo
udělat z kuřácký nekuřáckou?
Lidi jsou blbci, ničí si zdraví, DOBROVOLNĚ, ale stát je zachrání, kouření zakáže a všichni šťastně umřou úplně zdraví.
20. 09. 2013 | 10:39

Richard napsal(a):

to je podobný "zdravý rozum" jakoby řekl:

pevně věřím, že zvítězí zdravý rozum a zájem na zaměstnanosti a lidé budou nadále churavět, aby x tisíc lékařů mělo práci a nadále prosperovalo.
Myslím, že "zdravý rozum" se u těchto jeho slov obrací v hrobě.

Podobně by bylo možné zracionalizovat zaměstnanost na makových polích a práci na sklizních z keřů koky.
Zeman je mistr racionalizace, takového rozumně(dokonce zdravě rozumně) se tvářícího, byť jednoduchého sebeklamu.
20. 09. 2013 | 10:43

Paul napsal(a):

Mascotte: Restaurace je plně suverénním soukromým majetkem jen mimo otvírací hodiny. Dle Živnost. zákona je v období otvíracích hodin veřejně přístupným místem, kde dispozice s majetkem musí být v souladu se zákony země a také se Zákl. listinou práv a svobod,vyžadující aby dispozice s majetkem nezpůsobovala jiným zdravotní či jinou újmu. V otvíracích hodinách se prostě musí řídit zákony země a také hygienickými předpisy. Je jen na politicích (a ti čeští jsou tabákem dostatečně zlobovaní) zda do zákoného rámce a hygienických předpisů zakomponují ochranu veřejnosti před pasivním kouřením ve veřejně přístupných místech. A těmi restaurace v otvíracích hodinách jsou... Stejně jako soukromé vlaky, kina, divadla, galerie, posilovny, školy atd atd... kde všude tato ochrana platí.
20. 09. 2013 | 10:45

adamson napsal(a):

Hysterie kolem kouření importovaná z USA je neskutečná a veskrze totalitní. Co bude následovat, pane Pehe, co ještě škodí zdraví? Cukry, tuky, uhlovodany, sůl, co je ještě nezdravé a musíme to zakázat? V autech se zabíjejí lidé, zbraněmi se zabíjejí lidé - neměli bychom zastavit jejich výrobu? Už teď neberou lidi kvůli věku, váze, vzhledu, domnělému i skutečnému zdravotnímu stavu na některá místa - nebylo by lepší všechny nezdravé zabít?
20. 09. 2013 | 10:46

Luba napsal(a):

Bruselští museli na našeho zavirovaného exota asi hóóóódně zírat a nevěřícně si protírat bulvy, popř. se štípat co těle, zda nesní.

Ať doposud totiž považovali holiůdského Borata za fiktivní postavu ...

... než se jim zjevil Zeman, prezident České republiky.
20. 09. 2013 | 10:47

Stařeček napsal(a):

Jiří Pehe. Pane Pehe, jsem již 33 let zapřísáhlý nekuřák a kuřáky s jejich odporným zvykem posílám někam. Vaše psaní je ale jenom další hloupý a směšný útok na Zemana. A to proto, že dobře víte, jak si kuřáci své potěšení zajistí. Chcete-li bojovat za nekuřáctví a to hlavně u mládeže (sám jsem kouřil od dvanácti let), je nutné zakázat jakoukoliv reklamu na tabákové výrobky a vést informační akce proti kuřáctví. V tomto případě má Zeman pravdu. Nebudou li se vyrábět cigarety u nás, přivezou se je odjinud. Můj děda pašoval tabák za Hitlera ze Slovenska a za to byly jiné postihy, než předzvěsť astma, nebo rakoviny.
20. 09. 2013 | 10:47

David napsal(a):

"...Neměl by se alespoň pokusit porovnat veřejný zájem na udržení pracovních míst s veřejným zájmem na ochranu zdraví a snížení počtu úmrtí?..."

--------------

Je to hrůza a ani se mně to nechce věřit. Další "slabý charakter", který neustál euforii ze získání moci a slávy.

Politik a zejména dobrý prognostik by měl pochopit, že není slušné takovým způsobem zachraňovat udržení pracovních míst, ať to stojí co to stojí, třeba i za cenu zdraví celého národa.

Už bychom měli vědět, že se naše civilizace MUSÍ ZMĚNIT a vymanit se především z konzumního způsobu života, neviditelné ruky trhu a nikde nekončícího růstu HDP.

Pokud budeme považovat

za správné prosazování zásad zdravého životního stylu,

tak tady budou ještě větší zástupy nezaměstnaných, a to nejen 1.500 zaměstnanců podniku Philip Morris. Když lidstvo postupně bude přestávat nejen kouřit, chlastat, přejídat se nezdravými potravinami apod., tak tady bude nezaměstnanost více než 70%.

Proto bychom měli HLEDAT jiná řešení, než oddalovat přijetí evropské tabákové směrnice, která zpřísňuje podmínky pro výrobu a prodej tabákových výrobků.

I když v Bruselu vymýšlejí řadu nesmyslů, tak boj proti kouření považuji za krok tím správným směrem.
20. 09. 2013 | 10:49

Mascotte napsal(a):

Zajímavé, tam kam chodím, se kouřit nesmí vůbec, protože si to pan hostinský nepřeje. Když se to někomu nelíbí je mu doporučena hospoda naproti.
20. 09. 2013 | 10:50

Richard napsal(a):

Zeman je kamarád s aligátory aneb český Krokodýl Dundee, řídí se za všech okolností svými pravidly
20. 09. 2013 | 10:51

Nevěřící Tomáš napsal(a):

gaia. Pehe ani nepípnul, když Havel kouřil chlastal první ligu.
20. 09. 2013 | 10:54

Ládik!!! napsal(a):

Po zemanovi museli prostory vyvětrat a desinfikovat.
20. 09. 2013 | 10:55

rejpal napsal(a):

Celé tažení proti kouření je nádherná ukázka schizofrenie a pokrytectví, a to zejména na streně státu (nejen našeho).
Tabák je drogou, avšak drogou legální. Na jedné straně jsou chvályhodné snahy omezit kouření všude tam, kde obtěžuje (a v určitých případech ohrožuje zdraví) nekuřáky (někdy i kuřáky, kteří netouží pobývat v zadýmených prostorách). Jindy jde o zcela zbytečnou šikanu lidí, kteří se dobrovolně rozhodnou v takovém prostředí být (např. kuřácké vozy, kuřácké restaurace a podobě).
Na druhé straně je nezpochybnitelné, že kouření je významným zdrojem pro státné pokladnu, a to hned ze tří hledisek: zvyšuje zaměstnanost, výnos z daní je vyšší než náklady na léčbu kuřáků, kuřáci mají nižší průměrný věk (důchody!). I samotné náklady na protikuřáckou kampaň jsou sice minoritní, ale jsou.
Jaké je řešení? Z dlouhodobého hlediska jistě osvěta a změna životního stylu. Dobré krátkodobé řešení neexistuje. Zákaz výroby a distribuce tabákových výrobků stejně jako jiný druh prohibice jen zvyšuje zájem a je semeništěm působení mafií (vždycky a všude). Zákaz reklamy řešením není, je jen kuriózní, že tabák se propagovat nesmí, lihoviny, ale i půjčky a gamblerství, které jsou pro stát velkým problémem, ano.
Takže dokud bude tabákový průmysl v ČR legální, má smysl vést zdravotní osvětu, ale nic víc. Možná by stálo za to směrovat výnosy z kouření přímo do položky zdravotnictví a ne ho utápět v ostatních výnosech SR.
20. 09. 2013 | 10:56

Richard napsal(a):

http://www.2i.cz/29a1d0fa29

gaia
je rozdíl, jestli něco činíte s tím, že víte, že jde o slabost, kterou nemáte úplně pod kontrolou, nebo tuto slabost vyhlásíte za ctnost, kterou je třeba podporovat
20. 09. 2013 | 10:56

Luba napsal(a):

Na druhou stranu je dobře, že je Zeman na postu tak viditelném.

Může totiž sloužit mládeži coby odstrašující příklad toho, co se stane z člověka, který chlastá, hulí a přežírá se.

Čuně trojlaločnaté.
20. 09. 2013 | 11:06

gaia napsal(a):

Nevěřící Tomáš

za Havlovy prohulené plíce přeci mohli komunisti.
20. 09. 2013 | 11:09

veverka napsal(a):

Jó to když hulí Kárl fajfku na každý tý jeho trapný reklamě,to Pehemu nevadí.

