Paroubek s Tvrdíkem kopou za ODS
Není to tak dávno, co politikou zahýbala kauza Morava a Tlustý. Dokument natočený skrytou kamerou a odvysílaný Novou ukázal, jak se poslanec Tlustý nechal nafotografovat s modelkou ve vířivce, aby se zjistilo, jestli někdo z konkurentů o takové fotografie neprojeví zájem, jenže zájem měla nakonec pouze jeho vlastní strana, a ne konkurence. Dokument zároveň zachytil, jak si bývalý poslanec Morava objednával od fiktivní detektivní agentury fotografie dcery poslankyně zelených Olgy Zubové.
Sociální demokraté, a hlavně jejich předseda Jiří Paroubek se hlasitě pohoršovali a dštili síru na prohnilou konkurenční ODS, která si vytváří archiv, aby některé poslance mohla „pozitivně či negativně“ motivovat, prohlásil jeden z účastníků aféry. Zdálo se, že aféra silně pomohla v závěrečné etapě před krajskými a senátními volbami sociální demokracii.
Jenže sešel se den se dnem a jsme svědky dalšího dílu politického thrilleru, tentokrát ale z prostředí právě těch, kteří se tak pohoršovali: Sotva kandidát na premiéra odešel ze křtu své knihy Česko, Evropa a svět očima sociální demokracie, jeho hosté předvedli Evropě, jaké je Česko očima jejich strany: jeden host po sázce, kdo má u sebe milion, zavraždil druhého. Jenže to není konec, sociální demokraté se rozzlobili, že byla vražda spojena s předsedou strany, když on už dávno z oslavy odešel, a jejich emisaři začali nabízet novinářům fotografie vraha s politiky z ODS, a tím se de facto přiznali, že mají podobný archiv, který mohou používat k „pozitivní a negativní“ motivaci. Noviny navíc použily titulek ČSSD zpanikařila a útočí a popsaly, jak jim fotografie byly nabízeny s úmyslem dostat je na titulní stranu. Na to redakce neskočila a ani nemohla, po zveřejnění odposlechů, na kterých byl mimo jiné i ministr Langer z ODS, nemohla útočit jen jedním směrem, tedy na jednu stranu, a fotografie umístila až na pátou stránku.
Šéf volební kampaně ČSSD Jiří Tvrdík podle serveru Aktuálně.cz uvažuje o tom, že v kampani jeho strana přitvrdí, a zřejmě si slibuje, že by tím mohl aféru přehlušit.
Zdá se tedy, že v komunikaci vrší sociální demokracie v poslední době jednu chybu za druhou: místo aby – když už se k takovému kroku rozhodla - pustila fotografie přes nějaký internetový portál, odkud by to přebrali nejspíš všichni, začala vyjednávat s jednou redakcí, která popsala způsob, jak byly fotografie nabízeny, a tím příznivcům ČSSD sdělila, že se od konkurence moc neliší, nebo že je ještě horší: těžko se totiž může vymlouvat, že se to děje za zády vedení strany, jako to mohla učinit v případě pana Moravy ODS. A jestliže v následujících pár dnech chce sáhnout ještě hlouběji, tedy k pokleslejším způsobům, ublíží evidentně jen sobě. Cynik by řekl: Paroubek s Tvrdíkem kopou za ODS.
Ve skutečnosti je ale za tímto chybným jednáním něco mnohem podstatnějšího: vadné přesvědčení levných marketingových poradců, u kterých byl pan Tvrdík na školení, jak jednou přiznal, když tvrdil, že je možné nabízet politickou stranu úplně stejně jako prací prášky či auta. Jenže on tento způsob prodeje už dávno neplatí ani u pracích prášků a u aut: dnes musí každá značka nabízet hlavně životní styl a hodnoty, a to je právě to, co svými kroky a neustálým zdůrazňováním negace začíná sociální demokracie právě v závěru své kampaně nejvíce poškozovat. Nejúspěšnější jsou dnes ty značky či strany, které přicházejí s novými trendy, a to sociální demokracie zjevně nečiní, jen hudruje, a to nikoho moc nezajímá. Už naše babičky říkaly: na kyselý obličej ti, synku, nikdo nic nedá. A jak víme, paměť voliče je krátkodobá, rozhoduje posledních pár dní a od hořkosti se lidé raději odvrátí. Zdá se, že volební klání bude vyrovnanější, než to před pár dny vypadalo.