Kárl je totiž Peheho kámoš z Bilderbergu.

Pehe si na levicového jen hraje,ve skutečnosti volil Kárla a asociální TOP 09.
20. 09. 2013 | 11:10

antisoudruh napsal(a):

Zeman pouze nevynechal příležitost postavit se jako ochránce pracovních míst. Fakt, že zase náš prezident dělá naši zemi ostudu, na to jsem si už nějak zvykl. Ne že bych z toho byl nadšený, ale vyhrál volby, tak si myslím, že si pár milionů našich občanů v ostudě libují. Proti gustu ...
20. 09. 2013 | 11:11

Richard napsal(a):

Luba
ještě lepší by bylo, kdyby dokázal - ukázal, že i tyhle slabosti lze dostat pod kontrolu, tím by se mohl stát po svém hrdinou - skutečně velkým, jak o tom mluvil třeba Zimbardo, viz nedávná debata pod K.S.
Přál bych mu to, taková změna se může navázat i na změnu v politickém smýšlení, možná by si uvědomil, že hlavní boj, který může vést k rozvoji je s vlastním, vnitřním a často pro nás samé neviditelným ostrůvkem negativní deviace, který máme asi všichni.
Myslím, že Zeman není špatný, ale někdy se vážně chová jako Borat.
20. 09. 2013 | 11:14

vasja napsal(a):

Bez boje je život na ho.....maj pocit srágory.
A tak když už né o zrno, tak hrrr na hulbu a ruletu.
20. 09. 2013 | 11:15

Dáša N. napsal(a):

Jakkoli jsou mi tabáčníci, bafající mi v okolí protivní protože se dusím, pokud si někdo bafá v soukromí, je mi to jedno.
Prezident je prezidentem všech, tedy i tabáčníků, kteří dosud nebyli postaveni mimo zákon a jako takoví mají nárok na ochranu svého práva dýmat, když jim to činí potěšení, či se tím pouze uklidňují, pokud tím neohrožují své nekuřácké okolí a dodržují zákony a vyhlášky. To jistě platí i pro pana Schwarzenberka, který si určitě do dýmky necpe směs lesních bylin a kořínků.
Za koho tedy mluvil prezident je jasné.
Spíše se naskýtá otázka, za koho vlastně mluví pan Pehe.
Prvoplánově se s jeho textem mohou mnozí lidé ztotožnit, i když titulek tohoto textu by se hodil spíše do Blesku, pokud by jej nenapsal vzdělaný člověk s citem pro seriózní novinařinu.
A co je nejdůležitější - když píše o prezidentovi. Tak nechutný titulek z pana Pehe nevypadl ani tehdy, když psal o prezidentu Klausovi.
20. 09. 2013 | 11:19

Libertad napsal(a):

"..odkud vzal prezident mandát ke svému razantnímu odporu.." napsal pan Pehe.
No asi od mandátu cca 2 500 000 voličů, je přesvědčen nevychovaný pan Zeman.

S pozdravem

Sidonio Libertad
20. 09. 2013 | 11:22

Paul napsal(a):

Mascotte: Ochrana zdraví ve veřejně přístupných místech nemůže (pardon v ČR může, ale jinak v civilizovaném světě nemůže) být svěřena hostinským.
20. 09. 2013 | 11:23

gaia napsal(a):

Richard

máte pravdu, teď jde v Plzni nějaký, co zhubl 60 kilo s tímto do předvolebního boje, má mu to přinést sympatie voličů, možná by se mohl Zeman v tomto inspirovat.
já když ho vidím, jak pořád zakopává a svádí to na nějakou nemoc a nějaké odumírání v té doze, si vždy řeknu , a co jsi čekal po tak nadměrném hulení cévy v huntě mít musíš.
20. 09. 2013 | 11:23

Paul napsal(a):

Zeman je těžce nemocný nikonista. Plně závislý na droze bez volní kontroly nad manipulací s touto drogou (nikotin je návykovější než heroin). Má těžkou vasoneuropatii dolních končetin a trofický defekt na palci. Dále trpí cukrovkou a nadměrným příjmem alkoholu (chlastá, chcete-li). Je obézní. Je to reprezentant čechů v zahraničí... myslím ze není co dodat
20. 09. 2013 | 11:36

vasja napsal(a):

Nekopejte do Titána. Budete mít modrý nechty.
20. 09. 2013 | 11:37

vasja napsal(a):

Paul.
A todlenctonc reprezentuje koho?

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/eu/7595054/Herman-Van-Rompuy-publishes-haiku-poems.html
20. 09. 2013 | 11:40

Grandmaster napsal(a):

Zemanovo tazeni v Bruselu? Pro normalniho politika v normalni zemi je to temer politicka sebevrazda... V CR to ale moc neznamena, jak vidno po precteni komentaru.
Achjo.
20. 09. 2013 | 11:40

pop napsal(a):

Vedení TOP je na tom vítečně .Jesden chlastá a málem se poblije v přímém přenosu a druhý neudrží moč a spí.Tak to je pane Pehe v pořádku.
20. 09. 2013 | 11:51

Paul napsal(a):

Vasja: Nevím :-)
20. 09. 2013 | 11:51

Pavel13 napsal(a):

"Za druhé není jasné, odkud vzal prezident mandát ke svému razantnímu odporu vůči nové tabákové směrnici? Existuje nějaké usnesení vlády, které ho k tomu zmocňuje?"

No, a kdo to měl udělat? Existuje snad nějaké vyjádření či přání prezidenta, které by vládu, předsedu nebo některého člena vlády, zmocňovalo k takovému kroku?
20. 09. 2013 | 11:54

jarpor napsal(a):

Máme přímo voleného prezidenta.
Ó, my se máme !
Dobře nám tak !

A prej... že to už nemůže být horší, povídali začátkem roku všelijací rejpavci...

Láry fáry...
Analogie v případě vlády nás teprve čeká...

Hezký den
P.S. Buranské chování jelo do Bruselu... čekal někdo snad něco jiného než buranské chování ?
20. 09. 2013 | 11:56

Marie napsal(a):

Zeman jel do Bruselu?
Žeby proto, aby tam viděli že nějakého máme? Klaus se v Bruselu neukázal, jak bylo deset let dlouhých, jen kritizoval ze závětří a vypouštěl jedovaté plyny.
Pochopitelně neburansky uhlazené.
20. 09. 2013 | 12:03

jarpor napsal(a):

Marie
trpí ztrátou paměti... Už zapomněla i to, jak poslanci Evropského parlamentu opouštěli jednací místnost, když k nim promlouval Klaus...
Ten Alzheimer...

Hezký den
20. 09. 2013 | 12:15

ŠAKAL napsal(a):

Ono těch kuřáků a NOTESŮ na hradě bylo více ! Ne?
20. 09. 2013 | 12:17

evix napsal(a):

Nevěřící Tomáš napsal(a):
gaia. Pehe ani nepípnul, když Havel kouřil chlastal první ligu.
.........................
Přesně tak a nijak si nestěžoval ani když tu jezdili chlastat mladí Angláni, po nich Dáni. Hlavně že to Praze přinášelo many. Co na tom, že tím odrazovali slušné turisty, kteří jsou navíc okrádání taxikáři ....

V těchto volbách jde asi o hodně, jinak si nedokážu představit proč Pehe mrská ze sebe tyhle plky....
20. 09. 2013 | 12:28

Marie napsal(a):

jarpor

on už tehdy Klaus měl nějaké symptomy? Neměl spíš Kleptomana?
20. 09. 2013 | 12:30

evix napsal(a):

Paul napsal(a):
Zeman je těžce nemocný nikonista.
...............
No a koho jste chtěl zvolit? Ten druhý spí a chodí jako mátoha, pomlouvá nás v zahraničí a není mu rozumět...Ostatní se do druhého kola nedostali....
20. 09. 2013 | 12:33

jarpor napsal(a):

Marie

Nevím, co měl či neměl tenkrát Klaus...
Leč vím, čím trpíte teď Vy... :-)

Hezký den
20. 09. 2013 | 12:33

suchánek napsal(a):

rejpal:
existuje několik volně šířených mýtů, které i inteligentní lidé dávno vzali za své. nevím, odkud čerpáte, ale garantuji vám, že já mám možnost vidět nezpochybnitelná tvrdá data. kuřáci jsou z hlediska zdravotnictví opravdový zlatý důl. náklady na ně jsou minimální. víte, která skupina je nejnákladnějším morem? budete se divit, ale jsou to obézní lidé. z hlediska čerpání prostředků jejich postupných a navazujících chorob systém totálně devastují. a dřív nebo později přijde doba, kdy se pomalu ale jistě začnou objevovat billboardy: přežírání škodí vašemu zdraví nebo (počkejte, kouknu co mám na krabičce cigaret), jo už to mám: přežírání může zabíjet nebo přežírání může poškodit sperma a snižuje plodnost. :-)

se zemanovým lobováním nesouhlasím, i když jsem kuřák, jsem pro zákaz kouření v restauracích, ale z hlediska "nebezpečnosti" suverénně vede obezita, pak chlast (oboje téměř neregulované, v každé hospodě je levnější pivo než kofola) a kouření ja možná na třetím místě.

zdravím vás
20. 09. 2013 | 12:34

yt napsal(a):

To evix
Havel možná chlastal a kníže kouří dýmku, ale nikdo z nich neloboval ve prospěch konkrétní firmy na půdě EU. To je tak těžké pochopit ten rozdíl? Máme presidenta, nebo lobbystu?
20. 09. 2013 | 12:39

resl napsal(a):

Rozmazávat Zemanovy myšlenky je zbytečné, soudný a trochu citově založený člověk vidí a cítí, co se to na Hradě válí. Měl by mlčet, ale právě takoví troubové, jako je český prezident Zeman, se nejraději vyjadřují ke všemu. Stejný bohatýr byl i předešlý zloděj tužek, jen když se měl vyjádřit k amnestii, tak zmizel. Praví čeští hrdinové, "výkvět" národa těchto dvou bambulů, kteří přivedli stát do dnešních marastů-
20. 09. 2013 | 12:40

Čubka napsal(a):

Pane Pehe(jsem nekuřák), myslím si že spousta argumentů stejně jako téměř vše co pochází se zlobbovaných mozků úředníků EU je mimo - stejně jako rovné okurky,zákaz zabijaček,zvětšené nápisy na obalech cigaret, pomoc Řecku, přerozdělování dotací(které s míjí účinkem a v mnoha případech se na na nich přiživují různé pijavice)... S cigaretama je to stejné jako například se zbrojním průmyslem který se podařilo pseudodemokratům v ČR zničit a uvolnit tak místo jiným výrobcům např. Švédsko, USA ... připomínám nápis sprejera v Brně " Jediný rozdíl mezi některými politiky a byrokraty z EU a mafijí je pouze ten, že uvedení politici a byrokrati myslí vše dobře, ale dělají to špatně. Mafie vše myslí špatně a dělá to dobře".(tímto citátem sprejera nechci propagovat mafii). Pokud kritizujete Zemana, co Vy jste udělal dobrého pro občany ČR? Co jste udělal pro potřebné občany zasažené lichvou, pro občany zasažené exekucemi, pro občany zasažené chudobou a co jste udělal pro to aby ve státě vládla spravedlnost a ne zlobbované chaotické právo (cca 9000 norem), co jste udělal pro to aby nebyl rozkrádán stát předraženými zakázkami, aby nebyly dotace přerozdělovány pomocí různých poradenských firem, které v mnoha případech fungují jako přerozdělovatelé provizí za přidělení zakázek(jelikož podmínky jsou záměrně složité, tak aby o ně nezvládl běžný občan bez jejich pseudorady požádat), co jste učinil pro to aby aby se všem občanům žilo lépe a nejen jen pár vyvoleným ...
20. 09. 2013 | 12:44

Zajda napsal(a):

Máme za prezidenta opileckou, vyhulenou trosku,... tak co čekáte ?
20. 09. 2013 | 12:44

Schmidt napsal(a):

A)Češi jsou národ plný rejpalů,vy jste jeden z nich. B) Nemám rád zákazy a příkazy.Ty od toho ušmudlaného portugalce se mi přímo hnusí.Hoowg.
20. 09. 2013 | 12:46

Josefina napsal(a):

Je vidět, že se blíží volby - pravičácká sebranka zase ucpává diskuse svými kydy a pan Stejskal blahovolně přihlíží k urážkám hlavy státu.
Pane Stejskale, jste křivák, víte to?
20. 09. 2013 | 12:53

Jáchym napsal(a):

Kdysi nám doporučoval Václav Ruzyňský coby svou nástupkyni Madlenku Olbrajtojc.

Třeba by se tentokrát dala ukecat Monika Lewinská, aby zde zavedla zdravé a ekologické kouření v prezidentském ouřadě.
Pokud by se to náležitě rozšířilo, významně by to pozvedlo nejen zdraví našich kuřaček, ale dokonce i mužnost některých nekuřáků.

(Problém by činily snad jen povinné kuřácké koutky, ale jejich budování by zas pozvedlo naše stavebnictví.)
20. 09. 2013 | 12:58

jarek napsal(a):

A co Trautnberg kde spí tak i močí.
20. 09. 2013 | 12:58

Gustáv Kočí napsal(a):

Kuřák z Hradu mluví za Bechera, Startboro a 2,5 milionu fanoušků Slavoje Houslice.
Živijó! Českové!
20. 09. 2013 | 13:01

Pepa napsal(a):

Za koho mluví?
Za mě - Pepa Nývld.
20. 09. 2013 | 13:05

Pitrs napsal(a):

Kuřák z hradu? To by mohl být Havel... tak ten za mě rozhodně nemluvil.
20. 09. 2013 | 13:07

pocestný napsal(a):

Kdepak to Pehe bylo, když jeho guru Havel chlastal a hulil jako o závod?
20. 09. 2013 | 13:18

Myšelín napsal(a):

Jsem rád, že to byl Václav Havel, který nám všem vždycky všechno předem vysvětlil a pak dostal mandát za nás hovořit i o tom, proč se bude v Německu omlouvat za odsun.
Ten měl právo viset ve školách vedle tabule.
20. 09. 2013 | 13:25

Jirka napsal(a):

Pane Pehe, vy byste Miloše Zemana zkritizoval i za to, že si ráno jako první nandal místo pravé boty levou ... :DDD Jste trapný.
20. 09. 2013 | 13:31

Myšelín napsal(a):

yt
Jak si můžete být jist, zda za nějakou firmu neloboval, když loboval za vrácení zámků, hradů a dalších věcí svému panu komořímu, který o tom nepokrytě hovořil, i když toho uplaceného "úředníka" nikdy neoznačil jménem. Ale chytrému napověz...
20. 09. 2013 | 13:34

resl napsal(a):

Jsou tady šílenci, kteří srovnávají Havlovo kouření s oficiálním vyjádřením Zemana v EU, k otázce kouření. Někteří nechápou co čtou a někteří odvádějí řeč.
20. 09. 2013 | 13:35

jarda napsal(a):

Pehe je uplně mimo, to snad není pravda. Co třeba zakázat provoz na silnicích a tím i výrobu aut, protože přece na silnicích se umírá. A Zeman se přeci jen snaží udržet zaměstnanost regionu Kutné Hory. Co je na tom špatného?
20. 09. 2013 | 13:39

Dáša N. napsal(a):

resl

On k tomu ten titulek tohoto článku přímo vybízí a vzhledem k tomu, že polici nikdy sváé proslovy s občany předem nekonzultují, pan Pehe šlápl vedl.
20. 09. 2013 | 13:40

Pavel13 napsal(a):

:resl
Havel dostal mandát od poslanců, mohl tedy usilovat toliko o jejich zdraví, kdežto Zeman má mandát od dolních 10 miliónů.
20. 09. 2013 | 13:41

Vítr napsal(a):

Ale vždyť tady nebyla řeč o zákazu kouření. Evropští papaláši jen chtějí omezit výrobu a reklamu cigaret s příchutí, která má zamaskovat, že jsou cítit tabákem.
Proč to tolika lidem vadí? Musíte pít pivo, které chutná jako mléko, víno s příchutí mrkve nebo kouřit cigarety s příchutí větrových bonbonů? Já tedy ne! Je to jen pro děti!!!
A to, že prezident dělá reklamu několika konkrétním značkám, mi sice připadá hloupé, ale nějak si přece přivydělávat musí. Becher už mu neplatí, tak přešel k Jelínkovům a k Moricům. Co je na tom, že?
20. 09. 2013 | 13:45

Pavel13 napsal(a):

:jarda
Doufám že se pan prezident zastane v Bruselu i našich pěstitelů speciálních plodin. Ti se taky musejí něčím živit.
20. 09. 2013 | 13:46

Dalimír napsal(a):

Davide když lidstvo bude mít nato pevnou vůli a dokáže z likvidovat všechny své tělesné nectnosti tak pak taprve přijde ten dlouho očekávaný komunistický ráj na zemi pro všechny bez rozdílu ! Budeme dostávat co bude k životu potřeba ,peníze nebudou nutné ,pracovat také nebude třeba ,vše bude zadara ! Člověk by neměl mít přehnané nároky , učit se skromnosti je důležité, hlavně pro mládež ! Proč by vlastně společnost měla vytvářet nadstandartní hodnoty když ty pak rozkradou různí vychytralí šíbři ! A bohužel na světě je jich zatím ještě hodně a nikdo neporadí jak se takových darebáků zbavit ! Vychovávat lidi v duchu komun.ideologie se může zdát každému utopie ale jednou příjde doba kdy svět začne přemýšlet jinak !
20. 09. 2013 | 13:47

Luba napsal(a):

"... blahovolně přihlíží k urážkám hlavy státu ..."