Napsáno pro Č Ro6
Sociální demokraté, a hlavně jejich předseda Jiří Paroubek se hlasitě pohoršovali a dštili síru na prohnilou konkurenční ODS, která si vytváří archiv, aby některé poslance mohla „pozitivně či negativně“ motivovat, prohlásil jeden z účastníků aféry. Zdálo se, že aféra silně pomohla v závěrečné etapě před krajskými a senátními volbami sociální demokracii.
Jenže sešel se den se dnem a jsme svědky dalšího dílu politického thrilleru, tentokrát ale z prostředí právě těch, kteří se tak pohoršovali: Sotva kandidát na premiéra odešel ze křtu své knihy Česko, Evropa a svět očima sociální demokracie, jeho hosté předvedli Evropě, jaké je Česko očima jejich strany: jeden host po sázce, kdo má u sebe milion, zavraždil druhého. Jenže to není konec, sociální demokraté se rozzlobili, že byla vražda spojena s předsedou strany, když on už dávno z oslavy odešel, a jejich emisaři začali nabízet novinářům fotografie vraha s politiky z ODS, a tím se de facto přiznali, že mají podobný archiv, který mohou používat k „pozitivní a negativní“ motivaci. Noviny navíc použily titulek ČSSD zpanikařila a útočí a popsaly, jak jim fotografie byly nabízeny s úmyslem dostat je na titulní stranu. Na to redakce neskočila a ani nemohla, po zveřejnění odposlechů, na kterých byl mimo jiné i ministr Langer z ODS, nemohla útočit jen jedním směrem, tedy na jednu stranu, a fotografie umístila až na pátou stránku.
Šéf volební kampaně ČSSD Jiří Tvrdík podle serveru Aktuálně.cz uvažuje o tom, že v kampani jeho strana přitvrdí, a zřejmě si slibuje, že by tím mohl aféru přehlušit.
Zdá se tedy, že v komunikaci vrší sociální demokracie v poslední době jednu chybu za druhou: místo aby – když už se k takovému kroku rozhodla - pustila fotografie přes nějaký internetový portál, odkud by to přebrali nejspíš všichni, začala vyjednávat s jednou redakcí, která popsala způsob, jak byly fotografie nabízeny, a tím příznivcům ČSSD sdělila, že se od konkurence moc neliší, nebo že je ještě horší: těžko se totiž může vymlouvat, že se to děje za zády vedení strany, jako to mohla učinit v případě pana Moravy ODS. A jestliže v následujících pár dnech chce sáhnout ještě hlouběji, tedy k pokleslejším způsobům, ublíží evidentně jen sobě. Cynik by řekl: Paroubek s Tvrdíkem kopou za ODS.
Ve skutečnosti je ale za tímto chybným jednáním něco mnohem podstatnějšího: vadné přesvědčení levných marketingových poradců, u kterých byl pan Tvrdík na školení, jak jednou přiznal, když tvrdil, že je možné nabízet politickou stranu úplně stejně jako prací prášky či auta. Jenže on tento způsob prodeje už dávno neplatí ani u pracích prášků a u aut: dnes musí každá značka nabízet hlavně životní styl a hodnoty, a to je právě to, co svými kroky a neustálým zdůrazňováním negace začíná sociální demokracie právě v závěru své kampaně nejvíce poškozovat. Nejúspěšnější jsou dnes ty značky či strany, které přicházejí s novými trendy, a to sociální demokracie zjevně nečiní, jen hudruje, a to nikoho moc nezajímá. Už naše babičky říkaly: na kyselý obličej ti, synku, nikdo nic nedá. A jak víme, paměť voliče je krátkodobá, rozhoduje posledních pár dní a od hořkosti se lidé raději odvrátí. Zdá se, že volební klání bude vyrovnanější, než to před pár dny vypadalo.
Napsáno pro Č Ro6