Parrrdóóón,
ale Bimbo se v tomto případě jako "hlava státu" nechoval, a tak nemá právo být hájen.

10.515.000 obyvatel ČR nejsou kutnohorskými tabáčníky, natož majiteli obskurní nadnárodní firmy, vyrábějící životu a zdraví nebezpečnou drogu.

Proč Zeman obhajuje "svobodu" kouřit? Proč neobhajuje "svobodu" píchat si heroin či pervitin? Protože sám nadužívá drogy legální?

Jako tabakistovi mu vadí kuřáci marihuany. Jako alkoholikovi mu vadí tzv. feťáci. Jakožto zastánci "svobody" mu nesmírně vadí tzv. nepřizpůsobiví.

Asi proto, že jeho kamarádi jsou přizpůsobiví, až hanba!

P.S.: Jak se tahle troska opováží do huby brát Masaryka - nekuřáka a abstinenta, který otevřeně vystupoval proti alkoholismu?
20. 09. 2013 | 13:51

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

Pouze absolutní hňupové se domnívají, že prohibice může vyřešit problém s nějakou drogou.

Turci v 17 století dopadenému kuřákovi uřízli nos. Zkrachovali.

Američani začátkem 20. století zakázali alkohol. Zkrachovali v roce 192915860.

jak si pan Pehe myslí, že dopadne EU ??
20. 09. 2013 | 13:55

zemedelec napsal(a):

Pro Jirka 13:31
Výborně,
Je nějaký nervozní pan Pehe.
Volební preference TOPky spíš klesají,tak se nemůžeme divit.
Ono se může zase jednat o to,zrušit výrobu u nás a přestěhovat ji jinam.
Kdo za tím vězí nevím,ale těžko ochrana zdraví kuřáků.
20. 09. 2013 | 13:58

mik napsal(a):

Ono zakazat koureni tak nejak smahem je diskutabilni ale proste kdyz si nejaka spolecnost urci pravidla hry tak se toho musi zucastnit i ti kterym to zrovna moc nevoni EU by mela CR podporovat protoze ma punc diky Klausovi vecneho rebela a nespokojence a odpurce vseho co EU vymysli ..ano podle me je zvetsovani symbolu o skodlivosti na krabicce nesmysl stary kurak kupuje sve cigarety a je mu suma fuk obal a novy kurak ? nebo mladez ? tam spis ta krabicka s vetsim symbolem povede k opaku a just to bude ten 14 lety kluk ci holka zkusit aby byl king v parte ale treba ta restaurace je uz o necem jinem kuraci rikaji ze nikdo nekuraka do reataurace kde se kouri nenuti chodit rikaji ze mohou byt kuracke a nekuracke zarizeni,,,dam priklad z Irska tato zeme je znama silnymi kuraky i zeny kouri bezne na ulici dokonce mam pocit ze zeny kouri vic nez muzi pred lety byl velice dramaticky boj kdyz se prislo s tim ze se nebude kourit nejen v restauraci ale ani v klasickem irskem pubu ... hostinsti bedovali ze prijdou o trzby navstevnici pubu nemeli slov,,jak vypadal irsky pub drive ? jako z westernu kdyz clovek otevrel dvere a pro cigaretovy dym nevidel k nalevnimu pultu.. a dnes ? postavajici hloucky lidi pred barem vevnitr cerstvy vzduch pohodicka... a hostinsti ? mnou si ruce na trzbama ,,proc ? jednoduche vysvetleni kurak co si jde zakourit a pobavit se ven s prateli kteri taky kouri ma pak pocit ze zameskal piti a kdyz nahodou trosku prebere tak ho cersvy vzuch venku ponekud vzpamatuje a on si da dalsi rundu,,,tazke hostinsti uz neprskaji lidi jsou spokojeni ze poklabosi klidne i venku a vevnitr sedi v nezakourene mistnosti kam v klidu muze prijit i nekurak a nejaka diskriminace kuraka ci nekuraka to se neresi proste se dohohlo pravidlo zakon a ten se cti,,, ostatne nikdo si dnes nedovoli zapalit tam kde se to nesmi protoze majitel pubu by to odnesl vyraznou pokutou a ostatni hoste by dotycneho kuraka popadli za limec a vyhodili ven nakonec ani opilost se v pubu netoleruje dotycny uz nalit nedostane a security ho vyvede slusne ale nekompromisne ven a zaviraci doba jsou 2 rano byt by to byla sebesoukromnejsi akce byt by to byl treba i svatek svateho Patricka .. takze tak asi preju z Irska hezky den
20. 09. 2013 | 13:59

krajan napsal(a):

Pane Pehe,
byly doby, kdy jsem s vámi i souhlasil. Už je to dávno a vy můj nesouhlas s vámi jen prohlubujetekaždým dalším blogem. Totiž: Jak je možné, že podezřelým je pouze "kuřák z Hradu" a při tom, už to tu někdo napsal výše, tolerujete kuřáka dýmky Karla, který si tu fajfku dokonce vetkl do předvolební kampaně?
V prvém případě je to intolerance, ve druhém pak podlézavost. Není-liš pravda?
20. 09. 2013 | 14:04

LadyZa napsal(a):

No na něco se umřít musí. Tak co. A máte pravdu s tím Havlem. Každej kope za svůj tým a Zeman leží v žaludku spoustě lidí - položil vládu. To si teda dovolil opilec jeden - hlavně že všichni v parlamentu jsou abstinenti a s korupcí jenom bojují.
20. 09. 2013 | 14:04

Petr z Tábora napsal(a):

Kouření je jedním z mnoha zlozvyků. Jako nekuřák si ve městě snadno vyberu na jídlo a oslavy nekuřácké prostory. Pachatelé dobra jsou nebezpeční - mohou v budoucnu vydávat opatření ke omezení spotřeby alkoholu, tučných jídel, sladkého atd. Pak už pokvete jen hloupost na úkor zdravého rozumu. Dále poroste černá výroba či pašování všeho omezovaného a tím pádem drahého - včetně výdajů na další nezaměstnané. Já preferuji svobodnou vůli člověka řídit svůj osud.
Pro pana Pehe je typické, že kouření nevyčítal zatím p.Havlovi či Schwarzenbergovi či neocenil nekuřáctví p.Klause.
20. 09. 2013 | 14:06

Pavel13 napsal(a):

Doufám, že pan prezident nepodepíše (nepodepsal?) taky nedávný zákon zpřísňující výrobu a prodej alkoholu u nás. Vždyť co je pár obětí metanolu oproti ztrátě pracovních míst v prosperujícím odvětví, zhusta v regionu postiženém teď i krizí OKD.
20. 09. 2013 | 14:09

Luba napsal(a):

"Pouze absolutní hňupové se domnívají, že prohibice může vyřešit problém s nějakou drogou."

On se tady snad někdo zmínil o prohibici?
20. 09. 2013 | 14:14

Eurosvazák 2. generace napsal(a):

Super. Dneska cigarety v jednotném obalu, zítra alkohol a bůček, pozítří čokoláda anebo cukr či káva, to všechno přece škodí zdraví a moudrý bruselský byrokrat nás hloupé ovčany musí chránit, ne? S Bruselem vstříc ke světlým zítřkům!
20. 09. 2013 | 14:29

Desiderius napsal(a):

Lepší Brusel než Moskva. Ne však pro soudruha Zemana.
20. 09. 2013 | 14:35

hovorka11 napsal(a):

Pehe, to snad nemyslíte vážně!
Jsem absolutní nekuřák (v mládí aktivní astma), přesto bych ale tak trapný článek nenapsal.
To by jste mohl zakázat polovinu jídel, alkohol, jízdu v atě otylým, hamburgery, hranolky, cukr atd.
-------------
Zeman jednal naprosto správně a logicky v prospěch volby kořit či nekouřit bez biče trestu pouze pro kuřáky.
20. 09. 2013 | 15:01

Eurosvazák 2. generace napsal(a):

Desiderius:

Skvělý argument. Předpokládám že až Brusel např. nařídí bezmasé pátky (to zcela vážně navrhují zelení fašisté v Německu) budete bečet blahem. A už teď se určitě těšíte na šmírovací e-call či energetické štítky, že? :-)
20. 09. 2013 | 15:02

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

Lubo,
Nejste blondýna??
latinsky: prohibitio = zákaz, zakázaný
anglicky: to prohibitio = zakázat, zakazovat

pokud nerozumíte textu, raději nereagujte, budou Vás mít za chytřejší.
20. 09. 2013 | 15:13

pohoda, klídek a tabáček napsal(a):

Každý ví, že propaganda proti tabáku zakrývá skutečné příčiny exploze rakoviny po druhé světové válce.

Kterou je zamoření vysokých vrstev atmosféry radioaktivními částečkami z (několika set, největší z nich padesátimegatunový) jaderných pokusů v ovzduší od půlky čtyřicátých do počátku šedesátých let.

Pokud se uvádí, že 400 tun plutonia, které v současnosti hrozí explozí v chladícím bazénu bloku 4 ve Fukušimě může vyhladit celé lidstvo 3x, pokud jen 5% materiálu přijde do styku s pokožkou, dýchacími orgány nebo potravou lidí, těžko někdo zveřejní, kolik obdobného materiálu v našem životním prostředí od 17 let trvajícího nukleárního šílenství koluje. Je pravda, že jeho působení je rozložené prostorově i časově, ale na rozdíl od nás má času dost.

Představte si všechny ty oběti rakoviny žalující Raytheon a vlády velmocí o odškodnění.
20. 09. 2013 | 15:17

zemedelec napsal(a):

Pro pohoda,klídek a tabáček.
To je pro mě novum.
Mluví se, píše se,že může dojít k ochlazení naší země,takže stačí větší exploze.
Spíše se čeká,že nám to může s působit větší sopka svým prachem zaclonit slunce.
To co popisujete nevypadá dobře.
20. 09. 2013 | 15:54

Roman napsal(a):

Jak by bylo možné podvádět při losování číselných her !Nejprve počítače loterijní společnosti vyhodnotí všechny sázenky ten den podané a stanoví nevýherní kombinaci,při které občané prohrají nejvíce peněz !!Pak stačí jen zařídit,aby některá čísla byla ten den vylosována a jiné ne !Např.do losovacího stroje se umístí elektromagnet a ten míčky,které jsou opatřeny magnetickou hmotou po zapnutí losovacího přístroje přitahuje k sobě,takže nemohou projít losovacím otvorem !Jsou to čísla,která nemají být losována.Nebo jiný způsob.Míčky,které nemají být vylosovány jsou vyrobeny z těžší hmoty než ty druhé a tak se nedostanou ven z losovacího otvoru.Zajímalo by mě zda státní dozor dělá nečekané kontroly tj.ihned po skončení losování rozeberou losovací stroj a zkoumají míčky zda některé nejsou jiné než ty druhé !Nebo na to kašlou,pokud nejsou přímo podplaceni.Je známo,že státní dozor i notář se již mnoho let skrývají před televizní kamerou,aby je diváci nemohli vidět !Proč ??Doufám,že nová vláda vše napraví a zajistí poctivé losování číselných her!Dnes nevíme zda sázkaři nejsou obětí podvodu !! Věřím Tomio Okamurovi !!
20. 09. 2013 | 15:58

Kontrolní otázka p. Pehemu napsal(a):

S obsahem zhruba souhlasím. Jenom bych se zeptal. Proč jste jako poradce V.Havla, který kouřil a chlastal extraligu nenaléhal, aby se postavil za omezení kouření a požívání alkoholu? Jak to, že to co tolik vadí u Zemana bylo u "humanitárního pravdoláskaře" přehlíženo?
20. 09. 2013 | 15:58

evix napsal(a):

yt napsal(a):
To evix
Havel možná chlastal a kníže kouří dýmku, ale nikdo z nich neloboval ve prospěch konkrétní firmy na půdě EU. To je tak těžké pochopit ten rozdíl? Máme presidenta, nebo lobbystu?
.........................
Lobbysty jsme opravdu v EU neměli nikdy, jinak by neskončilo zemědělství, to jste nějak těžce nepochopil. Nepromrhali by jsme miliardy eur, protože jsme je ani nedokázali vybrat... O tomhle byla taky náštěva kuřáka v Bruselu, akorát to pan Pehe zapomněl napsat. Těsně před jeho inaugurací Zemanovi věřila polovina českých občanů. Nyní je půl roku prezidentem a důvěra v něj vzrostla na 53 %.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/zemanovi-vzrostla-duvera-09c-/domaci.aspx?c=A130920_140324_domaci_nat
On pan Pehe vůbec dnes nepíše, že ve vládě rozpočtové odpovědnosti se dotace z EU rozkrádaly. Že nesociální pan Drábek( TOP09) hodlá kandidovat do Europarlamentu!
http://zpravy.idnes.cz/drabek-do-eurovoleb-za-top-09-dpp-/domaci.aspx?c=A130919_173802_domaci_hv
20. 09. 2013 | 16:17

CanCalla napsal(a):

To je prosté. Nic bych nezakazoval, zvýšil bych cenu krabičky na dvě stovky, rozdíl oproti dnešku bych automaticky převáděl do zdravotních pojišťoven. Když takový kuřák vykouří za měsíc 20 krabiček, znamenalo by to, že odvedl zdravotní pojišťovně o 2600 kaček měsíčně víc, než kdyby nekouřil, což ročně dělá nějakých 31 tisíc. Za dvacet let kouření cca 14 cigaret denně by odvedl 624.000 kaček, což už je, i bez zúročení, docela pěkná sumička. Stejně tak bych to udělal s chlastem, pivo za 50, sedmička vína za 120 nejlevnější a kořalka podle tučnosti od 200 kaček za půllitr. No problémo, své léčení v budoucnu, způsobené tvou životosprávou, si pěkně zaplať ze svého. Nevidím v tom žádný problém. Alkoholismus u nás, i ten skrytý, by jistě klesl a tím by se zlepšil i zdravotní stav obyvatelstva. Černý trh s kuřivem a s chlastem bych trestal supertěžkými flastry. Deset let tvrdého žaláře minimálně o chlebu a slabém čaji. Naše tzv. demokracie má neustále problémy tyto věci řešit. Nastavím jasné mantinely a budu neoblomný. Ale ta chamraď, která nám vládne a věřím, že zase, bohužel, povládne, je banda úplatných měkkot.
20. 09. 2013 | 16:21

evix napsal(a):

zemedelec napsal(a):
Pro pohoda,klídek a tabáček.
To je pro mě novum.
....................
Pro mně taky, ale ty pokusy fakt byly, na ochlazení planety se taky zrovna netěším...Snad to nebude tak divoké :-)
20. 09. 2013 | 16:23

Luba napsal(a):

čterče,
jsem rád, že jste rozluštil rébus.
On se tady někdo zmínil o úplném zákazu alkoholu a jiných toxikománií?

Nikoli,
že ano. Dnešní Pehe je o člověku, který rád mluví o blbcích, a přitom svůj stát reprezentuje jako ukázkový blb.c.
20. 09. 2013 | 16:29

dvd napsal(a):

Mohl by pan Pehe ještě uvést jakou částkou podporuje EU pěstování tabáku?
20. 09. 2013 | 16:43

Desiderius napsal(a):

Řada lidí sem přispívajících jsou živoucím dokladem příčiny, proč se tak odlišujeme od demokratické západní Evropy, kam kvůli nim nikdy reálně nemůžeme vstoupit. Mindráky, hloupost a závist -mnites ilxiryd to je smrtící kombinace.
20. 09. 2013 | 16:46

Jank napsal(a):

Co dela president v soukromi - pije a kouri, je jeho vec. Na verejnosti by ale mel jit prikladem a techto zlozvyku se vyvarovat. Nebo vam na mlade generaci vubec nezalezi? Je smutne se docist, kolik deti kouri! Ty pak muzou mit problemy uz ve svych tricatych letech a ne jak se tu nekteri mylne domnivaji, ze rakovina pocka az na duchodce. Komu zalezi na svem zdravi, ten prestane sam. Jini budou donuceni chorobou. Divim se, ze Zemanovi jeho lekarsky tym nedoporucil prestat okamzite, je take mozne, ze o nohy prijde diky nedokrvovani. Nikotin se v tele vaze 6x rychleji na cervene krvinky nez kyslik...
20. 09. 2013 | 17:05

Míla napsal(a):

Pane Pehe
Havel to také uměl rozjet jak v alkoholu,tak v kouření.A co takový Kubera,ten má od nikotinu žluté vousy.Udělejte si seznam t.z.celebrit spojených s kouřením a alkoholem,jejich výstupy na veřejnosti/mejdan u Havla/kdy aktéři padali na ústa v pomočených kalhotách.Tak takový podobný článek s pouhou záměnou jmen,tak ten jsem od Vás ještě nikdy nečetl.
20. 09. 2013 | 17:09

kosoúhlý průmět čtverce napsal(a):

Lubo, opravdová blondýno.
Nikotinismus (pokud víte co to je) je toxikomanie jako jakákoli jiná.
Čte-li Vaše příspěvky absolvent školy zvláštní či speciální, dříve pomocné, musí si proti Vám připadat jako Einstein.
(Pro úplně tupé rusky: Továryš Odinkameň)
20. 09. 2013 | 17:16

santawizard napsal(a):

Václav Havel hlava státu a undergroundu nás transformoval nejenom z komunistické totality do pluralismu parlamentární demokracie,ale i z tak zvané diktatůry proletariátu do ,tak zvané, diktatůry hospodské politiky a anarchie marijuána kofe šopu ve hře na krále flámování a zloděje fetování.
Prezident Miloš Zeman je teďka hlava a novinář Jiří X Doležal je pata stejné mince privilegované hospodské kultůry a diskriminované konopné subkultůry.Jiří X Doležal skončil jako kuřárna pro zdraví škodlivé cigarety a zdraví prospěšnou marijuánu ,křížem krážem s tabákovým novinářstvím a konopnýma novinama v otázce ,jak se s tím dopovat pro práci a jak s tím meditovat pro rekreaci.Jeho novinářství okolo časopisu Reflex však skončilo více jako tabákový gonza journalismus než nějaké zpravodajství a vyzvědačství o změněném stavu vědomí s marijuánou .Zbytek Evropy je však na tom mnohem horší.Je vidět,že češi jsou alespoň rození bohémové jako zemský ráj to napohled.Bohémský císař,který má toho lidem zvoleného prezidenta a Bohem vyvoleného krále na každé straně trůnu,jako ten arijský čaroděj na burze býka a medvěda pořád existuje.
Nejde jenom o zdraví škodlivé cigarety ,ale i o zdraví škodlivé tabákové novinářství.Číst a psát kritické články a komentáře je velké umění.Vždyť v každé hospodě je jenom samá k++va a samý žoldnéř ,ale žádný tabákový mági či hospodský kaplan neexistuje.Holt člověk by musel umět páchat kouzla a konat zázraky jako boží zákon a ďáblův advoklát křížem krážem s božskou erotikou a čertovou pornografii.
20. 09. 2013 | 17:29

Luba napsal(a):

čtverče,
jsem rád, že si alespoň na chvíli můžete připadat jako nobelista.
20. 09. 2013 | 17:29

zemedelec napsal(a):

Paní evix.
Psalo se o tom ,že se přímo v areálu elektrárny skladuje vyhořelé palivo.
Kolik toho je,se dozvídám teď.Nejsem fyzik,co by tomu stačilo,aby jsme měli i v Europě problémy.Doufejme,že zodpovědné osoby to nepřipustí.
20. 09. 2013 | 17:36

nadšenec napsal(a):

Kdysi jsem p. Pehe dosti četl, i souhlasil. Vsoučasnosti je pro mě naprosto lhostejný se svými názory, vyjadřuje se moc a ke všemu, i čemu nerozumí. A nadšenecprotože umí jen psát, měl by to vyzkoušet jinde.Tato republika na jeho věhlas je malá, zaostalá nemá pro něho alternativu. Lituji.
20. 09. 2013 | 18:14

Qin napsal(a):

Dnešní diskuse přesně potvrzuje statistiku:Zhruba 50% nechápe podstatu problému/podprůměrný intelekt,IQ maximálně 105//Třetina obyvatel naší země je chudá duchem,každý sedmý občan je debilní,dementní,nebo alkoholik./Cyril Hoeschl24.9.1991/Takže se ničemu nedivme.
20. 09. 2013 | 18:22

vinca napsal(a):

Pan Pehe má opět pravdu.MZ je odporný kuřák, kdo kouří, ten smrdí.

S pozdravem stop socialismu a komunismu! M.Zeman není můj prezident, jelikož vyhrál podvodnou kampaní, kde lež a nenávist vyhrála nad pravdou a láskou....vinca

https://www.youtube.com/watch?v=AF9dRXbxAZ0
20. 09. 2013 | 18:35

Admirál napsal(a):

Za mě mluvil kuřák z Hradu když vykuřoval rozpočtové odpovědníky. To se kuřákovi povedlo. Ještě dnes se směji, když si vzpomenu, jak se ochránci demokracie tvářili.

Na to je třeba silný kuřák.

A lepší silný kuřák, než starej fajfka
20. 09. 2013 | 18:52

Bůh Mi žehnej. napsal(a):

Qin
Nejste vy Sám Cyril Höschl? Při vaší inteligenci, jak by řekl inkognito tatínek vegetariánského hráče na klimpr?
Cvokař ideologem ODS, jak příznačné.
20. 09. 2013 | 19:23

Babababa napsal(a):

Pocit vítězství je prý pro muže obdobně příjemný jako pro ženu rozhovor.
20. 09. 2013 | 19:58

Jáchym napsal(a):

Qin napsal(a):
Dnešní diskuse přesně potvrzuje statistiku:Zhruba 50% nechápe podstatu problému/podprůměrný intelekt,IQ maximálně 105/
**************************************
1) IQ byl - pokud si vzpomínám - definován ve své době jako průměr (či medián) inteligence v dané populaci. Polovina populace měla PŘI NORMÁLNÍM STATISTICKÉM ROZLOŽENÍ VŽDY IQ podprůměrné, polovina nadprůměrné.

2)Pravda, psychologové se hádají, zda IQ klesá či stoupá a proč. Je to otázka metod měření.
Logické by bylo, nastavit opět IQ 100 jako vrchol aktuální Gaussovy křivky. Což byl původní smysl měření IQ.

Otázkou je, jestli by to dnešní QINové při své neprůměrné inteligenci pochopili, ať už se pohybují na kterékoli straně vrcholu.
Inteligence je jedna věc, schopnost ji použít druhá.
20. 09. 2013 | 20:17

Rosťa napsal(a):

Když humanitární bombardér zlikvidoval zbrojní průmysl, zaměstnanci šli na dlažbu a naši zákazníci nakoupili zbraně na západ od nás. A Havel s havloidy hýkali blahem. Když Číňan uzavřel megazakázku na nákladní Tatry, Havel si pozval dalajlámu a Číňan kontrakt zrušil. Na držku šly celé rodiny zaměstnanců a Havel s havloidy chrochtali blahem, jak to těm čínským komoušům natřeli. Pokud se u nás přestane vyrábět určitý druh cigaret, nemalá část zaměstnanců skončí na chodníku a nic se nezmění, protože rákosník do týdne chybějící produkt dodá, i kdyby ho měl vyrobit doma ve sklepě. A Zeman to ví. On to ví i Pehe, tak blbý není, ale proč by si nekopnul, že. A čírovcoví havloidi se sníženou inteligencí mu přizvukují.
Stala se tu z toho neskutečná žumpa, snad horší než Reflex. A to už je co říct. Gratuluji panu Stejskalovi. Měl by si k místním velikánům, jako je Pehe, Urban, Hvížďala a vedle Fendrych přizvat Šafra, Taberyho, popřípadě Steigerwalda. A tu smažku J. X. Doležala, ať je to pokupě.
20. 09. 2013 | 20:18

bakalajka napsal(a):

Kdo nekouřil s námi,kouří proti nám.
Míru zdar, volům odpusť.
20. 09. 2013 | 20:39

Standa napsal(a):

Hloupá otázka. Hovořil za kuřáky a výrobce tabákových produktů. Jsem nekuřák a jsem pro to, aby se na veřejnosti a v uzavřených prostorách nekouřilo a chránilo se tak zdraví dětí a nekuřáků. Na druhé straně by zanikly mnohé sporty, mnoho lidí by přišlo o práci a v státní kase by chybělo mnoho miliard. Co s tím? To bude trvat mnoho generací a proto si s tímto nemá cenu lámat hlavu.
20. 09. 2013 | 21:51

R.I.P. napsal(a):

pro Josefinu:
Níže podepsaní lékaři bazírují na vrozeném kreténismu Josefa Švejka vyjadřujícího se slovy: Ať žije císař František Josef I., kterýžto výrok úplně stačí, aby osvětlil duševní stav vyšetřovaného jako notorického blba.
Jaroslav Hašek
Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války
20. 09. 2013 | 22:23

Briere napsal(a):

Zeman je jen člověk. Jako obyčejného člověka Zemana jsem jej zvolil a jako obyčejný člověk má své chyby, které odsuzuji. Nejsme každý dokonalý, vlastně nikoho dokonalého neznám. Takže M. Zemana nemohu podpořit ve vztahu ke kouření (byť jsem bývalý kuřák), ve vztahu k Palestině a Izraeli, ve podřízeném vztahu k USA. Naopak jsem rád, že nás zbavil vlády diletantů Kalouska a Nečase a zabránil senilnímu starci, co neumí česky, aby byl českým prezidentem. A teď si z toho vyberte. Jsem Zemanův odpůrce nebo jeho fanda?
21. 09. 2013 | 01:36

LUF napsal(a):

Karma (sorry za zbytečný příspěvek, ale dokud technologie na aktualne.cz nepokročí a nepůjde to vyřešit jedním kliknutím, jak je jinde běžné, nemohu jinak:)
21. 09. 2013 | 01:39

Robert napsal(a):

Ty statistické údaje o počtu lidí, jež zemřeli na následky kouření, jsou opravdu skvělá. Malý problém je jen v tom, že když zemře kuřák a to bez ohledu zda v 35, nebo 95 létech, je to ve statistice vždy uvedeno, jako smrt následkem kouření. Tedy jako vždy. Statistika byla, je a bude jen přesný souhrn nepřesných vstupů.
21. 09. 2013 | 01:58

MysliPehehlavou napsal(a):

Mluvil i za Tebe, Jirko. Dnes přijde zákaz cigaret, zítra kdovíčeho...
21. 09. 2013 | 08:37

naila napsal(a):

Jo aha, podle titulku jsem si původně myslela, že článek je o Havlovi.
21. 09. 2013 | 09:08

Mustafa napsal(a):

Pane Pehe, kolik máte vlastně roků? Odhaduji, že velmi mnoho, protože nic jiného neznáte, jen pořád musíte mít někoho, na kom si vyliváte svou zlost na svět a nenávist. vy nemáte manželku, že se odreagováváte jen tím štěkotem na někoho s levicovým zaměřením? Vy máte nějakého nepřítele, který na vás denně štěká, jak vy na Zemana a levici? Opravdu vás tak očaroval ten senilní Trautnberg? Toho máte rád, protože vidíte, že je velmi hloupý, že, Zemana menávidíte, protože je mnohem chytřejší než vy, že?Vás nemají rádi ani vaši příbuzní. Nenávistné, zapšklé dědky nemá nikdo rád!! Najděte si nějakou ženu, jestli ještě při vašem věku můžete, nebo pak zbývá ruka!! Bože, tolik nenávisti v jednom dědku!!
21. 09. 2013 | 09:40

pietromasoni napsal(a):

proc stale bojujete proti neskodnemu koureni ve srovnani s alkoholem a treba cukrem....nechapu lide potrebuji nejakou drogu ...je treba si uvedomit ze to ze lecba kuorenim zpusobenych nemoci dava praci dalsim mnoha lidem vse je zavadejici ...treba v nemecku jsou cigarety pristupne komukoli od veku kdy je schopen hodit mince do poulicnich automatu ktere jsou vsude....bojujte proti pridavanim umelych slozek do potravin bojujte proti alkoholu proti systemu naseho zdravotnictvi kdy se neleci pricina a pak bojujte priti cigaretam
21. 09. 2013 | 09:44

hmm napsal(a):

neskutečný. Tady banda fanatických vovčano-zemanů bude hájit každou kravinu, co prezident řekne. Nikoli Kachny, kachny... ale vovce, vovce, vovce. Vovce vytahující kuřáka Havla... který ovšem neloboval za Philip Morris a kouřil před dvaceti lety, vážené vovce. Vzpamatujte se, když prezident řekne kravinu, tak je to kravina a netřeba ho trapně hájit, vovčani. Snad je dospělej, ne?
21. 09. 2013 | 10:14

Pavel napsal(a):

Nabízí se vysvětlení, že tento prezident je prezidentem hospodských povalečů, za něž lobuje formou 'poděkování, že jste mne zvolili'. Co taky mohlo vygenerovat české společenské smetiště, než právě JEHO ? Ale s pravdou ven : naše hospody jsou středisky národního uvědomnění od dob obrozeneckých a tudíž i udržovatelky čistoty jazyka českého, narozdíl od našich současných sdělovacích prostředků, jež jsou spíše jeho przniteli. Jelikož jsem také odkojen pivem v našich hospůdkách, jsou mým druhým domovem. Jen toho Hradčanského povaleče zrovna namusím...
21. 09. 2013 | 10:29

JUDr. Josef Hörl napsal(a):

Milí spoludiskutující, toto je další nesčetný pokus zastánců kapitalismu a jeho výrobních vztahů a procesu zotročení obyvatel této planety. Předhazují k řešení jednotlivosti, aby odvrátili pozornost od řešení vztahů teď již až mezi národy a to na základě spolupráce a rovnoprávnosti ve výrobních vztazích a všech oblastech života obyvatelstva této planety. Již jim mnozí neskočí na lep a jejich sliby o nápravě všeho, že? Otázkou je proč tu nápravu nedělali v průběhu těch 23 let. Protože nechtěli a také neuměli. Stačilo jim, že se dostali k moci a vládě a byli ochotni na to věnovat i celistvost naší vlasti bez souhlasu občanů ČR. Za druhé si k té moci a vládě dopomohli kolaborací s naší a mezinárodní mafií a ostatními kapitalistickými zeměmi. Vše o čem se teď dohadujeme v oblasti drog, hazardu, obchodu s bílým masem a již i zdravím a orgány občanů je zlatým dolem pro tuto kapitalistickou svoloč. Takže neřešme jednotlivosti a pojďme jim vypustit rybník všichni ruku v ruce a to tím, že jim nedáme ani jeden hlas a necháme si jej pro toho, kdo je pro společnost, která má úctu ke všem ostatním a vychovává svoje potomky k tomu samému. Občanská společnost se volí jedině přímou demokracií. Proto také pojďme dáti hlasy jen tomuto cíli a kdo má toto v programu. Děkujeme za pozornost, sympatizanti 4. odboje a ers i PRO.
21. 09. 2013 | 13:15

XXX napsal(a):

Vcelku přesně. Není co dodat
21. 09. 2013 | 13:58

Rudi Koutek napsal(a):

santawizard napsal(a):
"Václav Havel hlava státu a undergroundu"

Hlava statu mozna, ale hlava undergroundu urcite ne. To byl nekdo jiny - Ivan Martin Jirous alias Magor.
21. 09. 2013 | 14:41

épicéa napsal(a):

Chceme-li vědět, za koho mluvil kuřák z H., musíme prozkoumat, kdo z jeho okolí má od kouře černou p.
21. 09. 2013 | 18:40

rask napsal(a):

Pane Pehe znáte Šumavan Vimperk?Teď už zkrachovalej.
21. 09. 2013 | 19:11

Jo ! napsal(a):

Správně, jen to nandejte kuřákovi a ochlastovi Havlovi !!!!
21. 09. 2013 | 19:42

xxyyr napsal(a):

to hmm
Ty vovčane, kdyby pan Pehe psal podobné blogy o Havlovi/vykouřil denně 80-100 cigaret/ o alkoholu nemluvě, tak by nikdo nereagoval. O knížeti to platí dvojnásob.
22. 09. 2013 | 19:45

Bibina napsal(a):

Pane Pehe Vám ani tak moc nejde o kouření ale o možnost jak opět napadnout Zemana.Proč jste nebojoval proti kouření v době presidentování V.H.který kouřil jak fabrický komín a jistě někouřil cigára vyrobené ČR ale poctivý tabák.Rovněž jsem milovník "dobrého českého tbak.výrobku" ale dovoluji si podotknout,že za komančů jsem měla v cigaretě "tabák" a ne podivnou řezanku která viděla poctivý tabák tak z Pendolína.Dle mého názoru je závislost na tabáku menší zlo než alkohol anebo obžersství(to je případ USA)který je náš "vzor" a má patent prakticky na všechno.
23. 09. 2013 | 06:35

simply napsal(a):

Největší jed je prý cukr... Proto by měly být na obalech čokolád, limonád, sladkých tyčinek apod... fotografie zhnisaných bérců od cukrovky, prasklých kyčlí do obezity, zkažených zubů , žaludečních vředů (cukr způsobuje kyselost žalud. šťáv)apod...
24. 09. 2013 | 09:38

john petres napsal(a):

Pane Pehe,neberte si to osobně,ale kdo ví,zda na vině těch úmrtí na rakovinu plic atd. jsou jen cigára,nebo třeba taky zplodiny z aut,polétavého prachu nebo kouř z komínů uhelných elektráren?!...To by bylo zakazování že?...Zdravíčko!
24. 09. 2013 | 16:53

Přidat komentář

Tento článek byl uzavřen. Už není možné k němu přidávat komentáře ani hlasovat

Blogeři abecedně

A Atapana Mnislav Zelený B Babka Michael · Balabán Miloš · Bartošová Ela · Bavlšíková Adéla · Bečková Kateřina · Bělobrádek Pavel · Beránek Jan · Berwid-Buquoy Jan · Bielinová Petra · Bína Jiří · Bízková Rut · Blaha Stanislav · Blažek Kamil · Bobek Miroslav · Boehmová Tereza · Brenna Yngvar · Bureš Radim · Bůžek Lukáš · Byčkov Semjon C Cerman Ivo Č Černoušek Štěpán · Česko Chytré · Čipera Erik · Čtenářův blog D David Jiří · Davis Magdalena · Dienstbier Jiří · Dlabajová Martina · Dolejš Jiří · Dostál Ondřej · Dudák Vladislav · Duka Dominik · Duong Nguyen Thi Thuy · Dvořáková Vladimíra F Fafejtová Klára · Fajt Jiří · Fendrych Martin · Fiala Petr · Fischer Pavel G Gálik Stanislav · Gargulák Karel · Geislerová Ester · Girsa Václav · Glanc Tomáš · Gregorová Markéta · Groman Martin H Halík Tomáš · Hamáček Jan · Hampl Václav · Hamplová Jana · Hapala Jiří · Hasenkopf Pavel · Hastík František · Havel Petr · Heller Šimon · Herman Daniel · Hilšer Marek · Hlaváček Petr · Hlubučková Andrea · Hnízdil Jan · Hokovský Radko · Holmerová Iva · Honzák Radkin · Horáková Adéla · Horký Petr · Hořejš Nikola · Hořejší Václav · Hradilková Jana · Hrstka Filip · Hřib Zdeněk · Hubinger Václav · Hülle Tomáš · Hušek Radek · Hvížďala Karel CH Charanzová Dita · Chlup Radek · Chromý Heřman · Chýla Jiří · Chytil Ondřej J Janda Jakub · Janeček Karel · Janeček Vít · Janečková Tereza · Janyška Petr · Jelínková Michaela Mlíčková · Jourová Věra · Just Jiří · Just Vladimír K Kania Ondřej · Karlický Josef · Klan Petr · Klepárník  Vít · Klíma Vít · Klimeš David · Kňapová Kateřina · Kohoutová Růžena · Kolaja Marcel · Kolínská Petra · Kolovratník Martin · Kopeček Lubomír · Kostlán František · Kotišová Miluš · Koudelka Zdeněk · Koutská Petra Schwarz · Kozák Kryštof · Krafl Martin · Krása Václav · Kraus Ivan · Kroupová Johana · Křeček Stanislav · Kubr Milan · Kučera Josef · Kučera Vladimír · Kučerová Karolína · Kuchař Jakub · Kuchař Jaroslav · Kukal Petr · Kupka Martin · Kuras Benjamin · Kutílek Petr · Kužílek Oldřich · Kyselý Ondřej L Laně Tomáš · Linhart Zbyněk · Lipavský Jan · Lipold Jan · Lomová Olga M Máca Roman · Mahdalová Eva · Maláčová Jana · Málková Ivana · Marvanová Hana · Mašát Martin · Metelka Ladislav · Michálek Libor · Miller Robert · Minařík Petr · Mittner Jiří · Mrkvička Jan · Müller Zdeněk · Münich Daniel N Nacher Patrik · Nachtigallová Mariana Novotná · Návrat Petr · Navrátil Marek · Němec Václav · Niedermayer Luděk · Nouzová Pavlína · Nováčková Jana · Novák Aleš · Novotný Martin · Novotný Vít O Obluk Karel · Oláh Michal · Ouhel Tomáš · Outlý Jan P Pačes Václav · Palik Michal · Paroubek Jiří · Pavel Petr · Pavelka Zdenko · Payne Jan · Payne Petr Pazdera · Pehe Jiří · Peksa Mikuláš · Pelda Zdeněk · Petrák Milán · Petříček Tomáš · Pfeffer Vladimír · Pfeiler Tomáš · Pilip Ivan · Pitek Daniel · Pixová Michaela · Plaček Jan · Podzimek Jan · Pohled zblízka · Potměšilová Hana · Pražskej blog · Prouza Tomáš R Rabas Přemysl · Rajmon David · Rakušan Vít · Ráž Roman · Redakce Aktuálně.cz  · Reiner Martin · Richterová Olga · Robejšek Petr · Rychlík Jan Ř Řebíková Barbora · Říha Miloš · Řízek Tomáš S Sedlák Martin · Seitlová Jitka · Schneider Ondřej · Schwarzenberg Karel · Skořepa Michal · Skuhrovec Jiří · Sládek Jan · Sláma Bohumil · Slavíček Jan · Slimáková Margit · Sobíšek Pavel · Sokačová Linda · Soukal Josef · Soukup Ondřej · Sportbar · Staněk Antonín · Stanoev Martin · Stehlík Michal · Stehlíková Džamila · Stránský Martin Jan · Strmiska Jan · Stulík David · Svárovský Martin · Svoboda Cyril · Svoboda Jiří · Svoboda Pavel · Sýkora Filip · Syrovátka Jonáš Š Šebek Tomáš · Šefrnová Tereza · Šimáček Martin · Šimková Karolína · Šlechtová Karla · Šmíd Milan · Šoltés Michal · Špinka Filip · Špok Dalibor · Šteffl Ondřej · Štern Ivan · Štern Jan · Štrobl Daniel T Telička Pavel · Titěrová Kristýna · Tolasz Radim · Tománek Jan · Tomčiak Boris · Tomek Prokop · Tomský Alexander · Trantina Pavel · Tůma Petr · Turek Jan U Uhl Petr · Urban Jan V Václav Petr · Vaculík Jan · Vácha Marek · Valdrová Jana · Vavruška Dalibor · Věchet Martin Geronimo · Vendlová Veronika · Vhrsti · Vích Tomáš · Vlach Robert · Vodrážka Mirek · Vojtěch Adam · Vojtková Michaela Trtíková · Výborný Marek · Vyskočil František W Walek Czeslaw · Wichterle Kamil · Witassek Libor Z Zádrapa Lukáš · Zaorálek Lubomír · Závodský Ondřej · Zelený Milan · Zeman Václav · Zima Tomáš · Zlatuška Jiří Ž Žák Miroslav · Žák Václav · Žantovský Michael Ostatní Dlouhodobě neaktivní blogy